Yup, sommige hebben het over minder grip in de regen. In verglijking met de 190 band van mn ninja en z750 is dat ook wel zo, maar int dagelijks leven kan ik er goed mee bochten. Rij zelf met 130/80 achter. Voor 100,- heb je voor en achter in huis, das toch geen geld :-)
Ik kan dit alleen maar beamen. Een agent heeft bij mij ooit gedreigd met artikel 5 omdat ik slingerde op een rechte weg van 1 km lang. Om 12 uur 's nachts. Zonder enig ander verkeer te bekennen, zowel voor als achter.Winkiller schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:45:
[...]
Je krijgt echt een prent als ze dat gedrag zien, eerst denken ze "die heeft geen rijbewijs".
Ben blij dat ik dus niet de enige ben
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Kost nog geen €10, de nieuwere druk is wat duurder.HTT-Thalan schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:54:
[...]
Ziet er goed uit! En dat boek wil ik ook wel een keer lezen als jij er mee klaar bent.
...
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Dank, gekochtGrubeater schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:50:
[...]
Kost nog geen €10, de nieuwere druk is wat duurder.
Qua band ben ik na enkele reviews wel gecharmeerd aan het raken van de hierboven getipte Mitas E-07 band. Lijkt erop dat dit precies de band is die ik zoek.
Lekker windje vanochtend
De A12 naar Utrecht was prima te doen met wind mee, maar de N11 was best interessant met harde zijwind.
Vandaag heb ik een cursus bij Global Knowlegde welke geen overdekte garage hebben, heb de motor maar zo strak mogelijk tegen het pand aan gezet onder een soort afdakje. Als hij nu omwaait komt hij na 5cm al een muur tegen
Vandaag heb ik een cursus bij Global Knowlegde welke geen overdekte garage hebben, heb de motor maar zo strak mogelijk tegen het pand aan gezet onder een soort afdakje. Als hij nu omwaait komt hij na 5cm al een muur tegen
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Of de wind pakt erachter natuurlijk. Ligt 'ie op de stoep. Met een beetje pech raakt hij nog iets of iemand en heb je een claim aan je broek. Misschien kun je hem nog vastbinden met een paar spanbandenChakotay schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:09:
Lekker windje vanochtendDe A12 naar Utrecht was prima te doen met wind mee, maar de N11 was best interessant met harde zijwind.
Dagje thuis werken kwam aardig uit vandaag met die wind :-)
Viel hier in het noorden allemaal goed mee. Ik had alleen geen zin om me nat te laten regenen dus gewoon met het 4-wielig geval op pad gegaan. Kon dit keer lekker doorrijden, want weinig vrachtwagens op de weg.
Ben uitzonderlijk ook met de auto, half uurtje langer over gedaan maar toen ik uitstapte werd ik bijna omvergeblazen
poeh...
Ik hoop echt dat mijn motor, die met hoes tegen een lantaarnpaal staat, overeind blijft staan vandaag.
We gaan het vanavond zien...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Als je er nog bij kunt zou ik toch echt die hoes er af gaan halen, bij ons op het werk zijn ze aan de overkant aan het bouwen. Alle zeilen zijn losgescheurd of gebroken, zelfs de randbeveiliging op het dak begint al te sneuvelenCodeCaster schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:46:
Ik hoop echt dat mijn motor, die met hoes tegen een lantaarnpaal staat, overeind blijft staan vandaag.We gaan het vanavond zien...

Awesome
Heb ik bij mijn motor nu ook gedaan met ene lantaarnpaal. Na 5 cm raakt m'n stepje de paal en zou die automatisch terug moeten vallen op de standaardChakotay schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:09:
Lekker windje vanochtendDe A12 naar Utrecht was prima te doen met wind mee, maar de N11 was best interessant met harde zijwind.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Die hoes is twee weken geleden al kapotgewaaid, dus ik hoop dat 'ie niet meer als zeil werkt.Raym09 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:49:
[...]
Als je er nog bij kunt zou ik toch echt die hoes er af gaan halen, bij ons op het werk zijn ze aan de overkant aan het bouwen. Alle zeilen zijn losgescheurd of gebroken, zelfs de randbeveiliging op het dak begint al te sneuvelen
Mooi excuus om zo'n Verheul-hoes te gaan bestellen.
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 18-01-2018 10:52 ]
Ik ben zó blij met mijn ondergrondse parkeerplek. Dit is nu de 4e storm in een jaar tijd. De kosten van die plek haal ik er zeker uit op deze manier.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Dure verzekering. De kans dat je motor zonder hoes omvalt in een storm is niet heel groot.w4rguy schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:53:
Ik ben zó blij met mijn ondergrondse parkeerplek. Dit is nu de 4e storm in een jaar tijd. De kosten van die plek haal ik er zeker uit op deze manier.
Mijn verzekering is dan ook: hoes er niet op.
Mag ik vragen waarom je de hoes erom laat/doet met dit soort weersverwachtingen? Twee weken terug is hij al stuk gewaaid en nu neem het risico weer? Ik snap dat niet zo goed. Met dit weer doe je toch geen hoes om je motor of je haalt hem eraf als hij er al omheen zit.CodeCaster schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:52:
[...]
Die hoes is twee weken geleden al kapotgewaaid, dus ik hoop dat 'ie niet meer als zeil werkt.
Mooi excuus om zo'n Verheul-hoes te gaan bestellen.
Naast verzekering scheelt het me ook in slijtage. De hornet staat het hele jaar droog, uit de wind, kou etc. Veel verzekeringen geven je ook nog een korting als je hem op een dergelijke plek hebt staan.Jelte schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:56:
[...]
Dure verzekering. De kans dat je motor zonder hoes omvalt in een storm is niet heel groot.
Mijn verzekering is dan ook: hoes er niet op.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Omdat het regende toen ik wel thuis was, en nu een paar dagen weinig thuis ben geweest.SlideR NL schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:02:
[...]
Mag ik vragen waarom je de hoes erom laat/doet met dit soort weersverwachtingen? Twee weken terug is hij al stuk gewaaid en nu neem het risico weer? Ik snap dat niet zo goed. Met dit weer doe je toch geen hoes om je motor of je haalt hem eraf als hij er al omheen zit.
Oké, nu snap ik het. Dan hoop ik dat hij blijft staanCodeCaster schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:08:
[...]
Omdat het regende toen ik wel thuis was, en nu een paar dagen weinig thuis ben geweest.
helaas wordt er ook veel gestolen uit een gemeenschappelijke garage. Let op!w4rguy schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:03:
[...]
Naast verzekering scheelt het me ook in slijtage. De hornet staat het hele jaar droog, uit de wind, kou etc. Veel verzekeringen geven je ook nog een korting als je hem op een dergelijke plek hebt staan.
Ik ben straks ook blij met de nieuwe garage hier hoor. Kan mijn motor ook binnen staan
Als je het zo leest dan wordt er juist uit (ondergrondse) gemeenschappelijke parkeer garages gestolen (vooral in de steden)Jelte schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:08:
[...]
helaas wordt er ook veel gestolen uit een gemeenschappelijke garage. Let op!
Ik ben straks ook blij met de nieuwe garage hier hoor. Kan mijn motor ook binnen staan

