Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste
Acties:
  • 295.088 views

Onderwerpen

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

HTT-Thalan schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:53:
[...]

Het is maar gokken zo op afstand natuurlijk, maar de mijne moest op een gegeven moment ook met gas bij gestart worden, zelfs met de choke al ingeschakeld. Dit kwam door de rubbers van de carbs naar de cylinders. Eentje was zo erg verdroogd dat er mengsel langs lekte en hij dus valse lucht trok.
Maar, hoe oud is jouw motor ookalweer?

We hebben het hier over een showroommodel Versys 650 2016 die in 2017 is gekocht en nog geen 15.000km heeft gelopen :/ (en geen choke heeft)

All-Round nerd | iRacing Profiel

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:55

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

w4rguy schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:04:
[...]

Maar, hoe oud is jouw motor ookalweer?

We hebben het hier over een showroommodel Versys 650 2016 die in 2017 is gekocht en nog geen 15.000km heeft gelopen :/ (en geen choke heeft)
Ah, ik heb scheef gelezen, ik dacht v-strom gelezen te hebben, my bad. Als het injectie is heb ik geen flauw idee.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

Requiem19 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:25:
Hoky shit. Nieuwe Panigale V4 is echt ziek. Maar 6 seconde langzamer dan een MotoGP bike op Valencia.

[video]

Heel gaaf ding. Eerste geluiden zijn unaniem zeer positief.
Volgens mij is dat ding nog niet eens gemaakt om mee te racen en is het vooralsnog de straatversie met 1100cc die in geen enkele superbike competitie wordt toegestaan. Ben heel benieuwd naar de race versie die volgend jaar uitkomt. Hopelijk blijft het heel & betrouwbaar. 6 seconden op dat niveau is trouwens wel een immens verschil en de rijder is geen pannekoek. Desalniettemin best impressive.

Ben trouwens het meest jaloers op die T_air 20.
HTT-Thalan schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:33:
[...]

Dat zou een beleving zijn ja, 200 op de Alp. De teller stopt bij 160 :+.
Wees gerust, 160 met een Alp richting Ramshoek is ook spannend :P.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-12 10:26
Hoogste snelheid die ik gereden heb is 294 KM/h op de teller op een GSX-R 750 uit 2005 in Duitsland.

Sta nog niet in de begin post, bij deze:

UserMotormerkMotortypeBouwjaarProvicie
ThoitKTM en YamahaEXC 500 en Diversion XJ900S2013 en 1999Limburg

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Thoit schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:11:
Hoogste snelheid die ik gereden heb is 294 KM/h op de teller op een GSX-R 750 uit 2005 in Duitsland.

Sta nog niet in de begin post, bij deze:

ThoitKTM en YamahaEXC 500 en Diversion XJ900S2013 en 1999Limburg
Oooo dan :D Dan heb ik nog wat te doen :+
Al zal 1.97m niet meehelpen op een SS. :X :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-12 15:07
Santho schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:41:
Het is zelden dat je een foto ziet van het ristgedeelte van motorkleding in webshops.

Ik raad aan om dan online te zoeken naar een paar broeken die je zou willen hebben en dan vervolgens naar een fysieke winkel gaan om daar te kijken wat voor rits erin zit

Motorkledingcenter.nl heeft echter wel vaak filmpjes van hun producten, dus wellicht dat je het daarin voorbij ziet komen
lolgast schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:42:
[...]

Die rits stukken zijn vaak los verkrijgbaar. Bij het vorige pak van mijn vrouw sloot het ook niet aan. Bij de motorzaak een los stuk gehaald en in de broek laten naaien, paste vervolgens perfect.
Thanks! :)

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:28

Winkiller

De Mopperpot

Joopieboy schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 05:39:
Maar een dikke 1000 of hoger zoals die Bandit 1200 van een tijd geleden is heerlijk rijden, alleen bij die en een beetje sportief genomen bochtje weet je het weer. :+
Sportief rijden doen de liefhebbers toch op een circuit ? op de weg rij je defensief, is veiliger. :+
Een Bandit krijg je prima door een bocht, vooral als je er aan gewend ben, ik kan het weten.
Want op een Bandit ben je aan het cruisen en niet aan het jakkeren. :P

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-12 13:12
Mijn topsnelheden:

Honda CBF600: 180 km/h
Suzuki V-Strom 1000: Rond de 190 km/h
KTM 1190 Adventure R: tot nu toe 170 km/h, kan nog wel wat harder >:)

A yawn is a silent scream for coffee.

Verwijderd

Winkiller schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:43:
[...]

Sportief rijden doen de liefhebbers toch op een circuit ? op de weg rij je defensief, is veiliger. :+
Een Bandit krijg je prima door een bocht, vooral als je er aan gewend ben, ik kan het weten.
Want op een Bandit ben je aan het cruisen en niet aan het jakkeren. :P
Vind je dat Bandit cruisen nu niet slaapverwekkend zzzZZZzzz?

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:51

A13X

Dude

Winkiller schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:43:
[...]
op de weg rij je defensief, is veiliger. :+
"The best defense is a good offense" })

Awesome

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-12 12:48

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:59:
[...]

[video]
HO STOP! Remove before flight!!

ding hoort op een schijfremslot, niet op de contactsleutel :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-12 15:56
Als we toch allemaal het jongetje met wilde haren gaan spelen, mijn Z750 gaat niet harder dan 259 km/u, maar uiteraard afhankelijk van de wind. Met wind mee knipper je 1 keer met je ogen en ga je 250 km/u. Met wind tegen kruipt hij heel wat langzamer omhoog als je eenmaal 220 km/u gaat.

Is er niemand die met de afgelopen storm nog een poging heeft gedaan? :+

Om even de top te halen is het niet vervelend op een naked bike, gewoon goed in je fiets kruipen en je zoeft makkelijk door de wind heen. Op de motor heb je nou eenmaal maar een paar seconden nodig om van de 100 naar de 200+ te gaan. Maargoed, zulke snelheden heb je toch vaak maar voor eventjes. 'Cruisen' boven de 130 km/u is inderdaad geen lolletje.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
Mjah, op mijn Speed Four is het boven de 170 echt niet comfortabel. Daar ben ik dus ook nog niet harder mee gegaan. Op mijn vorige(GPZ600R iirc) was de top 210.

• Bioflap
  • Laatst online: 07-12 11:37
Joopieboy schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:20:
[...]

Oooo dan :D Dan heb ik nog wat te doen :+
Al zal 1.97m niet meehelpen op een SS. :X :+
1,99 op de R1 ging prima! Maakte alleen de fout door bij gas los direct omhoog te komen bij 300. Dat was dan ook bijna direct het einde van mijn leven 8)7

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

w4rguy schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:00:
[...]

Met de Hornet 600(2008) heb ik ooit de 201 aangetikt. Dat was met bagage en mijn mastodontische lichaam er op :P

Even een vraag hier:
Ik ben met de Versys 650 (2016) van mijn huisgenoot naar het werk. Hij rijdt niet in de winter en de accu demonteren was teveel geneuzel dat we hebben gezegd dat ik em af en toe mee kan nemen om de benen te strekken.

