Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.306 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:00

A13X

Dude

Motor optie in Google maps gevonden in India

https://androidworld.nl/a...aps-motorfiets-reisoptie/

Hopelijk later ook routes inladen en genereren :)

@Bommes

[ Voor 11% gewijzigd door A13X op 06-12-2017 20:47 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Maegrim schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:41:
[...]

Alarm op m'n ktm er laatst afgehaald en verkocht, af en toe veel te vaak lag de startonderbreker dwars :')
BMW alarm is juist erg fijn. Merk er niks van, behalve een piep bij in- en uitschakelen*. Na ongeveer 6 weken stilstand (heb de fazer vroeg dit jaar) was de accu na een kwartiertje laden weer vol. Ook dat is dus prima :)

*: en een hoop kabaal toen iemand de uitlaat jatten wilde.

Raym09 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:47:

Hopelijk later ook routes inladen en genereren :)

@Bommes
[video]
Vet filmpje :)

[ Voor 20% gewijzigd door noes op 06-12-2017 22:22 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:36
Of gewoon zorgen dat je vriendin zelf gaat rijden, mijn vriendin rijd nu zelf ook motor dus krijg nooit meer vragen. Het is nu vaker dat ik mij zorgen maak om haar als andersom :P

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:39

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:26:
Ik had vandaag panne joh!

...

Making Alp great again 8).
Eh, copyright. :+

Cdi's zijn wel een bekend probleem, daar weet iedere Alp eigenaar wel van.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:11
HTT-Thalan schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:26:
Ik had vandaag panne joh!

Hele rit snelweg gedaan, Maarssen naar Breda, en net toen ik bij het stoplicht rondweg Noord stond (gelukkig bij Breda dus) viel de toerenteller weg, begon de motor onregelmatig te lopen en reed ik nog op één cylinder. Gelukkig heb ik wat rij-ervaring op de Duke van @caesar1000, dus ook met 50% minder vermogen lukte het me nog naar huis te pruttelen door de avondspits :7.

Gelukkig had ik nog een reserve-CDI van de sloop-alp (achtergehouden voor precies dit scenario) en na wat wiebelen aan de draadjes de conclusie getrokken dat het de achterste CDI moest zijn. Na vervangen hiervan liep alles weer netjes, dus we gaan kijken of het hiermee opgelost is.

Nu trok het blok de laatste tijd al (meer) valse lucht en zie ik nu ook steeds meer lekkage bij de pakking van de voorste cylinder, dus ik ga die tegoedbon in de vorm van gratis geleverde onderdelen van de sloop-alp aan mijn clubdealer binnenkort maar eens innen om een dagje te sleutelen. Making Alp great again 8).
CDI of spanningsregelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:31

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Als het de spanningsregelaar was geweest had ik andere symptomen gehad. Ik had nu maar 1 uitvallende cylinder plus de toerenteller. Dat is wel heel typisch een cdi dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Elke keer als ik CDI lees, moet ik denken aan een diesel. Kan het echt niet helpen :/

Wel prettig dat je dat onderdeel nog had liggen @HTT-Thalan, volgende keer maar in je koffer doen? :9

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:38:
[...]

Als het de spanningsregelaar was geweest had ik andere symptomen gehad. Ik had nu maar 1 uitvallende cylinder plus de toerenteller. Dat is wel heel typisch een cdi dingetje.
Ok, ja ik weet dat de spanningsregelaars ook kut zijn (uit ervaring :( )
Maar geluk dat je een reserve hebt want die CDI's zijn ook niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
CDI is een typisch TA kwaaltje. Net als spaken die los raken bij de velg |:(
Stond laatst met een afgebroken koppelingskabel. Misschien toch maar eens zo'n nood kabeltje + tonnetje toevoegen aan de rugzak. :*)

Ben benieuwd hoe de rest van de week gaat worden. Er komen steeds meer sneeuwvlokjes in het weerbericht te staan.

[ Voor 13% gewijzigd door wilco1985 op 07-12-2017 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
wd200 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:19:
[...]

Nice wat is het merk en type?
Volgens mij zijn het deze: https://www.yamaha-motor....E-F2960-00-00/details.acc

Genuine Yamaha Grip Heaters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Frans92 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:45:
Elke keer als ik CDI lees, moet ik denken aan een diesel. Kan het echt niet helpen :/

Wel prettig dat je dat onderdeel nog had liggen @HTT-Thalan, volgende keer maar in je koffer doen? :9
Wie zegt er dat dit niet zo was? Ik heb voor langere ritten standaard een cdi mee, wat olie, een multi sleutel, Zakmes, Ducttape en een spanband :9.

Binnenkort maar weer een sloper kopen voor meer reserve spul :D.
kneusteun schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:00:
[...]

Ok, ja ik weet dat de spanningsregelaars ook kut zijn (uit ervaring :( )
Maar geluk dat je een reserve hebt want die CDI's zijn ook niet goedkoop.
Klopt. Ik overweeg na dit incident (ik had niet verwacht mijn reserve-cdi zo snel nodig te hebben) wel de aanschaf van een digitale CDI, een man in duitsland maakt die juist vanwege de onbetrouwbaarheid van die ouwe dingen.
wilco1985 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:12:
[...]

