Weet iemand of de Quad DAC ook met de app Poweramp functioneert?
Ik heb deze app gekocht en vind het een fantastische audioplayer.
Ik heb deze app gekocht en vind het een fantastische audioplayer.
Mmm nu staat er weer dat Europese gewoon gorilla glass 5 heeft.janlijm schreef op maandag 18 december 2017 @ 02:10:
Kan iemand even voor die review krassen op het glas om de Mohs glashardheid te testen?
Lees op gsmarena dat de Europese LG V30 H930 gorilla glass 4 heeft inplaats van gorilla glass 5. Dus hij breekt wat sneller. Gelukkig geen andere verschillen. Er zijn ook modellen die bluetooth 4.2 (Canada) hebben inplaats van 5 of de modem cat15 (de dual sim uit Hongkong) inplaats van de modem cat16.
Verwijderd
31 december precies einde van het jaar.Aggressor schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:53:
Nog steeds geen review van Tweakers...
Ik ben benieuwd wanneer die komt.
Toch niet! Een kerstcadeau dit:Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:30:
[...]
31 december precies einde van het jaar.
4 maanden na aankondiging.
[ Voor 69% gewijzigd door janlijm op 25-12-2017 22:00 ]
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Ja, dat vroeg ik mij dus ook af bij die Nova launcher, Dan werken sommige opties van lg misschien niet meer. Achja eerst maar eens kijken hoe lg launcher is.Sipio schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:48:
Ik zou ook liever Nova of Apex launcher gebruiken maar dan is het dus niet mogelijk om het scherm te openen met de knock on, of zit dat ergens dieper in een instelling die ik mischien gemist heb?
Ik gebruik op mijn one X ook nova launcher, wat prima werkt met knock-on functie van oneplus. Ik gok dus dat de knock on functie van LG ook blijft werken.janlijm schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 17:49:
[...]
Ja, dat vroeg ik mij dus ook af bij die Nova launcher, Dan werken sommige opties van lg misschien niet meer. Achja eerst maar eens kijken hoe lg launcher is.
Er zijn natuurlijk meer nieuwe functies, bv. bewegende achtergrond etc en wat maakt Nova launcher beter dan de lg launch of andere launcher?beyazz06 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 18:05:
[...]
Ik gebruik op mijn one X ook nova launcher, wat prima werkt met knock-on functie van oneplus. Ik gok dus dat de knock on functie van LG ook blijft werken.
[ Voor 9% gewijzigd door janlijm op 26-12-2017 18:24 ]
[ Voor 94% gewijzigd door janlijm op 26-12-2017 18:24 ]
De vele configuratie/instel mogelijkheden;janlijm schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 18:20:
[...]
En wat maakt Nova launcher beter dan de lg launch of andere launcher?
Ik heb al even geprobeerd Andriod 8.0 te update met LG bridge, maar hij kon niks vinden. Dus moet toch wachten op de officiële release ben ik bang. Wel las ik dat Andriod 8.0 update op de LG V30 deze extra opties zoals tiles aanpassen, weergave nieuwe berichten etc. ook gaat ondersteunen.beyazz06 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 18:25:
[...]
De vele configuratie/instel mogelijkheden;
- grid aanpassen
- tiles aanpassen
- weergave nieuwe berichten
- swipe settings en nog veel meer..
[ Voor 5% gewijzigd door janlijm op 28-12-2017 02:59 ]
Dit is de officiële PowerPoint app voor Android van Microsoft zelf: Google Play: Microsoft PowerPointjanlijm schreef op donderdag 28 december 2017 @ 02:54:
- Ik heb even een usb-c naar beeldscherm en hij heeft dan geen desktop mode zoals de Huawei Mate 10 Pro, maar ondersteunt wel een secondair scherm en je kunt dus dingen gewoon op een groot scherm afspelen vanaf je mobiel. Ik hoef niet perse een desktop, maar als er zoiets is als PowerPoint voor Android??? kun je op die manier ook prima dingen presenteren op een groot scherm.
janlijm schreef op donderdag 28 december 2017 @ 02:54:
[...]
Ik heb al even geprobeerd Andriod 8.0 te update met LG bridge, maar hij kon niks vinden. Dus moet toch wachten op de officiële release ben ik bang. Wel las ik dat Andriod 8.0 update op de LG V30 deze extra opties zoals tiles aanpassen, weergave nieuwe berichten etc. ook gaat ondersteunen.
