Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.311 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 21:28

Bommes

Capo del formaggio

thijsco19 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:52:
Wat maakt een allroad/reismotor nou wat het is?

Het lijkt mij namelijk erg gaaf om mijn huidige motor, een geweldige Yamaha mt03, om te bouwen tot zo'n allroad/reismotor.
Waarom vraag je je dan af? Nou om lekker een mooie reis te maken en de mogelijkheid te hebben om effe naast het asfalt te komen. (Uiteraard blijft het de vraag of ik ooit zo'n reis zal maken :9 )

Als ik naar zijn neefjes kijk, de xt660z en xr660r, lijkt mij dat deze motor zich daar wel voor leent.
En nee ik ga deze niet verkopen om de xt660z terug te kopen ;) .

Lees veel dat een 19 inch voorwiel als een minimale vereiste word gezien, waarom is dit? Comfortabel of beter stuurgedrag?
Valbeugels en een beschermplaat voor onder de motor is ook wel slim denk ik.
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/40/0a/e6/400ae6bc6dbed5d5cb4b18b0de8692bc.jpg

Alvast een beginnetje voor je banden.
Als jet het niet echt heel gaat maken offroad lukt het zelf met mijn Vespa om een flink eind te komen :9
Ik zou in jou geval:
Bandjes aanpassen op wat meer allroad gebruik
Eventueel kijken of je de vering wat kunt upgraden, met name een wat langere veerweg kan prettig/nodig zijn.
Wat bescherming onder het carter, handkapjes
Valbeugels, wat lampjes er op.
En voor de bagage, indien betaalbaar te vinden een setje alu koffers maar volgens mij zijn er genoeg rijders die liever met (stoffen) tassen rijden.

Leuk idee, ik had ongeveer het zelfde voor mijn Fazer maar die is mijn die 4 pitter voorin echt te zwaar op het front, dat is onbegonnen werk.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Black Friday sale bij Motozoom:

https://www.motozoom.com/nieuwsbrief.html

Afbeeldingslocatie: https://www.motozoom.com/imports/afbeeldingen/algemeen/mailings/xblackfridayheadertijden_472017.jpg.pagespeed.ic.i8cYQYw6yo.webp

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vandaag over al 50% bij op en van af morgen op die prijs 20% euro korting ... |:( :N

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:18:
[...]

Vandaag over al 50% bij op en van af morgen op die prijs 20% euro korting ... |:( :N
Net zo als de tactiek van eerst de prijs omhooggooien en dan de korting geven op de adviesprijs dus? :P

Ik ga zaterdag naar de Kawashow dus ben dan in de buurt van Motozoom Utrecht. Misschien rij ik nog even langs, wil kijken naar een nieuwe jas en de Revit Vapor ziet er wel interessant uit :)

Hmmm, ik twijfel tussen de Revit Vapor en de Revit Ignition 2. Ik ben geen doorrijder en hoewel af en toe een bui niet erg is ga ik niet rijden als het regent of anderszins kloteweer is :P
Zijn er hier mensen met ervaring met één (of beiden) van deze twee jassen? Ik dacht dat @Raym09 de Ignition had maar ik weet het niet zeker meer.

[ Voor 24% gewijzigd door Vrijdag op 23-11-2017 20:47 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Ignition hier (en de broek), topjas. Met die 10 graden van vandaag wel een windstoppend jack eronder :P

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Maegrim schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:05:
Ignition hier (en de broek), topjas. Met die 10 graden van vandaag wel een windstoppend jack eronder :P
Ik moet morgen toch pas laat beginnen met werken, ga 's ochtends wel even bij Motozoom Amsterdam langs, die heeft Ignition in maat 48 hangen. Wel even wekker zetten want ik ben vanavond pas om half één thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

@Cerebral Ik denk dat 80% van mijn ritten snelweg is. Ik rij woon-werk en woon-cursus.
Woon-werk binnendoor betekent voor mij dwars door Rotterdam rijden in de ochtend- en avondspits. Geloof me, dan pak je echt liever de snelweg.
Rotterdam-Utrecht (naar cursus) is op de heenweg binnendoor nog wel leuk, maar kost mij gewoon 3 kwartier extra. Terugweg begin ik niet eens aan binnendoor, dan wil ik gewoon thuis zijn voor 20.00u.

