Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 22:37
Weet iemand of de Quad DAC ook met de app Poweramp functioneert?
Ik heb deze app gekocht en vind het een fantastische audioplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-10-2021
janlijm schreef op maandag 18 december 2017 @ 02:10:
Kan iemand even voor die review krassen op het glas om de Mohs glashardheid te testen? :P

Lees op gsmarena dat de Europese LG V30 H930 gorilla glass 4 heeft inplaats van gorilla glass 5. Dus hij breekt wat sneller. Gelukkig geen andere verschillen. Er zijn ook modellen die bluetooth 4.2 (Canada) hebben inplaats van 5 of de modem cat15 (de dual sim uit Hongkong) inplaats van de modem cat16.
Mmm nu staat er weer dat Europese gewoon gorilla glass 5 heeft. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 14:05
Ik heb de LG V30+ dual sim.
Heb een vraagje specifiek over de dual sim functie.
Het lijkt erop dat je bij de V30+, vooraleer je een sms bericht stuurt, of een telefoongesprek wil voeren, moet kiezen welke sim je wil gebruiken (via de notificatiebalk)
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2vtr6zr.png

Kan je dit gedrag ook aanpassen, net zoals bij Miui Android, dat je kan kiezen bij het versturen van een sms welke sim je wil gebruiken. Of bij het bellen, dat je de vraag krijgt welke sim je wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:16
Nog steeds geen review van Tweakers...
Ik ben benieuwd wanneer die komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aggressor schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:53:
Nog steeds geen review van Tweakers...
Ik ben benieuwd wanneer die komt.
31 december precies einde van het jaar.
4 maanden na aankondiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:30:
[...]

31 december precies einde van het jaar.
4 maanden na aankondiging.
Toch niet! Een kerstcadeau dit:
reviews: LG V30 - Om je verlanglijstje mee af te vinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
Top! :D

Kunnen je de voor geïnstalleerde apps trouwens verwijderen of uitzetten? De review zegt dat dit kan, maar niet hoe. En zo ja, als je zomaar lukraak apps gaat deinstalleren/uitzetten zet je dan niet ook accentiele apps uit?

Las ook dat men eventueel de nova launcher kon gebruiken in plaats van de LG launcher of de google camera apk om betere foto's te maken. Mensen die dit gebruiken of valt de LG launcher en LG camera wel mee?

[ Voor 69% gewijzigd door janlijm op 25-12-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 18:55

wiz

Connecting the world

Ik gebruik al jaren niks anders meer dan Nova Launcher..

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou ook liever Nova of Apex launcher gebruiken maar dan is het dus niet mogelijk om het scherm te openen met de knock on, of zit dat ergens dieper in een instelling die ik mischien gemist heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
Sipio schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:48:
Ik zou ook liever Nova of Apex launcher gebruiken maar dan is het dus niet mogelijk om het scherm te openen met de knock on, of zit dat ergens dieper in een instelling die ik mischien gemist heb?
Ja, dat vroeg ik mij dus ook af bij die Nova launcher, Dan werken sommige opties van lg misschien niet meer. Achja eerst maar eens kijken hoe lg launcher is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
janlijm schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 17:49:
[...]

Ja, dat vroeg ik mij dus ook af bij die Nova launcher, Dan werken sommige opties van lg misschien niet meer. Achja eerst maar eens kijken hoe lg launcher is.
Ik gebruik op mijn one X ook nova launcher, wat prima werkt met knock-on functie van oneplus. Ik gok dus dat de knock on functie van LG ook blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
beyazz06 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 18:05:
[...]

Ik gebruik op mijn one X ook nova launcher, wat prima werkt met knock-on functie van oneplus. Ik gok dus dat de knock on functie van LG ook blijft werken.
Er zijn natuurlijk meer nieuwe functies, bv. bewegende achtergrond etc en wat maakt Nova launcher beter dan de lg launch of andere launcher?

[ Voor 9% gewijzigd door janlijm op 26-12-2017 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
Oeps.. wis dit

[ Voor 94% gewijzigd door janlijm op 26-12-2017 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
janlijm schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 18:20:
[...]

En wat maakt Nova launcher beter dan de lg launch of andere launcher?
De vele configuratie/instel mogelijkheden;
- grid aanpassen
- tiles aanpassen
- weergave nieuwe berichten
- swipe settings en nog veel meer..

• janlijm
beyazz06 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 18:25:
[...]

De vele configuratie/instel mogelijkheden;
- grid aanpassen
- tiles aanpassen
- weergave nieuwe berichten
- swipe settings en nog veel meer..
Ik heb al even geprobeerd Andriod 8.0 te update met LG bridge, maar hij kon niks vinden. Dus moet toch wachten op de officiële release ben ik bang. Wel las ik dat Andriod 8.0 update op de LG V30 deze extra opties zoals tiles aanpassen, weergave nieuwe berichten etc. ook gaat ondersteunen.

Heb hem vandaag binnen gekregen. Ik heb er al even mee zitten spelen en dit zijn de ervaringen tot nu toe:
- Ik heb het thema "Hoge contrast" nu aanstaan en met de zwarte achtergrond bespaar ik allicht wat stroom en verder heb ik in deze mode ook minder last van het blauw effect bij kantelen.
- Ik heb even een usb-c naar beeldscherm en hij heeft dan geen desktop mode zoals de Huawei Mate 10 Pro, maar ondersteunt wel een secondair scherm en je kunt dus dingen gewoon op een groot scherm afspelen vanaf je mobiel. Ik hoef niet perse een desktop, maar als er zoiets is als PowerPoint voor Android??? kun je op die manier ook prima dingen presenteren op een groot scherm. :D
-Wel viel de camera kwaliteit inderdaad tegen bij weinig licht. Ik probeerde wat wide-angle foto's te maken bij het eten met 10 personen bij kaarslicht, maar de fotokwaliteit valt echt tegen. Had wel HDR mode op auto staan, misschien moet ik dit maar uitschakelen? Mogelijk dat meer foto's bij elkaar voegen tot een afbeelding zorgt voor extra ruis, vooral bij weinig licht? Straks nog maar eens bij daglicht proberen en misschien kijken voor de google camera apk voor foto's die ik bij kaarslicht wil nemen, misschien helpt dat een beetje. :/
-Verder zag ik dat je maandelijks gratis hifi-kwaliteitsliedjes krijgt aangeboden en walpapers en schermthema's in de LG World app. Kan ik in ieder geval die liedjes op hifi-kwaliteit luisteren. :+

[ Voor 5% gewijzigd door janlijm op 28-12-2017 02:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
janlijm schreef op donderdag 28 december 2017 @ 02:54:
- Ik heb even een usb-c naar beeldscherm en hij heeft dan geen desktop mode zoals de Huawei Mate 10 Pro, maar ondersteunt wel een secondair scherm en je kunt dus dingen gewoon op een groot scherm afspelen vanaf je mobiel. Ik hoef niet perse een desktop, maar als er zoiets is als PowerPoint voor Android??? kun je op die manier ook prima dingen presenteren op een groot scherm. :D
Dit is de officiële PowerPoint app voor Android van Microsoft zelf: Google Play: Microsoft PowerPoint
En met deze app kan je de PowerPoint van je laptop bedienen: Google Play: Office Remote for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 12:23
Zelfde ervaring met de V30 wat betreft foto's bij slecht licht.
Ik kom van de V20 af, voor mijn idee deed deze het ook beter bij matig licht.

