Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Warmtepomp boiler gebruiken voor cv ondersteuning

Pagina: 1 ... 17 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

quote:
Jim423 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:46:
Netjes. Waarom geen spiro eigenlijk maar pvc? Ben je niet bang dat dit statisch wordt en volloopt vanbinnen.
Is de uitblaas naar buiten dus zal wel meevallen met vuil, alleen even kijken wat de condens doet. Buis van 160 had ik nog liggen, kost me alleen een bocht en mof.

3020wp-ZW Live 1960wp-ZZW Live Altantic Explorer 270 Live

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 02:32
Ik kan het niet goed zien, maar condens loopt terug de wpb in als de buis iets afloopt naar de wpb.
Vervolgens via de slang en weg is het :P
Mijn afvoer is een flex met isolatie om het geluid meer te dempen en omdat ie flexibel is :+

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• wizzopa
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:32
quote:
Speedy-Andre schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:00:
Ik kan het niet goed zien, maar condens loopt terug de wpb in als de buis iets afloopt naar de wpb.
Vervolgens via de slang en weg is het :P
Mijn afvoer is een flex met isolatie om het geluid meer te dempen en omdat ie flexibel is :+
De lucht uit de wpb zal weinig vocht bevatten, het meeste vocht is neer geslagen op de verdamper.
Waar je wel condens vorming krijg is op de buiten kant van de pvc buis , maar dat is weer afhankelijk van de tijd van het jaar en de lucht vochtigheid in de ruimte waar de wpb staat.

Ik denk dus niet dat er van uit de ventilator zijde een verbinding is met de condenswater afvoer.

PV- 7310Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

• reneeke1970
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22:34
quote:
wizzopa schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 04:34:
[...]

De lucht uit de wpb zal weinig vocht bevatten, het meeste vocht is neer geslagen op de verdamper.
Waar je wel condens vorming krijg is op de buiten kant van de pvc buis , maar dat is weer afhankelijk van de tijd van het jaar en de lucht vochtigheid in de ruimte waar de wpb staat.

Ik denk dus niet dat er van uit de ventilator zijde een verbinding is met de condenswater afvoer.
Precies, mijn slang is vochtig aan buitenkant maar niet voldoende om te druppelen dus gaat prima.
Behoort eigenlijk geÔsoleerde slang te zijn ahum

• klump4u
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

Nou ben ik al de hele middag aan het kloten maar ik houd deze foutmelding

Alle test programma’s gedraaid, water doorgespoeld.
Snap het even niet meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01:35
Hij zit wel vol met water? Klinkt als een anode foutcode, ik zou beginnen om de boel 15min spanningsloos te maken. Helpt dat niet dan wordt het een redelijk probleem, ik zou dan beginnen de frontpanel en kap eraf te halen en de anode bekabeling te gaan doormeten + kijken of alle stekkers vastzitten. Het is dacht ik de rode+blauw in de zwarte kabel die vanaf de print komt, rood heeft een stekkertje naar roze.

Jim423 wijzigde deze reactie 04-07-2018 19:04 (17%)

AMD Ryzen 1800X 16GB DDR4 HyperX ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp

• klump4u
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

quote:
Jim423 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:00:
Hij zit wel vol met water? Klinkt als een anode foutcode, ik zou beginnen om de boel 15min spanningsloos te maken. Helpt dat niet dan wordt het een redelijk probleem, ik zou dan beginnen de frontpanel en kap eraf te halen en de anode bekabeling te gaan doormeten + kijken of alle stekkers vastzitten. Het is dacht ik de rode+blauw in de zwarte kabel die vanaf de print komt, rood heeft een stekkertje naar roze.
Water zit vol, maar eens even 15 minuten wachten

• wizzopa
quote:
Jim423 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:00:
https://imgur.com/jGxNMyo,
https://imgur.com/tYnegwt
https://imgur.com/zzy9XSm

Fout nr. 07
Gebrek aan water in
de boiler of een
open ACI-verbinding
Geen verwarming
Vul de boiler met water.
Controleer de aansluiting (item AC) van de
bedrading, en de geleidbaarheid van het
water.

• Jim423
Kan ook geen kwaad A1 dus ook ff na te lopen.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

Tja, wat kan ik nalopen en hoe meet ik de geleidbaarheid ?

• Jim423
Nou ff of die AC en A1 goed erin zitten (ff reseaten) of dat stekkertje met die roze draad goed vast zit. Anders wordt het een nieuwe ACI sonde denk ik.

Jim423 wijzigde deze reactie 04-07-2018 20:20 (28%)

• JERO79
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08-08 13:21
quote:
JERO79 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:27:
Ook ik heb interesse in de EXPLORER 3 200L. Ik wil de aanvoer voeden via de afvoer van de MV (wel meter of 2,5 te overbruggen) + via de buitenlucht met een geveldoorvoer. De afvoer gaat ook naar buiten via een geveldoorvoer.

Ik zie hier vrij ingewikkeld ogende constructies langskomen met regelbare kleppen en keerkleppen. Maar ik zie ook de meest simpele variant, met enkel een T-stuk. Waarom zou dit niet afdoende zijn? Wie heeft hier praktijkervaring mee?
Bedankt voor de verschillende reacties op mijn vraag. Ik heb eindelijk ook antwoord van de fabrikant (zelfde vraag gesteld), dat wil ik hier ook wel even delen want het sluit niet helemaal aan bij de heersende opinie hier:
quote:
Ik heb uw schema goed ontvangen, waarvoor dank. Het is namelijk zo dat we bij mechanische ventillatie met meerdere dingen rekening moeten houden:

1. De drukval over de ventilator moet correct zijn volgens de werking van het toestel (25Pa), mechnische ventilatie kan hier een nefaste invloed op hebben.
2. De mechanische ventilatie kan de ventilator van de Explorer doen draaien wanneer deze niet aan het draaien is en dit kan voor problemen zorgen
3. Mechanische ventilatie voert lucht uit van in het huis naar buiten, hierbij kan het zijn dat deze lucht vettig/stoffig is (lucht afkomstig van de keuken of van een zolder bijvoorbeeld). Door de serieopstelling van de MV en de Explorer kan het dus ook zijn dat deze vuile lucht rechtstreeks door de Explorer gaat, dit kan als gevolg hebben dat de wisselaar (verdamper) verstopt geraakt, waardoor de Explorer niet meer/met lagere efficiŽntie zal werken.
4. Mechnische ventilatie heeft als gevolg dat lucht droger wordt, kijkend naar het diagram van Mollier kunnen we vervolgens concluderen dat deze lucht, door zijn lagere luchtvochtigheid, minder energie zal bevatten. Dit zorgt ervoor dat de werking van de warmtepomp beÔnvloed zal worden: Slechtere/lagere overdracht van warmte > langere draaitijden > vroegere inschakeling van de elektrische weerstand > Hoger energieverbruik > Mogelijk ook foutcodes.

