Slecht idee... Hoe laat?
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2017 11:04 ]
Verwijderd
Blokken zelf vervangen is overigens een makkie bij sommige motoren hoef je daar zelfs de remklauw niet voor los te halenaidanl schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:03:
[...]
Heb nu wel sinds gisteravond dat mijn voorrem lijkt aan te lopen. Het is hoorbaar en je voelt het ook als je bijv. constant 40 km/h rijd. Blokken beginnen wel wat dunner te worden dus misschien maar eens even langs de dealer om na te laten kijken.
Howto remzuigers schoonmaken:
1. Remklauw los halen daarna haal je je remblokken eruit.
2. Je zuigers iets naar buiten duwen (niet te veel!!).
3. Je zuigers met een stukje staalwol reinigen en met een remzuigertang of een haakse seegerringtang draaien zodat je aan alle kanten erbij komt.
4. Als laatste je zuigers invetten met remcilinderpasta (echt niets anders gebruiken).
5. Alles weer monteren.
Remcilinderpasta: https://www.louis.nl/arti...r_article_number=10010083
Thanks!Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:18:
[...]
Blokken zelf vervangen is overigens een makkie bij sommige motoren hoef je daar zelfs de remklauw niet voor los te halenWat bij jouw motor wel eens het geval kan zijn dat de zuigers van je remklauw niet meer soepel bewegen.
Howto remzuigers schoonmaken:
1. Remklauw los halen daarna haal je je remblokken eruit.
2. Je zuigers iets naar buiten duwen (niet te veel!!).
3. Je zuigers met een stukje staalwol reinigen en met een remzuigertang of een haakse seegerringtang draaien zodat je aan alle kanten erbij komt.
4. Als laatste je zuigers invetten met remcilinderpasta (echt niets anders gebruiken).
5. Alles weer monteren.
Remcilinderpasta: https://www.louis.nl/arti...r_article_number=10010083
Ik laat het nu even doen omdat het net even beter uit komt, volgende keer zorgen dat onderhoud in de zomer valt. Anders moet ik nu in de kou buiten gaan sleutelen. Op 1 of andere manier valt al mijn onderhoud voor zowel motor als auto in de winter...
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Verwijderd
Moffen werken nog het beste: https://www.hippohands.com/Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:04:
Handvatverwarming... Dat zou niet verkeerd zijn!
Ik heb vroeger met mijn XMAX125 met moffen gereden. (Niet deze, maar die van Yamaha zelf)Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:22:
[...]
Moffen werken nog het beste: https://www.hippohands.com/
Moet zeggen, als het richting of onder vriespunt gaat, dan vertraagt het de bevriezing van je handen met 5 minuten, maar meer dan dat doen ze ook niet
[ Voor 5% gewijzigd door Anoshky op 01-12-2017 11:30 ]
Vrijdag schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:12:
Zou deze stand geschikt zijn voor mijn Hawk? Ik heb de diameter opgemeten en kwam op ongeveer drie cm uit. Deze heeft een asgat van 28.4 mm en een ashoogte van 40,5 cm https://www.powerplustool...-1000-r-en-honda-vfr.html
Staat uw merk of type er niet bij ? Neem geheel vrijblijvend contact op met onze klantenservice
Awesome
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Die zie ik in RJ's videos ook steeds voorbij komen, wil er nog niet dood mee gezien wordenVerwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:22:
[...]
Moffen werken nog het beste: https://www.hippohands.com/

Die tip kwam ik later ook achter. Helaas was dat pas jaren laten toen ik de motor al bijna ging verkopenJoopieboy schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 05:16:
[...]
Stuk karton ervoor, dat werkt serieus goed.
hefsthandschoenen
geen handvatverwarming
geen handkappen
sportieve laarzen (aka geen warme voering)
maar wel met een helmmuts!
Jezus wat is de snelweg dan koud! Ik wilde niet eens te snel rijden want dan werd het nog kouder xD
All-Round nerd | iRacing Profiel
Haha ging met men cb500s ook eens even de snelweg op tijdens een kleine toertje. Het was 4 °C. Direct de volgende afrit genomen.w4rguy schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:16:
vanochtend weer eens op mijn Hornet (2008) gestapt voor een woon-werk ritje.
hefsthandschoenen
geen handvatverwarming
geen handkappen
sportieve laarzen (aka geen warme voering)
maar wel met een helmmuts!
Jezus wat is de snelweg dan koud! Ik wilde niet eens te snel rijden want dan werd het nog kouder xD
Ook direct geleerd dat even op de kant gaan en je handen aan de motor houden best handig is om op te warmen
[ Voor 9% gewijzigd door SmokingSig op 01-12-2017 14:45 ]
Met binnenhandschoenen was het goed te doen. Wel wat koude vingers en het trok wat aan de rug. Wel had ik geitenwollen sokken over mijn sokken en broek, met daarover de textiel motorbroek. Naast een t-shirt en blouse had ik nog een dikke trui aan onder de motorjas. Als ik dit vaker ga goed dan ga ik verwarmde handschoenen halen, wat ik al eerder heb benoemd in dit topic.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
18 december staat mijn AVD examen gepland en ik vroeg me af of iemand tips heeft tegen de kou.
Voor die paar lessen vind ik het toch wel duur om allemaal winterkleding aan te schaffen, wanneer ik mijn rijbewijs heb ben ik van plan te gaan rijden wanneer het weer het toelaat (> 5 graden, droog).
Op het moment gebruik ik lagen en regenbestendige kleding om comfortabel te rijden maar ik denk niet dat dat genoeg is wanneer het -5 buiten.
[ Voor 19% gewijzigd door teunw op 01-12-2017 15:00 ]
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2017 15:00 ]
Gewoon thermokleding onder je kleding? Kost niets bij de decathlon bijvoorbeeld.teunw schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:57:
Ik ben al een tijdje aan het lurken, en ik heb een vraagje ivm de winter.
18 december staat mijn AVD examen gepland en ik vroeg me af of iemand tips heeft tegen de kou.
Voor die paar lessen vind ik het toch wel duur om allemaal winterkleding aan te schaffen, wanneer ik mijn rijbewijs heb ben ik van plan te gaan rijden wanneer het weer het toelaat (> 5 graden, droog).
Thermokleding heb ik ook liggen en kost niet veel. Anders helpen extra laagjes ook. Zorg dat je kleding winddicht is, een een goede helmmuts of col is zeker aan te raden. Op de heenweg zat mijn capuchon van mijn trui niet helemaal fijn waardoor mijn jas niet goed dicht kon.
Voor een paar euro heb je binnenhandschoenen en door mijn ervaring met verwarmde handvatten op de lesmotor ga ik eerder voor verwarmde handschoenen.
denk in 'Laagjes'teunw schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:57:
Op het moment gebruik ik lagen en regenbestendige kleding om comfortabel te rijden maar ik denk niet dat dat genoeg is wanneer het -5 buiten.
meer laagjes == meer warmte!
Ik ben 10 januari 2017 afgereden trouwens. Vooral hopen dat je geen mist of regen hebt en dan kom je er wel doorheen. Je warmt op als je stil staat (gek genoeg). Alleen op hoge snelheid koel je verdomd snel af.
Erg gek is het niet, de wind voert je lichaamswarmte af. Als je naar deze tabel van het KNMI over gevoelstemperatuur kijkt dan zie je de gevoelstemperatuur dalen bij hogere windsnelheden. Als je tegenwind hebt is de windchill nog groter omdat de relatieve snelheid van de wind langs je lichaam nog groter is.w4rguy schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:08:
[...]
denk in 'Laagjes'
meer laagjes == meer warmte!
Ik ben 10 januari 2017 afgereden trouwens. Vooral hopen dat je geen mist of regen hebt en dan kom je er wel doorheen. Je warmt op als je stil staat (gek genoeg). Alleen op hoge snelheid koel je verdomd snel af.
De buitentemperatuur wordt altijd uit de wind gemeten.

Zo zie je wel genoeg scooters rijden (ook bij regen) dus niet eens zo een gek idee. Tenzij je 130+ km/h gaat rijden, dan ben je dat ding ineens kwijtVerwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:18:
Gewoon lekker met een dekentje om rijden
[afbeelding]
Hopen ik het de 18e haal, dan kan ik zelf bepalen wanneer ik waarheen ga.
[ Voor 11% gewijzigd door teunw op 01-12-2017 15:32 ]
Als er iets is, maar dan ook echt 1 ding is wat ik er absurd uit vindt zien, dan zijn het die dingen wel. Kom op zeg, je bent toch een vent? Beetje kou zijn we niet bang voor!aidanl schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:27:
[...]
Zo zie je wel genoeg scooters rijden (ook bij regen) dus niet eens zo een gek idee. Tenzij je 130+ km/h gaat rijden, dan ben je dat ding ineens kwijt
maar niet teveel kou. Dan is het niet leuk meer
Op kou en water kan je je kleden, dus mee eens. Leven van de motorrijder, in de winter is het te koud en in de zomer is het eigenlijk weer te warmw4rguy schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:32:
[...]
Als er iets is, maar dan ook echt 1 ding is wat ik er absurd uit vindt zien, dan zijn het die dingen wel. Kom op zeg, je bent toch een vent? Beetje kou zijn we niet bang voor!
maar niet teveel kou. Dan is het niet leuk meer
Als het te warm is kunnen er 1 dingen aan de hand zijn.aidanl schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:36:
[...]
Op kou en water kan je je kleden, dus mee eens. Leven van de motorrijder, in de winter is het te koud en in de zomer is het eigenlijk weer te warm
1: je rijdt niet hard genoeg.
2: je zit niet hoog genoeg (in de bergen bij de mooie kronkelweggetjes)
Ik rij dan nu ook gewoon door. Soms als een dweil, soms ook niet (Lang leve bochten ABS en tractiecontrole).
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Aldi en Lidl hebben rond deze tijd (deze week zelfs volgens mij) ook thermokleding. Je kan eventueel ook nog kijken naar onderhandschoenen waar je motorhandschoenen weer overheen gaan. Scheelt al behoorlijk.teunw schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:57:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
gewoon zonder handschoenen, lekker snel warmVoronwë schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:55:
Ik heb 18 jaar geleden ook gewoon gelest in de winter. Gewoon halverwege de les even stoppen, de handjes (in de handschoenen) op het blok om op te warmen en weer verder!
Ik rij dan nu ook gewoon door. Soms als een dweil, soms ook niet (Lang leve bochten ABS en tractiecontrole).
Koudst waarmee ik ooit op de scooter gezeten heb was -2 geloof ik. Thermobroek, spijkerbroek, regenbroek (tegen sneeuw). Hemd, t-shirt, vest, jas. Muts en handschoenen, extra dikke sokken en bergschoenen.
Daar kwam de kou er na een half uur ook wel door
Idd, nog beter! Dan voel je de kou helemaal niet meer!Reloader schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 16:11:
[...]
gewoon zonder handschoenen, lekker snel warm
Het is pas koud als de mist op je vizier bevriest en je tijdens het rijden moet krabben, en als je afstapt er een laagje ijs op je motorpak zit!
[ Voor 5% gewijzigd door Voronwë op 01-12-2017 16:24 ]
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Verwijderd
Ik heb bijv. nog deze meegemaakt
Wikipedia: Winter van 1978-1979
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2017 16:45 ]
Ondertussen, ergens waar het wat warmer is. Want tja, alleen maar posen op je Diavel gaat op den duur ook vervelen:
[ Voor 63% gewijzigd door Vrijdag op 01-12-2017 17:15 ]

[ Voor 35% gewijzigd door lolgast op 01-12-2017 18:42 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
No.
Ik kom er maar niet achter van wie deze auto was
ontopic: Hier vriest het

Lol, ik ben er al 4 jaar weg en leverde een A4 inlolgast schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 19:33:
[...]
Ik kom er maar niet achter van wie deze auto was
ontopic: Hier vriest het
https://www.amsterdam.nl/...4082-A871-D3FBB789BC25%7d
Dat zelfde grapje zal dan ook nog wel eens kunnen gaan gelden voor (oudere) motoren, is maar een kleine aanpassing in de plaatselijke verordening lijkt me (zelfde rijbewijs-categorie A).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
met deze temperaturen zit ik lekker in de auto/trein trouwens
[ Voor 41% gewijzigd door Maegrim op 01-12-2017 20:50 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Beetje zoiets als wat ze in Parijs ook onlangs hebben ingevoerd lijkt wel.wimmel_1 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:13:
Zat vandaag érgens een artikel te lezen over het huidige milieubeleid van Amsterdam en zag daar dat ze per 1 Januari 2018 géén brommers en scooters (zowel 2 als 4-takt) meer toelaten in het centrum welke ouder zijn dan 7 jaar. Alles van vóór 1-1-2011 mag niet meer binnen de stadsgrenzen op de openbare weg rijden, tenzij....
https://www.amsterdam.nl/...4082-A871-D3FBB789BC25%7d
Dat zelfde grapje zal dan ook nog wel eens kunnen gaan gelden voor (oudere) motoren, is maar een kleine aanpassing in de plaatselijke verordening lijkt me (zelfde rijbewijs-categorie A).
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Dat niet, maar mijn dunlops zijn een goed all season alternatief. Gaat prima, ben nu ook een rondje aan het doen. Moet alleen met vizier open rijden want die vriest aanFreubel schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 08:56:
Zijn er overigens doorrijders die omschakelen naar winterbanden ? Zo ja, wat zijn de ervaringen ?
En mijn winterhandschoenen zijn kouder dan mijn tussenseizoen handschoenen omdat de handvatverwarming er niet door komt. Verwarmde handschoenen lijken me te dik, misschien eens kijken voor een onderhandschoen.
Maar voorlopig houd ik het nog wel uit bij -2.5 graden Celsius.
Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.
Het kastje zelf lijkt behoorlijk stevig in elkaar geklikt te zijn, kon er zo even geen schroevendraaier of iets tussenkrijgen om te openen.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
CB1: Starten, starten, starten. Hehe hij loopt. Ownee toch niet. Starten, starten, starten, starten. Accu inmiddels te leeg. Oke, zetten we die aan de kant, doen we eerst de 749.
749: Starten en lopen. Kom bij tankstation aan, tank open. Kut, die zat al vol
Eindstand. Lolgast heeft koude voeten en handen, de 749 staat weer zoals hij al stond, de CB1 hangt aan de lader

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Wat een lol, gastlolgast schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:49:
Eindelijk tijd en zin om de motoren vol te gaan gooien ivm wegzetten.
CB1: Starten, starten, starten. Hehe hij loopt. Ownee toch niet. Starten, starten, starten, starten. Accu inmiddels te leeg. Oke, zetten we die aan de kant, doen we eerst de 749.
749: Starten en lopen. Kom bij tankstation aan, tank open. Kut, die zat al vol
Eindstand. Lolgast heeft koude voeten en handen, de 749 staat weer zoals hij al stond, de CB1 hangt aan de lader
Ik stond er ook wel van te kijken. Display gaf -1 aan, maar startte echt zonder moeite. Na 2 maanden niet lopen was ik best trots

Ik heb dan geen display, maar het feit dat de hoes die ik eraf trok helemaal bevroren was gaf aan wat ik kon verwachten. De Alp slaat gelukkig gelijk aan, ook met dit weer, maar het was wel even fingerspitzegefühl voor ik zover was dat ik het gas los kon laten en dat de boel dan bleef draaien (ook met choke). Dit omdat het blok vanzelf toch een beetje onstabiel loopt, dan hou je het gas even op ~2000 toeren voor een minuutje en dan lekker verder warmdraaien.lolgast schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:07:
[...]
Ik stond er ook wel van te kijken. Display gaf -1 aan, maar startte echt zonder moeite. Na 2 maanden niet lopen was ik best trots
[ Voor 63% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-12-2017 15:06 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!

Hier kwam Google net mee, tof gelukt!
Hoe sloop je een mooie motor door steeds (met de verkeerde banden) te proberen door een modderspoor te rijden

[ Voor 20% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-12-2017 19:25 ]
Ik heb zelf gerbing verwarmde handschoenen en vind ze persoonlijk een verademing. Ook absoluut niet dik, sterker nog, ik heb ook een paar winterhandschoenen gehad en die heb ik weg gegeven omdat ze té dik waren. Ik kan de gerbings overigens ook in het voor en najaar gebruiken zonder de stekker in het contact te stekenThorchy schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:48:
Hier gaat het vooralsnog vlot met mijn Pirelli Scorpion Trail II banden. Enkel mijn handen blijven last hebben ondanks de handvatverwarming, voornamelijk de bovenkant.
En mijn winterhandschoenen zijn kouder dan mijn tussenseizoen handschoenen omdat de handvatverwarming er niet door komt. Verwarmde handschoenen lijken me te dik, misschien eens kijken voor een onderhandschoen.
Maar voorlopig houd ik het nog wel uit bij -2.5 graden Celsius.
Welke heb je ? Ik wilde met black Friday weekend ergens voor Gerbings kijken maar niet van gekomen. Onder andere omdat ze nergens zowel de t-12 en xr-12 hebben. Wil die twee eigenlijk eerst proberen voor ik een keuze maak.Freubel schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:47:
[...]
Ik heb zelf gerbing verwarmde handschoenen en vind ze persoonlijk een verademing. Ook absoluut niet dik, sterker nog, ik heb ook een paar winterhandschoenen gehad en die heb ik weg gegeven omdat ze té dik waren. Ik kan de gerbings overigens ook in het voor en najaar gebruiken zonder de stekker in het contact te steken
De G12Jay-P schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:22:
[...]
Welke heb je ? Ik wilde met black Friday weekend ergens voor Gerbings kijken maar niet van gekomen. Onder andere omdat ze nergens zowel de t-12 en xr-12 hebben. Wil die twee eigenlijk eerst proberen voor ik een keuze maak.
Hmm, dan zal ik ze eens proberen als ik ze ergens zie liggen in de winkel.Freubel schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 19:47:
[...]
Ik heb zelf gerbing verwarmde handschoenen en vind ze persoonlijk een verademing. Ook absoluut niet dik, sterker nog, ik heb ook een paar winterhandschoenen gehad en die heb ik weg gegeven omdat ze té dik waren. Ik kan de gerbings overigens ook in het voor en najaar gebruiken zonder de stekker in het contact te steken
Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.
https://motorkleding-brug...-12-hybride-handschoenen/
Klopt: En juist daarom is 't géén schande om je plaatjes netjes te (laten) resizen en alleen een thumbnail direct te laten zien... 't Is én blijft hier wel Tweakers.net, hé
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Het topic loopt sowieso niet zo hard. Dus iedere keer 3.6MB moeten laden voor maar 1 plaatje als je met je telefoon dit topic wil lezen is nogal jammer van de bandbreedte.wimmel_1 schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:53:
[...]
Klopt: En juist daarom is 't géén schande meer om je plaatjes netjes te (laten) resizen en alleen een thumbnail direct te laten zien... 't Is én blijft hier wel Tweakers.net, hé
* lolgast leest nu pagina 69
[ Voor 17% gewijzigd door lolgast op 03-12-2017 22:08 ]
Zou eigenlijk zaterdag ochtend rijles hebben maar dat ging niet door ivm de mist en vorst (-2,5 en <80m zicht). Uiteindelijk gisteren nog rijles en was behoorlijk fris aan de handen na een uur rijden. Desondanks weer lekker gereden
Zaterdagmiddag is de les bij mij nog wel doorgegaan (omgeving ede/arnhem), was inderdaad wel aardig koud.NL-RaVeR schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:01:
Zou eigenlijk zaterdag ochtend rijles hebben maar dat ging niet door ivm de mist en vorst (-2,5 en <80m zicht). Uiteindelijk gisteren nog rijles en was behoorlijk fris aan de handen na een uur rijden. Desondanks weer lekker gereden
Met 4 lagen kleding en winterhandschoenen was het gelukkig prima te doen! Geen koude handen gehad, terwijl aan het einde van de les (2 uur) een laag ijs op mijn handschoenen zat
Die foto hierboven is gemaakt met ~minus 2 onder nul. Best fris inderdaad, maar mits goed gekleed nergens last van, al was dit geen lange rit (kwartier enkele reis, even met het gezin naar het meer voor een wandeling). Handvatverwarming gebruik ik niet op zo'n kort stukje, de handkappen houden sowieso veel kou tegen (die naked lesmotor was een ramp met dit weer).NL-RaVeR schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:01:
offtopic: Met die grote data abonnementen en wifi overal is dat toch geen probleem. Doe mij maar die grote plaatjes
Zaterdag ochtend is mijn les wel doorgegaan temperatuur was nagenoeg hetzelfde en zicht iets beter. Maar mijn handen waren aan het eind van de les wel erg koud! Ga volgende keer met dunne handschoenen onder de motorhandschoenen rijden. Moest constant het vizier schoonvegen had anders nog minder zicht.NL-RaVeR schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:01:
offtopic: Met die grote data abonnementen en wifi overal is dat toch geen probleem. Doe mij maar die grote plaatjes
We leven hier niet in IndiaFastFred schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:35:
Prak jij dan het hele gezin achter op de motor of ga jij met de motor en zij met de auto?
Oh, daar is een hele eenvoudige oplossing voor: Met je vizier open rijden! (en een goede mof/bandana gebruiken).NL-RaVeR schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:58:
Mijn rijinstructeur gaf aan dat de mist direct bevriest op het vizier en dat hij dit geen goede situatie meer vond om les in te geven en daar was ik het zeker wel mee eens. Mijn les zou eigenlijk om half 9 zijn, net achter arnhem (richting het oosten).
Ik ben bril-dragend en die afzetten zie ik wsl nog minder als met een bevroren vizierHTT-Thalan schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:02:
[...]
Oh, daar is een hele eenvoudige oplossing voor: Met je vizier open rijden! (en een goede mof/bandana gebruiken).
Ik heb mijn bril nog, maar ben met het behalen van mijn MRB overgestapt op 2-weeks lenzen, die ik steeds een week doordraag. Die leveren mij compleet geen problemen op.NL-RaVeR schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:14:
[...]
Ik ben bril-dragend en die afzetten zie ik wsl nog minder als met een bevroren vizier. Maar voor iemand zonder bril kan ik me voorstellen dat dat een optie is.
Ja, met lenzen zal dat wel goed gaan inderdaad. Ooit eens geprobeerd, maar kan er niet aan wennen dus hou het lekker bij mijn brilHTT-Thalan schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:18:
Ik heb mijn bril nog, maar ben met het behalen van mijn MRB overgestapt op 2-weeks lenzen, die ik steeds een week doordraag. Die leveren mij compleet geen problemen op.
Binnenkort overigens ook maar eens mijn theorie examen aanvragen want die heb ik volgens mij wel aardig opgeslagen in mijn bovenkamer

Er bestaat iets als 'pinlock-vizieren'. Die, wanneer goed afgesteld, uitstekend condens tegenhouden. Die van mij moet ik weer even bijstellen, want er komt sochtends een wazige plek rechtsonderin..FastFred schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:55:
In de wereld van handvatverwarming en verwarmde handschoenen, zijn er nog geen helmen met een verwarmd vizier?

Maar ja tegen druppels van de mist kun je zelfs met een pinlock niks doen.Leviathius schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:58:
[...]
Er bestaat iets als 'pinlock-vizieren'. Die, wanneer goed afgesteld, uitstekend condens tegenhouden. Die van mij moet ik weer even bijstellen, want er komt sochtends een wazige plek rechtsonderin..
Jawel, handschoenen met een wissertje erop.Xepos schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:59:
[...]
Maar ja tegen druppels van de mist kun je zelfs met een pinlock niks doen.
XBL: DonFrans
Idd zoals Frans92 zegt. Er zijn handschoenen met vizierpoets dingen op de zijkant. En anders zou je een soort olie op je vizier kunnen smeren. Zelfde soort als op het beeldscherm van je telefoon. Daarmee rollen druppels er eenvoudig van af.Xepos schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:59:
[...]
Maar ja tegen druppels van de mist kun je zelfs met een pinlock niks doen.
Wat ik meestal doe is even helemaal links en rechts kijken. Dan blaast de wind mijn vizier schoon
Dat opzij kijken werkt bij mij pas goed vanaf een gangetje of 80 km/h. Gelukkig heb ik dat wissertje dus.Leviathius schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:03:
[...]
Idd zoals Frans92 zegt. Er zijn handschoenen met vizierpoets dingen op de zijkant. En anders zou je een soort olie op je vizier kunnen smeren. Zelfde soort als op het beeldscherm van je telefoon. Daarmee rollen druppels er eenvoudig van af.
Wat ik meestal doe is even helemaal links en rechts kijken. Dan blaast de wind mijn vizier schoon
XBL: DonFrans
Ja dat heb ik ook gelukkig. Maar een automatische optie zou fijn zijnFrans92 schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:06:
[...]
Dat opzij kijken werkt bij mij pas goed vanaf een gangetje of 80 km/h. Gelukkig heb ik dat wissertje dus.
Af en toe visier schoon maken helpt ook ipv olie. Merk dat wanneer mijn visier schoon is de druppers er af rollen, maar zodra die iets viezer is water blijft hangen en dan moet ik zelf als wisser gaan spelen.Leviathius schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:03:
[...]
Idd zoals Frans92 zegt. Er zijn handschoenen met vizierpoets dingen op de zijkant. En anders zou je een soort olie op je vizier kunnen smeren. Zelfde soort als op het beeldscherm van je telefoon. Daarmee rollen druppels er eenvoudig van af.
Bestaat ook al: https://www.rainpal.eu/?ls=enXepos schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:13:
[...]
Ja dat heb ik ook gelukkig. Maar een automatische optie zou fijn zijn
Helemaal waar, moet dat binnenkort ook maar weer eens doenaidanl schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:14:
[...]
Af en toe visier schoon maken helpt ook ipv olie. Merk dat wanneer mijn visier schoon is de druppers er af rollen, maar zodra die iets viezer is water blijft hangen en dan moet ik zelf als wisser gaan spelen.

Dat zou dit weekend allemaal niks uitgehaald hebben. Mijn vizier heeft pinlock - werkt idd prima tegen condens en beslaan bij regenval. Vervolgens is de buitenkant voorzien van een waxlaag, dit helpt prima tegen regen en tot op zekere hoogte mist (met af en toe een keer schoonvegen met mijn handschoen.Leviathius schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:03:
[...]
Dit weekend, echter, vroor mijn vizier gewoon over (aan de buitenzijde). Dan kun je vegen tot je een ons weegt, dat ijs verdwijnt niet zomaar als je in de mist rijdt met -2 graden. Dus ja, dan maar met vizier open, het was toch een binnendoor ritje. Behalve een ietwat rode neus niks van gemerkt
Neeeee dat kan niet, dat gaat te ver. Dit blijft een motortopic
Moet je eens een _goede_ ruit er op zetten. Kun je lang links en rechts kijken, maar zo lang je achter die ruit blijft waait er niets weg. Ik ga dus even staan of links/rechts langs de ruit door kijken.Leviathius schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:03:
[...]
En voor de slimmerikken: inderdaad krijg je dus ook minder regen op je vizier, behalve op lage snelheid uiteraard.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dit topic is gesloten.