Ik verwacht wel een update van LG om de kwaliteit hiervan te verbeteren, de lichtsensor is 1.6 dus zou theoretisch meer licht moeten opvangen.
Ik kwam via XDA foto's tegen van enorm mooie plaatjes gemaakt met de V30 met slecht licht.
Mogelijk een kwestie van aan de gang gaan met handmatig instellen van de camera.

Liever foto's maken in auto modus is natuurlijk altijd het makkelijkste, maar goed ik wacht rustig af.

Al met al ben ik wel enorm enthousiast over het toestel, zeker het scherm is fantastisch en de bouwkwaliteit is super plus toch wel een snellere ervaring t.o.v. de V20.
[...]

Ik heb al even geprobeerd Andriod 8.0 te update met LG bridge, maar hij kon niks vinden. Dus moet toch wachten op de officiële release ben ik bang. Wel las ik dat Andriod 8.0 update op de LG V30 deze extra opties zoals tiles aanpassen, weergave nieuwe berichten etc. ook gaat ondersteunen.

Heb hem vandaag binnen gekregen. Ik heb er al even mee zitten spelen en dit zijn de ervaringen tot nu toe:
- Ik heb het thema "Hoge contrast" nu aanstaan en met de zwarte achtergrond bespaar ik allicht wat stroom en verder heb ik in deze mode ook minder last van het blauw effect bij kantelen.
-Wel viel de camera kwaliteit inderdaad tegen bij weinig licht. Ik probeerde wat wide-angle foto's te maken bij het eten met 10 personen bij kaarslicht, maar de fotokwaliteit valt echt tegen. Had wel HDR mode op auto staan, misschien moet ik dit maar uitschakelen? Mogelijk dat meer foto's bij elkaar voegen tot een afbeelding zorgt voor extra ruis, vooral bij weinig licht? Straks nog maar eens bij daglicht proberen en misschien kijken voor de google camera apk voor foto's die ik bij kaarslicht wil nemen, misschien helpt dat een beetje. :/
-Verder zag ik dat je maandelijks gratis hifi-kwaliteitsliedjes krijgt aangeboden en walpapers en schermthema's in de LG World app. Kan ik in ieder geval die liedjes op hifi-kwaliteit luisteren. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Mac-Mar op 31-12-2017 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
[...]
Ik hoef niet perse een desktop
Mocht je het stiekem wel willen (non-root): Google Play: Sentio Desktop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janlijm
bllb schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:27:
[...]

Mocht je het stiekem wel willen (non-root): Google Play: Sentio Desktop
Nice, die app werkt nog beter dan de samsung en huawei desktop volgens mij! Had al verwacht dat er ook wel een app voor zou komen, dan kunnen we dat ook weer doorstrepen bij de Huawei Mate 10 Pro.

Vanavond nog wat foto's proberen te maken en punt met slecht licht is dat je moet kiezen. Bv. straat donker en vuurwerk in beeld of straat in beeld, maar dan zorgt vuurwerk/straatverlichting voor overbelichting. Enige manier om dit te voorkomen zou zijn om met meerdere camera's te gaan werken of lange sluitertijd, Maar bij snel bewegende voorwerpen of vuurwerk is dat niet echt een optie.

Edit: Ik kwam trouwens via reddit erachter dat de app Google Snapseed wel goed werkt voor de foto's een beetje te bewerken. Mijn vuurwerk foto's waar eerst alleen vuurwerk op te zien was werden een stuk duidelijker nadat ik er HDR ready layer overheen had gezet. Toen zag ik zowel het vuurwerk als de stenen in de straat. Terwijl dit eerst zwart was. Misschien ook handig voor andere, als je foto's bij weinig licht hebt gemaakt! :D

[ Voor 22% gewijzigd door janlijm op 02-01-2018 04:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Voor de meeste devices is er momenteel weer een uitrol gaande, Android 7.1.2 met de januari security patch. Ik heb hem net op mijn H930DS V30+ Hong Kong variant binnen gekregen. Voorlopig nog geen Oreo dus.

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bedoel je met meeste devices de varianten van de V30 of van meer LG smartphones?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

PaT schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:42:
Bedoel je met meeste devices de varianten van de V30 of van meer LG smartphones?
Ik heb er net 1 gehad, 7.1.2 01/01/18 security update op een LG-H930 rev 1.1

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

PaT schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:42:
Ik bedoel LG V30 varianten.

Andere vraag: Heeft iemand toevallig al de gelegenheid gehad de kwaliteit van de interne Quad-Dac te vergelijken met bijvoorbeeld USB DACs zoals de Dragonfly Red of een Meridian Explorer 2?

[ Voor 30% gewijzigd door wiz op 16-01-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

*deleted*

Sorry .. twee posts onder elkaar binnen 24u mag niet 8)7

[ Voor 81% gewijzigd door wiz op 16-01-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

wiz schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 16:49:
[...]

Ik bedoel LG V30 varianten.

Andere vraag: Heeft iemand toevallig al de gelegenheid gehad de kwaliteit van de interne Quad-Dac te vergelijken met bijvoorbeeld USB DACs zoals de Dragonfly Red of een Meridian Explorer 2?
Ik heb mijn pioneer xdp 100r er voor in de verkoop gedaan, ik denk dat dat genoeg zegt. Ik ben er uitermate tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 22:37
wiz schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:03:
Voor de meeste devices is er momenteel weer een uitrol gaande, Android 7.1.2 met de januari security patch. Ik heb hem net op mijn H930DS V30+ Hong Kong variant binnen gekregen. Voorlopig nog geen Oreo dus.
Ik heb vanavond ook de update ontvangen en geïnstalleerd.
Betreft de LG H930 via T-Mobile.
Gevoelsmatig lijkt het allemaal net wat soepeler te lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Junkyxl op 16-01-2018 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
Ik heb de update ook ontvangen. Las alleen dat hij bij LG Bridge 3,3gb zou zijn, maar via de LG V30 zelf stond er slechts 760mb. Geen idee waar dit verschil hem in zit. Ik heb in ieder geval de update gewoon gedownload via de mobiel zelf. Hopelijk krijgen we wel ook gauw Andriod 8.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Vanwege de gunstige prijs overweeg ik de LG V30+ H930DS te bestellen, maar ik mis root functionaliteit. Nu zie ik dat er ook het één en ander mogelijk is met ADB, maar zou graag even zeker willen weten of dat niet ook (net als fastboot) geblokkeerd is. Is het iemand gelukt SystemUI Tuner te installeren en onderstaand commando succesvol uit te voeren?

adb shell pm grant com.zacharee1.systemuituner android.permission.WRITE_SECURE_SETTINGS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

USB Audio Player Pro gaat vanaf versie 4.0 de interne DAC van de V30 compleet ondersteunen, inclusief het afspelen van MQA streams in Tidal ... Ben zelf aan het beta testen .. en het geluid is om van te smullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

wiz schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:17:
USB Audio Player Pro gaat vanaf versie 4.0 de interne DAC van de V30 compleet ondersteunen, inclusief het afspelen van MQA streams in Tidal ... Ben zelf aan het beta testen .. en het geluid is om van te smullen :)
Ok, heel cool... Is er een mogelijkheid om die beta te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Overigens weet ik niet of het anderen is opgevallen maar bij mij hapert de stock LG Music player op Hires audio bestanden. De Neutron player, ook in staat 24/192 bestanden af te spelen, heeft dit niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidoneas
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-11-2024
Goedemorgen,

Sinds afgelopen vrijdag ben ik de trotse eigenaar van een LG V30 en gisterenavond stopte de radio ermee tijdens het luisteren. Ik heb hem daarna niet meer aan de praat gekregen. is dit een bekend probleem?