Wat ons op valt is dat hij na 2 weken stilstand al serieus moeite heeft met starten. Zonder gas bij te geven wilde hij niet starten vanochtend. De motor staat in een ondergrondse garage dus kou lijkt het me niet te zijn.

Mensen hier met ervaring met een moeilijk-startende motor?

Na een tijdje rijden is er verder niks meer aan de hand, dus de dynamo is ook gewoon in orde. De accu laadt ook weer vol.

Het is een 650cc 2-cylinder. Maakt dat nog uit? Misschien de startmotor die wat stroef loopt van kawa?
Sluipverbruiker of vermoeide accu. Heb je een multimeter? Dan kan je het verbruik meten tussen accupool en kabel (natuurlijk met de kabel eraf). Dat is je sluipverbruik. Maar... je hebt / hij heeft toch wel garantie met zo'n recente fiets?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12 11:11
Al de snelheden stellen niks voor. Zo doe je dat 300km/u door een stad:
:+

Dan maar zo.

[ Voor 47% gewijzigd door Xepos op 23-01-2018 12:59 . Reden: Linkje gewijzigd naar YouTube embed ]

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:28

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:59:
[...]

[video]
Vind je dat sportief rijden nu niet vermoeiend ? :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Xepos schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:36:
Al de snelheden stellen niks voor. Zo doe je dat 300km/u door een stad: [video] :+
Die link doet weinig, behalve een playlist op mn PC zetten die ik niet kan afspelen ;)

• Xepos
noes schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:38:
[...]

Die link doet weinig, behalve een playlist op mn PC zetten die ik niet kan afspelen ;)
Ayy op mijn mobiel deed die het wel maar ik heb het linkje veranderd naar de Reddit post.

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Xepos schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:41:
[...]

Ayy op mijn mobiel deed die het wel maar ik heb het linkje veranderd naar de Reddit post.
Nog steeds hetzelfde probleem ook met die link

Werkt nu!

Haha grappig filmpje. Zeer goed gebruik van een instrument _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door FT Twisty op 23-01-2018 12:54 . Reden: Lol om filmpje ]

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

• Xepos
Santho schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:52:
[...]

Nog steeds hetzelfde probleem ook met die link

Werkt nu!

Haha grappig filmpje. Zeer goed gebruik van een instrument _/-\o_
Ook de downshift heeft die erg goed gedaan vind ik :)

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-12 15:31
w4rguy schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:00:
[...]

Met de Hornet 600(2008) heb ik ooit de 201 aangetikt. Dat was met bagage en mijn mastodontische lichaam er op :P

Even een vraag hier:
Ik ben met de Versys 650 (2016) van mijn huisgenoot naar het werk. Hij rijdt niet in de winter en de accu demonteren was teveel geneuzel dat we hebben gezegd dat ik em af en toe mee kan nemen om de benen te strekken.

Wat ons op valt is dat hij na 2 weken stilstand al serieus moeite heeft met starten. Zonder gas bij te geven wilde hij niet starten vanochtend. De motor staat in een ondergrondse garage dus kou lijkt het me niet te zijn.

Mensen hier met ervaring met een moeilijk-startende motor?

Na een tijdje rijden is er verder niks meer aan de hand, dus de dynamo is ook gewoon in orde. De accu laadt ook weer vol.

Het is een 650cc 2-cylinder. Maakt dat nog uit? Misschien de startmotor die wat stroef loopt van kawa?
Heb hier ook versys 650 uit zelfde bouwjaar. Merk dat in de winter bij mij ook iets moeilijker start. In zomer is het start knop aan tikken en gaan, in de winter moet ik hem net iets langer indrukken om goed te kunnen starten. Zeker als hij dan een week weer koud gestaan heeft.

Overigens is mijn accu ook nog in prima staat. Mijn vriendin haar ER-6F heeft hetzelfde kwaaltje (zelfde blok). Dus dacht eigenlijk dat het iets Kawa gerelateerd was.

[ Voor 8% gewijzigd door aidanl op 23-01-2018 13:15 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

noes schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:33:
[...]

Sluipverbruiker of vermoeide accu. Heb je een multimeter? Dan kan je het verbruik meten tussen accupool en kabel (natuurlijk met de kabel eraf). Dat is je sluipverbruik. Maar... je hebt / hij heeft toch wel garantie met zo'n recente fiets?
Garantie: jazeker. Op anderhalf uur rijden vanaf waar we wonen :P. Dus wilde eerst kijken of het een bekend kwaaltje is.

Een multimeter is een goed idee, maar zal er eens één aanschaffen. Dat is sowieso handig.

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12 16:29

Wootlock

Evilution

Ik heb de echte top nog niet aangetikt op m'n Z900.
Zodra ik boven de 220 ga heb ik veul last van de wind dus ik pas :P

"Don't let your dreams be memes"

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Wauw wat een geweldig topic en goeie overzichtelijke startpost! Erg bedankt daarvoor :) Ik wil dit voorjaar gaan starten met mijn motorrijbewijs (autorijbewijs verloopt in September dus ultieme doel is motor voor die datum gehaald hebben zodat ik niet dubbel hoef aan te vragen :p ). Van kleins af aan al gek geweest op motoren, maar uiteraard dreigde moeders met onterven als ik zolang ik thuis woonde eraan zou beginnen. Goede vriend heeft begin vorig jaar z'n rijbewijs gehaald, veel ritjes achterop gehad, stiekem vindt Moeders het nu ook wel gaaf (en ben ik allang uit huis). Nu ik stabiel zit met koophuis en vaste baan wordt het dan toch tijd om te beginnen met lessen. :)

Droommotor wordt een Kawasaki, neig op dit moment richting Versys 650, maar uiteraard staat nog niks vast tot ik op verschillende soorten gereden heb na het behalen van mijn rijbewijs(en zal ik hier nog flink voor moeten sparen dus wellicht komt er eerst een goedkoper model). Ik ga waarschijnlijk lessen bij een rijschool die op ER6F lest dus dan kan ik in ieder geval al aardig aan Kawasaki wennen.

Hebben jullie voor mij als complete noob tips om het begin te vergemakkelijken? Gezien motorrijden heel andere koek is dan fiets of auto wil ik me graag wat voorbereiden op de lessen. Ben wel gewend af en toe achterop te zitten en dus mee te sturen, maar daar houdt het ook op. Of zoek ik het nu te moeilijk en kan ik maar beter gewoon beginnen met lessen?

Ik zit te kijken naar eind februari, gezien dan het risico van rotweer een stuk lager ligt en de temperatuur een stuk hoger. Ik wil het liefst niet te lang wachten met het oog op dat ik voor half september klaar wil zijn. Is dit uberhaupt een realistische termijn? Hoeveel lessen hadden jullie gemiddeld nodig?