Al deze puntjes samen zorgen ervoor dat we de samenwerking van Explorer en Mechanische ventilatie niet kunnen goedkeuren, dit kan ook teruggevonden worden in de handleiding.
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Heeft iemand (inmiddels) last van de genoemde issues?

• klump4u
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

quote:
Jim423 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:09:
Nou ff of die AC en A1 goed erin zitten (ff reseaten) of dat stekkertje met die roze draad goed vast zit. Anders wordt het een nieuwe ACI sonde denk ik.
A1 werkt, geeft een temp van 18 graden aan en als ik het stekkertje los haal geeft hij -40 graden aan en gaat in error 3 storing.

• Jim423
quote:
JERO79 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:35:
[...]Bedankt voor de verschillende reacties op mijn vraag. Ik heb eindelijk ook antwoord van de fabrikant (zelfde vraag gesteld), dat wil ik hier ook wel even delen want het sluit niet helemaal aan bij de heersende opinie hier:
Hoezo sluit het niet aan? Volgens mij zijn al deze punten benoemd (al dan niet verder terug in dit topic), de ventilator van de Atlantic (meedraaien/drukval) en de verontreinigde lucht zijn meermaals aan bod geweest. Wizzopa heeft hierdoor issues gehad maar opgelost met een elektrische klep + domotica. Ik heb dit preventief al opgelost n.a.v. Wizzopa zijn bevindingen. (Keuken aparte afvoer + badkamer inlaatrooster verplaatst). Ook een Duco Ruck filterbox toegepast voor de zuigkant. Het enige waar ik me niet helemaal in kan vinden is dat de MV de lucht ontvochtigd, immers de buizen lopen in de woning en zijn niet koud. Ook heeft de MV geen condensafvoer welke je wel nodig hebt als er ontvochtigd wordt. In de war met een WTW-MV installatie misschien? Al zou de lucht iets droger zijn dan vanuit buiten aangezogen lijkt het me dat de veel hogere inlaattemperatuur dit weer ruim goed maakt.

• wizzopa
@Jim423 heb jij een adres voor de duco filterbox.

• Jim423
Ventilatieland of Ventilatieshop (punt nl en punt com). Het is overigens meer voor vliegjes dan voor stof in mijn geval. Er zit een G3 filter bij je kan er ook wat anders in doen natuurlijk, let wel op je flow. Woops Ruck idd. 30 euro valt wel mee toch? Zijn kwalitatief wel goed. Zou ook niet weten wat er mooier aan moet, een filterbox is een nogal tamelijk dom ding. Een J.E. Stork kost je zo 200+ euro.

Jim423 wijzigde deze reactie 04-07-2018 22:28 (34%)

• wizzopa
quote:
Jim423 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:08:
Ventilatieland of Ventilatieshop (punt nl en punt com). Het is overigens meer voor vliegjes dan voor stof in mijn geval. Er zit een G3 filter bij je kan er ook wat anders in doen natuurlijk, let wel op je flow.
Dat zijn dus Ruck filters. Die had ik al gevonden. Ik dacht jij hebt een mooiere betere en niet geheel onbelangrijk goedkopere.

• Speedy-Andre
quote:
[...]

Bedankt voor de verschillende reacties op mijn vraag. Ik heb eindelijk ook antwoord van de fabrikant (zelfde vraag gesteld), dat wil ik hier ook wel even delen want het sluit niet helemaal aan bij de heersende opinie hier:

[...]

Hoe kijken jullie hier tegenaan? Heeft iemand (inmiddels) last van de genoemde issues?
Lijkt me duidelijk, alleen zijn sommige dingen zoals vervuilen van de verdamper iets van de lange termijn en de meeste wpb's hier draaien pas een half jaar.
Ik heb nog nooit een storing gehad, maar ik gebruik hem relatief weinig (wel verwarmt hij dagelijks).
Met de gemotoriseerde klepsturing en de verende klep vang ik de problemen denk ik goed op, daarnaast heb ik op strategische plekken weerstand met t-stukken gemaakt zodat de meest natuurlijke weg die van de minste weerstand is.

Er is eerder in het topic voorgesteld om de diverse uitvoeringen in de TS te zetten, maar het ontbreekt me al tijden aan de energie om dit op te pakken :/
Wel wil ik aangeleverd materiaal plaatsen, te denken valt aan een schematische voorstelling zoals @wizzopa heeft gemaakt en dan svp elke opstelling met dezelfde tool tekenen :)

PVoutput oost west, zuid best! Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer 3 200l. Gasloos sinds aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp

• reneeke1970
quote:
[...]

[...]

Alles wat ze zeggen is waarheid. Als je dan toch je mv mee wilt zuigen doe het dan via een open verdeler bij je dak doorvoer.
Ik zuig gewoon binnen lucht aan, nooit problemen.

• Kloekie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18:58
quote:
klump4u schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:53:
Nou ben ik al de hele middag aan het kloten maar ik houd deze foutmelding
[afbeelding]
Alle test programma’s gedraaid, water doorgespoeld.
Snap het even niet meer.
Zit de galvanische verbreker goed aangesloten op de warm water uitgang? Dus inclusief kunststof ring? En niet kapot gedraaid?

• klump4u
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

quote:
Kloekie schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:51:
[...]

