Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.233 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:33

A13X

Dude

Alles liever als een moskee op nog geen 50mtr afstand die losgaat om 6uur....

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Raym09 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:35:
[...]

Daar woon ik ;) (25m maar). Maar heb er geen last van, ze doen beschaafd en maken geen lawaai.

[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 04-08-2017 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Hebben jullie ervaring met de combinatie van een steenmarter en een motor die buiten geparkeerd staat?

Van wat ik weet zijn het vooral de kabels in een auto waar de marter nog wel eens zijn tandjes in wil zetten. Nu heeft een motor de bekabeling natuurlijk voor een groot deel 'open' en toegankelijk dus dan is de kans toch nog groter dat de marter deze doorbijt? Zouden ze zelfs in staat zijn om de remreleidingen aan te tasten?

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:54

thijsco19

KTM 990 SMT

lolgast schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:09:
@thijsco19 Misschien is dit een optie? Helm op Ebay

Zo te zien zonder voering, maar die kun je overal kopen

Edit: Of deze, met voering: Met voering

Edit2: Of zoals @noes zegt, de L-schaal kopen. Zo te lezen is die net zo groot als de M, alleen heeft die waarschijnlijk minder voering in de wangkussens e.d.
Tja, is een mogelijkheid maar zeker weten wat je krijgt doe je niet. Dat soort dingen vertrouw ik niet echt.
L schaal kopen zou ook kunnen maar ben ik uiteindelijk duurder uit. En het blijft dan zoeken omdat de rode versie van de lif uitvoering gewoon zowat nergens verkrijgbaar is.. Maar zal hier wel even naar kijken.
Amazon vertrouw ik meer als eBay. Toch ben ik ook daar niet echt vertrouwd mee. Iemand ervaring met desbetreffende winkel die hem verkoopt en met amazon.de? Bedankt in ieder geval.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:54

Least Inkling

Product of the cold war

Raym09 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:35:
[...]

Nou, deze twee herrieschoppers gingen om 7 uur los, niet tegelijk maar achter elkaar, 20 min lang.

Waarschijnlijk maar 1 pastoor voor twee kerken, de arme ziel... :)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

thijsco19 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:08:
[...]

Zojuist gedaan bedankt voor de tip. :D

Maar om verder te snuffelen:
Weet iemand nog goede en bekende webshops in het buitenland? (Al gekeken: FC-moto, polo.de louis.de, hein-gericke.de)
Lijkt nog wel een medium te hebben in die kleurstelling

Deze duitse webshop zegt ook M te hebben in die kleuren Edit: Deze lijkt mij het meest betrouwbaar en heeft ook actuele voorraad status, want bij XXS geeft die aan dat het niet op voorraad is en bij M wel.

Deze heeft ze niet op voorraad, maar misschien dat ze wel kunnen bijbestellen..?

En deze poolse webshop claimt een M te hebben, maar ziet er niet heel betrouwbaar uit

Ebay zoekresultaten lijken heel veel te hebben

Zijn wel een beetje onbekende duitse / poolse webshops dus zou nog wel even goed kijken of deze shops wel betrouwbaar zijn alvorens te bestellen en/of eventueel kijken of je eerst contact op kan nemen of die daadwerkelijk wel in voorraad is. Kan zijn dat de site gewoon niet goed onderhouden wordt namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door FT Twisty op 04-08-2017 09:57 . Reden: Aangegeven welke webshop het beste lijkt ]

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 10:33

A13X

Dude

Dryhte schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:38:
[...]
Daar woon ik ;) (25m maar). Maar heb er geen last van, ze doen beschaafd en maken geen lawaai.
Ik niet, maar een paar jaar terug in Turkije deden ze toch wat minder beschaafd...daar gaat volume op max om 6uur. Dat was toch wat minder met de vakantie.
Least Inkling schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:51:
[...]
Nou, deze twee herrieschoppers gingen om 7 uur los, niet tegelijk maar achter elkaar, 20 min lang.
1 woord: ochtendgebed..
thijsco19 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:44:
[...]
Amazon vertrouw ik meer als eBay. Toch ben ik ook daar niet echt vertrouwd mee. Iemand ervaring met desbetreffende winkel die hem verkoopt en met amazon.de? Bedankt in ieder geval.
Paar keer via amazon.de besteld, dat ging prima. De betreffende winkel geen ervaring mee. Maar dacht dat je sowieso met creditcard moet bestellen en dan heb je wel bepaalde aankoop bescherming. Zijn trouwens 2 shops op amazon.de die hem verkopen in iedergeval 1 heeft 5sterren uit bijna 700reviews.

[ Voor 55% gewijzigd door A13X op 04-08-2017 10:02 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:07

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

kneusteun schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:07:
[...]

Die fietsen hebben echt meteen nieuwe vering nodig! die is zo slap dat als je er iets te hard op springt hij meteen op de bodem zit :X
Dat was ook toen ik mijn Super Tenere kocht. Reed als een dweil, bij remmen flink duiken, enzovoort. Eerst de vering maar eens afgesteld (er zat al een gereviseerd setje op). Dat veranderde de hele fiets!

Which reminds me: afgelopen zondag had ik tijdens het uitaccelereren uit bochten de hele tijd het idee dat de achterkant wat weggleed. Ik dacht eerst dat de band lek was, maar misschien moet ik toch nog maar eens naar de achtervering kijken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Of wat minder rap op het gas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Zijn hier ook fervente actioncamfilmers? Ben benieuwd naar voornamelijk oplossingen voor audio, om windgeruis te elimineren.

Heb zelf een Garmin Virb XE. Had een bluetooth SENA microfoon, die ik achter in mijn jas had gestopt (uit de wind). Nadeel was dat er iets of wat vertraging zat tov het beeld.

Nu deze SENA waarschijnlijk ergens op de Stelvio ligt :P , ben ik nu aan het kijken voor een (beter) alternatief.

