Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.257 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:37
HTT-Thalan schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:51:
[...]

Ik heb een 'bullet style' Sony HDR-AS50, doch als ik de waterdichte behuizing gebruik is hij toch wel weer een beetje vierkant. Ook dan geen 'drag' gemerkt overigens. Voorkant kin kan bij mij niet vanwege kinsluiting van mijn (systeem)helm.

Zodra ik een andere helm heb komt er zeker een GoPro op de voorkant :Y maar eerst nog eens een goede oplossing vinden voor ruis/windvrije audio. Ik heb al redelijke beeldkwaliteit met de Sony, maar de audio is nog prut bij alles boven de 30km/u.

Heel veel vloggers op de motor gebruiken een Zoom H1 of H2, misschien daar toch maar eens geld op stukslaan.
Ik heb zo'n H2n inderdaad. Kwaliteit is uiteraard een heel stuk beter dan een camera, maar vind het niet zaligmakend. Zit te twijfelen om een Rode VideoMicro met deadcat te halen en die achter het ruitje te planten. Maarja, die zijn ook weer niet gratis :+

Edit: Nu ik erover nadenk, je mag die H2n best lenen om te kijken of je het wat vind. Voor je er geld aan uitgeeft

[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 27-01-2018 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Secsytime

Automagisch

Camera op de helm hoeft van mij niet zo :p maar een soort dashcam lijkt me wel handig.. zijn er hier mensen met zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Eerste merk wat bij mij dan te binnen schiet is Innovv: https://www.innovv.com. Geen ervaring mee overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

lolgast schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:20:
[...]

Ik heb zo'n H2n inderdaad. Kwaliteit is uiteraard een heel stuk beter dan een camera, maar vind het niet zaligmakend. Zit te twijfelen om een Rode VideoMicro met deadcat te halen en die achter het ruitje te planten. Maarja, die zijn ook weer niet gratis :+

Edit: Nu ik erover nadenk, je mag die H2n best lenen om te kijken of je het wat vind. Voor je er geld aan uitgeeft
Dat zou ik heel erg waarderen :Y ik ben benieuwd of ik hier ruisvrij (wind-vrij eigenlijk) de begeleidende audio van mijn ritje kan opnemen, zoals motor/uitlaat, eventueel iets vertellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:44:
[...]

Dat zou ik heel erg waarderen :Y ik ben benieuwd of ik hier ruisvrij (wind-vrij eigenlijk) de begeleidende audio van mijn ritje kan opnemen, zoals motor/uitlaat, eventueel iets vertellen etc.
Zorgen dat ie uit de wind zit en een kap eroverheen heeft, dat scheelt heel veel. Rode is wel een beetje het to go merk voor dit soort dingen (helaas). Voor een beetje hobby werk gaat het wel ver.

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 27-01-2018 20:57 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 09:08
Ik ben op zoek naar een nieuwe motor. Wil eerst eens even kijken of ik me niet blindstaar.

Ik heb momenteel een Kawasaki GPZ500s die ik erg fijn vind rijden. Deze is belastingvrij (old-timer) maar dat betekent ook wat meer onderhoud en daar heb ik zelf geen plek meer voor sinds een verhuizing. Dus die gaat de verkoop in aan iemand die haar zorgzaam op de weg houdt.

Voor mij wordt het een nieuwe, of bijna nieuwe.

Ik heb het Kawasaki Ninja 650 ABS (2018) model op het oog, beetje uit gewoonte... maar welke soortgelijke merken/modellen zou ik ook moeten overwegen?

[ Voor 16% gewijzigd door likewise op 27-01-2018 21:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 21:12
likewise schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 21:36:
Ik ben op zoek naar een nieuwe motor. Wil eerst eens even kijken of ik me niet blindstaar.

Ik heb momenteel een Kawasaki GPZ500s die ik erg fijn vind rijden. Deze is belastingvrij (old-timer) maar dat betekent ook wat meer onderhoud en daar heb ik zelf geen plek meer voor sinds een verhuizing. Dus die gaat de verkoop in aan iemand die haar zorgzaam op de weg houdt.

Ik heb het Kawasaki Ninja 650 ABS (2018) model op het oog, beetje uit gewoonte... maar welke soortgelijke merken/modellen zou ik ook moeten overwegen?
Kawasaki versys 650 :9~ :9~

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

lolgast schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:29:
Eerste merk wat bij mij dan te binnen schiet is Innovv: https://www.innovv.com. Geen ervaring mee overigens.
Vind de beeldkwaliteit van die innovv erg tegenvallen voor de prijs..

Yamaha Diversion F? Of misschien de CBF 650?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtmotor. Als ik geld had zou ik hem zo van je overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 00:30:
[...]
Prachtmotor. Als ik geld had zou ik hem zo van je overnemen.
En zonder geld? :) Als ik er een handige liefhebber blij mee kan maken, wie weet. Zal trouwens eerst eens wat foto's opsnorren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:40
Santho schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:59:
[...]
Als je die grote schroeven plastic dingen niet prettig vindt heb je daar zwarte inbusbouten voor. Dat heb ik ook gedaan. Passen precies en maakt het geheel een stuk compacter. Je behoudt ook gewoon nog de optie om de scharnieren te bewegen ermee.

Cam
[afbeelding]

M5 x 20mm
Goede tip! Zat daar ook al over na te denken of dat netter kon. Maar die bouten heb je gewoon bij de bouwmarkt gehaald? Geen speciale gopro bouten ofzo :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

likewise schreef op zondag 28 januari 2018 @ 01:27:
[...]

En zonder geld? :) Als ik er een handige liefhebber blij mee kan maken, wie weet. Zal trouwens eerst eens wat foto's opsnorren.
Ben erg benieuwd, al een poos opzoek naar een gpz500s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41

Vrijdag

De Zwarte

Secsytime schreef op zondag 28 januari 2018 @ 01:38:
[...]

O-) Ik heb er eentje te koop :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Vrijdag schreef op zondag 28 januari 2018 @ 01:43:
[...]

O-) Ik heb er eentje te koop :P
Probleem is dat ze meestal "te duur" zijn :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41

Vrijdag

De Zwarte

Secsytime schreef op zondag 28 januari 2018 @ 01:58:
[...]

Probleem is dat ze meestal "te duur" zijn :+ :+
Die van mij niet hoor O-)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Leviathius schreef op zondag 28 januari 2018 @ 01:32:
[...]

