Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.294 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is hier alweer aardig aan het dooien. De zon schijnt ook, dus de sneeuw zal vanavond wel grotendeels weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Zijn er in dit topic nog meer mensen die een circuit training willen gaan doen of ooit hebben gedaan bij Racecracks?

Ik overweeg serieus om me in te schrijven voor 7 mei op Zandvoort in de beginnersklasse. Misschien meer mensen van hier? Al mijn vrienden hebben geen geschikte motor (chopper of crossmotor) of willen niet mee.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:55
Vrijdag schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:34:
[...]

If <10 Then 0 :P
Ofzo, ik kan niet programmeren :+ Zijn ze wat ouder, dan kan je ze naar buiten gooien, een dagje laten gamen/spelen oid.

Hier in de wijk is het nog steeds één grote ijsbaan. Heb zelfs bijna geen scooters gezien vanochtend. Logisch ook wel.
Hier in Rotterdam zag ik nog wel een aantal scooters. Het is al een stuk beter te doen, op lokale wegen ligt er in de berm / midden van de weg nog een bult sneeuw maar verder minder ijsplakken. Rechtdoor gaat prima, alleen rotondes zijn nog een puinhoop. Met een beetje mazzel is het morgen allemaal wel weg!

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:18

A13X

Dude

w4rguy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:24:
Zijn er in dit topic nog meer mensen die een circuit training willen gaan doen of ooit hebben gedaan bij Racecracks?

Ik overweeg serieus om me in te schrijven voor 7 mei op Zandvoort in de beginnersklasse. Misschien meer mensen van hier? Al mijn vrienden hebben geen geschikte motor (chopper of crossmotor) of willen niet mee.
Raym09 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:25:
[...]

Met zo'n topkuipje veranderd echt de hele uitstraling van de motor vind ik, zeker een toevoeging die ik overweeg op mijn CB. (ik heb de kleurstelling van de onderste foto)

@w4rguy @MrXen0 er is hier een klein groepje dat ook een circuittraining wilt volgen, echter werd dat besproken in de Eifelrit groepsapp :+

@R0y.
@caesar1000
@Joopieboy
@Raym09

sowieso, misschien vergeet ik er nog een O-)
:>

Geen idee hoe racecracks overigens is.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Racecracks is goed, ik vind het de fijne organisatie om een trackday bij te doen. Fatsoenlijke instructeurs, nette theorie uitleg en duidelijke instructies over randzaken. Ferry (organisator) reageert ook snel en netjes op mails en zaken die gebeuren op de baan. In de zin van, ze kijken ook naar wangedrag op de baan en grijpen in. Iets wat bij veel andere organisaties niet of reactief gebeurd bij klachten.

Hij is begonnen met een blog met onderwerpen over rijden op een circuit. Zou zeggen, lees wat op https://racecracks.nl/Pages/Blog/ zodat je een idee krijgt waar je aan begint. Mocht je gaan lees ik graag je verhalen hier :).

Ik ga in maart met ze naar Alcarras ter voorbereiding op het nieuwe race seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06

Vrijdag

De Zwarte

w4rguy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:24:

Ik ben twee keer met www.motorcircuittraining.nl gereden, op Zandvoort en op Lelystad. Beide keren vond ik dat het allemaal goed geregeld was, veel aandacht voor begeleiding, veiligheid en techniek. Ook waren er veel groepen met elk zo ongeveer 6 rijders dus dat je niet in een te grote groep rijdt.

Zandvoort vond ik eng, trouwens. Was meteen de eerste dag na de winter dat ik weer op de motor zat én het regende. Daarbij is Zandvoort wat mij betreft niet echt voor mijn Hawkie, die is beter op zijn plek op kleinere circuits zoals dus Lelystad. Midland wil ik ook nog wel eens doen. Met lekker veel bochten :9

Ik heb geen ervaring met Racecracks trouwens :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met MCT op Lelystad rijden is zeker leuk, maar een cursus kan je het niet noemen. Het is meer rijden en hier en daar wat tips krijgen. Van wat ik zo weet is Racecracks veel meer een cursus dan dat rijden met MCT is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:34
xos schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:21:

Ik ga in maart met ze naar Alcarras ter voorbereiding op het nieuwe race seizoen.
:o Jaloers :o

Racecracks is inderdaad een fijne organisatie, kijken goed naar hoe hard je kan/gaat. Bij de echte beginners vormen zich soms wel grotere groepen, maar die rijden dan ook op snelweg snelheid over het circuit.
Heb vh jaar mn eerste trackday op Assen gedaan, wel 1+, wat voor je gevoel alsnog hard gaat. Was uiteindelijk in een groepje met 4 man, wat echt relax was.
Ben ook op Zandvoort geweest, maar zou persoonlijk eerder op Assen rjiden.
Bij CRT Holland hebben ze een vrij goedkope aanbieding, mocht je ook van het WSBK houden.
Je betaalt 125,- en krijgt daarnaast een ticket voor 2 dagen WSBK, wat de 2 dagen ervoor is.
Je moet alleen wel op Pirelli rijden, maar wie doet dat nou niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister gewoon met de motor gereden. En het meest paradoxale was nog wel dat vooral de drukke wegen (waar ik toch voornamelijk rij) nog minder glad waren dan bij een doorsnee regenbui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hier ook weer op de motor vandaag. Op de eerste paarhonderd meter na was het prima te doen, allemaal schone wegen.

