Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.256 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:48
Je moet klein beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

Overigens, ik hou mijn bonnetjes goed bij wat betreft mijn motorkledij.

Oude jas heb ik gekocht op 07 juli 2012 voor € 369.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Fuelke schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:51:
Overigens, ik hou mijn bonnetjes goed bij wat betreft mijn motorkledij.

Oude jas heb ik gekocht op 07 juli 2012 voor € 369.
Zolang de oude kleding nog goed is zijn er sowieso maar weinig mensen die iets nieuws gaan kopen. Er komt alleen een punt dat je een keer voor iets nieuws gaat. Ik rij met mijn racepak van leer ook alweer 7 jaar rond. Die begint inmiddels ook wel wat minder te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
PilatuS schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:56:
[...]

Zolang de oude kleding nog goed is zijn er sowieso maar weinig mensen die iets nieuws gaan kopen. Er komt alleen een punt dat je een keer voor iets nieuws gaat. Ik rij met mijn racepak van leer ook alweer 7 jaar rond. Die begint inmiddels ook wel wat minder te worden.
Same here, pas als het echt kapot/versleten is gaat het weg. Tot die tijd koop ik er wel gewoon wat nieuws bij. :*)

Onlangs mijn 6 jaar oude pak weg gedaan, maar dat was nodig na een heftig ongeluk. Anders zou ik er mee blijven rijden tot het niet meer kan denk ik. Was er na een eerder, licht, ongeluk ook gewoon mee verder blijven rijden.
lolgast schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:27:
Zou hij niet op de motorbeurs staan? Ducati staat daar meestal met een redelijke stand. Hadden vorig jaar ook alle lopende modellen staan
PilatuS schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:37:
[...]

We willen er niet op zitten, we willen er mee rijden :P
Dat dus :+ .
En de motorbeurs ben ik wel een beetje klaar mee eigenlijk. Mij vaak net wat te druk als ik niks nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41

Vrijdag

De Zwarte

Hmz, ik moet eigenlijk ook een nieuwe broek. Mijn eerste broek was eigenlijk te lang, mijn huidige broek heeft een niet uitneembaar regenmembraan. Dat is... warm :X
Alleen ben ik nogal vertically challenged en dan is het nog een hele klus om een goed passende broek te vinden. Een normale spijkerbroek kan wel, want die kan je in laten nemen, een motorjeans was verbazingwekkend genoeg ook nog te vinden (Revvit). Maar het lijkt wel alsof alle motoroverbroeken gericht zijn op óf hele lange mensen óf hele corpulente.
Binnenkort toch maar naar MKC en in elk geval de motorbeurs.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Vrijdag schreef op maandag 29 januari 2018 @ 00:54:
Hmz, ik moet eigenlijk ook een nieuwe broek. Mijn eerste broek was eigenlijk te lang, mijn huidige broek heeft een niet uitneembaar regenmembraan. Dat is... warm :X
Alleen ben ik nogal vertically challenged en dan is het nog een hele klus om een goed passende broek te vinden. Een normale spijkerbroek kan wel, want die kan je in laten nemen, een motorjeans was verbazingwekkend genoeg ook nog te vinden (Revvit). Maar het lijkt wel alsof alle motoroverbroeken gericht zijn op óf hele lange mensen óf hele corpulente.
Sommige merken hebben ook verschillende broek lengtes. Uit mijn hoofd heeft Rev'it dit ook met textiele broeken. Bijvoorbeeld de Enterprise 2 kun je kiezen uit Kort of Lang bij MKC
Maar ik meen ook gezien te hebben dat Rev'it een textiele broek heeft met broek lengte 30", 32" & 34"

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op maandag 29 januari 2018 @ 00:54:
Hmm, voor mij lijkt het altijd alsof alle motoroverbroeken gericht zijn op óf hele korte mensen óf hele corpulente. :P

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Santho schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:48:
[...]

Sommige merken hebben ook verschillende broek lengtes. Uit mijn hoofd heeft Rev'it dit ook met textiele broeken. Bijvoorbeeld de Enterprise 2 kun je kiezen uit Kort of Lang bij MKC
Maar ik meen ook gezien te hebben dat Rev'it een textiele broek heeft met broek lengte 30", 32" & 34"
Ik heb uiteindelijk bij Polo een Vanucci lengtemaat broek gehaald, ik heb eigenlijk 32 breed en 36 lang nodig. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 10:28
Santho schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:48:
[...]

Sommige merken hebben ook verschillende broek lengtes. Uit mijn hoofd heeft Rev'it dit ook met textiele broeken.
Klopt, ik heb mijn Sand 3 ook in een 'lengtemaat'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:24:
[...]

Nope, Ik rijd sowieso nóóit harder dan dat toegestaan is volgens de teller van de fiets :*) :9
En dan zet je zeker je teller in MPH? :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39
Aschtra schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:31:
Heb een tijdje gespeeld met de instellingen van het renderen en vind het zo wel goed:

[video]

Over het algemeen goed tevreden over de kwaliteit. Er zijn nog een paar puntjes die ik zelf moet verbeteren maar dat is even spelen met de ProTune instellingen op de GoPro.

