Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste
Acties:
  • 291.775 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Requiem19 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:07:
[...]

Meer koppel is meer trekkracht. Vergelijk het met een diesel, bij acceleren vanaf bijv 120 voel je iets hardere duw in je rug.

Als je een motor hebt met veel pk en relatief weinig koppel, zul je doorgaans wat meer toeren moeten maken om het vermogen goed te ervaren.

Voor de openbare weg heb je, imo, meer aan koppel.

Uiteindelijk zal het verschil tussen beide kawa’s vrij klein zijn. Denk dat een onervaren rijder dat niet snel voelt.
Dit dus :)
http://www.azquotes.com/quote/1058443

In dagelijks gebruik heb je meer aan koppel dan top vermogen tegen de toerenbegrenzer aan..
Natuurlijk zijn de 2 een paar dat samengaan maar je kan de powercurve van een blok aanpassen zodat het soeperer word in dagelijks gebruik..
Ben je een Tylen, dan will je just vermogen want op track kan je veel voorspelbaarder rijden met hoog in de toeren gebruik maken van peak power.. op de weg is meer koppel relaxter rijden..
En de versys trekt lekker op hoor, erg makkelijk om op het achterwiel te krijgen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-04 12:04
[...]

Meer koppel is meer trekkracht. Vergelijk het met een diesel, bij acceleren vanaf bijv 120 voel je iets hardere duw in je rug.

Als je een motor hebt met veel pk en relatief weinig koppel, zul je doorgaans wat meer toeren moeten maken om het vermogen goed te ervaren.

Uiteindelijk zal het verschil tussen beide kawa’s vrij klein zijn. Denk dat een onervaren rijder dat niet snel voelt.
Vanaf 120 is juist vermogen. Koppel is van onderuit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-04 18:22

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Thoit schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:21:
[...]

120 in 6 is bij mijn fiets maar zo'n 4k toeren, dan vol opentrekken zonder eerst terugschakelen gaat prima op koppel :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:10

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Zo, het kapotte sleuteltje uit mijn slot gepeurd met mijn zwitserse mes :P dat ding is ook echt overal goed voor! Gelijk naar de Brezan gescheurd voor 'fuel system cleaner' die volgens de verpakking ook carbs reinigt. De handvatverwarming laat ik even voor wat het is, zo koud is het nou ook weer niet.

Op naar de sleutelmakerij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:55
Thoit schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:21:
[...]

Volgens mij ligt het iets genuanceerder.

Dat ligt er dus aan of je accelereert, of vanuit constant 120 rijden opeens accelereert.

Laten we dat laatste voorbeeld nemen. Je rijdt 120 en je wilt even wat gas bij om in te voegen op de linkerbaan.

Motor met veel koppel, bijv mijn vorige MTS 950 (113pk/96nm koppel) zal vanuit die statische 120 situatie vrij snel versnellen. De motor heeft immers veel kracht.

De 600cc supersport, bijv Yamaha R6 (129pk, 65nm koppel), zal vanuit statisch 120 rijden iets minder snel acceleren naar 120.

Gaat de R6 uiteindelijk harder? Ja, vooral als hij zn hele powerband kan gebruiken. Op een circuit waar je constant acceleert ben je daar meestal sneller mee. Op de obw... heb je alleen wat aan je R6 als je ‘m constant rond de 12000rpm houdt. Rond de 5k gebeurt er geen zak ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:39

Bommes

Capo del formaggio

Was een goed dagje om even een klein stukje te rijden gisteren..
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/02/1517834061-600-x-800px-IMG_20180204_151018.jpg

Terug naar huis reed ik net het donker in en het begon ook een beetje te sneeuwen toen ik bijna thuis was.
Maar koud heb ik het niet gehad, en het was weer heerlijk om even die oude Fazer flink open te trekken.
Dat accelereert toch wat anders dan een 16 jaar oude Renault Scenic 1.4..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:35:
[...]

Volgens mij ligt het iets genuanceerder.

Dat ligt er dus aan of je accelereert, of vanuit constant 120 rijden opeens accelereert.

Laten we dat laatste voorbeeld nemen. Je rijdt 120 en je wilt even wat gas bij om in te voegen op de linkerbaan.

Motor met veel koppel, bijv mijn vorige MTS 950 (113pk/96nm koppel) zal vanuit die statische 120 situatie vrij snel versnellen. De motor heeft immers veel kracht.

De 600cc supersport, bijv Yamaha R6 (129pk, 65nm koppel), zal vanuit statisch 120 rijden iets minder snel acceleren naar 120.

Gaat de R6 uiteindelijk harder? Ja, vooral als hij zn hele powerband kan gebruiken. Op een circuit waar je constant acceleert ben je daar meestal sneller mee. Op de obw... heb je alleen wat aan je R6 als je ‘m constant rond de 12000rpm houdt. Rond de 5k gebeurt er geen zak ;)
Bedankt, duidelijk voorbeeld! Dus dan kan ik voor mijn situatie (voornamelijk plezierritjes, ben geen racemuis) beter naar de koppel kunnen kijken dan de pks.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
SmurfLink schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:40:
[...]

Bedankt, duidelijk voorbeeld! Dus dan kan ik voor mijn situatie (voornamelijk plezierritjes, ben geen racemuis) beter naar de koppel kunnen kijken dan de pks.
Het is idd een combinatie van gewicht, koppel, vermogen en wat je wil. Mijn KTM heeft weinig topvermogen maar enorm koppel en weinig gewicht. Ding geeft mij veel meer fun dan mijn zware Yamaha met het dubbele aan vermogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

SmurfLink schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:54:
[...]

Wat betekent dit precies in lekentaal? Dat ik dus minder hard kan optrekken door minder vermogen?

Versys staat op dit moment nog bovenaan maar is zelfs 2e hands nog flink aan de prijs, dus waarschijnlijk komt er eerst een goedkopere optie en dan in de toekomst een Versys. Want ik vind hem wel echt werkelijk prachtig.

Zit nu steeds wat verder te neuzen, en voor wat ik nu begrijp is de ER-6N over gegaan in de Z650(wat een prachtbeest!), en de ER-6F in de Ninja 650. Dus gezien mijn prijscategorie kan ik beter richting ER gaan kijken als eerste fiets en dan later op een van de andere drie opties over (scheelt even een paar duizend euro).
Verschil tussen koppel en vermogen in lekentaal uitgelegd :)

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Da's maar een deel van het verhaal.

Vermogen en koppel gaan hand-in-hand: koppel aan je achterwiel is afhankelijk van het koppel aan je krukas i.c.m. je versnellingsbak. En koppel aan je krukas * toerental (* π) = vermogen.