Er was alleen wel belachelijk veel regen... Het word nu echt tijd voor een nieuwe broek :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

zonde van een nieuwe broek met dit weer :+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
  • Laatst online: 17-09 11:14
Het Politie-circuit in Lelystad is sinds 1 september gesloten.
Helaas heb ik er zelf nooit gereden, was wel maar 10km van mijn huis :+

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Morgen eerste test van de TomTom Vio (in de regen, nog wel). Ik houd jullie op de hoogte :)

(ik heb 'm al eens bestudeerd, 't is niet veel bijzonders, spannende routes en gpx import doet ie niet, maar als point to point gps lijkt het prima te voldoen - alleen nog niet gebruikt).

Je krijgt er 2 mount points bij, één voor op een smalle buis (spiegel), andere voor op een dik stuur (te dik voor mijn trapfiets, maar ik ben van plan er iets tussen te knellen en zo op m'n fiets te monteren)

[ Voor 27% gewijzigd door Dryhte op 13-12-2017 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Least Inkling schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:51:
zonde van een nieuwe broek met dit weer :+
Die dingen zijn niet om mooi te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Dryhte Heb je hoesje? Heb ergens gelezen dat die dingen nogal snel verdrinken..@Bommes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:38:
[...]

Die dingen zijn niet om mooi te zijn :P
Ik maak ze niet eens schoon, regen zorgt daar wel voor :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Least Inkling schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:39:
@Dryhte Heb je hoesje? Heb ergens gelezen dat die dingen nogal snel verdrinken..@Bommes
Als 't ding niet waterproof is, gaat het retour ;) met waterschade en al.

Nee dus, ik heb geen hoesje maar op de site van Tomtom staat duidelijk dat het ertegen moet kunnen:
GET FULL-FEATURE NAVIGATION WHATEVER THE WEATHER
Nothing gets in the way of your TomTom VIO – not even the weather. You can rely on full-feature navigation wherever you’re headed, whatever the weather. It’s built for the road and the rain, the snow and the sleet. You can even tap and swipe your sat nav screen without having to take off your gloves. It’s stylish and it’s tough. It’s TomTom.
Leviathius schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:59:
@Dryhte @lolgast

Wat ik me vooral afvraag is hoe het zit met routes inladen (.gpx). Met mijn telefoon kan dat via TomTom mydrive en dan openen in de GO app. Maar vraag me af of je die ook met de VIO kan gebruiken...
Leviathius, ik heb dit inmiddels getest en je kan geen routes inladen. Helaas. Maar aangezien 90% van mijn motor uren puur transport zijn (zo nu en dan naar een nieuw adres), en de overige tien procent eerder doelloos rondrijden en uiteindelijk de weg naar huis zoeken, is het meeste van mijn gebruik sowieso gedekt.

Als ik dan toch een route wil inladen doe ik het wel met Osmand+.

[ Voor 30% gewijzigd door Dryhte op 13-12-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Verschrikkelijk marketing bla-bla;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
En toch is dat mijn garantie op waterdichtheid :) ik mot het ding niet als het niet tegen een zware regenvlaag kan, dus moet ik 't testen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Inderdeed en zelfs bij TomTom mag ie wel waterdicht zijn voor dat geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Least Inkling schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:05:
Inderdeed en zelfs bij TomTom mag ie wel waterdicht zijn voor dat geld
105€ betaald, valt wel mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Oh dat valt dan wel mee ja, excuus, overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00

Bommes

Capo del formaggio

Least Inkling schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:39:
In mijn geval ging het om een bijna 400 euro kostende TomTom Rider..
Die na een dagje regen nog vochtiger was dan Kim Holland op een Kamasutra beurs.

Door waypoint uit eindelijk netjes opgelost, na wat lang wachten heb ik een compleet nieuwe gekregen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Over water en TomTom gesproken, ik had bij mijn Rider 400 vanochtend in de zware regen wel heel veel last van ongewenste touches door water op het scherm.

Wel puur aan de buitenkant, er is geen water naar binnen gekomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Chakotay op 13-12-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Waypoint (Vessem) ben ik ook goed over te spreken. Goeie service, meedenken en geen bijverkoop-manieren.

Zelfs zaken die ze niet in het assortiment hebben, hebben ze kanalen voor om je toch te helpen. Zo hebben ze mijn Sena BT mic voor me geritseld die niet te krijgen was hier. Dat ik dat ding vervolgens op de Stella Stelvio laat liggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:11:
[...]

In mijn geval ging het om een bijna 400 euro kostende TomTom Rider..
Die na een dagje regen nog vochtiger was dan Kim Holland op een Kamasutra beurs.

Door waypoint uit eindelijk netjes opgelost, na wat lang wachten heb ik een compleet nieuwe gekregen.
't Is nou ook niet zo dat ze bij Tom-Tom in een land zitten waar 't altijd droog is.... Althans: Eindhoven ligt nog steeds hier in de buurt en daar regent 't nog al eens :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 14:31
Chakotay schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:01:
[...]

Hier met de RSV Mille... Iemand laten duwen, en dan bij het laten opkomen van de koppeling op het zadel springen voor extra gewicht op het achterwiel. Hielp allemaal niets, achterwiel blokkeert direct :P

Morgen ook maar thuiswerken denk ik, er ligt hier nu nog een goede 5cm sneeuw welke vast niet allemaal verdwenen is vannacht, met meer op komst morgenmiddag...
Been there done that, het was idd geen succes om mn ex-Mille aan te duwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
Chakotay schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:01:
[...]

