Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.025 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Leviathius schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:10:
[...]

Beste tip is om veeeeeel examens te oefenen. En om vooral tijdens het examen niet te gaan denken 'wat zou ik doen als ik op de motor zat' in bepaalde situaties. Maar denk gewoon 'Wat wilt het cbr horen dat ik antwoord'.

Klassieke voorbeeld is invoegen op de snelweg. Tijdens rijlessen leer je om vóór auto's en vrachtwagen in te voegen. Dus als je bij het invoegen naast een vrachtwagen uitkomt, dotje gas erbij en ervoor invoegen. Wat wilt het CBR op je theorie als antwoord? Juist, je moet er achter invoegen. Maar zodra je dat doet bij je praktijk examen zak je want 'Je reed niet assertief genoeg en gebruikte niet de snelheid van de motor'. 8)7

Ook een vraag die ik zelf fout had: 'Hoe moet een motorhandschoen zitten als hij goed past?'
A. Strak
B. Soepel
Ik dacht strak, want dat is dat hij goed aansluit op je hand. Juiste antwoord was soepel. Tja wat is soepel? Inderdaad, lekker vaag en dus is dat wat het cbr wilt horen :9.
Ja ik heb inderdaad nogal moeite met de tegenstrijdigheid van CBR logica. Goeie tips dit, bedankt voor de voorbeelden! Even onthouden mocht ik dezelfde vragen krijgen.

Ik probeer online alle gratis examensites af te struinen en heb een theorieboek met vragen dus ik hoop dat het genoeg is. Wat is er een enorme markt voor betaalde examens zeg, kanonne.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:38
Ik heb toentertijd (zowel auto als motor) gewoon zo'n boekje gekocht voor 15 á 20eu inclusief wat oefen examens. Ik had er niet zoveel moeite mee, maar dat zal van persoon tot persoon verschillen.

Sommige dingen moet je even een keer gelezen hebben of een keer tegen zijn gekomen in een examen, voor de rest komt ook veel neer op gezond boerenverstand.
Daarnaast, zoals Leviathius ook al zegt, altijd in je achterhoofd houden welk antwoord het CBR graag wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

B-Real schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:47:
Ik heb toentertijd (zowel auto als motor) gewoon zo'n boekje gekocht voor 15 á 20eu inclusief wat oefen examens. Ik had er niet zoveel moeite mee, maar dat zal van persoon tot persoon verschillen.
Ik heb 3 theorie-examens gedaan voor m'n 2 rijbewijzen en ik heb ze alle 3 in 1x gehaald. Tussen 2010 (B) en 2015 (A) is er het een en ander veranderd. Waar ik bij B 1x 1 fout had en 1x 0 fout redde ik het met A maar net aan. De vragen worden heel anders gesteld.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:50
Tien jaar geleden heb ik voor auto ook het boekje een keer half doorgelezen en geslaagd.
Anderhalf jaar geleden voor de motor mocht ik 3 keer op, terwijl ik deze keer juist wél serieus geleerd had. Wat een drama is dat geworden zeg.

[ Voor 12% gewijzigd door Melkunie op 31-01-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:17:
€54 per uur bij een BMW-merkdealer? Ik dacht dat die meer richting de €90 vroegen :)
Ik vind de BMW dealer erg netjes. Ben ook erg tevreden over de mijne (Motor Houtrust, bij Den Haag). Banden montage is 40 euro (niet los aangeleverd), maar de band zelf kon ik niet goedkoper vinden op internet. Ook hebben ze me goed geholpen toen ik een vage storing had (bleek electronisch gasklephuis te zijn) en advies gegeven een tweedehands exemplaar te installeren. Ook toen ik een tweedehands had aangeleverd die uiteindelijk niet goed bleek was het geen enkel probleem dat ik m er zelf weer uit ging halen en terug op ging bouwen, ze kwamen m zelfs gratis brengen want ze vonden het ook vervelend voor me.

Olie vind ik bij de dealer wel prijzig, maar het totaalplaatje maakt dat ik dat niet zo erg vind.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Goh, zit ik al jaren op tweakers kom ik nu pas het motorforum tegen, Korte introductie:
Ik bezit een 2017 BMW K1600GT, ben een 52 jarige “ beginner” want ik heb mijn rijbewijs pas in 2015 besloten te halen.

Voor de liefhebbers: Ik ga in juni drie weken Zweden, Finland, Noordkaap en heel erg veel Noorwegen doen. Beste motorland van Europa in mijn optiek!

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:21

Least Inkling

Product of the cold war

Welkom Hairball!

Noorwegen ga je geen spijt van krijgen, ga zelf ook nog terug.

Dikke fiets, die 1600 ;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:38
tdw schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:50:
[...]

Ik heb 3 theorie-examens gedaan voor m'n 2 rijbewijzen en ik heb ze alle 3 in 1x gehaald. Tussen 2010 (B) en 2015 (A) is er het een en ander veranderd. Waar ik bij B 1x 1 fout had en 1x 0 fout redde ik het met A maar net aan. De vragen worden heel anders gesteld.
Klopt, dat viel mij ook op. B gehaald in 2005 en A in 2014. Het is allemaal wel wat anders en misschien lastiger, maar ik blij erbij dat het met het goed doornemen van de theorie en wat oefen examens goed moet komen.

De theorie met name om wat onderwerpen door te nemen die je gewoon niet weet. De examens met name om te wennen aan de vraagstelling van het CBR (en natuurlijk om te toetsen of je kennis voldoende is).

Hopelijk schop ik niemand tegen de schenen, maar ik kan er met mijn hoofd echt niet bij dat je in die examenzalen altijd mensen hebt die er voor de 5e keer zijn :X
Uiteraard zijn er een aantal die slecht tegen de spanning kunnen en/of moeilijk leren, maar het zijn er teveel om alleen dat als oorzaak te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

B-Real schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:02:
[...]

Klopt, dat viel mij ook op. B gehaald in 2005 en A in 2014. Het is allemaal wel wat anders en misschien lastiger, maar ik blij erbij dat het met het goed doornemen van de theorie en wat oefen examens goed moet komen.

De theorie met name om wat onderwerpen door te nemen die je gewoon niet weet. De examens met name om te wennen aan de vraagstelling van het CBR (en natuurlijk om te toetsen of je kennis voldoende is).

