Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste
Acties:
  • 292.669 views

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb er nu zo'n 200 kilometer op zitten op m'n gisteren aangeschafte Yamaha FZ1, en wat een genieten. Regelmatig een dikke grijns gehad van de kracht van dat ding, zeker vergeleken met m'n 1998 FZS600. Wegtrekken bij het stoplicht is een genot, zeker als je de 4000 toeren voorbij bent. Ook in z'n zesde versnelling komt 'ie nog makkelijk vooruit als je gas bij geeft.

Hier ga ik nog heel wat mooie kilometers mee maken! *O*

Mag ik in de TS? Zie bron van dit bericht:

CodeCasterYamahaFZ-1 Fazer2007Zuid-Holland

[ Voor 30% gewijzigd door CodeCaster op 06-08-2017 18:01 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

CodeCaster schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:55:
Ik heb er nu zo'n 200 kilometer op zitten op m'n gisteren aangeschafte Yamaha FZ1, en wat een genieten. Regelmatig een dikke grijns gehad van de kracht van dat ding, zeker vergeleken met m'n 1998 FZS600. Wegtrekken bij het stoplicht is een genot, zeker als je de 4000 toeren voorbij bent. Ook in z'n zesde versnelling komt 'ie nog makkelijk vooruit als je gas bij geeft.

Hier ga ik nog heel wat mooie kilometers mee maken! *O*

Mag ik in de TS? Zie bron van dit bericht:

CodeCasterYamahaFZ-1 Fazer2007Zuid-Holland
Mooi ding hoor :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 15:30
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ilOEkcZ.jpg

Lekdijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:38

steveman

Comfortabel ten onder

homemix25 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:51:
[...]

Tot zaterdag :) Ben benieuwd hoe het circuit in tegengestelde richting is. Jij al is gedaan?
Wel eens eerder gedaan inderdaad, wel merkbaar dat het eigenlijk rechtsom bedoeld is. Om één of andere reden rijd ik linksom veel minder... Gevraagd of ik ergens in groep 2 kan.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249002

Hmm ik heb een voorkeur voor linker bochten. Dat zie je aan mijn schaamranden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Anoniem: 249002 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 19:26:
Hmm ik heb een voorkeur voor linker bochten. Dat zie je aan mijn schaamranden bijvoorbeeld.
Heeft iedereen wel lichtelijk. De gixxer is de eerste motor waarbij dat minder of eigenlijk bijna niet is. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:58

Bommes

Capo del formaggio

Ondertussen al ruim op het eind punt voor vandaag, Jausiers in de Franse Alpen.
Internet is hier hopeloos niet normaal.
Evengoed, verslagje volgt later als ik iets anders dan een E zie bij het ontvangst icoontje van mijn telefoon.
Als teaser alvast 1 foto.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502041156-800-x-600px-IMG_20170806_170504.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:57

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ro05CksENxajSbaHQPCUi2u4/full.jpg

Gevonden!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Net terug van een weekendje Luxemburg, man wat kun je daar lekker sturen. Ik heb de wegen uit deze blog gevolgd: http://bitubo-raceservice...-luxembourg-road.html?m=1

Verder is het er erg rustig, wonen er überhaupt wel mensen?

Afbeeldingslocatie: http://edegier.nl/static/luxemburg.jpg

De Kriega US-30 is ook erg goed bevallen. Je kunt heel veel meenemen en het is net alsof je geen tas bij je hebt. En goed waterdicht.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:52

Winkiller

De Mopperpot

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/152ds1i.jpg

Katwijk aan Zee (6-8-2017), mijn vrouw kan het niet laten foto's te maken van het team. :)
Daarna via Noordwijk (druk daar) naar Zandvoort en Bloemendaal Boulevard en weer naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:34
Ik vergeet altijd foto's te maken als ik onderweg ben :/

Meestal stop ik ook alleen bij tankstations en thuis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Erapaz schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 19:54:
Net terug van een weekendje Luxemburg, man wat kun je daar lekker sturen.
:Y Vergeet Eifel en Zwarte Woud... Luxemburg schopt hun bipsen onzacht.

Hmm, die blogpost had ik best een week eerder willen zien... Cool dat ze er een GPX van gebouwd hebben :)

Wel jammer dat de navigatie-app die ik gebruik flipt wanneer je een punt 2x op de route hebt (zo ben ik uiteindelijk 3x hetzelfde punt uit te zijn gekomen in juni...) Misschien moet ik een instelling aanpassen... :+

[ Voor 38% gewijzigd door steveman op 06-08-2017 20:13 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vanmiddag ook maar weer even een rondje gedaan. Was nog best lekker rustig op de weg na 16:00.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hu1O4HICJNkQu78u2Emyapor/full.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

lolgast schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:01:
Ik vergeet altijd foto's te maken als ik onderweg ben :/
Ik 99% van de keren ook, daarom neem ik mijn vrouw meestal mee.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2vm8z68.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:09:
Vanmiddag ook maar weer even een rondje gedaan. Was nog best lekker rustig op de weg na 16:00.

[afbeelding]
Apart apparaat is dat toch, rustig op de weg ja...best opvallend rustig terwijl de kust best druk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Winkiller schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:16:
[...]

Apart apparaat is dat toch
Het is een Love It or Hate It machine voor de meeste mensen :P
rustig op de weg ja...best opvallend rustig terwijl de kust best druk was.
Ik rij meestal wat later op de dag zodat het rustiger is. Zelfs op de Posbank was het rond 17:00 erg rustig. Ook op de dijk maar weinig mensen te zien. Vaak genoeg ga ik pas rijden na een uurtje op 19:00 zodat er helemaal bijna niemand op de weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-06 08:41
Vraagje, vriend heeft een Honda Africa Twin van 1993. Graag zou hij een aftermarket uitlaat zetten. Welke is hier aangeraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

SmokingSig schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 20:25:
Vraagje, vriend heeft een Honda Africa Twin van 1993. Graag zou hij een aftermarket uitlaat zetten. Welke is hier aangeraden?
Maakt tegenwoordig niet veel uit, ik zou gaan voor een Leovince (als die er is), met DB-Killer. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 15:40

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Thoit schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:20:
[...]

Dat zijn inderdaad exact de stappen die ik ook doe. Maar als je de route inlaad, laat hij dan direct de totale afstand zien om naar de route te rijden + de afstand van de route?

