Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.235 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:15
Khayma schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:22:
[...]

Mijn oplossing na het zien van deze foto is achteruit het pad op gaan en dan kan je makkelijk de draai maken de box in.
Dat dacht ik dus ook, is met uitrijden een stuk makkelijker lijkt me.
HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:25:
[...]

Duke 125 kopen, dan past het wel.
Ik heb erg veel moeite met het detecteren van sarcasme, helemaal op forums. Bedoel je dit serieus? Ik ben 27, dus ik ga direct voor A rijbewijs.

[ Voor 34% gewijzigd door FastFred op 04-08-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Conteaster schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:07:
[...]

Als ik bovenstaande lees begrijp ik niet helemaal het probleem (of ik lees er vierkant overheen). Volgens mijn doet mijn TomTom precies hetzelfde.
Wat gebeurt er na die 5km rijden naar het startpunt van de route? Begint hij niet dan pas met de daadwerkelijke route? Of denkt de TomTom dat je bij het eindpunt bent en sluit ie de route af?
Hij sluit de route af. Heb het met een 2 tal routes uit de buurt geprobeerd zojuist. Stel de route is 100 KM, als ik de route inlaad laat die netjes de route zien, met een totaal afstand van 100 KM. Hij wil dan een route naar de GPX route zoeken, nadat hij die gevonden heeft dan geeft die aan dat het nog maar bijv. 5 KM zijn (afhankelijk van de afstand naar de route).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Thoit schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:35:
[...]

Hij sluit de route af. Heb het met een 2 tal routes uit de buurt geprobeerd zojuist. Stel de route is 100 KM, als ik de route inlaad laat die netjes de route zien, met een totaal afstand van 100 KM. Hij wil dan een route naar de GPX route zoeken, nadat hij die gevonden heeft dan geeft die aan dat het nog maar bijv. 5 KM zijn (afhankelijk van de afstand naar de route).
Dan nog snap ik het niet helemaal denk ik.

1. Je laadt een route in van 100 km, je klikt op 'Rijden' o.i.d.
2. TomTom ziet dat het startpunt 5 km verder ligt en gaat een route zoeken naar het startpunt.
3. Jij start de motor en rijd 5 km, je hebt het startpunt bereikt.
4. Tomtom gaat verder met de route van 100 km

Zo zou het horen te gaan, bij welke stap gaat het bij jou mis dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Thoit schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:35:
[...]

Heb je misschien hier iets aan?
pdf bestand: ritten rijden met de TomTom

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Conteaster schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:40:
[...]

Dan nog snap ik het niet helemaal denk ik.

1. Je laadt een route in van 100 km, je klikt op 'Rijden' o.i.d.
2. TomTom ziet dat het startpunt 5 km verder ligt en gaat een route zoeken naar het startpunt.
3. Jij start de motor en rijd 5 km, je hebt het startpunt bereikt.
4. Tomtom gaat verder met de route van 100 km

Zo zou het horen te gaan, bij welke stap gaat het bij jou mis dan?
Punt 4 doet die dus niet. Op de één of andere manier heb ik het een keer voor elkaar gekregen, maar kan het niet reproduceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:34:
Bedoel je dit serieus? Ik ben 27, dus ik ga direct voor A rijbewijs.
Daarmee mag je ook op een 125 rijden hoor :7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:51:
[...]

Daarmee mag je ook op een 125 rijden hoor :7.
Snap ik grapjas. Ik ben ook niet van plan om direct een Superduke 1290 te gaan kopen. Maar 125cc als je gelest hebt voor volledig A is een beetje zonde vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

@FastFred dat zou wel eens erg lastig kunnen worden. Ik heb een tijdje een haakse draai in een gang moeten maken met muren aan weerszijde. Die muren stonden ~100cm van elkaar en ik moest een motormover gebruiken. Maar dat vergt een vlakke vloer wat jij niet hebt. Zonder die mover lukte het echt niet.

De breedte van de deur en hoeveel ruimte er tussen de binnenmuur en de deur zit is belangrijk. Dat lijkt ook niet veel te zijn waardoor de motor er aardig recht doorheen moet. En die ruimte heb je niet. Je geluk is dat er plantjes staan, die kunnen wat "meebewegen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:37

A13X

Dude

@FastFred If you've got the balls....

Even zoeken naar de goede plek en dan de motor haaks omzetten met de neus naar de deur...

[ Voor 31% gewijzigd door A13X op 04-08-2017 20:08 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:06:
[...]

Dit is het pad wat ik door zou moeten met de motor. Zoals je ziet 3 tegels breed dus ~90cm.

[afbeelding]

En dit is de draai die ik maken moet (nee, daar achteraan is geen doorgang, dat is de achtertuin van een van de beneden woningen). Deur is ook ~90cm.

[afbeelding]

Volgens mij moet het wel passen, evt. met een paar keer steken om de draai te maken naar binnen.
Insteken naar de deur, wegdraaien, achteruit er in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Raym09 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:08:
@FastFred If you've got the balls....

[video]

Even zoeken naar de goede plek en dan de motor haaks omzetten met de neus naar de deur...
Heb dit wel eens vaker gezien. Toch lijkt mij dat op lange termijn niet echt goed voor de standaard. Tuurlijk kan de standaard wel wat hebben, maar iedere keer het volledige gewicht van de motor er op en dan draaien lijkt mij niet echt handig. Als de motor op de standaard staat heeft ie natuurlijk ook wel wat gewicht, maar lang niet het volledige gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Thx jongens, dat leek mij ook het makkelijkst, insteken richting de deur en op de standaard verder draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:52:
[...]

Snap ik grapjas. Ik ben ook niet van plan om direct een Superduke 1290 te gaan kopen. Maar 125cc als je gelest hebt voor volledig A is een beetje zonde vind ik.
Gewoon uit (oprechte) interesse: waarom vind je dat zonde? Ik kan veel redenen verzinnen om het niet te doen, maar "omdat het zonde is" kwam ik nog niet tegen. Ik vind een 125 juist een hele leuke manier van rijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:14:
[...]

Gewoon uit (oprechte) interesse: waarom vind je dat zonde? Ik kan veel redenen verzinnen om het niet te doen, maar "omdat het zonde is" kwam ik nog niet tegen. Ik vind een 125 juist een hele leuke manier van rijden :).
Zonde om geen gebruik te maken van de mogelijkheden die het volledige rijbewijs bied. Verder rijd een 125 natuurlijk best leuk, maar een stuk snelweg is alles behalve handig. 9 van de 10 mensen rijden op een 125 omdat ze het moeten, niet omdat ze het zo graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nouja, wat PilatuS zegt dus zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

PilatuS schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:16:
[...]

