“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Interessante dingen zoals een klassieke auto of motor, voetgangers die niet opletten. Vreemde keuze's of leuke opmerkingen van het overige verkeer. Revbomb om wat vogels te laten schrikken bij het kanaal. of even aanschuiven bij een standbeeld op een bankje. Je ziet nooit zijn gezicht en pakt ook wat mooie reviews van zijn eigen motoren erbij of een paar vragen beantwoorden in zijn achtertuin.Clutchless shifting heeft hij bijvoorbeeld ook een mooie video bij. Kern van hem, geluid van de motor.
Verder wel aardig van video's van Walterriffic gezien. voornamelijk dom gelul over het verkeer en wat hij ziet / wat hem bezig houdt. bijvoorbeeld ook een eerlijke reactie op hoe hij onderuit ging op een stoeprand toen hij met zijn telefoon bezig was.
Kern voor mij met interesse in filmpjes van motorrijden zijn reacties in het verkeer en situaties. een geblurde km teller en de lekdijk die voorbijzoeft trekt mij dus totaal niet qua video.
Verder near misses en dashcam(crash)compilaties zijn wel interessant. maar hoop dat je daar zo min mogelijk mee van doen hebt / krijgt.
Zelf heb ik de nijging de camera weer op de helm te plakken, en iets naar rechts te wijzen. Mooi tellertje er bij en achteraf de slierten met mobiele telefoon gebruikers achter het stuur vast kan leggen en wat awareness voor de grote schaal waarop de telefoon in het verkeer wordt gebruikt kan kweken.
Dit had ik sinds gisteren ook als plan. Tijdens 200meter heel langzaam filteren heb ik met iemand zijn instagram kunnen meekijken en samen met een leuke dame een stukje serie gekeken voordat ze mij door hadden dat ik naast ze stond mee te gluren. Toch wel grappig. Een brommende motor die pal naast ze staat en ze hebben niks door totdat ik even toeren maakPatrock schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:02:
Zelf heb ik de nijging de camera weer op de helm te plakken, en iets naar rechts te wijzen. Mooi tellertje er bij en achteraf de slierten met mobiele telefoon gebruikers achter het stuur vast kan leggen en wat awareness voor de grote schaal waarop de telefoon in het verkeer wordt gebruikt kan kweken.
Oh, ik ga het m'n ouders niet eens vertellen, als ik een A op mijn pasje heb staan en ik heb een motor dan stuur ik ze een berichtje dat ik ff langs kom met de fiets en dan gewoon met de motor de oprit op komen rijdenSantho schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:43:
[...]
Haha ik ook exact dezelfde situatie. Heb het mijn moeder nog niet eens verteld dat ik wil gaan lessen. Denk dat ze dat nu nog steeds niet aan kan (wel ook al 29, eigen koophuis, vaste baan)!![]()
https://www.sykescottages...-Tywyn/StMarys-26732.html
Dit was het onderkomen, vet hoor heavy metal in een kerk met die akoestiek
En https://machloop.co.uk/ was in het verlengde van waar we zaten.
Gigantisch kabaal maar erg vet. In NL zou dit niet kunnen. Bang dat de geraniums doodgaan ofzo...
[ Voor 50% gewijzigd door Least Inkling op 24-01-2018 11:44 ]
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Ik zie graag mensen hard gaan over alles wat geen asfalt isLeviathius schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:18:
Ik heb het plan om binnenkort mij ook te gaan storten in de wereld van motorfilmpjes maken en vroeg mij af wat voor soort videos jullie zelf het meest leuk/boeiend/interessant vinden om te kijken.
Dat heb ik gedaan. Alleen mijn vriendin en broertje (+ paar vrienden) wisten van mijn motorrijlessen. Tegen ouders, oma's en opa's etc. niets verteld. Na behalen rijbewijs een paar weken op vakantie gegaan en toen een motor gekocht. De dag erna naar mijn ouders gereden en zonder DB-killer (toen nog zonder) onder de carport toeren gemaakt. Kwam mijn moeder verschrikt kijken naar welke klootzak dit nou weer deed, zoveel herrie in de straatFastFred schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:08:
[...]
Oh, ik ga het m'n ouders niet eens vertellen, als ik een A op mijn pasje heb staan en ik heb een motor dan stuur ik ze een berichtje dat ik ff langs kom met de fiets en dan gewoon met de motor de oprit op komen rijden

De dag erna naar mijn oma, dat was ook mooi. Haar reactie: "ben je op de motor? Maar je rijdt toch helemaal geen motor?

XBL: DonFrans
Ik ben daar ook mee bezig, sinds kort op youtube te vinden, maar moet nog alles inrichten en daar heb ik nu geen tijd voor. Reacties die ik krijg is voornamelijk "you don't talk". Klopt, heb er nog geen praatje aan toegevoegd. Heb ook een tweede camera gekocht om de geijkte afwisseling van 5-10 sec een beetje voor elkaar te krijgen.
