Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste
Acties:
  • 294.191 views

Onderwerpen

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-11 16:18
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:53:
[...]

@Leviathius

Misschien een leuk idee. Wat mij leuk lijkt en zeker qua orginaliteit is het reviewen van daily drivers. Motoren waar in weer en in wind op wordt gereden, pekelfietsen, etc etc. Met een leuk verhaaltje erbij over wat zo'n motor dagelijks meemaakt en heeft meegemaakt, rijeigenschappen, stukje historie etc etc.

Voorbeeldje:

De fazer van @noes
De transalp van @HTT-Thalan
De bandit van @Verwijderd
Etc etc
Dat is inderdaad wel interesant, wellicht dat andere mensen hier op het forum ook wel mee willen werken.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-11 16:42
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:53:
[...]

@Leviathius

Misschien een leuk idee. Wat mij leuk lijkt en zeker qua orginaliteit is het reviewen van daily drivers. Motoren waar in weer en in wind op wordt gereden, pekelfietsen, etc etc. Met een leuk verhaaltje erbij over wat zo'n motor dagelijks meemaakt en heeft meegemaakt, rijeigenschappen, stukje historie etc etc.

Voorbeeldje:

De fazer van @noes
De transalp van @HTT-Thalan
De bandit van @Verwijderd
Etc etc
Oh wauw dat is eigenlijk echt een heel goed idee! En hier op tweakers zitten genoeg mensen met motoren met een verhaal erachter of die inderdaad door weer en wind blijven doorrijden! Als er genoeg animo voor is, is dat zeker een mogelijkheid lijkt me. Ik ga het dit weekend allemaal verder uitwerken wat ik met het kanaal wil en ben nog steeds aan het brainstormen over een naam :')

Misschien een puntje van detail: Ik heb nog een A2 rijbewijs t/m september 2018 :'( :'( Dus rijden op een A-motor mag officieel ( >:)) nog niet.

YouTube: MotorcycleGeek

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:53

Vrijdag

De Zwarte

darkkingll schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:53:
Ahja, naar beneden is ook altijd leuk. :)
Volgens mij zijn het Rijoma spiegeltjes die ik heb.
Die zwarte kappen bij mij achterop zitten er nu niet op, maar zijn ter bescherming van de lak als de zijtassen (2* 30 liter geloof ik)aan de motor zitten. Ook dat spul had de vorige eigenaar allemaal meegegeven aan de garage. Ideaal. :)
Rizoma spiegels! Da's mooi spul inderdaad. Die van mij komen gewoon van Ebay voor wènâhg :P
Handig die beschermkappen, wel zo praktisch als je er inderdaad tassen aan hangt.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Verwijderd

aidanl schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:58:
[...]

Dat is inderdaad wel interesant, wellicht dat andere mensen hier op het forum ook wel mee willen werken.
Ik stel mijn ongewassen Bandit zo beschikbaar :)

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:38
Bandjes zijn binnen uit Duitsland, sneller dan verwacht. Had ze maandag besteld, voorband komt uit 2017 en achterband uit 2012. Ziet er echter nog prima uit en neem ik ook maar voor lief met de prijs die ik er voor betaald heb in het achterhoofd.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-11 14:22

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Leviathius je mag best een keer de Caponord meenemen voor een review-rondje, ik zal er een 45kph sticker op plakken zodat je er ook met A2 op mag :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Chakotay schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:32:
@Leviathius je mag best een keer de Caponord meenemen voor een review-rondje, ik zal er een 45kph sticker op plakken zodat je er ook met A2 op mag :P
Ik zou het door de dealer laten doen anders ben je niet mannelijk genoeg

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Rare jongens die indiers ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
tdw schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:40:
[...]

Ik zou het door de dealer laten doen anders ben je niet mannelijk genoeg
Je was toch juist niet mannelijk als je naar de dealer gaat? * Chakotay snapt het niet meer :+

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 13:29
Chakotay schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:48:
[...]

Je was toch juist niet mannelijk als je naar de dealer gaat? * Chakotay snapt het niet meer :+
Neenee, dan geef je gewoon niet genoeg om je hobby. :+

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Leviathius schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:59:
[...]

Oh wauw dat is eigenlijk echt een heel goed idee! En hier op tweakers zitten genoeg mensen met motoren met een verhaal erachter of die inderdaad door weer en wind blijven doorrijden! Als er genoeg animo voor is, is dat zeker een mogelijkheid lijkt me. Ik ga het dit weekend allemaal verder uitwerken wat ik met het kanaal wil en ben nog steeds aan het brainstormen over een naam :')

Misschien een puntje van detail: Ik heb nog een A2 rijbewijs t/m september 2018 :'( :'( Dus rijden op een A-motor mag officieel ( >:)) nog niet.
Ja hoor, daar wil ik best aan meewerken. Met de Fazer dan :Y De S1000RR ben ik wat selectiever mee, wie er wel/niet op rijden mag.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• aidanl
@Leviathius als je eenmaal je A hebt stel ik mijn Versys ook wel beschikbaar! :)

• Leviathius
Wauw wat een positief geluid allemaal over het idee van @Verwijderd! Hoop dat mijn gopro accessoires gauw binnen zijn en dat ik dit weekend het plan van aanpak af krijg.

@noes dat lijkt me inderdaad volkomen begrijpelijk. Al zou ik 10jaar ervaring hebben, dan nog zou ik het niet doen gewoon voor het risico van 'stel er gebeurt iets'.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:31:
[...]

Het stoort mij dan ook hoe makkelijk mensen praten over zulke bedragen. Het is toch niet zoveel gevraagd om bepaald onderhoud zelf te doen. Als ik hier zo rond kijk, dan vraag ik me echt af hoe handig de gemiddelde man nog is tegenwoordig. Excuses zoals 'geld genoeg' of 'geen tijd' gaan er bij mij niet in... Zeg dan gewoon dat je niet handig genoeg bent.

Als ze zo'n liefde hebt voor je motorfiets, dan is dat onderhoud toch fantastisch en gewoon een deel van de hobby...

(Ik zal volgens sommigen wel weer te 'polariserend' bezig zijn met deze post, maar het punt is in ieder geval gemaakt.)
Kan ik het zelf? JA. Heb ik er tijd voor? JA. Heb ik er de ruimte voor? JA (garage met motor brug inclusief al het gereedschap). Ben ik lui? JA. Laat ik het dus doen? JA.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• aidanl
Tylen schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:03:
[...]