Voor de duidelijk, de oplossing van Schaaf (aparte recorder) wil ik niet. Editing kost al heel veel tijd, als ik dan ook nog eens de audio moet syncen...daarom was de bluetooth oplossing icm de garmin virb voor mij beter.
En als tweede, hoef mezelf niet zo nodig te horen :+ , het gaat om de uitlaat

Alleen in de microfoon-wereld is niet zoveel te vinden, anders dan zo'n dasspeld-mic of zo'n richt-mic die nog niet eens in mijn koffer past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:54

thijsco19

KTM 990 SMT

Santho schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:53:
[...]

Lijkt nog wel een medium te hebben in die kleurstelling

Deze duitse webshop zegt ook M te hebben in die kleuren Edit: Deze lijkt mij het meest betrouwbaar en heeft ook actuele voorraad status, want bij XXS geeft die aan dat het niet op voorraad is en bij M wel.

Deze heeft ze niet op voorraad, maar misschien dat ze wel kunnen bijbestellen..?

En deze poolse webshop claimt een M te hebben, maar ziet er niet heel betrouwbaar uit

Ebay zoekresultaten lijken heel veel te hebben

Zijn wel een beetje onbekende duitse / poolse webshops dus zou nog wel even goed kijken of deze shops wel betrouwbaar zijn alvorens te bestellen en/of eventueel kijken of je eerst contact op kan nemen of die daadwerkelijk wel in voorraad is. Kan zijn dat de site gewoon niet goed onderhouden wordt namelijk.
Zojuist inderdaad een berichtje gestuurd naar die toms motorradshop of de helm op voorraad is. Hun accepteren PayPal dus dat is een voordeel.
Bedankt

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Weer een motorrijder erbij. Gisteren m'n AVD gehaald! Nu wachten tot m'n pasje klaar is en op zoek naar een mooie CBR600F4i. Zijn nog best zeldzaam in mooie kleuren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 17:43
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:10:
[...]

Dat was ook toen ik mijn Super Tenere kocht. Reed als een dweil, bij remmen flink duiken, enzovoort. Eerst de vering maar eens afgesteld (er zat al een gereviseerd setje op). Dat veranderde de hele fiets!

Which reminds me: afgelopen zondag had ik tijdens het uitaccelereren uit bochten de hele tijd het idee dat de achterkant wat weggleed. Ik dacht eerst dat de band lek was, maar misschien moet ik toch nog maar eens naar de achtervering kijken.
Jup mijn S10 had dat probleem ook... de eerste remweg is veerweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:56
Heerlijk weer buiten. Stap net naar buiten en krijg een mini bui op me dak. Ga je daarna nog even over een lasnaad heen en voel je het achterwiel (meerder keren) wat wegglijden :( Maar we hebben het weer overleefd. Wat een klein beetje regen wel niet kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
kneusteun schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:21:
[...]

Jup mijn S10 had dat probleem ook... de eerste remweg is veerweg...
En wat was de oplossing dan? Meer preload? Minder preload?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:50
MrXen0 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:52:
[...]

Wel in de richting van sport dus?

Kan natuurlijk ook zijn dat ik toevallige alle 'slechte' reacties alleen ben tegengekomen. Er is maar 1 manier om achter te komen en dat is kijken en rijden!
Daar gaat inderdaad wel de voorkeur naar uit. Heb gevraagd voor een proefrit voor morgen dus dan maar eens kijken hoe het rijdt en hoe de zaak over komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

mamorunl schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:25:
Heerlijk weer buiten. Stap net naar buiten en krijg een mini bui op me dak. Ga je daarna nog even over een lasnaad heen en voel je het achterwiel (meerder keren) wat wegglijden :( Maar we hebben het weer overleefd. Wat een klein beetje regen wel niet kan veroorzaken.
Kom op zeg, wat moeten al die forensen dan wel niet die het hele jaar door op de motor rijden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

kan die mannen echt niet scharen onder forenzen @Verwijderd :+ maar regen is idd niet einde van de wereld. Wel vervelend, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dryhte schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:25:
[...]

Nieuwe veren is een oplossing, en anders een 990 vork erin gooien ;)
Instellen kun je wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
mamorunl schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:25:
Damn, ben ik benieuwd welke banden je hebt, want met dikke plens buien etc. is gewoon prima te doen (tkc80)
wat vervelender kan zijn is dat na droge periode een beetje regen de olie en rotzooi doet drijven uit de naden en kieren en dus een slipperig laagje op het wegdek legt.

Dat kan best scary zijn, wel eens gehad dat ik dan wegreed bij stoplicht en dat de teller 50 aangaf maar dat ik amper vooruit kwam! maar dat zijn wel de extreme gevallen na lange droogte en dan een regenbuitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 11:10
Mensen ervaring met een CB500 sport om te vormen naar een gewone CB. Met andere woorden het kuipje er af vooraan en 1 grote ronde lamp steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokingSig schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:56:
Mensen ervaring met een CB500 sport om te vormen naar een gewone CB. Met andere woorden het kuipje er af vooraan en 1 grote ronde lamp steken :)
Ik heb daar weleens op gezocht met google vind je wel het een en ander. Het schijnt knap lastig te zijn door bijv. de hele teller unit die vervangen zal moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dryhte schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:25:
[...]

Om de vering beter te leren begrijpen, en zelf af te kunnen stellen, heb ik bij Hyperpro een montagehandleiding gedownload. Aan het einde daarvan staat een tabelletje met de meest waarschijnlijke oorzaken en waar je dus als eerste aan gaat draaien. Je begint met de standaard instellingen volgens de handleiding van je fiets, en van daaruit ga je experimenteren.

In dit geval zou ik het moeten zoeken in
1) iets meer ingaande demping voor
2) iets meer uitgaande demping achter
3) iets minder preload achter.

Waarschijnlijk een combi van 1 en 2.

Maar ik ben bij lange na geen expert, dus neem bovenstaande absoluut niet zomaar voor waarheid aan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Maar dan heb je al heel veel winst, want de originele veren zijn gewoon een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:59:
[...]

