Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.023 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 13:57:
[...]

Dikke 11 jaar actief in dit topic en ik voel mij nog steeds niet welkom 😁. Allemaal geldsmijters hiero 😂😂
Wil je een knuffel?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nee. Vind het heerlijk zo. Lol.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Panini schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:26:
[...]

Bah, echte sleutelaars gaan ook gewoon door in de winter hé! :+
Da's ook al zo'n overdreven dure hobby, net zoals een beetje klussen in huis ;)

Ik was van de week even bij de Hornbach om een nieuw 5mm betonboortje te halen.... Blijkt het type boortje wat je dan vervolgens aanschaft een SDS-Plus aansluiting te hebben en dat je daar dus óók een andere boormachine voor moet hebben..... Loop je na 5 minuten shoppen dus weer naar buiten met één 5mm boortje van €3,65 én een bijbehorend "boormasjientje" van €225,- 8)7 :9

Met m'n 700W Metabo klopboor kwam ik dus écht niet in een betonplaat van m'n plafond .... Met die Bosch was 't in een paar seconden "KLAAR" :9

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 03-02-2018 14:51 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Leviathius schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 13:46:
@HTT-Thalan Goed bezig! Die Alp mag heel blij zijn met jou als eigenaar ;). Maar waar blijft die Dyno-grafiek? :Y)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QohlcYJ01sMhp1WOlvI5Q57N/medium.jpg

Dit was na de digitale CDI, maar nog voor het K&N hi-flow luchtfilter.

Helaas was het ook een beetje een pechdag :P. Sleutel in de topkoffer afgebroken, handvatverwarming stuk, en na een lange snelwegrit begint het blok een beetje te bokken op lage toeren. Dat begon al voor de upgrade, toen ik nog onderweg naar Goes was, dus het heeft niks met de nieuwe CDI te maken. Als ik flink gasgeef gaat het weg, maar soms loopt er een cylinder even niet lekker mee. Volgens de meting van Ruud is het mengsel dik in orde en loopt het blok als een zonnetje, maar zou het goed kunnen zijn dat de carbs uit sync zijn.

Ik heb nog klus-uren op de strippenkaart staan dus dat pakken we wel even aan :). Laat ik ze gelijk ultrasoon reinigen.

Maar goed, 50+ pk op het achterwiel is meer dan het ding fabrieks-af had moeten hebben, dus geen slechte score :9.

Het gaf op de snelweg in ieder geval een wereld van verschil. Veel soepeler op het gas, meer vermogen bovenin het bereik (vooral de sprint 120-140 gaat een stuk sneller) en de knallen uit de uitlaat zijn nog nét een tikkeltje luider geworden. Beetje dat geluid wat je wel eens op Assen tijdens een circuitdag krijgt, zeg maar :+. Het is dus zeker een upgrade die de moeite waard is.

Nou hopen dat die carb sync de boel weer afmaakt, en dan op het gemakje eens die sleutel uit de koffer peuteren en mijn handvatwarming diagnoseren...

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-02-2018 14:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:12
wimmel_1 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:46:
[...]

Ik was van de week even bij de Hornbach om een nieuw 5mm betonboortje te halen.... Blijkt het type boortje wat je dan vervolgens aanschaft een SDS-Plus aansluiting te hebben en dat je daar dus óók een andere boormachine voor moet hebben.....

Loop je na 5 minuten shoppen dus weer naar buiten met één 5mm boortje van €3,65 én een bijbehorend "boormasjientje" van €225,- 8)7

Met m'n 700W Metabo klopboor kwam ik dus écht niet in een betonplaat van m'n plafond ....
Bij goed klussen hoort ook mooi gereedschap, dus ik snap je wel.
We blijven uiteindelijk ook gewoon kinderen, alleen het speelgoed veranderd. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:48:
[...]

[afbeelding]

Dit was na de digitale CDI, maar nog voor het K&N hi-flow luchtfilter.

Helaas was het ook een beetje een pechdag :P. Sleutel in de topkoffer afgebroken, handvatverwarming stuk, en na een lange snelwegrit begint het blok een beetje te bokken op lage toeren. Dat begon al voor de upgrade, toen ik nog onderweg naar Goes was, dus het heeft niks met de nieuwe CDI te maken. Als ik flink gasgeef gaat het weg, maar soms loopt er een cylinder even niet lekker mee. Volgens de meting van Ruud is het mengsel dik in orde en loopt het blok als een zonnetje, maar zou het goed kunnen zijn dat de carbs uit sync zijn.

Ik heb nog klus-uren op de strippenkaart staan dus dat pakken we wel even aan :). Laat ik ze gelijk ultrasoon reinigen.

Maar goed, 50+ pk op het achterwiel is meer dan het ding fabrieks-af had moeten hebben, dus geen slechte score :9.
Ik dacht dat het was "koop een boot, werk je dood".. maar jij bent ook aardig bezig met die alp :+ :+

Overigens snap ik de commotie rond het topic niet, heb het altijd als een zeer prettig topic ervaren, waar iedereen welkom is. Dat iedereen zijn eigen rijstijl etc. heeft is toch prima, zolang er van iedereen maar respect is.

Denk dat de reacties van @maximiliaan_nl een extra (niet bedoelde) lading hebben gekregen, omdat hij er constant over door gaat. Het is inderdaad soms beter om een rits te vervangen dan een jas, en het is goed dat iemand dit benoemt. Maar als iemand dit niet doet, is dat zijn eigen keuze, en daar is geen goed of fout in :+

@xos gefeliciteerd met de aankoop! Vind de nieuwe Tuono erg mooi :9~ :9~ :9~ Wat miste je bij de super duke r?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Secsytime schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:01:
[...]

Ik dacht dat het was "koop een boot, werk je dood".. maar jij bent ook aardig bezig met die alp :+ :+
Ik vind het niet erg dingen aan te pakken omdat het toch (uiteindelijk) de bedoeling is het ding te conserveren. Een goede, harde Alp in originele kleurstelling word vanaf nu alleen nog maar meer waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:08

Vrijdag

De Zwarte

[...]

In de winter zit ik met een kop hete chocomel naar toffe motorfilmpjes te kijken 😁😋

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-07 15:54
[...]

Het gaf op de snelweg in ieder geval een wereld van verschil. Veel soepeler op het gas, meer vermogen bovenin het bereik (vooral de sprint 120-140 gaat een stuk sneller) en de knallen uit de uitlaat zijn nog nét een tikkeltje luider geworden. Beetje dat geluid wat je wel eens op Assen tijdens een circuitdag krijgt, zeg maar :+. Het is dus zeker een upgrade die de moeite waard is.
Zo te horen is ie op Assen al niet meer welkom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

't Was vandaag alleen te nat om de ZZR van verse olie te voorzien ;(

Morgen weer een kans!
(…) meer vermogen bovenin het bereik (vooral de sprint 120-140 gaat een stuk sneller) (…)
Is ±130 al "bovenin het bereik"? :o En sinds wanneer heet 20 km/h versnellen een sprint? :+

[ Voor 40% gewijzigd door Osiris op 03-02-2018 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Osiris schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:08:
[...]

't Was vandaag alleen te nat om de ZZR van verse olie te voorzien ;(

Morgen weer een kans!

[...]

Is ±130 al "bovenin het bereik"? :o En sinds wanneer heet 20 km/h versnellen een sprint? :+
Volgens de Dyno heeft ze een top van 175 maar harder dan 150 op de teller heb ik nooit durven gaan, het is natuurlijk wel een oud beestje en een noodzaak om zo hard te rijden heb ik ook niet echt :P.

Ik heb ook wat videomateriaal van de Dyno maar ik moet dat nog even fatsoenlijk editten enzo voordat het online kan.