Bereken voor de grap eens hoeveel koppel je aan je achterwiel hebt bij de volgende toerentallen bij dezelfde snelheid:
  • max. koppel
  • max. vermogen
En bedenk je dan even dat je om dezelfde snelheid te behouden, je eventjes terug moet schakelen ;)

Wat je dan zult zien is dat je bij max. vermogen méér koppel aan je achterwiel hebt, omdat je teruggeschakeld hebt met daardoor een andere overbrenging in je versnellingsbak.

Enige belangrijkste verschil is in z'n 1: je kunt dan immers niet verder terugschakelen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 05-02-2018 13:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:08

A13X

Dude

[...]
Als leek zou ik gaan kijken naar wat je mooi vind, gaan proefrijden en kiezen wat je het lekkerst vind rijden en het mooist vind ogen. Die paar pk/nm verschil ga je op die vermogens weinig van merken als je een rustige rijstijl hebt. De aangepaste tuning van een naked of tour versie zorgt ervoor dat je de vermogens dip in het middengebied minder is en dat is het gebied wat je op de obw het meest gebruikt.

Echter speelt er veel meer mee in het wel of niet lekker rijden van een motor, denk aan vering, zithouding, remmen, zadel etc. Het totale pakket moet je aanspreken, of dat nou met een paar pk/nm meer of minder is maakt uiteindelijk weinig uit. Als jij het lekker vind rijden en er lol mee hebt dan is het goed toch?

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Raym09 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:05:
[...]

Als leek zou ik gaan kijken naar wat je mooi vind, gaan proefrijden en kiezen wat je het lekkerst vind rijden en het mooist vind ogen. Die paar pk/nm verschil ga je op die vermogens weinig van merken als je een rustige rijstijl hebt. De aangepaste tuning van een naked of tour versie zorgt ervoor dat je de vermogens dip in het middengebied minder is en dat is het gebied wat je op de obw het meest gebruikt.

Echter speelt er veel meer mee in het wel of niet lekker rijden van een motor, denk aan vering, zithouding, remmen, zadel etc. Het totale pakket moet je aanspreken, of dat nou met een paar pk/nm meer of minder is maakt uiteindelijk weinig uit. Als jij het lekker vind rijden en er lol mee hebt dan is het goed toch?
Vooral het laatste inderdaad. Mocht je een machine écht willen testen raad ik je aan om er eentje een dag te huren. Ga je testrijden, rijd je max een half uur oid, maar kan je dus niet testen hoe de motor is na een dagje sturen. Dit natuurlijk ook weer afhankelijk hoeveel je wil gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 4 februari 2018 @ 13:11:
Zonnetje schijnt!

Verse olie voor de fiets :9
Man man man, wat een wereld van verschil. En die prut-olie (Racing Dynamic) van MotoZoom zat er nog maar een kilometer of 5000 in :X Nu weer Castrol.

Hij schakelt nu weer supervloeiend en 't lijkt er zelfs op alsof 'ie ook zuiniger rijdt? Nu kan ik me wel enigszins voorstellen dat als je olie minder goed smeert, je meer gaat verbruiken, maar ik hóóp dat 't tussen m'n oren zit, want als je dat ook daadwerkelijk merkt, is dat niet goed voor je motor qua slijtage dunkt me :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Raym09 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:05:
[...]

Wat hij zegt. In het begin weet je toch niks en die lesmotoren zijn (volgens mij) vrij neutraal (dus voor bijna iedereen wel 'geschikt'). Vermogen heb je (zeker in het begin) totaal niet nodig en ik ben ook gewoon gegaan voor wat ik 'vet' vond in plaats van wat perse een perfecte keuze zou moeten zijn. Achteraf had ik altijd kunnen wisselen naar wat anders, maar ik ben een beetje aan mijn keuze vastgegroeid :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02
HTT-Thalan schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:31:
Zo, het kapotte sleuteltje uit mijn slot gepeurd met mijn zwitserse mes :P dat ding is ook echt overal goed voor! Gelijk naar de Brezan gescheurd voor 'fuel system cleaner' die volgens de verpakking ook carbs reinigt. De handvatverwarming laat ik even voor wat het is, zo koud is het nou ook weer niet.

Op naar de sleutelmakerij...
Fijn dat het slot weer werkt. Nu heb ik weinig ervaring met afstellen ed. maar was het niet beter om de carbs voor het afstellen te cleanen?

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@HTT-Thalan als je eenmaal handvatverwarming hebt gehad wil je niet meer zonder. Ook de net niet lekker warme ochtenden of als je moe bent, echt een uitkomst. Heb vrij veel motoren met dat spul gereden en da's echt ideaal, bijna het hele jaar door. Alleen voor de gixxer is het niet zo pasklaar. Gelukkig wist @wimmel_1 een oplossing dmv een Yamaha set. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:57:
@HTT-Thalan als je eenmaal handvatverwarming hebt gehad wil je niet meer zonder. Ook de net niet lekker warme ochtenden of als je moe bent, echt een uitkomst. Heb vrij veel motoren met dat spul gereden en da's echt ideaal, bijna het hele jaar door. Alleen voor de gixxer is het niet zo pasklaar. Gelukkig wist @wimmel_1 een oplossing dmv een Yamaha set. :)
Natuurlijk is het lekker, maar het is niet alsof ik niet zonder kan rijden, ik heb dikke handschoenen en fatsoenlijk handkappen. Het is fris, maar niet ondoenlijk.

Ik ga het wel fixen/vervangen, maar momenteel heb ik zoveel onkosten gemaakt (o.a. ook met het verbouwen van de zolder) dat de pot echt even leeg is, dus dan laten we de luxe zaken even voor wat het is.

Vandaag die carb cleaner erin gegooid overigens, ik heb geen bokke cylinder(s) (meer) gehad, maar hij wil nu wel weer spontaan stijgen en zakken in het stationair toerental. Ik weet niet of dat bij Wynns' producten hoort, maar het lijkt er toch op dat de carbs een keer een ultrasoonbadje nodig hebben :P.