Heb voor nu nog 90 pagina's aan moois door te lezen dus vervelen zal ik mij niet! :p

I have stability. The ability to stab.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

w4rguy schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:15:
[...]

Garantie: jazeker. Op anderhalf uur rijden vanaf waar we wonen :P. Dus wilde eerst kijken of het een bekend kwaaltje is.

Een multimeter is een goed idee, maar zal er eens één aanschaffen. Dat is sowieso handig.
Ja, die kosten de kop ook niet. Je kan ook per zekering meten (zekering eruit, multimeter ertussen) en zo je sluipverbruiker met grotere precisie aanwijzen. Vergeet niet de juiste zekering terug te drukken ;)

Alternatief, zonder multimeter: accu loskoppelen na ritje, 2 weken later weer aankoppelen. Als ie dan ook lastig start is de accu gewoon te snel leeg bij geen gebruik.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

noes schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:22:
[...]

Ja, die kosten de kop ook niet. Je kan ook per zekering meten (zekering eruit, multimeter ertussen) en zo je sluipverbruiker met grotere precisie aanwijzen. Vergeet niet de juiste zekering terug te drukken ;)

Alternatief, zonder multimeter: accu loskoppelen na ritje, 2 weken later weer aankoppelen. Als ie dan ook lastig start is de accu gewoon te snel leeg bij geen gebruik.
Nou, dat is een beetje het punt. Ik weet niet of je hebt gezien hoe de accu is weg gestopt in dat jaar van de Versys? Maar de tank zit op een beugel vast die over de accu heen zit als een brug over het frame. Het uiteinde van de tank steekt net iets uit over de accu heen, waardoor de tank omhoog moet voordat je bij de accu kan.

De tank kan weer alleen omhoog als je de kappen los maakt.

Zie je de hoeveelheid moeite om een accu te verwijderen? :P Ik koop een multimeter :D

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 07:18
SmurfLink schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:20:
Of zoek ik het nu te moeilijk en kan ik maar beter gewoon beginnen met lessen?
Ik zou gewoon beginnen. Heb ik ook gedaan en nog geen spijt van gehad. Enige gemotoriseerde tweewieler ervaring was met brommers en scooters.
Ik zit te kijken naar eind februari, gezien dan het risico van rotweer een stuk lager ligt en de temperatuur een stuk hoger. Ik wil het liefst niet te lang wachten met het oog op dat ik voor half september klaar wil zijn. Is dit uberhaupt een realistische termijn?
Ja dat denk ik wel.
Hoeveel lessen hadden jullie gemiddeld nodig?
Gemiddeld is lastig te zeggen, maar ik had 19 les uur nodig voor mijn rijbewijs.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

w4rguy schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:26:
[...]

Nou, dat is een beetje het punt. Ik weet niet of je hebt gezien hoe de accu is weg gestopt in dat jaar van de Versys? Maar de tank zit op een beugel vast die over de accu heen zit als een brug over het frame. Het uiteinde van de tank steekt net iets uit over de accu heen, waardoor de tank omhoog moet voordat je bij de accu kan.

De tank kan weer alleen omhoog als je de kappen los maakt.

Zie je de hoeveelheid moeite om een accu te verwijderen? :P Ik koop een multimeter :D
Nee, de Versys ken ik niet, klinkt niet als een handige constructie. Blij dat bij mijn motoren de accu gewoon onder het zadel zit.

Maar: je hoeft m niet te verwijderen! Loskoppelen is genoeg. Toch is een multimeter een beter idee, want je weet het meteen. Uiteindelijk is de oplossing waarschijnlijk identiek: terug naar de verkoper.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:28

Secsytime

Automagisch

Zijn er hier mensen die de northcoast 500 hebben gereden? Die wil ik dit jaar eigenlijk doen, dus ben benieuwd naar ervaringen..

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:33
@SmurfLink Altijd doen, (bijna) niets is lekkerder dan motorrijden :+

Vwb de tips: Gewoon beginnen. Ik had ook geen ervaring op twee wielen behalve fietsen en reed zo weg. Bijvoorbeeld schakelen klinkt super ingewikkeld, maar is echt simpeler dan je zou denken.

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Wauw wat een geweldig topic en goeie overzichtelijke startpost! Erg bedankt daarvoor :) Ik wil dit voorjaar gaan starten met mijn motorrijbewijs (autorijbewijs verloopt in September dus ultieme doel is motor voor die datum gehaald hebben zodat ik niet dubbel hoef aan te vragen :p ). Van kleins af aan al gek geweest op motoren, maar uiteraard dreigde moeders met onterven als ik zolang ik thuis woonde eraan zou beginnen. Goede vriend heeft begin vorig jaar z'n rijbewijs gehaald, veel ritjes achterop gehad, stiekem vindt Moeders het nu ook wel gaaf (en ben ik allang uit huis). Nu ik stabiel zit met koophuis en vaste baan wordt het dan toch tijd om te beginnen met lessen. :)
Haha ik ook exact dezelfde situatie. Heb het mijn moeder nog niet eens verteld dat ik wil gaan lessen. Denk dat ze dat nu nog steeds niet aan kan (wel ook al 29, eigen koophuis, vaste baan)! :P 8)7
Hebben jullie voor mij als complete noob tips om het begin te vergemakkelijken? Gezien motorrijden heel andere koek is dan fiets of auto wil ik me graag wat voorbereiden op de lessen. Ben wel gewend af en toe achterop te zitten en dus mee te sturen, maar daar houdt het ook op. Of zoek ik het nu te moeilijk en kan ik maar beter gewoon beginnen met lessen?
Ik raad je aan om even op YouTube naar 'rdalsem' te zoeken. Dat is een motorrijinstructeur en die heeft alle AVB oefeningen gedaan met uitleg. Kun je zien hoe het eruit hoort te zien + goede tips

Verder filmt hij ook de lessen met zijn leerlingen, dus kun je zien waar een instructeur op let bij AVD.

Een proefles nemen als je nog geen rijlespakket hebt is ook aan te raden. Ik mocht tijdens mijn 2 uur durende proefles al schakelen en bochtjes maken en even vol gas gaan dus dat was ook erg leuk om zonder 'lesdruk' even rond te rijden op zo'n motor om een beetje feeling te krijgen

Ik zit te kijken naar eind februari, gezien dan het risico van rotweer een stuk lager ligt en de temperatuur een stuk hoger. Ik wil het liefst niet te lang wachten met het oog op dat ik voor half september klaar wil zijn. Is dit uberhaupt een realistische termijn? Hoeveel lessen hadden jullie gemiddeld nodig?

Heb voor nu nog 90 pagina's aan moois door te lezen dus vervelen zal ik mij niet! :p
Ik denk dat je ruim voor september klaar zal zijn. Gemiddeld(afhankelijk van de wachttijden bij CBR & hoe vaak je lest) zou het ongeveer 3-4 maanden duren

Je kan ook alvast je theorie gaan halen als je pas eind februari gaat beginnen. Dan heb je dat ook alvast achter de rug zodat je volledig kan focussen op de lessen.