Zelf kijk ik graag naar reizen, bijvoorbeeld de Hymalaya, maar ja om daar speciaal daarvoor naar toe rijden
Patsers-filmpjes probeer ik te vermijden, zat eergister een engels clubje te volgen in spanje, maar daar werd het gevloek steeds weggepiept. Doe dan niet vloeken (nee, ben geen watje). Daar werd alleen volgas gegeven, dus weinig gezien van de omgeving.
Lengte van de film is ook een ding, ideaal volgens de professoren is 4-5 minuten. Nou, kan je vertellen dat mij dat nog niet lukt om dat zo te editen
Leukste kanaal wat ik volg is 44teeth of baron von grumble.Leviathius schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:18:
Heren van het goede leven (en eventuele dames of genderneutralen),
Ik heb het plan om binnenkort mij ook te gaan storten in de wereld van motorfilmpjes maken en vroeg mij af wat voor soort videos jullie zelf het meest leuk/boeiend/interessant vinden om te kijken.
Het plan is sowieso om niet van die videos te maken waarbij je iemand constant ziet rijden terwijl hij over random-onderwerp-X praat. Ik wil echt nuttige of interessante videos maken. Denk hierbij aan how-to's of reviews, first rides en dergelijke.
Ben benieuwd waar jullie mee komen en of ik er iets aan zal hebben voor wat betreft de content van mijn (hopelijk) toekomstige youtube kanaal
Ik vind het vooral tof om trips en tests te zien van iemand waar ik een klik mee krijg door zijn filmpjes te kijken.
Qua onderhoud wordt het denk ik een apart verhaal, er zijn goede kanalen die dit doen met random motoren en in de generale zin dingen uitleggen zoals banden,aandrijving, vering en dergelijke.
Anders voor motor specifiek kom ik altijd bij random mensen uit die toevallig de motor onderhouden die ik ook heb.
Van die wheelie en race filmpjes vind ik aanzienlijk minder.
Schaaf vind ik af en toe leuk, maar dan voornamelijk wanneer hij een motor rijdt die ik interessant vind.
Kwaliteit is ook belangrijk, zijn de beelden goed en scherp en de leaders en geluid moeten ook van goede kwaliteit zijn.
Ook moeten er regelmatig (liefst 1x per week) nieuwe content zijn.
Mis alleen een beetje de posities bovenin het schermTylen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:53:
[...]
Idd dat is saai. Dit zijn leukere filmpjes![]()
[video]
heb wel filmpjes met een HUD erin. Maar ben nogal lui aangelegderik23 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:28:
[...]
Mis alleen een beetje de posities bovenin het scherm. Heb jij dat gefilmd? Mag ik dan vragen waarom je zoveel posities kan inhalen op het begin? Goede race, of gewoon op de verkeerde plek begonnen?
Ja ik ben het die filmt. Laten we het erop houden dat kwalificeren niet mijn sterkste kant is. Racen zelf is meer mijn ding hahaha.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ben momenteel nog aan het wachten op de bundel gopro accesoires uit China. Als dat binnen is kan het feest beginnen. Ook ben ik nog bezig met een naam voor het kanaal te verzinnen
Zodra mijn kanaal groot genoeg is dat ik er genoeg geld mee verdien om dat soort geintjes te permiteren (oftewel over minimaal 5 jaarHTT-Thalan schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:46:
[...]
Ik zie graag mensen hard gaan over alles wat geen asfalt isdus ga een paar noppenbanden onder die CB gooien zeg ik
.
[ Voor 30% gewijzigd door Leviathius op 24-01-2018 12:41 ]
Verwijderd
Nu even serieus de beste filmpjes vind ik review/long term review en tip en tricks filmpjesLeviathius schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:36:
@Verwijderd Sorry, ben nog niet van plan om mijn leven te riskeren. Dat laat ik over aan de kamikazen onder ons
En je gaat je camera zooi nog vervloeken onderweg, heb een aparte koffer ervoor gereserveerd
Door een recent incident met een bekende vlogger zijn de regels wel aangescherpt. Je moet nu minimaal 4000 uur bekeken worden in een jaar tijd om in aanmerking te komen voor monetization. Just so you know.Leviathius schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:40:
Thanks @kneusteun en @Least Inkling! Goede tips waar ik het ook zeker mee eens ben en van plan ben. Had al voorgenomen om voordat ik het eerste filmpje online knikker eerst een voorraad aan filmpjes paraat te hebben staan zodat ik makkelijker die 1-filmpje-per-week kan aanhouden. Een soort buffer als het ware.
Ben momenteel nog aan het wachten op de bundel gopro accesoires uit China. Als dat binnen is kan het feest beginnen. Ook ben ik nog bezig met een naam voor het kanaal te verzinnen
[...]