Heb hem vandaag binnen gekregen. Ik heb er al even mee zitten spelen en dit zijn de ervaringen tot nu toe:
- Ik heb het thema "Hoge contrast" nu aanstaan en met de zwarte achtergrond bespaar ik allicht wat stroom en verder heb ik in deze mode ook minder last van het blauw effect bij kantelen.
- Ik heb even een usb-c naar beeldscherm en hij heeft dan geen desktop mode zoals de Huawei Mate 10 Pro, maar ondersteunt wel een secondair scherm en je kunt dus dingen gewoon op een groot scherm afspelen vanaf je mobiel. Ik hoef niet perse een desktop, maar als er zoiets is als PowerPoint voor Android??? kun je op die manier ook prima dingen presenteren op een groot scherm.
-Wel viel de camera kwaliteit inderdaad tegen bij weinig licht. Ik probeerde wat wide-angle foto's te maken bij het eten met 10 personen bij kaarslicht, maar de fotokwaliteit valt echt tegen. Had wel HDR mode op auto staan, misschien moet ik dit maar uitschakelen? Mogelijk dat meer foto's bij elkaar voegen tot een afbeelding zorgt voor extra ruis, vooral bij weinig licht? Straks nog maar eens bij daglicht proberen en misschien kijken voor de google camera apk voor foto's die ik bij kaarslicht wil nemen, misschien helpt dat een beetje.
-Verder zag ik dat je maandelijks gratis hifi-kwaliteitsliedjes krijgt aangeboden en walpapers en schermthema's in de LG World app. Kan ik in ieder geval die liedjes op hifi-kwaliteit luisteren.
[ Voor 3% gewijzigd door Mac-Mar op 31-12-2017 08:44 ]
Mocht je het stiekem wel willen (non-root): Google Play: Sentio Desktop
Nice, die app werkt nog beter dan de samsung en huawei desktop volgens mij! Had al verwacht dat er ook wel een app voor zou komen, dan kunnen we dat ook weer doorstrepen bij de Huawei Mate 10 Pro.bllb schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:27:
[...]
Mocht je het stiekem wel willen (non-root): Google Play: Sentio Desktop
[ Voor 22% gewijzigd door janlijm op 02-01-2018 04:07 ]
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik heb er net 1 gehad, 7.1.2 01/01/18 security update op een LG-H930 rev 1.1PaT schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:42:
Bedoel je met meeste devices de varianten van de V30 of van meer LG smartphones?
I am the great Cornholio!
Ik bedoel LG V30 varianten.PaT schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:42:
Bedoel je met meeste devices de varianten van de V30 of van meer LG smartphones?
[ Voor 30% gewijzigd door wiz op 16-01-2018 16:53 ]
[ Voor 81% gewijzigd door wiz op 16-01-2018 16:53 ]
Ik heb mijn pioneer xdp 100r er voor in de verkoop gedaan, ik denk dat dat genoeg zegt. Ik ben er uitermate tevreden over.wiz schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:49:
[...]
Ik bedoel LG V30 varianten.
Andere vraag: Heeft iemand toevallig al de gelegenheid gehad de kwaliteit van de interne Quad-Dac te vergelijken met bijvoorbeeld USB DACs zoals de Dragonfly Red of een Meridian Explorer 2?
Ik heb vanavond ook de update ontvangen en geïnstalleerd.wiz schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:03:
Voor de meeste devices is er momenteel weer een uitrol gaande, Android 7.1.2 met de januari security patch. Ik heb hem net op mijn H930DS V30+ Hong Kong variant binnen gekregen. Voorlopig nog geen Oreo dus.
[ Voor 3% gewijzigd door Junkyxl op 16-01-2018 23:06 ]
Ok, heel cool... Is er een mogelijkheid om die beta te krijgen?wiz schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:17:
USB Audio Player Pro gaat vanaf versie 4.0 de interne DAC van de V30 compleet ondersteunen, inclusief het afspelen van MQA streams in Tidal ... Ben zelf aan het beta testen .. en het geluid is om van te smullen :)
[ Voor 32% gewijzigd door gidoneas op 22-01-2018 08:36 ]
Allicht helpt het om bij de instellingen de ''helderder display'' uit te zetten van de Always-On display als deze nu aanstaat en je kunt daarnaast ook een screensaver inschakelen om inbranden te voorkomen. Daarnaast zou ik de helderheid van het scherm zelf over het algemeen ook op <60% zetten tenzij strikt noodzakelijk als je in de zon zit bijvoorbeeld.gidoneas schreef op maandag 22 januari 2018 @ 07:46:
Wel valt het mij op dat als ik het Always-On display aan heb en de telefoon ontgrendel dat ik nog de cijfers van de klok in het scherm langzaam weg zie trekken.