Ik schat zo dat het veiliger (tegen het dievengilde) is om je motor aan een lantarenpaal vast te ketenen.
Verwijderd
Ik haat het hele concept van gemeenschappelijke garages. Het creëert de schijn dat niemand een motor of auto zal stelen, waardoor dieven veel makkelijker en langer hun gang kunnen gaan. Niemand gaat er vanuit dat er uit zulke garages gestolen wordt, dus pakken dieven juist die doelwitten... Zij weten verdomd goed dat de gemiddelde Nederlander zijn buren amper kent en dus slaan ze hun kans. Op de openbare weg heb je veel meer getuigen en je loopt het risico om de politie tegen het lijf te lopen... die komen niet in particuliere garages. Des te belangrijker dat er een poort is en goede camerabewaking.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2018 12:40 ]
Of aan de muurSniperGuy schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:28:
[...]
Als je het zo leest dan wordt er juist uit (ondergrondse) gemeenschappelijke parkeer garages gestolen (vooral in de steden)
Ik schat zo dat het veiliger (tegen het dievengilde) is om je motor aan een lantarenpaal vast te ketenen.
Ervaring en leeftijd is een handig iets, ik zat echt geen sprookjes te vertellen.tdw schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:07:
[...]
Ik kan dit alleen maar beamen. Een agent heeft bij mij ooit gedreigd met artikel 5 omdat ik slingerde op een rechte weg van 1 km lang. Om 12 uur 's nachts. Zonder enig ander verkeer te bekennen, zowel voor als achter.
[...]
Ben blij dat ik dus niet de enige ben
De jeugd denkt het altijd beter te weten en soms hebben ze gelijk maar nu niet.
No offence heren.....
Ik had laatst een discussie met iemand die in een jongerenflat woont waar men ook over een afgesloten parkeerruimte beschikt. Zij dacht "Alleen mensen met een druppel hebben toegang, dus er kunnen geen vreemden parkeren". Wat in theorie ook wel zo is, maar in de praktijk is een" Joh, ik ben mijn druppel vergeten, is het goed als ik achter jou aan rij/loop" al meer dan voldoende om binnen te komen..Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:39:
Ik haat het hele concept van gemeenschappelijke garages. Het creëert de schijn dat niemand een motor of auto zal stelen, waardoor dieven veel makkelijker en langer hun gang kunnen gaan. Niemand gaat er vanuit dat er uit zulke garages gestolen wordt, dus pakken dieven juist die doelwitten... Zij weten verdomd goed dat de gemiddelde Nederlander zijn buren amper kent en dus slaan ze hun kans. Op de openbare weg heb je veel meer getuigen en je loopt het risico om de politie tegen het lijf te lopen... die komen niet in particuliere garages. Des te belangrijker dat er een poort is en goede camerabewaking.
* darkkingll is blij met zijn eigen (verwarmde
T Komt ook nogal voor dat de verzekering niet uitkeert omdat het een gemeenschappelijke ruimte is... En om zomaar een grondankers in de berging erin te rammen, denk niet dat ze dat waarderen.SniperGuy schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:28:
[...]
Als je het zo leest dan wordt er juist uit (ondergrondse) gemeenschappelijke parkeer garages gestolen (vooral in de steden)
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Onder de noemer conflictvermijding.darkkingll schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:50:
[...]
Ik had laatst een discussie met iemand die in een jongerenflat woont waar men ook over een afgesloten parkeerruimte beschikt. Zij dacht "Alleen mensen met een druppel hebben toegang, dus er kunnen geen vreemden parkeren". Wat in theorie ook wel zo is, maar in de praktijk is een" Joh, ik ben mijn druppel vergeten, is het goed als ik achter jou aan rij/loop" al meer dan voldoende om binnen te komen..
* darkkingll is blij met zijn eigen (verwarmde) garage
Je weet dat motoren gewoon op bestelling worden gestolen he ?Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:39:
Mijn eerste motor (z800) is ook uit zon garage gestolen, hij stond een paar plekken verder dan een dure harley en toch is die van mij meegenomen...
Mijn huidige staat ook weer op een gezamelijke ondergrondse parkeerplaats (wel een andere en deze heeft ook camera beveiliging) en dat gaat vooralsnog goed
"Don't let your dreams be memes"
Druppel?darkkingll schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:50:
[...]
Ik had laatst een discussie met iemand die in een jongerenflat woont waar men ook over een afgesloten parkeerruimte beschikt. Zij dacht "Alleen mensen met een druppel hebben toegang, dus er kunnen geen vreemden parkeren". Wat in theorie ook wel zo is, maar in de praktijk is een" Joh, ik ben mijn druppel vergeten, is het goed als ik achter jou aan rij/loop" al meer dan voldoende om binnen te komen..
* darkkingll is blij met zijn eigen (verwarmde) garage
Sleutelhanger achtig ding met RFiD achtig chipje erin: oftewel, elektronische sleutel.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Nooit eerder zo horen noemennoes schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:27:
[...]
Sleutelhanger achtig ding met RFiD achtig chipje erin: oftewel, elektronische sleutel.
Grondanker gewoon aan de muur hangenJoopieboy schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:51:
[...]
T Komt ook nogal voor dat de verzekering niet uitkeert omdat het een gemeenschappelijke ruimte is... En om zomaar een grondankers in de berging erin te rammen, denk niet dat ze dat waarderen.
"Jamaar ik mocht het niet op de grónd bevestigen