Hopelijk schop ik niemand tegen de schenen, maar ik kan er met mijn hoofd echt niet bij dat je in die examenzalen altijd mensen hebt die er voor de 5e keer zijn :X
Uiteraard zijn er een aantal die slecht tegen de spanning kunnen en/of moeilijk leren, maar het zijn er teveel om alleen dat als oorzaak te hebben.
In de tijd dat ik het haalde waren ze net over naar de nieuwe stijl. En daar waren de online examens nog niet op aangepast ;) Daar had ik dus niet zoveel aan.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Least Inkling schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:02:
Welkom Hairball!

Noorwegen ga je geen spijt van krijgen, ga zelf ook nog terug.

Dikke fiets, die 1600 ;)
Die BMW was/is mijn droommachine. Aangezien ik woon en werk in Duitland is het hier allemaal wat betaalbaarder. Schitterende motor die 6 cylinder.

Noorwegen ben ik in 2016 al geweest en is echt een aantader voor iedere motorrijder.

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Derby schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:56:
[...]

Terwijl er minder kans is op pingelen/detonatie bij hogere toerentallen :)
Als het mengsel de tijd niet krijgt om op te warmen zal het ook niet spontaan willen ontbranden.
Bij hogere toerentallen ja, vertel? :)

Scheelt wel dat mijn Gixxer anders afgesteld is dus onderin een stuk rijker loopt dan standaard en daardoor ook beter en soepeler rijdt. ;)
Least Inkling schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:06:
[...]

Wil geen toon zetten, maar ik zou MotoPort vermijden. Kan het niet helemaal hard maken, maar ik heb geen goed gevoel bij het werk wat ze afleveren.

Dit was in ieder geval bij Veldhoven, maar ook in Den Bosch.

Als ze zaken op de factuur zetten waar ik niet om gevraagd heb zonder overleg, ben je niet goed bezig.
Ik kan het wel hardmaken, met een hele lijst aan dingen die ze overslaan, of zeggen vervangen te hebben maar niet hebben gedaan, geen oplossing weten voor standaard zaken zoals afstelling van veren, absurde prijzen voor bepaalde onderhoudszaken en met name ook banden, en vaak verouderde banden hebben liggen. Nee sinds ik bij mijn garage hier ben weet ik wat ik gemist heb. :)

En Veldhoven is niet voor niets failliet geweest he. ;)

Qua kleding en mensen die er werken scheelt het enorm qua vestiging, MotoPort Echt kom ik super graaf, kleding ook, motoren kopen. Kom er al jaren, maar onderhoud, never. :) Gixxer heb ik bij een handelaar gekocht zonder beurt of wat dan ook en direct afgeleverd bij mijn monteur. ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Joopieboy op 31-01-2018 20:48 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
LordKnox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:06:
[...]

Wat zijn de kosten bij MotoPort voor een grote beurt? Zie het op hun website niet terugkomen namelijk.
€650,- voor:
- olie verversen
- kleppen stellen
- riemen vervangen
- oliefilter wissel
- luchtfilter wissel
- remvloeistof verversen

Dit is voor ene monster 696. Ik gok dat het bedrag afhankelijk is van type motor en werkzaamheden.
_Apache_ schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:36:
[...]

Oef, ik vind het best veel. Mijn bandenboer is niet meer dan 30 min bezig op de FJR, hij heeft inderdaad speciaal gereedschap zoals een hydrolische bandenlichter, en balanceer apparaat.
Sta meestal na een half uurtje weer buiten, en kost me de helft. Ongeacht of ik de banden daar vandaan heb of niet.
Overigens komen de echte hollandse krenten met de velg los (ipv dat de motor er nog aan vast zit), want dat is voor hem makkelijker monteren en dan rekent hij de helft van 50 eu.
Ja klopt, dat zijn wat schappelijkere prijzen. Maar zo heb ik alles in een keer klaar en hoef ik ook niet met banden op m'n rug die kant op. Of daar laten bezorgen. Nu wordt mijn motor opgehaald, gepoetst en gebracht en kan ik de bandenset aan ze meegeven. Dat is me die 50 euro extra wel waard.
Leviathius schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:24:
@gebruikershaes De Metzelers zijn inderdaad iets spitser dan de Pirelli's (in het algemeen dacht ik). En ik denk dat we wel kunnen stellen dat ze beiden geen kampioen zullen zijn in de regen. Maar als je dus ook niet van plan bent te gaan rijden als het nat is, dan zou dat geen twijfelpunt moeten zijn.
Hehe, nee. Mooi weer only :> . Maar dat betekent natuurlijk niet dat ik nooit in een onverwacht buitje terecht kom. Nu een compleet afgesleten set Bridgestone's BT16 er onder. Die heel matig zijn in de regen, maar met een beetje beleid lukte dat ook aardig. 2x near crash mee gehad in de regen. 1x met aanremmen in een bocht (slippend voorwiel) en 1x met wegrijden in een bocht (spinnend achterwiel). Beide keren net goed gegaan >:)

[ Voor 72% gewijzigd door gebruikershaes op 31-01-2018 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:43:
[...]
Bij hogere toerentallen ja, vertel? :)

Scheelt wel dat mijn Gixxer anders afgesteld is dus onderin een stuk rijker loopt dan standaard en daardoor ook beter en soepeler rijdt. ;)
De motor haalt tijdens de inlaatslag een mengsel binnen van lucht en brandstof. Dat wordt tijdens de compressie slag samen gedrukt. Lucht heeft de neiging warmer te worden als het samengedrukt wordt. Algemene gaswet
Tijdens dat samendrukken stijgt de temperatuur en het mengsel warmt dus op. Als het te warm wordt begint het te branden voordat dat er een vonkje geweest is. Is niet goed voor de motor.
Door de tijd die de compressie duurt in te korten (hoog toerental) krijgt het mengsel minder tijd om warmte op te nemen. Dus minder kans op zelf ontbranding.
De reden dat personenauto motoren qua compressie verhouding niet verder kunnen gaan dan 11:1 (voor indirecte injectie) is dat de motor ook bij 1500 omw/min niet mag pingelen (zelf ontbranding). Motor fietsen gaan tot 13.5:1 of soms nog hoger, maar die motoren lopen dan stationair al 1300 omw/min bijvoorbeeld.
Ron 98 of 102 wil pas zelf ontbranden bij een hogere temperatuur, dus kan de compressie verhouding omhoog. compressie verhouding omhoog is hogere efficiëntie en dus meer koppel.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07 15:11
Is het überhaupt aan te tonen dat als een motor snel wordt ingereden ook soepeler loopt? Je hoort vaak dat mensen zeggen dat een motor “lui” is en door flink te trappen je hem weer los kan krijgen. Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat je hiermee eventuele roetaanslag verbrand, waardoor het soepeler verloopt. Dit kan je echter ook oplossen door een engine flush te doen.