Dat klinkt raar. Kun je anders eens een foto uploaden hoe het eruit ziet? Het zou eventueel ook een softwarefout kunnen zijn en dan zou je nog eens kunnen kijken of een factory reset het probleem verhelpt?bllb schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:09:
Hebben anderen ook last van witte ('stuck') pixels? Met het Always-on Display zie ik in een donkere ruimte drie pixels wit oplichtenIs dit iets waar ik niet te veel aandacht aan moet schenken of zou het een geldige reden voor omruilen zijn? Ik had me al voorbereid op een blauwe tint en ongelijkmatige verlichting (beide inderdaad aanwezig, grotendeels te camoufleren door de schermkleuren aan te passen), maar hier heb ik niemand anders nog over gehoord.
Afgezien daarvan, wat een waanzinnig mooie en ergonomische mobielBeter dan de OnePlus 5T naar mijn mening. Zo'n scherper scherm leest echt een stuk rustiger. Ook fijn dat de Google Camera geen last heeft van een wit raster.
[ Voor 44% gewijzigd door janlijm op 24-01-2018 00:36 ]
Het zijn echt gewoon drie pixels die altijd (wit) licht geven als het beeldscherm aan staat. Overdag onmogelijk om te zien, maar in een donkere kamer / 's nachts in bed wel (als een soort sterren aan de hemeljanlijm schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 00:34:
Dat klinkt raar. Kun je anders eens een foto uploaden hoe het eruit ziet? Het zou eventueel ook een softwarefout kunnen zijn en dan zou je nog eens kunnen kijken of een factory reset het probleem verhelpt?
[ Voor 62% gewijzigd door _Bailey_ op 26-01-2018 11:11 ]
[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 26-01-2018 17:14 ]
Is zwart hier wel echt zwart? Op de voorbeeld foto's lijkt het grijzig en als die pixel dan branden verbruikt hij nog steeds energie. Maar misschien is het ook wel gewoon echt zwart heb hem nog niet uit geprobeerd. Het thema van LG is in ieder geval wel echt zwart volgens mij.bllb schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:04:
Zelf gebruik ik deze dark theme: Google Play: Pixel Dark Theme for LG G6 V30 V20 G5
Wat vinden jullie de beste dark theme?
Je moet wel de installatie van niet playstore apps toestaan en hij geeft daar een waarschuwing voor. Vraag me af of je dan geen garantie krijgt als die app je camera kapot maakt, lenzen te ver laten bewegen ofzo. Zoveel verschil zit er trouwens ook niet met de stock camera en de Gcamera volgens mij. Zeker niet als je de stock camera foto's bewerkt, dan krijg je bijna hetzelfde effect volgens mij.Geert1976 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:54:
nice!! op XDA heeft een dev de Google Pixel Camera HDR+ (incl Portrait Mode!!) geported weten te krijgen naar o.a de LG V30.
Je hoeft hier geen Root toegang voor te hebben. Installatie is vrij eenvoudig.
En krijgt al zeer goede recencies van mensen die deze gebruiken op hun LG V30.
https://forum.xda-develop...era-port-hdr-v30-t3696066
Volgende week krijg ik mijn LG V30 binnen van eGlobalcentral...gelijk deze GCam port er op zetten!
@bllb bedankt voor de dark theme tip..gaan we ook proberen!
[ Voor 31% gewijzigd door janlijm op 27-01-2018 00:05 ]
Nieuw voor mij is dat nu ook de wide angle camera wordt ondersteund, dat was een groot gemis tot nu toeGeert1976 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:54:
nice!! op XDA heeft een dev de Google Pixel Camera HDR+ (incl Portrait Mode!!) geported weten te krijgen naar o.a de LG V30.
Nee, is dark, niet black inderdaadjanlijm schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:59:
Is zwart hier wel echt zwart?