Zit de galvanische verbreker goed aangesloten op de warm water uitgang? Dus inclusief kunststof ring? En niet kapot gedraaid?
Die zit op de warm water uitgang ja, inclusief kunstof ring, als die kapot is moet die lekken lijkt mij? Ben ook maar een leek.
Als ik nu de warmwater loskoppel heb ik ook galvanische scheiding lijkt mij?
Contact gehad me Esanico,
1 goed gevuld met water?
2 water niet te zacht (hardheid)
3 ac contact naar anode goed vast?
Ben hem nu helemaal leeg aan het laten en dan maar opnieuw vullen.
We zullen zien

klump4u wijzigde deze reactie 05-07-2018 17:20 (18%)

• Dylantje2
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21:53

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

quote:
Hoe kom ik daar achter

zonneboiler, pelletkachel, 24 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Domoticz, Solarmeters, WPboiler: http://wqd.nl/dP9y, WP: http://wqd.nl/9GVg, Grafana: http://wqd.nl/EoAi, Panathread: https://bit.ly/2Or4Unp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy-Andre
quote:
Ik geloof dat er iets in de manual over staat :+

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22:05

T-Infinity

Heen en weer....

quote:
Is gewoon door mijzelf ingesteld in domoticz.

Maar je kunt het op de Atlantic ook instellen dacht ik. het aantal keer per maand dat zo'n run uitgevoerd moet worden.

• Wolly
  • Niet online
quote:
wizzopa schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:14:
Leuk, de zolder koelen met de WPB, de uitblaas richting omvormers en hup temperatuur naar beneden. De koude lucht in de trapopgang naar beneden en de kamer 1,5 graden omlaag.
Helaas van korte duur na 2 uur en 20 minuten is de boiler klaar en gaat de temperatuur weer om hoog.
Vind dit stiekem ook best jammer, had mij voorgenomen om in de zomer de uitblaas te routeren naar het trapgat ipv naar buiten, maar die paar uurtjes zetten weinig zoden aan de dijk. Tot zover mijn idee van een goedkope airco ;w

• Kloekie
  • Laatst online: 18:58
quote:
Wolly schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:35:
[...]

Vind dit stiekem ook best jammer, had mij voorgenomen om in de zomer de uitblaas te routeren naar het trapgat ipv naar buiten, maar die paar uurtjes zetten weinig zoden aan de dijk. Tot zover mijn idee van een goedkope airco ;w
Laat je toch je warm water kraan open staan lol. Hele dag koeling tot dat je de kraan dicht doet. Kuub water kost 1euro. En je kan er makkelijk 30kwh thermisch in stoppen voordat het het putje in loopt.

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

quote:
Wolly schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:35:
[...]

Ja hier net zo. Atlantic staat maar 1 uurtje aan per 24 uur. Zolder koelt dan 0.3 graden af ofzo. Verwaarloosbaar.

• Dylantje2

Dylantje2

quote:
Speedy-Andre schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:08:
[...]

Ik geloof dat er iets in de manual over staat :+
Dat ik het in kan stellen weet ik..
Maar hoe weet of de wpb het ook gedaan heeft..:-)
Vanuit de WPB en niet via een domotica oid

zonneboiler, pelletkachel, 24 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Domoticz, Solarmeters, WPboiler: http://wqd.nl/dP9y, WP: http://wqd.nl/9GVg, Grafana: http://wqd.nl/EoAi, Panathread: https://bit.ly/2Or4Unp

• Wolly
  • Niet online
quote:
Dylantje2 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:35:
[...]

Dat ik het in kan stellen weet ik..
Maar hoe weet of de wpb het ook gedaan heeft..:-)
Vanuit de WPB en niet via een domotica oid
Dan staat de temp op 62 graden.

• Dylantje2

Dylantje2

quote:
Wolly schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:55:
[...]

Dan staat de temp op 62 graden.
Nee
Er is een setting waar je aan kunt geven hoe vaak hij dit moet doen...
62 is goed maar dat was mijn vraag niet

• wizzopa
quote:
Dylantje2 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:56:
[...]

Nee
Er is een setting waar je aan kunt geven hoe vaak hij dit moet doen...
62 is goed maar dat was mijn vraag niet
Heb je al geprobeerd het in te stellen.

• Dylantje2

Dylantje2

quote:
wizzopa schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:59:
[...]

Heb je al geprobeerd het in te stellen.
Ja hij staat 2x per maand....
Maar hoe weet ik via het menu van de WPB dat hij het ook echt gedaan heeft...
Nu staat hij bijv op 62 graden ivm de mooie zon... Dus ik kan niet zien wanneer hij...

En ik wil tzt de zonnepanelen aansluiten op de ingang zodat hij als ik teruglever naar de 62 graden..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wizzopa
quote:
Dylantje2 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:02:
[...]

Ja hij staat 2x per maand....
Maar hoe weet ik via het menu van de WPB dat hij het ook echt gedaan heeft...
Nu staat hij bijv op 62 graden ivm de mooie zon... Dus ik kan niet zien wanneer hij...

En ik wil tzt de zonnepanelen aansluiten op de ingang zodat hij als ik teruglever naar de 62 graden..
Goeie vraag , boost laat hij wel zien maar Legio's niet. Ik zou zeggen vertrouwen, :S maar eerlijk gezegd kost het mij wat moeite om dat op papier te zetten. ;)
Enige houvast is je verbruik en je temperatuur.

• Speedy-Andre

Dit vertrouw ik iets meer, aan het uiteindelijke vermogen lees je de temperatuur af :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

De mijne doet het nog niet, waarschijnlijk te zacht water.
Wordt vervolgd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy-Andre
In Alminder is de dh 4,4, ook best laag maar geen melding gelukkig :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

quote:
Speedy-Andre schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:24:
In Alminder is de dh 4,4, ook best laag maar geen melding gelukkig :)
Hier tussen de 6,5 en 9 volgens de watermaatschappij.
Ik vind het vreemd allemaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wizzopa
quote:
klump4u schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:37:
[...]

Hier tussen de 6,5 en 9 volgens de watermaatschappij.
Ik vind het vreemd allemaal.
Er bestaat wel een verband tussen de hardheid van het water en de geleidbaarheid.