Ik heb daar weleens op gezocht met google vind je wel het een en ander. Het schijnt knap lastig te zijn door bijv. de hele teller unit die vervangen zal moeten worden.
Daar vreesde ik al voor ;(

edit: the CB500 speedo will not fit to the CB500S wires, nor can you just fit it to the yoke that easily.

[ Voor 14% gewijzigd door SmokingSig op 04-08-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:03
Je had nog even de tijd toch? O-)

Gelukt, uploaden met automatische resize *O*

Anyway, zijn er nog meer mensen met een poes/kat als huisdier? Die van ons is echt verzot op mijn motorkleding als ik thuiskom.
Dit duurt ongeveer 10 seconde na neerleggen
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/2f76b98736c57b39088e71d67771f58d.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/ee7a6bcdeecbd4d6dcc2ba065038150b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

kneusteun schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:07:
Maar dan heb je al heel veel winst, want de originele veren zijn gewoon een ramp.
Er zit geen Hyperpro onder he, ik heb daar alleen een duidelijk tabelletje gevonden. :)

Overal zitten stickertjes van MAX-Suspension (italiaans), en het instelbereik komt niet in de buurt van de handleiding. Volgens de handleiding zou ik bijvoorbeeld ergens 10 klikken moeten hebben tussen min en max. Als je er dan 30 hebt sta je wel even raar te kijken. :+
Verder heb ik alleen geen typenummers, of documentatie gevonden, dus het blijft een beetje gokken en redeneren. :) Dat tabelletje van Hyperpro helpt daar wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Wat is jullie inschatting van de Hyperpro street boxes? Prima spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:27:
[...]

Kom op zeg, wat moeten al die forensen dan wel niet die het hele jaar door op de motor rijden ;)

[video]

[video]
Ik moest deze week de hele week wel op de motor. Auto staat bij de garage. Heb de motor ook echt voor woon werk, maar ja.

Beginnend bestuurder he :D Krijg je dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 09:53
lolgast schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:19:
[...]

Anyway, zijn er nog meer mensen met een poes/kat als huisdier? Die van ons is echt verzot op mijn motorkleding als ik thuiskom.
[afbeelding]
[afbeelding]
Yup, ervaring mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 14:09
[...]
Care to enlighten us with your discovery? _/-\o_

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
mamorunl schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:46:
[...]

Ik moest deze week de hele week wel op de motor. Auto staat bij de garage. Heb de motor ook echt voor woon werk, maar ja.

Beginnend bestuurder he :D Krijg je dat.
Koop goede waterdichte kleding en je bent meteen zo blij dat je dat hebt gedaan!
Heb wel eens door de sneeuw gereden dat ik op een gegeven moment in me kruis regio een lading sneeuw had verzameld, na 3 uur begon het toch heel langzaam door de naden heen te komen en dat was echt zuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Leviathius schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:03:
[...]

Care to enlighten us with your discovery? _/-\o_
offtopic:
Na de laatste discussie over foto's wel/niet in de cloud ivm Photobucket perikelen maar besloten om zelf mijn foto's te hosten. Ik heb toch een Ubuntu server met Docker draaien, dus daar draait nu ook een Lychee container. Die resized ook foto's, maar de thumbnail is 200x200 en het volgende formaat (medium) is 1920x1080. Dat is nogal een gat, dus na lang zoeken voor elkaar gekregen om medium te laten resizen naar 640x480

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thoit
  • Laatst online: 10-09 16:54
Foto's van Supermoto training van vorige week zijn binnen.

Over water / regen verhaal hierboven, we reden met de motoren achteren met slicks, en het verbaasde mij hoeveel grip je met slicks kan hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/75GBh2J.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Thoit op 04-08-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Thoit Je plaatje zit achter een inlog :>

Werkt

[ Voor 26% gewijzigd door lolgast op 04-08-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 15:47
Nu we het toch over vering hebben. Op m'n ZZR1400 zitten voor en achter hyperpro progressieve veren afgesteld op mijn gewicht (80kg). Ik ging net een rondje rijden met mijn broertje achterop en die is ook niet de lichtste met gear aan, denk zo'n 90-100kg. Toen hij opstapte voelde ik heel de achterkant inzakken, tijdens het rijden stuurde m'n motor ook sloom in. Voelde alsof de achterkant van de motor lager stond dan de voorkant.

Moet je nu de vering juist achter dan van meer voorspanning voorzien of de voorkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Thoit schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:13:

Over water / regen verhaal hierboven, we reden met de motoren achteren met slicks, en het verbaasde mij hoeveel grip je met slicks kan hebben.

[afbeelding]
Cool, geen verstand van SM maar zit je niet veel te ver naar achter? of lijkt dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
kneusteun schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:42:
[...]

Cool, geen verstand van SM maar zit je niet veel te ver naar achter? of lijkt dat zo?
Klopt inderdaad, op de een of ander manier ging ik telkens veel te ver naar achteren. Als ik ging zitten zoals het zou moeten had ik het gevoel dat ik op het stuur zat en met een minibike oid reed. Daar moet ik aan gaan werken, zelfde als de ellebogen die meer omhoog moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
kneusteun schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:04:
[...]

Koop goede waterdichte kleding en je bent meteen zo blij dat je dat hebt gedaan!
Heb wel eens door de sneeuw gereden dat ik op een gegeven moment in me kruis regio een lading sneeuw had verzameld, na 3 uur begon het toch heel langzaam door de naden heen te komen en dat was echt zuur.
Goede waterdichte kleding (en winterdicht) heb ik inderdaad :-) Nu nog de motor goed onder de knie krijgen en minder bang zijn :D

<insert 'soms be'j te bange' afbeelding hier> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Thoit schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:52:
[...]

