Ik krijg dinsdag a.s. de Atlantic Explorer V4, 200L met spiraal binnen. Deze wil ik gebruiken voor SWW, en daarnaast in serie plaatsen met de ventilatiewarmtepomp, om op enkele dagen in het jaar enkele kamers op de 1e en 2e verdieping van warmte te voorzien. Beneden wordt verwarmt met een LL warmtepomp.
Omdat mijn kennis van boilers beperkt is, en om voor mijzelf het e.e.a. op een rij te zetten, heb ik onderstaande tekening gemaakt:
De Di-elektrische koppeling heb ik al besteld via esanico. De beluchter heb ik gevonden via de zoekfunctie; een
Nibe. Aansluiting op de koud water aanvoer via
zo'n tussenstukje.
Een inlaatcombinatie van 7 bar kan ik niet zo snel vinden, wel eentje van 6 bar; lijkt me ook geen probleem toch? Je verliest hooguit wat meer water. Ik zat dan aan
deze te denken.
Met deze inlaatcombinatie kan ook de koudwatertoevoer worden afgesloten, en tevens kan de boiler hiermee worden afgetapt.
Is dit plan oké zo, of zie ik iets over het hoofd?
En maakt het uit over de onderdelen (beluchter en inlaatcombi) horizontaal of verticaal (of schuin) gemonteerd zijn?
Daarnaast twijfel ik of de beluchter op de goed plek zit, ik begrijp dat deze ook direct na de di-elektische koppeling gemonteerd kan worden. Maakt dit nog uit?
De waterleiding wil ik graag met normale koperen buis aansluiten en geen flex. Omdat de boiler maar enkele uren per dag draait en toch niet overal een kraan hang lijkt me dat dat prima gaat, iemand daar ervaring mee? Omdat de CV leidingen wel in elke kamer lopen zou ik de CV aansluiting graag wel via flex doen. Tevens staat hier een stuk minder druk op dan op de waterleiding welke dus tot 6 bar belast kan worden).
Zoals gemeld wil ik de ventilatie WP graag in serie zetten met de explorer. Zouden jullie eerst de explorer doen, en daarna de ventilatie WP, of andersom? In het eerste geval wordt de meeste warmte ontrokken aan de boiler, en doet de ventilatie WP er nog een schepje bovenop.
Daarnaast is de spiraal in de boiler uitgevoerd met een in- en uitgang. Dit is gebaseerd op verwarmen, dus als deze gebruikt wordt als 'verwarmingsbron' moeten deze omgedraaid worden?
Al met al een hoop vragen

.
Mooi topic hier om te volgen, als het resultaat daar is laat ik het weten!