- edit -

Die nieuwe 6-core AMD in mijn ouwe bak kan een stuk sneller renderen dan de oude triplecore gelukkig:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=flWEq3UREac]

Ik dacht dat het pijnlijke ervaring zou zijn om mijn motortje afgebeuld te zien worden op zo'n bank (verhalen van anderen) maar het viel allemaal reuze mee. Hij ging er netjes mee om. De vorige motoren werden allemaal vastgesnoerd links rechts voor en achter, bij de mijne voldeed een bandje om het voorwiel. Op mijn vraag of die andere banden niet óók vast moesten kreeg ik als antwoord "joh, 50pk die gaat echt nergens heen" :7.

Dit was dus bij Tovami in Goes. Vriendelijke man, nette prijzen, lijkt te weten wat hij doet d:)b.

Je ziet wat pluimpjes omdat hij te rijk liep vanwege het afgeknepen luchtfilter, dat is na de video dus vervangen.

[ Voor 49% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-02-2018 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-07 23:28
Garmin en TomTom gebruiken allebei GPX files als je een custom route tussen 2 plaatsen maakt toch? Ik ben er nog niet over uit wat mij in mei naar Saarbrücken gaat navigeren maar als ze allebei via GPX-files werken kan ik alvast routes uitstippelen langs bochtige weggetjes. :P Misschien ga ik wel gewoon mijn telefoon gebruiken, genoeg apps die je met een GPX-file stapsgewijs kunnen navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tom-Tom kán tegenwoordig (óók) met .GPX bestanden overweg maar het is eigenlijk een "extensie" welke door Garmin ontwikkeld is. Tom-Tom was "vroeger" .ITN ónly :P

De Garmin software (Basecamp) blijft "Héér en Meester" als je zélf .GPX bestanden wil maken (IMHO). Voor de "oude" Windows gebruikers was dat overigens "Mapsource" maar dat pakket ik inmiddels (gelukkig) obsolete verklaard door Garmin >:)

De discussie aangaande "extensies" moeten we hier in dit topique maar niet gaan voeren. Een PC/MAC kán gewoon zelf op basis van de header van een file bepalen wat 't is én wat 'ie er mee moet gaan doen, ongeacht de extensie (zó DOS 8.3 ;) ).

[ Voor 44% gewijzigd door Will_M op 03-02-2018 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Grubeater schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:46:
@kneusteun & @HTT-Thalan Ik heb deze twee op het oog: Grubeater in "Het grote motortopic deel 20" Ik heb namelijk cadeaubonnen van Termaat gekregen met mijn verjaardag.

@ToolkiT Ik herinner mij bij het zien van die filmpjes dat ik dit boek nog heb liggen om te lezen:
[afbeelding]
Net binnen gekregen *O* heb ik wat om te lezen terwijl vrouwlief 'wie is de mol' kijkt :').

Nog een goeie week flink doorklussen en dan is mijn zoldertje af, kan ik daar lekker TV kijken.
Iemand nog een 24" monitor of groter over voor weinig? Die mis ik nog :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
ik heb hier nog een 27 inch van LG staan, wel met een verkleurde kolom pixels :+ mag voor een appel en een ei weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zaterdag 16 februari even langs bij Goedhart. Wil zie H2SX SE wel eens zien en eens kijken naar een broek en wellicht een integraalhelm.

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 03-02-2018 22:57 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-07 13:39
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1802/364793/mNV9RiLO.jpg
Vrijdag ook maar even de Bandit van stal gehaald even heerlijk stukje gereden. Helaas komt er nu weer vorst aan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:27

xos

Secsytime schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 15:01:
@xos gefeliciteerd met de aankoop! Vind de nieuwe Tuono erg mooi :9~ :9~ :9~ Wat miste je bij de super duke r?
De motor, versnellingsbak en vering zijn zo boterzacht dat het karakter meer past bij de GT dan bij "het beest" zoals KTM hem noemt. Verder is de vermogensopbouw zo lineair dat je niet het gevoel krijgt om met een motor van dat kaliber op pad te zijn. Alleen de snelheidsmeter is een goede indicatie dat het toch wel rap gaat. En het geluid is ook niet helemaal mijn ding. De standaard uitrusting valt ook tegen. KTM biedt upgrades aan die er voor de prijs al op moeten zitten en standaard zijn bij de concurrentie. Afgezien van de imho erg hoge prijs heeft KTM een knappe prestatie neergezet maar ik zocht iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@xos : Ik moet héél eerlijk bekennen dat ik de Aprillia ook serieus de mooiste fiets vind in 't Hyper-Naked segment. De Yamaha is puur "FUN" vanwege de érg korte wielbasis.

Wanneer krijg je 'm geleverd?

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 04-02-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Zonnetje schijnt!

Verse olie voor de fiets :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:45
Osiris schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:11:
Zonnetje schijnt!

Verse olie voor de fiets :9
Yup! Zelfs even gaan tanken en een klein ommetje voelde goed O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:31
wimmel_1 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:46:
[...]

Ik was van de week even bij de Hornbach om een nieuw 5mm betonboortje te halen.... Blijkt het type boortje wat je dan vervolgens aanschaft een SDS-Plus aansluiting te hebben en dat je daar dus óók een andere boormachine voor moet hebben..... Loop je na 5 minuten shoppen dus weer naar buiten met één 5mm boortje van €3,65 én een bijbehorend "boormasjientje" van €225,- 8)7 :9

Met m'n 700W Metabo klopboor kwam ik dus écht niet in een betonplaat van m'n plafond .... Met die Bosch was 't in een paar seconden "KLAAR" :9
Mooie machine Willem! Hehe zo kocht ik van de week perongeluk een Makita 18v multitool... ach ja, shit happens ;)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

ephymerous schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:50:
[...]

Mooie machine Willem! Hehe zo kocht ik van de week perongeluk een Makita 18v multitool... ach ja, shit happens ;)
Ik had bijna een tweede accuboormachine gekocht van de week omdat ik er zat van werd om steeds te wisselen tussen boor en bitje voor elke plank. Toch maar niet gedaan, die zolder word al duur genoeg. Ik moet nog 12m2 gipsplaten halen, vloerbedekking, primer en saus, en dan kan de werkkamer daar in gebruik genomen worden. Zelfs de Cat6 ligt al klaar :9.

Helaas moet dat allemaal met de auto gehaald worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@HTT-Thalan :Goed Bezig!! En die Skoda staat niet voor niets (nog) voor je deur, hé.... :)

Ik heb een beetje een aversie tegen dat draadloze accu gereedschap. Dat spul is / gaat bij mij AL-TIJD precies léég qua accu's als ik 't spul nodig heb waardoor ik alsnog een boormachine met een snoertje moet gaan pakken. In de tijd dat ik de accu's weer opgeladen heb, heb ik al lang een boormachine met een snoertje aangesloten én 't karweitje afgemaakt :+ (én had ik dus nét zo goed in eerste instantie dat ding al kunnen pakken).

Heb hier ook wel een 18V accu (klop) boor maar dat spul is IMHO alleen goed bruikbaar als je gaatjes in gipswanden, hout en/of kalkzand / baksteen moet boren. Schroeven in/uit draaien gaat er uiteraard ook wel prettig mee...

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 04-02-2018 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

wimmel_1 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:40:
@xos : Ik moet héél eerlijk bekennen dat ik de Aprillia ook serieus de mooiste fiets vind in 't Hyper-Naked segment. De Yamaha is puur "FUN" vanwege de érg korte wielbasis.

Wanneer krijg je 'm geleverd?
Precies, ik snap jouw keuze voor een mt10 ook. Het naked bike segment is zo breed dat je niet een beste motor kan aanwijzen zoals in veel van die testen wel wordt gedaan.

Waarschijnlijk eind van de maand. Levertijd is ~3 weken. Dan nog even naar de veringboer en hopen op beter weer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:08:
@HTT-Thalan :Goed Bezig!! En die Skoda staat niet voor niets (nog) voor je deur, hé.... :)

Ik heb een beetje een aversie tegen dat draadloze accu gereedschap. Dat spul is / gaat bij mij AL-TIJD precies léég qua accu's als ik 't spul nodig heb waardoor ik alsnog een boormachine met een snoertje moet gaan pakken. In de tijd dat ik de accu's weer opgeladen heb, heb ik al lang een boormachine met een snoertje aangesloten én 't karweitje afgemaakt :+ (én had ik dus nét zo goed in eerste instantie dat ding al kunnen pakken).