@ephymerous dat was inderdaad ideaal geweest, maar dit nieuwe probleem ontstond pas toen ik bijna bij de garage voor de deur stond, hij had de middelen er niet voor en ja, zo kwam het nou eenmaal uit. Ik zie het allemaal wel aan, ik kan gewoon rijden en vermogen is er zat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:33
Vanochtend een andere motor gekocht, wederom een Triumph Tiger 800.
Een kennis van mij heeft afgelopen weekend proefgereden op een Multistrada en is tot aanschaf over gegaan. Aangezien de mijne uit 2011 kwam en 58000 km had gelopen was ik opzich wel geïnteresseerd in de zijne (2015, 19000 km) mits er niet te veel bij zou moeten. Wij hebben de motor bij dezelfde zaak in onderhoud, dus vanochtend meteen gebeld hoeveel erbij zou moeten als ik mijn motor in wou ruilen op die nieuwere. Werd 10 minuten later teruggebeld met een goede prijs en ben meteen akkoord gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/w12MxzY.jpg
Bovenstaande foto is afgelopen jaar in Frankrijk gemaakt. De zwarte is van mij en de witte is degene die ik nu heb gekcoht. De zwarte heb ik 3 jaar en 33000 km gehad en ben er o.a. mee naar Portugal (2015), Italië (2015), Polen, Slowakije en Tsjechië (2016) en de Franse Alpen (2017) geweest.
Al met al ga ik er dus 4 jaar en 40000 km op vooruit (en worden de kleppen meteen gesteld dus die prijzige beurt hoeft nu niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Begrijpelijk @HTT-Thalan, bij mij is dadelijk het pretbudget ook zeker voor een jaar wat minder. Van de zomer gaat hier de keuken eraan geloven! En ik krijg nog een kadootje van mijn vorige baas, nog wat belasting wat ik moet betalen vermoed ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Bedankt voor alle adviezen en tips guys! Stom van me, dat ik niet doorhad dat koppel torque is. Heb natuurkunde gehad haha :p dus toen ik dat Engelse filmpje zag viel het kwartje.

Ik ga lessen op een ER-6F, dus die heb ik dan alvast getest. Hopelijk op de motorbeurs een Ninja en een Versys iig op zithouding testen, en wanneer ik het papiertje/pasje heb na de zomer maar een proefrit op allemaal. :D En daarna laat ik weten welke het wordt, uiteraard met foto's.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-04 15:37

Secsytime

Automagisch

SmurfLink schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:36:
Bedankt voor alle adviezen en tips guys! Stom van me, dat ik niet doorhad dat koppel torque is. Heb natuurkunde gehad haha :p dus toen ik dat Engelse filmpje zag viel het kwartje.

Ik ga lessen op een ER-6F, dus die heb ik dan alvast getest. Hopelijk op de motorbeurs een Ninja en een Versys iig op zithouding testen, en wanneer ik het papiertje/pasje heb na de zomer maar een proefrit op allemaal. :D En daarna laat ik weten welke het wordt, uiteraard met foto's.
Als je el cheapo wilt beginnen.. een kawasaki gpz 500 is een erg leuke fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:05

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Wat @Raym09 ook zegt. Gewoon proberen wat je het lekkerst vindt zitten/sturen én wat je zelf mooi vindt om te zien :) Zou me niet druk maken om vermogen/koppel etc.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:23
Met bovenstaande. Ik heb hier een Ducati 749s staan en een Honda CB1 en op allebei lach ik de ballen uit mijn broek van het plezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04 10:19
Osiris schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:43:
[...]

Man man man, wat een wereld van verschil. En die prut-olie (Racing Dynamic) van MotoZoom zat er nog maar een kilometer of 5000 in :X Nu weer Castrol.

Hij schakelt nu weer supervloeiend en 't lijkt er zelfs op alsof 'ie ook zuiniger rijdt? Nu kan ik me wel enigszins voorstellen dat als je olie minder goed smeert, je meer gaat verbruiken, maar ik hóóp dat 't tussen m'n oren zit, want als je dat ook daadwerkelijk merkt, is dat niet goed voor je motor qua slijtage dunkt me :X
Ik moet ook nog de olie vervangen.. Heb er afgelopen jaar Motul 5100 in gegooid, maar is dat eigenlijk wel een goed merk? Ik hoor zoals jij nu aangeeft ook goede verhalen over Castrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bioflap schreef op maandag 5 februari 2018 @ 20:41:
[...]

Ik moet ook nog de olie vervangen.. Heb er afgelopen jaar Motul 5100 in gegooid, maar is dat eigenlijk wel een goed merk? Ik hoor zoals jij nu aangeeft ook goede verhalen over Castrol.
Het is vaak ook wel handig om wat ervaringen te lezen van verschillende mensen die dezelfde fiets hebben. Voor mijn motor kwam ik daardoor bij Motorex uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:00
Even een vraagje jongens. Ik vind mistlampen op een motor ontzettend badass staan. Nu ik een ER6F heb vroeg ik me af of zoiets erop gaat passen.

Voorkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NwFe1gMq0N2IPLEpythZDuAd/thumb.jpg. Waar zouden jullie het plaatsen? Of gaat het überhaupt wel mooi staan?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hamza schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:15:
Even een vraagje jongens. Ik vind mistlampen op een motor ontzettend badass staan.
Waar zouden jullie het plaatsen? Of gaat het überhaupt wel mooi staan?
Denk eigenlijk niet dat het mooi staat, maar mocht je het doen dan aan de binnenkant van de kappen in de hoeken waar je op je foto het zilverkleurige van je voorvork ziet. Of anders naast de knipperlichten op de zijkappen. Aan de binnenkant van de kappen lijkt mij dan nog de beste plek.

Edit: Zo dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/K760WKqGQHEn0ScpgpH8Ugo9/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 05-02-2018 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
PilatuS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:17:
[...]

Denk eigenlijk niet dat het mooi staat, maar mocht je het doen dan aan de binnenkant van de kappen in de hoeken waar je op je foto het zilverkleurige van je voorvork ziet. Of anders naast de knipperlichten op de zijkappen.

Edit: Zo dus.

[afbeelding]
Nu ik het zo zie zal het inderdaad niet mooi staan. Er is gewoon geen ruimte om het te plaatsen. Mooi dan heb ik dat ook uit m'n gedachten.

Ondertussen heb ik wel 2 paar verschillende knipperlichten en handkappen voor op de motor gehaald bij aliexpress. Knipperlicht1, knipperlicht2 en de handkappen. De huidige knipperlichten zijn ontzettend lelijk en in de motorzaken zijn ze heel erg prijzig (25€ p.s.). Verder denk ik dat de handkappen heel erg aangenaam zullen zijn. We shall see.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Bioflap schreef op maandag 5 februari 2018 @ 20:41:
[...]

Ik heb er eigenlijk geen verstand van, behalve dat die Racing Dynamic-prut na een paar 1000 km alweer aan verversen toe was.. Olie-interval volgens 't boekje is 12 000 km, niet 2000 :')

Heb eigenlijk de verkeerde erin gegooid. Castrols site gaf Castrol Power Racing 4T aan, maar had per ongeluk Power RS 4T gekocht.. Die was er namelijk wél in 10W40 :P En RS en Racing is makkelijk door elkaar te halen :+ Half- of volsyntheet is 't verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hamza schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:27:
[...]

De huidige knipperlichten zijn ontzettend lelijk
Dan heb je het over de knipperlichten aan de achterkant neem ik aan ? Sowieso even kijken of je niet ook een andere kentekenplaathouder erbij wil hebben. Aan de voorkant valt weinig te doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
PilatuS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:37:
[...]

