Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.308 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:44

steveman

Comfortabel ten onder

M'n brommers staan al een tijdje in het vet... Dan maar vette filmpjes kijken. en inferieur voelen

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mijne komt net terug van de grote beurt. :)

Nieuwe vloeistoffen, nieuwe achterband, nieuwe remblokjes achter, kleppen gesteld... Ze kan er weer tegen!

Komende zaterdag de valbeugels terug plaatsen, mistlampen monteren, en kijken of ik eindelijk kan zien welke adapterkabeltjes ik nodig heb voor de knipperlichten. Mits mijn nieuwe doppensetje binnen komt natuurlijk. Dat blijft een beetje afwachten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:39:
Of dat propellording op je kletspet plakken :P
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zo'n ding?
https://www.sandtler24.de/arai-turbo-regenvisier-329k.html

Zit iets minder met de as in je zichtveld :)

Of de nachtvariant met een geel tintje:
https://www.sandtler24.de/arai-turbo-regenvisier-329g.html

[ Voor 22% gewijzigd door McKaamos op 04-12-2017 22:38 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:10

Vrijdag

De Zwarte

HOLYFUCKINSHITBALLSBATMAN! Die groene café versie! _/-\o_ :9~ O+ ^)

http://motorfreaks.nl/art...ig-oke/37927/artikel.html

[ Voor 21% gewijzigd door Vrijdag op 05-12-2017 09:53 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
someone crawled from under a rock ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:08
Vrijdag schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:43:
[video]

HOLYFUCKINSHITBALLSBATMAN! Die groene café versie! _/-\o_ :9~ O+ ^)

[video]
Koop nou maar! :+

Als ik het geld beschikbaar had, zou hij hier gisteren al gestaan hebben 8)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Leviathius schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:46:
[...]

Koop nou maar! :+

Als ik het geld beschikbaar had, zou hij hier gisteren al gestaan hebben 8)
Ach ja ik heb 't wel, min of meer - maar voel me niet klaar voor een 'literbike'. Al wil ik best wel doen alsof en eens een proefrit maken. Maar... :9~

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Gisteren besloten geen watje te zijn. Van Zeist binnendoor terug naar Sassenheim gereden. In het donker. En de kou. Anderhalf uur lang

Een paar opmerkelijke zaken:
1. Waarom zijn er zoveel wegen zonder verlichting?
2. Ik zie dus echt amper iets met mijn koplamp als de weg niet verlicht is
3. Waarom zitten al die landbouwweggetjes (wegen zonder verlichting) vol met lasnaden?
4. Vizier open/vizier dicht tegen het beslaan van mijn bril bij lage snelheden is niet tof.
4.1 Als je vizier open laat krijg je traan ogen
4.2 Als je vizier dicht doet na een tijd open te hebben gereden beslaat mijn bril voor een korte minuut. Waarin ik niks zie :P.
5. Jezus wat koud.
6. Godver, de usb-stekker van mijn iphone/navigatie zat er niet goed in. Die viel dus bijna uit omdat die leeg was in the-middle-of-nowhere.

Maar we hebben wel wat beleefd!

Wat zouden jullie trouwens doen om door te rijden in de winter?

Optie 1: Handkappen tegen de wind (nieuw rond de 90 euro)
Optie 2: Verwarmde grips (nieuw rond de 90 euro)
Optie 3: Speciaal pak kopen en verwarmde handschoenen (handschoenen 120 euro, pak 800 euro)
Optie 4: Pak de auto (leaseauto dus gratis/al voor betaald)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
w4rguy schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:48:
Gisteren besloten geen watje te zijn. Van Zeist binnendoor terug naar Sassenheim gereden. In het donker. En de kou. Anderhalf uur lang

3. Waarom zitten al die landbouwweggetjes (wegen zonder verlichting) vol met lasnaden?
4. Vizier open/vizier dicht tegen het beslaan van mijn bril bij lage snelheden is niet tof.
4.2 Als je vizier dicht doet na een tijd open te hebben gereden beslaat mijn bril voor een korte minuut. Waarin ik niks zie :P.
5. Jezus wat koud.
6. Godver, de usb-stekker van mijn iphone/navigatie zat er niet goed in. Die viel dus bijna uit omdat die leeg was in the-middle-of-nowhere.

Optie 3: Speciaal pak kopen en verwarmde handschoenen (handschoenen 120 euro, pak 800 euro)
Optie 1 + optie 5 (thermische onderkleding is niet zo duur. Neem wol: Icebreaker of Woolpower)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Dryhte schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:48:
[...]

Ach ja ik heb 't wel, min of meer - maar voel me niet klaar voor een 'literbike'. Al wil ik best wel doen alsof en eens een proefrit maken. Maar... :9~
Ik heb die filosofie ook nog (kan ook komen door mijn A2 rbw :+), maar schijnbaar rijdt de Z900rs helemaal niet als een 'literbike' en kun je er prime rustig mee rondknarren vanwege een beter laag en middengebied. Het gene waardoor ik nog niet 100% overtuigd ben is de 4-cilinders.. Maarja, eerst A-rbw halen én proefrijden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Dryhte schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:50:
[...]

Optie 1 + optie 5 (thermische onderkleding is niet zo duur. Neem wol: Icebreaker of Woolpower)
Ah ja, ik mistte een puntje.

Notitie 1: Ik werk in zakelijke sfeer. Mijn overhemd/pantalon moet er onder kunnen. En om nou een hele dag thermische onderkleding te dragen onder mijn nette kleding op kantoor. Lijkt me niet echt handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
w4rguy schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:52:
[...]

Ah ja, ik miste een puntje.

Notitie 1: Ik werk in zakelijke sfeer. Mijn overhemd/pantalon moet er onder kunnen. En om nou een hele dag thermische onderkleding te dragen onder mijn nette kleding op kantoor. Lijkt me niet echt handig?
Ik heb het niet over een thermische onderbroek maar een thermische onder trui. Als het te warm is doe je die op het toilet even uit?

Ik doe zelden een overhemd aan, voor mij is het dus hoegenaamd geen issue. En je nette broek doe je gewoon onder je water- en winddichte textielen motorbroek aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Mooie van de Z900RS vind ik wel de kleuren, dat zwart is namelijk net niet helemaal zwart maar een erg donker metallic bruin.

Maar goed, het seizoen zit er voor mij weer op, dit weekend was de accu al leeg toen ik de motor klaar wou maken voor de winter, dus vanavond maar eens de druppellader eraan hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
darkkingll schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:19:
Mooie van de Z900RS vind ik wel de kleuren, dat zwart is namelijk net niet helemaal zwart maar een erg donker metallic bruin.[...]
Ik ben het met je eens dat die kleurstelling erg mooi is. Wel jammer dat deze versie een stuk duurder uitkomt dan de andere kleuren die ze aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5. Jezus wat koud.