Edit: na nog een keer opstarten werkt hij weer.

Wel valt het mij op dat als ik het Always-On display aan heb en de telefoon ontgrendel dat ik nog de cijfers van de klok in het scherm langzaam weg zie trekken.

[ Voor 32% gewijzigd door gidoneas op 22-01-2018 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Hebben anderen ook last van witte ('stuck') pixels? Met het Always-on Display zie ik in een donkere ruimte drie pixels wit oplichten :( Is dit iets waar ik niet te veel aandacht aan moet schenken of zou het een geldige reden voor omruilen zijn? Ik had me al voorbereid op een blauwe tint en ongelijkmatige verlichting (beide inderdaad aanwezig, grotendeels te camoufleren door de schermkleuren aan te passen), maar hier heb ik niemand anders nog over gehoord.

Afgezien daarvan, wat een waanzinnig mooie en ergonomische mobiel _/-\o_ Beter dan de OnePlus 5T naar mijn mening. Zo'n scherper scherm leest echt een stuk rustiger. Ook fijn dat de Google Camera geen last heeft van een wit raster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
gidoneas schreef op maandag 22 januari 2018 @ 07:46:
Wel valt het mij op dat als ik het Always-On display aan heb en de telefoon ontgrendel dat ik nog de cijfers van de klok in het scherm langzaam weg zie trekken.
Allicht helpt het om bij de instellingen de ''helderder display'' uit te zetten van de Always-On display als deze nu aanstaat en je kunt daarnaast ook een screensaver inschakelen om inbranden te voorkomen. Daarnaast zou ik de helderheid van het scherm zelf over het algemeen ook op <60% zetten tenzij strikt noodzakelijk als je in de zon zit bijvoorbeeld.
bllb schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:09:
Hebben anderen ook last van witte ('stuck') pixels? Met het Always-on Display zie ik in een donkere ruimte drie pixels wit oplichten :( Is dit iets waar ik niet te veel aandacht aan moet schenken of zou het een geldige reden voor omruilen zijn? Ik had me al voorbereid op een blauwe tint en ongelijkmatige verlichting (beide inderdaad aanwezig, grotendeels te camoufleren door de schermkleuren aan te passen), maar hier heb ik niemand anders nog over gehoord.

Afgezien daarvan, wat een waanzinnig mooie en ergonomische mobiel _/-\o_ Beter dan de OnePlus 5T naar mijn mening. Zo'n scherper scherm leest echt een stuk rustiger. Ook fijn dat de Google Camera geen last heeft van een wit raster.
Dat klinkt raar. Kun je anders eens een foto uploaden hoe het eruit ziet? Het zou eventueel ook een softwarefout kunnen zijn en dan zou je nog eens kunnen kijken of een factory reset het probleem verhelpt?

[ Voor 44% gewijzigd door janlijm op 24-01-2018 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
janlijm schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 00:34:
Dat klinkt raar. Kun je anders eens een foto uploaden hoe het eruit ziet? Het zou eventueel ook een softwarefout kunnen zijn en dan zou je nog eens kunnen kijken of een factory reset het probleem verhelpt?
Het zijn echt gewoon drie pixels die altijd (wit) licht geven als het beeldscherm aan staat. Overdag onmogelijk om te zien, maar in een donkere kamer / 's nachts in bed wel (als een soort sterren aan de hemel ;(). Ik heb het geprobeerd te fotograferen, maar krijg dan een zwarte foto - een pixel is met zo'n hoge ppi dan ook héél klein. Op m'n OnePlus 5T heb ik die stuck pixels niet, dus het ligt gelukkig niet aan mijn ogen :P

Zo'n dead pixel fixer app werkt in ieder geval niet. Ik zal een factory reset doen, maar ik vermoed dat het aan de hardware ligt. En ga ook contact opnemen met LG, kijken wat die zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
*nvm* zelf antwoord gevonden op mijn vraag.

mogelijkheden wat betreft Dark Themes die zijn er dus, via de Google Pay Store of via de (stock) themes app van LG.

[ Voor 62% gewijzigd door _Bailey_ op 26-01-2018 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Zelf gebruik ik deze dark theme: Google Play: Pixel Dark Theme for LG G6 V30 V20 G5

Wat vinden jullie de beste dark theme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
nice!! op XDA heeft een dev de Google Pixel Camera HDR+ (incl Portrait Mode!!) geported weten te krijgen naar o.a de LG V30.
Je hoeft hier geen Root toegang voor te hebben. Installatie is vrij eenvoudig.
En krijgt al zeer goede recencies van mensen die deze gebruiken op hun LG V30.

https://forum.xda-develop...era-port-hdr-v30-t3696066

Volgende week krijg ik mijn LG V30 binnen van eGlobalcentral...gelijk deze GCam port er op zetten! _/-\o_

@bllb bedankt voor de dark theme tip..gaan we ook proberen!

[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 26-01-2018 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
bllb schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:04:
Zelf gebruik ik deze dark theme: Google Play: Pixel Dark Theme for LG G6 V30 V20 G5

Wat vinden jullie de beste dark theme?
Is zwart hier wel echt zwart? Op de voorbeeld foto's lijkt het grijzig en als die pixel dan branden verbruikt hij nog steeds energie. Maar misschien is het ook wel gewoon echt zwart heb hem nog niet uit geprobeerd. Het thema van LG is in ieder geval wel echt zwart volgens mij.
Geert1976 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:54:
nice!! op XDA heeft een dev de Google Pixel Camera HDR+ (incl Portrait Mode!!) geported weten te krijgen naar o.a de LG V30.
Je hoeft hier geen Root toegang voor te hebben. Installatie is vrij eenvoudig.
En krijgt al zeer goede recencies van mensen die deze gebruiken op hun LG V30.

https://forum.xda-develop...era-port-hdr-v30-t3696066

Volgende week krijg ik mijn LG V30 binnen van eGlobalcentral...gelijk deze GCam port er op zetten! _/-\o_

@bllb bedankt voor de dark theme tip..gaan we ook proberen!
Je moet wel de installatie van niet playstore apps toestaan en hij geeft daar een waarschuwing voor. Vraag me af of je dan geen garantie krijgt als die app je camera kapot maakt, lenzen te ver laten bewegen ofzo. Zoveel verschil zit er trouwens ook niet met de stock camera en de Gcamera volgens mij. Zeker niet als je de stock camera foto's bewerkt, dan krijg je bijna hetzelfde effect volgens mij.

[ Voor 31% gewijzigd door janlijm op 27-01-2018 00:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:54:
Nieuw voor mij is dat nu ook de wide angle camera wordt ondersteund, dat was een groot gemis tot nu toe O+ Met zoveel verschillende camera apps vind ik de cover functionaliteit van Action Launcher wel handig.
Nee, is dark, niet black inderdaad ;)
janlijm schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:59:
Je moet wel de installatie van niet playstore apps toestaan en hij geeft daar een waarschuwing voor. Vraag me af of je dan geen garantie krijgt als die app je camera kapot maakt, lenzen te ver laten bewegen ofzo. Zoveel verschil zit er trouwens ook niet met de stock camera en de Gcamera volgens mij. Zeker niet als je de stock camera foto's bewerkt, dan krijg je bijna hetzelfde effect volgens mij.
Nee, heeft geen enkele invloed op je garantie. (Kans op een virus is natuurlijk wel groter als je zomaar allerlei APK's gaat installeren waarvan je niet weet of de bron betrouwbaar is.) Persoonlijk vind ik er een gróót verschil zitten tussen de LG camera en de GCam :)

Handig appje vind ik overigens deze: Google Play: Key Plus for LG G6,V20,G5,V10. Als het scherm uit staat (of lockscreen) direct de flashlight aanzetten door 2x volume up te klikken. Een update speciaal voor de V30 zou wel fijn zijn, heeft nu soms last van wat vertraging. Het is me helaas nog niet gelukt volume down te koppelen aan de GCam i.p.v. de LG camera.

