Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.292 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06

Vrijdag

De Zwarte

Gezien je andere topic zou ik zeggen: Ga vooral een ándere route rijden :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Lijkt mij idd een beter plan. :) En anders eens naar Tsjechië, naar de meren daar? Is ook prachtig. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

aidanl schreef op donderdag 14 december 2017 @ 18:34:
[...]

Ben komende zomer ook van plan om Wales op te zoeken. Vanaf Harwich, via Londen (vriendinlief wil dat eens gedaan hebben..) naar southhampton, door naar Brecon, naar Camarthen en Snowdonia terug naar Harwich via de midlands. Zo leuk om nu met dit weer al een route uit te stippelen :D
Waarom via Southampton? heb je daar een speciale reden voor? Is namelijk niet echt de richting op (en let op afstanden in de UK zijn veel verder dan ze op de kaart lijken.. Southampton zelf is niet zoveel aan..
Van London zou ik eerder via de Chilterns en Codswolds richting Wales gaan...
Kom je ook bij mij in de buurt langs.. geef maar een seintje dan kan ik je tips geven en mogelijk een stukje mee op rijden..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 16:14
Wie zei er dat je op een H-D (cruiser) geen bochtjes kan pakken?

Bij gebrek aan het kunnen vinden van de youtube video: http://www.skoften.net/it...lt_even_een_berg_op_en_af

Laat niet weg dat deze H-D sowieso zijn footpegs verhoogd heeft en de rijder een verhoogd niveau debiliteit.

YouTube: MotorcycleGeek

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Woon/werk was vandaag weer goed te doen. Afgezien van de regen, die was smerig koud.

Slecht idee... Hoe laat?

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Leviathius schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:43:

Bij gebrek aan het kunnen vinden van de youtube video: http://www.skoften.net/it...lt_even_een_berg_op_en_af

Laat niet weg dat deze H-D sowieso zijn footpegs verhoogd heeft en de rijder een verhoogd niveau debiliteit.
Hij weet tenminste aardig tussen de lijntjes te kleuren, heb het wel erger langs zien komen :P

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 23:55
Zou remmenreiniger niet de perfecte ontvetter zijn voor mijn motoronderdelen? Alleen niet op de plastic delen spuiten uiteraard.

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Lampen olie werkt erg goed als ontvetter, rem reiniger is best agressief en kan witte waas geven.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00

Bommes

Capo del formaggio

Iemand hier die een 12 volt compressortje bij heeft op zijn motor trips??
Zo ja welke?? wat zijn de ervaringen?? Waar gekocht??

Planning begint bij de gear.. :P
Valbeugels uitzoeken, bagage mogelijkheden upgraden, andere (lees grovere) banden voor de Italiaanse schone bestellen.
Banden lepels mee, binnenband eventueel, dat soort werk.
Alhoewel ik nog een "extra" wiel heb liggen en laat het bij de Vepsa nou voor en achter het zelfde wiel zijn, misschien nog wel slimmer om dat gewoon mee te nemen in plaats van reparatie spul.
Heb ik nog wel die compressor nodig om de druk weer terug omhoog te brengen na het offroad werk.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:43:

Ik zit het filmpje met een mix van verbazing, waardering, plaatsvervangende angst en "moral highground" te kijken. :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@Bommes
Ja ikke. Bij Louis gekocht voor 25 euro. Airman is het merk geloof ik.

Ten eerste: Er zit een sigarettenaanstekerstekker aan. Werkt prima in de auto, maar die aansluiting is op mijn motor veel te licht afgezekerd. Dat werkte dus maar een keer. :+ Komt ook doordat daar inmiddels de handvatverwarming en tomtom bij zit.
Ik heb die kabel er dus af geknipt, en er een verlengsnoer voor mijn optimate laadkabel aangezet. Nu kan ik direct op de accu inprikken. (zwevende zekering ertussen, je kent het wel)

Ervaringen met gebruik:
Het manometertje liegt dat ie zwart ziet. 0,2-0,3 bar te weinig vergeleken met mijn echte bandenspanningsmeter. Alsnog, als je dit eenmaal weet kun je er natuurlijk rekening mee houden. Het blijft nauwkeuriger dan co2 patronen.

Het ding is vrij compact, maar maakt wel veel herrie. Door het geringe volume is ie ook traag. Ik heb nooit een echt platte band opgepompt, maar met veel bijpompen liep dat ding toch wel een paar minuten. Een luchtbed oppompen zie ik er niet snel mee gebeuren.

Verder valt er niet veel over te vertellen denk ik.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Bommes schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:25:
Het is wel het weer om te dromen over lange motor trips komend voorjaar/zomer.
In de Motorplus 2 pagina's advertentie voor hun Alpenmasters september 2018.
7 dagen sturen in de Alpen, voorbereide routes, half pension hotel overnachtingen. Kost wel dik 750 euro.
Das een hoop geld waarvoor ik zelf zeker dubbel de tijd plezier kan hebben op de motor en wat campings.

Lijkt me wel gaaf zo een rit met een hoop gelijk gestemde maar ik ga toch zelf maar eens een route in elkaar sleutelen.
750 euro voor een weekje Alpen? Zit je dan alleen maar in fancy hotels in Zwitserland oid? Ik heb dat nu 3x voor de helft van dat geld gedaan, ook met halfpension hotels en goed voorbereide routes.
Bommes schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:57:
Iemand hier die een 12 volt compressortje bij heeft op zijn motor trips??
Zo ja welke?? wat zijn de ervaringen?? Waar gekocht??
Ik heb er eentje van de Action, ik geloof Dunlop. Redelijk waardeloos ding als je geen geduld hebt :P Het duurt minutenlang om er maar een paar tiende bar bij te krijgen, en de ingebouwde meter kan je beter negeren. Een niet heel veel groter voetpompje gaat vele malen sneller, en trekt je accu niet leeg.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

Airman ook gekocht. Alleen slikt de canbus geen vreemde voorwerpen.
Ben dus overgestapt naar een dubble action handpomp, die 6 bar aan zou kunnen.

Overigens nog nooit geprobeerd, gelukkig..

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Least Inkling schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:51:
Airman ook gekocht. Alleen slikt de canbus geen vreemde voorwerpen.
Ben dus overgestapt naar een dubble action handpomp, die 6 bar aan zou kunnen.

Overigens nog nooit geprobeerd, gelukkig..
Hm, je kan niet zomaar 12V pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
ToolkiT schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:38:
[...]

IPV 2 weken Schotland kan je ook een week Wales doen, super mooi rijden daar..zeker in Snowdonia
En als je met de Calais ferry gaat niet zo duur oversteken..
Hmm, das ook een goede optie.. Maar eens bekijken. Zeker als ik dan nieuw werk heb(ik hoop in februari af te studeren) is een weekje weg een zeer goede optie.
Vrijdag schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:54:
[...]

Je zou als je naar het Jura gaat ook terug kunnen via de Vogezen. Is ook best een mooi gebied, ben ik een paar jaar geleden op vakantie geweest (met de auto). Veel oude bergen en als ik het me kan herinneren ook goed onderhouden wegen. Verblijven is daar geen probleem, genoeg campings in die regio waar je vaak prima een nachtje of twee kan slapen zonder te hoeven reserveren. Gewoon de grote familiecampings vermijden :)
Vogezen ken ik ja; Ben er als kind 3 of 4x geweest, steeds op dezelfde camping(La verte Vallee, beekje achter de tent, groot meer vlakbij enzo. )Mooie omgeving inderdaad.

Ik rijd op een naked, dus zat zelf te denken aan etappes van +- 300km m.u.v. heenreis en terugreis + veel genieten van de omgeving.(hence het steeds een paar dagen op 1 plek blijven)

Ik ga nu regelmatig al een blokje om met een groepje van M-F, maar daar hoef ik nog geen week ofzo mee weg.
Maar goed, misschien komt er wel een leuke groepsreis aanbieding voorbij en doe ik dat ook wel. Wie weet.