Stond laatst met een afgebroken koppelingskabel. Misschien toch maar eens zo'n nood kabeltje + tonnetje toevoegen aan de rugzak. :*)

Ben benieuwd hoe de rest van de week gaat worden. Er komen steeds meer sneeuwvlokjes in het weerbericht te staan.
Dat die spaken loslaten komt omdat de velgen van pisbakkenalu zijn gemaakt die gewoon onder je kont wegrotten. Mijn achtervelg had bij het verwisselen van de band al wat beginnende plekken, dus die hebben we gelijk weggeschuurd en in de alulak gezet (binnenzijde).

Ik moet van de oude sloop-alp alleen nog het frame kwijt, de voorvork en wat klein spul waarvan de helft waarschijnlijk de container in gaat, verweerde koelslangen, kapot plastic enzo. Ik ga zo zachtjes aan weer zoeken naar een nieuwe donor, er zijn nog altijd van die figuren die een prachtige (klassieke) motor complete verwaarlozen tot op het punt dat het rijdende death-traps worden, daar trek ik dan profijt van.

Het voelde wel stoer, thuiskomen met een hakkelende motor die op één poot loopt, en dan gewoon even je dopsleutel tevoorschijn toveren en het in tien minuten repareren B-).

[ Voor 63% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-12-2017 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik rij liever een motor die simpelweg niet uitvalt om mee te beginnen, maar dat ben ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik moet toch zeggen dat als ik dit allemaal zo lees wel erg blij ben met de Gixxer. :+

Echt 0 issues op een falende accu na dan. :P

En veel olie, banden en remmetjes. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:52:
Ik moet toch zeggen dat als ik dit allemaal zo lees wel erg blij ben met de Gixxer. :+

Echt 0 issues op een falende accu na dan. :P

En veel olie, banden en remmetjes. :+
En kappen :>

Raym rent hard weg :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:32:
[...]

En kappen :>

Raym rent hard weg :+
Ik was zo ondankbaar dat ik haar neer heb gelegd :+

O en opperprutser, nooit van de me tags gehoord zeker? ;)

/me Joopie slaps @Raym09 with a large spanner :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Joopieboy schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:40:
[...]

Ik was zo ondankbaar dat ik haar neer heb gelegd :+

O en opperprutser, nooit van de me tags gehoord zeker? ;)

/me Joopie slaps @Raym09 with a large spanner :+
ach de een kent niet alle tags de ander legt z'n motor neer....heeft het eerste toch mijn voorkeur :9

/me was al weggerend :w

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Osiris schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:37:
Ik rij liever een motor die simpelweg niet uitvalt om mee te beginnen, maar dat ben ik :+
Ik ben benieuwd welke motor dat is?
Want ik ken geen enkele fabrikant die je die garantie geeft :/

Elk model heeft wel zijn zwakke punten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:46:
[...]

Ik ben benieuwd welke motor dat is?
Want ik ken geen enkele fabrikant die je die garantie geeft :/

Elk model heeft wel zijn zwakke punten helaas.
Kawasaki ZZR-1400 uit 2009/2010 *D

Heeft vast ook zwakke punten, geen idee welke :D Ignorance is bliss :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
wilco1985 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:12:
[...]

CDI is een minder kwaaltje dan de spanningsregelaar dacht ik.
Ik heb wel een extra spanningsregelaar bij me en een tube om de brandstof pomp te omzeilen.

Voro de rest is de ANWB er wel.

Gelukkig nog maar 1x gehad dat mijn spanningsregelaar het begaf, en dat is gewoon iets wat bij heel veel motoren kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Osiris schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:47:
[...]

Kawasaki ZZR-1400 uit 2009/2010 *D

Heeft vast ook zwakke punten, geen idee welke :D Ignorance is bliss :P
Die gaat ook wel kapot hoor ;)
Het is een kwestie van geduld.

Volgens mij de rear shock en de sprockets bij dit model ;) gelukkig niks belangrijks verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 09:27

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, setje onderhoudsspul voor de Caponord besteld. Voor de winter maar weer 10W40 ipv 15W50 erin, doet hij het toch beter op sochtends vroeg in de kou :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
kneusteun schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:50:
[...]

Die gaat ook wel kapot hoor ;)
Het is een kwestie van geduld.
:P Uiteraard uiteraard..
kneusteun schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:50:
Volgens mij de rear shock en de sprockets bij dit model ;) gelukkig niks belangrijks verder :)
Sprockets? Als in, die van je ketting? Die je toch mee-vervangt als je ketting vervangen dient te worden?
Chakotay schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:55:
Zo, setje onderhoudsspul voor de Caponord besteld. Voor de winter maar weer 10W40 ipv 15W50 erin, doet hij het toch beter op sochtends vroeg in de kou :)
Moet eigenlijk deze vrije week ook even de olie vervangen.. De troep die Moto-Zoom d'r ingegooid heeft.. :X Geen idee welke, maar na een paar 100 km schakelt de ZZR alweer veel minder vloeiend. Wat ik de vorige keer ook kreeg na enkele duizenden km's pas :o

[ Voor 33% gewijzigd door Osiris op 07-12-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:55:
Moet eigenlijk deze vrije week ook even de olie vervangen.. De troep die Moto-Zoom d'r ingegooid heeft.. :X Geen idee welke, maar na een paar 100 km schakelt de ZZR alweer veel minder vloeiend. Wat ik de vorige keer ook kreeg na enkele duizenden km's pas :o
Als ik een tip mag geven, gooi er alleen olie van een samenstelling die de fabrikant van je motor voorschrijft. De oliekanaaltjes in motorblokken hebben vaak de dikte van een naald je kunt wel raden wat er op termijn gebeurt als je er te dikke of te dunne motorolie in je blok doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Naalddik, true, maar vergeet niet dat er wel druk achter staat en vloeibare olie vrij dun is, of het nou 15w60 of 0w30 is. Koude olie zal wellicht wat lastig op de juiste plekken komen, maar dikke olie loopt ook moeilijker weg (blijft meer film achter).

