Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:41
[afbeelding] De LG V30-smartphone heeft een 6"-oledscherm met een 2:1-verhouding dat bijna de hele voorkant beslaat. In de V30 zit een Snapdragon 835-soc, 4GB ram en 64GB opslaggeheugen..

Het oledscherm heeft een resolutie van 2880x1440 pixels, goed voor een pixeldichtheid van 538ppi. LG voorziet de V30 van Android 7.1.2 en in de behuizing zit een 3300mAh-accu. De smartphone ondersteunt bluetooth 5.0 en heeft een usb-c-aansluiting. Het interne ufs 2.0-opslaggeheugen kan worden uitgebreid met een micro-sd-kaartje. Er komt ook een LG V30+ met 128GB opslagruimte, maar die komt in een 'beperkt aantal' landen op de markt en voorlopig niet in de Benelux.

De LG V30 heeft afmetingen van 151,7x75,4x7,3mm en daarmee heeft het toestel een screen-to-bezel ratio van ruim 81 procent. De behuizing is waterdicht volgens de ip68-certificatie; wat in dit geval betekent dat hij een halfuur lang een meter diep onderwater gebruikt kan worden. Het toestel is voorzien van een 32bit-quad-dac en LG levert de telefoon in combinatie met oordopjes van B&O Play.

Aan de achterkant van de LG V30 zitten twee camera's. De reguliere camera heeft een 16-megapixelsensor met een f/1.6-lens en de tweede camera heeft een groothoeklens met een 13-megapixelsensor en een f/1.9-lens. De beeldhoek van deze camera is 120 graden, net als bij de groothoekcamera van de LG G6. De frontcamera heeft een 5-megapixelresolutie en een f/2.2-lens. Bij de presentatie maakte LG nog niet bekend welke sensoren er gebruikt worden en hoe groot deze zijn.

LG maakt op de V30 gebruik van een 'always-on display', waarmee notificaties en de knoppen om het afspelen van muziek te bedienen getoond worden als het scherm uit staat. Het toestel krijgt verder stemherkenning; gebruikers kunnen een woordcombinatie instellen om de telefoon te ontgrendelen. Ook is ontgrendelen met gezichtsherkenning mogelijk en er zit een vingerafdrukscanner aan de achterkant.

De V30 ondersteunt Google Assistant en krijgt daarbij een aantal speciale mogelijkheden. Zo kunnen gebruikers vragen om een groothoekselfie te maken, de telefoon schakelt de frontcamera dan over naar de groothoekmodus. Verder claimt LG dat de V30 is voorzien van geavanceerde audioverwerking waardoor het toestel het Ok Google-commando ook kan verstaan als er luide muziek wordt afgespeeld.

Ondanks dat het toestel nu officieel is gepresenteerd, is de prijs nog niet bekendgemaakt. LG gaat de V30 in Zuid-Korea vanaf 21 september leveren en daarna moet het toestel in meer landen beschikbaar komen.
Er komen uitvoeringen in zwart, zilver, blauw en paars. In de Benelux zal het toestel ergens in het vierde kwartaal verschijnen.

[afbeelding]

Toestel
LG V30
Besturingssysteem

Android 7.1.1 Nougat
Scherm

6.0" AMOLED 2880x1440
Processor
Qualcomm Snapdragon 835
Processorsnelheid
2,45GHz
Videochip
Adreno 540
Werkgeheugen
4GB
Opslaggeheugen
64GB
Extern geheugen
MicroSD-kaart
Accucapaciteit
3300mAh
Frontcam
5MP
Camera

16MP + 13MP groothoek
Afmetingen

151,7x75,4x7,3mm
Gewicht

158 gram
Connectiviteit

WiFi
Bluetooth
GPS / Glonass

Overig

Vingerafdrukscanner
IP68-certificering
USB-C & QC 3.0

Adviesprijs

Onbekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Wil iemand mede Auteur worden en verder helpen met het begin? :) dan graag een PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-10-2021
Wat denken jullie dat de beste bescherming is voor om de V30. Opzich kan de V30 natuurlijk zelf ook al tegen een stootje. Hard case, hard/soft case, soft case, wallet, flipcase, schuifcase, debrandskin? met of zonder screenprotector?