Heb hier ook wel een 18V accu (klop) boor maar dat spul is IMHO alleen goed bruikbaar als je gaatjes in gipswanden, hout en/of kalkzand / baksteen moet boren. Schroeven in/uit draaien gaat er uiteraard ook wel prettig mee...
Ik heb een Hitachi met 2 accu's. Die hebben ongeveer een half uur nodig tot vol. De machine blijft vol power geven tot hij leeg is, en dan wissel je gewoon de accu. Geweldig apparaat, kan er ook mee boren in steen en metaal.

Ik gebruik de skoda ook beperkt, heb tot nu toe twee privé ritten gedaan en netjes geadministreerd, volgende week de derde en hopelijk laatste. Ik mag 500 privé rijden en dit gaat om 2 tot 3km per keer, maar toch voelt het eng. Ik heb een heel uitgebreide administratie met bonnen, agenda uitdraaien enzo, maar ik vertrouw de belastingdienst gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Zo, nog best frisjes, maar d'r zitten weer 4 nieuwe litertjes olie in, inc. nieuw oliefilter :)

Volgens mij is 'ie ondanks even warm draaien niet 100 % gedraineerd, bleef maar ietsjes druppen :+ Maarja, niet zo raar bij maar 3 °C… Zou 4,1 L liter in moeten, maar hij zat al goed toen de grote 4 L-flacon er in zat. Inclusief weer eventjes warmdraaien, zodat 't filter goed gevuld is.
Nou ja, maar even frequent controleren of er niet nog eventjes 100 mL bij in moet komende week :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:31
wimmel_1 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 14:08:

3x 4ah 18v accu’s hier en met de actie van Makita nog een 4e maar nu 3ah onderweg :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik heb alweer wat excuses gevonden om morgen mijn nieuwe paardjes uit te gaan laten. Pakje ophalen, carb cleaner kopen, nieuwe sleutel voor de topkoffer laten maken en ik verzin vast nog wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vraagje voor de Kawa rijders.. nu ik ga beginnen met m'n theorie (en volgende maand eerste les) ben ik aan het kijken naar verschillen tussen de motoren die me wat lijken. Voor nu lijkt alsnog de Versys650 me het mooiste, maar waar kijk ik naar als ik vergelijk? Zit de volgende motoren te vergelijken.
Kawasaki Versys 650
Kawasaki Ninja 650
Kawasaki ER-6N

Maar voor wat ik kan zien hebben ze allemaal dezelfde CC, ongeveer evenveel kWh, torque,, gewicht allemaal rond de 200kg, brandstoftank van de Versys is wel veel groter dan de andere twee (21 om 15/16L). Maar wat zijn nou dingen die ik echt tegen elkaar moet afstrepen? Ik heb geen idee waar ik naar moet kijken namelijk. Zithouding verschilt wel tussen Ninja en Versys (schuin vs bijna rechtop), maar dat lijkt me een kwestie van uitproberen en voelen.. qua prijs is de ER6N wat zachter dan de andere twee, dus wellicht een mooie begin optie terwijl ik spaar voor een duurdere? :p Maargoed, ik ben even de weg kwijt, zoveel opties, het duizelt me, help? Waar moet ik naar kijken voor vergelijkingen, wat zijn jullie tips en ervaringen met deze motoren?

Ik probeer me niet te veel te limiteren tot Kawasaki voor de eerste fiets, maar het blijft wel m'n favoriet. Beneden in de gemeenschappelijke berging staat een Yamaha Fazer, die vind ik ook best mooi (FZ6 denk ik). De Hornet vond ik ook wel wat, maar kwa prijs is die niet veel goedkoper dan een Kawa. Ben van plan op de motorbeurs eens goed rond te kijken, hopelijk mag ik ook gaan zitten om te voelen hoe het zit.

Goed punt over het budget, zal dat even aanvoeren. Ik weet nog niet precies wat mijn budget wordt. Ik moet nog flink gaan sparen. Ben afgelopen zomer verhuisd naar koophuis dus heb het afgelopen jaar vrij krap gezeten. Gezien de planning om in September klaar te zijn met mijn rijbewijs heb ik tot die tijd om te sparen. Het gaat er niet inzitten om een Versys bij elkaar te sparen (2e hands toch zo'n 5K), maar ik hoop rond de 3K uit te komen. En dan na een jaartje of wat kan ik altijd iets duurders uitzoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door SmurfLink op 04-02-2018 17:59 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:35
SmurfLink schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:34:
Vraagje voor de Kawa rijders.. nu ik ga beginnen met m'n theorie (en volgende maand eerste les) ben ik aan het kijken naar verschillen tussen de motoren die me wat lijken. Voor nu lijkt alsnog de Versys650 me het mooiste, maar waar kijk ik naar als ik vergelijk? Zit de volgende motoren te vergelijken.
Kawasaki Versys 650
Kawasaki Ninja 650
Kawasaki ER-6N

Maar voor wat ik kan zien hebben ze allemaal dezelfde CC, ongeveer evenveel kWh, torque,, gewicht allemaal rond de 200kg, brandstoftank van de Versys is wel veel groter dan de andere twee (21 om 15/16L). Maar wat zijn nou dingen die ik echt tegen elkaar moet afstrepen? Ik heb geen idee waar ik naar moet kijken namelijk. Zithouding verschilt wel tussen Ninja en Versys (schuin vs bijna rechtop), maar dat lijkt me een kwestie van uitproberen en voelen.. qua prijs is de ER6N wat zachter dan de andere twee, dus wellicht een mooie begin optie terwijl ik spaar voor een duurdere? :p Maargoed, ik ben even de weg kwijt, zoveel opties, het duizelt me, help? Waar moet ik naar kijken voor vergelijkingen, wat zijn jullie tips en ervaringen met deze motoren?

Ik probeer me niet te veel te limiteren tot Kawasaki voor de eerste fiets, maar het blijft wel m'n favoriet. Beneden in de gemeenschappelijke berging staat een Yamaha Fazer, die vind ik ook best mooi (FZ6 denk ik). De Hornet vond ik ook wel wat, maar kwa prijs is die niet veel goedkoper dan een Kawa. Ben van plan op de motorbeurs eens goed rond te kijken, hopelijk mag ik ook gaan zitten om te voelen hoe het zit.
In principe hebben alle 3 hetzelfde motorblok maar ieder in een ander segment. Naked, adventure en sportieftour. Ik heb de ER6N (naked) gehad en nu heb ik de ER6F a.k.a Ninja650. Sportieftour vind ik toch iets chiller dan een naked. Maar probeer ze eens alle 3 uit. Met proefrijden zul je vanzelf merken wat je lekkerder kan kijken.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Kawasaki Versys 650
Kawasaki Ninja 650
Kawasaki ER-6N

Weet niet wat je budget is, maar anders zou ik zeker een street triple proberen (:

Edit: De motoren die je noemt hebben idd allemaal hetzelfde motorblok. In het begin heb ik ook naar deze motoren gekeken, vind ze namelijk erg mooi! Alleen klinken ze allemaal wel heel erg saai :/ wat uiteindelijk voor mij de doorslaggevende factor is geweest om er niet een te halen :+

Alleen was er toen de ninja 650 nog niet :9~ :9~ :9~ :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Secsytime op 04-02-2018 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Net vrijdag te horen gekregen dat er weer een tuimelaar van de KTM vervangen moet worden. Dat is al nummer 3 in 85k km.
Ik ken geen enkel merk waar het vervangen van de nokkenas tuimelaars valt onder regulier onderhoud, behalve KTM. :(

Prutsers daar in Oostenrijk.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Derby schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:11:
Net vrijdag te horen gekregen dat er weer een tuimelaar van de KTM vervangen moet worden. Dat is al nummer 3 in 85k km.
Ik ken geen enkel merk waar het vervangen van de nokkenas tuimelaars valt onder regulier onderhoud, behalve KTM. :(

Hey, wees blij dat je geen Ducati rijdt. Dan wissel je motorblokken in plaats van oliefilters :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Derby schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:11:

De mijne heeft last van de nokkenaskettingspanners. Is een puntje van aandacht bij het kleppenstellen en niet echt een probleem als er goed op gelet word. Let je er niet op zegt het blok een keer boem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:12:
[...]