Blijft dat voorschrift volgen altijd het veiligste is, maar als je merkt (of een community merkt) dat een stapje dikker of dunner beter werkt, zou ik dat risico wel aandurven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 17:11:
[...]

Als ik een tip mag geven, gooi er alleen olie van een samenstelling die de fabrikant van je motor voorschrijft. De oliekanaaltjes in motorblokken hebben vaak de dikte van een naald je kunt wel raden wat er op termijn gebeurt als je er te dikke of te dunne motorolie in je blok doet ;)
Kawa zegt 10W40 in 't boekje en dat hebben zowel MotoZoom (volgens de factuur) als ik d'r ingemieterd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hmz, mijn broek (Alpinestars Andes) is doorgelekt onderweg naar huis net... Toch maar eens naar nieuw spul gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:47:
[...]

CDI is een minder kwaaltje dan de spanningsregelaar dacht ik.
Ik heb wel een extra spanningsregelaar bij me en een tube om de brandstof pomp te omzeilen.

Voro de rest is de ANWB er wel.

Gelukkig nog maar 1x gehad dat mijn spanningsregelaar het begaf, en dat is gewoon iets wat bij heel veel motoren kan gebeuren.
Het is inderdaad zo dat de spanningsregelaar daar niet ideaal zit vanuit het koelingsperspectief, maar het voornaamste probleem op de Alpjes en Twins is niet de regelaar, maar de verbindingen. Die stekkers zijn niet echt geweldig en na verloop van tijd gaan die verbindingen corroderen. Dat betekent dat er steeds meer weerstand gegeven word door die specifieke (slechte) connectie, wat extra belasting op het elektrische systeem geeft. De spanningsregelaar op deze motoren is matig gekoeld, waardoor die het dus het eerste begeeft. De regelaar is dus een symptoom en geen oorzaak.

Maar goed, als je de ruimte hebt, kan het nooit kwaad, die dingen zijn klein zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:48

Vrijdag

De Zwarte

Was daar niet zo'n trucje voor dat je er een passieve heatsink op kan plakken? Of hoorde dat nou bij een andere motor?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:08:
[...]

Het is inderdaad zo dat de spanningsregelaar daar niet ideaal zit vanuit het koelingsperspectief, maar het voornaamste probleem op de Alpjes en Twins is niet de regelaar, maar de verbindingen. Die stekkers zijn niet echt geweldig en na verloop van tijd gaan die verbindingen corroderen. Dat betekent dat er steeds meer weerstand gegeven word door die specifieke (slechte) connectie, wat extra belasting op het elektrische systeem geeft. De spanningsregelaar op deze motoren is matig gekoeld, waardoor die het dus het eerste begeeft. De regelaar is dus een symptoom en geen oorzaak.

Maar goed, als je de ruimte hebt, kan het nooit kwaad, die dingen zijn klein zat.
Niet helemaal, de techniek is niet echt optimaal (lees: goedkoop) waardoor dit probleem ontstaat.
Wanneer je er mosfets opzet dan is het probleem zo goed als verholpen, alleen zijn die in NL wat lastig te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Lekker droog gebleven :) happy met mijn Richa c-change set. (alleen mijn voeten mochten gaan zwemmen, had het weerbericht vanmorgen niet goed gelezen en had dus niet-waterdichte schoenen aan. DOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:44:
[...]

ach de een kent niet alle tags de ander legt z'n motor neer....heeft het eerste toch mijn voorkeur :9

/me was al weggerend :w
}:|

Zeg! /me Gooit knuppel na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vrijdag schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:11:
Was daar niet zo'n trucje voor dat je er een passieve heatsink op kan plakken? Of hoorde dat nou bij een andere motor?
Die zit er gewoon fabrieks-af al op hoor :P.

@kneusteun: ik zal het in de gaten houden, mocht ik zo'n upgrade tegenkomen kan het dus de moeite waard zijn :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ah joh, niets van aantrekken! Overkomt de beste! Zegt ondergetekende, a.k.a. "de beste" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Osiris schreef op donderdag 7 december 2017 @ 23:55:
[...]

Ah joh, niets van aantrekken! Overkomt de beste! Zegt ondergetekende, a.k.a. "de beste" :+
/me gelukkig weet hij nog niet dat ik ook de halve kuip van mijn eerste CBR in puin heb gelegd.... O-)

Iets met -10, gladde bocht, hoge stoeprand en gras......stoeprand had nog jaren een mooie buts erin waar mijn middenbok hem had geraakt....

edit: en dat op misschien 100mtr van huis af.....