Goede tip! Zat daar ook al over na te denken of dat netter kon. Maar die bouten heb je gewoon bij de bouwmarkt gehaald? Geen speciale gopro bouten ofzo :+
Ik heb ze online besteld want de bouwmarkten hadden ze niet (voor zover ik kon vinden op de sites)
Ik heb nog een heel doosje vol dus kan er wel een aantal opsturen per post als je wilt

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Santho @Leviathius
Hier heeft de Formido ze, kun je ze per stuk pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Ik heb eens street triple R uit 2009 en via MP een setje originele rizoma reverse retro gekocht voor een goede prijs.
deze spiegels dus. http://www.ducati.ms/foru...rrors-20151213_132759.jpg

HIer zaten een zet stuurgewrichten bij volgens het doosje MA533B maar als ik zoek op internet lijkt het een ander type ?

Het stuureinde van mijn triple ziet er nu zo uit
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/okQocwR.jpg

De binnenkant van stuur ziet er zo uit
Afbeeldingslocatie: http://www.triumphrat.net/attachments/speed-triple-forum/169545d1401264685-rizoma-bar-end-caps-reinstallation-img_20140528_005959.jpg

dit zit er bij
(met nog een aantal grotere inbus bouten, rubber dingen en ringetjes.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zFcTVYI.jpg

Als ik de inbus uit het stuur van de motor draait kan ik dit " busje" er tussen draaien maar sluit die niet helemaal perfect aan ivm een kleine kier tussen het handvat maar dat is nog prima hetgeen waar ik mij aan stoor is dat er geen afdekkap bij zit waardoor ik tegen dit gat aan kijk.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wvmMwYj.jpg

Ik zie op mlmparts dat ik stuurgewrichten kan kopen maar ik twijfel of dat de oplossing is, van de hele contructies die in het stuur gaan zijn volgens mij niet nodig.
voor mijn gevoel heb ik enkeleen busje nodig tussen het origineel (zilver) kapje en het stuur waar de spiegels op kunnen.

wat mis ik / doe ik verkeerd ?

[ Voor 8% gewijzigd door wd200 op 28-01-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:33

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Secsytime schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:23:
Camera op de helm hoeft van mij niet zo :p maar een soort dashcam lijkt me wel handig.. zijn er hier mensen met zoiets?
:w Op mijn CBR had ik 'm achter m'n ruitje (voorbeeld filmpje), maar op mijn Zero (naked) moest ie wel op het stuur (voorbeeld filmpje).

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:52
Secsytime schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 19:23:
Ikzelf heb een Garmin Virb en zowel naast de koplamp als op de valbeugel een ram mount waar deze op kan. Gebruik de camera wel eens maar over het algemeen zijn de beelden te statisch om er een leuk filmpje van te maken. Voordeel van gebruik aan bij koplamp is dat ik camera via de boordspanning kan voeden en hem dus in principe de hele dag aan kan laten (kan via de navigatie (Garmin Zumo 590) de camera vervolgens bedienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/01/2018-01-28-12.10.11-Custom-e1517142335350.jpg
Weer een mooie rustige zondag om wat aan de brommer te knutselen. :)

Ik heb alweer een jaar met veel plezier Lumileds in de koplamp zitten, werken perfect, maar op hogere snelheid had ik een lichte trilling in het lichtbeeld zitten. Dit komt doordat er standaard op de halogeenlamp een fitting zit met verloop en daarop het veertje zit die de lamp aandrukt. Bij de Lumileds is dat niet en gebruik je die fitting alleen als een soort verloop. Dus wat beugeltjes en dingen op eBay besteld en net even wat wezen rommelen:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/01/2018-01-28-12.10.06-Medium.jpg
Et voila:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/01/2018-01-28-12.42.36-Custom-e1517142579471.jpg
Binnenkort maar eens proberen. :)

En dit is de reden dat ik nieuwe handvaten wilde:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/01/2018-01-28-12.06.54-Medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SLOPERT!!! :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is mijn middelste naam. :') Mark kan binnenkort ook al even naar de usb lader kijken want ook die heeft weer een eigen leven. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Werkt als de "gemiddelde" chinees ook van rechts naar links qua stroom (en dus niet...Hier)? Óf is 't ding zó goed waterdicht dat 't water er niet meer UIT kan.... :|

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 28-01-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha nee dat valt dan weer reuze mee, alleen af en toe valt de spanning weg en soms wilt ie helemaal niet laden. Mark heeft een mooi kabelboompje gemaakt waar straks ook de handvatverwarming op komt, dus dan kan die het even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Secsytime schreef op zondag 28 januari 2018 @ 01:38:
[...]

Ik ben gek op het ontwerp van o.a. Japanse motoren uit de jaren 80. Ze zijn altijd zo typisch qua vormgeving en tegelijk zeer minimalistisch. Duitse motoren zijn ook wel mooi uit die tijd, maar ze zijn niet echt simpel naar mijn idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Morgen eens ff met Yamaha Nederland bellen.... Heb stukken aan m'n Yamaha én dus reserve onderdelen nodig (vraag me af of dit garantie is op een ruim 3 jaar geleden gratis gekregen item...) })

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0GymGbllGhoP929OdXutSquU/medium.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 28-01-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Santho schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:57:
[...]

Ik heb ze online besteld want de bouwmarkten hadden ze niet (voor zover ik kon vinden op de sites)
Ik heb nog een heel doosje vol dus kan er wel een aantal opsturen per post als je wilt
Dat zijn toch gewoon geëlektrolyseerde machinebouten? Verkopen ze gewoon bij de betere ijzerwarenhandel en o.a. Toolstation: https://www.toolstation.nl/shop/p72721.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• likewise
Kawasaki GPZ500s EX500

Dat is 'm, brandweerwagen rood :)

Liggen sinds de foto nieuwe uitlaatpijpen onder (van motor tot dempers, dempers behouden) en een nieuwe voorband Correctie: die band ligt er al op, de haartjes staan nog op de foto. Hij staat nu alweer te lang stil (1 jaar..., ik verwacht accu leeg, olie, carb reinigen, benzinefilter) dus zal opgehaald moeten worden op trailer, vandaar dat ik een liefhebber zoek, hoef er echt niet veel voor te hebben.

Bedankt voor de suggesties tot opvolger; ik zag wat suggesties die meer richting toer gaan (Versys, CBF) en waar je wat rechter op zit... Twijfel twijfel.

[ Voor 4% gewijzigd door likewise op 28-01-2018 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ach rechter zitten is ook niet alles hoor, ligt echt aan de totale houding. Ik zit beter op de Gixxer dan op 650F... Meer ruimte met de benen, de hoek die de knieën maakt is fijner, zeker ook zo met de rug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:47:
[...]

