Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.026 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:16

Vrijdag

De Zwarte

Ik vind het rijden op andermans motor maar niks. Heb op twee andere motoren gereden van vrienden, GSR600 en een Fazer (uitvoering weet ik niet) maar ik vond het.... Vreemd. Een heel raar gevoel, als of ik er niet op hoorde, kan het niet anders omschrijven.

Een motor huren is denk ik anders maar ik zou ook niet graag op andermans motor willen ruilen in het kader van uitproberen. Ik wil er best op zitten maar dat vind ik wel genoeg. Net als dat ik op drie mensen na ook niet wil dat anderen op mijn motor rijden.

Of ben ik gewoon een laffe dakhaas? :+

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 31-01-2018 01:18 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:42:

Net als die eeuwigdurende discussies die mensen kunnen hebben over wel of niet een beter lopende motor op 91/93/95/98 of 102 octaan benzines. Er is een beetje onderzoek, maar er is ook evenzoveel wijsheid van gebruikers die het simpelweg aan voldoende materiaal ontbreekt om een definitief antwoord te kunnen formuleren.
Bij veel auto's of motoren maakt het idd niet veel uit en kan een ecu of een goed afgesteld blok er prima op lopen. Maar de vaak wat meer vermogen leverende motoren zijn er wel gevoelig op met de kans te arm te lopen (met kans op pingelen), te rijk is dan wat minder het probleem. Vaak merk je dat al helemaal niet en qua vermogen doet het niet veel. Is vaak een schonere verbranding en net wat soepeler lopen. En roepen dat ie sneller is, is vaak met iets tussen de oren dan iets wat je echt kan merken. Want de vaak bewezen 1 a 2pk wat het oplevert zet geen zoden aan de dijk.

Wat wel interessant is en om rekening mee te houden is het ethanol verhaal. Rubbers, keerringen, benzineslangen tot je benzinepomp aan toe gaat bij een oudere motor langzaam verteren met dat spul en levert een 'hoop' schade op. Alleen pas na jaren te merken. Daarom is 98 een goed idee om te tanken. Sterker nog, bij mijn Gixxer wordt afgeraden om E10 te tanken en advies is eigenlijk ook om op 98 te rijden. Maar met het vele woonwerk verkeer gaat er gewoon 95 in, maar dan kom ik ook niet veel over de 8k rpm. :P

Kan vanavond wel wat artikelen opzoeken, heb nog wel wat staan her en der.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:25
Bij bijeenkomsten met andere motorrijders heb ik er weinig moeite mee om mijn motor uit te lenen. Ga er vanuit dat in dat geval iedereen er netjes mee omgaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-07 08:12

Frans92

VFR800

_eLMo_ schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:13:
[...]

Allemaal eens, op de laatste zin na. Op mijn nieuwe F800 GS zijn de eerste 14km's (voor mijn ontvangst van de motor) gereden door de hoofdmonteur (boven de 50 jaar), en die 14 km's zaten 3 wheelies tussen op weg naar het tankstation. Uiteraard nadat de motor goed warmgelopen was.
Oké, ik had geen rare hoofdmonteurs meegenomen in mijn verhaal :)

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

lolgast schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 06:36:
Bij bijeenkomsten met andere motorrijders heb ik er weinig moeite mee om mijn motor uit te lenen. Ga er vanuit dat in dat geval iedereen er netjes mee omgaat :)
Wanneer mag ik? :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Als wij elkaar tegenkomen bij een Tweakers meeting met de motor, dan :)

[ Voor 14% gewijzigd door lolgast op 31-01-2018 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:21
In een filmpje een beetje wat ik zei dus :) Ook over het boekje enz :)

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

lolgast schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 08:51:
Als wij elkaar tegenkomen bij een Tweakers meeting met de motor, dan :)
Ik moet nog steeds even bij Daniel op de koffie. Even kijken bij het nieuwe kantoor.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:44:
[...]

Lastig te repararen zeker :>.

Ik vind het een moordmachine. Ik zou er waarschijnlijk niet langer dan een uur per keer op kunnen rijden met mijn brakke stuitbot, maar vet issie zeker. Nu ik er over nadenk moet een uur per keer waarschijnlijk genoeg zijn. Na 60 minuten heb ik de tank waarschijnlijk wel leeg gereden en als de zwaantjes wakker zijn, mijn portomonnee waarschijnlijk ook.

Feli @Anoshky! Ben benieuwd naar een tweakers-meet waarbij we hem (of haar?) even van dichtbij mogen bekijken.
Ik kom uit het hele verre België maar hoop dit seizoen wel eens een Tweakers-meet mee te maken!
noes schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:01:
[...]

Mooi ding @Anoshky , zou er wel snel een echte pijp onder zetten. Op mijn commute kom ik af en toe een Honda VFR1000F (SC63) tegen. Mooi apparaat, maar heeft ook zo'n uitlaat die veel te kort en dik is, met 2 openingen waarvan één rechthoekiger dan de ander. Ziet er niet uit, vooral niet van achter (vind ik).
Goh, zijn het de mooist mogelijke uitlaten: nee, zeker niet.
Ik kan mezelf alleen geen 1000 euro voor iets puur esthetisch verantwoorden ;) (meer/ander geluid zegt me helemaal niets)

Ik al in ieder geval nooit iemand op mijn motoren laten rijden.
Mijn vorige motor is mijn pa even tot het einde van de straat en terug gereden (300 meter), maar verder dan dat moet het niet voor mij :+
Zelfde met auto, ik vertrouw zelfs mijn vrouw amper met mijn auto 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 20:35

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Gisteren lekker op en neer naar Nijmegen gereden, Berg en Dal en Groesbeek, zeven heuvelen meegepakt. heerlijk. prachtige omgeving daar.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 05:58:
[...]

Maar met het vele woonwerk verkeer gaat er gewoon 95 in, maar dan kom ik ook niet veel over de 8k rpm. :P
Terwijl er minder kans is op pingelen/detonatie bij hogere toerentallen :)
Als het mengsel de tijd niet krijgt om op te warmen zal het ook niet spontaan willen ontbranden.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Patrock schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:42:
Gisteren lekker op en neer naar Nijmegen gereden, Berg en Dal en Groesbeek, zeven heuvelen meegepakt. heerlijk. prachtige omgeving daar.

***members only***
Erg leuk om te rijden daar inderdaad. Woon in de buurt, dus kom er regelmatig!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vrijdag schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 01:16:
Ik vind het rijden op andermans motor maar niks. Heb op twee andere motoren gereden van vrienden, GSR600 en een Fazer (uitvoering weet ik niet) maar ik vond het.... Vreemd. Een heel raar gevoel, als of ik er niet op hoorde, kan het niet anders omschrijven.