Hoor dus graag of dit echt ergens op gebaseerd wordt of puur en alleen een fabel is. En waardoor dit dus precies komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
Thoit schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 22:29:
Is het überhaupt aan te tonen dat als een motor snel wordt ingereden ook soepeler loopt? Je hoort vaak dat mensen zeggen dat een motor “lui” is en door flink te trappen je hem weer los kan krijgen. Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat je hiermee eventuele roetaanslag verbrand, waardoor het soepeler verloopt. Dit kan je echter ook oplossen door een engine flush te doen.

Hoor dus graag of dit echt ergens op gebaseerd wordt of puur en alleen een fabel is. En waardoor dit dus precies komt.
Wat ik kan bedenken (ik ben maar een simpele autotechnisch ingenieur) is dat 'lui' rijden zorgt voor veel aanslag in de verbrandingskamer, met name ook achter de zuigerveren. Door een poos flink hoge temperatuur in het motorblok te proppen, forse belasting (lage toeren en veel gasklep opening, of hoge snelheid en veel gasklep opening) kan eventuele koolaanslag verbranden.

[YouTube: https://youtu.be/hlWuG28Qb08]

Hoe maak ik hier een video met plaatje van?

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Derby schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:58:
[...]

De motor haalt tijdens de inlaatslag een mengsel binnen van lucht en brandstof. Dat wordt tijdens de compressie slag samen gedrukt. Lucht heeft de neiging warmer te worden als het samengedrukt wordt. Algemene gaswet
Tijdens dat samendrukken stijgt de temperatuur en het mengsel warmt dus op. Als het te warm wordt begint het te branden voordat dat er een vonkje geweest is. Is niet goed voor de motor.
Door de tijd die de compressie duurt in te korten (hoog toerental) krijgt het mengsel minder tijd om warmte op te nemen. Dus minder kans op zelf ontbranding.
De reden dat personenauto motoren qua compressie verhouding niet verder kunnen gaan dan 11:1 (voor indirecte injectie) is dat de motor ook bij 1500 omw/min niet mag pingelen (zelf ontbranding). Motor fietsen gaan tot 13.5:1 of soms nog hoger, maar die motoren lopen dan stationair al 1300 omw/min bijvoorbeeld.
Ron 98 of 102 wil pas zelf ontbranden bij een hogere temperatuur, dus kan de compressie verhouding omhoog. compressie verhouding omhoog is hogere efficiëntie en dus meer koppel.
Basis van verbrandig is geen onbekende voor mij maar ik had idd niet stilgestaan met warmte. Alhoewel je een korte verbrandingstijd hebt maar wel veel vaker per minuut. Dus uiteindelijk heb je toch meer warmteontwikkeling. Zover ik het onthouden heb zijn auto's vanwege keuring en uitstoot edg tot een bepaald toerental vaak behoorlijk arm afgesteld (volkswagen bluemotion zit op een AFR van 0.1 van 'te schraal' lopen/risiciogebied af, zo enorm krap zijn ze afgesteld), en op hogere toerentallen rijker. En ook rijker vanwege smering en vaak ook koeling door de extra brandstof.
Thoit schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 22:29:

Feiten: er zijn wel diverse dynotesten die dit laten zien. Sterker nog, ik kan de dynosheet van mijn auto laten zien. Die is 'lui' ingereden en haalde minder pk's maar wel iets meer koppel dan een vergelijkbare. Ter vergelijk, mijne had 128pk en een belachelijk hoog koppel van 188Nm, terwijl een 'gemiddelde' zo 130pk heeft, 131pk voor de uitschieters, en 180Nm koppel vaak wel netjes volgens spec gehaald wordt.

Verder heb je idd met dingen te maken zoals vervuilen en dat soort randzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:22:
[...]

Basis van verbrandig is geen onbekende voor mij maar ik had idd niet stilgestaan met warmte. Alhoewel je een korte verbrandingstijd hebt maar wel veel vaker per minuut. Dus uiteindelijk heb je toch meer warmteontwikkeling.
Maar elk mengsel wat er binnen komt heeft ongeveer dezelfde temperatuur. Die wordt er niet echt door beïnvloed, tenzij de koel capaciteit van het koelsysteem ontoereikend is. Dan warmt het motorblok meer op en zal het mengsel warmer de cilinder instromen.
Zover ik het onthouden heb zijn auto's vanwege keuring en uitstoot edg tot een bepaald toerental vaak behoorlijk arm afgesteld (volkswagen bluemotion zit op een AFR van 0.1 van 'te schraal' lopen/risiciogebied af, zo enorm krap zijn ze afgesteld), en op hogere toerentallen rijker. En ook rijker vanwege smering en vaak ook koeling door de extra brandstof.
Otto motoren (met een bougie) zijn rond lambda 1 afgesteld, de ene arbeidslag een tikje te arm (zorgt voor NOx), en de arbeidsslag erna een tikje te rijk (zorgt voor CO). Combineer die twee in een katalysator en je krijgt CO2 en N2. Beide minder schadelijk. Maar dat gebeurt alleen voor het gebied waarin motor in de emissie eisen test gebruikt wordt. Daar buiten wordt de (bijvoorbeeld boven de 3500 omw/min) gaan alle sluizen open en maakt mengsel verhouding niet meer uit en wordt er inderdaad gekoeld met brandstof (belachelijk rijk, lambda 0.85). Met name Subaru's hebben daar last van. Daar kun je gratis achter rijden als ze volgas geven.
(Dat verrijken voor koeling is trouwens ook te ruiken).

De koeling is om de kat heel te houden (zou anders verbranden) en om het mengsel kouder te krijgen zodat er minder snel pingel optreed. Maar goed voor de portemonnee zou ik het niet willen noemen. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Derby op 31-01-2018 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Derby schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 23:22:
[...]

Wat ik kan bedenken (ik ben maar een simpele autotechnisch ingenieur) is dat 'lui' rijden zorgt voor veel aanslag in de verbrandingskamer, met name ook achter de zuigerveren. Door een poos flink hoge temperatuur in het motorblok te proppen, forse belasting (lage toeren en veel gasklep opening, of hoge snelheid en veel gasklep opening) kan eventuele koolaanslag verbranden.