Ikzelf heb mijn theorie ook ergens in augustus gehaald en moet nog beginnen met lessen, maar ben wel blij dat ik niet meer dat theorie examen hoeft te doen

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

• xos

xos

Droommotor wordt een Kawasaki, neig op dit moment richting Versys 650, maar uiteraard staat nog niks vast tot ik op verschillende soorten gereden heb na het behalen van mijn rijbewijs(en zal ik hier nog flink voor moeten sparen dus wellicht komt er eerst een goedkoper model). Ik ga waarschijnlijk lessen bij een rijschool die op ER6F lest dus dan kan ik in ieder geval al aardig aan Kawasaki wennen.

Als voorbereiding kan je een schakelbrommer kopen en daar vertrouwd mee raken mocht je nog geen ervaring hebben met schakelen. Bij het lessen komt veel samen en als het bedienen van het voertuig een automatisme is kan je je direct focussen op de oefeningen en verkeersdeelname. Dat bespaart lessen en daarmee tijd en geld. Zo'n ding koop je voor weinig en kan je na afloop weer doorverkopen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
xos schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:47:
[...]

Als voorbereiding kan je een schakelbrommer kopen en daar vertrouwd mee raken mocht je nog geen ervaring hebben met schakelen. Bij het lessen komt veel samen en als het bedienen van het voertuig een automatisme is kan je je direct focussen op de oefeningen en verkeersdeelname. Dat bespaart lessen en daarmee tijd en geld. Zo'n ding koop je voor weinig en kan je na afloop weer doorverkopen.
Leren schakelen op een motor is toch zo aangeleerd als je al in een auto kan schakelen ? Ik denk dat de meeste mensen het binnen 2 uurtjes al wel helemaal aangeleerd hebben. Er zijn er vast ook genoeg waarbij het nog veel sneller gaat. Van mijzelf weet ik het zo even niet meer hoeveel tijd het gekost heeft, maar volgens mij ging het aan het einde van de eerste les al wel goed.

• aidanl
PilatuS schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:51:
[...]

Leren schakelen op een motor is toch zo aangeleerd als je al in een auto kan schakelen ? Ik denk dat de meeste mensen het binnen 2 uurtjes al wel helemaal aangeleerd hebben. Er zijn er vast ook genoeg waarbij het nog veel sneller gaat. Van mijzelf weet ik het zo even niet meer hoeveel tijd het gekost heeft, maar volgens mij ging het aan het einde van de eerste les al wel goed.
Schakkelen went inderdaad snel, denk dat het kijkgedrag wat langer duurt om aan te leren. Het veel verder vooruit blijven kijken, bochten doorkijken etc.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:12
Robbie TKawasakiZ750s2007Friesland

[ Voor 39% gewijzigd door Robbie T op 23-01-2018 14:10 ]

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:33
Robbie T schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:06:
Robbie TKawasakiZ750s2007Friesland
Geen alsjeblieft meer ;(
Is geregeld hoor

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:12
lolgast schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:12:
[...]

Geen alsjeblieft meer ;(
Is geregeld hoor
Haha sorry! Ik ben nooit z'n held met de table code binnen het forum. Dus heb wat knip en plakwerk toegepast...en zie dat daarbij mijn begeleidend schrijven ook is verdwenen. Bedankt voor het toevoegen, alsjeblieft ;-).

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
[...]

Lijkt me wel. Ik heb 2u gelest op een 125cc (omdat ik het wou, hoefde niet wegens rijbewijs "B") en vond het eerst doodeng, maar het schakelen ging prima. Het enge was de "grote" acceleratie bij een kleine beweging van de rechterhand (die nog niet geoefend was, ik had enkel trapfiets ervaring)

Verwijderd

Hebben jullie voor mij als complete noob tips om het begin te vergemakkelijken?
Deze video kijken:

[Vimeo: https://vimeo.com/228885714]

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:34
Aangezien ik toch al een tijdje lurk hier... zet deze er ook maar bij.

VoronwëKawasakiZ1000SX2017Flevoland

Around here, something radiates. (Counting Crows)

• xos

xos

[...]

Mijn ervaring was anders tijdens het lessen. Ik leste niet op vaste tijden en werd vaak gepaard met diverse mensen. Het besturen van een motor is echt niet voor iedereen een vanzelfsprekendheid binnen een paar lessen. En wat is goed, van A naar B komen is iets anders dan dat het een onbewuste actie is die vanzelf gaat.

Tijdens het lessen komt er enorm veel informatie op je af, imho zelfs tot op het absurde af. Als dan het besturen van zo'n ding geen hersencapaciteit vergt kan je je focussen op de rest. Zijn vraag was immers hoe het begin makkelijker gemaakt kan worden. Tenzij je al ervaring hebt met het besturen van zo'n ding is dit imho nummer 1.

• alexthegrat
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 16:53

Ik ben zelf ook begonnen zonder enige ervaring behalve de trapfiets, ik vond het erg meevallen. Ik ben begonnen in oktober; mijn AVD examen staat gepland op eind februari. Ik heb nu 18 uur gelest, tegen de tijd dat ik het examen heb zal ik waarschijnlijk iets over de 20 uur zitten. Van het weer of de temperatuur heb ik weinig last gehad; misschien verschilt het per rijschool welke kleding beschikbaar is (goede handschoenen zijn wel fijn met koud weer).

Qua tips: ik zou zeggen gewoon beginnen, het is echt geweldig om op een motor te zitten :D

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gisteren bij het oprijden van de A12 bij Voorburg nog een knuppel in een koekblik naast me die hem bijna in zijn voorganger parkeerde omdat hij mij niet wilde voorlaten. :')

Ik stond links voorgesorteerd, hij rechts. Ik reed niet hard, want een van de eerste ritjes van dit jaar, donker, koud, nat wegdek, dus ik trok net zo snel op als hij. Direct na het verkeerslicht is een bocht naar rechts, vervolgens begint een ritsstrook van zo'n 200-300 meter die daarna overgaat in de enkelbaans invoegstrook.

Bij het uitkomen van de bocht gaf ik wat meer gas, waarna hij ook hard bleef accelereren. Ik zag wel dat de auto's op de invoegstrook voor hem stilstonden, hij niet. Was waarschijnlijk meer op mij aan het letten. Dus ik liet m'n gas los, maar bleef links hangen om dan maar achter hem in te voegen... En toen 'ie dat doorhad, keek 'ie maar weer eens voor hem, en moest 'ie ineens flink op z'n rem stampen. _O-

Over dat lessen: ik heb geen idee meer hoe lang ik erover heb gedaan of wat het heeft gekost. Ik heb twee spoedcursussen gedaan, voor zowel AVB als AVD, volgens mij twee respectievelijk drie dagen, en tussendoor wat losse lessen.