Zelf zit ik nu het meeste te denken aan een Wallet, dan heb je meteen 360graden bescherming en geen screenprotector nodig. Of misschien softcase met schuifcase, dan is camera ook beschermt als ik hem niet gebruik. Bij wallet is die altijd onbeschermd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:55

Stropdas

Insert subtitle here

Beste bescherming zal iets zoals de otterbox zijn, maar dat vind ik persoonlijk veel te lomp, zeker voor in de broekzak. Maar ook daarmee al zakelijk ipads terug zien komen waar het glas van kapot is gegaan. Voor mijn gebruik persoonlijk dus een simpel flexibel hoesje aan alles kanten behalve de voorkant en daarop een glazen screenprotector die ook de afgeschuinde ramen mee neemt. Een flexibele screenprotector van dezelfde dikke zal nog beter dempen als er iets tegen het scherm komt, maar een glazen voelt veel fijner aan, en dat vind ik ook wel belangrijk. Standaard hard case beschermt alleen tegen krassen en niet echt tegen schokken. Ook bedekt dat meestal niet de gehele achter en zijkanten, of je moet een duurdere hebben die je om het toestel moet schroeven ofzo. Wallet kan erg handig zijn omdat je er gelijk pasjes bij kan bewaren, maar vind het zelf niet fijn in de hand liggen wanneer je je telefoon veel gebruikt. Wat betreft de cameralenzen, dat heb je ook screenprotectors voor zag ik. Zelf heb ik ze nog niet. Vond het nogal aan de prijs voor 2 rondjes. Mocht de prijs wat zakken en het wordt een ovale die het gehele glas daar bedekken dat ik het nog eens overweeg.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:25
Ik ben ook op zoek naar een glazen screenprotector, maar zou niet weten wat ik moet aanschaffen. Iemand tips of ervaring?

Daarentegen heb ik me wel een wallet aangeschaft ter bescherming.
Mijn telefoon heb ik altijd bij me en zodoende ook bankpassen en rijbewijs en id-kaart.
En een beetje cash :+

[ Voor 42% gewijzigd door Junkyxl op 09-12-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 13:53
Ik heb zelf gekozen voor de Spigen neo Gunmetel, i.c.m. een blauwe V30
Als je de telefoon in het hoesje doet zie je de kleur verder niet meer.
Dan ziet hij er uit als het onderstaande plaatje.

Het is een zachte hoes met een harde rand er omheen.
Ziet er prima uit en ook niet te glad om vast te houden.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0808/0067/products/title_v30_neo_hybrid_gun_metal_02_1024x1024.jpg

Ik gebruik momenteel geen screen protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Wat ik gekocht heb begin vorige maand met huidige prijs erbij:
https://www.aliexpress.co...-Version/32828757246.html €0,83 voor een transparante flexibele case.
https://www.aliexpress.co...30-Phone/32833336454.html €1,55 voor zwart/blauw/grijs/rood hoesje met carbon/geborsteld aluminium-look
https://www.aliexpress.co...otective/32837639422.html €3,03 voor de screenprotector die ook de gebogen randjes bedekt. Mogelijk dat een andere verkoper nu goedkoper is. Online heb ik verhalen gelezen over gebogen screenprotectors die niet goed zitten door die gebogen randen. Ik heb met die ik heb ontvangen geen probleem gehad in die week dat ik hem heb. Misschien waren het bij die andere kinderziektes en is dat productieproces nu wel onder controle. De enige uitsparing is voor de luidspreker aan je oor bij deze. Die hoesjes zijn bij tig andere aanbieders ook te koop en ik ben voor de goedkoopste gegaan toen. Mogelijk dat andere nu goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Stropdas schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 14:50:
Wat ik gekocht heb begin vorige maand met huidige prijs erbij:
https://www.aliexpress.co...-Version/32828757246.html €0,83 voor een transparante flexibele case.
https://www.aliexpress.co...30-Phone/32833336454.html €1,55 voor zwart/blauw/grijs/rood hoesje met carbon/geborsteld aluminium-look
https://www.aliexpress.co...otective/32837639422.html €3,03 voor de screenprotector die ook de gebogen randjes bedekt. Mogelijk dat een andere verkoper nu goedkoper is. Online heb ik verhalen gelezen over gebogen screenprotectors die niet goed zitten door die gebogen randen. Ik heb met die ik heb ontvangen geen probleem gehad in die week dat ik hem heb. Misschien waren het bij die andere kinderziektes en is dat productieproces nu wel onder controle. De enige uitsparing is voor de luidspreker aan je oor bij deze. Die hoesjes zijn bij tig andere aanbieders ook te koop en ik ben voor de goedkoopste gegaan toen. Mogelijk dat andere nu goedkoper zijn.
kan je misschien fotos posten van de screenprotector?
en werkt deze icm met een case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintto
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-08 23:46
Equazor_ schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:45:
Ik heb zelf gekozen voor de Spigen neo Gunmetel, i.c.m. een blauwe V30
Als je de telefoon in het hoesje doet zie je de kleur verder niet meer.
Dan ziet hij er uit als het onderstaande plaatje.

Het is een zachte hoes met een harde rand er omheen.
Ziet er prima uit en ook niet te glad om vast te houden.

[afbeelding]

Ik gebruik momenteel geen screen protector.
Waar heb jij dit hoesje gekocht, ik probeer deze ook te vinden maar hij is nergens op een Nederlandse website to koop zo ver ik kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Iemand toevallig ook een wireless charger in gebruik bij het toestel?
Wil er eentje aanschaffen maar weet niet precies waar ik op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 13:53
Quintto schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:31:
[...]

