Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.310 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:28
Hier nog een duidelijke toevoeging van de schrijver op startersmotor.nl:
http://www.motor-forum.nl...message/28127318#28127318

Kortom, echt voor A naar B. Geen fun-routes inladen en dergelijke..

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik vanmorgen op de motor wegreed ging ik heel soepeltjes van 0 naar 50 km/u... Blijkbaar is oude cardanolie echt slecht voor de prestatie van de motor...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2017 12:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:31

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:17:
Toen ik vanmorgen op de motor wegreed reed ik heel soepeltjes meer dan 50 km/u... Blijkbaar is oude cardanolie echt slecht voor de prestatie van de motor...
Als je motor voorheen niet harder dan 50 km/u ging, ben ik erg benieuwd wat er voorheen als cardanolie in zat... Behanglijm? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Je kunt je telefoon ook naast de VIO op het stuur monteren in een waterdichte hoes en verbinden met de motoraccu voor het opladen.

Dan heeft de VIO alleen niet zo heel veel nut meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:59:
[...]

Misschien is een regenoveral wel beter? Moet je natuurlijk ook over je pak heentrekken en daarom wat onhandiger maar als je veel snelweg ww rijdt lijkt me dat een goede trade-off.
Ik ben een mooiweer poser dus misschien praat ik poep ;) :+
Tja, wel beter. Maar die heb ik niet :+ en lijkt me ook onhandig aantrekken/meenemen. Beste is een broek die goretex oid heeft en gewoon echt waterdicht is. Deze is van Cordura oid en de stof is ook waterdicht, maar de naden dus niet. Alleen bij het kruis wordt dat een probleem, daar wordt de regen door de wind naartoe geblazen en maakt dan mn broek nat. Mn jas en handschoenen hebben wel zo'n laagje en ik heb droge sokken op werk liggen. Bij kleine buitjes is deze broek prima, dus om nou een goede motorbroek af te schrijven ten faveure van een waterdichte die ik eigenlijk maar sporadisch mis... nee. En, meestal kan ik ook makkelijk thuiswerken, dus een echt stevige bui wacht ik vaak achter de laptop af (of blijf de hele dag thuis :) ). Voor in de zomer (over geperforeerd leer) heb ik wel een regenjasje.

Ik ga eens op onderzoek naar sealers of tape voor de naden, dat lijkt me wel een nuttige investering :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

noes schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:52:
[...]

Ik ga eens op onderzoek naar sealers of tape voor de naden, dat lijkt me wel een nuttige investering :Y
Ik ben heel benieuwd naar je ervaring als je wat hebt geprobeerd! Afgelopen donderdag had ik ook een vrij vochtig kruis :+. En dat was toch echt de schuld van de regen.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 21:36
FastFred schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:45:
Respect voor de mensen die met dit baggerweer nog op de motor stappen. Ik zet de ruitenwissers en de verwarming aan :)
Was anders best goed te doen! Hier en daar want staand water, ook op de snelwegen. Maar behalve dat prima kunnen rijden.

Alleen wel genoeg zenuwachtige koekblikken die zonder reden op de rem gaan staan. Geen wonder dat je dan weer monster files krijgt :/

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@aidanl Files? Daar hebben wij toch geen last van? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

aidanl schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:01:
[...]

Was anders best goed te doen! Hier en daar want staand water, ook op de snelwegen. Maar behalve dat prima kunnen rijden.

Alleen wel genoeg zenuwachtige koekblikken die zonder reden op de rem gaan staan. Geen wonder dat je dan weer monster files krijgt :/
Ja! Dat! Houd iemand al 50m afstand, gaat ie zonder aanleiding afremmen.. maar dan wel links blijven rijden. WTF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:24:
@aidanl Files? Daar hebben wij toch geen last van? :D
Ow jawel hoor. Waar je normaal 100/120/130 km/h rijdt moet je opeens kutten tussen auto's met een maximum snelheid van 40km/h. Dus je komt later aan dus je hebt er last van. Wij hebben er minder last van. Dat klopt we.l.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
noes schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:04:
[...]

Ja! Dat! Houd iemand al 50m afstand, gaat ie zonder aanleiding afremmen.. maar dan wel links blijven rijden. WTF?
Dat is voor mij meestal aanleiding om maar te gaan filteren. He, hij remt, dan is er vast file... Hop er langs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:09:
[...]

Dat is voor mij meestal aanleiding om maar te gaan filteren. He, hij remt, dan is er vast file... Hop er langs :+
Helemaal mee eens :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:17:
Toen ik vanmorgen op de motor wegreed ging ik heel soepeltjes van 0 naar 50 km/u... Blijkbaar is oude cardanolie echt slecht voor de prestatie van de motor...
Dat ging bij mij ook zo volgens mij. Alleen heb ik geen cardan.....

blaadjes zijn glad :( Kon 'm gelukkig houden

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
Khayma schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:04:
[...]