Zojuist geprobeerd met een standaard TomTom route (een voor geïnstalleerde). De route is 280 KM, echter is het 140 KM om naar de route te rijden. Totaal zou dat dus 420 KM moeten zijn. Echter laat die dan de totale afatand van 140 KM zien. Zou die dan de route oppakken na 140 KM?
Ja. Op dat punt aangekomen laadt hij de daadwerkelijke route/track. Dan zie je daarvan ook de afstand en eindtijd.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

gespot, kwam je tegemoet op een rood Monster :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:33
Nice! Die extra lampjes wil ik ook nog monteren, origineel of? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Accident schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:41:
[...]

gespot, kwam je tegemoet op een rood Monster :-)
van de pont af bij schoonhoven?
ephymerous schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:46:
[...]

Nice! Die extra lampjes wil ik ook nog monteren, origineel of? :)
sw-motech geloof ik

edit:
sw-motech mount + Denali D2 LED Driving Light Kit

[ Voor 75% gewijzigd door Maegrim op 06-08-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

azz_kikr schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:45:
[...]

Yeah, Belg. Komt blijkbaar uit zelfde boerengat als ik :D

Ja we hebben een waarborgfonds.

http://www.fcgb-bgwf.be/orki/view/23/verkeersongevallen.html
Boerengat ik zit mooi tussen Brussel Antwerpen en Gent ( maar soit volgens sommigen wel een bijna boerengat ). Ik post wel als ik meer nieuws krijg.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

[quote]Maegrim schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:59:
[...]

van de pont af bij schoonhoven?

[...]

nee, terug rijdend vanaf Everdingen, maar dat kan dan niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:33
Thanks, die mounts zijn nog te betalen, maar die lampen? Poe best duur. Waar zit bij jou de aan/uit knop? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
ephymerous schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:43:
[...]

Thanks, die mounts zijn nog te betalen, maar die lampen? Poe best duur. Waar zit bij jou de aan/uit knop? :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LnCdxBx.png

die nep killswitch :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Joopieboy schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:16:
Zucht, zo een mooie nieuwe motor waar waarschijnlijk de gereedschapsset nog compleet is, en dan een blokje hout ertussen. :+

Dat stangetje in dat setje of erlangs in het kontje van je motor is om je tank omhoog te houden. ;)
Hier nog even op terugkomend... De monteur gebruikte ook geen stangetje, maar zette de tank voorbij verticaal omhoog.

Dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

steveman schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:51:
[...]

Hier nog even op terugkomend... De monteur gebruikte ook geen stangetje, maar zette de tank voorbij verticaal omhoog.

Dus
Lol, kan ook idd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Hmm was net op de terugweg naar huis en trok na een rotonde even het gas open. Bij de eerst volgende set stoplichten liggen flinke drempels, dus even remmen. Zit er ineens een afgetrapte volvo/opel (beetje een sjonnie auto) achter me te drukken. Ik rij rustig de toegestane snelheid en volgens mij zat die zelfde auto te toeteren maar kon het niet goed horen. Bij het stoplicht keek ik opzij en er zat een agent in die met zijn mobieltje naar me zat te zwaaien :?

Ik haalde m'n schouders op en ben m'n weg vervolgd, rare gang van zaken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:35
ShininNL schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:01:
Hmm was net op de terugweg naar huis en trok na een rotonde even het gas open. Bij de eerst volgende set stoplichten liggen flinke drempels, dus even remmen. Zit er ineens een afgetrapte volvo/opel (beetje een sjonnie auto) achter me te drukken. Ik rij rustig de toegestane snelheid en volgens mij zat die zelfde auto te toeteren maar kon het niet goed horen. Bij het stoplicht keek ik opzij en er zat een agent in die met zijn mobieltje naar me zat te zwaaien :?

Heb ook al eens een agent gehad in een afgetrapte Nissan Tino die me haast de weg afdrukte en me niet liet invoegen. Na werktijd hoeven ze blijkbaar zelf niet altijd meer aan de regels te houden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mooie rit gehad met @caesar1000 door een heel mooi stuk bochtige Eifel :Y. Wat filmpjes geschoten, harige haarspeldbochten genomen en veel plezier gehad :9.

Zeker voor herhaling vatbaar, en die @caesar1000 kan een behoorlijk potje sturen! Had soms moeite bij te blijven en moest dan valsspelen door op de rechte stukken wat meer cc's aan te spreken ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Aaargh... spijkertje in mn achterband, die nog niet aan vervanging toe is. Gelukkig in het midden en in de groeven van het profiel, dus die laten we pluggen. Wel laat ik de motor omdonderen bij poging op te bokken: bobbins zitten nu een stuk lager en er is meer kracht voor nodig. Bij het omhoogkomen schoot de rechterbobbin over het hoekje van de middenbok. Gelukkig motor redelijk op kunnen vangen, paar kleine krasjes op de richtingaanwijzers en nummerplaat verbogen. Akrapovic demper is gelukkig onaangetast gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
noes schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 08:28:
Aaargh... spijkertje in mn achterband, die nog niet aan vervanging toe is. Gelukkig in het midden en in de groeven van het profiel, dus die laten we pluggen. Wel laat ik de motor omdonderen bij poging op te bokken: bobbins zitten nu een stuk lager en er is meer kracht voor nodig. Bij het omhoogkomen schoot de rechterbobbin over het hoekje van de middenbok. Gelukkig motor redelijk op kunnen vangen, paar kleine krasjes op de richtingaanwijzers en nummerplaat verbogen. Akrapovic demper is gelukkig onaangetast gebleven.
Slecht begin van de week. Voordeel, het kan bijna alleen maar beter :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Als powercruiser liefhebber is het eens leuk om Schaaf op een Ducati Diavel te zien :)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Ducati XDiavel S - YOU'RE IN FOR A SURPRISE! [RAW Onboard]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ShininNL schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 23:01:

Kan een reserve agent (politievrijwilliger heet het officieel) zijn die je alsnog een boete aansmeert.
Ik ken er zo een die naast zijn dagelijkse baan ook nog politievrijwilliger is. Hij geeft mensen wel vaker een waarschuwing of boete op kenteken als ze het te bont maken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Anoniem: 249002 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:09:
Als powercruiser liefhebber is het eens leuk om Schaaf op een Ducati Diavel te zien :)

[video]
Ik heb nog een uitnodiging liggen om op zo'n apparaat te mogen rijden _/-\o_

Hoewel het niets voor mij is om te hebben, lijkt het me wel fantastisch om een keertje mee te kunnen sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-06 09:02

Least Inkling

Product of the cold war

Zo, 397,- verder, nieuwe set TKC 70 en remblokken.