Waar heb jij dit hoesje gekocht, ik probeer deze ook te vinden maar hij is nergens op een Nederlandse website to koop zo ver ik kan zien?
Ik heb hem via Amazon besteld, maar ik kan hem op een Duits adres laten bezorgen.
Spigen zelf levert niet in NL
Zullen binnenkort wel beschikbaar worden, voor andere merken kan je hem ook al in NL bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
Junkyxl schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:09:
Ik ben ook op zoek naar een glazen screenprotector, maar zou niet weten wat ik moet aanschaffen. Iemand tips of ervaring?

Daarentegen heb ik me wel een wallet aangeschaft ter bescherming.
Mijn telefoon heb ik altijd bij me en zodoende ook bankpassen en rijbewijs en id-kaart.
En een beetje cash :+
Ja wallet lijkt me wel handig, omdat dan alles beschermt is (ook voorkant dus niet perse ook nog een screenprotector nodig) en je kunt hem ook als stand gebruiken. Voor pasjes en cash ga ik hem denk ik niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Persoonlijk vind ik dit een goede flip/wallet case
.
https://www.aliexpress.co...r-Wallet/32830737380.html

https://www.amazon.de/LG-...hluss-Blau/dp/B074SKRKBK/

En over de volgende glass protector lees ik positieve berichten:

https://www.amazon.de/gp/product/B076HMCXBK/

En wil je geen flip/wallet case.. dan is het volgende ook een aanrader:

https://www.amazon.de/gp/product/B074T16QZW/

[ Voor 10% gewijzigd door Aggressor op 10-12-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
Die had ik ook op het oog ja of eentje van (nep) leer die kosten maar beetje meer, maar dan zit er wel magneet clip aan. Blijft misschien beter vast zitten. Anyway Ik heb gewoon drie, waaronder die van jou, op mijn kerstlijstje gezet en zie wel welke van de drie het wordt.

Het is trouwens wel goed opletten. Sommige hadden geen backcase erin gebouwd, dat is eigenlijk wel een must voor goede bescherming bij een wallet.

[ Voor 10% gewijzigd door janlijm op 10-12-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
janlijm schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:09:
[...]

Die had ik ook op het oog ja of eentje van (nep) leer die kosten maar beetje meer, maar dan zit er wel magneet clip aan. Blijft misschien beter vast zitten. Anyway Ik heb gewoon drie, waaronder die van jou, op mijn kerstlijstje gezet en zie wel welke van de drie het wordt.

Het is trouwens wel goed opletten. Sommige hadden geen backcase erin gebouwd, dat is eigenlijk wel een must voor goede bescherming bij een wallet.
Ik heb die van DUX al binnen. (de wallet)
En hij zit er stukken beter uit dan op de foto's.

En deze beschermt meteen alle randen. Bij sommige wallets worden de onder en bovenkant niet beschermd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
Aggressor schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:13:
[...]

Ik heb die van DUX al binnen. (de wallet)
En hij zit er stukken beter uit dan op de foto's.

En deze beschermt meteen alle randen. Bij sommige wallets worden de onder en bovenkant niet beschermd
Bij wallet inderdaad kijken of er wel een case in zit, zodat onder en bovenkant ook beschermt wordt. Deze case zou ik bijvoorbeeld nooit kopen of op mijn kerstlijstje zetten.

https://www.123bestdeal.n...VGK_HmVKBdZBoC69kQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Aggressor schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 20:26:
[...]
kan je misschien fotos posten van de screenprotector?
en werkt deze icm met een case?
https://www.dropbox.com/s...12-11%2019.00.29.jpg?dl=0 in hoesje.
https://www.dropbox.com/s...12-11%2019.00.58.jpg?dl=0 uit hoesje.
https://www.dropbox.com/s...12-11%2019.01.27.jpg?dl=0 uit hoesje en close-up beetje van de zijkant. Nee, er zitten (nog) geen krassen op de telefoon ;) De flexibele hoesjes werken prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Stropdas schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:46:
[...]

https://www.dropbox.com/s...12-11%2019.00.29.jpg?dl=0 in hoesje.
https://www.dropbox.com/s...12-11%2019.00.58.jpg?dl=0 uit hoesje.
https://www.dropbox.com/s...12-11%2019.01.27.jpg?dl=0 uit hoesje en close-up beetje van de zijkant. Nee, er zitten (nog) geen krassen op de telefoon ;) De flexibele hoesjes werken prima bij mij.
Daar zit dus een glass tempered screenprotector op?
De link die je gepost hebt?

En hoe lang gebruik je de protector al.. bevalt nog goed ? En nog geen stof eronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Brodit heeft nog geen houder voor de V30, maar wel voor de Pixel 2 XL.