Hier met de RSV Mille... Iemand laten duwen, en dan bij het laten opkomen van de koppeling op het zadel springen voor extra gewicht op het achterwiel. Hielp allemaal niets, achterwiel blokkeert direct :P

Morgen ook maar thuiswerken denk ik, er ligt hier nu nog een goede 5cm sneeuw welke vast niet allemaal verdwenen is vannacht, met meer op komst morgenmiddag...
Wat wel wil werken is om hem in de twee te zetten, ik kan zelf me twin aanduwen.
Das ook een zware twin van 250kg (iets minder compressie gok ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Skipper-93 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:51:
Motor Circuit Training geeft op facebook aan dat ze hem toch meenemen in de planning van 2018, maar op de website staat nog niks.
Plannen voor 2018..

Momenteel zijn wij druk bezig met de laatste data voor de nieuwe kalender. Wij hebben er al weer zin in! Zoals het er nu naar uit ziet zullen wij weer gaan rijden op de bekende circuits:

- Politie circuit Lelystad
- Midland Circuit Lelystad
- Circuit Zandvoort
- Raceway Venray
- Circuit Park Berghem BV

Data:
Binnenkort worden de eerste data bekend gemaakt. Wij proberen ook in 2018 zoveel mogelijk trainingen in de weekenden te plannen.

Training:
De trainingen zijn met name bedoeld voor gewone tot sportieve motorrijders met een straatmotor. Dit blijft zo! Op sommige dagen zijn circuitmotoren wel toegestaan, een overzicht hiervan vind je op de voorwaardenpagina: https://motorcircuittraining.nl/voorwaarden

Programma:
Het programma blijft ongewijzigd. Verschillende groepen met verschillende niveau's kunnen rijden op het circuit onder begeleiding.

Website:
Om het gebruikersgemak te vergoten krijgen wij een nieuwe website. Binnenkort online!

Voorwaarden:
Er zullen een aantal voorwaarden aangepast of aangevuld worden i.v.m. de veiligheid. Misschien handig om alvast rekening mee te houden (IN HOOFDLETTERS):
- Voldoende remvloeistof en remdruk OP BEIDE REMMEN.
- Stevige motorlaarzen ZONDER VETERS die de enkels bedekken.
- KNEESLIDERS MET TITANIUM ZIJN NIET TOEGESTAAN.

Samenwerking:
In 2018 kunnen wij weer rekenen op onze vertrouwde partners. leukopdefoto voor de snelle levering van vele foto's en All4Events voor de veiligheid.

Weet jij iemand die het leuk zou vinden om op het circuit te rijden,maar misschien nog twijfelt? Tag hem of haar en wij maken er een leuke dag van. Alvast bedankt!

De nieuwe data zullen wij aankondigen via Facebook.
Team Motor Circuit Training

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
kneusteun schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:32:
[...]

Wat wel wil werken is om hem in de twee te zetten, ik kan zelf me twin aanduwen.
Das ook een zware twin van 250kg (iets minder compressie gok ik).
Meer gewicht en minder compressie maakt het wel makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@aanduwen discussie:
Vespa = automaat = niet aan te duwen
Fazer = 4 cilinder = denk ik wel makkelijk aan te duwen, nog nooit hoeven te proberen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
Chakotay schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:27:
[...]

Meer gewicht en minder compressie maakt het wel makkelijker :)
Licht geloof ik wel het meeste van het gewicht voornamelijk voor en niet achter.
Als ik hem in de 1 wil aanduwen en ik spring er bij op dan draait het wiel niet, maar slipt hij net zo over het asfalt.
R6 is in de twee echt een fluitje.
Je gaat zitten en met je benen loop je een beetje totdat ie langzaam rolt, koppeling los en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Tja, 600 cc 4-cilinder. Weinig volume om in te drukken.

Mij is overigens wel geleerd dat je auto's met katalysator niet mag aandrukken vanwege onverbrande benzine die schade geeft. En steeds meer motoren hebben ook een kat natuurlijk.

[ Voor 62% gewijzigd door Osiris op 13-12-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:30:
@aanduwen discussie:
Vespa = automaat = niet aan te duwen
Fazer = 4 cilinder = denk ik wel makkelijk aan te duwen, nog nooit hoeven te proberen.
Heb mijn Fazer deze zomer in Italië bergop, met bepakking, aangeduwd op een stukje slecht asfalt van een meter of 5.
Ondertussen kan ik hem aanduwen zonder af te stappen. Oefening baart kunst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Hmmm...waarom zou je bergop aanduwen. Kans is groot dat je ook andersom de bergafwaarts kunt? Is minder vermoeiend...ook minder uitdagend, dat ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
  • Laatst online: 17-09 11:14
Raym09 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:36:
[...]

Motor Circuit Training geeft op facebook aan dat ze hem toch meenemen in de planning van 2018, maar op de website staat nog niks.

[...]
Ik ben benieuwd :)
Kort geleden zag ik nog wel een roedel motoragenten die kant op gaan. Misschien is de sluiting die met de uitbreiding van het vliegveld te maken heeft toch uitgesteld.

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Skipper-93 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:51:
Ze blijven nog 1 extra jaar open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
1300cc 4 cilinder was super makkelijk aan te lopen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat veel motorrijders een pekelmotor hebben is mij bekend, maar hoe erg is het zout voor de technische staat van de motor? De optische staat maakt mij niet zoveel uit.

