Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.266 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:21

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Joopieboy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:16:
[...]

Dat is wel een serieus ding, na 2 (lullige) crashes van mijn kant, een hoop kilometers en een hoop meegemaakt en gezien rijdt je toch iets anders dan rond je 20e. :+
Ik weet nog wel wat ik allemaal uitspookte mijn één van mijn eerste auto's (praktisch de eerste, want mijn állereerste, een 205, heb ik na een maand of wat voor deze ingeruild):

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/3a/32/83/3a32834b5ff337030a0dd80d86da83f9.jpg

Ik zou de RS er zo voor inruilen, heerlijke auto was dat, fijne herinneringen aan.

En hij kon ook nog dwars :+.

200 gereden, uitbreken op de openbare weg, wheelspin, noodstops, eigenlijk allemaal artikeltjes 5.
Wel veel van geleerd :Y.

Op twee wielen heb ik vroeger o.a. hiermee gespeeld:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c9/Yamaha_DT_50_Mx.jpg/1200px-Yamaha_DT_50_Mx.jpg

70 cylinder met een 50 kop erop, liep met moeite 70 maar ging wel lekker door het zand.

Afbeeldingslocatie: https://img-webike-370429.c.cdn77.org/moto_img/cg/5/4743/L_mbx80integra_198306.jpg

Leo Vinci met een andere sproeier eronder en het liep 130 met twee vingers in de neus.
Hartstikke stom natuurlijk, maar wederom: leerzaam :P.

[ Voor 23% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-01-2018 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Aja we zijn allemaal jong geweest. :P Mijn eerste auto was een Renault 19 die helemaal 'getjoend' was. :+ Tot circuitrijden en rij trainingen aan toe, wel mooi. :P

Door de jaren heen wordt je wel rustiger. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:22:
Aja we zijn allemaal jong geweest. :P Mijn eerste auto was een Renault 19 die helemaal 'getjoend' was. :+ Tot circuitrijden en rij trainingen aan toe, wel mooi. :P

Door de jaren heen wordt je wel rustiger. :+
Dat klopt, met de RS kom ik eigenlijk nooit meer boven de 170 terwijl dat met de beemer juist de sport was :P.

En op de motor ben ik afgezien van wat sluiproutes helemaal een brave hendrik! Ik hou me zelfs aan de snelheid op de autobahn! Gekkenwerk! Ik word oud :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mwow dat laatste ligt wel erg aan de motor die je hebt. :P De gixxer daagt je constant uit en het is ook wel gewoon leuk. :+ Nu zijn het niet meer de stunts die ik in het verleden uithaalde...

Auto hetzelfde, dan rijd ik ook graag wel lekker door, sportief over rotondes en bochten, en daar heb ik hem ook voor. Of iig dat kan die. :Y

Edit: nu wel weer zin in de zomer met die filmpjes. :+ Klote pekel. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 19-01-2018 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:58
Straks nog even olie laten verversen. Kon mooi nog vandaag. Zijn we daar ook weer even van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:39

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:24:
[...]

Dat klopt, met de RS kom ik eigenlijk nooit meer boven de 170 terwijl dat met de beemer juist de sport was :P.

En op de motor ben ik afgezien van wat sluiproutes helemaal een brave hendrik! Ik hou me zelfs aan de snelheid op de autobahn! Gekkenwerk! Ik word oud :X.
Met een selfiestok op de motor is ook een artikel 5 hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Secsytime schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:58:
[...]

Met een selfiestok op de motor is ook een artikel 5 hoor :P
Dat was een niet-draadloze drone :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:59:
[...]

Nog niet goed kunnen kijken, dacht wel een krasje te zien op de tank. Schade die ik al wel geconstateerd heb:
  • Complete kuipwerk aan de linkerzijde en de duo-seat-cover.
  • Het blok bokt nu vrij erg, en de koppeling gaat heel schokkerig.
  • Heb het gevoel dat er een lichte slag in mijn voorremschijf zit.
  • Mijn linker clip-on is verbogen of iets, komt in ieder geval tegen de tank aan.
Dus ben bang dat het duur gaat worden. Hopelijk meer dan dagwaarde, krijg ik aankoopbedrag terug :+
Met al die dingen zou mij een total-loss niet eens verbazen. Ben wel benieuwd wat de totale schade is nu.

Wat betreft het banden laten monteren. Ik bestel ze tot nu toe altijd bij: https://www.motorbandenmarkt.nl/ Daarna laat ik iemand aan huis komen die het voor zo'n 70 euro totaal monteert. Het enige wat ik hoef te doen is de motor op de oprit zetten en dan word verder alles gedaan. Veel goedkoper word het niet en het bevalt op deze manier erg goed. Even online bestellen en een afsrpaak maken voor het monteren aan huis, ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:31:
[...]

Met al die dingen zou mij een total-loss niet eens verbazen. Ben wel benieuwd wat de totale schade is nu.

Wat betreft het banden laten monteren. Ik bestel ze tot nu toe altijd bij: https://www.motorbandenmarkt.nl/ Daarna laat ik iemand aan huis komen die het voor zo'n 70 euro totaal monteert. Het enige wat ik hoef te doen is de motor op de oprit zetten en dan word verder alles gedaan. Veel goedkoper word het niet en het bevalt op deze manier erg goed. Even online bestellen en een afsrpaak maken voor het monteren aan huis, ideaal :)
Maar, maar, maar.... wat gebruik jij dan als excuus om extra ritjes te maken? Ik heb toch regelmatig even iets nodig om een plek waar het écht niet handig is met de auto te komen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:02
PilatuS schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:31:
[...]

Who's dat? Ben geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:34:
[...]

