Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.290 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
FastFred schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:14:
[...]

Snowcat bijvoorbeeld :X Wat een opgefokte gozer is dat :X

Helemaal uit z'n slof schieten als er een auto oversteekt terwijl hij met 30mp/h nog 500 meter ofzo verwijderd is van die auto :')
Haha moet gelijk weer denken aan de skit van RyanF9 tijdens 1 april dit jaar.

Vanaf 2:04

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 16:14
Komt het ook niet deels doordat wij motorrijders zo bezig zijn met het verkeer (in belang van eigen leven), dat daardoor sommigen doorschieten en denken als verkeers opvoedkundige op te moeten treden? Kijk even seinen met je licht om een voorligger duidelijk te maken dat zijn lichten uit staan, top. Maar om nou iemand helemaal te volgen totdat diegene bij zijn bestemming is, om dan even te vragen wat meneer/mevrouw denkende was... Nee sorry, dan sla je toch echt een beetje door vind ik... Je hebt dan namelijk de illusie zelf de perfecte verkeersdeelnemer te zijn en daardoor het recht te hebben om andere verkeersdeelnemers op te voeden (of iets in die geest). Tuurlijk zullen er situaties zijn waarbij je wel diegene moet aanspreken. Maar om nou al die moeite te nemen om iemand aan te spreken omdat die per ongeluk een foutje maakte.. Ga dan lekker werken bij de politie :+

Just my 2 cents. Ik houd het lekker bij knipperen met mijn grootlicht en soms (bij stilstaan voor stoplicht) op
het raampje kloppen om te zeggen dat een remlicht het niet doet. :P

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:55
Leviathius schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:27:
Komt het ook niet deels doordat wij motorrijders zo bezig zijn met het verkeer (in belang van eigen leven), dat daardoor sommigen doorschieten en denken als verkeers opvoedkundige op te moeten treden? Kijk even seinen met je licht om een voorligger duidelijk te maken dat zijn lichten uit staan, top. Maar om nou iemand helemaal te volgen totdat diegene bij zijn bestemming is, om dan even te vragen wat meneer/mevrouw denkende was... Nee sorry, dan sla je toch echt een beetje door vind ik... Je hebt dan namelijk de illusie zelf de perfecte verkeersdeelnemer te zijn en daardoor het recht te hebben om andere verkeersdeelnemers op te voeden (of iets in die geest). Tuurlijk zullen er situaties zijn waarbij je wel diegene moet aanspreken. Maar om nou al die moeite te nemen om iemand aan te spreken omdat die per ongeluk een foutje maakte.. Ga dan lekker werken bij de politie :+

Just my 2 cents. Ik houd het lekker bij knipperen met mijn grootlicht en soms (bij stilstaan voor stoplicht) op
het raampje kloppen om te zeggen dat een remlicht het niet doet. :P
Ik knipperde ook eens naar een busje voor mij die s'nachts zonder lichten reed. Vent gaat vol in zijn ankers en stapt agresief uit... toen zag hij dat zijn lampen niet aan stonden. Hij sprong weer terug het busje in, knalt lampen aan en gaat met piepende banden vandoor :+

Tijd terug heb ik wel een keer een auto gevolgd en ook aan de kant gezet. Maar dat had er meer mee te maken dat mevrouw der linker achterband plat was en al half van de velg lag. En zelfs dan bleef mevrouw doorrijden... toen ik afstapte dacht ze dat ik een motoragent was :P

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

aidanl schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:41:
[...]

Ik knipperde ook eens naar een busje voor mij die s'nachts zonder lichten reed. Vent gaat vol in zijn ankers en stapt agresief uit... toen zag hij dat zijn lampen niet aan stonden. Hij sprong weer terug het busje in, knalt lampen aan en gaat met piepende banden vandoor :+

Tijd terug heb ik wel een keer een auto gevolgd en ook aan de kant gezet. Maar dat had er meer mee te maken dat mevrouw der linker achterband plat was en al half van de velg lag. En zelfs dan bleef mevrouw doorrijden... toen ik afstapte dacht ze dat ik een motoragent was :P
Wat was het eerste dat je zei?

"Mevrouw, wat zijn we hier allemaal aan het doen?"

als dat het was snap ik waarom ze je als politieagent aan zag :+

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
aidanl schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:41:
[...]

Kijk dat zijn inderdaad situaties dat het gewoon terecht is om mensen te volgen en er op te wijzen.

Zelf ook 1x achter een Ford Ka aan gereden want geen enkel remlicht deed het meer 8)7 (en nee, dit was niet het type dat constant op de motor afremt :9). Toen ik ze er op aanwees was het 'oh oke, thanks' *Mevrouw loopt weg en gaat dr huis in* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
w4rguy schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:43:
[...]

Wat was het eerste dat je zei?

"Mevrouw, wat zijn we hier allemaal aan het doen?"

als dat het was snap ik waarom ze je als politieagent aan zag :+
Ik denk dat de combinatie van ervoor geen rijden en het wijzen naar een parkeerplek + dat ik op een tourfiets reed haar nerveus maakten :P Heb eerst even uitgelegd dat ik geen politie was, maar dat het niet verstandig was om op deze wijze door te rijden. Helaas had ze geen reserve band bij zich. Ze ging iemand bellen om een band te komen brengen. Of dat ook gebeurd is geen idee, ik ben weer opgestapt en verder gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
cyntax schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:27:
[...]

Haha moet gelijk weer denken aan de skit van RyanF9 tijdens 1 april dit jaar.

[video]

Vanaf 2:04
Exact dat dus, overtrokken gedoe, er is in al die gevallen meer dan ruimte zat. Die motorrijder hoeft nergens voor af te remmen ook.

Vorige winter kwam ik een muts in een Peugeot tegemoet om 9 uur 's avonds op een onverlichte bochtige weg met bomen in de berm. Zag van een afstandje al dat ze alleen DRL's aan had dus ik seinen en knipperen en toeteren, we passeren elkaar, ik kijk in mijn spiegel en zie de achterzijde volledig gedoofd. Heb de auto gekeerd en ben er achteraan gereden, 3km ofzo verder was ik weer bij, heb net zo lang seinend achter haar gereden tot ze uiteindelijk toch stopte om te zien wat ik moest.

"Heb je in de gaten dat je lichten uit staan?" - "Oh, nee, uhm, ja sorry, helemaal niet door gehad, dank je!" - "Waar kom je vandaan gereden?" - "Oh, daar en daar vandaan" (uur rijden ;( ) Domme gans.

Ben ook al eens een auto tegen gekomen die alleen met stadsverlichting op een onverlicht deel van de A12 reed, midden in de nacht. "Goh wat zie ik toch weinig, en waarom blijft die andere auto toch telkens seinen en toeteren enzo, snap ik niks van, rare man" Na 10 minuten ben ik maar gewoon door gereden...