Ik kwam vandaag geen motorrijders meer tegen. Nu weet ik niet goed of ik ook zou moeten stoppen met rijden. Is het voor de veiligheid dat mensen niet meer rijden of vinden ze het te koud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:17:
Dat veel motorrijders een pekelmotor hebben is mij bekend, maar hoe erg is het zout voor de technische staat van de motor? De optische staat maakt mij niet zoveel uit.
Alles wat kan roesten gaat veel sneller roesten. Denk bijvoorbeeld aan de ketting, die vind pekel echt niet leuk. Voor het blok zal het intern natuurlijk niets uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 16:14

Ik kwam vandaag geen motorrijders meer tegen. Nu weet ik niet goed of ik ook zou moeten stoppen met rijden. Is het voor de veiligheid dat mensen niet meer rijden of vinden ze het te koud?
Wat betreft de pekel vraag ik mij dat tegenwoordig ook af. Vroegah waren motoren gemaakt van andere metalen dan tegenwoordig (toch?). En die angst voor pekel is vooral nog van vroeger heb ik het idee. Ja pekel zal nog steeds niet goed voor je motor zijn, maar volgens mij wordt het vreselijk overdreven door mensen. Als iemand mij hier dingen wat duidelijker over kan maken, graag :D

Om je vraag te beantwoorden waarom je nu geen motorrijders tegen komt... SNEEUW! :+ Serieus, het is én te koud én het is nat én er ligt op sommige plaatsen nog ijs en sneeuw op de weg. Niet bepaald de ideale situatie om motor mee te rijden. En in de winter heb je natuurlijk sowieso minder rijders.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:23:
[...]

Alles wat kan roesten gaat veel sneller roesten. Denk bijvoorbeeld aan de ketting, die vind pekel echt niet leuk. Voor het blok zal het intern natuurlijk niets uitmaken.
Bedankt, ik heb een 150cc scooter. Dus de ketting valt mee :). Wordt het frame ook sneller roestig en breekt het of zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:26:
[...]

Bedankt, ik heb een 150cc scooter. Dus de ketting valt mee :). Wordt het frame ook sneller roestig en breekt het of zoiets?
Ik heb een Neo's gehad waarbij een stuk frame in het midden boven het achterwiel zo goed als door geroest was. Omdat de vering daarbij aan 1 kant zit was een keer flink hard over een drempel gaan genoeg geweest om het frame te breken :P

Nou zal een 150cc wel wat beter gebouwd zijn dan een 50cc, maar het kan dus inderdaad gebeuren. Het is sowieso aan te raden om de boel in te sprayen met een beschermlaag als je veel met pekel gaat rijden. Een andere oplossing is een laag vet en modder als beschermlaag gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:26:
[...]

ik ben niet geplaagd door enige feitelijke kennis ter zake, maar weet je, auto's rijden ook gewoon door de pekel. Hoe erg kan 't zijn?

Tenzij je je scooter in 'mint conditie' wil houden zou ik me er niet te veel van aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dryhte schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:30:
[...]

ik ben niet geplaagd door enige feitelijke kennis ter zake, maar weet je, auto's rijden ook gewoon door de pekel. Hoe erg kan 't zijn?

Tenzij je je scooter in 'mint conditie' wil houden zou ik me er niet te veel van aantrekken.
Het kan ook allemaal wel, maar echt goed is het niet. Kijk bijvoorbeeld naar een wat ouder type Opel. Die dingen roesten toch al als een idioot en pekel maakt dat nog een stuk erger.

Als je veel in de pekel gaat rijden is de boel beschermen wel aan te raden om flink wat extra roest te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Aluminimum en pekel gaan ook niet goed samen. Ik heb alu koffers met allerlei weggebeten putjes door de pekel. Mijn valbeugels verweren ook snel.

Maar als je door de pekel rijdt en je spoelt het na het rijden met koud water af, is het effect wel weg.
Wel een dingetje als het vriest, dat koud water..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Voor mij is het heel simpel: Ik rij motor voor de lol. Als ik tijdens het rijden in een bui terecht kom, soit. Maar als het gewoon geen prettig weer is (kou, wind, regen, winterse toestanden, mist), dan heb ik er geen lol in dus rij ik niet.
Voor mijn werk is het niet nodig en is het ov een stuk sneller en makkelijker. Daarbij wil ik mijn motor niet aan pekel en andere zooi blootstellen.

Ohja, ik heb natuurlijk een grenzeloos vertrouwen in mijn eigen kunnen (:')) maar ik vertrouw mijn medeweggebruikers in deze tijd gewoon niet :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020

Er zijn veel mensen die enkel voor hun plezier rijden. Zodra het slecht weer is of koud laten ze de motor staan.
Als er sneeuw en gladheid is dan sla ik ook wel eens een dagje over. Regen maakt me niets uit. Kou tot op zekere hoogte ook niet.
Of het veilig is dat is een keuze die ieder voor zichzelf moet maken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Same, ik rijd ook voor mijn plezier. Waarom zou ik in de regen gaan motorrijden en/of lopen koukleumen als ik ook een auto heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Over pekel gesproken, wat vinden jullie een zinnigere volgorde bij thuiskomst? Eerst even de tuinslang over de motor en dan de ketting inspuiten, of andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 23:55
Heeft iemand van jullie ervaring met schoonmaken van onderdelen van de verbrandingsmotor? Zou een ontvetter en veel keukenrol voldoende zijn om de boel schoon te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Woask Je bedoelt de binnenkant van de cilinders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
@maximiliaan_nl Gewoon de onderdelen van de verbrandingsmotor, denk aan schakelvorken, tandwielen en de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Woask schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:20:
@maximiliaan_nl Gewoon de onderdelen van de verbrandingsmotor, denk aan schakelvorken, tandwielen en de behuizing.
Schakelvorken zitten niet in de verbrandingsmotor maar IN de versnellingsbak.... Maar volgens mij wil je de buitenkant van 't blok (+ versnellingsbak en kettingwielen) reinigen? Dus dát wat JIJ aan de buitenkant ziet, toch? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woask
Laat ik het ander zeggen, ik ga de motor rebuilden. Alle onderdelen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan lijkt mij een ultrasoon bad het meest logisch. Kost aardig wat duiten, maar dan hoef je ook niet meer na te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Woask schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:25:
Dan haal maar ergens een bak met kerosine en een een goede borstel... Alles kun je er in gooien en er mee schoon schrobben :) Voor carburateurs (als je die hebt, wordt niet écht duidelijk uit je vraagstelling) pak je een ultrasoon bad. Met een injectie fiets.... Ga maar uit van wat nieuw materiaal, injectoren reinigingen werkt de helft van de tijd amper/niet.