Had tijdens mijn 60-passen tocht al het idee dat de remkracht achter achterbleef. Bijna op het ijzer dus bleek O-)

De TKC's hebben het een kleine 10.000 volgehouden, de laatste 2000 km tijdens de vakantie waren een ramp. Cupping en ongelijkmatig (in de hoogte) afgesleten met vibraties en waardeloos bochtengedrag voor.

Was wel (te) zwaar geladen. Het zijn voor mij blijvertjes however, dus nieuwe set ;)
Wat een genot is nieuw rubber toch altijd, alleen weer even wennen dat je geen moeite hoeft te doen in een bocht te vallen (nee, ik bedoel niet op je snuit :+ ) waar je voorheen de fiets over een dood punt moest duwen.

Prettig is altijd dat het met bakken uit de lucht kwam vallen en dan met nieuwe banden...iets met eieren :)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

lolgast schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:43:
[...]

Ik heb nog een uitnodiging liggen om op zo'n apparaat te mogen rijden _/-\o_

Hoewel het niets voor mij is om te hebben, lijkt het me wel fantastisch om een keertje mee te kunnen sturen
Ik vind het een heel erg vet apparaat, (maar dat vind ik ook van de v-max, v-rod etc etc) :9~ 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.ducati.com/cms-web/upl/MediaGalleries/323/1/MediaGallery_1323861/Color_XDiavel-s_01_1067x600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Least Inkling schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:14:
Zo, 397,- verder, nieuwe set TKC 70 en remblokken.

Had tijdens mijn 60-passen tocht al het idee dat de remkracht achter achterbleef. Bijna op het ijzer dus bleek O-)

De TKC's hebben het een kleine 10.000 volgehouden, de laatste 2000 km tijdens de vakantie waren een ramp. Cupping en ongelijkmatig (in de hoogte) afgesleten met vibraties en waardeloos bochtengedrag voor.

Was wel (te) zwaar geladen. Het zijn voor mij blijvertjes however, dus nieuwe set ;)
Wat een genot is nieuw rubber toch altijd, alleen weer even wennen dat je geen moeite hoeft te doen in een bocht te vallen (nee, ik bedoel niet op je snuit :+ ) waar je voorheen de fiets over een dood punt moest duwen.

Prettig is altijd dat het met bakken uit de lucht kwam vallen en dan met nieuwe banden...iets met eieren :)
Weggooien? :? Zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Hoezo? Iedereen doet het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Gisteren trouwens motogp gekeken. Wat was Ducati denkende toen ze deze fairing ontwierpen :X
Afbeeldingslocatie: https://cdn-8.motorsport.com/images/mgl/YBMkVzl2/s8/motogp-czech-gp-2017-jorge-lorenzo-ducati-team-new-fairing.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/mgl/2GDAzBrY/s8/motogp-czech-gp-2017-jorge-lorenzo-ducati-team-fairing-detail.jpg

Zijn teammaat reed wel nog met de normale fairings..
Afbeeldingslocatie: https://cdn-4.motorsport.com/images/mgl/68vxzjB2/s8/motogp-czech-gp-2017-andrea-dovizioso-ducati-team.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:54

Denko

|{ing Øf ßlitz

lolgast schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:39:
Gisteren trouwens motogp gekeken. Wat was Ducati denkende toen ze deze fairing ontwierpen :X
[afbeelding]
Dat ie minder luchtweerstand heeft neem ik aan? Het is geen modeshow tenslotte ;)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

noes schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 08:28:
Wel laat ik de motor omdonderen bij poging op te bokken:
Akrapovic demper is gelukkig onaangetast gebleven.
_O- :)

[ Voor 14% gewijzigd door Winkiller op 07-08-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Nou... Ze lieten gisteren even corner entries zien bij dezelfde bocht, met en zonder die hamsterwangen... Het werkt wel degelijk. En JLo houdt kennelijk niet van een beweeglijke fiets.

Fraai is het natuurlijk geenzins :D
Denko schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:42:
[...]

Dat ie minder luchtweerstand heeft neem ik aan? Het is geen modeshow tenslotte ;)
Meer luchtweerstand, zou 7km/u op top schelen te Brno.

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 07-08-2017 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:35
Lekker stukkie kunnen rijden van het weekend. Zaterdag nog even een rondje gedaan en zondag vanuit Rotterdam naar Assen gereden voor de Gamma race dagen. Zo'n 600km weer toegevoegd aan het totaal :)

Was zondag overigens echt heerlijk weer om te rijden!

Hier nog mensen die naar Assen zijn geweest op zondag?

[ Voor 10% gewijzigd door aidanl op 07-08-2017 11:25 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lolgast
Appje van mijn vriendin:
Het is lekker weer, ik stop eerder met werken. Kunnen we vanmiddag motorrijden. Dan maar geen eten koken.
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Wat een luxe! Ik rijd altijd met de motor naar werk :Y, maar vriendin rijdt niet :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Waar ben je nou blij mee? Het rijden of het eten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
noes schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:57:
[...]

Wat een luxe! Ik rijd altijd met de motor naar werk :Y, maar vriendin rijdt niet :/
"Dan zit mijn haar zo in de war van de helm" :+

Ik ga eigenlijk ook nooit met de motor naar kantoor. Leaseauto dus geen km-vergoeding en ik begin dusdanig vroeg dat ik ook geen zin heb om er (naast de 45 min die ik al moet rijden) een stukje plezierroute aan vast te knopen 's morgens. Dan is het me de kosten niet waard...
Least Inkling schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:00:
[...]

Waar ben je nou blij mee? Het rijden of het eten? :+
Ik kook bijna altijd, dus dat is ook mooi meegenomen inderdaad O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@lolgast nee, ze vindt het niet leuk genoeg om haar A te behalen. Zouden we hier, zoals in BE, de 125cc categorie gratis bij het B-rijbewijs krijgen had ze er denk ik wel gebruik van gemaakt.

