Blijkbaar speelt dat tafereel zich alleen op lage brightness af. Bij mij staat brightness sws altijd op max dus valt mee te leven voor mij,
Geinige review die zich helemaal focust op het audiogedeelte van de V30 door Pocketnow
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Hier ziet het scherm van de V30 er wel goed uit en aan de ene kant hoop ik dat vanwege de late release aan onze kant, dat er eventueel kleine verbeteringen plaats zullen vinden aan het scherm ofzo, maar hoogwaarschijnlijk niet.
https://www.reddit.com/r/...erent_brightnesses_of_my/
https://www.reddit.com/r/...erent_brightnesses_of_my/
Op reddit lees ik al meer berichten over gebruikers die V30's van de 'nieuwe' batch hebben via tmobile (in Amerika). Aangezien ze daar nu al de nieuwe batch krijgen en de telefoon hier pas eind november beschikbaar komt, verwacht ik niet dat wij dan de oude batch zullen krijgen.
Tja, een early adopter zijn is leuk, maar kan ook soms flinke nadelen met zich mee brengen. Misschien is dat hier ook het geval... Dus nogmaals, rustig afwachten. De V30 heeft mijn inziens voldoende in zich om een voorkeurstoestel te zijn boven andere toestellen die misschien later aangekondigd zijn en eerder verkrijgbaar zijn. Met name de dac zou voor mij een grote plus zijn als muziekliefhebber
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Zou kunnen dat er al een batch Europese versies gemaakt wasLeviathius schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:08:
Op reddit lees ik al meer berichten over gebruikers die V30's van de 'nieuwe' batch hebben via tmobile (in Amerika). Aangezien ze daar nu al de nieuwe batch krijgen en de telefoon hier pas eind november beschikbaar komt, verwacht ik niet dat wij dan de oude batch zullen krijgen.
Hmm goed punt ja. Maar als die gemaakt zijn, dan mag LG ze weleens in de schappen leggen!Louw Post schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:09:
[...]
Zou kunnen dat er al een batch Europese versies gemaakt was

En anders wil ik graag de locatie weten van waar ze opgeslagen liggen
Verwijderd
Ik hoop van harte dat LG het probleem heeft aangepakt, dat nieuwe batches er geen last meer van hebben en dat we hier in Europa openen met zo'n nieuwe batch.Louw Post schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:09:
[...]
Zou kunnen dat er al een batch Europese versies gemaakt was
Maar zeker weten kunnen we dat inderdaad nog niet. Uit eigen ervaring met productie en logistiek (van een veel eenvoudiger product) weet ik dat er nog 1001 andere mogelijke redenen voor deze ene goede T-Mobile batch kunnen zijn.
Ik ben ook erg benieuwd naar deze telefoon aangezien ik eind novemeber kan switchen van telefoon hoop ik dat deze dan te verkrijgen is.
Ben vooral benieuwd naar de HQ audio dac en hoe de groothoeklens presteert bij foto's
Zal in ieder geval een grote verbetering zijn ten opzichte van de Samsung S5 die ik nu gebruik :-)
Ben vooral benieuwd naar de HQ audio dac en hoe de groothoeklens presteert bij foto's
Zal in ieder geval een grote verbetering zijn ten opzichte van de Samsung S5 die ik nu gebruik :-)
Na heel wat reviews te lezen en bekijken blijf ik toch 1 iets opmerken wat iedereen zegt en dat is dat de front camera echt slecht is.. En de foto's zien er eigenlijk echt niet uit! + daarmee ook snapchat bagger is.
Zou er geen V30+ uitkomen met een beter front camera?
Heb je ook wat voorbeelden?jinks26 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:44:
Na heel wat reviews te lezen en bekijken blijf ik toch 1 iets opmerken wat iedereen zegt en dat is dat de front camera echt slecht is.. En de foto's zien er eigenlijk echt niet uit! + daarmee ook snapchat bagger is.
Ja hoor bijvoorbeeld deze video laatst gezien. Hij gebruikt een paar keer de front camera.
Op 8min zie je een paar samples. Mijn gsm uit 2006 doet beter..
YouTube: LG V30 - REAL Day in the Life!
Op 8min zie je een paar samples. Mijn gsm uit 2006 doet beter..
YouTube: LG V30 - REAL Day in the Life!
Zijn dat niet gewoon instellingen die je kan aanpassen? Ik bedoel zo slecht.... is het ook weer niet. Bewegingen zijn wat minder maar volgens mij is de front camera ook weer niet zo slecht.
Real camera review van Pocketnow. Beelden van de frontcamera rond 6:15. Ik vind de kwaliteit wel meevallen, maar ik gebruik de frontcamera dan ook nooit.
@dreester Dat valt nog wel mee, zo vaak gebruik ik de front-camera toch niet en de kwaliteit is prima.. Helemaal als je van een note 4 af komt!
Verwijderd
Mensen moeten altijd wat te klagen hebben 😵 op ieder toestel is wel iets aan te merken.
Camera, speakers, plek vingerafdruk scanner etc.
Camera, speakers, plek vingerafdruk scanner etc.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2017 09:50 ]
Ze zeggen dat hij niet best is, exposure is vaak verkeerd. Maar goed, zelf vond ik het ook nog wel meevallen, daarbij zijn dat zaken die volgens mij ook prima nog bijgesteld kunnen worden door middel van een update.dreester schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:19:
Real camera review van Pocketnow. Beelden van de frontcamera rond 6:15. Ik vind de kwaliteit wel meevallen, maar ik gebruik de frontcamera dan ook nooit.[video]
Het is niet de beste front camera van 2017. En misschien mag je iets betere verwachten anno 2017. Maar heel slecht is hij ook niet.
En is prima voor Snapchat imho.
Het is net als met alles kijk wat voor jou belangrijk is. Ben je een selfie freak. Dan kan je deze misschien beter overslaan.😎
En is prima voor Snapchat imho.
