thijsco19 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:52:
Wat maakt een allroad/reismotor nou wat het is?
Het lijkt mij namelijk erg gaaf om mijn huidige motor, een geweldige Yamaha mt03, om te bouwen tot zo'n allroad/reismotor.
Waarom vraag je je dan af? Nou om lekker een mooie reis te maken en de mogelijkheid te hebben om effe naast het asfalt te komen. (Uiteraard blijft het de vraag of ik ooit zo'n reis zal maken)
Als ik naar zijn neefjes kijk, de xt660z en xr660r, lijkt mij dat deze motor zich daar wel voor leent.
En nee ik ga deze niet verkopen om de xt660z terug te kopen.
Lees veel dat een 19 inch voorwiel als een minimale vereiste word gezien, waarom is dit? Comfortabel of beter stuurgedrag?
Valbeugels en een beschermplaat voor onder de motor is ook wel slim denk ik.

Alvast een beginnetje voor je banden.
Als jet het niet echt heel gaat maken offroad lukt het zelf met mijn Vespa om een flink eind te komen
Ik zou in jou geval:
Bandjes aanpassen op wat meer allroad gebruik
Eventueel kijken of je de vering wat kunt upgraden, met name een wat langere veerweg kan prettig/nodig zijn.
Wat bescherming onder het carter, handkapjes
Valbeugels, wat lampjes er op.
En voor de bagage, indien betaalbaar te vinden een setje alu koffers maar volgens mij zijn er genoeg rijders die liever met (stoffen) tassen rijden.
Leuk idee, ik had ongeveer het zelfde voor mijn Fazer maar die is mijn die 4 pitter voorin echt te zwaar op het front, dat is onbegonnen werk.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.