Een plezierritje is voor mij zoveel mogelijk binnendoor, dat wél!

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:44:
[...]
Ik zeg niet dat ie zijn rijbewijs niet moet gaan halen, alleen dat een Grom flinke nadelen heeft.

@caesar1000 rijd op een KTM Duke125 en dat is gelijk iets heel anders. Er zijn nog meer dan genoeg andere fietsen die prima rijden. Met zoiets kan je ook veiliger op de snelweg rijden omdat ze toch een stukje harder gaan. 100km/u of 125km/u is een flink verschil. Verder denk ik dat zo enorm laag zitten een hoop vreemde situaties kan opleveren.
Ja, een Grom is vanwege de hoogte, en het feit dat je met minder dan 10 pk rijdt, niet een handige primaire motor. Leuk voor erbij, maar allround niet handig. Dan kijk je bij 125cc's eerder naar de 15 pk modellen.

Aangezien het Black Friday is: zijn er nog mensen die tips hebben wat betreft het aanschaffen van een doppenset? Er is zoveel te krijgen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik gebruik als jaren een set van Datona, van het merk Smoos, zitten ook bougiedoppen en een wringsleutel in, ideaal.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:58

A13X

Dude

Vrijdag schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:24:
[...]
Zijn er hier mensen met ervaring met één (of beiden) van deze twee jassen? Ik dacht dat @Raym09 de Ignition had maar ik weet het niet zeker meer.
Klopt, heerlijke jas al heb ik hem tot nu toe vooral gebruikt in de zomer zonder de waterdichte laag of thermovoering.

Met de waterdichte laag word hij bij mij ook redelijk winddicht waardoor ik die vaak meeneem als het s'ochtens of s'avond fris word. Ik heb er met echte regen of kou nog niet mee gereden.

Pasvorm is goed al kruipt hij bij mij wel iets omhoog,dat is al een stuk minder nu ik een koppelstuk heb gemaakt waardoor hij aan mijn broek vast kan worden gemaakt. Overweeg zeker om volgend jaar de broek erbij te gaan halen.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
caesar1000 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:49:
[...]

Ja, een Grom is vanwege de hoogte, en het feit dat je met minder dan 10 pk rijdt, niet een handige primaire motor. Leuk voor erbij, maar allround niet handig. Dan kijk je bij 125cc's eerder naar de 15 pk modellen.

Aangezien het Black Friday is: zijn er nog mensen die tips hebben wat betreft het aanschaffen van een doppenset? Er is zoveel te krijgen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. :+
Wat voor doppen bedoel je? Oordoppen, valdoppen, moerdoppen, dopsleutel-doppen....? :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:07
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:59:
[...]

Wat voor doppen bedoel je? Oordoppen, valdoppen, moerdoppen, dopsleutel-doppen....? :+
Ik zit ook al te twijfelen. Ga ik oordopjes voorstellen..? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Doppenset = doppenset hoor heren. Google maar 'doppenset' en vertel maar hoe ver je moest scrollen voor je iets anders dan dopsleutel doppen tegenkomt :9 I admit, twijfelde ook ff wat hij bedoelde.

Maar @caesar1000 het ligt er natuurlijk allemaal aan wat je budget is en hoeveel je ervan gaat eisen. Mijn schoonvader heeft er eentje van de Action voor n tientje en die doet het hartstikke prima. Dus stel je budget, en kies er gewoon een uit. Zal nooit echt fout zijn volgens mij :)

[ Voor 6% gewijzigd door Leviathius op 24-11-2017 09:05 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

caesar1000 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:49:
[...]

En diezelfde vraag heb ik betreffende een momentsleutel :)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
418O2 schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:39:
[...]