Alleen als ik op mijn telefoon het filmpje kijk is die nog blokkerig. Kan het zijn dat het nog niet 100% processed is?
Ik heb gemerkt dat opnames in Native resolutie en gewoon breedbeeld (ipv fisheye) een stuk betere beeldkwaliteit oplevert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hmm, koppeling ontluchten & vloeistof vervangen van afgelopen vrijdag heeft niet geholpen, ik raak nog steeds na 5 seconden de druk langzaam kwijt. Normaal rijden en schakelen gaat prima, maar ik moet hem bij het stoplicht echt in de neutraal zetten ipv in 1 met ingetrokken koppeling. Ik zie nergens vloeistof lekken, koppelingscylinder vervangen dan maar :) Die stond voor €35 nog bij motorparts-online, de pomp aan het stuur vind ik zo snel niet helaas.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
wd200 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:35:
Ik heb eens street triple R uit 2009 en via MP een setje originele rizoma reverse retro gekocht voor een goede prijs.
deze spiegels dus. http://www.ducati.ms/foru...rrors-20151213_132759.jpg

HIer zaten een zet stuurgewrichten bij volgens het doosje MA533B maar als ik zoek op internet lijkt het een ander type ?

Het stuureinde van mijn triple ziet er nu zo uit
[afbeelding]

De binnenkant van stuur ziet er zo uit
[afbeelding]

dit zit er bij
(met nog een aantal grotere inbus bouten, rubber dingen en ringetjes.
[afbeelding]

Als ik de inbus uit het stuur van de motor draait kan ik dit " busje" er tussen draaien maar sluit die niet helemaal perfect aan ivm een kleine kier tussen het handvat maar dat is nog prima hetgeen waar ik mij aan stoor is dat er geen afdekkap bij zit waardoor ik tegen dit gat aan kijk.
[afbeelding]

Ik zie op mlmparts dat ik stuurgewrichten kan kopen maar ik twijfel of dat de oplossing is, van de hele contructies die in het stuur gaan zijn volgens mij niet nodig.
voor mijn gevoel heb ik enkeleen busje nodig tussen het origineel (zilver) kapje en het stuur waar de spiegels op kunnen.

wat mis ik / doe ik verkeerd ?
Iemand een idee welke adapters ik moet hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
wd200 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:12:
[...]

Misschien kun je iets met deze afbeelding: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
steffex schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:24:
[...]

Misschien kun je iets met deze afbeelding: klik
Nope helaas :(

De basis daarvan is stuurgewrichten die in een hol stuur gaan. Mijn stuur is niet hol helaas.

Thnx voor meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
@wd200 Hier kun je ook nog even naar kijken: https://www.sparks-online...el-adapter-triumph-bs819b. Volgens mij is zoiets wat je zoekt :)

edit:

Ik was ondertussen nog even door aan het zoeken :)

Hopelijk zijn dit weekend mijn onderdelen eindelijk bij de shop binnen. Wil graag mijn handguards weer herstellen nadat er 1 was afgeknapt. Afgelopen zomer de motor op de grond moeten leggen nadat mijn voorwiel weggleed op wat grind bij het draaien op de weg. |:(

[ Voor 56% gewijzigd door steffex op 29-01-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

Imperial_Master schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:40:
[...]

Klopt, ik heb mijn Sand 3 ook in een 'lengtemaat'
Hier ook, een XYL Short.

Heb een mini panne met de verlichting op de motor btw. Had hem vanmorgen uit de garage geduwd, zet het contact aan en de koplamp brandde niet. De kleine lampjes vooraan links en rechts branden wel maar die geven amper licht.

Afbeeldingslocatie: https://mcn-images.bauersecure.com/upload/273612/images/01honda-cbr250.jpg

Grootlicht doet het dan weer wel, maar dat vinden tegenliggers niet zo leuk :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 14:49
wd200 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:12:
[...]

Dopjes voor in die gaten kopen bij de bouwmarkt?

Afbeeldingslocatie: https://www.on2wheels.nl/Files/2/43000/43897/ProductPhotos/MaxContent/286583163.png

[ Voor 92% gewijzigd door cyntax op 29-01-2018 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:00:
Hmm, koppeling ontluchten & vloeistof vervangen van afgelopen vrijdag heeft niet geholpen, ik raak nog steeds na 5 seconden de druk langzaam kwijt. Normaal rijden en schakelen gaat prima, maar ik moet hem bij het stoplicht echt in de neutraal zetten ipv in 1 met ingetrokken koppeling. Ik zie nergens vloeistof lekken, koppelingscylinder vervangen dan maar :) Die stond voor €35 nog bij motorparts-online, de pomp aan het stuur vind ik zo snel niet helaas.
Ik heb precies hetzelfde gehad met een oude motor van mij. Uiteindelijk de cilinder gereviseerd en toen was het probleem verholpen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:49
Vandaag de Honda CBF 500 gehaald.
Was een lesmotor geweest en heeft dus de nodige deukjes en valpartijen meegemaakt. Maar gezien ik beginner ben denk ik dat daar nog wel een paar bijkomen. :+

Tijdens het proefritje niet echt iets opvallends opgemerkt, alleen toen die koud was het motorgeluid een beetje stroef.

Voor een kleine €950.

@lolgast Nog iets om aan te vullen :)

UserMotormerkMotortypeBouwjaarProvincie
XeposHondaCBF 5002006Noord-Brabant

[ Voor 5% gewijzigd door Xepos op 30-01-2018 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Nette prijs voor die CBF500. Hoeveel heeft ie gelopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

JK schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:52:
Voor een lesmotor kan je beter vragen: hoeveel heeft ie geleden?

;)

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
@Xepos : Gefeliciteerd met je nieuw fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Frans92 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:56:
[...]