Dat zijn toch gewoon geëlektrolyseerde machinebouten? Verkopen ze gewoon bij de betere ijzerwarenhandel en o.a. Toolstation: https://www.toolstation.nl/shop/p72721.
Dat zijn ze inderdaad. Kon die echter niet vinden bij gamma, karwei of Hornbach dus heb ze toen maar online besteld

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Santho De bouwmarkten verkopen wel meer niet. Ik vermijd ze tegenwoordig, al is het alleen maar op de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

likewise schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:59:
[afbeelding]

Dat is 'm, brandweerwagen rood :)

Liggen sinds de foto nieuwe uitlaatpijpen onder (van motor tot dempers, dempers behouden) en een nieuwe voorband Correctie: die band ligt er al op, de haartjes staan nog op de foto. Hij staat nu alweer te lang stil (1 jaar..., ik verwacht accu leeg, olie, carb reinigen, benzinefilter) dus zal opgehaald moeten worden op trailer, vandaar dat ik een liefhebber zoek, hoef er echt niet veel voor te hebben.

Bedankt voor de suggesties tot opvolger; ik zag wat suggesties die meer richting toer gaan (Versys, CBF) en waar je wat rechter op zit... Twijfel twijfel.
Naar wat voor soort motor ben je op zoek? Want de ninja 650 en de CBR 650F (4 cilinder) zijn eigenlijk nog de enige lichte sporttoerfietsen.. Maar in die prijsklasse, is er weer enorm veel keus :+ Al vind ik de ninja wel de mooiste, alleen jammer van de 2 cilinder :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Heb een tijdje gespeeld met de instellingen van het renderen en vind het zo wel goed:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0Z-9RWBIrwA]

Over het algemeen goed tevreden over de kwaliteit. Er zijn nog een paar puntjes die ik zelf moet verbeteren maar dat is even spelen met de ProTune instellingen op de GoPro.

Alleen als ik op mijn telefoon het filmpje kijk is die nog blokkerig. Kan het zijn dat het nog niet 100% processed is?

[ Voor 16% gewijzigd door Aschtra op 28-01-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Aschtra schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:31:
Heb een tijdje gespeeld met de instellingen van het renderen en vind het zo wel goed:

[video]

Over het algemeen goed tevreden over de kwaliteit. Er zijn nog een paar puntjes die ik zelf moet verbeteren maar dat is even spelen met de ProTune instellingen op de GoPro.

Alleen als ik op mijn telefoon het filmpje kijk is die nog blokkerig. Kan het zijn dat het nog niet 100% processed is?
Ziet er inderdaad goed uit. Ik zou alleen net wat minder helm laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

[video]

Ziet er goed uit, en idd zou ik ook wat minder helm willen zien :P Is dat een R3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Nu online
Secsytime schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:46:
[...]

Ziet er goed uit, en idd zou ik ook wat minder helm willen zien :P Is dat een R3?
Yup een R3 :)
PilatuS schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:44:
[...]

Ziet er inderdaad goed uit. Ik zou alleen net wat minder helm laten zien.
Minder van de helm laten zien is niet heel makkelijk bij mijn type helm. Ik heb een positie gevonden waar ik niets van de helm had. Maar volgens mij kreeg ik toen de lens van de GoPro niet recht en plakte het plakkertje niet volledig. Teveel speling.

Voor nu vind ik de positie goed. Bovenstaand filmpje was met de superview optie van de GoPro. In het begin had ik hem nog op Wide staan. Als het volledig filmpje straks af is en volledig op youtube staat zal ik die ook wel posten.

Chinmount vind ik nog steeds het beste. Maar moet maar niet (makkelijk) op je helm kunnen.

Veel mensen op youtube hebben een deel van de helm. Snowcat en RoyalJordanian bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Aschtra op 28-01-2018 16:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[video]

Wát een On-Gel-Lo-Ve-Los asociaal rijgedrag (én dat op de Veluwe/Biblebelt, zo te zien)....97Km'h in een 60 Km/h zône ... Ben jij wel helemaal FLEX??

Waar zijn de sarcasme UBB-Tag's hier op GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wimmel_1 Ik vind die muziek anders nog asocialer. Doet mij denken aan XTC-tikkende kaalkopjes...

Overigens die snelheid daar is wel vragen om een ongeluk.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:09:
@wimmel_1 Ik vind die muziek anders nog asocialer. Doet mij denken aan XTC-tikkende kaalkopjes...

Overigens die snelheid daar is wel vragen om een ongeluk.
Géén commentaar op de tijd dat ik nog draaide hé.... :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@wimmel_1 Mijn jeugd... Sort of.

Inmiddels begint duidelijk te worden dat XTC op de lange termijn schadelijk is... :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Nu online
wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:03:
[...]

Wát een On-Gel-Lo-Ve-Los asociaal rijgedrag (én dat op de Veluwe/Biblebelt, zo te zien)....97Km'h in een 60 Km/h zône ... Ben jij wel helemaal FLEX??

Moest toch even testen hoe het met het windgeluid zit als ik wat harder rij he :+

Heb er random muziek overheen gegooid. Later komt er nog een externe mic.
97 maar? Zou toch zweren dat ik het getest heb met 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:03:
[...]

Doe jij nooit hè, boefie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:22:
[...]

Doe jij nooit hè, boefie ;)
Nope, Ik rijd sowieso nóóit harder dan dat toegestaan is volgens de teller van de fiets :*) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:34

Destruction

(ex-)Automonteur

wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:24:
[...]

Nope, Ik rijd sowieso nóóit harder dan dat toegestaan is volgens de teller van de fiets :*) :9
...Want de teller van de fiets is kapot? :+ :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Destruction schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:26:
[...]

...Want de teller van de fiets is kapot? :+ :P
Die doet 't voor zover ik weet perfect, al heb ik op m'n huidige fiets nog niet alle getallen in alle volgorden kunnen signaleren en dus op/naar waarheid kunnen verifiëren :+

Maar misschien dat @Aschtra volgende keer ook beter z'n teller even uit beeld kan laten.... Ik kreeg HIER vorig jaar nogal wat (IMHO overbodig/onzinnig) commentaar op een filmpje waarbij m'n teller in beeld was en daarbij wat snelheden toonde welke niet helemaal correspondeerde met de wettelijk toegestane snelheid ... 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 28-01-2018 17:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aschtra
  • Nu online
wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:29:
[...]

Die doet 't voor zover ik weet perfect, al heb ik op m'n huidige fiets nog niet alle getallen in alle volgorden kunnen signaleren en dus op/naar waarheid kunnen verifiëren :+

Maar misschien dat @Aschtra volgende keer ook beter z'n teller even uit beeld kan laten.... Ik kreeg HIER vorig jaar nogal wat (IMHO overbodig/onzinnig) commentaar op een filmpje waarbij m'n teller in beeld was en daarbij wat snelheden toonde welke niet helemaal correspondeerde met de wettelijk toegestane snelheid ... 8)7
Achja moet men zelf weten als ze schijnheilig gaan doen en erop gaan reageren. Alsof ook maar iemand met een motor altijd netjes de snelheid rijdt. Ik ken persoonlijk niemand die het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Aschtra schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:46:
[...]