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik zoek iemand uit de omgeving (en dat is natuurlijk relatief, als jij bereid bent hier een eind voor te rijden is het mij om het even
) die mij wil vergezellen met een kleine uitzoektocht.
Een tijd terug heb ik een paar 'dirt tracks' gevonden in de vorm van lokale wegen rondom Chaam (Noord Brabant dus) die nooit verhard zijn. Ik poog nu via een GPX programma een route uit te zetten met vooral onderverharde stukken die allemaal 'street legal' zijn.
De afstanden zullen beperkt zijn, ik gok dat het rondje zoals ik dat nu (initieel) uit heb gezet een kilometer of 10 to 15 zal zijn. Snelheden zullen laag liggen want ook al zijn het toegankelijke wegen, ik heb geen zin de mensen het idee te geven dat dit nu ineens een impromptu crossbaan gaat worden.
We hebben het hier niet over die-hard offroad, maar een 80/20 band is minimaal aan te raden. Qua vering zal het wel loslopen, (een scrambler komt hier ook overheen) en er zijn geen hoogteverschillen of waterpartijen, maar wel mul zand, aangereden zand, grind en soms modder.
Wie heeft zin dit de komende tijd (als het een keer lekker weer is) met mij uit te zetten? Als je kennis hebt van OSMAnd en/of het uitzetten van GPX routes is dat erg welkom, ik ben er nog een beetje mee aan het stoeien
.
12v om je telefoon in leven te houden onderweg is bij mij voorzien, evenals een koffer met drankjes en hapjes
.
Een tijd terug heb ik een paar 'dirt tracks' gevonden in de vorm van lokale wegen rondom Chaam (Noord Brabant dus) die nooit verhard zijn. Ik poog nu via een GPX programma een route uit te zetten met vooral onderverharde stukken die allemaal 'street legal' zijn.
De afstanden zullen beperkt zijn, ik gok dat het rondje zoals ik dat nu (initieel) uit heb gezet een kilometer of 10 to 15 zal zijn. Snelheden zullen laag liggen want ook al zijn het toegankelijke wegen, ik heb geen zin de mensen het idee te geven dat dit nu ineens een impromptu crossbaan gaat worden.
We hebben het hier niet over die-hard offroad, maar een 80/20 band is minimaal aan te raden. Qua vering zal het wel loslopen, (een scrambler komt hier ook overheen) en er zijn geen hoogteverschillen of waterpartijen, maar wel mul zand, aangereden zand, grind en soms modder.
Wie heeft zin dit de komende tijd (als het een keer lekker weer is) met mij uit te zetten? Als je kennis hebt van OSMAnd en/of het uitzetten van GPX routes is dat erg welkom, ik ben er nog een beetje mee aan het stoeien
12v om je telefoon in leven te houden onderweg is bij mij voorzien, evenals een koffer met drankjes en hapjes
@HTT-Thalan SU-PER Idee!!! Helaas gaat 't 'm voor mij niet worden met een S21-R 190 achterbandje (ook al kán daar stiekem bést veel mee op wat vastgereden bospaden
).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Mijn ervaring met nieuwe kettingen is dat je ze de eerste paar 100 kilometer een aantal keer spant en daarna duizenden kilometers niet. Zodra je weer moet gaan spannen is het einde ook al vrij snel nabij (binnen enkele duizenden kilometers). Mijn vorige ketting is in z'n leven (~25000 km) misschien hooguit 10x gespannen? Waarvan een keer of 3 vlak na montage en de rest de laatste 2000 kilometer.Grubeater schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:44:
[...]
Vergeet je ketting niet te smeren, vooral na een regenbui. Normaal interval om de ketting te smeren is 300-500km. Ketting spannen doe je iedere 1000km.
Tipje: overpass turbo! (https://overpass-turbo.eu/)HTT-Thalan schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:10:
Ik zoek iemand uit de omgeving (en dat is natuurlijk relatief, als jij bereid bent hier een eind voor te rijden is het mij om het even) die mij wil vergezellen met een kleine uitzoektocht.
Wie heeft zin dit de komende tijd (als het een keer lekker weer is) met mij uit te zetten? Als je kennis hebt van OSMAnd en/of het uitzetten van GPX routes is dat erg welkom, ik ben er nog een beetje mee aan het stoeien.
12v om je telefoon in leven te houden onderweg is bij mij voorzien, evenals een koffer met drankjes en hapjes.
Zoom eens in op je gebied en voer onderstaande query eens uit (niet te ver uitzoomen, dan heb je een berg aan data