Iemand dat misschien ook al in gebruik? Long shot...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Na uitpakken van telefoon 2 dec. als eerste de protector erop gedaan . Daarna hoesje. Nu iets meer dan een week. Lijkt nog prima aan te sluiten. Stof eronder is lastig te zien aangezien de kromme zijkanten zwart zijn. Is alleen een vingerafdrukmagneet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:02
Hier ook de (blauwe) DUX besteld via Amazon.de. Screenprotector gebruik ik nooit bij een toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janlijm
Naast bescherming biedt de LG V30 ook uitbreiding met een microsd. Welke microsd zouden jullie kopen voor de LG V30? Heb ook even opheldering bij LG gevraagd, want termen vliegen me om de oren.

Zo weet ik niet of de LG V30 ''adoptable storage'' ondersteunt (heb zelf nog geen LG V30, maar dacht dat ik op internet las van niet), als dit niet het geval is vraag ik me af of een microsd met A1 ondersteuning wel nut heeft bij de LG V30. Daarnaast twijfel ik ook of een hogere U nut heeft bij de LG V30. U1(V10) zou nodig zijn voor HD opname en U3(V30) voor 4k opname.

Ik twijfel nu tussen:
Groupon NL noname class 10 64gb 18 euro
Groupon NL noname class 10 128gb 28 euro
Sandisk 64 GB U1(V10) 24,90-27,25 euro
Sandisk 64 GB U3(V30) 34,90 euro
Sandisk 64 GB U3(V30) A1 34,99 euro
Samsung EVO 64 GB U1(V10) 27,20 euro
Samsung EVO 64 GB U3(V30) 26 euro

Wat achtergrondinfo over A1 dat sinds dit jaar op sommige microsd zit. Hierin valt me op dat als testtoestel een motorolo wordt gebruikt en bij de logo's op de muur niet LG staat. Dus misschien ondersteunt LG geen A1?
YouTube: SanDisk presents the first A1 microSD-Card

[ Voor 54% gewijzigd door janlijm op 17-12-2017 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
-

[ Voor 102% gewijzigd door Valinor op 24-12-2017 01:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
Ik heb de Sandisk 64 GB U3(V30) A1 34,99 euro besteld voor 34.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
Ik krijg een tweedehands lexar microsd als cadeau nu, maar hij is wel U3 en dat vind ik het belangrijkste, dat ik zonder na te denken ook 4k kan filmen als ik dat wil.

[ Voor 8% gewijzigd door janlijm op 24-12-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Ik heb een screenprotector van atfolix besteld via Amazon.
Dit wordt verkocht als Hybrid Glassprotector maar is eigenlijk een dikkere folie.
Het liet zich vrij makkelijk aanbrengen, maar daar waar de randen van het scherm afbuigen is duidelijk te zien dat de folie niet hecht.
Hoewel het product wordt verkocht dat de folie kleiner is dan het scherm is deze nog te groot uitgesneden.
Het vervelende is dat als je swiped buiten de folie naar het midden van het scherm, dat je aan de rand van de folie blijft hangen.
Dit voelt gewoonweg niet prettig aan.
Deze folie blijft nu tijdelijk zitten, totdat ik een waardige opvolger heb gevonden.
Iemand een suggestie voor mij die goede ervaringen heeft met een goede protector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Junkyxl schreef op maandag 25 december 2017 @ 00:28:
Ik heb een screenprotector van atfolix besteld via Amazon.
Dit wordt verkocht als Hybrid Glassprotector maar is eigenlijk een dikkere folie.
Het liet zich vrij makkelijk aanbrengen, maar daar waar de randen van het scherm afbuigen is duidelijk te zien dat de folie niet hecht.
Hoewel het product wordt verkocht dat de folie kleiner is dan het scherm is deze nog te groot uitgesneden.
Het vervelende is dat als je swiped buiten de folie naar het midden van het scherm, dat je aan de rand van de folie blijft hangen.
Dit voelt gewoonweg niet prettig aan.
Deze folie blijft nu tijdelijk zitten, totdat ik een waardige opvolger heb gevonden.
Iemand een suggestie voor mij die goede ervaringen heeft met een goede protector?
het is gewoon moeilijk met screenprotctor icm een curved screen.
Dan moet je eigenlijk voor een wet apply protector gaan ....

En deze glas protector komt er ook nog redelijk uit de bus, volgens xda en andere mensen is dit 1 van de betere https://www.amazon.de/gp/product/B076HMCXBK/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 00:25
Iemand al een goede auto-houder met oplader gevonden voor de V30? Koop normaal altijd houders van Brodit omdat die kwaliteit leveren, maar ze hebben nu alleen een verstelbare houder voor de V30. Ik heb er liever een die precies op maat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

V i P schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:14:
Iemand al een goede auto-houder met oplader gevonden voor de V30? Koop normaal altijd houders van Brodit omdat die kwaliteit leveren, maar ze hebben nu alleen een verstelbare houder voor de V30. Ik heb er liever een die precies op maat is.
Ik denk zelf dat die van de Pixel XL 2 wel te gebruiken moet zijn. De connector zit op exact dezelfde plek en de formaten zijn vrijwel gelijk aan elkaar. Op de hoogte na, maar dat is net degene die niet relevant is voor de Brodit -houder.