Achja moet men zelf weten als ze schijnheilig gaan doen en erop gaan reageren. Alsof ook maar iemand met een motor altijd netjes de snelheid rijdt. Ik ken persoonlijk niemand die het doet.
Hooguit wat oudere mensen die rustig willen toeren om van de omgeving te genieten. Verder inderdaad echt compleet niemand :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
Er zijn echter ook verhalen bekend waarin de politie een boete of erger heeft opgelegd aan de hand van geupload materiaal op oa Youtube.
Doe ermee wat je wilt, maar ik zou mijn snelheid altijd afschermen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

lolgast schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:35:
Er zijn echter ook verhalen bekend waarin de politie een boete of erger heeft opgelegd aan de hand van geupload materiaal op oa Youtube.
Doe ermee wat je wilt, maar ik zou mijn snelheid altijd afschermen :)
Verhalen, inderdaad, want zelf geupload materiaal heeft weinig rechtswaarde. Het kan wel aanleiding geven een gesprekje met die persoon te gaan voeren, of indien de beelden daartoe al aanleiding geven, hem of haar eens in de smiezen te gaan houden. En als er dan zo'n overtreding geconstateerd word is het natuurlijk lik op stuk.

Dat is in ieder geval hoe het in Nederland werkt. Ik heb mijn snelheid ook vaak afgeplakt, deels om discussies te voorkomen maar ook omdat ik het 'ze' niet te makkelijk wil maken (en dan ben ik relatief gezien nog een brave hendrik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zooo, eventjes 16 liter motorolie, 4 oliefilters en 4 busjes S100 kettingspray gekocht.. :Y)

Je moet toch wat op een zondagmiddag :+ En dan kan ik d'r weer eventjes tegenaan en hoef ik niet tegen een bestelling aan te hikken als ik denk dat m'n fiets wel weer wat nieuwe olie kan gebruiken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vier olieverversingen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:29:
Ik kreeg HIER vorig jaar nogal wat (IMHO overbodig/onzinnig) commentaar op een filmpje waarbij m'n teller in beeld was en daarbij wat snelheden toonde welke niet helemaal correspondeerde met de wettelijk toegestane snelheid ... 8)7
Als jij op je motor met 40 km per uur over een lege snelweg raast vraagt dat inderdaad om lelijke opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Das 2 jaar in mijn geval? :+ Zo gek vind ik het niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sypie schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:00:
[...]

Als jij op je motor met 40 km per uur over een lege snelweg raast vraagt dat inderdaad om lelijke opmerkingen.
Zó hard durf ik hier achter in de tuin niet eens te rijden jóh :o :P

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 28-01-2018 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Da's in totaal 6 tot 8 maandjes als ik een beetje lief voor m'n fiets ben.. Wat ik ga proberen te doen, dat verdient 'ie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:02:
[...]

Das 2 jaar in mijn geval? :+ Zo gek vind ik het niet :+
Niet als je tig k per jaar rijdt nee. Ik zou dan meer dan 24 k per jaar moeten rijden... :| Ik hou mij overigens aan de onderhoudsintervallen, want het is al duur genoeg...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 20:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:17

Fuelke

Forza Ferrari

Twee weken terug kwam ik er achter dat de rits van de motorjas stuk was en ter hoogte van de borstkast open bleef staan bij naar boven ritsen. Als ik mijn rugzak op deed dan ging de rits ook een heel stuk naar beneden terug open staan. Dat is niet echt doenbaar, dus vorige week zaterdag een nieuwe jas gaan halen. Na 5,5 jaar met een jas waar ik zeer tevreden over was gewoon gekozen voor de opvolger er van: de Revit Horizon 2 (https://www.revzilla.com/motorcycle/revit-horizon-2-jacket).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Uycupn3gpc8cb0ObSmjj6Xt5/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5CXLV6N9WSZXRG5dFCX9rfDb/full.jpg

Heb er ook nog een nieuwe broek bij gekocht. Bij mijn huidige broek was er een van die schuivertjes aan de zijkant afgebroken, moest iedere keer opnieuw aanspannen bij het aantrekken. En aan het ene been / kruis was ze niet meer waterdicht. Dus gekozen voor een Revit Sand 3 (https://www.revzilla.com/motorcycle/revit-sand-3-pants).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ohidIksWas8fjx3uKA3VH0gV/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S3SH5jQIlZQfkQQ94oyFzi9z/full.jpg

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Nice gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe rits was geen optie?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Er zijn misschien mensen welke ook wel eens wat nieuws willen ná een "X" aantal jaar met spullen rondgereden te hebben?

Als het aan jou lag dan reden we hier volgens mij nog met motoren uit de jaren '20 van de vorige eeuw in kleding welke van/met reparatiegaren aan elkaar hing?

Ik heb overigens vorig jaar een rits van een motorlaars laten vervangen (Kosten: €25,-).... Maar alléén omdat ik 't té zot voor woorden vond om een 2 weken oude laars weg te gooien (á €150,- pér laars) nadat ik die rits zélf vakkundig naar de vaantjes had geholpen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:35:
[...]

Er zijn misschien mensen welke ook wel eens wat nieuws willen ná een "X" aantal jaar met spullen rondgereden te hebben?

Als het aan jou lag dan reden we hier volgens mij nog met motoren uit de jaren '20 van de vorige eeuw in kleding welke van/met reparatiegaren aan elkaar hing?

Ik heb overigens vorig jaar een rits van een motorlaars laten vervangen (Kosten: €25,-).... Maar alléén omdat ik 't té zot voor woorden vond om een 2 weken oude laars weg te gooien (á €150,- pér laars) nadat ik die rits zélf naar de vaantjes had geholpen...
Ik heb laatst een nieuwe rits aan een nog-niet-versleten leren jas laten zetten, ik was zo'n 60€ kwijt :X een jaar later is de binnenbekleding ook grotendeels doorgesleten en stel ik me toch vragen bij het al dan niet verder dragen van deze jas. Herstellen is allemaal goed en wel maar je soms is het gewoon een brug te ver.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ja. juist... Misschien, @maximiliaan_nl, kun jij de oude gear van @Fuelke opkopen en opknappen? Wie weet verdien je er daarna nog een zakcentje aan als je het spul weer verkoopt ;)

Iedereen heeft zo zijn (of haar) eigen manier van doen. Wie kleding wil repareren, die repareert het. Wie dan meteen maar nieuwe kleding koopt, koopt nieuwe kleding. Wie handig genoeg is en daar tijd voor heeft, onderhoudt zijn (of haar) eigen motor. Wie niet handig genoeg is, geen tijd heeft of gewoon geen zin, brengt z'n motor naar de garage. Waarom iemand daar meer of minder om zou moeten zijn is me een raadsel.

