Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 101 Laatste
Acties:
  • 294.176 views

Onderwerpen

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:56

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:12:
Zijn die Duke 390 dingen echt maar 7k joh... ? :P Of komt daar nog een bak belasting bovenop?
Stond daar een nieuwe te koop voor 5400.. nieuwe model, misschhien overjarig?

Verwijderd

Ik dacht dat de meeste motoren over de 10k heen gingen...

Sowieso zou ik nooit zo'n lichte motor kopen. Ik vind de 42 kw die ik nu rij al vrij zwak. Voordeel is wel hij in hoge toeren nog steeds flink doortrekt, dus je kunt best makkelijk accelereren bij 120...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2018 16:46 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:25:
@kneusteun Ik dacht dat KTM wel een oké merk was...?
Ligt aan het model. Het LC8 blok wat in mijn fiets zit is erg betrouwbaar. Ga je naar sommige zware 1 cilinders toe in SM's dan is het een ander verhaal.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Woask schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:40:
[...]
Jup :) Lees trouwens al 3 jaar mee, maar heb weinig te reageren zonder motor. Mijn duke is momenteel trouwens een echte naked, motorblok ben ik opnieuw aan het opbouwen net als de kabelboom. Vorige eigenaar heeft flink lopen kloten op zijn zachtst gezegd.

Edit: @caesar1000 Ben op zoek naar nieuwe banden, wat heb jij voor banden onder je duke?
Ja, mijn Duke heeft helaas ook erg veel onderhoud nodig. Je kunt geluk hebben met een KTM qua onderhoud, maar ook dikke pech. ;(

Wat betreft banden inderdaad de 2CT. Prima banden tot nu toe en velen malen beter dan de standaard MRF's! :)
Zie hierboven.
Secsytime schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:01:
[...]
Vandaag op de Noordelijke motorbeurs op een Duke 390 gezeten.. maar wat is dat een “compacte” fiets zeg.. vond het bijna een scooter xD
Voor @PilatuS is mijn Duke te klein, maar voor een andere rijder juist weer de perfecte maat. Als je het niet van de pk's moet hebben, helpt het wel als de motor compact en wendbaar is. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door caesar1000 op 20-01-2018 17:18 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:05
Zeker, maar ze zijn nogal fanatiek in beurtjes etc.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

caesar1000 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 17:15:
[...]

Ja, mijn Duke heeft helaas ook erg veel onderhoud nodig. Je kunt geluk hebben met een KTM qua onderhoud, maar ook dikke pech. ;(

Wat betreft banden inderdaad de 2CT. Prima banden tot nu toe en velen malen beter dan de standaard MRF's! :)

[...]

Zie hierboven.

[...]

Voor @PilatuS is mijn Duke te klein, maar voor een andere rijder juist weer de perfecte maat. Als je het niet van de pk's moet hebben, helpt het wel als de motor compact en wendbaar is. ;)
Vind het niet verkeerd ofzo.. alleen was de tank ook heel erg klein vergeleken met mijn striple! En ik vind de striple al klein xD.

Zou er wel een keer op willen rijden, kijken hoe dat is.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik weet uit ervaring dat die Duke gewoon niet zuipt, dus zelfs met een kleine tank heeft ie met gemak 2x het bereik van bv mijn Gixxer. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:23
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:10:
[...]

Ik vind tanktassen wel praktisch maar je hebt wel minder bewegingsvrijheid aan de voorkant. Ook sleep je zo'n tas rond, terwijl je een rugtas veel makkelijker is. Doe mij maar grote koffers... Maar die zijn dan weer lomp in het verkeer.
Deze van Ducati rits je open aan de onderkant, dan is het een gewone rugtas :)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:05
Die duke 690 was echt wel lachen om op te scheuren, maar het is allemaal wel beetje hooligan. 0 windbescherming agressieve zit en zenuwachtig stuur. Dus lange ritten zou ik hem niet snel voor kiezen.

Maar als stad en smijtfiets lijkt die me geschikter dan die 390 of 1290.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:48

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:44:
Sowieso zou ik nooit zo'n lichte motor kopen. Ik vind de 42 kw die ik nu rij al vrij zwak.
Ik zie de voordelen er wel van in. Als ik woon-werk buiten de snelweg zou rijden op de motor, stond er hier allang een 125cc voor het verbruik. Ten tweede vind ik het tof om het maximale uit beperkte middelen te halen, aangezien ik toch een volledige A heb zou ik wel kijken of je zo'n 125 of 250 nog een beetje kan tunen.

Voordeel drie: Als ik hier in de polders een plezierritje maak, zijn het allemaal 80, maar vaker 60 wegen. Echt lekker doorknallen kan en doe ik daar niet simpelweg omdat er ook veel voetvolk is, onoverzichtelijke bochten enzoverder. Als ik in dat soort omgevingen met de Alp rij, is het dus een rustig ritje. Je kunt effectief één keer doortrekken in zijn twee en je zit al aan de maximale veilige snelheid. Ik zou dan toch graag een motor hebben met minder vermogen, zodat je sportief kan schakelen en doortrekken zonder de bijbehorende snelheden.

Punt vier inderdaad het gewicht :) zo'n licht ding is heerlijk gooien en smijten.

De Duke van @caesar1000 is voor mij fysiek gewoon te klein, ik zit opgekropt en het voelt alsof ik voorzichtig moet schakelen omdat ik het pedaal er anders af trap. Maar een Varadero 125 lijkt mij heel tof, of een CBR125 - in de polder dan in ieder geval. De Ninja 300 van @DragonSlayer666 vind ik ook supertof voor 'erbij' maar daar zijn ze een beetje te prijzig voor helaas.

De enige plek waar ik het vermogen dat ik heb echt 'nodig' heb is op de snelweg, en daar rijd ik best vaak.

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-01-2018 17:36 ]

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 09:22
Vandaag naar het autosalon in Brussel geweest en eens de "grote" motoren getest.
Mijn top 5 voor meest kans om aangekocht te worden door mij in de toekomst (tweedehands dan) zijn de:

- Kawasaki Versys 1000: Heeft een enorm comfortabele zitpositie, wel groot
- Honda VFR1200X: Cardan en V4, ook wel groot.
- Kawasaki Ninja 650: Ik kan met beide voeten plat op de grond, ook redelijk rechte zitpositie
- Yamaha MT09 Tracer: Mooi ding, is zo een crossover van adventure en touring/allroad
- Kawasaki H2SX: Prachtige fiets, zitpositie valt veel beter mee dan de H2

Rij nu een NC700X, en vergeleken met de andere fietsen is de NC een dwerg :')

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:09

Fuelke

Forza Ferrari

Waarom zijn motoren duurder in Nederland? Op de Belgische Honda site kan de CBR 500-R vanaf €6800.

http://www.fl.honda.be/mo...-2016/specifications.html

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Fuelke schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:48:
[...]

