Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 11:51

Garrett

Watercooler

Ik zeg ook als... ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
DarkSide schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:49:
Ik ben ook tevreden over mij scherm in de OP3. Dus als de LG een hogere resolutie heeft ga je er ook met een pentile layout op vooruit.
Ik ben nog niet toe aan een nieuwe telefoon. Maar deze V30 is de eerste telefoon waar ik een beetje enthousiast van word.
Maar de v30 ziet er classic modern uit zeg maar. En voelt gewoon compleet. Alleen vind ik hem naar verwachting te duur als hij uitkomt. Dus misschien nog even een paar maanden wachten...
Ja dit dus. De Oneplus 3 voldoet voor mij nog prima. Maar met de 18:9/2:1 verhouding, groothoek camera, Snapdragon 835, oled scherm is het een bijgewerkte G6 door het te voorzien van een ander type schermpaneel en de nieuwste SoC. Ben nu gewend aan oled dus denk niet dat ik blij ga worden om terug naar lcd te moeten. Met een oled tv in huis, oled smartphone vult dat elkaar mooi aan. Ik heb niet direct een reden om overstag te gaan, dus ik ga ook wachten tot december oid of januari wanneer ie in prijs is gezakt.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben erg nieuwsgierig naar deze telefoon :)

Review van het pre-productiemodel door GSMArena. Zaken die mij interesseren en/of opvallen:
- "After subjecting the V30 to our three-pronged loudspeaker test, we're pleased to report that it scored a 'Very good' rating. It's an improvement over both the G6 and the V20 and is also as loud or louder than most competitors."
- "Unlike Samsung's AMOLEDs, the V30's screen does show some illumination in the blacks - not enough for you to see, but there for our testing equipment to spot. For purposes practical however, you can assume that contrast is infinite, or at least vastly superior to the best of LCDs."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Ziet er toch wel goed uit. Kriebelt toch wel een beetje om de OP3 te vervangen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Nilco
  • Laatst online: 22:26
Begrijp ik nou goed dat als je je brightness laag zet het scherm poblemen heeft met donkere kleuren?

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ben benieuwd of deze volgende maand of in november te verkrijgen is. Kan nog geen concrete datum of zelfs prijs vinden (of ik Google/zoek niet goed :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:56
Er is nog geen datum bekend, jammer genoeg.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
Nilco schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:12:
Begrijp ik nou goed dat als je je brightness laag zet het scherm poblemen heeft met donkere kleuren?
Dat zeggen ze inderdaad. Heb ook ergens gelezen dat er wel een soort van backlight bleeding is (ik gok dat, met oled, ze bedoelen dat zwart niet altijd overal even zwart is) maar dat dit met name te meten is en niet zozeer te zien is. Ik weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb. En hier in het topic is een afbeelding gepost dacht ik waarin dat effect wel te zien zou zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Dat gaat ten koste van de accuduur, lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
l3art schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:05:
Ik weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb.
Review van GSMArena, waarvan quote hier staat: dreester in "[LG V30] Ervaringen & Discussie"

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmm misschien moet ik toch maar eens mn geheugen gaan laten testen.... ;)
Dit is overigens de post met de afbeelding die ik bedoelde: MazeWing in "[LG V30] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

MazeWing

The plot thickens...

Als die donkere beelden van Netflix er inderdaad zo slecht uitzien op een lage helderheid dan is dat ronduit waardeloos.

Als het niet mogelijk is een fatsoenlijke gamma curve weer te geven op lage helderheden dan krijg je een flink vertekend beeld en zie je simpelweg een boel dingen niet. Dit is een serieus manko van het scherm en laat maar weer eens zien dat enkel Samsung de OLED techniek voor kleine displays onder controle heeft (en LG ironisch genoeg bij de grote displays).
Het verhogen van de helderheid is een lapmiddel omdat je soms een telefoon met een bepaalde reden op een lage helderheid zet.

Ben benieuwd naar de testen van displaymate. Mocht het scherm echt slecht zijn dan is dit eeuwig zonde voor zo'n mooie telefoon...

Die foto die ik trouwens plaatste liet trouwens zien dat LG moeite heeft met egaal zwart weer te geven (0 IRE). Dit zal waarschijnlijk ook zijn bij donkere grijstinten. Dit is een euvel dat LG pas dit jaar volledig onder controle heeft bij hun grote schermen. Daar is het echter nooit zo erg geweest als bij dit scherm.

[ Voor 17% gewijzigd door MazeWing op 15-09-2017 12:47 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Kan me haast niet voorstellen dat die betreffende afbeelding ook daadwerkelijk een OLED van LG is... Aangezien er, voor zover ik weet, geen backlight nodig is bij een OLED scherm. Wellicht is dit een nog in te stellen scherm of iets dergelijks. Zodra de LG V30 in de winkels ligt kan je makkelijker kijken en vergelijken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 20:02
Mrjraider schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:08:
Kan me haast niet voorstellen dat die betreffende afbeelding ook daadwerkelijk een OLED van LG is... Aangezien er, voor zover ik weet, geen backlight nodig is bij een OLED scherm. Wellicht is dit een nog in te stellen scherm of iets dergelijks. Zodra de LG V30 in de winkels ligt kan je makkelijker kijken en vergelijken denk ik :)
Klopt helemaal. Bij een oled staan de pixels gewoon niet aan, en dus echt zwart.
Nadeel is wel dat je naar verloop van tijd je notificatie balk gaat zien in de rest van het scherm. Als ik een film kijk en ik de telefoon in landscape heb, zie ik dat de kleuren aan de linkerkant (waar normaal de notificatie balk staat) anders zijn dan de rest van het scherm. Omdat deze leds minder gebrand hebben dan de rest.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Michaelg schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:17:
[...]

Klopt helemaal. Bij een oled staan de pixels gewoon niet aan, en dus echt zwart.
Nadeel is wel dat je naar verloop van tijd je notificatie balk gaat zien in de rest van het scherm. Als ik een film kijk en ik de telefoon in landscape heb, zie ik dat de kleuren aan de linkerkant (waar normaal de notificatie balk staat) anders zijn dan de rest van het scherm. Omdat deze leds minder gebrand hebben dan de rest.
Definieer verloop van tijd? Ik vraag me dan af of dat na maanden of jaren is.

Overigens ben ik zeer geïnteresseerd in deze telefoon, ik kan richting januari van mijn huidige abonnement af.
Voor het eerst sinds de iPhone 3G over op een ander platform, Samsung was voor mij geen optie omdat ik daar onwijs slechte ervaringen mee heb en de huidige modellen maar niets vind. Waar ik het eerst naar gekeken heb is de Sony Experia XZ1/premium maar toen viel mijn oog op deze. Moet toch wel zeggen dat dit me alles gaat bieden wat ik zoek, fijne goede camera, quad DAC van ESS als ik me niet vergis :9~
Zijn er nog telefoon die jullie me aanraden eens te bekijken?

Kan nu al niet meer wachten! :9

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Michaelg schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:17:
[...]

