Ik wil deze week tot aanschaf overgaan maar blijf toch twijfelen tussen de 200 en 270. Ik wil in ieder geval proberen om de vloerverwarming van de badkamer ermee te ondersteunen. In dat geval is de 270 wellicht de juiste keuze maar wil ook niet te groot want dan nemen de stilstandverliezen ook toe neem ik aan.
Momenteel is ons SWW ruim gerekend ca 285 l per dag. 1x bad a 150 l en 2x douchen (2x 15', 38 graden en 4,5 l/min gemeten). Komen de kleine hoeveelheden handen wassen etc nog bij maar die zijn denk ik verwaarloosbaar.
Als ik de handleiding goed begrijp kan ik met een run van 8 uur 312 of 347 l van 40 graden produceren, die 288 is dan geen probleem maar veel extra capaciteit lijkt het ook niet. En wat zal de impact zijn van het verwarmen van de badkamer?
Zijn er eigenaren met vergelijkbaar verbruik die iets zinnigs durven zeggen.
Momenteel is ons SWW ruim gerekend ca 285 l per dag. 1x bad a 150 l en 2x douchen (2x 15', 38 graden en 4,5 l/min gemeten). Komen de kleine hoeveelheden handen wassen etc nog bij maar die zijn denk ik verwaarloosbaar.
Als ik de handleiding goed begrijp kan ik met een run van 8 uur 312 of 347 l van 40 graden produceren, die 288 is dan geen probleem maar veel extra capaciteit lijkt het ook niet. En wat zal de impact zijn van het verwarmen van de badkamer?
Zijn er eigenaren met vergelijkbaar verbruik die iets zinnigs durven zeggen.