Waarom zijn motoren duurder in Nederland? Op de Belgische Honda site kan de CBR 500-R vanaf €6800.

Met het opgeld betalen we de boetes van buitenlanders die geflitst worden en nooit betalen :7.

Maar serieus: Extra BPM voor vadertje staat.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

kneusteun schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 17:33:
Die duke 690 was echt wel lachen om op te scheuren, maar het is allemaal wel beetje hooligan. 0 windbescherming agressieve zit en zenuwachtig stuur. Dus lange ritten zou ik hem niet snel voor kiezen.

Maar als stad en smijtfiets lijkt die me geschikter dan die 390 of 1290.
Ik ken iemand die ermee uit Noorwegen kwam ;) Het kan allemaal wel maar vraag niet hoe :P

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:01
Joopieboy schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:11:
[...]

Ik ken iemand die ermee uit Noorwegen kwam ;) Het kan allemaal wel maar vraag niet hoe :P
Haha, heel comfortabel vond hij de rit overigens niet ;)

XXXVI

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
[...]

Nederlandse prijzen zijn rijklaar, daar komt niets meer bij.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:21

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:10:
Over dat accelereren weet @Bommes ook alles van, iets met invoegen op de snelweg met een Fazer was dat toch. O-)
En dan is een Fazer echt niet traag.. maar jou gixxer ging nog net wat sneller van zijn plek. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Tja, belasting. Politiek wil ons in een zo zuinig mogelijk wagenpark dwingen, maar vraagt wel achterlijk hoge belasting op nieuwe autos en motoren. Denk dat van west Europa wij in de oudste autos rijden.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
@HTT-Thalan Is dit niet iets voor jou?
Fijn een paar dagen deels licht offroad rondtuffen.

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:28
noes schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:58:
Vandaag even bij de ruilbeurs van MKC Zoeterwoude wezen kijken. Leuk als je jasje/broek of pak zoekt, maar qua laarzen en handschoenen is er niks. Hoopte juist een extra paar te scoren (van beide).

Lagen ook maar 3 helmen, mocht iemand daarvoor willen gaan.
Ik heb verkoop daar nog toevallig nieuwe schoenen:
https://amsducati.com/ducati-tcx-company-2-half-boots

Maat 40 voor 55,-. Inclusief doos en extra setje veters mocht iemand hier nog interesse hebben.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Eoghlear schreef op zondag 21 januari 2018 @ 22:57:
@HTT-Thalan Is dit niet iets voor jou?
Fijn een paar dagen deels licht offroad rondtuffen.
Ja en nee. Ik zou graag zo'n avontuur ondernemen maar ik heb hier ook nog een vrouw en drie kinderen, de jongste 10 maanden oud :P.

Maar deze zomer gaat mijn vrouw ook lessen, en zulken ritten zitten echt nog wel in het verschiet voor ons zodra kinderen ouder zijn :).

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:14

Saffie_time

Why use this? 42!

Mijn motor stond al ruim een jaar onder het doekje te wachten tot ie weer mocht.
Er moest groot onderhoud aan gedaan worden en daar was ik in de spaarse vrije uren mee bezig. Afgelopen zaterdag ben ik verhuisd en de motor moest ook natuurlijk mee.
Laatste ritje, motor ophalen, blijkt het achterwiel vast te zitten. Aangezien er geen remolie in zit (want schijven en blokken voren al vervangen) kan het eigenlijk enkel zijn dat de kardan vast zit. Ik had een GL 1100 uit '82 die compleet aangepast was en totaal niet meer te herkennen als een GL.

In een opwelling GL-parts in Oss gebeld dat hij het wrak mag komen ophalen. Heb daar altijd met plezier onderdelen tweedehands gehaald en daar mag die van mij nu ook voor gaan dienen.
Nu dus zonder motor maar eigenlijk ook al meteen spijt...
Dus nu maar op zoek naar iets anders :)
Voorkeuren: Kardan, choppper/bobber style met wel de ruimte voor koffers/tassen en een passagier. Eventueel een BMW zou ook nog kunnen. Ik wil in ieder geval comfortabel tot aan Luxemburg kunnen karren en zonder spierpijn afstappen :+.
Mogelijkheid tot ombouw voor hak/teen schakeling wenselijk ivm problemen met linker voet.

Mocht je dus iets weten voor een zeer schappelijke prijs (het geld moet nu eigenlijk nog in het huis gestopt worden) dan hoor ik het graag!

[ Voor 3% gewijzigd door Saffie_time op 22-01-2018 08:41 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-10 15:29
(jarig!)
Ik heb sinds eind vorig jaar ook een motor, net voor de kerst m'n A'tje gehaald.
Het is een speed triple uit 2003 geworden, wat klein onderhoud uitgevoerd en op die enkele mooie dagen van het jaar een stukje mee gereden, erg gaaf!

Lees hier al paar maandjes mee, ben benieuwd naar de tweakers tour-rit! Is dat beetje te doen als beginner? Of moet ik eerst nog flink wat kilometers maken?

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
Nog een Triumph, nice :)
Ik denk dat ik volgende week ofzo mijn motor maar weer eens klaar ga maken.

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:07
Voor in de TS:

UserMotormerkMotortypeBouwjaarProvicie
SlideR NLYamahaTDM 9002002Noord-Holland

• lolgast
SlideR NL schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:26:
Voor in de TS:

SlideR NLYamahaTDM 9002002Noord-Holland
Zo wil ik ze altijd wel :D Staat er bij!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Dus, ik werd vanochtend wakker en hoorde dit op de radio:

"vandaag wordt het tussen de 7 en 10 graden, de regen trekt weg, het is bewolkt maar droog".

Hoppaaa, op de motor naar het werk!

Sta ik bij mijn motor. doe mijn bril af en leg hem op mijn zadel, helm op, telefoon aan het stuur, check mijn zadel en zie dat er niks ligt, wil opstappen.. kraaakk.

Was mijn bril van mijn zadel gevallen en ik ging er op staan xD. Oeps...

Gelukkig heb ik 1 goed oog, dus ben wel gaan rijden. Zometeen naar een opticien om het glas weer vast te laten zetten.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Lexo
(jarig!)
Doe ik mee:
LexoTriumphSpeed Triple 955i2003Gelderland

• lolgast
Lexo schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:48:
Doe ik mee:
LexoTriumphSpeed Triple 955i2003Gelderland
d:)b

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:31

_Apache_

For life.