Dan heb je het over de knipperlichten aan de achterkant neem ik aan ? Sowieso even kijken of je niet ook een andere kentekenplaathouder erbij wil hebben. Aan de voorkant valt weinig te doen denk ik.
Klopt. Ik heb al een andefe kentekenplaathouder dus dat scheelt al.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:37:
[...]

Pro tip, neem andere knipperlichten achter ipv in je achterlicht, iets met zichtbaarheid :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hamza schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:44:
[...]

Klopt. Ik heb al een andefe kentekenplaathouder dus dat scheelt al.
Het is even een beetje rondkijken wat mooi staat voor je motor. Ik vind het zelf niet erg om eens een paar tientjes uit te geven voor iets dat goed spul is en dat je mooi vind.
Joopieboy schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:46:
[...]

Pro tip, neem andere knipperlichten achter ipv in je achterlicht, iets met zichtbaarheid :+
Dat is echt compleet kansloos inderdaad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Mijn knippers zitten in de kuipdelen. Dat vind ik altijd nog 1000x mooier dan uitstekende lampies op een stokkie. :P

Maarja, zijn dan ook geen mooiere motoren dan de mijne, moge duidelijk zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@PilatuS Kwam ik achter :+ Maar goed, knippers zijn een optie op een SS, zeker met zo een klein lullig knopje, geen tijd voor. 8) Lekker meedoen met alle VW's, Audi's, BMW's en Volvo's. :+

Grootlicht gaat ook wel eens perongeluk aan. :+ Werkt wel met van auto naar auto knallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:52:
Mijn knippers zitten in de kuipdelen. Dat vind ik altijd nog 1000x mooier dan uitstekende lampies op een stokkie. :P
Dat vind ik dan weer niet. Bij eigenlijk iedere motor vind ik losse knippers mooier. De mijne zitten in de spiegels waarbij ik een mod naar losse uitstekende mooier vind. Er zijn veel fietsen die ze in de kuipen hebben, maar eigenlijk bij geen enkele motor vind ik dat goed staan. Bij de Kawa op de foto zou ik losse knippers ook mooier vinden.
Joopieboy schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:53:
@PilatuS Kwam ik achter :+ Maar goed, knippers zijn een optie op een SS, zeker met zo een klein lullig knopje, geen tijd voor. 8) Lekker meedoen met alle VW's, Audi's, BMW's en Volvo's. :+
Boefje :P Ik gebruik ze eigenlijk altijd wel. Vind dat wel zo netjes. Alleen bij inhalen soms niet, maar bij afslaan 99 van de 100x wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik normaal ook wel, overdrijf nu wel maar met al dat woon-werk verkeer wordt je aardig slordig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:01:
Wat geeft een QS aan lol bij een verkeerslicht? En niet elke QS ploft hoor ;) In de 13 jaar dat ik met een QS rijdt heb ik er nog nooit 1 gehad die ploft.
Ik vind t altijd mooi met die gasten met een korte open uitlaten, en vaak een open luchtfilter, niks afgesteld en knetteren als een malle :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-04 16:19
Joopieboy schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:53:
Lekker meedoen met alle VW's, Audi's, BMW's en Volvo's. :+
Je vergeet de Tesla's nog. De eerste mét richtingaanwijzer moet ik nog tegen komen. :(

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Napsju schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:07:
[...]

Je vergeet de Tesla's nog. De eerste mét richtingaanwijzer moet ik nog tegen komen. :(
Dat :P Maar ook de keren dat ik met twijfel toch gestopt ben voor de rotonde en bijna genomen ben door de auto achter mij, of de rotonde op duik voor iemand die opzij keek met knipperlicht aan... Tsja :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:06:
[...]

Ik vind t altijd mooi met die gasten met een korte open uitlaten, en vaak een open luchtfilter, niks afgesteld en knetteren als een malle :')
Die van mij staat erg rijk maar ploft niet bij schakelen met een QS. Pas wanneer het blok erg heet is en ik flink op het gas ga gaat ie ploffen bij gas los.

Maar heeft het ook niet te maken met het soort QS ? Die van mij ontbreekt de ontsteking, maar het kan ook anders dacht ik. Ik weet niet waarom, maar iedere S1000RR knalt als een idioot met een QS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:11:
[...]

Die van mij staat erg rijk maar ploft niet bij schakelen met een QS. Pas wanneer het blok erg heet is en ik flink op het gas ga gaat ie ploffen bij gas los.

Maar heeft het ook niet te maken met het soort QS ? Die van mij ontbreekt de ontsteking, maar het kan ook anders dacht ik. Ik weet niet waarom, maar iedere S1000RR knalt als en idioot met een QS.
Kan idd ermee te maken hebben, mijn gixxer staat ook iets rijker maar kat zit er nog onder, de keer dat je eens iets hoort is minimaal...

Zonder kat wordt ie trouwens niet gezond luid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:12:
[...]

Kan idd ermee te maken hebben, mijn gixxer staat ook iets rijker maar kat zit er nog onder, de keer dat je eens iets hoort is minimaal...
Mijn SV knalde als een idioot met andere dempers. Zo erg zelfs dat ik het pair systeem dicht gemaakt heb. Af en toe een knal is wel leuk, maar dat was echt niet meer normaal. Maar dat was bij gas los, ik heb geen idee waarom iedere S1000RR knalt bij het gebruik van de QS en andere fietsen niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Napsju schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:07:
[...]

Da's om stroom te besparen hé... AL-LES voor een beetje meer actieradius :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
xos schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:44:
[...]
Dit is weer zo'n pers lancering waar nagenoeg nooit een onvoltogen woord valt over het getest voorwerp. Een deel van het verschil in mening zit hem waarschijnlijk in, you could opt for this, you could opt for that, you ... Veel van die zaken zijn standaard bij de concurrentie en zaten niet op degene die ik voor een testrit mee had. Daarnaast kan ik je garanderen dat de ktm die je hier uit de winkel trekt niet het geluid maakt zoals die van hem tijdens de flyby op het circuit, waarschijnlijk deze optie. Op het eind steekt hij eerst een lofzang af en geeft dan aan dat er een binnenkort vergelijkstest wordt gedaan en dan pas bepaald kan worden hoe de motor zich verhoud tot de concurrentie. Die vergelijking kan je hier zien en dan worden er wat zaken in perspectief gezet.
[...]
Het ging er meer om dat veel andere rijders wel erg te spreken zijn over de SuperDuke. Juist de goede rijdbaarheid op het circuit, maar vooral op straat, is een goede eigenschap van de 1290. Als enige V-Twin in de categorie hypernakeds is het ook is wat anders. :)

@xos @Tylen @PilatuS

@Joopieboy en ik waren benieuwd wat jullie kijk is op onderstaande vraag:

Zien jullie extra lengte juist als een voordeel of als een nadeel bij het rijden op het circuit? Het zal wat betreft turbulentie wellicht niet een voordeel zijn ten opzichte van kortere rijders.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

De backfires bij mij zijn meer van dit kaliber:

Categorie als het vuurwerk was, mocht het niet in NL, zeg maar. Maar het gebeurt eigenlijk alleen als ik een tijd volgas rij en dan ineens het gas dichtdraai.