Nee, heeft geen enkele invloed op je garantie. (Kans op een virus is natuurlijk wel groter als je zomaar allerlei APK's gaat installeren waarvan je niet weet of de bron betrouwbaar is.) Persoonlijk vind ik er een gróót verschil zitten tussen de LG camera en de GCamjanlijm schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:59:
Je moet wel de installatie van niet playstore apps toestaan en hij geeft daar een waarschuwing voor. Vraag me af of je dan geen garantie krijgt als die app je camera kapot maakt, lenzen te ver laten bewegen ofzo. Zoveel verschil zit er trouwens ook niet met de stock camera en de Gcamera volgens mij. Zeker niet als je de stock camera foto's bewerkt, dan krijg je bijna hetzelfde effect volgens mij.
[ Voor 17% gewijzigd door bllb op 27-01-2018 10:18 ]
ik hoop dat je een grapje maakt...de GCam is echt lichtjaren beter/scherper dan de stock cam van de V30.janlijm schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:59:
[...]
[...]
Je moet wel de installatie van niet playstore apps toestaan en hij geeft daar een waarschuwing voor. Vraag me af of je dan geen garantie krijgt als die app je camera kapot maakt, lenzen te ver laten bewegen ofzo. Zoveel verschil zit er trouwens ook niet met de stock camera en de Gcamera volgens mij. Zeker niet als je de stock camera foto's bewerkt, dan krijg je bijna hetzelfde effect volgens mij.
[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 27-01-2018 10:15 ]
ik heb een bloedhekel aan hoesjes/cases, het verpest grotendeels mijn 'user-experience', ik ben op zoek naar de meest minimalistische case die allleen krasjes op de achterkant moet voorkomen.ppeterr schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:42:
@Geert1976
Nou zeg, ik krijg hem ook volgende week binnen als het goed is
Nu maar weer op hoesjes jacht ! Ik heb er al reeds een besteld, zie ik je in het accesoires topic ?
Helemaal mee eens, ik doe ook altijd enkel de back cover. Ik krijg hem op een ietsGeert1976 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:44:
[...]
ik heb een bloedhekel aan hoesjes/cases, het verpest grotendeels mijn 'user-experience', ik ben op zoek naar de meest minimalistische case die allleen krasjes op de achterkant moet voorkomen.
Jij ook via eglobal besteld?
ppeterr schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:47:
[...]
Bij de aanschaf van deze telefoon kreeg ik een OledTV gratis hahaha
Ik heb hem inderdaad nog niet uitgeprobeerd (zie ook heel veel apk's dus geen idee welke dan de laatste is die ook wide-angle support bijvoorbeeld). Foto's met de stock camera zijn inderdaad soms slecht vooral in het donker, maar met de app SnapSeed kun je ze zo aanpassen dat het reuze meevalt. Daarnaast heb je dan een raw foto die je bewerkt, terwijl de Gcamera de foto al meteen bewerkt volgens mij. Dat kan handig zijn, omdat je die stap dan niet meer hoeft te zetten, maar verder is er dan weinig verschil volgens mij.Geert1976 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:12:
[...]
ik hoop dat je een grapje maakt...de GCam is echt lichtjaren beter/scherper dan de stock cam van de V30.
En deze super GCam port voor de LG V30 komt van een dev die actief is op XDA developers, check het topic maar eens daar...vrijwel iedereen is zeer enthousiast over deze GCam port (met dus de mooie Portrait Mode), incl alle Moderators.
De kans dat er een virus in deze GCam port zit is ongeveer 0,0001% (naar boven afgerond)
[ Voor 4% gewijzigd door janlijm op 27-01-2018 15:44 ]
volgens mij kan je dit niet voor elkaar krijgen met de stock launcher.ppeterr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:30:
Ik zit waarschijnlijk met iets heel simpels:
Hoe edit of haal ik de icon labels weg in de stock launcher
[ Voor 18% gewijzigd door _Bailey_ op 28-01-2018 09:37 ]
Nagenoeg geen color shifting, zeker een stuk minder dan met de galaxy s8+ die ik had.Geert1976 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:35:
[...]
volgens mij kan je dit niet voor elkaar krijgen met de stock launcher.
hoe zijn je 1ste bevindingen met je nieuwe LG V30? hoe vindt je het scherm? veel last van color shifting?
Ervaar je veel lag/hiccups?
Thanks,ppeterr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:44:
[...]
Nagenoeg geen color shifting, zeker een stuk minder dan met de galaxy s8+ die ik had.
Eerste indruk is dat het scherm beter is dan de samsung.
