Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.298 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik laat de accu ook lekker in de brommer zitten, week voordat ik het idee heb dat het weer beter wordt laat ik de accu volledig doorladen met allerlei stappen tot ie op onderhoudsmodus gaat. Dan koppel ik hem af en staat de motor klaar voor gebruik, bandjes de druk verlagen (scheelt vierkante banden als je ze goed oppompt). Soms een week, soms wordt het niks en staat ie een maand zo. Probeer na de eerste rit vaak wel de boel even goed in te vetten (ketting edg). :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bij mij gaat de motor altijd met de voetjes van de vloer. Tegen de muur hangt de optimate 4 en die hang ik er eens per 4-6 weken eens aan. (2 keer per winter dus)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Warmte? Kamertemperatuur he ;) Koude zorgt ervoor dat je accu minder capaciteit heeft en iedere procent leegloop harder aantikt. En als de accu in de kast ligt is even aansluiten op de lader wel makkelijker :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:24

Bommes

Capo del formaggio

noes schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:07:
Warmte? Kamertemperatuur he ;) Koude zorgt ervoor dat je accu minder capaciteit heeft en iedere procent leegloop harder aantikt. En als de accu in de kast ligt is even aansluiten op de lader wel makkelijker :Y
Nou ja en dat is dus nou net het fabeltje, bij warmte gaan de lood platen eerder sulfateren.
Ja de capaciteit is minder bij koude, maar het interne chemische proces, die ontlading veroorzaakt is wel minder bij koude.

Maar even goed, binnen of buiten, het is nog slechter om de accu de hele winter aan een lader te hangen als dit een gewone druppel lader is die geen "ontladings stap" heeft.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij koude werken de chemische reacties ook minder snel, dus hij zal i.p. minder snel leeglopen.

Probleem alleen is: starten doet 'ie door dezelfde reden ook minder goed :+

Als jij een accu na de winter weer warm laat worden (bij wijze van spreke) zou 'ie mínder leeggelopen moeten zijn dan een zomer-seizoen afwachten.

Hoi @Bommes :w sneaky Ninja-post tussendoor :+

[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 10-12-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:11:
[...]

Nou ja en dat is dus nou net het fabeltje, bij warmte gaan de lood platen eerder sulfateren.
Ja de capaciteit is minder bij koude, maar het interne chemische proces, die ontlading veroorzaakt is wel minder bij koude.

Maar even goed, binnen of buiten, het is nog slechter om de accu de hele winter aan een lader te hangen als dit een gewone druppel lader is die geen "ontladings stap" heeft.
Dus t beste is in de koelkast? :)

Heb de S1000RR op werk geparkeerd (winter stalling) en juist de accu binnen gelegd. Hoewel dat in mijn geval wellicht nog steeds het beste is: zo trekt het alarm hem ook niet (heeeel langzaam) leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gewoon niet moeilijk doen, zorgen t ding niet bevriest en boven nul bewaard wordt, liefst niet in de sauna of het ketelhok..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-09 23:15
DrivinUCrazy schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:03:
Bij mij gaat de motor altijd met de voetjes van de vloer. Tegen de muur hangt de optimate 4 en die hang ik er eens per 4-6 weken eens aan. (2 keer per winter dus)
Ja dat red ik al niet :P Hij heeft echt serieus NET ruimte om te staan. Ben net bezig om alles daar even te fatsoeneren. Diepvries staat er en de wasmachine en dan in een hoekje de motor maar gezet. Nu aan het kijken voor een andere plek voor de diepvries, dan past de motor er fatsoenlijk en kan ik er ook goed omheen om er dingen aan te doen (olie moet ik nog verversen bijvoorbeeld, dat ga ik niet buiten doen).

Ik zit nog te kijken naar wat gear zodat ik ook in de wat mindere warme perioden gewoon naar buiten kan. Dan kan de parkeervergunning voor de auto eruit. Werk is niet te ver weg en kan gewoon binnendoor. Maar <10 graden werd me toch iets te koud.

Ik heb nu ook dit gevonden: https://www.louis.nl/arti...96c7ac5a88f292016cb4e5637 Dit is een 6 traps oplader. Accu kan trouwens niet uit de motor, die zit vastgezet met een of ander elastiek als 'waarborg' of weet ik veel wat.

[ Voor 28% gewijzigd door mamorunl op 10-12-2017 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn accu's staan al jaren iedere winter een maand of 6 op zolder aan een Optimate. Heb nog nooit een nieuwe accu hoeven te kopen en na iedere winter start de motor altijd gelijk. Heb de accu van de SV een jaar of 7 gehad en die hing dus iedere winter meerdere maanden aan de Optimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 11:14
Ik laat de accu altijd in mijn motor zitten (in een koude schuur)
Voor het bijladen gebruik ik een Optimate 4 die ik om de paar maanden een dag aankoppel.
Wanneer deze stuk gaat neem ik een CTEK: http://www.motorshopper.n...Test/Disaster-Master.html

PVOutput / Wind Turbine Live Camera

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mamorunl
Skipper-93 schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:48:
Voor het bijladen gebruik ik een Optimate 4 die ik om de paar maanden een dag aankoppel.
Wanneer deze stuk gaat neem ik een CTEK: http://www.motorshopper.n...Test/Disaster-Master.html
Net de C-Tek XS 0.8 besteld :P We gaan t meemaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Zag hier vanmiddag een 'held' op een ZZR1400 (oid) voorbij komen, dat ging gepaard met twee laarzen stijf op de grond en een automobilist erachter die meewarig naar mij glimlachte en zijn handen in de lucht wierp :P Ik heb ook wel eens met een beetje sneeuw gereden, maar dit sloeg echt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:46
Ik was het niet, Osiris }) ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:13