- edit -

geweldig hoe youtube je dan ineens crap 'gerelateerd aan' voorstelt _O-:

[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-02-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

caesar1000 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:16:

@xos @Tylen @PilatuS

Zien jullie extra lengte juist als een voordeel of als een nadeel bij het rijden op het circuit? Het zal wat betreft turbulentie wellicht niet een voordeel zijn ten opzichte van kortere rijders.
Nadeel in mijn geval, ik vang meer wind, steek meer uit, zit minder goed op/in de machine dan een vergelijkbaar korter persoon. Ik heb al weinig windbescherming achter t ruitje, maar als ik omhoog kom op de snelweg is het echt een enorme luchtrem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Nadeel. Meer gewicht en hoger zitten dus meer wind vangen, alleen maar nadelen. Verder is het met lange benen ook niet fijn rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

* Vrijdag moest misschien maar circuit gaan rijden, issie klein genoeg voor 8)

Pedrosa is ook niet groot immers :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Als ik dit zo lees moet ik de Versys eens een keer proefrijden. Op papier ben ik nog niet overtuigd. Weinig veerweg, weinig grondspeling, geen bashplate, uitlaat dicht bij de grond, 17-inch voorvelg. Volgens mij heb je bij de eerste paar kuilen al een deuk in de uitlaatbochten en het nodige zand in de demper. En 120 breed voorop is nou ook niet echt bevorderlijk als het een beetje mul wordt.

We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Vrijdag Gixxer lenen met verhoogd zadel? :+ @caesar1000 kwam al niet aan de grond :P

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 05-02-2018 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:35:
Gixxer lenen met verhoogd zadel? :+ @caesar1000 kwam al niet aan de grond :P
Met mijn fiets kan hij net met te tenen nog de grond raken :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:35:
@Vrijdag Gixxer lenen met verhoogd zadel? :+ @caesar1000 kwam al niet aan de grond :P
Heus wel dat ik met mijn voeten bij de grond kom :( !

als ik op het voorwiel ga zitten... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:36:
[...]

Met mijn fiets kan hij net met te tenen nog de grond raken :P
Ja de RC8 is de enige non allroad waar ik echt ruim op zit. BMW RR is ook een droommotor voor mij een gaat ook prima. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:45:
[...]

BMW RR is ook een droommotor voor mij een gaat ook prima. :Y
Zit die goed voor iemand met lange benen ? Het leek mij altijd niet anders dan de gemiddelde 600cc of 1000cc SS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Het ging er meer om dat veel andere rijders wel erg te spreken zijn over de SuperDuke. Juist de goede rijdbaarheid op het circuit, maar vooral op straat, is een goede eigenschap van de 1290. Als enige V-Twin in de categorie hypernakeds is het ook is wat anders. :)

@xos @Tylen @PilatuS

Ik zie het voor mij wel als een nadeel. Ik rijd een 600cc en die is gewoon te klein voor mij (ik vind 1000cc niet leuk). Turbulentie valt wel mee ik kan goed achter de ruit kruipen. Maar de werkruimte is gewoon beperkt.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:55:
[...]

Zit die goed voor iemand met lange benen ? Het leek mij altijd niet anders dan de gemiddelde 600cc of 1000cc SS ?
Relatief hoog zadel en redelijk ruimte met de benen, hoek is te doen met de knieën, alleen je zit al snel met bv je kneeslider tegen de kuip.

Maar na de duurtest van de RR te hebben gelezen ben ik maar wat blij met mijn gixxer. :) Met de kilometers van afgelopen jaar zou ik met deze km stand al een ander blok nodig hebben...

Edit: foto weer gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://therubbersidedown.files.wordpress.com/2013/04/20130330_180156.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 05-02-2018 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hamza schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:27:
[...]

Nu ik het zo zie zal het inderdaad niet mooi staan. Er is gewoon geen ruimte om het te plaatsen. Mooi dan heb ik dat ook uit m'n gedachten.

Ondertussen heb ik wel 2 paar verschillende knipperlichten en handkappen voor op de motor gehaald bij aliexpress. Knipperlicht1, knipperlicht2 en de handkappen. De huidige knipperlichten zijn ontzettend lelijk en in de motorzaken zijn ze heel erg prijzig (25€ p.s.). Verder denk ik dat de handkappen heel erg aangenaam zullen zijn. We shall see.
Zelf vertrouw ik de meeste chinese led knippers niet zo. De hele simpele reden: de lichtopbrengst is vaak maar zozo. Ik rij mijn meeste kilometers op felle zomerdagen of in de schemering aan het einde van de dag. Dan wil ik dat de knippers goed opvallen.

Nu had ik toevallig nog een setje rizoma's liggen (ja, qua prijs het andere uiterste). Die waren me toen prijzig genoeg om bij het inleveren van de motor er weer af te halen. Nu heb ik ze op mijn huidige motor gemonteerd. Het bleek goedkoper om een compleet setje adapterplaatjes, lastonafhankelijk relais én chinese ledknippers te kopen dan alles los.
Die goedkope knipperlichtjes hebben één keer 12V gezien. De kleur is niet goed, en een aantal van de ledjes doen vanaf het begin al niet mee. Ze liggen in de kast, voor als ik deze motor ooit weer eens inlever. Dan verhuizen de rizoma's gewoon weer vrolijk mee. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat laatste moet ik even nuanceren, ja ik snap het, maar er is toch echt zeker goed spul te vinden. ;) Bv met wat ik op de gixxer heb is echt heel goed. En Chinees en fel is er ook zeker:
https://m.aliexpress.com/item/32789266155.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb hier 2 Kellermann knippers voor de achterkant omdat er eigenlijk geen andere optie was voor mijn fiets. Blijkbaar zit er ergens een weerstand zodat de knippers op 8V moeten draaien en geen enkele 12V wou werken. Maar de hoeveelheid licht die van die dingen afkomt is niet normaal. Zelfs met volledig daglicht word je nog verblind door die dingen. Helaas wat ze kosten is echt niet leuk meer, maarja er was eigenlijk geen andere optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Joopieboy schreef op maandag 5 februari 2018 @ 23:12:
Dat laatste moet ik even nuanceren, ja ik snap het, maar er is toch echt zeker goed spul te vinden. ;) Bv met wat ik op de gixxer heb is echt heel goed. En Chinees en fel is er ook zeker:
https://m.aliexpress.com/item/32789266155.html
Ik beweer ook niet dat het allemaal meuk is. Duur kan slecht zijn, goedkoop kan je daarentegen weer positief verrassen.
Mijn tip is meer dat ik niet bespaar op zichtbaarheid, en dus veiligheid. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
DrivinUCrazy schreef op maandag 5 februari 2018 @ 23:09:
[...]