Inbranden heb ik geen last van met mijn s6. Die staat wel op automatisch helderheid en niet 24/7 aan maar ik zie het eigenlijk weinig voorkomen. Ik heb mijn s6 nu bijna 2 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Laatst online: 08-09 20:02
Ik had het op mijn note 3 en nu op me s7 edge wederom. Toestel is nu anderhalf jaar oud. Bij me note 3 is het destijds onder garantie vervangen. Ga dat nu weer proberen te doen. Maar is natuurlijk wel inherent aan de techniek.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mrjraider schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:08:
Nee backlight is er idd niet. Wel kan de aansturing niet perfect zijn waardoor ze misschien niet helemaal uit gaan oid. Of bepaalde grijswaarden niet als egaal weer gegeven worden. Er is nu een paar keer melding van gemaakt dus het zal wel een dingetje zijn. Altijd is echter de vraag in hoeverre het bij normaal gebruik echt opvalt. Ik vermoed dat het allemaal wel mee zal gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-08 23:53
Voor het eerst overweegt deze iPhone man van het eerste uur serieus de overstap. Afgelopen week alle YT reviews zo'n beetje gezien. Een vraag:

Wat mogen we verwachten, aangezien de V30 eigenlijk met de 'vorige' Android versie verschijnt, en vrij vlot Android Oreo zal krijgen. Volgend jaar nog één update naar Android 9 en dan is het klaar, op beveiligingsupdates na?

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

john milton schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:42:
Voor het eerst overweegt deze iPhone man van het eerste uur serieus de overstap. Afgelopen week alle YT reviews zo'n beetje gezien. Een vraag:

Wat mogen we verwachten, aangezien de V30 eigenlijk met de 'vorige' Android versie verschijnt, en vrij vlot Android Oreo zal krijgen. Volgend jaar nog één update naar Android 9 en dan is het klaar, op beveiligingsupdates na?
Denk dat er vrij snel Oreo beschikbaar gesteld wordt.
Heb zelf geen ervaring met lg telefoons maar ze ondersteunen hun watch r erg goed. Heb dus hoop voor de telefoons.
Android P zal ook wel komen. En hoop dat project treble er voor zorgt dat updates vanaf Oreo ook makkelijker worden voor fabrikanten en langer support kunnen geven.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-08 23:53
Maar dat is precies mijn zorg, 'Android P zal ook wel komen'. Dat is voor mijn gevoel slechts één miezerige update, van iOS afkomend. Technisch gezien kun je Oreo als de eerste update zien, maar dat vind ik niet echt tellen aangezien die praktisch gelijk met de V30 uitkomt.

Ik las dat LG niet de beroerdste is qua update, maar ik ontbeer context om dat op waarde te schatten. Als je goed wil doen (wederom, voor Android begrippen) dan is 2 volle kalenderjaren toch het minste voor updates?

Valt er niets te zeggen over de kans op Android Q? En hoeveel waarde zouden we daaraan moeten hechten?

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik denk dat LG met deze V30 nog wel eens aardig wat Apple klantjes kan trekken.

Lees de diverse fora en tech sites, wereldwijd, en ik zie dat men echt op zoek is naar alternatieven voor de iPhone.
Zoveel mensen die Apple en de nieuwe prijzen van de iPhones meer dan zat zijn.

Zie dat veel mensen die in hun zoektocht uitkomen op oa de V30.

Zeer benieuwd wanneer deze daadwerkelijk in Europa/NL verkrijgbaar zal zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:08:
ik denk dat LG met deze V30 nog wel eens aardig wat Apple klantjes kan trekken.

Lees de diverse fora en tech sites, wereldwijd, en ik zie dat men echt op zoek is naar alternatieven voor de iPhone.
Zoveel mensen die Apple en de nieuwe prijzen van de iPhones meer dan zat zijn.

Zie dat veel mensen die in hun zoektocht uitkomen op oa de V30.

Zeer benieuwd wanneer deze daadwerkelijk in Europa/NL verkrijgbaar zal zijn
Inderdaad, ik ben er één van. De Iphone 6s bevalt me prima, en IOS is het beste GSM OS wat ik ooit gebruikt heb (heb ook Symbian, Android, en Lumia ervaring). Maar nu heb ik draadloos laden en automatisch hotspot-verbinding met de auto leggen nodig...en een betere camera, want Apple loopt in mijn ervaring toch wel achter op de rest wat dat betreft.

Deze V30 is werkelijk een pareltje, denk niet dat ik kan weerstaan. Alleen al voor de camera....

Hij kan ook nog eens goed uit- en weer in elkaar :)

Edit: terwijl ik dat van de hotspot schreef dacht ik "Zou IOS 11 dit hebben opgelost?" En..ja hoor. de Iphone 6s maakt nu zonder interactie (als de hotspot aan staat en de telefoon locked is) verbinding met de auto en heeft de auto WiFi. Bij IOS 10 moest je nog op de telefoon aan en het hotspot scherm zichtbaar hebben, dan maakte hij pas verbinding. Goed dat dit verbeterd is. Hmmmm. Toch maar een Iphone 8 dan? O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2017 16:27 ]

• DarkSide

DarkSide

john milton schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:03:
Maar dat is precies mijn zorg, 'Android P zal ook wel komen'. Dat is voor mijn gevoel slechts één miezerige update, van iOS afkomend. Technisch gezien kun je Oreo als de eerste update zien, maar dat vind ik niet echt tellen aangezien die praktisch gelijk met de V30 uitkomt.

Ik las dat LG niet de beroerdste is qua update, maar ik ontbeer context om dat op waarde te schatten. Als je goed wil doen (wederom, voor Android begrippen) dan is 2 volle kalenderjaren toch het minste voor updates?

Valt er niets te zeggen over de kans op Android Q? En hoeveel waarde zouden we daaraan moeten hechten?
Er valt weinig te zeggen. De OP3 is uitgekomen met Android 6 heeft nu 7 en krijgt (als het goed) is 8.
In dit geval heb je gelijk eigenlijk zit je al dicht tegen Android 8 aan. Dus 9 en 10 zou wenselijk zijn.

Tot nu toe heb je iig langer updates gekregen op iOS dan op Android.
Zelf houdt ik het niet langer dan 2 jaar uit met mijn telefoon. Dus dit probleem lost zich vanzelf op.

Al moet ik zeggen met de huidige prijzen van telefoons...........

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al verkocht haha wachten is op de verkoop snap niet dat ze daar zo geheimzinnig over doen.
Zeg gewoon leverbaar vanaf 20 oktober ofzo en noem de prijzen net of ze die nu niet weten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ook ik zal er een aanschaffen op de dag van release. Ben helemaal om en stap af van de iPhones :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik meld mij hier ook maar eens. An sich een tevreden LG G5 gebruiker, maar het kriebelt na 1,5 jaar toch wel.
Los van dat ik al een tijdje erg gecharmeerd ben van de top LG toestellen is de V30 wel een van de meest interessante toestellen met Android dit jaar.

Ik ben alleen benieuwd of Vodafone ooit wifi bellen gaat ondersteunen voor LG toestellen. Die optie heb ik hard nodig, maar is nu grotendeels beperkt tot iPhones en Galaxy's :(

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• _Bailey_
  • Niet online
de V30 tikt voor mij vrijwel alle boxen af (zeg ik als iPhone/Apple sucker), echter 1 box blijft nog openstaan;

het update beleid van LG is nou niet echt om over naar huis te schrijven ( =zeer traag). Hoop oprecht dat LG dit goed gaat aanpakken met de V30.
Als ik 1 smartphone fabrikant het écht gun, is het LG wel. Voor mij toch vaak de underdog in het Android kamp.