De TDM uit 2002, een Speed Triple uit 2003, dan kan ik niet achterblijven natuurlijk. :+

_Apache_YamahaFJR1300A2004Zuid-Holland

[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 22-01-2018 13:14 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
_Apache_ schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:12:
De TDM uit 2002, een Speed Triple uit 2003, dan kan ik niet achterblijven natuurlijk. :+

:P damn eerste keer zag 't er helemaal verrot uit, wou even lachen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 22-01-2018 13:18 ]

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:49

A13X

Dude

Lexo schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:48:
Ik heb sinds eind vorig jaar ook een motor, net voor de kerst m'n A'tje gehaald.
Het is een speed triple uit 2003 geworden, wat klein onderhoud uitgevoerd en op die enkele mooie dagen van het jaar een stukje mee gereden, erg gaaf!

Lees hier al paar maandjes mee, ben benieuwd naar de tweakers tour-rit! Is dat beetje te doen als beginner? Of moet ik eerst nog flink wat kilometers maken?
Nee hoor, vorig jaar hebben we met 1 groep (11man meen ik) gereden waarbij er rekening werd gehouden met de verschillende motoren, het vermogen (van 15pk tot 160+ pk was er aanwezig) en met de rijervaringen al dan niet alleen in Nederland of ook in de Eifel.

Het opdelen van de groep in een verschillende tempo's kan altijd nog voor gekozen worden, maar het tempo was meer dan goed te doen voor eenieder.

Zal trouwens zwaaien als ik een triple zie rijden :w * A13X komt ook uit omgeving Nijmegen

[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 22-01-2018 13:57 ]

Awesome

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-11 22:59

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Raym09 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:55:
[...]

...

Zal trouwens zwaaien als ik een triple zie rijden :w * Grubeater komt ook uit omgeving Nijmegen
Als je een zwarte Transalp ziet rijden in Nijmegen mag je ook zwaaien. :W

@w4rguy Tijdens mij AVD examen deed ik bijna hetzelfde. Kentekens bekijken, bril op de buddy om helm op te doen, wegrijden en bij het eerste verkeerslicht bedenken dat ik toch wat veel wind in mijn gezicht voelde. :o
Bril was bij het van de stoep afrijden er af gestuiterd en gelukkig was niemand er overheen gereden.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Lexo
(jarig!)
Altijd leuk! Ik rijd op een zwarte Speed, het is een SE uitvoering dus er zitten wat zilveren accenten op de flyscreen. Officieel is het Nijmegen waar ik woon, maar ik scheld gewoon met Oosterhout.

Bij gebrek aan beter weer voor een betere foto-shoot moet deze het maar doen voorlopig:
S3

[ Voor 41% gewijzigd door Lexo op 22-01-2018 14:22 ]

• lolgast
_Apache_ schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:12:

Als er 1 schaap over de dam is... Je staat er bij hoor :*)

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:03
Over schapen gesproken :+

MelkunieSuzukiV-Strom DL650A2007Noord-Brabant

• lolgast
Melkunie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:03:
Over schapen gesproken :+

MelkunieSuzukiV-Strom DL650A2007Noord-Brabant
Staat er ook bij }:| :+

• André
  • Laatst online: 10-11 17:09

André

Analytics dude

Iets met schaap en dam ;)

AndréTriumphSpeed Triple T5091998Drenthe

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:42
@lolgast, ik zou ff wachten tot vanavond met het updaten van de startpost :9

[ Voor 3% gewijzigd door Leviathius op 22-01-2018 15:15 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Verwijderd

Ik denk dat de motor/autorijder in dit filmpje toch regelmatig zijn bloeddruk moet laten checken. Echt wat een figuur .......... |:(

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:16:
Ik denk dat de motor/autorijder in dit filmpje toch regelmatig zijn bloeddruk moet laten checken. Echt wat een figuur .......... |:(

[video]
Dit is dezelfde man als die de startersmotor.nl website beheert. Kwam op mij altijd over als een rustig en beschaafd iemand, maar dit filmpje is toch wel een beetje jammer inderdaad...

Ik houd het lekker bij de reviews lezen :9

[ Voor 5% gewijzigd door Leviathius op 22-01-2018 16:36 ]

YouTube: MotorcycleGeek

• darkkingll
Lexo schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:15:
Altijd leuk! Ik rijd op een zwarte Speed, het is een SE uitvoering dus er zitten wat zilveren accenten op de flyscreen. Officieel is het Nijmegen waar ik woon, maar ik scheld gewoon met Oosterhout.

Bij gebrek aan beter weer voor een betere foto-shoot moet deze het maar doen voorlopig:
[afbeelding]
Ah nice, nog een Speed eigenaar :)

[ Voor 3% gewijzigd door darkkingll op 22-01-2018 15:49 ]

• Lexo
(jarig!)
O-)

[ Voor 100% gewijzigd door Lexo op 22-01-2018 15:51 ]

• darkkingll
Ja, las het al, gevalletje spuit 11 enzo :X . De Speed Four is zeldzaam..

Ik ben trouwens wel benieuwd naar of de triple heel anders rijd dan de four, gezien het andere blok, frame etc.

[ Voor 8% gewijzigd door darkkingll op 22-01-2018 15:52 ]

• Lexo
(jarig!)
darkkingll schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:52:
Ja, las het al. De Speed Four is zeldzaam..

Ik ben trouwens wel benieuwd naar of de triple heel anders rijd dan de four, gezien het andere blok, frame etc.
Geen idee, dit is mijn eerste motor.. Waar kom je vandaan?

[ Voor 11% gewijzigd door Lexo op 22-01-2018 15:54 ]

• darkkingll
Het altijd mooie Groningen. :)

Verwijderd

darkkingll schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:52:
Ja, las het al, gevalletje spuit 11 enzo :X . De Speed Four is zeldzaam..

Zo'n Speed Four rijdt niet onaardig zo te zien :P

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10 20:14

JK

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:16:

[video]
Dat ben ik. Wat is het probleem? Ik toon wat ik tegen kom. Ik heb nergens mijn middelvinger omhoog gegooid, wat ik vroeger nog wel eens deed. :) Ik ben alleen maar rustiger aan het worden in het verkeer.

Ik laat zien wat ik tegenkom in het verkeer, iemand anders verbaasde zich nog hoe rustig ik kan blijven, dus misschien ben jij wel het probleem als je dit al als agressief en bloeddrukverhogend gedrag ziet?

Waar ik mij dus wel aan kan storen zijn mensen die dik door rood rijden of spelen met de smartphone onder het rijden. Daar kan mijn bloeddruk wel van omhoog gaan. :o Maar dat is puur omdat ze bewust een risico nemen. Maar zie je mij daar specifiek op reageren? Nee, want dat doe ik niet. Je hebt ook mensen die echt gaan gebaren als mensen met de telefoon spelen of aan het bellen zijn, dat helpt echt niet.