[ Voor 65% gewijzigd door darkkingll op 15-12-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Interessant zo'n 12V pomp :D Laatst even langs de motorzaak waarbij hij dan altijd even bandenspanning meeneemt en die was fors te laag :X

Moet wel de manometer enigszins nauwkeurig zijn m.i.
edit: noodzaak van 10A zekering is jammer. Geen zin om dat te gaan testen.

[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 15-12-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Voor het meten maak ik altijd gebruik van een los metertje, ipv de meestal waardeloze ingebouwde meters op de pomp:

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/055203/files/019479291/300x300x2/silverline-digitale-bandenspanningsmeter-015-7-bar.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Chakotay schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:55:
[...]

Hm, je kan niet zomaar 12V pakken?
Niet zomaar via het 12v in het dashboard. Zelfs de acculader Opt 4 heeft (uiteraard) een speciale BMW-kabel.

Zou het rechtstreeks op de accu kunnen hangen. Heb zo'n los 12v setje gekocht, maar nog niet de tijd (lees:zin :+ ) gehad om deze te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Least Inkling schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:11:
[...]

Niet zomaar via het 12v in het dashboard. Zelfs de acculader Opt 4 heeft (uiteraard) een speciale BMW-kabel.

Zou het rechtstreeks op de accu kunnen hangen. Heb zo'n los 12v setje gekocht, maar nog niet de tijd (lees:zin :+ ) gehad om deze te monteren.
Hm, je hebt een 12V-plug in je dashboard, maar die kan je niet zomaar gebruiken? Dat is ook lekker waardeloos dan O_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Nou ja, huishoudelijke dingen zoals een telefoon wel natuurlijk. Niet in verdiept, maar volgens mij controleert de canbus de stroomdoorgifte en zwaardere apparaten slikt ie niet.

Moet mijn magnetron dus ook thuis laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb in de garage gewoon een compressortje hangen met 5 meter slang er aan. Dat check ik echt regelmatig genoeg om een compressor voor aan te schaffen.. Daarbij is zo'n compressortje ook wel handig als je ook nog 2 auto's rond hebt rijden.

Het 12V pompje is echt voor noodgevallen onderweg.
Omdat die tot wel 10A kan trekken wil je sowieso niet te veel via zo'n brakke stekkerverbinding laten lopen, imho. Vandaar dat ik er dus een optimate aansluiting aan heb geknutseld. Wel via AMP faston's zodat ik alsnog de sigarettenstekker er aan kan zetten voor in de auto. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik heb ook zo'n 12V pompje, dat ding maakt vooral veel lawaai en het oppompen van een autoband duurt erg lang.. maar goed, dat ding van mij was ook maar 20 euro ofzo.
De nauwkeurigheid heb ik nog nooit getest, zal ik de volgende keer eens doen.

Dus het is echt wat DrivinUCrazy zegt, leuk spul, maar puur voor noodgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Chakotay schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:07:
Voor het meten maak ik altijd gebruik van een los metertje, ipv de meestal waardeloze ingebouwde meters op de pomp:

[afbeelding]
Die gebruik ik ook. Voor het oppompen gebruik ik gewoon de 12v pomp van de bandenreparatiekit van de Skoda. Ja, het is een beetje een brak ding, maar het was gratis, en aangezien ik mijn banden regelmatig check hoeft er nog veel lucht bij dus de lage snelheid deert niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Woask schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:01:
Zou remmenreiniger niet de perfecte ontvetter zijn voor mijn motoronderdelen? Alleen niet op de plastic delen spuiten uiteraard.
Ja, werkt prima. Lampenolie werkt ook, maar laat zelf ook een beetje rommel achter. Wel heb ik gemerkt bij vastzittend vuil dat lampenolie dit makkelijker oplost. Dus, als ie goed ranzig en vet is: eerst paar keer natte doek met lampenolie, daarna remmenreiniger + afnemen. Als je m daarna niet gaat spuiten, kan je een beetje WD40 erop spuiten om het de volgende keer wat makkelijker te maken (hoewel ik niet weet tot hoe heet dat spul kan). Bij de Action hebben ze af en toe ook kokertjes met 'industrial cleaning wipes', die werken ook erg goed op velgen en motorblok etc.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:55
ToolkiT schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:13:
[...]

Waarom via Southampton? heb je daar een speciale reden voor? Is namelijk niet echt de richting op (en let op afstanden in de UK zijn veel verder dan ze op de kaart lijken.. Southampton zelf is niet zoveel aan..
Van London zou ik eerder via de Chilterns en Codswolds richting Wales gaan...
Kom je ook bij mij in de buurt langs.. geef maar een seintje dan kan ik je tips geven en mogelijk een stukje mee op rijden..
Heb familie in Southhampton dus dan konden we daar nog even nachtje pitten, scheelt weer een hotel :)
Exacte route is nog niet bekend dus sta open voor advies, ik zal even kijken naar die 2 plekken. Codswolds zal ook wel mooi zijn om doorheen te rijden. En wat je zegt van dat afstanden in de UK veel verder zijn als dat het lijkt... helemaal mee eens!

Als Engelsen zeggen: "Kom we gaan even bij vrienden in de buurt langs"
mijn verwachting: 10-15 minuten rijden
Wat ze bedoelden: 45-60+ minuten rijden

Ze hebben daar een ander besef van tijd, al lopen ze natuurlijk al iets achter :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou, even een rondje stad gedaan voor wat boodschappen, en de cylinders bleven allebei vuren :9.
Het lijkt er dus (knock on wood) op dat de achterste CDI inderdaad de boosdoener is/was.

Nu vraag ik me af: Ik heb wel eens gelezen over het 're-flowen' van GPU's met brakke traces, aangezien het probleem met brakke CDI's in de basis dezelfde oorzaak heeft, zou ik nu dus risicoloos kunnen proberen of ik die oude CDI ook even opnieuw kan afbakken...

iemand een gedachte hierover?

YouTube: Electronic CDI Box Repair 75% Success Rate

blijkbaar ben ik niet de enige die hieraan dacht :P.

- edit -

Zojuist contact gehad met een bedrijf in Goes, Tovami. Die kunnen dus gewoon een Ignitech Digitale CDI leveren inclusief custom software. Aangezien ik altijd 98 tank (want dat word dan een vereiste) kunnen ze de ontsteking aanpassen en zo meer vermogen behalen. Daar was ik niet naar op zoek, maar is natuurlijk mooi meegenomen :).

[ Voor 34% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-12-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:49
Als dat ding is ingegoten, kun je afbakken wel vergeten.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Bommes schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:25:
Het is wel het weer om te dromen over lange motor trips komend voorjaar/zomer.
In de Motorplus 2 pagina's advertentie voor hun Alpenmasters september 2018.
7 dagen sturen in de Alpen, voorbereide routes, half pension hotel overnachtingen. Kost wel dik 750 euro.
Das een hoop geld waarvoor ik zelf zeker dubbel de tijd plezier kan hebben op de motor en wat campings.

Lijkt me wel gaaf zo een rit met een hoop gelijk gestemde maar ik ga toch zelf maar eens een route in elkaar sleutelen.
Ik zie het al helemaal voor me, Bommes op z'n Vespa tussen al die toerbuffels :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

FastFred schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:47:
[...]

Ik zie het al helemaal voor me, Bommes op z'n Vespa tussen al die toerbuffels :+
En die toerbuffels maar lachen om @Bommes :N .... Totdat ze eens van het asfalt af moeten... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
HTT-Thalan schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:40:
- edit -

Zojuist contact gehad met een bedrijf in Goes, Tovami. Die kunnen dus gewoon een Ignitech Digitale CDI leveren inclusief custom software. Aangezien ik altijd 98 tank (want dat word dan een vereiste) kunnen ze de ontsteking aanpassen en zo meer vermogen behalen. Daar was ik niet naar op zoek, maar is natuurlijk mooi meegenomen :).
Ben benieuwd naar je bevindingen! Ook wat betreft starten met koud/nat weer en stationair loop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/r7vvpg.png

Vandaag de derde keer dat ik rijd met m'n nieuwe helm, de Shoei GT-Air Wanderer 2.