;)
Mwoah, tenzij hij roest heeft op kritieke plekken durf ik die gok met een cb500 wel aan. Keiharde machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:35:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad met een oude motor van mij. Uiteindelijk de cilinder gereviseerd en toen was het probleem verholpen.
Nadat ik de koppelingshendel een nachtje heb vastgezet met een tiewrap zie ik toch wat vocht bij de mastercylinder. Die stond niet meer te koop voor de Caponord, maar o.a. de Futura blijkt precies hetzelfde partnummer te gebruiken. Daar hadden ze er nog wel eentje van liggen bij 2ehandsonderdelen.net, die ook maar besteld dus :) Dit weekend de boel maar eens gaan ombouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:26:
[...]

Mwoah, tenzij hij roest heeft op kritieke plekken durf ik die gok met een cb500 wel aan. Keiharde machines.
Waarschijnlijk ook de reden waarom ze als lesmotor zijn ingezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

[...]

Ja dat is ook zo. Maar toch heeft een lesmotor heel wat meer te lijden dan een normale motor.

Overigens, @Xepos gefeliciteerd met de aankoop en veel plezierige, veilige kilometers gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Frans92 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:30:
[...]

Ja dat is ook zo. Maar toch heeft een lesmotor heel wat meer te lijden dan een normale motor.
En ze worden zeer goed onderhouden voor hun leeftijd en kilometers, want geen een rijschool gaat het risico lopen op panne die zich uit in welke vorm dan ook - dat is veel schadelijker dan 'meer onderhoud' ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

tdw schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:04:
[...]

En ze worden zeer goed onderhouden voor hun leeftijd en kilometers, want geen een rijschool gaat het risico lopen op panne die zich uit in welke vorm dan ook - dat is veel schadelijker dan 'meer onderhoud' ;)
Daar heb je gelijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Frans92 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:56:
[...]

;)
Hij zal vast vaker omvallen, maar krijgt ook misschien wel beter z'n onderhoud en staat zelden stil.
Al zou ik zelf niet snel voor zoiets kiezen, maar dat is gebaseerd op gevoel. Om mee te beginnen en de prijs is niet slecht, waarom niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik zou bij een ex-lesmotor alleen wel bij de eerste oliewissel meteen even de koppelingsplaten vervangen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

En de verglaasde remblokken :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Mijn laatste post hier was van 1 december, nu pas weer bijgelezen met alles 8)

In tussentijd een belangrijkste beslissing genomen:
ik ga vanavond mijn Versys 650 inruilen voor een nieuwe 2018 Z1000SX Tourer :9~

(@maximiliaan_nl alvast mijn excuses omdat ik deze nieuw koop :>
Kon het niet laten... >:) )

Afbeeldingslocatie: https://storage.kawasaki.eu/public/kawasaki.eu/en-EU/model/18ZX1000W_40RBK1DRF1CG_A.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Gefeliciteerd alvast met de aankoop! (en welkom terug :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:04
Hupla,; dat het zonnetje maar snel komt en de temp wat omhoog gaat.. Ik tel al af naar de 15 graden. Dan kan ik na 4 maand er ook weer aan beginnen :D

Never ever financial advice...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Anoshky schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:19:

[afbeelding]
Kan je geen nieuwe rits in je Versys laten zetten? :+

Oke sorry, dit is wat flauw :9

[ Voor 3% gewijzigd door Frans92 op 30-01-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Secsytime

Automagisch

[afbeelding]
Gefeliciteerd! Prachtige machine. Zou zelf voor de groene gaan :p of de oranje van vorig jaar :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Gewoon doen joh. Niet te hard rijden hè...
Frans92 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:38:
[...]

Kan je geen nieuwe rits in je Versys laten zetten? :+
Hahaha. This post made my day... :>

Ik heb genoeg zelfspot om te snappen dat ik dit soort grappen verdiend heb.
Chakotay schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:28:
[...]

Nadat ik de koppelingshendel een nachtje heb vastgezet met een tiewrap zie ik toch wat vocht bij de mastercylinder. Die stond niet meer te koop voor de Caponord, maar o.a. de Futura blijkt precies hetzelfde partnummer te gebruiken. Daar hadden ze er nog wel eentje van liggen bij 2ehandsonderdelen.net, die ook maar besteld dus :) Dit weekend de boel maar eens gaan ombouwen.
Ik had voortdurend water in mijn reservoir zitten... Dat kwam dus via de cilinder binnen. Vervolgens had ik dus nul compressie in mijn koppeling.

Moet wel zeggen dat ik mijn hydraulische koppeling wel mis, want nu heb ik een kabel en dat is toch minder lekker koppelen. Verder was het overigens een wrak want o.a. mijn achterrem deed het totaal niet en gaf alleen maar problemen. Onderdelen waren voor dat kreng bijna niet te vinden...

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:45

[afbeelding]
Tof ding! Alleen die dempers vind ik afgrijselijk maar die zijn er zo van onder als je je daar aan stoort :)

Zelf merk ik ook dat ik hier nog amper post maar probeer eens per week toch wel even bij te lezen.

@wd200
Wat betreft de bar end mirrors, die zijn zo vet! Die wil ik ook nog eens aanschaffen maar vind ze altijd erg duur... Voor de benodigde spullen misschien contact opnemen met rizoma of een leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

R0y. schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:46:
[...]

Tof ding! Alleen die dempers vind ik afgrijselijk maar die zijn er zo van onder als je je daar aan stoort :)

Zelf merk ik ook dat ik hier nog amper post maar probeer eens per week toch wel even bij te lezen.

@wd200
Wat betreft de bar end mirrors, die zijn zo vet! Die wil ik ook nog eens aanschaffen maar vind ze altijd erg duur... Voor de benodigde spullen misschien contact opnemen met rizoma of een leverancier?
Die bar-ends staan heel goedkoop op ebay/ali. Heb die ook al 10 jaar op de monster zitten.