[video]

Hoe maak ik hier een video met plaatje van?
Precies, dat is de roetaanslag die ik bedoelde. Dat zou dan eenvoudig opgelost moeten zijn door een engine flush te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Leerzaam zo'n ochtendje tweakers, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Melkunie schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:52:
Tien jaar geleden heb ik voor auto ook het boekje een keer half doorgelezen en geslaagd.
Anderhalf jaar geleden voor de motor mocht ik 3 keer op, terwijl ik deze keer juist wél serieus geleerd had. Wat een drama is dat geworden zeg.
Ai dat klinkt niet heel bemoedigend... mijn autotheorie is ook al 10 jaar geleden. Hoop dat het mee gaat vallen maar ik bereid me in ieder geval zo goed en zo kwaad voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Mwah, Mijn autotheorie was ook 10 jaar geleden toendertijd, maar ik heb het voor de motor in 1x weten te halen, waarbij ik misschien 2x het boekje heb doorgelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Is dit nou het motorfietstopic of motorbloktopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

712641 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:32:
Is dit nou het motorfietstopic of motorbloktopic?
Beide :Y

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:00
Waar wil je naartoe? Af en toe is het namelijk ook een financieel getint topic en dan meng je je ook in de discussie ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En ‘t gaat hier ook wel eens ooit over ‘t weer 🤣🤣

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 01-02-2018 09:38 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:16

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Net een ouwe wijven clubje.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

lolgast schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:34:
Waar wil je naartoe? Af en toe is het namelijk ook een financieel getint topic en dan meng je je ook in de discussie ;)
Triggered. :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:34:
Financieel en orgaandonatie, dat laatste kun je ook op 2 manieren opvatten. :+ in mijn geval weer een rib en een nier ingeruild voor wat plastic. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-07 23:52
Pff wat een kou he jongens, volgende week gaat het zelfs flink vriezen!

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Joopieboy schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:42:
[...]

Financieel en orgaandonatie, dat laatste kun je ook op 2 manieren opvatten. :+ in mijn geval weer een rib en een nier ingeruild voor wat plastic. ;)
https://www.mumc.nl/actue...met-3d-print-van-hartklep ? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol nee, die zijn nog goed, laatst nog getest :+ Origineel Suzuki kuipwerk besteld ;) Geloof ze nu in Japan de mallen aan t zoeken zijn op een zolder ergens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07 13:01
Leviathius schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:42:
Pff wat een kou he jongens, volgende week gaat het zelfs flink vriezen!
Nee joh, zijn sensatielijers op TV. Als ik de weersverwachting voor komende week bekijk wordt het een enkele keer -1 snachts maar overdag gewoon 4-5 graden boven 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Lootbox schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:47:
[...]

Nee joh, zijn sensatielijers op TV. Als ik de weersverwachting voor komende week bekijk wordt het een enkele keer -1 snachts maar overdag gewoon 4-5 graden boven 0.
Ligt eraan waar je woont gok ik. Hier in het mooie Brabant zegt WeerOnline (die best accuraat is) volgende week maandag tot donderdag -5 tm -7 'snachts. Overdag 1 graden met zonnetje/wolkje.

Wat betreft sneeuw, vriezen en storm overdrijven ze inderdaad wel vaak op tv...

[ Voor 7% gewijzigd door Leviathius op 01-02-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Lootbox schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:47:
[...]

Ze willen je laten geloven dat alles dichtvriest. Ondertussen heb ik nog nooit zulke warme winters meegemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07 13:01
712641 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:57:
[...]

Ze willen je laten geloven dat alles dichtvriest. Ondertussen heb ik nog nooit zulke warme winters meegemaakt...
Precies warm, nat en veel wind. Het is nog geen volledige week droog geweest.
Luchtvochtigheid +80 %. .
Schijt winter dit jaar ;(
Gewoon een week (of twee) lang 4-10 graden droog met een zonnetje zou lekker zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Nou, ik heb vanmorgen anders wel een ongecontroleerd uitstapje naar de andere weghelft gemaakt met alle 4 de banden hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

En je bent nog zo gewaarschuwd..onverantwoord hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 16:59

André

Analytics dude

Die bar-end spiegels, is dat een beetje universeel? Zijn er meerdere stuur diameters (denk het wel) en moet ik nog ergens rekening mee houden? Ik wil goede spiegels waarin ik ook daadwerkelijk iets zie, en dan niet mijn ellebogen of knieën. Moeten ze iets bol zijn of hoeft dat niet? En een inklapfunctie lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Je kunt maar beter niet meer buiten komen, want er zou misschien wel ijs kunnen liggen.

Toen het in december ging sneeuwen lag het hele land plat... waarom? Het was prima te doen met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
712641 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:10:
Je kunt maar beter niet meer buiten komen, want er zou misschien wel ijs kunnen liggen.

Toen het in december ging sneeuwen lag het hele land plat... waarom? Het was prima te doen met de auto.
Pardon, prima te doen met de auto? Je weet dat die dag de langste file ooit in Nederland stond? Als ik die dag naar kantoor was gegaan, had ik absoluut zeker weten ruim 5 uur over de terugweg gedaan...

Ik weet niet hoe jij denkt, maar ook met de auto is het glad hoor 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

712641 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:10:

Hmmm.... Ik herinner me die dag toch écht anders :P 11-Dec. 2017 kreeg m'n eigen auto mét goede winterbanden z'n 90K beurt bij de dealer. Ik kreeg een leen auto mee welke drie dagen daarvoor NIEUW bij de dealer was aangeleverd en dat ding (een gloednieuwe VW Arteon) stond op 245/40/19 zomerbanden.....

Eindhoven - Tilburg VV was bijna 6 uur rijden / glijden.... 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
André schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:09:
Die bar-end spiegels, is dat een beetje universeel? Zijn er meerdere stuur diameters (denk het wel) en moet ik nog ergens rekening mee houden? Ik wil goede spiegels waarin ik ook daadwerkelijk iets zie, en dan niet mijn ellebogen of knieën. Moeten ze iets bol zijn of hoeft dat niet? En een inklapfunctie lijkt me?
Meestal is het voor 22 of 28 MM. Even je stuur nameten dus. Je moet er rekening mee houden dat je meestal je handvat moet opensnijden aan de zijkant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:05
'k heb vandaag dus voor het eerst m'n nieuwe Forma Adventure Low motorlaarzen aan.
Eerste indruk:
- nog nooit offroad motorlaarzen aangehad, ze voelen wel groot en een beetje stroef
- maar bijzonder comfortabele pasvorm (ik heb eerder brede voeten)
- schakelen met dit soort schoeisel is serieus wennen
- broekspijpen passen er lekker over, dus geen last van de schacht

[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 01-02-2018 10:39 . Reden: om verwarring te vermijden bij de noorderburen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dryhte schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:31:
'k heb vandaag dus voor het eerst m'n nieuwe Forma Adventure Low botten aan.
Eerste indruk:
- nog nooit offroad botten aangehad, ze voelen wel groot en een beetje stroef
- schakelen met dit soort botten is serieus wennen
Vreemde winkels waar jij je spullen haalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@lolgast Botten = Vlaams voor laarzen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Bottinnen kan ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Hahahahah ik zie het 8)7 Wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Nu ik het zo lees (replace botten for laarzen) is het opeens een heel stuk duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik ging uit van een telefoon autocorrect die boots -> botten had gedaan O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik zat meer aan zoiets te denken:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/564x/5d/2a/39/5d2a39f98f113458a667ff32c14dd412.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/45/b1/ff/45b1ff936deaea4a37354f87d9b4f0f2--black-goth-dr-martens.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Tylen op 01-02-2018 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

712641

lolgast schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:25:
[...]