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| /* This has been generated by the overpass-turbo wizard. The original search was: “highway=track and traffic_sign!="NL:C12" and access!="permissive" and access!="no" and motor_vehicle!="no" and motorcycle!="no" and motorcar!="no" and horse!="designated"” */ [out:json][timeout:25]; // gather results ( // query part for: “highway=track and traffic_sign!="NL:C12" and access!=permissive and access!=no and motor_vehicle!=no and motorcycle!=no and motorcar!=no and horse!=designated” node["highway"="track"]["traffic_sign"!="NL:C12"]["access"!="permissive"]["access"!="no"]["motor_vehicle"!="no"]["motorcycle"!="no"]["motorcar"!="no"]["horse"!="designated"]({{bbox}}); way["highway"="track"]["traffic_sign"!="NL:C12"]["access"!="permissive"]["access"!="no"]["motor_vehicle"!="no"]["motorcycle"!="no"]["motorcar"!="no"]["horse"!="designated"]({{bbox}}); relation["highway"="track"]["traffic_sign"!="NL:C12"]["access"!="permissive"]["access"!="no"]["motor_vehicle"!="no"]["motorcycle"!="no"]["motorcar"!="no"]["horse"!="designated"]({{bbox}}); ); // print results out body; >; out skel qt; |
Deze query pakt alle onverharde paden en schrapt daarvan de paden die afgesloten zijn voor gemotoriseerd verkeer, beperkte toegang hebben of ruiterpaden zijn. Wat overblijft zijn, als het goed is, alle legaal met een motor te berijden onverharde paden
[ Voor 70% gewijzigd door Exigence op 18-01-2018 14:55 ]
Dus jij gaat pas mee als wij de boel eerst een paar keer hebben aangereden voor je?wimmel_1 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:47:
@HTT-Thalan SU-PER Idee!!! Helaas gaat 't 'm voor mij niet worden met een S21-R 190 achterbandje (ook al kán daar stiekem bést veel mee op wat vastgereden bospaden).
Als straks in ''t voorjaar / begin zomer m'n nieuwe garage klaar is dan komt m'n WR450-F ook weer thuis te staan en dan hoef je die moeite / exercitie qua "aanrijden" niet persé te doen....HTT-Thalan schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:53:
[...]
Dus jij gaat pas mee als wij de boel eerst een paar keer hebben aangereden voor je?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Da's gaafExigence schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:49:
Tipje: overpass turbo! (https://overpass-turbo.eu/)
Zoom eens in op je gebied en voer onderstaande query eens uit (niet te ver uitzoomen, dan heb je een berg aan data):
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 /* This has been generated by the overpass-turbo wizard. The original search was: “highway=track and traffic_sign!="NL:C12" and access!="permissive" and access!="no" and motor_vehicle!="no" and motorcycle!="no" and motorcar!="no" and horse!="designated"” */ [out:json][timeout:25]; // gather results ( // query part for: “highway=track and traffic_sign!="NL:C12" and access!=permissive and access!=no and motor_vehicle!=no and motorcycle!=no and motorcar!=no and horse!=designated” node["highway"="track"]["traffic_sign"!="NL:C12"]["access"!="permissive"]["access"!="no"]["motor_vehicle"!="no"]["motorcycle"!="no"]["motorcar"!="no"]["horse"!="designated"]({{bbox}}); way["highway"="track"]["traffic_sign"!="NL:C12"]["access"!="permissive"]["access"!="no"]["motor_vehicle"!="no"]["motorcycle"!="no"]["motorcar"!="no"]["horse"!="designated"]({{bbox}}); relation["highway"="track"]["traffic_sign"!="NL:C12"]["access"!="permissive"]["access"!="no"]["motor_vehicle"!="no"]["motorcycle"!="no"]["motorcar"!="no"]["horse"!="designated"]({{bbox}}); ); // print results out body; >; out skel qt;
Deze query pakt alle onverharde paden en schrapt daarvan de paden die afgesloten zijn voor gemotoriseerd verkeer, beperkte toegang hebben of ruiterpaden zijn. Wat overblijft zijn, als het goed is, alle legaal met een motor te berijden onverharde padenNaar wens kun je bijvoorbeeld de "beperkte toegang" en "ruiterpaden" filters verwijderen (op eigen risico!)
AlstuHTT-Thalan schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:02:
[...]
Da's gaafhelaas niet feilloos, hij markeert ook alle wandelpaden blauw waarvan ik toch zeker weet dat je er niet mag komen, maar ik ga hier zeker eens naar kijken en pogen op die manier een route uit te zetten! Toptip van je, bedankt
.
Je zou zelf nog wat met de voorwaarden in de query kunnen spelen om ook de wandelpaden (bijv. foot!="yes") er uit te halen. Maar dan haalt hij ook alle foot="yes" eruit die wél bereden mogen worden. Je kunt ook de wizard gebruiken om een query te bouwen. De input voor de wizard voor bovenstaande query is als volgt:
code:
1
| highway=track and traffic_sign!="NL:C12" and access!="permissive" and access!="no" and motor_vehicle!="no" and motorcycle!="no" and motorcar!="no" and horse!="designated" |
Overpass turbo gebruikt de "tags" die een wegdeel heeft om te filteren. Als een wandelpad niet gemarkeerd is als wandelpad kan het best gebeuren dat ie inderdaad alsnog verschijnt. Aan de andere kant kan iets ook als wandelpad gemarkeerd zijn (foot=yes) terwijl er ook auto's over mogen. Dus helemaal waterdicht is het niet inderdaad (je bent afhankelijk van de tags).
Even heel snel gespiekt en deze komt bijvoorbeeld ook naar voren, terwijl je daar volgens mij niet gewenst bent als motorrijder. Dus even wat meer met de tags spelen

[ Voor 8% gewijzigd door Exigence op 18-01-2018 16:26 ]
Ok, die moet ik even terugnemen, maar dit is dus het soort terrein dat je mag verwachten (met of zonder water):HTT-Thalan schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:10:
(...) en er zijn geen hoogteverschillen of waterpartijen, (...)

Hebben er nog mensen nieuw tupperware gewonnen vandaag?
Ik was een van de gelukkige winnaars, mocht mijn brommer zo terugvinden:

Expres zo neergezet dat hij tegen mijn kickstand werd aangeblazen. Schijnbaar was de wind sterk genoeg dat de brommer over de kickstand heen is gewaaid.
Gelukkig allemaal verzekeringswerk, maar nog steeds niet bepaald leuk...
Volledige schade en overige foto's hier terug te vinden

Expres zo neergezet dat hij tegen mijn kickstand werd aangeblazen. Schijnbaar was de wind sterk genoeg dat de brommer over de kickstand heen is gewaaid.
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Ai..
Heb ook even gecheckt, alle scooters om mijn motor heen waren omgevallen maar de motor stond gelukkig nog overeind.
Heb ook even gecheckt, alle scooters om mijn motor heen waren omgevallen maar de motor stond gelukkig nog overeind.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Ah, nu is het een schademotor geworden, wat doet dat met de vraagprijs?DragonSlayer666 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:42:
[afbeelding]
uiteraard snap ik dat het zwaar kut is en ik leef met je mee
Brommers in het brommers topicDragonSlayer666 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:42:
[afbeelding]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ligt eraan wat je wilt bieden. Schade zijn waarschijnlijk richting de 1000 euro voor de verzekering.HTT-Thalan schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:52:
[...]
Ah, nu is het een schademotor geworden, wat doet dat met de vraagprijs?![]()
uiteraard snap ik dat het zwaar kut is en ik leef met je mee
Hoe vaak staat jouw brommer dan bij de dealer?
[ Voor 39% gewijzigd door DragonSlayer666 op 18-01-2018 17:10 ]
Jemig, klote zegDragonSlayer666 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:42:
[afbeelding]

Hoop dat het een beetje soepel gaat met de verzekering.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Nou, ik heb een werkbare route gevonden, maar nog géén idee hoe ik er een waypoint navigatie-gpx track van maak die ik kan delen. Dat Osmand is best lastig te doorgronden
.

Aah init gebouw. Daar werkte ik vorig jaar nog. Ik zette mn GSX-R nog op het eind naast een lantaarnpaal om omvallende vespa tjes te voorkomen. Resultaat, alle scooters zaten om mijn motor heen en 2 daarvan waren erop gevallen.DragonSlayer666 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:42:
[afbeelding]

snap nu een stuk beter waarom je em allrisk verzekerdDragonSlayer666 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:42:
[afbeelding]
Garmin Basecamp? En dan installeren met OpenStreetmap kaarten. Gebruik voor allroad meestal alleen OSM kaarten, staat vaak veel gedetailleerdere info opHTT-Thalan schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:12:
Nou, ik heb een werkbare route gevonden, maar nog géén idee hoe ik er een waypoint navigatie-gpx track van maak die ik kan delen. Dat Osmand is best lastig te doorgronden.
Dat meen je niet man, gofferDragonSlayer666 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:42:
[afbeelding]