Hey, wees blij dat je geen Ducati rijdt. Dan wissel je motorblokken in plaats van oliefilters :+.
Ik weet niet wat de staat is van de huidige ducati's. Zeker na de overname door VAG verwacht ik wel wat verbetering.

(Maar, assumption is the mother of all errors right?)

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Derby schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:15:
[...]

Ik weet niet wat de staat is van de huidige ducati's. Zeker na de overname door VAG verwacht ik wel wat verbetering.

(Maar, assumption is the mother of all errors right?)
Ja, want VAG is zo lekker betrouwbaar met hun onderhoud/techniek de laatste jaren :X. Ik heb al anderhalf jaar terugkerende motorstoringen op de RS (die het rijden overigens niet beinvloeden, maar toch) en 2 verschillende garages hebben eraan gewerkt, maar niemand heeft een flauw idee wat het is en waar het door komt. Ik word steeds weggestuurd met de melding dat ze de boel gereset hebben en dat het nou een 'oude melding' geweest moest zijn.

Uiteraard is dit anecdotaal bewijs, maar je ziet mij prive geen VAG meer kopen in ieder geval. De storingen zouden tot daar aan toe zijn maar de service bij de dealer vind ik ook beneden de maat (bij beide vestigingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dealer zou je sowieso het beste links kunnen laten liggen, of je moet garantie hebben. Een specialist zoals VAG Techniek om maar iets te noemen kan veel meer en voor een betere prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:28:
Dealer zou je sowieso het beste links kunnen laten liggen, of je moet garantie hebben. Een specialist zoals VAG Techniek om maar iets te noemen kan veel meer en voor een betere prijs. :)
Moet je tegen Athlon zeggen :P.

Na mijn ervaringen met mijn motor zou ik op zich wel bereid zijn om voor vier wielen ook eens bij Honda te winkelen, maar momenteel ben ik wel gecharmeerd van Dacia. Simpel spul, schijnbaar nog betrouwbaar ook, en lekker betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:18:
[...]

Ja, want VAG is zo lekker betrouwbaar met hun onderhoud/techniek de laatste jaren :X. Ik heb al anderhalf jaar terugkerende motorstoringen op de RS (die het rijden overigens niet beinvloeden, maar toch) en 2 verschillende garages hebben eraan gewerkt, maar niemand heeft een flauw idee wat het is en waar het door komt. Ik word steeds weggestuurd met de melding dat ze de boel gereset hebben en dat het nou een 'oude melding' geweest moest zijn.

Uiteraard is dit anecdotaal bewijs, maar je ziet mij prive geen VAG meer kopen in ieder geval. De storingen zouden tot daar aan toe zijn maar de service bij de dealer vind ik ook beneden de maat (bij beide vestigingen).
Oh ik ben de eerste om toe te geven dat je bij VAG premium betaald voor rotzooi. (mening)
Ik weet alleen dat toen de panigale uitkwam dat er in 1 week 3 terugroep acties waren. Dat krijgen ze zelfs bij VAG niet voor elkaar.
Ik schatte de betrouwbaarheid van een Ducati nog lager in als een Volkswagen product. Als je al helemaal niks goed doet, kan het alleen maar beter worden in mijn ogen.
Ik vind de ducati's mooie motoren, en de prestaties die ze uit die twee cilinder trekken zijn bewonderenswaardig. Maar tegen welke prijs hè.

On a side note, welke brandstof zat er in de Alp tijdens te dyno run? En heb je nog de moeite genomen een andere brandstof te testen (ron waarde)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Derby schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:37:
On a side note, welke brandstof zat er in de Alp tijdens te dyno run? En heb je nog de moeite genomen een andere brandstof te testen (ron waarde)?
BP Ultimate 98, ik tank in principe niks anders. Dat is ook waar de CDI nu op is ingesteld, dus ik heb nu kans op pingelen met alles lager dan dat. Ik had echter niet verwacht dat er zoveel meer uit te halen was. Behalve die paar extra PK's reageert het gas ook veel soepeler en pakt beter op.

Ik weet nu dankzij die dyno run ook dat de topsnelheid 175 is op 9000rpm (toerenbegrenzer). Mooi, dan hoef ik dat zelf niet te proberen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:40:
[...]

BP Ultimate 98, ik tank in principe niks anders. Dat is ook waar de CDI nu op is ingesteld, dus ik heb nu kans op pingelen met alles lager dan dat. Ik had echter niet verwacht dat er zoveel meer uit te halen was. Behalve die paar extra PK's reageert het gas ook veel soepeler en pakt beter op.

Ik weet nu dankzij die dyno run ook dat de topsnelheid 175 is op 9000rpm (toerenbegrenzer). Mooi, dan hoef ik dat zelf niet te proberen :P.
Dat is tof. Dan is de motor(ontsteking) aangepast aan de brandstof. Is er iets verandert aan de koppel afgifte? Eerder in het toeren gebied? Hoger koppel over het hele bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
HTT-Thalan schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:40:
[...]

Da's 150 met wind tegen toch? ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Maegrim op 04-02-2018 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Maegrim schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:45:
[...]

Da's 150 met wind tegen toch? ;)
Ik denk eerlijk gezegd dat je er niet ver vandaan zit :P ik had wind tegen op de heenweg en ver boven de 140 echte kilometers ben ik niet geweest.
Derby schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:43:
[...]

Dat is tof. Dan is de motor(ontsteking) aangepast aan de brandstof. Is er iets verandert aan de koppel afgifte? Eerder in het toeren gebied? Hoger koppel over het hele bereik?
Ik heb werkelijk geen flauw idee. De grafiek toonde wel een koppel en PK curve maar ik heb geen baseline gedaan/laten doen. Ik weet wel dat sinds die Produro erop zit het vermogen meer naar het hogere toerengebied is 'verhuisd' en dat is voor mijn gevoel geprononceerder geworden met deze opvoerkit. Ik heb er geen demper op zitten, overigens (die handgemaakte demper bleek niet te passen, lang verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
@SmurfLink Ik snap de Versys niet zo goed. Kawasaki noemt het zelf "Adventure tourer" maar wat ze daar mee bedoelen weet ik niet. In plaats van een compromis waar je het slechtste van beide hebt zou ik voor óf een tourmotor óf een adventure gaan. Dat is hoe de andere fabrikanten het opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:28:
Mhjah....Ik breng mijn "Golfje" ook altijd gewoon naar de reguliere dealer (van den Udenhout, en da's eigenlijk gewoon PON (importeur van ALLES wat ook maar iets met VAG te maken heeft voor NL)). Heb daar serieus nog nooit problemen gehad terwijl ik toch al bést wel wat jaartjes met VW producten rijd welke óók middels chiptuning (ABT) van wat extra vermogen voorzien zijn.

Kort door de bocht: Ik ben het NIET met je stelling ééns, dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:54:
[...]

Mhjah....Ik breng mijn "Golfje" ook altijd gewoon naar de reguliere dealer (van den Udenhout, en da's eigenlijk gewoon PON (importeur van ALLES wat ook maar iets met VAG te maken heeft voor NL)). Heb daar serieus nog nooit problemen gehad terwijl ik toch al bést wel wat jaartjes met VW producten rijd welke óók middels chiptuning (ABT) van wat extra vermogen voorzien zijn.