Erg snappy en snel - maar ja dat moet nog even blijken.
Look en Feel doet mij wel weer denken een s8+ in de handen te hebben.
Ik moet wel even wennen aan het ontbreken van de tactic engine onder de home button,
dit omdat ik de navigatie icoontjes laat verdwijnen. Nock to wake up is dan wel weer handig.
De rest ben ik nog niet aan toe gekomen, maar zo de eerste dag is het een zeer goede eerste indruk.
Ik ga nog even goed de camera testen, daar heb ik wel hoge verwachtingen van.
Ik lees juist zeer goede ervaringen (diverse fora) wat betreft de batterij duur van deze V30.ppeterr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:52:
[...]
Ik ga nog even goed de camera testen, daar heb ik wel hoge verwachtingen van.
Tevens hoop ik dat de batterij niet gaat tegen vallen, want daar was de samsung erg goed in.
Verder de helderheid van het scherm is enorm, op max brightness is het net een zonnebank
Ik houd hem even stock, vind het wel goed genoeg (op de labels na dan), ik hebGeert1976 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:14:
[...]
Ik lees juist zeer goede ervaringen (diverse fora) wat betreft de batterij duur van deze V30.
Ga je voorlopig de stock Launcher gebruiken of toch bijv Nova?
[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 28-01-2018 10:51 ]
ah oke, grijs...ik zoek meer een echt (amoled) zwarte theme.ppeterr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:34:
[...]
Ik houd hem even stock, vind het wel goed genoeg (op de labels na dan), ik heb
eigenlijk nooit echt de behoefte gehad aan een andere launcher.
Ben jij al een dark theme tegengekomen ? Ik zal straks even het theme die een paar
postings terug is genoemd op de telefoon zetten.
- edit - Het pixel dark theme, is inderdaad niet black, maar eerder grijs
Ik heb om die reden van de vingerafdrukscanner een home button gemaakt, die trilt wel: Google Play: Finger Scanner Gestures (bij More Settings > Vibrate > 0 ms omdat 'ie standaard al trilt). Een swipe down toont de notificaties.ppeterr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:44:
Ik moet wel even wennen aan het ontbreken van de tactic engine onder de home button,
dit omdat ik de navigatie icoontjes laat verdwijnen.
Dat is een fijne tip - die ga ik zeker even uit proberenbllb schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:06:
[...]
Ik heb om die reden van de vingerafdrukscanner een home button gemaakt, die trilt wel: Google Play: Finger Scanner Gestures (bij More Settings > Vibrate > 0 ms omdat 'ie standaard al trilt). Een swipe down toont de notificaties.
[ Voor 33% gewijzigd door Aggressor op 28-01-2018 13:46 ]
dat is normaalAggressor schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:33:
kunnen jullie het volgende proberen ...
Een witte achtergrond pakken, en vervolgens de telefoon een beetje kantelen ... dan wordt het scherm best wel blauwig.
Maar dit blijkt normaal te zijn bij de v30?
zoiets als dit
YouTube: LG V30 Blue Screen issue
-edit-
Ik heb ook een s8 gehad, en ooit last van gehad... maar hun zijn iets verder met de schermen?
[ Voor 32% gewijzigd door ppeterr op 28-01-2018 13:58 ]
Nou ik wil niet veel vertellen ... ik weet niet of jij een S8 of Iphone x hebt gehad.ppeterr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:53:
[...]
dat is normaal
dat heeft de iphoneX en de galaxy s8 ook, de v30 hier heeft het ook.
Er zitten in de instellingen een veelvoud opties om dit naar je smaak aan te passen,
zodat het voor jouw eigen inzicht het minst hinderend is.
Heb er een stuk bijgetikt in mijn vorige post - maar heb je al je instellingen doorgelopen ?Aggressor schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:58:
[...]
Nou ik wil niet veel vertellen ... ik weet niet of jij een S8 of Iphone x hebt gehad.
Maar Samsung heeft zijn schermen wel veel beter onder controle.
Bij de S8 was het mij nooit opgevallen... niet zo als de v30 igg
ik ga vanavond even kijken, hij hangt nu aan de laderppeterr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:59:
[...]
Heb er een stuk bijgetikt in mijn vorige post - maar heb je al je instellingen doorgelopen ?
Geert1976 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:12:
[...]
ik hoop dat je een grapje maakt...de GCam is echt lichtjaren beter/scherper dan de stock cam van de V30.
