Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.288 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:04:
[...]

Je zou haast gaan denken dat in Zuid-Afrika vuurwapens een groot probleem zijn. Hier heeft de overheid het alleenrecht op het gebruik en bezit...
In het buitenland zijn is het soms net het wilde westen:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5rcWwxG8DtI]

Verwijderd

@Verwijderd Brazilië is dan ook wel één van de gevaarlijkste landen in de wereld...

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:43
Ricepuppet schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:31:
[...]

Wel enige nuance.

Niemand weet wat er vantevoren zich heeft afgespeeld. De titel zegt dat het drugs dealers zijn, dus dan is het misschien logischer dat er geschoten word, aangezien de sfeer dan wat grimmiger is.

Ook hier in NL krijgen de motoragenten gedegen vuurwapen training.

[video]
Ik heb meer vertrouwen in schietende al bewegende motor agenten als de agent op straat. Deze leren alleen stilstaand schieten.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
aidanl schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:36:
[...]

Ik heb meer vertrouwen in schietende al bewegende motor agenten als de agent op straat. Deze leren alleen stilstaand schieten.
Dat is dan zeer jammer, wees blij dat dat hier niet gebeurt, maar tactisch en zonder schade aan de omgeving. Genoeg prachtige Nederlandse Politie filmpjes te vinden waarin motor agenten samen met agenten in auto voertuigen ook vuurwapen gevaarlijke verdachten aanhouden.

Op een nette manier, zonder dat er kogels in de rondte vliegen en onverhoopt schade kunnen aanrichten aan mensen of voorwerpen.

Nee, leuk hoor dat filmpje van Afrika, maar in de praktijk wilt niemand dit hebben.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Verwijderd

Ricepuppet schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:56:
[...]

Dat is dan zeer jammer, wees blij dat dat hier niet gebeurt, maar tactisch en zonder schade aan de omgeving. Genoeg prachtige Nederlandse Politie filmpjes te vinden waarin motor agenten samen met agenten in auto voertuigen ook vuurwapen gevaarlijke verdachten aanhouden.

Op een nette manier, zonder dat er kogels in de rondte vliegen en onverhoopt schade kunnen aanrichten aan mensen of voorwerpen.
In de praktijk houden ze hier amper auto's tegen omdat ze praktisch niks kunnen/mogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:59:
[...]

In de praktijk houden ze hier amper auto's tegen omdat ze praktisch niks kunnen/mogen.
Waar is je mening op gebaseerd?

Ik ben zelf ex-politie medewerker en heb 12 jaar in uniform gelopen bij verschillende diensten. Wat je ziet of hoort in de media is niet het beeld wat perse klopt.

Er word dagelijks hard gewerkt (o.a. gecombineerde grens controles, 'blauwe maandagen', uitgaans controles op voertuigen) alleen mensen zien en horen liever wat zij willen. Dankzij de WvW (Wegenverkeerswet) en zgn. politie bevoegdheden is het mogelijk om een hele hoop te doen qua voertuigen.

Dat het de gemiddelde burger ontglipt of er geen kennis van heeft; tsjah. Het is heel makkelijk om te azijn pissen op de Politie, maar je moet een aantal dingen begrijpen.

We zijn met 17(?) miljoen mensen in Nederland, tegen over een paar duizend 'straat agenten' die allemaal in 24/7 rooster draaien. Het is niet mogelijk om alle voertuigen in Nederland te controleren tijdens een 24 uur dienst.

[ Voor 4% gewijzigd door Ricepuppet op 21-12-2017 14:06 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Verwijderd

Ricepuppet schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:05:
[...]

We zijn met 17(?) miljoen mensen in Nederland, tegen over een paar duizend 'straat agenten' die allemaal in 24/7 rooster draaien. Het is niet mogelijk om alle voertuigen in Nederland te controleren tijdens een 24 uur dienst.
Dan is de politiek verantwoordelijk. Maar dat is een hele discussie op zichzelf...

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:06:
[...]

Dan is de politiek verantwoordelijk. Maar dat is een hele discussie op zichzelf...
Dat is zeker zo, maar dan is afgeven op de Nederlandse Politie omdat 'het in Afrika beter lijkt' ook geen goed punt. Nogmaals; wees blij dat er geen kogels door je raam heen vliegen als je in de avond op de bank zit te Netflixen, omdat agenten en boeven het zonodig vinden om op elkaar rucksichtlos te schieten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ricepuppet schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:31:
[...]

Wel enige nuance.

Niemand weet wat er vantevoren zich heeft afgespeeld. De titel zegt dat het drugs dealers zijn, dus dan is het misschien logischer dat er geschoten word, aangezien de sfeer dan wat grimmiger is.

Ook hier in NL krijgen de motoragenten gedegen vuurwapen training.

[video]
Wat een desilusie. Had tenminste gehoopt dat die al rijdend vanop de motor met 2 pistolen uit te heup zat rond te knallen. :+

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• aidanl
@Ricepuppet ik heb geen problemen met de politie opzich, van mij mogen ze af en toe wat harder optreden/straffen maar verder veel respect voor de politie en hun beroep.

Waar ik mij aan stoor is dat de schietkunsten van de Nederlande politie zeer ondermaats is. Wanneer agenten niet aanwezig zijn bij trainingen, angst hebben om uberhaupt het dienstwapen te gebruiken, indien wel willen leren alleen schieten vanuit stilstand aangeleerd krijgen. Dan heb ik daar minder vertrouwen in dat ze ook allemaal goed kunnen handelen in de situaties dat wapengebruik nodig is.

On topic, ik wist niet dat ze in Nederland ook vanaf de motor leerden schieten. Lijkt me moeilijk maar wel kunstig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Training heeft sowieso weinig zin want ze mogen niks, als ze alleen al verkeerd kijken kunnen ze aangeklaagd worden...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:40

Winkiller

De Mopperpot

Joopieboy schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:08:
Training heeft sowieso weinig zin want ze mogen niks, als ze alleen al verkeerd kijken kunnen ze aangeklaagd worden...
Inderdaad:
https://nos.nl/artikel/22...zaak-mitch-henriquez.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Joopieboy zocht jij nog een velg? Er staat er 1 voor een nette prijs te koop op facebook nu: https://www.facebook.com/groups/1374883399478624/

Edit: Nevermind, het ging om een setje voor remschijven. Now I remember ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Tylen op 21-12-2017 16:11 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Ricepuppet
aidanl schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:47:
@Ricepuppet ik heb geen problemen met de politie opzich, van mij mogen ze af en toe wat harder optreden/straffen maar verder veel respect voor de politie en hun beroep.