Het is net als met alles kijk wat voor jou belangrijk is. Ben je een selfie freak. Dan kan je deze misschien beter overslaan.😎
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dit hoort in prijzen en levertijden.
[ Voor 75% gewijzigd door 13art op 20-10-2017 21:01 ]
I am the great Cornholio!
Ik was eigenlijk klaar om hem te bestellen maar jammer genoeg is de selfie camera bagger in vergelijking met de andere flagships van 2017. Ook is de rear camera niet gemaakt voor mensen die enkel schieten in auto focus.
Jammer want voor de rest is het echt een top toestel!
Bagger? En waar baseer je je mening op over de rear camera?Cronimet schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:23:
Ik was eigenlijk klaar om hem te bestellen maar jammer genoeg is de selfie camera bagger in vergelijking met de andere flagships van 2017. Ook is de rear camera niet gemaakt voor mensen die enkel schieten in auto focus.
Euh zowat alle reviews die er zijn?GroeneThee schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 05:52:
[...]
Bagger? En waar baseer je je mening op over de rear camera?
Dat de frontcam niet je van het is ivm andere merken ala. Maar dat de twee camera's achterop niet gemaakt zou zijn voor mensen die enkel schieten in autofocus.. nee daar volg ik je niet. Heb je wel gezien hoeveel diverse mogelijkheden je hebt om uit te kiezen? De keuze is niet alleen auto, manual of video. De camera staat misschien niet zo contrastrijk afgesteld als een Galaxy 8/Note 8 en qua fotografie bij schemer zie je sneller ruis terug op de foto om het geheel goed te belichten.Cronimet schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:23:
Overigens kan mij die frontcam gestolen worden. Ik ben niet van de selfiegeneratie of een vlogger. Geef mij maar een goede aanvulling op mijn Fujifilm X-T10 en met een groothoeklens op pocketformaat weet ik wel raad. Ideaal voor kiekjes onderweg.
[ Voor 12% gewijzigd door Joosie200 op 21-10-2017 14:48 ]
hebaardig wat reviews gezien en gelezen maar de opmerking over de rear camera kom ik niet tegen. Welke reviews zijn dat dan?
Jammer van de front camera!dreester schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:19:
Real camera review van Pocketnow. Beelden van de frontcamera rond 6:15. Ik vind de kwaliteit wel meevallen, maar ik gebruik de frontcamera dan ook nooit.[video]
Hij raad je zelfs aan om shots te leren nemen met de rear omdat de front zo slecht is.
Zo jammer dat ik moet passen op deze gsm
Ik zal wel nog een jaartje met mijn op3 doen..
Verwijderd
Ik lees hier dat de V30 met een bijna even grote batterij als de Pixel 2 XL slechts de helft (6 vs 12) van het aantal uren haalt: https://www.tomsguide.com...s-lg-v30,review-4773.html
Is de hardware echt zoveel anders? Of zou dit een software bug zijn die LG nog op kan lossen?
Is de hardware echt zoveel anders? Of zou dit een software bug zijn die LG nog op kan lossen?
Het is hier weer behoorlijk stil (helaas)..
Ben de laatste dagen steeds meer geneigd om naar de Pixel over te stappen ipv de V30. Ik hoop dat er snel meer duidelijk word.
Ben de laatste dagen steeds meer geneigd om naar de Pixel over te stappen ipv de V30. Ik hoop dat er snel meer duidelijk word.
Verwijderd
V30 komt ook pas eind november begin december in de winkels op zijn vroegst, kan je beter wachten tot maart dan is de kop eraf en bij LG is dat nogal veel cash.lowskilled-ftw schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:02:
Het is hier weer behoorlijk stil (helaas)..
er zijn best al goede deals (vb: 530€ met 1 of 2 jarig tmobile abbonement), dus als je kan wachten is dat best goedkoopVerwijderd schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:55:
[...]
V30 komt ook pas eind november begin december in de winkels op zijn vroegst, kan je beter wachten tot maart dan is de kop eraf en bij LG is dat nogal veel cash.
Wat is eigenlijk het nut van een toestel voor te stellen in Augustus om hem dan in December beschikbaar te stellen 😡
Verwijderd
Redelijk kansloos inderdaad wat betreft de EU.Cronimet schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:08:
Wat is eigenlijk het nut van een toestel voor te stellen in Augustus om hem dan in December beschikbaar te stellen 😡
In Korea ligt die al in de winkels lijkt me meer bedoeld voor de Aziatische markt die V30.
Het ding is dus dat ie al wel in bepaalde landen is uitgebracht.Cronimet schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:08:
Maar LG moet eens gaan werken met internationale data. En dan ook pas later presenteren.
Ik heb het idee dat ze wachten op de laatste update van Android, deze is sinds gister uit in Korea als beta.
Snapchat vind ik ook baggerjinks26 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:44:
Zojuist bestelling geplaatst in combinatie met T-Mobile abonnement. Zag na bestellen pas dat er als model staat "Cloud Silver T-Mobile". SIM-lock kan ik nog mee leven, maar hoop niet dat het een afwijkend model is wat niet geroot kan worden. Zou dat wel kut vinden als dat op een 'normale' V30 dan wel kan. Het gaat me voornamelijk om het geluid en dan is Viper4Android wel een must
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Ik heb een LG G5 van T-mobile en die heeft 0,0 branding oid. Gewoon een normaal toestel, dus ik zou mij er niet al te druk om maken.
Knoop doorgehakt en de LG V30 besteld ter vervanging mijn S6. Voor mijn gevoel meeste waar voor het geld. Nog even getwijfeld over een iPhone 8 (stuk duurder en heb altijd android gehad), S8 (onhandige plaats fingerprint, te curved scherm en teveel bloatware) en Huawei Mate 10 Pro (lijkt uit testen net iets minder). Nu scherp geprijst via mobiel.nl en de cashback is mooi meegenomen. Nog even wachten tot ie leverbaar wordt. En een Spigen hoesje, maar die zijn er helaas nog weinig (via Amazon worden deze niet naar NL verzonden?)