Zelf vertrouw ik de meeste chinese led knippers niet zo. De hele simpele reden: de lichtopbrengst is vaak maar zozo. Ik rij mijn meeste kilometers op felle zomerdagen of in de schemering aan het einde van de dag. Dan wil ik dat de knippers goed opvallen.

Nu had ik toevallig nog een setje rizoma's liggen (ja, qua prijs het andere uiterste). Die waren me toen prijzig genoeg om bij het inleveren van de motor er weer af te halen. Nu heb ik ze op mijn huidige motor gemonteerd. Het bleek goedkoper om een compleet setje adapterplaatjes, lastonafhankelijk relais én chinese ledknippers te kopen dan alles los.
Die goedkope knipperlichtjes hebben één keer 12V gezien. De kleur is niet goed, en een aantal van de ledjes doen vanaf het begin al niet mee. Ze liggen in de kast, voor als ik deze motor ooit weer eens inlever. Dan verhuizen de rizoma's gewoon weer vrolijk mee. :P
voor <10 euro kan ik het gokje wel wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:49

xos

[...]

@xos @Tylen @PilatuS

Nadeel om de eerder genoemde redenen. Ik rij bewust om die reden een 1000 al zou ik het liefst een 600 rijden. Naast de krampachtige houding wordt je ook erg snel moe omdat je niet kan uitrusten op het rechte stuk door de wind die je vangt.

Ik weet niet of je wel eens van Phillip Crowe hebt gehoord? Die kerel heeft meegedaan aan de TT op man maar kon het fysiek niet volhouden omdat de rest op de lange rechte stukken kon uitrusten en hij niet. Hij is nu een shop begonnen om s1000rr's race klaar te maken en ontwerpt custom onderdelen voor lange mensen. Er is ergens een interview met hem waarin hij vertelt wat het nadeel was van lang en zwaar zijn. Als je zoekt op zijn naam vind je het waarschijnlijk wel.

In zijn TT tijd woog hij volgens mij 180 kg, nu dacht ik 140kg. En zo gaat hij rond Cadwell Parc.
YouTube: phillip crowe cadwell park 80th aniversery 130.1 lap and crash

Dus ondanks lengte en gewicht kan je met voldoende talent nog steeds ontzettend hard rond gaan. Meen dat het baanrecord door de BSB op 1:29.x was neergezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

xos schreef op maandag 5 februari 2018 @ 23:43:
[...]

Nadeel om de eerder genoemde redenen. Ik rij bewust om die reden een 1000 al zou ik het liefst een 600 rijden. Naast de krampachtige houding wordt je ook erg snel moe omdat je niet kan uitrusten op het rechte stuk door de wind die je vangt.

Ik weet niet of je wel eens van Phillip Crowe hebt gehoord? Die kerel heeft meegedaan aan de TT op man maar kon het fysiek niet volhouden omdat de rest op de lange rechte stukken kon uitrusten en hij niet. Hij is nu een shop begonnen om s1000rr's race klaar te maken en ontwerpt custom onderdelen voor lange mensen. Er is ergens een interview met hem waarin hij vertelt wat het nadeel was van lang en zwaar zijn. Als je zoekt op zijn naam vind je het waarschijnlijk wel.

In zijn TT tijd woog hij volgens mij 180 kg, nu dacht ik 140kg. En zo gaat hij rond Cadwell Parc.
YouTube: phillip crowe cadwell park 80th aniversery 130.1 lap and crash

Dus ondanks lengte en gewicht kan je met voldoende talent nog steeds ontzettend hard rond gaan. Meen dat het baanrecord door de BSB op 1:29.x was neergezet.
Haha, ik dacht: "misschien is afvallen makkelijker".. maar wat een boom van een vent.. Die had gewoon de mountain kunnen spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha geniale vent idd! Wel eens vaker wat van voorbij zien komen, erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
PilatuS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 20:45:
[...]

Het is vaak ook wel handig om wat ervaringen te lezen van verschillende mensen die dezelfde fiets hebben. Voor mijn motor kwam ik daardoor bij Motorex uit.
Motorex is dan ook het gene wat KTM bij alles voorschrijft. Ze worden gesponsord door Motorex, dus zal ook vast wel iets met geld te maken hebben. Heb er nog geen slechte verhalen over gehoord. Behalve de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
PilatuS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:15:
[...]

Mijn SV knalde als een idioot met andere dempers. Zo erg zelfs dat ik het pair systeem dicht gemaakt heb. Af en toe een knal is wel leuk, maar dat was echt niet meer normaal. Maar dat was bij gas los, ik heb geen idee waarom iedere S1000RR knalt bij het gebruik van de QS en andere fietsen niet.
Ik vraag mij dus ook af hoe het soms kan dat een motor wel/niet knalt uit de uitlaat. De R1 met open dempers wist ik wat ik moest doen om hem te laten ploffen, de GSX met volledig Yoshi systeem knalt heel af en toe..

Mijn eerste motor was een GS500 met open uitlaat.. Dat ding plofte belachelijk hard/veel omdat hij verkeerd stond afgesteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Thoit schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:41:
Heb momenteel Oxford heated grips op de motor zitten, en die doen het goed. Echter zag ik dat hier mensen de originele Yamaha grips hebben laten installeren, die zijn wat mooier afgewerkt. Echter hoe sluit je ze aan op de accu? Bij de Oxford grips zat netjes een kabelboom met oogjes om het op de accu aan te sluiten. Is dit ook zo bij de Yamaha grips? Heb namelijk geen zin om in de kabelboom te moeten knippen. Heb een aantal youtube filmpjes erover bekeken maar kon niet zien hoe ik het op de accu kan aansluiten. Heb een Yamaha Diversion XJ900S, dus heb niet zomaar extra stekkers om accessoires aan te sluiten.
Anyone?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Met kabeltje nummer 3?

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/SoIAAOSwi7RZFH3c/s-l1600.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/qGwAAOSww9xZFH3c/s-l1600.jpg

bron

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Ah kijk die zocht ik, thanks. Op de Yamaha site van NL en UK staan die plaatjes dus niet. Zo te zien gaat het rechtstreeks op de accu, dus hoef niks te knappen in de kabelboom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lekker fris vanmorgen, maar met handvatverwarming was de 10km snelweg prima te doen.

Wel vreemd dat mijn slot bij vertrek niet was bevroren, maar bij aankomst wel...
Gelukkig ontdooide het snel door de opstijgende warmte van de motor zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:11:
[...]