[ Voor 17% gewijzigd door bllb op 27-01-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
janlijm schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:59:
[...]

[...]

ik hoop dat je een grapje maakt...de GCam is echt lichtjaren beter/scherper dan de stock cam van de V30.

En deze super GCam port voor de LG V30 komt van een dev die actief is op XDA developers, check het topic maar eens daar...vrijwel iedereen is zeer enthousiast over deze GCam port (met dus de mooie Portrait Mode), incl alle Moderators.
De kans dat er een virus in deze GCam port zit is ongeveer 0,0001% (naar boven afgerond :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 27-01-2018 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
@Geert1976

Nou zeg, ik krijg hem ook volgende week binnen als het goed is :P

Nu maar weer op hoesjes jacht ! Ik heb er al reeds een besteld, zie ik je in het accesoires topic ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ppeterr schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:42:
@Geert1976

Nou zeg, ik krijg hem ook volgende week binnen als het goed is :P

Nu maar weer op hoesjes jacht ! Ik heb er al reeds een besteld, zie ik je in het accesoires topic ? :)
ik heb een bloedhekel aan hoesjes/cases, het verpest grotendeels mijn 'user-experience', ik ben op zoek naar de meest minimalistische case die allleen krasjes op de achterkant moet voorkomen.

Jij ook via eglobal besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Geert1976 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:44:
[...]

ik heb een bloedhekel aan hoesjes/cases, het verpest grotendeels mijn 'user-experience', ik ben op zoek naar de meest minimalistische case die allleen krasjes op de achterkant moet voorkomen.

Jij ook via eglobal besteld?
Helemaal mee eens, ik doe ook altijd enkel de back cover. Ik krijg hem op een iets
andere manier. Bij de aanschaf van deze telefoon kreeg ik een OledTV gratis hahaha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ppeterr schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 11:47:
[...]

Bij de aanschaf van deze telefoon kreeg ik een OledTV gratis hahaha :)
:+

Goeie deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
weet iemand of de Nederlandse LG V30 gelijk is aan de LG V30+ qua banden? (b20 enz enz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janlijm
Geert1976 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 10:12:
[...]

ik hoop dat je een grapje maakt...de GCam is echt lichtjaren beter/scherper dan de stock cam van de V30.

En deze super GCam port voor de LG V30 komt van een dev die actief is op XDA developers, check het topic maar eens daar...vrijwel iedereen is zeer enthousiast over deze GCam port (met dus de mooie Portrait Mode), incl alle Moderators.
De kans dat er een virus in deze GCam port zit is ongeveer 0,0001% (naar boven afgerond :+ )
Ik heb hem inderdaad nog niet uitgeprobeerd (zie ook heel veel apk's dus geen idee welke dan de laatste is die ook wide-angle support bijvoorbeeld). Foto's met de stock camera zijn inderdaad soms slecht vooral in het donker, maar met de app SnapSeed kun je ze zo aanpassen dat het reuze meevalt. Daarnaast heb je dan een raw foto die je bewerkt, terwijl de Gcamera de foto al meteen bewerkt volgens mij. Dat kan handig zijn, omdat je die stap dan niet meer hoeft te zetten, maar verder is er dan weinig verschil volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door janlijm op 27-01-2018 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Ik zit waarschijnlijk met iets heel simpels:

Hoe edit of haal ik de icon labels weg in de stock launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ppeterr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:30:
Ik zit waarschijnlijk met iets heel simpels:

Hoe edit of haal ik de icon labels weg in de stock launcher
volgens mij kan je dit niet voor elkaar krijgen met de stock launcher.

hoe zijn je 1ste bevindingen met je nieuwe LG V30? hoe vindt je het scherm? veel last van color shifting?
Ervaar je veel lag/hiccups?

[ Voor 18% gewijzigd door _Bailey_ op 28-01-2018 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Geert1976 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:35:
[...]

volgens mij kan je dit niet voor elkaar krijgen met de stock launcher.

hoe zijn je 1ste bevindingen met je nieuwe LG V30? hoe vindt je het scherm? veel last van color shifting?
Ervaar je veel lag/hiccups?
Nagenoeg geen color shifting, zeker een stuk minder dan met de galaxy s8+ die ik had.
Eerste indruk is dat het scherm beter is dan de samsung.
Erg snappy en snel - maar ja dat moet nog even blijken.
Look en Feel doet mij wel weer denken een s8+ in de handen te hebben.
Ik moet wel even wennen aan het ontbreken van de tactic engine onder de home button,
dit omdat ik de navigatie icoontjes laat verdwijnen. Nock to wake up is dan wel weer handig.

De rest ben ik nog niet aan toe gekomen, maar zo de eerste dag is het een zeer goede eerste indruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ppeterr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:44:
[...]

Nagenoeg geen color shifting, zeker een stuk minder dan met de galaxy s8+ die ik had.
Eerste indruk is dat het scherm beter is dan de samsung.
Erg snappy en snel - maar ja dat moet nog even blijken.
Look en Feel doet mij wel weer denken een s8+ in de handen te hebben.
Ik moet wel even wennen aan het ontbreken van de tactic engine onder de home button,
dit omdat ik de navigatie icoontjes laat verdwijnen. Nock to wake up is dan wel weer handig.

De rest ben ik nog niet aan toe gekomen, maar zo de eerste dag is het een zeer goede eerste indruk.
Thanks,
klinkt goed/positief! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Geert1976 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:47:
[...]

Thanks,
klinkt goed/positief! :)
Ik ga nog even goed de camera testen, daar heb ik wel hoge verwachtingen van.
Tevens hoop ik dat de batterij niet gaat tegen vallen, want daar was de samsung erg goed in.

Verder de helderheid van het scherm is enorm, op max brightness is het net een zonnebank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ppeterr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:52:
[...]

Ik ga nog even goed de camera testen, daar heb ik wel hoge verwachtingen van.
Tevens hoop ik dat de batterij niet gaat tegen vallen, want daar was de samsung erg goed in.

Verder de helderheid van het scherm is enorm, op max brightness is het net een zonnebank :)
Ik lees juist zeer goede ervaringen (diverse fora) wat betreft de batterij duur van deze V30.

Ga je voorlopig de stock Launcher gebruiken of toch bijv Nova?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Geert1976 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:14:
[...]

Ik lees juist zeer goede ervaringen (diverse fora) wat betreft de batterij duur van deze V30.

Ga je voorlopig de stock Launcher gebruiken of toch bijv Nova?
Ik houd hem even stock, vind het wel goed genoeg (op de labels na dan), ik heb
eigenlijk nooit echt de behoefte gehad aan een andere launcher.
Ben jij al een dark theme tegengekomen ? Ik zal straks even het theme die een paar
postings terug is genoemd op de telefoon zetten.

- edit - Het pixel dark theme, is inderdaad niet black, maar eerder grijs :)

[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 28-01-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ppeterr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:34:
[...]

Ik houd hem even stock, vind het wel goed genoeg (op de labels na dan), ik heb
eigenlijk nooit echt de behoefte gehad aan een andere launcher.
Ben jij al een dark theme tegengekomen ? Ik zal straks even het theme die een paar
postings terug is genoemd op de telefoon zetten.

