80 piek, valt best meeHTT-Thalan schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:12: Ding heeft, klein puntje, wel 4 nieuwe carburateurs nodig. Dat kan wellicht nog een prijzig grapje zijn.
https://www.motorparts-on...ll/carburateur-onderdelen
Awesome
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
80 piek, valt best meeHTT-Thalan schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:12: Ding heeft, klein puntje, wel 4 nieuwe carburateurs nodig. Dat kan wellicht nog een prijzig grapje zijn.
Awesome
[ Voor 22% gewijzigd door lolgast op 09-08-2017 20:46 ]
Hoezo heeft 't ding 4 nieuwe carburateurs nodig?HTT-Thalan schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:12:
Er staat hier in de schuur naast ons vakantiehuisje een prachtige CBR600 te glimmen, waar niks mee word gedaan.
Ik ben er toch eens achter aan gegaan. Wat blijkt:
De zwager van de familie, die met het motor bedrijf, heeft hem van een klant in bewaring die geen geld heeft/had voor de reparatie, maar ook de factuur voor het reeds verrichte werk niet kon voldoen. Het ding staat hier nu al 2 jaar weg te stoffen.
Over nog een jaartje word het ding bij wet legaal zijn eigendom en mag hem hem verkopen. Ding heeft, klein puntje, wel 4 nieuwe carburateurs nodig. Dat kan wellicht nog een prijzig grapje zijn.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
De bovenste kettingbeschermer mag ook wel wat langer zijn of niet ?lolgast schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:23:
Omdat een tweemaal gewaarschuwd mens voor 3 telt
[afbeelding]
Enige plek waar ik hem kwijt kan zonder kans op smelten
Niet naar gevraagd, aangezien het ding toch pas over een jaar vrij komt. Maar als dat alles was had ik hem zo meegenomen. Helaas zullen na drie jaar ook wel wat rubbers verdroogd zijn, slangen vervangen moeten worden etc. Ding ziet er alleszins heel erg netjes uit though.wimmel_1 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:28:
[...]
Hoezo heeft 't ding 4 nieuwe carburateurs nodig?
In de tijd dat ik nog met carburateurs rond reed was 't ooit noodzakelijk om er wat nieuwe naalden en sproeiers in te frotten maar het volledig vervangen van.... Nee, écht nog nooit meegemaakt.
Welke kettingbeschermerPilatuS schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:33:
[...]
De bovenste kettingbeschermer mag ook wel wat langer zijn of niet ?
[ Voor 31% gewijzigd door lolgast op 09-08-2017 20:44 ]
Dat ding wat normaal gesproken bij de meeste motoren boven de ketting zit zodat het vet van de ketting niet overal naartoe gaat zoals bij jou nu
[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 09-08-2017 20:46 ]
Ninja editPilatuS schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:46:
[...]
Dat ding wat normaal gesproken bij de meeste motoren boven de ketting zit zodat het vet van de ketting niet overal naartoe gaat zoals bij jou nu
Ik zag op een plaatje van een 749S dat het ding er wel zit op de achterbrug, maar ook dat ie maar 10cm ofzo lang is in plaats van helemaal tot achteraan het tandwiel. Bij de meeste motoren is ie veel langer waardoor je niet alle meuk van ketting op onder andere je uitlaten krijgt.
Zo zit het bij mij (En bij de meeste andere motoren)lolgast schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:47:
[...]
Ninja edit![]()
Maar zoals vaker gezegd: Bij het ontwerpen van deze motor stond praktisch niet hoog op lijstje volgens mij
Bij de tweede lichting hebben ze het wel verbeterd zie ikPilatuS schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:49:
[...]
Zo zit het bij mij (En bij de meeste andere motoren)
[afbeelding]
Die gaat dus helemaal tot aan het einde van het achterste tandwiel. Dit scheelt zo enorm veel meuk wat anders overal naartoe vliegt.