Pardon, prima te doen met de auto? Je weet dat die dag de langste file ooit in Nederland stond? Als ik die dag naar kantoor was gegaan, had ik absoluut zeker weten ruim 5 uur over de terugweg gedaan...

Ik weet niet hoe jij denkt, maar ook met de auto is het glad hoor 8)7
Files worden natuurlijk veroorzaakt door spastische bestuurders die bij de minste geringste vlok sneeuw op de rem trappen... Niet door de sneeuw zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Precies. Ik heb op die bewuste dag in december ook wel last gehad van de sneeuw, maar als iedereen netjes zijn snelheid aanpast aan de omstandigheden is er niet veel aan de hand imho.
Maar goed, ik moest gisteren 15km omrijden omdat er op een recht stuk weg een aantal auto's op elkaar waren gebotst. Opletten en aanpassen is volgens mij niet het sterkste punt van sommige automobilisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:30:
[...]

Hmmm.... Ik herinner me die dag toch écht anders :P 11-Dec. 2017 kreeg m'n eigen auto mét goede winterbanden z'n 90K beurt bij de dealer. Ik kreeg een leen auto mee welke drie dagen daarvoor NIEUW bij de dealer was aangeleverd en dat ding (een gloednieuwe VW Arteon) stond op 245/40/19 zomerbanden.....

Eindhoven - Tilburg VV was bijna 6 uur rijden / glijden.... 8)7 8)7
Ik dacht slim te zijn door de auto te laten staan. Heb over de heenweg (normaal 1-1,5u) zo'n 3 uur gedaan... terugweg gestrand op Amsterdam centraal, waar ik 5 uur heb doorgebracht. Ergens rond 22u was ik thuis, terwijl ik 15.30 vroeg van werk was gegaan om enigszins ellende te beperken.

/neveragain

Heb winterbandjes, dus volgende keer dan maar vast in m'n koekblik. Alles beter dan de NS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

712641 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:46:
[...]

Files worden natuurlijk veroorzaakt door spastische bestuurders die bij de minste geringste vlok sneeuw op de rem trappen... Niet door de sneeuw zelf.
Klopt ook wel een beetje, net zoals véél mensen hier in NL denken dat je de ruitenwissers inschakelt met het rempedaal ;)

Ben een aantal jaar geleden vanuit Val-Thorens (1200Km) terug gekomen waarbij ik onderweg alléén maar sneeuw had gedurende de gehele reis. De ellende qua files begon toen pas100Km. voordat ik thuis was (bij Maastricht).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-07 09:07
Laat ik me hier ook eens melden, lees al een tijdje mee :)

Mijn naam is Ruben, 23 jaartjes jong en woon in de mooie Achterhoek.
In juni afgelopen jaar m'n A2 rijbewijs gehaald, CB500 uit 1997 gehaald (want tja, beginnende motorrijder, een valpartij kan er bij horen 8)7 en over twee jaar een leuke motor aanschaffen was de gedachte ).

Over het weer kan ik gelijk mee praten, vanochtend rond een uurtje of 8 vertrokken richting school, de straat uit nog denkende dat het wel mee valt met de gladheid. Nog geen kilometer het dorp uit, bochtje in, letterlijk op de knieën glijdend achter de motor aan de bocht uit gekomen. Mooi plaatselijk glad zo.... Er stond al een busje tegen de boom aan, en er vlogen daarna nog twee de bocht uit het gras in. Gelukkig met de mannen uit het busje gelijk de motor veilig aan de kant gezet, want we waren nog niet weg of die twee andere auto's waren mooi over de motor heen gereden.

Resultaat: een klein gat in m'n motorbroek, een krom stuur (gelukkig twee maand terug vervangen dus er ligt er nog één :P ), afgesleten koppelingshendel en stuurgewicht en wat lakschade wat ik inmiddels vrijwel volledig heb weg kunnen werken met de polijstmachine. Gelukkig was het maar een kilometertje naar huis, met scheef stuur rustig in z'n één naar huis over het fietspad. Morgen maar weer proberen denk ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
darkkingll schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:50:
Precies. Ik heb op die bewuste dag in december ook wel last gehad van de sneeuw, maar als iedereen netjes zijn snelheid aanpast aan de omstandigheden is er niet veel aan de hand imho.
Maar goed, ik moest gisteren 15km omrijden omdat er op een recht stuk weg een aantal auto's op elkaar waren gebotst. Opletten en aanpassen is volgens mij niet het sterkste punt van sommige automobilisten.
Mobieltjes, mobieltjes, mobieltjes. Afgelopen week al tientallen gezien die zitten te 'appen'... Zelfs vooraan bij het stoplicht en als ik er dan naast sta een beetje verbergen alsof ik de leraar ben op school die langs loopt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
712641 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:46:
[...]

Dat ben ik deels met je eens. Als het regent merk ik langere reistijd door meer files. Dat komt voor een deel door te voorzichtige mensen, maar ook voor een groot deel door het beperktere zicht. En dan heb ik het niet per definitie over rechtdoor kijken, want dat gaat prima. Maar als mijn zijspiegels vol hangt met druppels, zie je gewoon geen steek. Ja, koplampen, maar totaal geen diepte om een inschatting te kunnen maken of je nog kunt invoegen. Dus moet ik soms remmen omdat ik mijn inhaalactie niet kan voortzetten. Ook dat levert files op.

En om dan ook nog even terug te komen op het door jouw aangehaalde moment in december. Jij zat denk ik thuis op de bank of was in de sneeuw aan het spelen ofzo, maar zo ontzettend veel sneeuw zorgt voor vertraging. Dat hoef ik echt niet uit te leggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-07 10:45

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Twijfels welkom! Nu hoor je meteen bij de 2e categorie motorrijder :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 16:59

André

Analytics dude

Thoit schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:30:
[...]