Een tijdje de G6 gehad, was een prima telefoon, die wide angle camera was echt King! (komt uiteraard ook in de V30)

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 21-09-2017 08:58 ]

Verwijderd

Op eBay staat er als verzenddatum dit:

https://m.ebay.com/itm/PR...id=p2056116.c100408.m2460

Zal wel eind Oktober worden, wel wat laat maar het wachten wel waard.

• Mrjraider
  • Niet online
Daar staat dan weer de jammere prijs van 999 dollar :/

• Winger7
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-09 08:53
Ik hoop niet dat hij echt zoveel gaat kosten

Verwijderd

Klopt wel volgens mij.
Adviesprijs is €899,- voor de 64GB
€949,- voor de 128GB versie als die in de EU komt.

• Nilco
  • Laatst online: 22:26
Met die prijzen wordt het geen V30 voor mij.

• _Bailey_
  • Niet online
wacht tot januari/februari en je kan 'm voor ong €699/€749 kopen bij de bekende webshops in NL

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Geert1976 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:55:
de V30 tikt voor mij vrijwel alle boxen af (zeg ik als iPhone/Apple sucker), echter 1 box blijft nog openstaan;

het update beleid van LG is nou niet echt om over naar huis te schrijven ( =zeer traag). Hoop oprecht dat LG dit goed gaat aanpakken met de V30.
Als ik 1 smartphone fabrikant het écht gun, is het LG wel. Voor mij toch vaak de underdog in het Android kamp.

Een tijdje de G6 gehad, was een prima telefoon, die wide angle camera was echt King! (komt uiteraard ook in de V30)
Dat valt toch wel mee? Ik loop met mijn G5 nu 1 maand achter qua security updates van Google. Wat mij betreft is het updatebeleid best goed bij de LG vlaggenschepen.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

zullen we de levertijd en prijzen in het daarvoor bestemde topic houden?

• _Bailey_
  • Niet online
PaT schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:41:
[...]

Dat valt toch wel mee? Ik loop met mijn G5 nu 1 maand achter qua security updates van Google. Wat mij betreft is het updatebeleid best goed bij de LG vlaggenschepen.
ik kocht mijn G6 met de april update en kreeg pas in augustus een volgende update.

Verder zeer goeie ervaring gehad met deze LG telefoon!

Verwijderd

PaT schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:42:
[mbr]zullen we de levertijd en prijzen in het daarvoor bestemde topic houden? [/mbr]
Oeps sorry...ga daar wel verder.
Je kan wat posts eventueel verplaatsen bedankt 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik denk dat ik ook voor deze V30 ga. Ik heb net de nieuwe iPhone 8+ weer ingepakt om terug te sturen want die is gewoonweg te zwaar (202 gram). De V30 is 50 gram lichter en op een paar gram na net zo zwaar als mijn Galaxy S7, helemaal goed. De V30 is een veelbelovend toestel als ik de reviews mag geloven en ook het ontbreken van samsung meuk is ook een plus. Helaas een mono speaker, maar ik zag al op xda-developers dat er een stero mod bestaat voor de V20, dus ik heb er vertrouwen in dat er ook 1 komt voor de V30 :) Ik heb ook zo'n mod op mijn Galaxy S7 en het maakt echt wel een verschil. Nu maar even wachten tot de prijzen bekend zijn en het toestel leverbaar is. Denk dat ik voor blauw ga en anders ga ik amazon maar afzoeken naar een zwarte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
bitshady schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:07:
Ik denk dat ik ook voor deze V30 ga. Ik heb net de nieuwe iPhone 8+ weer ingepakt om terug te sturen want die is gewoonweg te zwaar (202 gram). De V30 is 50 gram lichter en op een paar gram na net zo zwaar als mijn Galaxy S7, helemaal goed. De V30 is een veelbelovend toestel als ik de reviews mag geloven en ook het ontbreken van samsung meuk is ook een plus. Helaas een mono speaker, maar ik zag al op xda-developers dat er een stero mod bestaat voor de V20, dus ik heb er vertrouwen in dat er ook 1 komt voor de V30 :) Ik heb ook zo'n mod op mijn Galaxy S7 en het maakt echt wel een verschil. Nu maar even wachten tot de prijzen bekend zijn en het toestel leverbaar is. Denk dat ik voor blauw ga en anders ga ik amazon maar afzoeken naar een zwarte versie.
De stereo mod is alleen mogelijk als het toestel geroot is. En dat is nog maar af te wachten of dat mogelijk gaat worden.

Het lijkt me een prachtig toestel met prima specs, maar mocht de prijs rond de 800,- gaan liggen dan gaat deze helaas nog even aan mij voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:22:
[...]
De stereo mod is alleen mogelijk als het toestel geroot is. En dat is nog maar af te wachten of dat mogelijk gaat worden.
Ik check al regelmatig het V30 topic op xda-developers voor de mogelijke root/custom roms en mods. Aangezien de V20 ook geroot is, denk ik wel dat de V30 ook geroot zal worden. Zo niet, dan ga ik voor een ander toestel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door bitpixl op 25-09-2017 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@bitshady die Samsung meuk is gelukkig de laatste jaren (vanaf de s6) stukken minder geworden. Kan zelfs zeggen dat aanpassingen die Samsung heeft gedaan aan Android bij de s8 en note 8 is veel gevallen beter zijn dan de standaard android. Ook is er geen enkele sprake meer van enige vertraging of bloat. Ook dubbele apps zijn al lang verleden tijd.

LG heeft wat dat betreft een slechtere naam puur kijkend naar de laatste 3 jaar.
Samsung heeft echter nog steeds een slechte naam op dat gebied vanwege hun idiote bloatware die ze tot aan de s5 hadden....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
MazeWing schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:27:
@bitshady die Samsung meuk is gelukkig de laatste jaren (vanaf de s6) stukken minder geworden. Kan zelfs zeggen dat aanpassingen die Samsung heeft gedaan aan Android bij de s8 en note 8 is veel gevallen beter zijn dan de standaard android. Ook is er geen enkele sprake meer van enige vertraging of bloat. Ook dubbele apps zijn al lang verleden tijd.

LG heeft wat dat betreft een slechtere naam puur kijkend naar de laatste 3 jaar.
Samsung heeft echter nog steeds een slechte naam op dat gebied vanwege hun idiote bloatware die ze tot aan de s5 hadden....
Ik gebruik zelf een S7 en geloof me er zit nog heel veel Samsung meuk software op:

- De Touchwiz schil over Android zelf
- Alle Samsung's vervangende apps ipv de default google apps (hier is Nexus/Pixel voor, ik weet het)
- Samsung's eigen store met account
- De onderliggende services zoals Samsung Billing, Samsung PaymentFramework, Samsung text to speak engine, com.samsung.domservice, com.samsung.enhanceservice, etc.
- Waarom denk je dat er "lite" rom versies zijn waarin ze al die services/overbodige software eruit slopen op xda-developers?

In deze review van Marques Brownlee over de Note 8 (op dit moment de snelste Samsung) heeft hij het ook nog steeds over kleine haperingen/minder vloeiende UI (vergeleken met andere Android phones met stock Android).