Een motor huren is denk ik anders maar ik zou ook niet graag op andermans motor willen ruilen in het kader van uitproberen. Ik wil er best op zitten maar dat vind ik wel genoeg. Net als dat ik op drie mensen na ook niet wil dat anderen op mijn motor rijden.

Of ben ik gewoon een laffe dakhaas? :+
Nee hoor, ik heb datzelfde.

Er is maar één persoon die ik mijn motor zou toevertrouwen. Hij heeft a) ervaring, b) is voorzichtig, maar vooral c) is kredietwaardig.
Van de meeste andere mensen kan ik dat laatste niet beoordelen.

Er zijn genoeg mensen die me wel eens vragen of ze eens mogen proberen, waarna ik altijd vraag of ze in staat zijn om vandaag nog 10k over te maken. Eventuele schade wil ik contant afgetikt hebben (overschrijving mag ook :P ), dus ze moeten bereid zijn om de vervangingswaarde te betalen.
Dan hoeft het opeens niet meer. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:35
Dat geeft simpelweg aan dat ze zichzelf niet vertrouwen om het apparaat in dezelfde staat terug te brengen? :+
Ik vindt het ook niet meer dan logish. Als je een motor/auto/wat-dan-ook in de prak rijd van iemand anders, dan mag je de kosten ook dragen.

Inmiddels theorie examen gehad, maar helaas, 1 fout teveel |:( . over ruim 2 weken maar een nieuwe poging. Voor mijn gevoel zat het wel goed, maar als je dan eenmaal bezig bent ga je bij sommige vragen toch weer twijfelen. Lessen gaat verder goed en cbr begint in zicht te komen gaf de instructeur aan :). Ik heb nog even de tijd, dus ik denk dat het wel lukt voordat het motorseizoen begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

NL-RaVeR schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:09:

Inmiddels theorie examen gehad, maar helaas, 1 fout teveel |:( . over ruim 2 weken maar een nieuwe poging. Voor mijn gevoel zat het wel goed, maar als je dan eenmaal bezig bent ga je bij sommige vragen toch weer twijfelen. Lessen gaat verder goed en cbr begint in zicht te komen gaf de instructeur aan :). Ik heb nog even de tijd, dus ik denk dat het wel lukt voordat het motorseizoen begint.
Ik had met de theorie het idee dat ik een cursus Nederlands aan het volgen was, in plaats van dat mijn theoretische kennis getoetst werd.
Volgens mij zat ik op 5 fout toen, net gehaald dus.

Maar succes met de volgende poging!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 249002

Over de inrijden discussie. Ik raad altijd aan om een voertuig in te rijden volgens voorschriften die de fabrikant voorschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:59:
[...]

Nee hoor, ik heb datzelfde.

Er is maar één persoon die ik mijn motor zou toevertrouwen. Hij heeft a) ervaring, b) is voorzichtig, maar vooral c) is kredietwaardig.
Van de meeste andere mensen kan ik dat laatste niet beoordelen.

Er zijn genoeg mensen die me wel eens vragen of ze eens mogen proberen, waarna ik altijd vraag of ze in staat zijn om vandaag nog 10k over te maken. Eventuele schade wil ik contant afgetikt hebben (overschrijving mag ook :P ), dus ze moeten bereid zijn om de vervangingswaarde te betalen.
Dan hoeft het opeens niet meer. :+
Aanvulling op je puntje kredietwaardig: het is ook belangrijk dat mensen snappen dat een auto of motor gewoon veel geld kost als er iets kapot is. Iemand die geen auto bezit maar er ééntje leent en iets stuk maakt, zal al snel in discussie gaan als er een factuur van paar honderd euro op tafel komt voor een redelijk klein dingetje. En dat zijn dan nog de kleine schades.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:44
Vandaag dus een afspraak gemaakt voor een grote beurt voor mijn Monstertje.
MotorPort heeft een winteractie; dan komen ze hem ophalen en krijg ik hem gepoetst terug. Yay.
De banden bestel ik zelf en die zetten ze er onder voor 100 euro. Toch 150 euro goedkoper dan in de offerte.
Ik ga dus voor Pirelli diablo rosso 3 of Metzeler sportec m7 rr. Iemand die ze beide onder de fiets heeft gehad? En dus de verschillen kan aanduiden? Wat ik kan lezen zijn het beide gewoon erg goede banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:27
gebruikershaes schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:00:
MotorPort heeft een winteractie; dan komen ze hem ophalen en krijg ik hem gepoetst terug. Yay.
De banden bestel ik zelf en die zetten ze er onder voor 100 euro. Toch 150 euro goedkoper dan in de offerte.
Ik ga dus voor Pirelli diablo rosso 3 of Metzeler sportec m7 rr. Iemand die ze beide onder de fiets heeft gehad? En dus de verschillen kan aanduiden? Wat ik kan lezen zijn het beide gewoon erg goede banden.
Heb ze zelf niet gehad, maar van wat ik weet en heb gehoord van anderen is dat de Rosso's de betere zijn. Echter zodra de weg vochtig is of echt nat, dan heb je er niks meer aan en kun je beter zijwieltjes erbij monteren. Dit schijnt veel minder het geval te zijn bij de Metzeler M7rr. Dusja het is maar net wat voor rijder je bent en wat je voorkeur heeft.

*edit: Metzeler wordt trouwens gewoon in de Pirelli fabriek gemaakt, dus een foute keuze zul je nooit maken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Leviathius op 31-01-2018 11:11 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05:40

_Apache_

For life.

die zetten ze er onder voor 100 euro.
Zijn dat dus montage / balanceer kosten van 100 euro ? :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:50

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Zaterdag 10 januari word eindelijk weer een motor dagje met veel kilometers *O*.

In de ochtend naar de garage in goes voor een digitale cdi, de motor word dan gelijk opnieuw afgesteld voor RON 98. Daarna door naar houten om op de emigratie beurs met een aantal bedrijven te spreken.

Zodra ik daar klaar ben doorgassen naar Schagen voor de verjaardag van een familielid, en dan weer terug naar Breda.

Ik kijk er nu al naar uit, en zo'n lange rit is ook gelijk goed om die nieuwe cdi te testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Je gaat tijdreizen? ;)

Klinkt wel als een leuke rit.

Ik ben zondag vrij, hopelijk zit het weer een beetje mee dan want hier kriebelt het ook al een tijdje.