Maar, maar, maar.... wat gebruik jij dan als excuus om extra ritjes te maken? Ik heb toch regelmatig even iets nodig om een plek waar het écht niet handig is met de auto te komen :+.
Maak hier al genoeg leuke ritjes gelukkig :)

Ik heb de banden 1x bij de dealer laten doen. Toen schrok ik zo van de rekening dat dit ook gelijk de laatste keer was.
com2,1ghz schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:34:
[...]

Who's dat? Ben geinteresseerd.
http://www.oostbanden.nl/ Je moet dan wel in omgeving Arnhem wonen. Op de eerste keer bij de dealer de banden laten vervangen doe ik het nu altijd op deze manier. Hij heeft een bus waar alles in zit wat nodig is om banden te vervangen en komt dus aan huis voor een heel redelijk bedrag. Hij neemt de oude banden ook weer mee. Even bellen voor een afspraak en de motor op de oprit zetten is genoeg.

Als je trouwens niet in de buurt zit zodat dit mogelijk is, dan misschien even zoeken of er iets gelijks bij jou in de buurt zit. Hij zal vast niet de enige in het land zijn die dit zo doet :)

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 19-01-2018 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Joopieboy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:22:
Wat een prachtbak was dat. Heel SJAT is je nog steeds dankbaar voor het bezit van dat ding _O_

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

tdw schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:41:
[...]

Wat een prachtbak was dat. Heel SJAT is je nog steeds dankbaar voor het bezit van dat ding _O_
Blijft een standaard onderwerp en mij achtervolgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
Had laatst ook een blunder van jewelste..Wilde mijn motor de garage inrijden, dat doe ik altijd achterwaarts en moet hiervoor over een soort van drempel (garagevloer die iets hoger ligt en stenen van oprit die iets zijn verzakt). Ik was moe en had niet helemaal de juiste schoenen aan en kreeg hem niet de garage in terwijl ik op de motor zat (zoals ik anders altijd doe).

Ik dacht; we stappen af en dan duw ik hem naar binnen. Bij het afstappen verstap ik me echter iets waardoor de motor naar rechts (Ik stond links van de motor) begint te leunen en dan hou ik hem niet meer :(. Kon hem gelukkig wel begeleiden in zijn val. Heb echter veel geluk gehad, klein plekje op de uitlaat maar dat is het wel..

En toch blijft het zonde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:42
Zuur hoor. Heb ook ooit bijna mijn motor laten vallen omdat ik te lui was om schoenen aan te doen. Sindsdien doe ik braaf schoenen aan als de motor nog naar binnen moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:43

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Joopieboy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:02:
[...]

Jij moet de volgende keer echt eens meegaan met de Tweakers rit, ben toch echt eens serieus benieuwd wie of wat er nu achter die nick van jouw zit en of je in het echt ook zo bent. :P
is er al info wanneer er weer een Tweakers rit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nog niet maar ik geloof dat de motivatie wel goed zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:51

Vrijdag

De Zwarte

Wellicht weer in het voorjaar/de zomer? Er zijn volgens mij ook een paar motorrijdende tweakers die specifieke voorkeuren hebben, dus misschien is een Tweakers circuitdagje of off-road training ook wel een idee.
Vorig jaar Eifel (met één -f- @wimmel_1 ;) ) vond ik in elk geval erg leuk. Nu mijn fiets weer netjes op twee cylinders loopt zie ik ook niet op tegen de rit er naar toe :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Patrock schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:06:
[...]

is er al info wanneer er weer een Tweakers rit is?
Ik heb me laten influisteren dat er binnenkort eentje in de buurt van Breda georganiseerd word :P.
Vrijdag schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:11:
Wellicht weer in het voorjaar/de zomer? Er zijn volgens mij ook een paar motorrijdende tweakers die specifieke voorkeuren hebben, dus misschien is een Tweakers circuitdagje of off-road training ook wel een idee.
Vorig jaar Eifel (met één -f- @wimmel_1 ;) ) vond ik in elk geval erg leuk. Nu mijn fiets weer netjes op twee cylinders loopt zie ik ook niet op tegen de rit er naar toe :9
:Y Ik sta overal voor open, al denk ik dat ik misschien voorzichtig moet zijn als ik mijn oude beestje mee naar het circuit sleep. Motorcursussen.nl doet dit jaar 4 betaalbare cursussen inclusief huurmotor op een crossbaan, dat lijkt me heel leuk als groepsexcursie!

[ Voor 58% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-01-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
Ook niet geheel onbelangrijk, maar over ongeveer 1 maandje is de motorbeurs Utrecht alweer. Wie gaan er allemaal heen? @DragonSlayer666 en ik gaan in ieder geval overdag op de donderdag. Misschien is er iemand die ook donderdag gaat en toevallig vanuit het zuiden met de motor gaat. Alleen rijden is ook zo saai natuurlijk :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34
Robbie T schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:06:
Had laatst ook een blunder van jewelste..Wilde mijn motor de garage inrijden, dat doe ik altijd achterwaarts en moet hiervoor over een soort van drempel (garagevloer die iets hoger ligt en stenen van oprit die iets zijn verzakt). Ik was moe en had niet helemaal de juiste schoenen aan en kreeg hem niet de garage in terwijl ik op de motor zat (zoals ik anders altijd doe).

Ik dacht; we stappen af en dan duw ik hem naar binnen. Bij het afstappen verstap ik me echter iets waardoor de motor naar rechts (Ik stond links van de motor) begint te leunen en dan hou ik hem niet meer :(. Kon hem gelukkig wel begeleiden in zijn val. Heb echter veel geluk gehad, klein plekje op de uitlaat maar dat is het wel..