Ligt ook aan je fiets. Sportfietsen met sportbanden is met kou niet echt een hele fijne combi. Als je je banden er op aanpast en je motor het aankan kan het ook wel ja.
Hoe houdt je je remmen netjes? Die kunnen aardig achteruit gaan als daar pekel in komt. En een upside down voorvork is ook wel gevoelig natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
@HTT-Thalan

Iets voor jou? Kan je naar zuid-spanje dirtbiken :+ 8)

Afbeeldingslocatie: https://www.motorcyclistonline.com/sites/motorcyclistonline.com/files/styles/2000_1x_/public/images/2017/06/motorcycle-towing-motorcycle-lead.jpg?itok=TWPfH3eS&fc=50,50

Src:

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Erapaz schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:41:
[...]En een upside down voorvork is ook wel gevoelig natuurlijk.
Denk dat een normale voorvork het zwaarder heeft, een USD zit vaak beschermd achter het voorwielspatbord. Een normale zit precies in de luchtstroom naar de radiator en krijgt alle bagger die de auto's voor je opgooien voor zijn kiezen. Bij een USD zakt de drap omlaag en weg van de keerringen en bij een normale zakt het juist er naartoe.

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

@Raym09 en @Maegrim (en de rest ;) )

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dLGO7m/IMG_20171124_120724068.jpg

Revit Ignition 2
Maatje 48 voor €209,99 8)

En geholpen door Eva O+

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 24-11-2017 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Ik was bijna het dubbele kwijt :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Maar je hebt er wel al langer plezier van gehad ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

@Vrijdag d:)b

@Maegrim Meen dat ik er iets van 240 voor heb betaald inclusief verzenden. :>

Wel maat 52 dus heb er wel meer stof voor gekregen :P :+

[ Voor 25% gewijzigd door A13X op 24-11-2017 13:07 ]

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Raym09 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:05:
@Vrijdag d:)b

@Maegrim Meen dat ik er iets van 240 voor heb betaald inclusief verzenden. :>

Ik heb dat altijd met lengtematen. :+ Zo meter stof extra voor hetzelfde geld. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:40
Mooie jas, ga ik ook maar bestellen. Utrecht en Amsterdam helaas te ver weg. Hopelijk is de maat in een keer goed. :)

V-Strom 650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
Raym09 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:05:
Ik ook hoor :+

[ Voor 21% gewijzigd door Maegrim op 24-11-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:47

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:33:
Woon-werk en ergens heen moeten, ook daar liever geen snelweg. Je bent een kwartiertje extra kwijt maar komt zoveel moois tegen als je binnendoor schiet.

Van Zwolle naar Amersfoort heb je drie opties:

[afbeelding]
A28 tussen de file door

[afbeelding]
Provinciaal, o.a. N798

[afbeelding]
Binnendoor, o.a. in de zandbak van de Tintelersteeg

Dan weet ik het wel.
Woon-Werk: Foto 1
Fun ritjes: Foto 2

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet. Dan is jouw motorpak meer waard dan mijn motor... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Raym09 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:09:
[...]

Denk dat een normale voorvork het zwaarder heeft, een USD zit vaak beschermd achter het voorwielspatbord. Een normale zit precies in de luchtstroom naar de radiator en krijgt alle bagger die de auto's voor je opgooien voor zijn kiezen. Bij een USD zakt de drap omlaag en weg van de keerringen en bij een normale zakt het juist er naartoe.
Daar zit wel wat in. Bij mijn vorige motor had ik een normale voorvork waarvan de blanke delen werden beschermd door een spat-schermpje, bij deze met de USD zitten ze nergens achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:11:
[...]

Was... Die broek heeft ondertussen een kleermaker nodig voor wat opengesprongen naden :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:11:
[...]

Wilt niet veel zeggen, wat ik hier aan kleding heb liggen overstijgt ook de waarde van de motor hier. :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maegrim schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:53:
[...]

Was... Die broek heeft ondertussen een kleermaker nodig voor wat opengesprongen naden :Y
Daarvoor heb ik een naaimachine staan. Scheelt een hoop geld.
Joopieboy schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:53:
[...]