Overigens is mijn bloeddruk in orde, volgens de dokter. d:)b

[ Voor 0% gewijzigd door JK op 22-01-2018 16:49 . Reden: typo ]

• darkkingll
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:56:
[...]

Zo'n Speed Four rijdt niet onaardig zo te zien :P

[video]
Zeker, Het is in feite dan ook gewoon een SS zonder kappen(blok, frame en ophanging is van de Triumph TT).
Hij wil ook wel op het achterwiel bij verkeerslichten vandaan O-)

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 19:15
Saffie_time schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:22:
Mijn motor stond al ruim een jaar onder het doekje te wachten tot ie weer mocht.
Er moest groot onderhoud aan gedaan worden en daar was ik in de spaarse vrije uren mee bezig. Afgelopen zaterdag ben ik verhuisd en de motor moest ook natuurlijk mee.
Laatste ritje, motor ophalen, blijkt het achterwiel vast te zitten. Aangezien er geen remolie in zit (want schijven en blokken voren al vervangen) kan het eigenlijk enkel zijn dat de kardan vast zit. Ik had een GL 1100 uit '82 die compleet aangepast was en totaal niet meer te herkennen als een GL.

In een opwelling GL-parts in Oss gebeld dat hij het wrak mag komen ophalen. Heb daar altijd met plezier onderdelen tweedehands gehaald en daar mag die van mij nu ook voor gaan dienen.
Nu dus zonder motor maar eigenlijk ook al meteen spijt...
Dus nu maar op zoek naar iets anders :)
Voorkeuren: Kardan, choppper/bobber style met wel de ruimte voor koffers/tassen en een passagier. Eventueel een BMW zou ook nog kunnen. Ik wil in ieder geval comfortabel tot aan Luxemburg kunnen karren en zonder spierpijn afstappen :+.
Mogelijkheid tot ombouw voor hak/teen schakeling wenselijk ivm problemen met linker voet.

Mocht je dus iets weten voor een zeer schappelijke prijs (het geld moet nu eigenlijk nog in het huis gestopt worden) dan hoor ik het graag!
Moto Guzzi heeft misschien wat je zoekt, er zijn wat oudere Calafornia, nevada en wat van dat nieuwe V7 en V9 grut wat wel voldoet aan je wensen denk ik.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
@lolgast alsjeblieft :9

steffexYamahaMT-072016Gelderland

• Saffie_time
  • Laatst online: 10:14

Saffie_time

Why use this? 42!

GBTW schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:35:
[...]

Moto Guzzi heeft misschien wat je zoekt, er zijn wat oudere Calafornia, nevada en wat van dat nieuwe V7 en V9 grut wat wel voldoet aan je wensen denk ik.
Zat met een schuin oog vandaag naar intruder 1500 te kijken maar zal zeker ook eens hiernaar loeren. Thnx!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11 08:19
Klein vraagje: waarom ging je tot 107km/h over de snelheidslimiet op die N-weg bij Amersfoort (achter die Lancia aan). . Ik rij ook wel eens te hard, maar 100+ km/h over de grens vind ik tamelijk krankzinnig :/

https://i.imgur.com/elZuX7l.png

• JK

JK

daredha schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:28:
[...]

Klein vraagje: waarom ging je tot 107km/h over de snelheidslimiet op die N-weg bij Amersfoort (achter die Lancia aan). . Ik rij ook wel eens te hard, maar 100+ km/h over de grens vind ik tamelijk krankzinnig :/

https://i.imgur.com/elZuX7l.png
Stellende dat ik het zou zijn geweest in dat stukje video; de motorrijder wilde zien hoe hard die auto kon op een bijna-lege weg. 100+ over de max is inderdaad idioot, daar kan ik je geen ongelijk in geven. Echter op een vrij leeg stuk weg zonder zijwegen minder gevaarlijk dan op een snelweg waar meer auto's rijden die nog wel eens een strook willen wisselen. maar eerlijk is eerlijk, auto en motor rijden veel te hard.

Persoonlijk rijd ik meestal 10-20km/u sneller dan de limiet, afhankelijk of er zijwegen zijn, want dan kan er altijd wat uit komen. Mocht je je nog afvragen hoeveel snelheidsboetes ik heb gehad; ik rij 17.5 jaar motor en in totaal 0 boetes gehad, 0x staande gehouden. 2x een snelheidsboete voor de auto in diezelfde periode voor maximaal 10km/u te hard. Ik denk dat de laatste flitsboete zo 10-15 jaar geleden is.

• Bioflap
  • Laatst online: 03-11 16:22
Hebben jullie de motor nog extra beveiligd als hij in de schuur staat? Hij staat nu alleen op stuurslot, maar ben benieuwd of ik nog een paal in de grond moet rammen of niet..

In de zomer maar eens kijken hoe ik fatsoenlijk de motor in/uit de schuur ga krijgen. Hij past amper door de deur, en je moet hem met 2/3 man over de drempel tillen :+

• PilatuS
  • Niet online
De mijne staat zo vast. Voelt toch een stuk fijner dat ie ergens aan vast staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AIqT53xNa4fmRNwVb10qOFz9/full.jpg

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-11 09:52

KleusYamahaFJR13002008Limburg

Na hier al lange tijd mee te zitten lurken, zal ik me dan ook maar melden ;)

• Bioflap
PilatuS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:06:
De mijne staat zo vast. Voelt toch een stuk fijner dat ie ergens aan vast staat.

[afbeelding]
Ja zoiets bedoel ik! Het is alleen een houten schuurtje, dus misschien toch op de grond monteren.

• PilatuS
  • Niet online
Bioflap schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:09:
[...]

Ja zoiets bedoel ik! Het is alleen een houten schuurtje, dus misschien toch op de grond monteren.
Het nadeel van op de grond is dat je de grond als hefboom kan gebruiken met een betonschaar. Het is beter dan niets natuurlijk, maar vrijwel ieder slot is op die manier binnen 2 minuten open te krijgen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

JK schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:47:
[...]

Stellende dat ik het zou zijn geweest in dat stukje video (...)
Ik weet niet, voor mij heb je de schijn nu wel tegen :P.
Mocht je je nog afvragen hoeveel snelheidsboetes ik heb gehad; ik rij 17.5 jaar motor en in totaal 0 boetes gehad, 0x staande gehouden. 2x een snelheidsboete voor de auto in diezelfde periode voor maximaal 10km/u te hard. Ik denk dat de laatste flitsboete zo 10-15 jaar geleden is.
Mijn dochter heeft ook nog nooit een snelheidsboete gehad in het verkeer, maar ja, ze is nog maar 10 maanden oud.