Misschien ook wel makkelijk: Slijppasta om de kleppen opnieuw in te slijpen... Maar ik weet dus écht niet wat je allemaal wil gaan "rebuilden" én hoe de huidige staat van 't blok (wát voor een blok?) is.

[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 13-12-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Nou een rijles gehad van 6 tot half 8. Regen + donker + tegenliggers is in ieder geval geen goede combinatie voor goed zicht. Gelukkig was het niet koud maar het mag toch wel wat droger en iets warmer zijn.

En op de autoweg werd ik de hele tijd heen en weer geslingerd door het steeds verschijnen/verdwijnen van geluidsmuren

[ Voor 22% gewijzigd door Xepos op 13-12-2017 21:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Woask schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:25:
Als je het echt goed wilt doen dan moet je alles gewoon laten glasparelstralen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wPEmrh2.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Herkennen mensen dat, dat je nu op de bank zit en gewoon zin hebt om net zoals zomers even lekker een rondje te gaan rijden? Man :P

Lang geleden dat ik zoveel lol en kilometers heb gemaakt als met de Gixxer :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:44:
Herkennen mensen dat, dat je nu op de bank zit en gewoon zin hebt om net zoals zomers even lekker een rondje te gaan rijden? Man :P

* Will_M kijkt naar buiten....
  1. - DONKER
  2. - REGEN
  3. - KOUD
.....GEK!!! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
Joopieboy schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:44:

Jammer genoeg is het weer niet zoals zomers.. Ach afgelopen vrijdag nog even snel rondje kunnen doen. Hier in zeeland waren we de enige volgens mij zonder sneeuw die dag..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:46:
[...]

* ToolkiT kijkt naar buiten....
  1. - DONKER
  2. - REGEN
  3. - KOUD
.....GEK!!! >:)
* ToolkiT kijkt naar buiten:
  1. - LICHT
  2. - Droog
  3. - Zonnig
Maar ja ik zit nu ook voor werk in Silicon Valley :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:29:
[...]

* ToolkiT kijkt naar buiten:
  1. - LICHT
  2. - Droog
  3. - Zonnig
Maar ja ik zit nu ook voor werk in Silicon Valley :+
Pas maar op dat de stroom daar niet uitvalt.... >:) Ben hier momenteel weer bezig met wat "MEUK" in die regio te herstellen waarvan de UPS weer eens leeg geslurpt was en een NSA een té dure optie is.

En dat NSA heeft niks te doem met dat "bedrijfje" van de US Goverment....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Xepos schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:29:

En op de autoweg werd ik de hele tijd heen en weer geslingerd door het steeds verschijnen/verdwijnen van geluidsmuren
Ik weet niet of het kan met het intercomsysteem maar gebruik gewoon oordoppen, dat scheelt al heel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000

Destruction

(ex-)Automonteur

Voor de niet-doorrijders, is de winterdepressie al reeds ingetreden? :/

Eerst maar 's wat onderhoud plegen... Na een winterstop 't ding voor het eerst weer starten heeft ook wel weer iets magisch tenslotte :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Destruction schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:52:

Eerst maar 's wat onderhoud plegen... Na een winterstop 't ding voor het eerst weer starten heeft ook wel weer iets magisch tenslotte :)
Dat is volgens mij precies wat Joopieboy beschreef..

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, alle sneeuw is eindelijk weg hier... Deze kan weer de stalling in:

sneeuwduc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Vrijdag schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:44:
[...]

Ik weet niet of het kan met het intercomsysteem maar gebruik gewoon oordoppen, dat scheelt al heel wat :)
Ik denk eerlijk gezegd dat hij de wind bedoelde :+
Destruction schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:52:
Al 2 maanden }:| elke keer als ik tijd had regende het en als het mooi weer was had ik verplichtingen :'(

Inderdaad maar eens aan winteronderhoud gaan doen, hij staat al afgetankt alleen nog even stabilisator in doen en de accu in de bijkeuken zetten zodat ik het zo nu en dan kan opladen.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Klinkt als verwaarloosd? :+

• Dryhte
Dryhte schreef op woensdag 13 december 2017 @ 11:28:
Morgen eerste test van de TomTom Vio (in de regen, nog wel). Ik houd jullie op de hoogte :)

(ik heb 'm al eens bestudeerd, 't is niet veel bijzonders, spannende routes en gpx import doet ie niet, maar als point to point gps lijkt het prima te voldoen - alleen nog niet gebruikt).