Vrijdag

De Zwarte

BlackLabel01 schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:57:
Zag hier vanmiddag een 'held' op een ZZR1400 (oid) voorbij komen, dat ging gepaard met twee laarzen stijf op de grond en een automobilist erachter die meewarig naar mij glimlachte en zijn handen in de lucht wierp :P Ik heb ook wel eens met een beetje sneeuw gereden, maar dit sloeg echt alles.
Ja, maar die motorrijder kan daarna wel overal luidkeels verkondigen dat hij een "Echte Motorrijder" is. Belangrijk voor zijn internet/kantoorreputatie :')

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Vrijdag schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:22:
[...]
Ja, maar die motorrijder kan daarna wel overal luidkeels verkondigen dat hij een "Echte Motorrijder" is. Belangrijk voor zijn internet/kantoorreputatie :')
Nog eentje dan maar:

Je hebt verstandige- en onverstandige motorrijders. ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

mamorunl schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:11:
Accu kan trouwens niet uit de motor, die zit vastgezet met een of ander elastiek als 'waarborg' of weet ik veel wat.
Wacht, wat??
Die elastiek is er om te voorkomen dat je accu rond gaat stuiteren. Die kun je gewoon losmaken hoor. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:46
Skipper-93 schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:48:
Precies, niet te moeilijk over doen. Rij bijna het hele jaar door en hang hem in een jaar minder dan 5x aan de lader. Motor stond eerste jaren buiten en later in een onverwarmde garage (zonder electra). Door korte ritjes en stilstand in piek van de winter ook wel eens leeggetrokken, maar na opladen deed hij het weer prima.

Ondanks deze mishandeling was de accu pas na 6 jaar op. Net voor paar tientjes nieuwe erin laten zetten.

Dat de motor start als hij van de lader komt is trouwens logisch. Dat lukt zelfs nog met een compleet gare accu. Heb afgelopen weken met de dode accu gereden door hem 's nachts aan de lader te hangen. Een dag later kon je hem dan al nauwelijks meer starten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
@Rukapul
Wat voor een motor heb je? Aanduwen kan ook een optie zijn, mits niet teveel compressie :+

Ik wil graag in de topicstart-lijst, het Aprilia aandeel kan wel een duwtje gebruiken... :)

Motor: Aprilia Tuono
Bouwjaar: 2004
Provincie: Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Mjaaa, code geel en code oranje, ik zie mezelf morgen niet op de motor gaan :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Skipper-93 schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:05:
@Rukapul
Wat voor een motor heb je? Aanduwen kan ook een optie zijn, mits niet teveel compressie :+

Ik wil graag in de topicstart-lijst, het Aprilia aandeel kan wel een duwtje gebruiken... :)

Motor: Aprilia Tuono
Bouwjaar: 2004
Provincie: Flevoland
Je staat er bij :)

Edit: wat was deze persoon ook denkende... 8)7 Kijk die weg ook..
http://brabantactueel.nl/...-onderuit-op-a58-tilburg/

[ Voor 17% gewijzigd door lolgast op 10-12-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:10:
Mjaaa, code geel en code oranje, ik zie mezelf morgen niet op de motor gaan :X
Nee motorrijden zit er nu even niet in geloof ik. Het is echt veel te slecht... Vooral al die zooi op de weg is behoorlijk vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 13:46
Skipper-93 schreef op zondag 10 december 2017 @ 19:05:
@Rukapul
Heb de VStrom 650DL wel eens tevergeefs geprobeerd aan te duwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
DrivinUCrazy schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:45:
[...]

Wacht, wat??
Die elastiek is er om te voorkomen dat je accu rond gaat stuiteren. Die kun je gewoon losmaken hoor. :+
Hah. Ik ben niet de slimste :P Ik las volgens mij op de accu iets van 'gezekerd' of zo en ik dacht dat die haakjes van het elastiek in een dingetje vastzaten. Blijkt gewoon een half-rondje te zijn en dus gewoon eruit te wuppen... Volgens mij te laat opgestaan en nog niet helemaal wakker 8)7 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:27

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Rukapul schreef op zondag 10 december 2017 @ 20:46:
[...]

Heb de VStrom 650DL wel eens tevergeefs geprobeerd aan te duwen :+
Hier met de RSV Mille... Iemand laten duwen, en dan bij het laten opkomen van de koppeling op het zadel springen voor extra gewicht op het achterwiel. Hielp allemaal niets, achterwiel blokkeert direct :P

Morgen ook maar thuiswerken denk ik, er ligt hier nu nog een goede 5cm sneeuw welke vast niet allemaal verdwenen is vannacht, met meer op komst morgenmiddag...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Mijn Monster 1200 kan ik aanduwen, steppen tot 16 km/h

Verbaasde me wel een beetje eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper-93
Chakotay schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:01:
[...]

Hier met de RSV Mille... Iemand laten duwen, en dan bij het laten opkomen van de koppeling op het zadel springen voor extra gewicht op het achterwiel. Hielp allemaal niets, achterwiel blokkeert direct :P

Morgen ook maar thuiswerken denk ik, er ligt hier nu nog een goede 5cm sneeuw welke vast niet allemaal verdwenen is vannacht, met meer op komst morgenmiddag...
Was dat in versnelling 2? Ik ga het nog eens testen met 3, maar dan moet je ook weer een stuk sneller lopen.

Wanneer je het RSV blok uitzet merk je ook goed de achterlijke compressie. Hij draait na het draaien van de contactsleutel geen rondje meer verder.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Skipper-93 schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:29:
[...]

Was dat in versnelling 2? Ik ga het nog eens testen met 3, maar dan moet je ook weer een stuk sneller lopen.

Wanneer je het RSV blok uitzet merk je ook goed de achterlijke compressie. Hij draait na het draaien van de contactsleutel geen rondje meer verder.. :X
Ik heb nu geen Mille meer, maar een Caponord. Zelfde blok, maar wat lagere compressie. Heb hem echter nog niet geprobeerd aan te duwen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

* Bommes zet Fazer te koop en ruimt zijn werkbank op

http://www.maxiscoot.com/...t60-250cc-m3113927-3.html

Geen verbetering in top snelheid maar hiermee trekt het ding wheelies... }) En blijft ook met veel bagage inhalen mogelijk.