Mijn haar kan niet in de war overigens (millimeteren) en geen leasewagen, dus km vergoeding :) met de auto kost het me meer tijd en meer geld, en levert het minder plezier op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

noes schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:24:
Mijn haar kan niet in de war overigens (millimeteren) en geen leasewagen, dus km vergoeding :) met de auto kost het me meer tijd en meer geld, en levert het minder plezier op.
Plus van elke dag motorrijden ga je door opgedane ervaring beter motorrijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Anoniem: 249002 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:44:

:Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat was Ducati denkende toen ze deze fairing ontwierpen :X
Ik vind het eigenlijk wel mooi :P Net zoals wat de H2R heeft in plaats van de spiegels.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lolgast
PilatuS schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:00:
[...]

Ik vind het eigenlijk wel mooi :P Net zoals wat de H2R heeft in plaats van de spiegels.
Welke spiegels? :P

Dus, ik zie nu pas 'in plaats van'

Ik zit nog even te kijken naar die H2R (kende alleen de niet-R). Die feature-set op de website van Kawasaki, alles leuk en aardig, maar wat moet zo'n motor met
De Economical Riding Indicator laat je met een melding op het dashboard weten wanneer je zuinig rijdt.
Dat gaat verkopen opleveren. Zeker als je weet dat
Deze motor is niet toegestaan voor gebruik op de openbare weg.

[ Voor 52% gewijzigd door lolgast op 07-08-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Anoniem: 249002 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:44:
[...]

:Y

Klopt, vooral bij verschillende weersomstandigheden. Ik rijd ook in de winters door, scheelt dan het meeste file :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-06 11:11

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Deed mij denken aan:
Afbeeldingslocatie: https://d3iyn1f5w83nva.cloudfront.net/media/303702/abt_formel_e_2016-17_66_3_4.jpg?center=0.44575471698113206,0.52666666666666662&mode=crop&quality=80&width=1000&height=600&rnd=131200529930000000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Oe...wasda?

4 wielen? O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Pff, ik ben net boodschappen doen, komt er zo'n leermuis op een veul-cc sportfiets aansuizen (70 gebied, inhaalverbod) vlak voor een stuk met veel strakke bochten (waar het 50 word).

Zonder enige indicatie te geven (maar ik zag het al aankomen) passeert hij me op dezelfde rijbaan om vervolgens knee-down door die bochtjes te gaan.

Echt weer zo eentje die vind dat de weg van hem is, ik begrijp de irritatie bij de lokale bevolking wel.

Aan het eind liep hij misschien 'n paar meter op me uit, en ik reed op het gemakje want ik had een koffer vol boodschappen bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@HTT-Thalan wat met het mooie weer opvalt is hoeveel (dodelijke) motorongelukken er momenteel in Brabant gebeuren. Die leermuis zou zo maar eens de volgende kunnen zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Anoniem: 249002 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:06:
@HTT-Thalan wat met het mooie weer opvalt is hoeveel (dodelijke) motorongelukken er momenteel in Brabant gebeuren. Die leermuis zou zo maar eens de volgende kunnen zijn :/
Viel mij ook al op. Zag gisteren nog een bericht van iemand op een GSX-R 600. Die tank leek compleet geimplodeerd zo hard was die impact geweest. Bizar hoor

Ik neem het elke keer maar weer mee als ik opstap, voorzichtigheid is geboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lolgast schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 16:09:
[...]

Viel mij ook al op. Zag gisteren nog een bericht van iemand op een GSX-R 600. Die tank leek compleet geimplodeerd zo hard was die impact geweest. Bizar hoor

Ik neem het elke keer maar weer mee als ik opstap, voorzichtigheid is geboden
Het is echt niet normaal wat een waslijst aan motorongelukken :( Als ik alleen afgelopen week neem pffff :(

6 aug. http://www.omroepbrabant....ale+botsing+in+Breda.aspx

2 aug. http://www.omroepbrabant....en+in+Sint-Oedenrode.aspx

1 aug. http://www.omroepbrabant....et+auto+in+Veldhoven.aspx

30 jul. http://www.omroepbrabant....na+ongeluk+met+auto+.aspx

29 jul. http://www.omroepbrabant....ngeluk+in+Oosterhout.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Niet normaal inderdaad, bovenstaande ongelukken allemaal binnen een straal van 50 km bij mij in de buurt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kort door de bocht: De regio Breda is gewoon érg onveilig in 't algemeen en bij mij in de buurt moet je s'avonds niet zonder verlichting met een MX machine op de openbare weg gaan rijden én oppassen voor vrachtwagens welke spontaan op de verkeerde weghelft gaan rijden?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Vandaag eens nieuwe hendels gemonteerd, van chinese makelij.
Wonder boven wonder passen ze echt perfect. niet nodig om te forceren, bijvijlen etc...
Echt een mooi setje voor nog geen 20€ :)

Installeren aan de rem kant was moeilijker dan de koppelingshendel :')

Filmpje voor de geïnteresseerden:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KqFvBNK0AbI]

Beetje zo het "generic youtube thema" gebruikt :+

Anodisering is nog te testen, maar heb een crossbar op de motor van AliExpress (ook chinese makelij), en die is pas afgebladerd na een jaartje elke dag met de sleutels er tegen te zitten ;)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Note to self: CDA441 blijft met z'n "tengels" van mijn motor af :)

@CDA441 : Kijk alsjeblieft uit met die remhendel. Als 't ding ook maar een klein beetje verkeerd is qua CNC freesmal ten opzichte van 't origineel dan wordt 't gaatje van de beluchting van je pomp "dicht" gezet en slaan je remmen bij (herhaaldelijk) écht hard remmen vast.

[ Voor 67% gewijzigd door Will_M op 07-08-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:33:
Pff, ik ben net boodschappen doen, komt er zo'n leermuis op een veul-cc sportfiets aansuizen (70 gebied, inhaalverbod) vlak voor een stuk met veel strakke bochten (waar het 50 word).

Zonder enige indicatie te geven (maar ik zag het al aankomen) passeert hij me op dezelfde rijbaan om vervolgens knee-down door die bochtjes te gaan.