[ Voor 49% gewijzigd door darkkingll op 31-01-2018 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

HTT-Thalan schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:15:
Zaterdag 10 januari word eindelijk weer een motor dagje met veel kilometers *O*.

In de ochtend naar de garage in goes voor een digitale cdi, de motor word dan gelijk opnieuw afgesteld voor RON 98. Daarna door naar houten om op de emigratie beurs met een aantal bedrijven te spreken.

Zodra ik daar klaar ben doorgassen naar Schagen voor de verjaardag van een familielid, en dan weer terug naar Breda.

Ik kijk er nu al naar uit, en zo'n lange rit is ook gelijk goed om die nieuwe cdi te testen.
10 januari pas? Duurt lang! 8)7

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Leviathius schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:05:
[...]
Heb ze zelf niet gehad, maar van wat ik weet en heb gehoord van anderen is dat de Rosso's de betere zijn. Echter zodra de weg vochtig is of echt nat, dan heb je er niks meer aan en kun je beter zijwieltjes erbij monteren. Dit schijnt veel minder het geval te zijn bij de Metzeler M7rr. Dusja het is maar net wat voor rijder je bent en wat je voorkeur heeft.

*edit: Metzeler wordt trouwens gewoon in de Pirelli fabriek gemaakt, dus een foute keuze zul je nooit maken ;)
Oh, ik heb juist gelezen dat de Rosso's ook erg goed zijn in de regen. Maar idd, wat je zegt; het zijn broertjes. Wat me vooral interesseert is het stuurgedrag. Heb ergens gelezen dat de Metzeler's wat spitser zijn waardoor de motor wat makkelijker de bochten in valt.
_Apache_ schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:13:
[...]

Zijn dat dus montage / balanceer kosten van 100 euro ? :X
Ja. Ze verdienen niks aan de banden zelf dus is het begrijpelijk dat ze meer vragen voor montage. Normaal 35 per wiel en nu dus 50 per wiel. Is idd alsnog veel, maar zelf kan ik het niet doen (geen tools) en zo is alles in een keer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:27

xos

Het was gisteren erg lekker weer en kreeg zin om een ritje op de motor te maken. Uiteindelijk waren er van die natte plekken die me tegenhielden. Weet iemand of die plekken alleen vocht zijn of dat het pekel is wat vocht vasthoudt? En hoe kan je herkennen of er nog pekel ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
@xos FF proeven. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

de motor word dan gelijk opnieuw afgesteld voor RON 98.
Wat is daarvan het praktisch nut?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:40
@tdw ik gok dat ie daarna beter loopt op euro 98 ;)

Waar haal je tegenwoordig trouwens nog euro 98? Die heb ik al heel lang niet meer gezien, tunen op euro 95 lijkt me praktischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

FastFred schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:22:
@tdw ik gok dat ie daarna beter loopt op euro 98 ;)

Waar haal je tegenwoordig trouwens nog euro 98? Die heb ik al heel lang niet meer gezien, tunen op euro 95 lijkt me praktischer
Nagenoeg alle 'merkbrandstoffen'. Shell V-power, BP Ultimate etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
@gebruikershaes De Metzelers zijn inderdaad iets spitser dan de Pirelli's (in het algemeen dacht ik). En ik denk dat we wel kunnen stellen dat ze beiden geen kampioen zullen zijn in de regen. Maar als je dus ook niet van plan bent te gaan rijden als het nat is, dan zou dat geen twijfelpunt moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

w4rguy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:24:
[...]

Shell V-power is RON 95 met toevoegingen, BP Ultimate is niet overal verkrijgbaar en "etc etc" geeft al aan dat het niet overal voorhanden is.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
In een straal van 10km om mijn huis, bij 8 tankstations. Dus best ruim beschikbaar zou ik zeggen :)

Overigens, ik rij gewoon op Euro 95. Maakt bij de 749s 0,0 verschil volgens de dealer

[ Voor 31% gewijzigd door lolgast op 31-01-2018 11:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 20:35

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

xos schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:19:
Het was gisteren erg lekker weer en kreeg zin om een ritje op de motor te maken. Uiteindelijk waren er van die natte plekken die me tegenhielden. Weet iemand of die plekken alleen vocht zijn of dat het pekel is wat vocht vasthoudt? En hoe kan je herkennen of er nog pekel ligt?
Likken aan de weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-07 13:06

LordKnox

Opperbaas.

In 2026 pas de eerste rit met veel kilometers? Ik denk dat je eerder ook wel een goede zonnige dag kunt vinden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05:40

_Apache_

For life.

gebruikershaes schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:19:
[...]
Ja. Ze verdienen niks aan de banden zelf dus is het begrijpelijk dat ze meer vragen voor montage. Normaal 35 per wiel en nu dus 50 per wiel. Is idd alsnog veel, maar zelf kan ik het niet doen (geen tools) en zo is alles in een keer klaar.
Oef, ik vind het best veel. Mijn bandenboer is niet meer dan 30 min bezig op de FJR, hij heeft inderdaad speciaal gereedschap zoals een hydrolische bandenlichter, en balanceer apparaat.
Sta meestal na een half uurtje weer buiten, en kost me de helft. Ongeacht of ik de banden daar vandaan heb of niet.
Overigens komen de echte hollandse krenten met de velg los (ipv dat de motor er nog aan vast zit), want dat is voor hem makkelijker monteren en dan rekent hij de helft van 50 eu.

[ Voor 15% gewijzigd door _Apache_ op 31-01-2018 11:42 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Laatste keer dat ik een band liet wisselen (kwam ik met losse achterband van mijn pa aan), vroeg de bandenboer €15. En daarvoor moest het apparaat aangepast worden omdat autobanden een andere mal gebruiken blijkbaar.
€50 voor het omleggen van een band, voor geen goud. Dan ga maar failliet -.-'

Ik breng tegenwoordig mijn complete motor gewoon naar de dealer. Heb geen zin om voor een paar tientjes moeilijk te gaan lopen :P

[ Voor 18% gewijzigd door lolgast op 31-01-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
w4rguy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:24:
[...]

Shell V-power was tot voor kort géén RON 98 maar RON 95. Dat is pas recentelijk aangepast. Staat op de site van Shell alleen niet sinds wanneer dat dan is.
BP Ultimate was inderdaad altijd al RON 98, tankte daar dan ook maar altijd.

De Tango bij mij in de buurt heeft ook RON 98 overigens. Was ik erg verbaasd over :P

[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 31-01-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Osiris schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:45:
[...]