Wilt niet veel zeggen, wat ik hier aan kleding heb liggen overstijgt ook de waarde van de motor hier. :X :+
Ik heb hooguit 300 euro aan motorkleding, dus kom er nog niet aan.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2017 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-08 18:23
Tijd om het aan de experten te vragen ;)

Want het is ook tijd voor een nieuwe helm. Na een aantal winkels bezocht te hebben kon ik mijn keuze eindelijk tot 3 helmen beperken. Dat heeft heel wat moeite gekost want ik heb blijkbaar hoge eisen:

* "echte" Pinlock (en liefst zo'n grote die het volledige vizier doet...)
* geluidsisolatie is een erg belangrijk punt voor mij
* geen sport-type, het is voornamelijk voor uitstapjes, woon/werk --> comfort dus!
* geïntegreerd zonnevizier

Keuze 1: Schuberth C4 (systeemhelm)

Heel comfortabel, mooi design, en lijkt zeer stil te zijn, wat mijn belangrijkste punt is.
Maar op het internet lees ik wel dat bij de C4 het klepje aan de mond voor wind loskomt, de Pinlock is niet volledig vizier en bovendien zou het schijnbaar niet eens een echte Pinlock meer zijn, maar nagemaakt door Schuberth?

Keuze 2: Shoei Neotec (systeemhelm)

Geen idee of deze helm redelijk stil is? Hij past wel comfortabel, het vizier gaat vlotjes met 1 hand volledig dicht (wilt bij Schuberth wel eens voor problemen zorgen), het is een echte Pinlock, ... Ik had hem al bijna gekocht, maar ik twijfel in hoeverre deze helm echt stil is...

Keuze 3: Shoei GT-AIR (integraalhelm)

Het is de enige integraalhelm die overeind is blijven staan in mijn top 3, maar deze was vlotjes op te zetten, gaf een comfortabel gevoel, maar opnieuw twijfel ik in hoeverre de helm echt stil is. Ze maken er graag reclame mee, dat wel, maar het ook waarmaken...

Het valt echt niet mee om mijn knoop door te hakken tussen deze drie. Wie helpt?
Alleszins niet naar de prijs kijken: dit is 1 ding waar ik het budget echt voor over heb.

 MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk  iPhone 14 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zowel Schuberth als Shoei doen het qua stilte zeer goed. Heb hier zelf een iets ouder type van Shoei, namelijk de XR-1100 en het verschil in geluid tegenover mijn oude HJC is extreem groot.

Verder blijft het toch een persoonlijk iets. Vooral de pasvorm kan nogal verschillen bij Schuberth en Shoei. Zo past Schuberth mij gewoon compleet niet en Shoei wel. Ik zou sowieso eerder voor een type helm gaan wat net iets beter zit dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
Ik ben zelf iets meer geneigd naar die Schuberth (al past die Shoei mij ook prima) maar dat Pinlock-verhaal zit mij niet lekker. Het lijkt ook geen fabeltje te zijn, de C4 staat niet in het overzicht: https://pinlock.com/shop/lenses/schuberth/

[ Voor 30% gewijzigd door VeterisVulpes op 24-11-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:46:
[...]

Ik heb hooguit 300 euro aan motorkleding, dus kom er nog niet aan.
Mijn helm was al 450 euro. :X Goretex pak een euro of 800 zeker met de extra protectie erin (heb ik overal inzitten trouwens), motorjeans van een 200, een doorwaaijack met rugprotector van een 400, laarzen 250, leren pak ook zo een 900 euro met alle protectie, paar sets handschoenen ala 100-150 euro per stuk. Gaat hard. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bommes schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:28:
[...]

[afbeelding]

Alvast een beginnetje voor je banden.
Als jet het niet echt heel gaat maken offroad lukt het zelf met mijn Vespa om een flink eind te komen :9
Ik zou in jou geval:
Bandjes aanpassen op wat meer allroad gebruik
Eventueel kijken of je de vering wat kunt upgraden, met name een wat langere veerweg kan prettig/nodig zijn.
Wat bescherming onder het carter, handkapjes
Valbeugels, wat lampjes er op.
En voor de bagage, indien betaalbaar te vinden een setje alu koffers maar volgens mij zijn er genoeg rijders die liever met (stoffen) tassen rijden.

Leuk idee, ik had ongeveer het zelfde voor mijn Fazer maar die is mijn die 4 pitter voorin echt te zwaar op het front, dat is onbegonnen werk.
WTF, dat is precies het projectje wat ik in gedachten had.. een MT03 op noppen, Lethal stuur, wat val bescherming etc..
zie mijn post: ToolkiT in "Het grote motortopic deel 20"

Ik zit ook met een half ook naar die Herald Scramblers te kijken.. de 250 ziet er cool uit maar ik vraag me af of dat genoeg vermogen heeft.. de aangekondigde 400 zag er op sneak previews net niet leuk genoeg (als in een retro scrambler) uit..