Ook nog nooit gebruikt, dus ik heb geen idee of dat makkelijker is. Ik gebruik OpenStreetMap kaarten idd.Exigence schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:41:
[...]
Garmin Basecamp? En dan installeren met OpenStreetmap kaarten. Gebruik voor allroad meestal alleen OSM kaarten, staat vaak veel gedetailleerdere info opHeb op mijn Garmin naast de normale kaarten ook OSM staan.
Daar heb je dan ook gelijk een hele berg schade aan. De laatste keer dat mijn allroad om was gevallen had ik het niet eens door.DragonSlayer666 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:42:
[afbeelding]
Heeft je tank ook schade ? Dan zou het wel eens heel duur kunnen worden. Denk sowieso dat het veel meer is dan 1000 euro.DragonSlayer666 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:54:
[...]
Ligt eraan wat je wilt bieden. Schade zijn waarschijnlijk richting de 1000 euro voor de verzekering.
Ben met de SV op lage snelheid onderuit gegaan. Dat gaf ongeveer dezelfde schade als wat jij nu hebt. Met de tank erbij zou ie total-loss geweest zijn. Met een dagwaarde van 3.500 euro ongeveer.
Sowieso succes met de afhandeling. Normaal al enorm balen, maar nu ie in de verkoop staat helemaal. Het voordeel is dan wel weer dat je gebruik kan maken van de All-Risk waar je zoveel voor betaald hebt
Precies, ik had alleen al om hem technisch rijdbaar te maken (blokdeksel, hendel, schakelpook, etc) al die 1000 euro er doorheen. Kuipen en toebehoren is ook zo 2k...PilatuS schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:30:
[...]
Heeft je tank ook schade ? Dan zou het wel eens heel duur kunnen worden. Denk sowieso dat het veel meer is dan 1000 euro.
Ben met de SV op lage snelheid onderuit gegaan. Dat gaf ongeveer dezelfde schade als wat jij nu hebt. Met de tank erbij zou ie total-loss geweest zijn. Met een dagwaarde van 3.500 euro ongeveer.
Sowieso succes met de afhandeling. Normaal al enorm balen, maar nu ie in de verkoop staat helemaal. Het voordeel is dan wel weer dat je gebruik kan maken van de All-Risk waar je zoveel voor betaald hebt
Maar dat was inclusief werkuren dunkt me? Ik weet niet of hij voornemens is eventueel werk zelf uit te voeren, dan kun je nog wat verzekeringsgeld in je zak houden c.q. uitgeven aan andere reparaties.Joopieboy schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:40:
[...]
Precies, ik had alleen al om hem technisch rijdbaar te maken (blokdeksel, hendel, schakelpook, etc) al die 1000 euro er doorheen. Kuipen en toebehoren is ook zo 2k...
@DragonSlayer666: 500 euro, kom ik hem morgen halen
Alternatief is dat ik je help sleutelen, maar dan wil ik een rondje rijden als 'ie af is
Werkuren is 'kwijtgescholden' omdat ik gelijk een beurtje mee nam. Ik kom er te vaak geloof ik.HTT-Thalan schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:46:
[...]
Maar dat was inclusief werkuren dunkt me? Ik weet niet of hij voornemens is eventueel werk zelf uit te voeren, dan kun je nog wat verzekeringsgeld in je zak houden c.q. uitgeven aan andere reparaties.
@DragonSlayer666: 500 euro, kom ik hem morgen halen.
Alternatief is dat ik je help sleutelen, maar dan wil ik een rondje rijden als 'ie af is.

We onderzoek en verzekeringskosten moeten betalen, maar die worden weer verrekend als ik de kuipen ga bestellen. Van de week of volgende week maar eens doen, kan ik gelijk mijn pinlock voor mijn heldere vizier ophalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 18-01-2018 20:55 ]
Voorkap, 500 euro. Achterkap, 400 euro. Hendel, 70 euro. Schakelpookje, 120 euro. Zo gaat het heel hard met het geld, ook zonder de uren. Ik heb aan mijn motor alleen het nodige laten doen om de motor weer te laten rijden, daarna ben ik zelf aan de slag gegaan. Dan nog zat de schade bij vallen met 10km/u dik over de 3.000 euro. De tank heb ik laten zitten omdat de motor anders Total-Loss zou zijn geweest. Dacht dat de tank op iets van 700 euro zat.HTT-Thalan schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:46:
[...]
Maar dat was inclusief werkuren dunkt me? Ik weet niet of hij voornemens is eventueel werk zelf uit te voeren, dan kun je nog wat verzekeringsgeld in je zak houden c.q. uitgeven aan andere reparaties.
Nog niet goed kunnen kijken, dacht wel een krasje te zien op de tank. Schade die ik al wel geconstateerd heb:PilatuS schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:30:
[...]
Heeft je tank ook schade ? Dan zou het wel eens heel duur kunnen worden. Denk sowieso dat het veel meer is dan 1000 euro.
- Complete kuipwerk aan de linkerzijde en de duo-seat-cover.
- Het blok bokt nu vrij erg, en de koppeling gaat heel schokkerig.
- Heb het gevoel dat er een lichte slag in mijn voorremschijf zit.
- Mijn linker clip-on is verbogen of iets, komt in ieder geval tegen de tank aan.
Godver, en dat alleen maar van effectief een 0km/h val? Plastic kappen had ik wel verwacht, maar je rem en koppeling? Hij is links gevallen, dus de koppeling kan op de hendel terecht gekomen zijn, maar de remschijf steekt dus zo ver uit dat die ook geraakt is?DragonSlayer666 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:59:
[...]
Nog niet goed kunnen kijken, dacht wel een krasje te zien op de tank. Schade die ik al wel geconstateerd heb:Dus ben bang dat het duur gaat worden. Hopelijk meer dan dagwaarde, krijg ik aankoopbedrag terug
- Complete kuipwerk aan de linkerzijde en de duo-seat-cover.
- Het blok bokt nu vrij erg, en de koppeling gaat heel schokkerig.
- Heb het gevoel dat er een lichte slag in mijn voorremschijf zit.
- Mijn linker clip-on is verbogen of iets, komt in ieder geval tegen de tank aan.
Gaat de verzekering er trouwens nog wat van vinden dat je de motor in een code oranje/rood midden op straat hebt geparkeerd? Verzekeringen kennende...
[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-01-2018 09:25 ]
Nee, de remschijf zit aan de rechterzijde, daarom vindt ik het ook heel apart...HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:18:
[...]
Godver, en dat alleen maar van effectief een 0km/h val? Plastic kappen had ik wel verwacht, maar je rem en koppeling? Hij is links gevallen, dus de koppeling kan op de hendel terecht gekomen zijn, maar de remschijf steekt dus zo ver uit dat die ook geraakt is?
Over de storm is er niks gezegd, staat ook niks in mijn voorwaarden erover. En toen ik 's ochtends weg reed was het code oranje met windkracht 6 voorspeld...
En nee, ik ga niet midden in de dag naar huis rijden, en de trein terug naar amsterdam pakken (reis van +/- 1,5 uur totaal)

[ Voor 23% gewijzigd door DragonSlayer666 op 19-01-2018 09:35 ]
Misschien is dit een idee ter preventie van schade bij het omvallen?