Moet je eens in het donker met regen rijden met tegenliggers met allemaal mooie koplampjes. Je ziet dan echt helemaal geen ruk meer :X >:)

Ik zou gaan voor Optie 3 btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vizier op een kier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Done that. Maar dan is de wind zo gericht dat het precies onder mijn bril door recht in mijn ogen blaast. Waardoor het nog meer gaat tranen :P.

Meestal probeerde ik gewoon even vol te houden tot het wegtrok. Maar soms liet de situatie het niet toe en ging het vizier weer open.

Brillen... bah.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 21:57
Als ervaren winterrijder die in nette kleding naar kantoor moet, kan ik hier wel wat tips geven. Handkappen helpen nauwelijks tegen de kou. Ze helpen wel tegen regen, hagel en zijspiegels maar je blijft er niet warm door.

Na ongeveer 20 minuten rijden helpen zelfs de dikste handschoenen niet meer. Je moet dus hulpmiddelen inschakelen. Ik heb handschoenen gehad (beste en prettigste verwarming, maar wel een kabeltje en je moet ze bij je hebben) en handvatverwarming (goede verwarming (mits kwaliteitsmerk), altijd bij de hand, maar de handschoenen zijn beter).

Tegenwoordig voldoet bija elke goed motorpak (mits waterdicht, ademend en met wintervoering inc windstopper). Bij echte kou trek ik ook nog een fleece trui en fleece buff aan.

Belangrijk: met een warme start gaat alles een stuk beter. Oftewel, hang je pak niet in de schuur, maar leg het klaar op een warme plek in huis.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertnld
p.s. Ik woon in Voorhout. Ik geniet elke dag van de Bollenstreek maar de lokale weg zijn met het ontbreken van verlichting en de aanwezigheid van modder best wel een uitdaging. Daarom heb ik ook een allroad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:31

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

5. Jezus wat koud.

Ik voel helemaal met je mee. Ik maak veel lange ritten en omdat ik niet alleen doorrijder ben, maar de motor ook mijn enige privevervoer is momenteel, kom ik dit nog wel eens tegen.

Ik heb opties 1, 2 en 3, doch zonder verwarmde handschoenen. Optie 4 heb ik juist van de hand gedaan omdat ik het geld er niet meer voor over heb. Tegen het 'niks' zien in de avond:

- het is een natuurlijke reactie om te kijken (fixatie) maar probeer weg te kijken van de lampen van tegenliggers (ik probeer dan te focussen op de hectometerpaaltjes)
- gebruik groot licht wanneer dit geen hinder/gevaar voor anderen oplevert
- zorg sowieso voor een kwaliteits lamp (met veel opbrengst en een goed lichtbeeld)
- zorg dat je vizier kras en vuilvrij is (eventueel een waxlaag aanbrengen)
- overweeg de investering in mistlampen
- overweeg lenzen in plaats van een bril (ik was er ook op tegen en vond lenzen vervelend, maar ik heb nu een merk/type gevonden dat ik niet voel zitten en heel goed bestand is tegen veranderende weersomstandigheden op de motor)
- laat je ogen vaker controleren (hoeft niet op jou van toepassing te zijn, maar afwijkende sterkte kan ook verminderd contrastzicht tot gevolg hebben)
- overweeg, indien je bij een bril blijft, gele glazen en/of een geel vizier voor meer contrast bij nacht
- gebruik navigatie die de route voor je goed in beeld brengt, zodat je weet wat er komt (rallye style)

Als het ook nog eens regent in het donker (zwaar kut, ik weet het):

- pas je snelheid aan en blijf lekker rechts op de snelweg
- DRAAG EEN REFLECTEREND HESTJE (prop er standaard eentje in je koffer/buddyseat!)
- zorg voor een pinlock en breng die waxlaag aan op de buitenkant van je vizier
- zorg voor waterdichte kleding en/of een regenpak, bonus als de boel warm blijft ook wanneer doorweekt
- zorg dat je vertrouwen hebt/opbouwt in de grip van je banden, ook in hevige regenval (het zal je versteld doen staan dan een goede band nog bakken grip heeft in zwaar weer)
- plan, indien uberhaupt mogelijk, je route langs goed verlichte wegen
- moet je binnendoor rijden, focus dan op de rechter witte streep, hectometerpaaltjes en vangrails (niet gaan fixeren natuurlijk, maar ze geven aan hoe de weg loopt) en minder je snelheid, maar niet zodanig dat je verkeer achterop kunt krijgen (DRAAG DAT HESTJE!) en laat je niet opjagen (rij niet boven je kunnen)
- bij rotzooi en slechte stukken op het asfalt: Detect, Decide, Disregard - een richting kiezen, stabiel blijven rijden (zorg dat je niet hoeft te remmen en hou je gas stabiel) en kijk daarna voorbij het object om te voorkomen dat je gaat fixeren)
- je kunt tijdelijke grip verliezen, meestal herpakt de band zich in een fractie van een seconde, hou je gas stabiel en ga niet plotseling remmen
- alles wat hierboven bij droog weer ook van toepassing is
- wees bereid om kritisch naar jezelf en de omstandigheden te kijken, dit betekent dat je soms gewoon moet stoppen (bij voorkeur bij een verlichte plek, zoals een benzinestation) voor een pauze (en iets warms te drinken/eten) of misschien wel een overnachting, laat je desnoods oppikken als je echt twijfelt aan je veiligheid

Disclaimer: ik heb nog slechts een jaar en ruwweg 13k kilometer ervaring, bovenstaande is wat ik in dit jaar allemaal geleerd heb. Pak eruit wat je nuttig vind en wees constructief als je het met me oneens wilt zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 14:37
Ben ik de enige die denkt dat hij de lease auto moet pakken? Deze wordt immers van zijn salaris afgehaald. Gaat hij de motor pakken dan maakt hij dubbele kosten. Bijtelling auto, kosten motor (afschrijving, banden, brandstof) en nog een pak aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Misschien ook wel handig: zorg dat je droog goed bij je hebt. Laat op je werk bijvoorbeeld een broek, sokken en een shirt liggen. Mocht je alsnog doorweekt zijn, dan heb je nog wat droogs om aan te trekken. De hele dag in nat spul rondlopen is vreselijk.