Shell V-power was tot voor kort géén RON 98 maar RON 95. Dat is pas recentelijk aangepast. Staat op de site van Shell alleen niet sinds wanneer dat dan is.
BP Ultimate was inderdaad altijd al RON 98.
Thanks, maar het gaat om het idee toch? Tegenwoordig wordt niets meer '98' genoemd, maar heeft het een merknaam. Om even te duiden dat het er wel degelijk nog is. Het heet alleen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

[...]

BP Ultimate was inderdaad altijd al RON 98.
De sticker op de pomp van afgelopen zaterdag stond nog gewoon V-Power 95 op, dus dat is maar even afwachten dan :)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
w4rguy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:46:
[...]

Thanks, maar het gaat om het idee toch? Tegenwoordig wordt niets meer '98' genoemd, maar heeft het een merknaam. Om even te duiden dat het er wel degelijk nog is. Het heet alleen anders.
Nou ja, daar kon je je tot voor kort dus goed in vergissen :o

Denk je, ik tank 98, want Shell V-power! Nou, dat was dus gewoon 95 :P Maar dat hebben ze recentelijk dus aangepast. Nu geldt 't inderdaad wel ;)
tdw schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:46:
[...]

De sticker op de pomp van afgelopen zaterdag stond nog gewoon V-Power 95 op, dus dat is maar even afwachten dan :)
Zo recentelijk is 't dus :+

[ Voor 20% gewijzigd door Osiris op 31-01-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

LordKnox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:30:
[...]

In 2026 pas de eerste rit met veel kilometers? Ik denk dat je eerder ook wel een goede zonnige dag kunt vinden hoor.
Eh, februari dus :P.

Volgens de garage die deze cdi's verkoopt heeft het zin om, als je toch al 98 tankt (om mijn leidingen te beschermen tegen ethanol) de boel anders af te stellen omdat je dan wat vermogen kunt winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

Wat zijn de kosten bij MotoPort voor een grote beurt? Zie het op hun website niet terugkomen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

[...]

BP Ultimate was inderdaad altijd al RON 98, tankte daar dan ook maar altijd.

De Tango bij mij in de buurt heeft ook RON 98 overigens. Was ik erg verbaasd over :P
Ga ik eens de nieuwe V-Power proberen, misschien merk ik verschil.

De vorige keer dat ik V-Power tankte (toen nog 95 octaan) liep de motor voor mijn gevoel iets soepeler, maar was het olieverbruik ook hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Als je vaker in de regen terecht komt, zou ik je de Continental SportAttack III aanbevelen, doen het erg goed onder de S1000RR, slijten ook mooi rond ondanks mn snelwegkilometers.
HTT-Thalan schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:03:
[...]

Eh, februari dus :P.

Volgens de garage die deze cdi's verkoopt heeft het zin om, als je toch al 98 tankt (om mijn leidingen te beschermen tegen ethanol) de boel anders af te stellen omdat je dan wat vermogen kunt winnen.
Maarre.. jij was toch ook van het zo goedkoop mogelijk motorrijden? Slangetjes vervangen en 95 tanken lijkt me een gunstiger optie.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:20:
[...]

Als je vaker in de regen terecht komt, zou ik je de Continental SportAttack III aanbevelen, doen het erg goed onder de S1000RR, slijten ook mooi rond ondanks mn snelwegkilometers.
[...]

Maarre.. jij was toch ook van het zo goedkoop mogelijk motorrijden? Slangetjes vervangen en 95 tanken lijkt me een gunstiger optie.
Als ik straks zakelijke kilometers ga maken op een jong gebruikte NC750 of 700,dan zeker. De Alp is mijn plezier motor. Die gaat uiteindelijk helemaal gerestaureerd worden zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 08:05
Frans92 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:15:
[...]

Ga ik eens de nieuwe V-Power proberen, misschien merk ik verschil.

De vorige keer dat ik V-Power tankte (toen nog 95 octaan) liep de motor voor mijn gevoel iets soepeler, maar was het olieverbruik ook hoger.
Kan jij je olieverbruik meten per tank? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dryhte schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:33:
[...]

Moet je een Transalp kopen, dan wel ja :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-07 12:12
Wel erg veel geld voor het wisselen van wat bandjes.
Ook nooit meer dan 50 euro betaald bij een lokale bandenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Panini schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:38:
[...]

Ik heb bij mijn laatste zoektocht maar 1 iemand gevonden die motorbanden wil plaatsen die hij niet zelf levert ;) en daarvoor moet ik zo'n 25km rijden, en hij doet 't na zijn uren dus op afspraak.

Vorige bandenwissel dus maar aan hoofprijs bij een dealer laten doen die de motor kwam ophalen op 't werk en 'm weer terugbracht. Dan betaal je tenminste voor de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Dryhte schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:33:
[...]

Natuurlijk kan ik dat niet. Het was meer een gevoel dat ik had. Na 2 keer tanken moest er opeens behoorlijk veel olie bij, veel meer dan normaal.
Ik heb het verder niet wetenschappelijk onderzocht, maar dit was mijn gevoel zoals het ging. Dat had ik wel duidelijker mogen aangeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Panini schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:38:
[...]

Ik heb weleens zitten denken. Als je zo'n machine hebt dan kun je heel snel geld verdienen als je alleen maar bandjes er op zet. Moet je wel ruimte overhebben uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-07 16:10

Least Inkling

Product of the cold war

LordKnox schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:06:
[...]

Wat zijn de kosten bij MotoPort voor een grote beurt? Zie het op hun website niet terugkomen namelijk.
Wil geen toon zetten, maar ik zou MotoPort vermijden. Kan het niet helemaal hard maken, maar ik heb geen goed gevoel bij het werk wat ze afleveren.

Dit was in ieder geval bij Veldhoven, maar ook in Den Bosch.

Als ze zaken op de factuur zetten waar ik niet om gevraagd heb zonder overleg, ben je niet goed bezig.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
712641 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:02:
[...]

Ik heb weleens zitten denken. Als je zo'n machine hebt dan kun je heel snel geld verdienen als je alleen maar bandjes er op zet. Moet je wel ruimte overhebben uiteraard.
Is ook wel snel verdienen denk ik, daarom doen veel kleinere garages het ook nog erbij als service. De bandenboer waar ik het altijd liet doen was minder dan een half uurtje bezig ermee.

Nu laat ik het altijd door een maatje doen die een monteer apparaat heeft staan. :)
Dryhte schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:43:
[...]

Ik heb bij mijn laatste zoektocht maar 1 iemand gevonden die motorbanden wil plaatsen die hij niet zelf levert ;) en daarvoor moet ik zo'n 25km rijden, en hij doet 't na zijn uren dus op afspraak.