De ACI reageer op de geleidbaarheid, misschien daar eens naar vragen bij het drinkwater bedrijf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy-Andre
https://esites.vito.be/si...umenten/WAC_III_A_004.pdf

De meting is nog aardig ingewikkeld, vreemd dat mijn lagere DH geen problemen geeft als er een verband tussen die 2 is ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

Ik was al aan het denken om die ACI even te misleiden zodat ik zeker weet dat hij het doet, ik heb alle testen laten draaien en dat werkt, als ik de NOOD- modus inschakel dat start hij op en schakelt het verwarmingselement in echter na ongeveer 20 seconden valt hij weer in de bekende storing, water heb ik al helemaal eruit gehad en opnieuw gevuld met warmwaterkraan open, hier kwam pas water uit toen er bijna 260 liter in de boiler zaten, dus lijkt me niet dat het element droog staat.
Misschien keukenzout erin doen? Dan weet ik dat het aan de geleiding ligt.
Ik weet ook niet hoe je zon ACI moet doormeten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wizzopa
@Speedy-Andre Daar is meet apparatuur voor, dan hoef je dat zelf niet uit te rekenen.

Maar voor als nog vind ik het vreemd dat de boiler niet aan de gang gaat. Ik kan mijn niet voorstellen dat de water kwaliteit in het zuiden van het land een dergelijk afwijking heeft dat dit problemen geeft.

Hier een Engelse gebruiksaanwijzing, op bladzijde 36 info over de water kwaliteit. https://atlantic.nz/wp-co...PLORER-ENGLISH-MANUAL.pdf

@klump4u En wat keukenzout is nog niet zo'n gek idee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

E-sanico heeft het probleem aangekaart bij Atlantic aftersales, afwachten maar voor ik iets probeer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robwp
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 25-11 13:30
Vorige week Een laten installeren. Maar van de week komt er een waterontharder van Waterluxe.

Ontkalkt water gaat niet samen met Atlantic ??

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=65328

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wizzopa
quote:
klump4u schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:36:
E-sanico heeft het probleem aangekaart bij Atlantic aftersales, afwachten maar voor ik iets probeer.
Had je A1 los gehad ? Dat is je temperatuur voeler. Heb je AC ook los gehad deze zit met blauw aan de massa van de tank en gaat naar de print, de rose gaat met een stekker over naar rood en ook naar de print.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

quote:
wizzopa schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:43:
[...]

Had je A1 los gehad ? Dat is je temperatuur voeler. Heb je AC ook los gehad deze zit met blauw aan de massa van de tank en gaat naar de print, de rose gaat met een stekker over naar rood en ook naar de print.
Ja, A1 los geeft storingscode 3, AC los geeft dezelfde code 7 als met AC vast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wizzopa
quote:
klump4u schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:08:
[...]

Ja, A1 los geeft storingscode 3, AC los geeft dezelfde code 7 als met AC vast.
Heel vervelend allemaal, je hebt toch nog wel warm water?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

quote:
wizzopa schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:13:
[...]

Heel vervelend allemaal, je hebt toch nog wel warm water?
Ja heb nog gewoon water via HR-ketel ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jim423
Ik denk niet dat het aan het water ligt. Ik zou dan ook geen keukenzout ofzo erin gaan doen. Het beste is denk ik om eerst de sonde te wisselen, blijft de foutcode de print wisselen. Jullie hebben ook met mailtje over de garantieafhandeling gehad van Esanico neem ik aan?
quote:
Robwp schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:41:
Vorige week Een laten installeren. Maar van de week komt er een waterontharder van Waterluxe.
Ontkalkt water gaat niet samen met Atlantic ??
Te zacht water gaat inderdaad niet samen.

Jim423 wijzigde deze reactie 06-07-2018 18:56 (35%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy-Andre
quote:
Jim423 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:55:

Hoe kan het dan met mijn DH van 4,4 goed gaan ...
Overigens heb ik het element in alle menu's uitgeschakeld, misschien helpt dat nog?
Ik lees deels dat het gebruik van het element problemen lijkt te geven zoals met het noodprogramma.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wizzopa
quote:
Ik denk niet dat het aan het water ligt. Ik zou dan ook geen keukenzout ofzo erin gaan doen. Het beste is denk ik om eerst de sonde te wisselen, blijft de foutcode de print wisselen. Jullie hebben ook met mailtje over de garantieafhandeling gehad van Esanico neem ik aan?

[...]

Waar op baseer je dat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

quote:
Ik weet ook niet waar het aan ligt, de vraag ligt nu bij E-sanico en die hebben het voorgelegd bij Atlantic BelgiŽ Aftersales, ik zou zelf ook gewoon de sonde wisselen om te testen maar die heb ik niet en dan moet volgens mij dat hele ding eruit waar ook het verwarmingselement inzit dus dan krijg je ook nog waterdichtheid.
Garantie afhandeling hebben we het niet over gehad maar dat hoeft ook eigenlijk niet ,ik ga er van uit dat als een bedrijf mij iets verkoopt er dan ook gewoon service bij doet zoals het hoort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jim423
quote:
Speedy-Andre schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:06:
[...]

Hoe kan het dan met mijn DH van 4,4 goed gaan ...
Overigens heb ik het element in alle menu's uitgeschakeld, misschien helpt dat nog?
Ik lees deels dat het gebruik van het element problemen lijkt te geven zoals met het noodprogramma.
Ik zeg ook te zacht. 4,4DH is nog niet te zacht dus, ondanks dat het zacht water is ;)

• Dylantje2

Dylantje2

quote:
klump4u schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:52:
Garantie afhandeling hebben we het niet over gehad maar dat hoeft ook eigenlijk niet ,ik ga er van uit dat als een bedrijf mij iets verkoopt er dan ook gewoon service bij doet zoals het hoort.
MMM dat help ik je hopen..
Je zult zelf actie moeten ondernemen vrees ik.
Spareparts sturen z denk wel op.
Maar een monteur van daar naar hier.. :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy-Andre
Ik kreeg een mailtje van Atlantic naar aanleiding van mijn opmerkingen over de Cozytouch app.
Ze nemen het mee en gaan bekijken wat er mogelijk is :)

Ik heb destijds (begin mei) de volgende wensen geventileerd:
  • Weergave verbruik naar keuze in Watts en §, eventueel met laag/normaal tarief
  • Opslaan en/of delen van de verbruiksgegevens
  • Weergave van de water temperatuur zoals op het display
  • Timers instellen met de app
  • Boost instellen werkt niet, dit geeft een fout
Punt 1 was in de oude app wel mogelijk dus dat moet niet al te lastig zijn.
Het is een universele bridge en app die voor meerdere apparaten gebruikt wordt, daarom gaat het allemaal niet erg vlot.

