Mijn 270L draait nu ook in de geisoleerd inpandige garage.
Met de slangen van econo en 2 puntstukken 3/4 x 15mm was de installatie simpel. Alleen pakkingen gebruikt aan beide kanten van de slangen en geen tape en alles was meteen waterdicht.
Temperatuur in de garage was 15 gr en deze zakt nu regelmatig naar 12. Loopt na de runs wel weer op naar 13. Dat is wel fris moet ik zeggen. Er hangen daar 2 stuk SMA 5000 Inverters en de koel/vries combi die voor wat warmte zorgen. In zomer is het er normaal behoorlijk warm. Zal resulteren in een goede cop.
Het geluid is behoorlijk zonder slangen . Buiten de garage helaas ook (wel moeilijk maar) hoorbaar. wellicht met slangen op de lucht uitvoer nog terug te brengen. Ben heel blij dat ik hem niet boven heb geplaatst.
Mogelijk ga ik de afvoer lucht nog naar buiten blazen volgende winter.
Even kijken naar beste geisoleerde slang.
Nadeel is wel dat warm water aanvoer in de badkamer lang is. Zon 12? meter.en dat het dan wel even duurt voor dat het warme water er is. De druk en waterstraal is prima. Ook met hele stukken 12mm leiding (die er al waren) gaat het goed. Stortdouche werkt ook nog goed.
Ik overweeg nog de optie om tapwater voor de wasbak in de badkamer via de CV ketel te laten lopen..(cv voeden met water uit de boiler. Het duurt nu veel te lang. Ja of nog een hotfil boilertje er tussen van 10 liter.. Die moet ik dan weer aanschaffen. De CV hangt er nog.
(Kom ik nog niet vanaf met een 5kw Elga. Bij -4 overdag moet de cv aan om de 21 gr te halen)
Wat opvalt is dat na 1 of 2 kort douchbeurten op zondag de boiler niet direct aanslaat en dat de 61 gr dan maar zakt naar 59.
Al met al ben ik totnutoe best tevreden met de Atlantic.
(Dank aan Wolly, Wizzopa, Lennart voor het vinden van voordelige Belgische Leverancier en Speedy-Andre voor het starten van dit topic

)
[
Voor 5% gewijzigd door
Q1Q op 21-02-2018 16:25
]
Elga met Toshiba / PV SMA5000TL21 (5520WP 15') & 21 (5900WP 10") / Ampera /Podpoint / Ratio lader/ 270L Atlantic boiler/ Daikin Airco