En deze super GCam port voor de LG V30 komt van een dev die actief is op XDA developers, check het topic maar eens daar...vrijwel iedereen is zeer enthousiast over deze GCam port (met dus de mooie Portrait Mode), incl alle Moderators.
De kans dat er een virus in deze GCam port zit is ongeveer 0,0001% (naar boven afgerond)
Zie post in dit LG V30 Ervaringen topic van 26 januari om 16.54ufalcon123 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:08:
Hier een versie van de Google Camera HDR+ met support van de wide angle lens die gebruikt wordt in de V30:
https://www.reddit.com/r/...adds_support_for_lg_v30s/
[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 28-01-2018 16:13 ]
Niet helemaal hetzelfde, aangezien de Gcam app al langer in ontwikkeling. De info die ik zojuist posten gaat specifiek over de wide angle lens en dat is ook een specifiek andere appGeert1976 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:10:
[...]
Zie post in dit LG V30 Ervaringen topic van 26 januari om 16.54u
[ Voor 6% gewijzigd door falcon123 op 28-01-2018 16:20 ]
Dan ben ik uiteraard even benieuwd .. Gaat er bij de LG V30(+) een Led knipperen (omdat die Led er stiekem toch in zit) of gaat het scherm knipperen?ppeterr schreef op maandag 29 januari 2018 @ 07:38:
misschien fijn voor de gene die ook even dacht - wtf geen led notificatie!
momenteel ben ik de volgende app aan het testen
Google Play: LED Blinker Notifications Pro - Manage your lights
Lijkt mooi te functioneren!
LG V30 EuropeAggressor schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:35:
weet iemand of de Nederlandse LG V30 gelijk is aan de LG V30+ qua banden? (b20 enz enz)
[ Voor 43% gewijzigd door wiz op 29-01-2018 11:56 ]
[ Voor 100% gewijzigd door wiz op 29-01-2018 11:56 ]
Je kan een led simuleren op je scherm.wiz schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:49:
[...]
Dan ben ik uiteraard even benieuwd .. Gaat er bij de LG V30(+) een Led knipperen (omdat die Led er stiekem toch in zit) of gaat het scherm knipperen?
[ Voor 7% gewijzigd door wiz op 29-01-2018 18:49 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Knamix op 29-01-2018 19:17 ]
Ten opzichte van mijn Note8 zijn met name audio en accuduur beter. Daarnaast is de V30+ snappier in gebruik. Camera en scherm van de Note8 zijn beter.. Maar voor mij niet zwaarwegend genoeg om voor de Note8 te kiezen..Knamix schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:17:
Ik ben van plan om mijn S8+ te verkopen en daarvoor in de plaats een LG V30 te halen.
Nu twijfel ik heel erg want ik maak er geen winst op (zie het als een één op één ruil). Het belangrijkste vind ik toch wel het geluid, accuduur, camera en scherm.
Wat zijn jullie bevindingen hierover? De LG V30 zie ik ook nergens als showmodel in de winkel staan (omgeving dordrecht)
Hiervoor een LG G6 gehad en dat vond ik een prima toestel
De T-mobile winkels zouden hem sowieso moeten hebben..Knamix schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:17:
Ik ben van plan om mijn S8+ te verkopen en daarvoor in de plaats een LG V30 te halen.
Nu twijfel ik heel erg want ik maak er geen winst op (zie het als een één op één ruil). Het belangrijkste vind ik toch wel het geluid, accuduur, camera en scherm.
Wat zijn jullie bevindingen hierover? De LG V30 zie ik ook nergens als showmodel in de winkel staan (omgeving dordrecht)
Hiervoor een LG G6 gehad en dat vond ik een prima toestel
[ Voor 39% gewijzigd door wiz op 29-01-2018 19:58 ]
Nou even wat afbeeldingen in automode om te vergelijken (ja extern geupload..., ik heb maar 9mb in mijn foto album...). Gcam (versie cstark v3.0 voor LG V30 16mp camera) voelt een beetje aan, zoals de foto's bij Samsung de kleuren worden opgeblazen en zijn minder natuurgetrouw.Geert1976 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:12:
[...]