[ Voor 57% gewijzigd door FastFred op 18-12-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
aidanl schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:27:
[...]

Vroeger kon ik me veel meer ergeren aan het overige verkeer, maar tegenwoordig zorg ik er voor dat ik zelf uit die situaties blijf en laat ik het lekker gaan. Wordt alleen nog erg geirriteerd door bumperklevers wanneer ik op de motor zit. Gaan ze een meter van je achterband rijden, ben je wel goed bij je hoofd??
En dan bij voorkeur in situaties dat je geen kant op kan zoals N wegen met een hele trein voor je. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
Als ik het zo lees heeft iedereen wel goede ervaringen met (horizon) motorreizen.
Dus ik denk dat ik het gewoon maar eens ga proberen.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 09:22
Als je geen zin hebt om Hotel(s) te zoeken en routes te maken, dan is Horizon een prima alternatief. Zelf een keer een Oostenrijk reis gedaan via hen en daarna mijn vakanties lekker zelf geregeld,
Nog leuker door de voorpret bij het maken van routes en zoeken van hotel(s). en meestal ook een stuk voordeliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06

_Apache_

For life.

FastFred schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:42:
[...]

"Heb je in de gaten dat je lichten uit staan?" - "Oh, nee, uhm, ja sorry, helemaal niet door gehad, dank je!" - "Waar kom je vandaan gereden?" - "Oh, daar en daar vandaan" (uur rijden ;( ) Domme gans.
Wat mij betreft mag er ook een hard beleid gevoerd worden op defecte - of niet voeren van - dimlichten.
Ik zie dagelijks mensen die met kapotte lampen rijden, omhoog wijzend, matte koplampglazen of het gewoon uit hebben staan..

Wat mij betreft voeren we gewoon in dat je vanaf 1 okt tot 1 april altijd met tenminste dimlichten aan moet rijden.
Dat je lichten automatisch aan zouden moeten gaan, betekent niet dat je er niet meer naar om moet kijken. 8)7

Trust, but verify

* _Apache_ aait zijn FJR1300 en zijn Volvo. Contact aan = lampen aan.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 18-12-2017 15:00 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Laat ik gelijk de eerste zijn om op te merken dat ik zelf ook een fout maakte als motorrijder: Ik reed (onbedoeld) in zijn dode hoek. Ik had de situatie dus eerder kunnen oplossen, want je kunt er (zo zie je maar weer) niet op rekenen dat mensen die dode hoek checken voor ze van baan wisselen.

Wel een goede reden om die nieuwe toeter te gebruiken, gelukkig had hij dat wél in de gaten :+.

[YouTube: https://youtu.be/z9Dzk-yh9E0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
fivepack schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:09:
Als je geen zin hebt om Hotel(s) te zoeken en routes te maken, dan is Horizon een prima alternatief. Zelf een keer een Oostenrijk reis gedaan via hen en daarna mijn vakanties lekker zelf geregeld,
Nog leuker door de voorpret bij het maken van routes en zoeken van hotel(s). en meestal ook een stuk voordeliger.
Het gaat mij eigenlijk meer om de aanspraak. Ik organiseer jaarlijks wandelvakanties met vrienden en kennissen en dat is altijd reuze gezellig. Echter die rijden allemaal geen motor. (Geen motorrijbewijs, te gevaarlijk, te lawaaierig).
Nu ben ik een aantal keer alleen met de motor weggeweest. Dat ging overigens prima. Een hotel is zo geboekt en routes kan je ook op internet vinden, of je zet zelf iets in elkaar. Maar ik mis een beetje de gezelligheid van bijvoorbeeld 's avonds gezamenlijk eten of onderweg lekker ergens een bakkie doen. Vandaar mijn interesse.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aidanl
HTT-Thalan schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:36:
Laat ik gelijk de eerste zijn om op te merken dat ik zelf ook een fout maakte als motorrijder: Ik reed (onbedoeld) in zijn dode hoek. Ik had de situatie dus eerder kunnen oplossen, want je kunt er (zo zie je maar weer) niet op rekenen dat mensen die dode hoek checken voor ze van baan wisselen.

Wel een goede reden om die nieuwe toeter te gebruiken, gelukkig had hij dat wél in de gaten :+.

[video]
Mensen in auto's gebruiken hun spiegels maar weinig laat staan dat ze de dode hoek controleren. Door verder vooruit te kijken kan je dit soort situaties voorkomen.

Overigens is het erg leuk om bestuurders te pesten wanneer ze van die dode hoek indicatoren hebben op hun spiegels. Heel de tijd net in en uit die hoek gaan, gaat dat lampje heel de tijd knipperen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
_Apache_ schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:57:
Wat mij betreft voeren we gewoon in dat je vanaf 1 okt tot 1 april altijd met tenminste dimlichten aan moet rijden.
Dat je lichten automatisch aan zouden moeten gaan, betekent niet dat je er niet meer naar om moet kijken. 8)7

Trust, but verify

* _Apache_ aait zijn FJR1300 en zijn Volvo. Contact aan = lampen aan.
Nee, gewoon verplicht dimverlichting aan, altijd, dag of nacht, ongeacht seizoen. Doen ze in Scandinavië ook, geen gezanik van 'ja, maar die andere auto deed dat ook niet' of 'ja maar ik heb altijd geleerd dat als de straatverlichting aan staat...' of 'ja maar ik vond het nog niet donker genoeg' enzo. Nee, licht uit: boete, done.

Autofabrikanten verplichten om stads en dimverlichting in te schakelen zodra de motor gestart is en alleen nog maar een schakelaar voor grootlicht en mistlicht geven. Dan ben je ook meteen van die DRL's verlost...

@HTT-Thalan Ja, je zat daar in de dooie hoek, je had je terug kunnen laten zakken zodat je in zijn spiegels te zien bent, of gas er op en er voorbij maar dan zat je weer te dicht op dat busje voor je. Lastig.

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 18-12-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
FastFred schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:42:
[...]

Nee, gewoon verplicht dimverlichting aan, altijd, dag of nacht, ongeacht seizoen. Doen ze in Scandinavië ook, geen gezanik van 'ja, maar die andere auto deed dat ook niet' of 'ja maar ik heb altijd geleerd dat als de straatverlichting aan staat...' of 'ja maar ik vond het nog niet donker genoeg' enzo. Nee, licht uit: boete, done.

Autofabrikanten verplichten om stads en dimverlichting in te schakelen zodra de motor gestart is en alleen nog maar een schakelaar voor grootlicht en mistlicht geven. Dan ben je ook meteen van die DRL's verlost...

@HTT-Thalan Ja, je zat daar in de dooie hoek, je had je terug kunnen laten zakken zodat je in zijn spiegels te zien bent, of gas er op en er voorbij maar dan zat je weer te dicht op dat busje voor je. Lastig.
Dimlichten altijd aan is inderdaad een goeie ja! Ook overdag met felle zon helpt het als je achterliggers licht aan hebben staan. Maar wat je in Nederland gaat krijgen is dat mensen het te duur en te moeilijk vinden om hun lampen te vervangen zodra ze kapot zijn. Vriend van mij rijdt al 3 maanden rond met 1 koplomp omdat voor het wisselen van het lampie z'n hele voorbumber eraf moet 8)7 (franse auto, jaja)

Wat betreft HTT-Thalan z'n situatie is het niet zo lastig hoor. Het is óf gas erop en er voorbij, óf terugzakken en uit de dode hoek blijven. Je moet gewoon altijd er vanuit gaan dat de auto die je probeert in te halen je niet gezien heeft en zomaar naar links (of rechts) kan gaan.Oftewel, of er voorbij of erachter en uit de dode hoek blijven. (leer je bij rijles de eerste les :>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Leviathius schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:57:
Vriend van mij rijdt al 3 maanden rond met 1 koplomp omdat voor het wisselen van het lampie z'n hele voorbumber eraf moet 8)7 (franse auto, jaja)
Heeft hier een collega ook, Renault Scenic toevallig? Wiel demonteren, modderkuip eruit, lampje vervangen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
FastFred schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:59:
[...]

Heeft hier een collega ook, Renault Scenic toevallig? Wiel demonteren, wielkuip eraf, lampje vervangen 8)7
Close, een Renault Modus (mini Scenic). Maar het slaat echt nergens op. De hele voorkant moet eraf om 1 lampje te vervangen. Welke fransoos dat bedacht heeft :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

FastFred schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:42:
[...]
Nee, gewoon verplicht dimverlichting aan, altijd, dag of nacht, ongeacht seizoen.
Ook goed, wij begrijpen elkaar.
Leviathius schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:57:
[...]
Vriend van mij rijdt al 3 maanden rond met 1 koplomp omdat voor het wisselen van het lampie z'n hele voorbumber eraf moet 8)7 (franse auto, jaja)
Direct op de bon slingeren. Krenterigheid heeft geen plaats bij veiligheid. Dat het duur is, moet je maar opletten als je een nieuwe auto koopt. Beetje research en je weet de impact van een kapot lampje.

* _Apache_ aait zijn beide voertuigen, H7 / H4 lampje is in 10min - zonder gereedschap - te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:15
Ik rijd in mijn blik altijd met lichten aan. Gaan ook niet uit, het draaischijfje staat altijd op de 'aan'-stand en hoef er dus ook nooit aan te denken. Voor een lampje verwisselen moet ik wel wat vreemde manouvres uitvoeren, maar het is te doen. BMW heeft daar nog wel redelijk over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 09:22
@_Apache_ heb jij van die kleine handen dan? Ik kan gelukkig bij mijn beide voertuigen ook zelf de lampjes vervangen. Maar in 10 minuten bij mijn FJR? nog nie bijna....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Leviathius schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:00:
[...]

Close, een Renault Modus (mini Scenic). Maar het slaat echt nergens op. De hele voorkant moet eraf om 1 lampje te vervangen. Welke fransoos dat bedacht heeft :F
Vermoedelijk voetgangersveiligheid. Tegenwoordig moeten fabrikanten aan een hele hoop eisen voldoen om door de NCAP te komen. Boutjes en scherpe verbindingen in de buurt van de voorbumper wil je dan vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

fivepack schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:33:
@_Apache_ heb jij van die kleine handen dan? Ik kan gelukkig bij mijn beide voertuigen ook zelf de lampjes vervangen. Maar in 10 minuten bij mijn FJR? nog nie bijna....
Blijkbaar :+ , heb een setje H4's vervangen in een kwartier. Stuur opzij draaien, rubberen ring eraf, beugeltje los, en je hebt de lamp met stekker in je handen, lampje wisselen en omgekeerd herhalen.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 18-12-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

mamorunl schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:32:
Ik rijd in mijn blik altijd met lichten aan. Gaan ook niet uit, het draaischijfje staat altijd op de 'aan'-stand en hoef er dus ook nooit aan te denken.
Dat gaat bij mij ook altijd goed (ook bij mist of regen gaan ze aan) zodat ik nooit zonder verlichting rijd, maar er zijn zat merken/types/auto's waarbij de lichten alleen op de lichtsensor reageren en dus alleen 's nachts aanspringen, waardoor ze in de mist zonder licht rijden (of in zware regen).

Bij de Alp staan ze op contact en dus altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Bij mijn auto staan ze op de "auto" stand.
Heb 2x vlak achter elkaar een defecte koplamp gehad(zelfde kant), maar omdat je speciaal gereedschap nodig bent om ze te kunnen vervangen eerst maar naar huis gereden.

Van de motor heb ik de lampjes nog nooit hoeven te vervangen en tenzij iemand aan het knopje heeft gezeten gaan ze automatisch aan zodra ik de motor op contact zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:18

A13X

Dude

Briljante oplossing voor de garage op afstand te openen.

[Video: https://www.facebook.com/groups/demotorrijder/permalink/1205255046275469/]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leviathius schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:27:
Komt het ook niet deels doordat wij motorrijders zo bezig zijn met het verkeer (in belang van eigen leven), dat daardoor sommigen doorschieten en denken als verkeers opvoedkundige op te moeten treden? ...
Gek genoeg ben ik wel veel gevoeliger geworden voor dingen in het verkeer die niet kloppen. Zo zie ik tegenwoordig elke auto met een kapot licht... Zelfs als ik gewoon op straat loop.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2017 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 07:53:
[...]

Gek genoeg ben ik wel veel gevoeliger geworden voor dingen in het verkeer die niet kloppen. Zo zie ik tegenwoordig elke auto met een kapot licht... Zelfs als ik gewoon op straat loop.
Hier heb ik inderdaad ook last van.. Ik denk niet dat het zozeer gevoeliger is, maar wel meer alert op afwijkende zaken in het verkeer. Want afwijkende situaties zijn juist de boosdoener waardoor motorrijden gevaarlijk wordt bevonden. Zie het maar als een positief iets, die auto valt je wel op ondanks dat maar 1 licht het doet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

HTT-Thalan schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:17:
[...]

Dat gaat bij mij ook altijd goed (ook bij mist of regen gaan ze aan) zodat ik nooit zonder verlichting rijd, maar er zijn zat merken/types/auto's waarbij de lichten alleen op de lichtsensor reageren en dus alleen 's nachts aanspringen, waardoor ze in de mist zonder licht rijden (of in zware regen).
Ik weiger te geloven dat er zulke auto's zijn. Er is altijd een mogelijkheid om de verlichting met de hand aan te zetten. Dat mensen ze ze alleen op de 'AUTO' stand laten staan waardoor dit gebeurd, ja. Maar er is altijd een mogelijkheid met de hand te schakelen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Ik denk eigenlijk dat de reden dat veel motorrijders overdreven heftig reageren op verkeerssituaties een gevoel van superioriteit is. Op een motor ben je sneller, wendbaarder, vlotter door het verkeer en nemen veel mensen een beetje een loopje met de regels (voordringen, rechts inhalen, te hard rijden). Op diverse fora's zie je dat ook door termen als koekblikkers te gebruiken of "doorrijders" die neerkijken op andere motorrijders. En niet in de laatste plaats het idee dat je als motorrijders meer bezig bent met het verkeer en meer inzicht hebt dan andere weggebruikers. In dit topic lees je dat soms ook. Als er dan iemand iets doet wat hun ideale wereldje aantast reageren ze nogal heftig als kleine kinderen die hun zin niet krijgen. Uit de eerste reactie van veel van die filmpjes zie je ook dat ze helemaal niet zo enorm geschrokken zijn maar meer een ander terecht willen wijzen op hun fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Acid_Burn schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:06:
[...]

Ik weiger te geloven dat er zulke auto's zijn. Er is altijd een mogelijkheid om de verlichting met de hand aan te zetten. Dat mensen ze ze alleen op de 'AUTO' stand laten staan waardoor dit gebeurd, ja. Maar er is altijd een mogelijkheid met de hand te schakelen.
Ik druk mij inderdaad onduidelijk uit. Uiteraard kun je hem sowieso manueel aan zetten, wat ik bedoel te zeggen is dat de "auto" stand alleen op de hoeveelheid beschikbaar licht reageert en niet op andere factoren zoals water of mist.
xos schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:49:
Ik denk eigenlijk dat de reden dat veel motorrijders overdreven heftig reageren op verkeerssituaties een gevoel van superioriteit is. Op een motor ben je sneller, wendbaarder, vlotter door het verkeer en nemen veel mensen een beetje een loopje met de regels (voordringen, rechts inhalen, te hard rijden). Op diverse fora's zie je dat ook door termen als koekblikkers te gebruiken of "doorrijders" die neerkijken op andere motorrijders. En niet in de laatste plaats het idee dat je als motorrijders meer bezig bent met het verkeer en meer inzicht hebt dan andere weggebruikers. In dit topic lees je dat soms ook. Als er dan iemand iets doet wat hun ideale wereldje aantast reageren ze nogal heftig als kleine kinderen die hun zin niet krijgen. Uit de eerste reactie van veel van die filmpjes zie je ook dat ze helemaal niet zo enorm geschrokken zijn maar meer een ander terecht willen wijzen op hun fout.
Ik denk dat hier een (flinke) kern van waarheid in zit. Als ik even puur naar mezelf kijk is het inderdaad makkelijk om naar een ander te wijzen. Ik ben nogal een neuroot over wat de 'regels' zijn. Nu heb ik bepaalde (persoonlijke) eigenschappen waar ik verder niet over hoef uit te wijden die maken dat ik heel erg aan 'regeltjes' hang voor duidelijkheid (zowel sociaal als in het verkeer). Als iemand dan afwijkt van die regels stoor ik mij daar heel erg aan, tot op het punt dat ik me alleen nog maar op die 'overtreding' kan focussen. Ik leer mezelf dan ook heel erg om in alle situaties 'the bigger picture' te zien maar dat blijft moeilijk.

Motorrijden heeft me in die zien wel geholpen om een meer bewuste en (hopelijk) betere chauffeur te worden. Ik ben meer bewust geworden van bepaalde gevaren, en hou meer rekening met onverwachte acties van andere weggebruikers. En zodra ik me daarvan bewust werd werd dat gevoel van ergernis over mensen die de regels (duidelijk) aan hun laars lappen erger. Ik maak vaak gebaren naar mensen die slingerend over de snelweg rijden omdat ze met hun telefoon aan het kloten zijn. bijvoorbeeld.

Gelukkig werkt die bewustwording ook andersom. Ik vind nog steeds zaken in mijn eigen rijgedrag die ik gladstrijk omdat ik me besef dat ik het verkeerd aanpakte.

[ Voor 66% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-12-2017 11:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
@HTT-Thalan Geniet jij wel tijdens het rijden :P?

Ik ben juist helemaal zen op de motor. Boeit mij wat als iemand een foutje maakt dat doet iedereen. Kan wel gebaren gaan maken of toeteren, maar ze leren er toch niet van. Okee als ik toevallig naast iemand voor een stoplicht sta en z'n lichten staan niet aan oid dan natuurlijk even een seintje. Over het algemeen rijd ik lekker relaxed en erger mij nergens aan. Is er wel een malloot in de buurt geef ik gewoon een dot gas zodat ik niet in zijn buurt rij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ProfaNe schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:35:
@HTT-Thalan Geniet jij wel tijdens het rijden :P?

Ik ben juist helemaal zen op de motor. Boeit mij wat als iemand een foutje maakt dat doet iedereen. Kan wel gebaren gaan maken of toeteren, maar ze leren er toch niet van. Okee als ik toevallig naast iemand voor een stoplicht sta en z'n lichten staan niet aan oid dan natuurlijk even een seintje. Over het algemeen rijd ik lekker relaxed en erger mij nergens aan. Is er wel een malloot in de buurt geef ik gewoon een dot gas zodat ik niet in zijn buurt rij.
Oh jawel hoor, het proces dat ik hier beschrijf is deel automatisch en deels bewust, bovendien is het nu vooral op autorijden gericht. Misschien dat motorrijden daarom zo veel meer ontspanning geeft voor me, ik ben dan nog zo met de 'techniek' van het rijden bezig dat mijn hoofd gewoon geen plek heeft voor andere zaken (zoals klagen over de wereld en de mensen om mij heen :P).

Autorijden is een noodzakelijk kwaad geworden (vind mijn auto nog steeds leuk maar je kunt er geen lol meer mee hebben in het hedendaagse verkeer) en ook als we prive ergens heen moeten zoek ik naar excuses om dat niet met de auto te doen.