Edit: https://nl.aliexpress.com...98a4a57&priceBeautifyAB=3

[ Voor 29% gewijzigd door Tylen op 30-01-2018 12:50 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18

[afbeelding]
Wat een toffe bak zeg! Vraagje.. waarom heet dit model een Tourer, zo ziet het er niet echt uit aan het plaatje. Of is de zithouding toch redelijk rechtop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12

[afbeelding]
Nice ik hoop wel dat je ook de zijkoffers heb gehaald. Welke kleur? En als je geen foto's plaats ben je wat mij betreft niet meer welkom in deze topic. :9

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Secsytime

Automagisch

CFC-Mathijs schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:57:
[...]

Wat een toffe bak zeg! Vraagje.. waarom heet dit model een Tourer, zo ziet het er niet echt uit aan het plaatje. Of is de zithouding toch redelijk rechtop?
Omdat het een sporttour motor is met de koffers er standaard bij :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Secsytime schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:18:
[...]

Omdat het een sporttour motor is met de koffers er standaard bij :9~
Dat kan je op zijn plaatje niet zien he. Maakt de motor wel meteen een stuk minder mooi >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik kom er overigens wekelijks eentje tegen. De standaard uitlaten bulderen al best behoorlijk. Boven mijn verwachting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
CFC-Mathijs schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:23:
[...]

Dat kan je op zijn plaatje niet zien he. Maakt de motor wel meteen een stuk minder mooi >:)
Juist andersom. Maakt de motor een stuk mooier.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini

[afbeelding]
Mooie machine! Jammer genoeg is het nog net geen lekker weer om de machine goed aan de tand te voelen, of rij je gewoon door in de winter?
Chakotay schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:10:
Ik zou bij een ex-lesmotor alleen wel bij de eerste oliewissel meteen even de koppelingsplaten vervangen :P
Vooral het laatste ja. De schakelbak en de platen zullen inderdaad wel wat te verduren krijgen bij een lesmotor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:27
Zeer goede keuze! _/-\o_
Ik rij sinds september op een groene 2017 (daarvoor 3 jaar op een groene 2012)

Zonder koffers is hij wel een stuk mooier!
Uitlaten zijn prima, maar mogen wel iets dieper en harder... O-) O-)

Ik zou hem wel op Michelin Pilot Road4 laten zetten. Die Bridgestone S20's die er nu onder liggen zijn waardeloos in de regen en erg zenuwachtig onder de 8 graden...
CFC-Mathijs schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:57:
Hij rijd ook niet echt als een tourer O-)
Zie hem echt als een Z1000 Naked met kuip.

[ Voor 37% gewijzigd door Voronwë op 30-01-2018 13:35 ]

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
- dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door Voronwë op 30-01-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
JK schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:52:
Heeft 83.000km erop zitten.
Chakotay schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:10:
Dat was ik inderdaad van plan maar de motor reageert nog vlot genoeg bij optrekken. Dus zover het nog kan stel ik het even uit.
[...]

Alleen roest op de uitlaatpijpen maar dat lijkt me een probleem op alle motoren. Misschien in een weekend dat een keer goed oppoetsen

En bedankt voor de felicitaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
Hamza schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:01:
[...]

Nice ik hoop wel dat je ook de zijkoffers heb gehaald. Welke kleur? En als je geen foto's plaats ben je wat mij betreft niet meer welkom in deze topic. :9
Yes, met zijkoffers, alles zwart :)
CFC-Mathijs schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:23:
[...]

Voordeel bij Kawasaki: je haalt de koffers er zo af zonder beugels en dergelijke die zichtbaar blijven.
Kort plezierritje: zonder koffers
Langer ritje of reisje: klik koffers er op
Panini schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:30:
[...]

Mooie machine! Jammer genoeg is het nog net geen lekker weer om de machine goed aan de tand te voelen, of rij je gewoon door in de winter?
Sinds vorige maand een wagen gekregen van de werkgever, vandaar dat er ook wat budget vrij kwam om mijn droommachine te kunnen kopen ;)
Dus ik rijd niet (meer) door in de winter, maar deze winter is bezwaarlijk een echte winter te noemen, ik ga wel wat kleine ritjes maken.
Voronwë schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:31:
[...]

Ik zou hem wel op Michelin Pilot Road4 laten zetten. Die Bridgestone S20's die er nu onder liggen zijn waardeloos in de regen en erg zenuwachtig onder de 8 graden...

[...]
Ja had ik al gelezen in reviews over die Bridgestones... ah ja, ik doe er 5k km mee en wissel ze dan wel :)
Ik zal in ieder geval niet (meer) bewust in de regen gaan rijden en 8gr is zo ook ongeveer wel de grens om te gaan rijden... Ik weet ook niet of een dealer zou meegaan in de vraag om nieuwe bandjes te leggen zonder (hoge) meerkost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

[afbeelding]
Wauw, wat een prachtding zeg! :9~ Veel plezier ermee!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
Over inrijden: Kawasaki spreekt over 800km tot max 4k rpm, 1600km tot max 6k rpm.
Dat lijkt me wel heel lang voor ik echt plezier kan beginnen krijgen...
Op het www leer je dus ook niets bij over inrijden, de ene zegt: niet nodig, terwijl de andere bij wijze van spreken de eerst 3000km niet boven de 4k rpm komt :)

Hoe gingen anderen met een nieuwe motor hier mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Anoshky schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:40:
Over inrijden: Kawasaki spreekt over 800km tot max 4k rpm, 1600km tot max 6k rpm.
Op het www leer je dus ook niets bij over inrijden, de ene zegt: niet nodig, terwijl de andere bij wijze van spreken de eerst 3000km niet boven de 4k rpm komt :)