• wizzopa
quote:
klump4u schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:52:
[...]

Ik weet ook niet waar het aan ligt, de vraag ligt nu bij E-sanico en die hebben het voorgelegd bij Atlantic BelgiŽ Aftersales, ik zou zelf ook gewoon de sonde wisselen om te testen maar die heb ik niet en dan moet volgens mij dat hele ding eruit waar ook het verwarmingselement inzit dus dan krijg je ook nog waterdichtheid.
Je zou @Solasurus kunnen vragen hij is Technisch specialist Kathodische bescherming zo maak ik op uit zijn profiel. Misschien worden jij/wij via hem wat wijzer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

Ik krijg een nieuwe ACI flens toegestuurd, volgens Atlantic kwam dit wel eens voor bij een error7 code, ik moet wel zelf dit erin zetten volgens Esanico, mocht het dan nog niet werken gaan ze verder kijken.

• Speedy-Andre
Het zegt wel iets over de kwaliteitscontrole dat deze fout in een nieuw apparaat kan zitten :/
Ik ben benieuwd of er een instructie is hoe dit ding te vervangen ...

• klump4u
  • Niet online

klump4u

4980wp-Zuid-Limburg,

quote:
Speedy-Andre schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:06:
Het zegt wel iets over de kwaliteitscontrole dat deze fout in een nieuw apparaat kan zitten :/
Ik ben benieuwd of er een instructie is hoe dit ding te vervangen ...
Kwaliteitscontrole is volgens mij ook iets wat het eerste gelaten wordt om de prijs te drukken, instructie ben ik ook benieuwd naar maar het lijkt me allemaal niet zo spannend om die flens los te draaien en die ander er in te doen, moet natuurlijk wel kruiselings aandraaien om het waterdicht te krijgen, achteraf valt het misschien mee of ik krijg er spijt van en had hem in NL moeten kopen,Esanico zegt dat zij gewoon een groothandel zijn die leveren aan professionals en doe het zelvers, afwachten maar wanneer dat ding binnen komt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wizzopa
quote:
klump4u schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:06:
Ik krijg een nieuwe ACI flens toegestuurd, volgens Atlantic kwam dit wel eens voor bij een error7 code, ik moet wel zelf dit erin zetten volgens Esanico, mocht het dan nog niet werken gaan ze verder kijken.
Zou je de onmeetelijke goedheid willen hebben, het een en ander van deze " operatie " middels foto's te documenteren, dan kan @Speedy-Andre uiteraard met jou toestemming deze plaatsen in de TS.

• Speedy-Andre
Weer eens contact met Atlantic gehad over de Cozytouch :)
Ik merkte op dat de temperatuur instellen in stappen van 5 graden gaat ipv per graad zoals op het paneel.
Dit komt omdat je eigenlijk het aantal douches instelt en dat gaat per 5 graden :/

Ze gaan nog eens aan de slag met de boost functie die niet blijkt te werken.
In de app wordt niet gevraagd hoe lang de boost moet duren zoals wel met het paneel gebeurt.
Daarom krijg ik denk ik een foutmelding bij bekrachtigen van de boost met de app.
Nu is er wel de PV sturing, maar ik vind dat de Cozytouch moet doen wat hij belooft :>

• AUijtdehaag
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

AUijtdehaag

Oost-west zuid-noord is ook ok

Heeft er iemand het PV contact al eens gebruikt?
Er staat in het manual (pag. 20 / 9.2) dat dan de temperatuur naar 62 graden gaat (niet instelbaar)
https://atlantic.nz/wp-co...PLORER-ENGLISH-MANUAL.pdf

Is dit met of zonder het verhitter element?
Ik wilde een Qubino Flush 2 Relais uitproberen, maar ik vraag het eerst even na (de atlantic staat niet hier, maar elders)

AUijtdehaag wijzigde deze reactie 12-07-2018 15:05 (11%)

Live PVoutput - Panasonic Hit Kuro/Solar Frontier - 5 kW Mitsubsidie

• CodeIT
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15-12 17:47

CodeIT

Code IT

@AUijtdehaag Meerdere mensen hier. Ik gebruik het ook icm een Sonoff.
Bij mij staat de boiler standaard op vakantiestand, Met Home Assistant bepaal ik wanneer en tot welke temperatuur er verwarmd moet worden. Dat doe ik door het PV contact te schakelen. Deze heeft een na-draaitijd van 30 minuten.

Yahr - Android app om je Harmony Hub te bedienen

• AUijtdehaag
  • Niet online

AUijtdehaag

@CodeIT
Bedankt.
Maar kom ik terug op mijn vraag. Is dat met of zonder het e-element?
WP gebruikt 500 watt, dus met 500 watt van de zonnepanelen kan ik hem al schakelen (direkt verbruik)
Met e-element wordt dat een ander verhaal. (>500 watt)

AUijtdehaag wijzigde deze reactie 12-07-2018 15:24 (4%)

• Speedy-Andre
Als het element in het menu uit staat gaat hij ook met het PV contact niet aan.
Het werkt bijna zoals de boost functie, maar dan zonder naar de timers te kijken :P
Je kan 230V aanbieden en de 0/fase maakt volgens mij niet uit, al zit het hier wel volgens schema.