Zodra mijn kanaal groot genoeg is dat ik er genoeg geld mee verdien om dat soort geintjes te permiteren (oftewel over minimaal 5 jaar), dan zou dat zeker een gaaf idee zijn ja!
Klopt, had het ook gelezen. Best wel een domper, want dat kwam vlak nadat ik het plan had gemaakt ook videos te gaan maken.. Heb namelijk een ander kanaal gehad met random videos waarbij er 1 filmpje 13k views had, dat was genoeg voor monetization. In totaal 30€ aan verdient wat ik niet kon uitbetalen omdat het onder de grens van 75€ zitHTT-Thalan schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:43:
[...]
Door een recent incident met een bekende vlogger zijn de regels wel aangescherpt. Je moet nu minimaal 4000 uur bekeken worden in een jaar tijd om in aanmerking te komen voor monetization. Just so you know.

Er is ook een YT kanaal met een poos die in London rijd.. beetje RY style..: YouTube: BikersPOVPatrock schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:02:
Ik vind het altijd wel gaaf zoals RoyalJordanian filmpjes maakt. Hij komt nauwelijks buiten London, maar filtert gruwelijk veel (en soms ook iets te snel).
Interessante dingen zoals een klassieke auto of motor, voetgangers die niet opletten. Vreemde keuze's of leuke opmerkingen van het overige verkeer. Revbomb om wat vogels te laten schrikken bij het kanaal. of even aanschuiven bij een standbeeld op een bankje. Je ziet nooit zijn gezicht en pakt ook wat mooie reviews van zijn eigen motoren erbij of een paar vragen beantwoorden in zijn achtertuin.Clutchless shifting heeft hij bijvoorbeeld ook een mooie video bij. Kern van hem, geluid van de motor.
Verder wel aardig van video's van Walterriffic gezien. voornamelijk dom gelul over het verkeer en wat hij ziet / wat hem bezig houdt. bijvoorbeeld ook een eerlijke reactie op hoe hij onderuit ging op een stoeprand toen hij met zijn telefoon bezig was.
Kern voor mij met interesse in filmpjes van motorrijden zijn reacties in het verkeer en situaties. een geblurde km teller en de lekdijk die voorbijzoeft trekt mij dus totaal niet qua video.
Verder near misses en dashcam(crash)compilaties zijn wel interessant. maar hoop dat je daar zo min mogelijk mee van doen hebt / krijgt.
Ditto met BaronVonGrumble
ook een goede als je je techniek wil verbteren:
YouTube: RoadcraftNottingham
Deze vind ik vooral de oude filmpjes leuk, de recentere vallen wat tegen IMHO:
YouTube: AdjrianNickelodeon
[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 24-01-2018 13:17 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Haha ooh dat is eigenlijk stiekem ook wel mooi. Heb het ze nog niet verteld dat ik ga lessen (weten dat ik het wel wil) dus ik kan het nu idd ook voor me houden en dan met m'n motor voor komen rijden over een paar maandjes.FastFred schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:08:
[...]
Oh, ik ga het m'n ouders niet eens vertellen, als ik een A op mijn pasje heb staan en ik heb een motor dan stuur ik ze een berichtje dat ik ff langs kom met de fiets en dan gewoon met de motor de oprit op komen rijden
I have stability. The ability to stab.
Verwijderd
En een stoppieVerwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:38:
Niet vergeten een wheelie te maken in de straat...
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:44:
@Verwijderd En dan zo de voortuin in knallen van je ouders.
Je kunt ook zo aankloppen
@Leviathius wat ik een beetje mis zijn de "oude/gebruikte motor" reviews, oftewel first rides en reviews van bijvoorbeeld motoren van 10jaar oud. Hoe die zich verhouden tot al het nieuws, hoe betrouwbaar ze zijn gebleken, of de rijeigenschappen nog acceptabel zijn voor de huidige standaard etc.
[ Voor 35% gewijzigd door A13X op 24-01-2018 13:59 ]
Awesome
Hahaha dat is een goed plan inderdaad, ga ik ook doen!FastFred schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:08:
[...]
AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Zelf zou ik het heel tof vinden om first rides/reviews te doen, want dan kun je telkens op een andere motor rijden. Maarja, geen enkele dealer laat je een rondje rijden op een demomotor als het is voor een pipo met 3 filmpjes op youtube met 100views... Dus moet eerst de views en subscribers zien te vergaren daarvoor denk ik. Maar ik kom vast wel op een plan van aanpak. Tips en tricks zijn nog steeds welkom natuurlijk!
Overigens, houd merken in de gaten want ik weet dat Triumph binnenkort probeer dagen gaat houden bij verschillende dealers. Bij de motorbeurs kan het ook bijv. heel kort. En anders gewoon proefrit aanvragen omdat je geintereseerd bent in de motor. Je hoeft er niet bij te vertellen dat je hem niet wilt kopen en dat het voor de views is!