Ow jawel hoor. Waar je normaal 100/120/130 km/h rijdt moet je opeens kutten tussen auto's met een maximum snelheid van 40km/h. Dus je komt later aan dus je hebt er last van. Wij hebben er minder last van. Dat klopt we.l.
Precies. Ik vind het altijd wel mooi als collega's roepen dat ik geen last heb van files omdat ik op de motor ben. Alsof ik dan nog steeds met 120 kan rijden terwijl zij stil staan 8)7

Wij hebben op de motor 'minder' last van files als koekblikken, maar dat is nog steeds anders als helemaal geen last van hebben. Maar dan nog, ik zit liever op de motor in de file als in een koekblik, ben dan toch nog eerder thuis als anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Precies ja, ik zit in een whatsapp groep waar 2 mensen ook altijd roepen dat zij geen last hebben van file's want motor..
Ik heb nog niet vaak hoeven te filteren, maar weet wel dat het mijn aankomsttijd toen sterk heeft beïnvloed. Bijzonder relaxed was het ook niet..

[ Voor 7% gewijzigd door darkkingll op 27-11-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
aidanl schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:22:
[...]

Precies. Ik vind het altijd wel mooi als collega's roepen dat ik geen last heb van files omdat ik op de motor ben. Alsof ik dan nog steeds met 120 kan rijden terwijl zij stil staan 8)7

Wij hebben op de motor 'minder' last van files als koekblikken, maar dat is nog steeds anders als helemaal geen last van hebben. Maar dan nog, ik zit liever op de motor in de file als in een koekblik, ben dan toch nog eerder thuis als anders!
mja... maar als er één moment is dat ik twijfel of ik er wel zo graag bij ben, op de motor, dan is het wel in 't donker, in de regen, op een half dichtgeslibde snelweg. Wanneer het echt file is, ja, dan kan je filteren, maar wanneer 't een spelletje van remmen en weer optrekken is met een gemiddelde snelheid tussen 70 en 100... dan hoeft 't voor mij allemaal niet zo... allicht omdat ik nog een beetje n00b ben ;)
darkkingll schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:31:
Precies ja, ik zit in een whatsapp groep waar 2 mensen ook altijd roepen dat zij geen last hebben van file's want motor..
Ik heb nog niet vaak hoeven te filteren, maar weet wel dat het mijn aankomsttijd toen sterk heeft beïnvloed. Bijzonder relaxed was het ook niet..
jongeuh, als je met de auto was geweest, had dat je aankomsttijd toch zeker veel harder beinvloed? Je moet niet kijken naar de aankomsttijd zonder file, je moet kijken naar het verschil tussen jouw traject met auto of met motor.

Mijn wekelijkse ritje Gent-Brussel kost me met de motor 1u en met de auto deed ik er tussen de 1,5 en 2,5u over (meestal ongeveer 1,5). Op een dag zonder file zou ik er op 40 minuten staan, maar op werkdagen staat die file er altijd hoor (niet in de vakanties).

[ Voor 31% gewijzigd door Dryhte op 27-11-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Donker, remlichten en regen zijn ook wel een erg irritante combinatie qua zicht... Jammer dat je in dat soort situaties juist de meeste tijdwinst hebt op de motor. Vorige week vrijdag schoot mijn verwachte aankomsttijd op de TomTom puur op het stukje langs Utrecht een half uur naar beneden na de file :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Mee eens, dat maakt het minder plezierig. Vaak ook nog eens mensen die knipperlichten als optionele accessoire zien en spiegels alleen gebruiken om hun make-up in te checken. Zelfs met reflecterend vest en waarschuwingslichten terwijl je zowat naast (niet in dode hoek!) zit en dan nog steeds niet zien. Sommige mensen willen niet eens zien lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Nou ja, eerlijk: in de auto, in de file, in de regen, (optioneel: in de avond), zie ik ook geen hol in de spiegels hoor. Dan ben ik stiekem ook best bang om van baan te wisselen, omdat ik wel eens een motorrijder gemist zou kunnen hebben. (Dit is op de ring Amsterdam A10)

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Voila :) en aangezien ik al 18 jaar met de auto rijd weet ik dat en voel ik me in die omstandigheden dus niet optimaal op de brommer -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een paar dagen terug op mijn scooter nog bijna aangereden met dit soort weer. Rij rechtdoor en een auto die tegemoet komt slaat zo af over mijn rijstrook heen. Dat scheelde ook maar 50cm. Nou was ik prima te zien voor iemand die uit zijn doppen zou kijken, maar dit weer helpt ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vraag mij sowieso af waar mensen mee bezig zijn met dit weer. :X Iedereen is onrustig en gestressed, dikke remfiles en klappers tot gevolg. Waarom?! Alleen daarom al laat ik de motor nu staan. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Meh, beetje meer afstand en nóg beter opletten, komt wel goed. En tegen de meest linker-lijn rijden bij treintjes, zodat je evt. de redresseerstrook op kunt als je ABS ingrijpt :P Al nemen auto's soms ook de redresseerstrook/berm bij uitwijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:23

Destruction

(ex-)Automonteur

Het wordt er in deze tijd van het jaar imo ook niet veiliger op voor een motorrijder, koekblikkers letten normaal al slecht op, nu heb je schemer/donker, vaak in combinatie met regen, dat scheelt soms aardig wat zicht :X

* Destruction is als motorrijder vanuit de auto natuurlijk wel meer bedacht en nieuwsgieriger naar de zaken die een ander wellicht over het hoofd zou zien... Nu ik zo goed als altijd in bestelauto's/busjes rijdt voor m'n werk, komt daar nog een extra factor bij.. Mijn eigen bestelauto heeft al geen kleine spiegels, ik heb er toch niet voor niks nog extra (dodehoek) spiegels bij op gezet. * Destruction heeft een hekel aan het gevoel info te missen.