[ Voor 8% gewijzigd door bsmpower op 14-11-2017 19:17 ]
Verwijderd
En ze gaan wederom off-topic

Heb wat berichten verplaatst.
[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 15-11-2017 07:12 ]
Heb voor mezelf toch besloten om voor de V30 te gaan ipv de Pixel XL 2, via FiskFree een leuke 'korting' fixen en volgens de website heb ik de telefoon over 5 weken!
Ben benieuwd, eindelijk een nieuwe telefoon!!
Ben benieuwd, eindelijk een nieuwe telefoon!!
Lees de modbreak eens twee posts hierboven
[ Voor 87% gewijzigd door PaT op 16-11-2017 21:55 ]
Nog geen reviews van Tweakers (en dus niet alleen de redactie)? Na de hands-on ervaringen is er volgens mij niks meer bij gekomen?
[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 20-11-2017 15:20 ]
Het ding is hier ook nog niet te krijgen, dus zo gek is dat niet toch? Vind dit wel de meest interessante telefoon van de komende tijd (voor zo ver bekend) dus hoop dat deze binnen niet al te lange tijd mijn OP3 kam vervangen.Martinspire schreef op maandag 20 november 2017 @ 15:20:
Nog geen reviews van Tweakers (en dus niet alleen de redactie)? Na de hands-on ervaringen is er volgens mij niks meer bij gekomen?
Dr waren er toch al een paar geïmporteerd? Tenminste, ik zag wel wat dingen in het leveringen-topic verschijnen. Nu de OP5T uit is, lijkt het me handig om daar wat meer mee te kunnen vergelijken.Wekko306 schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:49:
[...]
Het ding is hier ook nog niet te krijgen, dus zo gek is dat niet toch? Vind dit wel de meest interessante telefoon van de komende tijd (voor zo ver bekend) dus hoop dat deze binnen niet al te lange tijd mijn OP3 kam vervangen.
Ik moet zeggen dat de front camera mij wel dik tegenvalt. Had gehoopt dat het wel mee zou vallen 
Vannacht bleeding issue effe testen.
En persoonlijk vind ik ios toch veel fijner werken.
Notificatiesexplosie, brain overload. Alles wilt aandacht.
Gaat mij een hele dag kosten om alle app, notificatie, privacy en andere instellingen goed te zetten of eruit te slopen. Maarja, heb het ook voor de hardware gekocht, niet de software.
En de hardware is awesome.
Wel jammer dat er nog geen echte full edge to edge curved screen protectors zijn.
Gaat mij een hele dag kosten om alle app, notificatie, privacy en andere instellingen goed te zetten of eruit te slopen. Maarja, heb het ook voor de hardware gekocht, niet de software.
Wel jammer dat er nog geen echte full edge to edge curved screen protectors zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Valinor op 02-12-2017 13:43 ]
Uiteraard is het even wennen als je van ios af komt, geef het even de tijd. De overload aan meldingen ed zal vanzelf minder worden naarmate je de boel ingesteld hebtD2FValinor schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:41:
Ik moet zeggen dat de front camera mij wel dik tegenvalt. Had gehoopt dat het wel mee zou vallen
En dan nu nog even een stukje als modje zijnde:
Ik heb m nu ook eindelijk besteld. Hoe zijn de evaringen met de scherm problemen hier in Nederland?
Vanmiddag pakketje van Mobiel.nl opgehaald bij de Jumbo. Die 15euro die je kan krijgen is beetje reclame voor een ander soort spaarprogramma geloof ik.
Via Aliexpress had ik al een screenprotector die ook de linker en zijkant wat bedekt en twee hoesjes besteld, een helemaal doorzichtig en de bekende zwarte met carbon-look. Lijkt alsof de screenprotector geen last heeft gehad van een paar keer wisselen tussen de hoesjes. Zit er wel strak tegen de rand van de protector aan. Ervaring zal leren of dat ook een probleem zal zijn. Zag het niet zitten om een screenprotector te nemen die niet gebogen randen heeft omdat je dan de screenprotector wel erg duidelijk zag zitten. Nu lijkt het bijna alsof het zo vanuit de fabriek kwam
Zonder hoesje: https://www.dropbox.com/s...12-02%2015.46.06.jpg?dl=0
Met hoesje: https://www.dropbox.com/s...12-02%2017.20.50.jpg?dl=0
Aangezien de H930 in het lijstje staat van toestellen om bootloader van te kunnen unlocken wilde ik dat ook gaan doen. Account bij LG aangemaakt, maar ik loop vast bij stap 9 van de instructie op http://developer.lge.com/...le/RetrieveBootloader.dev
Via Aliexpress had ik al een screenprotector die ook de linker en zijkant wat bedekt en twee hoesjes besteld, een helemaal doorzichtig en de bekende zwarte met carbon-look. Lijkt alsof de screenprotector geen last heeft gehad van een paar keer wisselen tussen de hoesjes. Zit er wel strak tegen de rand van de protector aan. Ervaring zal leren of dat ook een probleem zal zijn. Zag het niet zitten om een screenprotector te nemen die niet gebogen randen heeft omdat je dan de screenprotector wel erg duidelijk zag zitten. Nu lijkt het bijna alsof het zo vanuit de fabriek kwam
Zonder hoesje: https://www.dropbox.com/s...12-02%2015.46.06.jpg?dl=0
Met hoesje: https://www.dropbox.com/s...12-02%2017.20.50.jpg?dl=0
Aangezien de H930 in het lijstje staat van toestellen om bootloader van te kunnen unlocken wilde ik dat ook gaan doen. Account bij LG aangemaakt, maar ik loop vast bij stap 9 van de instructie op http://developer.lge.com/...le/RetrieveBootloader.dev
Android Studio is up-to-date incl. de SDK waar je de bestanden uit moet halen, maar helaas. Laptop ook al herstart. Kon er wel muziek op zetten via de computer dus er is een verbinding. SIMkaart van oude provider past er niet in. Misschien op het werk een knippertje ervoor maar voor nu nog even mijn Note 3 blijven gebruiken als hoofdapparaat.C:\LG>adb reboot bootloader
* daemon not running. starting it now at tcp:5037 *
* daemon started successfully *
error: no devices/emulators found
Vanmiddag opgehaald in de t mobile store, bevalt goed tot nu toe, ik wou alleen de nova of apex launcher gebruiken maar dan werkt de knock on functie niet, helaas of mis ik iets mischien?