Kort door de bocht: Ik ben het NIET met je stelling ééns, dus :P
Pon zit overal achter, niet heel gek ook :P En mss is Udenhout wel prima, maar zoals Wealer in Limburg is echt drama. :P Ligt echt heel erg aan je dealer dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249002

452752 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 18:49:
@SmurfLink Ik snap de Versys niet zo goed. Kawasaki noemt het zelf "Adventure tourer" maar wat ze daar mee bedoelen weet ik niet. In plaats van een compromis waar je het slechtste van beide hebt zou ik voor óf een tourmotor óf een adventure gaan. Dat is hoe de andere fabrikanten het opgelost hebben.
Je slaat de plank mis ;) Laat nu de Versys echt een super goede motor zijn. Lees maar eens de talloze professionele en gebruikers reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:00:
[...]

Pon zit overal achter, niet heel gek ook :P En mss is Udenhout wel prima, maar zoals Wealer in Limburg is echt drama. :P Ligt echt heel erg aan je dealer dus. :)
Ik ben in de tijd dat ik nog in Maastricht werkte ooit één keer bij Wealer in Maastricht (Meersen?) langs gegaan omdat een half litertje olie voor m'n Scirocco nodig had en daar tóch in de buurt was. Een uur later had ik nóg géén olie, wél een hoop vragen omtrent de leasemaatschappij, en ben ik maar door gereden naar Eindhoven om daar binnen 5 minuten geholpen te zijn.

Ik wilde dus persé een halve liter "van de tap" omdat m'n auto binnen 5000 Km. de éérste 30K beurt moest hebben en ze die "Long-Life" olie (30.000Km's) gewoon op vat (200L) hebben. Ik heb dan géén dure verpakking van een Liter nodig welke er binnen een maand toch weer uit gaat.

Hier in de buurt zit ook "van Mossel" en ook daar zien ze me nooit meer vanwege zo'n gelijksoortig akkefietje.....

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 04-02-2018 19:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:56
Zoo. Vandaag de GSR voor het eerst zelf een beurt gegeven, samen met een maat van mij. De volgende dingen hebben we vervangen:
- Olie
- Oliefilter
- Luchtfilter
- Bougies
- Koelvloeistof bijgevuld

De bougies zagen er nog erg netjes uit, al leek het er wel op de dat motor ietsjes arm loopt, zat een heel klein beetje witte aanslag op. Ik gok dat dit komt omdat ik vorig jaar m'n uitlaat heb vervangen en de kat ertussenuit heb gehaald. In het voorjaar gaat hij maar eens op de roller om goed afgesteld te worden.

Tot slot nog een ander klusje gedaan. Ik wil al een poosje de schetsplaten van m'n motor spuiten, dus dat hebben we ook meteen gedaan. Ik heb ervoor gekozen om ze te spuiten met VHT Wrinkle paint, wat ook veel gebruikt wordt op kleppendeksels oa.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MjBssqg.jpg?1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/noYFkLx.jpg?1

Ben echt super benieuwd hoe het eruit ziet als het op de motor zit, voor nu ligt het nog te drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ik lees juist in enorm veel reviews het tegenovergestelde. Dat het juist het beste van beide werelden is. Sportief, maar toch comfortabel als een tourer. En dat spreekt mij enorm aan. Ik hoef geen gasbak, iets van comfort is ook wel fijn, maar zo onderuitgezakt zitten als bijvoorbeeld een harley doet me dan weer totaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 19:06:
[...]

Ik ben in de tijd dat ik nog in Maastricht werkte ooit één keer bij Wealer in Maastricht (Meersen?) langs gegaan omdat een half litertje olie voor m'n Scirocco nodig had en daar tóch in de buurt was. Een uur later had ik nóg géén olie, wél een hoop vragen omtrent de leasemaatschappij, en ben ik maar door gereden naar Eindhoven om daar binnen 5 minuten geholpen te zijn.

Ik wilde dus persé een halve liter "van de tap" omdat m'n auto binnen 5000 Km. de éérste 30K beurt moest hebben en ze die "Long-Life" olie (30.000Km's) gewoon op vat (200L) hebben. Ik heb dan géén dure verpakking van een Liter nodig welke er binnen een maand toch weer uit gaat.

Hier in de buurt zit ook "van Mossel" en ook daar zien ze me nooit meer vanwege zo'n gelijksoortig akkefietje.....
Haha grappig dat je dezelfde ervaring hebt. :P
Wel eens een serieuze elektrische storing gehad bv en daarmee bij de dealer geweest?
Dat en de nodige motorschades, turbo's verrot, koppen gescheurd, dat soort ellende is bij Wealer geen succesverhaal. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Deze. Lijkt me evident.

8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 07:13
Precies _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LuNlZ1cdzK42wmPIBjBVZO9t/full.jpg

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Ga maar eens een proefrit maken. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Het enige nadeel is dat als @SmurfLink óók een Ninja 650 koopt er ongetwijfeld nóg meer van dat soort foto's gepost gaan worden hier }:| ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Kawasaki Versys 650
Oud hornet bezitter hier en nu in het bezit van een Versys 650. Fantastische fiets.
Maar om er niet te veel verder op in te gaan, veel proefrijden zodra je je papiertje hebt. Dan kom je er pas echt achter wat je fijn vind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-07 19:16
In vergelijking met een niet nader te noemen V2 Italiaan voelt mijn reeds gekochte Kawa ook als een tour fiets aan :+ Gister nog even met een maatje naar Ten Kate gereden met dat rot weer (die ging een nieuwe motor scoren), maar allemaal geen probleem. Nog nooit zo lekker gezeten :9 Kan me alleen maar aansluiten op bovenstaande, eerst even goed proefrijden :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21462345_1652939681414102_3091779894094213933_n.jpg?oh=53c8fa0eed262ba0649c42a91d6411b9&oe=5B1FE49B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:02:
[...]
Ik mag (uiteraard) graag denken dat Honda de beste motoren ter wereld maakt, maar de statistieken van KTM in de Dakar liegen er niet om. Ik vraag me af wat hét geheim nou is. Genoeg marketing geld om steeds de beste rijders te sponsoren? Of is er echt een technische superioriteit?
Ze hebben een groot team met een selectie van de beste rijders. Daarnaast wordt er ook veel tijd en geld in de ontwikkeling van de motoren gestopt. Deze formule heeft de afgelopen 17 Dakar's blijkbaar gezorgd voor een erg goed KTM team. :)
xos schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:33:
[...]

De motor, versnellingsbak en vering zijn zo boterzacht dat het karakter meer past bij de GT dan bij "het beest" zoals KTM hem noemt. Verder is de vermogensopbouw zo lineair dat je niet het gevoel krijgt om met een motor van dat kaliber op pad te zijn. Alleen de snelheidsmeter is een goede indicatie dat het toch wel rap gaat. En het geluid is ook niet helemaal mijn ding. De standaard uitrusting valt ook tegen. KTM biedt upgrades aan die er voor de prijs al op moeten zitten en standaard zijn bij de concurrentie. Afgezien van de imho erg hoge prijs heeft KTM een knappe prestatie neergezet maar ik zocht iets anders.
In ieder geval niet 'jouw' type motor. Gelukkig waren de journalisten er wel erg over te spreken! :)

Los daarvan is de Tuono natuurlijk ook een enorme p*rnofiets! ;)

In de trend van 'zelf doen': hoe onderhouden jullie je leren motorkleding?

Je wilt dat je leren jas/broek/pak in goede staat blijven, maar wilt voorkomen dat je je dure motorkleding ruïneert in een poging het goed te onderhouden. :?

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Groot gelijk, lekker genieten @Streskip!