Dat laatste was ook een bron van ergenis op m'n oude VFR. Het enige wat ik in de spiegels van dat ding zag, waren m'n armen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 27-11-2017 20:21 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:35
Voor mij is de lol met de ZZR er wel af sinds 2 weken. Slecht zicht doordat het donker is, regen en reflecterende remlichten in je vizier.

Komend weekend maar in z'n winterslaap brengen, ergens in maart komt ie er weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ShininNL schreef op maandag 27 november 2017 @ 20:24:
Voor mij is de lol met de ZZR er wel af sinds 2 weken. Slecht zicht doordat het donker is, regen en reflecterende remlichten in je vizier.
'k Heb Macna winterhandschoenen met aan beide duimen een bijzonder goed werkende "wiper". Dus ook bij kleine druppies van spray of wat dan ook: /me WIPE * en ik kan weer prima zien, zonder dat m'n complete vizier een waas van licht is :P

Dus neuh, ik blijf gewoon doorrijden :D Die ZZR doet het pri-ma! Ondanks z'n power kun je 'em prima rijden in deze omstandigheden, zolang je je pols maar onder controle hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:45:
Ik vraag mij sowieso af waar mensen mee bezig zijn met dit weer. :X Iedereen is onrustig en gestressed, dikke remfiles en klappers tot gevolg. Waarom?! Alleen daarom al laat ik de motor nu staan. :X
De "feestdagen" komen er weer aan. Dus voelt men zich verplicht om gezellig te doen, veel te dure cadeau's, prullaria en vreten te kopen en er zijn op het werk ineens vreselijk veel deadlines en dingen die "gisteren" af hadden moeten zijn. Plus jengelende kinderen die zeuren om sint/kerstcadeaus en/of vuurwerk.
Dan moeten ze ook nog in hun leasebrik in de regen in het donker in de file staan op weg naar huis/al dat gezeik en tja, dan doet men rare dingen :P

* Vrijdag doet niet mee aan die onzin. En neemt met dit flutweer gewoon lekker de trein :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha 8) Gelukkig heb ik er helemaal geen last van en ook totaal geen verplichtingen, zo fijn. :P

Maar idd, mij heugt nog niet opmerking van een vrouw van een wat ouder stelletje die na wat discussie in de winkel met tranen in der ogen een opmerking maakte van 'kun je nu eens doen alsof je van mij houdt?!' :X Ik en iemand verderop wisten niet hoe snel we weg moesten komen. :+ Gezellig man die feestdagen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:51:
Haha 8) Gelukkig heb ik er helemaal geen last van en ook totaal geen verplichtingen, zo fijn. :P

Maar idd, mij heugt nog niet opmerking van een vrouw van een wat ouder stelletje die na wat discussie in de winkel met tranen in der ogen een opmerking maakte van 'kun je nu eens doen alsof je van mij houdt?!' :X Ik en iemand verderop wisten niet hoe snel we weg moesten komen. :+ Gezellig man die feestdagen. :P
Jemig, ik zou ook maken dat ik wegkom, straks gaan ze gooien met blikken tomatensoep :P

Ik ben trouwens helemaal vergeten om naar de Kawasakishow te gaan :X Was zaterdagavond uitgeweest en werd zondagmiddag (:+ ) wakker met een behoorlijke kater dus ben maar lamlendig op de bank gaan hangen :X

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op maandag 27 november 2017 @ 21:51:

Ook altijd zo heerlijk om boodschappen te doen rond de kerstperiode. Iedereen is opgefokt en het is superdruk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Heerlijk genieten van alle gehaaste mensen om me heen. Kan er wel om lachen.

@Joopieboy Wat een lekker moment ook om zo’n discussie te voeren :') Ik zou me echt niet in kunnen houden en voorstellen om lollies te kopen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ja dat zou wel extra erg zijn idd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik heb een nieuwe (tweedehands) motor gekocht en nu blijkt deze op extreme sport banden te staan. Avon Viper Xtreme voor en Viper Super sport achter. Is het verstandig om hiermee te rijden op de openbare weg? Zeker met dit weer is de weg natuurlijk vaak nat en is het koud dus warmen die banden niet op.

Beetje zonde om nu al een set nieuwe banden te kopen, aan de andere kant zou ik deze misschien nog kunnen verkopen? Er zit nog ruim voldoende profiel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Erapaz schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:47:
Ik heb een nieuwe (tweedehands) motor gekocht en nu blijkt deze op extreme sport banden te staan. Avon Viper Xtreme voor en Viper Super sport achter. Is het verstandig om hiermee te rijden op de openbare weg? Zeker met dit weer is de weg natuurlijk vaak nat en is het koud dus warmen die banden niet op.

Beetje zonde om nu al een set nieuwe banden te kopen, aan de andere kant zou ik deze misschien nog kunnen verkopen? Er zit nog ruim voldoende profiel op.
Echt extreme sportbanden zijn niet aan te raden om met dit weer mee te rijden.. Wat je kunt doen is de banden laten vervangen met sport-tour banden van Michelin, Dunlop, Metzeler etc en dan in de zomer deze sportbanden weer erom laten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 13:44

Moest de banden even opzoeken zelfs. Wel eens van het merk gehoord, maar wist niet dat zij tegenwoordig ook motorbanden maken.

