Gisteren een andere installateur langs geweest. Deze man had duidelijk verstand van zaken, want wist ook veel te vertellen over de CV waterzijdig inregelen etc. De totale kosten (montage en wpb) zullen ongeveer 500 euro zijn. Ons SWW verbruik is ongeveer 120m3 en daar zit gas voor koken (schat 40m3) ook bij in. Dat komt dus op zo'n 80m3 gas per jaar voor warm water (wij douchen avonds door de week veel in de sportschool en zijn maar met zijn 2en). De 120L zonneboiler zal er ook nog eens voor zorgen dat het gas verbruik laag is. De zomermaanden kunnen we volledig op de ZB warm water verbruiken en is dat voldoende voor 2 mensen.
80m3 a 0,72 = 57,60 euro
Stroom verbruik 400kwh (geschat) a 0,11 (terugleververgoeding) = 44 euro.
Winst per jaar: 13,60 euro.
Hoef de TVT niet eens na te rekenen om te concluderen dat dit niet echt een goede investering is.
Ik hoop dat de ontwikkeling van de warmtepompen zo snel blijft gaan, zodat wij over 5 jaar onze huidige CV kunnen vervangen door een volledige warmtepomp. Of misschien over 5-10 verhuizen naar een volledig gasloze woning.
Bedankt voor jullie adviezen, hierdoor kon ik een weloverwogen beslissing maken!
80m3 a 0,72 = 57,60 euro
Stroom verbruik 400kwh (geschat) a 0,11 (terugleververgoeding) = 44 euro.
Winst per jaar: 13,60 euro.
Hoef de TVT niet eens na te rekenen om te concluderen dat dit niet echt een goede investering is.
Ik hoop dat de ontwikkeling van de warmtepompen zo snel blijft gaan, zodat wij over 5 jaar onze huidige CV kunnen vervangen door een volledige warmtepomp. Of misschien over 5-10 verhuizen naar een volledig gasloze woning.
Bedankt voor jullie adviezen, hierdoor kon ik een weloverwogen beslissing maken!