Je krijgt er 2 mount points bij, één voor op een smalle buis (spiegel), andere voor op een dik stuur (te dik voor mijn trapfiets, maar ik ben van plan er iets tussen te knellen en zo op m'n fiets te monteren)
pfff doe ik eens een test, regent het toch niet... :X

Eerste indruk: puur navigatie werkt prima (maar niet in de standaard 'tomtom' kleuren, te bleek).
Aanduiden van de rijstrook is erg handig (beter dan op mijn auto gps)
Als je door de file filtert zie je het aankomstuur steeds vroeger worden :+
Erg handig in gebruik als je ermee kan leven dat het instellen van nieuwe routes op de telefoon moet gebeuren (een recent gebruikte route kan je selecteren op het toestel zelf)
Impact op batterij van de telefoon is vrij minimaal: telefoon was vanmorgen opgeladen, ik heb er al mee gebeld en een uurtje gereden met de Vio, en batterij staat nu op 87%

Leuk dingetje, ik houd 'm (als de waterdichtheid ok blijkt) en zal 'm zeker gebruiken.

Alleen jammer van de ontbrekende integratie met tomtom Mydrive. (maar goed, dat bespaart dan ook 200€)

[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 14-12-2017 09:44 ]

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Dryhte schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:41:
[...]

....Erg handig in gebruik als je ermee kan leven dat het instellen van nieuwe routes op de telefoon moet gebeuren (een recent gebruikte route kan je selecteren op het toestel zelf).....
Bedoel je hiermee dat je op het toestel zelf geen nieuwe bestemming kunt kiezen?

• Dryhte
Least Inkling schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:59:
[...]

Bedoel je hiermee dat je op het toestel zelf geen nieuwe bestemming kunt kiezen?
Enkel uit de lijst van recente bestemmingen & 'thuis'.

Verder moet je je telefoon bovenhalen.

Maar je kan je natuurlijk wel 'voorbereiden' door enkele bestemmingen na elkaar te kiezen zodat ze in de recente lijst staan; dan kan je tussen die bestemmingen kiezen op het toestel.

[ Voor 23% gewijzigd door Dryhte op 14-12-2017 10:04 ]

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ah, stoppen dus en niet on the fly

Zoals mijn Garmin dat ook aangeeft als ie opstart "doe geen handelingen als je rijdt" maar je wel vrij bent om het te doen.

Is jouw oplossing goedkoper :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Onze ritje was dus serieus een van mijn laatste van dit jaar ;(

Awesome

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:28:
[...]

Onze ritje was dus serieus een van mijn laatste van dit jaar ;(
Wauw, stiekem best slecht :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

http://250superhero.blogspot.nl/

WOW... _ :o
Zij is al ruim 3 jaar onder weg met een Vespa 250, en heeft ondertussen al ruim 100.000km gereden.. :Y
Wat een held _/-\o_

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Dat zou ik ook wel willen, en ja zelfs op een Vespa

Ze kan leuk schrijven en mooie foto's. En al die mensen ontmoeten, gaaf hoor!

Sidenote: amerikaanse op een .nl site?

• Dryhte
Least Inkling schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:42:

Blogspot heeft meerdere tld's, als ik erop klik zie ik .be

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Least Inkling schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:42:

Ja die .nl zag ik ook al. (schijnbaar dus afhankelijk van waar vandaan je de site bekijkt)

Het is echt te veel om nu bij in te lezen maar ze kan inderdaad leuk schrijven, goed foto's maken en die trip is echt super vet.
Ze heeft ook ergens op haar site al haar gear beschreven, tot aan het merk g-stings toe.. :9

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Maar geen foto's van... O-)

Ben altijd jaloers op dat volk, wat de spullen kan pakken en wegwezen zijn.

Ga zelf een dag minder werken, maar dat betekent niet dat ik opeens maanden weg kan zijn...

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ongebonden leven, werk wat niet locatie afhankelijk is, geen kinderen, geen schulden, enz.
Maar dan boven, je moet het wel willen en kunnen.
Geen Vaste woon en verblijf plaats hebben.
Dat lijkt allemaal leuk en uitdagend, maar elke nacht ergens anders slapen, leven uit je koffertjes/tassen.

Neemt niet weg dat het het leven "uit dromen" is, rijden, dingen zien, beleven, mensen leren kennen, avonturen.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Ik doe dan maar de afgeslankte vorm in de zin van 4 weken per jaar in Europa:)

Ik kom helaas niet uit een rijke familie en rijke dames ben ik nog niet tegengekomen

• Osiris
  • Niet online
Volgende week weer de ZZR pakken hoop ik!

Zondag kijken of ik de verwarmde handvatten kan monteren en even goed nadenken of ik niet ff wat anti-pekel-spray over de voor- en achterkant wil sprayen.. Heb namelijk echt geen tijd om die fiets dagelijks na 't ritje af te gaan spoelen..

Al is een motor voor mij ook meer een gebruiksvoorwerp dan een kindje dat je moet koesteren :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_zippey
Buienradar check -> voorlopig geen neerslag.
Werk check -> mijn ding wel weer gedaan voor vandaag.
Motor check -> tank gevuld, banden op spanning en ketting gesmeerd.

mr_zippey gaat nog ff een rondje doen ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Wel een stevig windje, althans hier in het zuuden..

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Osiris schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:57:
Volgende week weer de ZZR pakken hoop ik!