Zou dat niet op MF zeggen, wordt je met pek & veren overgoten en achterna gezeten door mensen op motoren & hooivorken in de handaidanl schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:23:
@Leviathius je kan het altijd proberen, in Ierland werkte het alleen niet zo goed
Overigens, houd merken in de gaten want ik weet dat Triumph binnenkort probeer dagen gaat houden bij verschillende dealers. Bij de motorbeurs kan het ook bijv. heel kort. En anders gewoon proefrit aanvragen omdat je geintereseerd bent in de motor. Je hoeft er niet bij te vertellen dat je hem niet wilt kopen en dat het voor de views is!
AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm
Verwijderd
Regular car reviews doet dat veel en op een leuke manier ook...Raym09 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:55:
[...]
@Leviathius wat ik een beetje mis zijn de "oude/gebruikte motor" reviews, oftewel first rides en reviews van bijvoorbeeld motoren van 10jaar oud. Hoe die zich verhouden tot al het nieuws, hoe betrouwbaar ze zijn gebleken, of de rijeigenschappen nog acceptabel zijn voor de huidige standaard etc.
@Leviathius AutoBlog maakt leuke filmpjes (met name Wouter) en hun camera man zit op tweakers: MartijnGizmo.. misschien moet je eens met hem een kopje koffie gaan drinken over hoe de realiteit is..Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:38:
[...]
Regular car reviews doet dat veel en op een leuke manier ook...
YouTube: Roadtrip met een 100K+ Jaguar XF Sportbrake
[ Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 24-01-2018 14:53 ]
Wat, dat van de views? Of gewoon bij motorzaak naar binnen lopen om een proefrit te vragen?Santho schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:31:
[...]
Zou dat niet op MF zeggen, wordt je met pek & veren overgoten en achterna gezeten door mensen op motoren & hooivorken in de hand![]()
zie update.. was meer richting @Leviathius
Kan je nu ook gewoon direct na het examen door naar het gemeentehuis om je plasticje aan te vragen?SmurfLink schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:53:
Wauw het CBR is met z'n tijd meegegaan in 10 jaar zeg. Alles via website met DigiD, ik heb zojuist voor eind februari mijn theorie examen ingepland. Moest wel flink uitwijken, CBR Lelystad bestaat blijkbaar niet meer, helaas. Nou ja ik heb 'm maar voor werk gepland gezien daar wel eentje zit. Ben heel benieuwd! Zondag boek van m'n buddy ophalen die het nog had liggen en stampen maar.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Proefrit zonder koopintentie, sommigen kunnen daar erg boos om worden blijkbaaraidanl schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:50:
[...]
Wat, dat van de views? Of gewoon bij motorzaak naar binnen lopen om een proefrit te vragen?
Maarja, zo ben ik
[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 24-01-2018 15:10 ]
Na ongeveer 1 a 2 uur kun je hem aanvragen op het gemeentehuis inderdaad, waar hij met 2 a 3 werkdagen meestal ligt.Chakotay schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:54:
[...]
Kan je nu ook gewoon direct na het examen door naar het gemeentehuis om je plasticje aan te vragen?
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Ben het met jullie eens hoor, maar ik snap ook wel dat vloggers dit eerder zouden proberen als de normale persoon zeg maar
Ah, dat is wel sneller dan toen ik hem kreeg... Eerst wachten tot de volgende werkdag om uberhaupt naar de gemeente te kunnen, dan een week wachten tot het ding klaar is, om er vervolgens achter te komen dat ze AM ipv A erop hadden gezet en ik nog een week kon wachten op een nieuw pasjeDragonSlayer666 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:11:
[...]
Na ongeveer 1 a 2 uur kun je hem aanvragen op het gemeentehuis inderdaad, waar hij met 2 a 3 werkdagen meestal ligt.
Mocht je in ieder geval brommer rijdenChakotay schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:19:
[...]
Ah, dat is wel sneller dan toen ik hem kreeg... Eerst wachten tot de volgende werkdag om uberhaupt naar de gemeente te kunnen, dan een week wachten tot het ding klaar is, om er vervolgens achter te komen dat ze AM ipv A erop hadden gezet en ik nog een week kon wachten op een nieuw pasjeOpstartproblemen denk ik, ze waren pas net overgegaan op pasjes ipv roze papiertjes.