@Khayma : ik pak de trein met dit weer. Lekker boekje lezen of voor me uitstaren :)

[ Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 05-12-2017 13:18 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Khayma schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:17:
Ben ik de enige die denkt dat hij de lease auto moet pakken? Deze wordt immers van zijn salaris afgehaald. Gaat hij de motor pakken dan maakt hij dubbele kosten. Bijtelling auto, kosten motor (afschrijving, banden, brandstof) en nog een pak aanschaffen.
Hij moet zelf besluiten op welke manier hij wil reizen, ik is mij niks aan gelegen om die keuze om wat voor reden dan ook te willen beinvloeden. Hij vraagt o.a. naar manieren om veiliger met de motor te reizen (en dit is nog steeds het motor topic). Voor hetzelfde geld komt hij onverwacht in zwaar weer terecht, dan heeft hij niks aan de wetenschap dat hij ook met de auto hád kunnen gaan. Motor rijden heeft ook voordelen die een auto niet kan bieden, immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:17:
Misschien ook wel handig: zorg dat je droog goed bij je hebt. Laat op je werk bijvoorbeeld een broek, sokken en een shirt liggen. Mocht je alsnog doorweekt zijn, dan heb je nog wat droogs om aan te trekken. De hele dag in nat spul rondlopen is vreselijk.
Hoezo raak je überhaupt doorweekt? :?

Zó lastig is het écht niet meer tegenwoordig om een waterdicht pak te kopen hoor :X

Ik heb een Macna-pak met een gelamineerde waterdichte laag (dus geen extra laagje, wel "eigen merk", geen Goretex) en dat werkt perfect. M'n pak is alleen nat aan de buitenkant, nergens vocht binnenin. Zelfs niet aan de binnenkant van de uiterst buitenste laag. Doordat 't gelamineerd is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
Osiris schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:23:
[...]

Zó lastig is het écht niet meer tegenwoordig om een waterdicht pak te kopen hoor :X

Ik heb een Macna-pak met een gelamineerde waterdichte laag (dus geen extra laagje, wel "eigen merk", geen Goretex) en dat werkt perfect. M'n pak is alleen nat aan de buitenkant, nergens vocht binnenin. Zelfs niet aan de binnenkant van de uiterst buitenste laag. Doordat 't gelamineerd is :)
Lang leve Macna. Ik heb een tijd terug van ASD > Utrecht > ASD gereden in 1 stuk (ff snel wat opgehaald en gelijk keren) in de volle regen. Macna jas helemaal doorweekt maar binnen letterlijk geen 1 stukje vocht. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Osiris schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:23:
[...]

Kwestie van"hope for the best, prepare for the worst" ;)
Als je geen goed pak of regenkleding hebt is rondlopen met natte zooi best ruk. Natte voeten of handen is erg irritant, zeker als het ook nog koud is. Dan is het wel fijn als je droge kleding hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:22

Wootlock

Evilution

Leviathius schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:50:
[...]

Ik heb die filosofie ook nog (kan ook komen door mijn A2 rbw :+), maar schijnbaar rijdt de Z900rs helemaal niet als een 'literbike' en kun je er prime rustig mee rondknarren vanwege een beter laag en middengebied. Het gene waardoor ik nog niet 100% overtuigd ben is de 4-cilinders.. Maarja, eerst A-rbw halen én proefrijden 8)
Ik heb de normale Z900 en het rijdt inderdaad niet als een 'literbike' voelt meer aan als een 650-750.
Totdat je de 7.000 toeren voorbij gaat :9~ 8)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:30:
[...]

Kwestie van"hope for the best, prepare for the worst" ;)
Ja, dat doe je dus door niet te zuinig te zijn bij 't kopen van je pak :P
Vrijdag schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:30:
Als je geen goed pak of regenkleding hebt is rondlopen met natte zooi best ruk. Natte voeten of handen is erg irritant, zeker als het ook nog koud is. Dan is het wel fijn als je droge kleding hebt.
Zeker, helemaal waar. Maar 't is ook heel erg makkelijk te voorkomen :P

Mijn vorige pak, zonder gelamineerde laag, raakte bij buig-punten lek. Binnenkant ellebogen enzo, dat soort plekken. Was inderdaad erg irritant.

Zit trouwens te denken aan heated grips.

Lijkt me alleen irritant dat er een kabeltje aan je throttle-hendel loopt die meebeweegt als je gas geeft. Mensen die al heated grips hebben zeggen: och, daar merk je niets van, als je hem maar zus of zo monteert?

[ Voor 14% gewijzigd door Osiris op 05-12-2017 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:56:
[...]

- DRAAG EEN REFLECTEREND HESTJE (prop er standaard eentje in je koffer/buddyseat!)
- moet je binnendoor rijden, focus dan op de rechter witte streep, hectometerpaaltjes en vangrails (niet gaan fixeren natuurlijk, maar ze geven aan hoe de weg loopt) en minder je snelheid, maar niet zodanig dat je verkeer achterop kunt krijgen (DRAAG DAT HESTJE!) en laat je niet opjagen (rij niet boven je kunnen)
Ik rij al meer dan twintig jaar motor, altijd in het zwart en ik leef nog steeds en ik heb niet of nauwelijks het gevoel dat ik over het hoofd wordt gezien ;)

Draag een reflecterend hesje is naar mijn mening zwaar overrated.

P.s. ik rij dagelijks woon/werk het hele jaar door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Verwijderd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:46:
[...]

Ik rij al meer dan twintig jaar motor, altijd in het zwart en ik leef nog steeds en ik heb niet of nauwelijks het gevoel dat ik over het hoofd wordt gezien ;)

Maar jij hebt misschien 'loud pipes'? (loud pipes & loud colors save lives :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Tja, de enige keer dat ik over het hoofd werd gezien had ik duidelijk reflecterende beige AlpineStar kleding aan, verlichting aan(overdag) en een uitlaat die flink luid was.. Toch zag men mij over het hoofd en mocht ik een salto maken over een auto heen..

Een ongeval zit in een klein hoekje, en als men niet kijkt heb je niets aan zo'n opvallend hesje ofzo. Maar zorg wel dat je gewoon goed zichtbaar bent. Ik heb achterop mijn jas van die reflecterende strepen, dat scheelt al aardig wat imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:46:
[...]

Mijn vrouw rijd soms achter mij, en rapporteert dat mijn hestje extreem zichtbaar is in de nacht. Ik redeneer dan dat, omdat het me geen enkele moeite kost het bij te hebben (of te dragen) die paar procent kans dat het bijdraagt aan mijn veiligheid (en dan laat ik in het midden hoeveel procent jij, of ik, of een ander beweert dat het toevoegt) gratis meegenomen is.

En uiteraard, ik roep het zelf ook zo vaak: Als men niet kijkt, ziet men niks. Dus het helpt niet tegen appende medeweggebruikers enzo, maar het doet wel degelijk wát.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

robertnld schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:53:
p.s. Ik woon in Voorhout. Ik geniet elke dag van de Bollenstreek maar de lokale weg zijn met het ontbreken van verlichting en de aanwezigheid van modder best wel een uitdaging. Daarom heb ik ook een allroad!
Ah cool, grappig!