Vorige bandenwissel dus maar aan hoofprijs bij een dealer laten doen die de motor kwam ophalen op 't werk en 'm weer terugbracht. Dan betaal je tenminste voor de service.
Hier in de regio van Rotterdam is er gelukkig genoeg keuze.
Die 50 euro voor de service stop ik liever ergens anders in, maar ik snap de keuze dan wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
712641 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:02:
[...]

Sla je slag zou ik zeggen: https://www.datona.nl/banden-demonteer-apparaat.html. Prijs valt mij opzich wel mee. Het is niet zo'n pneumatische automatische machine, maar hij doet zijn werk wel.

Waar je wel bij moet opletten is dat het niet alleen banden wisselen is, maar ook garantie. Als je bij een motorzaak je banden laat wisselen en hij gaat kapot of schiet van de velg, noem het maar op. Dan doen ze het gratis voor je erop zetten. Ga jij die garantie ook bieden aan je klanten is de vraag.

Heb er zelf ook over na zitten denken, maar durf het risico en de verantwoordelijkheid niet aan. Er gaat straks toch iemand over de snelweg mee racen op jouw gemonteerde banden. En aangezien ik niet opgeleid ben om het te doen, wil ik het risico niet lopen dat ik iets fout doe en zo diegene om zeep help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

@Leviathius Ik denk dat dat wel op te vangen is met wat formuliertjes. Alsof de garage verantwoordelijk is voor jou veiligheid...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Laatst online: 11-07 08:29
Least Inkling schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:06:
[...]

Wil geen toon zetten, maar ik zou MotoPort vermijden. Kan het niet helemaal hard maken, maar ik heb geen goed gevoel bij het werk wat ze afleveren.

Als ze zaken op de factuur zetten waar ik niet om gevraagd heb zonder overleg, ben je niet goed bezig.
Kan je hier wat meer over vertellen (met name Den Bosch)? Ik wil namelijk mijn Triumph Street Triple R aan gaan bieden voor een 10kdm-beurt (officieel Triumph dealer). Weet je wellicht een andere zaak die dit (naar jouw mening) wel netjes doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

@maximiliaan_nl : stel dat jij een band niet goed monteert. Deze schiet eraf, waardoor de motorrijder zwaargewond raakt. Of erger nog, overlijdt. Dan ben jij toch aansprakelijk als de fout verwijtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Panini schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:18:
[...]
Is ook wel snel verdienen denk ik, daarom doen veel kleinere garages het ook nog erbij als service. De bandenboer waar ik het altijd liet doen was minder dan een half uurtje bezig ermee.

Nu laat ik het altijd door een maatje doen die een monteer apparaat heeft staan. :)

[...]

Hier in de regio van Rotterdam is er gelukkig genoeg keuze.
Die 50 euro voor de service stop ik liever ergens anders in, maar ik snap de keuze dan wel. :)
tja 't was wel wat meer dan 50€ ;) ik betaalde laatst namelijk 436€ voor een setje Conti TKC70 + montage + haakse ventielen.

Het brengen en halen kreeg ik wel voor niks erbij, maar dan nog: op bandenleader.be zouden de banden samen zo'n 250€ gekost hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Snel geld verdienen met banden monteren?
Er zijn er weinige die banden kunnen vervangen op 30 min. Meestal toch een uurtje (met demonteren etc..).
50€ per uur, bruto, is niet veel hoor. Als je het 'in het donker doet'.. maar dan ziet je ook met een risico...

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
kazzzdafke schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:30:
Snel geld verdienen met banden monteren?
Er zijn er weinige die banden kunnen vervangen op 30 min. Meestal toch een uurtje (met demonteren etc..).
50€ per uur, bruto, is niet veel hoor. Als je het 'in het donker doet'.. maar dan ziet je ook met een risico...
Als jij met een losse band aankomt en de bandenboer is een uur bezig met wisselen, zou ik twijfelen aan de kunde van die bandenboer...
Laatste keer was ik 40 minuten kwijt. En ik kwam op de motor zelf aangereden dus de bandjes moesten er nog onder vandaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
lolgast schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:34:
[...]

Als jij met een losse band aankomt en de bandenboer is een uur bezig met wisselen, zou ik twijfelen aan de kunde van die bandenboer...
Laatste keer was ik 40 minuten kwijt. En ik kwam op de motor zelf aangereden dus de bandjes moesten er nog onder vandaan :+
hmmm... ik moet het mss zo zetten:

Meestal toch een uurtje (met demonteren etc..).

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:11

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:36:
[...]

Moet je een Transalp kopen, dan wel ja :D.
Gelukkig geen olieverbruik van 1L op 150km. :X
Voor een Transalp van 20+ jaar oud is 1L op 5000KM niet problematisch, wel iets om in de gaten te houden.

@Dryhte, bij sommige motoren kun je dus wel per tank het olieverbruik meten, tijd voor een nieuw blok.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Je kunt altijd nog zelf je wiel er af gooien en naar de bandenboer tuffen...
Frans92 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:26:
@maximiliaan_nl : stel dat jij een band niet goed monteert. Deze schiet eraf, waardoor de motorrijder zwaargewond raakt. Of erger nog, overlijdt. Dan ben jij toch aansprakelijk als de fout verwijtbaar is.
Als je duidelijk onkundig hebt gehandeld misschien. Maar in de praktijk is het denk ik niet zo scherp gesteld, want anders konden alle garages hun deuren snel sluiten.

[ Voor 76% gewijzigd door 712641 op 31-01-2018 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
NL-RaVeR schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:09:

Aii, zuur. Enig idee waarop je fout ging, krijg je je fouten te zien achteraf?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-07 10:45

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dryhte schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:27:
[...]

tja 't was wel wat meer dan 50€ ;) ik betaalde laatst namelijk 436€ voor een setje Conti TKC70 + montage + haakse ventielen.

Het brengen en halen kreeg ik wel voor niks erbij, maar dan nog: op bandenleader.be zouden de banden samen zo'n 250€ gekost hebben ;)
Voor dat bedrag zou ik hem ook komen halen :P Voor mijn laatste setje (Michelen Anakee III) was ik €299 kwijt, incl (de)montage wielen, balanceren, afvoeren oude banden en haakse ventielen. Gewoon bij een zaak met fatsoenlijke apparatuur, niet bij Vladimir in de achtertuin met een schep, wat wodka en een aansteker :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:35
SmurfLink schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:45:
[...]
Aii, zuur. Enig idee waarop je fout ging, krijg je je fouten te zien achteraf?
Je krijgt later op de dag alleen een overzicht per mail met de categorieën waarin je een fout hebt gemaakt. Meerdere categorieën waarin ik 1 fout had, in de categorie voorang had ik er 2. Ik vermoed dat het met voetgangers te maken heeft, maar de specifieke vragen die je fout beantwoord krijg je niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
NL-RaVeR schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:01:
[...]