Zonde om geen gebruik te maken van de mogelijkheden die het volledige rijbewijs bied. Verder rijd een 125 natuurlijk best leuk, maar een stuk snelweg is alles behalve handig. 9 van de 10 mensen rijden op een 125 omdat ze het moeten, niet omdat ze het zo graag willen.
Ja, in Nederland. In heel veel andere landen (en dan heb ik het niet over niet-westerse gebieden) is het doodnormaal en zelfs gewenst door veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
azt33 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:15:
Ik ben net langs de BMW dealer geweest - offerte gekregen voor een grijze, nieuwe S 1000 R. Ik krijg nog ietsjes korting via mijn werkgever, maar uiteindelijk bijna 10% korting bijenkaar gekletst. Ik moet dan alleen mijn eigen motor eerst verkopen (Yamaha MT-07, nov 2016 met 4000 km op de teller) en misschien is mijn rijbewijs halen ook geen slecht idee O-) (ik woon in Zwitserland, waar het systeem iets anders is qua "lessen" / examens, ik rij al sinds november rond met een L).

Zijn er mensen met een S 1000 R hier?
Trouwens, wat scheelt het qua prijs veel met NL (en dan bedoel ik dat het hier een stuk goedkoper is :P )
Heeft er mee te maken dat wij in Nederland veel extra belasting betalen. :')
FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:52:
[...]
HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:14:
[...]
Ik snap wel dat je met een A rijbewijs liever meer cc's/pk's wilt hebben omdat dat gewoon fijner is voor het algehele gebruik. Snelweg, relaxter rijden en je hebt ook veel meer keuze als je voor een A motor gaat (naast het feit dat 125cc's natuurlijk relatief gezien duur zijn). Natuurlijk kun je naderhand altijd een lagere cc motor kopen voor de fun erbij.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:18:
[...]

Ja, in Nederland. In heel veel andere landen (en dan heb ik het niet over niet-westerse gebieden) is het doodnormaal en zelfs gewenst door veel mensen.
Maar ik woon niet in 'heel veel andere landen', ik woon in Nederland. En een beetje vermogen vind ik wel zo fijn, met auto's ook, zo'n opgeboorde brommer hoeft van mij niet.

(no offence naar 125cc rijders hier uiteraard :P )

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 04-08-2017 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]

Dat ze in India allemaal op een 125 rijden omdat dat zo'n beetje het enige is wat betaalbaar is snap ik prima. Maar als je hier woont en zo goed als alles kan kopen wat wil, waarom zou je dan op een 125 stappen ? Die mensen zijn er vast wel, maar dan is het meer omdat het heel goedkoop is of omdat ze nooit op de snelweg komen. Verder natuurlijk de mensen die vast zitten aan een belachelijk laag vermogen. Waarom zou je als je voor de lol gaat rijden en je vrijwel alles kan kopen voor een 125 gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

PilatuS schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:24:
[...]

Dat ze in India allemaal op een 125 rijden omdat dat zo'n beetje het enige is wat betaalbaar is snap ik prima. Maar als je hier woont en zo goed als alles kan kopen wat wil, waarom zou je dan op een 125 stappen ? Die mensen zijn er vast wel, maar dan is het meer omdat het heel goedkoop is of omdat ze nooit op de snelweg komen. Verder natuurlijk de mensen die vast zitten aan een belachelijk laag vermogen. Waarom zou je als je voor de lol gaat rijden en je vrijwel alles kan kopen voor een 125 gaan ?
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken: voor de uitdaging. Omdat ik het leuk vind iets uit te diepen met an sich beperkte mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:25:
[...]

Ik kan alleen maar voor mezelf spreken: voor de uitdaging. Omdat ik het leuk vind iets uit te diepen met an sich beperkte mogelijkheden.
Als je dat leuk vind dan moet je dat natuurlijk vooral doen. Van wat ik lees stappen de meeste mensen op een 125 omdat ze het moeten, niet omdat ze het willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:21:
[...]

Maar ik woon niet in 'heel veel andere landen', ik woon in Nederland. En een beetje vermogen vind ik wel zo fijn, met auto's ook, zo'n opgeboorde brommer hoeft van mij niet.

(no offence naar 125cc rijders hier uiteraard :P )
In de stad is zo een opgeboorde brommer toch wel super handig hoor. Heb je ook niet meer vermogen nodig. Daarvoor zijn ze ook gemaakt. Op autosnelweg horen die dingen niet thuis idd.

Al blijft een 125/250 2takt toch wel super 8)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

azz_kikr schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:29:
[...]

In de stad is zo een opgeboorde brommer toch wel super handig hoor. Heb je ook niet meer vermogen nodig. Daarvoor zijn ze ook gemaakt. Op autosnelweg horen die dingen niet thuis idd.

Al blijft een 125/250 2takt toch wel super 8)
Aprilia RS125 _O_.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

*wilt een grom voor de lol

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ik ook. Lijkt me geweldig om in stad rond te hossen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik snap het wel hoor, ik ben al jaren abonnee van RoyalJordanian en die reed ook alleen maar snelle motoren, ik snapte ook niet wat ie met zo'n 125cc Grom moest, maar na een tijdje snapte ik het, de uitdaging, het leuke, het grappige, het gemak in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik zou een CRF125 willen :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Thoit schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:48:
[...]

Punt 4 doet die dus niet. Op de één of andere manier heb ik het een keer voor elkaar gekregen, maar kan het niet reproduceren.
Ah op die manier. Moet zeggen dat ik dat ook één keer eerder heb meegemaakt mijn mijn Tomtom (Rider 40).. Daarna nooit meer tegengekomen en die bewuste route niet gereden.

Ik zou zeggen, probeer het met een andere route / ander startpunt. Misschien dat er daar iets niet helemaal lekker zit. Als je een oplossing weet hoor ik het ook graag. Als ik iets vind laat ik het je ook weten uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:45
FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:48:
@w4rguy als ik lees 'eerste model met brandstofinjectie' dan denk ik direct aan kinderziektes en storingen, heb ik dit mis? De CB600F van voor 2007 wordt juist geprezen om hoe simpel hij elkaar zit en hoe betrouwbaar dat blok is. De versie van 2006 heeft ook een andere voorvork gekregen dan vorige bouwjaren, namelijk die van de CBR600RR, daar schijnt de motor stukken beter van geworden te zijn, dus vandaar voorkeur voor 2006 model.
Ik heb mijn 2007 Hornet nu al bijna anderhalf jaar en ik heb er nog geen gezeur mee gehad. Al dik 22,000 km mee gereden. 8)

Goed, het kleppen checken was een bitch volgens de monteur, want het frame loopt over het motorblok heen. En niet zoals bijvoorbeeld een Yamaha FZ6 om het motorblok heen. Dus het was een priegelwerkje. Niet mijn probleem. :P

@w4rguy en ik hebben elkaar zelfs al eens gespot bij een stoplicht in Amsterdam Zuid-Oost. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Nero22 op 04-08-2017 21:20 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:27
Ik heb die cb1 hier staan (400 cc, 55pk) en dat is nog leuk. Uit vrije wil minder zou ik denk ik niet snel behoefte aan hebben wetende dat je een snellere motor kunt/mag rijden.