Kost een duit, maar ben er wel blij mee. Ding is licht (1515 gram) zit lekker strak, voorbereid op ingebouwde speakers en de eerste keer dat ik ermee reed, was ik verbaasd over de lucht ventilatie.

Er komt daadwerkelijk koude lucht op je kruin van bovenaf gevoerd. Heel raar gevoel, heb het met dit weer uiteraard dicht gegooid :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:15
Wat is dat vakje achteorp dan? Extra spoiler? :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ricepuppet
mamorunl schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:36:
Wat is dat vakje achteorp dan? Extra spoiler? :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K3ksoXS.gif

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wilco1985 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:29:
[...]

Ben benieuwd naar je bevindingen! Ook wat betreft starten met koud/nat weer en stationair loop.
Nou, voor die stationair loop moet ik eerst die valse lucht verhelpen waardoor hij nu te hoog stationair loopt en overmatig ploft :P. Dus dat regel ik voor dat die nieuwe CDI erin komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Redelijk vergelijkbaar met de Schuberth S2 zo te zien. Goede ventilatie, klein spoilertje achterop tegen het liften van de helm, en super stabiel in de wind.
Goede keuze. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik had gelijk de neiging om die crash video van Schaaf als comment te posten :').

Maar ze is me toch een partij trots dat Schaaf haar kudo's geeft :D.

[ Voor 20% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-12-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:06:
Redelijk vergelijkbaar met de Schuberth S2 zo te zien. Goede ventilatie, klein spoilertje achterop tegen het liften van de helm, en super stabiel in de wind.
Goede keuze. :)
Ik lees S2. Ik lees Schuberth.

Ik had voor deze helm eerst - voor 1 dag, letterlijk - de Schubert C4 + SC1 Sena set gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/zwyzj7.jpg

Ben ik blij dat ik van die rotzooi af ben.

Dat hele setje is pas nieuw op de markt, maar een gigantische flop. Check de reviews maar rond op internet. Diegene die menen dat de koppeling tussen beide producten perfect is, liegt. De negatieve reviews zijn van mensen die de twee als koppel product hebben gekocht (waaronder ik)

Nog nooit zo'n spijt gehad van een investering van bijna €900.

De SC1 Sena valt namelijk constant uit, verliest zijn connectie om de paar seconden (haperende muziek), waardoor ik tijdens mijn eerste - en enige - rit er al helemaal genoeg van had.

Gelukkig was de motorzaak waar ik hem had gekocht coulant genoeg om dat ding in zijn geheel terug te nemen. Die heeft het probleem ook voorgelegd bij de leverancier (Schuberth en Sena) en had al meerdere klachten gehad over de C4 en SC1.

Ben gelijk genezen van Schuberth ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Nou ik heb een C4.. met alles er op en er aan. Ik luister elke dag muziek van en naar mijn werk en heb echt 0,0 problemen. De batterij gaat ook nog eens behoorlijk lang mee. Elke dag staat deze ruim een uur aan en moet hem eens in de 5 a 6 weken opladen.

Ik ben heel erg happy met de helm.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En ik had het over de S2.

Over de kwaliteit van het SRC systeem ben ik overigens iets minder te spreken. Het werkt prima, maar alleen dankzij de reparaties die ik er zelf aan heb uitgevoerd.
Volgende keer wordt het een Sena setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Acid_Burn schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 19:30:
Nou ik heb een C4.. met alles er op en er aan. Ik luister elke dag muziek van en naar mijn werk en heb echt 0,0 problemen. De batterij gaat ook nog eens behoorlijk lang mee. Elke dag staat deze ruim een uur aan en moet hem eens in de 5 a 6 weken opladen.

Ik ben heel erg happy met de helm.
Dan ben je een van de gelukkigen die er geen last van heeft. Ik was er na 1 dag al helemaal klaar mee (2 x 40 minuten heen en terug) en ik wou dat ik dezelfde ervaring als jij had. Maar nee, ik hoor(de) bij een van de vele ongelukkigen.

(ik had ook een review achter gelaten, maar ik denk dat Revzilla de negatieve aandacht zat was :P )

Sena reageert daarnaast ook niet eens op de klachten. Ik heb ze gemail'ed, klanten stellen vragen op het officiële forum van Sena; geen antwoord.

Als je dan leest dat Sena als oplossing dingen bied als 'schreeuw hard in de microfoon om connectie te maken', dan zakt je broek toch echt af.
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 19:37:
En ik had het over de S2.

Over de kwaliteit van het SRC systeem ben ik overigens iets minder te spreken. Het werkt prima, maar alleen dankzij de reparaties die ik er zelf aan heb uitgevoerd.
Volgende keer wordt het een Sena setje.
Ik greep even het moment aan om te praten over de C4 omdat je het over de S2 had :9

[ Voor 9% gewijzigd door Ricepuppet op 15-12-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ricepuppet schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:26:
[afbeelding]

Vandaag de derde keer dat ik rijd met m'n nieuwe helm, de Shoei GT-Air Wanderer 2.

Kost een duit, maar ben er wel blij mee. Ding is licht (1515 gram) zit lekker strak, voorbereid op ingebouwde speakers en de eerste keer dat ik ermee reed, was ik verbaasd over de lucht ventilatie.

Er komt daadwerkelijk koude lucht op je kruin van bovenaf gevoerd. Heel raar gevoel, heb het met dit weer uiteraard dicht gegooid :)
Fijne helm ja, en je hebt een erg mooie kleurstelling te pakken! Heb zelf een zwart glanzende, vond het verschil destijds te groot tussen de helmen met patroon of de zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
noes schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:49:
[...]

Fijne helm ja, en je hebt een erg mooie kleurstelling te pakken! Heb zelf een zwart glanzende, vond het verschil destijds te groot tussen de helmen met patroon of de zwarte.
Thanks, vind de kleurstelling zelf ook wel tof. Ik wilde perse hi-viz omdat ik elke dag woon-werk verkeer rijd. Daarnaast wilde ik na 3 zwarte helmen weer eens wat anders.

Hoewel ik de zwarte ook wel mooi vind, wilde ik in mijn compleet nieuwe outfit voor opvallend gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hi vis is misschien leuk het eerste jaar als de kleding niet vuil is of wat dan ook, daarna loop het hard terug. En zoals eerder gemeld, mensen doen hun best om je vooral niet te willen zien, zelfs lui van Rijkswaterstaat die helemaal fluo zijn, worden van de flikker gereden. :X

Vooral je manier van rijden en goeie verlichting helpt enorm. Zelf dan wel een spierwitte helm, zwart valt helemaal weg. Reflectiestrepen op mijn pak zijn helemaal weg inmiddels, gewoon grijs of dof. :+

Maar gave helm, zeker! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-08 21:56
Ricepuppet schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:26:

En dan heb je zo'n mooi helm (ik heb hem zelf ook), maar dan heb je allerlei dingen aan de zijkant zitten wat voor meer gewicht zorgt... Atlhans ik vind het echt zonde van zo'n dure en mooie helm.. Ik heb zelf voor m'n GT-air bijvoorbeeld de Sena 10U, een communicatie setje wat mooi weggewerkt is: Afbeeldingslocatie: https://www.revzilla.com/product_images/0134/1102/sena10_u_bluetooth_headset_for_shoei_gt_air.jpg

Heb je ook al gebruik gemaakt van de Shoei personal fitting? Echt een aanrader! ;)

[ Voor 17% gewijzigd door k1NG op 16-12-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:12
Ricepuppet schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 18:53:
[...]
Verhaal over hoe Sena niet werkt

Ben gelijk genezen van Schuberth ;)
Maar je kan een helm merk als Schuberth toch niet afschrijven omdat de communicatie set van Sena niet goed werkt?