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 23-01-2018 15:31 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

CodeCaster schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:28:
Gisteren bij het oprijden van de A12 bij Voorburg nog een knuppel in een koekblik naast me die hem bijna in zijn voorganger parkeerde omdat hij mij niet wilde voorlaten. :')

Ik stond links voorgesorteerd, hij rechts. Ik reed niet hard, want een van de eerste ritjes van dit jaar, donker, koud, nat wegdek, dus ik trok net zo snel op als hij. Direct na het verkeerslicht is een bocht naar rechts, vervolgens begint een ritsstrook van zo'n 200-300 meter die daarna overgaat in de enkelbaans invoegstrook.

Bij het uitkomen van de bocht gaf ik wat meer gas, waarna hij ook hard bleef accelereren. Ik zag wel dat de auto's op de invoegstrook voor hem stilstonden, hij niet. Was waarschijnlijk meer op mij aan het letten. Dus ik liet m'n gas los, maar bleef links hangen om dan maar achter hem in te voegen... En toen 'ie dat doorhad, keek 'ie maar weer eens voor hem, en moest 'ie ineens flink op z'n rem stampen. _O-

Over dat lessen: ik heb geen idee meer hoe lang ik erover heb gedaan of wat het heeft gekost. Ik heb twee spoedcursussen gedaan, voor zowel AVB als AVD, volgens mij twee respectievelijk drie dagen, en tussendoor wat losse lessen.
Heb de laatste tijd ook regelmatig incidentjes meegemaakt met testosteron bommetjes in auto's. Zal wel aan het weer liggen ofzo. Het mooiste was een paar weken geleden een dikke Audi die het al een paar keer af moest leggen bij het stoplicht vol langs een mobiele flitscontrole reed omdat ik net op tijd vaart minderde >:) }) >:)

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Droommotor wordt een Kawasaki, neig op dit moment richting Versys 650
Ik rijd af en toe op de Versys 650 (2016) van mijn huisgenoot. Een heel fijne motor die zich makkelijk in laat sturen. Wel vind ik de uitlaat wat stil vergeleken met mijn Hornet (4-in-lijn 600cc) en daardoor vind ik het lastig inschatten wanneer te schakelen. Ook heeft de Hornet meer vermogen, maar laat dat je niet tegenhouden, de Versys komt ook prima mee (en stiekem stuurt die fijner)
Hebben jullie voor mij als complete noob tips om het begin te vergemakkelijken?
Kijk wat video's, maar let wel op: Amerikanen zullen zeggen dat je op 300cc moet beginnen. Dat is omdat je in Amerika je motorrijbewijs zo'n beetje 'gratis' krijgt en een cursus is optioneel. Zij beginnen met 0-ervaring. Jij hebt je lessen al gedaan op een zwaardere motor.

Voor wat betreft het lessen zelf: kijkgedrag is superbelangrijk. Kijk altijd vooruit en besef dat gas-geven de oplossing kan zijn (om uit gevaarlijke situaties te komen, maar ook bij bijvoorbeeld trage oefeningen is juist het constant-houden van je gast de sleutel tot succes.
Hoeveel lessen hadden jullie gemiddeld nodig?
Begin zo vroeg je kan. Je wil niet nog bezig zijn met je lessen als het al goed weer is om te touren. In September slagen betekent dat je nog een heel kort naseizoen hebt en dan is het al zo winter.

Ik heb een lessenpakket van 20 uur, 1x AVB-examen en 1x AVD-examen gedaan. Het kostte totaal 1500 euro. In September ben ik begonnen en in Januari was ik geslaagd (alles in 1 keer). Naast een autorijbewijs verder geen ervaring met scooters/snorfietsen/ander-tweewielig-motorisch-aangedreven-voertuig.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:50

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

In augustus 2016 begonnen met lessen en in december 2016 was ik klaar. Een keer AVB gezakt en in totaal 30 lessen kwijt. Voor de rest geen ervaring op tweewielig gemotoriseerd verkeer en ik had toen 8 jaar mijn autorijbewijs.
Het aantal lessen ligt ook aan hoe je bent als persoon, ben je wat voorzichtiger/onzekerder zoals ik dan heb je wat meer lessen nodig. Voor de auto had ik meer dan gemiddeld aantal lessen nodig, ik denk dat het een goede indicatie is hoeveel lessen je op de motor nodig hebt.
Goed om te weten welke fouten je kunt maken als motorrijder. Test als je rondjes rijdt op het oefenterrein maar uit hoe target fixation werkt. Kijk naar een putdeksel of ander punt op het wegdek en zie hoe je daar overheen rijdt als je daar naar blijft kijken. Dat moet je niet gebeuren als je naar een tegemoetkomende vrachtwagen of boom kijkt op de weg.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
xos schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:19:
[...]

Mijn ervaring was anders tijdens het lessen. Ik leste niet op vaste tijden en werd vaak gepaard met diverse mensen. Het besturen van een motor is echt niet voor iedereen een vanzelfsprekendheid binnen een paar lessen. En wat is goed, van A naar B komen is iets anders dan dat het een onbewuste actie is die vanzelf gaat.

Tijdens het lessen komt er enorm veel informatie op je af, imho zelfs tot op het absurde af. Als dan het besturen van zo'n ding geen hersencapaciteit vergt kan je je focussen op de rest. Zijn vraag was immers hoe het begin makkelijker gemaakt kan worden. Tenzij je al ervaring hebt met het besturen van zo'n ding is dit imho nummer 1.
Het zal ook zeker helpen. Ik vraag mij alleen af of de aanschaf van een schakelbrommer opweegt tegen die paar lessen.

• Dryhte
PilatuS schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:18:
[...]

Het zal ook zeker helpen. Ik vraag mij alleen af of de aanschaf van een schakelbrommer opweegt tegen die paar lessen.
Als je er erg veel op rijdt zeker wel ;) zo niet, niet.

Ik heb een half jaar lang veel rondgetourd op een 125cc voordat ik mijn rijlessen nam. Dat heeft uiteindelijk (na verkoop 125cc) niet zoveel gekost, en ik ben er zeker van dat 't een serieuze tijdwinst opgeleverd heeft (tijdens mijn 'proefles' op de 125cc was ik bijzonder onwennig, en dat was helemaal verdwenen tijdens mijn lessen op de MT-07)

edit: maar als ik 't ding in de garage had laten staan, zou dat ook niet geholpen hebben ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 23-01-2018 16:24 ]

• aidanl
CodeCaster schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:28:

Leuk stukje daar, ook de afrit is altijd interesant. Ik moet dan naar links toe, dan is het ondanks de lijnen toch altijd maar zien welke auto naar welke baan gaat. Na de stoplichten lijkt het af en toe wel free4all, survival of the fitest!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Gewoon aan de slag gaan. Beste tip: zorg dat je ruim op tijd naar je les gaat. Paar keer heb ik me moeten haasten om niet op tijd te komen, die haast heeft me de hele les achtervolgd. Maar, dat zal waarschijnlijk per persoon verschillen :) en wbt het weer: lekker nu al gaan rijden, wen je ook meteen aan regen en wind.