En wat onderhoud betreft.. Ik als gediplomeerd automonteur doe 99,9% van het onderhoud aan mijn motor (en auto) zelf. Die 0,1% waar ik geen tijd voor heb besteed ik uit. Voor mij persoonlijk is het niet zozeer een kosten afweging, maar hoort het bij de hobby. Hell, ik koop motoren met een (klein) defect, wat ik vervolgens repareer. Na een seizoen of 2 a 3 is het dan meestal weer tijd voor iets anders.. Gevolg daarvan is wel dat mijn motor inmiddels al zo'n 4 maand stil staat omdat ik geen tijd heb het nu noodzakelijke onderhoud uit te voeren, daarom overweeg ik inmiddels om 't ding gewoon bij een garage te dumpen. Laat hen het dan maar doen.

Een kant en klare motorfiets kopen heb ik volgens mij nog maar 1 keer gedaan, dat was een Diversion 600 uit 1992 met 50.000km. Daar heb ik 2,5 jaar op gescheurd en toen 't kreng naast 2 banden ook een dynamo versleet vond ik het wel best zo: Weg met dat ding.

Als ik dan ook lees dat iemand schrijft zich niet aan onderhoudsintervallen te houden omdat het toch al duur genoeg is... Als die 100 euro voor een beurtje al een probleem is, moet je misschien geen motor willen rijden :?

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 28-01-2018 20:49 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat ik zelf aan onderhoud kan doen doe ik ook graag omdat ik het leuk vind. Het word nu alleen ook wel een beetje nodig omdat ik nu de KTM heb. De motorzaak waar ik voor de KTM alles liet doen zit 10km verderop. Alleen doen hun niets met KTM. Nu zit de dichtstbijzijnde motorzaak 80km verderop. Dan de motor wegbrengen is niet alleen een eind rijden, maar ik moet ik ook weer terug en later er weer heen om de motor op te halen. Gelukkig doet de persoon die langskomt voor banden ook nog andere kleine dingen dus hoef ik alleen voor een grote beurt naar de motorzaak. Iets als kleppenstellen ga ik echt niet zelf doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Edit: laat maar, zinloze discussie. Iets met mensen in waarde laten :)

[ Voor 84% gewijzigd door Joopieboy op 28-01-2018 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Hij houdt zich allicht WEL aan de onderhoudsintervallen. Ik krijg wel eens de raad om vaker de olie te verversen, maar om de 12k is mij ook zat hoor... Da's trouwens net ieder jaar tot dusver. Dus leve de onderhoudsintervallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:35:
[...]

Nou zo extreem zou ik het niet willen stellen. Maar ik vind het wel zot dat motoren meestal na een decennia afgedankt worden, terwijl ze nog prima rijdend te houden. Zoveel is er technische niet aan veranderd. Geldt wat bij betreft voor auto's ook, want het is en blijft een rijdend conservenblik. Hoeveel plastic, electronica of veiligheidsmiddelen je er ook op plakt.
Dryhte schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:42:
[...]

Ik heb laatst een nieuwe rits aan een nog-niet-versleten leren jas laten zetten, ik was zo'n 60€ kwijt :X een jaar later is de binnenbekleding ook grotendeels doorgesleten en stel ik me toch vragen bij het al dan niet verder dragen van deze jas. Herstellen is allemaal goed en wel maar je soms is het gewoon een brug te ver.
Je kledingmakers zijn duur. Daarom doe ik dat ook zelf. Niet dat ik een leren jas heb .
Destruction schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:48:
Als ik dan ook lees dat iemand schrijft zich niet aan onderhoudsintervallen te houden omdat het toch al duur genoeg is... Als die 100 euro voor een beurtje al een probleem is, moet je misschien geen motor willen rijden :?
Het is voor mij hoofdzakelijk een vervoersmiddel, dus het is geen vrijwillege keus om het onderhoud er bij te hebben. Maar ik wil ook niet langs de kant van de weg komen te staan... dus er niets aan doen is ook niet zo handig dan.
Joopieboy schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:08:
Edit: laat maar, zinloze discussie. Iets met mensen in waarde laten :)
Volgens sommige Tweakers doe ik daar niet aan... :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:14:
[...]

Nou zo extreem zou ik het niet willen stellen. Maar ik vind het wel zot dat motoren meestal na een decennia afgedankt worden, terwijl ze nog prima rijdend te houden. Zoveel is er technische niet aan veranderd. Geldt wat bij betreft voor auto's ook, want het is en blijft een rijdend conservenblik. Hoeveel plastic, electronica of veiligheidsmiddelen je er ook op plakt.

[...]

Je kledingmakers zijn duur. Daarom doe ik dat ook zelf. Niet dat ik een leren jas heb .

[...]

Het is voor mij hoofdzakelijk een vervoersmiddel, dus het is geen vrijwillege keus om het onderhoudt er bij te hebben. Maar ik wil ook niet langs de kant van de weg komen te staan... dus er niets aan doen is ook niet zo handig dan.
Mogen we hier dan weten waar jij wél graag geld aan uit geeft als "hobby"? Voor de meeste mensen hier is het rijden met een motorfiets géén "moetje" maar is 't een apparaat wat aangeschaft is omdat er een groot stuk aan ontspanning uit voortkomt.

Als jij als hobby (bijvoorbeeld) het verzamelen van "weet ik veel wat voor een relikwieën" hebt dan hoeven WIJ daar ook niet van te zeggen dat je die die dingen ook gewoon kunt laten voor wat ze zijn, toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat stukje zoveel is er niet aan veranderd hè, heb jij wel eens met een srad of de nieuwe gixxer 1000 gereden of zoals Wimmel met alle generaties R6 tot nu een MT10? Waarschijnlijk niet... Dus jij hebt echt geen idee hoeveel er dus weldegelijk veranderd is.

Dat jij niet in de positie bent om een jongere motor te kopen, betekend dat dan dat jij anderen kan en mag gaan veroordelen die dat wel doen? Juist :) Beetje zelfreflectie zou goed zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:14:
[...]
Maar ik vind het wel zot dat motoren meestal na een decennia afgedankt worden, terwijl ze nog prima rijdend te houden. Zoveel is er technische niet aan veranderd.
Er is in 10 jaar extreem veel anders geworden. Alleen al electronica is enorm vooruit gegaan in 10 jaar tijd.

Los van dat is het toch logisch dat mensen wat anders kopen. Nederland is een rijk land en motorrijden is niet goedkoop. De meeste mensen die motorrijden hebben daar ook wat geld voor over. Wie gaat er nou 10 jaar lang dezelfde motor rijden terwijl er geld is om iets anders te kopen ? Het is ook niet zo dat 10 jaar oude motoren allemaal op de sloop belanden. Mensen die beginnen met rijden kopen vaak genoeg een wat oudere fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:19:
[...]

Mogen we hier dan weten waar jij wél graag geld aan uit geeft als "hobby"? Voor de meeste mensen hier is het rijden met een motorfiets géén "moetje" maar is 't een apparaat wat aangeschaft is omdat er een groot stuk aan ontspanning uit voortkomt.