Anyway, ik ben zeer tevreden over mijn SR1 met een externe Sena SMH5 erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Imperial_Master schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 11:24:
[...]

Maar je kan een helm merk als Schuberth toch niet afschrijven omdat de communicatie set van Sena niet goed werkt?

Anyway, ik ben zeer tevreden over mijn SR1 met een externe Sena SMH5 erop
Ze worden (gepushed) als koppel verkocht. Echter, de helm van Schubert zat prima. Daarentegen; er zijn geruchten (geruchten, omdat geen van beiden geen antwoord geeft) dat de antenne kabel binnenin de helm ook niet goed functioneert.
k1NG schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 11:15:
[...]

En dan heb je zo'n mooi helm (ik heb hem zelf ook), maar dan heb je allerlei dingen aan de zijkant zitten wat voor meer gewicht zorgt... Atlhans ik vind het echt zonde van zo'n dure en mooie helm.. Ik heb zelf voor m'n GT-air bijvoorbeeld de Sena 10U, een communicatie setje wat mooi weggewerkt is: [afbeelding]

Heb je ook al gebruik gemaakt van de Shoei personal fitting? Echt een aanrader! ;)
De camera en de bluetooth headset zijn bij elkaar 180 gram, niet iets waar ik mij zorgen om maak. Mijn vorige helm was bijna 1900 gram, dus het is voor mij zowiezo al een verbetering.

Daarnaast is het dus niet alleen de communicatie headset wat ik gebruik. Na de SC1 hoef ik ook niks meer van Sena te hebben; wat ik nu gebruik is de Vimoto V8, welke absurd goed werkt voor zijn prijs.

Geluidskwaliteit is beter dan mijn vorige China bluetooth set en de knoppen zijn extra groot uitgevoerd. Persoonlijk vond ik de SC1 ook minder goed bedienen ten opzichte van een bluetooth set aan de buitenkant als ik met 150km/h over de snelweg dender.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vrijdag schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 15:56:
[...]

En die toerbuffels maar lachen om @Bommes :N .... Totdat ze eens van het asfalt af moeten... >:)
Ik heb ondertussen al heel wat ritjes en weekendjes met meerdere motorrijders tourtochten gereden.
Ook een keer een bergen bochten trainingsdag in de Eiffel.
Eerste reactie op mij en mijn Vespa is altijd ongeveer zoals mensen reageren op een baby als ze op kraamvisite gaan :P
En dan vaak ook nog iets van "ooh het is wel een leuk/lief ding" maar heb je ook nog een echte motor??

Vaak haak ik aan bij een wat sportiever rijdend groepje om bij de eerste stop opmerkingen te krijgen in de trant van: oh je houd het nog redelijk bij, zal wel moeite kosten.
Vaak aan het einde van de dag vinden ze het allemaal een gaaf ding en zijn oprecht verbaasd dat ik gewoon met de dikke toerbuffels, nakeds of wat dan ook mee kan komen.

Okay op de snelweg ben ik de beperkende factor, 120/125 is de max.
Maar ik weet bijna zeker dat ik met zo een dergelijke alpenmasters tour geen enkele moeite heb om gewoon de groep bij te houden, wel rijd ik dan graag achterop, wat ik mis aan acceleratie kan ik weer goed maken door extreem laat te remmen en vaak een stuk sneller door de krappe bochten te hoeken.
Ding weegt maar 153kg, beetje tourapparaat weegt bijna het dubbele.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vandaag nog anderhalf uur bezig geweest met de juiste adapterplaatjes om de rizoma knippers te installeren. Een hele upgrade. Ook een hele opgave om alles gemonteerd te krijgen, maar goed. Na het combineren van 2 sets adapterplaatjes is het toch gelukt.
Na het terugplaatsen van de koplampunit deed een stadslichtje (W5W) het niet meer. Ik vreesde al voor een kabelbreuk, maar uiteraard verwijder je zo'n unit al werkend, en bij het terugplaatsen is een lampje defect. Zul je altijd zien. :P
De volgende keer komt er een ledversie voor in de plaats, maar ik had nog een setje gewone lampjes liggen.

Morgen alle kuipwerk en de zadels terug monteren, en dan door naar de volgende klus. Ik heb een DS raid toolbox besteld en ontvangen. Dit zou moeten passen icm de originele koffers. Zo kan ik ook zonder de koffers wat noodgereedschap meenemen.

Als dat goed gaat heb ik de winterklussen aan de motor morgen al afgerond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Post eens wat foto's joh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:44:
Okay op de snelweg ben ik de beperkende factor, 120/125 is de max.
Als je voor je plezier rijd heeft het toch ook geen zin om 130+ te gaan knallen, dan is je rit alleen maar sneller voorbij en heb je daarvoor ook nog extra brandstof moeten dokken. Ik gas alleen door als ik naar huis toe wil (laat thuis, lange rit gehad naar familie oid). Ik heb één keertje een half uur lang 150 gereden met de Alp toen ik al de hele dag weg was geweest en graag naar huis wilde. Dat heb ik geweten toen ik thuis was. Gemiddeld 1 op 15 gereden en ik was een colablikje vol olie kwijt O+.
Bommes schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 14:44:
Ding weegt maar 153kg, beetje tourapparaat weegt bijna het dubbele.
Ik liep onlangs tegen een Honda NX250 aan op Marktplaats. Ga ik nu niks mee doen (eerst nog maar eens wat noodzakelijk werk aan de Alp verrichten) maar ik vond het een leuk ding. 25pk op ~115 kilo gewicht en met een paar noppenbanden heel goed geschikt voor het betere endurowerk.

[ Voor 25% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-12-2017 20:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:16:
[...]

Als je voor je plezier rijd heeft het toch ook geen zin om 130+ te gaan knallen, dan is je rit alleen maar sneller voorbij en heb je daarvoor ook nog extra brandstof moeten dokken. Ik gas alleen door als ik naar huis toe wil (laat thuis, lange rit gehad naar familie oid). Ik heb één keertje een half uur lang 150 gereden met de Alp toen ik al de hele dag weg was geweest en graag naar huis wilde. Dat heb ik geweten toen ik thuis was. Gemiddeld 1 op 15 gereden en ik was een colablikje vol olie kwijt O+.

[...]
Snelweg is juist om op door te rijden, 150 is op een supersport juist heerlijk: geen druk op de polsen, maar lekker leunen op de wind. Verbruik is dan ongeveer 1:15, maar dat is niet gek voor een literbike.

@Bommes 150kg vind ik nog vrij veel, als je bedenkt dat je Fazer rond de 190kg weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn motor verbruikt juist met langzaam rijden heel veel. Ga ik er 150 mee rijden verbruikt ie minder dan dat ik er 30 mee rij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bij mij zit er amper verschil tussen rustig rijden en flink doorknallen, wel wat zuiniger met constant rijden, met stadsverkeer zuipt ie meer dan een dakloze achter het station idd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat had ik zelf ook al bedacht, maar ik moet eerst een camera zoeken die wel scherp stelt. Ze komen er wel aan, een dezer dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Camera heeft ook al last van het weekend? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

offtopic:
Nee, focusmodule van mijn gsm is kapot. En die huawei van het werk maakt per definitie geen scherpe foto's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

noes schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:55:
[...]

@Bommes 150kg vind ik nog vrij veel, als je bedenkt dat je Fazer rond de 190kg weegt.
Volledig staal, een Vespa is geen plastic kappen rommel. Dat maakt het misschien wat zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:49:
plastic kappen rommel. Dat maakt het misschien wat zwaar
Ik kan misschien ook nog wel wat kilo's van de Alp schaven als ik Boano racing bezig zie 8).

http://www.boano.com/inde...one=226&idsottosezione=37

Slechts 2600 euro!!!