Echt weer zo eentje die vind dat de weg van hem is, ik begrijp de irritatie bij de lokale bevolking wel.

Aan het eind liep hij misschien 'n paar meter op me uit, en ik reed op het gemakje want ik had een koffer vol boodschappen bij.
Ik denk dat het ging om die paar mooie bochtjes en een knee down 8) :+

Maar ik snap helemaal wat je bedoelt ja, van dat losgeslagen mooi weer spul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:47

A13X

Dude

CDA441 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:12:
Vandaag eens nieuwe hendels gemonteerd
Had ze ook al gezien, staan er veel op voor weinig.

Iemand wel eens een streetbar op zijn motor gezet? Hoe beviel dat?

Zit te denken om het originele (63cm brede) stuur van de cb te vervangen voor een streetbar van 83cm. Reden minder scherpe hoek voor de polsen en meer input bij het sturen.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CDA441
wimmel_1 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:30:
Note to self: CDA441 blijft met z'n "tengels" van mijn motor af :)

@CDA441 : Kijk alsjeblieft uit met die remhendel. Als 't ding ook maar een klein beetje verkeerd is qua CNC freesmal ten opzichte van 't origineel dan wordt 't gaatje van de beluchting van je pomp "dicht" gezet en slaan je remmen bij (herhaaldelijk) écht hard remmen vast.
Zal 'm nog eens loshalen en eens nakijken of het wel overeenkomt, thanks voor de heads up :)

EDIT: net nagekeken, ding is precies op de mm na gemaakt, las bij andere dat er een dingetje ergens is losgekomen, maar zie nergens deeltjes die kunnen loskomen. Alle boutjes en moertjes ook nog eens goed aangespannen (maar ook niet teveel) :)

ps: m'n "tengels" kunnen wel makkelijker schroefjes aandraaien op moeilijke plekken :+

[ Voor 22% gewijzigd door CDA441 op 07-08-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:36
Net terug van een dagje Sauerland. Beviel vorige week zo goed, dat ik nu met m'n vriendin daarheen ben gereden.

Op een paar KM na 500 KM gereden, dus nu pijn aan de kont :p

De TomTom heeft zich goed gedragen, al had ik een voorgeinstalleerde route gepakt.

Tevens ook het nieuwe windscherm goed kunnen testen. Wát een genot, veel minder vermoeiend en hoor nu vanalles om mij heen wat ik eerst nooit hoorde. Met andere windschermen hoorde ik vanaf 100 KM/h alleen wind, zelfs de motor zelf hoorde ik niet eens.

Zijn er hier trouwens mensen die een GoPro of vergelijkbaars hebben? Ben er aan het denken om zo'n ding aan te schaffen. Zoals vandaag had ik weinig zin om telkens de telefoon te pakken om een foto of filmpje te maken. Met een GoPro lijkt me dat wel makkelijk met een afstandsbediening oid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lolgast
Stel, je hebt een paar maanden geleden je voorspatbord gemollesteerd door achteruit te lopen met je remschijfslot er nog op. Enfin, nieuwe erop sinds paar maandjes en opletten vanaf nu.

Dan ben je in dit geval wel echt een domme l*l
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/57a52b7c2f41ca00737c3a76835b9b38.JPG

Gelukkig deze keer bedacht om het boutje los te halen om de spanning eraf te halen voordat ik weer op goed geluk naar voren ben gelopen.
Ja ik heb zo'n touwtje. Nee, die kan ik niet meenemen nee :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@lolgast : Serieus: Flikker dat slot thuis in een kast én bewaar gewoon alle bonnetjes samen met alle sleutels goed!! Als ze (lees: de boefjes) je fiets weg willen halen dan is zo'n ART* ( * = 26001 voor mijn part) tóch niet de beperkende factor welke ze tegen houdt, je hebt die rommel waarschijnlijk alleen in huis gehaald om aan de "eisen" van je verzekeraar te kunnen voldoen.

Ik ben blij dat ik niet aan dat soort ridicule eisen hoef te voldoen qua sloten, al moest ik er daarvoor wel een SMC class 4 alarminstallatie voor laten inbouwen.

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 07-08-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Nou nee.
Mijn motor heeft ook geen stuurslot dus dan wordt het wel héél makkelijk om hem mee te nemen als ik ff ergens wat ben drinken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:47

A13X

Dude

lolgast schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:57:
Nou nee.
Mijn motor heeft ook geen stuurslot dus dan wordt het wel héél makkelijk om hem mee te nemen als ik ff ergens wat ben drinken :+
Als ze hem willen tillen ze hem wel op met 3man.

Kun je hem niet op je achterrem kwijt?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zo'n stuurslot doet écht iets, wil je zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Zet jij hem op je stuurslot als je ergens voor zeg >15 minuten bent? Lijkt me wel toch.

Tuurlijk, als ze hem willen nemen ze hem mee, maar degene die hem toevallig zien staan kunnen hem in ieder geval niet meenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien dat ik 'm per-ongeluk ooit op 't stuurslot zet op het moment dat ik de sleutel te ver door draai, maar nee.... Ook niet op stuurslot, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik lees nu dat jij een alarm in hebt laten bouwen.

Ik niet, die is er gelukkig vanaf door allerhande vage elektronische storingen (origineel alarm!). Ik zet het slot er wel op. Als ik terugkom bij de plek waar ik hem neergezet heb hoop ik namelijk mijn motor aan te treffen ipv een taxi te moeten bellen.

Als ze hem toevallig zien staan en hij staat op slot kunnen ze hem niet meenemen, maar moeten ze eerst snel hun spullen halen. In die tijd hoop ik rustig bij mijn motor aan te zijn gekomen en onderweg te zijn naar huis. Wie weet, misschien loopt het ooit zo.
Maar mijn motor helemaal niet beveiligd parkeren? Geen stuurslot, geen remschijfslot, geen alarm? Das een beetje de goden verzoeken in mijn ogen

Anyhow. Vandaag had ik geluk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik kan 't ook anders formuleren (helaas): Heb ooit een fiets terug gekregen nadat 't ding binnen (net) 30 dagen ná aangifte van diefstal terug gevonden werd én bijna 2K aan kilometers extra op de teller had staan Ik moest die fiets dus terug nemen van de verzekering en vervolgens laten herstellen....En dan weet je daarna dus écht niet hoe er mee gereden is gedurende de maand dat 't apparaat niet in jouw bezit was.

