Wie zegt er dat dit niet zo was? Ik heb voor langere ritten standaard een cdi mee, wat olie, een multi sleutel, Zakmes, Ducttape en een spanband

.
Binnenkort maar weer een sloper kopen voor meer reserve spul

.
Klopt. Ik overweeg na dit incident (ik had niet verwacht mijn reserve-cdi zo snel nodig te hebben) wel de aanschaf van een digitale CDI, een man in duitsland maakt die juist vanwege de onbetrouwbaarheid van die ouwe dingen.
wilco1985 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:12:
[...]
CDI is een typisch TA kwaaltje. Net als spaken die los raken bij de velg
Stond laatst met een afgebroken koppelingskabel. Misschien toch maar eens zo'n nood kabeltje + tonnetje toevoegen aan de rugzak.
Ben benieuwd hoe de rest van de week gaat worden. Er komen steeds meer sneeuwvlokjes in het weerbericht te staan.
Dat die spaken loslaten komt omdat de velgen van pisbakkenalu zijn gemaakt die gewoon onder je kont wegrotten. Mijn achtervelg had bij het verwisselen van de band al wat beginnende plekken, dus die hebben we gelijk weggeschuurd en in de alulak gezet (binnenzijde).
Ik moet van de oude sloop-alp alleen nog het frame kwijt, de voorvork en wat klein spul waarvan de helft waarschijnlijk de container in gaat, verweerde koelslangen, kapot plastic enzo. Ik ga zo zachtjes aan weer zoeken naar een nieuwe donor, er zijn nog altijd van die figuren die een prachtige (klassieke) motor complete verwaarlozen tot op het punt dat het rijdende death-traps worden, daar trek ik dan profijt van.
Het voelde wel stoer, thuiskomen met een hakkelende motor die op één poot loopt, en dan gewoon even je dopsleutel tevoorschijn toveren en het in tien minuten repareren

.
[
Voor 63% gewijzigd door
HTT-Thalan op 07-12-2017 10:26
]