• CodeIT

CodeIT

Code IT

quote:
AUijtdehaag schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:22:
@CodeIT
Bedankt.
Maar kom ik terug op mijn vraag. Is dat met of zonder het e-element?
WP gebruikt 500 watt, dus met 500 watt van de zonnepanelen kan ik hem al schakelen (direkt verbruik)
Met e-element wordt dat een ander verhaal. (>500 watt)
Pardon. Element wordt inderdaad niet gebruikt als deze uit staat in het menu. WP verbruikt hier overigens rond de 550W (600W bij hogere temp in boiler). Misschien een verschil tussen het 200 en 270 liter model. Die laatste heb ik.

• AUijtdehaag
  • Niet online

AUijtdehaag

@CodeIT
Thnx. Het gaat hier ook om het 270 ltr model zonder spiraal.
https://pvoutput.org/intr...7825&dt=20180607&gs=0&m=0
(staat op 54 graden)

Dus PV contact en e-element uitschakelen. Check. (y)
Qubino flush 2 relay is nu ook besteld.

AUijtdehaag wijzigde deze reactie 12-07-2018 15:38 (13%)

• Speedy-Andre
En natuurlijk in het installatie menu de PV ingang activeren :)

[edit]Tijdzone Australia/Sydney op Pvo en die omvormer wordt wel erg warm :+

Speedy-Andre wijzigde deze reactie 12-07-2018 15:46 (40%)

• reneeke1970
quote:
AUijtdehaag schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:34:
@CodeIT
(staat op 54 graden)

Ik vind het leuke gedachte zo schakelen, maar 500 watt is er toch bijna altijd van de PV, zet de timer om twaalf uur aan en altijd goed toch?

• CodeIT

CodeIT

Code IT

quote:
AUijtdehaag schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:34:
@CodeIT
(staat op 54 graden)

Waar staat de WP op ingesteld? Binnen/binnen toevallig? Volgens mij verbruikt het dan minder. Ik meet overigens met een Sonoff Pow. Geen idee of deze betrouwbaar zijn.

• AUijtdehaag
  • Niet online

AUijtdehaag

@reneeke1970
Dan heb je voor 12en koud water?
Zoals ik begrepen heb, blijft de atlantic werken op ingestelde temperatuur en met PV contact gaat hij gedwongen naar 62 graden...

Lijkt me beter kontroleerbaar.

@CodeIT
Volgens mij nog buiten/buiten.
Dit is een fibaro tussenstekker. Redelijk betrouwbare meting dacht ik...
Wat meet je als standby-verbruik?

AUijtdehaag wijzigde deze reactie 12-07-2018 15:50 (4%)

• CodeIT

CodeIT

Code IT

quote:
reneeke1970 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:43:
[...]

Ik vind het leuke gedachte zo schakelen, maar 500 watt is er toch bijna altijd van de PV, zet de timer om twaalf uur aan en altijd goed toch?
Nu over het algemeen wel. Echter staat bij mij thuis dan de wasmachine of droger ook wel eens aan. Ik kijk naar de netto teruglevering en aan de hand daarvan schakel ik het contact.
Tevens schakel ik ook op het moment dat er wordt gedoucht (detectie dmv temp uit de WTW pijp). De WPB zorgt dan voor de ventilatie van de badkamer. In plaats van de warme lucht met de Itho naar buiten te blazen kan ik de warmte hergebruiken.

@AUijtdehaag Ik meet 3 a 5 Watt als standby gebruik. De unit van @wizzopa vebruikt ook meer: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=24027&sid=56505

CodeIT wijzigde deze reactie 12-07-2018 15:57 (9%)

• Speedy-Andre
quote:
CodeIT schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:53:
[...]

Nu over het algemeen wel. Echter staat bij mij thuis dan de wasmachine of droger ook wel eens aan. Ik kijk naar de netto teruglevering en aan de hand daarvan schakel ik het contact.
Tevens schakel ik ook op het moment dat er wordt gedoucht (detectie dmv temp uit de WTW pijp). De WPB zorgt dan voor de ventilatie van de badkamer. In plaats van de warme lucht met de Itho naar buiten te blazen kan ik de warmte hergebruiken.

@AUijtdehaag Ik meet 3 a 5 Watt als standby gebruik.
Ik meet 2W :)
De Itho draait toch altijd, hoe wil je alle lucht uit de badkamer door de wpb heen krijgen als de rest van het huis er ook bij zit (of mis ik iets :P )?

• CodeIT

CodeIT

Code IT

quote:
Speedy-Andre schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:00:
[...]

Ik meet 2W :)
De Itho draait toch altijd, hoe wil je alle lucht uit de badkamer door de wpb heen krijgen als de rest van het huis er ook bij zit (of mis ik iets :P )?
De itho gaat automatisch in standby als de WPB aan gaat (verbruik van WPB hoger dan 50W). De WPB is gekoppeld met een T stuk op het kanaal van de badkamer. Het klopt dat het hele huis op dat moment door de WPB wordt afgezogen, als valt dat mee omdat de badkamer heel dicht bij de WPB staat en redelijk ver van de Itho. Bij de andere ventielen voel ik niet veel luchtverplaatsing als de WPB de afzuiging doet.

• Speedy-Andre
quote:
CodeIT schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:04:
[...]

De itho gaat automatisch in standby als de WPB aan gaat (verbruik van WPB hoger dan 50W). De WPB is gekoppeld met een T stuk op het kanaal van de badkamer. Het klopt dat het hele huis op dat moment door de WPB wordt afgezogen, als valt dat mee omdat de badkamer heel dicht bij de WPB staat en redelijk ver van de Itho. Bij de andere ventielen voel ik niet veel luchtverplaatsing als de WPB de afzuiging doet.
En het t-stuk zit ook op een pijp naar buiten?
Ik sluit de aanvoer van de wpb naar de Itho juist af om het vocht niet aan te zuigen :+
Aan de andere kant, zo lang duurt het nou ook weer niet dat de badkamer vochtig is ...

• wizzopa
quote:
CodeIT schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:04:
[...]

Heb je de ingestelde ventielen nog in de pijpen zitten? Waarschijnlijk zal daar niet veel meer lucht door heen gaan als met de afzuiging door de MV op stand 3.