Ik zelf draai nu een lite rom (nog steeds touchwiz based, dus geen stock android) op mijn S7 met daarin ook nog eens apps/services extra uitgeschakeld (via titanium backup) en ja, nu gaat de batterij 5 dagen mee en heb ik uiteindelijk een snel toestel ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:49
LG heeft de Nederlandse product pagina inmiddels live gezet: http://www.lg.com/nl/smar...loud-Silver-LGH930-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Blijf bij mijn keuze voor dit toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Laatst online: 11-09 10:48

Louw Post

Cerenas

Ben zoals velen hier blijkbaar ook uitgekomen op een LG V30. Wat een mooi toestel zeg. Wat mij vooral aanspreekt (naast het uiterlijk) zijn de camera (kijken of dxomark deze ook meeneemt) en de speciale dac. Heb nu zelf een OP3 en volgens mij is die met die beide punten nou niet het beste van het beste (voor een telefoon).

Alleen ben ik nog bang voor de bloatware (door de Tweakers preview), geen idee hoe dit bij LG is en hopelijk is dat beter op het release toestel van de V30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Wat vinden jullie van de video kwaliteit? En dan met name de stabilisatie. De telefoon lijkt aan al mijn eisen te voldoen maar vind de video's opgenomen met de V30 vaak erg "shaky". Hopelijk lossen ze dit softwarematig nog beter op, maar het lijkt wel minder goed te zijn dan b.v. de Samsung S8 of Note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bsmpower schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:06:
Wat vinden jullie van de video kwaliteit? En dan met name de stabilisatie. De telefoon lijkt aan al mijn eisen te voldoen maar vind de video's opgenomen met de V30 vaak erg "shaky". Hopelijk lossen ze dit softwarematig nog beter op, maar het lijkt wel minder goed te zijn dan b.v. de Samsung S8 of Note.
Misschien kan je hier iets mee 😉
http://m.gsmarena.com/gam...sts_lg_v30-news-27457.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:49

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

dat bevestigd eigenlijk wel dat de EIS/OIS nog niet optimaal is. Veel shots zijn echt shaky van dat filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zijn dat toevallig de shots met de wide-angle camera? Die heeft voor zover ik weet geen OIS en zal dus puur softwarematig gedaan moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik zie volgens mij wel wat fish eye effect, dus dat zou goed de wide angle stand kunnen zijn.

• bsmpower
Leuk filmpje met goede en minder goede shots qua stabilisatie. De eerste shot bij de ramen en in de auto met de autoruit vol druppels lijken niet erg gestabiliseerd. Andere shots vallen me weer erg mee en zien er goed uit. Aangezien de lens optisch is gestabiliseerd (i.i.g. de gewone lens) verwacht ik dat er softwarematig nog wel iets te verbeteren valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Resultaat op 3:10. Uiteraard geschoten met gimbals en color grading achteraf, maar toch :)

• bsmpower
Cool, wilde hem net plaatsen :). Dit ziet er dan wel weer goed uit! Wel gebruik gemaakt van gimbals maar toch. Ook leuk om te zien hoeveel instellingen er mogelijk zijn. Kan niet wachten tot ie hier te bestellen is.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tsja, wat moet je er nu van vinden? Beelden zien er goed uit, maar zijn dus zwaar nabewerkt.
Wel mooi om te zien dat je nu ook in filmmodus flink wat instellingen kan aanpassen. Met mijn G5 speel ik al veel met de pro settings van de fotocamera. De filmsettings kan je maar beperkt aanpassen bij de G5.

Ik hoop echt zo dat Vodafone LG meekrijgt om hun Vowifi te ondersteunen!.

• dreester
  • Niet online
Dit geeft mij niet echt een goed gevoel over het OLED scherm. Ik weet niet in hoeverre deze site betrouwbaar is, maar worden wel uitspraken door LG gedaan over het scherm n.a.v. gebruikersklachten:
“The Hanji phenomenon made me visit an LG Electronics service center. A repairman told me that he could nothing about the issue as his manual does not deal with the phenomenon.”
In reference to such customer complaints, LG Electronics said that it was not a product defect but a characteristic of OLEDs. "The V30’s screen color may seem a little uneven due to the nature of OLEDs but it is not a product defect," an LG Electronics official said. “Consumers can feel this way as they are not used to OLEDs. There has been no complaint about the display yet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
dreester schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:48:
Dit geeft mij niet echt een goed gevoel over het OLED scherm. Ik weet niet in hoeverre deze site betrouwbaar is, maar worden wel uitspraken door LG gedaan over het scherm n.a.v. gebruikersklachten:

[...]

[...]
Ik vind de uitspraken nogal frappant, het bericht doet het vermoeden dat het toestel al uit is en de betreffende probleem door vele 'consumers' aangekaart worden. Naar mijn weten is, helaas, de v30 nog helemaal niet beschikbaar voor de 'consumer'... Ik vind de uitspraken dan ook nog voorbarig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

In Korea is het toestel al een paar weken verkrijgbaar. Daarnaast is al vaker benoemd. Het OLED scherm in deze telefoon is helaas een stuk minder dan die van Samsung. In hoeverre je dit ziet en je er aan stoort zal per persoon verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Als ik dat artikel lees (wil het overigens niet goed praten) dan moeten mensen wel moeite doen om dat effect te zien. In het donker, helderheid op laagste stand, blauw licht aan, lichte lijn zichtbaar.... Etc. Het is maar zeer de vraag in hoeverre je er in het dagelijks gebruik echt last van gaat hebben. Als je het gaat opzoeken zal je het zien, maar bij normaal gebruik? Ik vraag het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
In een soortgelijke situatie zul je zien dat een LG Oled TV niet het beste presteert qua uniformiteit of near-blacks. Al helemaal niet wanneer je aan de helderheid of contrast gaat zitten. Ik zet mijn LG Oled55E6 niet op de laagste brightness en dat doe ik nu evenmin op mijn Oneplus 3. Op een android smartphone laat ik toch continu automatisch afhankelijk van de omgeving de helderheid aanpassen door voor auto-brightness te kiezen. In gebruik zul je het zo niet snel merken dat LG kwalitatief mindere oledpanelen benut tov Samsung. Wat eigenlijk wel ironisch is omdat ze op tv-gebied heer en meester zijn qua oleds. Alleen dan weer niet qua motion handling ed waar Sony dan weer beter in is. Zijn er trouwens Koreaanse webshops die ze al te koop aanbieden? Ben inmiddels wel gewend aan Chinashopping met de op Tweakers welbekende shops. Zou mooi wezen als we hem zouden kunnen importeren.

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
MazeWing schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:33:
In Korea is het toestel al een paar weken verkrijgbaar. Daarnaast is al vaker benoemd. Het OLED scherm in deze telefoon is helaas een stuk minder dan die van Samsung. In hoeverre je dit ziet en je er aan stoort zal per persoon verschillen.
Volgens https://www.gizmochina.co...us-cheaper-galaxy-note-8/
Was de v30 van 14 tm 20 september te pre orderen en vanaf 21 september beschikbaar in Korea. Het andere artikel is op 27 september, net geen week later, gepubliceerd. In nog geen week tijd zouden er dus volgens het artikel vele klachten zijn? Dat zou kunnen, wat zorgwekkend zou zijn :X

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@beyazz06 dat klopt, zo staat het inderdaad ook in het originele artikel:
A controversy was stirred up over the quality of LG Electronics’s V30 launched on September 21. This happened less than a week after its release. Some consumers have argued that screen brightness and color are uneven.