Klopt inderdaad, op de een of ander manier ging ik telkens veel te ver naar achteren. Als ik ging zitten zoals het zou moeten had ik het gevoel dat ik op het stuur zat en met een minibike oid reed. Daar moet ik aan gaan werken, zelfde als de ellebogen die meer omhoog moeten.
Ja bij crossers is het in het begin vreemd als je echt tot je zak op de tank zit en dus eigenlijk amper motor voor je ziet.
De KTM duke had dat ook behoorlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ShininNL schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:42:
Nu we het toch over vering hebben. Op m'n ZZR1400 zitten voor en achter hyperpro progressieve veren afgesteld op mijn gewicht (80kg). Ik ging net een rondje rijden met mijn broertje achterop en die is ook niet de lichtste met gear aan, denk zo'n 90-100kg. Toen hij opstapte voelde ik heel de achterkant inzakken, tijdens het rijden stuurde m'n motor ook sloom in. Voelde alsof de achterkant van de motor lager stond dan de voorkant.

Moet je nu de vering juist achter dan van meer voorspanning voorzien of de voorkant?
Volgens mij hebben de tourfietsen / allroads vaak een draaiknop achter, om de voorspanning aan de achterkant te verhogen. Bij een ZZR1400 zou ik dat ook verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 09:39
Raym09 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:20:

Drempel? Stel je niet aan :+

[afbeelding]

Ondertussen wel het hok verbouwd zodat ik meer ruimte heb en de houten drempel eruit gezaagd. Had wat "clearance issues" aka de onderkant van het blok raakte net wel/net niet de houten drempel :+
Jij hebt wat meer manouvreerruimte in de schuur :P Die is er hier niet. Ik denk dat ik die drempel gewoon ga verlagen, dan komt ie er zo over heen. Dan iets van rubbere afdichting onder de deur ofzo. ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:37:
[...]

Volgens mij hebben de tourfietsen / allroads vaak een draaiknop achter, om de voorspanning aan de achterkant te verhogen. Bij een ZZR1400 zou ik dat ook verwachten.
Bij de oom van de ZZR1400, de GTR zit ie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dryhte schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:31:
Wat is jullie inschatting van de Hyperpro street boxes? Prima spul?
Voor een motor met slechte vering heel erg aan te raden. Vrijwel iedereen die een SV1000 heeft en een beetje slim is zet dit er op. Heb het zelf ook bij mijn SV gedaan en dat scheelde flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:02
Als ik voor mijn motorrijbewijs ga en er komt een A'tje op mijn roze pasje te staan, dan ga ik uiteraard een motor aanschaffen. Ik heb nog niks gepast en heb geen flauw idee wat ik lekker vind zitten qua motor, maar ik vind de CB600 F van zo rond 2005/2006 gewoon een onwijs gaaf ding.

Enige waar ik mee zit is waar ik die motor kwijt kan. Ik woon in een appartement, en aan de achterzijde van het appartement heb ik een kleine berging. Die is alleen bereikbaar via een ongeveer 2 meter brede brandgang met aan 1 zijde struiken en aan de andere zijde de berging, zowat alle bewoners hebben buiten de berging hun kliko in het pad staan, dus van die 2 meter blijft weinig over. Ik moet vanuit die brandgang dus een 90 graden bocht maken de deur door om de motor binnen te krijgen.

Mensen die daar ervaring mee hebben? Gaat dat passen? :P

Of is er iemand in omgeving Groenlo die het met een vergelijkbare motor eens wil proberen? Als het niet gaat wacht ik met motorrijbewijs tot ik een keet heb waar ik de motor fatsoenlijk kwijt kan (nee, buiten laten staan is geen optie, geen eigen parkeerplaats en sowieso weinig ruimte om 'm kwijt te kunnen)

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 04-08-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:05:

Ik ben eens bij iemand geweest die 2 motoren onder een flat had staan. Ook lange gangen met niet brede deuren naar de berging. Makkelijk is het niet, maar in zijn geval kon het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@FastFred Denk dat dat wel passen gaat, als iedereen zn kliko netjes tegen de wand zet. Draai maken kan op jiffy, maar dan kunnen jouw kliko's er wellicht niet meer staan. Verder: vraag aan je gemeente of ze willen opschieten met het invoeren van ondergrondse containers voor de vuilophaal. Kliko's uit de gang, pas jij er makkelijker doorheen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:37
noes schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:10:
@FastFred Denk dat dat wel passen gaat, als iedereen zn kliko netjes tegen de wand zet. Draai maken kan op jiffy, maar dan kunnen jouw kliko's er wellicht niet meer staan. Verder: vraag aan je gemeente of ze willen opschieten met het invoeren van ondergrondse containers voor de vuilophaal. Kliko's uit de gang, pas jij er makkelijker doorheen.
Niet helemaal motor relevant maar ondergrondse containers zijn erg duur in gebruik, elke keer dat je 'm opent ben je zo 3,50 kwijt en dan maken wij er nog slim gebruik van door 2/3 zakken tegelijk er in te proppen..

Ik heb zelf ook last van op een appartement wonen maar hopelijk heb ik binnenkort het geluk dat ik 1 van de garage boxen kan gaan huren. Staat die in ieder geval uit weer en wind.

Zou heeeel misschien in de berging bij ons kunnen maar ik zie het niet zo zitten om 200 kilo een redelijk stijl trapje op te moeten duwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bij mij staan twee van de 5 motoren gewoon voor op de stoep onder een degelijke hoes.
1 bij een vriend in de schuur, eentje op zolder en de laatste bij mijn ouders onder de carport.
Je moet soms toch wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Met die van op zolder ga jij vast niet elk weekend rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P107
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-01-2021
kneusteun schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:17:
Bij mij staan twee van de 5 motoren gewoon voor op de stoep onder een degelijke hoes.
1 bij een vriend in de schuur, eentje op zolder en de laatste bij mijn ouders onder de carport.
Je moet soms toch wat ;)
Nu ben ik wel benieuwd waarom jij 5 motoren hebt ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Least Inkling schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:29:
Met die van op zolder ga jij vast niet elk weekend rijden ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/236x/9d/6a/48/9d6a48ec8dd6c7b5da556bd43a21fa97--house-slide-cool-kids-rooms.jpg

Waar een wil is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MrXen0 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:13:
[...]

Niet helemaal motor relevant maar ondergrondse containers zijn erg duur in gebruik, elke keer dat je 'm opent ben je zo 3,50 kwijt en dan maken wij er nog slim gebruik van door 2/3 zakken tegelijk er in te proppen..