[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 08-12-2017 08:26 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Tja, Zo ging het ook met mijn eerste motor, een kilometer van huis af, rustig over een rotonde en het volgende moment lag ik op de grond en zag ik de motor tegen de stoeprand glijden..

Vandaag had ik ook mazzel, maar dan met de auto. Achterkant breekt opeens uit op een afrit die ik dagelijks neem(en met hogere snelheden dan vandaag..) :X

Een ongeval blijft in een klein, onverwachts hoekje zitten..

[ Voor 8% gewijzigd door darkkingll op 08-12-2017 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, weinig motoren op de weg vandaag... Ik heb ook de eerste sneeuw gezien, de boog van de N11 naar de A12 was opeens wit. Zou daar een verband tussen zijn? :+

Mijn pinlock zit nu wel eindelijk weer goed, niet beslagen ondanks natte sneeuw op het vizier *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:52:
Hm, weinig motoren op de weg vandaag... Ik heb ook de eerste sneeuw gezien, de boog van de N11 naar de A12 was opeens wit. Zou daar een verband tussen zijn? :+

Mijn pinlock zit nu wel eindelijk weer goed, niet beslagen ondanks natte sneeuw op het vizier *O*
Heb idd maar de auto gepakt vandaag, maar meer vanwege de flinke verkoudheid die me sinds woensdag plaagt dan het weer. Hoewel, toen ik in de regen+sneeuwbuien reed was ik ook wel blij met het dak boven me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm over een eerste motor kan ik ook een mooi verhaal vertellen, denk de meesten dat wel kennen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Vanochtend stond ik mijn boterhammetjes te smeren en opeens een partij herrie van buiten. Buitje hagel, waardoor in 5 minuten alles wit was. Toen maar het wijze besluit genomen om toch de auto maar te pakken.
Onderweg nog 2 hagelbuien gehad, erg blij dat ik ingeblikt zat :)

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:37:
Mm over een eerste motor kan ik ook een mooi verhaal vertellen, denk de meesten dat wel kennen. :+
Ik niet, de mijne was na 4 dagen al gestolen :(

(en die 2 erna heb ik ook nog niet stukgemaakt ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door noes op 08-12-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
noes schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:41:
[...]

Ik niet, de mijne was na 4 dagen al gestolen :(

(en die 2 erna heb ik ook nog niet stukgemaakt ;) )
Dat is een verhaal opzich dan over je eerste motor :P

Vandaag ook toch maar weer de auto gepakt. Vind t net te winters worden dit weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 16:41
Joopieboy schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:37:
Vertel :9 . Ik heb morgen een afspraak bij de dealer om is even wat opties te bekijken wat er mogelijk is en wat de prijzen zijn. Ga nog niks kopen, want heb me rijbewijs nog niet, maar deze voorpret is natuurlijk wel tof :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zo kijken of ik vanmiddag op weg naar huis nog een beetje sneeuw krijg. Vond vanmorgen hagel wel leuk op de motor :)

Ach het kan altijd erger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Wat voor banden heb je d'r onder dan? :o Die Monster heeft overduidelijk geschikte sloffen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:44:
Zo kijken of ik vanmiddag op weg naar huis nog een beetje sneeuw krijg. Vond vanmorgen hagel wel leuk op de motor :)

[video]
Knap dat ie nog standaard als je het zo buiten neerzet zonder motorhoes :P

Ander vraagje; Iemand hier die een Yamaha TDM900 heeft? Heb een vraagje over dit model. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
Vanmorgen ook sneeuw gehad onderweg. Zag de bui al hangen dus snel regenpak aangetrokken. Ondanks dat de naam misschien anders doet vermoeden werkt het ook bij sneeuw :+
Gelukkig bleef het niet liggen dus verder weinig spannends. Alleen een partij kouwe klauwen niet normaal.

En altijd de standaard opmerkingen bij de pomp lekker he motorrijden met dit weer? Yup motorrijden is niet voor iedereen weggelegd. Ik heb tien keer zo veel plezier van de liters die ik in de motor gooi dan jij ooit zal hebben met je blik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Willem30 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:18:
[...]
Ander vraagje; Iemand hier die een Yamaha TDM900 heeft? Heb een vraagje over dit model. :)
Back from the dead!

Vertel. Heb dit model een lange tijd gehad, misschien kan ik je helpen.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

wilco1985 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:23:
Vanmorgen ook sneeuw gehad onderweg. Zag de bui al hangen dus snel regenpak aangetrokken. Ondanks dat de naam misschien anders doet vermoeden werkt het ook bij sneeuw :+
Gelukkig bleef het niet liggen dus verder weinig spannends. Alleen een partij kouwe klauwen niet normaal.

En altijd de standaard opmerkingen bij de pomp lekker he motorrijden met dit weer? Yup motorrijden is niet voor iedereen weggelegd. Ik heb tien keer zo veel plezier van de liters die ik in de motor gooi dan jij ooit zal hebben met je blik :)
Laat de luie mens maar lekker hun dagelijkse tripje als verplichting maken. Andere mensen (lees: motorrijders) halen meer plezier uit diezelfde kilometers :D

al moet ik zeggen, gister werd ik binnendoor gestuurd met de auto en kwam ik op een polderweggetje wat erg veel weg had van een rallyparcour. Prima vermaakt, zelfs op 4 wielen :)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:31
Ricepuppet schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:36:
[...]