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 24-11-2017 19:52 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:00
VeterisVulpes schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:56:

Want het is ook tijd voor een nieuwe helm. Na een aantal winkels bezocht te hebben kon ik mijn keuze eindelijk tot 3 helmen beperken. Dat heeft heel wat moeite gekost want ik heb blijkbaar hoge eisen:

* geen sport-type, het is voornamelijk voor uitstapjes, woon/werk --> comfort dus!

Heel comfortabel, mooi design, en lijkt zeer stil te zijn, wat mijn belangrijkste punt is.
Maar op het internet lees ik wel dat bij de C4 het klepje aan de mond voor wind loskomt, de Pinlock is niet volledig vizier en bovendien zou het schijnbaar niet eens een echte Pinlock meer zijn, maar nagemaakt door Schuberth?

Geen idee of deze helm redelijk stil is? Hij past wel comfortabel, het vizier gaat vlotjes met 1 hand volledig dicht (wilt bij Schuberth wel eens voor problemen zorgen), het is een echte Pinlock, ... Ik had hem al bijna gekocht, maar ik twijfel in hoeverre deze helm echt stil is...

Het is de enige integraalhelm die overeind is blijven staan in mijn top 3, maar deze was vlotjes op te zetten, gaf een comfortabel gevoel, maar opnieuw twijfel ik in hoeverre de helm echt stil is. Ze maken er graag reclame mee, dat wel, maar het ook waarmaken...

Het valt echt niet mee om mijn knoop door te hakken tussen deze drie. Wie helpt?
Alleszins niet naar de prijs kijken: dit is 1 ding waar ik het budget echt voor over heb.
Mijn bescheiden mening: als hij nu comfortabel aanvoelt, zal hij te ruim zijn. Zorg ervoor da de helm echt strak zit. Er komt binnen de korte keren ruimte door het indeuken van de padding en foam. Ik heb een Scorpion helm met een pompje erin, waardoor de wangen en kaak iets strakker zitten, maar zelfs daarmee blijkt dat ik een te ruime helm gekocht heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
BvZwolle schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:01:
[...]

Mijn bescheiden mening: als hij nu comfortabel aanvoelt, zal hij te ruim zijn. Zorg ervoor da de helm echt strak zit. Er komt binnen de korte keren ruimte door het indeuken van de padding en foam. Ik heb een Scorpion helm met een pompje erin, waardoor de wangen en kaak iets strakker zitten, maar zelfs daarmee blijkt dat ik een te ruime helm gekocht heb.
Ik zeg altijd maar zo: Als je kauwgom kan kauwen zonder de binnenkant van je wangen te slopen zit de helm te los :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
Zijn systeemhelmen doorgaans altijd wat stiller dan integraalhelmen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

VeterisVulpes schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:40:
Zijn systeemhelmen doorgaans altijd wat stiller dan integraalhelmen?
Eerder wat lawaaiger dacht ik. Omdat ze natuurlijk niet helemaal afsluiten. Ik heb geen vergelijkende ervaring helaas. Zelf een HJC Sy-Max III en ik heb serieus geen flauw idee of die nu lawaaig is of juist niet :P Daarnaast gebruik ik altijd oordoppen, tenzij ik 'm uit de stalling ga halen en even voor de deur parkeer.
Sowieso: Altijd oordoppen bij rijden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 20:26
Vrijdag schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:24:
[...]

Net zo als de tactiek van eerst de prijs omhooggooien en dan de korting geven op de adviesprijs dus? :P

Ik ga zaterdag naar de Kawashow dus ben dan in de buurt van Motozoom Utrecht. Misschien rij ik nog even langs, wil kijken naar een nieuwe jas en de Revit Vapor ziet er wel interessant uit :)

Hmmm, ik twijfel tussen de Revit Vapor en de Revit Ignition 2. Ik ben geen doorrijder en hoewel af en toe een bui niet erg is ga ik niet rijden als het regent of anderszins kloteweer is :P
REV IT VAPOR!!! Ik had hem een jaar geleden gekocht voor 350. Tot op heden nog geeen enkele spijt. Hijz it comfortabel, ziet er stoer uit en doet zn werk goed!!