Planning voor het voorjaar/zomer begint wat vorm te krijgen.
Met Trump zijn laatste actie is Jeruzalem voorlopig even van de planning maar dat het veel kilometers gaan worden is zeker.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Komt ie nu pas achter ;) Vergeet je grotere carb en alles niet dan hè :)

[ Voor 50% gewijzigd door Joopieboy op 10-12-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Een S1000XR is makkelijk aan te duwen, weten we uit ervaring. 2 dagen voor het einde van de garantieperiode gaf die accu het op. Toen organiseerden we net een grote rit, dus die motor werd die dag heel vaak opnieuw aangeduwd. :+
De hornet was ook goed aan te duwen als het nodig was.
De super tenere, tja... Redelijk kansloos, houd het daar maar op. :P
In je eentje kun je het sowieso vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een motorfiets aanduwen. Daar heb je vrienden voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:35
Mijn srad600 kan een vrouw nog aan de loop krijgen anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
De GSX-R 600 kon ook prima zonder hulp in mijn eentje aangelopen worden, hoefde niet eens te rennen :)

* Chakotay kijkt naar buiten en ziet nog een laag aangevroren sneeuw liggen.
* Chakotay kijkt de weersvoorspelling en ziet er nog 10cm sneeuw aankomen vanmiddag

Ik ga maar niet op de motor naar het werk denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Ik dacht gisteren; dit kan ik nog wel hebben met de motorfiets. Vanochtend; nah.

Ging de eerste bocht de wijk uit (met de auto) lage snelheid, gleed alle kanten op, bijna tegen de stoep. Auto achter mij zal wel gelachen hebben. En dat terwijl ik sneeuw training heb gehad voor de auto.

De snelweg is prima te doen (voor nu) maar met inderdaad de opkomende sneeuw voor vanmiddag; nope. Diegene die nu met de motorfiets de weg op gaat is gewoonweg niet slim bezig.

ONLY IN RUSSIA :+

Morgen weer een dag!

[ Voor 3% gewijzigd door Ricepuppet op 11-12-2017 07:35 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Laatst online: 18-09 16:40
Honda
CB500s 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ricepuppet schreef op maandag 11 december 2017 @ 07:33:
Ik dacht gisteren; dit kan ik nog wel hebben met de motorfiets. Vanochtend; nah.

Ging de eerste bocht de wijk uit (met de auto) lage snelheid, gleed alle kanten op, bijna tegen de stoep. Auto achter mij zal wel gelachen hebben. En dat terwijl ik sneeuw training heb gehad voor de auto.

De snelweg is prima te doen (voor nu) maar met inderdaad de opkomende sneeuw voor vanmiddag; nope. Diegene die nu met de motorfiets de weg op gaat is gewoonweg niet slim bezig.

ONLY IN RUSSIA :+

Morgen weer een dag!
Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/entries/icons/facebook/000/022/702/hold_my_beer.jpg

Nee grapje. Ik zit lekker warm in mijn Focus koekblik. De hornet mag even uitrusten. Maar niet te lang :D

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:30

charrel

Cortisol4life..

Vriend van me is vanochtend gewoon weer op de motor naar Amsterdam hoor, ik ben gelukkig ziek dus hoef ik hem vanmiddag niet weer op te pikken als ie na de 5e keer wegglijden zijn motor niet meer gestart krijgt omdat zijn hvv en verwarmd vest zijn accu leeg getrokken hebben _/-\o_ En hij heeft mijn kleine start hulp maar even meegenomen voor als zijn accu weer leeg is.
Dat was dus 2 jaar terug....
Paar jaar geleden hebben mensen toen met de auto 5-7u vast gestaan omdat ze het rottepolderplein op de A9 niet meer opkwamen, was 1 grote ijsbaan. Niemand had meer grip. Hij was toen met 1,5u reistijd wel gewoon thuis met de motor! :Y) Tussen de file door omhoog getokkeld op de ijsbaan met zijn heidenau winterband! d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 11-12-2017 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:29:
Een motorfiets aanduwen. Daar heb je vrienden voor nodig...
Wat een onzin. Ik heb alle motoren tot nu toe nu alleen aan kunnen duwen. Inclusief Honda SP1 en SP2.

Gewoon rennen ermee, erop springen en terwijl je land met je aars op het zadel laat je de koppeling los.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:11

Least Inkling

Product of the cold war

Tips voor vanmiddag op nationale nieuwssite:

Voor de motorrijder

Het is absoluut niet aan te bevelen om op de motor te stappen met dit weer. Maar heb je geen keuze, dan zijn er deze tips.

- Verse sneeuw is te doen op de motor. Probeer zo geleidelijk mogelijk te handelen: geen gas terugnemen voor de bocht, maar proberen de bocht te rijden zonder gas te geven en ook niet te remmen.

- Verplaats geleidelijk het gewicht in een bocht, duw niet opeens tegen het stuur.

- Auto's liggen stabieler op de weg dan motoren, die maar twee wielen hebben. Houd dus rekening met de auto's en houd genoeg afstand.

:+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
De tip zou moeten zijn: Hoe kut ook, neem de trein of bus als je geen auto hebt... beter een paar uur te laat dan een motor in total loss staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Mjah, ook met de auto schiet het nu niet op.. Mensen die 50 rijden op een schone n-weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Ik ben gewoon lekker met de trapfiets. Snelste vervoermiddel voor de korte afstand in dit weer (wel slushy koud)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Nog beter: dagje thuiswerken :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hier is de VPN nu al overbelast _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kneusteun schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:06:
De tip zou moeten zijn: Hoe kut ook, neem de trein of bus als je geen auto hebt... beter een paar uur te laat dan een motor in total loss staat ;)
Moet je wel kunnen rekenen op de trein of bus. Gister reden de treinen hier tijdens de spits gewoon niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:30:
[...]