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-12-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:30:
offtopic:
Nee, focusmodule van mijn gsm is kapot. En die huawei van het werk maakt per definitie geen scherpe foto's. ;)
Kan niet erger zijn dan de Windows Mobile 650 kloemel van mijn vorige werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:49:
[...]

Volledig staal, een Vespa is geen plastic kappen rommel. Dat maakt het misschien wat zwaar.
Dat weet ik ja, maar toch had ik iets lichter verwacht :) blijft toch 25% lichter, en je gewicht zit wel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

noes schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 23:10:
[...]

Dat weet ik ja, maar toch had ik iets lichter verwacht :) blijft toch 25% lichter, en je gewicht zit wel laag.
Zeg maak jij nou een opmerking over mijn dikke kuiten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.G
  • Laatst online: 23-10-2022

M.G

Ik lees hier inmiddels al weer een paar delen mee, maar heb tot nu toe nog niks gepost.
Ik heb afgelopen mei mijn A1 (vanwege leeftijd,19) rijbewijs gehaald en rij sindsdien rond op een Aprilia rs125 uit 2008.
Ik heb helaas 2,5 week geleden een schuiver gemaakt waarbij alle kappen aan de linker kant kapot zijn gegaan. Ik ben momenteel aan kijken hoe ik alles ga repareren. Als ik alleen de kappen vervang die echt kapot zijn gaat het me zo'n 600 euro kosten, als ik ook de kappen wil vervangen die schaafplekken hebben kan ik dit bedrag ongeveer verdubbelen.. De rechterkant heeft ook wat lichte krassen en schaafplekken van een vorige eigenaar, als ik de motor weer helemaal netjes wil hebben zou ik deze dus ook gelijk kunnen vervangen.

Ik kwam bij het zoeken naar kappen ook uit op volledige kappensets uit china voor zo'n 500 euro, bijvoorbeeld deze:
https://www.ebay.com/itm/...k56xasfkBhnE3D1dA&vxp=mtr
Ik lees online erg veel verschillende meningen over kappen uit China. Aangezien het een stuk goedkoper is dan OEM kappen en ik dan ook gelijk alles weer netjes heb vind ik het het overwegen waard.

Heeft iemand hier ervaring met kappen uit China of redenen om het wel/niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.G schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:51:
Ik lees hier inmiddels al weer een paar delen mee, maar heb tot nu toe nog niks gepost.
Ik heb afgelopen mei mijn A1 (vanwege leeftijd,19) rijbewijs gehaald en rij sindsdien rond op een Aprilia rs125 uit 2008.

...

Ik lees online erg veel verschillende meningen over kappen uit China. Aangezien het een stuk goedkoper is dan OEM kappen en ik dan ook gelijk alles weer netjes heb vind ik het het overwegen waard.

Heeft iemand hier ervaring met kappen uit China of redenen om het wel/niet te doen?
Over de kwaliteit kan ik je helaas niets zeggen, maar een aantal afwegingen die je mee kan nemen:

1. Hoe lang ga je de motor houden; je gaat waarschijnlijk voor je A-bewijs en dan wil je misschien upgraden.
2. Hoe vaak ga je nog een schuiver maken? Je bent op het moment op het punt in je rij-carriere waar het het meest waarschijnlijk is dat je nog een keer valt.
3. Je zei dat de vorige eigenaar ook al schade had aan de kappen, de restwaarde zal toch al niet heel hoog zijn.

Mocht de kwaliteit enigszinds acceptabel zijn uit China, zou ik voor de goedkope optie gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kappen zijn dunner, slechtere kwaliteit, slechtere pasvorm, lak is vaak erg dun. Ik zou het imho niet doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:10:
Kappen zijn dunner, slechtere kwaliteit, slechtere pasvorm, lak is vaak erg dun. Ik zou het imho niet doen. :)
Komt eigenlijk altijd neer op "Mooi van vér maar verre van móói" met die CHINAMEUK.

En een motorfiets heeft kuipdelen, kappen schroef je maar op een scootertje..... >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:13:
[...]

Komt eigenlijk altijd neer op "Mooi van vér maar verre van móói" met die CHINAMEUK.

En een motorfiets heeft kuipdelen, kappen schroef je maar op een scootertje..... >:)
T is toch een 125cc? ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Opschuren en spuiten. Scheuren oplossen met zip-ties:

YouTube: Fix a Cracked Bumper Fast and Easy with Zip Ties (Drifters' Stitch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.G
  • Laatst online: 23-10-2022

M.G

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:00:
[...]

Over de kwaliteit kan ik je helaas niets zeggen, maar een aantal afwegingen die je mee kan nemen:

1. Hoe lang ga je de motor houden; je gaat waarschijnlijk voor je A-bewijs en dan wil je misschien upgraden.
2. Hoe vaak ga je nog een schuiver maken? Je bent op het moment op het punt in je rij-carriere waar het het meest waarschijnlijk is dat je nog een keer valt.
3. Je zei dat de vorige eigenaar ook al schade had aan de kappen, de restwaarde zal toch al niet heel hoog zijn.

Mocht de kwaliteit enigszinds acceptabel zijn uit China, zou ik voor de goedkope optie gaan.
1. Ik word in mei 20 en dan zou ik voor mijn A2 rijbewijs mogen gaan. Maar als ik nog een jaar wacht tot ik 21 ben kan ik voor A gaan met code 80. Die laatste optie heeft op dit moment mijn voorkeur, aangezien ik dan een examen met bijbehorende kosten minder heb. Ook vermaak ik me op dit moment nog wel met mijn 125cc. Ik hoef bijna nooit de snelweg op en de enkele keer dat dit wel moet is het prima te doen met een top rond de 135 km/h. Ik verwacht dus nog zo'n anderhalf jaar met deze motor te rijden.

2. Ik hoop uiteraard dat ik niet nog een schuiver ga maken, maar ik zit inderdaad nog wel in de fase waar het het meest waarschijnlijkst is.

3. De restwaarde is (voor mij als student zijnde en mits gerepareerd) nog best aardig. Ik heb hem met een lage km stand vrij goedkoop uit Duitsland geïmporteerd. In Nederland worden ze over het algemeen een stuk duurder aangeboden.
Dit is inderdaad ook waar ik bang voor ben en de reden dat ik twijfel. Er zijn veel verhalen te vinden waarbij deze punten van toepassing waren, maar er zijn ook mensen te vinden die beweren dat het wel meevalt. Zoals: https://www.youtube.com/watch?v=Hm91V5FlMqU
Dit gaat helaas niet meer bij alle kuipen lukken.. Ik mis wat stukjes..
Motor schade links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maak je er toch een "RSV 125 Tuono" van... ;)

Dat wat je er nú aan geld in gaat steken om je kuipdelen te vervangen/repareren ga je nooit meer terug zien.

[ Voor 64% gewijzigd door Will_M op 17-12-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
Heeft iemand ervaring met het meegaan met georganiseerde motorreizen?

Ik ben me wat aan het oriënteren op vakanties met de motor. Ik ben zelf al een aantal keer alleen op stap geweest. Het voordeel daarvan is dat je veel vrijheid hebt qua planning, maar ik mis wat aan gezelligheid.

Net zat ik even op de site van Horizon motorreizen te kijken bij de groepsreizen. Daar staan best leuke reizen tussen. En het concept spreekt me ook wel aan: Je hebt 's avonds een gezamenlijke maaltijd, maar de rest van de dag ben je verder wel vrij in je doen en laten.

Heeft iemand ervaring met dit soort reizen? Komt daar een beetje gezellig publiek op af of wordt het een oude-lullen-reis? Of is het juist erg gezellig?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Het is niet alsof originele kappen wél heel blijven als je op je bek gaat. Dat zou jij toch moeten weten :+.