Waar ik mij aan stoor is dat de schietkunsten van de Nederlande politie zeer ondermaats is. Wanneer agenten niet aanwezig zijn bij trainingen, angst hebben om uberhaupt het dienstwapen te gebruiken, indien wel willen leren alleen schieten vanuit stilstand aangeleerd krijgen. Dan heb ik daar minder vertrouwen in dat ze ook allemaal goed kunnen handelen in de situaties dat wapengebruik nodig is.

On topic, ik wist niet dat ze in Nederland ook vanaf de motor leerden schieten. Lijkt me moeilijk maar wel kunstig!
Ook hier; heb je daar bewijzen voor of ervaring mee? Ik zie graag wat harde feiten in plaats van een onderbuik gevoel. Sterker nog; zou jij het beter kunnen? (in stress situaties)
Joopieboy schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:08:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/vsnrya.jpg

• aidanl
Ricepuppet schreef op donderdag 21 december 2017 @ 18:23:
[...]
Ook hier; heb je daar bewijzen voor of ervaring mee? Ik zie graag wat harde feiten in plaats van een onderbuik gevoel. Sterker nog; zou jij het beter kunnen? (in stress situaties)

[...]
Ik ben zelf actief bezig in de schietsport wereld, dus wat betreft de techniek, de wapens opzich en het dynamisch aspect kan ik het mij prima indenken. Uiteraard is dit enkel onder eventuele druk van tijd en/of tegenstander, wanneer een agent tegenover een mogelijk gewapende gevaarlijke verdachte staat zal dit extra stress geven. Ik ontken dus niet dat het moeilijk is voor de politie, echter zal het ontbreken van kennis en vaardigheden zeker niet bijdragen om het gemakkelijker te maken voor de agent wanneer dit nodig is.

Mijn uitlatingen zijn op basis van bronnen binnen de politie zelf en op diverse media waaronder bijvoorbeeld de Volkskrant. Maar laten we deze discussie eventueel even per PM verder voeren, dit blijft het motor topic en niet het schiet / politie topic :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:54

Vrijdag

De Zwarte

Agent. Motor. Dikke Harley. Ownage. 8)

[YouTube: https://youtu.be/M9MVY8swO5M]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:42

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Vrijdag schreef op donderdag 21 december 2017 @ 18:43:
Agent. Motor. Dikke Harley. Ownage. 8)

[video]
H-H-H-HATTRICK....

Nu wil ik iemand dit een keer met een Piaggio MP3 zien doen.
Ricepuppet schreef op donderdag 21 december 2017 @ 18:23:
Sterker nog; zou jij het beter kunnen? (in stress situaties)
Ik heb geen persoonlijke ervaring met de stress waaronder agenten dagelijks komen te staan, maar dat ik minstens zo goed kan schieten durf ik wel op te wedden :).

Nu nog net zo goed leren motorrijden 8).

[ Voor 40% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-12-2017 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=d-ON73KhXk0]

Ah, file rijden. Niks aan de hand, maar ik probeer zo goed en snel mogelijk door te tuffen tussen de auto's. Gelukkig had ik het al voorzien dat er een auto zou kunnen opduiken aan het eind van de tunnel, maar moest toch even goed knijpen in de rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:10
Drama :O
Volgens mij is er niet veel aan de hand toch? Voor jou misschien vervelend omdat je net gas aan het geven was, maar daar kan die auto niets aan doen. Wel fijn om te zien dat je knipperlichten effect hebben overigens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
lolgast schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:47:
Drama :O
Volgens mij is er niet veel aan de hand toch? Voor jou misschien vervelend omdat je net gas aan het geven was, maar daar kan die auto niets aan doen. Wel fijn om te zien dat je knipperlichten effect hebben overigens :+
Dat is ook wat ik zeg. Ook in de info van het filmpje. Niks aan de hand. Maar een paar reacties terug las ik dat iemand graag gas gaf tussen de files door. Dan is dit het neven effect.

Overigens; ik heb wel meer dan gewoon 'knipperlichten' op mijn motorfiets, heb een hele 'lichtshow' aan de voorkant omdat ik dagelijks file rijd ;)

Daarnaast vind ik het wel fijn om zo af en toe een filmpje te plaatsen om de lappen tekst te doorbreken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ricepuppet op 22-12-2017 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Ricepuppet schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:52:
[...]

Dat is ook wat ik zeg. Ook in de info van het filmpje. Niks aan de hand. Maar een paar reacties terug las ik dat iemand graag gas gaf tussen de files door. Dan is dit het neven effect.

Overigens; ik heb wel meer dan gewoon 'knipperlichten' op mijn motorfiets, heb een hele 'lichtshow' aan de voorkant omdat ik dagelijks file rijd ;)
Zo een had ik er van de week achter me in de polder. Dubbele koplamp met xenon en 2 verstralers met xenon. En dan *($@#!!@ niet inhalen. Ik zag echt geen steek in mijn spiegels. Dan minder ik wel vaart zodat hij in gaat halen en dan ga ik er met groot licht zelf wel achter rijden. Irritante kloothommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
lolgast schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:56:
[...]

Zo een had ik er van de week achter me in de polder. Dubbele koplamp met xenon en 2 verstralers met xenon. En dan *($@#!!@ niet inhalen. Ik zag echt geen steek in mijn spiegels. Dan minder ik wel vaart zodat hij in gaat halen en dan ga ik er met groot licht zelf wel achter rijden. Irritante kloothommel
Ja, dat was ik niet :P

Ik heb gewoon wat extra oranje flitslampen geïnstalleerd aan de voorkant. Deze zet ik alleen aan tijdens file rijden. Moet zeggen dat het echt wel verschil uit maakt, automobilisten zien het veel sneller dan de standaard twee mini lampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
[...]

Spiegel zo draaien dat het terugkaatst in zijn eigen smoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

^^ mag dat zomaar?

Edit: wilco fietste er tussendoor ;)

Ik bedoel die extra flitslampjes..