Ik heb een keer een nieuwe motor gehad, daar heb ik me grofweg aan het boekje gehouden voor zover me dit niet beperkte om normale snelweg-snelheden te rijden. Wat vooral belangrijk is, is dat je het blok goed warm rijdt voor hogere toeren te draaien, en niet met een gloednieuw blok langduring op hetzelfde toerental te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het is ook de vraag of je hoger in de toeren kan rijden. Er zijn ook motoren waarbij het electronisch zo gemaakt is dat de motor bij inrijden niet hoger in de toeren kan. Pas wanneer je op bij een bepaalde stand komt kan je hoger in de toeren komen. Geen idee of dit bij Kawasaki zo gemaakt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Tylen schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:49:
[...]

Die bar-ends staan heel goedkoop op ebay/ali. Heb die ook al 10 jaar op de monster zitten.

Edit: https://nl.aliexpress.com...98a4a57&priceBeautifyAB=3
Ja ik heb die destijds van @Joopieboy overgenomen. Heb ze erop zitten maar die Rizoma’s vind ik net wat netter :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09 09:13

Least Inkling

Product of the cold war

Toen ik de Kawa 1400 GTR kocht hield ik me ook aan de maximale toeren.
Ja, das effe vervelend, maar ook in dat beperkt toerenbereik kun je (en moet) gewoon gassen.

Ik heb toen in drie dagen de 1600km geredden. Bij de aankoop meteen een afspraak voor onderhoud gemaakt ;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë

1000km tot max 6k rpm. Als het blok goed warm is is ietsje hoger geen probleem (Dat zei mijn dealer dan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke

1 wat je ALTIJD moet doen, is het blok warm rijden. Wat je dan doet, moet je zelf beslissen, wetende dat:

- ride it like it's stolen, zeggen sommige.
voordeel:
Je gaat een explosief blok creëren met wss meer pk/koppel dan in het boekje, of er toch heel erg in de buurt. Dus een super vlotte motor, waar alle onderdelen goed "ingeschrikt" op elkaar zijn.
Nadeel
Je blok kan meer olie verbruiken en misschien een wat beperktere levensduur

Inrijden volgens het boekje, heel rustig op het gas
Voordeel
Je bent zeker dat de levensduur van je blok niet in het gedrang komt. Olieverbruik kan niet beter, je hebt wss een rustig blok dat niet te bokkig is
Nadeel
Je hebt een rustig "tammer" blok. Pakt minder snel op dan bovenstaande.

Ideaal volgens mij?
Combinatie van bovenstaande:
Je rijdt je blok netjes warm en gaat de eerste 250km zeker niet in toeren en niet hard op de gas.
Daarna bouw je per 250km de toeren en gasintensiteit op. Op 1000km moet je dan al zeker af en toe volgas en hoog in toeren gaan.
Ook HEEL erg veel schakelen, geen constante snelheden, veel remmen, ....
Voordeel:
Je hebt een soepel blok, alles is op elkaar ingewerkt, ook de hardere delen die geschrikt worden door het gassen en dit nodig hebben.
Nadeel:
Volgens mij niets, tenzij je bang hebt van IETS mis te doen :)

Ik heb mijn moto volgens combine ingereden, en ze zeggen me regelmatig hoe goed mijn S1000R wel niet rijdt. Lekker vlot en soepel, verbruikt weinig olie etc.. Dus..

Wil je heel lange levensduur, normale of doe je hem toch na 2 jaar weg? Vlot of betrouwbaar? Kies maar :)

Maar.. als je dan een GS bv zou kopen, daarbij zijn de kleppen pas op +40k km ingesleten. Dus dan zou je 40k rustig moeten rijden?? :)
Daarbij komt dat de eerste "schrik" op de motor al af fabriek gebeurd. Daar hebben ze hem al hard naar de 14k toeren gejaagd :D

[ Voor 4% gewijzigd door kazzzdafke op 30-01-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kazzzdafke schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:37:
[...]

1 wat je ALTIJD moet doen, is het blok warm rijden. Wat je dan doet, moet je zelf beslissen, wetende dat:

- ride it like it's stolen, zeggen sommige.
voordeel:
Je gaat een explosief blok creëren met wss meer pk/koppel dan in het boekje, of er toch heel erg in de buurt. Dus een super vlotte motor, waar alle onderdelen goed "ingeschrikt" op elkaar zijn.
Nadeel
Je blok kan meer olie verbruiken en misschien een wat beperktere levensduur

Inrijden volgens het boekje, heel rustig op het gas
Voordeel
Je bent zeker dat de levensduur van je blok niet in het gedrang komt. Olieverbruik kan niet beter, je hebt wss een rustig blok dat niet te bokkig is
Nadeel
Je hebt een rustig "tammer" blok. Pakt minder snel op dan bovenstaande.

Ideaal volgens mij?
Combinatie van bovenstaande:
Je rijdt je blok netjes warm en gaat de eerste 250km zeker niet in toeren en niet hard op de gas.
Daarna bouw je per 250km de toeren en gasintensiteit op. Op 1000km moet je dan al zeker af en toe volgas en hoog in toeren gaan.
Ook HEEL erg veel schakelen, geen constante snelheden, veel remmen, ....
Voordeel:
Je hebt een soepel blok, alles is op elkaar ingewerkt, ook de hardere delen die geschrikt worden door het gassen en dit nodig hebben.
Nadeel:
Volgens mij niets, tenzij je bang hebt van IETS mis te doen :)

Ik heb mijn moto volgens combine ingereden, en ze zeggen me regelmatig hoe goed mijn S1000R wel niet rijdt. Lekker vlot en soepel, verbruikt weinig olie etc.. Dus..