@aidanl & @CodeCaster ik rijd daar ook iedere dag. Woon in de buurt. Vooral de spitsstrook Den Haag in mijd ik het laatste stukje: richting Voorburg staat het daar af en toe flink vast, en er zijn zat lui die links blijven rijden, vervolgens vol remmend een baan doorschuiven en aansluiten op de linker van de 2 banen naar Voorburg. Verder is het daar wel OK, mits die spitsstrook open is, anders loopt het helemaal vast zodra de A4 bij de A12 komt en moet je je daar doorheen wurmen.

• aidanl
@noes ik werk daar op de Binkhorst bij de Caballero fabriek dus mag er ook iedere dag wezen. Ben al eens met de auto aangereden omdat iemand in de bocht naar links dacht mijn baan en mijn ruimte in te nemen. Ben er met de motor altijd nog iets voorzichtiger door.

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:45
noes schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:49:
[...]
en wbt het weer: lekker nu al gaan rijden, wen je ook meteen aan regen en wind.
De reden waarom ik in oktober ben begonnen aan mijn rijlessen ipv te wachten op de lente. Erg veel geleerd van de lessen tijdens regen, mist, wind en de omstandigheden op de weg (bladeren, takken etc). Daarnaast hoop ik natuurlijk dat ik mijn A rijbewijs heb zodra het seizoen weer begint :9

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:32
Iemand ervaring met een HJC RPHA11 en een gopro / andere camera op de chin? Het ziet er niet echt naar uit dat dit kan zonder modificaties. Google levert ook niet heel veel op moet zeggen.

• SmurfLink
  • Niet online
Bedankt voor de vele tips en adviezen! Zal niet iedereen gaan quoten en thumbsen om de boel niet vol te spammen. Ik ga zeker de filmpjes kijken en linkjes lezen. :)
Klinkt erg positief qua aantal lessen, mn maatje had er blijkbaar veel meer nodig dan gemiddeld dus dat hoop ik sneller te doen. Ik ga dit weekend eens de instructeur die ik op het oog heb mailen, ze hebben geloof ik wel verwarmde handvatten dus dat scheelt qua kou. Misschien toch al bij m'n volgende salaris (half feb) beginnen dan. En theorie alvast gaan doornemen is ook erg praktisch! Totaal niet aan gedacht.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:28

Secsytime

Automagisch

Aschtra schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:09:
Iemand ervaring met een HJC RPHA11 en een gopro / andere camera op de chin? Het ziet er niet echt naar uit dat dit kan zonder modificaties. Google levert ook niet heel veel op moet zeggen.
Ik weet dat @Joopieboy die helm heeft, alleen volgens mij niet met camera..

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:15

Freelance

(..)

Ik kan voor 185e een TomTom Rider 410 premium overnemen van geen jaar oud. Goed deal? Mensen met ervaring met de rider 410? :)

Als er een beter alternatief is (tweede hands incl montage materialen) hoor ik het ook graag!

[ Voor 27% gewijzigd door Freelance op 23-01-2018 18:33 ]

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• Aschtra
Ah ik heb wat gevonden. 87Slabside heeft dezelfde helm en die heeft hem horizontaal geplaatst:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R67N4Ml.png

Nu moet ik alleen nog even kijken welke bevestigingspunten ik dan nodig heb zodat die recht komt te staan i.p.v. naar zijkant wijst

[ Voor 31% gewijzigd door Aschtra op 23-01-2018 18:31 ]

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
aidanl schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:24:
[...]

Leuk stukje daar, ook de afrit is altijd interesant. Ik moet dan naar links toe, dan is het ondanks de lijnen toch altijd maar zien welke auto naar welke baan gaat. Na de stoplichten lijkt het af en toe wel free4all, survival of the fitest!
Dat ken ik ook nog wel van toen ik bij nedtrain op de binckhorst werkte, altijd leuk daar. Ook als je vanaf Utrecht de afrit moet hebben mag je in 300 meter 2-3 banen opschuiven die vanuit je blinde hoek erbij komen :')
SmurfLink schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:17:
Bedankt voor de vele tips en adviezen! Zal niet iedereen gaan quoten en thumbsen om de boel niet vol te spammen.
Zonder thumbs geen tips }:|

:P

[ Voor 15% gewijzigd door Maegrim op 23-01-2018 19:13 ]

• Maegrim
oeps dubbel

[ Voor 91% gewijzigd door Maegrim op 23-01-2018 18:44 ]

• SmurfLink
  • Niet online
Haha, nou oke guys niet klagen bij mij maar bij Maegrim dan ;)

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

HTT-Thalan schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:02:
[...]

Pfff, en ik vond 150 (in de 130) al hard. Niet dat de wind me dan zoveel doet, maar mijn arme v-twinnetje minutenlang zulke hoge toeren horen maken doet pijn aan mijn hart. Mijn trekgebied zit (sinds de produro) ergens tussen de 4k en 8k, maar de redline zit bij ~9k.
Met het Monster duurde het dan ookniet zolang, was meer van "oops, we gaan iets te snel" na het inhalen van een vrachtwagen.

• aidanl
Wie was hier nou trouwens van het jaar naar Engeland op de motor geweest? Ik weet ff niet meer wie het gezegd had. Ben bezig een route te maken voor 2 weken vakantie in juli.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-12 10:39
@Aschtra Je moet gewoon even op youtube zoeken naar "chin mount motorcycle helmet". Ik denk zelf dat de beste manier is om het plakkertje een beetje uit het midden te doen en dan met een mount voor je kin centreren. Beetje zoiets zeg maar:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/5hS_mW4efH0/maxresdefault.jpg
Bron: YouTube: GoPro Chin Mount Motorcycle Helmet Setup

YouTube: MotorcycleGeek

• aidanl
Leviathius schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:50:
@aidanl Je moet gewoon even op youtube zoeken naar "chin mount motorcycle helmet". Ik denk zelf dat de beste manier is om het plakkertje een beetje uit het midden te doen en dan met een mount voor je kin centreren. Beetje zoiets zeg maar:
[afbeelding]
ehhh?? thanks but wasn't me :+

@Aschtra volgens mij voor jou

• Leviathius
aidanl schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:52:
[...]

ehhh?? thanks but wasn't me :+

@Aschtra volgens mij voor jou
Haha te snel gedaan. Had de a getypt en meteen enter gedaan. My bad :+

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:55

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Leviathius schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:50:
@Aschtra Je moet gewoon even op youtube zoeken naar "chin mount motorcycle helmet". Ik denk zelf dat de beste manier is om het plakkertje een beetje uit het midden te doen en dan met een mount voor je kin centreren. Beetje zoiets zeg maar:
[afbeelding]
Dat zou ook mijn voorkeur hebben, maar daar zit de sluiting van mijn systeemhelm :P.

Zodra ik een (one-piece) crosshelm heb gaat de camera daar zeker!