- edit - Het pixel dark theme, is inderdaad niet black, maar eerder grijs :)
ah oke, grijs...ik zoek meer een echt (amoled) zwarte theme.
Ik denk dat ik in 1ste instantie ook eerst de stock Launcher ga proberen voordat ik er Nova op gooi.

Ik moet nog even wachten op mijn toestel, heb me nog niet echt verdiept in de diverse theme mogelijkheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
ppeterr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:44:
dit omdat ik de navigatie icoontjes laat verdwijnen.
Ik heb om die reden van de vingerafdrukscanner een home button gemaakt, die trilt wel: Google Play: Finger Scanner Gestures (bij More Settings > Vibrate > 0 ms omdat 'ie standaard al trilt). Een swipe down toont de notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
bllb schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:06:
[...]

Ik heb om die reden van de vingerafdrukscanner een home button gemaakt, die trilt wel: Google Play: Finger Scanner Gestures (bij More Settings > Vibrate > 0 ms omdat 'ie standaard al trilt). Een swipe down toont de notificaties.
Dat is een fijne tip - die ga ik zeker even uit proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
kunnen jullie het volgende proberen ...
Een witte achtergrond pakken, en vervolgens de telefoon een beetje kantelen ... dan wordt het scherm best wel blauwig.

Maar dit blijkt normaal te zijn bij de v30?

zoiets als dit

YouTube: LG V30 Blue Screen issue

-edit-

Ik heb ook een s8 gehad, en ooit last van gehad... maar hun zijn iets verder met de schermen?

[ Voor 33% gewijzigd door Aggressor op 28-01-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Aggressor schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:33:
kunnen jullie het volgende proberen ...
Een witte achtergrond pakken, en vervolgens de telefoon een beetje kantelen ... dan wordt het scherm best wel blauwig.

Maar dit blijkt normaal te zijn bij de v30?

zoiets als dit

YouTube: LG V30 Blue Screen issue

-edit-

Ik heb ook een s8 gehad, en ooit last van gehad... maar hun zijn iets verder met de schermen?
dat is normaal

dat heeft de iphoneX en de galaxy s8 ook, de v30 hier heeft het ook.

Er zitten in de instellingen een veelvoud opties om dit naar je smaak aan te passen,
zodat het voor jouw eigen inzicht het minst hinderend is.

Een meer natuurgetrouwe instelling zou zijn, als je het blauwe wat zou onderdrukken
door de gamma instellingen naar meer geel te verschuiven. Maar goed dat is
een puur persoonlijke smaak. En natuurlijk hoe belangrijk je het vind.
Mijn TV is wel zeer nauwkeurig afgesteld. Daar vind ik het super belangrijk.

Bij mijn telefoontje dit allemaal weer gaan doorlopen (en ja dat heb ik gedaan bij vorige)
zie ik het nut niet van in.

[ Voor 32% gewijzigd door ppeterr op 28-01-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ppeterr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:53:
[...]

dat is normaal

dat heeft de iphoneX en de galaxy s8 ook, de v30 hier heeft het ook.

Er zitten in de instellingen een veelvoud opties om dit naar je smaak aan te passen,
zodat het voor jouw eigen inzicht het minst hinderend is.
Nou ik wil niet veel vertellen ... ik weet niet of jij een S8 of Iphone x hebt gehad.
Maar Samsung heeft zijn schermen wel veel beter onder controle.

Bij de S8 was het mij nooit opgevallen... niet zo als de v30 igg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Aggressor schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:58:
[...]

Nou ik wil niet veel vertellen ... ik weet niet of jij een S8 of Iphone x hebt gehad.
Maar Samsung heeft zijn schermen wel veel beter onder controle.

Bij de S8 was het mij nooit opgevallen... niet zo als de v30 igg
Heb er een stuk bijgetikt in mijn vorige post - maar heb je al je instellingen doorgelopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ppeterr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:59:
[...]

Heb er een stuk bijgetikt in mijn vorige post - maar heb je al je instellingen doorgelopen ?
ik ga vanavond even kijken, hij hangt nu aan de lader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterhans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-03 22:14
Ik heb GCCam erop gezet (fluitje van een cent) en het lijkt inderdaad beter. Thanks. In combinatie met het grey theme van de Pixel XL nog steeds erg tevreden over de V30+.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Mijn iPhone X heeft ook last van color shifting.
Hele topics worden er op diverse fora aan gewijd.

Blijft toch de "oled lottery", al die smartphones met een oled scherm.
De Pixel 2 XL, iPhone X, Samsung 8 en ook dus de V30 hebben hier allen mee te maken.
Nogmaals, het internet staat er vol van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hier een versie van de Google Camera HDR+ met support van de wide angle lens die gebruikt wordt in de V30:

https://www.reddit.com/r/...adds_support_for_lg_v30s/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
falcon123 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:08:
Hier een versie van de Google Camera HDR+ met support van de wide angle lens die gebruikt wordt in de V30:

https://www.reddit.com/r/...adds_support_for_lg_v30s/
Zie post in dit LG V30 Ervaringen topic van 26 januari om 16.54u :+

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 28-01-2018 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Geert1976 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:10:
[...]

Zie post in dit LG V30 Ervaringen topic van 26 januari om 16.54u :+
Niet helemaal hetzelfde, aangezien de Gcam app al langer in ontwikkeling. De info die ik zojuist posten gaat specifiek over de wide angle lens en dat is ook een specifiek andere app :) Ik heb namelijk beide om mijn V30 staan. Deze specifieke ontwikkelaar(van de wide angle les) gaat nog proberen om beide features in 1 app te krijgen als goed is.

https://www.xda-developer...r-lg-v30-wide-angle-lens/

[ Voor 6% gewijzigd door falcon123 op 28-01-2018 16:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
misschien fijn voor de gene die ook even dacht - wtf geen led notificatie!

momenteel ben ik de volgende app aan het testen

Google Play: LED Blinker Notifications Pro - Manage your lights

Lijkt mooi te functioneren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

ppeterr schreef op maandag 29 januari 2018 @ 07:38:
misschien fijn voor de gene die ook even dacht - wtf geen led notificatie!

momenteel ben ik de volgende app aan het testen

Google Play: LED Blinker Notifications Pro - Manage your lights

Lijkt mooi te functioneren!
Dan ben ik uiteraard even benieuwd .. Gaat er bij de LG V30(+) een Led knipperen (omdat die Led er stiekem toch in zit) of gaat het scherm knipperen? >:)
Aggressor schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:35:
weet iemand of de Nederlandse LG V30 gelijk is aan de LG V30+ qua banden? (b20 enz enz)
LG V30 Europe

GSM850, GSM900, GSM1800, GSM1900

UMTS2100 (B1), UMTS1900 (B2), UMTS850 (B5), UMTS900 (B8)
LTE2100 (B1), LTE1800 (B3), LTE1700/2100 (B4), LTE850 (B5), LTE2600 (B7), LTE900 (B8), LTE700 (B12), LTE800 (B20), LTE700 (B28)
TD-LTE2600 (B38), TD-LTE2300 (B40)

LG V30+ Hong Kong

GSM850, GSM900, GSM1800, GSM1900

UMTS2100 (B1), UMTS1900 (B2), UMTS850 (B5), UMTS900 (B8)
LTE2100 (B1), LTE1800 (B3), LTE1700/2100 (B4), LTE850 (B5), LTE2600 (B7), LTE900 (B8), LTE700 (B12), LTE800 (B20), LTE700 (B28)
TD-LTE2600 (B38), TD-LTE2300 (B40), TD-LTE5900 (B46

https://www.techwalls.com/lg-v30-model-number-differences/

[ Voor 43% gewijzigd door wiz op 29-01-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Sorry .. dubbelposting :)

[ Voor 100% gewijzigd door wiz op 29-01-2018 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
wiz schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:49:
[...]