Wil je heel lange levensduur, normale of doe je hem toch na 2 jaar weg? Vlot of betrouwbaar? Kies maar :)

Maar.. als je dan een GS bv zou kopen, daarbij zijn de kleppen pas op +40k km ingesleten. Dus dan zou je 40k rustig moeten rijden?? :)
Daarbij komt dat de eerste "schrik" op de motor al af fabriek gebeurd. Daar hebben ze hem al hard naar de 14k toeren gejaagd :D
Joh, zelfs al rijd je een S1000R hartstikke lui, dat ding blijft snel :+

En eigenlijk geldt dat voor een Z1000 ook wel, zou dus gewoon het boekje volgen. Better safe than sorry.

Mooi ding @Anoshky , zou er wel snel een echte pijp onder zetten. Op mijn commute kom ik af en toe een Honda VFR1000F (SC63) tegen. Mooi apparaat, maar heeft ook zo'n uitlaat die veel te kort en dik is, met 2 openingen waarvan één rechthoekiger dan de ander. Ziet er niet uit, vooral niet van achter (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Vroeger moesten motorblokken goed ingereden worden, omdat de toleranties waarmee de onderdelen gemaakt werden, nogal ruim waren. Een afmeting van een onderdeel kan dus iets groter/kleiner zijn dan de opgegeven maat. Onderdelen moesten dus echt op elkaar inslijten.

Tegenwoordig kunnen motoronderdelen met zulke precisie gemaakt worden, dat het inrijden van een blok minder/niet nodig is. Alles voldoet veel beter aan de nominale maatgeving, waardoor de onderdelen veel beter in elkaar passen.

Gewoon even een stukje historie wat een docent aan mij verteld, het klinkt allemaal erg logisch. Ik werk zelf niet in de automobielindustrie, dus ik weet er verder het fijne ook niet van af.

Ik zou gewoon lekker het boekje volgen, de bouwer van de motor zal vast weten wat-ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door _eLMo_ op 05-02-2018 12:52 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Frans92 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:05:

Ik zou gewoon lekker het boekje volgen, de bouwer van de motor zal vast weten wat-ie doet.
Mja, dat is dan gewoon weer uit pure garantie... Tegenwoordig kunnen ze wss ook wel terug achterhalen hoe en wat, en ze willen natuurlijk niet dat iedereen als een gek op zijn motor vliegt, om daarna te komen klagen dat ze veel olie verbruiken.
noes schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:01:
[...]

Joh, zelfs al rijd je een S1000R hartstikke lui, dat ding blijft snel :+
En toch is daar ook verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
Ach, het is net als bij auto's toch?

Het komt allemaal niet meer zo nauw als eerder. Auto/motor altijd goed warmrijden voordat je begint te trappen en dat geld bij een nieuwe auto/motor net zo goed.

Wel zou ik de eerste tijd niet het circuit op gaan of topspeedruns gaan doen. Lekker gelijkmatig het blok belasten, af en toe korte stukjes vol gas, lekker veel schakelen en misschien na 1.000km iets minder voorzichtig doen.

Denk dat het in de praktijk allemaal niet zo'n vaart loopt. Goed warmrijden en gevarieerd belasten lijkt me het beste!

Gefeliciteerd met de aanschaf trouwens! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Volgens mij test KTM zijn blokken ook gewoon op vol vermogen vanuit de fabriek, dus ik denk niet dat het heel erg veel uitmaakt allemaal. Gewoon rustig opbouwen als ie warm is.

~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q7ClSXI.png

Ja... nee dank je...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
Moet daar niet staan "verdien de gereden schade terug"?

Over dat inrijden, dat is voornamelijk om de zuigerveren en het hoonspoor in de cilinder glad te maken. Ik doe het door in de eerste 100 km heel veel acceleraties te doen. En dan gas hendel helemaal open. De gas druk van de verbranding drukt de zuigerveer met hoge kracht tegen de cilinder wand, wat er voor zorgt dat de delen goed op elkaar inslijten. Zorgt bij mij huidige motor voor een laag olieverbruik al 85k km lang.

[ Voor 79% gewijzigd door Derby op 30-01-2018 18:47 ]

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

"Hmm, hoe hard kun je nou eigenlijk in z'n 1?"
"Schakelen zonder koppeling, daar gaan we"
etc etc

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Derby schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:43:
Er zit een verzekering bij in.

Los van dat inderdaad no way dat ik zoiets met mijn fiets ga doen. Ik ben erg zuinig op mijn spullen waarbij sommige mensen het niets boeit hoe ze met spullen omgaan, laat staan als ze van een ander zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
PilatuS schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:49:
[...]

Los van dat inderdaad no way dat ik zoiets met mijn fiets ga doen. Ik ben erg zuinig op mijn spullen waarbij sommige mensen het niets boeit hoe ze met spullen omgaan, laat staan als ze van een ander zijn.
Als iemand ruig rijdt en in 300km voor 6000km aan schade aan je blok doet, krijg je dat echt niet terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Derby schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:43:

Over dat inrijden, dat is voornamelijk om de zuigerveren en het hoonspoor in de cilinder glad te maken. Ik doe het door in de eerste 100 km heel veel acceleraties te doen. En dan gas hendel helemaal open. De gas druk van de verbranding drukt de zuigerveer met hoge kracht tegen de cilinder wand, wat er voor zorgt dat de delen goed op elkaar inslijten. Zorgt bij mij huidige motor voor een laag olieverbruik al 85k km lang.
Waar is je controlegroep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:51:
[...]