En toch blijft het zonde :(
Herkenbaar, ik ben als de dood voor dat soort dingen.
1x ook zo'n gevalletje gehad. Motor stond op de zijstandaard, nog even de motor iets naar achteren rollen. Ik wil mijn slot pakken en zie heel langzaam de motor naar rechts vallen. Standaard was blijkbaar niet helemaal uitgeklapt en klapt heel langzaam in. Gelukkig stond ik aan de goede kant en kon ik hem weer overeind drukken.

Tweakers rit, hoe gaat dat er aan toe en waar vinden deze over het algemeen plaats?
Ondanks dat ik eens supersport rij, rij ik niet super sportief maar het moet wel een béétje opschieten.

En ondanks dat ik motor rij, hou ik niet van grote afstanden. Dat wil zeggen, geen zin om eerst 150km te rijden, dan toertochtje van 100km en dan weer 150km terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:15:
Ook niet geheel onbelangrijk, maar over ongeveer 1 maandje is de motorbeurs Utrecht alweer. Wie gaan er allemaal heen? @DragonSlayer666 en ik gaan in ieder geval overdag op de donderdag. Misschien is er iemand die ook donderdag gaat en toevallig vanuit het zuiden met de motor gaat. Alleen rijden is ook zo saai natuurlijk :+
Ik beman de stand van de Transalp club op zaterdag, waarschijnlijk van 14:00 tot 18:00.
Daarvoor ben ik gewoon op de beurs zelf te vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Meestal zijn de ritjes met 5 man leuker dan met 25 man.
Het geregel en het verschil in tempo zijn dan best frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Vrijdag schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:11:
Vorig jaar ben ik niet meegeweest naar de eifel, maar de kans is erg groot dat ik er dit jaar wel bij kan zijn. :)
Maar goed, we kunnen sowieso komend voorjaar een keer een ritje doen ergens in de Veluwe ofzo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
kneusteun schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:30:
Correct, maar dan nog zouden we wel kunnen afspreken dat:
  • Verzamelen allemaal op 1 punt
  • Maken groepen van mensen die hetzelfde tempo aanhouden of vriendjes zijn
  • Spreken af om voor een bepaald tijdstip op een bepaald verzamelpunt weer te zijn
Zo zou ik dat voor me zien waarbij je dat probleem oplost :P

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Vrijdag, met mijn pa en met het OV :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

kneusteun schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:30:
Meestal vormen de groepjes vanzelf wel, maar dit keer hebben we er bewust voor gekozen omdat er veel beginners waren om wat meer bij elkaar te blijven. En dat ging best prima, gelukkig reden ik en @wimmel_1 achterop, en zo af en toe (he wat jammer) raakten we wat verder achterop. Niet iedereen begreep dat laatst maar dat werd vaak al vrij snel duidelijk. :+

Nee was prima zo, Venlo was een mooi punt, lekker kilometers maken (ja dat kan op een SS), overnachten en daar lekker de buurt verkennen, en dan zondags lekker op het gemak terug rijden. :)

En met een sneller groepje, vaak rijd je vooruit tot een afrit of een tankstation en van daaruit ga je dan weer verder.

Dus @B-Real een tweakers Eifelrit zal er voor jouw dan niet inzitten begrijp ik zo. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 19-01-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Telkens als ik in de Eifel ben met de auto zeg ik tegen mezelf dat ik daar echt eens met de motor moet gaan rijden. Als ik dan weer op de weg terug ben over de autobahn dan denk ik ook gelijk weer bij mezelf: "dit stuk ga ik echt niet op de motor doen".

Het ideale zou zijn om gewoon de motor op een aanhanger te zetten en naar de Eifel te rijden. Geen gedoe om alle spullen achterop een supersport te knopen en lekker uitgerust aankomen ipv een paar honderd km autobahn rijden. Maarja, geen aanhanger, geen trekhaak. Aan de andere kant, ook geen geschikt tas etc om achterop de motor te doen. Ik ben dus verdoemd tot ritjes in een straal van +/- 100km om mijn woonplaats :)

Jaja, ik weet het. Ik ben geen echte motorrijder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

B-Real schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:42:
Telkens als ik in de Eifel ben met de auto zeg ik tegen mezelf dat ik daar echt eens met de motor moet gaan rijden. Als ik dan weer op de weg terug ben over de autobahn dan denk ik ook gelijk weer bij mezelf: "dit stuk ga ik echt niet op de motor doen".

Het ideale zou zijn om gewoon de motor op een aanhanger te zetten en naar de Eifel te rijden. Geen gedoe om alle spullen achterop een supersport te knopen en lekker uitgerust aankomen ipv een paar honderd km autobahn rijden. Maarja, geen aanhanger, geen trekhaak. Aan de andere kant, ook geen geschikt tas etc om achterop de motor te doen. Ik ben dus verdoemd tot ritjes in een straal van +/- 100km om mijn woonplaats :)

Jaja, ik weet het. Ik ben geen echte motorrijder :9
Mja ik snap het ergens ook wel, liefste heb ik de gixxer ook met een goed setje plakbanden, afgesteld vering en dan lekker knallen. Alleen de rit er naar toe is de band al vierkant en half afgesleten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Dat is die beurs waar ik al jaren van roep "dit jaar ga ik" :+

Je hebt rationeel denken en emotioneel. Op dat laatste betrap ik mijzelf als het om motoren gaat. Mijn hornet heeft langzaamaan zoveel onderhoud nodig dat het goedkoper is om een andere fiets te kopen. Koppakking is slecht, koppeling aan vervanging toe en de voorrem schijven en blokken zijn ook op. Kortom heel veel kosten voor een motor uit 2000 met 150k kilometers. Rationeel denkend zou ik zeggen te veel kosten, tijd voor een andere. Emotioneel het is mijn eerste motor en rijd al jaren fantastisch. Pfff lastig om dit soort keuzes te moeten maken. Ik hecht teveel aan mien brommers O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Same, Eifel is voor mij een km of 400 rijden, waarvan minstens 75% snelweg.. En dan ook nog eens de A31.. Joy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

darkkingll schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:55:
Same, Eifel is voor mij een km of 400 rijden, waarvan minstens 75% snelweg.. En dan ook nog eens de A31.. Joy.
Mwow, snelweg kan best leuk zijn hoor. ;) Maar met al die baustelles is er geen reet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik ben er de afgelopen jaren op vrijdagavond geweest. Met het OV, uit m'n werk. :+