• Bioflap
  • Laatst online: 07-12 11:37
Het lijkt mij wel echt Supervet op mijn eigen rijstijl te zien met een GoPro. Ik denk ook echt dat je dan goed verbeterpunten gaat zien..

Verdomme zeg, winter duurt nog zo lang. Motor mag niet in de woonkamer van de vrouw, dus kan er ook nog eens niet naar kijken :+

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Secsytime schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:17:
[...]

Ik weet dat @Joopieboy die helm heeft, alleen volgens mij niet met camera..
Helm bevalt mij zeer goed, verluchting werkt ook prima en voor hjc begrippen is hij acceptabel stil, en super licht. Camera idd geen ervaring mee. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• aidanl
Ik heb een HJC MAXII. Had de camera eerst links zitten, dan zie je ook net iets meer van het verkeer aan de linkerkant. Maar ik heb nu de Senna links zitten dus de camera toch rechts gedaan.

Merk eigenlijk weinig van de camera zelf, zit juist vaak nog te controleren of hij er nog steeds zit. Bang dat hij er straks af pleurt :+ als ik van de zomer rit naar Engeland ga doen wil ik zo'n GoPro Session blok cameratje op de motor zelf monteren. Lijkt me ook een leuk kijkpunt.

• Deshmir
  • Laatst online: 23:59
Zijn er toevallig mensen die 23 juli naar Assen gaan voor een dagje rondjes rijden?

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:56
Secsytime schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:40:
Zijn er hier mensen die de northcoast 500 hebben gereden? Die wil ik dit jaar eigenlijk doen, dus ben benieuwd naar ervaringen..
Schotland toch? Heb daar wel een heel stuk met de racefiets gefietst de afgelopen zomer. Wat wil je weten!

Gouden tip: Applecross / Bealach na Ba naar Torridon en Shieldag. Voor de dorpjes hoef je het niet te doen, maar wat een fantastisch uitzicht en wegen. Ook Isle of Skye was mooi, maar iets te druk/nat i.v.m. start zomervakantie Engeland en geen fietspaden. De route er naar toe vanuit Glasgow door de Highlands langs Glencoe is ook prachtig (Glencoe is een mooi plaatsje voor een overnachting op de heen/terugreis).

Verder zou ik de boot pakken naar Newcastle. Ben zelf via Harwich en Hull gegaan, maar dat was eigenlijk zonde van de tijd (5 dagen fietsen ofzo voordat ik in Schotland was).

Edit: Ff wat kaartjes van Google erbij gepakt. De routes verschillen zo te zien nog wel een klein beetje. Met het onderstaande kaartje mis je in mijn ogen het mooiste stuk wat ik hierboven beschrijf. I.p.v. daar linksonderin bij Torridon het stukje naar Applecross en dan Isle of Skye (eiland staat er half in de benedenhoek) gaat deze recht naar het zuiden en dan west, gemiste kans:
Afbeeldingslocatie: https://theplanetd.com/images/nc500-entire-route-map.jpg

Deze is beter, en dan bij Lochcarron er nog 2 dagen aan vast plakken om in het Oosten een rondje Skye te maken en dan nog een uitstapje naar de Highlands via Glencoe, Loch Lomond naar Stirling, Edinburgh en Newcastle terug naar de boot.

Afbeeldingslocatie: http://www.kombicampers.co.uk/files/resources/large_nc500-map.jpg

Ik wil er ook écht nog een keer met de motor naar toe, fietsen met bepakking en een kater van de whisky was toch wel een beetje zweten soms :+

Afbeeldingslocatie: https://www.visitscotland.com/cms-images/travel/quirang-road?size=md
aidanl schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:32:
Wie was hier nou trouwens van het jaar naar Engeland op de motor geweest? Ik weet ff niet meer wie het gezegd had. Ben bezig een route te maken voor 2 weken vakantie in juli.
Yorkshire Dales is mooi. Verder niet zo bekend, maar zou 10x liever doorrijden naar Schotland. Het weer is in beide landen kudt, maar het uitzicht maakt veel goed! :D

[ Voor 44% gewijzigd door Ypuh op 23-01-2018 21:27 ]

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:45
Ah, Schotland

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NuVLIHJl.jpg

Afgelopen jaar met een (gloedje nieuwe) huur Audi A1, binnen een paar jaar met de vriendin op de motor :)

• Maegrim
Eind 2015 een keer Lake District en Pennines gedaan, met de heenreis door Yorkshire Dales geloof ik. Was erg leuk :Y
Schotland was toen te ver vanwege wat geplande tussenstops en beperkte tijd :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VlIbUEN.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Maegrim op 23-01-2018 22:10 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:29

Vrijdag

De Zwarte

Jeumig wat lijkt me dat gaaf om daar te rijden O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
_/-\o_

Daar wil ik ook zo graag heen! op een dag....
daredha schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:05:
Ah, Schotland

[afbeelding]

Afgelopen jaar met een (gloedje nieuwe) huur Audi A1, binnen een paar jaar met de vriendin op de motor :)
Over het rijlessen kan ik alleen zeggen, begin zsm. Niet alleen leer je dan rijden met mindere weersomstandigheden, maar de wachttijden voor examens zijn ook minder lang ( tenminste in mijn regio, Amersfoort ). Ik was zelf in februari begonnen met lessen, en in maart geslaagd. Denk dat ik zo'n 15u les erop had zitten.

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:45
Dat is best snel. Ik zit zelf (al?) op 22 uur en heb nog een paar lesjes nodig denk ik voordat ik AVB ga doen.

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Aschtra schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:31:
Ah ik heb wat gevonden. 87Slabside heeft dezelfde helm en die heeft hem horizontaal geplaatst:

Nu moet ik alleen nog even kijken welke bevestigingspunten ik dan nodig heb zodat die recht komt te staan i.p.v. naar zijkant wijst
Ligt eraan of je per se alleen de chin mount wilt, want je kan anders ook een soort arm maken vanaf de zijkant van de helm waar het een glad stuk is en dat de camera dan wel voor bij de kin uit komt.

Deze persoon heeft een custom made chin mount door iemand. Misschien dat dat na te maken is?

• Scorpio616
  • Laatst online: 27-11 11:16

Scorpio616

BOOM headshot!

Aanstaande zaterdag heb ik m'n eerste les.. kan nu eigenlijk al niet wachten. Ik zit al jaren te twijfelen of ik voor m'n A rijbewijs moet gaan en nu ik eindelijk de knoop heb doorgehakt is wachten tot zaterdag al lastig xD

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Scorpio616 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:12:
Aanstaande zaterdag heb ik m'n eerste les.. kan nu eigenlijk al niet wachten. Ik zit al jaren te twijfelen of ik voor m'n A rijbewijs moet gaan en nu ik eindelijk de knoop heb doorgehakt is wachten tot zaterdag al lastig xD
1 ding kunnen wij je verklappen: Het is verschrikkelijk. Niemand weet eigenlijk echt wat er leuk is aan motor rijden. Je krijgt alleen maar verkrampte benen, pijn in je reet, een zere pols, verbruikt fossiele brandstoffen en maakt een hoop herrie voor je directe omgeving.