Ik heb in het donker overigens standaard een reflecterend hesje aan.

Het was overigens een keuze om binnendoor (en dus ook over landbouwweggetjes) te rijden. Ik ga het avontuur graag aan. Vind het niet erg als het wat spannender wordt omdat ik de weg niet ken/onbekend ben/shit gebeurt. Ik zie het juist als uitdaging om met dat soort dingen om te gaan. Ik zoek het alleen niet om onderuit te gaan, dus alles wel in mate. Als ik zulk slecht zicht heb ga ik echt geen 90 km/h rijden 8)7

Mistlampen ben ik trouwens ook aan het overwegen. Het grootlicht ging ook af en toe aan om verder vooruit te kunnen kijken. Ik heb me niet tegen laten houden als er op 400/500 meter een auto aan kwam om dan toch even het grootlicht aan te zetten. Ik weet hoe kut het voor de auto is, maar kies dan toch mijn veiligheid boven het zicht van de automobilist. Als ze binnen 200 meter waren deed ik het niet omdat het verblindende effect dan zoveel groter is.

De grootste uitdaging was met name de hobbels in het wegdek. Je zag niet of het wegdek vlak is, of gekanteld door een scheur. de truc was om losjes op de motor te zitten en heel scherp te zijn of de motor zich een kant op liet sturen en snel ingrijpen als dat gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 19:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Khayma schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:29:
[...]

Lang leve Macna. Ik heb een tijd terug van ASD > Utrecht > ASD gereden in 1 stuk (ff snel wat opgehaald en gelijk keren) in de volle regen. Macna jas helemaal doorweekt maar binnen letterlijk geen 1 stukje vocht. Heerlijk.
Ja het eerste jaar is die wel waterdicht, maar daarna ;)

Pro-tip als het een dag vol met regen is, trek even een regenjasje over je motorjas heen. Dan blijf je warmer en is de jas de volgende dag gewoon droog.
Khayma schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:17:
Ik heb geen leaseauto maar een bmw 5, de kosten voor tassen, banden, afschrijving en kleding is gewoon enorm als je de motor voor woon-werk gebruikt. Ik vermoed dat het beide ongeveer even duur is. Daarbij ga ik gewoon enorm hard rijden als ik de GSX-R1000 voor woon-werk gebruik ;(

Sinds ik de KTM 690 heb ingeruild op een KTM 450 heb ik geen geschikte KTM meer voor woon-werk, de GSX-R bied geen "ontspannen" ritjes helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door Ghostrider op 05-12-2017 14:21 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:06:
[...]

Mijn vrouw rijd soms achter mij, en rapporteert dat mijn hestje extreem zichtbaar is in de nacht. Ik redeneer dan dat, omdat het me geen enkele moeite kost het bij te hebben (of te dragen) die paar procent kans dat het bijdraagt aan mijn veiligheid (en dan laat ik in het midden hoeveel procent jij, of ik, of een ander beweert dat het toevoegt) gratis meegenomen is.
'k Heb een Macna Vision Nighteye Vest op m'n jas zitten en die gaat er i.p. niet van af. Zou niet weten waarom.

Ding zit met name aan de achterkant vol met mini-retro-reflectortjes. Dus tenzij iemand met stadslichtjes rijdt, wordt m'n rug als een kerstboom opgelicht :D Ongetwijfeld nog weer 10x zichtbaarder dan alleen een gekleurd hesje :)
Ghostrider schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:18:
[...]

Ja het eerste jaar is die wel waterdicht, maar daarna ;)
Nog geen issues hoor en heb 'em al langer dan 1 jaar én rij 't hele jaar door. Gelamineerd is 't keyword!
Ghostrider schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:18:
Pro-tip als het een dag vol met regen is, trek even een regenjasje over je motorjas heen. Dan blijf je warmer en is de jas de volgende dag gewoon droog.
Ik zal 't nog maar eens herhalen: gelamineerd! Alleen de alleruiterste textiellaag wordt nat. Direct daaronder zit de waterdichte laag er aan vast gelamineerd, dus meer dan een enkel laagje textiel wordt niet nat. Effect? Je hebt geen klapperende regenjas over je motorjas nodig! Want dat buitenste laagje textiel is zo weer droog :)

[ Voor 34% gewijzigd door Osiris op 05-12-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Osiris schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:19:
[...]

'k Heb een Macna Vision Nighteye Vest op m'n jas zitten en die gaat er i.p. niet van af. Zou niet weten waarom.

Ding zit met name aan de achterkant vol met mini-retro-reflectortjes. Dus tenzij iemand met stadslichtjes rijdt, wordt m'n rug als een kerstboom opgelicht :D Ongetwijfeld nog weer 10x zichtbaarder dan alleen een gekleurd hesje :)
Jammer dat ze die niet verkopen voor gebruik op andere jassen (dus 'generic' model). Ik zat er laatst nog naar te zoeken, hun Nighteye systeem reflecteert lekker maar ik wil het natuurlijk ook over mijn 'hippe leren jasje' kunnen aantrekken als ik door 't donker overvallen word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Dryhte schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:21:
[...]

Jammer dat ze die niet verkopen voor gebruik op andere jassen (dus 'generic' model). Ik zat er laatst nog naar te zoeken, hun Nighteye systeem reflecteert lekker maar ik wil het natuurlijk ook over mijn 'hippe leren jasje' kunnen aantrekken als ik door 't donker overvallen word...
Klopt, zitten wat schuifjes, rits en klittebanddingetjes aan die op specifieke plekken gemonteerd worden. Gaat lastig worden op een random jas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Ik heb een jas met die night eye ingebouwd. De Macna Iron.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Voor de genen die de Sibirsky extreme volgden in 2012. Alle videobeelden (inclusief de Kiev dames) zijn nu netjes op youtube gezet.

Ohja, ook leuk om te zien. De tassen die ze mee hebben zijn volledig op slot te zetten. Met messen e.d. kan je ze niet opensnijden.

http://advrider.com/index...-ride-of-them-all.834987/

[ Voor 16% gewijzigd door Ghostrider op 05-12-2017 14:32 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Osiris schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:35:
[...]

Ja, dat doe je dus door niet te zuinig te zijn bij 't kopen van je pak :P

[...]

Zeker, helemaal waar. Maar 't is ook heel erg makkelijk te voorkomen :P

Mijn vorige pak, zonder gelamineerde laag, raakte bij buig-punten lek. Binnenkant ellebogen enzo, dat soort plekken. Was inderdaad erg irritant.