Weet niet of ik dit jaar ga, ik ben niet zozeer op zoek (heb net een half jaar een nieuwe tweedehands FZ1), behalve "passief op zoek" naar een nieuw pak - wat ik eigenlijk gewoon op m'n gemak in een winkel in de buurt wil passen, zoals MKC in Zoeterwoude.

Ik vind snelweg echt bloedsaai. Als wij naar Duitsland of België gaan, proberen we, komend vanuit Alphen (bij Leiden), binnen anderhalf uur de snelweg af te gaan. En dan lekker binnendoor verder op de TomTom met bochtige route.

Ergens halverwege volgend jaar heb ik een dag circuittraining in Frankrijk, ben heel blij dat we er met trailers heen gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 19-01-2018 17:03 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Joopieboy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:57:
[...]

Mwow, snelweg kan best leuk zijn hoor. ;) Maar met al die baustelles is er geen reet aan...
Ik vind snelweg rijden geen bal aan.
Laatste ritje van vorig jaar wel over de A31 terug gereden. We reden in Duitsland en het was al wat later in de middag, ik vond het mooi geweest en wist de weg niet exact meer. Op de bordjes stond overal de A31 op, een weg die ik wel goed ken aangezien ik daar veel met de auto kom voor mijn werk.
Dus via de A31 terug gereden, paar keer flink gesprint en 286 km/u op de teller gezet. Weten we dat ook weer, vervolgens gewoon met 150 á 160 verder gereden. Niks aan.

In Nederland, heel soms even invoegen op de snelweg en de volgende afrit er af. Dat is nog wel leuk, maar link voor je rijbewijs. Nee, laat mij maar lekker over slingerende achterafweggetjes rijden. Hoeft niet perse hard te gaan, als het maar lekker sturen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:42:
[...]

Dan knal je een paar noppen onder je tupperware, dat kun jij toch zelf? :9
Lol. Heb nog setje ouwe slicks. Moet lukken ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

darkkingll schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:32:
[...]

Vrijdag, met mijn pa en met het OV :X
Gaan we samen dan :?

vreselijk slechte grap, ik weet :P

Ik ga dit jaar denk ik wel weer. Niet dat ik er veel van verwacht of nodig heb maar ik vindt het altijd wel leuk om een beetje te grasduinen door het aanbod van motoren, kleding en dergelijke. Kan ik ook eens op motoren zitten, gewoon om te kijken hoe het voelt.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Vrijdag schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:03:
[...]

Gaan we samen dan :?

vreselijk slechte grap, ik weet :P

Ik ga dit jaar denk ik wel weer. Niet dat ik er veel van verwacht of nodig heb maar ik vindt het altijd wel leuk om een beetje te grasduinen door het aanbod van motoren, kleding en dergelijke. Kan ik ook eens op motoren zitten, gewoon om te kijken hoe het voelt.
Mwah, ik weet niet hoe oud jij bent.. Ik ben 29.... :P
Ik wil er zelf vooral rondsnuffelen. Wil eigenlijk een motorjeans, maar voor onder de 100euro en wat gereedschap kan ook nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

darkkingll schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:06:
[...]

Ik wil er zelf vooral rondsnuffelen. Wil eigenlijk een motorjeans, maar voor onder de 100euro en wat gereedschap kan ook nooit kwaad.
Echte koopjes moet je er niet zoeken, zeker niet bij de motordealers, maar goed gereedschap voor weinig geld heb ik er vorig jaar wel gevonden. Hele stevige doppenset, heeft zich dit jaar al heel vaak bewezen, 25 euro voor betaald.

Dus daar ga ik wel weer naar kijken. Ook wat motoren testen, buiten hebben ze zo'n terrein waar je verschillende types (letterlijk een rondje) kunt testrijden. Ook soms leuke demo's of shows :).

Ik ben na de sloop van de Alp wel weer toe aan poging twee, dus een opknapper/schademotor is welkom, maar ik denk dat ik dat niet zo snel ga vinden op de beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

darkkingll schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:06:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://fsmedia.imgix.net/4a/5f/ed/13/0fa6/4ef2/8a52/0d02cc571147/vader1jpeg.jpeg?rect=0%2C0%2C1920%2C960&auto=format%2Ccompress&w=650

:P

* Vrijdag is alweer 37 ;(

@HTT-Thalan Ik heb nog wel een Kawa GPZ 500s voor je die je mag overnemen voor wènâhg. In principe zou die het moeten doen maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 19-01-2018 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:15:
[...]

Echte koopjes moet je er niet zoeken, zeker niet bij de motordealers, maar goed gereedschap voor weinig geld heb ik er vorig jaar wel gevonden. Hele stevige doppenset, heeft zich dit jaar al heel vaak bewezen, 25 euro voor betaald.

Dus daar ga ik wel weer naar kijken. Ook wat motoren testen, buiten hebben ze zo'n terrein waar je verschillende types (letterlijk een rondje) kunt testrijden. Ook soms leuke demo's of shows :).