Dat is inderdaad wat beter, maar nog niet genoeg. Het viel mij op jouw eerste foto op hoe enorm veel meuk er overal zit en dat er niets boven het tandwiel te zien was. Juist het uiteinde van het tandwiel is waar alle meuk vanaf vliegt. Dat komt bij jou overal te zitten terwijl het met een kapje makkelijk op te lossen is. Nogal raar gedaan.lolgast schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:51:
[...]
Bij de tweede lichting hebben ze het wel verbeterd zie ik
[afbeelding]
Grijze achterbrug (zoals ik) < 2005
Zwarte achterbrug => 2005
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 09-08-2017 21:07 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ja, dat zeg ik toch?FastFred schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:29:
[...]
Uhm, nee, wat Conteaster daar heeft is een metaalschroef met inbus kop....
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Blijkbaar ziet Ducati hun motoren graag vies dusVerwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:00:
Bij mijn Monster (796) zit hij ook niet boven het tandwiel, dus de demper aan de kettingkant zit aan de onderkant altijd helemaal vol en op het mooie witte kontje is ook regelmatig een kettingvetspetter te vinden.
M'n beige motorjas is inmiddels ook niet echt beige meer, vol met spetters (op de rug).
Hahaha zo jammer weer. Maar nee. Ik rijd Zeewolde <-> Den Haag via Utrecht. (A27, A12).Ethirty schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:00:
[...]
Reed jij toevallig maandagochtend op de A2/A9 richting A'dam? Zat achter/naast/voor een Monster die er precies zo uitzag, maar dan mét benzine.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
2000 euro is helaas te weinig voor een nieuw model. Moet wel zeggen dat ik zelf het oude model heb gehad en dat toch zeker een prima motor vind. Vermogen is meer dan zat, helemaal als je de boel door trekt naar de hogere toeren dan komt het vermogen toch erg lekker omhoog.Rick-Jan schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:14:
- Honda Hornet 600 Prachtige motor, hier al positieve verhalen van gehoord alleen de prijzen zijn een stuk hoger dan vergelijkbare motoren. Vooral omdat ik na aanraden een model vanaf 2000 zoek.
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 09-08-2017 22:23 ]
Awesome
Of Ducati gaat er vanuit dat de meeste Duc rijders showboaters zijn die nauwelijks rijden en al helemaal niet als het nat isPilatuS schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 21:17:
[...]
Blijkbaar ziet Ducati hun motoren graag vies dus
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Nat heeft er weinig mee te makenVrijdag schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:32:
[...]
Of Ducati gaat er vanuit dat de meeste Duc rijders showboaters zijn die nauwelijks rijden en al helemaal niet als het nat is
True true, maar je snapt wat ik begrijpPilatuS schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:37:
[...]
Nat heeft er weinig mee te makenHet is puur het vet van de ketting dat alle kanten op gaat als er geen kettingsbeschermer boven zit. Ik rij zelf ook alleen met mooi weer en zonder dat ding dat er bij mij zit zou echt alles onder de zooi komen te zitten. Als het nat is heeft dat meer te maken met korte kentekenplaathouders. Is die korter dan het achterwiel komt ook alles onder de zooi te zitten, maar dat is dan vooral modder van de weg.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik, (eigenlijk mijn vrouw) heeft een goed onderhouden Fazer 600 2003 ( https://goo.gl/images/ZrxzPd ) staan. ongeveer 16k op de teller, bijna nieuwe banden, beurt vrij recent gehad.Rick-Jan schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:14:
Ik ben nog steeds aan het oriënteren op een volgende motor.
Ik heb al gekeken naar het volgende:
-Yamaha Fazer 600 het oude model Bijna niet in naked te vinden voor mijn budget, en ik vraag mij af of dat ook een makkelijke gooi en smijt fiets is.
Iemand tips?
Schroeven worden inwendig in de kop aan gedraaid, bouten worden uitwendig aan de kop aan gedraaid. Schroefdraad geeft daar niks mee te maken, denk maar aan een houtdraadbout.wimmel_1 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:04:
[...]
Mischien makkelijker: Schroeven hebben een andere "draad" opbouw dan boutjes en zijn (meestal) zelf-tappend. Op een schroef kun je ook geen moertjes draaien.
Ik heb les gehad op een Hornet 600 (model 07-13 als ik me niet vergis), kan alleen maar beamen dat het een prachtige motor is. Voelde wel altijd ietwat aan de kleine kant aan voor mij, m'n vriendin die ~1.76m is had er ook les op, en voor haar zat'ie perfect. Om te rijden is de 600 enorm makkelijk, vandaar ook dat ze hem als lesmotor hadden neem ik aan, al vraag ik me wel af of je als gevorderde rijder niet op een gegeven moment erop uitgekeken raakt.Rick-Jan schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:14:
- Honda Hornet 600 Prachtige motor, hier al positieve verhalen van gehoord alleen de prijzen zijn een stuk hoger dan vergelijkbare motoren. Vooral omdat ik na aanraden een model vanaf 2000 zoek.
[ Voor 27% gewijzigd door FragFrog op 10-08-2017 01:16 ]
Juist daarom vond ik de Hornet (/FZ6/Bandit 600) zo ideaal om mee te beginnen. Onder in de toeren rustig genoeg om zelfs als lesmotor te gebruiken. Boven de 7000 rpm werd het wat uitdagender. Maar of je er op uitgekeken raakt, hangt vooral van je rijstijl af denk ik. Wil je hard knallen, dan is zo'n Hornet waarschijnlijk minder geschikt voor jou, maar als je van wat bochtenwerk houdt, dan is het juist ideaal. Zeker op de juiste banden is zo'n ding enorm lichtvoetig en gooi je hem lekker van links naar rechts en weer terug.FragFrog schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:51:
[...]
Ik heb les gehad op een Hornet 600 (model 07-13 als ik me niet vergis), kan alleen maar beamen dat het een prachtige motor is. Voelde wel altijd ietwat aan de kleine kant aan voor mij, m'n vriendin die ~1.76m is had er ook les op, en voor haar zat'ie perfect. Om te rijden is de 600 enorm makkelijk, vandaar ook dat ze hem als lesmotor hadden neem ik aan, al vraag ik me wel af of je als gevorderde rijder niet op een gegeven moment erop uitgekeken raakt.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb een Honda CBR600F F3 te koop staan.Rick-Jan schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:14:
Ik ben nog steeds aan het oriënteren op een volgende motor. Budget rond de 2000€. Ik heb nu een Diversion xj 600s en ik mis vermogen ( nu nog A2 maar volgend seizoen mag ik volledig rijbewijs) en sportiviteit. Ik zoek wel een motor die een beetje vergevingsgezind is en niet al te zwaar is. Vallen dan grote cilinder inhoud fietsen af?
Een naked lijkt mij op zich ook wel leuk, de cb500 als lesmotor vond ik eigenlijk veel vlotter rijden dan mijn huidige motor. ik ben bewust dat je dan wat meer wind vangt. Ik wil sowieso een 4 cilinder, dat vind ik prettig rijden en bij voorkeur Japans.
Ik heb al gekeken naar het volgende:
-Yamaha Fazer 600 het oude model Bijna niet in naked te vinden voor mijn budget, en ik vraag mij af of dat ook een makkelijke gooi en smijt fiets is.
-Suzuki Bandit 600, ziet er no nonsense uit, maar ik weet niet of dit mindere vermogen in tegenstelling tot de rest sneller gaat vervelen wat bij mijn motor het geval was, het is slechts 25pk meer.
Iemand tips?
Dat is alleen geen nakedWillem30 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 07:06:
[...]
Ik heb een Honda CBR600F F3 te koop staan.Ruim binnen je budget, 4 cilinder, leuk om sportief mee te sturen en meer vermogen dan je Div600.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Wat hebben veel motorverkopers toch pijn in hun hart.lolgast schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 07:40:
Overal een oplossing voor
Dit kost ook €2000
https://link.marktplaats.nl/m1191783792
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
[ Voor 16% gewijzigd door thijsco19 op 10-08-2017 09:54 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Gebruik vergelijkbare Alpine Motosafe Pro dopjes, eigenlijk gekocht voor feesten en festivals. Die van mij dempen 30db. Gebruik ze voornamelijk voor langere tochten, op het moment dat ik max 15 minuten op de motor zit denk ik er eigenlijk niet eens aan.ProfaNe schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:52:
Zijn hier mensen die oordopjes in doen tijdens het rijden? Ik doe dit elke rit, maar gebruik nog van die wegwerp dingen. Krijg na een uur vaak last van mijn rechter oor door die dingen. Custom made zijn ze nog aardig prijzig. Iemand ervaring met de Alpine Motosafe Pro of iets vergelijkbaars?
Lol, dat ding heeft zelfs stoelverwarming..aidanl schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:46:
Hoe kan je dit nou serieus nemen![]()
[afbeelding]
Dealer advertentie op marktplaats...
[ Voor 20% gewijzigd door darkkingll op 10-08-2017 09:59 ]
Ik gebruik op maat gemaakt (motosafe).ProfaNe schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:52:
Zijn hier mensen die oordopjes in doen tijdens het rijden? Ik doe dit elke rit, maar gebruik nog van die wegwerp dingen. Krijg na een uur vaak last van mijn rechter oor door die dingen. Custom made zijn ze nog aardig prijzig. Iemand ervaring met de Alpine Motosafe Pro of iets vergelijkbaars?
Altijd, heb al een "disco-dip" volgens een militaire arts. Dus ben er zuinig op.ProfaNe schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:52:
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Ik zit ook te wachten tot de volgende beurs te wachten. Wist tijdens de vorige beurs niet dat het zoveel zou schelen. Maat van me heeft ze op de beurs gehaald en die is erg tevreden. Merkte wel dat ze bij de stand van Alpine wel wisten waar ze het over hadden. Er stond nog een andere stand met otoplastieken maar die waren niet zo zeer echt bezig mbt motor rijden. Mevrouw stond een partij onzin te verkopen en ze had het zelf niet eens door...Least Inkling schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:00:
[...]
Heb zachte otoplastieken, ooit gekocht bij een oorwinkel. Tip misschien, op de motorbeurs in Utrecht hebben ze altijd kortingen, scheelt je 30-40 euro aan aanschaf.
Goeie, ik heb nog wel meer nodig en zie dat de motorbeurs in februari is. Tot die tijd ga ik dan voor de motosafe tour doppen.Least Inkling schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:00:
[...]
Altijd, heb al een "disco-dip" volgens een militaire arts. Dus ben er zuinig op.
Heb zachte otoplastieken, ooit gekocht bij een oorwinkel. Tip misschien, op de motorbeurs in Utrecht hebben ze altijd kortingen, scheelt je 30-40 euro aan aanschaf.
[ Voor 3% gewijzigd door Least Inkling op 10-08-2017 10:06 ]
Ik heb ze ook op de motorbeurs gehaald, kon zo doorlopen en gaan zitten. Kreeg koffie en voordat die op was zat die zooi in mijn oren. Was top geregeld vond ikLeast Inkling schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:06:
@aidanl @ProfaNe Probleem is alleen dat je niet de enige bent dandus er zijn wachtrijen, maar als je op donderdag kunt zou ik het zeer zeker proberen.
Verwijderd
Die gebruik ik dagelijks ook na heel wat oordopjes getest te hebben. Koop meestal een doos met een paar honderd stuks van die dingen:thijsco19 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:53:
Altijd, gebruik van die 3m gele schuimpjes. Kan ze een aantal keer hergebruiken en daarna moet ik ze vervangen. Geen last van pijn ofzo na een langere tijd.
Ik heb de voorloper van de Alpine MotoSafe (non-pro / vorige generatie). Hoe vaker ik ze draag, hoe pijnlijker het wordt. 5 dagen per week rijden zit er iig niet in voor mij, m'n oren hebben dan echt 'rust' nodig. Bij het uittrekken lijkt het dan ook echt alsof ik met een staalborstel door m'n oren ga, m'n oren voelen dan dus ook echt flink geïrriteerd. Ik rijd met de gele filters en die zijn niet afdoende voor mij, ik merk dat ik toch een piep blijf houden ook al blijf ik onder de 80km/u.ProfaNe schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:52:
Ja, alleen had ik toen geen tijd om te gaan en ik wil ze wel snel hebben. Ook ik merk al oorsuizen (ook al vóór het motorrijden) en gezien de rest van m'n familie... Dan is het me die 40 euro extra wel waard.Least Inkling schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:00:
[...]
Altijd, heb al een "disco-dip" volgens een militaire arts. Dus ben er zuinig op.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Idem hier, die schuimpluggen vond ik helemaal niets. En ik vind mijn oren best belangrijke dingen, dus ben rechtstreeks naar de orenwinkel gegaan. Heb levenslange garantie voor verlies. Voor eentje dan he, anders was ik ze elk jaar wel verlorentdw schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:35:
[...]
... Dan is het me die 40 euro extra wel waard.
[ Voor 16% gewijzigd door Least Inkling op 10-08-2017 10:50 ]
Schijnbaar vallen die monsters nog wel eens stil op de snelweg. Als je er een paar clipons op zet kan je die langs de kant van de snelweg eraf halen en zo in de uitlaatdempers steken. Dan wordt het net een kruiwagen die je zo naar huis kan duwenlolgast schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 07:40:
Overal een oplossing voor
Dit kost ook €2000
https://link.marktplaats.nl/m1191783792
Ik volg sinds kort een Youtuber*, die heb ik al eens de bijnaam Stukgaati horen gebruikenxos schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:48:
[...]
Schijnbaar vallen die monsters nog wel eens stil op de snelweg. Als je er een paar clipons op zet kan je die langs de kant van de snelweg eraf halen en zo in de uitlaatdempers steken. Dan wordt het net een kruiwagen die je zo naar huis kan duwen.
[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 10-08-2017 11:08 ]
[ Voor 54% gewijzigd door lolgast op 10-08-2017 11:21 ]
Zal je nieuwe motor maar zijn. 18.000 voor betaald en dan ditlolgast schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:16:
YouTube: Ducati Hypermotard: Unreliable piece of crap
Deze man was ook zo blij met zijn aanschaf. Zonder geluid hoef je hem niet te kijken, maar met geluid:
Deze hoort daar bij trouwens![]()
YouTube: Ducati Doesn't Care + Stranded. Again.
Zijn filmpje waar die zijn Duc binnendoet en een scootertje als vervanging krijgtlolgast schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:16:
Deze man was ook zo blij met zijn aanschaf. Zonder geluid hoef je hem niet te kijken, maar met geluid:
[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 10-08-2017 11:33 ]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Verwijderd
Hmmz, als ik een totaal score aan bovenstaande motoren mag geven, voor wat betreft rijeigenschappen, kwaliteit etc etc:Rick-Jan schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:14:
-Suzuki Bandit 600, ziet er no nonsense uit, maar ik weet niet of dit mindere vermogen in tegenstelling tot de rest sneller gaat vervelen wat bij mijn motor het geval was, het is slechts 25pk meer.
Iemand tips?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zPttZjwDAZ0]azz_kikr schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:32:
[...]
Zijn filmpje waar die zijn Duc binnendoet en een scootertje als vervanging krijgt![]()
Full leather op een scootertje![]()
~ James May
Verwijderd
Gewoon met alles wat in Italie wordt gemaakt met een grote boog bij omlopenlolgast schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:16:
/me gaat nadenken over zijn voertuig geschiedenisVerwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:12:
[...]
Gewoon met alles wat in Italie wordt gemaakt met een grote boog bij omlopen
Verwijderd
Doorzetterlolgast schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:20:
[...]
Nee, ik geloof niet dat ik ooit zonder Italiaans vervoer heb gezeten
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Behalve pizzaVerwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:12:
[...]
Gewoon met alles wat in Italie wordt gemaakt met een grote boog bij omlopen
Ja, da's met elk bedrijf. Je moet je ook voorstellen dat elke extra handeling (ook al is ie van een machine) tijd kost. Een extra clipje plaatsen om de draad op z'n plek te houden kost dan 5 sec (zeg maar wat). Na 20.000 motoren heb je al een dag verspild aan het plaatsen van een extra clipje. En dan hebben we het nog niet over de 'voorbehandeling' (boren, eventueel draad tappen, lakken, etc)steveman schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:47:
Zijn de marges zo klein dat ze uit elke gaatje hun winst proberen te pakken
[ Voor 5% gewijzigd door tdw op 10-08-2017 12:52 ]
~ James May
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik vind dat nog het meest frappante van het verhaal. Dat het bij meerdere motoren gebeurd is natuurlijk niet best, maar dat je er als gebruiker vanuit gaat dat het nogmaals gaat gebeuren is wel echt absurdxos schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:29:
..
Een vriend had zo'n ding als reserve bij zich omdat het hem ook al was overkomen. Dus 10m later reed ik weer, deze keer met tiwraps om de kabel op zijn plek te houden. Kosten van zo'n kabel, 180 euro, productiekosten waarschijnlijk nog geen 10.
[ Voor 39% gewijzigd door xos op 10-08-2017 13:34 ]
Er zijn heel veel soorten en maten wegwerp dingen. Je kan er dus nog zat in experimenteren. Zelf ben ik erg blij met die van de Action, kosten een eurootje voor 3 setjes in een doosje. Iedere week gooi ik een paar weg: als je er te lang mee doet gaan ze niet meer lekker in en werkt het niet goed meer. Als je goede demping wilt zijn die schuimpjes, mits goed ingebracht, wel het beste (zelfs beter dan op maat).ProfaNe schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:52:
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
"Nee dit was gewoon pech"lolgast schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:20:
[...]
/me gaat nadenken over zijn voertuig geschiedenis
1e auto: Alfa Romeo 156
2e auto: Alfa Romeo 156
1e auto vriendin: Alfa Romeo 147
2e auto vriendin: Fiat Punto HGT
Huidige motor: Ducati 749s
Haha same here tot een paar weken terug. Geen Italiaanse auto of motor meer, of telt KTM een beetje? (Dichtbij Italië, net zon goed imagololgast schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:20:
[...]
/me gaat nadenken over zijn voertuig geschiedenis
1e auto: Alfa Romeo 156
2e auto: Alfa Romeo 156
1e auto vriendin: Alfa Romeo 147
2e auto vriendin: Fiat Punto HGT
Huidige motor: Ducati 749s
[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 10-08-2017 14:32 ]
XXXVI
[ Voor 40% gewijzigd door Chakotay op 10-08-2017 14:31 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Och, de Fransoos van m'n ouders wil zo nu en dan nog wel eens de zekering van het motormanagement eruit laten klappen. Reden onbekend, m'n ouders hebben een zakje met zekeringen meegekregen met uitleg hoe en waar deze te vervangenlolgast schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:58:
[...]
Ik vind dat nog het meest frappante van het verhaal. Dat het bij meerdere motoren gebeurd is natuurlijk niet best, maar dat je er als gebruiker vanuit gaat dat het nogmaals gaat gebeuren is wel echt absurd
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door FastFred op 10-08-2017 15:50 ]
Ja het geluid van Ducatis is altijd om te smullen, ook bij niet-stationair. Maar... doe mij maar 4 pitsFastFred schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:49:
Ik heb als kleine FastFred ooit wel eens een Ducati gezien van dichtbij. Die klonk stationair echt net alsof ie op het punt stond uit elkaar te vallen. Een of ander rood sportief ding
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
De droge koppeling die Ducati op een hoop machines heeft zitten kan nogal vreemde geluiden maken inderdaad.FastFred schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:49:
Die klonk stationair echt net alsof ie op het punt stond uit elkaar te vallen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
FAN-TAS-TISCH om de blikken van mensen te zien als je er naast staat bij een stoplicht. Stuk voor stuk denken ze dat er iets mis isPilatuS schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:50:
[...]
De droge koppeling die Ducati op een hoop machines heeft zitten kan nogal vreemde geluiden maken inderdaad.
