Zo zat ik in Den Haag
Motor achteruit de portiek in, paar keer steken richting voordeur. Er op gaan zitten, met een flinke zet over de stevige drempel. Dan afstappen en de motor naar je toe laten hellen, rechtop tillen zodat het achterwiel wat verschoof. Dan paste de voordeur weer dicht
Ook mooi trouwens, ik zette gisteren koers richting huis, en toen zag ik dat ik nog redelijk op tijd aan zou komen. Dus, kreeg ik het idee om gelijk langs de dealer te gaan vanwege dat stekkertje...
Ik vond de hele dat al dat de koppeling raar aanvoelde. Wat aan gesteld... En toe op de snelweg zag ik het stelwieltje draaien

Al rijdende in de verste stand vastgedraaid, zo stond er genoeg druk op dat ie niet meer bewoog.
Bijna bij de dealer voelt de koppeling weeeer raar aan, hij lijkt maar te blijven koppelen, als een prutser weggereden bij het verkeerslicht
Eenmaal bij dealert: Veertje dat het stelwieltje moet tegenhouden was lam (letterlijk nooit aan gezeten) en er zat een beschadiging waar de hendel langs het gedeelte aan het stuur schaafde. Dat schaafsel zorgde ervoor dat de hendel stroef ging.
Ik ben gauw geholpen door een hendel uit de showroom gemonteerd te krijgen. Deze voelt soepeler aan ook

Bij de 800km beurt zei ik al dat ik iets vaags voelde in de koppeling, maar dat wat normaal zei men toen...
MT-03: gaar wiellager na 20kkm. Anders dan dat, geen klachten na 34kkm
Hornet: Niks in 44kkm
Stripple... binnen 4473km: Koelvloeistof lekte door niet goed aangedraaide bouten, "engine warning" vanwege oxidatie aan stekkertje en in dezelfde reis: dubbele fout in koppelingshendel.
dezelfde hendels zitten op Panigales btw...
't Stekkertje vervangen betekent gelijk een nieuwe kabelboom... Da's ook een proces dat ik niet tijdens het seizoen op wil wachten. Afgesproken te zien of dat eerst nu gewoon goed gaat. Anders zou schoonmaken en wat vet aanbrengen slimmer zijn.
Keepin' it interesting
[
Voor 70% gewijzigd door
steveman op 05-08-2017 12:32
. Reden: lager was op een ander moment? ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!