Met die cb1 is het aardig aanpoten op de snelweg en ook op n-wegen moet je soms een aanloopje nemen wil je ff inhalen.
(Aanname incoming:) Ik denk dat als je met minder vermogen rijdt, regelmatig meemaakt dat de dijk al op is en jij nog steeds vaart aan het maken bent ;). Natuurlijke leer je daar van sturen en motorrijden, maar mijn bescheiden mening is dat je dat dan beter op iets kunt doen wat iets beter bij de zwaarte van je rijbewijs past.

Maar, that's me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

lolgast schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:26:
Ik heb die cb1 hier staan (400 cc, 55pk) en dat is nog leuk. (...)

Met die cb1 is het aardig aanpoten op de snelweg en ook op n-wegen moet je soms een aanloopje nemen wil je ff inhalen.
Ik heb het idee dat dat grof onderschat is. Je hebt het over een vergelijkbare hoeveelheid vermogen als dat ik heb op de Alp, maar dan met 20 kilo minder gewicht. Topsnelheid ligt ook nog eens dik 20km/u hoger.

En ik hoef echt geen enkele moeite te doen om bij (of voor) te blijven op de snelweg, tenzij eens een keer terugschakelen ook al onder "aanpoten" valt.

Op mijn kanaal staan wat filmpjes waarin ik wat vlotter wegrijd met de Alp, da's toch echt geen slouch.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-08-2017 21:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
Ik zeg niet dat het langzaam is. Ik vraag me alleen af waarom je (als enige motor) een 125cc zou kopen.

Natuurlijk is het leuk als funbike voor erbij, maar als enige motor bij mogelijkheid tot meer cc? Nee ik denk het niet.

Nogmaals, dat is mijn kijk erop he. Ik ben begonnen op 750cc met 120pk, dus nee ik heb er absoluut geen ervaring mee. Is puur gebaseerd op rijervaring met de cb1

Vwb het 'aanpoten' verhaal. De transalp heeft 53Nm koppel bij 6000rpm, de cb1 heeft 37Nm bij 9500rpm ;)
Hence het verschil in aanpoten gevoel gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 23:33

Fuelke

Forza Ferrari

De snelheidsmeter van de 250R houdt dan toch niet op bij 147 km/h ;)

Blijkbaar kan hij ook tot 153 ... iets met een gunstige wind en wat slipstream van een bestelwagen (op veilige afstand)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

lolgast schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:52:
Vwb het 'aanpoten' verhaal. De transalp heeft 53Nm koppel bij 6000rpm, de cb1 heeft 37Nm bij 9500rpm ;)
Hence het verschil in aanpoten gevoel gok ik
Honda Vf400f 55pk @ 35Nm, gaat prima op de snelweg. Maar even >snel< inhalen door het gas domweg open te gooien gaat niet. Plannen, terugschakelen en gas erop.

Dijk vond ik eigenlijk net zo leuk, kun je wat makkelijker vol gas weg knallen zonder dat je gelijk veel te hard rijd. Je kunt ook veel makkelijker in de powerband blijven rijden. Iets wat je met die lichte motors wat meer gedwongen word om te doen om mee te komen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:45
Fuelke schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:13:
De snelheidsmeter van de 250R houdt dan toch niet op bij 147 km/h ;)

Blijkbaar kan hij ook tot 153 ... iets met een gunstige wind en wat slipstream van een bestelwagen (op veilige afstand)
Ik heb de 167 al eens aangetikt met mijn Ninja 250R 8)

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Raym09 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:24:
[...]

Honda Vf400f 55pk @ 35Nm, gaat prima op de snelweg. Maar even >snel< inhalen door het gas domweg open te gooien gaat niet. Plannen, terugschakelen en gas erop.

Dijk vond ik eigenlijk net zo leuk, kun je wat makkelijker vol gas weg knallen zonder dat je gelijk veel te hard rijd. Je kunt ook veel makkelijker in de powerband blijven rijden. Iets wat je met die lichte motors wat meer gedwongen word om te doen om mee te komen.
Helemaal met je eens, ik vermaak me ook bijzonder goed als ik op de CB1 zit.

Maar wat ik probeer duidelijk te maken: Wat zou jij, wetende hoe de Vf400f rijdt, als volgende motor kopen, wetende dat dat je enige motor is?
A. Een lichtere in cc
B. Hetzelfde als nu
C. Een zwaardere in cc

Voor de zekerheid O-)
Ik probeer niet te zeggen dat meer vermogen beter is. Mijn eerste motor had meer vermogen dan mijn huidige (Ducati 749s voor de nieuwere aanwas :)) en ik denk dat mijn volgende motor weer minder zal hebben. Dus nee, daar is het me niet om te doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

lolgast schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:32:
[...]
Maar wat ik probeer duidelijk te maken: Wat zou jij, wetende hoe de Vf400f rijdt, als volgende motor kopen, wetende dat dat je enige motor is?
A. Een lichtere in cc
B. Hetzelfde als nu
C. Een zwaardere in cc
Niet te zeggen, de XF650 48pk @52nm minder pk's meer koppel. Heb ik net zo heerlijk mee gereden, kwam zeker goed mee op de snelweg zonder te hoeven terugschakelen (5bak overigens). Ligt dus sterk van het type motor af en hoe de power word gebracht.

Ik snap goed wat je bedoeld hoor, de Hornet van nu heb ik ook uitgezocht op vermogen in combinatie met de rest. Vind persoonlijk 100pk een mooie sweetspot voor "veilig" sportief rijden. Genoeg om hard te gaan maar niet zoveel dat elke draai aan het gas goed afgewogen dient te worden vanwege mogelijke afstraffing. Voor mij een tussenstop om na een jaar niet gereden te hebben en na herstel van ziekte weer even mijn "skills" te honen voor ik verder ga.

Mijn volgende fiets word geen "verstandige" keuze maar een naar het hart, wil al jaren een Muscle bike á GSX1400, XJR1300 of ZRX1100. Niet dat ik niet gek ben met mijn CB'tje hoor O+

Die grom lijkt me voornamelijk leuk om een beetje de hooligan mee uit te hangen. Praktisch nut heeft hij in mijn omgeving niet, je zit te snel op de autoweg of snelweg als je ergens heen wilt.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:28

steveman

Comfortabel ten onder

Hehe, in m'n videoarchief moeten graven, maar toch een redelijk eerlijke vergelijking kunnen vinden :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balen, echt een heel knappe babe die erg goed kon rijden :(

http://www.thedrive.com/n...illed-in-high-speed-crash

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:08
Raym09 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:51:
[...]
Vind persoonlijk 100pk een mooie sweetspot voor "veilig" sportief rijden.
Hier ben ik ook geland met de eerste motor, van oude ('trage') motoren tot supersports getest, 100pk naked met leuke koppel vond ik het best aanvoelen zonder direct bang te zijn buiten mijn kunnen te rijden met net een rijbewijs te hebben.

Enige nadeel is dat het nu al begint te kriebelen om er 1 bij te halen want zit nog steeds op Marktplaats enzo te kijken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Allereerst: ontzettend tragisch natuurlijk.