Maar daar kan je prima bij blijven rijden hoor tijdens de winter :) .
Zojuist het type banden opgezocht, en vooral de voorband lijkt niet ontwikkeld om in natte omstandigheden mee te rijden. Je kan er natuurlijk mee blijven rijden, maar je zal wat voorzichtiger ermee om moeten gaan.

Zoals hierboven gezegd, als je er niet comfortabel mee bent: andere banden eronder. Met geknepen billen op de motor zitten zorgt alleen maar voor ongelukken.

Vaak ook bijna een gehele winter doorgereden met banden ontwikkeld voor SS fietsen, maar die waren toch wel wat beter dan deze banden (denk ik). Had altijd de Dunlop SportSmart 2 eronder zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door Panini op 28-11-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Panini schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:50:
[...]

Maar daar kan je prima bij blijven rijden hoor tijdens de winter :) .
Vaak ook bijna een gehele winter doorgereden met banden ontwikkeld voor SS fietsen.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Dergelijke sportbanden moeten warm zijn willen ze goed functioneren en dat krijg je nooit voor elkaar als het 5 graden is buiten en het asfalt nog kouder is. Dan is het gewoon gevaarlijk. Er zijn denk ik genoeg mensen hier die ervaring hebben met het onderuit gaan in de winter/regen/kou terwijl ze sportbanden hadden.

*edit*: Het is al duidelijker gemaakt door Panini. Lekker andere bandjes eronder gooien en deze sportbanden bewaren voor de zomer :Y

[ Voor 9% gewijzigd door Leviathius op 28-11-2017 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ja, Avon, bekend van Formule 3000 :) Blijkbaar zijn ze een jaar of 10 geleden motorbanden gaan maken.
Ik heb zelf liever eens set T30 Evo's eronder. Schijnen goed te zijn in de regen / kou en voldoende sportief om plezier te hebben.

Aan de andere kant ga ik waarschijnlijk maar een handvol keer rijden totdat het weer beter weer is. Hoewel ik me afvraag of deze banden wel voldoende opwarmen op een frisse zondagochtend in maart. Vooral die voorband schijnt echt voor trackdays te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Leviathius schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:54:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Dergelijke sportbanden moeten warm zijn willen ze goed functioneren en dat krijg je nooit voor elkaar als het 5 graden is buiten en het asfalt nog kouder is. Dan is het gewoon gevaarlijk. Er zijn denk ik genoeg mensen hier die ervaring hebben met het onderuit gaan in de winter/regen/kou terwijl ze sportbanden hadden.
Had mijn post zojuist al aangepast ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Panini schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:55:
[...]

Had mijn post zojuist al aangepast ;).
Ah ik zie het ja. Dan zal ik de mijne ook aanpassen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Wat heb je gekocht? Een supersport? Als je die voor all-round verkeer wil gebruiken: Continental SportAttack III doet het ook erg goed in de regen en wordt niet snel vierkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Erapaz schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:55:
Ja, Avon, bekend van Formule 3000 :) Blijkbaar zijn ze een jaar of 10 geleden motorbanden gaan maken.
Ik heb zelf liever eens set T30 Evo's eronder. Schijnen goed te zijn in de regen / kou en voldoende sportief om plezier te hebben.

Aan de andere kant ga ik waarschijnlijk maar een handvol keer rijden totdat het weer beter weer is. Hoewel ik me afvraag of deze banden wel voldoende opwarmen op een frisse zondagochtend in maart. Vooral die voorband schijnt echt voor trackdays te zijn.
Tja, lijkt mij ook altijd een persoonlijke kwestie. Ook wel eens jongens met Supercorsa's op koude ochtenden op straat zien rijden en die hoor ik er nooit over.

Je zal natuurlijk niet zo heel gek doen op straat (neem ik aan :9) dat je alles vraagt van die band. Kan mij dan wel weer voorstellen dat je in situaties waar je opeens moet uitwijken of een bijzondere manoeuvre moet maken dan de beperkingen van de band tegen komt in de kou/nattigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
noes schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:15:
[...]

Wat heb je gekocht? Een supersport? Als je die voor all-round verkeer wil gebruiken: Continental SportAttack III doet het ook erg goed in de regen en wordt niet snel vierkant.
Ja, een ZX-6R uit 2008. Was er niet echt van plan dagelijks woon-werk mee te rijden, maar het komt weleens voor. Verder ga ik ook weleens een weekendje weg en dan is er natuurlijk ook kans dat je in een bui terecht komt.
Panini schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:16:
[...]

Tja, lijkt mij ook altijd een persoonlijke kwestie. Ook wel eens jongens met Supercorsa's op koude ochtenden op straat zien rijden en die hoor ik er nooit over.

Je zal natuurlijk niet zo heel gek doen op straat (neem ik aan :9) dat je alles vraagt van die band. Kan mij dan wel weer voorstellen dat je in situaties waar je opeens moet uitwijken of een bijzondere manoeuvre moet maken dan de beperkingen van de band tegen komt in de kou/nattigheid.
Ik ga er inderdaad niet raar mee rijden. Zeker niet als het koud / nat is. Maar ik moet wel fatsoenlijk een noodstop kunnen maken natuurlijk of een oprit/afrit kunnen nemen. Als deze banden eigenlijk niet geschikt zijn om mee te rijden in de regen dan is dat natuurlijk zeer onverstandig. Ik vind het alleen lastig inschatten. Is het absoluut af te raden of kun je er wel gewoon mee rijden als je maar niet te gek doet.

Ik ga in ieder geval even uitzoeken wat een setje sport toer banden zou moeten kosten incl. monteren.

[ Voor 51% gewijzigd door Erapaz op 28-11-2017 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@Erapaz In ieder geval proficiat met de aankoop :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erapaz schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:17:

[...]

Ik ga er inderdaad niet raar mee rijden. Zeker niet als het koud / nat is. Maar ik moet wel fatsoenlijk een noodstop kunnen maken natuurlijk of een oprit/afrit kunnen nemen. Als deze banden eigenlijk niet geschikt zijn om mee te rijden in de regen dan is dat natuurlijk zeer onverstandig. Ik vind het alleen lastig inschatten. Is het absoluut af te raden of kun je er wel gewoon mee rijden als je maar niet te gek doet.
Ik zou er zeker niet mee rijden, want het ziet er naar uit dat die bandjes weinig aan aquaplaning doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben aan nieuwe banden toe en wil voor de Michelin Pilot Road 4 gaan. Nu zie ik dat her en der de GT versie goedkoper is dan de normale versie.

En dan is de vraag, wat is het nadeel van de GT voor de Versys? Het is namelijk duidelijk dat de Versys niet de zware motor is, waarvoor de GT is bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 00:17
Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met motorrijden in Zuid Afrika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
specops0i0 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:45:
Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met motorrijden in Zuid Afrika?
Persoonlijk niet maar ik ken wel een organisatie die (onder andere naar daar) motorreizen organiseert, die kunnen je misschien met iemand in contact brengen?

https://www.clubmot.be/zuid-afrika-2018 (de reis zelf is uitverkocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 19:09
Jelte schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:32:
Ik ben aan nieuwe banden toe en wil voor de Michelin Pilot Road 4 gaan. Nu zie ik dat her en der de GT versie goedkoper is dan de normale versie.

En dan is de vraag, wat is het nadeel van de GT voor de Versys? Het is namelijk duidelijk dat de Versys niet de zware motor is, waarvoor de GT is bedoeld.
GT zal een stijver karkas hebben vanwege het gewicht van de zwaardere motoren.

Pilot Road 5 is ook uit: https://www.nieuwsmotor.n...in-pilot-raod-5-motorband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-09 00:17
Dryhte schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:49:
[...]

Persoonlijk niet maar ik ken wel een organisatie die (onder andere naar daar) motorreizen organiseert, die kunnen je misschien met iemand in contact brengen?

Thanks, wat ik eigenlijk zoek is een organisatie of bedrijf wat motoren verhuurt om zelf te gaan rijden. Het plan is om met zn tweeën een motor in kaapstad te huren en naar johannesburg te rijden en de motor daar weer in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 23:21
Welke winterbanden hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
specops0i0 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:00:
[...]

Thanks, wat ik eigenlijk zoek is een organisatie of bedrijf wat motoren verhuurt om zelf te gaan rijden. Het plan is om met zn tweeën een motor in kaapstad te huren en naar johannesburg te rijden en de motor daar weer in te leveren.
Wel, neem eens contact op; zij werken daar moet zo'n bedrijf samen dus wie weet kunnen ze je die info doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Ari Gold schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:26:
Dezelfde als in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ari Gold schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:26:
Volgens mij zijn er maar zeer weinig mensen die banden gaan wisselen voor de winter bij een motor. Over het algemeen hebben mensen die in de winter blijven rijden toch al wel banden die beter geschikt zijn voor koud en nat weer. Mijn eigen fiets heeft geen banden die het goed doen bij kou en regen, maar ik rij dan ook niet meer als het onder de 13 graden komt en de regen echt begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Dryhte schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:49:
[...]

Veel geld voor weinig.. jemig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:50
Jij rijd met winterbanden in de zomer? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

FastFred schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:10:
[...]

Jij rijd met winterbanden in de zomer? O-)
Ja precies, voor het geval dat er sneeuw valt in juli.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Qua motor-winterbanden ken ik eigenlijk alleen een paar allroad-modellen van Heidenau die een Mud & Snow rating hebben door een compound met meer silica erin toegevoegd. Deze zijn er echter maar in een beperkt aantal maten, dus lang niet voor elke motor beschikbaar.

Daarnaast zijn volgens testen de prestaties op nat wegdek een stuk slechter dan iets als een Pilot Road 4, dus ik sla ze over ondanks dat ik wel doorrij in de winter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
spookz0r schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:52:
[...]

GT zal een stijver karkas hebben vanwege het gewicht van de zwaardere motoren.

Pilot Road 5 is ook uit: https://www.nieuwsmotor.n...in-pilot-raod-5-motorband
Ja, dat had ik door. Maar kan dat nadelig zijn bij een lichte motor als de Versys 650?

En de Pilot Road 5 is pas vanaf januari leverbaar. Vast voor een premium prijs in eerste instantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:25:
Qua motor-winterbanden ken ik eigenlijk alleen een paar allroad-modellen van Heidenau die een Mud & Snow rating hebben door een compound met meer silica erin toegevoegd. Deze zijn er echter maar in een beperkt aantal maten, dus lang niet voor elke motor beschikbaar.

Daarnaast zijn volgens testen de prestaties op nat wegdek een stuk slechter dan iets als een Pilot Road 4, dus ik sla ze over ondanks dat ik wel doorrij in de winter :)
Continental TKC70 en TKC80 hebben ook een M+S rating, maar geen 'bergje'. Dus die M+S slaat enkel op het profiel als ik het goed begrijp, en niet op de compound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Jelte schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:29:
[...]
Ja, dat had ik door. Maar kan dat nadelig zijn bij een lichte motor als de Versys 650?

En de Pilot Road 5 is pas vanaf januari leverbaar. Vast voor een premium prijs in eerste instantie ;)
Hoeveel scheelt het in prijs tussen de MPR4 naturel en GT? Als dat 10€ is bijvoorbeeld, dan zou ik lekker voor de naturel gaan, ook al is die dan duurder. Dan weet je in ieder geval 100% zeker dat hij geschikt is voor je motor.

De MPR5 zal inderdaad duur worden, maar daardoor zal de MPR4 goedkoper worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 19:09
Jelte schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:29:
[...]

Geen idee wat de eventuele nadelen zijn.

mopedreifen.de is niet zo duur voor bandjes ;)

Heb zelf de MPR4 onder mijn 600RR. Doen het prima zelfs in de winter :)

[ Voor 8% gewijzigd door spookz0r op 28-11-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
spookz0r schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:04:
[...]

Geen idee wat de eventuele nadelen zijn.

mopedreifen.de is niet zo duur voor bandjes ;)

Heb zelf de MPR4 onder mijn 600RR. Doen het prima zelfs in de winter :)
klopt, maar dan moet ik nog een adres vinden die ze monteert hier rondom Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Jelte schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:32:

Heb ook de GT variant onder mijn Versys. Die waren toentertijd al goedkoper en heeft de dealer zelf besloten. Merk er eigenlijk niets van, geeft vertrouwen bij zowel goed als slecht weer. Heb ze er nu sinds maart ofzo op zitten en heb ze met dagelijks w/w nog niet vierkant gereden.

Heb nu wel sinds gisteravond dat mijn voorrem lijkt aan te lopen. Het is hoorbaar en je voelt het ook als je bijv. constant 40 km/h rijd. Blokken beginnen wel wat dunner te worden dus misschien maar eens even langs de dealer om na te laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
aidanl schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:03:
[...]

Heb ook de GT variant onder mijn Versys. Die waren toentertijd al goedkoper en heeft de dealer zelf besloten. Merk er eigenlijk niets van, geeft vertrouwen bij zowel goed als slecht weer. Heb ze er nu sinds maart ofzo op zitten en heb ze met dagelijks w/w nog niet vierkant gereden.

Heb nu wel sinds gisteravond dat mijn voorrem lijkt aan te lopen. Het is hoorbaar en je voelt het ook als je bijv. constant 40 km/h rijd. Blokken beginnen wel wat dunner te worden dus misschien maar eens even langs de dealer om na te laten kijken.
Als hij daadwerkelijk aanloopt zou ik direct kijken ipv binnenkort... Best onhandig als je opeens stilstaat met een vastzittende voorrem. Schraapt het en voel je weerstand als je het wiel wil ronddraaien, of meer een soort piepend geluid?

* Chakotay heeft wel eens heel snel de vluchtstrook moeten opzoeken met een gloeiend hete remschijf en motor die steeds moeizamer op het gas reageerde :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Chakotay schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:50:
[...]

Als hij daadwerkelijk aanloopt zou ik direct kijken ipv binnenkort... Best onhandig als je opeens stilstaat met een vastzittende voorrem. Schraapt het en voel je weerstand als je het wiel wil ronddraaien, of meer een soort piepend geluid?

* Chakotay heeft wel eens heel snel de vluchtstrook moeten opzoeken met een gloeiend hete remschijf en motor die steeds moeizamer op het gas reageerde :X
Heb ik ook wel eens gehad met de achterrem. Sindsdien weet ik precies wat het nut is van het compensatie gaatje in je rempomp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Chakotay schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:50:
[...]

Dat is inderdaad de bedoeling ja, wil inderdaad niet met problemen langs de weg staan of hebben dat mijn rem helemaal niets meer doet! Gisteravond al contact gehad met garage dus gaat snel gefixt worden.

Ik voel bij het rijden weerstand, maar niet constant. Er zit een soort patroon in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
remschijf krom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Dat voel je ook wel bij het remmen. Vooral bij lage snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:16
Heeft er iemand een advies voor een smartphone houder voor op de motor. Gaat om een iphone 6s en max 30 euro (sinterklaas..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Beavbusi schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:28:
Heeft er iemand een advies voor een smartphone houder voor op de motor. Gaat om een iphone 6s en max 30 euro (sinterklaas..)
Er gebruiken een aantal mensen hier de X-Grip, waaronder ik zelf ook. Die is niet al te duur en werkt prima als je het niet al te veel gebruikt. Het is alleen wel zo dat je er met alleen die grip niet bent. Hij moet ook nog aan de motor vastgemaakt worden met RAM kogels wat ook weer geld kost. Een goede houder met alles wat nodig is heb je niet voor 30 euro. Alleen de houder zelf lukt wel voor 30 euro. Voor dat geld kan je een X-Grip kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Jazeker wel, ik denk als je ff de zoekfunctie gebruikt je wel een aantal posts erover kunt vinden. Maar ik gebruik een grip uit china waar je echt je telefoon in klemt. Dus kan er met geen mogelijkheid uitvallen. Getest tot 140km/u en ging prima. Ook hobbelweggetjes geen probleem en dat voor de prijs van een paar euro :9

Als je zekerheid/kwaliteit etc zoekt en geld niet uitmaakt, dan is die X-Grip interessant. Wil je wat minder uitgeven, dan is een grip uit China interessant of een goedkopere uit Nederland.

*edit*: Oh sh*t, zie net dat het voor Sinterklaas moet zijn. Dan is deze misschien wel wat. Onder de 30euro, zelfde functionaliteit zowat als de X-Grip (klemmend en stiekje). Enige nadeel is dat je hem niet echt in de regen kunt gebruiken..

[ Voor 12% gewijzigd door Leviathius op 29-11-2017 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Iets uit China voor sinterklaas kun je vergeten, dus dat wordt in de EU zoeken. Gebruik zelf een X-Grip icm iPhone 6, dat gaat ver boven de 200km/u ook nog goed ;)

Edit: Achter een ruitje :D

[ Voor 8% gewijzigd door lolgast op 29-11-2017 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

UltimateAddons setje van ebay, uit de UK haal je nog net (levertijd +- 1 week). Zou lekker een universele doen trouwens.. iPhone 6s wordt wellicht ook binnen een jaar vervangen ;)

Edit: wat voor motor is het trouwens? Dit is er één voor motoren met clip-ons (supersports etc.) en deze is voor motoren met een stuur. Bij beide moet je wel even weten welke maat je moet hebben voor de pen (supersport) of schroef (normale sturen). Er zijn ook mounts met een beugel die echt om een pijp (stuur) heen kunnen, dat is het meest universeel, maar eigenlijk ook de minst mooie montage optie. Werken trouwens ook niet op supersport (want geen pijpje vrij).

[ Voor 54% gewijzigd door noes op 29-11-2017 14:52 . Reden: linkjes erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:16
Wat een keuze allemaal, is niet voor mij en kan het ook niet echt handig vragen. Wil in ieder geval niet zo'n goedkoop setje doen, dus hij moet maar zelf wat meer geld investeren. Ik ga denk ik maar een ander kado bestellen. Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Beavbusi schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:33:
Wat een keuze allemaal, is niet voor mij en kan het ook niet echt handig vragen. Wil in ieder geval niet zo'n goedkoop setje doen, dus hij moet maar zelf wat meer geld investeren. Ik ga denk ik maar een ander kado bestellen. Bedankt voor het meedenken.
Die van UltimateAddons zijn dan wel niet duur, maar is geen goedkope troep ;)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:51

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, als ik nu reply-all op die mail van KMS-motoren, wie van hier krijgt dan ook een mail? :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Dryhte
Brrr... vanmorgen maar gepast voor de motor. Gevolg: 1u langer onderweg. (maar combinatie regen, smeltende sneeuw, kou zag ik ECHT niet zitten)

@Jelte @ below: lucky you. Ik had me die files graag bespaard maar was toch stiekem blij dat ik er niet met de motor door moest

[ Voor 31% gewijzigd door Dryhte op 30-11-2017 12:15 ]

Verwijderd

Heb ik nieuwe bougies gekocht via eBay... Krijg ik de (verkeerde) types met vaste aansluitingen. Die kan ik dus niet op mijn motor gebruiken, want daar moeten die smalle schroefdraad op...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2017 12:03 ]

• Jelte
  • Niet online
Dryhte schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:59:
Brrr... vanmorgen maar gepast voor de motor. Gevolg: 1u langer onderweg. (maar combinatie regen, smeltende sneeuw, kou zag ik ECHT niet zitten)
Was prima vanmorgen. Droog, redelijk onbewolkt en niet eens onder het vriespunt :)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
noes schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:36:
[...]

Die van UltimateAddons zijn dan wel niet duur, maar is geen goedkope troep ;)
Die heb ik ook en bevalt erg goed!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Jelte schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:13:
[...]
Was prima vanmorgen. Droog, redelijk onbewolkt en niet eens onder het vriespunt :)
Bij het in- en uitrijden van de Piet Hein tunnel wel ineens een stortbui, maar die was een minuut later ook weer over. Alleen bij het wegrijden (als je uit de warmte van huis/werk komt en handvatverwarming nog niet warm is) is het frisjes. Maar rijd nog steeds in jeans en Rev'it Stealth. Thermokleding nog niet uit de kast gehaald.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• aidanl
Dryhte schreef op donderdag 30 november 2017 @ 11:59:

@Jelte @ below: lucky you. Ik had me die files graag bespaard maar was toch stiekem blij dat ik er niet met de motor door moest
Was geen probleem, beetje nat dat wel maar daar kan je gelukkig op kleden.
Ik kreeg wel een flinke hagelbui over mij heen, wat geeft dat een herrie in je helm :P

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:00
Ben vanmiddag gebeld dat mn nieuwe wangkussens binnen zijn.. Ik zal die van de week nog eens even ophalen. Zit mn helm ook weer wat strakker.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Nou, met dit weer denk ik er niet eens aan om op de motor naar werk te gaan :X Koud, nat, hagel/regen... :X In het donker vind ik niet erg maar niet met alle factoren gecombineerd. Plus decemberstreskoekblikkers :{

• aidanl
Vrijdag schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:43:
Nou, met dit weer denk ik er niet eens aan om op de motor naar werk te gaan :X Koud, nat, hagel/regen... :X In het donker vind ik niet erg maar niet met alle factoren gecombineerd. Plus decemberstreskoekblikkers :{
Survival of the fitest :+

Fijn is soms anders, maar als ik geen gebruik kan maken van mijn auto (vriendin had hem weer ingepikt) dan heb ik geen andere keuze. En nee... OV is GEEN optie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

aidanl schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:46:
[...]

Survival of the fitest :+

Fijn is soms anders, maar als ik geen gebruik kan maken van mijn auto (vriendin had hem weer ingepikt) dan heb ik geen andere keuze. En nee... OV is GEEN optie :P
Omdat ik een enorm gevoel voor zelfkennis heb, pak ik dus maar de trein :P

Ik heb nog wel zitten spelen met het idee van handvatverwarming of een klein ruitje maar dat heb ik maar laten varen omdat ik er toch niet mee rijdt in deze weersomstandigheden. Misschien dit weekend nog een blokje, al was het alleen maar om mijn jas eens aan te kunnen trekken :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Aangezien ik de komende tijd niet ga proberen of het een beetje werkt, wellicht iemand anders :P
https://www.iculture.nl/nieuws/waze-motorrijders-routes/

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:51

steveman

Comfortabel ten onder

lolgast schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:24:
Aangezien ik de komende tijd niet ga proberen of het een beetje werkt, wellicht iemand anders :P
https://www.iculture.nl/nieuws/waze-motorrijders-routes/
Hmm interessant! Link voor aardige mensen: Google Play: Waze - GPS, Kaarten, Verkeersinfo & Live Navigatie

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, apart... Normaal kom ik op de A12 bij Utrecht (richting Den Haag) moeiteloos door de file heen, nu was het steeds met een paar cm speling mezelf er tussendoor wurmen. Er was niet eens noemenswaardige regen :?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Heu! AVB is binnen en nu op naar de AVD. Ben alleen aan het twijfelen of ik nu al aan de lessen moet beginnen of dat het niet beter is om het na de winter te doen. Want ben bang dat straks het weer tegenvalt en dus met een vrij lange onderbreking in de lessen zit...

• lolgast
  • Nu online
Gefeliciteerd met stap 1 :D
Als de winter hetzelfde is als vorig jaar heb je net zoveel regen als in de zomer.. Alleen kouder :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Xepos schreef op donderdag 30 november 2017 @ 18:58:
Heu! AVB is binnen en nu op naar de AVD. Ben alleen aan het twijfelen of ik nu al aan de lessen moet beginnen of dat het niet beter is om het na de winter te doen. Want ben bang dat straks het weer tegenvalt en dus met een vrij lange onderbreking in de lessen zit...
Gefeliciteerd! Lessen worden meestal alleen afgezegd als er echt sneeuw ligt, de laatste keer dat we dat voor meer dan een paar dagen achter elkaar gehad hebben kan ik me niet eens meer herinneren :+

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Chakotay schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:02:
[...]

Gefeliciteerd! Lessen worden meestal alleen afgezegd als er echt sneeuw ligt, de laatste keer dat we dat voor meer dan een paar dagen achter elkaar gehad hebben kan ik me niet eens meer herinneren :+
Eind 2011. Toen was het zo koud dat het 10 km duurde tot m'n koelwater op temperatuur was. Na 5 minuutjes ergens met de motor uit gewacht te hebben kon ik opnieuw beginnen. Brrrr

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:04:
[...]

Eind 2011. Toen was het zo koud dat het 10 km duurde tot m'n koelwater op temperatuur was. Na 5 minuutjes ergens met de motor uit gewacht te hebben kon ik opnieuw beginnen. Brrrr
Mijn SV had een losse grote oliekoeler die meer kwaad deed dan goed. Zelfs met 20 graden was het minimaal 40km rijden voordat het blok een beetje warm werd. Die koeler was meer bedoelt voor landen waar het goed heet is, voor in NL zat ie alleen maar in de weg.

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Zou deze stand geschikt zijn voor mijn Hawk? Ik heb de diameter opgemeten en kwam op ongeveer drie cm uit. Deze heeft een asgat van 28.4 mm en een ashoogte van 40,5 cm https://www.powerplustool...-1000-r-en-honda-vfr.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:08:
[...]

Mijn SV had een losse grote oliekoeler die meer kwaad deed dan goed. Zelfs met 20 graden was het minimaal 40km rijden voordat het blok een beetje warm werd. Die koeler was meer bedoelt voor landen waar het goed heet is, voor in NL zat ie alleen maar in de weg.
Stuk karton ervoor, dat werkt serieus goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
[...]

Koelwatertemperatuur zegt maar weinig over de temperatuur van je blok toch?

De temperatuur die gemeten wordt voor je dash is niet altijd hetzelfde als de temperatuur die 't water heeft bij het ventiel die bepaalt of het water wel of niet via de radiator moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Klinkt als een niet (helemaal) afsluitende thermostaat. Als t blok koud blijft bij deze temperaturen is er toch wat mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:23

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Heb je het nu over die oerbetrouwbare fransoos van je? :+

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Vanmorgen toch maar even mijn auto gepakt ipv de motor. Toen ik bijna door de gladheid op mijn plaat ging op het balkon was de keuze snel gemaakt.

Soms is verwarming toch best fijn :>

Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.