Kan ik het zelf? JA. Heb ik er tijd voor? JA. Heb ik er de ruimte voor? JA (garage met motor brug inclusief al het gereedschap). Ben ik lui? JA. Laat ik het dus doen? JA.
dus lui zijn == geen echte vent zijn? :+

Oeff.. dan moet ik denk toch maar eens langs de huisarts.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-11 14:23
aidanl schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:06:
[...]

Wordt nog druk in de praktijk dan ;)

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

aidanl schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:06:
[...]

Als je alleen olie ververst en het simpele onderhoud zelf doet, wat ben je dan? Genderneutraal? :+

XBL: DonFrans

Verwijderd

Kostelijk vermaak.

Sowieso olie vervangen kost je minder tijd dan naar de garage gaan, dus dat kun je net zo goed zelf doen...

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:23

LordKnox

Opperbaas.

Meh. Ik ben zelf totaal niet handig en vind het klussen aan een motor (nog) niet interessant. Wil wel meer leren maar voorlopig nog niet. En dan komt de stelling waar ik al een tijd naar leef. Je kunt best geld laten rollen (dat moet om de economie draaiende te houden) als je er leuke tijd voor terug kunt kopen.

Ik zelf ben dus niet handig. Als ik olie moet vervangen (nog niet gedaan) moet ik daar een middag voor uitrekken. Filmpje vinden op YouTube, helemaal kijken, naar de motor gaan met tablet en stap voor stap doorlopen. Spullen kopen om het allemaal mogelijk te maken ook nog. Ik kan in die tijd naar de garage rijden (vind ik leuk) om daarna opgepikt te worden door mijn vriendin (altijd leuk) om dan gezellig met mijn kleine lekker te gaan wandelen (zekers leuk). Tijd kopen noemen we da (https://www.bnr.nl/nieuws...tijd-kopen-maakt-gelukkig).

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:54

A13X

Dude

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:12:
Kostelijk vermaak.

Sowieso olie vervangen kost je minder tijd dan naar de garage gaan, dus dat kun je net zo goed zelf doen...
Woon binnen een straal van 15km dus hij komt hem gewoon halen en brengen voor niks. :+

Awesome

• lolgast
Kostelijk vermaak.

Alleen vergeet je dan denk ik dat de olie ook afgevoerd moet worden. En je raad het al: ik heb geen zin om voor olie heen en weer naar de milieustraat te moeten rijden. In het weekend, want door de weeks zijn ze alleen open als ik ook moet werken (logisch).

Als mijn motor toch al bij de garage staat voor onderhoud kunnen ze de olie ook verversen :Y. Dan moeten zij zorgen dat het wordt afgevoerd, dus daar betaal ik dan uiteraard voor. Prima :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Kostelijk vermaak.

Ging in mijn geval over kleppen stellen ;) Olie vervangen doe ik wel zelf.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Kostelijk vermaak.

Tenzij je de olie, filter en o-ring bij de garage gaat halen >:)

Ik doe alle onderhoud aan de motoren zelf. Vooral omdat ik het leuk vindt om met de techniek bezig te zijn.
Dat het wat goedkoper is dat is mooi mee genomen. Het voordeel is als je zelf bezig bent dat het niet winstgevend hoeft te zijn. Bij mij gaat bij de beurt heel veel uit elkaar zodat ik het ook weer netjes kan schoonmaken en oliën. De gemiddelde garage zal dat niet doen omdat het te veel kost.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Kostelijk vermaak.

Ik doe olie vervangen e.d. ook altijd zelf, maar vind één ding altijd bijna wel de moeite waard om het voor te laten doen:

Het opruimen en verwerken van de oude olie. Zeker als ik weer eens te lui ben en de opvangbak te lang laat staan terwijl het 5° is buiten, die koude dikke prut gaat altijd alle kanten op behalve in de lege fles terug. Kan jij dat niet komen doen? :+

Eigenlijk moet ik gewoon eens een complete oliedrum met een grote trechter erop in de schuur zetten, dan kan ik het daar allemaal in mieteren en na een paar jaar eens bedenken hoe ik het ding weer weg krijg :P

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Leviathius schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:03:
Wauw wat een positief geluid allemaal over het idee van @Verwijderd! Hoop dat mijn gopro accessoires gauw binnen zijn en dat ik dit weekend het plan van aanpak af krijg.

@noes dat lijkt me inderdaad volkomen begrijpelijk. Al zou ik 10jaar ervaring hebben, dan nog zou ik het niet doen gewoon voor het risico van 'stel er gebeurt iets'.
Er zijn daar wel oplossingen voor, zoals motoshare enzo: dat is een partij waar je je motor verhuren kan (net als snappcar voor auto's) en je dan ook een all-risk verzekering erbij bieden. Je moet natuurlijk een minimum bedrag vragen, maar dat kan je onderling weer teruggeven. Punt is: de eigenaar zal er financieel niks (nauwelijks) iets van voelen als de motor total-loss wordt gereden door iemand die de motor leent. Ook geen terugval schadevrije jaren enzo.

Verwijderd

wilco1985 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:19:
[...]

Ik doe alle onderhoud aan de motoren zelf. Vooral omdat ik het leuk vindt om met de techniek bezig te zijn.
Dat het wat goedkoper is dat is mooi mee genomen. Het voordeel is als je zelf bezig bent dat het niet winstgevend hoeft te zijn. Bij mij gaat bij de beurt heel veel uit elkaar zodat ik het ook weer netjes kan schoonmaken en oliën. De gemiddelde garage zal dat niet doen omdat het te veel kost.
Zelfde hier hoor. Ik reviseer ook alles wat ik kan reviseren. Als ik wat meer ruimte heb ga ik een keer een heel blok doen voor de grap. Voor nu hou ik het bij noodzakelijke dingen zoals remcilinders enzovoorts.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:20:
[...]

