Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.271 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
@DragonSlayer666 Zit er een bank met geldopname apparaat bij je in de buurt? Want dan kun je afspreken dat je na het overschrijven, meteen even stopt bij de bank waar hij het kan pinnen, en jij het vervolgens kunt storten :)

Als onderpand kun je een hoop uitdenken, maar als ze in een goedkope Opel Kadett aankomen met een waarde van €200, voel jij je dan beter als je daar de sleutels van hebt? ID dan? "Nee, die heb ik niet bij me." Rijbewijs dan maar. "Die wil ik tijdens het rijden bij me hebben."

Heb het allemaal al een keer gezien ;) (overigens nog nooit iets geks meegemaakt qua stelen of schade gelukkig) Heb je nog een motor? Of iemand waar je de motor tijdens de proefrit van mag lenen? Want dan kun je gewoon meerijden. Kun je mooi meteen een goede weg om hen te laten testen rijden. Om het maar verkoopbaar te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Nou, motor zo goed als verkocht.

Nu op zoek naar een nieuw brommer.
Zit te kijken naar iets rond de 4000 euro. Liefst met ABS en injectie.
ik rijdt +/- 15.000km/jaar
Doe dagelijks woon-werk(70km/dag), heb nu een Z750 en de FZ8 op het oog. Beiden lastig onder de 4000.
2005 ZX6RR 636 vindt ik ook nog steeds een gruwelijk vette machine, maarja met woon-werk...

Iemand adviezen?

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Waarom niet gewoon een FZ6? Die zijn met ABS wel te vinden voor dat bedrag

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
tdw schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:57:
Waarom niet gewoon een FZ6? Die zijn met ABS wel te vinden voor dat bedrag
Vind ik geen mooie motor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met dagelijks woon/werk zou ik niet voor een racer gaan. Dan is iets als de Z750 een beter idee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 11:14
Joopieboy schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:19:
[...]

Hè wat :D Ik houd 5-600km en met lange ritten zonder teveel ellende komt de 800km ook wel nabij, wel met Total Power Grease van Innotec. Standaard spul was beduidend minder. :)

En kettingspannen? Ik heb nu al 2x om de 12dkm een beurt gehad en de ketting hoefde amper bijgesteld te worden... Zelfs met een versleten ketting gehad dat je nog een paar duizend km voort kon...
Hoe gaat het met afslingeren bij die Total Power Grease? En smeer je altijd meteen na het rijden?

Ik gebruik nu een automatisch smeersysteem, maar dat geeft toch wel een boel spetterij :'(

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:33
DragonSlayer666 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:53:

Doe dagelijks woon-werk(70km/dag), heb nu een Z750 en de FZ8 op het oog. Beiden lastig onder de 4000.
2005 ZX6RR 636 vindt ik ook nog steeds een gruwelijk vette machine, maarja met woon-werk...

Iemand adviezen?
Mijn motor staat te koop voor 4000 euro en heeft ABS en injectie :D . Link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:53

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Mochten mensen graag wat meer ervaring naast het asfalt willen opdoen, ik kwam deze training tegen via smoelenboek:

https://www.facebook.com/events/409117522857350/

Ik weet nog niet of ik deze datum meepik, maar ik ga hier zeker een keertje heen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Skipper-93 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:37:
[...]

Hoe gaat het met afslingeren bij die Total Power Grease? En smeer je altijd meteen na het rijden?

Ik gebruik nu een automatisch smeersysteem, maar dat geeft toch wel een boel spetterij :'(
Daarom begin ik er niet aan. En warm opdoen, breng je dun aan een wordt snel dik op een warme ketting, spetterd 0,0. Ook de enige die mij zo goed bevalt en ik reed dagelijks. Wel niet heel goedkoop en makkelijk aan te komen...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 16:12
Smeren (insprayen) doe ik iedere 500 kilometer en na iedere regenbui, dus dat zou het probleem niet mogen zijn.

Ook de tandwielen zijn toen overigens vervangen. Was een forse rekening toen, grote beurt + ketting / tandwielen + brandstofpomp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:27

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb van die kettingspray van de Action voor drie euro ofzo :') Meestal rond de 300 km of als ik in de regen terecht ben gekomen dat ik na de rit de ketting inspray. Ketting ziet er verder prima uit :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DragonSlayer666 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 20:53:

Iemand adviezen?
Z750 is een prima woon/werk motor ik heb jarenlang woon/werk van Boxtel naar Tilburg er op gedaan. Mijn dagelijkse spulletjes stopte ik in een Kriega US20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 00:23:
[...]

Z750 is een prima woon/werk motor ik heb jarenlang woon/werk van Boxtel naar Tilburg er op gedaan. Mijn dagelijkse spulletjes stopte ik in een Kriega US20.
Heb zelf een Kriega R25, dus dat is geen probleem.
Heb ook geen merk voorkeur, of type voorkeur.
Elke type motor is welkom, op cruiser na (behalve als een cruiser+racer samen voor ~4K te vinden zijn)
Liever geen Ducati of KTM. Daarvan zijn de onderdelen te duur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 20:09
HTT-Thalan schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:48:
Mochten mensen graag wat meer ervaring naast het asfalt willen opdoen, ik kwam deze training tegen via smoelenboek:

Ik weet nog niet of ik deze datum meepik, maar ik ga hier zeker een keertje heen :).
Interessant, wil zoiets ook een keer gaan doen. Vooral het gebruik van hún motorfietsen spreekt me aan :+
Heb me er alleen nog niet zo in verdiept. Is dat redelijk gebruikelijk of maakt dat deze actie uniek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:02:
Met dagelijks woon/werk zou ik niet voor een racer gaan. Dan is iets als de Z750 een beter idee denk ik.
Dat ligt heel erg aan je route. Mijn woonwerk-routes zijn altijd voornamelijk snelweg, dit heb ik grofweg 10 jaar dagelijks door weer en wind op sportmotoren (Suzuki GSX-R 600 en Aprilia RSV Mille) gedaan. Zolang je een beetje snelheid kan vasthouden en geen 2 meter lang bent is de windbescherming door de stroomlijn vaak prima, en is het heel ontspannen rijden. Door diezelfde stroomlijn zat ik ook altijd prima uit de regen.