Dan ben ik uiteraard even benieuwd .. Gaat er bij de LG V30(+) een Led knipperen (omdat die Led er stiekem toch in zit) of gaat het scherm knipperen? >:)
Je kan een led simuleren op je scherm.
Het fijne van het oled scherm is dus dat er maar een pixel ofzo aan hoeft.

De app is zeer configurabel. En werkt perfect. Er zit geen led in de v30. Het idee
Van lg is denk ik dat het AOdisplay de functie overneemt van de led.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Kogel is door de kerk.. De Note8 moet het veld ruimen, ik heb definitief voor de LG V30+ gekozen. Audio is domweg een tandje belangrijker voor me. Advertentie gezet :)

[ Voor 7% gewijzigd door wiz op 29-01-2018 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 19:51
Ik ben van plan om mijn S8+ te verkopen en daarvoor in de plaats een LG V30 te halen :).

Nu twijfel ik heel erg want ik maak er geen winst op (zie het als een één op één ruil). Het belangrijkste vind ik toch wel het geluid, accuduur, camera en scherm.

Wat zijn jullie bevindingen hierover? De LG V30 zie ik ook nergens als showmodel in de winkel staan (omgeving dordrecht)

Hiervoor een LG G6 gehad en dat vond ik een prima toestel O+

[ Voor 7% gewijzigd door Knamix op 29-01-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz

wiz

Connecting the world

Knamix schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:17:
Ik ben van plan om mijn S8+ te verkopen en daarvoor in de plaats een LG V30 te halen :).

Nu twijfel ik heel erg want ik maak er geen winst op (zie het als een één op één ruil). Het belangrijkste vind ik toch wel het geluid, accuduur, camera en scherm.

Wat zijn jullie bevindingen hierover? De LG V30 zie ik ook nergens als showmodel in de winkel staan (omgeving dordrecht)

Ten opzichte van mijn Note8 zijn met name audio en accuduur beter. Daarnaast is de V30+ snappier in gebruik. Camera en scherm van de Note8 zijn beter.. Maar voor mij niet zwaarwegend genoeg om voor de Note8 te kiezen..

Met Oreo daarentegen zou het audioverschil iets kleiner kunnen worden.. Mits de 8 series van Samsung daarmee ook Aptx-HD en Ldac krijgen. Daarmee zouden de Samsung en LG toestellen elkaars gelijke worden en. Het voordeel van de LG zou dan enkel nog maar voor audio gelden.. Maar niemand weet tot noch toe of Samsung deze Android 8 opties gaat implementeren...
Knamix schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:17:

De T-mobile winkels zouden hem sowieso moeten hebben..

[ Voor 39% gewijzigd door wiz op 29-01-2018 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Net even wat gefilmed in 1080 en 4k - belabberd is het zeg, was ook wel
wat low light, maar 4k heeft zichtbaar een berg meer grain.

Niet erg van belang, maar ik had hogere verwachtingen - wellicht doe ik iets fout.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• janlijm
[...]

Nou even wat afbeeldingen in automode om te vergelijken (ja extern geupload..., ik heb maar 9mb in mijn foto album...). Gcam (versie cstark v3.0 voor LG V30 16mp camera) voelt een beetje aan, zoals de foto's bij Samsung de kleuren worden opgeblazen en zijn minder natuurgetrouw. :/ Foto's met flits is trouwens geen aanrader tenzij je van een voorwerp dichtbij foto's wilt maken en SnapSeed is best wel handig als nabewerking met HDR+ optie. Vooral met weinig licht. :)

Gras voor muur in schemering:
V30 zonder flits belichtingstijd 1/10 ISO -
gcam zonder flits belichtingstijd 1/10 ISO 4800
V30 zonder flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20% belichtingstijd 1/10 ISO -
gcam zonder flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20% belichtingstijd 1/10 ISO 4800

Gras voor muur in schemering met flits:
V30 met flits belichtingstijd 1/13 ISO -
gcam met flits belichtingstijd 1/10 ISO 3945
V30 met flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20% belichtingstijd 1/13 ISO -
gcam met flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20% belichtingstijd 1/10 ISO 3945

Bos in schemering:
V30 2 zonder flits belichtingstijd 1/10 ISO -
gcam 2 zonder flits belichtingstijd 1/10 ISO 4800
V30 2 zonder flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20% belichtingstijd 1/10 ISO -
gcam 2 zonder flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20% belichtingstijd 1/10 ISO 4800

Bos in schemering met flits:
V30 2 met flits belichtingstijd 1/14 ISO -
gcam 2 met flits belichtingstijd 1/10 ISO 2981
V30 2 met flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20% belichtingstijd 1/14 ISO -
gcam 2 met flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20% belichtingstijd 1/10 ISO 2981

[ Voor 16% gewijzigd door janlijm op 30-01-2018 00:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Dat zijn best goed waarneembare verschillen. Ik denk dat de Gcam er een
bak processing overheen gooit en zeker in HDR, met flits waardoor er meer
ruimte is in de scherpte en kleur ruimte's.

Vooral in de laatste 2 foto's zie je dat heel erg goed terug, en neig ik ernaar
om te "denken" dat de Gcam foto's minder washed out zijn, en het betere plaatje geven.

Verder, heb ik niet heel erg veel verstand van fotografie apps, maar ik ga dit ook
binnenkort eens testen met wat ander soort objecten. En dan zelf vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janlijm
ppeterr schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:49:
Dat zijn best goed waarneembare verschillen. Ik denk dat de Gcam er een
bak processing overheen gooit en zeker in HDR, met flits waardoor er meer
ruimte is in de scherpte en kleur ruimte's.

Vooral in de laatste 2 foto's zie je dat heel erg goed terug, en neig ik ernaar
om te "denken" dat de Gcam foto's minder washed out zijn, en het betere plaatje geven.

Verder, heb ik niet heel erg veel verstand van fotografie apps, maar ik ga dit ook
binnenkort eens testen met wat ander soort objecten. En dan zelf vergelijken.
Welke 2 foto's bedoel je? Verder heb ik gisteren inderdaad ook binnen wat foto's gemaakt en toen was de Gcam inderdaad scherper en kon ik bv letters op karton in de verte lezen. Misschien doordat er minder washed out effect was. Toch vind ik bij deze foto's buiten de stock camera realistischer. :/

Als je de foto's met flits in het bos bedoeld heb je wel gelijk ja, dan is de Gcam beter, maar denk dat ik liefst geen flits gebruik als ik deze foto's bekijk. Zijn allemaal op hetzelfde moment gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door janlijm op 29-01-2018 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
janlijm schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:52:
[...]

Welke 2 foto's bedoel je? Verder heb ik gisteren inderdaad ook binnen wat foto's gemaakt en toen was de Gcam inderdaad scherper en kon ik bv letters op karton in de verte lezen. Misschien doordat er minder washed out effect was. Toch vind ik bij deze foto's buiten de stock camera realistischer. :/
V30 2 met flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20%
gcam 2 met flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20%

Die 2.

Ja ik denk dat je gelijk hebt, als het realistischer lijkt volgens jouw waarneming.
Zo werkt dat natuurlijk ook, en heb jij het beste vergelijking materiaal, zoals het echt is.