De lg thema's vallen wat tegen
De lg thema's vallen wat tegen
Even een vraagje over het unlocken. Ik meende dat je door die drm keys bijv. Geen netflix meer kan spelen.
NFC betalen. Ik heb nog steeds een V10 en wil tzt upgraden. Maar dit vindt ik toch wel een dingetje
NFC betalen. Ik heb nog steeds een V10 en wil tzt upgraden. Maar dit vindt ik toch wel een dingetje
Klopt, maar als je Netflix als APK-bestand installeert werkt het misschien nog. Tenzij dit al aangepast is, want ze willen dit in de toekomst of dus na mei misschien ook blokkeren. Garantie vervalt wel sowieso ook als je hem unlocked.Mr3MrsSmith schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 21:42:
Even een vraagje over het unlocken. Ik meende dat je door die drm keys bijv. Geen netflix meer kan spelen.
nieuws: Netflix blokkeert Android-gebruikers met roottoegang en custom roms
Ik heb vandaag mijn nieuwe LG V30 ontvangen. Heerlijke telefoon om mee te spelen. Nu had ik een vraag over het oled scherm, ben namelijk niet bekend met oled. Als ik hem iets te ver naar voor, omhoog of opzij doe, krijg ik een erg blauw gloed over de telefoon te zien. Is dit normaal bij oled of ligt dit aan de V30?
Schijnt normaal te zijn bij oleds. Er zijn filmpjes dat Samsung schermen dit ook hebben. De kijkhoek schijnt ook iets minder te zijn dan bij een LCD scherm. Maar Oled ondersteunt weer beter VR content door hogere verversing snelheid ofzoiets en ondersteunt daarom bv. Google Day Dreams en is qua energie verbruik zuiniger. Verder schijnen ze wel iets minder lang mee te gaan in vergelijking met LCD, maar tegen die tijd heb je waarschijnlijk al weer nieuwe telefoon of is processor eerder kapot.marijn15 schreef op zondag 3 december 2017 @ 00:35:
Ik heb vandaag mijn nieuwe LG V30 ontvangen. Heerlijke telefoon om mee te spelen. Nu had ik een vraag over het oled scherm, ben namelijk niet bekend met oled. Als ik hem iets te ver naar voor, omhoog of opzij doe, krijg ik een erg blauw gloed over de telefoon te zien. Is dit normaal bij oled of ligt dit aan de V30?
Nog geen mensen met oneven beeld verlichting in <20 brightness? Wat vooral het geval was in de oktober batch. Misschien opgelost aangezien dit de december batch is en sommige vinden het maar mierenneuken en zeggen dat het wel meevalt.
[ Voor 24% gewijzigd door janlijm op 03-12-2017 14:37 ]
Dit is normaal bij de brakke OLED schermen van LG, lees maar eens wat Pixel 2 XL scherm verhalenmarijn15 schreef op zondag 3 december 2017 @ 00:35:
LGs GSM OLED techniek staat in de kinderschoenen. Momenteel is er maar één fabrikant die fatsoenlijke OLED schermen voor mobieltjes maakt en dat is Samsung.
Ja net mijn beeld getest, ziet er gewoon even uit. Dus ben blijjanlijm schreef op zondag 3 december 2017 @ 03:27:
[...]
Schijnt normaal te zijn bij oleds. Er zijn filmpjes dat Samsung schermen dit ook hebben. De kijkhoek schijnt ook iets minder te zijn dan bij een LCD scherm. Maar Oled ondersteunt weer beter VR content door hogere verversing snelheid ofzoiets en ondersteunt daarom bv. Google Day Dreams en is qua energie verbruik zuiniger. Verder schijnen ze wel iets minder lang mee te gaan in vergelijking met LCD, maar tegen die tijd heb je waarschijnlijk al weer nieuwe telefoon of is processor eerder kapot.
Nog geen mensen met oneven beeld verlichting in <20 brightness? Wat vooral het geval was in de oktober batch. Misschien opgelost aangezien dit de december batch is en sommige vinden het maar mierenneuken en zeggen dat het wel meevalt.
hoe zit t met die blauwe shiftD2FValinor schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:16:
[...]
Ja net mijn beeld getest, ziet er gewoon even uit. Dus ben blij
Hier ook, meer dan prima.D2FValinor schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:16:
[...]
Ja net mijn beeld getest, ziet er gewoon even uit. Dus ben blij
Ik heb de mijne nou sinds donderdag/vrijdag en ik moet zeggen dat ik er uitermate tevreden over ben. Prima toestel om de overstap te maken vanaf de iPhone/iOS.
Uiteraard zijn er dingen anders en is het ff zoeken, maar er is prima uit te komen.
* HaterFrame is een blij man.
Is gewoon aanwezig. Een kleine kanteling en je ziet gelijk een blauwe shift.
Persoonlijk vind ik het niet erg. Ik kijk toch altijd recht op het scherm.
Haha ja same here. Ik kom ook van de iphone. Ben er best snel gewend aan geraakt.HaterFrame schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:03:
[...]
Hier ook, meer dan prima.
Ik heb de mijne nou sinds donderdag/vrijdag en ik moet zeggen dat ik er uitermate tevreden over ben. Prima toestel om de overstap te maken vanaf de iPhone/iOS.