In de file en stadsverkeer is mijn huidige allroad (Aprilia Caponord) prettiger, maar voor lange stukken snelweg mis ik de racers eigenlijk wel. Dat reed toch wat rustiger.

Een naked als de Z750 lijkt me over langere snelweg-afstanden juist een stuk minder prettig door het gebrek aan wind- en regenbescherming. Voor leuke binnendoor-ritjes is zoiets natuurlijk wel prettig, maar dit ging over woonwerk-gebruik wat voor de meeste mensen toch simpelweg de snelste route van A naar B is :)

Bagage ging overigens in een Kriega US20 achterop. Dat ding achterop klikken kostte me nouwelijks meer tijd dan mijn huidge koffer vullen & op slot doen. In de koffer past wel een stuk meer, en je kunt hem in tegenstelling tot de Kriega afgesloten op de motor achterlaten. Het is echter wel een flinke windvanger die het verbruik er niet beter op maakt.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Chakotay schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:10:
[...]

Dat ligt heel erg aan je route. Mijn woonwerk-routes zijn altijd voornamelijk snelweg, dit heb ik grofweg 10 jaar dagelijks door weer en wind op sportmotoren (Suzuki GSX-R 600 en Aprilia RSV Mille) gedaan. Zolang je een beetje snelheid kan vasthouden en geen 2 meter lang bent is de windbescherming door de stroomlijn vaak prima, en is het heel ontspannen rijden. Door diezelfde stroomlijn zat ik ook altijd prima uit de regen.

In de file en stadsverkeer is mijn huidige allroad (Aprilia Caponord) prettiger, maar voor lange stukken snelweg mis ik de racers eigenlijk wel. Dat reed toch wat rustiger.

Een naked als de Z750 lijkt me over langere snelweg-afstanden juist een stuk minder prettig door het gebrek aan wind- en regenbescherming. Voor leuke binnendoor-ritjes is zoiets natuurlijk wel prettig, maar dit ging over woonwerk-gebruik wat voor de meeste mensen toch simpelweg de snelste route van A naar B is :)

Bagage ging overigens in een Kriega US20 achterop. Dat ding achterop klikken kostte me nouwelijks meer tijd dan mijn huidge koffer vullen & op slot doen. In de koffer past wel een stuk meer, en je kunt hem in tegenstelling tot de Kriega afgesloten op de motor achterlaten. Het is echter wel een flinke windvanger die het verbruik er niet beter op maakt.
Ik doe inderdaad van de 70km W/W ongeveer 60km snelweg denk ik. Baarn -> Amsterdam en visa versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
HTT-Thalan schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:48:

Leuk dat het georganiseerd wordt :) ga misschien zondag zelf de crossbaan op met de KTM. Ben benieuwd hoe erg het gaat tegenvallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Thoit schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:32:
[...]

Leuk dat het georganiseerd wordt :) ga misschien zondag zelf de crossbaan op met de KTM. Ben benieuwd hoe erg het gaat tegenvallen :P
De huisregels al gelezen? Ik heb zo het idee dat je met een wegmotor niet zomaar de baan op mag.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

DragonSlayer666 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:12:
[...]

Ik doe inderdaad van de 70km W/W ongeveer 60km snelweg denk ik. Baarn -> Amsterdam en visa versa.
Op M-F staat een Versys te koop voor 3k met een beetje werk. Misschien wat voor je?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Grubeater schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:57:
[...]

De huisregels al gelezen? Ik heb zo het idee dat je met een wegmotor niet zomaar de baan op mag.
Nee, Utrecht is te ver weg voor mij. Ga naar Duitsland of België, daar kan je zonder MON gewoon rijden. Wil me wel gaan aanmelden bij MON, ze hebben hier in het zuiden een aantal banen op dichte afstand liggen.

Zou niet inzien waarom mijn motor er niet op zou mogen, verschil is kenteken en verlichting, de rest is gelijk aan een crosser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:29

_Apache_

For life.

Krijg net een verhaal voorbij op Facebook dat een motorrijder in een file op z'n plaat is gegaan. Foto's erbij enzo.
Maar ben ik de enige die het opmerkelijk vind dat iemand dit soort noppenbanden rijdt?
Lijkt mij nogal nog wiedes dat je dan bij hard remmen een keer gaan glijden.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Zijn dat niet net zulke banden als dat standaard onder een bepaald type ducati scrambler worden geleverd?(dat cross model)
Rampenbanden dat. Ik heb een keer proef gereden op zon Duc, maar die banden gaven totaal geen vertrouwen en gingen behoorlijk snel glijden in bochten.