[ Voor 16% gewijzigd door janlijm op 30-01-2018 00:21 ]
Welke 2 foto's bedoel je? Verder heb ik gisteren inderdaad ook binnen wat foto's gemaakt en toen was de Gcam inderdaad scherper en kon ik bv letters op karton in de verte lezen. Misschien doordat er minder washed out effect was. Toch vind ik bij deze foto's buiten de stock camera realistischer.ppeterr schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:49:
Dat zijn best goed waarneembare verschillen. Ik denk dat de Gcam er een
bak processing overheen gooit en zeker in HDR, met flits waardoor er meer
ruimte is in de scherpte en kleur ruimte's.
Vooral in de laatste 2 foto's zie je dat heel erg goed terug, en neig ik ernaar
om te "denken" dat de Gcam foto's minder washed out zijn, en het betere plaatje geven.
Verder, heb ik niet heel erg veel verstand van fotografie apps, maar ik ga dit ook
binnenkort eens testen met wat ander soort objecten. En dan zelf vergelijken.
[ Voor 9% gewijzigd door janlijm op 29-01-2018 21:54 ]
V30 2 met flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20%janlijm schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:52:
[...]
Welke 2 foto's bedoel je? Verder heb ik gisteren inderdaad ook binnen wat foto's gemaakt en toen was de Gcam inderdaad scherper en kon ik bv letters op karton in de verte lezen. Misschien doordat er minder washed out effect was. Toch vind ik bij deze foto's buiten de stock camera realistischer.
[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 29-01-2018 21:57 ]
Klopt, dan is de Gcam beter, maar als je die vergelijkt met de V30 of Gcam zonder flits zijn die weer beter. Ik denk doordat hij geen flits gebruikt hij dan ook meer tijd heeft om de achtergrond beter in beeld te brengen of hij doet een langere sluitingstijd, zodat er nog wat meer licht opgevangen kan worden.ppeterr schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:57:
[...]
Maar als ik die twee vergelijk, dan is het verschil wel erg groot, en is zeker de gcam versie
veel scherper, meer contrast, betere zwart waarde's en hoger bereik in de kleuren.
Of dit dan op de werkelijkheid lijkt is een tweede.
[ Voor 6% gewijzigd door janlijm op 29-01-2018 22:08 ]
wow! zeer mooie test/vergelijingen...behoorlijk wat verschillen.janlijm schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:28:
[...]
Nou even wat afbeeldingen in automode om te vergelijken (ja extern geupload..., ik heb maar 9mb in mijn foto album...). Gcam voelt een beetje aan, zoals de foto's bij Samsung de kleuren worden opgeblazen en zijn minder natuurgetrouw.Foto's met flits is trouwens geen aanrader tenzij je van een voorwerp dichtbij foto's wilt maken en SnapSeed is best wel handig als nabewerking met HDR+ optie. Vooral met weinig licht.
Gras voor muur in schemering:
V30 zonder flits
gcam zonder flits
V30 zonder flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20%
gcam zonder flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20%
Gras voor muur in schemering met flits:
V30 met flits
gcam met flits
V30 met flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20%
gcam met flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20%
Bos in schemering:
V30 2 zonder flits
gcam 2 zonder flits
V30 2 zonder flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20%
gcam 2 zonder flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20%
Bos in schemering met flits:
V30 2 met flits
gcam 2 met flits
V30 2 met flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20%
gcam 2 met flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20%
[ Voor 30% gewijzigd door _Bailey_ op 30-01-2018 04:34 ]
[ Voor 13% gewijzigd door ppeterr op 30-01-2018 20:42 ]
Denk dat dit alleen wil als je een snelkoppeling maakt met een 3rd party tool zoals bijvoorbeeld nova launcher. Create widget > Nova Launcher > Activities > Camera > .app.ManualCameraActivityN.Etter schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:16:
Misschien dat iemand mij hierbij kan helpen, want ik kan het niet vinden in dit forum. Is het mogelijk om de cameramodus standaard te laten openen in "handmatig". Dit kon toentertijd wel op mijn G4, maar bij de V30 springt hij terug op Automatisch nadat de telefoon gelocked is en dan weer de camera app wordt geopend.
Camerakwaliteit van de V30 ben ik nog niet overtuigd. Op papier moet hij de G4 overtreffen.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Hier nu de 5e dag in gebruik, ondertussen alles ingesteld en fris alles opnieuwGeert1976 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:39:
paar uurtjes geleden m'n V30 ontvangen
M'n 1ste bevindingen: heerlijk toestel, zeker qua ergonomie...Ik ben niet zo van de hele grote phones, maar deze is, voor mij persoonlijk, echt zeer goed qua ergonomie (prima met 1 hand te bedienen)
Heb een prachtig scherm, gelukkig.....want heb 1 en ander gelezen over verschillende V30's met mindere displays (color shifting/blue screens).