Als jij als hobby (bijvoorbeeld) het verzamelen van "weet ik veel wat voor een relikwieën" hebt dan hoeven WIJ daar ook niet van te zeggen dat je die die dingen ook gewoon kunt laten voor wat ze zijn, toch?
Als ik al iets moet typeren als een hobby dan is het wel voor een appel en een ei iets kunnen kopen en gebruiken. Dus ik geef vooral geld uit aan oude/kapotte spullen en gereedschap daarvoor...
PilatuS schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:20:
[...]

Wie gaat er nou 10 jaar lang dezelfde motor rijden terwijl er geld is om iets anders te kopen ?
Als het praktisch haalbaar is zou ik dat anders wel doen. Maar helaas is het systeem er niet op ingesteld, want je wordt vaak gedwongen om een andere te kopen omdat de onderdelen niet meer normaal te krijgen zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 21:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:20:
[...]

Als ik al iets moet typeren als een hobby dan is het wel voor een appel en een ei iets kunnen kopen en gebruiken. Dus ik geef vooral geld uit aan oude/kapotte spullen en gereedschap daarvoor...
Nogmaals dat ben jij :) Kijk eens verder dan alleen door je eigen bril...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Dan snap jij waarschijnlijk ook wel dat dat "spul" óóit wat meer heeft gekost én dat jouw hobby er niet kon zijn als anderen dat "nieuwe" spul niet aangeschaft hadden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Als ik al iets moet typeren als een hobby dan is het wel voor een appel en een ei iets kunnen kopen en gebruiken.
Voor de meeste mensen die motor rijden als hobby is het denk ik toch een zo dik mogelijke fiets rijden. Waarom zou ik op een 20 jaar oude motor willen rijden met slechte vering die bagger in de bochten ligt als ik een moderne fiets kan rijden die veel beter is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:22:
[...]

Dan snap jij waarschijnlijk ook wel dat dat "spul" óóit wat meer heeft gekost én dat jouw hobby er niet kon zijn als anderen dat "nieuwe" spul niet aangeschaft hadden....
Ja als we zo gaan beginnen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]
Als het praktisch haalbaar is zou ik dat anders wel doen. Maar helaas is het systeem er niet op ingesteld, want je wordt vaak gedwongen om een andere te kopen omdat de onderdelen niet meer normaal te krijgen zijn.
In het geval van motoren is dat onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:24:
[...]

Mhjah.... Ik ga hier als koper van dat nieuwe spul ook niet pér definitie roepen dat mensen maar iets nieuws moeten kopen in plaats van 't oude te repareren :9

Zou mooi worden... Kan het merendeel hier een andere (nieuwe) motor aan gaan schaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:24:
[...]

Voor de meeste mensen die motor rijden als hobby is het denk ik toch een zo dik mogelijke fiets rijden. Waarom zou ik op een 20 jaar oude motor willen rijden met slechte vering die bagger in de bochten ligt als ik een moderne fiets kan rijden die veel beter is ?
Mja in het geval van mijn gixxer (fuck die wordt 14 dit jaar) is het ook een stukje jeugdsentiment en 'het een keer gehad hebben' nu het nog kan. :+ Maar ik snap wat je bedoelt. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:24:
[...]

Maar hij heeft wel gelijk. Je benadrukt je positie zo vaak dat het voor mij een dubbele boodschap krijgt. Een mix tussen 'ik heb het slechter dan jullie' en 'ik kan zoveel meer met minder'. Ik repareer ook een hele hoop voor ik het vervang. Vaak niet eens uit financiele overwegingen (dus niet omdat ik niet anders kan) maar omdat ik het dan gewoon zonde vind iets te vervangen wat nog prima mee kan.

Er zijn nou eenmaal verschillen. Al die mensen die in jouw beleving onnodig geld uitgeven betalen wel weer een zwik belasting waar mensen die het minder goed hebben van kunnen worden geholpen. Denk aan subsidies, voedselbank, of extra onderwijs voor moeilijk lerende kinderen. Uiteraard word er bij de overheid ook een hoop verspild (en laten we die discussie aub niet hier voeren) maar elke euro die iemand in belasting betaalt doet weer een klein beetje extra.

Ik vind het prima als jij trots bent op de manier waarop je dingen doet, dat is ook een deel van de reden dat veel mensen 'dingen doen' - om trots te kunnen zijn. Ik vind het ook gaaf dat ik mijn eigen motor kan onderhouden, maar dat is geen reden om te vinden dat een ander dat ook zou moeten doen.

Accepteer nou gewoon dat wat voor jou een vervoersmiddel is, voor een ander een hobby kan zijn. We moeten ook allemaal eten, en toch zijn er mensen voor wie koken een hobby is waar ze extra veel tijd en geld aan besteden. Daar gaan we toch ook niet tegen roepen dat een bord aardappels met groente je buik óók vult? Het begint mij een beetje te steken dat je iedere gelegenheid lijkt aan te grijpen om steeds datzelfde punt te blijven onderstrepen. We get it, now move on.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:42

A13X

Dude

[...] Maar helaas is het systeem er niet op ingesteld, want je wordt vaak gedwongen om een andere te kopen omdat de onderdelen niet meer normaal te krijgen zijn.
Uhm volgens mij kun je voor de meeste grote merken zeker zo'n 30-35 jaar lang aan (imitatie) onderdelen komen. Honda is pas een aantal jaar geleden gestopt met het maken van onderdelen voor de 1975-1985 cb750 serie.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:27:
[...]

Mja in het geval van mijn gixxer (fuck die wordt 14 dit jaar) is het ook een stukje jeugdsentiment en 'het een keer gehad hebben' nu het nog kan. :+ Maar ik snap wat je bedoelt. :)
Wat ik grappig vind is dat er voor mijn gevoel meer motoren van 14 jaar oud zijn die er nog 'als nieuw' en modern uitzien dan auto's van die leeftijd. Alsof die mode-technisch sneller verouderen. Then again, er zijn een hoop poetsers in de motorwereld natuurlijk :+. Jouw Suzuki ziet er (wat ik er van gezien heb, sans valschade >:)) hartstikke 'nieuw' uit terwijl de brakke toyota van mijn vrouw niet veel ouder is en daar zie je de jaren toch echt wel aan af.

Uiteraard zie je op een gegeven moment wel veranderingen in styling, een chrome-versierde tourer uit 1970 of '80 plaats je vrij snel, maar dan zijn het vaak ontwerpen die toch een beetje tijdloos zijn.

Ik erger me bij mijn Alp vooral aan de 'ronde' en duidelijk ouderwetse neus. Ik hou van hoekige vormen en vind de 'contemporary' XRV750 veel beter smoelen. Nou helpt die enorme voorruit bij mij ook niet mee aan de styling, maar die is gewoon nodig om de wind uit mijn bek te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:42:
[...]