Back from the dead!

Heb er ook één, dus roep maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 22:08
Ricepuppet schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:36:
[...]

Back from the dead!

Heb een TDM900 op het oog met 113.000km op de teller uit 2004. Klopt het dat daar makkelijk nog een ton mee gereden kan worden? Verder nog aandachtspunten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w4rguy schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:16:
[...]
al moet ik zeggen, gister werd ik binnendoor gestuurd met de auto en kwam ik op een polderweggetje wat erg veel weg had van een rallyparcour. Prima vermaakt, zelfs op 4 wielen :)
Er is iets met 4 wielen dat ik net zo leuk of zelfs leuker vind dan motorrijden en dat is met 4x4's in bijv. IJsland rijden _/-\o_ :9~

Dit soort werk dus :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
-- Foutje. sorry

[ Voor 95% gewijzigd door SlideR NL op 08-12-2017 14:15 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:12:
Wat voor banden heb je d'r onder dan? :o Die Monster heeft overduidelijk geschikte sloffen. :P
Continental TKC80 met studs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:28:
[...]

Continental TKC80 met studs :)
Die passen volgens Continental niet onder m'n ZZR :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter

Je hebt (seizoensgebonden) motorrijders en je hebt (diehard) motorrijders. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KyDTU7fH6bz7EKcVKPwMw5Hf/full.jpg

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:44:

[video]
Blijkbaar had ik vandaag prima door de slush naar kantoor gekund dus. Had me twee files gescheeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:48

Vrijdag

De Zwarte

caesar1000 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:35:
[...]

[afbeelding]
Ik ben een die-hard mooi weer poser. Best of both worlds 8) :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

NL-RaVeR schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:12:
[...]

Vertel :9 . Ik heb morgen een afspraak bij de dealer om is even wat opties te bekijken wat er mogelijk is en wat de prijzen zijn. Ga nog niks kopen, want heb me rijbewijs nog niet, maar deze voorpret is natuurlijk wel tof :D
Binnen een kwartier na ophalen onder de vangrail gezet op een oprit, werd ie niet beter van. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
caesar1000 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:35:
[...]

[afbeelding]
Vanavond had ik liever bij de eerste groep gehoord. Ik woon midden in de polder waar dus niet aan strooien gedaan wordt. Volledige weg wit en sneeuw horizontaal. Vizier stukje open en een hand aan de zijkant om de sneeuw er een beetje uit te houden. Ben maar van de voorrem afgebleven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Toen ik net de hagel horizontaal voorbij zag komen was ik blij dat ik in een lekker verwarmde auto zat! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo hier ook, godkolere dat ging tekeer :X

Respect voor de doorrijders ook hoor... Ik ben een 1,5 week geleden afgehaakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilco1985 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:48:
[...]

... Ben maar van de voorrem afgebleven :+
Zowel in de auto als op de motor is het bij sneeuw verboden om te remmen... :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Begonnen zonder auto ergens in 2003 ofzo, stug vol de winter in. Ging prima met de CBR zelfs met - 10 tot mijn achterband in de op een na laatste bocht weg gleed. Lukte om hem overeind te houden, maar daardoor schoot ik een stoeprand op van een cm of 12 en reed ik het gras in met daarop een laagje sneeuw :| dag kuip.....

Een 10 jaar later weer een jaartje of 5-6 woonwerk gedaan op de motor, scheelde een 2e auto. Mezelf ook wel eens "vergist" aka thuis mooi gestrooide wegen 8) , A50 niks :) , A15 niks :) , A326 -O- k* slush op de weg, afslag Elden :X gloeiende poedersneeuw.... Parkeerterrein werk..... ;( Ijsplaat

Ging mijn toenmalige vrouw woonwerken op de motor, flinke storm met hagel. Belletje, durf niet terug kun jij even komen, rij ik de auto terug en jij de motor. O-) was een erg interessant ritje.

Vind het nu wel gezegend, heb de auto toch voor de deur staan. Kan sowieso al niet elke dag door de gedeelde voogdij voor mij dochter (die nog lang niet achterop kan). Pak wel lekker de auto, woonwerk is sowieso 95% auto(snel) weg en weinig interessant op de motor.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:29:
Zo hier ook, godkolere dat ging tekeer :X

Respect voor de doorrijders ook hoor... Ik ben een 1,5 week geleden afgehaakt. :+
Ik merk aan mezelf dat ik hierdoor (ook in de auto) de rij-omstandigheden meer ga respecteren. Ik bedoel, je leert op de motor al veel verder vooruit kijken en anticiperen op gevaar, en nu ga je ook nog slimmer om met slechte weersomstandigheden (ook als je niet het hele jaar doorrijdt).

Je bent nog steeds kwetsbaarder dan in de auto natuurlijk, maar mijn onderbuikgevoel is dat motorrijders die op deze manier hun rijgedrag verbeteren toch wel veiliger zijn in het verkeer dan gasten die 1000km per jaar maken bij 25+ graden buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Willem30 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 14:02:
[...]