Als iemand ruig rijdt en in 300km voor 6000km aan schade aan je blok doet, krijg je dat echt niet terug
Klopt. Is puur vallen en ongelukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
Geen. Logisch redeneren.
Als het hoonpatroon scherp blijft kan er veel olie in achterblijven, dus hoog olie verbruik. Een compleet gladde cilinderwand kan geen olie vasthouden, dus hoge slijtage.
Bij 35k is het blok uit elkaar geweest, en het hoon patroon was nog volledig zichtbaar. Dus raggen tijdens de eerst 100km heeft in ieder geval de cilinderwand intakt gelaten.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 16:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Derby schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:04:
[...]

Geen. Logisch redeneren.
Als het hoonpatroon scherp blijft kan er veel olie in achterblijven, dus hoog olie verbruik. Een compleet gladde cilinderwand kan geen olie vasthouden, dus hoge slijtage.
Bij 35k is het blok uit elkaar geweest, en het hoon patroon was nog volledig zichtbaar. Dus raggen tijdens de eerst 100km heeft in ieder geval de cilinderwand intakt gelaten.
Waar blijft die olie dan? Aangezien ie ‘verbruikt’ wordt verdwijnt die dus ergens? Of heb ik nut och onverhoopt een fout in je ‘logische redenatie’ ontdekt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:59
Dit is ook wel een goed filmpje over het inrijden. YouTube: How to Break In a New Motorcycle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Icephase schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:08:
[...]

Waar blijft die olie dan? Aangezien ie ‘verbruikt’ wordt verdwijnt die dus ergens? Of heb ik nut och onverhoopt een fout in je ‘logische redenatie’ ontdekt?
Als de olie in het hoonpatroon blijft zitten en de zuiger beweegt naar beneden, dan zit het ineens in de verbrandingskamer en wordt het verbrand, volgens die logica ;)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

tdw schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:09:
[...]

Als de olie in het hoonpatroon blijft zitten en de zuiger beweegt naar beneden, dan zit het ineens in de verbrandingskamer en wordt het verbrand, volgens die logica ;)
Ik vraag het me af. Ik denk niet dat het daarvoor lang genoeg heet genoeg wordt... plus je krijgt dan toch enorme roetafzetting tussen de ribbels in je hoonpatroon?
I call horsesh*t...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Kreeg je die op je deurmat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
Icephase schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:08:
[...]

Dat wat @tdw zegt. De olie aan de cilinderwand verdampt en verbrand, of verdwijnt via de uitlaat naar buiten. De cilinderwand moet dus glad zijn maar niet 'te'. Zoals met alles eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Icephase schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:13:
[...]

Ik vraag het me af. Ik denk niet dat het daarvoor lang genoeg heet genoeg wordt... plus je krijgt dan toch enorme roetafzetting tussen de ribbels in je hoonpatroon?
I call horsesh*t...
Tsja, voor zover ik weet wil je juist wel een hoonpatroon behouden want dat zorgt juist voor dat de olie blijft zitten op je cilinderwand en dus voor de smering... Maar dat kan helemaal aan mij liggen :+

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

tdw schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:17:
[...]

Tsja, voor zover ik weet wil je juist wel een hoonpatroon behouden want dat zorgt juist voor dat de olie blijft zitten op je cilinderwand en dus voor de smering... Maar dat kan helemaal aan mij liggen :+
Ja daarom geloof ik dus ook niet dat het verbrandt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
Icephase schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:27:
[...]

Ja daarom geloof ik dus ook niet dat het verbrandt...
Kun je verklaren waarom sommige motoren blauw roken dan? En dan bedoel ik niet 2-takt motoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dat hele verhaal rondom strakkere toleranties door een verbeterd (nauwkeuriger) productieproces geloof ik wel, en die theorie omtrent zo hard mogelijk inrijden wil ik ook wel aannemen, maar ik ben zo wars geworden van al dat anecdotaal bewijs :). Mijn opmerking was half schertsend maar ook half serieus bedoeld: Als je een theorie (keyword: 'logisch redeneren') wilt testen heb je proeven en een controlegroep nodig.

Net als die eeuwigdurende discussies die mensen kunnen hebben over wel of niet een beter lopende motor op 91/93/95/98 of 102 octaan benzines. Er is een beetje onderzoek, maar er is ook evenzoveel wijsheid van gebruikers die het simpelweg aan voldoende materiaal ontbreekt om een definitief antwoord te kunnen formuleren.

Je moet mijn opmerking maar met een korreltje (of een zak :P) zout nemen uiteraard, maar voorlopig ga ik nog met mijn gevoel mee. Ik hou voor lange stukken gas geven (grote stukken snelweg bv) max 70% toerental aan, wat dus betekent dat ik alleen voor korte stukjes boven de 130 kom, bijvoorbeeld. En voor inrijden (dat gebeurt mij nou ook weer niet zo vaak) van een nieuwe auto of motor doe ik het de eerste 1000km een beetje rustig aan. Niet dat ik dan als een oma rijd, maar ik ga er niet in redlinen, tegelijkertijd vermijd ik lange tijd dezelfde toerentallen rijden (geen idee waar ik die wijsheid ook alweer vandaan heb, ooit een keer opgepikt).

Ik zou graag eens een onderzoek lezen wat mij hier nou eens echt duidelijkheid over geeft.
Derby schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:39:
[...]