Wat ik grappig vind is dat er voor mijn gevoel meer motoren van 14 jaar oud zijn die er nog 'als nieuw' en modern uitzien dan auto's van die leeftijd.
Mijn fiets word dit jaar ook alweer 8. Genoeg mensen die vragen of ik het ding net gekocht heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:36:
[...]

Accepteer nou gewoon dat wat voor jou een vervoersmiddel is, voor een ander een hobby kan zijn. ... Het begint mij een beetje te steken dat je iedere gelegenheid lijkt aan te grijpen om steeds datzelfde punt te blijven onderstrepen. We get it, now move on.
Prima. Verschil moet er zijn natuurlijk. (Dat is echt een dooddoener trouwens.) Maar ik wil wel even zeggen dat ik er niet voor verantwoordelijk ben dat iedereen er meteen bovenop springt als ik terloops een opmerking plaats...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:47:
[...]

Prima. Verschil moet er zijn natuurlijk. (Dat is echt een dooddoener trouwens.) Maar ik wil wel even zeggen dat ik er niet voor verantwoordelijk ben dat iedereen er meteen bovenop springt als ik terloops een opmerking plaats...
Om dáár even op terug te komen: Er zijn hier genoeg mensen welke zich al een tijdje inhouden en je reacties maar laten voor dát wat ze zijn. Je komt de laatste tijd hier (IMHO) een beetje over als bet-weter welke ALLES beter weet en als 't op financiën aan komt ook alles een zinloze exercitie vind op het moment dat mensen iets aanschaffen wat ze graag aan willen schaffen (nieuw óf tweedehands).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Raym09 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:41:
[...]

Uhm volgens mij kun je voor de meeste grote merken zeker zo'n 30-35 jaar lang aan (imitatie) onderdelen komen. Honda is pas een aantal jaar geleden gestopt met het maken van onderdelen voor de 1975-1985 cb750 serie.
Ik heb vorig jaar nog een nieuwe OEM brandstofslang gekocht voor de cb1, gewoon via de dealer d:)b
Zitten twee bochten in, niet te doen met standaard slang en had geen zin om te lopen kloten met vulcaniseertape (ofzoiets)

Overigens (hoewel dit niets toevoegt): ik vind terugkerende discussies niet erg, maar deze is minder dan een week geleden nog gevoerd -O- :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:47:
[...]

... Maar ik wil wel even zeggen dat ik er niet voor verantwoordelijk ben dat iedereen er meteen bovenop springt als ik terloops een opmerking plaats...
Als het bij terloops zou blijven, zou niemand er commentaar op hebben. Prima dat je (er) weinig geld voor (over) hebt en als gevolg daarvan spullen repareert ipv vervangt. Prima dat je 'on a budget' leeft en gebruik maakt van je handigheid om kosten laag te houden. Maar waarom moet iemand als @Fuelke dan een opmerking "Een nieuwe rits was geen optie?" krijgen?

Ga je dan liever druk maken om verpakkingsmaterialen van voedsel die je na 1 keer gebruik weg kunt/moet gooien, en de bergen afval die dat produceert.
lolgast schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:52:
[...]

Overigens (hoewel dit niets toevoegt): ik vind terugkerende discussies niet erg, maar deze is minder dan een week geleden nog gevoerd -O- :')
Ik was persoonlijk niet van plan om me erin te mengen, want meestal zijn terugkerende discussies totaal zinloos en verzieken ze de 'sfeer' in een topic ook behoorlijk. In het verleden hadden we ook een keer iemand in SJAT (dacht ik) die zijn auto weg had gedaan en nu met het OV reisde en er de gedachtengang op na hield dat omdat hij geen auto meer nodig had, het onzin was dat uberhaupt iemand nog een auto heeft. Zo werkt dat natuurlijk niet 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Destruction op 28-01-2018 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
lolgast schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:52:
[...]

Ik heb vorig jaar nog een nieuwe OEM brandstofslang gekocht voor de cb1, gewoon via de dealer d:)b
Zitten twee bochten in, niet te doen met standaard slang en had geen zin om te lopen kloten met vulcaniseertape (ofzoiets)

Gezellig :+

Om jullie dan maar even af te leiden:

Afbeeldingslocatie: https://images.contentful.com/28uk7b0wvnz9/4dVp0rqMOc8eWUaMIEgO4E/11bae43c5e25eba371ee7423c7e6575a/Panigale-V4S-Red-MY18-01-Pista-Video-Full-1330x748.jpg

Hebben jullie deze nieuwe Italiaanse schone al gezien.
Bella donna :9~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Panini schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:56:
[...]

[afbeelding]

Kan dat niet wat minder.... Een oude 749 voorzien van wat gesmolten plastic is goedkoper, toch?

:X 8)7 :9 O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:58:
[...]

Kan dat niet wat minder.... Een 749 voorzien van wat gesmolten plastic is goedkoper, toch?

Die heeft tenminste een v2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destruction schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:56:
[...]
Ga je dan liever druk maken om verpakkingsmaterialen van voedsel die je na 1 keer gebruik weg kunt/moet gooien, en de bergen afval die dat produceert.
Ik bewaar verpakkingsmateriaal overigens wel als het nog bruikbaar is. Niet dat dat veel is want het meeste is in folie of niet verpakt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

Heb van 4 kanalen de launch op Valencia gezien. Tot nu toe was de RSV4 1 van de beste fietsen, maar deze doet er nog een schepje bovenop. Vooral de counterrotating crackshaft schijnt nogal wat te doen. Ding was ook maar 6 seconden langzamer dan een MotoGP fiets.

Ben wel benieuwd of andere merken nog met een V4 gaan komen. Het is ook wel tijd dat de RC8 een opvolger krijgt met een V4. Hoe dan ook, deze Duc is weer een flinke stap vooruit als ik de reviewers zo hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Panini
wimmel_1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:58:
[...]

Kan dat niet wat minder.... Een 749 voorzien van wat gesmolten plastic is goedkoper, toch?

Klopt, maar dat komt bij lange na niet in de buurt van het brute geweld wat je mee zal maken op zo een fiets denk ik. Begrijp mij niet verkeerd: zoiets is bijna onbetaalbaar.

Maar het mooie daarvan is: eigenlijk ook weer niet. Dit soort machines brengen je intens dichtbij het ultieme racegevoel voor een 'acceptabele' prijs. Zou echt dolgelukkig zijn als ik met zo een apparaat over een circuit kan scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:01:
[...]