Zondag kijken of ik de verwarmde handvatten kan monteren en even goed nadenken of ik niet ff wat anti-pekel-spray over de voor- en achterkant wil sprayen.. Heb namelijk echt geen tijd om die fiets dagelijks na 't ritje af te gaan spoelen..

Al is een motor voor mij ook meer een gebruiksvoorwerp dan een kindje dat je moet koesteren :$
Mja daartussen zit ook nog wel een grens vind ik, met die pekel en rotzooi wil je gewoon niet rijden want je materiaal gaat zo hard achteruit. Verder maak ik ook best veel kilometers door weer en wind maar ik houd hem wel bij en zo nu en dan eens goed poetsen. :Y

• wilco1985
mr_zippey schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:52:
Buienradar check -> voorlopig geen neerslag.
Dat dacht ik vanmorgen ook. Had er nog geen 5km op zitten en de kraan ging los |:(
Buien ontstaan soms spontaan en vergeten dan even een push bericht naar buienradar te sturen :X

Overigens was het vanmorgen toch nog wel glad op sommige plaatsen. Ben ook nog een strooier voorbij gereden. Nu zit alles vol zout. Zo maar eens even de tuinslang er over halen anders is de boel binnen no time verroest. 8)

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Bommes schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:20:
Ongebonden leven, werk wat niet locatie afhankelijk is, geen kinderen, geen schulden, enz.
Maar dan boven, je moet het wel willen en kunnen.
Geen Vaste woon en verblijf plaats hebben.
Dat lijkt allemaal leuk en uitdagend, maar elke nacht ergens anders slapen, leven uit je koffertjes/tassen.

Neemt niet weg dat het het leven "uit dromen" is, rijden, dingen zien, beleven, mensen leren kennen, avonturen.
Als ik met de motor op reis ga dan pak ik altijd zo dat ik in principe oneindig weg kan. En dan slaap ik iedere nacht ergens anders, leven uit de koffer inderdaad. Meestal in de middag pas een slaapplek regelen.

Het went snel. Loop een hotelkamer binnen, stal je je spullen uit op het twin-bed or bureau, omkleden in spijkerbroek en sneakers en buiten wat te eten zoeken. Daarna weer terug, motorpak/helm/laarzen schoonmaken indien nodig, wasje draaien indien nodig, route voor de volgende dag bepalen, nog wat entertainment en dan naar bed. In de ochtend motorpak aan, alle spullen weer inpakken en sleutel op de balie achterlaten.

Helaas ben ik nog nooit langer dan drie weken weggegaan. Zou wel eens twee of drie maanden weg willen. Momenteel zijn het voornamelijk financiën en werk die het tegenhouden.

Onderhoud lijkt me nog het moeilijkste op een grote reis. Een goede monteur zoeken, specifieke banden laten leveren in een onbekend land.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Het is wel het weer om te dromen over lange motor trips komend voorjaar/zomer.
In de Motorplus 2 pagina's advertentie voor hun Alpenmasters september 2018.
7 dagen sturen in de Alpen, voorbereide routes, half pension hotel overnachtingen. Kost wel dik 750 euro.
Das een hoop geld waarvoor ik zelf zeker dubbel de tijd plezier kan hebben op de motor en wat campings.

Lijkt me wel gaaf zo een rit met een hoop gelijk gestemde maar ik ga toch zelf maar eens een route in elkaar sleutelen.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Hmmja, Ook ik ben van plan volgend jaar met de motor op vakantie te gaan, afhankelijk van de financiën zal het 2 weken Schotland(duur) worden of paar dagen in Normandie, dan door richting de Jura, daar een paar dagen en dan misschien nog een paar dagen Luxemburg/zuid duitsland.

Die georganiseerde vakanties lijken mij ook tof, maar ik zie het zelf niet zo zitten om met allemaal ouderen op pad te gaan(ben zelf 29).

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Wij zijn uitgekomen op 4 weken Spanje-Portugal in mei. Even Gilbraltar afvinken van mijn bucketlist (en weer snel wegwezen daar dan). En dan via Portugal omhoog. Eerste schatting meer dan 7000km.

Tis bijna weer lente!

@darkkingll je moet een beetje geluk hebben met de georganiseerde reisjes. Ik heb een reis meegemaakt met een groep van 21 man, waarvan 19 mensen zeer goed te pruimen waren. Ook groepjes meegemaakt waar ik vervolgens maar met eentje op pad ben gegaan. Uiteindelijk is het groepje (6 man) waar we nu mee rijden elk jaar een overblijfsel van dit soort georganiseerde reizen

[ Voor 46% gewijzigd door Least Inkling op 14-12-2017 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
Met de motor naar de Noordkaap staat nog hoog op de lijst. Maar dat zal moeten wachten tot mooier weer :+
De weersomstandigheden in de winter zijn mij daar toch iets te beroerd om er nu heen te gaan. 8)
Winter is inderdaad de ideale tijd om te dromen over leuke tripjes :9
Nog maar een paar dagen tot de kortste dag :9

[ Voor 26% gewijzigd door wilco1985 op 14-12-2017 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:25:
Het is wel het weer om te dromen over lange motor trips komend voorjaar/zomer.
In de Motorplus 2 pagina's advertentie voor hun Alpenmasters september 2018.
7 dagen sturen in de Alpen, voorbereide routes, half pension hotel overnachtingen. Kost wel dik 750 euro.
Das een hoop geld waarvoor ik zelf zeker dubbel de tijd plezier kan hebben op de motor en wat campings.

