Ik merkte bij mijn auto zelfs dat mijn winterbanden voor nu ruk zijn. Met wat koud, nat weer zijn die nog dikke prima, maar in de sneeuw beduidend minder. Dat was dus een verkeerde gok om die nog niet te vervangen.

Dan maar de halve dag met de auto van mijn vriendin op pad die wel vier vrijwel nieuwe winterbanden heeft. Volgende week nieuwe bandjes en direct combineren met nieuw onderhoud en apk. (vandaar ook pas volgende week en niet eerder)
Terug ontopic!
Ik had al een winterklusje aangekondigd: Het vervangen van de standaard knipperlichten op de super tenere door Rizoma knippertjes die ik nog had liggen. En ik denk dat er weer een paar japanners dubbel liggen van het lachen. Waarom zou je die lampjes immers netjes op een logische plek stekkerbaar maken?
Om de achterknippers te vervangen demonteert u (tel even mee):
- Zadel
- Duoseat
- Topkofferdrager
- Zijkofferbeugels en handgrepen (hier zitten tamper proof torx T50 in die ik speciaal voor dit doel heb moeten bestellen)
- Bagagedrager/afdekkap
- achterlichtunit
- en een paar boutjes uit het 'spatbord' onder het zadel om dit wat speling te geven.
Aan de voorkant demonteert u:
- het windscherm
- kuip links
- kuip rechts
- de optionele koplampbeschermer
- de koplampenunit
- een boutje links en rechts.
(mogelijk moet ik morgen nog iets meer demonteren om het moertje van de nieuwe knippers vast te kunnen draaien)
Vervolgens blijkt dat de stekker zo ver weg zit verstopt dat je gerust kunt zeggen dat de knipperlichten deel uitmaken van de kabelboom. Dus ik heb de knipperlichten gesloopt, de draden zo lang mogelijk gehouden, en daar stekkertjes aan gesoldeerd. Vervolgens achter de knippers gemonteerd, en toen was het wel mooi geweest voor vandaag.
Ik heb al gezien dat de adapterplaatjes voor niet netjes gaan passen, dus dat wordt nog leuk om dat mooi af te werken.
Bij de hornet gebruikte ik daar de originele rubberen mount voor, misschien moet ik hier ook zoiets verzinnen... Eens even over nadenken.