Moet je wel kunnen rekenen op de trein of bus. Gister reden de treinen hier tijdens de spits gewoon niet...
Het Nederlandsche treinspul is zelfs met tientallen wielen per voertuig minder betrouwbaar dan onze motoren op twee. Ze rijden uit voorzorg met minder om 'calamiteiten op te kunnen vangen' maar het enige resultaat is dat alles met vertraging loopt en dat daarvoor ruimte is gecreeerd door de helft te schrappen.

Bussen hebben net zo veel last van de sneeuw/het ijs en rijden inderdaad vaak gewoon niet. Automobilisten zijn een ramp omdat een deel ervan te hard rijdt (want die redeneren dat hun winterbanden/ABS/ESP/whatever) de boel wel opvangt en daardoor ongelukken veroorzaken, en een ander deel zo tergend langzaam rijd (uit angst) dat alles stil komt te liggen.

Als ik echt ergens moe(s)t zijn durf ik het op mijn Dunlops ook nog wel aan met dit weer, maar ik hoef nergens heen, dus ik zit inderdaad lekker thuis te werken. Indien ik buiten de file kan rijden en het is voor mijn werk pak ik de Skoda RS gewoon (met standkachel en 4x Continental TS850 :9) waar ik los van de grondspeling overal door/overheen durf te rijden.

Ik kan me goed voorstellen dat iemand die níet talloze rij-cursussen heeft gehad, en níet 50k per jaar rijd, en dus wellicht minder vertrouwen/ervaring heeft, dit soort rij-omstandigheden 'spannend' vind. Maar doe er dan wat aan, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Chakotay schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:28:
[...]

Hier is de VPN nu al overbelast _O-
Ik ben altijd beschikbaar om dit te verbeteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Deze keer ook maar met het trommeltje gegaan. Er zijn van die dagen dat het gewoon niet handig is om op de motor te gaan. Dit is er een van. Bleek een goede keus. De eerste kilometers waren alleen maar ijsbaan. Ook verschillende snelwegvakken waren glad. Morgen weer een dag zullen we maar denken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:04
Ricepuppet schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:09:
[...]

Mijn had bijna dezelfde kilometer stand, maar was uit 2005.

Ding reed nog steeds perfect. Enige reden dat ik hem weg heb gedaan destijds was omdat te gierig was voor een ander model.

Soms mis ik hem nog wel. Een collega op werk die ik af en toe in de motor stalling tegen kom heeft er een. Paar keer samen weg gereden de snelweg op; ik weet nog steeds niet wie hij is voor de rest :P
Ik lees er goede reviews over. Heb altijd vier cilinder gereden en ga dan naar twee. Dat heeft ander karakter.
Het proefritje heb ik tot nader order even uitgesteld ivm de sneeuw en gladheid. Motorzaak zal het waarschijnlijk toch niet snel daardoor verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Willem30 schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:47:
[...]

Ik lees er goede reviews over. Heb altijd vier cilinder gereden en ga dan naar twee. Dat heeft ander karakter.
Het proefritje heb ik tot nader order even uitgesteld ivm de sneeuw en gladheid. Motorzaak zal het waarschijnlijk toch niet snel daardoor verkopen.
Was een prachtig ding. Super trek kracht dankzij de 900cc, heerlijke zit (rechtop)

Als ik dan toch moet praten over het jammere; stapvoets rijden was een drama, dat moet je echt onder knie krijgen dankzij de 2-tak motor.

Er is een mogelijkheid om het via software beter lopend te krijgen (het bedrijf waar ik hem aan verkocht deed dat met een hand omdraai) en waarschijnlijk kan je een tutorial via Youtube vinden.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:04
Ricepuppet schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:58:
[...]

Was een prachtig ding. Super trek kracht dankzij de 900cc, heerlijke zit (rechtop)

Als ik dan toch moet praten over het jammere; stapvoets rijden was een drama, dat moet je echt onder knie krijgen dankzij de 2-tak motor.

Er is een mogelijkheid om het via software beter lopend te krijgen (het bedrijf waar ik hem aan verkocht deed dat met een hand omdraai) en waarschijnlijk kan je een tutorial via Youtube vinden.
Ik heb een keer een TDM850 als leenmotor gehad. Toen merkte ik het inderdaad bij stapvoets rijden.
Is dat softwarematig anders te doen dan bijvoorbeeld powercommander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
MeZZiN schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:29:
Zo gisteren even stijl achterover geslagen (niet echt maar figuurlijk) en dat dan 2 keer de schade rapport is binnen hoor. Ruim 2000 euro storm schade (motor was alleen omgevallen) Het hele achterframe moet worden vervangen. En alle hendels en dingen aan de rechtekkant. Gelukkig verzekeringswerk. En als dat al niet erg is kwam de onderhoud nog zo even 2800 aftikken. Ik 8)7 :X :F . Ok er was wat roest en ja hij kan schoner natuurlijk maar dat was redelijk overdreven. Maar goed een BWM heeft natuurlijk te dure onderdelen. Dus dat gaan we even niet doen. Even rondgevraagd bij alternative garages en om hetzelfde klusje te doen kom ik max 1000 euro uit maar de kans is gewoon groot dat alles gewoon te fixen valt ipv vervangen. En dan zitten we alleen maar klein materiaal + wat arbeidsloon.

Mijn rem zou verroest zijn en de voorvork ook. Ja er zit wat aanslag op maar helemaal opgegeven lijkt me nog lang niet. Dus ik denk dat ze graag nog meer cash willen. Maar dit gaat een beetje te ver.

Ga mijn banden gelijk ergens anders halen motor ophalen als de schade is gefixed en dan hem even goed wassen en schoonmaken en dan hem bij de garage droppen even kijken of we het goedkoper kunnen krijgen.
Dus lang verhaal kort te houden mede door advies hier ben heb ik mijn motor daar weggehaald nog even door gereden en toen hier om de hoek laten fixen bij Nubo in hippolytushoef wat een verschil niet alleen was de rekening niet meer dan onderhoud + banden maar de remmen waren in perfecte staat en mijn voorvork had wat oppervlakte roest maar dat was het. Dus het grootste deel van de 2800 euro was totaal overbodig. Wat heb ik een hekel aan bedrijven die zo graag hier geld aan willen verdienen. 8)7 Garage nog een mail gestuurd over de gang van zaken maar ze blijven ondanks dat het onzin was vast houden met hun vastelling. Maar goed zou de BMW dealer in wormerveer goed opletten ze vervangen graag onderdelen die in de toekomst vervangen moeten ook als is er nog niets aan de hand maar goed beter safe than sorry stel dat hij over 10 jaar stuk gaat. Geen van de dingen gevonden door hun was slecht of nodig om te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Willem30 schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:18:
[...]