Eigenlijk moet ik gewoon eens een complete oliedrum met een grote trechter erop in de schuur zetten, dan kan ik het daar allemaal in mieteren en na een paar jaar eens bedenken hoe ik het ding weer weg krijg :P
Gratis op te halen bij iemand op M-F

Nadeel is wel: die moet je na een X aantal jaar toch weer kwijt, dat zal wel ff wat kosten om die op te laten halen. Andere optie, kacheltje dat op (afgewerkte) olie loopt. Warme werkplaats + gratis afvoer olie :)

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
noes schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:27:
[...]

Nadeel is wel: die moet je na een X aantal jaar toch weer kwijt, dat zal wel ff wat kosten om die op te laten halen. Andere optie, kacheltje dat op (afgewerkte) olie loopt. Warme werkplaats + gratis afvoer olie :)
Dat soort grote vaten kun je vaak niet inleveren bij het kca want dat wordt gezien als bedrijfsmatig.
Handiger dus om het na iedere beurt weg te brengen.
Of je moet het opstoken in een oliekachel oid :9

ps. ik heb al wel een bodempje staan voor in je vat dus als je vast wat liters wilt hebben :+

Verwijderd

@Leviathius

Dit is een heel leuke review van een daily driver uit het jaar kruik dus wellicht ter inspiratie :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb nog even op de website van het afvalbrengenstation in mijn gemeente gekeken. Er staat alleen dat het geen bedrijfdmatig afval mag zijn, bij de KCA-lijst staat olie e.d. tussen de toegestane stoffen zonder maximumhoeveelheid :) Een oliedrum komen legen zou moeten kunnen dus :)

Verwijderd

Ik fiets altijd gewoon langs de gemeente tijdens het boodschappen doen. Kost me geen seconde extra in feite...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:42:
Ik fiets altijd gewoon langs de gemeente tijdens het boodschappen doen. Kost me geen seconde extra in feite...
Volgens mij kost er stoppen toch echt meer dan een seconde :+ Hier zit het brengstation helaas helemaal aan de andere kant van de stad. Het gaat me ook niet zozeer om het wegbrengen van de volle flessen met oude olie, maar het zonder het een bende ervan te maken in de fles krijgen van die olie. Waarschijnlijk ben ik gewoon te lomp :P

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

noes schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:21:
[...]

Er zijn daar wel oplossingen voor, zoals motoshare enzo: dat is een partij waar je je motor verhuren kan (net als snappcar voor auto's) en je dan ook een all-risk verzekering erbij bieden. Je moet natuurlijk een minimum bedrag vragen, maar dat kan je onderling weer teruggeven. Punt is: de eigenaar zal er financieel niks (nauwelijks) iets van voelen als de motor total-loss wordt gereden door iemand die de motor leent. Ook geen terugval schadevrije jaren enzo.
Als ik de dagwaarde voor m'n motot terugkrijg dan merk ik dat zeker wel hoor, gezien die bij een dealer is gekocht en de prijzen daar altijd wat hoger liggen. Bovendien weet ik wat ik aan m'n motor heb (verbruikt geen olie, start altijd, accu en banden zijn prima in orde en het onderhoud zag er ook allemaal goed uit), en dat valt van een nieuwe altijd nog maar te bezien.
Da's mooi dat jij die luxe hebt. De gemeentewerf bij ons in de buurt ligt niet echt bij dingen in de buurt waar je langs komt in het dagelijks leven.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

@Chakotay Ik heb bij Hans van Wijk in de outlet wel eens van die olieopvangbakken zien liggen. Die hadden een groot gat voor de opvang en een mooi schenktuitje voor het legen. Misschien is dat wat voor je?

XBL: DonFrans

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:09

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Leviathius schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:59:
[...]

Zodra je volledig A heb mag jij van mij wel een ritje met die 3 extra pk's van de Alp toeren :P. Dan kan ik jou filmen terwijl je de Alp een review geeft! En dan zal ik je proberen te helpen aan die 4k uren te komen door je kanaal flink te proppen :).

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Fijn dat het jou geen seconde kost. :) Bij mij ligt het afvalperron ergens in een industrieterrein aan de andere kant van de stad, en is dat met de fiets minstens een half uurtje heen en dan nog een terug. Daarnaast zijn ze open van 9 tot 5, dan ben ik aan het werk. Dus ik kan dan alleen op zaterdag afvoeren en dan moet ik dus voor vijven klaar zijn. Enig begrip dat het voor andere mensen een andere situatie kan zijn?

Ga je ook nog reageren op alle andere reacties op je eerdere post of ga je deze nu simpelweg negeren nu jij je zegje hebt gedaan?

I have stability. The ability to stab.

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Raym09 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:49:
[...]

Honda CB600F
augustus 1998
ca. 24k op het klokje
banden zijn+/- 2000km geleden vervangen
idem voor de remblokken voor (achter nog in goede staat) en alle remolie
Ik ben de 3e eigenaar
Zit nu een streetbar stuur op, maar ik heb het originele stuur ook nog dus dat kan er desgewenst zo terug op.
Edit: Enige minpuntje is een plekje op de tank dat nog even bijgewerkt moet worden. Moet daarvoor nog even een lakstiftje halen bij de spuiterij.

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie motor man :D Hopen dat je hem snel verkoopt!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

tdw schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:44:
[...]

Als ik de dagwaarde voor m'n motot terugkrijg dan merk ik dat zeker wel hoor, gezien die bij een dealer is gekocht en de prijzen daar altijd wat hoger liggen. Bovendien weet ik wat ik aan m'n motor heb (verbruikt geen olie, start altijd, accu en banden zijn prima in orde en het onderhoud zag er ook allemaal goed uit), en dat valt van een nieuwe altijd nog maar te bezien.

[...]
Tuurlijk, maar daar zijn onderling afspraken over te maken (eigen risico etc). Blijft beter dan waarde motor + schadevrije jaren kwijt omdat een ander een foutje heeft gemaakt op jouw motor.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:10
noes schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:06:
[...]

Tuurlijk, maar daar zijn onderling afspraken over te maken (eigen risico etc). Blijft beter dan waarde motor + schadevrije jaren kwijt omdat een ander een foutje heeft gemaakt op jouw motor.
De eigen risico van €500 betaalt de huurder van de motor en niet de verhuurder als ik het goed begrijp. Dat is als je alles via motoshare doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Xepos op 26-01-2018 14:15 ]

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:50
noes schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:27:
[...]

