Tijd voor een slot met bewegingssensor? Heb zelf laatst een oxford slot gekocht in een aanbieding voor $30, krijg dat kl#t$ding niet eens van slot af zonder dat die begint te piepen

Bij elke beweging geeft'ie een zacht waarschuwingspiepje, en als je dan binnen 20 seconden opnieuw gaat morrelen gaat'ie keihard schreeuwen. No way dat je daarmee uberhaupt je motor van z'n standaard haald zonder het te merken.
Zal ik me hierbij dan ook nog eens officieel melden in dit topic? Ik begrijp uit de topicstart dat Virago's niet gewaardeerd worden, enfin, ben lekker toch erg blij met mijn oude bak, puh
Zo zag'ie eruit toen ik hem kocht, jaartje geleden:

Een
Yamaha Virago XV535 uit 1997 met inmiddels 32k kilometers op de teller. Beetje antiek en bepaald niet spannend, maar juist daarop uitgekozen: voor mijn eerste motor wilde ik graag iets waar ik mezelf niet gelijk op dood zou rijden, ik vind de stijl geweldig (mooi chroom is niet lelijk

) en doordat'ie weinig kostte is het ook geen ramp als ik iets verpruts met onderhoud - de beste manier om het te leren is door te doen, en gelukkig heb ik met deze motor genoeg gelegenheid om te doen!
Speaking off: afgelopen weekend besloten om plasti dip eens uit te proberen. Kleurkeuze was snel gemaakt, hoewel het uiteraard een lastige keuze was tussen neon-geel of gifgroen ben ik uiteindelijk toch maar voor matzwart gegaan:
De sissy bar is eraf (vriendin heeft haar eigen motor, en sowieso is het echt geen pleziertje om hier achterop te zitten), en aan de voorkant is er een winscherm bijgekomen, evenals een 12V/USB aansluiting. We zijn van plan om binnenkort een stuk door Noorwegen te rijden, dus heb er maar een truttig ruitje opgezet om de ~600km snelweg daarheen nog enigzins aangenaam te maken.
Uiteraard is het wat lastig om een perfect passend windscherm te vinden voor een twintig jaar oude motor, dus heb een 45 euro el cheapo past-bijna-op-alle-motoren scherm gekocht en daar de bovenkant van afgezaagd. Het is een verademing met snelweg rijden, maar zodra we stoppen met touren gaat'ie er weer af denk ik, het rijdt toch prettiger op een of andere manier zonder scherm