Je cijfers zeggen eigenlijk niks. Als je één keer per jaar een ritje maakt met 100 over de limiet is de pakkans ook erg laag natuurlijk. Misschien rij je wel met een stinger, of lieg je gewoon door je tanden :D. De hoeveelheid boetes die je al dan niet hebt gehad zeggen niks over je rijgedrag. Ik denk dat je dat feit (waar niet om gevraagd werd) voorziet omdat je graag een bepaald beeld van jouw rijgedrag wilt scheppen (en je eerdere video weegt voor mijn gevoel zwaarder).

Ik heb ook wel eens een belerende boodschap in mijn video's, maar geef ook grif toe dat ik er zelf ook wel eens naast zit. Daar is zo'n video ook handig voor, stukje reflectie:

Ik:

- rij nog wel eens (te) hard
- heb wel eens een rood licht genegeerd (voor mijn gevoel uit noodzaak, omdat de sensor me niet oppikte en ik al meerdere cycli stond te wachten)
- haal wel eens rechts in
- piep wel eens voor bij de lichten
- snij nog wel eens een stukje af via een fietspad (b.v vanaf een parking naar de weg, om het kruispunt te omzeilen)

Allemaal beheerst met goed kijkgedrag, maar toch, het mag niet.
PilatuS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:11:
[...]

Het nadeel van op de grond is dat je de grond als hefboom kan gebruiken met een betonschaar. Het is beter dan niets natuurlijk, maar vrijwel ieder slot is op die manier binnen 2 minuten open te krijgen.
Klopt, doch er is wel een grens tot waar betonscharen kunnen gaan, zelfs met één arm op de grond. Zodra je over een bepaalde dikte schakel en staalhardheid heen gaat krijg zelfs een hydraulische schaar de schakel niet meer stuk, en moet je gaan slijpen. Dergelijke kettingen vergen ook meerdere minuten (en vaak slijpschijven/accu's) om door te krijgen.

Je maakt het niet onmogelijk, maar wel een stuk moeilijker.

[ Voor 28% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-01-2018 20:17 ]

• Bioflap
PilatuS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:11:
[...]

Dat is wel weer zo, misschien sowieso altijd maar op stuurslot en schijfremslot zetten.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:01
Bioflap schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:15:
[...]

Dat is wel weer zo, misschien sowieso altijd maar op stuurslot en schijfremslot zetten.
Ik heb ‘m alleen op stuurslot, maar heb ook een hond (lieve Rottweiler) en dat helpt het allerbeste ;)

XXXVI

• Bioflap
ephymerous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:24:
[...]

Ik heb ‘m alleen op stuurslot, maar heb ook een hond (lieve Rottweiler) en dat helpt het allerbeste ;)
Ah, een hond schrikt wel een beetje af, tenzij je een mopshond hebt :’)

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:12:
[...]

Klopt, doch er is wel een grens tot waar betonscharen kunnen gaan, zelfs met één arm op de grond. Zodra je over een bepaalde dikte schakel en staalhardheid heen gaat krijg zelfs een hydraulische schaar de schakel niet meer stuk, en moet je gaan slijpen. Dergelijke kettingen vergen ook meerdere minuten (en vaak slijpschijven/accu's) om door te krijgen.

Je maakt het niet onmogelijk, maar wel een stuk moeilijker.
Als het slot op de grond ligt is zo'n slot dan wel nodig. Ik kan het filmpje zo even niet meer vinden waar meerdere sloten doorgeknipt worden als test. Bij sommige sloten is het 1 minuut, maar bij andere is het nog geen 10 seconden. Zo'n slot is vrij nutteloos terwijl als ie in de lucht hangt het wel voldoende is.

• JK

JK

HTT-Thalan schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:12:
[...]

Mijn dochter heeft ook nog nooit een snelheidsboete gehad in het verkeer, maar ja, ze is nog maar 10 maanden oud.

Je cijfers zeggen eigenlijk niks. Als je één keer per jaar een ritje maakt met 100 over de limiet is de pakkans ook erg laag natuurlijk. Misschien rij je wel met een stinger, of lieg je gewoon door je tanden :D. De hoeveelheid boetes die je al dan niet hebt gehad zeggen niks over je rijgedrag. Ik denk dat je dat feit (waar niet om gevraagd werd) voorziet omdat je graag een bepaald beeld van jouw rijgedrag wilt scheppen (en je eerdere video weegt voor mijn gevoel zwaarder).

Ik heb ook wel eens een belerende boodschap in mijn video's, maar geef ook grif toe dat ik er zelf ook wel eens naast zit. Daar is zo'n video ook handig voor, stukje reflectie:

Ik:

- rij nog wel eens (te) hard
- heb wel eens een rood licht genegeerd (voor mijn gevoel uit noodzaak, omdat de sensor me niet oppikte en ik al meerdere cycli stond te wachten)
- haal wel eens rechts in
- piep wel eens voor bij de lichten
- snij nog wel eens een stukje af via een fietspad (b.v vanaf een parking naar de weg, om het kruispunt te omzeilen)

Allemaal beheerst met goed kijkgedrag, maar toch, het mag niet.
Oh ik ben zeker niet roomser dan de paus. Ik laat enkel zien wat ik onderweg tegenkom en maak daar een compilatie van. Ik denk ook dat bijna iedereen zijn motor wel eens opengetrokken heeft op een lege weg.
Ik probeer het bij max 50km/u (na aftrek) te houden, maar ik rij een naked, dus eigenlijk is het boven de 140km/u helemaal niet zo leuk.

Die rode lichten mag je trouwens doorgeven aan de MAG.
Ik film trouwens ook onder andere om van fouten te leren. Kijken waarom iets (bijna) mis ging of hoe het de volgende keer beter kan. In je geheugen kan iets heel anders zijn dan op video en met video kan je vaker terugkijken en andere dingen zien.

Overigens is voorpiepen bij de lichten wel toegestaan. Wat officieel niet mag, is voorbij de stopstreep staan. Dat doe ik dan wel, omdat ik voor een auto wil staan en niet er tussen. Ik denk niet dat ze daar heel snel moeilijk over doen. En zo wel, dan is dat maar zo en mag je betalen. Achteraan blijven staan is het laatste wat je wil. Je weet nooit wat je achterligger doet en met steeds meer mensen die overal waar ze ook gaan een telefoon meer aandacht geven dan het verkeer, lijkt mij de kans groter op een aanrijding.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:39:
[...]