Voor ik weet doen (grotere) motordealers helemaal niet zo moeilijk over een proefrit. Als je gewoon eerlijk aangeeft dat je graag motoren probeert en er een filmpje van wil maken, heb je vaak al wel de verkoper op je hand. Vooral als het motoren zijn die al kilometers hebben en hij stiekem toch aan je hoopt te verkopen: dus niet die gloednieuwe HD of BMW van 30k, maar een jong gebruikte van 8k. Mits je zelf met een nette motor aankomt, en niet met een afgetrapt exemplaartje natuurlijk. En er niet vanuit gaan dat je m een hele dag meekrijgt.aidanl schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:23:
@Leviathius je kan het altijd proberen, in Ierland werkte het alleen niet zo goed
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Brommercert had ik sinds 1999 alnoes schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:51:
[...]
Mocht je in ieder geval brommer rijden![]()
[...]

Overigens zie ik dat ik nog niet in de start sta. Kan iemand me er bij zetten. Ik hoop dat ik het niet met die tabel moet doen want dan wordt het niks
User: Proqzor
Motormerk: Kawasaki
Motortype: Z750
Bouwjaar: 2008
Provincie: Friesland
Proqzor schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:35:
Heeft er iemand nog een Mivv Suono slip on liggen voor een Z750 uit 2008?Liefst in de zilver/aluminium uitvoering.
Overigens zie ik dat ik nog niet in de start sta. Kan iemand me er bij zetten. Ik hoop dat ik het niet met die tabel moet doen want dan wordt het niks
User: Proqzor
Motormerk: Kawasaki
Motortype: Z750
Bouwjaar: 2008
Provincie: Friesland
User | Motormerk | Motortype | Bouwjaar | Provincie |
---|---|---|---|---|
Zo | moeilijk | is dat | toch niet | ??? |
EDIT: @lolgast 't is provincie
[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 24-01-2018 16:54 ]
---|---|---|---|---|
Rick-Jan | Suzuki | GSR 600 | 2006 | Gelderland |
@lolgast Zou je mijn gegevens aan willen passen
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Als je je ogen openhoud is er veel mogelijk zonder te doen alsof je iets wil kopen

---|---|---|---|---|
Catch22 | Suzuki / BMW | GSX-R 600 / K75RT | 1997 / 1994 | Groningen |
1
| [tr][td]Catch22[/td][td]Suzuki / BMW[/td][td][url=https://i.imgur.com/1fShu6n.jpg]GSX-R 600[/url] / [url=https://i.imgur.com/sZRQc5a.jpg]K75RT[/url][/td][td]1997 / 1994[/td][td]Groningen[/td][/tr] |
[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 24-01-2018 17:34 ]
Mijn Difi laarsjes vertonen al een tijdje verregaande tekenen van slijtage. De klittebandjes springen vanzelf los, het nepleer bladdert en waterdicht zijn ze alleen nog als het niet regent.
Ik hou het nog wel even uit tot de motorbeurs, en dan ga ik daar een paar nieuwe scoren. Maar:
Mijn huidige laarzen zijn volledig 'zachte' laarzen. Dat heb ik altijd prettig gevonden, omdat ik mijn schakelpedaal dan goed kan voelen. Ook het rempedaal kan ik heel precies bedienen.
Ik heb wel eens 'harde' (cross/rally) laarzen aan gehad (bij mijn offroad trip in de US) en het lastige daaraan vond ik dat het net is alsof je met een blok beton probeert te schakelen. Totaal geen gevoel. Daar staat tegenover dat ik me kan voorstellen dat zo'n laars beter beschermt bij een schuiven/val en indien je klem komt te zitten je voeten maar ook enkels veel beter beschermd zijn.
Is dit een zwart/wit alles of niks scenario, of zitten er nog gradaties in? Een laars die waterdicht is, geschikt voor het zwaardere werk en toch een beetje feedback geeft? En waar je (durf te vragen) ook nog wel een paar kilometer in kan stappen? Of vraag ik nu het onmogelijke?
Alpinestar, pharoa, tcx hebben allemaal laarsen welke de bouw van een crosslaars hebben maar een stuk soepeler zijn.HTT-Thalan schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:04:
Vraagje om advies:
Mijn Difi laarsjes vertonen al een tijdje verregaande tekenen van slijtage. De klittebandjes springen vanzelf los, het nepleer bladdert en waterdicht zijn ze alleen nog als het niet regent.
Ik hou het nog wel even uit tot de motorbeurs, en dan ga ik daar een paar nieuwe scoren. Maar:
Mijn huidige laarzen zijn volledig 'zachte' laarzen. Dat heb ik altijd prettig gevonden, omdat ik mijn schakelpedaal dan goed kan voelen. Ook het rempedaal kan ik heel precies bedienen.
Ik heb wel eens 'harde' (cross/rally) laarzen aan gehad (bij mijn offroad trip in de US) en het lastige daaraan vond ik dat het net is alsof je met een blok beton probeert te schakelen. Totaal geen gevoel. Daar staat tegenover dat ik me kan voorstellen dat zo'n laars beter beschermt bij een schuiven/val en indien je klem komt te zitten je voeten maar ook enkels veel beter beschermd zijn.