Was niet bekend met haar... maar al die "zie mij" foto's en video's :F

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
[...]

dat is omdat ze die mogen rijden met hun B rijbewijs, en niet voor honderden euro's net een A'tje erbij hebben laten schrijven...
Raym09 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:51:
[...]

Mijn volgende fiets word geen "verstandige" keuze maar een naar het hart, wil al jaren een Muscle bike á GSX1400, XJR1300 of ZRX1100. Niet dat ik niet gek ben met mijn CB'tje hoor O+
CB1300 lijkt me een mooi compromis O-)

[ Voor 29% gewijzigd door Maegrim op 04-08-2017 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:24:
[...]

Kalender erbij en hopen je geen schrikkeljaren hebt. En dan een beetje wetenschap met jomanda en dan kom je er wel. :+

Mijn oplossing voor 6 auto's die al 15km links aan het hangen waren, was iets minder subtiel. :+ Zeg maar 3x invordering. :+ Schijt irritant dat soort gasten...

Is het vakantie tijd. Lekker rustig op de weg. En dan nog van die halve tamme. :/

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:02:
[...]

Mijn oplossing voor 6 auto's die al 15km links aan het hangen waren, was iets minder subtiel. :+ Zeg maar 3x invordering. :+ Schijt irritant dat soort gasten...
Dat herken ik ook wel. Soms word je er zo geirriteerd van dat als je er dan eindelijk voorbij kan het gas helemaal vol open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

azt33 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:15:
Ik ben net langs de BMW dealer geweest - offerte gekregen voor een grijze, nieuwe S 1000 R. Ik krijg nog ietsjes korting via mijn werkgever, maar uiteindelijk bijna 10% korting bijenkaar gekletst. Ik moet dan alleen mijn eigen motor eerst verkopen (Yamaha MT-07, nov 2016 met 4000 km op de teller) en misschien is mijn rijbewijs halen ook geen slecht idee O-) (ik woon in Zwitserland, waar het systeem iets anders is qua "lessen" / examens, ik rij al sinds november rond met een L).

Zijn er mensen met een S 1000 R hier?
Trouwens, wat scheelt het qua prijs veel met NL (en dan bedoel ik dat het hier een stuk goedkoper is :P )
Kan je in TS opzoeken. Ik rijd met een S1000RR, welkom bij de S1000 rijders hier :Y

En dat wat jij aan aanschaf uitspaart betaal je zo extra in boetes ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

[...]

Is het vakantie tijd. Lekker rustig op de weg. En dan nog van die halve tamme. :/
Ik ken het... verschrikkelijk!

Vrienden van me met wie ik rijd die zeggen dat ik teveel van baan wissel op de snelweg. Dat het onveilig wordt doordat men mij niet op de rijbaan kan verwachten.

Persoon in kwestie die mij dit vertelt is een linksplakker die de functie van het knipperlicht nog uit moet vinden. Weet niet zeker of ik het serieus moet nemen 8)7

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

w4rguy schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 07:21:
[...]

Ik ken het... verschrikkelijk!

Vrienden van me met wie ik rijd die zeggen dat ik teveel van baan wissel op de snelweg. Dat het onveilig wordt doordat men mij niet op de rijbaan kan verwachten.

Persoon in kwestie die mij dit vertelt is een linksplakker die de functie van het knipperlicht nog uit moet vinden. Weet niet zeker of ik het serieus moet nemen 8)7
Dat is juist iets waarmee je je zichtbaar maakt idd. Ik wissel ook op een rustig tempo een beetje van links naar rechts zodat je blijft opvallen.

Maar zoals een collega ook, ook zo een type, die werd boos omdat ie geschrokken was van mij. Die kijkt ook gewoon helemaal niet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
Het enige wat ik in haar zag was een domme doos die de verkeerde manier had gekozen om aan haar aandacht-shots te komen. Vervelend voor haar omgeving, maar tragisch? Nee. Eerder onvermijdelijk.

On-ge-lofelijk wat sommige mensen inderdaad presteren. Maar ik heb wel gemerkt dat, net als in DE overigens, mensen de meest rechterbaan voor vrachtwagens vinden. Dus daar ben ik best vaak te vinden B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Conteaster schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:14:
[...]

Ah op die manier. Moet zeggen dat ik dat ook één keer eerder heb meegemaakt mijn mijn Tomtom (Rider 40).. Daarna nooit meer tegengekomen en die bewuste route niet gereden.

Ik zou zeggen, probeer het met een andere route / ander startpunt. Misschien dat er daar iets niet helemaal lekker zit. Als je een oplossing weet hoor ik het ook graag. Als ik iets vind laat ik het je ook weten uiteraard.
Het vervelende is dat ik dat met alle routes die ik van internet download heb. Voor de zekerheid heb ik het laatste routepunt verwijdert zodat start en einde een stuk uit elkaar liggen.

Kan je beschrijven welke stappen jij volgt? Heb al bij Mrgps gekeken e.d. Maar ik kan niet een goede tutorial vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 15:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Doe je dat met een route (routepunten zichtbaar in beeld) of met een track? Ik gebruik altijd een track, en herken jouw probleem niet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:22:
Doe je dat met een route (routepunten zichtbaar in beeld) of met een track? Ik gebruik altijd een track, en herken jouw probleem niet.
Heb het gisteren met een track geprobeerd, aangezien ik een track moest gebruiken. Hoe importeer jij de routes in MRA? Ik kan daar upload route klikken, en vervolgens route of route track. Daar heb ik dus ook beide opties geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:33

Bommes

Capo del formaggio

Thoit schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:38:
[...]

Heb het gisteren met een track geprobeerd, aangezien ik een track moest gebruiken. Hoe importeer jij de routes in MRA? Ik kan daar upload route klikken, en vervolgens route of route track. Daar heb ik dus ook beide opties geprobeerd.
Ik gebruik ook een TomTom Rider (400) en gpx routes.
Die maak ik in Tyre en sla ze lokaal op als gpx.
Met TomTom my drive importeer ik ze naar mijn TomTom cloud. Dan zie ik 2 bestanden 1 met een T bij de naam en een waypoint route. Die laatste gooi ik weg en de Track selecteer ik om te synchroniseren met mijn TomTom.
Vervolgens de TomTom aan via Bluetooth pairen met mijn telefoon en de routes staan er na een paar minuten in.

Het rijden gaat zoals bedoeld.
Laad route, klik op "rijden", dan brengt het ding me naar de start van de route en volgt vervolgens die route. :)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Laatst online: 15-09 08:30
noes schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:41:
[...]

Kan je in TS opzoeken. Ik rijd met een S1000RR, welkom bij de S1000 rijders hier :Y

En dat wat jij aan aanschaf uitspaart betaal je zo extra in boetes ;)
Haha, ik hoop het niet aangezien de boetes hier zo hoog zijn... Mocht ik besluiten om tot koop over te gaan, dan komen de eerste foto's hier te staan 8)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 15:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Thoit schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:38:
[...]