[ Voor 68% gewijzigd door Least Inkling op 22-12-2017 09:03 ]

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Ricepuppet heh, die ging tenminste nog voor je langs. Ik heb er om de week wel eentje waarbij ik "mee" moet gaan een rijstrook opzij om te voorkomen dat het mis gaat :P

Wat heb je aan lichtshow aan de voorkant? Ik wil ook eens kijken om mijn standaard 15 jaar oude verlichting eens uit te breiden met iets zinnigers.

Edit: ah, extra oranje dus. Handig :) Met een zwaailamp-patroon of gewoon knipperend?

[ Voor 12% gewijzigd door Chakotay op 22-12-2017 09:04 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
Chakotay schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:03:
@Ricepuppet heh, die ging tenminste nog voor je langs. Ik heb er om de week wel eentje waarbij ik "mee" moet gaan een rijstrook opzij om te voorkomen dat het mis gaat :P

Wat heb je aan lichtshow aan de voorkant? Ik wil ook eens kijken om mijn standaard 15 jaar oude verlichting eens uit te breiden met iets zinnigers.

Edit: ah, extra oranje dus. Handig :) Met een zwaailamp-patroon of gewoon knipperend?
Ah jah, die heb ik ook vaak. Had een aantal weken geleden eentje (helaas viel de batterij van m'n camera 2 minuten ervoor uit) die mij gewoon van de weg af duwde terwijl we 100-110 reden op een tweebaans weg, waardoor ik met een boog erom heen moest schieten en tussen alle auto's moest weg sprinten.

Ik heb zoiets aan de voorkant geinstalleerd. Was even een paar uur werk om het netjes en professioneel weg te werken, maar best te doen. Via de bekabeling kan je diverse flits patronen kiezen, ik heb een subtiele dubbele 'flits' gekozen.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2e156ah.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Ricepuppet op 22-12-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, dat past vast op mijn valbeugels :) Wat doet het ronde knopje? Extra flitsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Chakotay schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:09:
Hm, dat past vast op mijn valbeugels :) Wat doet het ronde knopje? Extra flitsen?
Staat bij mij niet aangesloten eerlijk gezegd. Ik denk dat het is om patronen te kiezen. Maar de patronen zijn via de bekabeling in stellen als je ze aansluit, vond het wel prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ricepuppet schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:11:
[...]

Staat bij mij niet aangesloten eerlijk gezegd. Ik denk dat het is om patronen te kiezen. Maar de patronen zijn via de bekabeling in stellen als je ze aansluit, vond het wel prima zo.
Neat. Waar haal je zo'n setje? :)

En hoe legaal is het eigenlijk? Ik dacht dat je officieel 1 of 2 witte of gele koplampen mag hebben en 2 witte mistlampen, maar geen extra speelgoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
Chakotay schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:13:
[...]

Neat. Waar haal je zo'n setje? :)

En hoe legaal is het eigenlijk? Ik dacht dat je officieel 1 of 2 witte of gele koplampen mag hebben en 2 witte mistlampen, maar geen extra speelgoed.
Ik heb de mijne gewoon uit China gehaald (AliExpress)

En voor de duidelijkheid; ik rijd er al een jaar mee, voorbij verschillende handhavings diensten (Politie en Marechausse) die ik dagelijks tegen kom en het interesseert ze geen bal.

Laat ik het zo stellen; gedraag je je netjes, dan gebeurt er niks. Ik zet ze niet te pas en onpas aan, alleen tijdens files.

Val je niet (negatief) op, dan gebeurt er niks.

Elke (motor)agent weet wat het is om als motorrijder zo goed en veilig mogelijk van A naar B te gaan. De enige mogelijkheid wanneer erover geklaagd zou kunnen worden, is tijdens een standaard fuik-actie. Maar ook dan; leg je relaxed uit waarvoor ze zijn, zullen ze je ook met rust laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
wilco1985 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:02:
[...]

Spiegel zo draaien dat het terugkaatst in zijn eigen smoel :+
Haha dan zie ik nog niets ;)

Vandaag nog 'geluk' met de politie overigens. Reed 140/145 waar je 120 mocht op de A2, zie ik in mijn spiegel een politieagent aankomen, zonder zwaailichten oid. Ik naar rechts om hem voorbij te laten, kijk hem aan terwijl hij me inhaalt, duimpje omhoog en hij is meteen weer weg. Kon ik meteen weer naar de linkerbaan :+
Ik zat in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@lolgast oh je bent zo'n linkerbaanrijder... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Zolang ik aan het inhalen ben wel. Ik moest ook gewoon remmen toen ik naar rechts ging hoor, om niet in mijn toekomstige voorligger te eindigen :9 . Geen zorgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Vind die politiemotormuizen altijd toffe gasten, hebben humor doch rechtvaardig.
Naast het verplichtte opgestoken vingertje altijd begripvol.

Respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:29

A13X

Dude

[...]
Dan minder ik wel vaart zodat hij in gaat halen en dan ga ik er met groot licht zelf wel achter rijden. Irritante kloothommel
Mistlamp achter gewoon aan zetten :9

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Raym09 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:06:
[...]

Mistlamp achter gewoon aan zetten :9
Jij hebt een achter-mistlamp op je motor? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Chakotay schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:07:
[...]

Jij hebt een achter-mistlamp op je motor? :+
Ik zat in de auto :>

Maar iemand met groot licht achter je is echt veel irritanter dan een achter-mistlicht voor je. Vind ik in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Valt me op dat er meer en meer mensen last van nachtblindheid hebben of zoiets.
Woon-werk route leidt me via weilanden en bossen en meer dan eens zie ik zo'n grote lichtstraal van achter binnenkomen, liefst dan nog LED, wat dat verblindt lekkerder.

Gisteravond reed ik achter een Volvo, die reed 30km, in het midden van de weg, continue zijn (of haar) groot licht aan en uit. Wss zag hij/zij niet waar ze reed.

Als je niets ziet, blijf dan lekker thuis of bel een taxi. Levensgevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Least Inkling schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:13:
Valt me op dat er meer en meer mensen last van nachtblindheid hebben of zoiets.
Woon-werk route leidt me via weilanden en bossen en meer dan eens zie ik zo'n grote lichtstraal van achter binnenkomen, liefst dan nog LED, wat dat verblindt lekkerder.

Gisteravond reed ik achter een Volvo, die reed 30km, in het midden van de weg, continue zijn (of haar) groot licht aan en uit. Wss zag hij/zij niet waar ze reed.

Als je niets ziet, blijf dan lekker thuis of bel een taxi. Levensgevaarlijk.
Er zijn ook steeds meer fabrikanten die de verlichting automatisch op groot licht zetten en bij detectie van tegen-/voorliggers dimlicht gaan voeren. Of in ieder geval aangepaste verlichting. Sinds die ontwikkeling kom ik vooral veel Mercedessen (E-klasse en hoger) tegen die in mijn ogen irritante verlichting voeren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:35

Bommes

Capo del formaggio

@flitslampen discussie:
Voer nou gewoon je standaard verlichting, al dat extra geknipper is voorbehouden aan hulpdiensten, en wat mij betreft is dat niet voor niets.
Dikke boete en net als vroeger met de opgevoerde brommer, niet toegestane zooi inleveren en je motor weer in originele staat tonen aan de politie.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Ik vind bepaalde dingen nog storender dan verkeerd licht. Wat dacht je van

1. Mensen die gaan inhalen, maar dan net zo hard gaan rijden als de persoon die ze in aan het halen zijn
2. Automobilisten die vanuit de meest rechter baan alles en iedereen inhalen door zo snel mogelijk naar de meest linkerbaan te racen (duwen, bumper kleven) en daarna de afslag moeten hebben (en die op het laatste moment nemen)
3. Mensen die 100 rijden op de linkerbaan terwijl de maximum snelheid b.v. 130 is. Simpelweg; linker rijstrook de maximum snelheid en dan afbouwend qua snelheid naar rechts. Hoe moeilijk kan het zijn?
4. Voertuigen die de snelweg op gaan waar 120 word gereden, maar komen oprijden met 70 en je er dan acheraan moet rijden GEEF. GAS.
5. Bumper kleven achter je, terwijl er voor je totaal geen ruimte is omdat het druk is. Waar wil je naartoe? Yay, ik schuif op en dan heb je, wat, 4 meter winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

lolgast schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:33:
[...]

Er zijn ook steeds meer fabrikanten die de verlichting automatisch op groot licht zetten en bij detectie van tegen-/voorliggers dimlicht gaan voeren. Of in ieder geval aangepaste verlichting. Sinds die ontwikkeling kom ik vooral veel Mercedessen (E-klasse en hoger) tegen die in mijn ogen irritante verlichting voeren.
Is dit zo? Das toch de omgekeerde wereld? Groot licht voeren heef maar af en toe zin en gelet op het misplaatst gebruik zou ik het eerder willen zien verdwijnen. Als ik naar mezelf kijk gebruik ik het op de motor nooit, en in de auto mss 1x per maand en dan alleen in de winter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Bommes schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:36:
@flitslampen discussie:
Voer nou gewoon je standaard verlichting, al dat extra geknipper is voorbehouden aan hulpdiensten, en wat mij betreft is dat niet voor niets.
Dikke boete en net als vroeger met de opgevoerde brommer, niet toegestane zooi inleveren en je motor weer in originele staat tonen aan de politie.
Fout.

Blauw licht is voor hulpdiensten. Oranje is toegestaan. Anders zou elke aannemer in Nederland zijn lampen van het dak mogen halen.

Bron: ex politie medewerker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Least Inkling schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:40:
[...]

Is dit zo? Das toch de omgekeerde wereld? Groot licht voeren heef maar af en toe zin en gelet op het misplaatst gebruik zou ik het eerder willen zien verdwijnen. Als ik naar mezelf kijk gebruik ik het op de motor nooit, en in de auto mss 1x per maand en dan alleen in de winter?
Ik heb straks ook zo'n auto sorry :+. Ik zie het op de fiets heel vaak (fiets veel in buitengebied) dat die sensor je pas vrij laat door heeft. Tegen die tijd ben je al blind met die lekkere LED verlichting.

Vanaf 1minuut: YouTube: ŜKODA Smart Light Assist

[ Voor 8% gewijzigd door WoBBeL op 22-12-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Least Inkling schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:40:
[...]

https://www.mercedes-benz...-light-into-the-darkness/ :>
https://support.volvocars...d3a9e2c93c0a801e8002e3c1e :>

Edit: Mijn volgende auto MOET een automagisch dimmende binnenspiegel krijgen :D

[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 22-12-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Is een must. Ik krijg over 2 weken zo'n luxe auto dat zelfs de buitenspiegels zelfdimmend zijn. Ik zal het meemaken, nu moet ik zelfs binnen nog zo'n hendeltje overhalen |:(

Hebben motoren ook dimmende spiegels? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Haha, ik merk aan mezelf dat ik innovaties van tegenwoordig niet zo innovatief vind. Word ik nu echt oud...
Is gewoon luiigheid, we hoeven zelfs geen hendeltje meer over te halen

En begrijp me niet verkeerd, ben liever lui dan moe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Ik heb het een aantal jaren geleden gehad (dimmende binnen spiegel) en het is echt verschrikkelijk handig om je 'nachtzicht' te behouden. Ik ben dan ook van de moderne generatie die is opgegroeid met afstandsbedieningen en kleuren TV enzo hé :P

[ Voor 28% gewijzigd door WoBBeL op 22-12-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Least Inkling schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:47:
Haha, ik merk aan mezelf dat ik innovaties van tegenwoordig niet zo innovatief vind. Word ik nu echt oud...
Is gewoon luiigheid, we hoeven zelfs geen hendeltje meer over te halen

En begrijp me niet verkeerd, ben liever lui dan moe...
Ben het met je eens hoor. In hetzelfde straatje valt wat mij betreft de adaptive cruise control. Leuk als je in de auto zit, maar als je erachter zit rijdt er een auto voor je waar continu de remlichten van aan gaan. MEGA irritant en daardoor valt de snelheid van het verkeer met geen mogelijkheid in te schatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Heb ook zo'n ACC, maar das mijn rechtervoet :+

Hetzelfde als de automaten, zoveel onnodig gerem.

Weet je wat, ik ga gewoon op het werk wonen, kom ik dat allemaal niet meer tegen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Least Inkling schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:56:

Weet je wat, ik ga gewoon op het werk wonen, kom ik dat allemaal niet meer tegen :9
Automaat rij ik zelf en daar word je in de file helemaal gek van. De rolweerstand is simpelweg te laag waardoor gas minderen niet voldoende afremt op de motor. Ik zet hem eigenlijk standaard in de sportstand in de file, dat scheelt echt de helft aan noodzaak om te remmen. Plus dat het start-stop systeem dan niet meer werkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Als ze dat nou eens automagisch zouden regelen, dan zou ik dat innovatief vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 19:16
Ricepuppet schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:52:
Overigens; ik heb wel meer dan gewoon 'knipperlichten' op mijn motorfiets, heb een hele 'lichtshow' aan de voorkant
Gelukkig alleen aan de voorkant. Vind het zelf namelijk heel irritant om met een beetje regen achter een filterende motorrijder te rijden die zijn alarmlichten aan heeft. De druppels op me vizier versterken die lamp gewoon te veel.
Is ook niet aan te raden om je alarmlichten te gebruiken als je de "Gedragsregels" volgt. Maar die discussie is waarschijnlijk al te vaak gevoerd, dat weet ik niet zeker. Heb niet alle delen doorgelezen, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
SlideR NL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:24:
[...]

Gelukkig alleen aan de voorkant. Vind het zelf namelijk heel irritant om met een beetje regen achter een filterende motorrijder te rijden die zijn alarmlichten aan heeft. De druppels op me vizier versterken die lamp gewoon te veel.
Is ook niet aan te raden om je alarmlichten te gebruiken als je de "Gedragsregels" volgt. Maar die discussie is waarschijnlijk al te vaak gevoerd, dat weet ik niet zeker. Heb niet alle delen doorgelezen, eerlijk gezegd.
Geen idee.

Die gedrags regels zijn prima werkbaar in de praktijk. Ik voeg er nog een extra sausje aan toe en dat is dat ik gewoon zichtbaar wil zijn en normaal thuis wil komen.

Dat ik dan twee flits lampjes aan de voorkant heb gemonteerd voor alleen het file gebruik, is dan iets waar ik mij in elk geval niet druk om maak.

Geloof me; zodra je het effect ziet - zichtbaarder en automobilisten die je daadwerkelijk zien aankomen - dan wil je niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Die regels (al die niet als benoemd) komen elke paar maanden wel voorbij inderdaad.

@Ricepuppet Weet je zeker dat het voeren van die verlichting geen placebo effect op je heeft? Ik zit elke week minimaal 1250km in de auto en kan je vertellen: twee extra lampjes op een motor helpen voor mij echt niets.

Wat helpt? Een goed afgestelde enkele koplamp die duidelijk maakt dat het om een motor gaat, ipv een Smart die ook 2 koplampen dicht naast elkaar heeft. Niet vergeten dat automobilisten maar 1,5 auto achter zich kunnen zien als de file in een bocht zit.
Als er dan een motor aankomt waarvan de lamp in mijn spiegel schijnt, zie ik dus echt helemaal niets. Of je nou 1 of 10 lampen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
lolgast schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:33:
Die regels (al die niet als benoemd) komen elke paar maanden wel voorbij inderdaad.

@Ricepuppet Weet je zeker dat het voeren van die verlichting geen placebo effect op je heeft? Ik zit elke week minimaal 1250km in de auto en kan je vertellen: twee extra lampjes op een motor helpen voor mij echt niets.

Wat helpt? Een goed afgestelde enkele koplamp die duidelijk maakt dat het om een motor gaat, ipv een Smart die ook 2 koplampen dicht naast elkaar heeft. Niet vergeten dat automobilisten maar 1,5 auto achter zich kunnen zien als de file in een bocht zit.
Als er dan een motor aankomt waarvan de lamp in mijn spiegel schijnt, zie ik dus echt helemaal niets. Of je nou 1 of 10 lampen hebt.
Geen placebo effect hoor. Ik rijd al 7 jaar door files heen. Pas begin van dit jaar heb ik de extra lampjes geinstalleerd. Ze flitsen 'kort - hard' en zijn zeer fel.

Veelal rijd ik als het nog donker is. In de herfst en winter periode rijd ik alleen maar donker-donker qua woon werk verkeer.

Het is vergelijkbaar met elk ander goed oranje flits licht en ik merk dat automobilisten toch sneller geneigd zijn om wat extra ruimte voor mij te maken.

Uiteraard geef ik ze dan een mooi duimpje omhoog als bedankje, dat dan weer wel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ricepuppet schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:40:
[...]

Fout.

Blauw licht is voor hulpdiensten. Oranje is toegestaan. Anders zou elke aannemer in Nederland zijn lampen van het dak mogen halen.

Bron: ex politie medewerker ;)
Artikel 5.4.57 Regeling voertuigen
Er mogen waarschuwingsknipperlichten gevoerd worden. Maar wat dat precies is weet ik niet. Ik denk alarmlichten (dus alle vier de knipperlichten tegelijk).

En zoals ook in de gedragscode wordt aangegeven wordt afgeraden die te gebruiken. Zeker als je ook nog eens dit soort flitslichten gaat gebruiken, gaan weggebruikers denken dat je een gebruiker ala rijkswaterstaat bent. En dat ben je niet.

Aannemers gebruiken dit soort lampen ook alleen maar als ze een rare actie uithalen, zoals stilstaan op een weg. Niet als ze tussen of in de file rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Magi k nog wel hier komen, in januari krijg ik een auto met ACC welke automaat is, dimmende binnen/buitenspiegels heeft en adaptief/automatisch groot licht _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Jelte schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:38:
[...]

Artikel 5.4.57 Regeling voertuigen
Er mogen waarschuwingsknipperlichten gevoerd worden. Maar wat dat precies is weet ik niet. Ik denk alarmlichten (dus alle vier de knipperlichten tegelijk).

En zoals ook in de gedragscode wordt aangegeven wordt afgeraden die te gebruiken. Zeker als je ook nog eens dit soort flitslichten gaat gebruiken, gaan weggebruikers denken dat je een gebruiker ala rijkswaterstaat bent. En dat ben je niet.

Aannemers gebruiken dit soort lampen ook alleen maar als ze een rare actie uithalen, zoals stilstaan op een weg. Niet als ze tussen of in de file rijden.
Blauw = Hulpdiensten
Oranje = Waarschuwing
Groen = Uitrijdend verkeer (uit een gebouw, je ziet ze vaak bij brandweer kazernes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ricepuppet schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:43:
[...]

Blauw = Hulpdiensten
Oranje = Waarschuwing
Groen = Uitrijdend verkeer (uit een gebouw, je ziet ze vaak bij brandweer kazernes)
En waarschuwing voor wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Ricepuppet En toch heb ik het idee dat je de regel iets te breed interpreteert. Het mag dan wel een waarschuwing zijn, maar die mag alleen in uitzonderlijke gevallen gegeven worden volgens mij.

Edit: eindelijk iets van niet < 2007 gevonden: https://www.rijksoverheid...ten-en-sirenes-toegestaan

[ Voor 32% gewijzigd door lolgast op 22-12-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Jelte schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:47:
[...]
En waarschuwing voor wat dan?
Kan van alles zijn. Werkzaamheden, maar meer een 'let op' functie.
lolgast schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:47:
@Ricepuppet En toch heb ik het idee dat je de regel iets te breed interpreteert. Het mag dan wel een waarschuwing zijn, maar die mag alleen in uitzonderlijke gevallen gegeven worden volgens mij.

Edit: eindelijk iets van niet > 2007 gevonden: https://www.rijksoverheid...ten-en-sirenes-toegestaan
Ik denk dat we veel te ver schieten in dit onderwerp. We mogen een hoop dingen niet doen in ons leven. Maar een paar posts terug heb ik er al wat over gezegd (overigens is een zwaailicht of sirene iets anders dan een flits licht en het gaat hier om het dragen van blauw licht. De pagina van RWS is ook niet compleet, aangezien aannemers en werk verkeer oranje licht ook voeren)
Ricepuppet schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:17:
[...]

En voor de duidelijkheid; ik rijd er al een jaar mee, voorbij verschillende handhavings diensten (Politie en Marechausse) die ik dagelijks tegen kom en het interesseert ze geen bal.

Laat ik het zo stellen; gedraag je je netjes, dan gebeurt er niks. Ik zet ze niet te pas en onpas aan, alleen tijdens files.

Val je niet (negatief) op, dan gebeurt er niks.

Elke (motor)agent weet wat het is om als motorrijder zo goed en veilig mogelijk van A naar B te gaan. De enige mogelijkheid wanneer erover geklaagd zou kunnen worden, is tijdens een standaard fuik-actie. Maar ook dan; leg je relaxed uit waarvoor ze zijn, zullen ze je ook met rust laten.

[ Voor 5% gewijzigd door Ricepuppet op 22-12-2017 11:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
Ricepuppet schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:51:

Ik denk dat we veel te ver schieten in dit onderwerp. We mogen een hoop dingen niet doen in ons leven. Maar een paar posts terug heb ik er al wat over gezegd

[...]
Dat klopt wel, maar dit onderwerp komt ook meerdere keren per thread voorbij, dus het is wel belangrijk denk ik :) En natuurlijk zit er een verschil tussen kunnen/mogen/doen. Maar er zijn hier ook mensen die geen risico willen lopen maar misschien wel interesse hebben. Dan is het goed om te kunnen lezen wat de regels zijn. Los van ervaringen in de praktijk, want daar heb je bij een rechter niets aan.
Artikel 6

Bij de volgende werkzaamheden of omstandigheden voert een voertuig, indien de kans bestaat dat het voertuig niet tijdig door andere weggebruikers wordt opgemerkt, geel zwaai-, flits- of knipperlicht:

a. werkzaamheden ten behoeve van de hulpverlening op of langs de weg met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen;

b. werkzaamheden ten behoeve van wegen, werken of inrichtingen op, aan, in of boven wegen, daaronder begrepen gladheidbestrijding of sneeuwruimen;

c. werkzaamheden met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen voor de hulpverlening aan en het repareren of bergen en wegslepen van voertuigen;

d. vervoer van ondeelbare lading voor zover het voertuigen betreft waarvoor krachtens de Regeling voertuigen ontheffing is verleend inzake de afmetingen van deze voertuigen of hun lading;

e. het begeleiden van transporten waarvoor een ontheffing is verleend, voor zover die begeleiding uit de ontheffing voortvloeit en dit geschiedt met daartoe speciaal uitgeruste voertuigen;

f. het begeleiden van militaire colonnes;

g. het rijden met landbouw- of bosbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid, of daardoor voortbewogen aanhangwagens, die, met inbegrip van de lading, breder zijn dan 2,60 meter;

h. werkzaamheden van de Belastingdienst, waaronder begrepen de Belastingdienst/Douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ricepuppet schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:51:
[...]

Kan van alles zijn. Werkzaamheden, maar meer een 'let op' functie.

[...]
Nog één post en dan hou ik erover op.

Let op: ik doe iets bijzonders wat je niet verwacht/normaal niet is toegestaan. En laten automobilisten nu wél moeten verwachten dat wij motoren tussen de file doorrijden, want het is niet verboden.

Ik zou ze dus echt niet aanzetten tijdens het tussen de file doorrijden. Net als ik mijn alarmlichten niet gebruik.

Maar zeker, doe niet gek, dan wordt je er niet uitgepikt. Daarom ben ik altijd blij als ik ingehaald wordt op een weg waar ik zelf al te hard rij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Ben benieuwd, niet alleen de lichtbundel is irritant ook die 2 felle puntjes van licht van je koplamp. Vind dit eerlijk gezegd geen vooruitgang, alleen maar een excuus voor (een deel van de) mensen met dit soort auto's om harder te rijden "want we zien genoeg". Hetzelfde onnozele effect als winterbanden, i.p.v. en winterbanden en rijstijl aanpassen word er weer gedacht dat het of de rijstijl aanpassen of gewoon doorknallen "want ik heb winterbanden" is. En het word pas helemaal leuk als de kinderziektes er niet goed uit zijn en je vol tegen grootlicht mag aankijken.

Daarbij gaat nu een auto bepalen wanneer het grootlicht uit moet....WvW = tegenligger = uit, dit systeem tegenligger > X afstand aan, tegenligger < X afstand aanpassen. En aan het filmpje te zien ligt die X ergens rond de 60-70mtr (2x lichtbundel). Dan krijg je van mij gewoon grootlicht terug :>

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
lolgast schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:54:
[...]