Als je meer uit de douche wil afzuigen kan je misschien mijn constructie toepassen, waarbij in de MV situatie de lucht door het ventiel gaat en in de WPB situatie door een terug slagklep met T-stuk en ventiel.

• wizzopa
quote:
CodeIT schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:53:
[...]

@AUijtdehaag Ik meet 3 a 5 Watt als standby gebruik. De unit van @wizzopa vebruikt ook meer: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=24027&sid=56505
Als je wat dagen terug kijk zal je zien dat het standby verbruik tot het moment dat de WPB op start niet te meten is met een DinRail meter. Wat je zie bij het starten wisselt van dag tot dag en is afhankelijk van het moment en van de pulsjes die via mijn Flukso naar PVoutput gestuurd worden.

• CodeIT

CodeIT

Code IT

quote:
Speedy-Andre schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:15:
[...]

En het t-stuk zit ook op een pijp naar buiten?
Ik sluit de aanvoer van de wpb naar de Itho juist af om het vocht niet aan te zuigen :+
Aan de andere kant, zo lang duurt het nou ook weer niet dat de badkamer vochtig is ...
quote:
wizzopa schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:41:
[...]

Heb je de ingestelde ventielen nog in de pijpen zitten? Waarschijnlijk zal daar niet veel meer lucht door heen gaan als met de afzuiging door de MV op stand 3.
Zo zit het nu aangesloten. Bij de boiler heb ik een extra ventiel zitten wat nu bijna dicht zit (boiler staat in een inpandige ruimte beneden (binnen de isolatieschil).
quote:
wizzopa schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:41:
[...]
Als je meer uit de douche wil afzuigen kan je misschien mijn constructie toepassen, waarbij in de MV situatie de lucht door het ventiel gaat en in de WPB situatie door een terug slagklep met T-stuk en ventiel.
Voor in de zomer is dat een goede optie. In de winter gaat de WPB echter vaker draaien omdat ik er de vloerverwarming in de douche + 2 radiatoren door laat stromen. Dan draai ik het ventiel in de badkamer wat dicht en wordt er als het goed is wat meer in de woonkamer (houtkachel) afgezogen. Althans dat is de theorie. Ik heb 8 tempsensoren waar ik alles mee meet/ga meten.
quote:
wizzopa schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:00:
[...]

Als je wat dagen terug kijk zal je zien dat het standby verbruik tot het moment dat de WPB op start niet te meten is met een DinRail meter. Wat je zie bij het starten wisselt van dag tot dag en is afhankelijk van het moment en van de pulsjes die via mijn Flukso naar PVoutput gestuurd worden.
Ik doelde niet op het standby verbruik, maar op het verbruik als de boiler aan het verwarmen is. Dat is bij @AUijtdehaag rond de 450-500W is en bij ons rond de 550-600W.

• Jim423
Dat opgenomen vermogen hangt af van de luchttemperatuur en vattemperatuur. Wanneer je een koelkast in een ruimte zet welke erg koel is neemt hij ook zomaar 30% minder vermogen op.

• CodeIT

CodeIT

Code IT

quote:
Jim423 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:51:
Dat opgenomen vermogen hangt af van de luchttemperatuur en vattemperatuur. Wanneer je een koelkast in een ruimte zet welke erg koel is neemt hij ook zomaar 30% minder vermogen op.
Tuurlijk. Maar mijn vattemperatuur is met 45 įC vrij laag. Ruimtetemp is rond de 25. De unit van @AUijtdehaag staat op 54 graden ingesteld en op buiten/buiten, dus niet significant warmere aanvoer. Toch is er een redelijk groot verschil in opgenomen vermogen van ~50W.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online

AUijtdehaag

@CodeIT
Ik vermoed toch een kleine afwijking in de fibaro plug.
1 watt standby is toch ook wel verdacht... Je verwacht eerder 3 of 5 net als bij jou..
Maar de atlantic staat niet thuis, maar bij iemand anders, dus lastig te controleren.
Zal een gloeilamp meenemen de volgende keer (als ik er nog 1 kan vinden)

• Chickendorp
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12-12 15:43
Ik vind die PV-aansluiting op de Atlantic Explorer erg interessant, maar hoe gaat die communicatie tussen de PV-omvormer en de Explorer? Moet je dan een speciale omvormer hebben?

• CodeIT

CodeIT

Code IT

quote:
Chickendorp schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:07:
Ik vind die PV-aansluiting op de Atlantic Explorer erg interessant, maar hoe gaat die communicatie tussen de PV-omvormer en de Explorer? Moet je dan een speciale omvormer hebben?
Is gewoon een 230V contact op de Atlantic. De meeste mensen schakelen dit contact niet met de omvormer, maar met een Sonoff/Fibaro etc. al dan niet vanuit een domotica pakket.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online

AUijtdehaag

quote:
Chickendorp schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:07:
Raspberry pi of nas als General Manager ;)
(welke omvormer heb je?)

AUijtdehaag wijzigde deze reactie 13-07-2018 11:29 (3%)

• Chickendorp
quote:
CodeIT schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:25:
[...]

Is gewoon een 230V contact op de Atlantic. De meeste mensen schakelen dit contact niet met de omvormer, maar met een Sonoff/Fibaro etc. al dan niet vanuit een domotica pakket.
Dus als er dus 230V op staat springt ie aan? Maar dat is dan toch de hele dag?
Want de omvormer hangt via de meterkast aan de 230V...

• Chickendorp
quote:
Omnik 2k TL

• AUijtdehaag
  • Niet online

AUijtdehaag

@Chickendorp
Raspberry Pi (sossolutions)
AEON Zwave usb stick
Qubino Flush 2 relay zwave
Omnik data logger script van wouterr
domoticz op de pi
Lua scriptje schrijven

En draaien maar.