Je krijgt later op de dag alleen een overzicht per mail met de categorieën waarin je een fout hebt gemaakt. Meerdere categorieën waarin ik 1 fout had, in de categorie voorang had ik er 2. Ik vermoed dat het met voetgangers te maken heeft, maar de specifieke vragen die je fout beantwoord krijg je niet te zien.
Dat is best vervelend, dan kan je moeilijk leren van je fouten als je niet weet wat je fout had! Moet zelf volgende maand voor theorie dus ben zoveel mogelijk aan het absorberen qua kennis, vandaar de vragen. Hopelijk gaat je tweede poging wel goed!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Anteros schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:25:
[...]

Kan je hier wat meer over vertellen (met name Den Bosch)? Ik wil namelijk mijn Triumph Street Triple R aan gaan bieden voor een 10kdm-beurt (officieel Triumph dealer). Weet je wellicht een andere zaak die dit (naar jouw mening) wel netjes doet?
Moet wel vertellen dat dit een aantal jaren terug is geweest, 6-7 jaar wellicht?

Had mijn Kawa daar binnen gebracht voor een bandenwissel. Kwam zo uit dat ik daar was, niet specifiek uitgezocht en weinig tijd. Dus ik kom terug met een verwachting dat ik de banden en het opleggen moest aftikken:

- ze "hadden gezien" dat mijn remolie verouderd was, dus hadden ze die vervangen. Echter hadden ze de boutjes dolgedraaid, dus kwam er een (niet origineel) nieuwe remoliereservoir op.
- mijn achterremblokken waren vervangen "want daar kon ik echt niet mee verder rijden"
- als ik problemen zou krijgen met de RDC-ventiel (bandenspanning) in het voorwiel, mocht ik terugkomen, want dan zouden ze die kosteloos (duh) vervangen, want met het vervangen van de band hadden ze er niet op gelet en wss het ding beschadigd. Die krengen kosten meer dan 250,-...
- en een afrekening van klein materiaal. Konden ze niet uitleggen wat dat dan moest zijn. Enige wat ik kan verzinnen was het inzepen van de banden, maar voor de rest?

Dus ik heb ze mijn verzoek per email laten zien en gevraagd waar ik dit allemaal gevraagd heb. Was er toch zeker van dat ik een bandenwissel wilde en geen inspectie. Ik heb ze verteld dat ik mijn eigen dielert heb waar dit soort zaken afgehandeld worden.

Kijk, als ze zouden bellen van "Luister meneertje, we hebben dit geconstateerd en willen u daarbij helpen", had ik nog de keus gehad.

Dus heb ik daar meer dan een uur lopen bakkesen om mijn fiets terug te krijgen en de bandenwissel te betalen. De rest konden ze daar stoppen waar geen zonlicht komt.

Had mijn rechtsbijstand gebeld en die hebben Motoport verteld dat er geen retentierecht bestaat, anders dan het materiaal wat ze verspijkerd hadden er weer af te halen om de originele staat terug te krijgen. Dat deden ze dan maar niet.

Heb ze later nog de kosten die mijn dealer had moeten maken doorgestuurd, maar uiteraard is dat niets geworden.

Nee, ik kom daar niet meer ;) dat snap je wel.

Welke je dan wel moet hebben, kan ik je niet vertellen maar een franchise als Motoport bezuinigt op naar mijn mening de verkeerde dingen, en dat is het onderhoudsgedeelte.

Ikzelf ga naar mijn eigen (nu) BMW-dealer voor de officiele beurten (garantie) en voor triviale zaken zoals banden of kleine dingetjes naar een supermonteur met zijn eigen werkplaats in de avonduren a 15 euri per uur. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
SmurfLink schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:05:
[...]

Dat is best vervelend, dan kan je moeilijk leren van je fouten als je niet weet wat je fout had! Moet zelf volgende maand voor theorie dus ben zoveel mogelijk aan het absorberen qua kennis, vandaar de vragen. Hopelijk gaat je tweede poging wel goed!
Beste tip is om veeeeeel examens te oefenen. En om vooral tijdens het examen niet te gaan denken 'wat zou ik doen als ik op de motor zat' in bepaalde situaties. Maar denk gewoon 'Wat wilt het cbr horen dat ik antwoord'.

Klassieke voorbeeld is invoegen op de snelweg. Tijdens rijlessen leer je om vóór auto's en vrachtwagen in te voegen. Dus als je bij het invoegen naast een vrachtwagen uitkomt, dotje gas erbij en ervoor invoegen. Wat wilt het CBR op je theorie als antwoord? Juist, je moet er achter invoegen. Maar zodra je dat doet bij je praktijk examen zak je want 'Je reed niet assertief genoeg en gebruikte niet de snelheid van de motor'. 8)7

Ook een vraag die ik zelf fout had: 'Hoe moet een motorhandschoen zitten als hij goed past?'
A. Strak
B. Soepel
Ik dacht strak, want dat is dat hij goed aansluit op je hand. Juiste antwoord was soepel. Tja wat is soepel? Inderdaad, lekker vaag en dus is dat wat het cbr wilt horen :9.

[ Voor 12% gewijzigd door Leviathius op 31-01-2018 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Least Inkling lekkere zaak dat... Vooral dat remolie-reservoir. Zij gaan er ongevraagd, aanzitten, slopen het, en brengen jou vervolgens kosten in rekening voor het vervangen door een inferieur onderdeel? 8)7

Sowieso ben je een aardige baviaan als je de boutjes daarvan draait, dat zijn vaak simpele kruiskop-boutjes waar bijna geen kracht voor nodig is. Of hadden ze het ontluchtingsnippel gesloopt? Die kan wel wat vaster zitten, dat is me zelf ook al eens gelukt om af te breken :+

@Leviathius dat is het beste advies voor theorieexamens inderdaad. Niet proberen om logisch en praktisch na te denken, maar denk als een ambtenaar. Wat wil het CBR horen? Dat is inderdaad lang niet altijd de meest praktische oplossing, maar wel wat het CBR wil horen.

[ Voor 21% gewijzigd door Chakotay op 31-01-2018 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Het vervelende van de reservoirs is dat ze van aluminium gemaakt zijn en dat een stalen boutje dus echt een probleem kan worden. Ik heb een jaar of wat geleden nog een keer een boutje moeten uitboren. Dat werkt aardig op je zenuwen... Want je weet dat als je niet oppast dat je reservoir naar de knoppen is.