Ik ben na de sloop van de Alp wel weer toe aan poging twee, dus een opknapper/schademotor is welkom, maar ik denk dat ik dat niet zo snel ga vinden op de beurs.
Mwah, vorige keer(3 jaar geleden) heb ik mijn motoroutfit er gekocht, scheelde denk ik 200-300 euro in totaal.
Vooral de laarzen toen, paar van een zeer redelijk merk voor 10 euro _/-\o_
Qua gereedschap wil ik vooral iets waarmee ik mijn remmerij op het juiste koppel aan kan draaien na het vervangen van remblokjes ofzo. Oh, en iets voor de bougies. Dan kan ik volgend jaar zelf een winterbeurt uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vrijdag schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:22:
[...]

[afbeelding]

:P

* Vrijdag is alweer 37 ;(

@HTT-Thalan Ik heb nog wel een Kawa GPZ 500s voor je die je mag overnemen voor wènâhg. In principe zou die het moeten doen maar ik krijg het maar niet voor elkaar.
Wat is er aan de hand en vooral: hoe weinig is weinig? :P. De sloop-alp was in rijdende staat ware het niet voor de kromme remschijf en de roest overal. Daar heb ik 280 voor betaald.

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-01-2018 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:39:
[...]

Wat is er aan de hand en vooral: hoe weinig is weinig? :P. De sloop-alp was in rijdende staat ware het niet voor de kromme remschijf en de roest overal. Daar heb ik 280 voor betaald.
Prijs kom ik later nog op terug, in elk geval viel het ding soms spontaan helemaal uit. Niet tof als je net op de snelweg op de linkerbaan aan het inhalen bent. Verder is 'ie optisch prima, geen val/schuifschade.
Wellicht is enorm simpels als het vacuüm trekken van de tank maar ik weet het niet helemaal zeker. Staat ook zeker al anderhalf jaar stil. Zit wel een nieuwe (tigstehands maar wel schone) tank op, nieuwe benzinepomp, bougies gewisseld, carbs ultrasoon gereinigd en de ketting is ook nog prima. Ohja, er zit ook nog een onmeunig luide Yoshimura uitlaat onder. Zelfs de lokale Roof/bontkraag/SM rijders keken me vol restecpt aan als ik voorbij kwam rijden :+

Alleen de banden... BT-45 van X-jaar oud dus je kan m beter vervoeren op een trailer :P

Op dit moment doe ik echt niets meer met de fiets, ben er mijn vertrouwen in verloren en heb er domweg geen zin noch tools en tijd voor (over) om er weer aan te gaan sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vrijdag schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:58:
[...]

Prijs kom ik later nog op terug, in elk geval viel het ding soms spontaan helemaal uit. Niet tof als je net op de snelweg op de linkerbaan aan het inhalen bent. Verder is 'ie optisch prima, geen val/schuifschade.
Wellicht is enorm simpels als het vacuüm trekken van de tank maar ik weet het niet helemaal zeker. Staat ook zeker al anderhalf jaar stil. Zit wel een nieuwe (tigstehands maar wel schone) tank op, nieuwe benzinepomp, bougies gewisseld, carbs ultrasoon gereinigd en de ketting is ook nog prima. Ohja, er zit ook nog een onmeunig luide Yoshimura uitlaat onder. Zelfs de lokale Roof/bontkraag/SM rijders keken me vol restecpt aan als ik voorbij kwam rijden :+

Alleen de banden... BT-45 van X-jaar oud dus je kan m beter vervoeren op een trailer :P

Op dit moment doe ik echt niets meer met de fiets, ben er mijn vertrouwen in verloren en heb er domweg geen zin noch tools en tijd voor (over) om er weer aan te gaan sleutelen.
Dan blijft dus over een elektrisch probleem, de meest serieuze soort fout om op te sporen :p. Van een slecht vacuüm valt de motor niet uit, hij gaat gewoon ruk lopen.

Ik ben misschien geïnteresseerd, stuur maar een pm met je adres en initiële aanbod :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Vrijdag schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:58:
[...]

Voor een kratje bier kom ik hem wel halen >:) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Secsytime schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:06:
[...]

Voor een kratje bier kom ik hem wel halen >:) :+
Dat bier zul je zelf nodig hebben als je dagenlang gefrustreerd achter een kabelbreuk hebt lopen zoeken, sinds de sloop-alp weet ik hoeveel draadjes zelfs een simpele motor van 30 jaar geleden nodig heeft om te lopen :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

wilco1985 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:55:
[...]

Dat is die beurs waar ik al jaren van roep "dit jaar ga ik" :+

Je hebt rationeel denken en emotioneel. Op dat laatste betrap ik mijzelf als het om motoren gaat. Mijn hornet heeft langzaamaan zoveel onderhoud nodig dat het goedkoper is om een andere fiets te kopen. Koppakking is slecht, koppeling aan vervanging toe en de voorrem schijven en blokken zijn ook op. Kortom heel veel kosten voor een motor uit 2000 met 150k kilometers. Rationeel denkend zou ik zeggen te veel kosten, tijd voor een andere. Emotioneel het is mijn eerste motor en rijd al jaren fantastisch. Pfff lastig om dit soort keuzes te moeten maken. Ik hecht teveel aan mien brommers O+
psst hornet kopen? :*)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:26

steveman

Comfortabel ten onder

Ik weet ook nog wel een blauwe model 2008 met ABS, met weinah kms. Van een tweaker zelfs!

Vandaag m'n acebikes tyrefix and spanbanden ontvangen, en de beugel voor het reservewiel (wat betekent dat ik hem dus niet nodig ga hebben). Van de week eens kijken of ik nog wat bevestigingsogen moet verplaatsen de ja de nee, en het wiel eronder hangen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Deze trouwens onlangs aangeschaft, had nog binnen van Motoport:

Afbeeldingslocatie: https://www.revzilla.com/product_images/0122/1042/swmotech_bags_connection_slipstream_tail_bag_750x750.jpg
SW Motech Slipstream tailbag

Morgen maar eens op mijn Hawk plaatsen want dit is net een wat lekkerder formaat dan mijn Kriega 30L. Vooral voor korte dagtrips/forenzen of als ik eens een weekend bij mijn ouders ben ofzo :) Voor zover ik het heb geprobeerd past er een flesje water/dopper, lunchtrommel en nog wat klein goed zoals toiletartikelen in.