Zijn er ook kleine kacheltjes zonder lastige afvoer naar buiten die dat doen (denk het niet, maar wie weet). Ik ben alleen nog profesionele oliebrand installaties tegengekomen met rookgasafvoerpijpen van een paar meter 8)7

• lolgast
SniperGuy schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:15:
[...]

Zijn er ook kleine kacheltjes zonder lastige afvoer naar buiten die dat doen (denk het niet, maar wie weet). Ik ben alleen nog profesionele oliebrand installaties tegengekomen met rookgasafvoerpijpen van een paar meter 8)7
En dan dit als werkuitrusting zeker? :+
Afbeeldingslocatie: http://www.manenmach.nl/wp-content/uploads/2015/07/asbest.jpg

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Xepos schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:14:
[...]

De eigen risico van €500 betaalt de huurder van de motor en niet de verhuurder als ik het goed begrijp. Dat is als je alles via motoshare doet.
Ja, ik bedoelde daarbovenop nog.
SniperGuy schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:15:
[...]

Jawel, die tentbranders en olielampen. Hebben denk ik wel een lont nodig, maar weet niet hoe die het doen op gebruikte motorolie. Ze zijn niet zo duur (zat ff op MP te kijken), dus gokje waard. Wel goed ventileren als je ze gebruikt!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01
[...]

Het stoort mij dan ook hoe makkelijk mensen praten over zulke bedragen. Het is toch niet zoveel gevraagd om bepaald onderhoud zelf te doen. Als ik hier zo rond kijk, dan vraag ik me echt af hoe handig de gemiddelde man nog is tegenwoordig. Excuses zoals 'geld genoeg' of 'geen tijd' gaan er bij mij niet in... Zeg dan gewoon dat je niet handig genoeg bent.

Als ze zo'n liefde hebt voor je motorfiets, dan is dat onderhoud toch fantastisch en gewoon een deel van de hobby...

(Ik zal volgens sommigen wel weer te 'polariserend' bezig zijn met deze post, maar het punt is in ieder geval gemaakt.)
Veel drogredenen in je post. Ondanks ik tijd, ruimte en skills heb breng ik de SMT lekker naar de garage voor de grote beurt begin maart. Gelukkig komt in februari de bonus ook weer binnen dus het kostenplaatje van minimaal € 400 zal ik niet voelen ;) >:)

XXXVI

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:50
lolgast schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:30:
[...]

En dan dit als werkuitrusting zeker? :+
[afbeelding]
Ja dat dacht ik al, je hebt wel Colemans op benzine of diesel. Maar afgewerkte olie heeft een wat vervelerende afvalproduct bij verbranden :X

Verwijderd

ephymerous schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:11:
[...]

... Gelukkig komt in februari de bonus ook weer binnen dus het kostenplaatje van minimaal € 400 zal ik niet voelen ;) >:)
Afbeeldingslocatie: https://m.popkey.co/7afad7/b0gbq.gif

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2018 15:19 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://www.rtlz.nl/sites/default/files/styles/inline_large/public/content/images/2015/10/30/schuld_0.jpg?itok=ack0sz6p

Alleen zit ik bij de ABN ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[...]

Goed, komt 'ie dan: ik ben niet handig genoeg.

Ik durf best te stellen dat motorrijden een hobby van me is, maar met (uit m'n hoofd) zo'n zesduizend kilometer per jaar heb ik gewoon zo weinig onderhoud dat het voor mij geen zin heeft om het gereedschap ervoor aan te schaffen en de kennis op te doen. Afgezien van het feit dat ik het dan op de parkeerplaats voor m'n huis moet doen.

Maar wacht, dat heeft niks met handigheid te maken. Ik kan best een beetje knutselen. Ik draai m'n hand er niet voor om om m'n trapfiets volledig te demonteren en weer in elkaar te zetten zonder schroefjes over te houden. Ook m'n scooter heb ik altijd zelf perfect onderhouden, met uitzondering van die ene keer dat bij het plaatsen van een nieuwe cilinder en zuiger de borgring van de zuigerpen niet goed vast zat, tussen de zuiger en cilinder terechtkwam en een paar mooie groeven achterliet waardoor de compressie nul was. O-)

Dus nee. Luiheid en desinteresse hebben er in ieder geval niks mee te maken, het is voor mij gewoon niet praktisch. Als ik een keer per twee, drie jaar een kettingset moet vervangen, dan laat ik dat liever doen. Omdat je het met die frequentie gewoon niet in de vingers krijgt, en dat geeft me dan geen vertrouwen. Bij m'n fiets prima, maar bij een apparaat dat met 90 Nm op de ketting stampt, wil ik dat het goed zit.

Neemt niet weg dat een spiegel, accu, remhendel of knipperlicht vervangen en m'n ketting spannen ruimschoots binnen mijn capaciteiten ligt, maar deze amateurmonteur weet wat 'ie moet uitbesteden. En die kosten zijn gewoon ingecalculeerd in het budget dat bij motorrijden hoort.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 26-01-2018 16:32 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:01
Ja sorry hoor, ben normaal redelijk zuinig. Ik vind echt iets van hoe je mensen die onderhoud uitbesteden wegzet ;)

XXXVI

Verwijderd

ephymerous schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:33:
[...]

Ja sorry hoor, ben normaal redelijk zuinig. Ik vind echt iets van hoe je mensen die onderhoud uitbesteden wegzet ;)
Achja. Ik ben ook gewoon een beetje ouderwets misschien.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

CodeCaster schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:29:
[...]

Goed, komt 'ie dan: ik ben niet handig genoeg.
Afbeeldingslocatie: http://www.sitepronews.com/wp-content/uploads/2013/03/cybergedeon_dont_feed_troll_no_text.jpg

Je hoeft jezelf niet te verantwoorden ;) @maximiliaan_nl doet het op zijn manier, en wij op de onze. Ik ben blij dat ik wat geld apart kan zetten voor fatsoenlijke motorkleding, en voor hem hoop ik oprecht dat hij het nooit nodig gaat hebben. Hij kan, geboren uit noodzaak, bijna alles zelf aan zijn motor, ik betaal een garage 20 euro per uur om het mij te leren en zijn gereedschap te mogen gebruiken (want net als jij ga ik die specialistische spullen ook niet in huis halen, ook niet voor 20k km's per jaar).