Lijkt me wel gaaf zo een rit met een hoop gelijk gestemde maar ik ga toch zelf maar eens een route in elkaar sleutelen.
Het is jammer dat ik daar net de verkeerde motor voor heb, anders was ik wel van de partij geweest :D

Ik heb stiekem echt mijn zinnen gezet op de nieuwe Africa Twin maar dan opgebouwd voor het wat sportievere straatverkeer :$ Rack en beugels rondom zodat ik achterop wat makkelijker bagage kan vastsnoeren en 2 zijkoffers :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zat laatst wat te zoeken op het duitse XT1200Z forum ivm het vervangen van de knipperlichten (vervangende adapterplaatjes zijn net binnengekomen, dus ik kan straks weer verder). Klaagt daar iemand over het feit dat de mapping na het uitschakelen altijd terug springt naar de "T" stand, en niet in de "S" stand wil blijven staan. Dat heeft die van mij ook!
Blijkt dat dat een aanwijzing is dat de begrenzing* in de eerste 3 versnellingen verwijderd is door de ECU opnieuw te flashen.
Dat verklaart ook waarom ik nooit klachten heb gehad over een vermogensdipje tussen 3500 en 6000 toeren. :+

*: Deels door emissienormen en deels vanwege wel erg behoudend afstellen door de japanners.

Nu zit ik alleen nog te wachten op de levering van een ander accessoire, zodat ik wat meer gereedschap en bandenplakspul en zo mee kan nemen voor onderweg.

Ik was er ook altijd heilig van overtuigd dat het zadel in de hoogste stand stond. Alleen heb ik gewoon verkeerd gekeken, en staat het ding al vanaf het begin in de lage stand. En ik was al langzaam aan het uitkijken naar een verhoogd zadel. |:( :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

darkkingll schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:29:
Hmmja, Ook ik ben van plan volgend jaar met de motor op vakantie te gaan, afhankelijk van de financiën zal het 2 weken Schotland(duur) worden of paar dagen in Normandie, dan door richting de Jura, daar een paar dagen en dan misschien nog een paar dagen Luxemburg/zuid duitsland.

Die georganiseerde vakanties lijken mij ook tof, maar ik zie het zelf niet zo zitten om met allemaal ouderen op pad te gaan(ben zelf 29).
IPV 2 weken Schotland kan je ook een week Wales doen, super mooi rijden daar..zeker in Snowdonia
En als je met de Calais ferry gaat niet zo duur oversteken..

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

darkkingll schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:29:

Je zou als je naar het Jura gaat ook terug kunnen via de Vogezen. Is ook best een mooi gebied, ben ik een paar jaar geleden op vakantie geweest (met de auto). Veel oude bergen en als ik het me kan herinneren ook goed onderhouden wegen. Verblijven is daar geen probleem, genoeg campings in die regio waar je vaak prima een nachtje of twee kan slapen zonder te hoeven reserveren. Gewoon de grote familiecampings vermijden :)

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:55
ToolkiT schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:38:
[...]

IPV 2 weken Schotland kan je ook een week Wales doen, super mooi rijden daar..zeker in Snowdonia
En als je met de Calais ferry gaat niet zo duur oversteken..
Ben komende zomer ook van plan om Wales op te zoeken. Vanaf Harwich, via Londen (vriendinlief wil dat eens gedaan hebben..) naar southhampton, door naar Brecon, naar Camarthen en Snowdonia terug naar Harwich via de midlands. Zo leuk om nu met dit weer al een route uit te stippelen :D

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_zippey
wilco1985 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:39:
[...]

Dat dacht ik vanmorgen ook. Had er nog geen 5km op zitten en de kraan ging los |:(
Buien ontstaan soms spontaan en vergeten dan even een push bericht naar buienradar te sturen :X

Overigens was het vanmorgen toch nog wel glad op sommige plaatsen. Ben ook nog een strooier voorbij gereden. Nu zit alles vol zout. Zo maar eens even de tuinslang er over halen anders is de boel binnen no time verroest. 8)
Heb maar paar druppeltjes gehad hoor :) Hing wel een mooie bui, maar daar kon ik mooi omheen.
Toch weer 100 km erop zitten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:54:
[...]

Het is jammer dat ik daar net de verkeerde motor voor heb, anders was ik wel van de partij geweest :D

Ik heb stiekem echt mijn zinnen gezet op de nieuwe Africa Twin maar dan opgebouwd voor het wat sportievere straatverkeer :$ Rack en beugels rondom zodat ik achterop wat makkelijker bagage kan vastsnoeren en 2 zijkoffers :9
Als ik op motor vakantie ga dan is dat met mijn Vespa, dat is nou ook niet meteen de meest voor de hand liggende reis motor.
Maar ik kan er op mee krijgen wat ik wil, en met een extra rekje voorop kan ik het ook nog eens makkelijker mee krijgen.

Mijn eerste "droom" voor een rit zou een "herhaling" van de trip die we 2 jaar geleden met de camper hebben gemaakt. Compleet over de weg naar de punt van Italië, over/rond Sicilië, terug het vaste land op, de hak in en daar rond.
Echter heb ik die trip met mijn vrouw gemaakt en gezien de huidige stand van onze/mijn relatie zal me een zelfde reis enkel een emotionele toer worden.
Dus misschien wel Spanje/Portugal ??
Ik heb ook nog geen idee hoe lang, complete vakantie alleen op pad, dus 3 weken, misschien met wat bedelen 4 weken.
Of ga ik toch nog met mijn vrouw op pad??
Toekomst is onzeker maar dromen over een vette trip is wel fijn.

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.