[ Voor 16% gewijzigd door Vrijdag op 19-01-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vrijdag schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:47:
Deze trouwens onlangs aangeschaft, had nog binnen van Motoport:

[afbeelding]
SW Motech Slipstream tailbag

Morgen maar eens op mijn Hawk plaatsen want dit is net een wat lekkerder formaat dan mijn Kriega 30L. Vooral voor korte dagtrips/forenzen of als ik eens een weekend bij mijn ouders ben ofzo :) Voor zover ik het heb geprobeerd past er een flesje water/dopper, lunchtrommel en nog wat klein goed zoals toiletartikelen in.
Al die moeite voor een paar liter opslagruimte :P. Ik heb nog wel een koffer liggen die je achterop kunt schroeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:58:
[...]

Al die moeite voor een paar liter opslagruimte :P. Ik heb nog wel een koffer liggen die je achterop kunt schroeven!
Jamaar dat vind ik nie tmooi op mijn motor :P

met een koffer kan je niet goed posen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vrijdag schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:00:
[...]

Jamaar dat vind ik nie tmooi op mijn motor :P

met een koffer kan je niet goed posen ;(
Tuurlijk wel, flink wat stickers erop plakken zodat het van een afstandje lijkt alsof je de halve wereld al rond geweest bent :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Gewoon via internet allemaal landenstickers kopen en erop plakken..

Al heb je gelijk, zon topkoffer maakt het er vaak niet mooier op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die koffers zijn wel hendig om je schoenen en tas in te duwen als je een lang stuk gaat rijden. Maar het is niet echt wendbaar als je met filteren op de snelweg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:13:
Die koffers zijn wel hendig om je schoenen en tas in te duwen als je een lang stuk gaat rijden. Maar het is niet echt wendbaar als je met filteren op de snelweg...
Die topkoffer zit me dan echt niet in de weg hoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

Die van mij ook :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Áls ik al de (reeds in de schuur liggende :+) topkoffer zou installeren, dan moet 'ie éérst Kawa-groen gespoten worden.

Airbrush heb ik al wel, alleen nog steeds geen goede lak..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topkoffer?

Mietjes :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/07/2017-07-28-07.05.47-Medium-800x449.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Gewoon een rugzak om :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Idd <3 Boblbee

Afbeeldingslocatie: https://packs.point65.com/static/packs/webimages/boblbeegtx25l_lava_front.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Da's leuk, maar niet met langere afstanden op een SS. Zelfs met een dure en goed zittende SW Motech tas. Je hebt toch druk op je schouders. :)

Heb het ook jaren gedaan, maar je wordt toch ouder. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Schijnt wel erg gevaarlijk te zijn voor je rug mocht je vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:37:
[...]

Schijnt wel erg gevaarlijk te zijn voor je rug mocht je vallen.
Beetje kleding is vaak niet zo spannend, maar die harde voorwerpen hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Mjah, you only live once enzo

Er zijn wel meer dingen waar je je zorgen om moet maken als je onderuit gaat, dus ach.
Ik heb zelf trouwens een "normale" rugzak, zonder protector. Met mijn vorige een oeer 400+km gereden ri vakantie zonder problemen, op een ss.

Als ik in juni ofzo op motorvakantie ga met de motor gaat er gewoon weer kleding in. Het harde spul in de zijtassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je kan natuurlijk best af en toe eens met een rugzak rijden. Alleen wanneer het standaard word is een koffer toch wel erg aan te raden. Ik rij er zelf misschien 1 tot 2x per jaar mee. Er iedere dag mee rijden of vaak is niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

darkkingll schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:46:
Mjah, you only live once enzo

Er zijn wel meer dingen waar je je zorgen om moet maken als je onderuit gaat, dus ach.
Ik heb zelf trouwens een "normale" rugzak, zonder protector. Met mijn vorige een oeer 400+km gereden ri vakantie zonder problemen, op een ss.

Als ik in juni ofzo op motorvakantie ga met de motor gaat er gewoon weer kleding in. Het harde spul in de zijtassen.
Ja het gaat, maar je merkt pas hoe fijn het is als je kan bewegen en de vrijheid hebt en de rust op je schouders. :)

En idd je leeft maar een keer, maar liever wel gezond en zonder verlamd te zijn. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Ik heb een hekel aan rugzakken op de motor, minder bewegingsvrijheid enzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb er ook geen fan van. Wel een paar keer gedaan toen ik de zx7r nog had, maar voor mijn huidige motor meteen de tanktas erbij gehaald. Met tanken een beetje onhandig, maar ik stap een stuk minder stijf van de motor af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tanktas begin ik niet aan, wil de navi kunnen zien, af en toe wat omlaag met mijn kop, en vooral dat tanken ja. Ding van mij is nogal dorstig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Daarom is een tanktas met quick lock ring ideaal. Even aan het touwtje trekken en hij komt er van af. Terugzetten totdat hij vast klikt en klaar. Muurvast! Zelfs zo vast dat ie na een crash nog er op zit. :$