Heb een TDM900 op het oog met 113.000km op de teller uit 2004. Klopt het dat daar makkelijk nog een ton mee gereden kan worden? Verder nog aandachtspunten ?
Mijn had bijna dezelfde kilometer stand, maar was uit 2005.

Ding reed nog steeds perfect. Enige reden dat ik hem weg heb gedaan destijds was omdat te gierig was voor een ander model.

Soms mis ik hem nog wel. Een collega op werk die ik af en toe in de motor stalling tegen kom heeft er een. Paar keer samen weg gereden de snelweg op; ik weet nog steeds niet wie hij is voor de rest :P

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Als de doorrijders ook maar accepteren dat het soms gewoon echt onverantwoordelijk is. Zojuist moest ik even in lage Vuursche zijn. Dus even een stukje bossen meegepikt, altijd leuk met dit weer. Rij je ineens op een treintje auto's wat 40 ipv 80 rijdt. Blijkt er een mafketel op een motor voor te rijden die niet harder durft. Goed te begrijpen aangezien de natte sneeuw zich ophoopte op de weg en het echt verradelijk glad was op sommige plaatsen. Resultaat boel gefrustreerde automobilisten die gaan inhalen terwijl het soms niet helemaal verantwoordelijk is. Vraag me echt af wat er in het hoofd van zo'n persoon omgaat. Eenmaal thuis zou hij dan denken dat het een goede keuze was om met de motor te gaan :/.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

@xos De weg is van iedereen en er is geen minimumsnelheid. Dus hij doet niets verkeerd. De mensen die inhalen zijn fout bezig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• xos

xos

Had al verwacht dat die reactie zou komen. Praktijk en theorie zijn iets anders. Op het moment dat je de helft van de toegestande snelheid rijdt door angst en een bewuste keuze hebt gemaakt om zo de weg op te gaan kan je van mij weinig sympathie verwachten. Neemt niet weg dat inhalen op een gevaarlijke manier onverantwoord is, maar het is wel iets menselijk. Er is een reden dat je tijdens rijles aanleert om vmax + een klein beetje te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:36:
@xos De weg is van iedereen en er is geen minimumsnelheid. Dus hij doet niets verkeerd. De mensen die inhalen zijn fout bezig.
Bullshit. Als jij achter iemand hangt die 40 rijd op een 80 weg raak je ook geïrriteerd en ga je inhalen. Of blijf jij altijd netjes achter een tractor hangen 10km lang ? Als je niet met een normale snelheid kan rijden met de motor, dan hoor je niet op de weg.

Verder wel eens met wat xos zegt. Mensen zeggen wel vaak dat iemand een bikkel is om met slecht weer te rijden, maar wanneer het spekglad is vind ik iemand eerder dom dan een bikkel.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 09-12-2017 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:46
Er geldt geen minimumsnelheid voor wegverkeer. Als u te langzaam rijdt kunt u wel het overige verkeer hinderen of in gevaar brengen. U krijgt dan een boete.
De toegestane snelheid contstant halveren qua tempo valt in mijn ogen gewoon onder het in gevaar brengen van het overige verkeer. Dan kun je lullen als brugman, maar in de situatie die xos schetst valt weinig te rechtvaardigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als iemand iets post over een vrouw van 85 die 70km/u rijd op de snelweg roept iedereen hard dat het rijbewijs afgepakt moet worden. Rijd een motor 40 waar je 80 mag is het wel ok ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 16:41
Joopieboy schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:28:
[...]
Binnen een kwartier na ophalen onder de vangrail gezet op een oprit, werd ie niet beter van. :+
:'( zonde man! Zelf geen schade aan over gehouden mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Een gedeukt ego :+ En pijn in de beurs...

Maar nee volledig leren race pak aan met rugprotector en alles, paar beurze plekken en verder niks. :)
HTT-Thalan schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:07:
[...]

Ik merk aan mezelf dat ik hierdoor (ook in de auto) de rij-omstandigheden meer ga respecteren. Ik bedoel, je leert op de motor al veel verder vooruit kijken en anticiperen op gevaar, en nu ga je ook nog slimmer om met slechte weersomstandigheden (ook als je niet het hele jaar doorrijdt).

Je bent nog steeds kwetsbaarder dan in de auto natuurlijk, maar mijn onderbuikgevoel is dat motorrijders die op deze manier hun rijgedrag verbeteren toch wel veiliger zijn in het verkeer dan gasten die 1000km per jaar maken bij 25+ graden buiten.
Haha ja precies... Altijd leuk te zien als ze vierkant en hakerig voorbij komen (losgelaten worden) als het ineens 20 graden is.

Met de auto heb je idd veel minder besef, met die Swift Sport ook, o hij slipt even door, nja boeiend... Met de motor is het heel anders. :Y

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 09-12-2017 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik ga 't maandagmiddag wel meemaken :+

Dienst waarbij de kans groot is dat ik de laatste trein terug niet haal, dus motor it is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach de sneeuw/ijszooi is hier alweer zo goed als weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
PilatuS schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 16:20:
Als iemand iets post over een vrouw van 85 die 70km/u rijd op de snelweg roept iedereen hard dat het rijbewijs afgepakt moet worden. Rijd een motor 40 waar je 80 mag is het wel ok ?
Als het erg glad ligt? Tja... Dan zou ik het dat oude vrouwtje ook vergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je heb echte mannen en je hebt sponsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Ik denk dat je, ongeacht motor of autorijder, altijd moet proberen in te schatten of iets verstandig is. Met het weer van vrijdag en wat ze voor morgen voorspeld hebben, dan ga je mij echt niet met de motor op de weg vinden. En als ik weg moet met de auto zal dat op gepaste snelheid gebeuren op basis van de omstandigheden op dat moment.