Maar heeft het ook niet te maken met het soort QS ? Die van mij ontbreekt de ontsteking, maar het kan ook anders dacht ik. Ik weet niet waarom, maar iedere S1000RR knalt als een idioot met een QS.
Lekker he >:) (S1000RR onderbreekt ook de ontsteking. Voor ik weet alle QS, want snel en eenvoudig te schakelen).
PilatuS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 22:55:
[...]

Met 1m93 zit ik er prima op. Wat @Joopieboy zegt klopt wel, heb voor mn knieen nog wel voldoende ruimte, maar met langere benen wellicht krap worden. Andere rem/schakelset kan daar natuurlijk bij helpen.

Hamza schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:15:
Even een vraagje jongens. Ik vind mistlampen op een motor ontzettend badass staan. Nu ik een ER6F heb vroeg ik me af of zoiets erop gaat passen.

Voorkant:
[afbeelding]. Waar zouden jullie het plaatsen? Of gaat het überhaupt wel mooi staan?
Zou niet van die losse mistlampen monteren, maar je kan natuurlijk wél je richtingaanwijzers aan de voorkant modificeren en daarin felle witte LEDs als DRL monteren. Moet je ze wel zo schakelen dat ze uitgaan (of dimmen) als je je knippers aanzet, anders ziet niemand dat je wil afslaan ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-04 16:45

Frans92

VFR800

Gisteren reed er een klein autootje op de linkerbaan met een ietwat lage snelheid (90 km/h), terwijl rechts twee banen vrij waren. Toen kwam ik er achter dat mijn grootlicht kapot was.
Op de terugweg even gestopt bij de Gamma, motor op de middenbok, stuur naar rechts. Binnen 20 seconden was de oude lamp eruit. 2 minuutjes in de Gamma geweest voor een nieuw lampje. 60 seconden later had ik weer licht. Binnen 4 minuten de lamp wisselen èn kopen, ik ben nog steeds blij met mijn motortje :)

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jelte schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:10:
Lekker fris vanmorgen, maar met handvatverwarming was de 10km snelweg prima te doen.

Wel vreemd dat mijn slot bij vertrek niet was bevroren, maar bij aankomst wel...
Gelukkig ontdooide het snel door de opstijgende warmte van de motor zelf.
Er ligt hier nóg meer zout op de weg dan op het gemiddelde bakje patat van de McDrek :{ Ik laat mijn Hawk nog even lekker slapen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:27:
[...]

Er ligt hier nóg meer zout op de weg dan op het gemiddelde bakje patat van de McDrek :{ Ik laat mijn Hawk nog even lekker slapen O+
En dat viel me dus reuze mee. Hier nauwelijks gestrooid zo te zien. Al het zout lag er al. En het was niet vochtig, dus kans op gladheid was niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Mwoah, hier was 't asfalt wel wittig hoor. Geen zoutkorrels meer, maar genoeg op de weg in ieder geval.

* Osiris heeft er iig schijt aan. Moet toch naar m'n werk toe en 't is een gebruiksvoorwerp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
En het was ook gewoon -2,5° toen ik vanmorgen wegreed. Prima argument om te strooien lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

De grip was eigenlijk nog niet zo veel minder dan normal. Dat is wel getest op Conti's TS850 overigens.
De Alp gisteren uitgelaten toen het ~1 graden was en ook dat ging dikke prima. Zadel was vanmorgen wel overgevroren trouwens :P.

Ik zag dat de handvatverwarming die ik heb voor 12 dollar op Ebay staat. Wellicht bestel ik een tweede setje, dan schuif ik dat zo op de oude delen, scheelt tijd met inbouwen. Eerst ff checken waarom de oude eigenlijk stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gisteren de 25 kilometer naar werk op de motor afgelegd. De terugweg overigens ook. Was erg goed te doen met thermohandschoenen onder m'n winterhandschoenen, nu alleen nog goede sokken vinden want m'n tenen waren wel een beetje koud. :+

Eenmaal thuisgekomen heb ik de motor laten afkoelen en snel de velgen en uitlaatbochten afgespoeld, de witte plekjes stonden al in m'n velgen. Alleen weet ik niet helemaal of dat nou van gisteren was of er al langer op zat... O-)

Sowieso ben ik m'n velgen aan het slopen met m'n kettingslot, ondanks de coating om de schakels. Zo nu en dan tik ik er bij het omdoen of afhalen een flintertje van de zwarte verf af. Maar dit dus:
Al probeer ik 'm uiteraard netjes te houden.

[ Voor 30% gewijzigd door CodeCaster op 06-02-2018 10:26 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
lolgast schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:50:
En het was ook gewoon -2,5° toen ik vanmorgen wegreed. Prima argument om te strooien lijkt me
Voor gladheid heb je twee ingredienten nodig. Water en vriezen. Als er geen water is (in de lucht) dan hoef je niet te strooien.
En het is zo droog als wat vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Was prima te doen vandaag op de motor :) En anders kunnen we nog altijd zingen :)

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-03 14:23
Bioflap schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:07:
[...]

Ik vraag mij dus ook af hoe het soms kan dat een motor wel/niet knalt uit de uitlaat. De R1 met open dempers wist ik wat ik moest doen om hem te laten ploffen, de GSX met volledig Yoshi systeem knalt heel af en toe..

Mijn eerste motor was een GS500 met open uitlaat.. Dat ding plofte belachelijk hard/veel omdat hij verkeerd stond afgesteld :+
Mijn Versys 650 plofte soms tijdens zijn eerste 6k km. Na het eerste onderhoud op 6k nooit meer gehad, vond ik vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Laatst online: 30-03 21:46
Mijn vorige motor plofte bijna altijd bij gas los, maar dat was een GPZ600 met Laser uitlaat, Mijn Speed Four ploft totaal niet.
Misschien heeft het ook een beetje te maken met wel/geen carb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
darkkingll schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:39:
Mijn vorige motor plofte bijna altijd bij gas los, maar dat was een GPZ600 met Laser uitlaat, Mijn Speed Four ploft totaal niet.
Misschien heeft het ook een beetje te maken met wel/geen carb?
R1 en GSX1400 zijn allebei Injectie. GS500 was carb... Dus daar heeft het niet mee te maken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-01 09:39
Mijn ninja300 geeft bij >80% gas en daarna 0-1% gas ook lekkere ploffen op normalere temperaturen redelijk wat. Op een koude motor ploft hij bij elke keer gas los. Denk dat het voornamelijk komt door de akropovic demper zonder killer(en weggebrand dempingsmateriaal) en niks aangepast aan de mapping.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Wel of niet ploffen heeft te maken met de afstelling. Die veranderd bijvoorbeeld door een aftermarket uitlaat, verwijderen van de kat of doordat alle dempingswol is verbrand. De lagere tegendruk in de uitlaat zorgt ervoor dat de afstelling veranderd, hij gaat dan armer lopen. Doordat hij op momenten te arm wordt (gas dicht bij hoge toeren bijv.) verbrand het niet altijd in de cilinder en komt het in de uitlaat terecht en daar ontploft het dan alsnog > backfire.