Maar als ik die twee vergelijk, dan is het verschil wel erg groot, en is zeker de gcam versie
veel scherper, meer contrast, betere zwart waarde's en hoger bereik in de kleuren.
Of dit dan op de werkelijkheid lijkt is een tweede.

[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 29-01-2018 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janlijm
ppeterr schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:57:
[...]

Maar als ik die twee vergelijk, dan is het verschil wel erg groot, en is zeker de gcam versie
veel scherper, meer contrast, betere zwart waarde's en hoger bereik in de kleuren.
Of dit dan op de werkelijkheid lijkt is een tweede.
Klopt, dan is de Gcam beter, maar als je die vergelijkt met de V30 of Gcam zonder flits zijn die weer beter. Ik denk doordat hij geen flits gebruikt hij dan ook meer tijd heeft om de achtergrond beter in beeld te brengen of hij doet een langere sluitingstijd, zodat er nog wat meer licht opgevangen kan worden.

Tussen de V30 zonder flits en Gcam zonder flits. Vind ik de V30 weer beter en natuurgetrouwer. Gcam voelt een beetje aan alsof de kleuren opgeblazen worden, maar hij was binnen wel scherper (lezen letters in verte op karton) ondanks dat de kleuren ook hier wat opgeblazen werden.

[ Voor 6% gewijzigd door janlijm op 29-01-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
janlijm schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:28:
[...]

Nou even wat afbeeldingen in automode om te vergelijken (ja extern geupload..., ik heb maar 9mb in mijn foto album...). Gcam voelt een beetje aan, zoals de foto's bij Samsung de kleuren worden opgeblazen en zijn minder natuurgetrouw. :/ Foto's met flits is trouwens geen aanrader tenzij je van een voorwerp dichtbij foto's wilt maken en SnapSeed is best wel handig als nabewerking met HDR+ optie. Vooral met weinig licht. :)

Gras voor muur in schemering:
V30 zonder flits
gcam zonder flits
V30 zonder flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20%
gcam zonder flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20%

Gras voor muur in schemering met flits:
V30 met flits
gcam met flits
V30 met flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20%
gcam met flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20%

Bos in schemering:
V30 2 zonder flits
gcam 2 zonder flits
V30 2 zonder flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20%
gcam 2 zonder flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20%

Bos in schemering met flits:
V30 2 met flits
gcam 2 met flits
V30 2 met flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20%
gcam 2 met flits snapseed hdr+ 50% verzadiging -20%
wow! zeer mooie test/vergelijingen...behoorlijk wat verschillen.

Ik wacht denk ik sowieso nog even totdat de dev van deze port alles in camera app kan zetten ipv nu afzonderlijke camera apps.

Onwijs bedankt voor je ''vergelijkend warenonderzoek''! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
voor diegene die een andere Launcher gebruiken en toch de Knock On functie willen blijven houden (dus niet alleen in de notificatie balk, maar werkzaam op het gehele scherm!!):

met deze stappen, gevonden door iemand op het XDA forum, kun je Knock On zo configureren dat de (stock) Knock On-functie gewoon blijft werken, ondanks dus het gebruik van een andere Launcher (werkt 100% met Nova Launcher).
Hij maakt gebruik van de Play Store app, Automate (van Llama Lab)
Je behoudt hiermee je huidige ontgrendelmethode, ook fingerprint!!
(in Nova kan je namelijk standaard alleen kiezen uit 2, namelijk: meteen locken maar met verlies van fingerprint unlock en de ander is de bekende 5 seconden een zwart scherm alvoren het scherm echt locked)

https://forum.xda-develop...-knock-off-t3647427/page4

gisteren met een vriend van me getest op zijn V30, en werkte dus 100%.
Nu zelf nog ff wachten op m'n V30 :*)

[ Voor 30% gewijzigd door _Bailey_ op 30-01-2018 04:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Mijn zoektocht naar een echt BLACK theme heeft mij het volgende gebracht

Echo theme for LG V30

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/amg4EEf_cxk2NREfX96LaYTZGQp5A7JJU5aRcmiSH20LNJJzF_KGKCRkps4xZv4TWzzi=h310

Dit is een strak en simpel theme, met hoofdzakelijk pixels die uit zijn :)
Enkel het lockscreen vond ik niet zo mooi, die heb ik even zelf gepimped met ander plaatje.

[ Voor 13% gewijzigd door ppeterr op 30-01-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Etter
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 11:28
Misschien dat iemand mij hierbij kan helpen, want ik kan het niet vinden in dit forum. Is het mogelijk om de cameramodus standaard te laten openen in "handmatig". Dit kon toentertijd wel op mijn G4, maar bij de V30 springt hij terug op Automatisch nadat de telefoon gelocked is en dan weer de camera app wordt geopend.

Camerakwaliteit van de V30 ben ik nog niet overtuigd. Op papier moet hij de G4 overtreffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:34
N.Etter schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:16:
Misschien dat iemand mij hierbij kan helpen, want ik kan het niet vinden in dit forum. Is het mogelijk om de cameramodus standaard te laten openen in "handmatig". Dit kon toentertijd wel op mijn G4, maar bij de V30 springt hij terug op Automatisch nadat de telefoon gelocked is en dan weer de camera app wordt geopend.

Camerakwaliteit van de V30 ben ik nog niet overtuigd. Op papier moet hij de G4 overtreffen.
Denk dat dit alleen wil als je een snelkoppeling maakt met een 3rd party tool zoals bijvoorbeeld nova launcher. Create widget > Nova Launcher > Activities > Camera > .app.ManualCameraActivity

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
paar uurtjes geleden m'n V30 ontvangen :)

M'n 1ste bevindingen: heerlijk toestel, zeker qua ergonomie...Ik ben niet zo van de hele grote phones, maar deze is, voor mij persoonlijk, echt zeer goed qua ergonomie (prima met 1 hand te bedienen)

Heb een prachtig scherm, gelukkig.....want heb 1 en ander gelezen over verschillende V30's met mindere displays (color shifting/blue screens).

Het OS voelt lekker snappy aan ook al is het geen 8.0 Oreo, heb net vlot een paar fotootjes geschoten, op zich prima camera.

Deze regenachtige dag maar eens verder pielen met m'n nieuwe 'speeltje'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Geert1976 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:39:
paar uurtjes geleden m'n V30 ontvangen :)

M'n 1ste bevindingen: heerlijk toestel, zeker qua ergonomie...Ik ben niet zo van de hele grote phones, maar deze is, voor mij persoonlijk, echt zeer goed qua ergonomie (prima met 1 hand te bedienen)

Heb een prachtig scherm, gelukkig.....want heb 1 en ander gelezen over verschillende V30's met mindere displays (color shifting/blue screens).

Het OS voelt lekker snappy aan ook al is het geen 8.0 Oreo, heb net vlot een paar fotootjes geschoten, op zich prima camera.

Deze regenachtige dag maar eens verder pielen met m'n nieuwe 'speeltje'.
Hier nu de 5e dag in gebruik, ondertussen alles ingesteld en fris alles opnieuw
ingedeeld en redelijk uitgespeeld voor nu. Het echte gebruik gaat van start 8)

Alles werkt naar behoren, met al mijn apps. Ben geen enkel probleem tegengekomen nog.

Ben nog niet overtuigd dat de accu beter of gelijkwaardig is aan bijvoorbeeld de s8+,
in idle of rust gaat er minimaal van de procentjes af. Dat zie ik nu ik dus wat minder
er mee aan het pielen ben. Gisteren zat ik op de 30+ uur normaal gebruik. (goed genoeg!)
De samsung had in de eerste periode ruim 48+ uur.