[ Voor 8% gewijzigd door darkkingll op 17-01-2018 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
darkkingll schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:24:
Zijn dat niet net zulke banden als dat standaard onder een bepaald type ducati scrambler worden geleverd?(dat cross model)
Rampenbanden dat. Ik heb een keer proef gereden op zon Duc, maar die banden gaven totaal geen vertrouwen en gingen behoorlijk snel glijden in bochten.
Zal de Scrambler Desert Sled geweest zijn dan gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Net even bekeken, was de Scrambler X, maar close enough :)

Zijn wel mooie motoren om te zien trouwens.

[ Voor 28% gewijzigd door darkkingll op 17-01-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

darkkingll schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:24:
Ik herken de motor niet zo snel, maar om dit bericht ging het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Zal dat niet een of andere Yamaha zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
darkkingll schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:28:
Net even bekeken, was de Scrambler X, maar close enough :)

Zijn wel mooie motoren om te zien trouwens.
Uhm..? Dat is volgens mij de Desert Sled :D

@_Apache_ Volgens het kenteken een Yamaha XT660Z :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Dat zien er Conti TKC80 banden uit. Prima banden naar verluidt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Dryhte schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:43:
Dat zien er Conti TKC80 banden uit. Prima banden naar verluidt?
Het zullen vast prima banden zijn, maar ook voor hard remmen op nat asfalt? Lijkt me toch dat je met on-road banden dan wat sneller stilstaat en minder kans hebt op doorglijden.
Doet me denken aan een GoT motorrit, waar een iemand - enige met noppenbanden - best hard op zn plaat is gegaan toen we even over natte klinkers moesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:22:
Krijg net een verhaal voorbij op Facebook dat een motorrijder in een file op z'n plaat is gegaan. Foto's erbij enzo.
Maar ben ik de enige die het opmerkelijk vind dat iemand dit soort noppenbanden rijdt?
En om de discussie van laast weer even aan te zwengelen, die motor had aan het verhaal te lezen geen ABS.. als hij dat wel had, had hij mogelijk nog kans gehad om de auto te ontwijken..

Wat ook goed is om te herhalen is de anti-SMIDSY methode..

Mijn moeder (die in de regio van het ongeluk woont) stuurde me de link ook al op FB... :|
_Apache_ schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:47:
[...]

Het zullen vast prima banden zijn, maar ook voor hard remmen op nat asfalt? Lijkt me toch dat je met on-road banden dan wat sneller stilstaat en minder kans hebt op doorglijden.
Doet me denken aan een GoT motorrit, waar een iemand - enige met noppenbanden - best hard op zn plaat is gegaan toen we even over natte klinkers moesten.
Het lijkt mij ook een beperking.. je hebt, lijkt me, minder rubbercontact met de weg..

[ Voor 22% gewijzigd door ToolkiT op 17-01-2018 14:51 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@ToolkiT Filmpje hierboven eerder ook al gezien inderdaad. Moet zeggen dat ik dat wel heb overgenomen als ik een auto bij een oprit zie staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

lolgast schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:52:
@ToolkiT Filmpje hierboven eerder ook al gezien inderdaad. Moet zeggen dat ik dat wel heb overgenomen als ik een auto bij een oprit zie staan :)
Ik ook, je merkt dat het helpt..

Wat ik ook merk is dat mijn blauwe Fazer, met koplamp en 2 daylight driving lampjes veel meer opvalt dan mijn zwarte Versys met enkele koplamp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Tja, ik heb zelf een keer een Smidsy gehad, sindsdien let ook ik er veel meer op en wil ik ook wel eens zo gaan slingeren. Kende het filmpje alleen nog niet..
Maar ik heb nu ook 2 aparte koplampunits, in plaats van 1. Dat scheelt volgens mij ook al.
DRL zal wel nog meer helpen. Mocht ik ooit een tourfiets/allroad ofzo kopen komt dat er bij mij ook zeker op.

[ Voor 39% gewijzigd door darkkingll op 17-01-2018 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
Net het linkje van het ongeluk gezien, was een tijd geleden bij de stoplicht verderop van achter aan gereden door een busje ( zat zelf in de auto ). Mensen kijken niet goed daar op de weg, vaak verkeer wat ook uit werk met verstand op 0 aan het rijden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
[...]

Ik heb Mitas E-07 allroad banden en die zijn iets minder grof. Nooit last gehad van grip verlies, ook niet op een snelweg met betonplaten in de regen. In het midden van de band, waar je rechtdoor op rijdt, zit behoorlijk veel rubber.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/urReju3.jpg

Het punt van het ongeluk is voor mij een bekende, door de hoek van de oprit ten opzichte van de weg heb je daar al snel een flinke blinde vlek. En omdat veel mensen bij het eerstvolgende kruispunt (450 meter) linksaf willen schieten ze vanaf de oprit direct de linker baan op. Geen excuus overigens, wat mij betreft artikel 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ToolkiT schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:50:
[...]

En om de discussie van laast weer even aan te zwengelen, die motor had aan het verhaal te lezen geen ABS.. als hij dat wel had, had hij mogelijk nog kans gehad om de auto te ontwijken..

[video]
Dat vind ik een hele goede tip, ik ga dit vanaf nu in die situaties toepassen!

Aangaande de banden: Ik ga deze zomer een nieuwe set kopen. De Dunlop Trailmax die ik nu heb schijnen uitlopend te zijn bij Dunlop en de Trailmax TR91 die er nu is, is gewoon een heel andere band. Ik wil 50/50 of 60/40 met optimale grip op alle ondergronden, desnoods ten koste van levensduur. Liever een fatsoenlijke noodstop op natte klinkers dan 2000km meer uit de band halen.