Je bent wel meer 'zen' als je plezierritjes maakt, woon-werk zit nog een flink stuk filefilteren bij en dan is het toch wel oppassen geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sterker nog, of er komt een auto met automaat of ik wacht nog even af en kijk wat ik komend jaar nu echt rijd, en vandaaruit beslissen of er een 2e motor bijkomt en de auto eruit of zoiets. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:54:
Sterker nog, of er komt een auto met automaat of ik wacht nog even af en kijk wat ik komend jaar nu echt rijd, en vandaaruit beslissen of er een 2e motor bijkomt en de auto eruit of zoiets. :+
Oh, als ik toch eens wat meer geld te besteden had aan deze hobby :P. Ik heb al zoveel mooie dingen gezien... een Goldwing. een XR600, een CRF250, Africa Twin... K1600GT... CBR125, RS125, RS250, ZeroDSR....

Ik zou ze allemaal hebben en nog allemaal regelmatig rijden ook. Dan is het ook geen probleem om een motor te hebben om écht onder elke weeromstandigheid te kunnen rijden, tot spikes aan toe :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:46:
[...]
Je bent wel meer 'zen' als je plezierritjes maakt, woon-werk zit nog een flink stuk filefilteren bij en dan is het toch wel oppassen geblazen.
Dat geloof ik helemaal! Ik rij gelukkig nooit op de meest drukke tijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

Met mijn vele kilometers in het buitenland, blijf ik van mening dat ons landje te overvol is en dat de gemiddelde NL hiervoor of geen geduld heeft, of zich alleen op de wereld bevindt.

Je merkt dit heel goed als je na en tijdje weer de grens oversukkelt, alles staat vast, er zijn meer verkeerslichten dan reflectorpaaltjes, om over de drempels maar niet te spreken. Elke dag verbaas ik me over het egoïsme bij kruispunten op voorrangswegen: "Heb nu al drie auto's voor me laten gaan, ik schiet nu de weg op, nu ben ik aan de beurt. En ja, wat jij achter me ervan vindt, is jouw probleem. Ik heb lang genoeg gewacht"

Een van de leuke dingen van motorrijden in het buitenland is het gebrek aan NL-verkeer.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Geen filteren op mijn WW-stukjes hoor. Meestal vertrek ik toch pas om 18:00, soms expres om de file vlak voor Utrecht op te laten lossen. Die is wel weg rond 19:00 over 't algemeen namelijk :P Kan ik nog ff administratie doen :)

WW maakt me juist prima zen t.o.v. m'n werk zelf _O- Plezierritjes kom ik dan al niet meer aan toe, aangezien 1000 km per week wel weer afdoende is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
In mijn WW route heb ik 5 minuten snelweg, dat stukje is dan misschien even iets meer opletten maar verder kan ik prima genieten.

Gisteren voor het eerst sinds een beurt aan mijn motor vorige week woensdag gereden, ze reed weer als een zonnetje! Schakkelt weer ontzettend soepel, ze had er echt weer zin in. Met zulke omstandigheden kan ik prima genieten hoor, ben zelfs nog stuk omgereden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Vooruit, ik word wel weer KNMV-lid. Levelt ongeveer precies uit tov verzekeringspremie, en Grip om de zoveel tijd op de deurmat treffen buiten het seizoen is een mooie herinnering aan je hobby... :'(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Plus pechhulp. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06

Vrijdag

De Zwarte

Voor pechhulp heb ik de ANWB :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dat, en Ducttape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Heeeyyy, een GoT motor topic *O*

nu nog wachten op mooi weer, want ik ben er zo eentje O-) alles boven de 10 graden is goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dus storm, hoosbuien en 15 graden is goed volgens jou? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Joopieboy schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:58:
Dus storm, hoosbuien en 15 graden is goed volgens jou? :P
Als het maar droog is als ik vertrek. Al is dat langzaam nat wordende kruis ook nooit zo fijn :X (van de regen hé :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm..... Ik kan gewoon de importeur bellen gedurende de tijd dat ik een motor rijd. "STUQUE: Doe's komen maken.... (En dat gewoon in de hele EU.) :P

Tegen de tijd dat die "garantie" (4 jaar) er af gaat is 't al lang weer tijd voor een nieuwe O-)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 19:08:
[...]

Hmmm..... Ik kan gewoon de importeur bellen gedurende de tijd dat ik een motor rijd. "STUQUE: Doe's komen maken.... (En dat gewoon in de hele EU.) :P

Tegen de tijd dat die "garantie" (4 jaar) er af gaat is 't al lang weer tijd voor een nieuwe O-)
Als ik Honda bel denk ik niet dat ze wat voor me komen doen, met mijn Hawk uit '88 :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

WoBBeL schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:54:
Heeeyyy, een GoT motor topic *O*

nu nog wachten op mooi weer, want ik ben er zo eentje O-) alles boven de 10 graden is goed
wat voor motor rij je, welke motoren heb je al gehad, hoeveel motorervaring heb je, heb je ook nog sterke motorreisverhalen te vertellen? :P

Bij de Grip zat ook een kortingscode voor de motorbeurs. Ik ben daar nog nooit geweest, maar ben er wel benieuwd naar. Ik zal dan vooral gaan om te kijken, niet voor de "koopjes".
Nu wil mijn wederhelft ook misschien mee. Zou het virus dan uiteindelijk toch ook naar haar overslaan?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@DrivinUCrazy : De motorbeurs in Utrecht is een beetje de vervanger van de vroegere Motor RAI (Amsterdam) alleen dan zónder nieuwtjes.. De laatste keer dat ik er ben geweest was 't derde jaar dat 't in Utrecht georganiseerd werd en 't werd in die drie jaar alleen maar minder.qua "beurs" ... Entree betalen om hoofdzakelijk naar aanbieders van tweedehands motoren te kunnen kijken én om "koopjes" te vinden qua kleding en dergelijken welke online goedkoper te vinden zijn bij bedrijven welke NIET daar staan.

Beetje het zelfde als betalen om bij een "rommelmarkt" binnen te mogen lopen....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat laatste ben ik het dan niet mee eens, vaak zijn dat wel de markten met een betere kwaliteit ipv mensen die zooi in een kraampje uitstallen ipv in de container te flikkeren...

Motorbeurs is idd niet veel bijzonders. Ik ga eens in de zoveel jaar een keer maar dan met mijn motorvrienden. Meer voor de gezelligheid dan wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De nieuwe modellen van de motoren, die al lang zijn gepresenteerd, zullen daar toch ook wel staan of vergis ik me daar in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:12
DrivinUCrazy schreef op woensdag 20 december 2017 @ 06:45:
De nieuwe modellen van de motoren, die al lang zijn gepresenteerd, zullen daar toch ook wel staan of vergis ik me daar in?
Vaak wel ja, maar niet voor elk merk en elk model.
Ik ben er een paar keer geweest, inderdaad niet gezelligheid met vrienden voorop staan of je moet op zoek zijn naar een tweedehands motor en daar veel willen proefritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
wilco1985 schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:41:
[...]