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Joopieboy Tanken is even onhandig inderdaad, maar icm met helm af doen, handschoenen uit, pasje pakken.. kan dat er ook wel bij ;)
En mijn tankstas is laag, dus instrumenten blijven zichtbaar
Afbeeldingslocatie: http://www.speedzilla.com/forums/attachment.php?attachmentid=3901&stc=1&d=1154103768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm ik snap, maar daar heb je weer vrij weinig aan. Met helm af, ik zag de nieuwe serie systeemhelmen zoals willen nu heeft, en die zijn erg stil en ook erg fijn in gebruik. Dat zou ook nog wel een overweging kunnen zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Systeemhelm bedoel je dan? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Stik, ook goeiemorgen :')

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 20-01-2018 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Heb iedere dag rugzak op, woon/werk doe ik met motor en een koffer op een SS? Nope! Zo'n tas is natuurlijk prima voor een vakantie, maar voor iedere dag te onhandig. Als je rugzak niet te groot is en niet te zwaar, gaat het prima :Y maar lekkerder is idd zonder. Het voelt voor mij dan alsof er iets mist, zoals in de auto zonder veiligheidsgordels.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:55
Koffers... wilde ze eerst niet op mijn multi, maar werd wel gek van elke dag rugtas. Uiteindelijk weinig last gehad van de koffers. Niet met filerijden en ook niet met sturen. Alleen optisch is ‘t kut ;-).

Ander nieuws (zijdelings met koffers gerelateerd): 1 juni ga ik op de motor (Honda Africa Twin 750 (met koffers^^)) van Amsterdam naar Nepal. Trip van 6 maanden samen met mn vriendin op haar eigen bike. Baan opgezegd, tentje mee en op naar het avontuur.

Er komt uiteraard ook een blog tzt, wat ik nog wel eens zal posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35

Winkiller

De Mopperpot

Leuke foto maar dit kan echt niet op een supersport fiets. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Winkiller schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:21:
[...]

Leuke foto maar dit kan echt niet op een supersport fiets. ;)
Dat comfortzadel en dadelijk de handvatverwarming zeker ook niet? :+

Maar t is wel lekker, ben geen 18 meer. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Joopieboy schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:24:
[...]

Dat comfortzadel en dadelijk de handvatverwarming zeker ook niet? :+

Maar t is wel lekker, ben geen 18 meer. :P
Ja hoor geen probleem maar die grote tas kan echt niet op een supersport. >:)
Ik moet trouwens ook altijd lachen als een dame achterop zo'n ding zit, kan ook echt niet. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:19
Krijg je zo geen schade van de banden die langs kuipdelen schuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Voor de Kawasaki Versys 1000 liefhebbers:

http://promotor.nl/motornieuws/2017/complete-kawasaki-versys-1000-nog-completer-door-nl-edition-pakket

Ik weet niet wat hier nieuw aan is, dit kon de afgelopen 2 jaar ook, maar toch even de link posten hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@spookz0r Als er zand of iets tussenkomt wel, maar je moet voorkomen dat het kan bewegen of doen. Liefste rijd ik met mijn rugtas achterop met een netje. Dit is ook heel wat gewicht en een Gixxer met die afstanden is ook geen doen. :)
Winkiller schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:27:
[...]

Ja hoor geen probleem maar die grote tas kan echt niet op een supersport. >:)
Ik moet trouwens ook altijd lachen als een dame achterop zo'n ding zit, kan ook echt niet. :*)
Rijdt ook 'anders', wel eens een vriendin meegenomen achter en hoewel ze goed mee reed had dat niet mijn voorkeur. En ook wel eens naar Assen geweest met @caesar1000, dat ging al een heel stuk beter, alleen niet voor hem. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/01/IMG-20170430-WA0011-730x600.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 20-01-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Requiem19 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:12:
Koffers... wilde ze eerst niet op mijn multi, maar werd wel gek van elke dag rugtas. Uiteindelijk weinig last gehad van de koffers. Niet met filerijden en ook niet met sturen. Alleen optisch is ‘t kut ;-).

Ander nieuws (zijdelings met koffers gerelateerd): 1 juni ga ik op de motor (Honda Africa Twin 750 (met koffers^^)) van Amsterdam naar Nepal. Trip van 6 maanden samen met mn vriendin op haar eigen bike. Baan opgezegd, tentje mee en op naar het avontuur.

Gaaf! Ben altijd stiekem jaloers op de mensen die dit soort acties durven te doen..

Qua achterop: 1x noodgedwongen een half uur achterop een zx6r gezeten.. nooit weer. Wat zat dat bagger zeg..

Mijn naked heeft een fatsoenlijke buddy zadel, dat wil dus wel, maar dit....
Overigens zitten bij mijn naked 2 plastic kappen die ik onder de buddy vast kan zetten zodat de lak daar niet beschadigd als ik de tassen eraan heb hangen. Best mooie oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door darkkingll op 20-01-2018 12:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Woask schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:35:
***members only***
Edit: Eerste die m'n straat + huisnr. nu kan opnoemen krijgt €5 :P
Blijkbaar hebben we nu een 2e Duke 125 rijder in het topic. Welkom!
HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:09:
[...]
En wij hebben allebei met @caesar1000 gereden *O*. Ik moet nog wel serieus aan mijn techniek werken als je ziet hoeveel moeite ik heb om een 125cc bij te houden :+. Ik ben heel benieuwd wat hij straks kan als hij overstapt naar A2 :Y.