Even er van uitgaande dat de route in Basecamp is gemaakt:
In MRA kies ik "upload route". (Track pikt 'ie niet eens als het een route bestand is)
Vervolgens projecteren op de kaart; tegenwoordig kies ik zelfs vaker voor de Here kaart*. Vervolgens opslaan als .gpx 1.1. Zo maak ik van de Basecamp routes een track.

En daarna doe ik hetzelfde als Bommes: uploaden naar Mydrive. Daar de route wegknikkeren, en de track naar de Tomtom synchroniseren.

*: Hangt nogal van het aantal routepunten af of je zelf moet gaan corrigeren. Met maar 5 routepunten geef je de software wel erg veel vrijheid. Dan kun je beter de Tomtom kaart pakken en de route gaan corrigeren. Zijn het 50 punten dan geloof ik het wel. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:35
De eerste boete met de motor is een feit...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PTA8n7M.png

Nu kan ik alleen met geen mogelijkheid het kenteken op deze foto lezen :?
Dit is de grootste versie die ik via cjib.nl kan krijgen. Op foto's van mijn auto was het kenteken altijd perfect zichtbaar. Zou het mogelijk zijn om hier bezwaar tegen kunnen maken?

Nu is het bedrag niet echt een issue, maar ik ben benieuwd naar het traject dat je in gaat als je bezwaar aantekent, heb namelijk nog nooit bezwaar gemaakt :9
En mochten ze als reactie komen met een fatsoenlijke foto waarop het wél goed leesbaar is, waarom is die foto dan niet direct beschikbaar? Zoals ik het zie is die foto namelijk de bewijslast die Justitie aan mij geeft om aan te tonen dat de boete klopt. Die wil ik dan ook meteen hebben natuurlijk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Melkunie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:35:
De eerste boete met de motor is een feit...

[afbeelding]

Nu kan ik alleen met geen mogelijkheid het kenteken op deze foto lezen :?
Dit is de grootste versie die ik via cjib.nl kan krijgen. Op foto's van mijn auto was het kenteken altijd perfect zichtbaar. Zou het mogelijk zijn om hier bezwaar tegen kunnen maken?

Nu is het bedrag niet echt een issue, maar ik ben benieuwd naar het traject dat je in gaat als je bezwaar aantekent, heb namelijk nog nooit bezwaar gemaakt :9
En mochten ze als reactie komen met een fatsoenlijke foto waarop het wél goed leesbaar is, waarom is die foto dan niet direct beschikbaar? Zoals ik het zie is die foto namelijk de bewijslast die Justitie aan mij geeft om aan te tonen dat de boete klopt. Die wil ik dan ook meteen hebben natuurlijk :>
Als het kenteken niet leesbaar was, had je deze foto nu niet gehad he :P

Bezwaar maken is al frustrerend genoeg als je gelijk hebt /me is ooit gelaserd en bekeurd als autobus of vrachtwagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:22

Destruction

(ex-)Automonteur

FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:06:
[...]

Dit is het pad wat ik door zou moeten met de motor. Zoals je ziet 3 tegels breed dus ~90cm.

[afbeelding]
* Destruction meldt btw

Ik heb een Diversion 900 en een gangpoort van ook 3 tegels breed, met daarin ook nog een bocht (die is wel iets breder, maar niet veel). Heb daarom zelf een schuttingdeur van 1.50m geplaatst waar ik precies doorheen kan met de motor :P

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13260116_935644363217553_1343194431840303027_n.jpg?oh=b2f1ce77d09530c9399b8606ddfdcdae&oe=5A2FF37A
Dit dus, aardappel foto van m'n vorige motor in de gangpoort, met uitzicht op de "knik" waar ik doorheen moet. Ongeveer zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c7uyrsDaM3pCLVY2O1iB0U0C/full.jpg?nohitcount=1
Het past allemaal _net_, ik moet geen BMW of andere 'dikke' fiets kopen, want die krijg ik niet achterom en bij gebrek aan voortuin maak ik de buren ook niet blij als ik zo'n ding op de stoep voor 't huis parkeer :P

Eenmaal in de achtertuin is de draai m'n berging in vervolgens vrij ruim, maar de deur is dan weer vrij smal, en om het af te maken zit er nog een leuke drempel in:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12208328_827326487382675_2345571448547434914_n.jpg?oh=1a460242bde473230fab6698b647c568&oe=59F5873B
Foto van m'n oude VFR op m'n heftafel als voorbeeld, denk hier nog een oprijplank bij en ik heb infeite 2 drempels om de motor tegenop te duwen. Dat is ook de reden dat-ie achteruit op de heftafel staat ipv vooruit. Laat ik het erop houden ik bij het achteruit de schuur uitduwen al eens een keer m'n schouder redelijk bezeerd heb toen 't kreng de heftafel af iets te hard richting kozijn van de schuurdeur rolde :+

needless to say dat de schuur inmiddels volledig in gebruik is als motorhok/werkplaats en andere zaken er niet meer in staan. Het is verder dat 't een huurhuis is, anders had ik er allang een grotere berging neergezet.

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 05-08-2017 12:05 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Je zuipt te veel ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik had al een reactie verwacht daarop ja :D Dat was de voorraad bier voor m'n verjaardagsfeestje, dat viel redelijk samen met de ophokplicht voor de VFR, dus toen stond er een extra koelkast in de schuur o.a :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j56Wiap.png

Zo zat ik in Den Haag :o

Motor achteruit de portiek in, paar keer steken richting voordeur. Er op gaan zitten, met een flinke zet over de stevige drempel. Dan afstappen en de motor naar je toe laten hellen, rechtop tillen zodat het achterwiel wat verschoof. Dan paste de voordeur weer dicht :+

Ook mooi trouwens, ik zette gisteren koers richting huis, en toen zag ik dat ik nog redelijk op tijd aan zou komen. Dus, kreeg ik het idee om gelijk langs de dealer te gaan vanwege dat stekkertje...

Ik vond de hele dat al dat de koppeling raar aanvoelde. Wat aan gesteld... En toe op de snelweg zag ik het stelwieltje draaien :o Al rijdende in de verste stand vastgedraaid, zo stond er genoeg druk op dat ie niet meer bewoog.

Bijna bij de dealer voelt de koppeling weeeer raar aan, hij lijkt maar te blijven koppelen, als een prutser weggereden bij het verkeerslicht :')

Eenmaal bij dealert: Veertje dat het stelwieltje moet tegenhouden was lam (letterlijk nooit aan gezeten) en er zat een beschadiging waar de hendel langs het gedeelte aan het stuur schaafde. Dat schaafsel zorgde ervoor dat de hendel stroef ging.

Ik ben gauw geholpen door een hendel uit de showroom gemonteerd te krijgen. Deze voelt soepeler aan ook :) Bij de 800km beurt zei ik al dat ik iets vaags voelde in de koppeling, maar dat wat normaal zei men toen...

MT-03: gaar wiellager na 20kkm. Anders dan dat, geen klachten na 34kkm
Hornet: Niks in 44kkm
Stripple... binnen 4473km: Koelvloeistof lekte door niet goed aangedraaide bouten, "engine warning" vanwege oxidatie aan stekkertje en in dezelfde reis: dubbele fout in koppelingshendel.

dezelfde hendels zitten op Panigales btw...