En sowieso een goede cover voor weer & wind

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm
Ik vraag het me af. Volgens mij trekt zoiets je motor gewoon omver bij die wind van gisteren..
Pro-tip.steveman schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:49:
[...]
Die spandband voor het achterwiel lijkt me best fantastisch idd. En ook die automatische spanbanden van ze lijken me wel wat. Zo'n gekloot altijd, dubbel doorsteken, juiste lengte maken. Als je dat iedere dag doet wordt je er vast handig in, maar ik doe dat dus niet elke dag
Ik denk trouwens dat ik ipv platen te monteren juist die rare balken aan de bovenkant weg ga halen, blijft de mooie traanplaatvloer over. Is ook gelijk al dat hout weg, want dat wordt een drama gezien ie buiten gaat staan.
Zet je motor erop, zet een balkje tussen de koppeling en een weegschaal. Laat vervolgens het neuswiel zakken. Presto, op deze manier kan je de kogeldruk optimaliseren door de motor verder naar voren/achteren te plaatsen.
Asus Zenbook i7 256gb
Waar halen jullie je banden? Online webshops zijn allemaal van een en de zelfde eigenaar (Delticom AG Hannover) en betaal je bij een garage niet ontzettend veel meer? Motoport heeft helaas geen prijzen op haar website.
[ Voor 13% gewijzigd door Woask op 19-01-2018 10:21 ]
Motormike Bleiswijk of Jos Smit Haarlem (afhankelijk waar we langsrijden) beide goedkoop incl. montage. Bij voorkeur met een los wiel (want dat is goedkoper)
Die eerste is een KVKnummer in een garage aan een woonhuis, die laatste echt een motorwinkel.
Bij Mike moet je echt een afspraak maken (maar dat zou ik zowieizo altijd wel doen met banden monteren). Voordeel van mike is dat hij niet echt openinginstijden heeft
Die eerste is een KVKnummer in een garage aan een woonhuis, die laatste echt een motorwinkel.
Bij Mike moet je echt een afspraak maken (maar dat zou ik zowieizo altijd wel doen met banden monteren). Voordeel van mike is dat hij niet echt openinginstijden heeft
Inderdaad, bij een garage betaal je meer marge dan bij een online shop.Woask schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:21:
Waar halen jullie je banden? Online webshops zijn allemaal van een en de zelfde eigenaar (Delticom AG Hannover) en betaal je bij een garage niet ontzettend veel meer? Motoport heeft helaas geen prijzen op haar website.
Maar de meeste mensen kunnen hun banden niet zelf monteren, en ik gun mijn garage best veel, want ze staan al-tijd voor me klaar. Dus ik bepaal zelf wat ik erop wil hebben, als ze het niet op voorraad hebben bestellen ze het gewoon en zodra binnen monteert hij ze (ik doe alles zelf, maar zijn bandenapparaat is het enige stuk gereedschap waar ik niet aan mag komen
Het zal vast afhangen welke garage je hebt, maar voor die paar tientjes verschil per jaar heb ik liever de service en de relatie.
- edit -
Terwijl ik dit schrijf zoek ik de prijzen op, en de beste man heeft mij ongeveer een tientje meer aangerekend voor de laatst gemonteerde (achter)band dan wanneer ik hem zelf online had gekocht (~112 euro vs ~121 euro, uit mijn hoofd). Daar ga ik echt niet moeilijk over doen.
[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-01-2018 10:32 ]
Precies.
Ja, bij een garage betaal ik meer. En dat gun ik hem ook.
Ja, bij een garage betaal ik meer. En dat gun ik hem ook.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Als je het over Ad Mies hebt die wilde bij mij toch flink wat extra rekenen.. iets van 40€ per band extra.. Uiteindelijk dus bij een ander adresje in Wernhout laten doen voor ±20€ bovenop de inkoop prijs online.HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:28:
[...]
- edit -
Terwijl ik dit schrijf zoek ik de prijzen op, en de beste man heeft mij ongeveer een tientje meer aangerekend voor de laatst gemonteerde (achter)band dan wanneer ik hem zelf online had gekocht (~112 euro vs ~121 euro, uit mijn hoofd). Daar ga ik echt niet moeilijk over doen.
Een goedkope site voor banden is www.oponeo.nl. Dan komen ze uit Polen dacht ik.
Ik weet natuurlijk niet wat je verder hebt laten doen (of juist niet). Ik heb het nu puur over de prijs van de band zelf, niet over montage op de velg, of verwijderen/herplaatsen op de motor. Als je een band koopt en hem ook al het werk wilt laten doen, rekent hij daar natuurlijk geld voor.Leviathius schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:45:
[...]
Als je het over Ad Mies hebt die wilde bij mij toch flink wat extra rekenen.. iets van 40€ per band extra.. Uiteindelijk dus bij een ander adresje in Wernhout laten doen voor ook een 10tje bovenop de inkoop prijs online.
Een goedkope site voor banden is www.oponeo.nl. Dan komen ze uit Polen dacht ik.
Oooh zo, ik schrok al dattie mij wilde afzettenHTT-Thalan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:48:
[...]
Ik weet natuurlijk niet wat je verder hebt laten doen (of juist niet). Ik heb het nu puur over de prijs van de band zelf, niet over montage op de velg, of verwijderen/herplaatsen op de motor. Als je een band koopt en hem ook al het werk wilt laten doen, rekent hij daar natuurlijk geld voor.
Ook laatst naar Motoport Breda geweest voor een revetje voor bij mijn olie aftap plug (1 ringetje). Het is tenslotte een Honda dealer, dus leek mij dat ze wisten wat ik bedoelde en/of welke maat het was. Nou het duurde eerst 3 personeelsleden en 10minuten van mijn leven om duidelijk te maken wat ik zocht. Komen ze uiteindelijk met een ringetje aanzetten van 'ja, deze moet wel passen denk ik'. Was gewoon een revetje, maar zo stom als ik was dacht ik van 'vooruit, we gaan het meemaken'. Toen moest ik afrekenen... Gewoon 2€ voor 1 klote revetje die je ook gewoon bij de action kunt kopen
ps Revetje paste zelfs niet, dus uiteindelijk de 'oude' gewoon hergebruikt. Zag er nog prima uit namelijk.
Meestal in storm schade wel gedekt. Maar dan is wel de vraag, wat verstaan ze onder storm schade. Als omvallen niet voldoende is, moet je er misschien nog een een dakpan tegen aan slingerenDragonSlayer666 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:34:
[...]
Nee, de remschijf zit aan de rechterzijde, daarom vindt ik het ook heel apart...
Over de storm is er niks gezegd, staat ook niks in mijn voorwaarden erover. En toen ik 's ochtends weg reed was het code oranje met windkracht 6 voorspeld...