Ik bestel best vaak spullen uit China en zou het er best op durven gokken, maar wel in goed overleg met de verkoper over eventuele retouren of korting als e.e.a. niet (helemaal) in orde is. Ik krijg eigenlijk altijd geld terug of een andere oplossing als ik klachten heb.

Maarre, een RS125, is dat niet zo'n snelle 2-takt met meer dan 15pk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb de laatste weken als het vochtig weer is last van zekeringen die plots de geest geven.
Het soort storingen wat bijna niet op te lossen is. Tijdens het rijden vallen opeens de richtingaanwijzers uit. En aan gezien ik niet op een Duitse motor rijd wil ik wel dat ze werken. Afgelopen vrijdag eens gekeken waarom 1 richting aanwijzer wat los leek te zitten. Voordat ik het wist had ik opeens twee keer zoveel draadjes.

Overzicht

Doorgesleten

In droog weer was er geen probleem waarschijnlijk omdat het koper al zover geoxideerd was dat de weerstand hoog genoeg was om de zekering in leven te houden. Een beetje vocht erbij is dan genoeg om kortsluiting te veroorzaken.
Heerlijk een 1 cilinder die een beetje trilt.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=o1QivcaoSz8]

En daarom draag ik dus een action cam. Bedankt he, bitch. Gewoon door rood heen rijden en bijna frontaal botsen op mij. Blijkbaar was dat oude takken wijf bezig tegen haar nog oudere moeder te praten. En mij dan nog droog aan kijken, alsof er niks aan de hand is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44

Winkiller

De Mopperpot

Ricepuppet schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:03:
[video]

En daarom draag ik dus een action cam. Bedankt he, bitch. Gewoon door rood heen rijden en bijna frontaal botsen op mij. Blijkbaar was dat oude takken wijf bezig tegen haar nog oudere moeder te praten. En mij dan nog droog aan kijken, alsof er niks aan de hand is.
Jullie hadden samen groen, alleen gaat zij de verkeerde kant op, een leer momentje. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Ricepuppet "Ze" stond sowieso voorgesorteerd om linksaf te slaan en de verkeerslichten staan daar pér richting. Waarschijnlijk was "ze" gewoon de weg aan't zoeken.... En motorrijders maken uitereaard nóóit en te nimmer van dat soort fouten?

Als ik me om dat soort futiliteiten druk ga maken dan kan ik iedere dag een motorrijder "plat" rijden óf, als ik zelf met de motor onderweg ben, plat gereden worden....

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 17-12-2017 18:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Vandaag weer goed vermaakt met de motor. Omdat het veel had geregend was de zand erg mul. Hierdoor kan je wel enorm veel spelen met bochten maken enz. Omdat er weinig foto’s geplaatst worden, hier dan maar eentje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VBUndoIMXIQdH0TkeI4x1Xlq/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Winkiller schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:07:
[...]

Jullie hadden samen groen, alleen gaat zij de verkeerde kant op, een leer momentje. ;)
Voor haar, yes.
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:07:
@Ricepuppet "Ze" stond sowieso voorgesorteerd om linksaf te slaan en de verkeerslichten staan daar pér richting. Waarschijnlijk was "ze" gewoon de weg aan't zoeken.... En motorrijders maken uitereaard nóóit en te nimmer van dat soort fouten?

Als ik me om dat soort futiliteiten druk ga maken dan kan ik iedere dag een motorrijder "plat" rijden óf, als ik zelf met de motor onderweg ben, plat gereden worden....
Zij gaat in eerste instantie links, ik ook. Zij krijgt groen, maar beslist op het laatste moment uit haar baan te 'springen' en rechtdoor te gaan, buiten haar baanvak.

Ze stond daarnaast al een langere tijd in haar vak voor gesorteerd. Wat heeft dat te maken met 'motorrijders maken nooit fouten?' Dat heb ik nooit beweerd. Zij had gewoon niet op het laatste cruciale moment van baan moeten wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ricepuppet schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:26:
[...]

Voor haar, yes.

[...]

Zij gaat in eerste instantie links, ik ook. Zij krijgt groen, maar beslist op het laatste moment uit haar baan te 'springen' en rechtdoor te gaan, buiten haar baanvak.

Ze stond daarnaast al een langere tijd in haar vak voor gesorteerd. Wat heeft dat te maken met 'motorrijders maken nooit fouten?' Dat heb ik nooit beweerd. Zij had gewoon niet op het laatste cruciale moment van baan moeten wisselen.
De tekst welke je gebruikt én 't feit dat je 't hier post doen mij vermoeden dat 't je behoorlijk hoog zat dat er een automobilist(e) een foutje maakt aangaande het weggebruik/de verkeersregels ...

Écht: Dat soort filmpjes kunnen me gestolen worden en er zou wat dát aangaande ook gewoon een verbod mogen komen aangaande 't gebruik van "dashcam" filmpjes om Youtube hit's te genereren ... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:31:
[...]

De tekst welke je gebruikt én 't feit dat je 't hier post doen mij vermoeden dat 't je behoorlijk hoog zat dat er een automobilist(e) een foutje maakt aangaande het weggebruik/verkeersregels ...

Écht: Dat soort filmpjes kunnen me gestolen worden en er zou wat dát aangaande ook gewoon een verbod mogen komen aangaande 't gebruik van "dashcam" filmpjes om Youtube hit's te genereren ... 8)
De action cam laat nooit de werkelijke snelheid zien. Ze komt aardig hard aangereden en het is dat

1. Ik hard rem
2. Ik de zijkant van de motor laat zien (zodat ik een groter object ben)

Anders had ze gewoon tegen mij aangereden. Als het filmpje je gestolen kan worden, dan raad ik je aan om er niet meer op in te gaan (lijkt mij) en ik heb de video alleen maar geupload om hierover te praten, niet om simpelweg views te creeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

't is NIKS persoonlijks, hé ;)

Maar laat ik 't anders zeggen: Je had zélf ook kunnen kiezen om óm die auto heen te rijden nadat je zélf zag dat "ze" de kruising op reed, ook al is dat niet de "regel" op dat kruispunt.

Óf direct op kunnen rijden op 't moment dat 't verkeerslicht voor jou op groen sprong, maar.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44

Winkiller

De Mopperpot

Ricepuppet schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:37:
[...]

De action cam laat nooit de werkelijke snelheid zien. Ze komt aardig hard aangereden en het is dat

1. Ik hard rem
2. Ik de zijkant van de motor laat zien (zodat ik een groter object ben)

Anders had ze gewoon tegen mij aangereden. Als het filmpje je gestolen kan worden, dan raad ik je aan om er niet meer op in te gaan (lijkt mij) en ik heb de video alleen maar geupload om hierover te praten, niet om simpelweg views te creeren.
Kom kom denk aan de ;) manier van schrijven door @wimmel_1 .
We zijn allemaal mensen en maken fouten, dat de autobestuurster fout is mag duidelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:44:

Maar laat ik 't anders zeggen: Je had zélf ook kunnen kiezen om óm die auto heen te rijden nadat je zélf zag dat "ze" de kruising op reed, ook al is dat niet de "regel" op dat kruispunt.

Óf direct op kunnen rijden op 't moment dat 't verkeerslicht voor jou op groen sprong, maar....
Dat is altijd het lastige van tekst he, geen emotie dus moeten we het maar doen met emoticons :9

Zoals je ziet kon ik niet om de auto heen rijden omdat ik in mijn afslag zat, noch iets anders doen. Ze geeft zelfs nog een extra dot gas wanneer ze rechtdoor gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:33:
[...]

Het is niet alsof originele kappen wél heel blijven als je op je bek gaat. Dat zou jij toch moeten weten :+.

Ik bestel best vaak spullen uit China en zou het er best op durven gokken, maar wel in goed overleg met de verkoper over eventuele retouren of korting als e.e.a. niet (helemaal) in orde is. Ik krijg eigenlijk altijd geld terug of een andere oplossing als ik klachten heb.