Ik ga hem in ieder geval bestellen, als het bevalt laat ik het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 18:02

wiz

Connecting the world

Hooglander1 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:40:
[...]

Ik denk zelf dat die van de Pixel XL 2 wel te gebruiken moet zijn. De connector zit op exact dezelfde plek en de formaten zijn vrijwel gelijk aan elkaar. Op de hoogte na, maar dat is net degene die niet relevant is voor de Brodit -houder.

Ik ga hem in ieder geval bestellen, als het bevalt laat ik het je weten.
Hmm .. Ben daar niet helemaal van overtuigd .. Scheelt 1.3mm in de breedte ..

LG V30 151.7 x 75.4 x 7.3 mm (5.97 x 2.97 x 0.29 in)
Pixel 2 XL 157.9 x 76.7 x 7.9 mm (6.22 x 3.02 x 0.31 in)

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

wiz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:50:
[...]

Hmm .. Ben daar niet helemaal van overtuigd .. Scheelt 1.3mm in de breedte ..

LG V30 151.7 x 75.4 x 7.3 mm (5.97 x 2.97 x 0.29 in)
Pixel 2 XL 157.9 x 76.7 x 7.9 mm (6.22 x 3.02 x 0.31 in)
Ik zal het je laten weten wat de uitkomst is. Die 1,3mm scheelt dus maar iets meer dan een halve millimeter aan elke kant, waarbij het voordeel voor jou is. Mijn vermoeden is dat dat wel goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

@wiz Het valt heel erg mee. De telefoon zit er niet zo strak in als bij mijn vorige telefoons, maar het is wat mij betreft goed genoeg. Hij kan er sowieso niet uitvallen, het enige wat je een klein beetje hebt is dat hij een beetje kan rammelen in de houder, omdat deze een velours afwerking heeft valt ook dat weer heel erg mee, waardoor je het amper door hebt. De USB-C koppeling zorgt er ook voordat hij gewoon goed vast zit. Ik kan de houder op de kop houden zonder dat de telefoon eruit valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Verkeerde thread :)

[ Voor 86% gewijzigd door wiz op 20-01-2018 10:17 ]

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 00:25
Op zolder vond ik nog een oude Brodit houder die ik ooit voor een Acer n10 heb gekocht. Hier past de V30 precies strak in met hoesje qua breedte. Mooie gratis oplossing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:37
alvast maar een back cover besteld. Volgende week hoop ik hem erop te mogen klikken!

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1W1qmXlDH8KJjSspnq6zNAVXan/NILLKIN-case-for-LG-V30-Super-Frosted-Shield-matte-hard-back-cover-LG-V30-case-with.jpg

NILLKIN case for LG V30 Super Frosted Shield matte hard back cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Goed nu de V30 eindelijk onderweg is wordt het tijd om een hoesje uit te gaan kiezen. Had hiervoor voor mijn Oneplus 3 een simpele flipcover te pakken. Maar dat verbergt je toestel wel compleet. Dus nu maar kijken naar de beste optie. Want die V30 in het blauw ziet er :9~ uit dus zonde om dat weg te gaan stoppen. Tegelijkertijd wil ik wel grip hebben (de achterkant is echt te glad en biedt te weinig grip) en mocht ie onverhoopt vallen dan helpt een case wel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Joosie200 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 14:41:
Goed nu de V30 eindelijk onderweg is wordt het tijd om een hoesje uit te gaan kiezen. Had hiervoor voor mijn Oneplus 3 een simpele flipcover te pakken. Maar dat verbergt je toestel wel compleet. Dus nu maar kijken naar de beste optie. Want die V30 in het blauw ziet er :9~ uit dus zonde om dat weg te gaan stoppen. Tegelijkertijd wil ik wel grip hebben (de achterkant is echt te glad en biedt te weinig grip) en mocht ie onverhoopt vallen dan helpt een case wel natuurlijk.
Ik heb de Spigen Neo Hybrid gekocht .. Mooie case, goede grip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
Joosie200 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 14:41:
Als je voor grip gaat is er volgens mij maar een goede case en dat de Speck Presidio Grip LG V30 Back Cover, maar hele tijd die ribbels voelen is misschien ook niet praktisch. Zelf heb ik een flipcase, maar ook de Ringke Onyx LG V30 case. De inkeping van de vingersensor vindt ik bij deze case weer beter dan bij andere cases, Als je echter het blauw niet wilt verbergen moet je weer een doorzichtige case kopen, zoals de Spigen Liquid. Deze willen wel na verloop van tijd wat geel verkleuren.