Uiteraard zijn er dingen anders en is het ff zoeken, maar er is prima uit te komen.
* HaterFrame is een blij man.
Je zou nog met de kleureninstellingen kunnen spelen. Meestal zijn Oleds sowieso een beetje meer richting koude kant ingesteld, dan warm. Iemand zegt dat kleuren een tik meer naar warm en blauw 25% minder dit probleem kan oplossen. Of in iedergeval de kleur wit meer als wit laat zien in vergelijking met papier of een lcd monitor. Geen idee of de blauwe gloed dan ook minder wordt.D2FValinor schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:38:
[...]
Is gewoon aanwezig. Een kleine kanteling en je ziet gelijk een blauwe shift.
Persoonlijk vind ik het niet erg. Ik kijk toch altijd recht op het scherm.
https://forum.xda-develop...ieving-d65-white-t3695617
Heb mijn V30 eindelijk van unlocked bootloader kunnen voorzien. Ging niet zo makkelijk als ik had gehoopt met gedoe met drivers en instelling op telefoon, zie: https://forum.xda-develop...p?p=74726676&postcount=56
Nu nog even wachten op goede/veilige/geteste TWRP/rooten en dan kan er een adblocker en viper4android worden geïnstalleerd
Pas dan ga ik over van mijn oude telefoon als daily driver. Netflix staat inderdaad niet meer in de Playstore bij mij, voor degene die dat zich afvroegen. Op lage helderheid heb ik geen probleem gezien met de verlichting.
Nu nog even wachten op goede/veilige/geteste TWRP/rooten en dan kan er een adblocker en viper4android worden geïnstalleerd
Effe een vraagje, is alweer heeeeeel lang geleden (samsung s2) dat ik op xda zat.Stropdas schreef op zondag 3 december 2017 @ 23:38:
Heb mijn V30 eindelijk van unlocked bootloader kunnen voorzien. Ging niet zo makkelijk als ik had gehoopt met gedoe met drivers en instelling op telefoon, zie: https://forum.xda-develop...p?p=74726676&postcount=56
Nu nog even wachten op goede/veilige/geteste TWRP/rooten en dan kan er een adblocker en viper4android worden geïnstalleerdPas dan ga ik over van mijn oude telefoon als daily driver. Netflix staat inderdaad niet meer in de Playstore bij mij, voor degene die dat zich afvroegen. Op lage helderheid heb ik geen probleem gezien met de verlichting.
Om te rooten, heb je daar twrp voor nodig of kan dat ook zonder. Wil gewoon stock blijven en eigenlijk alleen superuser gebruiken.
Met twrp installeer je alleen een andere recovery. Voor zover ik weet kan je vervolgens supersu of magisk installeren op de stock rom. Dat zou ook in eerste instantie mijn insteek zijn.D2FValinor schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:17:
[...]
Effe een vraagje, is alweer heeeeeel lang geleden (samsung s2) dat ik op xda zat.
Om te rooten, heb je daar twrp voor nodig of kan dat ook zonder. Wil gewoon stock blijven en eigenlijk alleen superuser gebruiken.
Ah, ok. Dacht dat het misschien mogelijk was direct een root te installeren via de pc zonder de recovery. Thanks!Stropdas schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:05:
[...]
Met twrp installeer je alleen een andere recovery. Voor zover ik weet kan je vervolgens supersu of magisk installeren op de stock rom. Dat zou ook in eerste instantie mijn insteek zijn.
Voor de custom roms/root access enz worden vrijwel altijd aparte topics aangemaakt. Dat lijkt mij voor de V30 ook handig. Degene die dat wil doen heeft bij voorbaat onze eeuwige dank!
Even een korte impressie. afgelopen zaterdag mijn bestelling bin eGlobal geannuleerd en de V30 van medetweaker TuttiFruti overgenomen.
Eerste indruk buitengewoon positief. voor mij het beste van de G6 icm het beste van de S8. Zal hem de komende tijd wat meet aan de tand voelen en dan een uitgebreidere review opmaken. Eerste indruk van het scherm is dat het wat matter over komt dan de S8. Maar dat vind ik eigenlijk wel prettiger. Smaken verschillen.
Eerste indruk buitengewoon positief. voor mij het beste van de G6 icm het beste van de S8. Zal hem de komende tijd wat meet aan de tand voelen en dan een uitgebreidere review opmaken. Eerste indruk van het scherm is dat het wat matter over komt dan de S8. Maar dat vind ik eigenlijk wel prettiger. Smaken verschillen.
Macoholic & Mavic
Ik heb een vraag mbt de audio op de v30 (wmb het argument om de v30 boven de s8 uit te kiezen). Ik luister vooral streaming over bt. Ik heb een apt-x hd compatible koptelefoon. En thuis heb ik een goeie bekabelde koptelefoon. 2 vragen over beide setups:
- streamen over bt skipt de "quad dac", right? Blijft apt-x hd over wat al een verbetering is. Is dit geluid nog goed te eq'en/tweaken (dus niet met een gratis Android equalizer/Bassbooster appje)? Of is viper4android (en dus rooten?) alsnog een vereiste?
- de thuissetup zou wel van de quaddac gebruik maken. Werkt dit ook goed als je streamt, of alleen via de eigen stock music player? (Dit omdat ik dacht gezien te hebben dat je die hifisound aan/uit kon zetten maar niet meer weet of dat in een specifieke app was over gewoon overall Android breed)
(ps. ik overweeg ook tidal mocht ik het v30 pad vervolgen. Zit nu op Deezer hifi.)
- streamen over bt skipt de "quad dac", right? Blijft apt-x hd over wat al een verbetering is. Is dit geluid nog goed te eq'en/tweaken (dus niet met een gratis Android equalizer/Bassbooster appje)? Of is viper4android (en dus rooten?) alsnog een vereiste?