Als het slot op de grond ligt is zo'n slot dan wel nodig. Ik kan het filmpje zo even niet meer vinden waar meerdere sloten doorgeknipt worden als test. Bij sommige sloten is het 1 minuut, maar bij andere is het nog geen 10 seconden. Zo'n slot is vrij nutteloos terwijl als ie in de lucht hangt het wel voldoende is.
Die filmpjes ken ik, ik heb mijn slot uitgezocht op de motor die ik wíl hebben, niet de motor die ik heb :P.
JK schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:42:
Oh ik ben zeker niet roomser dan de paus. Ik laat enkel zien wat ik onderweg tegenkom en maak daar een compilatie van. Ik denk ook dat bijna iedereen zijn motor wel eens opengetrokken heeft op een lege weg.
Ik probeer het bij max 50km/u (na aftrek) te houden, maar ik rij een naked, dus eigenlijk is het boven de 140km/u helemaal niet zo leuk.
Dat zeg je, maar ik weet (en mijn motor kán niet eens harder dan 160) dat dat natuurlijk niet waar is. Alhoewel ik de eerste keer doodeng vond (mijn lesmotor was een naked) ging de adrenaline natuurlijk wel stromen. En het feit dat je op het filmpje 180+ haalde wijst aan dat jij er stiekem hetzelfde over denkt :P.
Die rode lichten mag je trouwens doorgeven aan de MAG.
Hebben ze ook een hotline dan? Anders heb ik daar niet zoveel aan als ik sta te wachten :+.

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
@lolgast Update tijd idd. Heb al sinds mei een andere.

EoghlearKawasakiVersys 6502014Limburg

• JK

JK

HTT-Thalan schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:00:
[...]

[...]

Dat zeg je, maar ik weet (en mijn motor kán niet eens harder dan 160) dat dat natuurlijk niet waar is. Alhoewel ik de eerste keer doodeng vond (mijn lesmotor was een naked) ging de adrenaline natuurlijk wel stromen. En het feit dat je op het filmpje 180+ haalde wijst aan dat jij er stiekem hetzelfde over denkt :P.

[...]

Hebben ze ook een hotline dan? Anders heb ik daar niet zoveel aan als ik sta te wachten :+.
Ik zeg dat het boven 140km/u niet lekker rijden is, dat ie harder gaat zegt niet dat het comfortabel is. :) Met kuip ga je sneller te hard.

MAG heeft geen hotline, maar soms je jiffy uitklappen op een lus wil soms ook helpen.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

JK schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:42:
[...]

Ach, dat kan alsnog 110 overschrijding zijn >:)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:25
ephymerous schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:24:
[...]

Telt dat als ART-6 ? ;)

• JK

JK

tdw schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:25:
[...]

Ach, dat kan alsnog 110 overschrijding zijn >:)
Zou kunnen. Maar die zones zijn niet 30km voor niets. :) Krijg je straks daar ook trajectcontroles. :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:00:

[...]

Het is maar wat je gewend bent... Ik ben met 160 net naar zijn 2 gegaan als ik even mijn best doe ondanks het gebrek aan windbescherming en dat soort dingen. Dus een keer een piek met even doortrekken heb je zo te pakken. :P

Snelheid went, da's ook gevaarlijk...

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

JK schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:39:
[...]

Zou kunnen. Maar die zones zijn niet 30km voor niets. :)
Soms wel.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:39:
[...]
Snelheid went, da's ook gevaarlijk...
Helemaal op een SS. Ik woon vlak bij Duitsland maar ga hooguit 1x per jaar naar de Autobahn. De eerste keer is wel leuk, maar 250+ rijden word heel erg snel saai. Ben er nu al 2 jaar niet meer geweest terwijl het echt om de hoek is.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:49:
[...]

Helemaal op een SS. Ik woon vlak bij Duitsland maar ga hooguit 1x per jaar naar de Autobahn. De eerste keer is wel leuk, maar 250+ rijden word heel erg snel saai. Ben er nu al 2 jaar niet meer geweest terwijl het echt om de hoek is.
Ben nog nooit op de autobahn geweest, terwijl ik er 10 km vandaan woon ofzo.. nooit de ambitie gehad om boven de 160 te rijden, erg oncomfortabel op een naked.

Daarnaast is de motor begrenst op 242 km/u iets wat gewoon een gegeven is, dus dat hoef ik zelf niet uit te zoeken :+

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:54:
[...]

Ben nog nooit op de autobahn geweest, terwijl ik er 10 km vandaan woon ofzo.. nooit de ambitie gehad om boven de 160 te rijden, erg oncomfortabel op een naked.

Daarnaast is de motor begrenst op 242 km/u iets wat gewoon een gegeven is, dus dat hoef ik zelf niet uit te zoeken :+
Op een naked is het natuurlijk wat minder prettig. Op een SS kruip je achter het ruitje en merk je er niets van hoe hard je ook gaat. Behalve bij gas los en omhoog komen, daar kan een actieve spoiler van een auto niet tegenop qua afremmen :P

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de top van mijn motor is. Dat is de enige reden waarom ik nog wel een keer naar toe wil gaan. Je moet het alleen net even treffen dat het rustig is en dus niet gevaarlijk is om te doen. Qua vermogen zou mijn motor na mappen maar een paar pk minder moeten hebben dan het R model. Ik ben toch wel benieuwd of ik 299 op de teller kan krijgen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mijn teller schijnt ook bij 299 op te houden, dacht alleen dat een 1000 dat haalt, de 750 heeft te weinig oempf om daar nog door te kunnen stampen. Die 30pk meer heb je echt nodig schijnbaar. Ik mag blij zijn met 280 met een gezonde 150pk.

Ooit een keer 240 gps gereden, wat een geweld als je dan omhoog komt, idd de snelheid zakt als een blok beton. Even los van de tunnelvisie op die snelheid.

Verbaasde mij ook met het verbruik dan... Normaal bij het lampje heb ik nog 5 liter max en 70km bij rustig rijden, sportiever werk een 50km, ik had binnen een km of 30 (meen bord 25km) een tankstation en gewoon bijna volledig leeg... Echt absurd :/

Ik vind het leuker met zijn 2 en 3 trouwens, dus tot de 240 als ik de 4 nog even pak, mits ie geen wheelie trekt. Da's nog leuk spelen, even door en pieken en los. Ik rijd weinig lange stukken zo hard.

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 22-01-2018 23:16 ]

• PilatuS
  • Niet online
Heeft je motor 150 achterwiel pk of krukas ? De mijne zit nu op 150 achterwiel en zou de 299 op teller wel moeten halen.