Ik heb een keer een TDM850 als leenmotor gehad. Toen merkte ik het inderdaad bij stapvoets rijden.
Is dat softwarematig anders te doen dan bijvoorbeeld powercommander?
Persoon deed iets met de knoppen op het dashboard, zat er wat te rommelen en liet toen aan mij zien dat er van alles aan te passen was, ook het probleem van het stapvoets rijden.

Hij was een duidelijke TDM kenner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Ik moest vanochtend een paar uur op het werk zijn voor een implementatie. Vanochtend halfzes de baan op met de tweewieler, toen was er niks aan de hand.

Om 8 uur zag ik toch wat sneeuwnat vallen, rond 8h30 bleef die al flink liggen. Om 9 uur op de fiets gestapt, ondergrondse garage uit zonder probleem maar dan begonnen het te verslechteren ... voelde de fiets al slippen als ik de uitrit van het terrein nam en iets verderop bij het aanzetten aan een verkeerslicht voelde ik het ook al, dit wordt het niet ...

Motor aan de kant en gebeld naar huis om me te komen halen met het plan om rustig de 500-600m te voet af te leggen terug naar de garage op het werk. (Te voet want ik moest daarvoor langs een achterafweg terugkeren (iets met een gevaarlijk kruispunt en geen fiets/voetpaden op de heenweg).

Er stopte een auto naast me die vroeg of ik hulp nodig had, ik gaf mijn plannen mee. Toen hij voorstelde om de motor naast zijn eigen motor in de garage 25 meter verderop zetten dacht ik waarom niet. Die kerel heeft me dan nog een lift teruggegeven naar het werk.

Nu terug thuis, de motor ga ik morgen / overmorgen bij die kerel terug ophalen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Het kriebelt zó om nu een ritje te gaan maken! Prachtig weer, prachtige beelden. Maar ik hou me in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:53

Destruction

(ex-)Automonteur

Met de motor? Jij hebt een Alp toch? Met zo'n fiets zou ik misschien nog wel buiten gaan spelen ja :+

Mijn motor staat voorlopig weer op de heftafel voor e.e.a aan onderhoud. Ik ben geen die-hard doorrijder maar ik ben ook geen 25graden 1000km/jaar rijder, ik zou zeggen dat een graad of 10 hier de grens is :P

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:52:
Met de motor? Jij hebt een Alp toch? Met zo'n fiets zou ik misschien nog wel buiten gaan spelen ja :+

Mijn motor staat voorlopig weer op de heftafel voor e.e.a aan onderhoud. Ik ben geen die-hard doorrijder maar ik ben ook geen 25graden 1000km/jaar rijder, ik zou zeggen dat een graad of 10 hier de grens is :P
Mja, als ik een 125cc crossertje had staan hoefde ik er niet over na te denken. Het 'probleem' met de Alp is het gewicht, als die omver gaat komen er veel meer kilo's op de breekbare delen (remhendels, pedalen) terecht dan bij een licht fietsje. Ik geloof wel dat mijn banden het aan kunnen, maar je kunt nooit voorspellen wat je tegen gaat komen, voor hetzelfde geld kom je op een stuk aangereden sneeuw (= soms net ijs) terecht en daar doe je dan weinig meer aan. Soms moet je het ook gewoon niet op willen zoeken.

Als ik nu op kantoor had gestaan en was 'overvallen' door de sneeuw (voorzover dat in Nederland mogelijk is) was ik wel gewoon naar huis gereden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:53

Destruction

(ex-)Automonteur

Mja, daar heb je ook weer een punt. Een maat van me heeft ook een Alp, heb er nog nooit op gereden maar ik ken zo'n apparaat verder wel :)

Achja.. die tijd van vroeger, buiten spelen met de yamaha DT50 in de sneeuw... Als je dan viel, trapte je ff een stepje weer recht en je kon weer verder :+

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Destruction schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:00:
Mja, daar heb je ook weer een punt. Een maat van me heeft ook een Alp, heb er nog nooit op gereden maar ik ken zo'n apparaat verder wel :)

Achja.. die tijd van vroeger, buiten spelen met de yamaha DT50 in de sneeuw... Als je dan viel, trapte je ff een stepje weer recht en je kon weer verder :+

Da's nog wel een dingetje: Mijn motorlaarzen hebben geen geschikt sneeuwprofiel. Als ik de zijwieltjes nodig heb is de kans op vallen alleen maar groter :+.

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-12-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Ja met een crossmotor was ik wel in één rechte lijn naar huis gereden :P

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Fuelke schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:04:
Ja met een crossmotor was ik wel in één rechte lijn naar huis gereden :P
Echt niet :N Zeker weten mee gaan spelen :9 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:30:
[...]

Daarom zei ik ook een paar uur te laat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ricepuppet schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:58:
[...]

2Takt ja? Dacht dat niet meer gemaakt werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
Tylen schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:13:
[...]

2Takt ja? Dacht dat niet meer gemaakt werd.
Correctie. Twee cilinder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:30

charrel

Cortisol4life..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot mijn verbazing zijn de fietspaden op mijn route beter gestrooid/geveegd dan de wegen zelf...

Toch eens nadenken over een bromfiets met tereinbanden, speciaal voor dit weer. Lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:39:
[...]