Ik had die fiets liever nóóit meer terug gezien....

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 07-08-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
M'n fiets staat altijd op stuurslot, moet eens m'n ketting mee nemen :') In de voorbije 3 jaar stond de motor alleen op stuurslot, tot nu toe nog niets gestolen gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
wimmel_1 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:14:
Ik kan 't ook anders formuleren (helaas): Heb ooit een fiets terug gekregen nadat 't ding binnen (net) 30 dagen ná aangifte van diefstal terug gevonden werd én bijna 2K aan kilometers extra op de teller had staan Ik moest die fiets dus terug nemen van de verzekering en vervolgens laten herstellen....En dan weet je daarna dus écht niet hoe er mee gereden is gedurende de maand dat 't apparaat niet in jouw bezit was.

Ik had die fiets liever nóóit meer terug gezien....
Eens, die verhalen ken ik en ik zou hem dan ook liever niet terugkrijgen.

Maar als ze hem niet mee kunnen nemen, hoef je hem ook niet terug te krijgen ;)

Overigens. De 'tip' die jij gaf over slot kopen en sleutels in de kluis gooien tot de verzekering er om vraagt. Ik heb inmiddels verhalen gelezen waar de verzekering eist dat je een gebruikte sleutel kunt overhandigen. Sta je dan, met je ongebruikte slot en zonder motor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dan steek je die steutel een "x" aantal keer in dat slot en draai je er wat aan terwijl je thuis op de bank naar "Opsporing Verzocht" aan 't kijken bent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Toevallig had ik straks de eerste keer het vermoeden dat iemand m'n motor of inhoud van de koffers wilde jatten.

Waren gestopt bij een supermarkt, helm en jassen in de koffers gestopt in ineens ging er een auto redelijk in de buurt parkeren. De beste man bleef maar een beetje om z'n auto heenlopen en had er een beetje een dubbel gevoel bij. We liepen weg en draaide mij daarna om en liep terug. Toevallig keek de man naar mij, stapte in de auto en reed weg. Kan natuurlijk toeval zijn, maar ben blij dat ik teruggelopen ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Soms is het maar beter om je gevoel te volgen idd. :)

Zelf altijd de motor op stuurslot staan maar een schijfremslot erg weinig tot bijna nooit. Beetje de reden wat Wimmel aangeeft en de kans dat je eens royaal ermee op je bek gaat. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:35:
Soms is het maar beter om je gevoel te volgen idd. :)

Zelf altijd de motor op stuurslot staan maar een schijfremslot erg weinig tot bijna nooit. Beetje de reden wat Wimmel aangeeft en de kans dat je eens royaal ermee op je bek gaat. :X
Misschien dat de motorfiets fabrikanten beter eens iets ontwikkelen wat, net zoals een stuurslot, direct in de achterbrug aanpakt zodat 't achterwiel onmogelijk meer "rond" kan? Maar ook dat is tegenwoordig eigenlijk vrij overbodig doordat de motor niet eens meer gestart kan worden zónder een corresponderende sleutel (ECU/Contactslot/Sleutel) en je die combi niet zomaar opnieuw los kunt kopen......

Schijfremsloten leveren alleen maar ellende op voor de rechtmatige bezitter van de motor qua stuk gemaakte spatbordjes (dúúr) én kromme remschijven (nóg duurder).

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 07-08-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:43:
[...]

Misschien dat de motorfiets fabrikanten beter eens iets ontwikkelen wat, net zoals een stuurslot, direct in de achterbrug aanpakt zodat 't achterwiel onmogelijk meer "rond" kan? Maar ook dat is tegenwoordig eigenlijk vrij overbodig doordat de motor niet eens meer gestart kan worden zónder een corresponderende sleutel (ECU/Contactslot/Sleutel) en je die combi niet zomaar opnieuw los kunt kopen......

Schijfremsloten leveren alleen maar ellende op voor de rechtmatige bezitter van de motor qua stuk gemaakte spatbordjes (dúúr) én kromme remschijven (nóg duurder).
Iets dergelijks had ik op een brommer, een staaf met slot wat in de achterbrug kon en met het zelfde gemak in een uitsparing in het ballehoofd. Dat was een brommer uit de jaren '80 (en frans fabrikaat).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 10:04
Gebruik ook m'n schijfrem-slot alleen als ik wat langer van m'n fiets af ben. Eventueel met ketting indien er een mooie paal of hek beschikbaar is. Is mij meer om een beetje zekerheid te hebben dat ik nog terug naar huis kan op m'n motor, snel jatten zullen ze waarschijnlijk toch niet ding is 20 jaar oud en niet de mooiste ;)

Gisteren nog even met vriendin naar Sluis gereden, uurtje of 2 rondgelopen terrasje gepakt e.d. en weer terug.

Heb inmiddels 10.000 km op de Bandit gezet, sinds hij in bezit is (vanaf november vorig jaar). :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zvESZjQR4mBUNiA4VL2JkppQ/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door mr_zippey op 07-08-2017 21:18 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Grappig, ik heb sinds 30 maart dit jaar ofzo alweer 14dkm op de brommer erbij gezet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:30
Zo een week niet meegelezen en iets van 40 pagina's gemist.. Gaat lekker hier zo :9
mr_zippey schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:04:

Gisteren nog even met vriendin naar Sluis gereden, uurtje of 2 rondgelopen terrasje gepakt e.d. en weer terug.
Vandaag ook nog even door Sluis gereden. Als ik "de overkant" rondrijd ga ik meestal bij Biervliet eraf om vervolgens via nummer een e.d. naar Breskens te gaan. Vervolgens via de kust richting Cadzand bad om uiteindelijk in Sluis te eindigen.

Ik merk trouwens dat mijn Alpine motor oordoppen steeds minder lekker gaan zitten. De "filter" komt er af en toe uit en ze sluiten niet meer zo mooi aan. Volgens mij heb ik ze nu iets van anderhalf jaar, is dit normaal?

Mijn vriendin heeft een set van Pluggers maar die zitten bij mij echt niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
Thoit schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:21:
Net terug van een dagje Sauerland. Beviel vorige week zo goed, dat ik nu met m'n vriendin daarheen ben gereden.