Lijkt me alleen irritant dat er een kabeltje aan je throttle-hendel loopt die meebeweegt als je gas geeft. Mensen die al heated grips hebben zeggen: och, daar merk je niets van, als je hem maar zus of zo monteert?
Investeren in een pak is als je een doorrijder bent zeker een goede. Voor mij is het minder relevant. Wel zit er in mijn vier seizoenen jas een membraan maar dat is meer voor het geval dat. De buitenkant wordt alsnog drijfnat en dan zit je toch met nat goed.

Ondanks dat ik er nog geen meter mee heb gereden ben ik tot nu toe erg tevreden over mijn Revit Ignition 2. Maargoed, ik ben dan ook weer zo iemand die motoren en toebehoren primair beoordeeld op hoe ze er uitzien. Vorm boven functie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:36
Rij hele jaar door W/W, ga ook in overhemd naar werk. Dit is eigenlijk altijd mijn standaard uitrusting:

- Macna Jura jas (winter + regenvoering voor de winter)
- Vision Nighteye vest voor donkere maanden
- Winter handschoenen (Five)
- Zomer handschoenen
- Motor spijkerbroek
- Als het regent: oude textiele waterdichte motorbroek over motor spijkerbroek heen (protectoren heb ik uit de texttiel broek gehaald, het is dus nu puur een regenbroek)
- Gore tex motorlaarzen (Alphinestars Web)
- Thermo broek / shirt voor in de winter (Heatgear van Under Armour)

Heb het eigenlijk nooit te koud. Ik wil misschien nog handkappen op de Versys zetten, bij langere ritten op de snelweg vind ik dat prettiger. Maar verder heb ik ook geen andere hulpmiddelen op de motor.

Overigens kan ik dus in overhemd en spijkerbroek op werk aankomen en de gehele dag in motorlaarzen lopen. Als het regent kost het me 2 minuten om even die extra regenbroek uit te trekken dus dat kost nauwelijks tijd. Verder is thermo kleding niet zichtbaar onder mijn normale kleding en heb het op kantoor ook nooit te warm.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Kleine moeite om een extra setje schoenen op kantoor te parkeren imho...

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Ik ga dit alleen maar bevestigen, ik voel helemaal niets van de kabel aan de gashendel. Je moet dat ding zodanig monteren dat de gashendel niet belemmerd wordt tijdens het dichtgooien van het gas.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ghostrider schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:14:
Als je een eigen kantoor hebt ;) maar als je werkt bij de klant (en dan nog meerdere klanten per week) dan is dat niet meer zo evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Frans92 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:27:
[...]

Ik ga dit alleen maar bevestigen, ik voel helemaal niets van de kabel aan de gashendel. Je moet dat ding zodanig monteren dat de gashendel niet belemmerd wordt tijdens het dichtgooien van het gas.
Heb je 'em dan met een 'lusje' als 't ware vastgemaakt aan je stuur richting 't balhoofd of bungelt 'ie gewoon compleet los?
Dryhte schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:31:
[...]

Als je een eigen kantoor hebt ;) maar als je werkt bij de klant (en dan nog meerdere klanten per week) dan is dat niet meer zo evident.
Ik prop m'n nette schoenen gewoon in m'n tanktas :)

[ Voor 26% gewijzigd door Osiris op 05-12-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Ghostrider schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:14:
Muah, klant zegt er niets van (outsourcing) en laarzen lopen en zitten verder prima. Why bother :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dryhte schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:31:
[...]

Oke, ik waardeer op kantoor een paar nette schoenen. Maar goed dit is eigen keuze natuurlijk.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Die hesjes lijken wel alleen gedragen te worden door typische forenzen op redelijk nieuwe motorfietsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Osiris schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:36:
[...]

Heb je 'em dan met een 'lusje' als 't ware vastgemaakt aan je stuur richting 't balhoofd of bungelt 'ie gewoon compleet los?

[...]

Zal vanavond voor ik naar huis ga even een foto maken van hoe de HVV bij mij gemonteerd zit. :)

Het is gewoon een dikke aanrader en je merkt er niets van. Ik heb die van Daytona en het voordeel bij die is dat hij én mega heet kan ingesteld worden én een kleine bedieningsunit heeft. In tegenstelling tot die van Oxford.

[ Voor 21% gewijzigd door Leviathius op 05-12-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Osiris schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:36:
[...]

[...]

Ik maak, net als @Leviathius, even een foto voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Super! Ben benieuwd of er verschillen tussen zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Ik zal zo ook even een foto-tje gooien. Bijkomend voordeel is dat ik het gas tot ongeveer 75% met enkel mijn duim naar voren kan drukken door de handvatverwarming. Als ik op een lange rit dus kramp krijg, kan ik met mijn duim gas geven, scheelt me weer een throttle-rocker :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
DragonSlayer666 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:34:
Ik zal zo ook even een foto-tje gooien. Bijkomend voordeel is dat ik het gas tot ongeveer 75% met enkel mijn duim naar voren kan drukken door de handvatverwarming. Als ik op een lange rit dus kramp krijg, kan ik met mijn duim gas geven, scheelt me weer een throttle-rocker :+
Ditto als Dragonslayert. Mijn duim zit standaard tegen het stukje handvat aan, dan kunnen mijn vingers rusten. Nadeel is momenteel wel met de huidige kou, dat ik mijn duim kan amputeren over 2 weken [/joke]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

De motorbroek mag zo onderhand weleens vervangen worden. En misschien moet ik ook eens naar een andere jas omkijken. En warme handschoenen staan sowieso hoog op de lijst. Wachten tot de motorbeurs of inmiddels achterhaald door de internetaanbieders?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

GSX-MAN schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:51:
De motorbroek mag zo onderhand weleens vervangen worden. En misschien moet ik ook eens naar een andere jas omkijken. En warme handschoenen staan sowieso hoog op de lijst. Wachten tot de motorbeurs of inmiddels achterhaald door de internetaanbieders?
Ik zou er niet op wachten. Kijk anders eens bij de uitverkoophoeken van bijvoorbeeld Motozoom, Motorkledingcenter of Motoport. Meestal is een broek toch gewoon zwart dus qua uiterlijk maakt het denk ik niets uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

GSX-MAN schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 18:51:
Gewoon kijken/passen op de motorbeurs. Bijna elke jas word tenminste 5 keer aangeboden. Dan kies je natuurlijk de goedkoopste.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:23
Motorbeurs is alleen de echt ouwe meuk veel goedkoper.
Veel winkels zijn vele malen goedkoper online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
@Osiris Album aangemaakt met een paar foto's van de handvatverwarming: https://imgur.com/a/AYxA8

Bij vragen, stel ze gerust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Leviathius schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:06:
@Osiris Album aangemaakt met een paar foto's van de handvatverwarming: https://imgur.com/a/AYxA8

Bij vragen, stel ze gerust!
Zo had ik 't ook voor ogen. Met een tie-wrap vast, maar niet té vast zodat 'ie bij vol-gas nog genoeg ruimte heeft. Ziet er netjes uit, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 09:27

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, ik zit wat te kijken naar die Macna jassen. Wat me opvalt, de helft van hun assortiment heeft een capuchon. Wtf moet je nou weer met een capuchon op een motorjas :? Dat word alleen maar een irritante windvanger...