Kun je verklaren waarom sommige motoren blauw roken dan? En dan bedoel ik niet 2-takt motoren.
Rook zou wit zijn voor koelvloeistof, grijs voor olie, maar ik zie ook wel eens roetwolken (zwart dus). Ik heb er wel eens iemand op aangesproken (die reed vrolijk met een hele dikke soepmist achter zijn wrak) en die verklaarde simpelweg dat zijn zuigerveren eraan waren maar dat hij geen geld had om het te maken. Lekker, en daar rij je dan achter :{.

Maar blauw.... misschien verbrand hij dan AdBlue? :+

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-01-2018 19:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41

Vrijdag

De Zwarte

[afbeelding]
Een NSFW tag is hier wel op zijn plaats }:| :P

Mooi ding man!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12

[afbeelding]
Heel fraai! :D

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:59:
[...]

Een NSFW tag is hier wel op zijn plaats }:| :P

Mooi ding man!
Pff al dat plastic vind ik maar niks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:16:
[...]

Kost alleen maar meer dat plastic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@R0y. Vroegah deden ze daar niet aan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:29:
@R0y. Vroegah deden ze daar niet aan inderdaad.
Kost ook allemaal tijd om 't eraf te halen bij het klussen... >:) Kan er zelf van meespreken trouwens, op de CB500x zit nog niet eens zoveel Tupperware maar krijg het er maar eens af :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
1 minuut, zijn beide zijkanten eraf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
R0y. schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:46:
[...]

@wd200
ik heb mijn rizomas van marktplaats.
voorlopig denk ik dat ik dit nodig heb https://www.solomotoparts...treet-Triple-R-675-07-12/

ik heb rizoma een mail gestuurd en op advies gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bij Rizoma producten kopen op MP of Ebay moet je wel erg opletten dat je geen imitatie krijgt. Er is nogal wat nepspul in omloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:16:
[...]

Lastig te repararen zeker :>.

Ik vind het een moordmachine. Ik zou er waarschijnlijk niet langer dan een uur per keer op kunnen rijden met mijn brakke stuitbot, maar vet issie zeker. Nu ik er over nadenk moet een uur per keer waarschijnlijk genoeg zijn. Na 60 minuten heb ik de tank waarschijnlijk wel leeg gereden en als de zwaantjes wakker zijn, mijn portomonnee waarschijnlijk ook.

Feli @Anoshky! Ben benieuwd naar een tweakers-meet waarbij we hem (of haar?) even van dichtbij mogen bekijken.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-01-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

JK schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:14:
[...]

Kreeg je die op je deurmat?
Die flyer zat in een pakketje van MLMparts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

steveman schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 22:04:
[...]

Die flyer zat in een pakketje van MLMparts.
Ah, ja MLM wil dan ook een extra centje verdienen. :)
Mijn motor komt er ook niet op. Je moet niets om je motor geven om 'm mee te geven aan een wildvreemde voor wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:49:
[...]

Da's allemaal leuk en wél maar vaak komt de échte schade van zo'n "Test-Rit" pas boven drijven op het moment dat er wat meer kilometers op de fiets gezet zijn.

Jij bent tijdens zo'n ritje, net als ik dat ben, waarschijnlijk nét zo zuinig (óf zuiniger) dan dat je dat op je eigen fiets bent.... Ik zou een wildvreemde nooit MIJN fiets mee willen meegeven voor een "dagje" proefrijden.... terwijl ik écht niet te beroerd ben om er een ander op te laten rijden als ik er zelf bij ben.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
De filmpjes van FortNine zijn inderdaad erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:42:

[...]

Net als die eeuwigdurende discussies die mensen kunnen hebben over wel of niet een beter lopende motor op 91/93/95/98 of 102 octaan benzines. Er is een beetje onderzoek, maar er is ook evenzoveel wijsheid van gebruikers die het simpelweg aan voldoende materiaal ontbreekt om een definitief antwoord te kunnen formuleren.

[...]
Bij de motoren merk ik geen verschil. De auto loopt wel minder goed op de BlueOne benzine met verhoogde hoeveelheid ethanol. Je merkt er niks van bij normaal rijden, maar paar minuten na koude start wil ie met dat spul wel eens afslaan. Zeer irritant, want automaat. Denk dat ie dan nét te weinig inspuit, gebeurt op t heuveltje aan het einde van de straat, dus ook nog es net extra belasting. Die ervaring heeft er wel voor gezorgd dat t spul ook niet meer standaard in mn motoren gooi (af en toe mag het wel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Oh ja die 2017 Z1000SX had ik ook nog proefgereden, gave fiets... die had ik wel willen kopen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Same here. Ik leen m'n motor helemaal niet uit, het is een enkele keer voorgekomen dat ik met een klein groepje vrienden aan het toeren ben en er dan even kort van motor wordt gewisseld. Zelfs daar ben ik al niet heel enthousiast over, en dan ben ik er gewoon bij.

M'n auto is ook zoiets, dat ding heb ik elke dag nodig en hoewel 't ding me aan de ene kant niet zoveel intresseert, moet ik wel m'n boterham ermee verdienen. Een hele zeldzame keer wil ik 'm nog wel 's uitlenen als degene die 'm leent me capabel genoeg lijkt als bestuurder (ik heb in m'n vrienden/kenissenkring mensen waar ik mee kan lachen en huilen maar mijn auto absoluut niet toe vertrouw). Ergo: Dat gebeurd dus ook bijna nooit.

Leuk dat de motor tijdens de verhuur via hun is verzekerd, maar zoals eerder opgemerkt: Als Stef Stuntpiloot in 300km je motorblok voor 6.000km schade toebrengt kun je het nergens verhalen.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.