Ik bewaar verpakkingsmateriaal overigens wel als het nog bruikbaar is. Niet dat dat veel is want het meeste is in folie of niet verpakt...
Het scheelt al als je niet overal, een dus ook bij dit, niet te serieus zou reageren. :)

@HTT-Thalan dankje voor je compliment. :) @wimmel_1 riep dat ook al toen hij vorig jaar langs mijn brommert stond, wel leuk om te horen dat het toch opvalt als je goed voor je materiaal zorgt. :) Nu is een motor die niet dagelijks in weer en wind gebruikt wordt en altijd buiten staat iets anders dan een 'gezinsauto' bij wijze van spreken, maar goed. :)

Maar ook bij mijn model, het 2003 model met zilveren frame en zeker t/m 2001 met de grote koplamp, scheelt een paar jaar maar ziet er zoveel ouwelijker uit....

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 28-01-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
PilatuS schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:01:
[...]

Heb van 4 kanalen de launch op Valencia gezien. Tot nu toe was de RSV4 1 van de beste fietsen, maar deze doet er nog een schepje bovenop. Vooral de counterrotating crackshaft schijnt nogal wat te doen. Ding was ook maar 6 seconden langzamer dan een MotoGP fiets.

Ben wel benieuwd of andere merken nog met een V4 gaan komen. Het is ook wel tijd dat de RC8 een opvolger krijgt met een V4. Hoe dan ook, deze Duc is weer een flinke stap vooruit als ik de reviewers zo hoor.
Heb de reviews er nog niet op nagekeken, maar dat ga ik zeker nog doen. Ben benieuwd wat dan het voordeel is van een counterrotating crackshaft. Ik moet wel zeggen dat 6 seconden langzamer echt erg weinig is voor een fiets die slechts 32.390 kost dan (wat een fractie van een MotoGP machine is die circa 2.000.000 is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Panini schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:07:
[...]

Heb de reviews er nog niet op nagekeken, maar dat ga ik zeker nog doen. Ben benieuwd wat dan het voordeel is van een counterrotating crackshaft.
De wielen draaien de ene kant op en de krukas de andere kant. De gyroscopische krachten vallen daarom aardig tegen elkaar weg. Iedere MotoGP machine heeft dat trouwens ook. In de praktijk stuurt het gewoon beter. Genoeg reviewers zeggen ook dat de fiets aanvoelt als een 600cc. (Alleen dan wel met meer dan 200pk :D)

Het frame schijnt ook wel aardig wat doen. Een MotoGP machine kan platter dan welke andere fiets dan ook omdat het frame flexibel is. Dit is bij deze Duc niet zo enorm merkbaar, maar het zit er wel een beetje in.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 28-01-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

[...]

[afbeelding]

Vind deze versie toch iets mooier.. net als alle MV Agusta RC modellen _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://www.seastarsuperbikes.co.uk/backend/uploads/images/models/panigale-v4-speciale-2018/large/Panigale_v4.jpg

Edit:
Panini schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:07:
[...]

Heb de reviews er nog niet op nagekeken, maar dat ga ik zeker nog doen. Ben benieuwd wat dan het voordeel is van een counterrotating crackshaft. Ik moet wel zeggen dat 6 seconden langzamer echt erg weinig is voor een fiets die slechts 32.390 kost dan (wat een fractie van een MotoGP machine is die circa 2.000.000 is).
En het verschil in onderhoudsintervallen!!

[ Voor 27% gewijzigd door Secsytime op 28-01-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Secsytime schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:11:
[...]

Vind deze versie toch iets mooier.. net als alle MV Agusta RC modellen _/-\o_

[afbeelding]

Edit:

[...]

En het verschil in onderhoudsintervallen!!
Ah yes, die zag ik ook. Heb wel even getwijfeld, maar ik vind hem toch mooier in volledig rode trim :9~
Die tricolore editie is het net niet.
PilatuS schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:09:
[...]

De wielen draaien de ene kant op en de krukas de andere kant. De gyroscopische krachten vallen daarom aardig tegen elkaar weg. Iedere MotoGP machine heeft dat trouwens ook. In de praktijk stuurt het gewoon beter. Genoeg reviewers zeggen ook dat de fiets aanvoelt als een 600cc. (Alleen dan wel met meer dan 200pk :D)

Het frame schijnt ook wel aardig wat doen. Een MotoGP machine kan platter dan welke andere fiets dan ook omdat het frame flexibel is. Dit is bij deze Duc niet zo enorm merkbaar, maar het zit er wel een beetje in.
Weer wat geleerd, dankje voor de uitleg :).
Nu nog een keer de fiets in het echt zien en hopelijk ooit erop rijden (dromen mag toch :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Zou hij niet op de motorbeurs staan? Ducati staat daar meestal met een redelijke stand. Hadden vorig jaar ook alle lopende modellen staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Deze motor past dezelfde truuk toe als Aprilia met de Tuono, 100cc extra. Eigenlijk een beetje valsspelen maar voor de berijder maakt het natuurlijk niks uit. Daarmee zijn de rondetijden in beginsel al niet eerlijk om te vergelijken met andere motoren die het wel met 1000cc doen. En dat sturen als een 600, dat werd ook al gezegd over de R1 rn32. Ben altijd een beetje skeptisch over pers lanceringen waar zelden een onvertogen woord valt over een motor. Wat dat betreft zijn vergelijkingstesten leuker om te zien.

Maar ik denk dat Ducati in dit geval wel een nieuwe benchmark voor superbikes heeft neergezet. Alleen met die 100cc extra en het belachelijke prijsverschil met de concurrentie moet het ding ook wel een stuk beter zijn dan de rest. Een basis versie kost 5500 euro meer dan een basis RSV4. Voor dat geld kan je die RSV4 leuk upgraden en hou je genoeg over om het ding uit te laten tijdens een aantal circuitdagjes.

Ben benieuwd wat de race versie kan doen die volgend seizoen wordt geintroduceerd. Schijnbaar simuleren ze een v2 door de cilinders in tweetallen aan te sturen. Wordt interessant wat dat betekend voor bandenslijtage. Als ze dat onder controle krijgen zou het wsbk wel eens een nieuwe favoriet krijgen na die jaren van kawa dominantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
xos schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:35:
En dat sturen als een 600, dat werd ook al gezegd over de R1 rn32.
Dat werd over mijn fiets ook al gezegt. Alleen heeft dat voornamelijk te maken met dat het gewicht heel erg laag zit waardoor de fiets licht aanvoelt en makkelijk van de ene naar de andere kant gaat.
Schijnbaar simuleren ze een v2 door de cilinders in tweetallen aan te sturen.
Hij klinkt ook als een V2 in lage toeren, maar gaat wel door naar de 14k toeren.
lolgast schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:27:
Zou hij niet op de motorbeurs staan? Ducati staat daar meestal met een redelijke stand. Hadden vorig jaar ook alle lopende modellen staan
We willen er niet op zitten, we willen er mee rijden :P

[ Voor 40% gewijzigd door PilatuS op 28-01-2018 22:40 ]

Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.