Ik heb zelf ook last van op een appartement wonen maar hopelijk heb ik binnenkort het geluk dat ik 1 van de garage boxen kan gaan huren. Staat die in ieder geval uit weer en wind.

Zou heeeel misschien in de berging bij ons kunnen maar ik zie het niet zo zitten om 200 kilo een redelijk stijl trapje op te moeten duwen..
Dat is afhankelijk per gemeente. Hier betalen we niks voor afval (per zak dan), dat zit in de gemeentelijke belastingen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
P107 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:30:
[...]

Nu ben ik wel benieuwd waarom jij 5 motoren hebt ;).
Is slechts een antwoord mogelijk:
Afbeeldingslocatie: http://img1.joyreactor.com/pics/post/auto-9gag-1133347.jpeg

Zonder gekheid, het is meer dat ik dan iets op de kop tik en dan beetje netjes maak.
Als ik ze dan te koop zet dan krijg je van die josti's die 500 euro bieden en dan laat ik ze liever staan om af en toe te pakken. En 1 is de vaste van mijn vriendin.

[ Voor 30% gewijzigd door kneusteun op 04-08-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@lolgast haha dat zou ik best wel eens willen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
noes schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:10:
Ik gebruik mijn kliko's niet, die staan bij mij dus binnen, heb rondom de deur van mijn berging dus alle ruimte. Ik woon in m'n eentje en tegen de tijd dat ik mijn groente en tuinafval kliko vol heb kan ie al lopen denk ik :P

Het is geen appartementen gebouw met 4 of 5 verdiepingen, het zijn 2 woningkjes boven elkaar waarvan de bovenste een extra verdieping heeft. Het blok bestaat uit 6 woningen op begane grond met tuin en 6 woningen erboven met balkon en extra verdieping. Midden in een woonwijk. Ondergrondse container is geen plek voor.

We hebben in onze gemeente per woning 3 kliko's. Eentje voor papier, eentje voor plastic en eentje voor groente en tuinafval. Er is een kleine ondergrondse container waar je 1 vuilniszak met restafval per keer kwijt kunt die met een pasje te openen is. Kost geloof ik een euro per vuilniszak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:05:
Als ik voor mijn motorrijbewijs ga en er komt een A'tje op mijn roze pasje te staan, dan ga ik uiteraard een motor aanschaffen. Ik heb nog niks gepast en heb geen flauw idee wat ik lekker vind zitten qua motor, maar ik vind de CB600 F van zo rond 2005/2006 gewoon een onwijs gaaf ding.

Enige waar ik mee zit is waar ik die motor kwijt kan. Ik woon in een appartement, en aan de achterzijde van het appartement heb ik een kleine berging. Die is alleen bereikbaar via een ongeveer 2 meter brede brandgang met aan 1 zijde struiken en aan de andere zijde de berging, zowat alle bewoners hebben buiten de berging hun kliko in het pad staan, dus van die 2 meter blijft weinig over. Ik moet vanuit die brandgang dus een 90 graden bocht maken de deur door om de motor binnen te krijgen.

Of is er iemand in omgeving Groenlo die het met een vergelijkbare motor eens wil proberen? Als het niet gaat wacht ik met motorrijbewijs tot ik een keet heb waar ik de motor fatsoenlijk kwijt kan (nee, buiten laten staan is geen optie, geen eigen parkeerplaats en sowieso weinig ruimte om 'm kwijt te kunnen)
Een vriend van mij had ongeveer hetzelfde met een FMX650. Dat ging helaas niet. De draaihoek is te krap en je wil echt niet per ongeluk die muur of de deurpost raken. De vraag is maar net hoe groot/breed je de bocht kan maken door het brandpad. Dat zal je per motor moeten uitproveren (de FMX650 is al echt een heel wendbare motor en die past er bij hem dus al niet tussendoor).

Voor wat betreft de CB600F, kijk ook eens naar het model 2007-2011. Dat is het eerste model met brandstofinjectie in plaats van carburateurs en is een iets nieuwer motorblok.Zit wat meer technologie. Mocht je er voor open staan.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Probleem is alleen dat je bij openbare ruimtes meestal geen mooi egale vloer hebt. Dan gaan deze kleine wieltjes je echt niet helpen ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Weetje, ik ga vanavond wel ff een foto maken van die gang en van de draai die ik maken moet. Oordeel zelf :P

@w4rguy als ik lees 'eerste model met brandstofinjectie' dan denk ik direct aan kinderziektes en storingen, heb ik dit mis? De CB600F van voor 2007 wordt juist geprezen om hoe simpel hij elkaar zit en hoe betrouwbaar dat blok is. De versie van 2006 heeft ook een andere voorvork gekregen dan vorige bouwjaren, namelijk die van de CBR600RR, daar schijnt de motor stukken beter van geworden te zijn, dus vandaar voorkeur voor 2006 model.

CBF600N is misschien ook een optie, volgens mij vrijwel hetzelfde. Iets hoger lijkt het wel, ik ben 2.03 dus misschien ook wel goed. Maar met de uitlaat lager, dat maakt tassen of koffers achterop wat makkelijker.

@Khayma Wordt lastig met de drempel in de deuropening. En nee, die mag ik er niet uitzagen. Iets met appartementsrecht en VVE diensten.

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 04-08-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoepen en hoge drempels kunnen wel eens voor interessante bij effecten zorgen. Een vriend van mij is zijn komplete bellypan kwijtgeraakt door een stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Thoit schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:13:

[afbeelding]
Heel cool. Dit staat ook op de planning om te doen. Kan je misschien vertellen wat je zoal gedaan en geleerd hebt op die dag? Het lijkt mij heel gaaf om te doen buiten het wegrace seizoen, net als crossen.