- de thuissetup zou wel van de quaddac gebruik maken. Werkt dit ook goed als je streamt, of alleen via de eigen stock music player? (Dit omdat ik dacht gezien te hebben dat je die hifisound aan/uit kon zetten maar niet meer weet of dat in een specifieke app was over gewoon overall Android breed)
(ps. ik overweeg ook tidal mocht ik het v30 pad vervolgen. Zit nu op Deezer hifi.)
Wanneer je BT gebruikt, heb je niets met een DAC in de telefoon zelf te maken. Het geluid verlaat de telefoon digitaal (en sowieso compressed). Ik heb het geluid niet geprobeerd aan te passen, daar heb ik toch altijd viper4android vooreswa schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:31:
Ik heb een vraag mbt de audio op de v30 (wmb het argument om de v30 boven de s8 uit te kiezen). Ik luister vooral streaming over bt. Ik heb een apt-x hd compatible koptelefoon. En thuis heb ik een goeie bekabelde koptelefoon. 2 vragen over beide setups:
Wat voor bt headphone heb je? Android 8.0 geeft de optie aan fabrikanten om Sonys LDAC technology te gebruiken. Ik heb zelf een Sony bt headphone die dit ondersteunt dus ben aan het hopen dat LG het in android laat zitten.eswa schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:31:
Thanks voor de antwoorden! Ik vermoedde al wel dat het zo zat maar goed om dat nog even bevestigd te hebben. Ben inderdaad ook nooit zo'n fan van SuperTurboBass enzo. Maar bij mijn (bt)koptelefoon verdient een kleine bassboost ver onderin het spectrum (zeg 40hz) wel mijn voorkeur, en de standaard android-eq/basboost versterkt alleen vanaf 60hz voor zover ik kan zien. Vandaar de vraag. Audiofiel geneuzel, maar wel waardoor ik na mijn S7 naar iets zoek wat out-of-the-box qua audio beter is (liefst zonder root-access gedoe)...
Ik heb een AudioTechnica ATH-DSR7BT. Kan zo snel niet vinden of die LDAC ondersteunt, al gok ik met aptx-hd ook al wel tevreden te zijn ;-)D2FValinor schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:38:
[...]
Wat voor bt headphone heb je? Android 8.0 geeft de optie aan fabrikanten om Sonys LDAC technology te gebruiken. Ik heb zelf een Sony bt headphone die dit ondersteunt dus ben aan het hopen dat LG het in android laat zitten.
heeft iemand zin om mede-auteur te worden dan [LG V30] Het grote Accessoires topic
Ik zit er serieus over na te denken om het toestel weer te verkopen. De frontcamera begint toch echt te irriteren. Geprobeerd een paar fotos te nemen op een feest...... het is maar bij proberen gebleven.
Vind het verder echt een fantastische telefoon.
Daarnaast moet de lg klantenservice echt een cursus 'service' en 'leesvaardigheid' volgen. Ben al ondertussen 10 mails verder, krijg iedere keer een reactie van iemand anders en de mailtjes worden gewoon niet gelezen. Volgens mij kijken ze gewoon naar de titel en sturen ze een standaard reactie terug.
Daarnaast moet de lg klantenservice echt een cursus 'service' en 'leesvaardigheid' volgen. Ben al ondertussen 10 mails verder, krijg iedere keer een reactie van iemand anders en de mailtjes worden gewoon niet gelezen. Volgens mij kijken ze gewoon naar de titel en sturen ze een standaard reactie terug.
[ Voor 4% gewijzigd door Valinor op 12-12-2017 14:34 ]
Verwijderd
Puur omdat de frontcamera tegenvalt?D2FValinor schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:33:
Ik zit er serieus over na te denken om het toestel weer te verkopen. De frontcamera begint toch echt te irriteren. Geprobeerd een paar fotos te nemen op een feest...... het is maar bij proberen gebleven.
Ik snap niet zo wat de service van LG hier mee te maken heeft, de camera is zoals die is.
Bellen of mailen daarover heeft geen zin.
Haha nee, dat gemail met de klantenservice gaat over de cashback.Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:10:
[...]
Puur omdat de frontcamera tegenvalt?
Ik snap niet zo wat de service van LG hier mee te maken heeft, de camera is zoals die is.
Bellen of mailen daarover heeft geen zin.
Hoe is de normale camera onder matig licht ?
Ik las op XDA dat met zegt dat het tegen valt.
Front camera is leuk mee genomen, die gebruik ik op de V10 alleen in de wide, ik kan mij alleen heugen samen met mijn dochter een selfie te maken.dusssssss
Mij interesseert eigenlijk hoe is de camera achterop en hoe erg vervormt de wide angle lens op de randen.
Wat ik wel een soort nadelig denk te vinden is.... deze is een stuk minder shock proof als de v10. die ik nu 2 jaar lang zonder hoes gebruik en zonder gekke schade of gebroken schermen. Enkel met een termper glaasje op ge scherm geplakt.
Front camera is leuk mee genomen, die gebruik ik op de V10 alleen in de wide, ik kan mij alleen heugen samen met mijn dochter een selfie te maken.dusssssss
Mij interesseert eigenlijk hoe is de camera achterop en hoe erg vervormt de wide angle lens op de randen.
Wat ik wel een soort nadelig denk te vinden is.... deze is een stuk minder shock proof als de v10. die ik nu 2 jaar lang zonder hoes gebruik en zonder gekke schade of gebroken schermen. Enkel met een termper glaasje op ge scherm geplakt.
Ik vind de camera prima zoals hij is, ik merk dat hij op de auto stand bij matig licht te donkere fotos maakt, ISO is dan vrij laag.Mr3MrsSmith schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:51:
Hoe is de normale camera onder matig licht ?
Als ik hem op handmatig zet maak ik veel betere foto's bij matig licht.
Met goed licht werkt hij prima op de auto mode stand.