't Stekkertje vervangen betekent gelijk een nieuwe kabelboom... Da's ook een proces dat ik niet tijdens het seizoen op wil wachten. Afgesproken te zien of dat eerst nu gewoon goed gaat. Anders zou schoonmaken en wat vet aanbrengen slimmer zijn.

Keepin' it interesting 8)

[ Voor 70% gewijzigd door steveman op 05-08-2017 12:32 . Reden: lager was op een ander moment? ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb 'm!

Yamaha FZ1 Fazer 800x600

*O*

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ohja, en dan mag een foto van de huidige brommer natuurlijk niet ontbreken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hyLTeDf9CQlUVoJtw82EWd9Q/full.jpg?nohitcount=1
Diversion 900 uit 1995, op de foto zonder topkoffer (en beugel).

Ik rijd vaak langere ritten, dat was op de VFR niet zo heel prettig en op de Diversion 600 krijg je nogal een houten reet. Dit is prima zo :) Tzt iets van een FJR oid kopen, maar dan moet ik (zie vorige post) eerst ergens anders wonen :P

De 900 staat op het moment nog stil, ik heb net de voorremmen gereviseerd. De topkoffer beugel ligt eraf omdat 't eruit zag als een brok roest, dat wil ik even weer netjes maken, de achterband moet vervangen worden (1.6mm en plat afgesleten omdat de vorige eigenaar met name veel snelweg gereden heeft) en dan nog een onderhoudsbeurt. Ik heb 't ding afgelopen winter gekocht voor weinig geld, helaas ook weinig tijd gehad om eraan te werken maar ik heb straks voor ~700 euro een perfect onderhouden en goede fiets staan, die wel 's waar al 116k km gelopen heeft, maar op o.a MF lees ik dat 116k voor een Div900 helemaal niet zoveel is, dus da's ook mooi :)

En dan heb ik nog een 2e Div900 in m'n garagebox staan, met schade. Ook voor weinig op de kop getikt. Als ik m'n eigen 900 af heb ga ik daarmee aan de slag. Ding heeft een (kleine) kop-staart aanrijding gehad, voorvork krom (uitlaten niet geraakt), spatbord stuk, kuip stuk, koplamp stuk, tellerhuis kap gebarsten, etc.. Ik denk dat ik daar een XJ900N van ga maken ofzo :P Houdt je bezig zullen we maar zeggen :+ * Destruction houdt de gewoonte erop na om motoren te kopen met kleine defecten, deze te fixen en dan na 1 of 2 seizoenen 't apparaat weer te verkopen voor 't volgende projectje. Motorrijden duur? Op deze manier niet echt :P

[ Voor 64% gewijzigd door Destruction op 05-08-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00
FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:48:

CBF600N is misschien ook een optie, volgens mij vrijwel hetzelfde. Iets hoger lijkt het wel, ik ben 2.03 dus misschien ook wel goed. Maar met de uitlaat lager, dat maakt tassen of koffers achterop wat makkelijker.
Heb je al gepast? Met mijn 2m05 op behoorlijk van motoren gezeten en ee CBF vind ik te laag/krap.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@steveman Is die koppelingshendel wel gesmeerd/ingevet? Schuren is al vreemd, maar los schaafsel nog vreemder ;)

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 05-08-2017 14:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

lolgast schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:21:
@steveman Is die koppelingshendel wel gesmeerd/ingevet? Schuren is al vreemd, maar los schaafsel nog vreemder ;)
Mja fabricagefout wellicht. Ik had m'n ogen al zo ongeveer dwars in m'n schedel staan na zo'n dag rijden, maar ik heb wel een busje smeerspul gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Laatst online: 00:56
Even een heads-up: met een V-Strom kan je voet gewoon over de grond schuren op een rotonde xD Zojuist gemerkt :9 :D

[ Voor 3% gewijzigd door mamorunl op 05-08-2017 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mamorunl schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:13:
Even een heads-up: met een V-Strom kan je voet gewoon over de grond schuren op een rotonde xD Zojuist gemerkt :9 :D
Dat kan met iedere motor als de positie van je voeten op de stepjes slecht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
mamorunl schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:13:
Dan moet je je voet beter positioneren :+

Edit: spuit 11. Met @PilatuS dus..

[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 05-08-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
ephymerous schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:55:
[...]

Heb je al gepast? Met mijn 2m05 op behoorlijk van motoren gezeten en ee CBF vind ik te laag/krap.
Ik heb nog niks gepast, ik vind de CB600F gewoon een gaaf ding en hoop dat ik er op pas :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
FastFred schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:18:
[...]

Ik heb nog niks gepast, ik vind de CB600F gewoon een gaaf ding en hoop dat ik er op pas :P
Je past er prima op hoor. Alleen als je lange benen hebt ga je wel snel last van je knieën krijgen. Heb met mijn 1.98m op een ouder type CB600F gereden en dat vonden mijn knieën echt niet leuk.

Verder ziet het er ook een beetje vreemd uit, maar daar merk je zelf niets van natuurlijk.

Hier ik op mijn oude CB600F, lijkt wel een grom met mijn lengte :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mG2KaKpKlDepFVKBfctc7Ew3/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Hahaha, dat ziet er inderdaad wel wat maf uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
FastFred schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:39:
Hahaha, dat ziet er inderdaad wel wat maf uit :P
Dat is het nadeel van een compacte naked waar je rechtop zit.

Heb nu een motor die wat meer kappen aan de voorkant heeft, dan lijkt de motor dus groter omdat de voorkant veel hoger zit. Verder hang ik wat naar voren toe waardoor het er best goed uitziet, ook met mijn lengte.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1501955540-800-x-600px-IMG_20170805_180655.jpg
Om te voorkomen dat de Vespa aankomende week weer ompleurt en ik verder niets voorhanden had hier.. :9 :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tip van Flip: Gewoon een metalen jampot dekseltje érgens onder je zadel weg leggen, zo'n ding neemt niet al te veel ruimte in beslag en werkt gewoon GOED in zo'n geval.

:+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:50
Vandaag bij Barbier Motorsport in Havelte wezen kijken voor een Kawasaki ZX6R wezen kijken. Motor reed voor mij niet heel lekker, lag wat te plat voorover. In de zaak hoorde ik dat ik nog een donatie kon verwachten O+ waardoor de mogelijkheden ineens wat anders werden.