Is dit een zwart/wit alles of niks scenario, of zitten er nog gradaties in? Een laars die waterdicht is, geschikt voor het zwaardere werk en toch een beetje feedback geeft? En waar je (durf te vragen) ook nog wel een paar kilometer in kan stappen? Of vraag ik nu het onmogelijke?
Ik heb hier een setje Tcx infinity goretex staan, los van dat ze nogal warm zijn bij warm weer (duh) kun je daar rustig een dag op rondlopen. Hoge laars, waterdicht en slijtvast. Zitten los stalen teensliders bij.
[url=eYqaKu0bfufPIIGhIZQBLBwaApqWEALw_wcB]tcx infinity goretex[/url]
Held shiroc
@HTT-Thalan deze bijvoorbeeld
[ Voor 7% gewijzigd door A13X op 24-01-2018 19:23 ]
Awesome
Stap daarboven is zoals de SMX6, dat zij wat sportievere laarzen met wat kunststof versteviging op de enkels en wreef. Maar wel nog 'beloopbaar'. Daarboven krijg je de race laarzen die vaak ook met gespen en alles uitgevoerd zijn, super stug en je kan beperkt bewegen om net te kunnen schakelen. Daarboven staan de echte crosslaarzen, gemaakt om staand in de versnelling te kunnen ploegen en bij omvallen met of zonder motor op je enkel gewoon weer verder te kunnen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!

Komt voor de bakker!Joopieboy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:47:
Als je dan toch bezig bent, doe eens een nieuwe foto.Vind ik lief
[afbeelding]
Is dus geregeld..
[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 24-01-2018 19:49 ]
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
@Chakotay, @caesar1000 en @Hooglander1, laten jullie lolgast alles alleen doen?
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
deze TCX infinity zijn erg fijn. Aanrader!Raym09 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:16:
[...]
Alpinestar, pharoa, tcx hebben allemaal laarsen welke de bouw van een crosslaars hebben maar een stuk soepeler zijn.
Ik heb hier een setje Tcx infinity goretex staan, los van dat ze nogal warm zijn bij warm weer (duh) kun je daar rustig een dag op rondlopen. Hoge laars, waterdicht en slijtvast. Zitten los stalen teensliders bij.
[url=eYqaKu0bfufPIIGhIZQBLBwaApqWEALw_wcB]tcx infinity goretex[/url]
Held shiroc
@HTT-Thalan deze bijvoorbeeld
Van jou staan nog helemaal geen gegevens in de startpost, dus eerst al je prive gegevens graag! Of in ieder geval provincie en/of bouwjaar. De rest is wel bekend
De enige die ik wel leuk vind is TheMissendenFlyer. Een wat oudere/best wel serieuze piepo die vervroegd met pensioen is en filmpjes maakt omdat hij het leuk vindt en niet echt voor het geld/populariteit. Hij vind wel echt alles 'leuk' en is zelden negatief (wel goede kritiek bij reviews). Niet zozeer omdat ie gesponsord wordt, maar gewoon omdat hij veel te veel liefhebber is.
#metoo .. of is dit niet zo geschikt?

Deze wel?

All-Round nerd | iRacing Profiel
De laatste serie rebuild zijn een stuk beter, de eerste waren soms niet om aan te zien, als hij weer is wat lam draaide.(hij is nou niet echt de meest handigste persoon)PilatuS schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:04:
Ben de laatste tijd naar de filmpjes van Chaseontwowheels aan het kijken. Normaal heb ik een hekel aan lange video's. Vooral vlogs waar iemand 20 minuten op een motor zit te praten kijk ik nooit, dat hou ik nog geen 2 minuten vol. Wat ik bij hem de leuke video's vind zijn die van Wrecked Bike Rebuild. Dit is zo'n beetje het enige kanaal waarbij ik een video van 30 minuten ook echt kijk.
Motonosity heeft ook een rebuild serie, echter bevalt mij zijn manier van praten en uitleg niet zo.
[ Voor 3% gewijzigd door Aapie op 24-01-2018 21:45 ]
Nu die gast van de motorzaak erbij is valt er genoeg van te leren en is het leuk om te kijken. Kijken naar iemand die niet weet wat ie doet schiet inderdaad niet op. Die kerel van de motorzaak heeft er enorm veel verstand van waardoor ik het ook leuk vind om er van te leren. Ik ben begonnen met kijken toen de Monster in de motorzaak werd gerepareerd.Aapie schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:44:
[...]
De laatste serie rebuild zijn een stuk beter, de eerste waren soms niet om aan te zien, als hij weer is wat lam draaide.
Motonosity heeft ook een rebuild serie, echter bevalt mij zijn manier van praten en uitleg niet zo.
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 24-01-2018 21:49 ]
Jawel, kan makkelijkw4rguy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:40:
[...]