De kwaliteit van de frontcamera is inderdaad niet al te best, ik maak ook bijna geen selfies dus voor mij is dat geen probleem, (en dat was ook al bekend uit diverse reviews)
Bij goed licht maakt hij prima selfies, bij matig licht is hij vergelijkbaar met mijn oude Galaxy S4.
Zojuist een update ontvangen met de beveiligingsupdate van November 2017. Nog iemand ontvangen?
ik had m al (die van 1 nov 2017, waarschijnlijk vorige week ergens gekregen)Junkyxl schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:13:
Zojuist een update ontvangen met de beveiligingsupdate van November 2017. Nog iemand ontvangen?
[ Voor 9% gewijzigd door Luuk1234567890 op 13-12-2017 21:27 ]
Kreeg net bevestiging van de makers van USB Audio Player Pro dat ze bezig zijn om de player niet alleen gebruik te gaan laten maken van externe USB dacs, maar ook van de interne quad-dacs op de LG V30, G6 etc toestellen. Waarbij specifiek ook wordt gekeken naar het enablen van MQA. DSD over PCM (DoP) hebben ze al voor elkaar ... Blij dat ook mijn LG v30 onderweg is
[ Voor 12% gewijzigd door wiz op 14-12-2017 10:36 ]
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Mm zit er niet al een mediaplayers op de LG V30 die de quaddac ondersteunt?wiz schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:32:
Kreeg net bevestiging van de makers van USB Audio Player Pro dat ze bezig zijn om de player niet alleen gebruik te gaan laten maken van externe USB dacs, maar ook van de interne quad-dacs op de LG V30, G6 etc toestellen. Waarbij specifiek ook wordt gekeken naar het enablen van MQA. DSD over PCM (DoP) hebben ze al voor elkaar ... Blij dat ook mijn LG v30 onderweg is

Jazeker wel, de mediaplayer van LG ondersteunt de quad-dac, maar geen MQA. En de Tidal app voor Android ondersteunt ook geen MQA.janlijm schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:38:
[...]
Mm zit er niet al een mediaplayers op de LG V30 die de quaddac ondersteunt?Volgens mij had de G6 trouwens geen quaddac of niet de Europa variant in iedergeval.
USB Audio Player Pro daarentegen biedt de mogelijkheid je Tidal credentials te gebruiken en de MQA files van Tidal af te spelen in volle MQA resolutie. En is nu bezig dit in order te maken over de quad-dac heen.
Mbt de G6, correct, alleen de Koreaanse versie heeft de quad-dac.
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Mij zegt MQA en Tidal niet zoveel haha Heb nu nog hele oude iPod mini 4gb voor mijn gecomprimeerde mp3 muziek naast mijn budget telefoon met 8gb. Straks ga ik alleen nog mijn lg v30 voor beide gebruiken met 64gb 😎wiz schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:18:
[...]
Jazeker wel, de mediaplayer van LG ondersteunt de quad-dac, maar geen MQA. En de Tidal app voor Android ondersteunt ook geen MQA.
USB Audio Player Pro daarentegen biedt de mogelijkheid je Tidal credentials te gebruiken en de MQA files van Tidal af te spelen in volle MQA resolutie. En is nu bezig dit in order te maken over de quad-dac heen.
Mbt de G6, correct, alleen de Koreaanse versie heeft de quad-dac.
Dan moet je maar eens als de weerga overstappen op hoge resolutie bestanden in plaats van MP3janlijm schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:35:
[...]
Mij zegt MQA en Tidal niet zoveel haha Heb nu nog hele oude iPod mini 4gb voor mijn gecomprimeerde mp3 muziek naast mijn budget telefoon met 8gb. Straks ga ik alleen nog mijn lg v30 voor beide gebruiken met 64gb 😎
Daar heb ik naar gezocht, maar ik heb niet echt een goede bron gevonden die hogere kwaliteit dan mp3 biedt. Heb je misschien een paar tips waar ik dat kan vinden? (Luister vooral deadmau5/mau5trap of hip-hop)wiz schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:11:
[...]
Dan moet je maar eens als de weerga overstappen op hoge resolutie bestanden in plaats van MP3
Koop:Luuk1234567890 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:18:
[...]
Daar heb ik naar gezocht, maar ik heb niet echt een goede bron gevonden die hogere kwaliteit dan mp3 biedt. Heb je misschien een paar tips waar ik dat kan vinden? (Luister vooral deadmau5/mau5trap of hip-hop)
http://store.acousticsounds.com/
http://www.hdtracks.com/
http://www.prostudiomasters.com/
http://www.itrax.com/
(Om maar een paar te noemen:
Streaming met maandelijks abonnement:
www.qobuz.com (hier kun je ook kopen)
www.tidal.com
Illegale sites zijn er uiteraard ook, maar noemen we uiteraard niet ...
Ik stream veel via Tidal maar koop ook regelmatig via HDTracks
[ Voor 30% gewijzigd door wiz op 14-12-2017 19:44 ]
Zijn er ook gratis alternatieve (apps of bv radio apps van nederlandse zenders) of zijn de muziekbestanden dan altijd in mp3 formaat?wiz schreef op donderdag 14 december 2017 @ 19:43:
[...]
Koop:
http://store.acousticsounds.com/
http://www.hdtracks.com/
http://www.prostudiomasters.com/
http://www.itrax.com/
(Om maar een paar te noemen:
Streaming met maandelijks abonnement:
www.qobuz.com (hier kun je ook kopen)
www.tidal.com
Illegale sites zijn er uiteraard ook, maar noemen we uiteraard niet ...
Ik stream veel via Tidal maar koop ook regelmatig via HDTracks
[ Voor 10% gewijzigd door janlijm op 15-12-2017 00:59 ]
Er is niets in hoge resolutie dat tevens gratis is. Radiozender apps zijn sowieso beperkt tot 128Kbps of lager.janlijm schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 00:56:
[...]
Zijn er ook gratis alternatieve (apps of bv radio apps van nederlandse zenders) of zijn de muziekbestanden dan altijd in mp3 formaat?