AUijtdehaag wijzigde deze reactie 13-07-2018 12:16 (8%)

• reneeke1970
quote:
AUijtdehaag schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:15:
@Chickendorp
Raspberry Pi (sossolutions)
AEON Zwave usb stick
Qubino Flush 2 relay zwave
Omnik data logger script van wouterr
domoticz op de pi
Lua scriptje schrijven

En draaien maar.
Vind ik de oplossing van @wizzopa toch beter, even de instelbare ampŤre op de fase meten en indien voldoende klik een relais inschakelen, kost 8 euro bij Ali

• AUijtdehaag
  • Niet online

AUijtdehaag

@reneeke1970
Registreert die ook hoe vaak die schakelt en wanneer en kun je die via de smartphone in Thailand ook bedienen?
Voor iemand "ook" uit 1970 had ik toch meer verwacht ;)

AUijtdehaag wijzigde deze reactie 13-07-2018 12:23 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wizzopa
quote:
AUijtdehaag schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:21:
@reneeke1970
Registreert die ook hoe vaak die schakelt en wanneer en kun je die via de smartphone in Thailand ook bedienen?
Voor iemand "ook" uit 1970 had ik toch meer verwacht ;)
Als je in Thailand ben heb je thuis toch geen warm water nodig. ;) Registratie gaat dan via Pvoutput en aan of uit met de smartphone via Sonoff. Dus problemen opgelost door iemand uit 1953 :)

wizzopa wijzigde deze reactie 13-07-2018 13:17 (15%)

• wizzopa
@Chickendorp Zo als je zie zijn er oplossingen voor je "probleem" de een relatief simpel, de ander mits je goed in gevoerd bent in de wereld van arduino en bijkomende attributen ook.

Ik zou zeggen gewoon kiezen waar je je zelf goed bij voel. Ongetwijfeld kan je voor welke oplossing je ook kiest hier de nodige hulp verwachten, echter enige vorm van zelf doen blijft gewenst.

• reneeke1970
quote:
wizzopa schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:43:
[...]

Als je in Thailand ben heb je thuis toch geen warm water nodig. ;) Registratie gaat dan via Pvoutput en aan of uit met de smartphone via Sonoff. Dus problemen opgelost door iemand uit 1953 :)
_/-\o_ _/-\o_ d:)b

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

1987 hier. Ik ga Atlantic uitschakelen op basis van de aanwezigheidsdetectie in ons huis, wat weer werkt op basis van PIR (infrarood) sensoren. Als er bijvoorbeeld langer dan 18 of 38 uur niemand thuis is, gaat/blijft hij uit, tůt er weer aanwezigheid wordt gemeten. Handmatig aan/uit kan ook natuurlijk op afstand maar op zich wel handig om er niet over hoeven na te denken als ik een weekje in het buitenland zit voor werk oid. Voor een weekendje weg vind ik het eigenlijk de moeite niet waard.

• Speedy-Andre
Haha, er zit toch een afwezigheid timer op :)
Kom je terug dan staat hij koud en duurt het uren voor je warm water hebt.

• reneeke1970
quote:
T-Infinity schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:52:
1987 hier. Ik ga Atlantic uitschakelen op basis van de aanwezigheidsdetectie in ons huis, wat weer werkt op basis van PIR (infrarood) sensoren. Als er bijvoorbeeld langer dan 18 of 38 uur niemand thuis is, gaat/blijft hij uit, tůt er weer aanwezigheid wordt gemeten. Handmatig aan/uit kan ook natuurlijk op afstand maar op zich wel handig om er niet over hoeven na te denken als ik een weekje in het buitenland zit voor werk oid. Voor een weekendje weg vind ik het eigenlijk de moeite niet waard.
Als hij op gratis zonnestroom draait maakt het toch niet uit. Stilstand verlies bij mij 0.6 per dag maal zeven is 4.2 kWh per week vakantie. Lekker boeie, maar wel warme douche bij thuis komst

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

quote:
Speedy-Andre schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:55:
Haha, er zit toch een afwezigheid timer op :)
Kom je terug dan staat hij koud en duurt het uren voor je warm water hebt.
Ja dat is zo. Maar dat is een handmatige handeling en in een huis vol domotica... ;)

Als wij van vakantie thuis komen ga ik niet direct douchen. En als we dat wel zouden willen zet ik hem gewoon op afstand even aan. Achja, beetje overbodige luxe allemaal, maar wel leuk.
quote:
reneeke1970 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:08:
[...]

Als hij op gratis zonnestroom draait maakt het toch niet uit. Stilstand verlies bij mij 0.6 per dag maal zeven is 4.2 kWh per week vakantie. Lekker boeie, maar wel warme douche bij thuis komst
Ja je hebt helemaal gelijk hoor. Maar ik kan gewoon niet zo tegen verspilling, zeker als die voor mij eenvoudig te voorkomen is.

T-Infinity wijzigde deze reactie 13-07-2018 14:16 (30%)

• Speedy-Andre
quote:
T-Infinity schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:14:
[...]

Ja dat is zo. Maar dat is een handmatige handeling en in een huis vol domotica... ;)
Met de Cozytouch kan hij ook naar afwezig, al is het momenteel meer een gok of het ook echt werkt :+
En het is handmatig met de app, het scheelt wel een loopje.
Overigens heb ik een kleine camera voor het display geplaatst, dan kan ik zien of hij echt op afwezig staat :z

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

quote:
Speedy-Andre schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:26:
[...]

Met de Cozytouch kan hij ook naar afwezig, al is het momenteel meer een gok of het ook echt werkt :+
En het is handmatig met de app, het scheelt wel een loopje.
Overigens heb ik een kleine camera voor het display geplaatst, dan kan ik zien of hij echt op afwezig staat :z
hahaha, moet niet gekker worden _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy-Andre
Ik zal maar niet uitweiden over mijn camera gekte, een stuk of 25 kan ik op afstand bereiken :P

• wizzopa
quote:
Speedy-Andre schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:37:
Ik zal maar niet uitweiden over mijn camera gekte, een stuk of 25 kan ik op afstand bereiken :P
Oke, dan gebruik je een camera om een camera te controleren, om een camera te controleren, om een camera te controleren, etc en een camera om te contreren of je panelen voldoende leveren, want anders kan je met je camera niet controleren of je camera werkt die voor je display staat om je wpb te controleren. LOL. ;)

Pagina: 1 ... 17 ... 41 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True