En nee, ik ga niet midden in de dag naar huis rijden, en de trein terug naar amsterdam pakken (reis van +/- 1,5 uur totaal)
Waait straks heel de motor weg, inclusief hoes!Santho schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:39:
Misschien is dit een idee ter preventie van schade bij het omvallen?![]()
[afbeelding]
Nou zal ik de laatste zijn om Motorport Breda warm aan te bevelen na die stunt met de 'afleverbeurt' van mijn Alpje, maar ik kwam er pas voor een (verstevigde) sluitband om mijn demper (de vorige had knap gezegd) en ik stond binnen 2 minuten, met het precies juiste onderdeel (á 3,50) weer buiten.Leviathius schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:53:
[...]
Oooh zo, ik schrok al dattie mij wilde afzetten. Aghja alles is beter dan het bij Motoport (breda) te laten doen. Wat een uilskuikens werken daar zeg. Wilden mij 210€ rekenen om alleen mijn achterband te wisselen...
Ook laatst naar Motoport Breda geweest voor een revetje voor bij mijn olie aftap plug (1 ringetje). Het is tenslotte een Honda dealer, dus leek mij dat ze wisten wat ik bedoelde en/of welke maat het was. Nou het duurde eerst 3 personeelsleden en 10minuten van mijn leven om duidelijk te maken wat ik zocht. Komen ze uiteindelijk met een ringetje aanzetten van 'ja, deze moet wel passen denk ik'. Was gewoon een revetje, maar zo stom als ik was dacht ik van 'vooruit, we gaan het meemaken'. Toen moest ik afrekenen... Gewoon 2€ voor 1 klote revetje die je ook gewoon bij de action kunt kopen. Oftewel, daar ga ik vanaf nu écht nooit meer naartoe
ps Revetje paste zelfs niet, dus uiteindelijk de 'oude' gewoon hergebruikt. Zag er nog prima uit namelijk.
Wellicht moet je gewoon op zoek gaan naar één garage waar je een relatie mee opbouwt in plaats van (geen waardeoordeel overigens) voor elke klus te gaan shoppen. Uiteraard willen we niet teveel betalen (als er eentje keizer afdingen en uitknijpen is ben ik het wel) maar dat gevoel heb ik bij Ad ook niet, de service, behulpzaamheid en aanwezige kennis is echt mijlenver alle andere (ook auto)garages die ik in mijn leven heb meegemaakt.
Men heeft mij in dit topic al vaker verteld dat motorrijden 'gewoon geld' kost. Ik probeer dat te minimaliseren door veel zelf te doen en soms gewoon economisch in te kopen, maar voor veel zaken heb ik gewoon een garage (en diens specialistische gereedschap) nodig.
Ik geef toe, het is een aparte kerel, en hij moet de kachel ook gewoon stoken, dus hij zal het niet voor niks doen, maar je kunt wel op hem bouwen
Yep, zo heb ik dus dat adres in Wernhout gevonden. Doet voornamelijk Triumph en Ducati's, maar mijn Honda kan hij ook prima mee overwegHTT-Thalan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:59:
[...]
Wellicht moet je gewoon op zoek gaan naar één garage waar je een relatie mee opbouwt in plaats van (geen waardeoordeel overigens) voor elke klus te gaan shoppen. Uiteraard willen we niet teveel betalen (als er eentje keizer afdingen en uitknijpen is ben ik het wel) maar dat gevoel heb ik bij Ad ook niet, de service, behulpzaamheid en aanwezige kennis is echt mijlenver alle andere (ook auto)garages die ik in mijn leven heb meegemaakt.
Ik liet mijn motor altijd onderhouden bij de lokale motoport, maar ben geneigd om hem de volgende keer naar de Triumph dealer in Groningen te brengen. Doet ook andere merken, werkplaats zag er zeer netjes en verzorgd uit en je kan gewoon merken dat men er passie voor motoren heeft.
De Motoport is ook goed, maar die heeft duidelijk geen/weinig ervaring met Triumphs..
De Motoport is ook goed, maar die heeft duidelijk geen/weinig ervaring met Triumphs..
De inrijklem staat behoorlijk vast op z'n plek momenteel, maar wellicht valt ie te verplaatsen.Ghostrider schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:45:
[...]
Pro-tip.
Zet je motor erop, zet een balkje tussen de koppeling en een weegschaal. Laat vervolgens het neuswiel zakken. Presto, op deze manier kan je de kogeldruk optimaliseren door de motor verder naar voren/achteren te plaatsen.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik haal al m'n banden altijd via de gunstigste online aanbieder. Het voordeel dat ik heb is dat een maatje van me de banden gratis voor me wisselt, dus dat scheelt een hoop.Woask schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:21:
De bandenprijzen vergelijk ik altijd op: https://www.mijnbandenvergelijker.nl/motor.htm
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Frank van afsmotorparts.nl is een erg geschikte kerel. Goede prijzen, goede service.Woask schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:21:
Ik wil motoport ook niet per definitie goed noemen. Is echt een quick fitter en ze slaan nogal eens wat over.darkkingll schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:26:
Ik liet mijn motor altijd onderhouden bij de lokale motoport, maar ben geneigd om hem de volgende keer naar de Triumph dealer in Groningen te brengen. Doet ook andere merken, werkplaats zag er zeer netjes en verzorgd uit en je kan gewoon merken dat men er passie voor motoren heeft.
En met moeilijkere vragen weten ze vaak ook niet wat ze er mee aanmoeten...
Qua banden ga ik altijd naar mijn lokale motorzaak, echt een specialist in alles en qua bandenprijzen zit daar bijna niks in. En het is toch een stukje service en van mij uit een stukje gunnen naar hem toe.
+1, ben ik ook vaak geweest. Tegenwoordig echter bij een vergelijkbare 1manszaak in Alphen aan den Rijn, simpelweg omdat dat nu een stuk dichterbij isBlue-eagle schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:53:
[...]
Frank van afsmotorparts.nl is een erg geschikte kerel. Goede prijzen, goede service.
Bij een merkdealer een band laten wisselen heb ik 1x gedaan, veel te duur. Losse banden bestellen en ergens laten monteren ook 1x gedaan, teveel gedoe
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Naast Ad de tweede van de drie clubdealers van de Transalpclub, hele toffe gast inderdaadChakotay schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:18:
[...]
+1, ben ik ook vaak geweest. Tegenwoordig echter bij een vergelijkbare 1manszaak in Alphen aan den Rijn, simpelweg omdat dat nu een stuk dichterbij is