Yup duidelijk fout van de auto. Die had ruimte genoeg voor andere oplossingen. Er staat geen verkeer aan haar kant.

Wat mij wel opvalt is dat wij(+me) ons als motorrijder vaak heftiger reageren op fouten of vreemde acties in het verkeer van anderen. Ik vraag mij altijd af hoe dat komt. Omdat wij ons onveiliger of kwetsbaarder voelen op de motor? Omdat wij ons gekleineerd voelen? Als schrikreactie? Zijn wij meer gefocust op fouten van anderen? Ik heb zelf ook nog wel eens last van een wapperende vinger als er weer iets gebeurd waardoor ik mij benadeeld voel. Achteraf denk ik dan bij mijzelf was dat nou echt nodig?

Inmiddels ben ik al een aantal keren het gesprek aan gegaan met een bestuurder die in mijn ogen een vreemde actie uitvoerde. Nu blijkt dat zei vaak net zo hard schrikken van die acties als ik. Vaak blijkt het dat dit soort acties gewoon ontstaan doordat iemand schrikt en in paniek een nog gevaarlijkere actie gaat uitvoeren om het op te lossen.
Vanmorgen nog zo'n gevalletje. Kom een auto tegen die netjes aan de kant blijft op een smalle weg. Vervolgens schiet deze opeens mijn helft op vlak voor mijn neus. Ik schrok daar best behoorlijk van en ben achter de desbetreffende auto aan gereden om even het gesprek aan te gaan. Blijkt dat ze ruimte wilde maken voor mij om te kunnen passeren maar daardoor in de berm kwam en uit schrikreactie een ruk aan het stuur had gegeven. Bestuurder stond letterlijk te trillen op de benen. Zo is het soms best verhelderend als je de reactie van de tegenpartij eens kan horen. In mijn beleving werd ik bijna opzettelijk van de weg gereden.
Om hier op terug te komen.

Op het moment van de gebeurtenis was ik niet eens kwaad. Het gebeurt mij zeker wel 1x per week dat een automobilist iets doet wat mij irriteert.

Ik rijd namelijk elke dag 94km motor, woon-werk verkeer. Op den duur kan ik mij niet meer zo druk maken. Meestal word ik kwaad nadat het gebeurt is; het belangrijkste doel is om veilig thuis te komen.

Dat betekent 'ik & mijzelf' daarbuiten op straat. Als motor rijder heb ik geen verdediging en sta ik machteloos tegenover een auto als ik word aangereden.

Vaak genoeg heb ik mijzelf uit situaties 'eruit moeten rijden' (keihard gas geven) om automobilisten te ontwijken. Dit filmpje is nog niks van wat ik dagelijks film/mee maak.

Ik kies er alleen voor om het meeste niet op internet te plaatsen. Puur uit tijd gebrek of des-interesse. Dat ik dit filmpje online plaats was omdat

1. Ik tijd over had
2. Toevallig Adobe Premier open had staan (voor andere doeleinden)

Anders had dit filmpje ook gewist geweest, zoals ik alle filmpjes om de paar dagen wis van mijn action cam.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:41:
[...]
wat voor motor rij je, welke motoren heb je al gehad, hoeveel motorervaring heb je, heb je ook nog sterke motorreisverhalen te vertellen? :P
Nu een hele saaie CBF600SA uit 2004. Daarvoor had ik een Honda VF1000F uit 1984 en dat was altijd knutselen. Meer motorblokken dan banden versleten :D A'tje staat pas sinds 2010 op mijn rijbewijs dus ik ben nog een beginner geen wheelies voor mij

Sterke reisverhalen, even denken...met 79km/h te hard gelaserd worden op mijn toer door Twente 8) niet alleen sterk, ook erg duur O-)

[ Voor 8% gewijzigd door WoBBeL op 20-12-2017 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 23:57:
@DrivinUCrazy : De motorbeurs in Utrecht is een beetje de vervanger van de vroegere Motor RAI (Amsterdam) alleen dan zónder nieuwtjes.. De laatste keer dat ik er ben geweest was 't derde jaar dat 't in Utrecht georganiseerd werd en 't werd in die drie jaar alleen maar minder.qua "beurs" ... Entree betalen om hoofdzakelijk naar aanbieders van tweedehands motoren te kunnen kijken én om "koopjes" te vinden qua kleding en dergelijken welke online goedkoper te vinden zijn bij bedrijven welke NIET daar staan.

Beetje het zelfde als betalen om bij een "rommelmarkt" binnen te mogen lopen....
Ik snap je sentiment (deels correct) maar ik mocht dan gratis binnen dus ben geweest afgelopen keer, en er waren ook nog wel 'activiteiten' hoor. Electrische mini motoren rijden, A1/A2 en Piaggo motoren uittesten, er was een Trial voorstelling om het publiek heen, en nog wat andere activiteiten. Of je het dat tientje waard vind is persoonlijk, maar ik vond het wel geinig om even gezien te hebben. Ik ben wel voornemens volgende keer weer te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:44
Ik ga eigenlijk altijd wel. Vind het wel leuk. Ga sowieso met mijn vrouw en vaak gaan beide vaders (of een daarvan) ook mee. Er zijn aanbiedingen genoeg, maar ook aanbiedingen die op internet goedkoper te vinden zijn.

En voor mij belangrijk: Er staan winkels vanuit heel NL met hun aanbod en dus kun je in hele korte tijd ontzettend veel verschillende pakken/helmen passen waar je anders het hele land voor moet doorkruisen. Aangezien ik maat 96/98 met pakken heb, is dat voor mij wel een uitkomst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

w4rguy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:24:
Zijn er in dit topic nog meer mensen die een circuit training willen gaan doen of ooit hebben gedaan bij Racecracks?

Ik overweeg serieus om me in te schrijven voor 7 mei op Zandvoort in de beginnersklasse. Misschien meer mensen van hier? Al mijn vrienden hebben geen geschikte motor (chopper of crossmotor) of willen niet mee.
Beetje late reactie ;) Maar ik heb jaren hier les voor gegeven en dit is de nummer 1 organisatie van NL ;)

@xos Ben dit jaar met ze naar Alcarras geweest. Was gezellig. :) 2018 ga ik niet want ik vond de baan te hobbelig.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Weet vrij zeker dat dit al bij m'n all-risk zat :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:16

Rick-Jan

always connected

Ik hoor iedereen altijd klagen over de Motorbeurs maar het is een van de weinige grote motor evenementen in NL. Tuurlijk zit er wel rommel voor (veel) te veel geld tussen, maar er zijn wel veel aanbieders vertegenwoordigd waar je kan vergelijken en kan passen. Zelf vind ik het leuk om de nieuwe motoren te zien en proef te zitten. Ook altijd leuk om naar de vele tweedehands motoren te kijken. Bovendien is het wel erg gezellig (wel druk maar ligt er aan welke dag je gaat) :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

Motorbeurs is weer een gelegenheid om samen te komen met ons clubje om voornamelijk te kijken naar vakanties of zaken die veel en veel te duur zijn, maar je toch laten dromen.