Het OS voelt lekker snappy aan ook al is het geen 8.0 Oreo, heb net vlot een paar fotootjes geschoten, op zich prima camera.
Deze regenachtige dag maar eens verder pielen met m'n nieuwe 'speeltje'.
Kan toch ook zonder novalauncher. Als je de camera snelkoppeling ingedrukt houdt dan krijg je de verschillende opstartopties. Deze kun je vervolgens slepen naar je homescreen om er een snelkoppeling naar te maken.N.Etter schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:16:
Misschien dat iemand mij hierbij kan helpen, want ik kan het niet vinden in dit forum. Is het mogelijk om de cameramodus standaard te laten openen in "handmatig". Dit kon toentertijd wel op mijn G4, maar bij de V30 springt hij terug op Automatisch nadat de telefoon gelocked is en dan weer de camera app wordt geopend.
Camerakwaliteit van de V30 ben ik nog niet overtuigd. Op papier moet hij de G4 overtreffen.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Fijn! Stiekem een beetje jaloersGeert1976 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:39:
Heb een prachtig scherm, gelukkig.....want heb 1 en ander gelezen over verschillende V30's met mindere displays (color shifting/blue screens).
Hoe achterhaal ik de productie datum ?Geert1976 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 06:34:
productiedatum is 18 januari 2018.
Ik heb geen last van display uniformatity, althans...ik kan het niet zien. En heb toch echt wel goede ogen
Wellicht zijn de displays van latere batches wat verder finetuned, geen idee.
Had het gister ook al aangegeven, qua ergonomie is dit toestel echt een''jackpot''. Zeer mooi dat een 6 inch toestel nog zo makkelijk te bedienen is, in veel gevallen ook one-handed.
Het OS, ondanks 7.1.2, ervaar ik als zeer prettig, heb zelden tot nooit lag/hiccups en de batterij duur tot dusver is echt bizar goed.
Dit kan ik beamen! De Samsung S8+ is te lang om fatsoenlijk met één hand te kunnen bedienen en de OnePlus 5T te glad (en eigenlijk ook nog wat te groot). De afgelopen jaren vond ik eigenlijk altijd of het scherm te klein of de mobiel te groot, deze is echt best of both worlds. Oh, en het ontbreken van een camera bump is ook fijn bij de mobiel in de broekzak doen / op tafel.Geert1976 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 06:34:
productiedatum is 18 januari 2018.
Ik heb geen last van display uniformatity, althans...ik kan het niet zien. En heb toch echt wel goede ogen
Wellicht zijn de displays van latere batches wat verder finetuned, geen idee.
Had het gister ook al aangegeven, qua ergonomie is dit toestel echt een''jackpot''. Zeer mooi dat een 6 inch toestel nog zo makkelijk te bedienen is, in veel gevallen ook one-handed.
Het OS, ondanks 7.1.2, ervaar ik als zeer prettig, heb zelden tot nooit lag/hiccups en de batterij duur tot dusver is echt bizar goed.
[ Voor 7% gewijzigd door bllb op 01-02-2018 12:21 ]
[ Voor 5% gewijzigd door bllb op 01-02-2018 13:16 ]
[ Voor 12% gewijzigd door bllb op 01-02-2018 23:29 ]
Misschien was hij nog te nieuw? De Huawei Mate 10 Pro staat er ook helemaal niet in.bllb schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 23:15:
Zo hé, hier mist de V30 echt wel in...!reviews: Tweakers Awards 17/18 - De uitslag is bekend!
[ Voor 22% gewijzigd door janlijm op 02-02-2018 01:54 ]
de batterij/gebruiksduur/SoT etc, vind ik echt bizar goed van deze V30. Ik ben een redelijk junk met mijn smartphone(s) en zou zeer makkelijk net 2 volle dagen kunnen halen met 1 lading, denk ik.ppeterr schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:55:
Even dit topic een beetje "hot" houden, het foontje is het waard!
[afbeelding]
Normaal tot beperkt gebruik.....
32 uur aprox - niet gek toch, wat zijn jullie bevindingen ?
[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 02-02-2018 08:31 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq