Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.238 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
Woask schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:54:
Guys, kom net een hele vette motor tegen op marktplaats, eigenlijk precies wat ik zoek. Namelijk een CBR125R. Ik ga binnenkort afrijden voor AVD en ben op zoek naar een A1 motor. Nou gaan de meeste CBRetjes van na 2011 (heef tin 2011 een facelift gehad) voor 2500 a 3000. Heb zelf nog nooit een voertuig in bezit gehad, maar is dit wel te vertrouwen?
https://www.marktplaats.n...624&previousPage=lr&pos=7
Die verkoper wil in ieder geval geen enkele cent uitgeven aan de advertentie. De advertentie staat in 'onderdelen' (wat volgens mij nog steeds gratis is?) in plaats van 'motoren' (waar advertenties geld kosten). Of de motor is niet goed meer en hij verkoopt hem voor onderdelen? :+

Of de prijs juist is vind ik een beetje lastig, zoveel CBR 125's staan er niet te koop. Als je even zoekt dan vind je een 2005 model voor €1.800 en een 2011 model voor €1.750, en dus die van 2013 voor €1.500 Is die van 2005 dan veel te duur of die van 2011 en 2013 veel te goedkoop?

[ Voor 17% gewijzigd door Tankiej op 08-08-2017 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Woask schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:54:
Guys, kom net een hele vette motor tegen op marktplaats, eigenlijk precies wat ik zoek. Namelijk een CBR125R. Ik ga binnenkort afrijden voor AVD en ben op zoek naar een A1 motor. Nou gaan de meeste CBRetjes van na 2011 (heef tin 2011 een facelift gehad) voor 2500 a 3000. Heb zelf nog nooit een voertuig in bezit gehad, maar is dit wel te vertrouwen?
https://www.marktplaats.n...624&previousPage=lr&pos=7
Vraag hem waarom hij zo afwijkt van de prijs. Is hij daar niet open en eerlijk over, dan weet je al genoeg.

😲

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:15
FragFrog schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:33:
[...]

Tijd voor een slot met bewegingssensor? Heb zelf laatst een oxford slot gekocht in een aanbieding voor $30, krijg dat kl#t$ding niet eens van slot af zonder dat die begint te piepen :+ Bij elke beweging geeft'ie een zacht waarschuwingspiepje, en als je dan binnen 20 seconden opnieuw gaat morrelen gaat'ie keihard schreeuwen. No way dat je daarmee uberhaupt je motor van z'n standaard haald zonder het te merken.
Opzich een heel goed plan, maar ik ben weken aan het zoeken geweest naar een geschikt slot voor mijn motor, omdat ik geen opbergruimte heb. Ik moet er dus een hebben waar een beugel voor beschikbaar is.
spoiler:
Die zijn er niet veel :/

Ik heb nog eens na zitten denken over een manier om die lock-reminder mee te kunnen nemen. Ik denk dat ik maar gewoon een karabijnhaak (of zoiets) haal om hem om mijn frame heen te kunnen draaien en de lussen vast te kunnen maken. Zie mijn mad Paint-skills voor de locatie van het slot tijdens rijden (hint, links bovenin).
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/7019dfb76e0010b97e5c90a1bca81b5f.jpg
Als ik die reminder mee kan nemen door hem om de buizen daarvoor te wikkelen zou dat al mooi zijn.
Zal ik me hierbij dan ook nog eens officieel melden in dit topic? Ik begrijp uit de topicstart dat Virago's niet gewaardeerd worden, enfin, ben lekker toch erg blij met mijn oude bak, puh :Y)
Alles wordt hier gewaardeerd! Welkom in ieder geval 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:08
Afwijken van de prijs wil ook niet altijd wat slechts zeggen, misschien wil de beste verkoper er gewoon graag heel snel vanaf. Ook al meerdere keren gedaan met auto's, expres wat onder de gemiddelde prijs zodat ik er binnen een maand vanaf ben ipv dat ie nog 2-3 maanden belasting + verzekering staat te vreten voor de deur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:36:
[...]
Ik heb nog eens na zitten denken over een manier om die lock-reminder mee te kunnen nemen.
https://kriega.com/riderpacks/r3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
;w
Voor die prijs heb ik ook een 2-hands spatbordje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:30

steveman

Comfortabel ten onder

lolgast schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:36:
[...]

Alles wordt hier gewaardeerd! Welkom in ieder geval 8)
Jaaaa jaaa... stel je eens voor:
quote: eenOfAnderePipo
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2vrycNJ.png
Ja, superblij meeblabla voel me echt motorrijder bla bla ...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
lolgast schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:39:
[...]

;w
Voor die prijs heb ik ook een 2-hands spatbordje :9
Bij motor kleding outlet in Breda heb ik eens zo'n tasje van Alpinestars voor €15,- gescoord. Misschien is dat iets? Qua prijs iig een stuk aantrekkelijker :Y

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

De monster begon beetje olie te lekken. Dus ingespoten met Dasty. Daarna de spuit erover dat alles schoon was. Daarna woon werk gereden en zag dat er een druppel hing aan het olie filter. Olie filter even vaster gezet en probleem was weer opgelost.

Ondertussen rijden we alweer bijna een maand probleem vrij hahaha.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
steveman schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:40:
[...]

[...]
Touché :o
R0y. schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:41:
[...]

Bij motor kleding outlet in Breda heb ik eens zo'n tasje van Alpinestars voor €15,- gescoord. Misschien is dat iets? Qua prijs iig een stuk aantrekkelijker :Y
Oke, mijn andere argument dan. Verschrikkelijk :P. En hartstikke onpraktisch. Bij elke potentiële rit dat tasje meenemen voor een touwtje? Ik zie het mezelf nog niet doen :z
Tylen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:42:
De monster begon beetje olie te lekken. Dus ingespoten met Dasty. Daarna de spuit erover dat alles schoon was. Daarna woon werk gereden en zag dat er een druppel hing aan het olie filter. Olie filter even vaster gezet en probleem was weer opgelost.

Ondertussen rijden we alweer bijna een maand probleem vrij hahaha.
Dan hou jij het langer vol dan ik steeds... :+ Afslaan lijkt nu verholpen na 2 keer afstellen. Koelvloeistoflekkage speelt nog steeds. Daar is hij ook al 2 keer voor bij de dealer geweest. Het zijn elke keer maar een paar druppels (zeg 5 à 10) bij stilstaan dus ik ga er niet meer voor langs.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Hoi, laat ik mij ook maar is officieel melden in dit topic. Ik lees al een tijdje mee, maar nog niets gepost. Sinds een aantal maanden in het bezit van mijn (A) motorrijbewijs. Wist al voor mijn eerste rijles dat ik voor naked bike wilde gaan. Een tijd lang zitten twijfelen tussen een twee cilinder (Suzuki SV650n) of een vier cilinder (Suzuki GSR600). Beide zijn motoren die je weinig in het wild tegen komt en dus ook op marktplaats. Tijd lang marktplaats in de gaten gehouden tot er een mooie GSR600 te koop stond binnen mijn budget. Langs gegaan en na een proefrit maar meegenomen. Erg mooie motor naar mijn mening en rijd heerlijk. Enig minpuntje is dat er nieuwe bandjes op moeten, maar voor de rest in zeer goede staat. Heb er al wat kilometers opzitten. Had niet verwacht dat snelweg rijden zo vermoeiend kon zijn op een motor/nakedbike :P Rond de 120 gaat prima, maar als je richting de 180 of harder gaat is het niet te doen. Misschien maar beter ook :) In de toekomst gaat er wel een andere uitlaat onder (GPR Ghost) en monteer ik een andere kentekenplaat houder.

GSR600-1
GSR600-2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
lolgast schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:51:
[...]

Touché :o
[...]

Oke, mijn andere argument dan. Verschrikkelijk :P. En hartstikke onpraktisch. Bij elke potentiële rit dat tasje meenemen voor een touwtje? Ik zie het mezelf nog niet doen :z

[...]

Dan hou jij het langer vol dan ik steeds... :+ Afslaan lijkt nu verholpen na 2 keer afstellen. Koelvloeistoflekkage speelt nog steeds. Daar is hij ook al 2 keer voor bij de dealer geweest. Het zijn elke keer maar een paar druppels (zeg 5 à 10) bij stilstaan dus ik ga er niet meer voor langs.
Enige optie die ik dan nog kan bedenken is onderstaande:
Afbeeldingslocatie: http://www.empmotorparts.nl/images/stories/virtuemart/product/resized/luggage-carrier-ducati-996-web_350x350.jpg

Of zo'n leuk karretje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
R0y. schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:00:
[...]

Enige optie die ik dan nog kan bedenken is onderstaande:
[afbeelding]

Of zo'n leuk karretje!
Het begint op slowchat te lijken, maar:
Dat kan alleen bij de biposto en ik heb een monoposto :+. Die missen bevestigingspunten

Ik kijk wel hoe ver ik kom met een karabijnhaak. Soms moet je ook gewoon niet te moeilijk denken :D
Afbeeldingslocatie: https://www.karabijnhaken.nl/uploads/webshop/Karabijnhaak%2040mm%20RVS-0.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:05

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

steveman schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:40:
[...]

[...]
Ligt er natuurlijk aan wat voor verhaal er aan vast zit. ;)

Een motorrijdster bij ons rijdt tegenwoordig op een Gilera Fuoco omdat ze niet meer zo goed kon opstappen. Nu heeft ze het plezier in het motorrijden weer terug. Een andere rijdt op een BMW K-nogiets met zijspan, zodat hij met zijn kapotte heup (door ongeluk) geen problemen meer heeft om met de motor te manouvreren.

En ik zal je verklappen, die met dat zijspan heeft al vaker achter aan de groep gereden. Niet te lossen die kerel, alsof ie aan een sleepkabel hangt. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:53

Least Inkling

Product of the cold war

En je hebt natuurlijk ook nog de GS-rijders..

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:20:
[...]

Een motorrijdster bij ons rijdt tegenwoordig op een Gilera Fuoco omdat ze niet meer zo goed kon opstappen. Nu heeft ze het plezier in het motorrijden weer terug driewieler rijden gekregen. Een andere rijdt op een BMW K-nogiets met zijspan, zodat hij met zijn kapotte heup (door ongeluk) geen problemen meer heeft om met de motor te manouvreren.

En ik zal je verklappen, die met dat zijspan heeft al vaker achter aan de groep gereden. Niet te lossen die kerel, alsof ie aan een sleepkabel hangt. :+
FTFY :+

Maar klopt, er zijn mensen die gewoon niet meer op 'normale' motoren kunnen rijden (om wat voor reden dan ook). Dan is het mooi dat er modellen/oplossingen zijn waardoor ze toch mee kunnen doen!
Ik was een paar jaar geleden op zo'n georganiseerde motorreis van Horizon mee, daar was ook iemand op een zijspan bij. Bij hem was één van z'n onderbenen geamputeerd (weet niet meer of het nu links of rechts was). Met een zijspan en aangepaste motor (rempedaal/schakelpedaal verplaatst, welke het ook was), kon hij toch weer motorrijden. Dat vind ik dan wel tof :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ook gezien met een linkerkunstbeen niet kunnen schakelen, wel een systeem op het stuur.
Was wel regelmatig gevallen naar links, omdat ie niet snel en stevig genoeg zijn nepbeen kon verplaatsen.
Maar dat boeide hem niet zo, hij was blij dat ie weer reed. Respect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

wimmel_1 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:02:
Misschien dat ik 'm per-ongeluk ooit op 't stuurslot zet op het moment dat ik de sleutel te ver door draai, maar nee.... Ook niet op stuurslot, dus.
Ik moet van m'n verzekering. Die keren alleen uit als ie met 2 sloten vast staat. Eén slot is minimaal een ART4 goedgekeurd slot en een ander mag het standaard slot zijn van de motor :) Ik ga ze gelijk even mailen of dat ook geldt voor niet-kettingsloten. Mijn kettingslot weegt 5 kg en dat neemt dus niet zo makkelijk mee, en bovendien is de keuring ervan verlopen. Als ik een ART4 schijfremslot mag gebruiken dan is eea al een stuk makkelijker :)
wimmel_1 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:43:
[...]

Misschien dat de motorfiets fabrikanten beter eens iets ontwikkelen wat, net zoals een stuurslot, direct in de achterbrug aanpakt zodat 't achterwiel onmogelijk meer "rond" kan? Maar ook dat is tegenwoordig eigenlijk vrij overbodig doordat de motor niet eens meer gestart kan worden zónder een corresponderende sleutel (ECU/Contactslot/Sleutel) en je die combi niet zomaar opnieuw los kunt kopen......
Hondje onder het achterwiel en ook dat probleem is opgelost :Y)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

tdw schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:07:
[...]

Ik moet van m'n verzekering. Die keren alleen uit als ie met 2 sloten vast staat. Eén slot is minimaal een ART4 goedgekeurd slot en een ander mag het standaard slot zijn van de motor :) Ik ga ze gelijk even mailen of dat ook geldt voor niet-kettingsloten. Mijn kettingslot weegt 5 kg en dat neemt dus niet zo makkelijk mee, en bovendien is de keuring ervan verlopen. Als ik een ART4 schijfremslot mag gebruiken dan is eea al een stuk makkelijker :)

[...]

Hondje onder het achterwiel en ook dat probleem is opgelost :Y)
Als schijfremslot art4 is, mag het. Zoek maar op in je voorwaarden voor de zekerheid :)

@lolgast wees voorzichtig met zo'n haak en reminder aan je frame: dat gaat schuren en maakt je hele lak lelijk. Is zo'n klein 'zadeltasje' voor op de fiets niet wat? Die kan je daar vast wel goed vastzetten. Eventueel met tie-wraps extra zekeren.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
In oktober moet ik voor mijn werk naar Londen. Ik twijfel om met de motor te gaan. Heeft iemand dit weleens gedaan? Zou dit het waard zijn of zijn het vooral saaie wegen, veel kans op regen en hogere kosten (vliegen wordt betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dit is overigens wel een reden om bij de volgende motor radiale remmen te willen. Is soms alleen een beetje pielen met vooruit- en achteruitlopen om het gaatje precies uit te laten komen waarschijnlijk..
http://roadlok.com/
noes schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:10:
[...]

@lolgast wees voorzichtig met zo'n haak en reminder aan je frame: dat gaat schuren en maakt je hele lak lelijk. Is zo'n klein 'zadeltasje' voor op de fiets niet wat? Die kan je daar vast wel goed vastzetten. Eventueel met tie-wraps extra zekeren.
Mijn frame (van het zadel) heeft geen lak :+. Maar bedankt voor de waarschuwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

noes schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:10:
[...]

Als schijfremslot art4 is, mag het. Zoek maar op in je voorwaarden voor de zekerheid :)
Ja, behalve dan dat ze de uitsluitingen op de voorwaarden ook weer behoorlijk SMART hebben geformuleerd.
U bent niet verzekerd voor schade of verlies omdat u niet voorzichtig genoeg bent. Dit geldt bij:
- Diefstal of poging tot diefstal van uw motor
[...]
U bent niet voorzichtig genoeg als u bijvoorbeeld:
- uw motor niet goed beveiligt. Zie ook artikel 12.2
Artikel 12.2 is dan weer het ART4/5-slot artikel.

Ben je voorzichtig genoeg als ie enkel met schijfremslot ART5 vast staat? Vast wel, maar ik wil het wel even zeker weten voordat ik tot aanschaf over ga. Je kunt namelijk voorzichtiger zijn (door bijv. een kettingslot en een paal te gebruiken) :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:43
lolgast schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:14:
Dit is overigens wel een reden om bij de volgende motor radiale remmen te willen. Is soms alleen een beetje pielen met vooruit- en achteruitlopen om het gaatje precies uit te laten komen waarschijnlijk..

[...]

Misschien veel te simpel gedacht, maar dat touwtje past toch ook prima in je jaszak? Waarom zo moeilijk doen met bevestigen aan je motor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:20:
[...]

Een motorrijdster bij ons rijdt tegenwoordig op een Gilera Fuoco omdat ze niet meer zo goed kon opstappen. Nu heeft ze het plezier in het motorrijden weer terug. Een andere rijdt op een BMW K-nogiets met zijspan, zodat hij met zijn kapotte heup (door ongeluk) geen problemen meer heeft om met de motor te manouvreren.

Die dingen die je noemt zijn wel even andere koek dan die auto die ik poste he. En ook zullen ze niet met zo'n lulverhaal komen als wat ik onder dat plaatje zette :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
bolleh schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:37:
[...]

Misschien veel te simpel gedacht, maar dat touwtje past toch ook prima wellicht in je jaszak? Waarom zo moeilijk doen met bevestigen aan je motor?
Fixed that. Maar daar kan ik ook nog naar kijken inderdaad. Ik denk alleen dat het niet zo lekker zit, want hij zou dan in mijn borstzak aan de binnenkant moeten. Aangezien het pak behoorlijk strak zit drukt dat al gauw tegen mijn ribben.
* lolgast heeft geen natuurlijk dempingsmateriaal op zijn lichaam :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ProfaNe schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:51:
Had niet verwacht dat snelweg rijden zo vermoeiend kon zijn op een motor/nakedbike :P
Dat is een kwestie van wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Damn zo'n mt-07 rijdt best lekker zo te zien (mooi geluidje ook) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:34:

[video]
Is dat Schaaf? :/

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

lolgast schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:51:
[...]
Ik heb een luchtgekoeld ding. Dus dat scheelt ;) Ach dat hoort bij de Ducati Experience ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Het lijkt er wel op he? Zelfde handschoenen, rechter wijsvingertje op dezelfde houding..

@Least Inkling Je hebt overal mensen voor blijkt maar weer :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[video]
Hey, een after market stuur zo te zien, heb er ook een van ABM gemonteerd op m'n cbr. Maar wat nou het verschil maakt op een MT-07 tov standaard?

https://www.1000ps.de/mot...-die-yamaha-mt-07-14009#9

zoiets zal er wel op zitten.

en zo te zien een stukje computer vision om die blur op de juiste plek te houden, wellicht een leuk hobbyprojectje...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l2xKTwl.png

Band 1 binnen, weer naar kantoor lopen... Nu wel de fietssleutel meenemen O-)

[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 08-08-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online

[video]
Wat een mooi apparaat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Die roadlock lijkt me geniaal, maar geen enkel keurmerk te vinden op de site. Heb ze al 2x gemaild met vragen daarover, geen antwoord. Ook een buitenlands keurmerk kan soms geaccepteerd worden door je verzekering, kwestie van navragen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oh, hier de lijst met verbouwingen:
Schaaf testet die 1000PS MT-07! Neues Öhlins Federbein, Akrapovic Auspuff und jede Menge ABM Teile.
Verbaute Teile:
Fahrwerk:
Front: Öhlins 22mm Cartridge Kit, lineare Gabelfeder
Federbein: Öhlins S46DR1
Auspuff: Akrapovic S-Y7R1-HAFT
Teile von ABM:
Lenker "Streetbike booster" + "varioRiser" Klemmblöcke KIT
Griffgummi ‚ergoGrip‘
Lenkerenden ‚basicCap‘
Frontmaske mit Tachohalter
Spiegel ‚epo‘

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:39

Winkiller

De Mopperpot

Haha soldatenzakken, nee doe mij maar de panniers als er iets mee moet.

Afbeeldingslocatie: https://im.rediff.com/getahead/2015/jun/26kawasaki-versys-1000-5.jpg

Niet de mijne maar een geleend plaatje, ik heb ze wel maar gebruik ze bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09

[...]
Die zit op m'n nieuwe KTM :)
Ik krijg binnenkort de bijbehorende slotbout binnen. Daar zit een verende pen in, dus na het op slot zetten valt volgens mij die pen in een gat van je remschijf als je de motor iets beweegt. Wel jammer dat het geen art4 is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Maegrim schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:02:
[...]

[...]

Wel jammer dat het geen art4 is..
Da's inderdaad erg jammer, moet je alsnog een ****-slot (4 sterren, of...?) ergens vandaan toveren.

Op zich zijn er oplossingen, ook voor als er niet een door de fabrikant wordt aangedragen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tx69Weo.png

/me Denkt aan een stuk aluminium met 2x 17.5mm gaten er in, en nog eens 2 dwars op die richting... en dan vastklemmen aan de duostepsteun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Maegrim schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:02:
[...]

Die zit op m'n nieuwe KTM :)
Ik krijg binnenkort de bijbehorende slotbout binnen. Daar zit een verende pen in, dus na het op slot zetten valt volgens mij die pen in een gat van je remschijf als je de motor iets beweegt. Wel jammer dat het geen art4 is..
Er zit helemaal geen enkele goedkeuring op voor zover ik kan vinden. Ze hebben blijkbaar ooit een Thatcham Certification gehad, maar die is per december 2013 verlopen.

Vraag me af waarom fabrikanten daar mee samen zouden werken. Voor wat ik kan vinden doen in ieder geval KTM, Aprilia en Ducati daar aan mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 23:17
lolgast schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:16:
[...]

Fixed that. Maar daar kan ik ook nog naar kijken inderdaad. Ik denk alleen dat het niet zo lekker zit, want hij zou dan in mijn borstzak aan de binnenkant moeten. Aangezien het pak behoorlijk strak zit drukt dat al gauw tegen mijn ribben.
* lolgast heeft geen natuurlijk dempingsmateriaal op zijn lichaam :+
Met zo'n Ducati moet je toch zowiezo een tasje mee voor de onderdelen die er onderweg afvallen? Kan je reminder makkelijk bij in })

Anyway, kan je de beugel van je slot niet door je reminder doen en dan je slot dicht, dan blijf hij ook zitten en neemt het geen plaats extra in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 20:11
steveman schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:00:
Oh, hier de lijst met verbouwingen:

[...]
Lekker, was al benieuwd naar de upgrades. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Zijspannen, supergaaf vind ik die dingen. Ik wil er ook wel eentje, kan ik mijn zoontje naar school brengen later en indruk maken op de jonge moedertjes en blonde juffen 8)

Heb ooit eens een supersport gezien met een zijspan die ook meedraaide in de bochten. Die supersport in kwestie had óók nog eens wielen zonder spaken. Was ergens begin de jaren negentig op vakantie in Hongarije. Waren Nederlanders trouwens. Helaas geen foto van.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:12
Wat is er mis met brunette juffen? :(

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 17:39

Winkiller

De Mopperpot

Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/99734b_154b6aad8cf8453f9e0c289205ee9c78.jpg

zoiets ? of ga je voor..

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-trailers.nl/fotos/botszijspan.jpg

_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

FastFred schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:35:
Wat is er mis met brunette juffen? :(
Nog mooier: een rode juf, met zo'n klein zwart brilletje waar ze dan zo sexy overheen kan kijken :9~ O+
Ge-Wel-Dig _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door Vrijdag op 08-08-2017 16:38 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
Vrijdag schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:38:
[...]

Nog mooier: een rode juf, met zo'n klein zwart brilletje waar ze dan zo sexy overheen kan kijken :9~ O+
:9~ oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
steveman schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:11:
[...]

Da's inderdaad erg jammer, moet je alsnog een ****-slot (4 sterren, of...?) ergens vandaan toveren.

Op zich zijn er oplossingen, ook voor als er niet een door de fabrikant wordt aangedragen.

[afbeelding]

/me Denkt aan een stuk aluminium met 2x 17.5mm gaten er in, en nog eens 2 dwars op die richting... en dan vastklemmen aan de duostepsteun...
Let op dat hij niet helemaal vol loopt met prut. Ik had een schijfremslot op de duo stepjes van de F800GS. Die was na een middagje offroaden compleet onbruikbaar zo vol met zand zat hij. Heb hem met veel moeite kunnen schoonmaken maar toen het flink begon te vriezen vroor hij vast aan de motor en omdat ik te lui was om hem er af te halen is hij toen compleet vastgeroest door de pekel die winter. Het binnenwerk was compleet aan gort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

GBTW schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:56:
[...]

Let op dat hij niet helemaal vol loopt met prut. Ik had een schijfremslot op de duo stepjes van de F800GS. Die was na een middagje offroaden compleet onbruikbaar zo vol met zand zat hij. Heb hem met veel moeite kunnen schoonmaken maar toen het flink begon te vriezen vroor hij vast aan de motor en omdat ik te lui was om hem er af te halen is hij toen compleet vastgeroest door de pekel die winter. Het binnenwerk was compleet aan gort.
Ai, da's wel een ervaring om te delen ja!

Nu probeer ik wel zo min mogelijk offroad en door pekel te gaan met m'n Street Triple :+

Schuifje voor het sleutelgat dicht doen kan dus zeker geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:43
steveman schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:59:
[...]

Ai, da's wel een ervaring om te delen ja!

Nu probeer ik wel zo min mogelijk offroad en door pekel te gaan met m'n Street Triple :+

Schuifje voor het sleutelgat dicht doen kan dus zeker geen kwaad.
En ook met tectyl / ketting spray of olie insprayen ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een Yamaha XJ6 meegekregen omdat m'n Duc een beurt krijgt.. wat een waardeloos windscherm zeg. De wind komt vol op je hoofd, veel meer herrie dan op m'n Monster waar ik totaal geen windbescherming heb. Achter het windscherm gaan zitten is ook niet echt een optie want dan moet je op de tank gaan liggen.

Zo'n 4 cilinder is ook een stuk saaier om te rijden vind ik. Bij de Monster 'moet' je wel schakelen anders rijd het gewoon niet fijn :P, bij de XJ6 kan je volgens mij nog in de hoogste versnelling wegrijden. Enige is dat je wat hoger in de toeren iets meer power hebt.. dat is bij de Monster wel een stuk minder.

Overigens zitten er Pilot Road 4's op de Yamaha, erg fijne banden! (In de regen vanmiddag tenminste...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:38

-tom-562

Oliesjeik

[video]
Poh, die is flink aan het jagen met dat apparaat :P Zo'n MT-07 klinkt echt heel vet, hier in Arnhem rijdt er 1 met zo'n Akra met een gat waar een aardappel in kan. Echt een heel bruut geluid 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 18:33:
[...]

Poh, die is flink aan het jagen met dat apparaat :P Zo'n MT-07 klinkt echt heel vet, hier in Arnhem rijdt er 1 met zo'n Akra met een gat waar een aardappel in kan. Echt een heel bruut geluid 8)
Over jagen gesproken, deze knakker trekt zijn BMW ook wel aardig open >:)

[YouTube: https://youtu.be/yis2DUlNs7I]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:17:
[...]

Over jagen gesproken, deze knakker trekt zijn BMW ook wel aardig open >:)

[video]
Is maar goed dat is TC heeft want die is aardig aan het werk :P

Verder natuurlijk leuk zo rijden, maar vroeg of later gaat het fout. Kijk maar naar Schaaf bijvoorbeeld. Mooi om te zien is het wel natuurlijk :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:08

Bommes

Capo del formaggio

Neergestort in een hotel...
In Frankrijk gerund door Polen waarvan de helft niet eens Frans of Engels spreekt, en de serveersters er uit zien alsof ik dadelijk zo een grote zwarte leren bank aantreft in mijn kamer en een camera op statief in de hoek.. :X :P

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502216341-800-x-600px-IMG_20170808_115203.jpg
* Bommes heeft nog nooit zoveel regen op zijn helm gehad.

En dat met alleen een regenbroek, doorwaai zomer handschoenen en een niet waterdichte jas.. >:)

Hier wifi dus zal eens in een verslagje duiken vanavond, alhoewel de upload echt compleet bagger is... :N

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:24:
In Frankrijk gerund door Polen waarvan de helft niet eens Frans of Engels spreekt, en de serveersters er uit zien alsof ik dadelijk zo een grote zwarte leren bank aantreft in mijn kamer en een camera op statief in de hoek.. :X :P

[afbeelding]
* Bommes heeft nog nooit zoveel regen op zijn helm gehad.

En dat met alleen een regenbroek, doorwaai zomer handschoenen en een niet waterdichte jas.. >:)

Hier wifi dus zal eens in een verslagje duiken vanavond, alhoewel de upload echt compleet bagger is... :N
Hoe kan dat nou? Het is toch áltijd mooi weer waar jij bent? :P

Trouwens, pics van die serveersters? :9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chaot
  • Laatst online: 16:36
FragFrog schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:33:
[...]

Zal ik me hierbij dan ook nog eens officieel melden in dit topic? Ik begrijp uit de topicstart dat Virago's niet gewaardeerd worden, enfin, ben lekker toch erg blij met mijn oude bak, puh :Y)

[...]
Virago's niet gewaardeerd?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qACwuwkl.jpg

Daar ben ik het niet mee eens. Deze zomer met mijn 250 CCtje een paar mooie toertochtjes gedaan. 2 keer de
Pyreneeën over, omdat ik van Madrid naar Toulouse moest. Ook een rondje Noord-Portugal/Galicië omdat ik naar Vigo moest...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MPS2DyFl.jpg

Mooi beladen met mijn combinatie van Kriega 30+20+10+5. De perfecte rugstuun voor als ik rustig onderuit met mijn voeten op de extra voetsteunen zit en stoort me niet als ik beter ga zitten voor de leukere bochten :) .

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3mdMy3Ul.jpg

Met een 250je kan je mooie tochtjes doen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
De leukste motor is degene die je onder je kont hebt niet waar..... Tenzij die op grond ligt.

Tenere val

Man man man, toch wel minuutje of twintig en een paar liter zweet gekost om haar uit de greppel te trekken. Gelukkig alleen klein stukje van koppelingshendel afgebroken en stuur klein beetje recht moeten zetten. Voortaan toch ff twee keer nadenken welke paadjes ik pak als het net flink geregend heeft(groene spul links is letterlijk moeras).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Jay-P schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:15:
De leukste motor is degene die je onder je kont hebt niet waar..... Tenzij die op grond ligt.

[afbeelding]

Man man man, toch wel minuutje of twintig en een paar liter zweet gekost om haar uit de greppel te trekken. Gelukkig alleen klein stukje van koppelingshendel afgebroken en stuur klein beetje recht moeten zetten. Voortaan toch ff twee keer nadenken welke paadjes ik pak als het net flink geregend heeft(groene spul links is letterlijk moeras).
Maar het is achteraf wél een mooi verhaal wat je kan vertellen en gelukkig valt de schade redelijk mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:46
Chaot schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:38:
[...]

Virago's niet gewaardeerd?
Nouja, in de topicstart staat
[...] en iemand anders wilt graag op een chopper rijden (Savage 650 :+, of erger nog, een virago! )
Maar mooie motor heb je daar _/-\o_ ik sta er een beetje verbaast van hoeveel er aan bagage op past, hoop op die van mij ook nog eens richting Zuid Europa te gaan :Y)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik wel een cruiser fan maar een Virago, Savage of Rebel zijn wel heel kleine choppers. Ze zijn wel leuk te verbouwen naar een scrambler of een tracker.

Denk dat de meeste mensen waaronder ik deze kleine choppers overslaan en naar de 1000cc en hoger modellen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaot
  • Laatst online: 16:36
Tja, hier in Spanje kan je niet direct voor je A gaan, maar verplichten ze je om 2 jaar met A2 rond te rijden.
Tel daarbij op dat de meeste van m'n kilometers in Madrid stad zijn + dat mijn vriendin de moto ook gebruikt, en ze een echte Spaanse is van 1m56, dan begrijp je de kleine versie misschien beter.

Als de 2 jaar om zijn ga ik wel de belasting betalen voor het volle A rijbewijs (geen examen, vraag me nu niet waarom) wil ik wel iets groters. Maar in de tussentijd vermaak ik me prima en raak ik steeds meer en meer gehecht aan het beestje.
Een verbruik van 3.3 l/100km helpt ook goed bij de lange tochten :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Chaot schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 07:27:
Tja, hier in Spanje kan je niet direct voor je A gaan, maar verplichten ze je om 2 jaar met A2 rond te rijden.
Tel daarbij op dat de meeste van m'n kilometers in Madrid stad zijn + dat mijn vriendin de moto ook gebruikt, en ze een echte Spaanse is van 1m56, dan begrijp je de kleine versie misschien beter.

Als de 2 jaar om zijn ga ik wel de belasting betalen voor het volle A rijbewijs (geen examen, vraag me nu niet waarom) wil ik wel iets groters. Maar in de tussentijd vermaak ik me prima en raak ik steeds meer en meer gehecht aan het beestje.
Yep, ik snap het :) Trouwens dit vind ik wel heel aardige zelfbouw Virago's:

[YouTube: https://youtu.be/MZK89OgY5Go]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Chaot schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:38:
[...]

...mooie foto's...

Met een 250je kan je mooie tochtjes doen!
Met elke motor kun je een mooie tocht doen :)
Kan er niet altijd bij dat mensen in NL of BE blijven. Ja, Australie is heel vet, maar een paar honderd km verder vind je de grootste speeltuin die je maar kunt bedenken.
Jay-P schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:15:

[afbeelding]

Welke banden heb je? Ik maakte die fout in Frankrijk (Vogezen) ook :P , dacht even een bermpje mee te moeten nemen, alleen er was geen berm..
Bommes schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:24:
Dat viel me ook al op in Oostenrijk, best wel een aantal hotels zijn overgenomen door Poolse families
Die serveersters heb ik dan weer niet gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

M'n GSX-R is verkocht :'(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Daarvoor stond hij toch te koop :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

lolgast schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:53:
[...]

Daarvoor stond hij toch te koop :P
Klopt, maar het doet toch altijd een beetje pijn als je je eerste 'echte' motor (mijn eerste motor was een krijgertje en een oude frikandel :P) ziet vertrekken na 5,5 jaar in bezit te hebben gehad (ik heb nog nooit zo lang een voertuig gehad, op mijn brommertje na dan, die heb ik al 12 jaar :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan je nu eindelijk een XT660X kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ondanks dat de link in de signature al maanden deaud is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 10:58:
[...]

Dan kan je nu eindelijk een XT660X kopen :P
Haha idd :P Dat wordt pas in het voorjaar wss. Voorlopig kan ik al m'n geld kwijt in ons pas gekochte huis :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

tdw schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:20:
[...]

Ja, behalve dan dat ze de uitsluitingen op de voorwaarden ook weer behoorlijk SMART hebben geformuleerd.

[...]
Artikel 12.2 is dan weer het ART4/5-slot artikel.

Ben je voorzichtig genoeg als ie enkel met schijfremslot ART5 vast staat? Vast wel, maar ik wil het wel even zeker weten voordat ik tot aanschaf over ga. Je kunt namelijk voorzichtiger zijn (door bijv. een kettingslot en een paal te gebruiken) :)
Antwoord terug. Zoals verwacht maken ze geen onderscheid (en dus hoeft de motor ook niet aan een paal vast). Da's wel ideaal, scheelt een hele hoop ruimte in m'n koffer :+

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Least Inkling schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 08:55:

Welke banden heb je? Ik maakte die fout in Frankrijk (Vogezen) ook :P , dacht even een bermpje mee te moeten nemen, alleen er was geen berm..
TKC80 al is achter wel bijna aan vervanging toe wat natuurlijk niet helpt, was in eerste instantie erg tevreden over maar de voorband heeft nu wel een 'vervelend' slijtage patroon. Noppen naast loopvlak zijn nogal schuin afgesleten wat ik toch wel goed merkte op weg hierheen door de Ardennen(zit nu in noord-frankrijk, zeg maar ten westen van Vogezen). Beetje zoekende over oneffenheden en vibreert wel een beetje. Misschien dat ik de voorband even omkeer voor ik terug naar NL rijd , schijnt te helpen met slijtage patroon.

Zit nu toch te denken aan k60 scout oid. Iemand tips? Ondanks dat ik 95% asfalt doe wil ik toch wel een setje waarmee je aardig uit de voeten kunt van het asfalt af. Wil toch ook wel een keertje wat zanderige paadjes pakken in Brabant. Hier is het voornamelijk wat hardere/stenige ondergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Zo dat was fun gisterenavond vol in de regen/hagel bui ^_^ dat was weer een tijd geleden dat het zo heftig ging wind viel nog wel mee maar goed mijn regenbroek is afgeschreven Dus tijd voor wat beters was wel tevreden met de pasvorm alleen dat lek zijn is wel een dingetje.

Kwam nog wel een duitser tegen die graag geen ruimte gaf aan motorrijders had de memo niet gekregen dat file rijden gewoon mag. Maar goed zonder al te veel problemen in amersfoort aangekomen. Maar goed vandaag moest ik wel even met mijn winter jas en jean broek naar het werk omdat mijn broek nog niet echt heel droog geworden was na een nacht drogen. Morgen is het wel weer droog. kan ik mijn combi weer aan dat is toch altijd een stuk beter dan 'textiel' Maar moet zeggen dat een jeans model broek ook best prima is misschien iets minder veilig maar goed genoeg zeker met de extra bescherming er in. Alleen de broek is niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:56
MeZZiN schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:38:
Zo dat was fun gisterenavond vol in de regen/hagel bui ^_^ dat was weer een tijd geleden dat het zo heftig ging wind viel nog wel mee maar goed mijn regenbroek is afgeschreven Dus tijd voor wat beters was wel tevreden met de pasvorm alleen dat lek zijn is wel een dingetje.

Kwam nog wel een duitser tegen die graag geen ruimte gaf aan motorrijders had de memo niet gekregen dat file rijden gewoon mag. Maar goed zonder al te veel problemen in amersfoort aangekomen. Maar goed vandaag moest ik wel even met mijn winter jas en jean broek naar het werk omdat mijn broek nog niet echt heel droog geworden was na een nacht drogen. Morgen is het wel weer droog. kan ik mijn combi weer aan dat is toch altijd een stuk beter dan 'textiel' Maar moet zeggen dat een jeans model broek ook best prima is misschien iets minder veilig maar goed genoeg zeker met de extra bescherming er in. Alleen de broek is niet goed genoeg.
Blokkeerde hij je expres of maakte hij gewoon geen ruimte? Het is niet verplicht dat auto's uit de weg voor je gaan en je zou er ook niet vanuit moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Chaot schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 07:27:

De nieuwe Rebel vind ik best tof en krijgt ook aardig wat positieve reviews :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/NjMVZCqEFJ4/hqdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

MeZZiN schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:38:
Kwam nog wel een duitser tegen die graag geen ruimte gaf aan motorrijders had de memo niet gekregen dat file rijden gewoon mag.goed genoeg.
In Duitsland is het verboden, dus dat zou er het een en ander mee te maken kunnen hebben.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Tja, Veel duitsers weten niet dat het in NL wel mag. Ik heb tijdens bloemetjesdag in Groningen ook wel eens een naschreeuwende Duitser gehad omdat ik aan het filteren was richting Sontplein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Afgelopen week een keer in de regen thuisgekomen en in de haast m'n hoes eroverheen gedaan. Wil ik gaan rijden, zie ik m'n sleutel nog in het contact staan op 'On'. Fijn, je raadt het al: lege accu.

Ik denk: weet je wat, ik haal m'n accu er uit en laadt hem op (aangezien ik nog geen kabeltje voor de druppellader heb aangesloten). Alle schroefjes los op ééntje na, die heeft de vorige eigenaar dolgedraaid..

Iemand tips om hem er nog fatsoenlijk uit te krijgen? Een elastiekje ertussen heb ik al geprobeerd, zonder succes. Er zit denk ik weinig anders op dan uitboren?

https://imgur.com/a/lExa1
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/lExa1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Conteaster schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:34:
Afgelopen week een keer in de regen thuisgekomen en in de haast m'n hoes eroverheen gedaan. Wil ik gaan rijden, zie ik m'n sleutel nog in het contact staan op 'On'. Fijn, je raadt het al: lege accu.

Ik denk: weet je wat, ik haal m'n accu er uit en laadt hem op (aangezien ik nog geen kabeltje voor de druppellader heb aangesloten). Alle schroefjes los op ééntje na, die heeft de vorige eigenaar dolgedraaid..

Iemand tips om hem er nog fatsoenlijk uit te krijgen? Een elastiekje ertussen heb ik al geprobeerd, zonder succes. Er zit denk ik weinig anders op dan uitboren?

[afbeelding]
Je zou er nog met een dremel een sleuf in kunnen slijpen zodat je 'm met een 'minnetje' los kunt draaien, of anders een één maat te grote inbus/torx erin kunnen rammen. Anders wordt het uitboren ja.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Sleufje in slijpen en losdraaien met een platkop schroevendraaier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 18:19

[afbeelding]
Kan je hem niet aanduwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
tdw schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:15:
[...]

In Duitsland is het verboden, dus dat zou er het een en ander mee te maken kunnen hebben.
Dat waarschijnlijk, vind het niet netjes.
Aschtra schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:02:
[...]
Blokkeerde hij je expres of maakte hij gewoon geen ruimte? Het is niet verplicht dat auto's uit de weg voor je gaan en je zou er ook niet vanuit moeten gaan.
Nee hij blokkeerde express toen ik aankwam rijden ging hij gelijk naar de middenlijn toe met de wielen tegen de middellijn aan. Snap dat niet iedereen ruimte geeft (volvo rijders o.a. erg irritant) je hoeft voor mij ook geen ruimte te gegeven maar gewoon netjes rijden dan kan ik er al prima langs.

Ik kan als iemand gewoon netjes in het midden en zelfs meer naar de middellijn rijdt nog makkelijk er tussen door maar zo niet natuurlijk dus even gewacht op een gaatje er lang gegaan maar was wel erg irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[afbeelding]
Die schroef is geen schroef maar een bout... En die bout s niet dol maar heeft een vernachelde "kop" ("dol" is 'ie pas als de boutdraad niet meer lekker in de groef van de moer draait).

Sleufje er in maken (met een dremel?) en vervolgens met een normale platte schroevendraaier er uit draaien, vervolgens die bout bij 't oud ijzer gooien en een passende bout zoeken welke wél goed is. ;)

En onder 't motto van "ALLES past met een HAMER!! Zoniet dan is de hamer té klein": Je kunt er ook een overmaat INBUS bitje in slaan.... Maar dan kun je dat bitje achteraf óók weg flikkeren :9

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 09-08-2017 17:10 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

wimmel_1 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:58:
[...]

Die schroef is geen schroef maar een bout...
In de volksmond is het verschil tussen een schroef en een bout het verschil tussen een verlopende schroefdraad en een gelijkblijvende schroefdraad-diameter over de lengte van de bout. De 'juiste' definitie is echter dat bij een bout de steel voorzien is van een kop die meestal zeskantig is en waarmee de bout aan de buitenkant aangedraaid kan worden (volgens NEN 5501). Wordt de mogelijkheid tot aandraaien verkregen door een uitsparing in de kop, dan spreekt men van een schroef. De uitsparing daarbij kan bijvoorbeeld zijn een rechte sleuf, een kruissleuf, een binnenvierkant of -zeskant, een zespuntige ster of een twaalfpuntige ster. Bijvoorbeeld: een "moerbout" en een "houtschroef".

[ Voor 7% gewijzigd door tdw op 09-08-2017 17:01 ]

~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:58:
[...]

Die schroef is geen schroef maar een bout... En die bout s niet dol maar heeft een vernachelde "kop" ("dol" is 'ie pas als de bootdraad niet meer lekker in de groef van de moer draait).

Sleufje er in maken (met een dremel?) en vervolgens met een normale platte schroevendraaier er uit draaien, vervolgens die bout bij 't oud ijzer gooien en een passende bout zoeken welke wél goed is. ;)

En onder 't motto van "ALLES past met een HAMER!! Zoniet dan is de hamer té klein: Je kunt er ook een overmaat INBUS bitje in slaan.... Maar dan kun je dat bitje achteraf óók weg flikkeren :9
Je snapt toch wat ik bedoel? :+
Een vriend van me kwam net ook met het idee met een hamer, hij is er dus uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mischien makkelijker: Schroeven hebben een andere "draad" opbouw dan boutjes en zijn (meestal) zelf-tappend. Op een schroef kun je ook geen moertjes draaien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

wimmel_1 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:04:
[...]

Mischien makkelijker: Schroeven hebben een andere "draad" opbouw dan boutjes en zijn (meestal) zelf-tappend. Op een schroef kun je ook geen moertjes draaien.
In dat geval is het een Schrödingers-verbinding. Het is vanaf de foto niet te zien of het een bout of schroef is, dus is het beiden. Ook opgelost :+

~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tdw schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:12:
[...]

In dat geval is het een Schrödingers-verbinding. Het is vanaf de foto niet te zien of het een bout of schroef is, dus is het beiden. Ook opgelost :+
Hou op, hou op :P

De gemiddelde Japanse motorfiets wordt mishandeld met "PH" schroevendraaiers door de bezitters van die fietsen. Mag je later nog eens proberen om met een wél passende JIS set aan schroevendraaiers iets los te krijgen zonder iets te hoeven slopen bij zo'n machine.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 09-08-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[afbeelding]
Tijdje terug ook gehad. Uitboren, torx bit erin rammen, losdraaien.

steveman in "Het grote motortopic deel 19"
418O2 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:39:
[...]

Kan je hem niet aanduwen?
660cc eencilinder... Wordt lastig denk ik. Met de achterband op temperatuur glijdt ie ook al bij lomp terugschakelen, koud bumpstarten zal wel niet veel makkelijker gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door steveman op 09-08-2017 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

wimmel_1 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:23:
[...]

Hou op, hou op :P

De gemiddelde Japanse motorfiets wordt mishandeld met "PH" schroevendraaiers door de bezitters van die fietsen. Mag je later nog eens proberen om er met een wél passende JISS set aan schroevendraaiers bij zo'n machine iets los te krijgen zonder iets te hoeven slopen.
Da's een valide punt. Heb je ook nog tips over waar je een fatsoenlijke set JIS schroevendraaiers vandaan kunt halen?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tdw schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:27:
[...]

Da's een valide punt. Heb je ook nog tips over waar je een fatsoenlijke set JIS schroevendraaiers vandaan kunt halen?
Bij "Sacco" in Soest. Je kunt er op afspraak ook gewoon even langs rijden (lees: aangaan ;) ).

https://www.autogereedsch.../schroevendraaiers-j-i-s/

Sacco = Mechanic op MF, overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 09-08-2017 17:32 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Pompompidom... Karma noemen ze dat ;)

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1502293116.jpg

Was wel eigen schuld dikke bult. Vanmorgen dikke tegenwind dus verbruik lag hoger ;). Redde het dus net niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Tylen : HOE herkenbaar. Ik dácht een aantal jaar geleden met m'n 2K8 R6 nog wel genoeg brandstof te hebben om naar Assen te rijden (TT), waarbij ik wist dat het eerste tankstation een BP bij knooppunt "Paalgraven" (Oss) was. Die knuppels waren alleen op Zaterdag pas om 08:00 uur open dus de volgende stop was bij Arnhem..... Dat haalde ik nét niet (500Mtr. te kort) en dan is 500Mtr. duwen met een RJ15 érg ver.... Zeker als je maten allemaal lachend met een kop koffie in d'r hand staan te wachten bij 't tankstation :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Vandaag even aan het knutselen geweest :)

Originele stuur (63cm)vervangen voor een streetbar(83cm) 8)

Alleen even tot vrijdag wachten tot ik een rondje kan gaan rijden. Hopelijk is het dan mooi weer anders word het zaterdag ochtend of een week later pas.

Pics; Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sZY5VvMl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uabFGQql.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Kny2Dsfl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FG1IvMzl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HQCsu4Jl.jpg

Was wel even iets lastiger om in de schuur te komen :+

[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 09-08-2017 18:26 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Uhm, nee, wat Conteaster daar heeft is een metaalschroef met inbus kop....

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 09-08-2017 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:25:
Vandaag even aan het knutselen geweest :)

Originele stuur (63cm)vervangen voor een streetbar(83cm) 8)

Alleen even tot vrijdag wachten tot ik een rondje kan gaan rijden. Hopelijk is het dan mooi weer anders word het zaterdag ochtend of een week later pas.

Pics; [afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Was wel even iets lastiger om in de schuur te komen :+
Dat heb je vlot gedaan, paar dagen geleden vroeg je nog of het wat zou zijn. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:05

thijsco19

KTM 990 SMT

wimmel_1 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:04:
[...]

offtopic:
Will niet heel vervelend zijn :+ maar dat was toch echt een inbusschroef.
Lees zijn quote nog maar eens.

Je hebt dus een schroef (die pak je dus in de kop) voor zoveel metaal als hout.
En je hebt een bout (die pak je aan de buitenzijde van de kop) voor zowel metaal als hout (houtdraadbout).
Heeft in feite dus eigenlijk niks te maken met het soort draad in tegenstelling tot wat veel mensen denken.

In de volksmond is het inderdaad een bout als het voor metaal is (icm een contra schroefdraad* zoals een moer) en een schroef als het voor hout is.

*Waarom heet het schroefdraad? :o

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Joopieboy schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 19:01:
[...]
Dat heb je vlot gedaan, paar dagen geleden vroeg je nog of het wat zou zijn. :D
Had hem al in handen gehad bij de polo was alleen de verkeerde kleur. Zat er al langer over te dubben, maar dacht nu bij gebrek aan reacties f* it gewoon bestellen en zelf proberen. Maandag besteld, vandaag binnen, vanmiddag gemonteerd.

Eerste indruk is dat de hoek van mijn polsen beter is terwijl ik niet veel verder voorover kom te zitten. Het brede stuur is nog wat onwennig maar dat is in de tuin niet fatsoenlijk te testen.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als ik wimmel mag geloven met zijn mt10 is dat best leuk sturen, dus ben idd benieuwd. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:02

Ethirty

Who...me?

Tylen schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:40:
Pompompidom... Karma noemen ze dat ;)

[afbeelding]

Was wel eigen schuld dikke bult. Vanmorgen dikke tegenwind dus verbruik lag hoger ;). Redde het dus net niet.
Reed jij toevallig maandagochtend op de A2/A9 richting A'dam? Zat achter/naast/voor een Monster die er precies zo uitzag, maar dan mét benzine. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:57

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Er staat hier in de schuur naast ons vakantiehuisje een prachtige CBR600 te glimmen, waar niks mee word gedaan.

Ik ben er toch eens achter aan gegaan. Wat blijkt:

De zwager van de familie, die met het motor bedrijf, heeft hem van een klant in bewaring die geen geld heeft/had voor de reparatie, maar ook de factuur voor het reeds verrichte werk niet kon voldoen. Het ding staat hier nu al 2 jaar weg te stoffen.

Over nog een jaartje word het ding bij wet legaal zijn eigendom en mag hem hem verkopen. Ding heeft, klein puntje, wel 4 nieuwe carburateurs nodig. Dat kan wellicht nog een prijzig grapje zijn.
Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.