Motorsutrabeurs.. :+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

steveman schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:59:
[...]

Weet vrij zeker dat dit al bij m'n all-risk zat :P
Kijk dat dan even goed na. Je hebt pechhulp en hulp bij schade. Zelf meegemaakt.
Sta je in het buitenland met een olielek. "Is er schade? nee --> succes!" Vervolgens de motor laten "omvallen" ;) met schade, en toen kon er opeens na heel lang aandringen wel iets geregeld worden.

Maar dit bedoelde ik niet eens.
Bij de KNMV was er iets over dekking in binnen- en buitenland. Als ik het me goed herinner dekt de all-risk verzekering de hulp in het buitenland, en het KNMV lidmaatschap het binnenland. Vandaar dat ik ook lid ben geworden. De korting op de verzekering middelde zich mooi uit met het lidmaatschap, maar daarvoor kreeg ik die dekking dan wel er bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

DrivinUCrazy schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:04:
[...]

Kijk dat dan even goed na. Je hebt pechhulp en hulp bij schade. Zelf meegemaakt.
Sta je in het buitenland met een olielek. "Is er schade? nee --> succes!" Vervolgens de motor laten "omvallen" ;) met schade, en toen kon er opeens na heel lang aandringen wel iets geregeld worden.

Maar dit bedoelde ik niet eens.
Bij de KNMV was er iets over dekking in binnen- en buitenland. Als ik het me goed herinner dekt de all-risk verzekering de hulp in het buitenland, en het KNMV lidmaatschap het binnenland. Vandaar dat ik ook lid ben geworden. De korting op de verzekering middelde zich mooi uit met het lidmaatschap, maar daarvoor kreeg ik die dekking dan wel er bij. :)
En :w naar je schadevrije jaren na dat "omvallen" ;)

Even gekeken:

Pechservice is via de verzekering gratis in het buitenland.
En via lidmaatschap in Nederland... En die is niet motorgebonden, dus mocht ik met m'n cbr stranden tussen thuis en circuit...

Nou ok, dan blijf ik wel lid voor 0 euro extra :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nee hoor, ik heb de verzekering toen naar een monteur in de buurt laten zoeken, en de rest zelf afgetikt met die monteur. Voor de verzekering telt het dan niet mee.

Maar die binnen/buitenland dekking is dus nog steeds actueel. Goed om te weten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Tylen schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:42:
[...]

Beetje late reactie ;) Maar ik heb jaren hier les voor gegeven en dit is de nummer 1 organisatie van NL ;)

@xos Ben dit jaar met ze naar Alcarras geweest. Was gezellig. :) 2018 ga ik niet want ik vond de baan te hobbelig.
Wordt voor mij de eerste keer Alcarras, layout leek me leuk. Heb trouwens mijn owcup licentie geannuleerd. Zie die extra rijtijd niet zitten. Verwacht ook meer ongelukken op het einde van de race door vermoeidheid.

Heb nu het plan om wat meer trackdays in het buitenland te doen, met name Spanje, Italie en Oostenrijk. Kar met straatmotor en racer erop en dan een combinatie van racen en toeren. In maart naar Alcarras, in april naar Castelloli en de rest moet ik nog plannen.

Castelloli is trouwens gaaf. Een motormaatje huurt samen met een Duitser die ook wat mensen optrommelt een circuit af voor een week. Tussen 9 en 19 uur zijn er baan marshalls en een ambulance en mag je doen en laten wat je zelf wilt. Catering erbij die goed en gezond eten serveert en je hebt een topweek waar de enige zorg is banden wisselen en de motor bijtanken. Geen gekut met geluid, vaste rijtijden en indeling. Gewoon gas erop en rijden tot de kramp je dwingt om te stoppen. Jammer dat zoiets in Nederland niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Openpitlane is gaaf ja. Heb dat op misano eens gehad

Hoor veel goeie verhalen over castelloli. Beetje sporten en die extra rijtijd kan je toch wel aan ;). Persoonlijk vind ik die gesplitste dagen veel erger :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Least Inkling schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:03:
Motorbeurs is weer een gelegenheid om samen te komen met ons clubje om voornamelijk te kijken naar vakanties of zaken die veel en veel te duur zijn, maar je toch laten dromen.

Motorsutrabeurs.. :+
Wel handig om eindelijk dat trio'tje te regelen: Samen op die nieuwe sexy fiets rijden :9 :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Vrijdag schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:09:
[...]

Wel handig om eindelijk dat trio'tje te regelen: Samen op die nieuwe sexy fiets rijden :9 :P
Ideale motor voor een triootje:
Afbeeldingslocatie: https://static1.squarespace.com/static/58c1ef5abf629ab8bade3657/t/59e0b65546c3c4f859b83d14/1507898978605/IMG_9002_ME%400%2C5x.jpg?format=750w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Vrijdag schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:09:
[...]

Dryhte schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:11:
[...]

Ideale motor voor een triootje:
[afbeelding]
Mannen hierboven houd je eens in! Het is nog geen vrijdag! Oh wacht, eigenlijk wel... :+

[ Voor 75% gewijzigd door Leviathius op 20-12-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Leviathius schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:13:
Mannen hierboven houd je eens in! Het is nog geen vrijdag! Oh wacht, eigenlijk wel... :+
beh ik moet vrijdag nog werken... (morgen dagje verlof)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Dryhte schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:14:
[...]

beh ik moet vrijdag nog werken... (morgen dagje verlof)
Ik ook helaas, terwijl we morgenavond kerstborrel hebben op het werk. 8)7

Maar ik doelde op de username van, jawel.... @Vrijdag :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
En nog een goede om na te kijken met pechhulp en verzekering in het buitenland: Ben je verzekerd op thuisbreng-service of enkel als de recuperatiekosten lager zijn dan de restwaarde van de motor.

In het laatste geval, wordt de motor meestal verkocht als schroot, aangezien bijna geen een motor meer waard is dan de recuperatiekosten...

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:13:
[...]

[...]

Hold your horses, hier ben ik 8) Het is mij, Vrijdag :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, dat schoot niet op onderweg naar huis vanmiddag... Ik zat op de A12 bij Utrecht achter 2 motoragenten die ergens tussen stilstaand en stapvoets tussen de file doorgingen. De koppeling er bij moeten pakken in de eerste versnelling rijdt niet heel prettig. Mezelf erlang wurmen tussen de andere banen door leek me echter ook weer geen heel goed idee :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:39:
Hm, dat schoot niet op onderweg naar huis vanmiddag... Ik zat op de A12 bij Utrecht achter 2 motoragenten die ergens tussen stilstaand en stapvoets tussen de file doorgingen. De koppeling er bij moeten pakken in de eerste versnelling rijdt niet heel prettig. Mezelf erlang wurmen tussen de andere banen door leek me echter ook weer geen heel goed idee :+
Gewoon even seinen met groot licht en het universele "mag ik er even langs" gebaar maken met je middelvinger :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jij wilt de staat extra sponseren? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zie het zo: Dat geld kan weer worden geïnvesteerd in betere wegen -> iedereen wint :9

Helaas zal de praktijk anders uitpakken, want we moeten die dividentbelasting toch érgens mee compenseren :F :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja die boetes voor succes zijn redelijk buiten proporties idd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik had er ook zo een voor me op de a4. Was geen agent, een K75 of K100 wordt al tijdje niet meer gebruikt ;) maar steeds stoppen zonder noodzaak, sluit dan gewoon aan :N

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hey, spiegels zijn belangrijk, daar moeten geen krasjes op!

• Tylen

Tylen

Vrijdag schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:16:
Zie het zo: Dat geld kan weer worden geïnvesteerd in betere wegen -> iedereen wint :9

Helaas zal de praktijk anders uitpakken, want we moeten die dividentbelasting toch érgens mee compenseren :F :'(
Dat is toch wel een reden om voor mij toch eens over te schakelen van eenmanszaak naar bv ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Via een andere baan er langs had een prima oplossing geweest. Als ik het zo hoor konden ze je toch niet bijhouden >:)

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:18

A13X

Dude

Vanmorgen zag ik weer een nieuw hoogte punt vwb mobiel gebruik....bestuurder met de zonneklep omlaag en daaraan het mobieltje vastgeklemd en met iets van de krant op het scherm... ;( :F

Awesome

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Raym09 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:34:
Vanmorgen zag ik weer een nieuw hoogte punt vwb mobiel gebruik....bestuurder met de zonneklep omlaag en daaraan het mobieltje vastgeklemd en met iets van de krant op het scherm... ;( :F
Tijdje terug een oud model Renault Clio met een kerel erin die een film/serie zat te kijken op zn mobiel die aan de ruit zat gemonteerd met een zuignap 8)7

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:41:
[...]

Tijdje terug een oud model Renault Clio met een kerel erin die een film/serie zat te kijken op zn mobiel die aan de ruit zat gemonteerd met een zuignap 8)7
Doe ik ook als ik in de file sta :+.

maar dan sta ik wel stil

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@HTT-Thalan Toen ik 2 jaar terug bijna anderhalf uur stilstond in de file in Duitsland stond de motor uit en een serie aan. Maar in de dagelijkse file op de A4 waar je een kwartiertje sukkelig rijden moet vind ik dat niet the time & place.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
wilco1985 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:15:
[...]

Via een andere baan er langs had een prima oplossing geweest. Als ik het zo hoor konden ze je toch niet bijhouden >:)
Had ik overwogen inderdaad... Maar je zal net zien dat ze dan opeens wel haast krijgen en/of even mijn kenteken noteren. Aangezien het mijn dagelijkse route is maar niet gedaan :)

• Leviathius
Misschien wel handig om hier even te delen:

https://nos.nl/artikel/22...er-provinciale-wegen.html

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
Gelukkig niet bij mijn in de buurt of routes die ik moet rijden O-)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij mij wel. Mijn dagelijkse woon-werk routes zelfs. Met de motor mijd ik die wegen zo veel mogelijk.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hier op het randje, ligt er een beetje aan tot waar die controle op de N11 is. Ik rij die dagelijks van Alphen tot Bodegraven, de trajectcontrole word 'tot Alphen' de andere kant op :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz de motorpolitie van zuid-afrika is niet kinderachtig vanaf 2:00 >:)

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:23:

[video]
Z'n collega's zullen daarentegen wel niet de snelste zijn als het erop aan komt :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:54:
@HTT-Thalan Toen ik 2 jaar terug bijna anderhalf uur stilstond in de file in Duitsland stond de motor uit en een serie aan. Maar in de dagelijkse file op de A4 waar je een kwartiertje sukkelig rijden moet vind ik dat niet the time & place.
Het gaat via stuurwielbediening, dus hands-free. Zodra ik rol gaat hij weer uit. Een kwartier stilstaan en voor je uitkijken word al snel saai, maar ik gebruik het eigenlijk alleen in de middagen wanneer ik in zo'n kneiterfile sta (3+ uur reistijd). Als het 's morgens druk is volstaat lekker harde muziek.

En wat ik dan opzet? Uitsluitend zaken die ik als hoorspel ook prima kan volgen: 'Allo 'Allo en Star Trek Chronology project. Meer dan de helft van de tijd is er geen beeld omdat de flitsmeldingen op de voorgrond staan, dus ik luister dan naar de audio. Goed genoeg als breker voor de monotoomheid.
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:23:

[video]
Tering... dat is even wat anders dan in NL. Niet stoppen - er word gewoon gelijk geschoten. En gezien het feit dat hij op een motor zit, met één hand een pistool afvuren.. nog een wonder dat hij die auto uberhaupt geraakt heeft. Er zal ook vast wel een verdwaalde kogel ergens anders terecht zijn gekomen.

[ Voor 22% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-12-2017 11:51 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zet dan gewoon een audioboek op?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dat is inderdaad geen dom idee :Y.

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:44:

[...]

Tering... dat is even wat anders dan in NL. Niet stoppen - er word gewoon gelijk geschoten. En gezien het feit dat hij op een motor zit, met één hand een pistool afvuren.. nog een wonder dat hij die auto uberhaupt geraakt heeft. Er zal ook vast wel een verdwaalde kogel ergens anders terecht zijn gekomen.
Je zou haast gaan denken dat in Zuid-Afrika vuurwapens een groot probleem zijn. Hier heeft de overheid het alleenrecht op het gebruik en bezit...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2017 12:05 ]

• Ricepuppet
HTT-Thalan schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:44:

Wel enige nuance.

Niemand weet wat er vantevoren zich heeft afgespeeld. De titel zegt dat het drugs dealers zijn, dus dan is het misschien logischer dat er geschoten word, aangezien de sfeer dan wat grimmiger is.

Ook hier in NL krijgen de motoragenten gedegen vuurwapen training.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, eerste geval dat ik lees van een ongeval tussen een zelfrijdende auto en een filterende motor. Ik ben benieuwd hoe dat in Nederland zou gaan, waar veel meer gefilterd word en de rijbanen ook nog eens smaller zijn.

Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.