En ja racebanden mits op temperatuur geven een hoeveelheid grip die je je niet kan voorstellen als je het zelf nooit hebt ervaren. Daarom is de meeste winst voor beginners te halen met het omhoog brengen van de bochtensnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:48:
@w4rguy als ik lees 'eerste model met brandstofinjectie' dan denk ik direct aan kinderziektes en storingen, heb ik dit mis? De CB600F van voor 2007 wordt juist geprezen om hoe simpel hij elkaar zit en hoe betrouwbaar dat blok is. De versie van 2006 heeft ook een andere voorvork gekregen dan vorige bouwjaren, namelijk die van de CBR600RR, daar schijnt de motor stukken beter van geworden te zijn, dus vandaar voorkeur voor 2006 model.
Ik heb nog niks gehoord van storingen of gekke dingen aan het blok van de CB600F (2007). Typemodel is PC41 trouwens, mocht je wat op willen zoeken (102pk 4-in-lijn). Ik ga er volgende week mee naar Oostenrijk, de hoogte in, mocht ik dan wat geks merken kan ik het laten weten. Van de verhalen die ik hoor zit ie zo degelijk in elkaar dat kleppen stellen pas echt heel laat hoeft te gebeuren (inspectie uiteraard wel op tijd).

De voorvork is inderdaad wel een puntje aan de PC41 als ik iets moet noemen. Daar is ruimte voor verbetering. Maar hey, het is mijn eerste motor en daar is ie meer dan genoeg geschikt voor.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Hmmm, die 2007 modellen zijn niet eens zo heel veel duurder in aanschaf, thx voor de tip! :)

Blijft het vreemd vinden dat her en der gezegd wordt dat onder andere de CB600F een prima beginners motor is, lekker soepele 4-cilinder.

Terwijl je hier dan weer heel wat anders leest
Een viercylinder is over het algemeen niet geschikt om op te beginnen. Viercylinders met relatief weinig cc's (zoals een CBR600 of een R6) halen hun vermogen door hun maximum koppel bij hoge toeren af te geven (zie voor uitleg de inbound link pagina over koppel en vermogen).

De cc's zitten verdeeld over vier cylinders. Je kunt je dus voorstellen dat die veel gemakkelijker snel op en neer kunnen bewegen dan één cylinder voor diezelfde hoeveehheid cc's.

Wat zo'n viercylinder bij lagere toeren presteert stelt daardoor niet zoveel voor.
Blijkbaar zijn de meningen over een beginnersmotor nogal verdeeld. Het lijkt mij juist fijner om zeker als beginner een motor te hebben die onder in toeren wat soepeler en rustiger is als een 2-cilinder of 1-cilinder die een berg koppel onderin het toerenbereik heeft.

[ Voor 85% gewijzigd door FastFred op 04-08-2017 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
Ik denk niet dat dit in TS staat ? http://motoservicemanual.com

Heb er de volledige manual van mijn CB500s gevonden. 250 paginas in kleur en gratis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
Ik kon mijn motor (V-Strom) niet door de tuindeur krijgen via de brandgang. Deur was te smal (90cm) om de draai fatsoenlijk te krijgen. Nu krijg ik een deur van 120cm, moet makkelijk kunnen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
SmokingSig schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:33:
Ik denk niet dat dit in TS staat ? http://motoservicemanual.com

Heb er de volledige manual van mijn CB500s gevonden. 250 paginas in kleur en gratis :D
Nee natuurlijk niet, dat is een betaalde site. Zelf onderhoud uitvoeren moet goedkoop :P

[ Voor 12% gewijzigd door lolgast op 04-08-2017 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
lolgast schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:41:
[...]

Nee natuurlijk niet, dat is een betaalde site. Zelf onderhoud uitvoeren moet goedkoop :P
Voor de CB 500 is hij gratish! :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:38

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik moest door wat hoepels springen om dit voor-oorlogse laptopje XAVC-S beelden te laten afspelen, om daar weer een screenshot uit te halen, en die weer te croppen. Er zitten vast betere momenten tussen, maar ik ga nu niet alle beelden langs om daar naar te zoeken :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F3OB4xYHWuoILZgpOqQ4e0Yw/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
lolgast schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:41:
[...]

Huh
Khayma schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:42:
[...]

Voor de CB 500 is hij gratish! :9
Ah vandaar inderdaad. Ik was al eentje aan het bestellen. Saved me 20 euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:47:
Ik moest door wat hoepels springen om dit voor-oorlogse laptopje XAVC-S beelden te laten afspelen, om daar weer een screenshot uit te halen, en die weer te croppen. Er zitten vast betere momenten tussen, maar ik ga nu niet alle beelden langs om daar naar te zoeken :P.

[afbeelding]
Netjes hoor :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb na heel (héél) lang zoeken uiteindelijk een gratis service manual van de 749 gevonden ooit. Nog niet gebruikt :+
Mis ik iets? Dit is toch gewoon een bocht nemen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:54:
Ik heb na heel (héél) lang zoeken uiteindelijk een gratis service manual van de 749 gevonden ooit. Nog niet gebruikt :+

[...]

Mis ik iets? Dit is toch gewoon een bocht nemen :?
Ja, het ging mij meer om alle laptop knip plak en conversie moeite die hij heeft genomen omdat plaatje voor ons te voorschijn te toveren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Is best eng hoor, bochten nemen! Stel dat je omvalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:03:
Harder rijden! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ja, dat is nog wat! Mensen rijden hier echt tergend langzaam! Alsof autorijden eng is! Ik heb soms mensen die met 25 een bochtje nemen en gerust 20 onder de vmax gaan hangen, echt vreselijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
xos schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:01:
[...]

Heel cool. Dit staat ook op de planning om te doen. Kan je misschien vertellen wat je zoal gedaan en geleerd hebt op die dag? Het lijkt mij heel gaaf om te doen buiten het wegrace seizoen, net als crossen.