Also, algemeen verzoek aan motorrijdend Nederland: kijk ook op de motor in je spiegels voordat je begint met filteren... Ik had er net weer eentje die vlak voor mijn neus opeens besluit toch maar te gaan filteren ipv in de file te blijven staan, terwijl ik dat allang aan het doen was :X

@Ghostrider dat blijven prachtige reisverslagen... Ooit als ik tijd en geld overheb (hahaha :'( ) wil ik ook zo'n trip maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 06-12-2017 10:01 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:28

Bommes

Capo del formaggio

Vanochtend in de 4wieler in de file op de A2, tussen Den Bosch en Zaltbommel komt er een enorme BMW (1600 of een flink uitgebouwde RT) tussen de file door.
Alarm lichten aan maar meneer (of mevrouw) had ook nog extra oranje flitslampen voorop gemonteerd. Van die kleine dingen die werkverkeer busjes vaak in de grille hebben zitten.

Hij viel wel goed op maar met dat geflitst dacht ik dat er iets van Rijkswaterstaat of politie met haast er tussen door kwam.
Wat mij betreft mogen ze zo een kneus wel een flinke artikel 5 beschikking geven.
Dergelijke verlichting is niet voor niets voorbehouden aan een select groepje voertuigen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heh, als je dan toch dat soort extra verlichting die niet toegestaan is op je brommer schroeft, doe het dan meteen goed en haal een set blauwe flitslampen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Chakotay schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:00:
Hm, ik zit wat te kijken naar die Macna jassen. Wat me opvalt, de helft van hun assortiment heeft een capuchon. Wtf moet je nou weer met een capuchon op een motorjas :? Dat word alleen maar een irritante windvanger...
Op mijn Rev'it Stealth zit ook een capuchon, snap het principe niet, behalve het casual eruit laten zien. Gelukkig zit de capuchon wel met een stevige drukknoop vast op mijn rug, waardoor hij niet wappert. Maar bij 130+ voel ik toch een goede druk op mijn keel als ik de jas helemaal heb dichtgeritst.
Bommes schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:07:
Vanochtend in de 4wieler in de file op de A2, tussen Den Bosch en Zaltbommel komt er een enorme BMW (1600 of een flink uitgebouwde RT) tussen de file door.
Alarm lichten aan maar meneer (of mevrouw) had ook nog extra oranje flitslampen voorop gemonteerd. Van die kleine dingen die werkverkeer busjes vaak in de grille hebben zitten.

Hij viel wel goed op maar met dat geflitst dacht ik dat er iets van Rijkswaterstaat of politie met haast er tussen door kwam.
Wat mij betreft mogen ze zo een kneus wel een flinke artikel 5 beschikking geven.
Dergelijke verlichting is niet voor niets voorbehouden aan een select groepje voertuigen.
Volgens mij is de boete voor die lampjes al goed hoog? Mag voor mij wel een 500+ op staan, afschrikken die handel. En inderdaad als je dat risico toch neemt, zet er dan van die blauwe LED strips op met 2 van die mooie luchthoorns dat er ook nog zo'n tweetonig liedje uit komt. Zet er meteen oranje strepen op en een gele jas en een sollicitatieformulier dat je van die mooie insignes op je schouders mag dragen. :+

On a side-note: Ben wel van mening dat ze in NL hetzelfde mogen doen als in bepaalde staten in de US of A. Agenten buiten dienst mogen lichten en sirenes in hun auto ingebouwd hebben, zodat als ze een ongeval of noodsituatie zien ze de lichten en sirene aan kunnen zetten en in kunnen grijpen. Zij kunnen dus ook een burgerarrest doen en de verdachte overdragen aan collega's in dienst. Snap niet waarom dat hier niet mag :?

[ Voor 10% gewijzigd door DragonSlayer666 op 06-12-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
DragonSlayer666 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:42:
[...]

Op mijn Rev'it Stealth zit ook een capuchon, snap het principe niet, behalve het casual eruit laten zien. Gelukkig zit de capuchon wel met een stevige drukknoop vast op mijn rug, waardoor hij niet wappert. Maar bij 130+ voel ik toch een goede druk op mijn keel als ik de jas helemaal heb dichtgeritst.

[...]
Als het met drukknopen vast zit zou ik zeggen dat het eraf kan. Klopt dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Chakotay schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:56:
[...]

Nopes, de kapuchon zelf kun je met 1 drukknopje op je rug vastdrukken (heb de jas ook).

Super fijne jas, winddicht enzo, maar inderdaad zou het als eventuele hinder ondervonden kunnen worden door iemand dat de capuchon windvangt en er daardoor druk op de nek/keel onstaat. Zelf heb ik hier geen hinder van, want met al die wind van voren merk je dat toch niet en het went snel. Ook is het niet zo ernstig als je zou denken, je helm houd namelijk een groot deel van de wind weg bij de Kapoesjon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:56:
[...]

drukknoop op de rug. Zodat het niet flappert.

Als de kap zou vast zitten met drukknopen ben je 'm meteen kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dryhte schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:01:
[...]

drukknoop op de rug. Zodat het niet flappert.

Als de kap zou vast zitten met drukknopen ben je 'm meteen kwijt ;)
Dat zou wel handig zijn, ben je meteen van het probleem af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@Ghostrider dat blijven prachtige reisverslagen... Ooit als ik tijd en geld overheb (hahaha :'( ) wil ik ook zo'n trip maken.
Ja absoluut echt leuk. Ik ben zelf ook een paar keer in Ukraine en Rusland geweest. De beelden komen dan ook zeker overeen.

PM me even als je gaat dan ga ik mee :*)

Ohja en neem geen KTM 690 mee met die draak van een brandstofpomp.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertnld
HTT-Thalan schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 13:22:
[...]

Hij moet zelf besluiten op welke manier hij wil reizen, ik is mij niks aan gelegen om die keuze om wat voor reden dan ook te willen beinvloeden. Hij vraagt o.a. naar manieren om veiliger met de motor te reizen (en dit is nog steeds het motor topic). Voor hetzelfde geld komt hij onverwacht in zwaar weer terecht, dan heeft hij niks aan de wetenschap dat hij ook met de auto hád kunnen gaan. Motor rijden heeft ook voordelen die een auto niet kan bieden, immers.
Ook toen ik een lease-auto had, ging ik regelmatig met de motor. Motorijden is gewoon leuker/gaver/spannender/fijner/zelf verder aan te vullen ... dan autorijden. Tussen de file door bespaart inderdaad veel tijd, maar is voor mij niet de primaire reden om motor te rijden.

Voor alle onhandigheden van het motorrijden leer je in de loop van de jaren wel een oplossing. Je bedenkt zelf wat, of je leert van anderen. Wat je niet kan oplossen, accepteer je gewoon en dan heb je ook geen probleem meer. Had ik al gezegd dat motorrijden geweldig is? :) :) :) :) :) :)

Als motorrijder heb ik maar een echt probleem. Namelijk in de file staan met de auto, terwijl ik wist dat ik ook de motor had kunnen pakken ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

@Osiris (en @Leviathius voor als je het interessant vindt) :

https://imgur.com/a/o0FNg

Hier heb ik ook een album geplaatst met mijn handvatverwarming.
Foto 1: bediening
Foto 2: gashendel vol gas
Foto 3: gashendel vol gas
Foto 4: gashendel dicht

Hoop dat dit je een beetje een idee geeft van hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Ik heb nog wel een leuke kwestie waar jullie allemaal vast wel mee te maken krijgen of hebben gehad:

Een bezorgde vriendin/vriend/moeder/vrouw/robot die zo bezorgd is op dat moment dat ze je verbied om die dag met de motor naar het werk te gaan. 8)7 Want 'Ik heb er een slecht gevoel bij'.

Hoe zorgen jullie ervoor dat diegene zich geen zorgen meer maakt en je gewoon lekker laat motorrijden wanneer je dat maar wilt? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Leviathius schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:31:
Ik heb nog wel een leuke kwestie waar jullie allemaal vast wel mee te maken krijgen of hebben gehad:

Een bezorgde vriendin/vriend/moeder/vrouw/robot die zo bezorgd is op dat moment dat ze je verbied om die dag met de motor naar het werk te gaan. 8)7 Want 'Ik heb er een slecht gevoel bij'.

Hoe zorgen jullie ervoor dat diegene zich geen zorgen meer maakt en je gewoon lekker laat motorrijden wanneer je dat maar wilt? :9
Dike knuffel en 'komt wel goed, ik zal voorzichtig zijn'. d:)b Hielp zelfs toen ik mijn zoontje mee achterop nam (volledig in pak natuurlijk).

[ Voor 6% gewijzigd door Dryhte op 06-12-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Dryhte schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:32:
[...]

Dike knuffel en 'komt wel goed, ik zal voorzichtig zijn'. d:)b
Was het maar zo makkelijk :+. Ik moest en zou vanochtend met de auto meerijden, want ze had er een slecht gevoel over als ik met de motor zou gaan... Heb dr al filmpjes laten zien van gymkhana's in de regen en ze heeft al een aantal keer achterop de motor gezeten, dus ze weet hoe ik rijd... Er moet toch iets van een trucje te bedenken zijn :9 En nee, zelf motorrijden wilt ze niet. Proefles van 20min gehad en ze twijfelde, maar die twijfel heeft ze omgezet in 'Nope, gaat m niet worden'. :F

[ Voor 12% gewijzigd door Leviathius op 06-12-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Leviathius schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:34:
[...]

Was het maar zo makkelijk :+. Ik moest en zou vanochtend met de auto meerijden, want ze had er een slecht gevoel over als ik met de motor zou gaan... Heb dr al filmpjes laten zien van gymkhana's in de regen en ze heeft al een aantal keer achterop de motor gezeten, dus ze weet hoe ik rijd... Er moet toch iets van een trucje te bedenken zijn :9 En nee, zelf motorrijden wilt ze niet. Proefles van 20min gehad en ze twijfelde, maar die twijfel heeft ze omgezet in 'Nope, gaat m niet worden'. :F
Banden van de auto laten leeglopen. Dan moet je wel op de motor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Frans92 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:37:
[...]

Banden van de auto laten leeglopen. Dan moet je wel op de motor!
Sleutel van de auto verstoppen en zeggen ik moet nu echt gaan anders ben ik te laat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Absoluut geen gehoor aan geven. Haar voorgevoel bevestig je er alleen maar mee. Laat t maar ff botsen, ze zal na een tijdje zelf ook wel inzien dat het onredelijk is om je te verbieden te rijden.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-09 15:35
Toch weg gaan op de motor en dan bellen dat je pech/ongeluk heb gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
noes schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:12:
[...]

Absoluut geen gehoor aan geven. Haar voorgevoel bevestig je er alleen maar mee. Laat t maar ff botsen, ze zal na een tijdje zelf ook wel inzien dat het onredelijk is om je te verbieden te rijden.
Ik snap wat je bedoeld, maar zit het iets ingewikkelder en diepgaander in elkaar.. Maar je hebt zeker een goed punt met dat het voor nu ff moet botsen en ze er dan overheenkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 20:47

Rick-Jan

always connected

Wat denken jullie?

Op mijn GSR zit een nieuwe pilot road 2 achter, de voorband is nog de originele dus die wil ik gaan vervangen. Kan ik daar een pilot road 4 op laten leggen zonder problemen?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Rick-Jan schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:28:
Wat denken jullie?

Op mijn GSR zit een nieuwe pilot road 2 achter, de voorband is nog de originele dus die wil ik gaan vervangen. Kan ik daar een pilot road 4 op laten leggen zonder problemen?
Men raadt het normaal gesproken altijd af om 2 verschillende banden te gebruiken. Maar aangezien de profiellijnen van de MPR2 en 4 redelijk gelijk zijn zal dit geen problemen opleveren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 16:48
Rick-Jan schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:28:
Wat denken jullie?

Ja dat kan, vanaf Q1 2018 kan je ook de Pilot road 5 op laten leggen:
http://moto.michelin.com/DC/en/tyres/products/road-5.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Da's voor de "urban" look. Hoewel ik een "vorm-boven-functie" persoon ben qua motorrijden vind zelfs ík dat een belachelijk idee. Het is gelukkig nog nét geen bontkraagje maar het scheelt niet veel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
kneusteun schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:30:
Motorbeurs is alleen de echt ouwe meuk veel goedkoper.
Veel winkels zijn vele malen goedkoper online.
En vooral op zondag gaan kijken. Die zaken lopen gigantisch tegen elkaar te concureren. Vorig jaar Sena setje gehaald op de beurs. Eerst was die nog de normale winkel prijs, maar toen begonnen ze tegen elkaar te concureren waardoor ik uiteindelijk iets van 75 euro korting kon krijgen :D

Vanmorgen de motor afgedropt voor onderhoud. Kost wat meer als zelf doen, maar bij gebrek aan goede werkruimte (geen tuin/schuur oid) en kou toch even voor het gemak gekozen. Meteen olie / filter wissel, remvloeistof, nieuwe remblokken voor en achter, nieuwe ketting set. Ik kan weer even vooruit!

Kreeg trouwens als leen motor een MT-07 mee, leuke fiets! Miste op de snelweg alleen wel mijn ruitje... ben zo'n naked niet meer gewend :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23

Gisteren deze heated grips van Yamaha erop laten zetten, zie foto's. Totaal geen last van het kabeltje aan me handvat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i5vLtxim.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fcyy0uCm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:12
Xepos schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:59:
[...]
Maar ja tegen druppels van de mist kun je zelfs met een pinlock niks doen.
Ik ben even gaan zoeken naar dat filmpje van die Duitse vizier-propellor. Werkte prachtig, maar kan 'm niet zo even niet vinden :+

Edit:
Oeps, er was nog een extra pagina posts die ik niet gezien had 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door Melkunie op 06-12-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leviathius schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:26:
[...]

Ik snap wat je bedoeld, maar zit het iets ingewikkelder en diepgaander in elkaar.. Maar je hebt zeker een goed punt met dat het voor nu ff moet botsen en ze er dan overheenkomt. :)
Ik heb in het verleden ook wel van die discussies gehad maar wat wel geholpen heeft om steeds een vergelijk te maken met beroepsgroepen die elke dag motorrijden:

Motoragent, ANWB wegenwacht op de motor, Motor ambulancemedewerker.

Als motorrijden zo gevaarlijk is dan zouden dat soort organisaties toch nooit hun medewerkers aan dat gevaar blootstellen ;)

De motor als werkplek:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:14:
[...]

Ik heb in het verleden ook wel van die discussies gehad maar wat wel geholpen heeft om steeds een vergelijk te maken met beroepsgroepen die elke dag motorrijden:

Motoragent, ANWB wegenwacht op de motor, Motor ambulancemedewerker.

Als motorrijden zo gevaarlijk is dan zouden dat soort organisaties toch nooit hun medewerkers aan dat gevaar blootstellen ;)

De motor als werkplek:

[video]

[video]
Oeh dat is ook een goeie ja! Heb alweer genoeg inspiratie gekregen door jullie, dus bedankt voor de tips! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leviathius schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:16:
[...]

Oeh dat is ook een goeie ja! Heb alweer genoeg inspiratie gekregen door jullie, dus bedankt voor de tips! 8)
Kan alleen zijn dat je eerdags alleen de weg op mag van je vriendin met een kanarie gele motor en een fluo outfit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:22:
[...]

Kan alleen zijn dat je eerdags alleen de weg op mag van je vriendin met een kanarie gele motor en een fluo outfit :+
Als dat ooit zo zou zijn, dan ga ik wel lopen :Y). Alles liever dan als een kanarie op de motor zitten.

Fluo hesje of reflectoren etc voor in de winter mogen wel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
SlideR NL schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:29:
[...]

Gisteren deze heated grips van Yamaha erop laten zetten, zie foto's. Totaal geen last van het kabeltje aan me handvat.

[afbeelding]

[afbeelding]
Die van Yamaha vindt ik inderdaad nog het mooiste. Volgens mij pasten die alleen niet op mijn ninja 300. En het prijsverschil van ~50 euro speelde ook wel een rol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ja goeie keuze! Zit te denken om deze ook op de Gixxer te plaatsen :Y Kan weinig anders met bar ends :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 12:57
Zojuist met het alarm op mijn KTM gevochten.
Ik wilde vanmorgen met de motor naar het werk maar het alarm weigerde om er af te gaan. Na wat geklooi toch maar de auto gepakt.

Boekje online opgezocht, er zit blijkbaar een STOP mode op die het alarm na 5 dagen uitschakelt zodat de accu niet leegloopt. De motorblokkering blijft actief.
Kei mooi, maar die moet er dan ook weer af kunnen. Motor op contact zetten en dan heb je 5 seconden om het alarm met de afstandsbediening uit te schakelen. Dat ging mis :+

Gelukkig ging het alarm na een keer of tien op het knopje drukken uit. Nu kan ik 'm weer in-en uitschakelen.

Weer wat geleerd :9

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Fijn he zo een alarm. :X Zo blij ik bij de Gixxer alleen een 2e slot verplicht ben. :X Eigenlijk ook een nachtberging waar ie kan staan maar goed als je ergens op bezoek bent wordt dat lastig. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 12:57
Het is een leuk extra'tje. Ik laat 'm alleen geen 5 dagen achter elkaar meer aan staan :9

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:21
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice wat is het merk en type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Net nog even een setje handkappen geïnstalleerd. Ben benieuwd hoe dat morgen voelt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik had vandaag panne joh!

Hele rit snelweg gedaan, Maarssen naar Breda, en net toen ik bij het stoplicht rondweg Noord stond (gelukkig bij Breda dus) viel de toerenteller weg, begon de motor onregelmatig te lopen en reed ik nog op één cylinder. Gelukkig heb ik wat rij-ervaring op de Duke van @caesar1000, dus ook met 50% minder vermogen lukte het me nog naar huis te pruttelen door de avondspits :7.

Gelukkig had ik nog een reserve-CDI van de sloop-alp (achtergehouden voor precies dit scenario) en na wat wiebelen aan de draadjes de conclusie getrokken dat het de achterste CDI moest zijn. Na vervangen hiervan liep alles weer netjes, dus we gaan kijken of het hiermee opgelost is.

Nu trok het blok de laatste tijd al (meer) valse lucht en zie ik nu ook steeds meer lekkage bij de pakking van de voorste cylinder, dus ik ga die tegoedbon in de vorm van gratis geleverde onderdelen van de sloop-alp aan mijn clubdealer binnenkort maar eens innen om een dagje te sleutelen. Making Alp great again 8).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
-MVR- schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:34:
Zojuist met het alarm op mijn KTM gevochten.
Ik wilde vanmorgen met de motor naar het werk maar het alarm weigerde om er af te gaan. Na wat geklooi toch maar de auto gepakt.

Boekje online opgezocht, er zit blijkbaar een STOP mode op die het alarm na 5 dagen uitschakelt zodat de accu niet leegloopt. De motorblokkering blijft actief.
Kei mooi, maar die moet er dan ook weer af kunnen. Motor op contact zetten en dan heb je 5 seconden om het alarm met de afstandsbediening uit te schakelen. Dat ging mis :+

Gelukkig ging het alarm na een keer of tien op het knopje drukken uit. Nu kan ik 'm weer in-en uitschakelen.

Weer wat geleerd :9
Alarm op m'n ktm er laatst afgehaald en verkocht, af en toe veel te vaak lag de startonderbreker dwars :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon schijt aan hebben. Er bestaat niet zoiets als voorgevoel, dus ik zou ze naar de dokter sturen voor een pilletje. Lol.
Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.