Maarre, hier heb je een glimpse:
[afbeelding]

[video]
Ja, met A2 wordt het nog meer fun. Betere acceleratie en meer aanbod wat betreft geschikte motoren! :)

Afbeeldingslocatie: https://partyflock.nl/images/cache/00162d3100324a8e5d601c071a02e66bcc
Joopieboy schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:33:
@spookz0r Als er zand of iets tussenkomt wel, maar je moet voorkomen dat het kan bewegen of doen. Liefste rijd ik met mijn rugtas achterop met een netje. Dit is ook heel wat gewicht en een Gixxer met die afstanden is ook geen doen. :)
[...]
Rijdt ook 'anders', wel eens een vriendin meegenomen achter en hoewel ze goed mee reed had dat niet mijn voorkeur. En ook wel eens naar Assen geweest met @caesar1000, dat ging al een heel stuk beter, alleen niet voor hem. :+
[afbeelding]
Je wilt eigenlijk wat 'comfortabeler' gaan zitten, maar moet goed vast blijven houden, want een GSX-R750 wil wel accelereren wanneer het gas wat verder opengaat. :+ Gelukkig hield je de vaart erin. Dan gaat de reis in ieder geval wat sneller.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Over dat accelereren weet @Bommes ook alles van, iets met invoegen op de snelweg met een Fazer was dat toch. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 12:35
caesar1000 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:02:
[...]
Jup :) Lees trouwens al 3 jaar mee, maar heb weinig te reageren zonder motor. Mijn duke is momenteel trouwens een echte naked, motorblok ben ik opnieuw aan het opbouwen net als de kabelboom. Vorige eigenaar heeft flink lopen kloten op zijn zachtst gezegd.

Edit: @caesar1000 Ben op zoek naar nieuwe banden, wat heb jij voor banden onder je duke?

[ Voor 9% gewijzigd door Woask op 20-01-2018 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Requiem19 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:12:

Meld je aan op polarsteps. Die maakt via je tracking op je telefoon een route/reisverslag. Kun je zelf uitbreiden met foto's en tekst.

En als je wilt kun je er meteen een foto boek daarna van laten maken. Ben er nu een tijdje mee aan het spelen en is best tof.
Ga dit in september/oktober ook gebruiken in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Woask schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:40:
[...]
Lees trouwens al 3 jaar mee, maar heb weinig te reageren zonder motor.
Sta je al in de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Eoghlear schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:01:
[...]

Meld je aan op polarsteps. Die maakt via je tracking op je telefoon een route/reisverslag. Kun je zelf uitbreiden met foto's en tekst.

En als je wilt kun je er meteen een foto boek daarna van laten maken. Ben er nu een tijdje mee aan het spelen en is best tof.
Ga dit in september/oktober ook gebruiken in de VS.
Die is daar niet echt accuraat genoeg voor, heb hem ook gebruikt in Zweden en soms vliegen de punten echt een paar km naast het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

kneusteun schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:03:
[...]

Die is daar niet echt accuraat genoeg voor, heb hem ook gebruikt in Zweden en soms vliegen de punten echt een paar km naast het origineel.
Komt dat niet omdat de GPS dan (nog) geen fix heeft? Is dat niet een instelling dan ergens ofzo, "Only capture if GPS accuracy <=100m?"

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
tdw schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:12:
[...]

Komt dat niet omdat de GPS dan (nog) geen fix heeft? Is dat niet een instelling dan ergens ofzo, "Only capture if GPS accuracy <=100m?"
Geen idee, maar voor vakantie beetje foto's is het leuk.
Maar je gaat er geen routes mee uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Woask schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:40:
[...]
Edit: @caesar1000 Ben op zoek naar nieuwe banden, wat heb jij voor banden onder je duke?
Pilot Power 2CT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
kneusteun schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:03:
[...]

Mijn ervaring is juist dat ie het best goed doet. Heb tot nu toe goede acurate reisjes terug gezien.
Je hebt wel 3 modi van tracking he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 08:37:
Ik heb er ook geen fan van. Wel een paar keer gedaan toen ik de zx7r nog had, maar voor mijn huidige motor meteen de tanktas erbij gehaald. Met tanken een beetje onhandig, maar ik stap een stuk minder stijf van de motor af :+
Ik vind tanktassen wel praktisch maar je hebt wel minder bewegingsvrijheid aan de voorkant. Ook sleep je zo'n tas rond, terwijl je een rugtas veel makkelijker is. Doe mij maar grote koffers... Maar die zijn dan weer lomp in het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 12:35
Grappig, precies degene die ik op het oog had. Heb trouwens een offerte aangevraagd bij motoport, maar rekenen gewoon normale prijzen, dan bestel ik liever bij een nederlands + lokaal concern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vandaag even bij de ruilbeurs van MKC Zoeterwoude wezen kijken. Leuk als je jasje/broek of pak zoekt, maar qua laarzen en handschoenen is er niks. Hoopte juist een extra paar te scoren (van beide).

Lagen ook maar 3 helmen, mocht iemand daarvoor willen gaan.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

caesar1000 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:02:
[...]

[...]

Ja, met A2 wordt het nog meer fun. Betere acceleratie en meer aanbod wat betreft geschikte motoren! :)

[afbeelding]

[...]

Je wilt eigenlijk wat 'comfortabeler' gaan zitten, maar moet goed vast blijven houden, want een GSX-R750 wil wel accelereren wanneer het gas wat verder opengaat. :+ Gelukkig hield je de vaart erin. Dan gaat de reis in ieder geval wat sneller.
Vandaag op de Noordelijke motorbeurs op een Duke 390 gezeten.. maar wat is dat een “compacte” fiets zeg.. vond het bijna een scooter xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die Duke 390 dingen echt maar 7k joh... ? :P Of komt daar nog een bak belasting bovenop?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:12:
Zijn die Duke 390 dingen echt maar 7k joh... ? :P Of komt daar nog een bak belasting bovenop?
ben er bang voor dat je ook wel wat power gaat missen..
En die 7k vult zich snel af met onderhoud geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kneusteun Ik dacht dat KTM wel een oké merk was...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:24:
[...]

ben er bang voor dat je ook wel wat power gaat missen..
En die 7k vult zich snel af met onderhoud geloof ik.
Voor dat geld heb je ook een CBR500R.
Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.