En mijn leren pak maak ik zo nu en dan schoon met een natte doek, als ie echt vies is een beetje Dreft, lauw sopje, en jaarlijks invetten met Gliptone. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
caesar1000 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:49:
[...]
In de trend van 'zelf doen': hoe onderhouden jullie je leren motorkleding?
Wat ik hier doe: Goed schoonhouden, vrijwel na iedere rit even kort met een zachte natte spons afnemen en met een handdoek droogmaken. Voor de meeste mensen misschien wat overdreven, maar voor mij werkt het goed. Liever iedere keer 1 minuut werk, want dat is het echt, dan de boel helemaal vies laten worden. In het begin en einde van het seizoen niet nodig, maar in het midden met alle vliegen wel. Ik moet toch iedere keer mijn vizier doen dus neem het pak gelijk even mee.

Verder 1 of 2x per jaar het hele pak met ledervet behandelen. Hierdoor blijft het leer soepel en gaat het langer mee. Zo'n pot kost je een paar euro en dan gaat het 10 jaar mee. Tot nu toe ziet mijn pak dat 7 jaar oud is er nog erg netjes uit op deze manier.
Streskip schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:42:
In vergelijking met een niet nader te noemen V2 Italiaan voelt mijn reeds gekochte Kawa ook als een tour fiets aan :+ Gister nog even met een maatje naar Ten Kate gereden met dat rot weer (die ging een nieuwe motor scoren), maar allemaal geen probleem. Nog nooit zo lekker gezeten :9 Kan me alleen maar aansluiten op bovenstaande, eerst even goed proefrijden :)

[afbeelding]
Dikke fiets hoor ! Ook erg mooi met die rode accenten. Nu alleen nog een andere pijp er onder :)

[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 04-02-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Pff, t blijft toch prachtig om te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
PilatuS schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:54:
[...]

Wat ik hier doe: Goed schoonhouden, vrijwel na iedere rit even kort met een zachte natte spons afnemen en met een handdoek droogmaken. Voor de meeste mensen misschien wat overdreven, maar voor mij werkt het goed. Liever iedere keer 1 minuut werk, want dat is het echt, dan de boel helemaal vies laten worden. In het begin en einde van het seizoen niet nodig, maar in het midden met alle vliegen wel. Ik moet toch iedere keer mijn vizier doen dus neem het pak gelijk even mee.

Verder 1 of 2x per jaar het hele pak met ledervet behandelen. Hierdoor blijft het leer soepel en gaat het langer mee. Zo'n pot kost je een paar euro en dan gaat het 10 jaar mee. Tot nu toe ziet mijn pak dat 7 jaar oud is er nog erg netjes uit op deze manier.

[...]

Dikke fiets hoor ! Ook erg mooi met die rode accenten. Nu alleen nog een andere pijp er onder :)
Dank je! Ben er nog niet helemaal uit wat ik wil, heb mijzelf tot begin van de zomer gegeven om een keuze te maken. Eigenlijk dan ook nog een quickshifter, woont een jongeman met een S1000RR in de straat die mij een beetje lekker zit te maken met dat geplof :D Geen idee of het nu echt wat toevoegt aan het rijden zelf, heb er nog nooit mee gereden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Streskip schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:26:
[...]

Dank je! Ben er nog niet helemaal uit wat ik wil, heb mijzelf tot begin van de zomer gegeven om een keuze te maken. Eigenlijk dan ook nog een quickshifter, woont een jongeman met een S1000RR in de straat die mij een beetje lekker zit te maken met dat geplof :D Geen idee of het nu echt wat toevoegt aan het rijden zelf, heb er nog nooit mee gereden..
Een QS is heerlijk :) Rij er nu zelf 2 jaar mee en het is genieten. Die knallen die een S1000RR heeft hoor je bij mijn motor niet, want V-Twin, maar ik zou niet meer zonder willen. Met het gas open zonder koppeling door de versnellingen heen gaan rijd echt geweldig. Met terugschakelen kan je nog lekker spelen door tussengas te gebruiken wat leuk is, maar voor opschakelen de koppeling niet nodig hebben is geweldig. Voor mijn motor was ik voor 350 euro klaar met het er zelf opzetten in een paar uurtjes werk. Ik vind het iedere euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:05
@xos Succes ermee! Ik ken er 2 en die hebben em ondertussen helaas al weggedaan door heel veel problemen met electronica en mechanics... Spijtig wel :(
Ik dacht er ook nog aan als opvolger volgend jaar voor de S1000R, maar.. ik ben er daarom al vanaf gestapt.

En de SD is niets voor mij, tenzij ze er ooit een 4cyl van maken :D

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
PilatuS schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:29:
[...]

Een QS is heerlijk :) Rij er nu zelf 2 jaar mee en het is genieten. Die knallen die een S1000RR heeft hoor je bij mijn motor niet, want V-Twin, maar ik zou niet meer zonder willen. Met het gas open zonder koppeling door de versnellingen heen gaan rijd echt geweldig. Met terugschakelen kan je nog lekker spelen door tussengas te gebruiken wat leuk is, maar voor opschakelen de koppeling niet nodig hebben is geweldig. Voor mijn motor was ik voor 350 euro klaar met het er zelf opzetten in een paar uurtjes werk. Ik vind het iedere euro waard.
Zo te horen moet ik dat ook maar gewoon gaan doen... Thanks! Ik doe nu even beetje van het gas af en dan tik ik 'm ook zo in de volgende versnelling, kleine moeite en kan ook niet echt kwaad (toch?) maar een QS is dan wel wat makkelijker :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Streskip schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:38:
[...]

Zo te horen moet ik dat ook maar gewoon gaan doen... Thanks! Ik doe nu even beetje van het gas af en dan tik ik 'm ook zo in de volgende versnelling, kleine moeite en kan ook niet echt kwaad (toch?) maar een QS is dan wel wat makkelijker :P
Wat je nu doet kan geen kwaad als je het op de juiste manier doet, maar een QS is wel zo makkelijk inderdaad en dan kan je het niet fout doen. Ik zou wel even wat onderzoek doen naar de verschillende modellen omdat die niet ieder model altijd even goed is.

Die van mij is niet echt ideaal omdat ie niet per versnelling in te stellen is. Het voordeel is dan wel weer dat het de eerste 4 versnellingen extreem vloeiend gaat. Je merkt haast niet dat je schakelt zo enorm snel en naadloos is het. Heb vorig jaar een testrit gemaakt op een andere KTM met QS vanuit de fabriek en dat ging enorm lomp en met stoten zonder het gas ver open te hebben. Mogelijk koop ik nog een keer een andere die voor iedere versnelling een killtime heeft in plaats van 1 killtime voor iedere versnelling. Die van mij had ik via Ebay voor weinig gekocht alleen de 5 en 6 zijn lastig goed te krijgen zonder de 2 en 3 weer minder goed te maken.

Er zijn in ieder geval vaak een hoop opties en is het handig om op te zoeken wat de beste is. Je hebt modellen die buiten de ECU gaan of modellen die samen met de ECU werken. Bij weer andere modellen moet je eerst een Powercommander kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:54
Ik heb afgelopen jaar lang getwijfeld om zo'n Annitori QS te halen. Uiteindelijk niet gedaan voor deze motor, maar bij een volgende denk ik dat ik hem wel vanaf jaar 1 aanschaf :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Als ik een nieuwe moto koop zou dat sws met QS zijn, is extra veel lol bij ‘t stoplicht.

Geft je elke keer weer een dikke smile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wat geeft een QS aan lol bij een verkeerslicht? En niet elke QS ploft hoor ;) In de 13 jaar dat ik met een QS rijdt heb ik er nog nooit 1 gehad die ploft.

[ Voor 4% gewijzigd door Tylen op 05-02-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Tylen schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:01:
Wat geeft een QS aan lol bij een stoplicht? En niet elke QS ploft hoor ;) In de 13 jaar dat ik met een QS rijd heb ik er nog nooit 1 gehad dit ploft.
Ik zie stoplichten altijd als een mooie kans voor een korte drag race ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tylen schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:01:
Wat geeft een QS aan lol bij een verkeerslicht? En niet elke QS ploft hoor ;) In de 13 jaar dat ik met een QS rijdt heb ik er nog nooit 1 gehad die ploft.
Dan staat je broemert niet rijk genoeg afgestemt of je hebt niet de juiste uitlaat/slipon :D

Bij de S1000R laat die ook die ploffen, maar dat is zo fabriek af ingesteld door BMW. Heeft weinig met de QS te maken. Hij verstrekt of laat het beter uitkomen.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

kazzzdafke schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:10:
[...]