[ Voor 9% gewijzigd door janlijm op 30-01-2018 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ppeterr schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:44:
alvast maar een back cover besteld. Volgende week hoop ik hem erop te mogen klikken!

[afbeelding]

NILLKIN case for LG V30 Super Frosted Shield matte hard back cover
mooi dingetje. Ik gebruik eigenlijk nooit hoesjes, verpesten voor mij de user experience...maar die Nilkin ziet er wel mooi minimal uit.

waar besteld?

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 30-01-2018 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 20:35

JointFillah

Techno Addict

Ziet er nice uit die Nillkin. Heb er ook één besteld.

Te koop bij diverse Chinese shops zoals AliExpress, maar ook bij Nillkin zelf: http://nillkin.org

Ook in NL te krijgen bij knaldeals.com o.a. (wat duurder, maar wel eerder in huis).

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Geert1976 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:19:
[...]

mooi dingetje. Ik gebruik eigenlijk nooit hoesjes, verpesten voor mij de user experience...maar die Nilkin ziet er wel mooi minimal uit.

waar besteld?
https://www.knaldeals.com...sted-shield-zwart-2035582

Ik heb hem vanmorgen binnen gekregen via knaldeals. Hij zit keurig, strak om de randen.
De vinger afdruk scanner, werkt nog gewoon perfect, en is zelf wat makkelijker
te vinden door het hoesje.

De grip is zoals je zou verwachten - voelt lekker in hand.
Het hoesje maakt hem wel wat "dikker". Ook in de randjes. Maar vind ik niet zo heel erg.

Het hoesje maakt dat hij nu weer perfect in mijn car-holder past, die eigenlijk voor de s8+ was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ppeterr schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:21:
[...]

https://www.knaldeals.com...sted-shield-zwart-2035582

Ik heb hem vanmorgen binnen gekregen via knaldeals. Hij zit keurig, strak om de randen.
De vinger afdruk scanner, werkt nog gewoon perfect, en is zelf wat makkelijker
te vinden door het hoesje.

De grip is zoals je zou verwachten - voelt lekker in hand.
Het hoesje maakt hem wel wat "dikker". Ook in de randjes. Maar vind ik niet zo heel erg.

Het hoesje maakt dat hij nu weer perfect in mijn car-holder past, die eigenlijk voor de s8+ was.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:09
Zijn er al mensen die hun ervaringen kunnen delen over draadloze laders die fast charge ondersteunen?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
janlijm schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 00:42:
[...]
Als je echter het blauw niet wilt verbergen moet je weer een doorzichtige case kopen, zoals de Spigen Liquid. Deze willen wel na verloop van tijd wat geel verkleuren.
Ik zag de Spigen zowel op Amazon.com/.co.uk/.fr voor €10 aangeboden worden maar verzending naar Nederland ho maar. Uiteindelijk omdat ik juist ook om de voorkant graag bescherming wil deze maar gekocht: https://m.ebay.de/itm/eBa...=552420894395&_mwBanner=1

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/joAAAOSwoa1Zlsv3/s-l400.jpg

Ze tonen de iPhone als voorbeeld maar verkopen ook een G6 en V30 compatible variant voor €9. Denk dat ik het fijner vind om zowel voor als achter beschermd te hebben tegen een mogelijke val. Dat deed ik bij mijn Oneplus 3 door een wallet flipcase, maar bij de V30 wil ik het ontwerp blijven zien. Ben benieuwd of het wat is en anders zoek ik wat nieuws uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
Joosie200 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:53:
[...]

Ik zag de Spigen zowel op Amazon.com/.co.uk/.fr voor €10 aangeboden worden maar verzending naar Nederland ho maar. Uiteindelijk omdat ik juist ook om de voorkant graag bescherming wil deze maar gekocht: https://m.ebay.de/itm/eBa...=552420894395&_mwBanner=1

[afbeelding]

Ze tonen de iPhone als voorbeeld maar verkopen ook een G6 en V30 compatible variant voor €9. Denk dat ik het fijner vind om zowel voor als achter beschermd te hebben tegen een mogelijke val. Dat deed ik bij mijn Oneplus 3 door een wallet flipcase, maar bij de V30 wil ik het ontwerp blijven zien. Ben benieuwd of het wat is en anders zoek ik wat nieuws uit.
Mmm dit hoesje lijkt me wel gewoon hard plastic en dan heb je kans dat hij bij eerste val al breekt. Het is beter om gewoon een TPU hoesje te kopen (TPU is beter dan silicone hoesjes). Je kunt bijvoorbeeld ook een doorzichtige TPU case eromheen doen en als je dan naar buiten gaat doe je er nog een groot insteekhoesje omheen. Op die manier kun je optimaal van het ontwerp genieten, maar tevens ook je telefoon goed beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
janlijm schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 03:13:
[...]