En ja racebanden mits op temperatuur geven een hoeveelheid grip die je je niet kan voorstellen als je het zelf nooit hebt ervaren. Daarom is de meeste winst voor beginners te halen met het omhoog brengen van de bochtensnelheid.
Je begint eerst met een stukje theorie, hoe moet je mochten aansnijden e.d. Vervolgens ga je te voet het circuit verkennen, er wordt gewezen wanneer je moet terugschakelen, insturen etc. Je gaat dan de motor leren kennen door gewoon een aantal ronden te rijden. De eerste echte oefening is dan bochten inrijden zonder te remmen (aangezien het een één cilinder is, remt dat hard op de motor). Langzame 8tjes ga je doen, puur om de motor zo plat mogelijk te proberen te krijgen. Remmen met de achterrem is dan aan de beurt. Dan start het sliden, je moet proberen flink op de motorrem te remmen met alleen de achterrem en ervoor zorgen dat de achterrem niet blokkeert. Dan komt de voorrem erbij, snelle 8tjes en ten slotte zo hard mogelijk proberen rond te gaan.

Al met al echt een super ervaring, de instructeurs zijn best gedreven (iedereen wordt wel een keer uitgescholden). Dat is niet echt mijn ding, maar het laat wel zien dat ze echt het beste uit je willen halen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:03:
Inderdaad, daarom stap ik altijd voor de bocht af en loop daarna de bocht door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ach, daar heb ik zo'n schurft hekel aan. Oud vrouwtje op de fiets van rechts. Ik stop om voorrang te verlenen, stapt ze af en doet ze d'r echt 5 minuten over om naar de overkant van de kruising te schuifelen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:26:
Hmmm, die 2007 modellen zijn niet eens zo heel veel duurder in aanschaf, thx voor de tip! :)

Blijft het vreemd vinden dat her en der gezegd wordt dat onder andere de CB600F een prima beginners motor is, lekker soepele 4-cilinder.

Terwijl je hier dan weer heel wat anders leest

[...]

Blijkbaar zijn de meningen over een beginnersmotor nogal verdeeld. Het lijkt mij juist fijner om zeker als beginner een motor te hebben die onder in toeren wat soepeler en rustiger is als een 2-cilinder of 1-cilinder die een berg koppel onderin het toerenbereik heeft.
De CB600F is echt een prima beginnersmotor. Net zo vergeeflijk als een lesmotor, maar wel met meer vermogen. Als je dan wat meer ervaring hebt opgedaan, kom je er achter dat er ook nog een toerengebied is boven de 7000 rom. (Tot 11.500 om precies te zijn), waarbij die er als een speer vandoor gaat.

Het blok is super betrouwbaar; het is gewoon een tammere versie van de CBR600RR. Dacht ik, ik zit niet zo in die modelnummers. Hoe dan ook, 't blok is dus voor veel meer misbruik ontwikkeld. Niet kapot te krijgen. Op één dingetje na: de NokkenAsKettingSpanner (NAKS). Als die begint te ratelen, direct laten vervangen.

Overigens, de '11-'13 versie is weer technisch exact dezelfde als de '07-'11. PC41. Waarschijnlijk wel te duur, maar dat mag de pret niet drukken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb een kat. Die heeft van mijn wintervoering een heerlijk bedje gemaakt, lekker warm :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
De TomTom doet helaas nog steeds niet wat ik wil.

Zojuist de volgende stappen gedaan:

1. Route gedownload (in GPX) van motorroutes.net
2. Route geimporteerd in MyrouteApp website
3. Route opgeslagen als GPX 1.1
4. Route geimporteerd in TomTom mydrive en synchroniseer deze route aangezet zodat hij op de navi komt

Als ik dan vervolgens de route open, laat hij zien dat de route bijv. 140 KM lang is. Bovenin het scherm staat: rijd, als ik daar op tik dan wil hij vrolijk naar de route navigeren en zie ik dat de afstand 5 KM is (afstand tot route).

Wat ik al geprobeerd heb:
- Start en eindpunt verder uit elkaar gezet
- GPX 1.0 en GPX 1.1
- Route gedownload, in GPS visualizer geimporteerd, opgeslagen als GPX. Route in MyRoute App geimporteerd en vanuit daar naar TomTom verzonden.

[ Voor 10% gewijzigd door Thoit op 04-08-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:25:
Ach, daar heb ik zo'n schurft hekel aan. Oud vrouwtje op de fiets van rechts. Ik stop om voorrang te verlenen, stapt ze af en doet ze d'r echt 5 minuten over om naar de overkant van de kruising te schuifelen :'(
Ach, ze zorgt in ieder geval niet voor een vreemde situatie. Vanochtend een vrachtwagenchauffeur die mij voorrang aan het verlenen was terwijl ik op een drempel stond >< (is uitritconstructie voor degenen die het niet weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

Bochten...

Afbeeldingslocatie: http://www.leukopdefoto.nl/files/20170722/22-07-2017/Groep1/large/leukopdefoto_1057624.JPG

En ik maar denken dat ik vre-se-lijk plat door de bocht ging... :'( ;( :')

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 08:06:
[...]

Serieus ik ben in Belgie geflitst met een snelheidsovertreding van wel 1 km/h te hard :P
138 op de trajectcontrole was 11+9 euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:39:
Bochten...

[afbeelding]

En ik maar denken dat ik vre-se-lijk plat door de bocht ging... :'( ;( :')
De locaties waar er foto's gemaakt worden zijn soms ook wat onhandig. Dan staan ze aan het begin van een bocht waar je lang niet zo plat gaat als verder in de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:48:
[...]

De locaties waar er foto's gemaakt worden zijn soms ook wat onhandig. Dan staan ze aan het begin van een bocht waar je lang niet zo plat gaat als verder in de bocht.
Volgens mij is de foto inderdaad op een ongelukkige plek genomen, want het lijkt alsof ik me aan het voorbereiden ben om de bocht juist in te gaan. Alleen geen flauw idee welke bocht het geweest zou kunnen zijn.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:29:
[...]