[ Voor 13% gewijzigd door 712641 op 31-01-2018 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42

Winkiller

De Mopperpot

Least Inkling schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:06:
[...]

Of beloven een afleverbeurt te doen die ze nooit uitvoeren, ik koop er nooit meer een motorfiets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
MotoPort DB -.-' Mijn eerste motor kwam daar vandaan. Ik kom daar ook niet meer eversince

Nee meneer, die €295 afleverkosten kunnen we er niet afhalen, we willen zeker weten dat elke motor die hier vandaan komt helemaal wordt nagelopen voor hij de deur uit gaat. Olie verversen, bougies vervangen, ketting en tandwielen invetten...

Bij mijn eerste rit op die motor, liep hij op 3 cilinders (en dat moesten er 4 zijn :+ ). Na hem vervolgens 2 weken kwijt te zijn was het verhaal dat 1 bougie volledig zwart was. "En meneer, omdat hij toch hier stond hebben we de olie ook ververst. Die zag er niet al te fris meer uit."
Er was *(#!@ nog geen 10km mee gereden sinds die €295. Kloothommels :+

Ik kom er alleen om een rondje te lopen als ik op een reparatie bij de Mediamarkt moet wachten. Iets kopen? Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Chakotay en weet je wat hun antwoord was? Ja klopt, maar het moest dan toch vervangen worden en dat zou op een ander ook geld hebben gekost. Ze hebben wel lef hoor _/-\o_ :P

Edit: maar ik wilde geen toon zetten hoor... :+

[ Voor 13% gewijzigd door Least Inkling op 31-01-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Ik ben sowieso geen fan van dealers, maar die Motorport klinkt wel als een heel extreem voorbeeld van een slechte dealer.

Probleem wat ik heb is dat je toch de hoofdprijs betaalt. Als ze vervolgens de kantjes er vanaf lopen dan kun je dat niet controleren.

[ Voor 36% gewijzigd door 712641 op 31-01-2018 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Least Inkling schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:16:
@Chakotay en weet je wat hun antwoord was? Ja klopt, maar het moest dan toch vervangen worden en dat zou op een ander ook geld hebben gekost. Ze hebben wel lef hoor _/-\o_ :P
Lekkere redenatie :X Hoe hard heb je ze in hun gezicht uitgelachen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

lolgast schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:16:
MotoPort DB -.-' Mijn eerste motor kwam daar vandaan. Ik kom daar ook niet meer eversince
Ik kom er alleen om een rondje te lopen als ik op een reparatie bij de Mediamarkt moet wachten. Iets kopen? Nee
Iets kopen kan als je het snel nodig hebt, bv. een slot, kettingspray, afdekzeil. etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
712641 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:19:
Ik ben sowieso geen fan van dealers, maar die Motorport klinkt wel als een heel extreem voorbeeld van een slechte dealer.

Probleem wat ik heb is dat je toch de hoofdprijs betaalt. Als ze vervolgens de kantjes er vanaf lopen dan kun je dat niet controleren.
De man die mijn/onze Alfa's onderhield had een mooie one-liner over de Kwikfit die in mijn ogen ook voor de MotoPort Den Bosch geldt:
"Ze hebben echt allemaal een diploma hoor: De een is schilder, de ander stucadoor en weer een ander loodgieter. Maarja, he.. >:) "

@Winkiller Nee. Dan rij ik liever 15 minuten verder ;)

[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 31-01-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Mjah, wel geinig, want zowel ik als mijn vader hebben goede ervaringen met Motoport Express in Hoogezand. (beter dan bij "DE" motorzaak van het noorden, Motoplaza)
Denken heel erg met je mee, en toen ik weinig geld had voor een reparatie hebben ze express 2ehands onderdelen gezocht. Goed, toen de Dynamo/spanningsregelaar stuk waren duurde het wel lang, dat heeft ook veel geld gekost(700 euro in totaal, dynamo, spanningsregelaar + olie e.d.) maar verder...

Uurloon is ook gewoon redelijk, exact hetzelfde als de Triumph Dealer, maar 30 euro goedkoper dan bij Motoplaza)

[ Voor 17% gewijzigd door darkkingll op 31-01-2018 14:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Winkiller schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:21:
[...]

Iets kopen kan als je het snel nodig hebt, bv. een slot, kettingspray, afdekzeil. etc.
Verbruiksmateriaal als kettingspray bij een grote dealer kopen is ook een goede manier om je geld kwijt te raken... €15 voor een busje vet vind ik wat overdreven :P

@darkkingll Motoports zijn franchises, de kwaliteit en serviceniveau kan per vestiging nogal verschillen. Vooral de wat meer 'afgelegen' vestigingen zoals Leeuwarden en Hippolytushoef hoor ik bijna nooit iets slechts over.

[ Voor 23% gewijzigd door Chakotay op 31-01-2018 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Allicht dat er goede motoport-zaken zijn, kan dat (en wil dat) niet beoordelen. Wil het ook niet over 1 kam scheren.
Maar af en toe zie ik monteurs lopen, waar ik jeuk van krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Chakotay schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:22:
[...]

Verbruiksmateriaal als kettingspray bij een grote dealer kopen is ook een goede manier om je geld kwijt te raken... €15 voor een busje vet vind ik wat overdreven :P
Ja daar ben ik het mee eens maar als je het snel nodig hebt ga ik echt wel even langs om het te halen.
Of als het belangrijk is :)

[ Voor 3% gewijzigd door Winkiller op 31-01-2018 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-07 15:56
Ik heb mijn motor bij Motoport Uithoorn gekocht, ook geen enkel probleem gehad. Stonden open voor onderhandeling, korting gehad en geen afleverkosten hoeven betalen. Toen het aanvragen van het kenteken wat langer duurde kon ik zelfs de motor ophalen en enkele dagen met groene plaat rondrijden, zodat ik tenminste kilometers kon maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
712641 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:14:
Het vervelende van de reservoirs is dat ze van aluminium gemaakt zijn en dat een stalen boutje dus echt een probleem kan worden. Ik heb een jaar of wat geleden nog een keer een boutje moeten uitboren. Dat werkt aardig op je zenuwen... Want je weet dat als je niet oppast dat je reservoir naar de knoppen is.
Vroeger was het misschien meestal aluminium. Tegenwoordig is een zeer groot deel van plastic. Er zijn nog wel genoeg aftermarket reservoirs die van metaal zijn, maar standaard zijn ze meestal van plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

@PilatuS Dat is nog erger in feite...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

Over de MotoPort-discussie. Ik ben zelf alleen bekend met het verkoopkanaal van MotoPort. Moest een nieuwe helm kopen en dat betekent dus passen. Ik heb een vrij dikke kop dus veel modellen vallen dan al af. Ik had me wel ingelezen dus wist dat de vorm van je hoofd redelijk belangrijk is bij het kopen van een helm. Bij MotoPort Echt kwam een ouder vrouwke me helpen die zei: "Ach als de helm lekker zit, dan is dat prima. Dat geneuzel over vormen is maar onzin." Ik heb me langzaam omgedraaid en ben weer vertrokken.