Maar wat ik zeg, eerst maar eens als een normaal toestel gaan gebruiken.

Veel plezier ermee Geert!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:34
N.Etter schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:16:

Kan toch ook zonder novalauncher. Als je de camera snelkoppeling ingedrukt houdt dan krijg je de verschillende opstartopties. Deze kun je vervolgens slepen naar je homescreen om er een snelkoppeling naar te maken.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:39:
Fijn! Stiekem een beetje jaloers ;) Heb je ook geen last van display uniformity? Wat is de productiedatum dan eigenlijk? Ik heb er nu namelijk 2 mogen aanschouwen (allebei Europees model), één geproduceerd in november en de ander in december, maar bij allebei valt de oneven verlichting toch echt op bij een forum als deze :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
productiedatum is 18 januari 2018.

Ik heb geen last van display uniformatity, althans...ik kan het niet zien. En heb toch echt wel goede ogen ;)

Wellicht zijn de displays van latere batches wat verder finetuned, geen idee.

Had het gister ook al aangegeven, qua ergonomie is dit toestel echt een''jackpot''. Zeer mooi dat een 6 inch toestel nog zo makkelijk te bedienen is, in veel gevallen ook one-handed.

Het OS, ondanks 7.1.2, ervaar ik als zeer prettig, heb zelden tot nooit lag/hiccups en de batterij duur tot dusver is echt bizar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Geert1976 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 06:34:

Ik heb geen last van display uniformatity, althans...ik kan het niet zien. En heb toch echt wel goede ogen ;)

Had het gister ook al aangegeven, qua ergonomie is dit toestel echt een''jackpot''. Zeer mooi dat een 6 inch toestel nog zo makkelijk te bedienen is, in veel gevallen ook one-handed.

Het OS, ondanks 7.1.2, ervaar ik als zeer prettig, heb zelden tot nooit lag/hiccups en de batterij duur tot dusver is echt bizar goed.
Hoe achterhaal ik de productie datum ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 06:34:

Dit kan ik beamen! De Samsung S8+ is te lang om fatsoenlijk met één hand te kunnen bedienen en de OnePlus 5T te glad (en eigenlijk ook nog wat te groot). De afgelopen jaren vond ik eigenlijk altijd of het scherm te klein of de mobiel te groot, deze is echt best of both worlds. Oh, en het ontbreken van een camera bump is ook fijn bij de mobiel in de broekzak doen / op tafel.

En super smooth en geweldige accu inderdaad, kan bij intensief gebruik makkelijk de dag doorkomen. Wie het lukt er één te scoren met een goed scherm heeft naar mijn mening echt de ultieme mobiel in handen (mits Google Camera geïnstalleerd). De blauwe variant is overigens prachtig vind ik; nog mooier in het echt dan op foto's.

Ben benieuwd wanneer Oreo beschikbaar komt :)

[ Voor 7% gewijzigd door bllb op 01-02-2018 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Hm, datum zal wel weinig zeggen dan. Kwestie van beetje geluk in het leven hebben ;)

Voor de enthousiastelingen van de Google Camera port, dit antwoord cstark op de vraag wat nog op de planning staat: "4k video is on my list but no promises. I'd also like to see if the shutter speed can be doubled effectively. The V30 typically takes photos at half the shutter speed of my Pixel 2 which results in more blurry photos of my kid. I have got the shutter speed, as reported by the exif, to be double but motion blur didn't appear to be affected so more tests and methods are needed. Then of course seeing if the wide angle can coexist with the regular lens in one app."

[ Voor 5% gewijzigd door bllb op 01-02-2018 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Even dit topic een beetje "hot" houden, het foontje is het waard!

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/25hho4g.png

Normaal tot beperkt gebruik.....

32 uur aprox - niet gek toch, wat zijn jullie bevindingen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bllb
  • Niet online
Niet echt op gelet, maar gevoelsmatig doet 'ie qua accu niet onder voor de OnePlus 5T, terwijl er meer beeldpunten moeten worden aangestuurd. Zal eens gaan bijhouden wat nu precies mijn screen on time is :)

Wie gecharmeerd is van de nieuwe OnePlus 5T full-screen gestures, je kunt ongeveer hetzelfde effect krijgen met SystemUI Tuner (navigatiebalk verbergen) + Swipe Navigator (gestures). Belangrijkste verschil is dat de navigatiebalk bij een gesture kort tevoorschijn komt. Als je geen root hebt, kies dan in Swipe Navigator rechtsonderin voor Accessibility without Root.

O ja, voor wie ook Brave Browser (Chrome met privacy opties) gebruikt en om ergonomische redenen liever de navigatiebalk onderin heeft: dat kan.

Zo hé, hier mist de V30 echt wel in...! :( reviews: Tweakers Awards 17/18 - De uitslag is bekend!

[ Voor 12% gewijzigd door bllb op 01-02-2018 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janlijm
Misschien was hij nog te nieuw? De Huawei Mate 10 Pro staat er ook helemaal niet in. :+

Dxomark heeft trouwens eindelijk de LG V30 getest, maar hij komt er niet zo goed uit. Hij scored 82 en scored daarmee zelfs lager dan bijvoorbeeld de S7 edge (89) of the IPhone 7 (85). Terwijl de meeste testbeelden toch overeenkomen met bijvoorbeeld foto's van de Huawei Mate 10 Pro. Verder wordt hij afgerekend op het feit dat hij geen bokeh kan schieten en dit haalt zijn score flink omlaag. Dxomark kent namelijk ook punten toe aan het ondersteunen van bokeh of 2x zoom, maar wide angle wordt niet getest en dus niet meegenomen. In mijn opvatting wordt de LG V30 hier veel te laag beoordeeld. Mocht hij toch slecht zijn, dan kunnen gelukkig nu gebruik maken van de Gcam die gebruikt wordt door de Pixel 2 XL die de hoogste score heeft bij dxomark 98 en bokeh ondersteunt. :P

https://www.dxomark.com/lg-v30-cameras-good-lifes-good/

[ Voor 22% gewijzigd door janlijm op 02-02-2018 01:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ppeterr schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:55:
Even dit topic een beetje "hot" houden, het foontje is het waard!

[afbeelding]

Normaal tot beperkt gebruik.....

32 uur aprox - niet gek toch, wat zijn jullie bevindingen ?
de batterij/gebruiksduur/SoT etc, vind ik echt bizar goed van deze V30. Ik ben een redelijk junk met mijn smartphone(s) en zou zeer makkelijk net 2 volle dagen kunnen halen met 1 lading, denk ik.

Ook het OS ervaar ik als zeer smooth,de momenten dat lag/hiccups ervaar, kan ik gedurende de dag met moeite op 1 hand tellen.
Ter vergelijking, heb een tijdje de (nieuwe) OnePlus 5T gehad, qua smoothness en snelheid is V30 op vrijwel elk vlak net zo snel als de 5T, met voordeel voor de V30 voor een camera die lichtjaren beter is dan de 5T (en als bonus een wide angle camera!)

IMO, de LG V30 is een zwaar onderschat high end Android toestel. Komt ook wel door LG zelf, ze maken al jaren zeer weinig reclame voor hun smartphone tak.

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 02-02-2018 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@Geert1976

Helemaal met je eens, ben er ook erg tevreden mee.

Voor de verandering ga ik eens proberen of ik de v30 langer dan een jaar in gebruik zal nemen :)
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [LG V30] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [LG V30] Het grote Accessoires topic