Volgens mij is de foto inderdaad op een ongelukkige plek genomen, want het lijkt alsof ik me aan het voorbereiden ben om de bocht juist in te gaan. Alleen geen flauw idee welke bocht het geweest zou kunnen zijn.
Weet zo ook niet waar deze precies gemaakt is. Ik heb ook foto's van de eerste keer toen ik er was die door een andere fotograaf gemaakt zijn en die hele set foto's is veel beter. Die fotograaf ging telkens op een andere plek staan waardoor ik foto's heb vanuit heel veel verschillende hoeken. De foto's die later gemaakt zijn door een andere fotograaf zijn een stuk minder leuk om te zien omdat ze vrijwel allemaal hetzelfde zijn. Die heeft zegmaar 5 foto's gemaakt op 5x dezelfde plek. Dan heb ik toch liever 5 foto's vanuit 5 verschillende hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-09 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

Vrijdag schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:29:
[...]

[...] Alleen geen flauw idee welke bocht het geweest zou kunnen zijn.
Dat streepje ruwe asfalt is als een vingerafdruk van die bocht. Dit is de eerste bocht na het rechte stuk, rechtsom gereden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Yy5bdF9.png

gratis du meter

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 04-08-2017 18:54 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
:S Allemaal een voor een aan het gas hangen maar dan wel zo'n mondkapje voor vanwege de smog in de lucht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:48:
Weetje, ik ga vanavond wel ff een foto maken van die gang en van de draai die ik maken moet. Oordeel zelf :P
Dit is het pad wat ik door zou moeten met de motor. Zoals je ziet 3 tegels breed dus ~90cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CtNBYewZYoHXNmv4XgrQv6LV/full.jpg

En dit is de draai die ik maken moet (nee, daar achteraan is geen doorgang, dat is de achtertuin van een van de beneden woningen). Deur is ook ~90cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KMPq1xpm8gS5CmDiklFtURqA/full.jpg

Volgens mij moet het wel passen, evt. met een paar keer steken om de draai te maken naar binnen.

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 04-08-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Thoit schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:49:
De TomTom doet helaas nog steeds niet wat ik wil.

Zojuist de volgende stappen gedaan:

1. Route gedownload (in GPX) van motorroutes.net
2. Route geimporteerd in MyrouteApp website
3. Route opgeslagen als GPX 1.1
4. Route geimporteerd in TomTom mydrive en synchroniseer deze route aangezet zodat hij op de navi komt

Als ik dan vervolgens de route open, laat hij zien dat de route bijv. 140 KM lang is. Bovenin het scherm staat: rijd, als ik daar op tik dan wil hij vrolijk naar de route navigeren en zie ik dat de afstand 5 KM is (afstand tot route).

Wat ik al geprobeerd heb:
- Start en eindpunt verder uit elkaar gezet
- GPX 1.0 en GPX 1.1
- Route gedownload, in GPS visualizer geimporteerd, opgeslagen als GPX. Route in MyRoute App geimporteerd en vanuit daar naar TomTom verzonden.
Als ik bovenstaande lees begrijp ik niet helemaal het probleem (of ik lees er vierkant overheen). Volgens mijn doet mijn TomTom precies hetzelfde.
Wat gebeurt er na die 5km rijden naar het startpunt van de route? Begint hij niet dan pas met de daadwerkelijke route? Of denkt de TomTom dat je bij het eindpunt bent en sluit ie de route af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Laatst online: 15-09 08:30
Ik ben net langs de BMW dealer geweest - offerte gekregen voor een grijze, nieuwe S 1000 R. Ik krijg nog ietsjes korting via mijn werkgever, maar uiteindelijk bijna 10% korting bijenkaar gekletst. Ik moet dan alleen mijn eigen motor eerst verkopen (Yamaha MT-07, nov 2016 met 4000 km op de teller) en misschien is mijn rijbewijs halen ook geen slecht idee O-) (ik woon in Zwitserland, waar het systeem iets anders is qua "lessen" / examens, ik rij al sinds november rond met een L).

Zijn er mensen met een S 1000 R hier?
Trouwens, wat scheelt het qua prijs veel met NL (en dan bedoel ik dat het hier een stuk goedkoper is :P )

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Korting op een nieuwe motor? Nice! of ik bedoel... Bern!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:06:
[...]

Dit is het pad wat ik door zou moeten met de motor. Zoals je ziet 3 tegels breed dus ~90cm.

[afbeelding]

En dit is de draai die ik maken moet (nee, daar achteraan is geen doorgang, dat is de achtertuin van een van de beneden woningen). Deur is ook ~90cm.

[afbeelding]

Volgens mij moet het wel passen, evt. met een paar keer steken om de draai te maken naar binnen.
Mijn oplossing na het zien van deze foto is achteruit het pad op gaan en dan kan je makkelijk de draai maken de box in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:35:
[...]

Weet zo ook niet waar deze precies gemaakt is. Ik heb ook foto's van de eerste keer toen ik er was die door een andere fotograaf gemaakt zijn en die hele set foto's is veel beter. Die fotograaf ging telkens op een andere plek staan waardoor ik foto's heb vanuit heel veel verschillende hoeken. De foto's die later gemaakt zijn door een andere fotograaf zijn een stuk minder leuk om te zien omdat ze vrijwel allemaal hetzelfde zijn. Die heeft zegmaar 5 foto's gemaakt op 5x dezelfde plek. Dan heb ik toch liever 5 foto's vanuit 5 verschillende hoeken.
steveman schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:48:
[...]

Dat streepje ruwe asfalt is als een vingerafdruk van die bocht. Dit is de eerste bocht na het rechte stuk, rechtsom gereden.

[afbeelding]

gratis du meter
Ha, dat is de bocht inderdaad! Hmm, zo te zien is dat juist het punt dat je goed schuin kon. Of tenminste, waar ik het idee had dat ik dat deed :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

FastFred schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:06:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Duke 125 kopen, dan past het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Vrijdag schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:25:
[...]

[...]
Ha, dat is de bocht inderdaad! Hmm, zo te zien is dat juist het punt dat je goed schuin kon. Of tenminste, waar ik het idee had dat ik dat deed :P
Maar nu met die foto kun je dat gevoel koppelen aan hoe het er echt aan toe ging. Het mooist zou zijn als je gelijk na een sessie die foto's zou kunnen zien. Of nog eerder zelfs, rondje rijden, feedback, rondje rijden... Of per bocht zelfs?

Pagina: 1 ... 5 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.