De Mitas E-07 die hierboven genoemd word lijkt me interessant, of wellicht de K60 Scout, al twijfel ik daarbij nog over de grip in (heel) nat weer. Bovendien doen mijn Dunlops het ook heel goed bij temperaturen onder nul, vind ik ook belangrijk.

[ Voor 12% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-01-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:31

A13X

Dude

_Apache_ schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:22:
edit: nmv spuit 11

Overigens is hij onderuit gegaan door de klap, zijn koffer heeft de auto geraakt.

[ Voor 34% gewijzigd door A13X op 17-01-2018 15:43 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 20:35

Winkiller

De Mopperpot

ToolkiT schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:50:
[...]
[video]
Yeah right, slingeren om je zichtbaar te maken, als je dat in NL doet denkt de Politie dat je je motor niet onder controle hebt of nutteloos je banden aan het opwarmen bent, resultaat een dikke prent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Winkiller schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:40:
[...]

Yeah right, slingeren om je zichtbaar te maken, als je dat in NL doet denkt de Politie dat je je motor niet onder controle hebt of nutteloos je banden aan het opwarmen bent, resultaat een dikke prent.
Dan rij jij lekker tegen de eerstvolgende invoegende auto aan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

lolgast schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:42:
[...]

Dan rij jij lekker tegen de eerstvolgende invoegende auto aan d:)b
Heb je geen leukere vooruitzichten voor me ? >:)

Je krijgt echt een prent als ze dat gedrag zien, eerst denken ze "die heeft geen rijbewijs". _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Winkiller schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:45:
[...]

Je krijgt echt een prent als ze dat gedrag zien, eerst denken ze "die heeft geen rijbewijs". _O-
Dat riskeren we dan maar. De politie hanteert zelf vaak ook 'onorthodoxe' manieren om zichtbaarheid/eigen veiligheid te verhogen (zeker op de motor), een beetje agent zal het dus niet vreemd vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Raym09 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:39:
[...]

edit: nmv spuit 11

Overigens is hij onderuit gegaan door de klap, zijn koffer heeft de auto geraakt.
"2 baans rondweg Amersfoort waar je 70 kmh mag. In de verte zie ik een zilvere auto wachtend bij het tankstation om in te voegen. Ik rijd op de linkerbaan. Geen probleem voeg maar in denk ik nog. Voegt de auto direct in op de 2e baan 20 meter voor me. Probeer nog te remmen en merk dat door het gebruik van mijn achterrem erbij ik met 2 geblokkeerde wielen begin te schuiven en de achterkant van de motor probeerd mij rechts in te halen. Ik merk dat ik het niet red. Te groot snelheidsverschil.

Dan gaat het snel...Ik doe even mijn ogen dicht en incasseer de klap. Door de voorwaartse kracht die er ontstaat en mijn rechterkoffer die bleef hangen aan de auto word ik over mijn motor door de lucht geslingerd en beland op de linkerkant van mijn lichaam op het asfalt."
zo te lezen blokeerde hij en kon auto net niet ontwijken en clipte met zijn koffer de auto waardoor hij ten val kwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Winkiller schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:45:
[...]

Jij lijkt met je woordkeuze in twijfel te trekken dat het werkt. En de boete voor slingeren heb je ook al gehad zo te lezen.

Ik zal niet beweren dat ze er niet gek van opkijken, of je er misschien zelfs op aan zullen spreken. Maar het is simpelweg bewezen dat het menselijke brein gefocust is op het visueel onderscheiden van horizontaal georiënteerde objecten. Als jij als kaarsrecht-rijdende (verticale) motor aan komt zetten, val je dus niet op. Beetje slingeren helpt dan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

lolgast schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:55:
[...]

Jij lijkt met je woordkeuze in twijfel te trekken dat het werkt.
Nee natuurlijk NIET, ik rij sinds 1978 motor en weet inmiddels dat je zichtbaar moet zijn.
Ik zeg alleen dat het niet getolereerd word als het gezien wordt, ik weet dat uit ervaring.
Geen bon voor gekregen maar wel een PREEK.

https://www.autoblog.nl/nieuws/slingeren-op-de-weg-betekent-opnieuw-rijexamen-doen-69229

http://www.blikopnieuws.n...en-en-filmen-ongeval.html

[ Voor 27% gewijzigd door Winkiller op 17-01-2018 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 12:35
Mmm, jammer dat de nieuwe Michelin Road 5 niet in mijn maat uitkomt voorlopig. Maar 9 maten voorlopig: http://motorfiets.micheli...yres/products/road-5.html Zit nog wel te twijfelen of ik voor een op regen gerichte band ga of voor een performance band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Je hebt slingeren en je hebt slingeren. Ik gooi hem ook wel eens om een putdeksel heen gewoon om het spiergeheugen actief te houden, en sommige rotondes lenen zich ook uitstekend als alternatieve uitwijkoefening :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Mjah, ligt dan aan de agent denk ik. Ook ik heb het wel eens gedaan terwijl ik voor een politie-auto reed, maar heb er nooit wat over gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Er is nogal een verschil tussen een auto die ongecontroleerd heen en weer beweegt door afleiding over over meerdere banen gaat om een eend te ontwijken, dan een motor die in een duidelijk patroon heen en weer beweegt binnen zijn eigen baan om de zichtbaarheid te verbeteren lijkt me...

Zelf heb ik overigens één keer opmerkingen van een agent gehad over slingeren, maar dat was in het trajectcontrole-stuk op de A2 waar ik er een sport van maakte om auto's die op de 2e, 3e of 4e baan hingen met een grote linker vanaf de 1e baan naar de 5e baan en weer terug naar de 1e in te halen :+ Geen boete of iets dergelijks daarvoor gehad, wel eentje omdat ik bij het einde van de trajectcontrole het gas opentrok en nogal sportief de bocht naar de A9 nam O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dat verhaal is natuurlijk iets heel anders dan een antiSMIDSY move... die gozer was zo te zien a) behoorlijk lijp aan het slingeren b) doelbewust bezig de polite te frustreren.
Als je aangehouden word als je de antiSMIDSY move doet en het gewoon uitlegd, dan moet je wel een heel erge agent treffen als je daar een boete voor krijgt, en zelfs dan nog kan je het voor laten komen en dan zal de rechter je gelijk geven als je mijn youtube filmpje toont.. de motor politie leert zelf namelijk deze move ook..

Dit is misschien de oplossing voor jou :p :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Wat zijn leuke dingen om te krijgen als motorrijder (onder de €50)? begin volgende week ben ik jarig, en mijn zusje en mijn vriendin zitten een beetje te porren wat ik nu wil hebben. Echter kan ik echt niets bedenken. Mijn zusje vind het al niet leuk dat ze nog steeds geen cadeau voor afgelopen jaar heeft kunnen vinden.

cadeaubonnen vragen vind ik ook zo wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

ToolkiT schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:09:
[...]

Dat verhaal is natuurlijk iets heel anders dan een antiSMIDSY move... die gozer was zo te zien a) behoorlijk lijp aan het slingeren b) doelbewust bezig de polite te frustreren.
Als je aangehouden word als je de antiSMIDSY move doet en het gewoon uitlegd, dan moet je wel een heel erge agent treffen als je daar een boete voor krijgt, en zelfs dan nog kan je het voor laten komen en dan zal de rechter je gelijk geven als je mijn youtube filmpje toont.. de motor politie leert zelf namelijk deze move ook..

[video]
Geloof me NIET of WEL het maakt mij niet uit, je KAN er een prent voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik slinger er wat aan af met de motor en geloof me dat is 1 van de redenen waarom ik nog nooit bij een auto vs motor ongeluk betrokken ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
En anders, jammer dan. Liever een prent dan een opname in het ziekenhuis(of erger)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Iemand nog interesse in een Ninja 300 (2016)?
Zie advertentie.

#schaamteloosAdverteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Patrock schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:10:
Wat zijn leuke dingen om te krijgen als motorrijder (onder de €50)? begin volgende week ben ik jarig, en mijn zusje en mijn vriendin zitten een beetje te porren wat ik nu wil hebben. Echter kan ik echt niets bedenken. Mijn zusje vind het al niet leuk dat ze nog steeds geen cadeau voor afgelopen jaar heeft kunnen vinden.

Tools? een goeie ratel of ring sleutel set bijvoorbeeld? Haakse ventielen? Een nieuwe pinlock/vizier? Set high viz reflecterende stickers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
DragonSlayer666 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:15:
Zie advertentie.

#schaamteloosAdverteren
Komt die met of zonder die grijze accesoire erachter?
Dryhte schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:16:
[...]

Tools? een goeie ratel of ring sleutel set bijvoorbeeld? Haakse ventielen? Een nieuwe pinlock/vizier? Set high viz reflecterende stickers?
Een echt goede set gereedschap heb je niet voor onder de €50 :P Gereedschap vragen voor verjaardagen e.d. zonder erg specifiek te zijn heb ik snel afgeleerd.

[ Voor 35% gewijzigd door Chakotay op 17-01-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
[...]

Hele prima banden! heb ze ook. En heb er al tot tweemaal toe bij een r6 binnendoor gestoken bij een oprit :) (maat van me die niet durft door te gassen in bochten ;) )
Hele fijne band waarbij ik de twin echt serieus plat durf te gooien.
Hiervoor de k60 scouts gehad en die zien er vlakker uit maar daar heb ik echt veel issues mee gehad wat betreft glijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

ToolkiT schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:09:
[...]
[video]
_O- :Y *O* d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Winkiller schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:10:
[...]

Als je het op een lompe manier doet waarbij je de indruk wekt dat je niet je motor onder controle hebt misschien wel.. maar als je simpelweg even heen en weer in je vak gaat, lijkt me het heel onwaarschijnlijk..
Maar mogelijk zijn agenten in NL iets minder openminded dan in de UK..

Want als je goed op je weg positie let ga je zowiso heen en weer binnen je vak.. en soms kan het zelfs veiliger zijn om buiten je vak te gaan..

ook een goed filmpje (en channel):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Chakotay schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:17:
[...]

Komt die met of zonder die grijze accesoire erachter?
Speciaal voor jou regel ik een dagje met de grijze accessoire erachter, inbegrepen bij de verkoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Zie advertentie.

#schaamteloosAdverteren
:N Wel de goede kleur maar verkeerde motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Toffe bandana
12v bandenbomp
Kleine lift (300kg dingetje heb je voor onder de 50 euro)
Simpele action cam
Pinlock
Schijfremslot
Multitool of gereedschapsetje voor onderweg
Koelvest (kan wel eens meer gaan kosten maar misschien vind je een aanbieding)
Decal set
Handvatverwarming (zelfde verhaal als met het koelvest)
Handkappen (plastic, als je metalen versteviging wilt gaat het al gauw naar de 150+)
Deflector voor op je ruit (wind van je helm houden)
Headset om in je helm te bouwen (vanaf 30 euro, bedraad)
Paddock stand
Zie advertentie.

#schaamteloosAdverteren
Ik zou er zo mee wegrijden, erg tof ding, maar iets te veel geld voor een speeltje 'voor erbij'. Ik kan niet goed urenlang voorover zitten dus het zou vooral een speelmotor voor me zijn.
DragonSlayer666 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:18:
[...]

Speciaal voor jou regel ik een dagje met de grijze accessoire erachter, inbegrepen bij de verkoopprijs.
We komen hem gewoon met een aantal tweakers om beurten proefrijden, dan kunnen we allemaal beamen dat dit een goede koop gaat zijn voor diegene die hem wel echt komt kopen :+.

[ Voor 31% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-01-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

ToolkiT schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:17:
[...]

Als je het op een lompe manier doet waarbij je de indruk wekt dat je niet je motor onder controle hebt misschien wel.. maar als je simpelweg even heen en weer in je vak gaat, lijkt me het heel onwaarschijnlijk..
Ik deed het in mijn eigen rijbaan gedeelte, kwam niet over de middenstreep heen. Begrijp me goed svp, doe vooral wat jij vind dat veilig is, ik zeg alleen dat als het verkeerd begrepen word dat je een bon kan krijgen.
Werkt dat een beetje ? ik doe het nog met de voetpomp. :F

[ Voor 15% gewijzigd door Winkiller op 17-01-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Winkiller schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:20:
[...]

Ik deed het in mijn eigen rijbaan gedeelte, kwam niet over de middenstreep heen. Begrijp me goed svp, doe vooral wat jij vind dat veilig is, ik zeg alleen dat als het verkeerd begrepen word dat je een bon kan krijgen.

[...]

Werkt dat een beetje ? ik doe het nog met de voetpomp. :F
Ik doe al een jaar niet anders, die voetpomp van mij was na één keer al stuk. Ik gebruik de 12v compressor van mijn Skoda en dat gaat als een tiet. Heb er wel een aparte digitale drukmeter bij voor controles, die van de compressor wijkt ongeveer 0,1 bar naar boven af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Winkiller schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:20:
[...]

Dat het verkeerd begrepen kan worden ben ik met je eens, maar ik neem aan dat je aangehouden word en je dan je actie kan verklaren.. Misschien ben ik naief maar ik mag toch wel hopen dat als je het aan een agent uitlegt waarom je van positie veranderde, dat hij je dan geen bon geeft... maar zoals gezegd misschien is het in NL anders gesteld met politieapparaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

HTT-Thalan schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:26:
[...]

Ik doe al een jaar niet anders, die voetpomp van mij was na één keer al stuk. Ik gebruik de 12v compressor van mijn Skoda en dat gaat als een tiet. Heb er wel een aparte digitale drukmeter bij voor controles, die van de compressor wijkt ongeveer 0,1 bar naar boven af.
Ik zet streepjes met stift op het glas van de drukmeter, hoef ik naderhand niet nog een keer te meten. ;)
Maaruh wat voor 12v compressor heb je en hoe land duurt het om 2.6 bar naar de 2.9 te krijgen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:06
Zie advertentie.

#schaamteloosAdverteren
Zet hem in je 'signature' hier op het forum ;)

Wel jammer dat je deze niet erbij hebt gezet voor de sfeer:
Vliegtuig

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

ToolkiT schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:28:
[...]

Dat het verkeerd begrepen kan worden ben ik met je eens, maar ik neem aan dat je aangehouden word en je dan je actie kan verklaren.. Misschien ben ik naief maar ik mag toch wel hopen dat als je het aan een agent uitlegt waarom je van positie veranderde, dat hij je dan geen bon geeft... maar zoals gezegd misschien is het in NL anders gesteld met politieapparaat..
Ik deed het op een 80km weg toen ik een afslag naderde en dat werd gezien door een agent in een burger auto, zo'n wegmisbruikers undercover politieauto, die zijn gedraaid en hebben me later aan de kant gezet.
Uitleg gegeven en ik kreeg dus een PREEK waarom ze mij aan de kant hebben gezet, de tekst ken je nu.

Laten we er geen big deal van maken, het is slechts een persoonlijke ervaring en ik slinger soms toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Winkiller schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:29:
[...]

Ik zet streepjes met stift op het glas van de drukmeter, hoef ik naderhand niet nog een keer te meten. ;)
Maaruh wat voor 12v compressor heb je en hoe land duurt het om 2.6 bar naar de 2.9 te krijgen ?
Hij ziet er precies zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://ssli.ebayimg.com/images/g/Aa8AAOSwWflaJQ-g/s-l640.jpg

en ik geloof een seconde of 10, zeker niet langer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Winkiller schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:32:
[...]

Ik deed het op een 80km weg toen ik een afslag naderde en dat werd gezien door een agent in een burger auto, zo'n wegmisbruikers undercover politieauto, die zijn gedraaid en hebben me later aan de kant gezet.
Uitleg gegeven en ik kreeg dus een PREEK waarom ze mij aan de kant hebben gezet, de tekst ken je nu.

Laten we er geen big deal van maken, het is slechts een persoonlijke ervaring en ik slinger soms toch wel.
Zolang het om een preek gaat, vind ik het prima... liever af en toe een preek dan over het hoofd gezien worden..
Als je echt bijdehand was geweest had je gezegd: zie je wel dat het werkt, anders hadden jullie me niet gezien en gestopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

HTT-Thalan schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:34:
[...]

Hij ziet er precies zo uit:

[afbeelding]

en ik geloof een seconde of 10, zeker niet langer.
Merk en waar te koop ? ik heb een 12volt aansluiting op mijn brommer.

Afbeeldingslocatie: https://www.caravans.net/images/library/image/techniek/12V/stopcontact.jpg
ToolkiT schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:35:
[...]

Zolang het om een preek gaat, vind ik het prima... liever af en toe een preek dan over het hoofd gezien worden..
Als je echt bijdehand was geweest had je gezegd: zie je wel dat het werkt, anders hadden jullie me niet gezien en gestopt :+
_O-

[ Voor 28% gewijzigd door Winkiller op 17-01-2018 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Paar keer een volle tank :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Winkiller schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:36:
[...]

Merk en waar te koop ? ik heb een 12volt aansluiting op mijn brommer.

[afbeelding]

[...]

_O-
Merk? Geen idee. Er staat één of ander adres in Denemarken op, ik kreeg hem 'kado' bij de auto (bandenplakset). Ik heb ze te koop zien staan bij o.a. de Brezan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dat word dan letterlijk een 'paar' (2 keer) want met 18 liter ben ik toch al gauw 27 euro kwijt als ik de tank bijna leegrijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:47:
[...]

Dat word dan letterlijk een 'paar' (2 keer) want met 18 liter ben ik toch al gauw 27 liter kwijt als ik de tank bijna leegrijd.
27 liter in een 18liter tank? It's bigger on the inside? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:47:
[...]

27 liter in een 18liter tank? It's bigger on the inside? :+
In before the edit :+ ik ben tegelijkertijd aan het koken dus er niet helemaal bij met mijn gedachten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Leviathius schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:29:
[...]

Zet hem in je 'signature' hier op het forum ;)

Wel jammer dat je deze niet erbij hebt gezet voor de sfeer:
[afbeelding]
Goen > wit O+

(en staat al in de signature ;) )
HTT-Thalan schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:19:
Ik zou er zo mee wegrijden, erg tof ding, maar iets te veel geld voor een speeltje 'voor erbij'. Ik kan niet goed urenlang voorover zitten dus het zou vooral een speelmotor voor me zijn.
Zeer leuke speelmotor. Het is dat ik het geld niet heb voor en/en....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Dat is bij mijn ongeveer 1 volle tank ;)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Acid_Burn schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:27:
[...]

Dat is bij mijn ongeveer 1 volle tank ;)
Voor jou en @HTT-Thalan wel :P
Met mijn minitank (die ook zó weer leeg is) betekent dat ik voor €50,- ongeveer vier keer kan tanken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DragonSlayer666 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:25:
[...]

Goen > wit O+

(en staat al in de signature ;) )

[...]

Zeer leuke speelmotor. Het is dat ik het geld niet heb voor en/en....
Dat ligt eraan waar je winkelt natuurlijk. Een fatsoenlijke Africa Twin of CBR600 kun je ook wel voor jouw vraagprijs krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Zie advertentie.

#schaamteloosAdverteren
Hoeveel doet zo'n Mig 21 nog? :+
Succes met de verkoop.

Gisteren wat dingetjes voor de motor gekocht: pannier rek, remontluchtingsetje, ACF-50 anti-corrosie goedje, verlaagde voetpedalen + remverbreder en een langere schakelpook. Benieuwd wanneer ik het allemaal binnen heb. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Grubeater schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:20:
[...]

Succes met de verkoop.

Gisteren wat dingetjes voor de motor gekocht: pannier rek, remontluchtingsetje, ACF-50 anti-corrosie goedje, verlaagde voetpedalen + remverbreder en een langere schakelpook. Benieuwd wanneer ik het allemaal binnen heb. 8)
Die steuntjes + verbreder van Pim en de pook van die offroad racing website? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:23:
[...]

Die steuntjes + verbreder van Pim en de pook van die offroad racing website? :P
Ik wilde al vermelden dat jij wel weet waar die vandaan komen. :9
Bij die pook ook maar een waterzak en sokken bestelt om zo aan €50 euro te komen voor gratis verzending.

Morgen ga ik nieuwe motorlaarzen halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Grubeater op 17-01-2018 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Grubeater schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:28:
[...]

Bij die pook ook maar een waterzak en sokken bestelt om zo aan €50 euro te komen voor gratis verzending.

Wat voor laarzen heb je op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:14:
[...]

Dat ligt eraan waar je winkelt natuurlijk. Een fatsoenlijke Africa Twin of CBR600 kun je ook wel voor jouw vraagprijs krijgen.
Toevallig laatst met de twin club een discussie over de prijzen van de twins.
Uitkomst als je een rd07 tweedehands 80dkm+ wil kopen ben je gauw 3500 euro kwijt! alles eronder zit je vaak met nog veel verborgen kosten.
Kortom shit wordt duur... zal met de alpjes ook wel gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:36:
[...]

Toevallig laatst met de twin club een discussie over de prijzen van de twins.
Uitkomst als je een rd07 tweedehands 80dkm+ wil kopen ben je gauw 3500 euro kwijt! alles eronder zit je vaak met nog veel verborgen kosten.
Kortom shit wordt duur... zal met de alpjes ook wel gaan gebeuren.
Daar reken ik wel op :9 zodra hier een tweede motor voor de deur staat wil ik mijn Alp helemaal opnieuw gaan opbouwen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Grubeater schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:28:
[...]

xlmoto hadden ze veel in de aanbieding. Goretex laarzen voor 150 euro ofzo, alleen was er al heel snel heel veel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:37:
[...]