Meestal is het voor 22 of 28 MM. Even je stuur nameten dus. Je moet er rekening mee houden dat je meestal je handvat moet opensnijden aan de zijkant.
Er zitten al dopjes op de uiteinden die ik los kan draaien, dat wordt dus een makkie. Nu dus even meten en de juiste spiegels opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Chakotay schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:57:
@Twijfels welkom! Nu hoor je meteen bij de 2e categorie motorrijder :+
Een vriend van me zei het ook al, je hebt motorrijders die nog moeten vallen, en die al gevallen zijn :| Hopen op de laatste keer, maar met de gedachte om vaker het circuit op te gaan ben ik bang dat ik er vaker aan zal moeten geloven.

Dat is overigens wel een echte aanrader voor de beginnende rijder, ik ben na twee maanden een dagje naar Assen geweest, wat leer je dan toch veel op zo'n dag zeg! Nu nog een keer een dagje met ijzel daar rondrijden om de rest te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:50
'k heb vandaag dus voor het eerst m'n nieuwe Forma Adventure Low motorlaarzen aan.
Eerste indruk:
- nog nooit offroad motorlaarzen aangehad, ze voelen wel groot en een beetje stroef
Dit model staat op mijn shortlist voor komend seizoen, dus bedankt d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

712641

lolgast schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:52:
[...]

En om dan ook nog even terug te komen op het door jouw aangehaalde moment in december. Jij zat denk ik thuis op de bank of was in de sneeuw aan het spelen ofzo, maar zo ontzettend veel sneeuw zorgt voor vertraging. Dat hoef ik echt niet uit te leggen...
Nee hoor. Ik ben toen gewoon 20 km op en neer gereden met de brommer. Motorrijden vond ik te riskant i.v.m. de overige weggebruikers... En het OV krijgt op zulke dagen altijd een beroerte. Dus je houdt niet veel over.

Vond het wel geinig, want ik was de enige op het fietspad. Ben maar één keer bijna onderuit gegaan, maar dat was mijn eigen domme fout. Je moet ook niet remmen als je op een ijsplaat rijdt...

[ Voor 21% gewijzigd door 712641 op 01-02-2018 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Twijfels schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:00:
[...]

Een vriend van me zei het ook al, je hebt motorrijders die nog moeten vallen, en die al gevallen zijn :| Hopen op de laatste keer, maar met de gedachte om vaker het circuit op te gaan ben ik bang dat ik er vaker aan zal moeten geloven.

Dat is overigens wel een echte aanrader voor de beginnende rijder, ik ben na twee maanden een dagje naar Assen geweest, wat leer je dan toch veel op zo'n dag zeg! Nu nog een keer een dagje met ijzel daar rondrijden om de rest te voorkomen...
Och, als je dan al gaat vallen kan je het veel beter op het circuit doen dan op de openbare weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Twijfels schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:00:
[...]

Ik was ook nog nooit gevallen met de motor, tot ik een enduro kocht. Nu val ik om de week bijna.. Is echter wel gewoon in de zand dus je hebt geen schade :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Thoit schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:17:
[...]

Ik was ook nog nooit gevallen met de motor, tot ik een enduro kocht. Nu val ik om de week bijna.. Is echter wel gewoon in de zand dus je hebt geen schade :P
Ik val liever helemaal niet meer :+ Geen lichamelijke schade en met een paar uur sleutelen + paar tientjes aan onderdelen kan ik weer verder, maar het blijft alsnog vervelend zo. Sleutelen doe ik liever wanneer het uitkomt en het gewoon onderhoud betreft, hierdoor vandaag weer een tentamen gemist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Twijfels schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:21:
[...]

Ik val liever helemaal niet meer :+ Geen lichamelijke schade en met een paar uur sleutelen + paar tientjes aan onderdelen kan ik weer verder, maar het blijft alsnog vervelend zo. Sleutelen doe ik liever wanneer het uitkomt en het gewoon onderhoud betreft, hierdoor vandaag weer een tentamen gemist..
Op de weg is het ook een ander verhaal. Enige wat ik hoef te doen is de zand eraf vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:32
Eerste indruk:
Ja dat is even wennen.
Ik weet niet hoe je pegs eruit zien, maar soms zie ik dat mensen het rubber er nog op hebben zitten.
Als je dit weghaalt heb je A meer grip en B net wat meer de ruimte om lekker te schakelen, het went ook wel vrij snel.
Bij de bmw moet ik ook wat meer zijwaarts bewegen om de neus er echt lekker onder te krijgen, na een tijdje heb je niet eens meer door dat je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
kneusteun schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:29:
[...]

Ja dat is even wennen.
Ik weet niet hoe je pegs eruit zien, maar soms zie ik dat mensen het rubber er nog op hebben zitten.
Als je dit weghaalt heb je A meer grip en B net wat meer de ruimte om lekker te schakelen, het went ook wel vrij snel.
Bij de bmw moet ik ook wat meer zijwaarts bewegen om de neus er echt lekker onder te krijgen, na een tijdje heb je niet eens meer door dat je dat doet.
Rubber zit er inderdaad nog op. Zal even kijken of ik dit er gemakkelijk af krijg. Bedankt voor de tip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dryhte schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:31:
[...]

Rubber zit er inderdaad nog op. Zal even kijken of ik dit er gemakkelijk af krijg. Bedankt voor de tip...
Meestal een boutje aan de onderzijde.
Ik ga weer nu een shit storm over me heen krijgen maar... ik rij ook wel eens stukjes met sneakers aan en dan is het rubber wel weer handig, heb een setje exclusieve jordan's helemaal naar de tyfus geholpen door te lui te zijn het rubber terug te plaatsen.... dus flikker de rubbers gewoon onder je zadel of in je koffer want het kan handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

kneusteun schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:34:
[...]

Ik ga weer nu een shit storm over me heen krijgen maar... ik rij ook wel eens stukjes met sneakers aan en dan is het rubber wel weer handig ...
Als ik sneakers had zou ik dat ook doen... >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:05

A13X

Dude

712641 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:01:
[...]
Als ik sneakers had zou ik dat ook doen... >:)
en er een rits inzetten als ze naar de tyfus zijn :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Raym09 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:26:
[...]

en er een rits inzetten als ze naar de tyfus zijn :+
En niet vergeten nieuwe zooltjes er onder plakken.

(Ik zet trouwens wel stukjes krimpkous op mijn veters als het puntje er af is gevallen... is dat sloeber?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
712641 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:31:
[...]

(Ik zet trouwens wel stukjes krimpkous op mijn veters als het puntje er af is gevallen... is dat sloeber?)
Ik ook wel eens, maar vooral omdat de veters die bij de schoenen horen niet makkelijk los verkrijgbaar zijn af en toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Ik zag dat Rijkswaterstaat een kaart heeft waarop je kan zien of er gestrooid is. Ook kun je daarop de weg temperaturen zien. Best handig... Als het zou werken. :9 Bij mij zijn alle strooiroutes opeens verdwenen als ik inzoom. Zal in de toekomst nog wel verbeterd gaan worden.

Voor de geïnteresseerden https://rijkswaterstaatstrooit.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
wilco1985 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:12:
Ik zag dat Rijkswaterstaat een kaart heeft waarop je kan zien of er gestrooid is. Ook kun je daarop de weg temperaturen zien. Best handig... Als het zou werken. :9 Bij mij zijn alle strooiroutes opeens verdwenen als ik inzoom. Zal in de toekomst nog wel verbeterd gaan worden.

Voor de geïnteresseerden https://rijkswaterstaatstrooit.nl/
Wist niet dat ik dit ooit zou zeggen, maar voor het eerst een duidelijke, goed werkende website van de overheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:27

xos

Grootste nadeel is dat de routes waar gestrooid is maar 6 uur zichtbaar zijn. Als er om 24h gestrooid wordt en je checkt dat 's-ochtends kan je het net gemist hebben. Had graag gezien dat de gestrooide routes 10h zichtbaar zouden blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Nee dat werkt heel goed idd. Vervangende veters zijn nooit zo fijn als die bij de schoenen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
[...]

Bijna alle schoenen die ik heb hebben een tweede setje veters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Hey, opeens een schoenentopic geworden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
Least Inkling schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:27:
schoenen & botten motorlaarzen ...

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 01-02-2018 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Je moet iets om in de jaarlijkse lijst met meest actieve topics te komen :Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:01

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/11/41/be/1141be332d307a0f86da2d235b04523a--scooter-girl-vespa-scooter.jpg

@Bommes lokpic :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik vraag me af waarom ze haar middel zo raar smal geshopt hebben :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Doen we er gewoon nog eentje

Afbeeldingslocatie: https://worldwidesensations.files.wordpress.com/2012/02/vespa-rome.jpg

:P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wilco1985
Het is nog geen
:+
Least Inkling schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:27:
Nog even dan wordt het een zwaai topic >:)

Vraag me wel af hoe actueel de strooikaart is. Vanmorgen leek er toch echt zout te liggen op mijn route :/
Maar kan het niet terug vinden op die kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
wilco1985 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:41:
Vraag me wel af hoe actueel de strooikaart is. Vanmorgen leek er toch echt zout te liggen op mijn route :/
Maar kan het niet terug vinden op die kaart
Zie bericht van XOS: Grootste nadeel is dat de routes waar gestrooid is maar 6 uur zichtbaar zijn. Als er om 24h gestrooid wordt en je checkt dat 's-ochtends kan je het net gemist hebben.

Vanmorgen heeft een strooiwagen nog een zak zout over m'n auto heen gegooid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Thoit schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:43:
[...]

Dan vriest hij toch al niet meer aan >:)

[ Voor 27% gewijzigd door Dryhte op 01-02-2018 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
Thoit schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:43:
[...]

Zie bericht van XOS: Grootste nadeel is dat de routes waar gestrooid is maar 6 uur zichtbaar zijn. Als er om 24h gestrooid wordt en je checkt dat 's-ochtends kan je het net gemist hebben.

Dan hebben ze wel heel vroeg gestrooid :/ Mijn ervaring is dat ze in het buitengebied juist als laatste strooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Voor de mensen die naar de motorbeurs gaan misschien wat interessante info:

Voor zover ik nu kan vinden op internet weet ik bijna zeker dat er een paar grote merken afhaken voor de beurs. Zo zullen Honda, Suzuki en Triumph (zeer waarschijnlijk) geen stand hebben op de beurs. Triumph gaat in plaats daarvan een 'tour' doen langs de Triumph dealers waarbij ook proefritten gedaan kunnen worden (dacht ik) en alle nieuwe modellen bezichtigd kunnen worden. Honda en Suzuki is nog niets van bekend wat dat betreft.
https://www.nieuwsmotor.n...8-roadshow-bij-de-dealers

Van de grotere motorzaken laat Goedhart het ook afweten en komt het weekend ervoor met een eigen mini-motorbeurs op de schoppen. Opzich best begrijpelijk als je kijkt naar hoeveel merken zij voeren en formaat van de winkel, maar toch wel jammer. Zij zullen een weekend lang allerlei 'beurs'-aanbiedingen hebben en 20 Nederlandse primeurs wat betreft motor modellen.
http://www.goedhartmotore...art-seizoensopening-2018/

Vraag me af wat dan de achterliggende reden zou zijn geweest waarom die merken afhaken. Zouden de standprijzen te hoog zijn geworden of is het gewoon niet lucratief meer? Komen toch bijna 100.000 bezoekers ieder jaar.

*edit: Suzuki komt blijkbaar toch wel

[ Voor 10% gewijzigd door Leviathius op 01-02-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

@Leviathius Is het niet vooral kijken kijken en niet kopen? Door de komst van het internet zijn zulke beurzen steeds minder nodig lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Naar de beurs ga ik ook niet met de intentie om veel te kopen. Heb het voor die paar cent die je misschien bespaard niet voor over om tussen de drukte iets te moeten passen. Ga dan liever naar een goede zaak en laat me goed adviseren en betaal dan misschien wat meer.

De spullen waarvan ik weet wat ik moet hebben bestel ik online.

De motorbeurs vind ik altijd wel leuk om een beetje rond te kijken welke motoren er staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
712641 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:25:
@Leviathius Is het niet vooral kijken kijken en niet kopen? Door de komst van het internet zijn zulke beurzen steeds minder nodig lijkt mij.
Zijn veel mensen die daar toch kleding kopen en dergelijke. Echt motoren kopen zal er niet echt gebeuren nee. Maar stel je loopt op die beurs rond en komt een mooie Triumph tegen waar je op kunt zitten, ruiken, voelen en na een paar nachtjes slapen besluit je dat dat toch echt jouw motor gaat worden. Dan ga je langs bij de dealer en de rest volgt vanzelf. Op internet kan ik niet proefzitten, proefruiken en proefvoelen enzo :+

En daarnaast is het gewoon reclame en merk bekendheid krijgen. Sta je niet op de beurs, dan loop je toch net iets achter op concurrenten die wel op de beurs staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:40

JK

Leviathius schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:21:
Voor de mensen die naar de motorbeurs gaan misschien wat interessante info:

Voor zover ik nu kan vinden op internet weet ik bijna zeker dat er een paar grote merken afhaken voor de beurs. Zo zullen Honda, Suzuki en Triumph (zeer waarschijnlijk) geen stand hebben op de beurs.
Suzuki komt wel. Staat onder 'B.V. Nimag'.
De reden is denk ik dat de kosten te hoog zijn en de importeurs liever dat geld steken in andere marketingcampagnes en wellicht losse demodagen, waarbij je niet alleen kan proefzitten, maar ook meteen kan rijden. Dat hakt bij sommigen ook sneller een knoop door. Yamaha deed dit toch ook al 2x met de gehele MT-serie. Daarnaast hadden Triumph en Kawasaki al losse shows met nieuwe modellen. Je kan je marketingbudget maar 1x uitgeven, maar als er nog meer importeurs wegvallen, vraag ik me af hoe lang de beurs nog zal blijven bestaan in de huidige vorm.

Ik ben meestal op donderdag van de partij, beetje netwerken bij de importeurs. Handig als ze allemaal bij elkaar zitten. :) Benieuwd of Moteo nog wat Benelli modellen meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
JK schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:45:
[...]

Suzuki komt wel. Staat onder 'B.V. Nimag'.
De reden is denk ik dat de kosten te hoog zijn en de importeurs liever dat geld steken in andere marketingcampagnes en wellicht losse demodagen, waarbij je niet alleen kan proefzitten, maar ook meteen kan rijden. Dat hakt bij sommigen ook sneller een knoop door. Yamaha deed dit toch ook al 2x met de gehele MT-serie. Daarnaast hadden Triumph en Kawasaki al losse shows met nieuwe modellen. Je kan je marketingbudget maar 1x uitgeven, maar als er nog meer importeurs wegvallen, vraag ik me af hoe lang de beurs nog zal blijven bestaan in de huidige vorm.

Ik ben meestal op donderdag van de partij, beetje netwerken bij de importeurs. Handig als ze allemaal bij elkaar zitten. :) Benieuwd of Moteo nog wat Benelli modellen meeneemt.
Thanks, heb het gefixt (y).

Ik ga ook op donderdag, is rustiger dan andere dagen en zijn alle medewerkers op de vloer nog 'vers' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-07 22:25
Oi, dat is jammer juist net het jaar dat ik langs wil gaan!
Zeker Honda wil ik eigenlijk wel bezoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Xepos schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:50:
Oi, dat is jammer juist net het jaar dat ik langs wil gaan!
Zeker Honda wil ik eigenlijk wel bezoeken.
Hans van Wijk (Honda-dealer) staat er wel met zijn hele toko, zullen vast wel een hoop nieuwe modellen ook te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
Thoit schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:29:
Naar de beurs ga ik ook niet met de intentie om veel te kopen. Heb het voor die paar cent die je misschien bespaard niet voor over om tussen de drukte iets te moeten passen. Ga dan liever naar een goede zaak en laat me goed adviseren en betaal dan misschien wat meer.

De spullen waarvan ik weet wat ik moet hebben bestel ik online.

De motorbeurs vind ik altijd wel leuk om een beetje rond te kijken welke motoren er staan.
Zou ook compleet de verkeerde intentie zijn, om naar de beurs te gaan om veel/iets te kopen, in mijn ogen dan. Aanbiedingen zijn helemaal niet beter dan reguliere aanbiedingen die motorzaken hebben, in veel gevallen tegenwoordig ook gewoon minder korting dan je bij een motorzaak kan krijgen. Natuurlijk zijn er altijd uitzondering, maar over het algemeen is het helemaal niet goedkoper op de beurs.

Wel is het makkelijk om in korte tijd veel te vergelijken, aangezien er veel aanbod is. Of je het dan koopt is aan jezelf, maar ik zou aanraden om altijd even te googlen wat het elders kost. Dan zal je zien dat het op de beurs in veel gevallen niet goedkoper is.

Ik ga er op de donderdag ook even heen, gewoon puur en alleen om een dagje motoren (en accesoires) te bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Tankiej schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:57:
[...]

Zou ook compleet de verkeerde intentie zijn, om naar de beurs te gaan om veel/iets te kopen, in mijn ogen dan. Aanbiedingen zijn helemaal niet beter dan reguliere aanbiedingen die motorzaken hebben, in veel gevallen tegenwoordig ook gewoon minder korting dan je bij een motorzaak kan krijgen. Natuurlijk zijn er altijd uitzondering, maar over het algemeen is het helemaal niet goedkoper op de beurs.

Wel is het makkelijk om in korte tijd veel te vergelijken, aangezien er veel aanbod is. Of je het dan koopt is aan jezelf, maar ik zou aanraden om altijd even te googlen wat het elders kost. Dan zal je zien dat het op de beurs in veel gevallen niet goedkoper is.

Ik ga er op de donderdag ook even heen, gewoon puur en alleen om een dagje motoren (en accesoires) te bekijken :)
Klopt inderdaad. Vandaar dat ik het woord misschien had toegevoegd :) Liefste zoek ik eerst op internet wat ik wil hebben, en wil ik het in het echt zien kijk ik wel in de winkel of op een beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Motorbeurs vind ik leuk omdat je alles dan even kan bekijken, op zitten, flyers meenemen en eventueel passen. Windowshopping zeg maar en soms kom je wat leuks tegen.
Misschien ga ik ook wel bij Goedhart langs, is toch redelijk in de buurt vanuit Den Haag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:15

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Maar voordat het Motorbeurs is, nog even dit:

https://www.bva-auctions.com/auction/category/30623

nog een faillissementsveiling, ditmaal ter Heijden motoren in Den Bosch.

Heel veel kleding en helmen (ook veel kinder-maat helmen en vrouwenkleding) maar ook enkele Dainese race outfits en duurdere merken (Macna, Shoei, Arai). Zitten ook nog redelijk wat motoren en scooters bij, maar vooral op de motoren word (nu al) veel geboden. Veilingen eindigen de 19e van Februari. Ik adviseer (uit ervaring :*) om pas vlak voor het einde te bieden, maar wel van te voren noteren wat je interessant vind en dan naar de kijkdag te gaan.
Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.