Zoiets in iedergeval...

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-04 16:45

Frans92

VFR800

Raym09 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:19:
Wel of niet ploffen heeft te maken met de afstelling. Die veranderd bijvoorbeeld door een aftermarket uitlaat, verwijderen van de kat of doordat alle dempingswol is verbrand. De lagere tegendruk in de uitlaat zorgt ervoor dat de afstelling veranderd, hij gaat dan armer lopen. Doordat hij op momenten te arm wordt (gas dicht bij hoge toeren bijv.) verbrand het niet altijd in de cilinder en komt het in de uitlaat terecht en daar ontploft het dan alsnog > backfire.

Zoiets in iedergeval...
Kan het ook te maken hebben met het gebruik van een hoger of lager octaangehalte benzine?
Dus dat-ie bij een hoger octaan minder ploft, of precies andersom?

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Sinds ik de 749s heb is hij 3 keer afgesteld (door 2 verschillende dealers) omdat hij af sloeg bij stationair draaien, maar als er iets is wat niet is opgelost door het afstellen, dan is het het ploffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-04 20:04
lolgast schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:22:
Sinds ik de 749s heb is hij 3 keer afgesteld (door 2 verschillende dealers) omdat hij af sloeg bij stationair draaien, maar als er iets is wat niet is opgelost door het afstellen, dan is het het ploffen ;)
Tja ze zullen 'm rijker afgesteld hebben zou ik veronderstellen => meer ploffen eerder dan minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Precies, ploffen is gewoon brandstof die niet in de cilinders verbrand is. Vandaar dat je het vaak hebt met ineens gas dichtdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Raym09 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:19:

Zoiets in iedergeval...
En een pair systeem, SAS, whatever. Dit laat lucht in de uitlaat komen bij gas los en zorgt vaak voor knallen met andere dempers. Op mijn SV was dit dus zo erg dat het niet meer leuk was. Heb die toen ik andere dempers kocht dichtgemaakt omdat er anders niets meer van de dempingswol over zou blijven. Het knallen ging toen van iedere keer naar af en toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-04 15:54
Triumph kondigt nieuwe Speed Triple S en RS aan

Triumph heeft de Speed Triple vernieuwd. De eenliter naked, die in 1994 aan de basis stond van het huidige Naked Sport segment, is volgens de Britten de krachtigste en snelste Speed Triple ooit met een topvermogen van 150 pk. De nieuwe Speed Triple is leverbaar als S en RS, waarbij de RS het hoogste uitrustingsniveau heeft.
Bron: Triumph kondigt nieuwe Speed Triple S en RS aan

Ze hebben eindelijk die koplampen verbeterd met dagrijverlichting in beide 'ogen'. Ziet er wel erg geslaagd uit moet ik zeggen!
Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/afbeelding-groot/147513/0/0/BA8I6248_GRD_RT.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/afbeelding-groot/147494/0/0/0O6A8407_GRD_RT.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Leviathius op 06-02-2018 14:09 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Er kunnen meer redenen zijn, bij ploffen na het vervangen van de originele uitlaat voor een sport is het bovenstaande verhaal vaak van toepassing. Maar bij een te rijk afgestelde motor kun je ook weer ploffen krijgen, heeft met LEL en UEL te maken (explosie grenzen). Zoals Thoit al zegt, in alle gevallen is het onverbrande brandstof wat in de uitlaat alsnog ontbrand.

@Leviathius ze blijven met aparte koplampen bezig op die triple...de vorige vond ik wel ok maar nu lijkt hij wel een bril op te hebben.

Verder wel een mooi apparaat!

[ Voor 19% gewijzigd door A13X op 06-02-2018 14:10 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Met de uitlaat demper weer op de plek waar hij hoort :Y

[ Voor 15% gewijzigd door lolgast op 06-02-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

@Thoit @Joopieboy

Dit zijn die heated grips? Zijn wel veel mooier afgewerkt dan de oxfords! Maar daar is de prijs dan ook naar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-04 15:54
@Secsytime Ik heb zelf deze en die bevallen erg goed. Ze worden warmer dan de Oxfords en hebben maar een klein bedieningskastje die je op je stuur kunt monteren. Ze hebben geen automatische uitschakelfunctie zoals de Oxfords, maar als je ze aansluit op de plus van je contact slot, of zoals ik gedaan heb, op je stadslicht. Dan zullen ze wel automatisch uitgaan zodra je je motor uitzet. (tenzij je stadslicht blijft branden bij uitschakelen van je motor).

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Secsytime schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:12:
@Thoit @Joopieboy

Dit zijn die heated grips? Zijn wel veel mooier afgewerkt dan de oxfords! Maar daar is de prijs dan ook naar :'(
Klopt die bedoelde ik inderdaad. Ik heb momenteel de Oxfords, niks mis mee. Alleen het kasje voor ze te bedienen is nogal lomp. M'n vader wil ook verwarmde handvaten, dus krijgt hij mijn Oxfords en koop ik de Yamaha handvaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-04 09:11
Eens een vraagje aan de motorrijders die Flitsmeister PRO hebben. De leuke statistieken werken bij mij op de motor niet echt.. te weten de 0-100 tijden, topsnelheid en daarmee dus ook gemiddelde snelheid en dergelijken. In de auto hier nooit last van gehad, maar op de motor pakt hij het niet, na 84 uur reistijd staat de snelst gemeten 0-100 op 30 seconden, nu zal ik wellicht niet de beste coureur met de snelste motor zijn, maar daar moet ik toch zeker overheen zijn gegaan :+

Oftewel, meer mensen op de motor dit probleem? Of wellicht mensen waarbij het wel allemaal goed gemeten wordt? Want dan kan ik bij mezelf te raden gaan waar het aan kan liggen. Meerdere updates al gehad in het verleden maar de statistieken blijven uit :( For what it's worth, ik gebruik een iPhone 7 hierbij, locatie instellingen etc. staan allemaal aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Twijfels op 06-02-2018 14:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

712641

Lief dagboek,

Vandaag was het prachtig weer om te motorrijden. Wel gleed ik bijna uit op het grasveld omdat ik vergeten was dat ik op de motor zat en niet aan het fietsen.

Veel liefs,

Maximiliaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Laatst online: 30-03 21:46
Ik vind die koplampen op de nieuwe Speed triple juist een achteruitgang t.o.v. de vorige versie. Die pasten een stuk beter bij de rest van de motor.
Pagina: 1 ... 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.