On September 25, there were a lot of complaints of consumers about the so-called 'Hanji (Korean paper)' phenomenon that some part of the LG V30’s screen appears relatively brighter in online communities such as Ppompoo, Clien, Naver Café and Mobile Café of LG Electronics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
Pixel 2 XL heeft ook POLED, zelfde scherm, zelfde 'problemen'?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Op de nederlandse productpagina staat:
Kleuren: Cloud Silver, Moroccan Blue
Ik hoop toch echt dat hij in Nederland ook in het zwart uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:07

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik zit hevig te twijfelen tussen de LG V30 of een Pixel 2.

Aan de ene kant wil ik Google geen geld geven omdat ze de headphone jack eruit hebben gesloopt maar ja, wel Stock Android 8.0 met altijd de laatste updates als eerste.

Of een LG V30 met headphone jack maar met Android 7.1..2 en heb geen idee hoe het met hun bijgeleverde software zit (minder meuk dan Samsung maar nog steeds meuk neem ik aan?) en update snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ace schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 03:04:

Aan de ene kant wil ik Google geen geld geven omdat ze de headphone jack eruit hebben gesloopt maar ja, wel Stock Android 8.0 met altijd de laatste updates als eerste.

Of een LG V30 met headphone jack maar met Android 7.1..2 en heb geen idee hoe het met hun bijgeleverde software zit (minder meuk dan Samsung maar nog steeds meuk neem ik aan?) en update snelheid.
Het is denk ik een kwestie van tijd voordat er stock Android of Aosp voor de LG V30 is. Enige nadeel, je hebt een unlocked bootloader nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

D2FValinor schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 00:02:
Op de nederlandse productpagina staat:

[...]

Ik hoop toch echt dat hij in Nederland ook in het zwart uitkomt.
Wat is er trouwens mis met die website, er staan nauwelijks foto's op de productpagina of ligt dat aan mij? Op de UK website net zo.

Edit: US heeft wel alle plaatjes beschikbaar, zal wel even duren voor Europa.

[ Voor 9% gewijzigd door Louw Post op 05-10-2017 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ace schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 03:04:

Tja, ik blijf bij de V30 (heb nog een prima functionerende Oneplus 3 dus heb geen haast) omwille van de 3,5mm jack, quaddac, MicroSD opslag, groothoeklens met dual camera setup en mooier design en compacter formaat. En wss goedkoper in prijs of iig rap goedkoper na enkele maanden wachten.

Het enige wat de Pixel 2 XL op de V30 voor heeft is 3 jaar toegezegde support. Maar zeg eens eerlijk; wie doet er tegenwoordig nog 3 jaar met een telefoon? Daarbij ben ik al jaren gewend aan custom roms waarbij ik mijn eerste smartphone ooit (de ZTE BLADE) kon krijgen van Froyo (2.1) naar KitKat (4.4) Daar tussenin zaten ook 3 releases van Android. Destijds met dank aan cyanogen mod. Tegenwoordig beter bekend als lineage. Welnu ik verwacht dat de G6 en V20 beide wel een aardige custom rom ondersteuning hebben. Waarom zou de V30 nu en de G7 volgend jaar dat niet meer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Joosie200 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:19:
[...]
Tja, ik blijf bij de V30 (heb nog een prima functionerende Oneplus 3 dus heb geen haast) omwille van de 3,5mm jack, quaddac, MicroSD opslag, groothoeklens met dual camera setup en mooier design en compacter formaat. En wss goedkoper in prijs of iig rap goedkoper na enkele maanden wachten.
Dit zijn exact de punten waarom ik graag voor de V30 wil gaan. Kan niet wachten totdat die uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:07

Ace

Happy Happy Joy Joy

Joosie200 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:19:
[...]

Het enige wat de Pixel 2 XL op de V30 voor heeft is 3 jaar toegezegde support. Maar zeg eens eerlijk; wie doet er tegenwoordig nog 3 jaar met een telefoon? Welnu ik verwacht dat de G6 en V20 beide wel een aardige custom rom ondersteuning hebben. Waarom zou de V30 nu en de G7 volgend jaar dat niet meer hebben?
Mijn Sony Z2 doet het nog steeds prima na 3.5 jaar, vooral ook omdat ik weinig reden tot upgraden zag tot nu toe.

Nu er dan eindelijk telefoons zijn zonder of bijna zonder bezels wordt het wel weer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006

Bozznl

GT: The Bozzz88

De v30 is een grote kanshebber om mijn volgende smartphone te zijn. Ik overweeg de pixel 2 xl, note 8, Nokia 8. Maar kom to C elke keer op de v30 uit. Benieuwd wanneer ik hem kan bestellen hier in nl.

GT: The Bozzz88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

http://www.lg.com/us/mobile-phones/v30/specs
Blijkbaar is de v30+ gewoon met 128GB opslag in plaats van 64GB. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Zou die aanbieding exclusief voor Amerika zijn?
Buy the LG V30 or V30+
Get the NEW Google Daydream View and Top VR Content Bundle

Niet dat ik nu perse een VR device wil hebben maar het is toch een leuke gadget

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb vanochtend bij de workshop op het Tweakers HQ de V30 van dichtbij gezien en in de handen gehad. Mijn referentiekader is de Oneplus 3. Ik heb te weinig tijd gehad om het gemelde uniformiteit probleem van het paneel te testen. Wel heb ik de camera's getest, quad dac benut en Antutu even gedraaid. De bijbehorende en bijgeleverde oortjes van B&O zijn een step up van de vaak crappy bijgeleverde oortjes. Overigens kun je wel de appdrawer activeren. De LG skin imiteert iOS en miui door alle apps op het home screen te droppen. Maar via settings>display>home screen>select home>home & appdrawer heb je gewoon toegang tot de appdrawer. Dus echt behoefte aan bijvoorbeeld Nova launcher heb ik dan niet meer. Voelt hetzelfde als de startknop in Windows 8 te missen en die terugbrengen eigenlijk.

Het was een fijne hands-on ervaring en ik ben nu wel overtuigd dat de V30 mijn Oneplus 3 gaat aflossen. De quaddac is een fijne aanvulling, de twee camera's zijn een verbetering van de G6 maar eveneens een welkome aanvulling. Video heb ik niet getest omdat ik zelf niet zoveel heb met vlogs maken of filmpjes schieten. Ik twijfelde of de scanner achterop wel net zo prettig zou werken als de voorop geplaatste variant op de Oneplus 3 en anderen. Alleen als je hem op tafel plat hebt liggen is het een onhandige locatie. Maar dan heb je met double tap het toestel als nog zo weer paraat.

Het coolste vond ik nog wel dat ik een preproductie variant in handen had met doorzichtige backcover. Ik zag dus alle componenten op hun plek. Beetje hetzelfde gevoel als de Gameboy color die in doorzichtige variant verkocht werd ooit. Is toch wel de ultieme Tweakers versie zou ik zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wanneer komt het kreng nou uit in Nederland of heb je dat niet lid kunnen peuteren daar? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
MetaFrame schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:24:
Wanneer komt het kreng nou uit in Nederland of heb je dat niet lid kunnen peuteren daar? :D
Haha mijn naamgenoot kon het niet exact vertellen maar medio november. Of er ook een preorder bonusactie komt met een gratis Google daydream kon ie niks over vertellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Ik hou al een tijdje het topic en het toestel in de gaten. Vooralsnog lijkt het de beste van alles te zijn omdat het nergens domme fouten maakt. Het heeft gewoon een plat scherm, dus vastpakken/doorgeven geeft geen ongewenste aanrakingen. Ook geen vertekend beeld door afrondingen. Wel lekker groot schermoppervlak, wat ik toch wel mooi vind aan de nieuwe toestellen. Ook gewoon een audio-plug. Hoewel ik altijd via bluetooth zit (slechthorend en heb daarvoor iets rond mn nek hangen om connectie te maken met hoortoestellen), is het fijn om te weten dat die mogelijkheid er nog gewoon is. Daarnaast nog een vingerafdrukscanner op de goede plek(alhoewel ik voorop prefereer, is mijn device niet gelocked meer want ik verlies hem nooit uit het oog) (want WTF samsung), mooie specs met gewoon 64gb storage, waterdicht en mooie kleur en looks (wat ik van de Pixel2 toch wel vooral vindt tegenvallen). Netjes in Nederland beschikbaar (wederom Pixel2 issue) en mooi afgewerkt OS met toch redelijk updateproces (al kan dat natuurlijk altijd beter, het lijkt niet slecht). Mooi draadloos laden erbij en materialen die wel goed aanvoelen (zo hoor ik).