Mmm dit hoesje lijkt me wel gewoon hard plastic en dan heb je kans dat hij bij eerste val al breekt. Het is beter om gewoon een TPU hoesje te kopen (TPU is beter dan silicone hoesjes). Je kunt bijvoorbeeld ook een doorzichtige TPU case eromheen doen en als je dan naar buiten gaat doe je er nog een groot insteekhoesje omheen. Op die manier kun je optimaal van het ontwerp genieten, maar tevens ook je telefoon goed beschermen.
Er staat bij material: tpu. Maar ik ga het zien. Wie weet dat ik via Aliexpress nog een tpu walletcase koop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
Spontaan een scheurtje in mij Nilkin hoesje.

Ik heb het vermoeden dat er al een zwak plekje daar zat, er is namelijk niks
gebeurd qua vallen of stoten.

Maar GROTE hulde aan knaldeals - die stuurden gelijk een nieuwe op zonder problemen.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/33o7jva.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
janlijm schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 03:13:
[...]
Mmm dit hoesje lijkt me wel gewoon hard plastic en dan heb je kans dat hij bij eerste val al breekt.
Vanmiddag heb ik het hoesje binnen gekregen. Zowel de front als backcover zijn doorzichtig en flexibel dat je hem kunt buigen. Alleen heb ik nu geen V30 om te passen, ik heb gekozen voor de V30+ die nog onderweg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
DeOS schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:13:
Zijn er al mensen die hun ervaringen kunnen delen over draadloze laders die fast charge ondersteunen?
Om nog maar even op mezelf terug te komen, heb zojuist deze draadloze lader van Omars besteld. https://www.amazon.de/OMA...arz-Silber/dp/B077M4Q9T7/

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41IfIZ%2BkpNL.jpg

Voor zover ik heb gevonden de enige draadloze lader die goed verkrijgbaar is die ook daadwerkelijk de 15W kan leveren die nodig is om de V30 snel op te kunnen laden. Er zijn volgens mij ook nog wel een aantal platte charging pads die dat kunnen, maar ik zocht juist iets waar m'n telefoon onder een hoek kon opladen in verband met de inkijkhoek.

[ Voor 5% gewijzigd door DeOS op 13-02-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satsurfer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 16:46
29/12/17 deze besteld (had toen nog geen V30)
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.DwrWIN

nog niet toegekomen!

Ik gebruik al jaren Tech21 cases. Echt topkwaliteit (ietsje duurder)
https://www.tech21.com/en_eu/evo-check-v30-smokey-black

Had bestelling niet direct afgewerkt (vond het net iets te duur). Anderhalf uur later, mailtje in de mailbox met kortingscode EN gratis shipping vanuit UK. ;-)
gebruik: return10 en dan heb je 10% extra. Wss. binnen paar maand ook op amazon.de en UK, maar nu enkel ebay US. (douane?)

Bewijs dat het geen rommel is! Ze bieden 3 m. drop protection!
Ook zijkanten komen ietsje hoger, wat bij Spigen ik niet op foto's kan zien.
YouTube: Note 8 DROP TEST with Tech21 Evo Check

Nilkin ooit op ali besteld. Wat een bagger fijne hoesjes. Nooit meer hoor.

Folie besteld, maar ook niet happy mee. De case schuift de folie weg. je moet hem zelf bijnijden...Tja, is ook de bedoeling niet. Blijkbaar bij alle folies (curved display)
https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

hier staat dat je case nog kan gebruiken, na folie op te leggen
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.8937460.0.0.tQwHoV

of een gewone of 'small version'
https://nl.aliexpress.com...4-a171-8e8a49880897&tpp=1

scaled down version
https://nl.aliexpress.com...2374ec6&priceBeautifyAB=0

Of wat denken jullie van deze?
Kies 'case-fit' versie weliswaar! (leverbaar vanaf 24/2)
https://www.amazon.de/Crocfol-Displayschutz-für-V30-DASFLÜSSIGGLAS/dp/B077PF919C/ref=sr_1_1?s=computers&ie=UTF8&qid=1518881398&sr=8-1&keywords=lg%2Bv30%2Bcroc&th=1

Ik heb er ook lens protector op zitten :) (2 stuks voor 1,50 €)
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.Txqt1Q

Graag jullie bevindingen

[ Voor 24% gewijzigd door satsurfer op 17-02-2018 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Etter
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 11:28
Zijn er mensen die een glazen screenprotector op hun V30 hebben die:
1. Het scherm volledig dekt (net voor de curving)
2. Niet aan de randen loslaat
3. De gevoeligheid van het scherm weinig/nauwelijks aan tast

Ik heb via Ali een curved versie besteld, echter die bleef zoals velen anderen niet zitten en de gevoeligheid van het scherm (flink) aantastte. Nu heb ik een Ringke Invisble Defender erop zitten waar ik best tevreden over ben, echter blijft de feeling van kunststof en vlekgevoeligheid wel achter op dat van glas. Ik kan hem wel aanraden als kunststof screenprotector. Doordat de randen om het toestel gaan blijft de screenprotector goed zitten en met een casing eromheen zal het niet snel loslaten.