Het Nederlandsche treinspul is zelfs met tientallen wielen per voertuig minder betrouwbaar dan onze motoren op twee. Ze rijden uit voorzorg met minder om 'calamiteiten op te kunnen vangen' maar het enige resultaat is dat alles met vertraging loopt en dat daarvoor ruimte is gecreeerd door de helft te schrappen.

Bussen hebben net zo veel last van de sneeuw/het ijs en rijden inderdaad vaak gewoon niet. Automobilisten zijn een ramp omdat een deel ervan te hard rijdt (want die redeneren dat hun winterbanden/ABS/ESP/whatever) de boel wel opvangt en daardoor ongelukken veroorzaken, en een ander deel zo tergend langzaam rijd (uit angst) dat alles stil komt te liggen.

Als ik echt ergens moe(s)t zijn durf ik het op mijn Dunlops ook nog wel aan met dit weer, maar ik hoef nergens heen, dus ik zit inderdaad lekker thuis te werken. Indien ik buiten de file kan rijden en het is voor mijn werk pak ik de Skoda RS gewoon (met standkachel en 4x Continental TS850 :9) waar ik los van de grondspeling overal door/overheen durf te rijden.

Ik kan me goed voorstellen dat iemand die níet talloze rij-cursussen heeft gehad, en níet 50k per jaar rijd, en dus wellicht minder vertrouwen/ervaring heeft, dit soort rij-omstandigheden 'spannend' vind. Maar doe er dan wat aan, denk ik.
Je vergeet alleen 1 dingetje en dat is dat je niet alleen op de weg bent ;)
Plus ik weet niet hoe het daar was maar hier waren de wegen gewoon ijsplaten en dat is gewoon niet slim om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:51:
[...]

Je vergeet alleen 1 dingetje en dat is dat je niet alleen op de weg bent ;)
Dat vergeet ik niet - sterker nog, ik vind juist dat er meer mensen moeten zijn die zich daarvan bewust zijn. Als je dermate weinig controle over de situatie hebt (je auto, je rijvaardigheden en de weeromstandigheden) doe de rest dan een lol en blijf weg, of verbeter je situatie. Dat doe ik ook, juist om rekening te houden met mijn medeweggebruiker. Ik rijd dermate veilig dat ik voor iedere situatie een oplossing heb (en er geen ongelukken gebeuren) maar dat kan ook zonder met 5km/h door elk straatje te kruipen.

Dat laat natuurlijk de kans onverlet dat iemand anders mij voor mijn sokken rijdt - daar kan ik weinig aan veranderen behalve te kans daarop (vanuit mijn positie bezien) zo klein mogelijk te maken.
Plus ik weet niet hoe het daar was maar hier waren de wegen gewoon ijsplaten en dat is gewoon niet slim om te doen.
Met opgevroren wegdek moet je inderdaad gewoon de weg niet op willen. Dat betekent bij ijzel, maar ook aangedrukte/platgereden stukken sneeuw (waar niet gestrooid is) hebben al snel hetzelfde effect. Hier in Breda sneeuwt het al de hele dag non-stop dus er is een dikke laag verse sneeuw die prima rij-eigenschappen heeft. De grotere (50 en 70) wegen hebben veel slush en sneeuw en zijn heel goed te doen.

In die dikke sneeuw en op zwart wegdek (asfalt) zou ik dus met de motor prima wegkomen, maar die rode steentjes en aangereden gedeeltes... te risky.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dryhte
HTT-Thalan schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:59:
[...]

Ik rijd dermate veilig dat ik voor iedere situatie een oplossing heb (en er geen ongelukken gebeuren) maar dat kan ook zonder met 5km/h door elk straatje te kruipen.

[...]
Hubris. :*)

[ Voor 35% gewijzigd door Dryhte op 11-12-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:31
vanochtend lekker op de motor naar het werk, kom alleen niet meer terug ben ik bang :P
maar 1x de tractiecontrole nodig gehad bij een stoplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
precies dat ;)
Ik denk dat die instelling juist het gevaarlijkst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:13:
[...]

precies dat ;)
Ik denk dat die instelling juist het gevaarlijkst is.
Ik kan je geen niet-anecdotaal bewijs aandragen voor mijn statement helaas, maar ik deed een tijd terug een slipcursus en de instructeur dacht dat ik hem in het ootje aan het nemen was, dus voor ons (mij en mijn maat) werd de moeilijkheidsgraad verhoogd. Ik zit er dus waarschijnlijk niet compleet naast ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:03:
[...]

[video]

Da's nog wel een dingetje: Mijn motorlaarzen hebben geen geschikt sneeuwprofiel. Als ik de zijwieltjes nodig heb is de kans op vallen alleen maar groter :+.
Maar dit is verse sneeuw daar kan je met de juiste banden makkelijk in rijden. Wat wij hier in Nederland hebben is een half gesmolten sneeuwprut met ijsplaten ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:42:
[...]

Maar dit is verse sneeuw daar kan je met de juiste banden makkelijk in rijden. Wat wij hier in Nederland hebben is een half gesmolten sneeuwprut met ijsplaten ertussen.
Weet ik, maar mijn motorlaarzen hebben bijna geen profiel (meer). Als ik een keer grip moet vinden met die dingen (en erop reken dat dat lukt) ga ik waarschijnlijk op mijn bek. Ik heb de Alp al bijna een keer laten vallen bij het achteruit de tuin in steken omdat mijn laars weggleed op een natte steen.

- edit -

Net antwoord gehad van de leverancier (in Tjechië).

Nieuwe digitale CDI (één unit die beide vervangt) is 153 euro ex postage en 8 euro voor de adapterkabel.
Lonkt toch wel... definitief van CDI problemen verlost zijn voor een acceptabel bedrag. Motor schijnt er ook beter van te gaan rijden. Je moet dan voortaan wel Ron98 tanken maar dat deed ik toch al.

Ik denk dat ik dat maar ga doen. Buiten de rubbers van de carbs die vervangen moeten worden is de motor in tip-top staat en dat is toch ook wat waard, een betrouwbare oldtimer.