Maarre, een RS125, is dat niet zo'n snelle 2-takt met meer dan 15pk?
Hee ze zijn nog heel :*) Op het kontje na dan, die is wel gebroken. :+ Maar spul is verrassend sterk hoor, beetje china kuip spat gewoon uit een :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:44:

Óf direct op kunnen rijden op 't moment dat 't verkeerslicht voor jou op groen sprong, maar.... >:)
het gebeurt hier vaker, maar het is duidelijk dat de automobilist hier fout is. Niet de motorrijder met action cam hier.
En door rood rijden (wat ze effectief doet) is zeker een fout wat niet iedereen zomaar doet en ik zeker niet zou scharen onder 'te vergeven foutjes'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jelte schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:13:
[...]
het gebeurt hier vaker, maar het is duidelijk dat de automobilist hier fout is. Niet de motorrijder met action cam hier.
En door rood rijden (wat ze effectief doet) is zeker een fout wat niet iedereen zomaar doet en ik zeker niet zou scharen onder 'te vergeven foutjes'.
Voor jou dan ook nog maar even: Je hebt er geen éne JOTA meer aan dat je gelijk hebt/had als je met motor en al op de grond ligt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:16:
[...]

Voor jou dan ook nog maar even: Je hebt er geen éne JOTA meer aan dat je gelijk hebt/had als je met motor en al op de grond ligt 8)
daar gaat het hier niet om. De fout ligt bij de auto. Het lijkt er hier weer op dat de motorrijder de schuld wordt neergelegd.

Dat de motorrijder het moet oplossen heb je gelijk in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jelte schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:40:
[...]
daar gaat het hier niet om. De fout ligt bij de auto. Het lijkt er hier weer op dat de motorrijder de schuld wordt neergelegd.

Dat de motorrijder het moet oplossen heb je gelijk in.
Je wil gelijk hebben? Voila: Je hébt gelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 19:42:
[...]

Je wil gelijk hebben? Voila: Je hébt gelijk :9
Dank je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Ik zit met een serieus geval van roadrash... Zwaar tegen de vlakte gegaan vanmorgen op een groot stuk ijzel. Met de trapfiets weliswaar ;) met de moto was ik vermoedelijk zelf minder beschadigd wegens atgatt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik ben gelukkig op de fiets nog niet op mijn muil gegaan, 2x bijna :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Jeroen O schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:27:

Ik ben me wat aan het oriënteren op vakanties met de motor. Ik ben zelf al een aantal keer alleen op stap geweest. Het voordeel daarvan is dat je veel vrijheid hebt qua planning, maar ik mis wat aan gezelligheid.

Net zat ik even op de site van Horizon motorreizen te kijken bij de groepsreizen. Daar staan best leuke reizen tussen. En het concept spreekt me ook wel aan: Je hebt 's avonds een gezamenlijke maaltijd, maar de rest van de dag ben je verder wel vrij in je doen en laten.

Heeft iemand ervaring met dit soort reizen? Komt daar een beetje gezellig publiek op af of wordt het een oude-lullen-reis? Of is het juist erg gezellig?
Ik ga volgend jaar september en oktober (19 dagen) met een groep in Amerika rijden.
Het is van voor tot achter georganiseerd, route en al maar dat bevalt me voor deze trip wel. Ik kom daar om veel motor te rijden niet om me zorgen te maken of mijn motor het blijft doen en of het hotel enigzins goed is.

Kost iets meer maar het gemak is er ook.

Voor het ouwe lullen stuk, dat klopt :) Ik haal met mijn 33 de gemiddelde leeftijd wel wat omlaag maar, dat wist ik van tevoren. De groep is wel gezellig.

Er zijn nu 6 man die definitief mee gaan en 5 die toegezegd hebben. Vanaf 10 gaat het door.

[ Voor 3% gewijzigd door Eoghlear op 17-12-2017 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Dit jaar een paar reisjes (3-4 dagen) en een lange reis met Horizon gemaakt en dat was elke keer heel geslaagd. Soms met anderen samen gereden, maar ik rij het liefste alleen, en dat was inderdaad geen enkel punt. Je krijgt mooie routes van ze en die kun je uiteraard nog aanpassen als je wilt, en dan op eigen houtje rijden.

Meeste deelnemers zijn inderdaad niet echt jong, bijna allemaal mannen, en meeste tussen de 35 en 55 ongeveer, en ik zit zelf iets voorbij het gemiddelde ;), maar wel leuke lui over het algemeen.

Voor volgend jaar al weer twee korte en een lange tour (midden Duitsland, inclusief bezoek aan BMW fabriek in Berlijn) bij ze geboekt. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Ricepuppet schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:03:
[video]

Yup duidelijk fout van de auto. Die had ruimte genoeg voor andere oplossingen. Er staat geen verkeer aan haar kant.

Wat mij wel opvalt is dat wij(+me) ons als motorrijder vaak heftiger reageren op fouten of vreemde acties in het verkeer van anderen. Ik vraag mij altijd af hoe dat komt. Omdat wij ons onveiliger of kwetsbaarder voelen op de motor? Omdat wij ons gekleineerd voelen? Als schrikreactie? Zijn wij meer gefocust op fouten van anderen? Ik heb zelf ook nog wel eens last van een wapperende vinger als er weer iets gebeurd waardoor ik mij benadeeld voel. Achteraf denk ik dan bij mijzelf was dat nou echt nodig?

Inmiddels ben ik al een aantal keren het gesprek aan gegaan met een bestuurder die in mijn ogen een vreemde actie uitvoerde. Nu blijkt dat zei vaak net zo hard schrikken van die acties als ik. Vaak blijkt het dat dit soort acties gewoon ontstaan doordat iemand schrikt en in paniek een nog gevaarlijkere actie gaat uitvoeren om het op te lossen.
Vanmorgen nog zo'n gevalletje. Kom een auto tegen die netjes aan de kant blijft op een smalle weg. Vervolgens schiet deze opeens mijn helft op vlak voor mijn neus. Ik schrok daar best behoorlijk van en ben achter de desbetreffende auto aan gereden om even het gesprek aan te gaan. Blijkt dat ze ruimte wilde maken voor mij om te kunnen passeren maar daardoor in de berm kwam en uit schrikreactie een ruk aan het stuur had gegeven. Bestuurder stond letterlijk te trillen op de benen. Zo is het soms best verhelderend als je de reactie van de tegenpartij eens kan horen. In mijn beleving werd ik bijna opzettelijk van de weg gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
Joopieboy schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:55:
[...]

Hee ze zijn nog heel :*) Op het kontje na dan, die is wel gebroken. :+ Maar spul is verrassend sterk hoor, beetje china kuip spat gewoon uit een :Y
Ben ook getuige daarvan. Had op mijn eerste motor ook maar een setje china meuk besteld omdat het goedkoop was. Daarmee 1x gecrashed en niet alleen is het kuipwerk uit elkaar gespat maar ik had gelijk ook schade aan het frame en een lekkende radiator omdat het cheapo kuipwerk niets kon vangen. Sindsdien raad ik niemand meer China kuipwerk aan mits je echt 100% zeker bent dat je niet meer gaat crashen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:06

_Apache_

For life.