#metoo .. of is dit niet zo geschikt?
[afbeelding]
Deze wel?
[afbeelding]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Dan ben je precies goed begonnen. Maar die kerel van de motorzaak maakt het een stuk professioneler en interessanter om naar te kijken iddPilatuS schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:46:
[...]
Ik ben begonnen met kijken toen de Monster in de motorzaak werd gerepareerd.
Uitlaat nog steeds niet vervangen? Man man man.
Ik ben op zoek naar mijn eerste motor. Heb nog geen rijbewijs (wil deze voor de zomer halen) , maar lijkt mij leuk om alvast een beetje rond te kijken wat beschikbaar is.
Ik zou graag een motor willen die niet al te groot is (ben rond de 1.70m), goedkoop in onderhoud, maar wel comfortabel genoeg is om een rit van 6 uur te kunnen maken. Hij hoeft absoluut niet 'snel' te zijn.
Budget rond de 2000e max. Wat zouden jullie mij kunnen aanraken. Bepaalde merken waar ik naar kan kijken?
Bvd
Ps. Ik ben 25j
Verwijderd
------
Nee maar even serieus... Als eerste motor zou je kunnen kijken naar een Suzuki GS500 of Honda CB500, die zijn vrij standaard, betaalbaar en goedkoop in gebruik.
6 uur en comfortabel? Een GS, maar die zit niet in je prijsklassen0elite schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:39:
Hallo motorliefhebbers,
Ik ben op zoek naar mijn eerste motor. Heb nog geen rijbewijs (wil deze voor de zomer halen) , maar lijkt mij leuk om alvast een beetje rond te kijken wat beschikbaar is.
Ik zou graag een motor willen die niet al te groot is (ben rond de 1.70m), goedkoop in onderhoud, maar wel comfortabel genoeg is om een rit van 6 uur te kunnen maken. Hij hoeft absoluut niet 'snel' te zijn.
Budget rond de 2000e max. Wat zouden jullie mij kunnen aanraken. Bepaalde merken waar ik naar kan kijken?
Bvd
Ps. Ik ben 25j
Mocht je die ambitie hebben.
Kies geen tour motor met een fijne zit en een groot scherm die je deels uit de wind kunt houden. Denk aan bmw rt 850 / 1100 / 1150.
Verwijderd
Ik zeg: Hayabusa!n0elite schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:39:
Hallo motorliefhebbers,
Bvd
Ps. Ik ben 25j
Polaris Slingshot!Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 07:47:
Ik zeg: Hayabusa!
En met een witte blijf je zitte, toch?
Beter een rustige cruiser... Een Triumph Rocket 3 bijvoorbeeld
Awesome
Geen enkele motor binnen dat budget is 6u comfortabel. (en zelfs buiten dat budget ga je even moeten zoeken vrees ik)n0elite schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:39:
Hallo motorliefhebbers,
Bvd
Ps. Ik ben 25j
Hier heb je een voorbeeld van een goede beginners motor voor onder de 2000€.
https://www.2dehands.be/m...naked-bike-397186207.html
Dan ben ik niet met je eens, mijn motor kun je makkelijk voor minder dan 2k krijgen (niet de mijne de mijne, maar gewoon zo'n ding) en daar heb ik uren hartstikke prima op gezeten. Met zijn lengte kan dat ook prima op het standaard zadel, maar ik heb een verbrede versie voor meer comfort. Mijn langste rit was ook ongeveer zo lang (6u) en alhoewel de omstandigheden bar en boos waren, was het comfort van de motor geen probleem.Dryhte schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:27:
[...]
Geen enkele motor binnen dat budget is 6u comfortabel. (en zelfs buiten dat budget ga je even moeten zoeken vrees ik)
Hier heb je een voorbeeld van een goede beginners motor voor onder de 2000€.
https://www.2dehands.be/m...naked-bike-397186207.html
Een groot verschil is hoe je zit. Alhoewel het grotendeels persoonlijke voorkeur is, ben ik van mening dat een 90 graden zithouding (rechtop dus) wel de minste spierspanning oplevert.
Daarmee is niet gezegd dat ik vind dat hij een Alp als eerste motor moet kopen (is toch wel een hele specifieke keuze) natuurlijk. De voors zijn de zit, het makkelijke bochtengedrag, simpel onderhoud (lange intervallen ook) en het relatief gunstige verbruik, nadelen zijn het gewicht (dat vrij hoog gedragen word, kan lastig zijn voor een beginner), de schaarste van sommige onderdelen (zoals kuipdelen) en het feit dat je bijna wel moet leren sleutelen, want met zo'n oud beestje is er altijd wel wat te doen.
Gaat ook niet gebeurenSecsytime schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:52:
[...]