Overall een toestel wat misschien nergens uitblinkt, maar wat ook nergens teleur lijkt te stellen. Ben content met de camerakwaliteit en verdere specs. Nu nog snel beschikbaar in Nederland en geen debiele prijs aub.

Dan rest mij nog wel de vraag: Hoe lang gaat de prijs op diens start-niveau blijven? Dalen prijzen bij LG nog wel eens snel? En waar moeten we dan aan denken? 100 euro naar 3 maanden? 200 in 6? Of gaat het sneller/langzamer?
Want op zich gaat mijn S7 nog wel prima mee en wil niet genaaid worden omdat ik toch vooral snel een toestel wil.
Louw Post schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:25:
http://www.lg.com/us/mobile-phones/v30/specs
Blijkbaar is de v30+ gewoon met 128GB opslag in plaats van 64GB. :)
Mja dat is het hele verschil van de + versie. Al vind ik het jammer dat ze die niet gewoon overal uitbrengen. Zo schaars is dat soort geheugen nou ook weer niet en ik had het toch wel willen hebben. Momenteel 32gb en daarmee moet ik toch wat apps op SD kaart zetten (vooral muziek en kaarten offline). Nou is 64 waarschijnlijk wel voldoende, maar met 128 heb ik echt geen omkijken meer en kan ik er ook nog eens wat series/films en meer foto's op laten staan. Gezien er geen SD in kan, lijkt me die optie wel handig. Maar helaas.

Of hij moet ergens goedkoop te importeren zijn, maar dan wordt het met garantie weer lastiger.
Joosie200 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:40:
Zou die aanbieding exclusief voor Amerika zijn?
Buy the LG V30 or V30+
Get the NEW Google Daydream View and Top VR Content Bundle

Niet dat ik nu perse een VR device wil hebben maar het is toch een leuke gadget
De Plus komt in ieder geval alleen daar, maar daydream zou kunnen. Ik weet het niet, maar ik heb met mijn Galaxy ook 1 of 2 keer met VR zitten doen, daarna al snel misselijk of lam van de toch wat saaie apps. Misschien is het ondertussen beter, maar het grote probleem is dat de ervaring naast 3d films gewoon niet zo geweldig is. Daarvoor zijn ze grafisch gewoon te matig (en ligt de FPS ook te laag). Content wordt overigens wel beter, maar mij maakt het weinig uit. Liever wat goedkoper :P
Joosie200 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:02:
Ik heb vanochtend bij de workshop op het Tweakers HQ de V30 van dichtbij gezien en in de handen gehad. Mijn referentiekader is de Oneplus 3. Ik heb te weinig tijd gehad om het gemelde uniformiteit probleem van het paneel te testen. Wel heb ik de camera's getest, quad dac benut en Antutu even gedraaid. De bijbehorende en bijgeleverde oortjes van B&O zijn een step up van de vaak crappy bijgeleverde oortjes. Overigens kun je wel de appdrawer activeren. De LG skin imiteert iOS en miui door alle apps op het home screen te droppen. Maar via settings>display>home screen>select home>home & appdrawer heb je gewoon toegang tot de appdrawer. Dus echt behoefte aan bijvoorbeeld Nova launcher heb ik dan niet meer. Voelt hetzelfde als de startknop in Windows 8 te missen en die terugbrengen eigenlijk.

Het was een fijne hands-on ervaring en ik ben nu wel overtuigd dat de V30 mijn Oneplus 3 gaat aflossen. De quaddac is een fijne aanvulling, de twee camera's zijn een verbetering van de G6 maar eveneens een welkome aanvulling. Video heb ik niet getest omdat ik zelf niet zoveel heb met vlogs maken of filmpjes schieten. Ik twijfelde of de scanner achterop wel net zo prettig zou werken als de voorop geplaatste variant op de Oneplus 3 en anderen. Alleen als je hem op tafel plat hebt liggen is het een onhandige locatie. Maar dan heb je met double tap het toestel als nog zo weer paraat.

Het coolste vond ik nog wel dat ik een preproductie variant in handen had met doorzichtige backcover. Ik zag dus alle componenten op hun plek. Beetje hetzelfde gevoel als de Gameboy color die in doorzichtige variant verkocht werd ooit. Is toch wel de ultieme Tweakers versie zou ik zeggen :P
Mooi om te zien dat je al wat ervaringen hebt. Hoe is het OS verder? Nog wat met settings zitten spelen verder? Nog iets leuks gevonden?

Ben ook benieuwd hoe het gaat met bv Always On Display, automatisch scherm uit als ie in je broekzak gaat (of dat goed werkt en je niet af en toe foute touches hebt) en qua opladen. USB C en quick charge is ondersteund, maar als ie dan ook snel vol is, is dat erg mooi (vond dat bij mn Lumia 950 wel handig, 45 min en klaar).
Joosie200 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:41:
[...]

Haha mijn naamgenoot kon het niet exact vertellen maar medio november. Of er ook een preorder bonusactie komt met een gratis Google daydream kon ie niks over vertellen.
Ik zou al blij zijn als we een echte prijs te horen krijgen. Is wat mij misschien toch kan overtuigen voor Samsung te gaan, die is inmiddels al voor 600 te krijgen (de S8 dan, niet de S8+).

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Martinspire schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:44:

[...]
Mja dat is het hele verschil van de + versie. Al vind ik het jammer dat ze die niet gewoon overal uitbrengen. Zo schaars is dat soort geheugen nou ook weer niet en ik had het toch wel willen hebben. Momenteel 32gb en daarmee moet ik toch wat apps op SD kaart zetten (vooral muziek en kaarten offline). Nou is 64 waarschijnlijk wel voldoende, maar met 128 heb ik echt geen omkijken meer en kan ik er ook nog eens wat series/films en meer foto's op laten staan. Gezien er geen SD in kan, lijkt me die optie wel handig. Maar helaas.
Voor zover ik weet kan er gewoon een SD-kaartje in. Staat ook op de website van LG:

GEHEUGEN
ROM 64 GB
Geheugenuitbreiding Micro SD-geheugenslot voor max. 2 TB
RAM 4 GB
(http://www.lg.com/nl/smar...loud-Silver-LGH930-mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

WALUIGI96 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:29:
[...]