[ Voor 31% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-12-2017 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
Even ongeacht hoe goed je het deed bij een slipcursus onder gecontroleerde omstandigheden, overmoedigheid is nooit goed en dat is waar dit heel erg op lijkt. Misschien dat je er redelijk doorheen komt, maar met deze omstandigheden lijkt het mij redelijk onverantwoord om voor de lol op de openbare weg met de motor te gaan rijden. Dat mag best waar je anderen niet in gevaar kan brengen, maar overmoedigheid + gladde omstandigheden + openbare weg is zoeken naar slachtoffers. Misschien niet jij zelf, maar dan wel anderen...

Ditzelfde geld ook voor al die leasebakhufters met hun winterbandjes die geloven dat hun dikke BMW X serie meer grip heeft op ijsplaten als ieder ander op de weg.

Als toevoeging, als je op een grote parkeerplaats met motor of auto wilt gaan kutten is dat natuurlijk geen probleem. Daar kan je wel veilig wat lol hebben met sneeuw / ijs :D

[ Voor 11% gewijzigd door aidanl op 11-12-2017 19:03 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:27:
Komt ie nu pas achter ;) Vergeet je grotere carb en alles niet dan hè :)
Mijn Vespa heeft injectie, er zal ook eigenlijk een piggy back tuning oplossing bij in moeten eigenlijk om wat meer brandstof in te spuiten. Oh en een andere sensor in de brandstof leiding die bij een wat hogere druk uit schakelt.
Denk dat het totaal ongeveer in de buurt van de 1000 euro gaat komen, dat maakt dat ik er wat aan twijfel.

Alleen de cilinder en cilinderkop stonden in de link die ik plaatste, die komen samen rond de 700 euro.
Er zijn er genoeg die alleen met die upgrade rijden. Ook heb ik wel wat truukjes gevonden om de lambda uitlezing voor de gek te houden waardoor er meer brandstof in gespoten wordt.
Overigens kan alleen de cilinderkop ook, dan moet de zuiger aangepast worden (verdiepingen in gefreesd om ruimte aan de kleppen te bieden) dat kan ik op het werk laten doen.

Het zal geen race monster worden maar wel een vette upgrade die met mijn gebruik (veel berg ritten) wel gaaf zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk vandaag motor gereden, tussen al die koekblik slakken door was ik in een mum van tijd op mijn werk 8) :*)

Not :( -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik was met het koekblik (zoals al een paar weken ivm auto van het werk) en was denk ik net op tijd weg op de zaak.
Met wat lichte vertraging was het redelijk te doen.
Tussen st. Oedenrode en EIndhoven was het even een stuk langzaam rijden over de A50 ivm ijs vorming.
In de stad was het meer stapvoets rijden maar daar had de motor niets geholpen, juist tussen de rijstroken in was het een grote aangekoekte ijs bende.
Daar had ik niet graag met de motor over heen gemoeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker in Finland een beetje spelen met een S1000r op het ijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:16:
Lekker in Finland een beetje spelen met een S1000r op het ijs :)

[video]
Ja vet! Lijkt met die spikes heel makkelijk :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:09:
Ik was met het koekblik (zoals al een paar weken ivm auto van het werk) en was denk ik net op tijd weg op de zaak.
Met wat lichte vertraging was het redelijk te doen.
Tussen st. Oedenrode en EIndhoven was het even een stuk langzaam rijden over de A50 ivm ijs vorming.
In de stad was het meer stapvoets rijden maar daar had de motor niets geholpen, juist tussen de rijstroken in was het een grote aangekoekte ijs bende.
Daar had ik niet graag met de motor over heen gemoeten.
Ik had vanochtend m'n auto op de Wekkerstraat (VW) af gegeven voor een beurt en kreeg een Polo mee als leenauto.... MET ZOMERBANDEN. Reed om 13:00 uur éven met die auto naar Tilburg vanaf de Prof. Dr. Dorgelolaan en draaide een uur later pas de Kennedylaan op... Da's 2 Km...

Leen auto moest om 18:00 uur terug zijn maar... Helaas. 18:15 uur kon ik m'n eigen auto pas weer ophalen en naar huis.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Mijn werk koekblik heeft ook geen winterbanden, het was te doen.
Op van die ijs platen maken de banden ook niet echt veel meer uit.
In de verse sneeuw merk je wel dat zomerbanden gewoon ruk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik merkte bij mijn auto zelfs dat mijn winterbanden voor nu ruk zijn. Met wat koud, nat weer zijn die nog dikke prima, maar in de sneeuw beduidend minder. Dat was dus een verkeerde gok om die nog niet te vervangen. :P Dan maar de halve dag met de auto van mijn vriendin op pad die wel vier vrijwel nieuwe winterbanden heeft. Volgende week nieuwe bandjes en direct combineren met nieuw onderhoud en apk. (vandaar ook pas volgende week en niet eerder)

Terug ontopic!
Ik had al een winterklusje aangekondigd: Het vervangen van de standaard knipperlichten op de super tenere door Rizoma knippertjes die ik nog had liggen. En ik denk dat er weer een paar japanners dubbel liggen van het lachen. Waarom zou je die lampjes immers netjes op een logische plek stekkerbaar maken?
Om de achterknippers te vervangen demonteert u (tel even mee):
- Zadel
- Duoseat
- Topkofferdrager
- Zijkofferbeugels en handgrepen (hier zitten tamper proof torx T50 in die ik speciaal voor dit doel heb moeten bestellen)
- Bagagedrager/afdekkap
- achterlichtunit
- en een paar boutjes uit het 'spatbord' onder het zadel om dit wat speling te geven.

Aan de voorkant demonteert u:
- het windscherm
- kuip links
- kuip rechts
- de optionele koplampbeschermer
- de koplampenunit
- een boutje links en rechts.
(mogelijk moet ik morgen nog iets meer demonteren om het moertje van de nieuwe knippers vast te kunnen draaien)

Vervolgens blijkt dat de stekker zo ver weg zit verstopt dat je gerust kunt zeggen dat de knipperlichten deel uitmaken van de kabelboom. Dus ik heb de knipperlichten gesloopt, de draden zo lang mogelijk gehouden, en daar stekkertjes aan gesoldeerd. Vervolgens achter de knippers gemonteerd, en toen was het wel mooi geweest voor vandaag.
Ik heb al gezien dat de adapterplaatjes voor niet netjes gaan passen, dus dat wordt nog leuk om dat mooi af te werken.