Qua onderhoud heb ik geen ervaring maar ik blijf denk ik toch maar gewoon bij mijn vaste kracht gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini

Nee meneer, die €295 afleverkosten kunnen we er niet afhalen, we willen zeker weten dat elke motor die hier vandaan komt helemaal wordt nagelopen voor hij de deur uit gaat. Olie verversen, bougies vervangen, ketting en tandwielen invetten...

Bij mijn eerste rit op die motor, liep hij op 3 cilinders (en dat moesten er 4 zijn :+ ). Na hem vervolgens 2 weken kwijt te zijn was het verhaal dat 1 bougie volledig zwart was. "En meneer, omdat hij toch hier stond hebben we de olie ook ververst. Die zag er niet al te fris meer uit."

Daar kan ik maar 1 ding op zeggen: wat een lutsers :X
Dryhte schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:27:
[...]

Oef, wat een prijzen. Maja zoals aangegeven: gemak mag ook wat kosten natuurlijk.
Als starter is mijn tijd nog niet zo kostbaar. :+

Betreffende de MotorPort discussie: volgens mij zijn het allemaal franchisehouders die onder de naam van MotoPort werken toch? In dat geval kan ik mij het verschil in kwaliteit van de zaken wel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Het beste wat je kunt doen is gewoon naar een kleine zelfstandige gaan. Dat werkt voor mij altijd het best.

Sowieso franchise vertrouw ik niet, want waarom zou je dat nodig hebben als je gewoon weet wat je doet?

[ Voor 33% gewijzigd door 712641 op 31-01-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Even voor mijn gemoedsrust, ik was niet van plan alle motoport-zaken te bashen. Was alleen mijn ervaring met deze twee zaken van ze.

Mijn "supermonteur" in de avonduren heeft bij een Motoport-zaak gewerkt en die is daar met een goede reden weggegaan en werkt nu bij een lokale fietsenboer.

[ Voor 37% gewijzigd door Least Inkling op 31-01-2018 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020

Dat is dure olie. Vast hele goeie :/

Heb twee jaar geleden een motor gekocht van een particulier die hem bij mp in onderhoud heeft gehad. onderhoud historie netjes op papier erbij inclusief de facturen.
Ik doe zelf altijd het onderhoud aan de motoren. Laten we zeggen dat het onderhoud niet helemaal voldeed aan mijn eigen standaard |:( Als je een olie filter al moet doorboren om er een schroevendraaier doorheen te steken om los te draaien..
Het zal een prima zaak zijn maar mij zie je er ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

@wilco1985 Hoezo moest je het filter doorboren? Met de juiste sleutel of tang kun toch bijna elk filter losmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:34
Ik ben dan vast de enige die steevast teveel betaald.

Jaarlijks een winterbeurt bij mijn vaste motorboer waar ik de motor ook gekocht heb. Ze komen de motor halen, ze lopen hem helemaal na, BOVAG beurtje, wassen hem netter dan dat ik zelf kan en leveren hem ook thuis weer af. Kost 160eu, ik vind het wel prima.

Achterband hebben ze vorig jaar ook gelijk mogen doen. Het ding stond er toch en ik heb er dan geen omkijken naar. Prijs weet ik niet precies meer, maar vond ik redelijk.

Nu rijd ik wel weinig dus dan maakt het wat minder uit dan wanneer je elk jaar een nieuwe band nodig bent natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 16:06

Wootlock

Evilution

Ik kan dit beamen.
Street triple R daar gekocht, 3 maanden moeten wachten op bar end mirrors |:( kom ik eraan voor de 1k km beurt hebben ze er maar 1...
Beurt betaald en nooit meer teruggegaan waardeloos daaro.
Als je naar een Triumph dealer wil gaan in brabant kan ik MotorCentrum Rijen aanbevelen :) goede service daar !

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

B-Real schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:57:
Ik ben dan vast de enige die steevast teveel betaald.

....
Ik rijd BMW dus je bent niet de enige :+

Alhoewel, mijn BMW-dealer heeft een arbeidsloon van 54,-/uur en vooraf bepaalde arbeidsuren qua standaard activiteit. Vervangend vervoer? Niet zeuren, daar staat nog een ouwe RT van me, neem die maar mee.

Dus het geld komt wel ergens terug, al is het niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@B-Real €160 voor een beurt incl wassen & halen/brengen klinkt niet als teveel toch? Of is een beurt in dit geval alleen een oliewissel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Least Inkling schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:08:
[...]

Ik rijd BMW dus je bent niet de enige :+

Alhoewel, mijn BMW-dealer heeft een arbeidsloon van 54,-/uur en vooraf bepaalde arbeidsuren qua standaard activiteit. Vervangend vervoer? Niet zeuren, daar staat nog een ouwe RT van me, neem die maar mee.

Dus het geld komt wel ergens terug, al is het niet alles.
54 euro per uur is erg netjes. Ik hoop niet dat hij meeleest. :*)

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Bij mijn eerste factuur riep ik met mijn domme kop of ie een typefout had gemaakt :+

Neuh...was toch nie...zei ie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
€54 per uur bij een BMW-merkdealer? Ik dacht dat die meer richting de €90 vroegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:34
Chakotay schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 16:09:
@B-Real €160 voor een beurt incl wassen & halen/brengen klinkt niet als teveel toch? Of is een beurt in dit geval alleen een oliewissel?
Nee hoor, gewoon standaard BOVAG beurt. Ik vind de prijs meer dan redelijk ook gezien het feit dat ze hem halen/brengen en zeer uitgebreid wassen en weer smeren.

Opmerking was meer sarcastisch bedoelt omdat ik de indruk kreeg dat geen motorzaak qua onderhoud te vertrouwen is en men het zelf beter kan. Ik kan het absoluut niet zelf, vind dat mijn motorzaak redelijke prijzen rekent en gun ze derhalve gewoon dit werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Chakotay ja daar had ik eigenlijk ook ernstig rekening mee gehouden toen ik de GSA kocht, maar dit bedrag is toch fijner

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.