Dan staat je broemert niet rijk genoeg afgestemt of je hebt niet de juiste uitlaat/slipon :D

Bij de S1000R laat die ook die ploffen, maar dat is zo fabriek af ingesteld door BMW. Heeft weinig met de QS te maken. Hij verstrekt of laat het beter uitkomen.
Mijn motor staat perfect afgesteld. Allemaal YEC spul met full race akrapovic uitlaat systeem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tylen schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:11:
[...]

Mijn motor staat perfect afgesteld. Allemaal YEC spul met full race akrapovic uitlaat systeem.
Ja dat zeg ik é... Die plofjes komen door te rijk afgestelde motors..

Interesting times...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ahh check ;) Le-Zen Jeroen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:45

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, de koppeling van de Caponord doet het weer prima. Gisteren de hele zooi aan het stuur (pomp, reservoir & hendel) als één geheel vervangen, dat was makkelijker en sneller dan de huidige reviseren. Het 2ehands setje van een Futura dat ik voor €40 gevonden heb paste perfect :)

Ook meteen één van de bobines vervangen die al een tijdje een foutcode gaf, de motor lijkt nu weer wat soepeler te lopen. De foutcode is alleen nog niet weg, het blijft natuurlijk een Italiaan :+

De volgende klus is iets waar ik minder zin in heb, electra troubleshooten is nooit zo mijn hobby. Mijn dashboard gaat soms niet aan als ik hem op contact zet, en incidenteel gaan wat random segmentjes aan als de boel niet eens op contact staat. Klinkt als valse massa of iets vergelijkbaars ergens, iemand toevallig een tip hoe dat een beetje efficient te testen is?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07 15:11
Heb momenteel Oxford heated grips op de motor zitten, en die doen het goed. Echter zag ik dat hier mensen de originele Yamaha grips hebben laten installeren, die zijn wat mooier afgewerkt. Echter hoe sluit je ze aan op de accu? Bij de Oxford grips zat netjes een kabelboom met oogjes om het op de accu aan te sluiten. Is dit ook zo bij de Yamaha grips? Heb namelijk geen zin om in de kabelboom te moeten knippen. Heb een aantal youtube filmpjes erover bekeken maar kon niet zien hoe ik het op de accu kan aansluiten. Heb een Yamaha Diversion XJ900S, dus heb niet zomaar extra stekkers om accessoires aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chakotay schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:28:
Zo, de koppeling van de Caponord doet het weer prima. Gisteren de hele zooi aan het stuur (pomp, reservoir & hendel) als één geheel vervangen, dat was makkelijker en sneller dan de huidige reviseren. Het 2ehands setje van een Futura dat ik voor €40 gevonden heb paste perfect :)

Ook meteen één van de bobines vervangen die al een tijdje een foutcode gaf, de motor lijkt nu weer wat soepeler te lopen. De foutcode is alleen nog niet weg, het blijft natuurlijk een Italiaan :+

De volgende klus is iets waar ik minder zin in heb, electra troubleshooten is nooit zo mijn hobby. Mijn dashboard gaat soms niet aan als ik hem op contact zet, en incidenteel gaan wat random segmentjes aan als de boel niet eens op contact staat. Klinkt als valse massa of iets vergelijkbaars ergens, iemand toevallig een tip hoe dat een beetje efficient te testen is?
Ik zou er gek van worden :X :X :X

Vanwege dit soort shit never nooit iets van Italiaanse makelij voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Anoniem: 249002 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:47:
[...]

Zomaar kans dat het door de leeftijd (het ding is van 2001) in plaats van het bouwjaar komt, mijn vorige (RSV Mille) en andere Italiaan (Alfa Romeo 156) hadden nooit problemen met het dashboard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chakotay schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:51:
[...]

Zomaar kans dat het door de leeftijd (het ding is van 2001) in plaats van het bouwjaar komt, mijn vorige (RSV Mille) en andere Italiaan (Alfa Romeo 156) hadden nooit problemen met het dashboard :P
Ja?

[YouTube: https://youtu.be/MF996juVdwU]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ducati Stukgaatie :+

Maar om in te haken op een discussie van gisteren, voor mij nooit iets van VAG om vergelijkbare redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dat is de nieuwigheid ;) Mijn Ducati heeft qua elektra niets geks eigenlijk. Alle lampjes/schakelaars/meldingen doen het normaal :+

Met alle Alfa's die ik/wij/mijn ouders/mijn schoonouders gehad hebben durf ik best te zeggen dat er met de elektra niet per definitie iets mis is. Slechte modellen daargelaten, maar die heb je bij alle modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mijn Spider ('84) heeft een defecte toerenteller, telt dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Van de motoren die ik afgelopen jaar heb gereden was mijn Multistrada 950 het meest betrouwbaar:-).

1200gs -> cruise control stuk
Ktm super duke GT -> elektronische vering error

Mts 950: 8000km, nul problemen.

Sinds Ducati van Audi is, is de betrouwbaarheid prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Anoniem: 249002 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:47:
[...]

Nou is Honda bekend als betrouwbaar maar als er maar genoeg achterstallig onderhoud is heb je daar ook nog wel wat mee te stellen, niet te vergeten de leeftijd.

Misschien dat het onderhoudsschema van een Ducati gewoon dermate strak is dat zelfs een casual rider gewoon elk jaar twee keer aan de beurt is. En als de gemiddelde mooi weer rijder dat verzuimt omdat ze elk jaar van motor wisselen (en de dealer kijkt wel uit voor zijn winstmarge) krijg je een hele grote groep Ducati's in de markt met "problemen".

Gewoon een maandagochtend theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Chakotay schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:06:
Mijn Spider ('84) heeft een defecte toerenteller, telt dat? :P
Dat telt niet, das karakter :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ducati's horen stuk te gaan. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
In MotoGP zijn de Duc blokken het sterkst en ook wel een van de meest betrouwbare ^^

(Shit, ik lijk wel een trieste fanboy 😄)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hamza schreef op zondag 4 februari 2018 @ 17:47:
[...]

In principe hebben alle 3 hetzelfde motorblok maar ieder in een ander segment. Naked, adventure en sportieftour. Ik heb de ER6N (naked) gehad en nu heb ik de ER6F a.k.a Ninja650. Sportieftour vind ik toch iets chiller dan een naked. Maar probeer ze eens alle 3 uit. Met proefrijden zul je vanzelf merken wat je lekkerder kan kijken.
Let wel, de Versys heeft hetzelfde blok, maar met een andere tune.. meer koppel en minder vermogen.. de uitlaat is ook anders met een verbindingstuk tussen de 2 downpipes om die koppel te krijgen.
Ook is de afwerking van de Versys IMHO net iets beter dan bij de ER-6 modellen.. kijk bijvoorbeeld eens naar de achterbrug.

Ik heb jaren met plezier op een Versys 650 MK1 gereden en kan hem aanraden. Maar de andere ER-6en zijn ook erg populair onder de eigenaren..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Requiem19 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:21:
In MotoGP zijn de Duc blokken het sterkst en ook wel een van de meest betrouwbare ^^

(Shit, ik lijk wel een trieste fanboy 😄)
Dan gaat daar blijkbaar alle yield heen, en de afgekeurde samples gaan naar de Street riders :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ToolkiT schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:24:
[...]

Let wel, de Versys heeft hetzelfde blok, maar met een andere tune.. meer koppel en minder vermogen.. de uitlaat is ook anders met een verbindingstuk tussen de 2 downpipes om die koppel te krijgen.

[...]
Dat zie ik vaker voorkomen, weet iemand toevallig hoe dat werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Chakotay schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:01:
[...]

