Schotland toch? Heb daar wel een heel stuk met de racefiets gefietst de afgelopen zomer. Wat wil je weten!
Gouden tip: Applecross / Bealach na Ba naar Torridon en Shieldag. Voor de dorpjes hoef je het niet te doen, maar wat een fantastisch uitzicht en wegen. Ook Isle of Skye was mooi, maar iets te druk/nat i.v.m. start zomervakantie Engeland en geen fietspaden. De route er naar toe vanuit Glasgow door de Highlands langs Glencoe is ook prachtig (Glencoe is een mooi plaatsje voor een overnachting op de heen/terugreis).
Verder zou ik de boot pakken naar Newcastle. Ben zelf via Harwich en Hull gegaan, maar dat was eigenlijk zonde van de tijd (5 dagen fietsen ofzo voordat ik in Schotland was).
Edit: Ff wat kaartjes van Google erbij gepakt. De routes verschillen zo te zien nog wel een klein beetje. Met het onderstaande kaartje mis je in mijn ogen het mooiste stuk wat ik hierboven beschrijf. I.p.v. daar linksonderin bij Torridon het stukje naar Applecross en dan Isle of Skye (eiland staat er half in de benedenhoek) gaat deze recht naar het zuiden en dan west, gemiste kans:
Deze is beter, en dan bij Lochcarron er nog 2 dagen aan vast plakken om in het Oosten een rondje Skye te maken en dan nog een uitstapje naar de Highlands via Glencoe, Loch Lomond naar Stirling, Edinburgh en Newcastle terug naar de boot.
Ik wil er ook écht nog een keer met de motor naar toe, fietsen met bepakking en een kater van de whisky was toch wel een beetje zweten soms

Yorkshire Dales is mooi. Verder niet zo bekend, maar zou 10x liever doorrijden naar Schotland. Het weer is in beide landen kudt, maar het uitzicht maakt veel goed!
[
Voor 44% gewijzigd door
Ypuh op 23-01-2018 21:27
]