Verwijderd
Mijn persoonlijke Japanse motoren lijst voor wat betreft kwaliteit en afwerking:xos schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:29:
Ik heb meer problemen met Yamaha in 6 maanden dan in 5 jaar Ducati en Aprilia rijden. En dit waren allemaal nieuwe motoren.
Moet je eens een stukje zonder rijden. Ik heb praktisch altijd op maat gemaakte doppen in, maar voor paar minuutjes met max 50 km/h doe ik ze niet in. En dan klinkt je motor toch raarLeast Inkling schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:59:
Ben blij dat ik doppen in heb
De meeste nieuwe machines hebben al een natte koppeling. Als je gaat kijken naar voordelen en nadelen ook niet zo vreemd.lolgast schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:00:
Overigens dacht ik een tijd geleden te hebben gelezen dat ze stoppen met de droge koppeling. Kan het zo gauw niet terugvinden..
Heb ik ook al met de universele MotoSafes. "Wtf, is m'n uitlaat lek?!" Oh wacht...Osiris schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:05:
[...]
Moet je eens een stukje zonder rijden. Ik heb praktisch altijd op maat gemaakte doppen in, maar voor paar minuutjes met max 50 km/h doe ik ze niet in. En dan klinkt je motor toch raar
~ James May
[ Voor 10% gewijzigd door darkkingll op 10-08-2017 16:17 ]
Ik kom van een soepele Kawa af, wist niet wat ik hoorde lolOsiris schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:05:
[...]
Moet je eens een stukje zonder rijden. Ik heb praktisch altijd op maat gemaakte doppen in, maar voor paar minuutjes met max 50 km/h doe ik ze niet in. En dan klinkt je motor toch raar
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Haha, altijd duidelijk te zien: helmpjes naar beneden gericht en friemelen met die GPS, geweldigbyn124 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:59:
Inmiddels terug van 5 dagen Eifel![]()
Op dag 2...eerst verdwalen:
Ik was uiteindelijk rond 1700u in Apeldoorn, vol goede herrineringen!
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Snap dat je dat te veel vind, maar let er wel op dat alles met het onderhoud te maken heeft. Liever 80K met goed onderhoud dan 40K met slecht onderhoud. Ik zou mij niet blind staren op een lage kilometerstand als het onderhoud niet aantoonbaar is.Rick-Jan schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 17:12:
Ik vind 40-50k op de teller geen probleem maar bijvoorbeeld de advertentie die @PilatuS linkte echt veel te hoog.
Dat is natuurlijk zo, maar ik heb het idee dat er dan steeds meer kleine onderdelen de geest gaan geven aangezien ze al 80000 km meegaan.PilatuS schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 17:17:
[...]
Snap dat je dat te veel vind, maar let er wel op dat alles met het onderhoud te maken heeft. Liever 80K met goed onderhoud dan 40K met slecht onderhoud. Ik zou mij niet blind staren op een lage kilometerstand als het onderhoud niet aantoonbaar is.
leeg
Het moet wel een beetje aparte foto blijven natuurlijk!lolgast schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 17:22:
@byn124 Ziet er goed uit!
Ik heb je foto aangepast. Die helmpjes van je medereizigers net boven je buddy geven wel een vreemd effect
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Zag deze reactie nu pas.Joopieboy schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:53:
Klinkt stiekem best vet, zeker met het gedreun van het blok samen met een Termignoni Race Only uitlaat
De bandenboer waar ik laatst was trok aan de ketting achteraan het achtertandwiel en zei dat 'ie nog heulemaal niet versleten was. Nu is dat sowieso een dubieuze test én het zegt niets over de tandwielen zelf natuurlijk4x2 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 17:36:
Beiden
Stellen op het strakste punt, maar het kan zijn dat ie gewoon versleten is.
Moet je eens op Youtube kijken naar SjoerdV, goeie ouwe tijd.lolgast schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 17:56:
[...]
Zag deze reactie nu pas.
Zodra ik de eerste 749 startte toen ik proefritjes ging maken wist ik het: zo een móet ik gehad hebben
Heb verder geen speciale band met deze motor ofzo, maar qua geluid
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq