Ja ik heb inderdaad nogal moeite met de tegenstrijdigheid van CBR logica. Goeie tips dit, bedankt voor de voorbeelden! Even onthouden mocht ik dezelfde vragen krijgen.Leviathius schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:10:
[...]
Beste tip is om veeeeeel examens te oefenen. En om vooral tijdens het examen niet te gaan denken 'wat zou ik doen als ik op de motor zat' in bepaalde situaties. Maar denk gewoon 'Wat wilt het cbr horen dat ik antwoord'.
Klassieke voorbeeld is invoegen op de snelweg. Tijdens rijlessen leer je om vóór auto's en vrachtwagen in te voegen. Dus als je bij het invoegen naast een vrachtwagen uitkomt, dotje gas erbij en ervoor invoegen. Wat wilt het CBR op je theorie als antwoord? Juist, je moet er achter invoegen. Maar zodra je dat doet bij je praktijk examen zak je want 'Je reed niet assertief genoeg en gebruikte niet de snelheid van de motor'.
Ook een vraag die ik zelf fout had: 'Hoe moet een motorhandschoen zitten als hij goed past?'
A. Strak
B. Soepel
Ik dacht strak, want dat is dat hij goed aansluit op je hand. Juiste antwoord was soepel. Tja wat is soepel? Inderdaad, lekker vaag en dus is dat wat het cbr wilt horen.
Ik probeer online alle gratis examensites af te struinen en heb een theorieboek met vragen dus ik hoop dat het genoeg is. Wat is er een enorme markt voor betaalde examens zeg, kanonne.
I have stability. The ability to stab.