Bij de hornet gebruikte ik daar de originele rubberen mount voor, misschien moet ik hier ook zoiets verzinnen... Eens even over nadenken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Code rood weer voorbij! ALLEMAAL OP DE FIETS VANDAAG!!!!11 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Het was nog best glad op sommige plekken, maar heel aangekomen op de zaak. Met de auto welteverstaan :).
Er was een mini-koekblikje (VW Up) die niet eens de parkeerplek afkwam. Nog aangeboden om te helpen duwen, maar ze ging thuis werken.
Ik reed in 1 keer weg, met zomerbandjes, dezelfde parkeerplaats af :*)

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Osiris schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 01:13:
Code rood weer voorbij! ALLEMAAL OP DE FIETS VANDAAG!!!!11 :+
Nou, er staat niet voor niets bijna een uur file op mijn dagelijkse traject (A4 Den Haag -> Hoofddorp). Ik zit m nog even uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

noes schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:14:
[...]

Nou, er staat niet voor niets bijna een uur file op mijn dagelijkse traject (A4 Den Haag -> Hoofddorp). Ik zit m nog even uit ;)
Ah daar stond ik in ja. Maar ik was om 06.45 al in de auto :D. Geen motor inderdaad. Een hornet zonder windbescherming en geen handvatverwarming is daar niet echt geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

w4rguy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:18:
[...]

Ah daar stond ik in ja. Maar ik was om 06.45 al in de auto :D. Geen motor inderdaad. Een hornet zonder windbescherming en geen handvatverwarming is daar niet echt geschikt voor.
Was de weg alweer goed begaanbaar voor op de motor? Ligt hier in de wijk nog veel sneeuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

noes schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:58:
[...]

Was de weg alweer goed begaanbaar voor op de motor? Ligt hier in de wijk nog veel sneeuw.
In de wijken niet, ligt echt nog sneeuw/ijs/drap. En bij sommige knooppunten ligt er nog sneeuw op de buitenkant van de 2e rijbaan, daar zou ik echt mee uit kijken. Het ene moment is het schoon en 5 meter verder rijd je in je sneeuw. Ik zou het er niet op gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Bij Groningen regende het vanmorgen al, dus de sneeuw was vrij vlot weg.
Gisteravond terug naar huis was anders. 2* zo lang over gedaan. De hele route(75+% N-weg) was wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
noes schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:14:
[...]

Die file loopt alleen maar op ;)

Ik moet zeggen dat ik weinig problemen had. A2 en A12, maar rekeninghoudend dat het vandaag dinsdag is had ik geen noemenswaardige extra vertraging. Petje af voor de strooiers wat dat betreft d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

lolgast schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:24:
[...]

Die file loopt alleen maar op ;)

Ik moet zeggen dat ik weinig problemen had. A2 en A12, maar rekeninghoudend dat het vandaag dinsdag is had ik geen noemenswaardige extra vertraging. Petje af voor de strooiers wat dat betreft d:)b
Vandaag is ook weer een staking op de basisscholen. Dat maakt ook zeker verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

w4rguy schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:25:
[...]

Vandaag is ook weer een staking op de basisscholen. Dat maakt ook zeker verschil.
Denk het ook, meer thuiswerkers. Hoewel als collega's thuiswerken omdat ze op de kinderen moeten passen, gebeurt er echt niks ;) // offtopic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
noes schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:28:
[...]

Denk het ook, meer thuiswerkers. Hoewel als collega's thuiswerken omdat ze op de kinderen moeten passen, gebeurt er echt niks ;) // offtopic!
Ik heb zelf geen kinderen, maar vind het ook moeilijk te geloven dat je werk gedaan krijgt als je kinderen hebt rondlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

418O2 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:30:
[...]

Ik heb zelf geen kinderen, maar vind het ook moeilijk te geloven dat je werk gedaan krijgt als je kinderen hebt rondlopen
If <10 Then 0 :P
Ofzo, ik kan niet programmeren :+ Zijn ze wat ouder, dan kan je ze naar buiten gooien, een dagje laten gamen/spelen oid.

Hier in de wijk is het nog steeds één grote ijsbaan. Heb zelfs bijna geen scooters gezien vanochtend. Logisch ook wel.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
418O2 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:30:
[...]

Geloof me dat gaat echt niet. 12,5% efficiëntie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vrijdag schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:34:
[...]

If <10 Then 0 :P
Ofzo, ik kan niet programmeren :+ Zijn ze wat ouder, dan kan je ze naar buiten gooien, een dagje laten gamen/spelen oid.

Hier in de wijk is het nog steeds één grote ijsbaan. Heb zelfs bijna geen scooters gezien vanochtend. Logisch ook wel.
We hebben het over basisschoolleeftijd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

418O2 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:34:
[...]

We hebben het over basisschoolleeftijd toch?
Ja, ik bedoel dus, als ze jonger zijn dan tien ga je niks klaarkrijgen als je thuiswerkt ;) Zijn ze ouder, dan kunnen ze zichzelf wel vermaken. Hoewel... :P
* Vrijdag weet dus niks van programmeren, wel één en ander van kinderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik werk elke dinsdag thuis, en heb een kleine van 1.5. Die gaat dan ergens anders heen, of er is hier oppas. Anders krijg ik echt helemaal niets gedaan :P

Die thuiswerkdag komt nu wel goed uit, hier in Alphen ad Rijn ligt nog een aardig pak sneeuw. Het is niet aangevroren vannacht, maar echt verdwijnen doet het ook nog niet echt. Morgen weer op de brommert naar het werk moet echter wel kunnen denk ik :)

Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.