8)7

zonder dollen, veel plezier!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Bioflap schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:24:
Verdomme zeg, winter duurt nog zo lang. Motor mag niet in de woonkamer van de vrouw, dus kan er ook nog eens niet naar kijken :+
Duurt veel te lang :'( Zit bijna elke dag plaatjes/filmpjes te kijken van motoren hahah. Ook loop ik af en toe de schuur in om te kijken of hij er nog staat :+

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-12 10:26
Ik had 5 lessen voor AVB en 5 voor AVD nodig :) Have fun met lessen!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12 10:39
Bedankt voor de info over Schotland. Zojuist ook verlof aangevraagd om in juni 10 dagen met de motor naar Schotland te gaan! :)

V-Strom 650

• Aschtra
Santho schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:10:
[...]

Ligt eraan of je per se alleen de chin mount wilt, want je kan anders ook een soort arm maken vanaf de zijkant van de helm waar het een glad stuk is en dat de camera dan wel voor bij de kin uit komt.

Deze persoon heeft een custom made chin mount door iemand. Misschien dat dat na te maken is?
Ik heb inmiddels een goede manier gevonden om hem te mounten. Chin mount geeft wel het beste beeld imo.
Heb 87slabside gecontacteerd en die heeft me geholpen

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ProfaNe schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:21:
[...]

Duurt veel te lang :'( Zit bijna elke dag plaatjes/filmpjes te kijken van motoren hahah. Ook loop ik af en toe de schuur in om te kijken of hij er nog staat :+
Dan moet je rijden! Het is vandaag bijna 14 graden, toch prima?

• Dryhte
noes schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:32:
[...]

Dan moet je rijden! Het is vandaag bijna 14 graden, toch prima?
Amen. Gewoon rijden, al is het woon-werk.

• aidanl
@Ypuh Schotland staat ook nog op de lijst. Alleen wouden eerste keer even zuidelijk engeland eerst mee pakken, eerste keer dat mijn vriendin en ik buiten NL gaan rijden :) Daarnaast heb ik daar veel familie wonen op verschillende plekken dus zijn het mooie plekken om te stoppen.

@Verwijderd of @Least Inkling , was het toevallig 1 van jullie die ook naar Wales waren geweest? Staat me bij dat het 1 van jullie was

[ Voor 20% gewijzigd door aidanl op 24-01-2018 09:46 ]

Verwijderd

Dryhte schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:41:
[...]

Amen. Gewoon rijden, al is het woon-werk.
Inderdaad gewoon rijden, prima motor weertje. Het was alleen een beetje nat vanmorgen maar dat heeft als voordeel dat banden dan ook niet zo hard slijten :P

@aidanl ik ben nooit in wales op de motor geweest.

• Leviathius
Heren van het goede leven (en eventuele dames of genderneutralen :+),

Ik heb het plan om binnenkort mij ook te gaan storten in de wereld van motorfilmpjes maken en vroeg mij af wat voor soort videos jullie zelf het meest leuk/boeiend/interessant vinden om te kijken.

Het plan is sowieso om niet van die videos te maken waarbij je iemand constant ziet rijden terwijl hij over random-onderwerp-X praat. Ik wil echt nuttige of interessante videos maken. Denk hierbij aan how-to's of reviews, first rides en dergelijke.

Ben benieuwd waar jullie mee komen en of ik er iets aan zal hebben voor wat betreft de content van mijn (hopelijk) toekomstige youtube kanaal 8)

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-12 11:28
Leviathius schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:18:

Ik heb het plan om binnenkort mij ook te gaan storten in de wereld van motorfilmpjes maken en vroeg mij af wat voor soort videos jullie zelf het meest leuk/boeiend/interessant vinden om te kijken.

Het plan is sowieso om niet van die videos te maken waarbij je iemand constant ziet rijden terwijl hij over random-onderwerp-X praat. Ik wil echt nuttige of interessante videos maken. Denk hierbij aan how-to's of reviews, first rides en dergelijke.

Ben benieuwd waar jullie mee komen en of ik er iets aan zal hebben voor wat betreft de content van mijn (hopelijk) toekomstige youtube kanaal 8)
Met dank aan Stacheldracht dus. :)
Deze video legt de beginsel van het motorrijden uit. Beetje knullig en traag af en toe, maar wel leerzaam als je nog een leek bent. Of zelfs als je al een tijdje rijdt.

Verwijderd

Dit soort filmpjes :P

[YouTube: https://youtu.be/VSMrNrZyo9E]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2018 10:30 ]

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-12 12:21
Jezus wat een achterlijk idioten zeg......

Verwijderd

fivepack schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:31:
Jezus wat een achterlijk idioten zeg......
Beetje rustig cruisen moet kunnen toch ;)

• Leviathius
@Verwijderd Sorry, ben nog niet van plan om mijn leven te riskeren. Dat laat ik over aan de kamikazen onder ons :+

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:56
Xoxol schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:25:
Bedankt voor de info over Schotland. Zojuist ook verlof aangevraagd om in juni 10 dagen met de motor naar Schotland te gaan! :)
Juni is een mooie periode verwacht ik, dan ben je mooi voor de stroom Franse/Engelse vakantiegangers op.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:19

Vind de long term reviews wel altijd boeiend, themissendenflyer maakt vaak dat soort filmpjes. First rides zijn wel ok, maar veel youtubers doen dat al en op hoge kwaliteit dus daar is het lastig om tegen te concurreren. Bij zo een long term review kom je namelijk te weten hoe het echt is om een bepaalde motorfiets te bezitten. Wat de jaarlijkse kosten zijn, zwakke punten, mogelijke modificaties, rare design dingen, handigheden in het onderhoud etc. Dat komt meestal bij zo een 'first ride' nooit ter sprake. Daar wordt meestal alleen positieve punten aangehaald wat wel logisch is bij elke nieuwe motorfiets.
Dat is een pro-tip toch? Dagelijks tijdens je woon-werk ritten zoveel mogelijk wheelyen om voorband slijtage te minimaliseren?

[ Voor 10% gewijzigd door cyntax op 24-01-2018 10:41 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:32:
[...]

Beetje rustig cruisen moet kunnen toch ;)
Idd. Niks raars te zien in de filmpjes.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12 10:39
Ypuh schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:37:
[...]

Juni is een mooie periode verwacht ik, dan ben je mooi voor de stroom Franse/Engelse vakantiegangers op.
Ja en qua weersverwachtingen een van de betere periodes. :)
Maar we gaan het zien.

V-Strom 650

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bloedige crashes, ledematen in het rond etc. :+

Verwijderd

Ik ben bang dat 'normale' filmpjes je windeieren gaan leggen... Er zijn helaas teveel mensen die denken dat motorrijden draait om gevaarlijke stunts doen en hard rijden. Ik zou het alleen daarom al niet eens proberen.
Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.