Zo:

http://www.superchevy.com...ch-is-best-for-your-ride/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:01:
[...]

Heeft iets te maken met back pressure neem ik aan.. maar de details weet ik ook niet..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 21:57
Thoit schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:41:
Echter zag ik dat hier mensen de originele Yamaha grips hebben laten installeren, die zijn wat mooier afgewerkt.
Ik heb de originele Yamaha grips. Naast netjes afgewerkt zijn ze ook keurig verstelbaar tussen "licht lentebriesje" en "het begint nu toch langzamerhand pijn te doen ...". Ik ben er erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

caesar1000 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 21:49:
In ieder geval niet 'jouw' type motor. Gelukkig waren de journalisten er wel erg over te spreken! :)

[video]
Dit is weer zo'n pers lancering waar nagenoeg nooit een onvoltogen woord valt over het getest voorwerp. Een deel van het verschil in mening zit hem waarschijnlijk in, you could opt for this, you could opt for that, you ... Veel van die zaken zijn standaard bij de concurrentie en zaten niet op degene die ik voor een testrit mee had. Daarnaast kan ik je garanderen dat de ktm die je hier uit de winkel trekt niet het geluid maakt zoals die van hem tijdens de flyby op het circuit, waarschijnlijk deze optie. Op het eind steekt hij eerst een lofzang af en geeft dan aan dat er een binnenkort vergelijkstest wordt gedaan en dan pas bepaald kan worden hoe de motor zich verhoud tot de concurrentie. Die vergelijking kan je hier zien en dan worden er wat zaken in perspectief gezet.
kazzzdafke schreef op zondag 4 februari 2018 @ 22:37:
@xos Succes ermee! Ik ken er 2 en die hebben em ondertussen helaas al weggedaan door heel veel problemen met electronica en mechanics... Spijtig wel :(
Ik dacht er ook nog aan als opvolger volgend jaar voor de S1000R, maar.. ik ben er daarom al vanaf gestapt.

En de SD is niets voor mij, tenzij ze er ooit een 4cyl van maken :D
Ik lees dat soort verhalen ook van mensen die mensen kennen en als je zoekt staat heel internet ermee vol. Ik heb een tijdje met een tuono club gereden en zo leer je behoorlijk wat mensen kennen die zo'n ding hebben en actief rijden. Er is 1 persoon die er ook circuit mee rijdt en de versnellingsbak bij 15k moest reviseren. De rest heeft geen enkel probleem gehad. Mijn oude is ook volledig probleemvrij, hoeft zelfs niet aan de druppellader als hij 5 maanden in de winter stil staat. Toekomstige eigenaar gaat daar heel veel plezier aan beleven. De eerste 2 bouwjaren van de V4 blokken waren een drama en die complete blokken zijn ook via een terugroepactie vervangen. Maar daarna (>2012) zijn ze volgens mijn eigen waarneming betrouwbaar.

Overigens als je niet houdt van een 2 cilinder vanwege het uit/aan effect, dat heeft een SD echt niet. Als je het doet voor het eindschot dan is een Tuono en MT10 ook niks voor je, die hebben dat ook niet zoals jouw bmw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik ken deze mensen wel persoonlijk, alsook ik verschillende KTM's en DUC rijders ken :)
Ook BMW heeft issues hoor, maar er zijn een aantal merken die er bovenuit steken:

- DUC: een aantal hebben hun Multistrada weggedaan wegens aanhoudende problemen: olieverbruik (enorm veel), vastlopen blok, electronica dat gewoon flipte, ...
- Aprilia, en dan 2 TUONO's: zoals ik al zei, electronica problemen en mechanica, beide. De doorslag was een dode moto in Schotland. En de Aprilia dealers zijn niet zo dik gezaaid :)
- MV Agusta: hierover kan ik denk ik 5 pagina's volschrijven met 1e graad kenissen. Zelf op het punt gestaan om de Brutale aan te schaffen, en bij de dealer verschillende zaken gehoord en daarom niet gedaan.

Maar.. zoals je zei: ik ben SUPER tevreden van mijn S1000R. Ik ga er ook circuit mee op, dat ding is als een lammetje te rijden of een wulpse teef, al heeft die teef nog wat fatsoen, waar de TUONOteef op dat moment nog agressiever blijft :) (lees: meer karakter)

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
kazzzdafke schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:05:
Ik ken deze mensen wel persoonlijk, alsook ik verschillende KTM's en DUC rijders ken :)
Ook BMW heeft issues hoor, maar er zijn een aantal merken die er bovenuit steken:

- DUC: een aantal hebben hun Multistrada weggedaan wegens aanhoudende problemen: olieverbruik (enorm veel),

[...]
Dat had een collega van mij ook met zijn Multistrada. Die zat echter nog (net) in de garantie, en heeft na enig aandringen een dealer zover gekregen om het eens echt goed te onderzoeken. Conclusie: de speling van de schraapveren was te groot. Ze hebben echter niet 'simpelweg' nieuwe veren om die zuigers gezet en daarmee klaar, maar zijn door gaan zoeken naar de oorzaak van die te grote speling. Conclusie 2: de cylinderwanden waren te ruw, waardoor de veren extreem snel slijten. Oplossing: Compleet nieuwe cylinders, zuigers en veren, allemaal op kosten van Ducati. Dat is dan wel weer erg netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:24:
[...]

Ook is de afwerking van de Versys IMHO net iets beter dan bij de ER-6 modellen.. kijk bijvoorbeeld eens naar de achterbrug.

Ik heb jaren met plezier op een Versys 650 MK1 gereden en kan hem aanraden. Maar de andere ER-6en zijn ook erg populair onder de eigenaren..
Wat betekent dit precies in lekentaal? Dat ik dus minder hard kan optrekken door minder vermogen?

Versys staat op dit moment nog bovenaan maar is zelfs 2e hands nog flink aan de prijs, dus waarschijnlijk komt er eerst een goedkopere optie en dan in de toekomst een Versys. Want ik vind hem wel echt werkelijk prachtig.

Zit nu steeds wat verder te neuzen, en voor wat ik nu begrijp is de ER-6N over gegaan in de Z650(wat een prachtbeest!), en de ER-6F in de Ninja 650. Dus gezien mijn prijscategorie kan ik beter richting ER gaan kijken als eerste fiets en dan later op een van de andere drie opties over (scheelt even een paar duizend euro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Voorheen had je inderdaad de ER6-N(aked) en ER6-F(airing), 2 varianten van het zelfde model met als grootste verschil de hoeveelheid plastic. In o.a. de USA werd de Ninja-naam al veel langer gebruikt, ook wat hier bijvoorbeeld de oude ZZR-serie (250 en 600 e.d.) was, werd daar als Ninja verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
SmurfLink schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:54:
[...]

Wat betekent dit precies in lekentaal? Dat ik dus minder hard kan optrekken door minder vermogen?

Versys staat op dit moment nog bovenaan maar is zelfs 2e hands nog flink aan de prijs, dus waarschijnlijk komt er eerst een goedkopere optie en dan in de toekomst een Versys. Want ik vind hem wel echt werkelijk prachtig.

Zit nu steeds wat verder te neuzen, en voor wat ik nu begrijp is de ER-6N over gegaan in de Z650(wat een prachtbeest!), en de ER-6F in de Ninja 650. Dus gezien mijn prijscategorie kan ik beter richting ER gaan kijken als eerste fiets en dan later op een van de andere drie opties over (scheelt even een paar duizend euro).
Meer koppel is meer trekkracht. Vergelijk het met een diesel, bij acceleren vanaf bijv 120 voel je iets hardere duw in je rug.

Als je een motor hebt met veel pk en relatief weinig koppel, zul je doorgaans wat meer toeren moeten maken om het vermogen goed te ervaren.

Voor de openbare weg heb je, imo, meer aan koppel.

Uiteindelijk zal het verschil tussen beide kawa’s vrij klein zijn. Denk dat een onervaren rijder dat niet snel voelt.
Pagina: 1 ... 99 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.