Ik ben nu mijn zolder aan het verbouwen tot werk en slaapkamer, ook leuk. Uitbesteden wat kan lekken (de dakramen) en zelf doen wat ik kan met mijn accuboor en handzaag :P. Niet omdat ik het geld niet zou kunnen missen, maar omdat ik er voldoening van krijg iets te creëeren.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ok even wat anders... :)

Ik zit deze week in India en daar stikt het van de motoren.. veel scooters, en veel 200-350cc dingen.
Maar ook veel Royal Enfields uiteraard.

Maar soms kom je ook speciale dingen tegen:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-bom1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/27072846_10159975782325088_8481558089631612568_n.jpg?oh=ff14ffa005a28d640af36a5cb7511e2f&oe=5AF35838

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bom1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/27331575_10159975782425088_1980604426884018235_n.jpg?oh=42c0d0b501d0dff8e627fe6ebd851e91&oe=5AEAC7A0

Da's ook een mooie manier van zichtbaar zijn ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11 16:56
Wat betreft onderhoud uitbesteden kan het ook aan tijd liggen. Als je het kleine stukje vrije tijd in je weekend eerst moet sleutelen voordat je kan rijden snap ik dat je het liever uitbesteedt. Bovendien hoef je het voor het geld ook niet te laten zo lang jouw uurloon maar hoger is dan die van de garage(die vaak sneller klaar is ).

Ik doe al m'n onderhoud zelf maar dat betekent wel dat wanneer het blok open ligt ik hem eerst moet repareren voor ik kan rijden. Ook als het opeens geweldig rijweer is.

Waar trek je bovendien de grens? Ben je binnenkort geen man wanneer je niet eigenhandig je versnellingsbak kan reviseren?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vind de hele discussie nergens over gaan. Laat iedereen lekker doen wat ie wil. Alsof je minder bent als je alles laat doen om welke reden dan ook.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:58

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:44:
Ik vind de hele discussie nergens over gaan. Laat iedereen lekker doen wat ie wil. Alsof je minder bent als je alles laat doen om welke reden dan ook.
Nee meer....meer geld om uit te besteden. ;)
Zelf doe ik wel dingen maar niet alles. :>

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Grubeater schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:59:
@lolgast Volgens mij zijn er nog meer mensen die de TS kunnen aanpassen.
@Chakotay, @caesar1000 en @Hooglander1, laten jullie lolgast alles alleen doen? :+
Er komt binnenkort een startpost update aan! In samenwerking met @sypie. :)
PilatuS schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:44:
Zelfs de toprijders uit de Dakar moeten hun onderhoud op X moment in de rally zelf doen! :+
Dit moet ik natuurlijk nog even posten:

Afbeeldingslocatie: http://www.racexpress.nl/imgitems/article/2018/01/MatthiasWalkner.jpg

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@caesar1000 Geen dank.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nero22 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:36:
[...]
Ik heb vorig jaar onderhoud laten doen aan mijn Hornet (diezelfde als die van jou). Dit is er toen gedaan:

grote beurt + voorband vervangen, zomerklaar maken; remblokken voor <50%, achter
OK, achterband OK, bandenspanning 2.9/2.5, oliefilter+olie nieuw, ketting/tandwielen
OK (klein strak punt), klepspeling OK, luchtfilter nieuw, bougies nieuw.

Dit alles, inclusief arbeid, voor €535.

De Hornet is een lastige om bij het blok te werken, want het frame loopt over het blok heen, in plaats van er langs.
Da's bij praktisch alle (moderne) Japanse 4-Cilinder / Lijn motoren zo. Bij m'n late 2004 (RJ09) R6 wilde ik 't éénmalig nog wel zélf doen omdat ik die fiets tweedehands kocht met ±10K op de teller en 't ding doorgereden heb tot 45K in amper 2 jaar (éérste controle bij Yamaha: @ 40K, stellen is dan meestal niet eens nodig).

Wat het gemakkelijkst gaat bij dat soort fietsen is de radiateur verwijderen en 't blok aan de bovenste blokbouten lós te koppelen van 't frame. Vervolgens kun je 't blok op de onderste blokbouten naar voren laten kantelen (áls je de tank met luchtfilter los hebt gehaald).

Sinds m'n 2006 R6 rijd ik een fiets meestal niet langer meer dan 2 á 3 jaar (vanaf nieuwe aanschaf) en maak ik amper 5K aan Km's/jaar dus dat stellen is er sowieso niet meer bij voor me....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• sh1nigami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-04 17:57
Voor mijn fzs600 '02 was ik voor een redelijke beurt 300+ euro kwijt aan alleen onderdelen (100 euro olie, 100+ voor koppelingsplaten, olie/lucht/benzine filter ) En dat is nog redelijk goed zelf te doen, maar de klepspeling checken is echt verschrikkelijk k*t werk. Wegens de enorm hoge kosten en kans op oplichting samen met mijn vader de hele dag bezig geweest.

En nu rijd ik geen motor meer :( ding staat alweer 6 maanden niks te doen

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

sh1nigami schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:02:
Voor mijn fzs600 '02 was ik voor een redelijke beurt 300+ euro kwijt aan alleen onderdelen (100 euro olie, 100+ voor koppelingsplaten, olie/lucht/benzine filter ) En dat is nog redelijk goed zelf te doen, maar de klepspeling checken is echt verschrikkelijk k*t werk. Wegens de enorm hoge kosten en kans op oplichting samen met mijn vader de hele dag bezig geweest.

En nu rijd ik geen motor meer :( ding staat alweer 6 maanden niks te doen
Hoezo oplichting? Je was nú dus een héle dag met TWEE man aan het klootviolen (wat kost dát nou écht!!??!) omdat je een dealer/monteur niet vertrouwd?

Misschien dat je dan beter op voorhand even een GOEDE dealer / garage kunt opzoeken én je vrije tijd nuttiger gaat besteden door met 't ding te gaan rijden :>

• lolgast
wimmel_1 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:35:
[...]

Hoezo oplichting? Je was nú dus een héle dag met TWEE man aan het klootviolen (wat kost dát nou écht!!??!) omdat je een dealer/monteur niet vertrouwd?