Bij een merkdealer een band laten wisselen heb ik 1x gedaan, veel te duur. Losse banden bestellen en ergens laten monteren ook 1x gedaan, teveel gedoeZo'n klein zaakje is een mooi compromis met alsnog een goede prijs.
Zie je, er zitten gewoon toffe mensen in die club. Helaas mag je alleen lid worden als je een 'geschikte' motor hebt
Banden wisselen gewoon tijdens een circuit dag op het circuit
Of anders zelf doen bij mijn maar in de loods.
Verwijderd
Sorry wat... Dat geldt zeker voor posers en bepaalde mooi-weerrijders. Motorrijden is juist extreem goedkoop...HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:59:
[...]
Men heeft mij in dit topic al vaker verteld dat motorrijden 'gewoon geld' kost. Ik probeer dat te minimaliseren door veel zelf te doen en soms gewoon economisch in te kopen, maar voor veel zaken heb ik gewoon een garage (en diens specialistische gereedschap) nodig.
Misschien wil jij wel mee een rondje zandhappen in Chaam? Van al die keren dat jij de grindbak gezien moet hebben heb je vast wel wat offroad ervaring opgedaanTylen schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:29:
Banden wisselen gewoon tijdens een circuit dag op het circuitOf anders zelf doen bij mijn maar in de loods.
Ik snap je frustratie maar de sneer is niet nodig hoorVerwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:33:
Sorry wat... Dat geldt zeker voor posers en bepaalde mooi-weerrijders. Motorrijden is juist extreem goedkoop...
[ Voor 48% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-01-2018 12:40 ]
Het gaat overigens alleen om losse banden, vindt het leuk om alles zelf te doen aan de motor. Het is dus geen geld kwestie maar meer omdat ik het leuk vind om te doen, dus ook de banden zelf vervangen.
Een band opbouwen met een dealer heeft voor mij dus weinig zin, enigste waar ik een dealer voor nodig heb zijn OEM onderdelen en nu dus bandjes.
Ik haal ze hier en laat ze hem meteen monteren. Als ie de band niet heeft liggen is ie er een dag later. Prima gast en voor het prijsverschil met zelf kopen/omleggen ga ik er niet mee lopen plaren.Woask schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:21:
Zandhappen is zeker leuk. Heb het een keer gedaan op een trial motor haha. Was best leuk. Heb alleen zelf geen motor ervoor.HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:36:
[...]
Misschien wil jij wel mee een rondje zandhappen in Chaam? Van al die keren dat jij de grindbak gezien moet hebben heb je vast wel wat offroad ervaring opgedaan.
Dan knal je een paar noppen onder je tupperware, dat kun jij toch zelf?Tylen schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:40:
[...]
Zandhappen is zeker leuk. Heb het een keer gedaan op een trial motor haha. Was best leuk. Heb alleen zelf geen motor ervoor.
@maximiliaan_nl als je trouwens nog op zoek was naar potentiel goedkoop kleding, bij Motorkleding Centrum hebben ze de ruilbeurs:
https://www.motorkledingcenter.nl/nieuws/ruilbeurs/
Overigens kan je motor rijden zo duur maken als je zelf wilt. Je kan voor een paar 100 euro een motor kopen of je geeft er 20-40k voor uit. 'T is denk ik wat je zelf wilt of kan.
https://www.motorkledingcenter.nl/nieuws/ruilbeurs/
Overigens kan je motor rijden zo duur maken als je zelf wilt. Je kan voor een paar 100 euro een motor kopen of je geeft er 20-40k voor uit. 'T is denk ik wat je zelf wilt of kan.
Jij moet de volgende keer echt eens meegaan met de Tweakers rit, ben toch echt eens serieus benieuwd wie of wat er nu achter die nick van jouw zit en of je in het echt ook zo bent.HTT-Thalan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:42:
[...]
Dan knal je een paar noppen onder je tupperware, dat kun jij toch zelf?
Ik kan je uit ervaring vertellen dat hij in het echt exact hetzelfde is. Geen nepperd ofzo, gewoon een eerlijk iemand die zegt wat hij denkt en vindtJoopieboy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:02:
[...]
Jij moet de volgende keer echt eens meegaan met de Tweakers rit, ben toch echt eens serieus benieuwd wie of wat er nu achter die nick van jouw zit en of je in het echt ook zo bent.
Dat zouden er meer moeten zijn, dat kan wel eens een dol en dwaas weekend worden.Leviathius schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:03:
[...]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat hij in het echt exact hetzelfde is. Geen nepperd ofzo, gewoon een eerlijk iemand die zegt wat hij denkt en vindt.
Be careful what you wish forJoopieboy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:02:
[...]
Jij moet de volgende keer echt eens meegaan met de Tweakers rit, ben toch echt eens serieus benieuwd wie of wat er nu achter die nick van jouw zit en of je in het echt ook zo bent.
De volgende rit ga ik er zeker bij proberen te zijn, ben net als jij ook wel nieuwsgierig naar de personen achter de avatars en nicknames.Joopieboy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:04:
[...]
Dat zouden er meer moeten zijn, dat kan wel eens een dol en dwaas weekend worden.
Snap ik, was ook echt serieus leuk van het jaar.
En met enkele uit de buurt toch nog een ritje naderhand nog gedaan, dus dat is ook leuk.
En wij hebben allebei met @caesar1000 geredenJoopieboy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:06:
Snap ik, was ook echt serieus leuk van het jaar.En met enkele uit de buurt toch nog een ritje naderhand nog gedaan, dus dat is ook leuk.

Maarre, hier heb je een glimpse:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=f115DtVoXA8]
[ Voor 21% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-01-2018 13:11 ]
Hij is nog jong he, bij jou zit er al wat meer angst inHTT-Thalan schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:09:
[...]
En wij hebben allebei met @caesar1000 gereden. Ik moet nog wel serieus aan mijn techniek werken als je ziet hoeveel moeite ik heb om een 125cc bij te houden
. Ik ben heel benieuwd wat hij straks kan als hij overstapt naar A2
.
Maarre, hier heb je een glimpse:
[afbeelding]
[video]
Dat is wel een serieus ding, na 2 (lullige) crashes van mijn kant, een hoop kilometers en een hoop meegemaakt en gezien rijdt je toch iets anders dan rond je 20e.Secsytime schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:12:
[...]
Hij is nog jong he, bij jou zit er al wat meer angst in
Dit topic is gesloten.