Daar reken ik wel op :9 zodra hier een tweede motor voor de deur staat wil ik mijn Alp helemaal opnieuw gaan opbouwen :).
Dat dacht ik ook steeds... nu staan er 5 ofzo en de twin wordt teveel gebruikt om aan te sleutel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:38:
[...]

Dat dacht ik ook steeds... nu staan er 5 ofzo en de twin wordt teveel gebruikt om aan te sleutel :*)
Ik blijf goede hoop houden :P die sloop-alp had ik ook in drie dagen uit elkaar liggen, ik begrijp dat een restoratie veel en veel meer werk inhoud, maar doorwerken kan ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@kneusteun & @HTT-Thalan Ik heb deze twee op het oog: Grubeater in "Het grote motortopic deel 20" Ik heb namelijk cadeaubonnen van Termaat gekregen met mijn verjaardag.

@ToolkiT Ik herinner mij bij het zien van die filmpjes dat ik dit boek nog heb liggen om te lezen:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51FlXxNppFL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grubeater schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:46:

@ToolkiT Ik herinner mij bij het zien van die filmpjes dat ik dit boek nog heb liggen om te lezen:
[afbeelding]
Die heb ik ook, goed boek d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:45
Winkiller schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:04:
[...]

Kletskoek toch ? als je gespaard hebt en het is je droom, kopen als je dat wilt/kunt en all risk verzekeren.
Mits je het kunt betalen, geen dure leningen of andere vormen van financiering, en ervaring op doen.
Laten we het erop houden dat ik anders denk over wat financieel verantwoord is ;)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Grubeater schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:46:
@kneusteun & @HTT-Thalan Ik heb deze twee op het oog: Grubeater in "Het grote motortopic deel 20" Ik heb namelijk cadeaubonnen van Termaat gekregen met mijn verjaardag.

[afbeelding]
Ziet er goed uit! En dat boek wil ik ook wel een keer lezen als jij er mee klaar bent :P.

Ik gebruik als winterlaarzen (en offroad) nog steeds mijn Difi el cheapo laarsjes van motorport, maar de klitteband sluitingen beginnen al flink te verweren en de deklaag van het (nep)leer bladdert overal los.

Mijn (overigens wel waterdichte) mooi-weer laarzen (voor onder mijn motorjeans) zijn deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.mandp.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/1800x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/f/u/furygan-caprino-bootscafe_2_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:32

Secsytime

Automagisch

Winkiller schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:10:
[...]

En een prent kun je gewoon aanvechten bij de rechter, waar je hoogstwaarschijnlijk je gelijk zult halen. Dit is nou eenmaal hoe ons systeem werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Secsytime schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:23:
[...]

En een prent kun je gewoon aanvechten bij de rechter, waar je hoogstwaarschijnlijk je gelijk zult halen. Dit is nou eenmaal hoe ons systeem werkt.
Soms is voorkomen beter, net als in het filmpje waar dit allemaal mee begon. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
Grubeater schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:20:
[...]

Veel meer dan terminale valsnelheid zou ik niet meer van uitgaan :+
..oh wacht niet wat je bedoelde? aww.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

iceheart schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:33:
[...]

Veel meer dan terminale valsnelheid zou ik niet meer van uitgaan :+
..oh wacht niet wat je bedoelde? aww.
Waarom moest ik gelijk aan de conclusie van deze aflevering denken :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:04
HTT-Thalan schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:29:
[...]

Dat vind ik een hele goede tip, ik ga dit vanaf nu in die situaties toepassen!

Aangaande de banden: Ik ga deze zomer een nieuwe set kopen. De Dunlop Trailmax die ik nu heb schijnen uitlopend te zijn bij Dunlop en de Trailmax TR91 die er nu is, is gewoon een heel andere band. Ik wil 50/50 of 60/40 met optimale grip op alle ondergronden, desnoods ten koste van levensduur. Liever een fatsoenlijke noodstop op natte klinkers dan 2000km meer uit de band halen.

De Mitas E-07 die hierboven genoemd word lijkt me interessant, of wellicht de K60 Scout, al twijfel ik daarbij nog over de grip in (heel) nat weer. Bovendien doen mijn Dunlops het ook heel goed bij temperaturen onder nul, vind ik ook belangrijk.
Ik heb de Mitas E-08 onder mn Kle500 liggen, iets meer rubber dan de E-07, dus meer grip op het asfalt. Echtt in de blubber heb ik er nog niet mee gereden, maar blubber asfalt e.d. is er goed mee te doen. Ze zijn alleen wat hard in het begin, maar dat rij je er wel uit. Heb ze vd winter gekozen omdat ik ze ergens op een scandinavisch forum tegen kwam en ze er daar goed over te spreken waren onder winterse omstandigheden. Tot dusver kan ik ze er wel gelijk in geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DraZ666 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:41:
[...]

Ik heb de Mitas E-08 onder mn Kle500 liggen, iets meer rubber dan de E-07, dus meer grip op het asfalt. Echtt in de blubber heb ik er nog niet mee gereden, maar blubber asfalt e.d. is er goed mee te doen. Ze zijn alleen wat hard in het begin, maar dat rij je er wel uit. Heb ze vd winter gekozen omdat ik ze ergens op een scandinavisch forum tegen kwam en ze er daar goed over te spreken waren onder winterse omstandigheden. Tot dusver kan ik ze er wel gelijk in geven :P
Ik ben nu een aantal reviews verder en ik begin overtuigd te raken dat die Mitas bandjes wel wat voor mij zijn. Tikkeltje ruiger dan de Dunlops en nog goedkoper ook :).
Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.