Misschien dat je dan beter op voorhand even een GOEDE dealer / garage kunt opzoeken én je vrije tijd nuttiger gaat besteden door met 't ding te gaan rijden :>
Ja maar, maar, het was in het weekend en dan werk ik niet. Dus geen uurtarief :+

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
* Chakotay heeft net zijn koppelingsvloeistof laten vervangen bij een garage, ben ik nu ook lui? :P

Zonder afspraak om 17:00 binnengelopen, kwartiertje later en 5 hele euro's armer weer naar huis. Daar doe ik het zelf niet voor :)

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Ja, en een echte man ben je ook al niet >:)

* Accident heeft laatst een slip-on laten monteren door de dealer dus is nog erger zo mogelijk ;)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

caesar1000 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 17:53:
[...]

Er komt binnenkort een startpost update aan! In samenwerking met @sypie. :)

[...]

Zelfs de toprijders uit de Dakar moeten hun onderhoud op X moment in de rally zelf doen! :+
Dit moet ik natuurlijk nog even posten:

[afbeelding]
Ik mag (uiteraard) graag denken dat Honda de beste motoren ter wereld maakt, maar de statistieken van KTM in de Dakar liegen er niet om. Ik vraag me af wat hét geheim nou is. Genoeg marketing geld om steeds de beste rijders te sponsoren? Of is er echt een technische superioriteit?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Het zijn gewoon erg snelle en goede machines alleen vergen ze heel veel onderhoud...
Raym09 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:32:
[...]

Mwoah 3000+km van mei tot november is toch niet echt weinig, nog altijd het 3-voud per jaar van de vorige eigenaren 8)
Uhm, gekocht begin maart en daar is nu een 20dkm bijgekomen :$

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 26-01-2018 19:32 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:54

A13X

Dude

Joopieboy schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:31:
Het zijn gewoon erg snelle en goede machines alleen vergen ze heel veel onderhoud...

[...]

Uhm, gekocht begin maart en daar is nu een 20dkm bijgekomen :$
En als je dat woonwerk vanaf haalt? Wat blijft er dan van over? ;)

Awesome

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:33:
[...]

:+

Tot december gereden, da's een maand of 10 met 70km op een dag minimaal, dan tik je de 9-10dkm wel aan zo even vlug gerekend. :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Raym09 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:33:
[...]

Maatje van me heeft een KTM 990 SMT zónder problemen naar de 110.000 KM's gereden en 't ding vervolgens verkocht aan een andere bekende van me..... Ding is daarna gestolen in de regio den Haag en vervolgens waarschijnlijk véél te duur verkocht aan een ander in onderdelen :9

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zie ik met de gixxer ook nog wel gebeuren. Ik huur bij Marc wel eens een V Strom voor een langere rit, teveel lol met de gixxer. :+

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:54
Ik heb zojuist een offerte opgevraagd voor een grote beurt. De werkzaamheden zijn dan:

Riemen vervangen
Kleppen stellen
Luchtfilter vervangen
Oliefilter vervangen
Olie verversen
Remvloeistof vervangen

Kosten 650 euro. Dus dat lijkt me nog wel schappelijk.

Maar nou komt die. Ik heb ook gevraagd om een banden wissel met nieuwe banden. Namelijk de pirelli diablo rosso 3. En dat komt dan uit op 506.24 euro.. Rekenen ze tegenwoordig 250 euro om je banden te wisselen? 8)7

• PilatuS
  • Niet online
gebruikershaes schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:20:
Maar nou komt die. Ik heb ook gevraagd om een banden wissel met nieuwe banden. Namelijk de pirelli diablo rosso 3. En dat komt dan uit op 506.24 euro.. Rekenen ze tegenwoordig 250 euro om je banden te wisselen? 8)7
De meeste motorzaken pakken flinke marge's op banden. Daarom heb ik het zelf ook maar 1x op die manier laten doen. Nu bestel ik ze online en komt er iemand aan huis langs voor de montage. Dat scheelt dus heel veel geld. Misschien even kijken of er bij jou in de buurt iemand is die aan huis komt of een andere plek waar je ze kan laten monteren voor minder geld. Ik ben zelf nog 1x bij een bedrijf geweest voor montage omdat de persoon die aan huis komt op vakantie was. Heb de banden toen online besteld en daar laten bezorgen omdat het een partner was. Dan hoef je allleen even daarheen te rijden wanneer ze aangekomen zijn en betaal je puur voor de montage.

Edit: Ik besteld mijn banden bij motorbandenmarkt.nl. Daar kan je zoeken op een montagepartner voor je omgeving.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 26-01-2018 20:31 ]

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-10 16:15
Ik doe het onderhoud allemaal zelf, wat bij de KTM ook wel een beetje moet. Als ik daarvoor elke keer naar de dealer zou moeten, is het niet te betalen. Doe dan ook na elke rit een nieuw filter erin (dus 1x in de maand filters schoonmaken) en ongeveer 1x in de maand nieuwe olie met filter.

Maar het sleutelen is dan ook wel een hobby van me, echter begrijp ik heel goed dat mensen het niet leuk vinden of er geen zin in hebben.

Ieder zo zijn ding en vooral doen wat je zelf leuk vindt :)

• gebruikershaes
PilatuS schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:27:
[...]

De meeste motorzaken pakken flinke marge's op banden. Daarom heb ik het zelf ook maar 1x op die manier laten doen. Nu bestel ik ze online en komt er iemand aan huis langs voor de montage. Dat scheelt dus heel veel geld. Misschien even kijken of er bij jou in de buurt iemand is die aan huis komt of een andere plek waar je ze kan laten monteren voor minder geld. Ik ben zelf nog 1x bij een bedrijf geweest voor montage omdat de persoon die aan huis komt op vakantie was. Heb de banden toen online besteld en daar laten bezorgen omdat het een partner was. Dan hoef je allleen even daarheen te rijden wanneer ze aangekomen zijn en betaal je puur voor de montage.