Uitlaat nog steeds niet vervangen? Man man man.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
https://www.2dehands.be/m...-1100-1981-395496941.html
Ga naar de motorbeurs in utrecht eind volgende maand! Daar staan misschien wel 1000 occasions en ook bijna alle merken staan er met nieuwe motoren. Dan kun je overal op gaan zitten en weet je vanzelf wat fijn zit! Of het fijn rijdt is een tweede, maar daarvoor heb je eerst je rijbewijs nodign0elite schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:39:
Hallo motorliefhebbers,
Bvd
Ps. Ik ben 25j
[ Voor 7% gewijzigd door Leviathius op 25-01-2018 08:54 ]
Vorig jaar nog 2 dagen 8-10 uur op m'n vfr800 van 1500 euro gereden, nachtje Luxemburgwd200 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 07:43:
6uur 😵 dan ben je op elke motor dood geloof me.
Motorrijden is uberhaubt niet comfortabel. Je bent ook volkomen geschift als je voor je plezier op zo'n ding gaat zitten. Bedoel, je krijgt vroeg of laat pijn je in reet, regent nat en je wordt continue voor je lazer gereden. Nee als je comfort wil moet je een Mercedes kopenDryhte schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:27:
[...]
Geen enkele motor binnen dat budget is 6u comfortabel. (en zelfs buiten dat budget ga je even moeten zoeken vrees ik)
Wat een warmte deze dagen geloof dat ik de wintervoering er maar uit ga halen. Je drijft bijna in je pak. Ook niet comfortabel trouwens
FTFYwilco1985 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:17:
[...]
Motorrijden is uberhaubt niet comfortabel. Je bent ook volkomen geschift als je voor je plezier comfort op zo'n ding gaat zitten. Bedoel, je krijgt vroeg of laat pijn je in reet, regent nat en je wordt continue voor je lazer gereden. Nee als je comfort wil moet je een Mercedes kopen![]()
Wat een warmte deze dagen geloof dat ik de wintervoering er maar uit ga halen. Je drijft bijna in je pak. Ook niet comfortabel trouwens
Niet op de vrouwtjes, die kunnen het niet waarderen denk ik zo

Afgelopen zomer 2 dagen achter elkaar snelweg gereden richting Tirol.Dryhte schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:19:
[...]
FTFYmaar ik zie me geen 6u aan een stuk op mijn motor rijden (of toch zeker geen 6u snelweg)
Eerste dag half 9 vertrokken, om 5 uur aangekomen in Heidelberg. De hele dag regen gehad. Zeker niet leuk maar wel een beetje noodzaak.
De tweede dag begon weer met regen. Toen was ik er echt wel even klaar mee. Maar dat loont zich dan wel weer als je de Alpenpasjes daarna kan rijden
[ Voor 57% gewijzigd door w4rguy op 25-01-2018 09:24 ]
All-Round nerd | iRacing Profiel
Ik ga elk jaar wel. Mijn vrouw gaat sowieso mee en als ze zin hebben mijn vader en schoonvader ook. Dit jaar heb ik niets nodig, dus gewoon ff rondlopen. Ducati Zaltbommel staat er altijd, daar maak ik altijd even een praatje met wat koffie.SmurfLink schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:31:
Gaan er Tweakers naar de Motorbeurs Utrecht?Zit nu te kijken, en je kan er een proefles doen! Dat is de week voor ik m'n theorie ga halen dus lijkt me best tof (zal wel enorm druk zijn, hopen op een plekje). En natuurlijk alvast kijken naar spullen en motoren, prachtige timing. Is het een leuke beurs?
Echt aanbiedingen moet je niet voor gaan, daar zijn webwinkels voor. Maar ik ga liever naar de motorbeurs dan een dagje naar de efteling
Ik ga dit jaar ook weer, heb vorig jaar zelfs op de zaterdag daar ook mijn eerste proefles gehad. Tip: kom direct bij openingstijd, loop meteen door naar het Try the bike gedeelte en schrijf je in. Je kan dan een tijdslot kiezen en je krijgt een bonnetje. Op die manier weet je zeker dat je het kan proberen en kan je ondertussen over de beurs lopenSmurfLink schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:31:
Gaan er Tweakers naar de Motorbeurs Utrecht?Zit nu te kijken, en je kan er een proefles doen! Dat is de week voor ik m'n theorie ga halen dus lijkt me best tof (zal wel enorm druk zijn, hopen op een plekje). En natuurlijk alvast kijken naar spullen en motoren, prachtige timing. Is het een leuke beurs?
Oh ik heb trouwens wel iets 'nodig', ga van die otoplastieken aan laten meten. Na nu 1 jaar van die alpine oordopjes gebruikt te hebben zijn ze misvormt en heb ik eigenlijk nieuwe nodig... Dus dan dit keer maar meteen goed doen
[ Voor 27% gewijzigd door Leviathius op 25-01-2018 09:49 ]
Dit topic is gesloten.