Het kan dus zijn dat die motor rijder dacht dat het allemaal wel mee zou vallen maar dat toch anders bleek. Goede les voor volgende keer in mijn ogen. Daarnaast zou ik er wel begrip voor hebben dat hij dan langzamer rijd ivm de omstandigheden. Ik snap sowieso mensen niet die zo snel boos worden als ze 5 minuten later thuis zijn omdat ze langzamer moesten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedere weggebruiker heeft de verantwoordelijkheid om in te schatten of het verantwoord is. Maar daar iets van vinden is de taak van de politie en niet van andere weggebruikers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos

xos

Volgens mij heeft iedereen recht op een eigen mening en mag iemand best iets vinden van iemand anders zijn actie 8)7. Of dat strafbaar is mag de politie uitzoeken. Voor dit soort momenten is artikel 5 in het leven geroepen die een agent een middel geeft om in te grijpen naar eigen inzicht.

Maar mocht je een verkeerde keuze hebben gemaakt dan handel je daar toch naar? En met 40 km/h rijden op een doorgaande 80 weg is niet handelen, dat is gewoon dom doorzetten van een verkeerde keuze. Hij had ook over het fietspad kunnen rijden met 20 km/h. Volgens de wet is dat wel strafbaar maar met aangepast snelheid een stuk veiliger voor hem en de rest van het verkeer. Je moet wel een hele zure agent tegenkomen die je dan een bekeuring geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 15:32

Sorbo

Uw hulp in huis!

maximiliaan_nl schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:38[/message]:
[...]

* Sorbo is een spons :+

Vanochtend even een stukje gereden, wat toch wel weer erg lekker was. Achteraf een beetje spijt dat ik niet een (kort) rondje door de omgeving gemaakt heb, maar direct naar de garage ben gereden.

Heb 'm vanochtend naar winterstalling gebracht. Een aantal factoren maken dat ik het niet verstandig vond om op dit moment nog verder te rijden.

- De motor kan op dit moment niet uit de kou en aan een druppellader staan bij mij thuis
- Ik denk niet dat het verstandig is om met 2 maanden ervaring met dit weer te rijden. Nu valt het nog mee, maar het zal er de komende weken niet prettiger op worden
- De doorbloeding in mn handen en voeten is echt ruk, dus na ~10 minuutjes rijden met deze temperaturen zijn ze zo dood als een pier.

Doel is om 'm ten tijde van de Motorbeurs in februari weer terug te hebben, dan een setje verwarmde handschoenen te scoren en komend voorjaar weer te kunnen knallen :D Ik zie net dat het nog 74 nachtjes slapen is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:02
Verwijderd schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:38:
[...]

Je bent pas echt een man als je tijdens de sneeuwbuien van vrijdag op de snelweg gaat file filteren op de motor. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

cyntax schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:38:
[...]

Je bent pas echt een man als je tijdens de sneeuwbuien van vrijdag op de snelweg gaat file filteren op de motor. :+
Als je dan eens gewoon tegen je werkgever zegt dat je vanuit huis blijft werken.... Toon je pas écht verantwoording :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Ik zou eerder zeggen levensmoe en je mist een paar chromosomen...

Net op de A2 na Utrecht nog een Tenere gespot, vlak voor de sneeuwbui voor Den Bosch, arme ziel. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ach, die zou daar wel tegen moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zijn ziel? Wss wel, ego en motor wat minder :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Osiris schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:44:
Ach, die zou daar wel tegen moeten kunnen.
Die Tenere wél, maar je gaat met zo'n weer hopenlijk niet bewust de weg op met je motor om willens én wetens in een sneeuwbui terecht te komen.

Half autorijdend Nederland rijdt tegenwoordig met winterbanden onder z'n auto én denkt daarmee ook gewoon 130+ te kunnen rijden... ... Zit je daar met je slecht zichtbare motor even in een sneeuwbui tussen "iets" sneller rijdend verkeer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Da's waar. Maar hierboven had iemand 't ook al over een TC80 (ofzo) set banden met noppen.

Er zijn denk ik heus wel situaties van materiaal te bedenken die prima met 100 km/h door een sneeuwbuitje kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:49:
[...]

Die Tenere wél, maar je gaat met zo'n weer hopenlijk niet bewust de weg op met je motor om willens én wetens in een sneeuwbui terecht te komen.

Half autorijdend Nederland rijdt tegenwoordig met winterbanden onder z'n auto én denkt daarmee ook gewoon 130+ te kunnen rijden... ... Zit je daar met je slecht zichtbare motor even in een sneeuwbui tussen "iets" sneller rijdend verkeer.....
Zo een auto in de slip kop je niet even terug zeg maar :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:58:
[...]