En de muziek via de fm-radio dan? Beetje jammer dat dac dan alleen functie heeft als je muziek betaalabonnement erbij moet nemen.wiz schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:29:
[...]
Er is niets in hoge resolutie dat tevens gratis is. Radiozender apps zijn sowieso beperkt tot 128Kbps of lager.
Fm radio is niet bepaald hoge kwaliteit.
Je kunt ook aan hoge-resolutie muziek komen door goed op internet te zoeken (aka downloaden)
Of kopen op sites als dit: http://www.hdtracks.com/
Je kunt ook aan hoge-resolutie muziek komen door goed op internet te zoeken (aka downloaden)
Of kopen op sites als dit: http://www.hdtracks.com/
Je hebt geen hi res audio nodig om te genieten van een goede dac. Je hebt alleen nog meer aan je dac en mooie koptelefoon wanneer je hi res audio erin gooit.
Ook je Spotify stream gaat al beter klinken met een goede dac. Alleen voor puristen die meer willen is Spotify verre van toereikend.
Ook je Spotify stream gaat al beter klinken met een goede dac. Alleen voor puristen die meer willen is Spotify verre van toereikend.
Heb inderdaad wel een mooie over-ear headphone en wil natuurlijk wel die dac horen dan dus vandaar mijn vraag, maar misschien klinkt gewone resolutie muziek dan ook al beter.TDCCBB schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 09:11:
Je hebt geen hi res audio nodig om te genieten van een goede dac. Je hebt alleen nog meer aan je dac en mooie koptelefoon wanneer je hi res audio erin gooit.
[ Voor 8% gewijzigd door janlijm op 16-12-2017 14:56 ]
Klopt. Ook lagere kwaliteit muziek profiteert van de quad-dacTDCCBB schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 09:11:
De quad-dac wordt alleen direct aangesproken door de LG music player.. Programma's zoals spotify en tidal klinken wel beter maar maken (nog) geen optimaal gebruik van de quad-dac.. En de quad-dac is weliswaar MQA compatible maar Tidal zelf stuurt die nog niet aan. Dat moet allemaal nog komen. Dus hoewel de. Meeste programma's wel iets beter klinken haalt alleen de LG music player het maximale uit de quad-dac.. En komende week USB Audio Player Pro dus....janlijm schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 03:13:
[...]
En de muziek via de fm-radio dan? Beetje jammer dat dac dan alleen functie heeft als je muziek betaalabonnement erbij moet nemen.
Krijgen we ook nog een echte review van de LG V30 hier op Tweakers of blijft het bij de preview die we nu hebben?
Yes, Tweakers had op Facebook een 'teaser' geplaatst met een foto van een v30 en dat er een review aan zou komen. Dat was afgelopen vrijdag en er stond bij dat de review over ruim een week komt.Slynexter schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 18:48:
Krijgen we ook nog een echte review van de LG V30 hier op Tweakers of blijft het bij de preview die we nu hebben?
[ Voor 10% gewijzigd door Louw Post op 17-12-2017 11:28 ]
Klopt zie: https://m.facebook.com/st...cale2=nl_NL&__tn__=%2AW-RLouw Post schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:27:
[...]
Yes, Tweakers had op Facebook een 'teaser' geplaatst met een foto van een v30 en dat er een review aan zou komen. Dat was afgelopen vrijdag en er stond bij dat de review over ruim een week komt.
Zij hebben dus een blauwe gekregen. Zo jammer dat T-Mobile enkel zilver heeft

Bedankt voor de info. Nog even wachten dus op de review.
Kan iemand even voor die review krassen op het glas om de Mohs glashardheid te testen? 
Lees op gsmarena dat de Europese LG V30 H930 gorilla glass 4 heeft inplaats van gorilla glass 5. Dus hij breekt wat sneller. Gelukkig geen andere verschillen. Er zijn ook modellen die bluetooth 4.2 (Canada) hebben inplaats van 5 of de modem cat15 (de dual sim uit Hongkong) inplaats van de modem cat16.
Lees op gsmarena dat de Europese LG V30 H930 gorilla glass 4 heeft inplaats van gorilla glass 5. Dus hij breekt wat sneller. Gelukkig geen andere verschillen. Er zijn ook modellen die bluetooth 4.2 (Canada) hebben inplaats van 5 of de modem cat15 (de dual sim uit Hongkong) inplaats van de modem cat16.
[ Voor 58% gewijzigd door janlijm op 18-12-2017 20:25 ]
Heeft iemand al een V30 ontvangen van de LG oled tv promotieactie? Ben benieuwd welke kleur er geleverd wordt.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Nog niet ontvangen. Enkel bericht ontvangen dat registratie goedgekeurd is en dat hij 'zo snel mogelijk' zal worden opgestuurd.
DeOS schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:30:
Heeft iemand al een V30 ontvangen van de LG oled tv promotieactie? Ben benieuwd welke kleur er geleverd wordt.
Om maar even te antwoorden op mezelf:DeOS schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:30:
Ga er van uit dat hij wordt geleverd in silver.Geachte heer/mevrouw ,
Bedankt voor uw bericht.
Er is geen mogelijkheid om een kleur te kiezen. De V30 wordt verstuurd in de kleur Platinum of Grijs.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ilias
LG
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Haha ik was in een winkel om te vragen of ze de LG V30 al hadden en toen zei de medewerker ja, maar die ligt nog achter ik ga hem even halen. Komt hij terug, we hebben hem in Cloud Silver of Platinum. Ik zeg mm laat me de Platinum versie eens zien dan. Komt hij terug met de LG Q6 Platinum.DeOS schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:29:
[...]
Om maar even te antwoorden op mezelf:
[...]
Ga er van uit dat hij wordt geleverd in silver.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [LG V30] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [LG V30] Het grote Accessoires topic
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [LG V30] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [LG V30] Het grote Accessoires topic