Voor zover ik weet kan er gewoon een SD-kaartje in. Staat ook op de website van LG:

GEHEUGEN
ROM 64 GB
Geheugenuitbreiding Micro SD-geheugenslot voor max. 2 TB
RAM 4 GB
(http://www.lg.com/nl/smar...loud-Silver-LGH930-mobile)
Ah, verkeerd gegeven. Was in de war met ander toestel :P

Doet verder niet af aan het feit dat ik liever gewoon 1 grote storage heb en liever niet afhankelijk wil zijn van SD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levdbas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 11:43
Ik heb afgelopen zaterdag met het toestel kunnen spelen. Camera deed goed zijn werk in de slechte lichtomstandigheden en het scherm is heel mooi. Prachtige hardware maar wat een bloatware. Het is helaas verre van een stock Android ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

levdbas schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 04:45:
Ik heb afgelopen zaterdag met het toestel kunnen spelen. Camera deed goed zijn werk in de slechte lichtomstandigheden en het scherm is heel mooi. Prachtige hardware maar wat een bloatware. Het is helaas verre van een stock Android ervaring.
Waar hebben we het dan over?
Volgens mij was dit al bekend van de (p) reviews.
Alles (zo niet meeste) kon je verbergen meen ik.

Lg levert net als vele extra apps en 'rommel' mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Scherm bevat afgeronde zijkanten
dus vastpakken/doorgeven geeft geen ongewenste aanrakingen
Niet gemerkt nee, heb ik ook al jaren niet met mn BlackBerry Priv of Samsung Edge-modellen
Ook geen vertekend beeld door afrondingen
Heb ik bij Edge-modellen wel gezien, hier niet zo snel tijdens uitgebreide hand-on tijd
Nu nog snel beschikbaar in Nederland en geen debiele prijs aub
Tsjaa,wat noem je debiel
Dalen prijzen bij LG nog wel eens snel?
Check de LG G6 maar eens, alhoewel het natuurlijk altijd anders kan zijn.
Gezien er geen SD in kan, lijkt me die optie wel handig. Maar helaas.
Kan wel
Mooi om te zien dat je al wat ervaringen hebt. Hoe is het OS verder? Nog wat met settings zitten spelen verder? Nog iets leuks gevonden?
Het is bloated, heel erg. Ik vind inmiddels de schil van Huawei nog een stuk cleaner, dat is erg jammer.
Ik zou al blij zijn als we een echte prijs te horen krijgen. Is wat mij misschien toch kan overtuigen voor Samsung te gaan, die is inmiddels al voor 600 te krijgen (de S8 dan, niet de S8+).
Adviesprijs van de LG V30 gaat die €600 nooit benaderen helaas, wordt binnenkort bekend.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Valt toch tegen. 4GB VS 6GB zal ongetwijfeld verschil maken, echter was het verschil bij lange na niet zo groot bij de vergelijkingen tussen de s8 en Note 8.
Hoop dat LAG dit dus weet te fixen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Dan rest mij nog wel de vraag: Hoe lang gaat de prijs op diens start-niveau blijven? Dalen prijzen bij LG nog wel eens snel? En waar moeten we dan aan denken? 100 euro naar 3 maanden? 200 in 6? Of gaat het sneller/langzamer?
Want op zich gaat mijn S7 nog wel prima mee en wil niet genaaid worden omdat ik toch vooral snel een toestel wil.
Naja wat noem je snel? Kijk naar de G6 naar diens prijsverloop in de pricewatch: pricewatch: LG G6 Zwart

Verkrijgbaar sinds 23 maart, nog twee weken tot 23 oktober dus in 6,5 maand tijd issie van 750 euro initieel naar 450 nu gegaan. Voor 26 juli zat ie al onder de 500 euro. Dus in pak en beet 4 maanden is er 250 euro afgegaan. De grootste daling zul je dus in de eerste drie/vier maanden na release zien. En vergeet niet dat je via Chinese webshops al sneller leuke deals kunt scoren, maar dit neigt teveel naar iets voor het levertijden en prijzentopic. Dus terug on topic..
Zoals gezegd: het mooie aan de V30 is nu net dat er wel support is voor een microsd kaartje tot zo gek je het zelf wil maken. Dus die + versie is leuk, maar als je voor hetzelfde gemak een 64GB variant uiitbreidt met 256GB mocht je dat willen (zou zelf niet weten wat je allemaal wel niet wilt meenemen op je V30 maar enfin) Een 64GB kaartje heb je voor 20/25 euro, 128GB voor 50/60 euro, 256GB voor 100/120 euro. Geen idee wat de + meer moet kosten dan de reguliere maar voor dat prijsverschil scoor je zo extra opslag.
Of hij moet ergens goedkoop te importeren zijn, maar dan wordt het met garantie weer lastiger.
Dat gaat ie zeker zijn, maar waar je bij de G6 nog reden daartoe had omdat de Europese gewoon duidelijk minder was (maar 32GB ipv 64GB, geen quad dac vs wel quaddac, geen wireless charging) is dat bij de V30 enkel nog wellicht om de betere prijs een reden.
De Plus komt in ieder geval alleen daar, maar daydream zou kunnen. Ik weet het niet, maar ik heb met mijn Galaxy ook 1 of 2 keer met VR zitten doen, daarna al snel misselijk of lam van de toch wat saaie apps. Misschien is het ondertussen beter, maar het grote probleem is dat de ervaring naast 3d films gewoon niet zo geweldig is. Daarvoor zijn ze grafisch gewoon te matig (en ligt de FPS ook te laag). Content wordt overigens wel beter, maar mij maakt het weinig uit. Liever wat goedkoper :P
Oh, ik geef ook niet om VR. Zeker niet met je smartphone als basis. Heb al eens een Occulus Rift op mijn kop gehad en hoewel dat gaaf was want nieuwe tech met een Game of Thrones demo, mja nee gewoon zonder zo'n unit op je hoofd kijkt het fijner naar een film en gamet het ook fijner. Daarbij succes met een flinke gamesessie, terwijl je rustig uren kunt blijven gamen tot de accu op is zonder dat je last krijgt van je ogen.
Mooi om te zien dat je al wat ervaringen hebt. Hoe is het OS verder? Nog wat met settings zitten spelen verder? Nog iets leuks gevonden? Ben ook benieuwd hoe het gaat met bv Always On Display, automatisch scherm uit als ie in je broekzak gaat (of dat goed werkt en je niet af en toe foute touches hebt) en qua opladen. USB C en quick charge is ondersteund, maar als ie dan ook snel vol is, is dat erg mooi (vond dat bij mn Lumia 950 wel handig, 45 min en klaar).

[...]
Ik ben CM/Lineage, Oxygen OS gewend. (en een beetje MIUI maar dat heb ik rap ingewisseld voor CM) Het OS voelt aan als een iOS/MIUI kloon. Appdrawer is by default uitgeschakeld dus alle apps staan op de homescreens. Qua bloatware, daar was ik benieuwd naar. Ik heb zelf foto's lopen maken van wat LG standaard meelevert. Zo heb je LG Smartworld, RemoteCall service en Cell Broadcast in 1 mapje staan.Een mapje met management waarin de file manager, smart doctor, LG mobile switch, App trash en Downloads terug te vinden zijn.Een mapje essentials waarin je contacten, kalender, taken, muziek app, rekenmachine, LG health, email app, HD audio recorder en FM radio app gegroepeerd zijn. En nog ten slotte een mapje met Google apps waarin Duo, Photos, Drive, Play Music, Play Movie & TV, Docs, Sheets en Slides staan. Van de 4GB ram is 2,3GB in gebruik bij een standaard van 56 aanwezige apps. Van de 64GB aan opslag is 50,63GB vrij en 13,37 GB reeds in gebruik waarvan 13,10GB aan Android systeem data.

Hoe lang ie met quick charge erover doet zou ik niet weten, ik had alleen de Dash charge van Oneplus 3 bij me en dat werkt niet op de LG V30 voor quick charge natuurlijk. Gezien ie goedkoper dan de Note is in Zuid-Korea, de G6 begon op 750 adviesprijs en rap minder werd verwacht ik iets van 749 of 799 euro. En dan binnen drie maanden <499 euro ;) Dus als je werkelijk nog wel even door kunt met je S7 moet er ofwel een leuke black friday deal komen al in november (verwacht het niet) en anders tijdens de btw-dagen van MM in januari/februari hem oppikken. Ik doe nog een half jaartje max voort met mijn Oneplus 3 en dan is de V30 voor mij mijn nieuwe verjaardagscadeau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MazeWing schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:23:
[video]
Valt toch tegen. 4GB VS 6GB zal ongetwijfeld verschil maken, echter was het verschil bij lange na niet zo groot bij de vergelijkingen tussen de s8 en Note 8.
Hoop dat LAG dit dus weet te fixen...
En hoe lang waren de toestellen in gebruik? Je hebt toch altijd minimaal een paar dagen tot een week nodig voordat de apps en het OS zich juist instellen. Als het ene toestel nog geen applicaties sluimerd, heb je weinig aan zo'n test. Afgezien van het feit dat het geen test is, want het is totaal geen real-world toepassing.

Ik verwacht verder dat er nog wel wat optimalisatie zal zijn voor de toestellen uitkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
een ''major,major go'' van onze Floss. Hij vergelijkt ze met een paar andere top Android smartphones en deze LG V30 staat daar ver boven

een unboxing and first impression video van hem:

YouTube: LG V30 Unboxing and First Impressions - Retail Version

Ik wacht een paar maanden, totdat ie voor ong €500 kost en dan ga ik er écht een bestellen. In het Android kamp 1 van de mooiste smartphones (met een oled scherm) en redelijk vanilla Android. My 2cts

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 12-10-2017 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 08:49
Geert1976 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:53:
een ''major,major go'' van onze Floss. Hij vergelijkt ze met een paar andere top Android smartphones en deze LG V30 staat daar ver boven
HYPED! _/-\o_

Hoop dat er snel meer bekend word betreft release date, gadgets etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Iemand, (behalve Colin 8) ) dit toevallig gelezen?
Accu van de V30 doet het behoorlijk goed

https://androidworld.nl/nieuws/lg-v30-accutest/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
PaT schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:41:
Iemand, (behalve Colin 8) ) dit toevallig gelezen?
Accu van de V30 doet het behoorlijk goed

https://androidworld.nl/nieuws/lg-v30-accutest/
:P
lowskilled-ftw schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:07:
Hoop dat er snel meer bekend word betreft release date
Dat moet nu wel snel komen ja.
Geert1976 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:53:
In het Android kamp 1 van de mooiste smartphones (met een oled scherm) en redelijk vanilla Android. My 2cts
Vanilla Android? LG heeft (tegenwoordig) één van de meest aangepaste skins ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
CLB schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 09:42:

Vanilla Android? LG heeft (tegenwoordig) één van de meest aangepaste skins ooit.
excuus, had mezelf beter moeten verwoorden; ik doelde meer op Android device met 1 van de minste bloatware. (Dat was althans op mijn LG G6)

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 15-10-2017 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Geert1976 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 09:51:
Ik doelde meer op Android device met 1 van de minste bloatware. (Dat was althans op mijn LG G6)
Deel ik ook niet bij LG, verbaas me er elke keer over als ik toestel(len) vastheb.
Zie ook post van Joossie 2000 hierboven, dat is toch een aardige lijst imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

https://www.theverge.com/...7544/lg-v30-review-design

The Verge is niet super positief over de V30 met het 'slechte' oled scherm als grootste minpunt...

Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ouch, dit plaatje is wel heel erg slecht zeg...

Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/SWnSda9FCk61IA0iOR9wXdnnF48=/1200x0/filters:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/9450295/akrales_171012_2051_0101.jpg

Ik ben toch benieuwd of dit nou incidenten zijn of dat dit een structureel probleem is van dit display.
Freshnezz schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:06:
https://www.theverge.com/...7544/lg-v30-review-design

The Verge is niet super positief over de V30 met het 'slechte' oled scherm als grootste minpunt...

Erg jammer.
Eigenlijk is het scherm het enige serieuze minpunt wat ze zien/ Bloatware is natuurlijk maar net hoeveel je er van gebruikt.

[ Voor 38% gewijzigd door PaT op 17-10-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

PaT schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:51:

[afbeelding]

Ik ben toch benieuwd of dit nou incidenten zijn of dat dit een structureel probleem is van dit display.

[...]

Eigenlijk is het scherm het enige serieuze minpunt wat ze zien/ Bloatware is natuurlijk maar net hoeveel je er van gebruikt.
Ja en meteen ook de belangrijkste. Gek dat LG volgens veel reviewers qua telefoonschermen zo achter loopt op Samsung, daar waar ze in TV land de enigste OLED fabrikant zijn.

Jammer dat ook deze telefoon toch weer net niet is. Binnenkort weer tijd voor een nieuwe telefoon maar er is op dit moment gewoon geen één telefoon die alles heeft wat ik wil, of elke telefoon heeft weer een te erge nadeel waar ik niet mee kan of wil leven. Echt zo typisch Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Tot zover het idee dat sommige hadden dat het pre-productie scherm anders zou zijn dan het uiteindelijke product...

Het is gewoon zeer jammer dat LG een slecht scherm in een verder zeer goede telefoon heeft gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:04
Die snap ik niet. Als je je zo aan ergert, waarom ga je dan niet bijvoorbeeld richting Apple....
Of..oh..wacht...daar zal vast ook wel iets zijn.

De ideale telefoon voor iedereen maken is gewoonweg een utopie. Dan denk ik niet alleen aan specs maar ook bijvoorbeeld aan prijs. Helaas moeten er altijd afwegingen worden gemaakt.

Het is helaas iets waar we op dit moment mee moeten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Toch hoor ik ook veel goede dingen over het scherm.
Bijna net zo goed als de samsungs. Wel near blacks niet helemaal top. Maar goed te lezen in de velle zon.

Ik wacht nog even af.
Maar als het echt zo slecht is qua uniformiteit dan is dat gewoon een blamage voor LG.
Er zijn schermen met slechte kijkhoeken of kleuren. Maar dit.....
Zover ik gelezen heb, heb ik dit nog niet gezien bij andere reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:21
PaT schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:51:

[afbeelding]

[...]

Ziet er anders meer uit als aliasing. Je ziet dat het patroon verandert. Als ik een foto van het scherm van m'n monitor maak ziet het er ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Maar zo'n grote site zou dat toch wel moeten ondervangen zou je zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

PaT schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:21:
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Maar zo'n grote site zou dat toch wel moeten ondervangen zou je zeggen?
Je zou het denken. Ik wacht nog wel even op bevestiging vanuit andere kanalen. 1 slecht scherm, maakt het nog geen waarheid.

Zelfs buiten het scherm lijken de kleuren heel raar.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [LG V30] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [LG V30] Het grote Accessoires topic