Zo een auto in de slip kop je niet even terug zeg maar :Y
Hier net vanwege m'n werk nog even contact gehad met RWS. Wegen hier in de regio zijn inmiddels allemaal redelijk "droog" en er wordt vannacht 5 - 10 Cm. sneeuw verwacht dus 't spul blijft ook liggen in de ochtend....

Schiphol "Canceled" inmiddels ook al best veel... :>

[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 10-12-2017 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01:46
Mijn motor staat inmiddels volgens mij ongeveer een maandje in de schuur nu. Ik heb het heel snel koud en laatst (volgens mij 5 november) op de motor via de autoweg gereden. Gelijk ziek xD

Maarrr... nu het volgende.. Hij staat nu gewoon in de schuur zonder lader. Nu weet ik niet of dat een slim idee is. Ik wil hem gewoon weer pakken als de temperatuur weer een beetje normaal wordt (half maart gok ik). Kan hij zonder lader staan of is het slim om hem toch aan iets van stroom te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mamorunl schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 23:18:
Mijn motor staat inmiddels volgens mij ongeveer een maandje in de schuur nu. Ik heb het heel snel koud en laatst (volgens mij 5 november) op de motor via de autoweg gereden. Gelijk ziek xD

Maarrr... nu het volgende.. Hij staat nu gewoon in de schuur zonder lader. Nu weet ik niet of dat een slim idee is. Ik wil hem gewoon weer pakken als de temperatuur weer een beetje normaal wordt (half maart gok ik). Kan hij zonder lader staan of is het slim om hem toch aan iets van stroom te hangen?
Wat voor een motor is 't? Bij de wat oudere motoren kun je de accu er gewoon zonder problemen uitpakken en tijdelijk binnen (in huis) verwarmd en droog stallen. Zet je dat ding dan in 't voorjaar weer terug dan start je motor (meestal) wel gewoon maar ga je daarna alsnog 't best even meteen een stukje rijden om 'm weer vól te laden.

Als je een moderne fiets met CAN-BUS en vaak ook wat alarm "meuk" langer zonder stroom zet kun je wel eens een heel ander probleem gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
wimmel_1 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 23:47:
[...]

Wat voor een motor is 't? Bij de wat oudere motoren kun je de accu er gewoon zonder problemen uitpakken en tijdelijk binnen (in huis) verwarmd en droog stallen. Zet je dat ding dan in 't voorjaar weer terug dan start je motor (meestal) wel gewoon maar ga je daarna alsnog 't best even meteen een stukje rijden om 'm weer vól te laden.

Als je een moderne fiets met CAN-BUS en vaak ook wat alarm "meuk" langer zonder stroom zet kun je wel eens een heel ander probleem gaan krijgen.
2007 Suzuki V-Strom . Niets geen speciale fratsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mamorunl schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:01:
[...]

2007 Suzuki V-Strom . Niets geen speciale fratsen.
Dan gewoon even de accu binnen aan een Optimate hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Een man is niet per se verantwoord bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mamorunl
PilatuS schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:07:
[...]

Dan gewoon even de accu binnen aan een Optimate hangen.
Gewoon een als dit? http://www.mlmparts.com/nl/acculader-optimate-2.html

Heel erg nieuw met dit spul, sorry voor de domme vragen :P Er zijn ook duurdere, maar dat is volgens mij alleen een verschil met Ampere, terwijl de accu niet superleeg wordt mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:49:
[...]

Een man is niet per se verantwoord bezig.
Suicide is Painless, of zoiets? Achterblijvers denken daar vaak anders over... Écht :'(

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 10-12-2017 01:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
mamorunl schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:59:
[...]

Heel erg nieuw met dit spul, sorry voor de domme vragen :P Er zijn ook duurdere, maar dat is volgens mij alleen een verschil met Ampere, terwijl de accu niet superleeg wordt mijns inziens.
Zoiets is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mamorunl schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:59:
[...]

Zou lekker de Dunlop lader van de Action scoren, die is maar 12 euro en doet het ook prima :Y

Hij hoeft er overigens niet de hele winter aan te hangen: nu goed volladen en binnen bewaren, dan weer voor het starten in de lente weer even prik erop. Waarschijnlijk is ie dan nog bijna vol (<30mins laden). Sommigen zweren erbij de lader aangesloten te laden, maar een warme (kamertemp), volle accu blijft heel lang goed :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:28

Bommes

Capo del formaggio

Het binnen bewaren van een accu is trouwens een raar fabeltje.
Met warmte versnel je het proces van het sulferen van de platen in de accu.
Beste is een 5 traps onderhouds lader, die ook daad werkelijk de accu in 1 van de 5 stappen "leeg" trekt.
De meeste druppelladers laden de accu vol en houden hem vervolgens op dat niveau, wat eigenlijk erg slecht is voor de accu.
Heb je zo een soort lader dan wordt het in je agenda noteren dat je de lader maar een paar dagen per maand aansluit.

Beste is gewoon gebruiken, lukt dat niet dan is de volgende een 5 traps lader, te duur of nog een of andere lader liggen dan maar een paar dagen per maand aansluiten.
En niet in huis maar gewoon in de schuur/garage bewaren/aan de lader hangen.

Erg leuk motor gerelateerd joubuis kanaal trouwens Ryan van Fortnine

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 10-12-2017 12:23 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.