Edit: Ik besteld mijn banden bij motorbandenmarkt.nl. Daar kan je zoeken op een montagepartner voor je omgeving.
Ja zo iemand was ik al aan het zoeken.. Die aan huis komt. Maar hoe vind je die? Google search levert alleen auto op.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gebruikershaes schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:20:
Ik heb zojuist een offerte opgevraagd voor een grote beurt. De werkzaamheden zijn dan:

Riemen vervangen
Kleppen stellen
Luchtfilter vervangen
Oliefilter vervangen
Olie verversen
Remvloeistof vervangen

Kosten 650 euro. Dus dat lijkt me nog wel schappelijk.

mijn motorzaak rekent €85 voor het vervangen van banden als je ze zelf meeneemt. Prima deal. Stuk goedkoper dan via hem zelf. En dat vind hij prima.

Dus vraag het ze gewoon.

• PilatuS
  • Niet online
gebruikershaes schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:35:
[...]

Ja zo iemand was ik al aan het zoeken.. Die aan huis komt. Maar hoe vind je die? Google search levert alleen auto op.
Zie de edit :) Zoek op die site de banden op en dan kan je ook zoeken op een montagepartner. De persoon die bij mij aan huis komt doet omgeving Arnhem. Hij was een paar weken op vakantie toen ik banden nodig had en toen heb ik via de site een andere zaak gevonden. Banden bestellen en dan worden ze daar geleverd, dan even langs voor de montage.

• gebruikershaes
Cool, thanks. Zal eerst Jeltl z'n suggestie proberen en als dat niet lukt idd motorbandenmarkt.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Thoit schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:29:
Ik doe het onderhoud allemaal zelf, wat bij de KTM ook wel een beetje moet. Als ik daarvoor elke keer naar de dealer zou moeten, is het niet te betalen. Doe dan ook na elke rit een nieuw filter erin (dus 1x in de maand filters schoonmaken) en ongeveer 1x in de maand nieuwe olie met filter.
Hoe lang is een rit bij jou dan? Of zijn KTM's zulke gare bakken? :X

• PilatuS
  • Niet online
Osiris schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:45:
[...]

Hij zal wel een 1 cilinder hebben die veel onderhoud nodig heeft.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Da's wel erg onhandig voor woon-werk :+ Ik vind elke week de ketting smeren al veel werk :P

[ Voor 40% gewijzigd door Osiris op 27-01-2018 00:05 ]

• sh1nigami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-04 17:57
wimmel_1 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:35:
[...]

Mijn vader gaf mij het advies, heeft zeker de helft van de parts betaald, en deed ook het meeste werk (ben niet zo handig) en het is een bekende van ons overkomen dat er daadwerkelijk een keer bijna niets is vervangen. Daarbij kan je theoretisch niet zien of de klepspeling daadwerkelijk is gecheckt of is aangepast. Op beschadigingen na dan. Plus alleen het checken van de speling kost al 250 euro bij de shop hier.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:29

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@caesar1000 Van mijn hand staat er ook een stukje in de TS. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. d:)b

Vandaag weer wat gesleuteld aan de motor, een pannierrek afkomstig uit Polen erop geschroefd.

Links was de pasvorm niet 100%, maar met wat duwen en trekken paste het toch.
Kofferrek links

Rechts was nog leuker, de achterste bout van de passagiers voetsteun houdt ook de uitlaat omhoog. Met een sjorband tussen de uitlaat en valbeugel de uitlaat weer 2-3mm omhoog getrokken zodat de bout weer vast kon.
Kofferrek rechts

De horizontale steun zat sneller vast.
Kofferrek achter

Uiteindelijk was ik er toch nog een uur mee zoet.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is behoorlijk breed geworden zo nog!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:35

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En dan moeten de koffers er nog op. Van het totaal wil ik ook nog wel een foto zien.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-10 16:15
Osiris schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 23:45:
[...]

We gaan elke zondag een uur of 5 rijden. Is een enduro motor (EXC 500) dus we zitten ook de meeste tijd door de blubber te rijden. Als ik de motor heb schoongemaakt, wil je niet weten hoe de filter eruit ziet. Vandaar na elke rit een nieuwe filter :) het is natuurlijk allemaal zo gemaakt dat je in nog geen minuut de filter verwisseld hebt.

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:38
UserMotormerkMotortypeBouwjaarProvincie
WoaskKTMDuke 1252011Noord-Holland

Lijkt me echt supervet zo'n crossmotor voor erbij, zeker nu net na Dakar. Alleen jammer dat ik in Noord-Holland woon, je hebt geen reet aan zo'n ding hier. Is denk ik leuker om te hebben in een zandbakland of in bergachtig gebied.

• Leviathius
Let the filming begin!
Helm cam

Het was even uitpluizen waar en hoe ik het ging vastplakken, maar het is gelukt! Camera is een Xiaomi YI 4K en qua accessoires een bundel met vanalles uit china voor 2 tientjes :). Moet alleen nog regelen dat ik een microfoon heb, maar ook dat is onderweg vanuit het Verre Oosten :+

To be continued...

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vanochtend even weer langs bij Mark van Huybers, ik moest nog de kuipen gaan bestellen voor de Gixxer en een pinlock ophalen voor mijn heldere vizier. Dat laatste is ook een verhaal apart, ik weet niet waar HJC mee bezig is en Gerda (kledingverkoopster) had ook al meer problemen met HJC. Diverse leverings- en kwaliteitsproblemen, niet goed.

Is ook niet dat ik een goedkoop segment helm heb of iets (RHPA 11), maar na een aantal weken al bekleding kunnen laten vervangen omdat die losliet, de pinlock voor het heldere vizier had ik voor de donkere dagen en de vakantie eind vorig jaar besteld, 5 september, en die is nu net pas binnen...
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/01/2018-01-27-13.22.43-Medium.jpg
Maar goed, die is er. :Y

Dan weer een rib en ditmaal nog een nier ingeleverd voor de Gixxer. Kuipen dus besteld, set R&G Aero valdoppen in het zwart en nog wat kleine dingen, plus een Yamaha onderdeel. :+ Ik had op het hok van @wimmel_1 al eens zitten spieken naar zijn handvatverwarming. Dit omdat mijn handvaten ietwat versleten waren en ik dus geen verwarming had, maar ook geen los kastje kwijt kon. Mark is al even aan het hobbyen geweest om de SW Motech USB lader pas te maken en bekabeling te maken dus een heel los verwarmingssysteem was geen optie. :+

Even plaatje lenen:
Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/x2475w.jpg
Afbeeldingslocatie: https://webshop.goedhartmotoren.nl/media/catalog/product/cache/1/image/4096x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/2/0/2065475.jpg
Erg mooi systeem! En met 159 euro prima betaalbaar. :Y

Verder nog staan kwijlen bij dit apparaat, met daarachter de 'oude' R6 van @wimmel_1:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/01/2018-01-27-10.11.55-Medium.jpg
Echt, dat die R6 nog niet verkocht is... Super net ding!