[ Voor 14% gewijzigd door N.Etter op 07-03-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:14

Gotez

42

N.Etter schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:16:
Zijn er mensen die een glazen screenprotector op hun V30 hebben die:
1. Het scherm volledig dekt (net voor de curving)
2. Niet aan de randen loslaat
3. De gevoeligheid van het scherm weinig/nauwelijks aan tast

Ik heb via Ali een curved versie besteld, echter die bleef zoals velen anderen niet zitten en de gevoeligheid van het scherm (flink) aantastte. Nu heb ik een Ringke Invisble Defender erop zitten waar ik best tevreden over ben, echter blijft de feeling van kunststof en vlekgevoeligheid wel achter op dat van glas. Ik kan hem wel aanraden als kunststof screenprotector. Doordat de randen om het toestel gaan blijft de screenprotector goed zitten en met een casing eromheen zal het niet snel loslaten.
Ik heb net een nieuwe V30 en ben ook wel benieuwd. Had een gewone protector besteld maar die dekt niet het hele scherm. Wie heeft een goede aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Ik ben sinds gisteren ook trotse eigenaar van een V30 :)
Nu ben ik nog op zoek naar een aantal USB naar USB-C kabels, om deze in een paar verschillende tassen te stoppen zodat ik altijd een kabel bij de hand heb. Hebben jullie goede ervaringen met een bepaald merk die geen €15 per kabel kosten?

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Koop zelf vaak AmazonBasics kabels via Amazon.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:54
Screen protectors problemen.
Na al de protectors die los komen of niet passen heb ik meteen de naar mijn
mening de beste besteld ; Whitestone Dome glas protector.
Deze in combinatie met de Ringke Onyx case.

Ziet er prima uit en is goed beschermd.Zeer aan te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Mobilize curved tempered glass screen protector. Deze is aan de randen zwart wat ik niet echt super mooi vind maar is de beste protector die ik geprobeerd heb.

Past goed en blijft ook goed zitten. Wel jammer van de microdots die je ziet onder een bepaalde hoek bij bepaald licht. Maar voor de rest tast het de gevoeligheid niet aan.
Bonus is dat deze protector precies past in combinatie met mijn Incipio DualPro case, dus geen extra randen aan de zijkanten of boven/onderkant.

De V30 is mijn eerste Android telefoon sinds een aantal jaar en viel mij op dat het een stuk lastiger is om accessoires voor deze telefoon te vinden van gerenommeerde merken, die verkopen meestal alleen accessoires voor iPhones en hooguit Galaxy telefoons.

Mijn huidige screenprotector vind ik qua kwaliteit nog steeds een achteruitgang ten opzichte van de protector die ik had voor mij iPhone, maar het is de minst bagger in de super grote hoop bagger die te koop is voor deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 16:18

Ryan1981

Je ne sais pas

deze besteld:

Simpeak LG V30 Case, Soft TPU Transparent Fit Protector Case for LG V30 6", Anti Slip, Scratch Resistant

Hij past, is redelijk transparant, je ziet er wel vingerafdrukken op.

Daarnaast bij de Mediamarkt voor 13 euro deze aangeschaft:

POUCH - PER SMARTPHONE FINO A 6.3"

Zonder die case is hij makkelijk er uit te halen maar met heb je wel die trekband nodig, die was helaas al snel los, maar met een nietmachine weer vastgezet en nu werkt het goed, wel jammer dat het nodig was natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Ryan1981

Als het snel los is gegaan, is het wellicht een productie fout. Nou zal het niet de
hoofdprijs gekost hebben. Maar ik heb iets soortgelijks gehad, een mail met een
foto naar de webshop, en kreeg per omgaande een andere opgestuurd.

Maar met een nietje! Gelukkig is je hoesje Scratch resistant :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 16:18

Ryan1981

Je ne sais pas

ppeterr schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:36:
@Ryan1981

Als het snel los is gegaan, is het wellicht een productie fout. Nou zal het niet de
hoofdprijs gekost hebben. Maar ik heb iets soortgelijks gehad, een mail met een
foto naar de webshop, en kreeg per omgaande een andere opgestuurd.

Maar met een nietje! Gelukkig is je hoesje Scratch resistant :9
Het nietje zit aan de scherm zijde, maar de overgang zit volgens mij achter de voering dus komt niet in aanraking met het scherm. Ook zitten de pootjes aan de andere kant. Maar idd ik dacht hier wel even aan :P
Pagina: 1