Op een paar KM na 500 KM gereden, dus nu pijn aan de kont :p

De TomTom heeft zich goed gedragen, al had ik een voorgeinstalleerde route gepakt.
Mooie afstand voor een dagtrip, hoe zag je route er uit ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb op een KTM 125 gereden!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@caesar1000 Ruil je fiets maar rap in ... Zo'n "Jij-Buis" figuur op je brommer laten rijden kán gewoon niet goed zijn })

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 07-08-2017 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
wd200 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:13:
[...]

Mooie afstand voor een dagtrip, hoe zag je route er uit ?
Het is de TomTom great rides Sauerland route. Meestal doe ik het eerste stuk snelweg omdat ik het hier in de buurt wel ken. Vervolgens pas ik de routetype aan naar kronkelroute en rijd naar de route. Voor de terugweg het omgekeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-06 10:04
R0y. schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:09:

Vandaag ook nog even door Sluis gereden. Als ik "de overkant" rondrijd ga ik meestal bij Biervliet eraf om vervolgens via nummer een e.d. naar Breskens te gaan. Vervolgens via de kust richting Cadzand bad om uiteindelijk in Sluis te eindigen.

Ik merk trouwens dat mijn Alpine motor oordoppen steeds minder lekker gaan zitten. De "filter" komt er af en toe uit en ze sluiten niet meer zo mooi aan. Volgens mij heb ik ze nu iets van anderhalf jaar, is dit normaal?

Mijn vriendin heeft een set van Pluggers maar die zitten bij mij echt niet lekker.
De kustroute was eigenlijk ook het plan voor de terugweg alleen kreeg m'n vriendin het een beetje koud, dus de 'doorgaande' route gepakt. Gaat net ff wat sneller :)

Ik gebruik ook Alpine oordoppen, maar (nog) nergens last van. Aangezien jij ze langer hebt, moet ik het nog maar even afwachten..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Gd667PZKWBwXZNd83Eqx9KGb/full.jpg

Was leuk :Y. Ik heb veel beelden gemaakt, thuis nog maar zien wat er bruikbaar is, @caesar1000 liep hard weg vandaag!

Ik vind de KTM erg leuk rijden. Dat er weinig pk's in zitten wist ik al dus daar zocht ik niet naar. De zitpositie is heel sportief, de remmen bijten als een malle en het draait op een muntstuk. De motor had duidelijk even een "wtf" momentje toen de berijder ineens 30 kilo aan was gekomen though :9.

De Alp kan zich ook in de Eifel meten met menigeen, vermogen te over en zeurt helemaal nergens over, zelf niet na een uurtje flink raggen! De ideale motor voor mij!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/boQEXH4ZtfZVcdHLaAeK8A5z/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-08-2017 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:13
Guys, kom net een hele vette motor tegen op marktplaats, eigenlijk precies wat ik zoek. Namelijk een CBR125R. Ik ga binnenkort afrijden voor AVD en ben op zoek naar een A1 motor. Nou gaan de meeste CBRetjes van na 2011 (heef tin 2011 een facelift gehad) voor 2500 a 3000. Heb zelf nog nooit een voertuig in bezit gehad, maar is dit wel te vertrouwen?
https://www.marktplaats.n...624&previousPage=lr&pos=7

[ Voor 16% gewijzigd door Woask op 07-08-2017 21:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Woask schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:54:
Guys, kom net een hele vette motor tegen op marktplaats, eigenlijk precies wat ik zoek. Namelijk een CBR125R. Ik ga binnenkort afrijden voor AVD en ben op zoek naar een A1 motor. Nou gaan de meeste CBRetjes van na 2011 (heef tin 2011 een facelift gehad) voor 2500 a 3000. Heb zelf nog nooit een voertuig in bezit gehad, maar is dit wel te vertrouwen?
De prijzen liggen iets lager buiten het midden van het land, Leeuwarden is voor veel mensen een eind rijden. ;)
De advertentie heeft foto's van beide kanten, de motor is niet plat gelegd en er zit veel bij.
Als je gaat kijken neem iemand mee die al langer een motor heeft en weet waar op te letten bij de remmen, banden, aandrijving, vloeistoffen en het frame.
Je wilt de motor horen starten als deze nog koud is, een warme motor loopt beter. Neem handschoenen mee zodat je de slijtage van de ketting kunt controle, op de achteras hoort te ketting redelijk strak te zitten. De tanden van de assen behoren niet spits zoals haaientanden te zijn. Kettingsets zitten tussen de €100 en €200.
Kijk bij de banden naar DOT codering, het kan best zijn dat er banden van 2011 op zitten. Kijk ook hoe de banden versleten zijn, cupping bij de voorband en vierkant bij de achterband bij veel snelweg km's betekent dat er nieuwe banden op moeten binnen kort (al snel €250 of meer).Afbeeldingslocatie: https://www.carblogger.nl/wp-content/uploads/2011/09/dot-code-autoband-569x333.jpg
Kijk bij de remmen naar de vloeistof, deze is het best licht van kleur. Oude remvloeistof is bruinig van kleur. De remblokken zijn ook van belang, bekijk hoe dik ze zijn en of de cubs van de remklauwen schoon zijn. Het liefst haal je ze even los om te kijken hoe ze zijn afgesleten. Bij een sleutelcursus zag ik bij een medecursist dat er bij de achterrem de remvoering had losgelaten van het blok. De vorige eigenaar had er niets van gemerkt, ze gebruikte de achterrem toch amper. :+ Remblokken beginnen bij €30 ongeveer en remvloeistof bij €10. Hou wel in je achterhoofd dat een garage natuurlijk ook nog uurtarief rekent en dat je veel van deze dingen redelijk makkelijk zelf kunt leren en doen.
Vind je vreemde dingen die niet verklaard kunnen worden? Neem je conclusie en laat de motor staan.
Heb het geld niet contant op zak, maar ga pas pinnen als het allemaal klopt en betaal pas als de motor op je naam staat.

[ Voor 37% gewijzigd door Grubeater op 07-08-2017 22:29 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:03
lolgast schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:49:
Stel, je hebt een paar maanden geleden je voorspatbord gemollesteerd door achteruit te lopen met je remschijfslot er nog op. Enfin, nieuwe erop sinds paar maandjes en opletten vanaf nu.