Ik heb een aantal reizen meegedaan met Horizon motor reizen. Ja het word een groepsreis genoemd, maar je rijdt niet in een groepje van 30+ je toertjes op de dag.
Je krijgt van te voren de route bestanden, en op dag x tijd y word je op locatie z verwacht. Voor ons was dat bijv een keer in Davos Zwitserland.
Of je de heen route nu extra wil overnachten, of een dag extra doet - of zoals een groepsgenoot, vanuit de Pyreneeën meteen doorkomt 8) - .
S'avonds eet je met zn allen, en worden er tips en handigheidjes gegeven over de route die je morgen mag rijden.
Of je overigens de routes keurig in die volgorde afwerkt is ook niet nodig, alle routes komen weer terug bij het hotel, dus je kunt er voor kiezen om - bijv vanwege het weer in bepaalde gebieden - bepaalde routes voorrang te geven.
Wij zijn heen vertrokken met 3 motorrijders, en ikzelf reed met duo.. en zijn in een gezelschap van 6 weer teruggekomen naar NL. Het was wel een succes dus, op die boete van 295EU na dan. :X

Om antwoord te geven op je vraag.. Het is wel afhankelijk van het gezelschap, maar over het algemeen wel ervaren rijders én mensen die daar zijn voor vakantie.
Zo is er bij ons ook wat gemengd tussen de groepjes die ontstonden. Er was een langzamer groepje, en wij zaten in het midden gebied.
Er was ook overigens iemand tussen met een beetje grote mond, die kreeg snel genoeg te horen dat het niet zo gewenst was. Uiteindelijk kon hij mij - terwijl ik met duo de stelvio op reed - niet bijhouden op zijn KTM 990. Die grote mond was daarna verdwenen :)

Wij hebben overigens 2 reizen gedaan bij hun, een groepsreis met dat gezelschap wat ik hier boven noem.
En een keer alleen met de vrouw - op 1 motor -, dat was heeerlijk. Keurig 5 sterren / spa / hotel / restaurant

https://www.horizonmotorr...zen/oostenrijk/vorarlberg

[ Voor 19% gewijzigd door _Apache_ op 18-12-2017 10:32 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

....
Mijn ervaring met Horizon is goed. Hotels die ze uitzoeken zijn over het algemeen goed, niet bijzonder maar gewoon goed.

Bij zo'n georganiseerde reis moet je er vanuit gaan dat de deelnemers allemaal gezelligheid opzoeken en dus waarschijnlijk met dezelfde vraag zitten. Tuurlijk heb je er mensen bij die elk jaar dezelfde reis maken, maar die vind je wss ook op een andere gemiddelde camping.

En ja baasjes heb je er altijd tussen en semi-instructeurs ook. En die kun je gewoon negeren, je hoeft niet met ze mee op pad. Er zitten er tussen die de hele dag rondrijden (want daarvoor ben je toch daar?). Aan de andere kant zijn er die het een sport vinden de uitgestippelde route zo snel mogelijk af te raggen om dan vervolgens om 3 uur weer bij het hotel te zijn.

Ieder zijn ding. Denk dat wanneer je zelf een redelijk open figuur bent, je altijd aanspraak hebt. Geef respect, krijg respect zou het motto moeten zijn. Er vormen zich altijd wel wat clubjes naargelang het soort motorrijder.

Edit: grappig meestal dat er eerst naar de motor wordt gekeken, dan naar de rijder. Is het een GS-rijder, wordt ie in eerste instantie genegeerd, om vervolgens daarbij aan te sluiten, omdat de jonge gast op zijn buikschuiver toch niet zo goed kon rijden en dat men niets leert. Niet gezegd dat de GS-rijder het summum is...integendeel ;)

En wie weet, kom je mensen tegen waar mee je elk jaar op pad gaat. Zo ben ik ook aan ons clubje gekomen

[ Voor 11% gewijzigd door Least Inkling op 18-12-2017 10:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:00:
Mijn motor verbruikt juist met langzaam rijden heel veel. Ga ik er 150 mee rijden verbruikt ie minder dan dat ik er 30 mee rij :P
Heh, dat klinkt bekend van de RSV Mille die ik voorheen had... Zuinigste ritje dat ik daarmee heb gedaan was in 1 ruk vanuit het Zwarte Woud terug naar huis, met zo'n 160-170 kph van tankstation naar tankstation rijden op de Autobahn, 1:17. Het minst zuinige was toen ik een keer meegeweest was met de motorclub van het werk van mijn ma, wat een oudelullen-optocht bleek te zijn. Het gemiddelde tempo lag niet ver boven de 30, mijn verbuik was 1:11 en ik stond halverwege stik met een oververhitte motor die niet meer wilde starten :+

Over de motor-vakanties: ik ben 3x een weekje met een grote groep meegeweest. Dit was vergelijkbaar met de beschrijvingen van de Horizon-reizen hierboven, maar dan door een particulier georganiseerd. Ik kreeg halfpension-hotels en een stapel routes, met wie en hoe snel je rijdt mag iedereen lekker zelf rijden. Aangezien ik in groepen rijden niet prettig vind en liefst mijn eigen ding doe, heb ik de meeste routes fijn op eigen tempo in mijn eentje gereden, om de rest savonds bij het hotel weer te zien. Sommige anderen deden dit ook, anderen in groepjes van 2 tot 6 man. Allemaal prima te doen als je te lui bent om zelf routes en hotels uit te zoeken, of gewoon wat aanspraak wil in de avonden :)

Ik was hier met 32-34 overigens ook vaak de jongste, de gemiddelde leeftijd lag boven de 50.

[ Voor 33% gewijzigd door Chakotay op 18-12-2017 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:55
wilco1985 schreef op maandag 18 december 2017 @ 09:41:
[...]

Wat mij wel opvalt is dat wij(+me) ons als motorrijder vaak heftiger reageren op fouten of vreemde acties in het verkeer van anderen. Ik vraag mij altijd af hoe dat komt. Omdat wij ons onveiliger of kwetsbaarder voelen op de motor? Omdat wij ons gekleineerd voelen? Als schrikreactie? Zijn wij meer gefocust op fouten van anderen? Ik heb zelf ook nog wel eens last van een wapperende vinger als er weer iets gebeurd waardoor ik mij benadeeld voel. Achteraf denk ik dan bij mijzelf was dat nou echt nodig?

[...]
ik denk dat motor rijders vaak ook alerter zijn als het andere verkeer waardoor je veel sneller fouten van andere ziet. Ik irriteer me echt enorm aan Youtube filmpjes waar (vooral amerikanen...) men helemaal los gaat wanneer een auto af slaat in het pad van de motor rijder. Vaak hebben ze dan nog een zee of zelf oceaan aan ruimte maar dan gaan ze al lopen toeteren, handgebaren, lopen schelden.
RELAX!!

Vroeger kon ik me veel meer ergeren aan het overige verkeer, maar tegenwoordig zorg ik er voor dat ik zelf uit die situaties blijf en laat ik het lekker gaan. Wordt alleen nog erg geirriteerd door bumperklevers wanneer ik op de motor zit. Gaan ze een meter van je achterband rijden, ben je wel goed bij je hoofd??

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@gevaarlijke situaties-discussie: zou dat te maken kunnen hebben met ons eigen idee van de motor (niet) beheersen? Als je gedachten niet daar naar toe gaan, heb je meer tijd om te anticiperen, situaties inschatten en daarop reageren.

Ben sowieso niet iemand die de huid vol scheldt en de fout bij een ander zoekt. Ik ben een verkeersdeelnemer met wellicht een verhoogd risico en het woord zegt het al, ik ben niet alleen op de weg.

Af en toe heb ik ook last van plaatsvervangende schaamte: laatste trip terug van Wales op de belgische snelweg een stel HD-rijders in de file. Met vol in de toeren en blaffende uitlaten hun "recht" op filteren opeisend. Al scheldend en vinger opstekend en hoge snelheid aanhouden, want er is file dus mogen zij er tussendoor..

Dan neem ik gewoon afstand van ze, al zijn het motorrijders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
aidanl schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:27:
Ik irriteer me echt enorm aan Youtube filmpjes waar (vooral amerikanen...) men helemaal los gaat wanneer een auto af slaat in het pad van de motor rijder. Vaak hebben ze dan nog een zee of zelf oceaan aan ruimte maar dan gaan ze al lopen toeteren, handgebaren, lopen schelden.
RELAX!!
Snowcat bijvoorbeeld :X Wat een opgefokte gozer is dat :X

Helemaal uit z'n slof schieten als er een auto oversteekt terwijl hij met 30mp/h nog 500 meter ofzo verwijderd is van die auto :')
Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.