Ik had al eerder een Kawasaki ER6F zien staan, maar eens even een verkoper gevraagd en deze gaf ook aan dat het iets meer een "beginners"motor is met een iets comfortablere houding, ook voor woon werkverkeer. Na een proefrit was ik om en deze machine gekocht. Motor komt uit Mei 2007 en heeft 11681 KM op de teller. Nu alleen nog tot uiterlijk 15 augustus wachten voordat ik hem kan ophalen! _/-\o_

Kawasaki ER6F
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/edlaxo0zaSNj8D1u9A63QlKu/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rpOnNUiT4ESNicJ8T6fhB3PA/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bZRP7W3w8DbCI0ADSO79BZ3A/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/j48eKkLWZLbvAyq6EtTL1aa6/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rRJnozmK0UwNTTwpqiF9lQDy/thumb.jpg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Vandaag een rondje kunnen sturen op een Panigale 899.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c9XNNQxjO3p75oxMBrroooHw/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XtnjuBS5HNR7FBY5mIc0IFUK/full.jpg

Prachtige machine O+ Erg vlot, lekker lawaaierig en zit alsof je je kin over het asfalt gaat schrapen :D Totaal ander soort motor natuurlijk, moet meer "werken" om hem de bochten in te krijgen. De Ninja 650 gooi je wat dat betreft echt heel gemakkelijk lekker plat de bochten in.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Clipons stuurd ook heel anders dan een gewoon stuur he. Maar gave ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Robbie T Proficiat met de aanschaf :D

@Ophidian Over het algemeen is het op een supersport behoorlijk werken in langzamere bochten inderdaad :o
Elke keer als ik op iets anders dan mijn 749 rij moet ik de eerste paar bochten opletten dat ik niet veel te scherp stuur en dus op de grond val :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

wimmel_1 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:46:
Tip van Flip: Gewoon een metalen jampot dekseltje érgens onder je zadel weg leggen, zo'n ding neemt niet al te veel ruimte in beslag en werkt gewoon GOED in zo'n geval.

:+
Gaat niet om het wegzakken maar omdat ik verbeterde en verhoogde vering om mijn Vespa heb is de jiffy gewoon te kort...
En dan pleurt ze gewoon om zeg maar.
Dit is 18mm vuren/verhoging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Bommes schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:17:
[...]

Gaat niet om het wegzakken maar omdat ik verbeterde en verhoogde vering om mijn Vespa heb is de jiffy gewoon te kort...
En dan pleurt ze gewoon om zeg maar.
Dit is 18mm vuren/verhoging :P
Het is uhmm. Beun-achtig? ;)
Maar: if it's stupid and it works it ain't stupid

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 23:17
Beetje laat, maar ik ben er ook nog bij :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W5jqLQO.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

lolgast schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:42:
[...]

Het is uhmm. Beun-achtig? ;)
Maar: if it's stupid and it works it ain't stupid
Ik weet het, ontzettend beun maar ik vertrek morgen vroeg en ik dacht er echt pas net aan dat die jiffy te kort is.
Werkt het niet dan ook goed :) dan gewoon op de middenbok. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Voila eerste schuiver maar murphy kwam langs.

Ik kwam deze namiddag terug naar huis, volgens buienradar ging het droog blijven maar niet dus, serieuze wolkbreuk dus ik neem de afrit. Ik schuif tegen 30 a 40/kmu weg, ik de grond op motor schuift door tot tegen de betonnen vangrail.

Ik zet de motor recht volledig tegen de vangrail, en kijk naar de schade, remhendel quasi onbruikbaar beschermblok er af en veel cosmetische schade.

Terwijl ik achter de vangrail sta te bellen dat iemand met een aanhangwagen mij komt halen komt er een auto in diezelfde afrit die schuift weg knal op die vangrail en die vliegt verder tegen mijn moto, die gaat onderuit en schuift 3 meter verder op de andere kant.

Dan maar politie gebeld die heeft ook brandweer mee gestuurd om de weg te reinigen.

Tot zo ver het mooie verhaal, 17 juni gaan halen 7 weken en 2100 km verder dit nu.

Soit het seizoen zal er op zitten, want verlof & verzekeringen etc, en nee geen full omnium op mijn auto altijd de 1e jaren maar moto was onbetaalbaar.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Tomsworld schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:54:

Ik kwam deze namiddag terug naar huis, volgens buienradar ging het droog blijven maar niet dus, serieuze wolkbreuk dus ik neem de afrit. Ik schuif tegen 30 a 40/kmu weg, ik de grond op motor schuift door tot tegen de betonnen vangrail.

Ik zet de motor recht volledig tegen de vangrail, en kijk naar de schade, remhendel quasi onbruikbaar beschermblok er af en veel cosmetische schade.

Terwijl ik achter de vangrail sta te bellen dat iemand met een aanhangwagen mij komt halen komt er een auto in diezelfde afrit die schuift weg knal op die vangrail en die vliegt verder tegen mijn moto, die gaat onderuit en schuift 3 meter verder op de andere kant.

Dan maar politie gebeld die heeft ook brandweer mee gestuurd om de weg te reinigen.

Tot zo ver het mooie verhaal, 17 juni gaan halen 7 weken en 2100 km verder dit nu.

Soit het seizoen zal er op zitten, want verlof & verzekeringen etc, en nee geen full omnium op mijn auto altijd de 1e jaren maar moto was onbetaalbaar.
Dat is heel vervelend! Waarschijnlijk olie o.i.d. op de weg? Heb je getuigen? Dan kun je namelijk een claim bij het waarborgfonds indienen. De politie telt ook ala getuige ala ze een rapport hebben opgemaakt.
Anders via je verzekering proberen de schade op de automobilist te verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Al goed dat de politie en brandweer er is geweest. Wegdek ook gereinigd dat jij weet? En toevallig nog foto's gemaakt van de eventuele vettige laag de weg?

Ik wens je iig heel veel sterkte. Mijn eerste motor heb ik op die manier afgeschreven en ik heb 1,5 jaar op mijn geld moeten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Tomsworld Klote zeg!

Hoe zit dit nu eigenlijk met de verzekering. In mijn ogen (maar heb geen idee) zou het nu toch moeten lopen via de verzekering van de automobilist. Die heeft de uiteindelijke schade toegebracht waardoor de motor in de staat is waarin hij nu verkeerd. Dat hij al schade had doet er dan toch niet toe?

Succes en sterkte in ieder geval! Gelukkig alleen blikschade, dat is uiteindelijk het allerbelangrijkst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Erapaz schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 06:32:
[...]

Dat is heel vervelend! Waarschijnlijk olie o.i.d. op de weg? Heb je getuigen? Dan kun je namelijk een claim bij het waarborgfonds indienen. De politie telt ook ala getuige ala ze een rapport hebben opgemaakt.
Anders via je verzekering proberen de schade op de automobilist te verhalen.
In ieder geval een maximum via de auto verhalen. Getuigen van het ongeval niet, ik heb de auto wel zien schuiven die eigenlijk heel traag de bocht nam. Politie heeft zelfs geen PV willen opmaken ademtest negatief ze vullen gewoon europees aanrijdinsformulier in met dan de vermelding : onderlinge regeling / geen dossier op het parket.

Reactie op het vuil, gladheid. Mijnheer dat is altijd zo na dat het droog is geweest en het regent liggen onze wegen er smerig bij. Brandweer was al aan het kuisen voor dat de politie er was, op zich komt daar een rapport van want dat gaat door naar de verzekering voor vergoeding.
Joopieboy schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 08:28:
Al goed dat de politie en brandweer er is geweest. Wegdek ook gereinigd dat jij weet? En toevallig nog foto's gemaakt van de eventuele vettige laag de weg?

Ik wens je iig heel veel sterkte. Mijn eerste motor heb ik op die manier afgeschreven en ik heb 1,5 jaar op mijn geld moeten wachten...
Nop geen foto's en eerlijk gezegd weinig batterij dus voornamelijk opgebeld met het regelen om opgehaald te worden etc.
lolgast schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:05:
@Tomsworld Klote zeg!

Hoe zit dit nu eigenlijk met de verzekering. In mijn ogen (maar heb geen idee) zou het nu toch moeten lopen via de verzekering van de automobilist. Die heeft de uiteindelijke schade toegebracht waardoor de motor in de staat is waarin hij nu verkeerd. Dat hij al schade had doet er dan toch niet toe?

Succes en sterkte in ieder geval! Gelukkig alleen blikschade, dat is uiteindelijk het allerbelangrijkst :)
Ja en misschien mijn ego, maar zelfs de dag nadien geen pijn. Enige zichtbare zijn wat krassen om mijn motorpak.

Soit verzekering wordt moeilijke discussie denk ik hoor ik deze ochtend van iemand. De verzekering van de automobilist moet alle extra schade vergoeden, maar ga dat maar vaststellen. Dinsdag weet ik meer.

Hoe dan ook begint mijn vakantie slecht, en vooral dit zal weer voor heel lang zijn zonder motor vrees ik.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Bah, balen zeg! Maar het belangrijkste is dat je er zelf nog frisjes bij loopt natuurlijk.

Volgende week zaterdag m'n laatste keer politiecircuit... Helaes was ik in de veronderstelling dat het op zondag zou zijn... dus keek ik wat voor weer het zou worden naar de verkeerde dag :+

Hopelijk trekt het nog wat bij O-)

[ Voor 57% gewijzigd door steveman op 06-08-2017 10:40 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502010641-800-x-1067px-IMG_20170806_103953.jpg
En route, eerste tankstop.

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502010641-800-x-600px-IMG_20170806_103930.jpg

Heb er zin in.. :+ *O*
Helaas 15 minuten verder draait er iemand een kraan open boven me.. Even schuilen dus.
Lekker dan, afgelopen dagen ver over de 30 graden hier, ga ik op pad draait het weer om en is het een en al wolk.
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/08/1502010808-800-x-1067px-IMG_20170806_110155.jpg
Dan maar even schuilen en regenbroek aan. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Tomsworld schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:19:
Reactie op het vuil, gladheid. Mijnheer dat is altijd zo na dat het droog is geweest en het regent liggen onze wegen er smerig bij.
Alsof het de laatste tijd niet geregend heeft ofzo, dat wegdek zou brandschoon moeten zijn met alle regen van de laatste tijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Tomsworld is volgens mij van België gezien 't taalgebruik. Ik durf niet te zeggen óf ze daar überhaupt een soort van waarborgfonds hebben.

Wel erg balen om een nieuwe MT-07 zo snel af te schrijven, succes met 't herstellen !!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Laatst online: 12:35
steveman schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:34:
Bah, balen zeg! Maar het belangrijkste is dat je er zelf nog frisjes bij loopt natuurlijk.

Volgende week zaterdag m'n laatste keer politiecircuit... Helaes was ik in de veronderstelling dat het op zondag zou zijn... dus keek ik wat voor weer het zou worden naar de verkeerde dag :+

Hopelijk trekt het nog wat bij O-)
Tot zaterdag :) Ben benieuwd hoe het circuit in tegengestelde richting is. Jij al is gedaan?

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Tomsworld schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:54:

Damn.. :/

Hopelijk kun je nog wat verhalen op de verzekering van die automobilist en helpt dat nog wat om je motor te repareren of vervangen, maar het is wel zuur om op die manier je motor af te schrijven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Bommes schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:01:
[...]

Ik gebruik ook een TomTom Rider (400) en gpx routes.
Die maak ik in Tyre en sla ze lokaal op als gpx.
Met TomTom my drive importeer ik ze naar mijn TomTom cloud. Dan zie ik 2 bestanden 1 met een T bij de naam en een waypoint route. Die laatste gooi ik weg en de Track selecteer ik om te synchroniseren met mijn TomTom.
Vervolgens de TomTom aan via Bluetooth pairen met mijn telefoon en de routes staan er na een paar minuten in.

Het rijden gaat zoals bedoeld.
Laad route, klik op "rijden", dan brengt het ding me naar de start van de route en volgt vervolgens die route. :)
Dat zijn inderdaad exact de stappen die ik ook doe. Maar als je de route inlaad, laat hij dan direct de totale afstand zien om naar de route te rijden + de afstand van de route?

Zojuist geprobeerd met een standaard TomTom route (een voor geïnstalleerde). De route is 280 KM, echter is het 140 KM om naar de route te rijden. Totaal zou dat dus 420 KM moeten zijn. Echter laat die dan de totale afatand van 140 KM zien. Zou die dan de route oppakken na 140 KM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
homemix25 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 12:51:
[...]

Tot zaterdag :) Ben benieuwd hoe het circuit in tegengestelde richting is. Jij al is gedaan?
Ik vind zelf standaard rechtsom wel fijner en leuker rijden. Het voordeel is wel dat je goed aan de bochten naar links kan werken. Bochten naar links gingen voor mij een stuk minder lekker dan naar rechts dus een keertje linksom rijden heeft voor mij een hoop geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

wimmel_1 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:52:
@Tomsworld is volgens mij van België gezien 't taalgebruik. Ik durf niet te zeggen óf ze daar überhaupt een soort van waarborgfonds hebben.

Wel erg balen om een nieuwe MT-07 zo snel af te schrijven, succes met 't herstellen !!
Wegbeheerder aansprakelijk stellen is quasi onbegonnen werk, ik weet wel waarom de politie geen pv 's opmaakt.

Soit ik ga kijken zal wel duur worden, hoop op herstellen want afschrijven is weer gevaarlijk om lang niet te rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomsworld op 06-08-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tomsworld schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:19:
[...]

Wegbeheerder aansprakelijk stellen is quasi onbegonnen werk, ik weet wel waarom de politie geen pv 's opmaakt.

Soit ik ga kijken zal wel duur worden, hoop op herstellen want afschrijven is weer gevaarlijk om lang niet te rijden.
Zou t toch proberen: die auto gleed niet voor niets weg ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

noes schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 16:59:
[...]

Zou t toch proberen: die auto gleed niet voor niets weg ;)
Ik ga het zeker proberen, zou gek zijn moest ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@noes Moet wel een behoorlijke vlek zijn geweest als een auto er ook op wegglijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

wimmel_1 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:52:

Yeah, Belg. Komt blijkbaar uit zelfde boerengat als ik :D

Ja we hebben een waarborgfonds.

http://www.fcgb-bgwf.be/orki/view/23/verkeersongevallen.html

[ Voor 12% gewijzigd door SadisticPanda op 06-08-2017 17:48 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.