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Hoogste snelheid op mn Monster tot nu toe 180 km/u (waar zeg ik niet :+ )

maar autobahn staat nog wel op de to-do list, ding zou de 250 moeten kunnen halen, in de auto was 235 al fors dus ben benieuwd op een naked :P

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:30

Vrijdag

De Zwarte

Hoogste snelheid die ik gereden heb:
GPZ500s: 173km/u op de A9
Hawk: 165km/u op de A5

Toen vond ik het wel weer genoeg. De Hawk wilde ik even goed testen nadat er een nieuwe kit in is gezet. Conclusie: Dat loopt weer als een trein, niet meer die rare uitval.
Verder ben ik geen hardrijder, hoewel ik merk dat ik ook met de Hawk 140km/u niet eens zo vervelend vind als kruissnelheid.
Als ik alleen rij, gewoon voor de lol betrap ik me er nog wel eens op dat ik juist qua snelheid afzak omdat ik gewoon een beetje om me heen aan het kijken ben en aan het genieten van het (langzaam) rijden :$ Maar goed, de interne poser in me denkt dan "als je langzamer rijdt zien ze je beter" :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Bioflap
Joopieboy schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:12:

Ik vind het leuker met zijn 2 en 3 trouwens, dus tot de 240 als ik de 4 nog even pak, mits ie geen wheelie trekt. Da's nog leuk spelen, even door en pieken en los. Ik rijd weinig lange stukken zo hard.
Dat is precies de reden dat ik de R1 heb verkocht, 170 in de 1, en dan begint het pas.. Hierdoor tikte ik iedere rit wel de 200+ aan, ongeacht de weg.. GSX1400 wat ik nu heb is qua optrekken gelijk/sneller dan de R1, maar je stopt wel eerder omdat je moet schakelen en je de wind voelt.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat snap ik zeker. Dit is gaaf hoor maar leuk voor nu, en gelukkig kan ik nog enigzins schakellui rijen. Maar een dikke 1000 of hoger zoals die Bandit 1200 van een tijd geleden is heerlijk rijden, alleen bij die en een beetje sportief genomen bochtje weet je het weer. :+
PilatuS schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:47:
Heeft je motor 150 achterwiel pk of krukas ? De mijne zit nu op 150 achterwiel en zou de 299 op teller wel moeten halen.
Krukas, 148pk standaard is ook krukas. :)
Wat ie op het wiel heeft staan geen idee, ik weet de verliezen zo niet.

• JK

JK

Bioflap schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 05:21:
[...]

Dat is precies de reden dat ik de R1 heb verkocht, 170 in de 1, en dan begint het pas.. Hierdoor tikte ik iedere rit wel de 200+ aan, ongeacht de weg.. GSX1400 wat ik nu heb is qua optrekken gelijk/sneller dan de R1, maar je stopt wel eerder omdat je moet schakelen en je de wind voelt.
Dat had ik al met een R6. Gaat te snel te hard, de lol begint pas waar de agent ook zijn bonnenboekje er bij trekt.
Door de kuip merk je ook niet dat je hard gaat. Nu dus naked, 650cc twin. Vlot zat, genoeg schakelen en redelijk wat wind om je te stoppen.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:27
Same here!
Zx6r ingeruild op een Street triple r voor een veel betere snelheidsbeleving

• lolgast
André schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:13:
Iets met schaap en dam ;)

AndréTriumphSpeed Triple T5091998Drenthe
steffex schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:00:

steffexYamahaMT-072016Gelderland
Kleus schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:07:

KleusYamahaFJR13002008Limburg

Na hier al lange tijd mee te zitten lurken, zal ik me dan ook maar melden ;)
Eoghlear schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:07:
@lolgast Update tijd idd. Heb al sinds mei een andere.

EoghlearKawasakiVersys 6502014Limburg
Ik dacht ik doe het netjes en quote iedereen, maar wat een DRAMA editor van tweakers zeg. Alle quotes dwars door elkaar vanaf de 3e... Quoten -> knippen in notepad -> editor wissen -> volgende quoten, plakken onder notepad -> editor wissen...

Maar goed.. Jullie staan er bij en/of zijn geüpdatet :D

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Accident schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:51:
Hoogste snelheid op mn Monster tot nu toe 180 km/u (waar zeg ik niet :+ )

maar autobahn staat nog wel op de to-do list, ding zou de 250 moeten kunnen halen, in de auto was 235 al fors dus ben benieuwd op een naked :P
Pfff, en ik vond 150 (in de 130) al hard. Niet dat de wind me dan zoveel doet, maar mijn arme v-twinnetje minutenlang zulke hoge toeren horen maken doet pijn aan mijn hart. Mijn trekgebied zit (sinds de produro) ergens tussen de 4k en 8k, maar de redline zit bij ~9k.

• lolgast
Owh ik vergeet de e-peen :+

Met de zx7r, 285 op de teller. Met de 749s rond de 250 op de teller. Vlak bij DE wonen heeft zijn voordelen >:)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:07:
Owh ik vergeet de e-peen :+

Met de zx7r, 285 op de teller. Met de 749s rond de 250 op de teller. Vlak bij DE wonen heeft zijn voordelen >:)
Oh, nou vooruit dan :+ 240 op de autobahn met de Skoda. En dat houd 'ie vol tot de diesel op is.
En tien jaar daarvoor: 200 op de A16 bij Breda met mijn wijlen E34 uit 1988. Dat was best spannend.

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-01-2018 08:18 ]

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Ga gewoon een keer mee naar Assen of Zandvoort en boek een dag waarbij je de laatste sessie mag vrij rijden. Dan zal je zien dat je met 200 km/h al meer dan genoeg snelheidsbeleving hebt als je op een bocht aankomt en de grens wat betreft rempunt opzoekt :).

Overigens vind ik >250 km/h op mijn motor comfortabeler dan met mijn auto... Met een sportieve auto ben je echt aan het vechten als de weg niet helemaal vlak is door spoorvorming. Een motor heb je met name last van wind maar dat is veel voorspelbaarder op die snelheid.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:58
Hoky shit. Nieuwe Panigale V4 is echt ziek. Maar 6 seconde langzamer dan een MotoGP bike op Valencia.

Heel gaaf ding. Eerste geluiden zijn unaniem zeer positief.

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

De top van mijn Fazer FZS600 uit 2000 is 209 km/h op een GPS-snelheidsmeetapp. Was op de autobahn :)
Tot 200 km/h trekt dat ding echt ontzettend snel door en daarboven was het echt in 1 keer klaar. Die laatste 9 km/h erbij duurde enorm lang.

Ik vond het overigens wel heel leuk om te doen :)

XBL: DonFrans

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

xos schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:23:
Ga gewoon een keer mee naar Assen of Zandvoort en boek een dag waarbij je de laatste sessie mag vrij rijden. Dan zal je zien dat je met 200 km/h al meer dan genoeg snelheidsbeleving hebt als je op een bocht aankomt en de grens wat betreft rempunt opzoekt :).

Overigens vind ik >250 km/h op mijn motor comfortabeler dan met mijn auto... Met een sportieve auto ben je echt aan het vechten als de weg niet helemaal vlak is door spoorvorming. Een motor heb je met name last van wind maar dat is veel voorspelbaarder op die snelheid.
Dat zou een beleving zijn ja, 200 op de Alp. De teller stopt bij 160 :+.