Dan ben je in dit geval wel echt een domme l*l
[afbeelding]
Tijd voor een slot met bewegingssensor? Heb zelf laatst een oxford slot gekocht in een aanbieding voor $30, krijg dat kl#t$ding niet eens van slot af zonder dat die begint te piepen :+ Bij elke beweging geeft'ie een zacht waarschuwingspiepje, en als je dan binnen 20 seconden opnieuw gaat morrelen gaat'ie keihard schreeuwen. No way dat je daarmee uberhaupt je motor van z'n standaard haald zonder het te merken.

Zal ik me hierbij dan ook nog eens officieel melden in dit topic? Ik begrijp uit de topicstart dat Virago's niet gewaardeerd worden, enfin, ben lekker toch erg blij met mijn oude bak, puh :Y)

Zo zag'ie eruit toen ik hem kocht, jaartje geleden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mI7XYxjaKSumDi5N4JjBQLl6/thumb.jpg
Een Yamaha Virago XV535 uit 1997 met inmiddels 32k kilometers op de teller. Beetje antiek en bepaald niet spannend, maar juist daarop uitgekozen: voor mijn eerste motor wilde ik graag iets waar ik mezelf niet gelijk op dood zou rijden, ik vind de stijl geweldig (mooi chroom is niet lelijk :+) en doordat'ie weinig kostte is het ook geen ramp als ik iets verpruts met onderhoud - de beste manier om het te leren is door te doen, en gelukkig heb ik met deze motor genoeg gelegenheid om te doen! ;)

Speaking off: afgelopen weekend besloten om plasti dip eens uit te proberen. Kleurkeuze was snel gemaakt, hoewel het uiteraard een lastige keuze was tussen neon-geel of gifgroen ben ik uiteindelijk toch maar voor matzwart gegaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7lCZAUbcFLRouUxJVmXCmJyI/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X1fVEazPZghm2YIdiHnelZDc/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1db7RRidlffxmFLXlCtsC7zw/thumb.jpg

De sissy bar is eraf (vriendin heeft haar eigen motor, en sowieso is het echt geen pleziertje om hier achterop te zitten), en aan de voorkant is er een winscherm bijgekomen, evenals een 12V/USB aansluiting. We zijn van plan om binnenkort een stuk door Noorwegen te rijden, dus heb er maar een truttig ruitje opgezet om de ~600km snelweg daarheen nog enigzins aangenaam te maken.

Uiteraard is het wat lastig om een perfect passend windscherm te vinden voor een twintig jaar oude motor, dus heb een 45 euro el cheapo past-bijna-op-alle-motoren scherm gekocht en daar de bovenkant van afgezaagd. Het is een verademing met snelweg rijden, maar zodra we stoppen met touren gaat'ie er weer af denk ik, het rijdt toch prettiger op een of andere manier zonder scherm :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 15:58
@FragFrog Prachtig ding, ziet er goed uit voor haar leeftijd! Mijn eerste motor was de 1100xv Virago van m'n ouders. Jammer genoeg had dat ding weg staan roesten in de vochtige en tochtige schuur, waardoor ik 'm na 7k km toch echt moest gaan inruilen, maar wat een pracht machines, die Virago's :)

Veel plezier, en nice work on the plastidip! zit zelf te tubben of ik mijn RS een dipje wil geven, is 't veel werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:03
daredha schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:23:
@FragFrog Prachtig ding, ziet er goed uit voor haar leeftijd! Mijn eerste motor was de 1100xv Virago van m'n ouders. Jammer genoeg had dat ding weg staan roesten in de vochtige en tochtige schuur, waardoor ik 'm na 7k km toch echt moest gaan inruilen, maar wat een pracht machines, die Virago's :)

Veel plezier, en nice work on the plastidip! zit zelf te tubben of ik mijn RS een dipje wil geven, is 't veel werk?
Tja, roest zit hier ook op natuurlijk maar gelukkig valt het mee, zeker gezien z'n leeftijd. Ik baal er een beetje van dat'ie hier buiten staat, helaas geen schuur oid om hem in te parkeren. Loopt wel nog als een zonnetje, ook geen problemen met starten, dus ik denk dat ik'm nog wel een tijdje hou (in elk geval totdat ik iets groters vind; mijn rij-instructeur zei ookal dat ik voor de 1100 moest gaan, die was volgens hem veel leuker :+)

Plasti dippen was vooral veel werk om alle onderdelen van de motor te halen en goed schoon te maken. Je hoeft niet te schuren of primen (de originele verf zou helemaal intact moeten blijven als het goed is) dus dat scheelt erg veel werk; volgens de instructies kun je na een half uurtje de volgende laag doen, en ze raden aan om minimaal vier lagen te doen (ik heb er nu vijf of zes opzitten). Uiteindelijk alles in een weekend gedaan: uit elkaar halen en eerste lagen op zaterdag, en op zondag nog een laatste laag en in de avond weer inelkaar gezet.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Woask schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 21:54:
Leuk ding! Waarom zit er nou een extra koplamp bij? Verder zijn de originele banden ws het niet meer waard om mee te nemen, tenzij ze goed bewaard zijn gebleven (donker, koel).
lolgast schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 20:22:
[...]

Eens, die verhalen ken ik en ik zou hem dan ook liever niet terugkrijgen.

Maar als ze hem niet mee kunnen nemen, hoef je hem ook niet terug te krijgen ;)

Overigens. De 'tip' die jij gaf over slot kopen en sleutels in de kluis gooien tot de verzekering er om vraagt. Ik heb inmiddels verhalen gelezen waar de verzekering eist dat je een gebruikte sleutel kunt overhandigen. Sta je dan, met je ongebruikte slot en zonder motor...
Ach, ik heb nu ook een Abus schijfremslot nieuw gekocht voor in de buddy. Zal ik maar weinig gebruiken: voor de deur ketting + beugelslot en heb op werk ook beugelslot in de garage liggen.

Vervelender wordt het als er camera beelden zijn: die wil je/de politie graag hebben om daders te pakken, maar zo zien ze ook je brommer zonder slot staan.

Mij is het gedoe het niet waard, heb alarm en goede sloten. Blijf ik langer, neem ik vaak mn kabel mee, kan je icm schijfremslot de motor mee vastzetten. Kabel weeg niks en is goed lang, dus dat is ideaal.

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.