Dat klopt wel, maar dit onderwerp komt ook meerdere keren per thread voorbij, dus het is wel belangrijk denk ik :) En natuurlijk zit er een verschil tussen kunnen/mogen/doen. Maar er zijn hier ook mensen die geen risico willen lopen maar misschien wel interesse hebben. Dan is het goed om te kunnen lezen wat de regels zijn. Los van ervaringen in de praktijk, want daar heb je bij een rechter niets aan.

[...]
Dat is het zeker. Ik raad het ook niet elke (malloot) aan, want het is niet iets wat ik op elke motor zou willen zien.

Het is geen vrij brief voor een ieder, want ik ga er spaarzaam en netjes mee om. Ik heb een keer op een forum een motorfiets te koop aangeboden zien worden, een BMW K75 of zoiets.

Die was door de eigenaar helemaal bestickerd met politie bestickering en het het woord 'Politie' op zijn kuip ruit.

Het topic bestaat nog ergens (vast wel zo te vinden) maar dat soort dingen gaan mij echt te ver. Hij meende nooit problemen ermee te hebben gehad van de (motor) poltiie en dat die er zelfs om kon lachen.

Dan zijn mijn flits lampjes maar timide in vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

WoBBeL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:39:
[...]

Magi k nog wel hier komen, in januari krijg ik een auto met ACC welke automaat is, dimmende binnen/buitenspiegels heeft en adaptief/automatisch groot licht _O-
Kan nog wel een voordeeltje vinden, je bent motorrijder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Daar hebben we nog geen bewijs van gezien :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

voorlopig Wannabee stempel dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Moet ik als bewijs in een leren string op m'n motor gaan zitten dan? }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ricepuppet schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:02:
[...]

Dan zijn mijn flits lampjes maar timide in vergelijking.
Dat een ander verder gaat, wil niet zeggen dat wat jij doet goed/verstandig/toegestaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
WoBBeL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:13:
Het is een begin :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Kan ik mij weer afmelden van dit topic _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

leren string...dat hoef voor mij niet hoor...nee dankjewel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 16:14
Je kunt wel merken dat het vrijdag is :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Jelte schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:13:
[...]
Dat een ander verder gaat, wil niet zeggen dat wat jij doet goed/verstandig/toegestaan is.
Naja, jij wilt ook niet je knipper lichten aan zetten tijdens file rijden. Ieder zijn ding toch? Ik vind het super handig, want ik wil zichtbaar zijn voor het overige verkeer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Vooruit, zonder leren string :) dit gevalletje staat in de schuur te wachten tot het weer +10 graden is.

CBF 600 SA 2004

*O*

met 3 koffers, dan blijft de lak heel als ik omval O-)

[ Voor 11% gewijzigd door WoBBeL op 22-12-2017 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Ricepuppet Maar de discussie is eigenlijk, ziet het overig verkeer je wel. Je kunt het denken van wel maar is het ook zo.

Als ik zelf auto rij, merk ik dat er een zombie-deken over me heen valt. Ik ben (vind ik zelf) een oplettende rijder, maar ik zie of merk niet altijd op dat er een motorrijder achter me zit. Het is altijd een ding van samenvallen van het kijken in de spiegels en het moment van aankomst van de motorrijder. Ik spiegel vaak, maar ik kijk veel meer door de voorruit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

@Leviathius dit is wel echt @Vrijdag praat ja :P

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
Least Inkling schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:37:
@Ricepuppet Maar de discussie is eigenlijk, ziet het overig verkeer je wel. Je kunt het denken van wel maar is het ook zo.

Als ik zelf auto rij, merk ik dat er een zombie-deken over me heen valt. Ik ben (vind ik zelf) een oplettende rijder, maar ik zie of merk niet altijd op dat er een motorrijder achter me zit. Het is altijd een ding van samenvallen van het kijken in de spiegels en het moment van aankomst van de motorrijder. Ik spiegel vaak, maar ik kijk veel meer door de voorruit.
Dat weet niemand natuurlijk.

Tenzij ik elke automobilist via een mail enquete een uitnodiging stuur met de vraag :P

Ik denk dat iedere auto rijder daar wel last van heeft, ook ik let niet altijd even netjes op tijdens de file op motor rijders (ook niet eens als ik op de motor zit, kan je nagaan)

Maar raar heen en weer schuiven zonder te kijken doe ik nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Textiel of kevlar mag ook, dat past wat beter bij het weer deze tijd van het jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Chakotay schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:46:
[...]

Textiel of kevlar mag ook, dat past wat beter bij het weer deze tijd van het jaar :+
En dan ook ff met t-shirtje en teenslippers op de motor gaan zitten voor de foto? :P zo rijden ze in Amsterdam / Rotterdam toch rond in bepaalde wijken?

[ Voor 10% gewijzigd door WoBBeL op 22-12-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Er gaat nog iemand hier bluf noemen... roepen...

[ Voor 18% gewijzigd door Least Inkling op 22-12-2017 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
WoBBeL schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:48:
[...]

En dan ook ff met t-shirtje en teenslippers op de motor gaan zitten voor de foto? :P zo rijden ze in Amsterdam / Rotterdam toch rond in bepaalde wijken?
Wel geld voor dikke Hayabusa's met uitbouw en custom kleuren, maar geen motor kleding.

Logisch toch als al je geld op is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groot automaat liefhebber hier, tenminste in de auto dan :)

Na een aantal jaar een Audi A6 Automaat te hebben gehad heb ik zeker op leuke stuurweggetjes alsmede in de file een automaat leren waarderen >:) 8)

Sterker nog ik denk dat je met een automaat leuker kunt sturen omdat je je alleen daarop hoeft te focussen. Bewijs >:)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FrFnrcpBj5k]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:31:
[...]
Same here, heerlijk die automaat zeker icm ACC :P , maar op de motor ben ik ook heel blij met de quick shifter. Een "schakel assistent pro" van BMW, dus ook terugschakelen zonder koppeling te hoeven gebruiken.

Ik weet het, schakelen is leuk op de motor, maar de QS is nog leuker! :) Zeker in de bergen, elke keer op en terugschakelen voor bochten ging mij irriteren, en passen in 2e of 3e versnelling te rijden is ook niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
@gauchov6 Terugschakelen met of zonder quickshifter is toch alleen het verschil dat je je koppelingshendel in moet knijpen? En bij opschakelen hoeft het gas er niet vanaf?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb altijd ruzie met mijn automaat. Continu als je gas wilt geven moet hij eerst terugschakelen. Bij een handgeschakelde kon ik dat van te voren al doen. En dan mag hij een dubbele koppeling hebben en snel schakelen, ik irriteer me mateloos aan dat onding. Zal wel te sportief rijden denk ik..

QS is inderdaad net iets anders. Wel schakelen, niet koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:30:
@gauchov6 Terugschakelen met of zonder quickshifter is toch alleen het verschil dat je je koppelingshendel in moet knijpen? En bij opschakelen hoeft het gas er niet vanaf?
Terugschakelen: alleen gas dicht en schakelen, tussengas wordt automatisch gegeven (rev matching),
Opschakelen: gas open houden en schakelen, je hoort de ontsteking heel even inhouden, en dat geeft mooie uitlaat "plofjes" >:)

Koppeling gebruik je alleen nog bij stilstaan en wegrijden, of bij hele steile of scherpe bochten. Voordeel tov een (Honda) DCT is dat je de koppeling nog wel hebt en kunt gebruiken als je dat uitkomt.

[ Voor 15% gewijzigd door mkrmr op 22-12-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 13:42

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Vandaag bij de BVA Auction geweest van Scarpa motoren in Barendrecht. Bod uitgebracht op wat klein spul, sommige zaken zijn er (nog) erg goedkoop (weinig boden). Je kunt er (als je maat ertussen zit) nog wat kleding krijgen, schoenen, helmen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
gauchov6 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:49:
[...]

Terugschakelen: alleen gas dicht en schakelen, tussengas wordt automatisch gegeven (rev matching),
Opschakelen: gas open houden en schakelen, je hoort de ontsteking heel even inhouden, en dat geeft mooie uitlaat "plofjes" >:)
Klinkt goed. Kun je bij het terugschakelen het gas niet open houden? Scheelt weer klimmen in toeren. Bij handmatig schakelen kun je zo razendsnel een versnelling terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 13:31:
[...]

Na een aantal jaar een Audi A6 Automaat te hebben gehad heb ik zeker op leuke stuurweggetjes alsmede in de file een automaat leren waarderen >:) 8)

Sterker nog ik denk dat je met een automaat leuker kunt sturen omdat je je alleen daarop hoeft te focussen. Bewijs >:)

[video]
Das wel in het extreme ;)

Maar hier moet je ook niet hebben dat de automaat zelf besluit om een ongewild moment (zoals @lolgast ook aangeeft) op- of terug te schakelen.

En zo'n QS hoor ik ook positieve dingen over, maar doe het liever zelf.
En ik las ergens hier dat dit een voordeel zou in de bergen, maar je hebt het zelf in de hand (->handmatig...get it? :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
lolgast schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:40:
Ik heb altijd ruzie met mijn automaat. Continu als je gas wilt geven moet hij eerst terugschakelen. Bij een handgeschakelde kon ik dat van te voren al doen. En dan mag hij een dubbele koppeling hebben en snel schakelen, ik irriteer me mateloos aan dat onding. Zal wel te sportief rijden denk ik..

QS is inderdaad net iets anders. Wel schakelen, niet koppelen
Herkenbaar, vroeger als bijbaantje lease wagens getransporteerd. Grotendeels automaten. Ergerde mij altijd kapot aan die dingen, schakelde nooit wanneer ik wou dat het gebeurde of wanneer het goed uit kwam. Nou waren bijv. de BMW's al iets beter als de Citoens, maar nog steeds irritant.
Ik weet niet of dit inmiddels wel al beter werkt in nieuwere auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ze moeten ook ingeleerd worden aan je rijstijl hè. Duurt meestal ff en dat scheelt al de helft. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:53:
[...]

Klinkt goed. Kun je bij het terugschakelen het gas niet open houden? Scheelt weer klimmen in toeren. Bij handmatig schakelen kun je zo razendsnel een versnelling terug.
Nee, de software staat niet toe dat je het gas open houdt, zal slecht zijn voor de bak lijkt me. Maar je kunt wel even snel gas dicht doen, terugschakelen en gas weer open, met beetje oefening gaat dat soepeler merkte ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Voor de automaat-haters: Wel eens in een oudere Smart gereden? Die dingen zijn echt verschrikkelijk. Van versnelling wisselen kost meer dan een seconde, en ze doen het op momenten dat het echt niet uitkomt. Afrijden van een rotonde bijvoorbeeld, onding... Mijn vriendin heeft er een tijdje een gehad, ik had dat ding altijd in semi-auto staan zodat ik in ieder geval nog zelf kon bepalen wanneer het geval traag ging schakelen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:54

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/474x/98/d6/68/98d6687f9861d8c32381c202190519bf--video-clip-sexy.jpg

Maar ze heeft wél een helm op :Y)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lolgast schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:40:
Dat heeft iedere automaat toch ? Bij een constante snelheid zit je altijd in een hoge versnelling. Geef je dan veel gas moet ie wel terugschakelen om voldoende vermogen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
PilatuS schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:13:
[...]

Dat heeft iedere automaat toch ? Bij een constante snelheid zit je altijd in een hoge versnelling. Geef je dan veel gas moet ie wel terugschakelen om voldoende vermogen te hebben.
Ja dat klopt. En dat is in mijn ogen ook het manco ;)

@Vrijdag Als de benen afschaven scheelt dat scheren, zonder wenkbrauwen de rest van je leven is onoverkomelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lolgast schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:18:
[...]

Ja dat klopt. En dat is in mijn ogen ook het manco ;)
Ligt er ook een beetje aan wat je met de auto doet. Bij veel kilometers maken heb ik veel liever een automaat omdat dit veel relaxter tijd, vooral bij file natuurlijk. Vind het persoonlijk met DCT nog wel mee vallen hoeveel tijd het kost om terug te schakelen. Dat beetje tijd dat het kost is inderdaad wel irritant, maar dit is dan wel gelijk zo'n beetje het enige nadeel wat er aan zit. Ga je voor de lol rijden met een auto dan is schakelen wel zo leuk. Ga je veel kilometers maken vind ik een automaat heerlijk als die een beetje fatsoenlijk is.
Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.