En buiten nog even een hele nette Gixxer 600 gespot:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/01/2018-01-27-11.37.07-Medium.jpg

• Jelte
  • Niet online
Leviathius schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:52:
Let the filming begin!
[afbeelding]

Het was even uitpluizen waar en hoe ik het ging vastplakken, maar het is gelukt! Camera is een Xiaomi YI 4K en qua accessoires een bundel met vanalles uit china voor 2 tientjes :). Moet alleen nog regelen dat ik een microfoon heb, maar ook dat is onderweg vanuit het Verre Oosten :+

To be continued...
ik vind die positie er toch echt niet uit zien. Dit soort vierkante actie camera's zijn niet geschikt voor helmen. Dan liever een bullit model aan de zijkant van de helm.

• Leviathius
Jelte schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 14:38:
[...]
ik vind die positie er toch echt niet uit zien. Dit soort vierkante actie camera's zijn niet geschikt voor helmen. Dan liever een bullit model aan de zijkant van de helm.
Het ziet er misschien minder sexy uit, maar op film zie je daar toch niets van. En bij zo'n bullitcam aan de zijkant heb je links/rechts in beeld constant je helm zitten. Dat vind ik dan weer jammer. En zoals ik hem nu heb zitten merk ik er niks van.

• Jelte
  • Niet online
Leviathius schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 14:41:
[...]

Het ziet er misschien minder sexy uit, maar op film zie je daar toch niets van. En bij zo'n bullitcam aan de zijkant heb je links/rechts in beeld constant je helm zitten. Dat vind ik dan weer jammer. En zoals ik hem nu heb zitten merk ik er niks van.
dat is inderdaad een afweging, maar ik heb een camera niet om toffe filmpjes van te knippen (dat kijkt toch niemand). En dan zie ik er liever niet zo belachelijk uit.

Als mijn huidige camera (de wat bulky Tom Tom Handig) het opgeeft ga ik voor een meer dascham opstelling vast op de motor. Dat gedoe op mijn helm is toch niet echt fijn.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zo'n cam naast of op je helm kijkt me zo ontzettend te trekken. Dan is op het kinstuk praktischer lijkt me?

• Jelte
  • Niet online
Vrijdag schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:21:
Zo'n cam naast of op je helm kijkt me zo ontzettend te trekken. Dan is op het kinstuk praktischer lijkt me?
op je kin is net zo min aerodynamisch.

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Leviathius schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:52:
Let the filming begin!
[afbeelding]

To be continued...
Als je die grote schroeven plastic dingen niet prettig vindt heb je daar zwarte inbusbouten voor. Dat heb ik ook gedaan. Passen precies en maakt het geheel een stuk compacter. Je behoudt ook gewoon nog de optie om de scharnieren te bewegen ermee.

Cam
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vy7w8zzeKgI9xojCSVeACkOm/thumb.jpg

M5 x 20mm

[ Voor 0% gewijzigd door FT Twisty op 27-01-2018 17:38 . Reden: Maat inbusbout ]

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:10
Santho schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:59:
[...]
Als je die grote schroeven plastic dingen niet prettig vindt heb je daar zwarte inbusbouten voor. Dat heb ik ook gedaan. Passen precies en maakt het geheel een stuk compacter. Je behoudt ook gewoon nog de optie om de scharnieren te bewegen ermee.

Cam
[afbeelding]

M5 x 20mm
Je foto geeft een 401 error.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:30
Ik heb sinds gisteren ook de helm op de motor. Chin mount geeft zeker de beste hoek om te filmen. Was bij mij niet gemakkelijk te doen dus lekker aan zijkant gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ouNhc3j.jpg

Ben nu bezig om te renderen. Heb een filmpje van 30 minuten. Renderen duurde 4 uur en was niet goed haha. Bitrate te laag. Deze 3x zo hoog gedaan en nu wel goed. Vannacht opnieuw laten renderen maar dan alles.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:16

Secsytime

Automagisch

Aschtra schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:40:
Ik heb sinds gisteren ook de helm op de motor. Chin mount geeft zeker de beste hoek om te filmen. Was bij mij niet gemakkelijk te doen dus lekker aan zijkant gedaan:

[afbeelding]

Ben nu bezig om te renderen. Heb een filmpje van 30 minuten. Renderen duurde 4 uur en was niet goed haha. Bitrate te laag. Deze 3x zo hoog gedaan en nu wel goed. Vannacht opnieuw laten renderen maar dan alles.
Gopro kost meer dan je helm, verkeerde prioriteiten :+ :P

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 13:20
Vrijdag schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 15:21:
Ik heb de eerste versie van de GoPro die nog best lomp is in vergelijking met de nieuwe. Deze gemonteerd aan de zijkant van mijn helm en ik heb daar nooit last van.

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:30
Secsytime schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:43:
[...]

Gopro kost meer dan je helm, verkeerde prioriteiten :+ :P
Neehoor :p Helm heb ik €550 voor betaald. GoPro €354.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Aschtra schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:40:

[afbeelding]

Ik heb een 'bullet style' Sony HDR-AS50, doch als ik de waterdichte behuizing gebruik is hij toch wel weer een beetje vierkant. Ook dan geen 'drag' gemerkt overigens. Voorkant kin kan bij mij niet vanwege kinsluiting van mijn (systeem)helm.

Zodra ik een andere helm heb komt er zeker een GoPro op de voorkant :Y maar eerst nog eens een goede oplossing vinden voor ruis/windvrije audio. Ik heb al redelijke beeldkwaliteit met de Sony, maar de audio is nog prut bij alles boven de 30km/u.

Heel veel vloggers op de motor gebruiken een Zoom H1 of H2, misschien daar toch maar eens geld op stukslaan.

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-01-2018 18:54 ]

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Xepos schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:11:
[...]

Je foto geeft een 401 error.
Sorry! Heb het aangepast. Zou nu moeten werken denk ik

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.