Met de Skoda heb ik niet het idee te moeten vechten, maar ik heb dat ding ook nooit op het randje (het circuit) gereden. Onlangs met de kou heb ik wel een keer een uitbreker aan de achterkant gehad in een bocht, best bijzonder (en ook de eerste keer) met een FWD station. Er zit een electronisch diff op, een sportonderstel en een hoop computerelectronica, het ding houd zichzelf aardig in het spoor. Dat moet ook wel voor een nose-heavy diesel met teveel pk's.

Een heel contrast met een motor die behalve de startmotor en de verlichting geen electronica heeft, zelfs geen benzinepomp. Daar moet het allemaal van de rijder komen en dat zie je dat ik daar toch rustiger aan doe :P.

[ Voor 32% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-01-2018 08:39 ]

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:49

A13X

Dude

JK schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 07:07:
[...]
Dat had ik al met een R6. Gaat te snel te hard, de lol begint pas waar de agent ook zijn bonnenboekje er bij trekt.
Door de kuip merk je ook niet dat je hard gaat. Nu dus naked, 650cc twin. Vlot zat, genoeg schakelen en redelijk wat wind om je te stoppen.
Ik heb mijn eerste CBR eruit gedaan om die reden, nu een aantal motoren verder echter weer terug bij een CB welke deze zomer omgewisseld gaat worden voor een 1000cc V-twin. Ik merkte namelijk dat door het lage vermogen van mijn vorige motor (Suzuki XF650) juist snel fel en hard reed. Je kunt hem namelijk makkelijk doortrekken zonder in de problemen te komen en soms moet je ook. Maar daardoor deed ik het ook veel sneller.

Ik rij nu rustiger met meer vermogen dan hiervoor met minder :)

of word ik gewoon oud?

Edit: topsnelheden:
CBR600F 1994 > 230km/h
Ford Focus 1.8 > 205km/h
CB600F > 190km/h (denk ik, s'nachts op de snelweg en het lampje onder dat deel van de teller was kapot)

[ Voor 8% gewijzigd door A13X op 23-01-2018 08:45 ]

Awesome

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Raym09 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:40:
[...]

CB600F > 190km/h (denk ik, s'nachts op de snelweg en het lampje onder dat deel van de teller was kapot)
Met de Hornet 600(2008) heb ik ooit de 201 aangetikt. Dat was met bagage en mijn mastodontische lichaam er op :P

Even een vraag hier:
Ik ben met de Versys 650 (2016) van mijn huisgenoot naar het werk. Hij rijdt niet in de winter en de accu demonteren was teveel geneuzel dat we hebben gezegd dat ik em af en toe mee kan nemen om de benen te strekken.

Wat ons op valt is dat hij na 2 weken stilstand al serieus moeite heeft met starten. Zonder gas bij te geven wilde hij niet starten vanochtend. De motor staat in een ondergrondse garage dus kou lijkt het me niet te zijn.

Mensen hier met ervaring met een moeilijk-startende motor?

Na een tijdje rijden is er verder niks meer aan de hand, dus de dynamo is ook gewoon in orde. De accu laadt ook weer vol.

Het is een 650cc 2-cylinder. Maakt dat nog uit? Misschien de startmotor die wat stroef loopt van kawa?

All-Round nerd | iRacing Profiel

• André
  • Laatst online: 10-11 17:09

André

Analytics dude

Klinkt als een accu die op z'n einde is? Laat die eens doormeten.

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:52
Ik ben uit mijn broek gescheurd :)

Zelf was het een Difi broek en heb ik een Difi jas. Nu heeft de jas een "dunne" rits en had de broek een "dikke". Aan de jas zat een soort extra lapje stof zodat je hem aan je broek kan vastnaaien, dat heeft mijn lieve omaatje voor me gedaan.

Nu vroeg ik me af waar ik bij het uitkiezen van een nieuwe broek, online, kan zien welke rits erin zit?
Tips? :)

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Het is zelden dat je een foto ziet van het ristgedeelte van motorkleding in webshops.

Ik raad aan om dan online te zoeken naar een paar broeken die je zou willen hebben en dan vervolgens naar een fysieke winkel gaan om daar te kijken wat voor rits erin zit

Motorkledingcenter.nl heeft echter wel vaak filmpjes van hun producten, dus wellicht dat je het daarin voorbij ziet komen

[ Voor 19% gewijzigd door FT Twisty op 23-01-2018 09:42 ]

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

• lolgast
StoOker schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:09:
Ik ben uit mijn broek gescheurd :)

Zelf was het een Difi broek en heb ik een Difi jas. Nu heeft de jas een "dunne" rits en had de broek een "dikke". Aan de jas zat een soort extra lapje stof zodat je hem aan je broek kan vastnaaien, dat heeft mijn lieve omaatje voor me gedaan.

Nu vroeg ik me af waar ik bij het uitkiezen van een nieuwe broek, online, kan zien welke rits erin zit?
Tips? :)
Die rits stukken zijn vaak los verkrijgbaar. Bij het vorige pak van mijn vrouw sloot het ook niet aan. Bij de motorzaak een los stuk gehaald en in de broek laten naaien, paste vervolgens perfect.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

w4rguy schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:00:
[...]

Met de Hornet 600(2008) heb ik ooit de 201 aangetikt. Dat was met bagage en mijn mastodontische lichaam er op :P

Even een vraag hier:
Ik ben met de Versys 650 (2016) van mijn huisgenoot naar het werk. Hij rijdt niet in de winter en de accu demonteren was teveel geneuzel dat we hebben gezegd dat ik em af en toe mee kan nemen om de benen te strekken.

Wat ons op valt is dat hij na 2 weken stilstand al serieus moeite heeft met starten. Zonder gas bij te geven wilde hij niet starten vanochtend. De motor staat in een ondergrondse garage dus kou lijkt het me niet te zijn.

Mensen hier met ervaring met een moeilijk-startende motor?

Na een tijdje rijden is er verder niks meer aan de hand, dus de dynamo is ook gewoon in orde. De accu laadt ook weer vol.

Het is een 650cc 2-cylinder. Maakt dat nog uit? Misschien de startmotor die wat stroef loopt van kawa?
Het is maar gokken zo op afstand natuurlijk, maar de mijne moest op een gegeven moment ook met gas bij gestart worden, zelfs met de choke al ingeschakeld. Dit kwam door de rubbers van de carbs naar de cylinders. Eentje was zo erg verdroogd dat er mengsel langs lekte en hij dus valse lucht trok.

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Vorig jaar in Duitsland de 259km/h aangetikt op m'n naked, maar dat is echt niet grappig meer...
Zoals eerder gemeld is het boven de 140km/h op een naked al niet erg comfortabel meer.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Pagina: 1 ... 89 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.