Ik ga morgen ook even naar de motorzoom in adam. Who knows zien we elkaar.

Shit.. niet naar de datum gekeken

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Hamza schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:22:
[...]

REV IT VAPOR!!! Ik had hem een jaar geleden gekocht voor 350. Tot op heden nog geeen enkele spijt. Hijz it comfortabel, ziet er stoer uit en doet zn werk goed!!

Ik ga morgen ook even naar de motorzoom in adam. Who knows zien we elkaar.

Shit.. niet naar de datum gekeken
Te laat, ik heb al de Ignition 2 gekocht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb hier (o.a.) een Shoei NeoTec en dat ding is écht stil!!

Uiteraard moet een Shoei je dan sowieso wél goed passen, net zoals dat voor ieder merk helm geldt. Enige nadeel van de NeoTec is de sluiting, 't Is géén "Dubbel D" maar een érg gemakkelijke en goede snelsluiter dus ik mag er 't circuit niet mee op.

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 24-11-2017 21:35 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:58
VeterisVulpes schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 19:08:
Ik ben zelf iets meer geneigd naar die Schuberth (al past die Shoei mij ook prima) maar dat Pinlock-verhaal zit mij niet lekker. Het lijkt ook geen fabeltje te zijn, de C4 staat niet in het overzicht: https://pinlock.com/shop/lenses/schuberth/
Schuberth heeft een eigen 'pinlock' ontwikkelt die nogal bout is (zacht uitgedrukt). Collega heeft hem 2x omgeruild en nu heeft hij zijn geld terug gekregen. Ding is totaal niet lekker. Vizier sluit niet helemaal oke, pinlock werkt voor geen meter.

Waarom wacht je niet op de Shoei Neotec 2? https://blog.motorkleding...hoei-neotec-2-komt-eraan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
@Khayma Fantastisch, dank je voor de tip! Dat ga ik dus doen, die Neotec 2 ziet er veelbelovend uit en dan dat kleurtje... (mat blauw) :o
https://www.motorkledingcenter.nl/shoei-neotec-2.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 19:37:
[...]

Mijn helm was al 450 euro. :X Goretex pak een euro of 800 zeker met de extra protectie erin (heb ik overal inzitten trouwens), motorjeans van een 200, een doorwaaijack met rugprotector van een 400, laarzen 250, leren pak ook zo een 900 euro met alle protectie, paar sets handschoenen ala 100-150 euro per stuk. Gaat hard. :X
Veiligheid heeft een prijs helaas. Mijn motorbroek is bijvoorbeeld waardeloos, maar het is beter dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 11:11:
[...]

Veiligheid heeft een prijs helaas. Mijn motorbroek is bijvoorbeeld waardeloos, maar het is beter dan niks.
Dat heb ik al 2x mogen ervaren idd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:12

Secsytime

Automagisch

Joopieboy schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:18:
[...]

Ook 2x nieuwe kleren van de verzekering of?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 18:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Joopieboy schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:18:
[...]

Wat doe jij met de broek van maximiliaan_nl? :?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:23:
[...]

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
PilatuS schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:10:
[...]

Ik zeg altijd maar zo: Als je kauwgom kan kauwen zonder de binnenkant van je wangen te slopen zit de helm te los :P
Dan is mijn Scorpion Air 3000 echt goed :Y Onlangs paar dagen achter elkaar woon werk gedaan ermee, hierna inderdaad mijn wangslijmvliezeb kapot :9 desondanks merk ik toch dat ie iets losser zit dan in het begin. Die opblaasbare kussentjes merk ik overigens echt geen verschil van.

Maakt op snelweg wel kabaal, dus zonder oordoppen niet prettig voor langere tijd. Maar dat je even je kin stuk open kan zetten is wel ontzettend prettig! _/-\o_

@Rpower18 heb je al je led lampen? Enorme verbetering in de Kawi oOo

[ Voor 5% gewijzigd door Ophidian op 25-11-2017 14:12 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

VeterisVulpes schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:56:

Ik zit een beetje naar dezelfde helmen te kijken.. wil ook voor namelijk een stillere helm, heb nu een hjc is-17 en dat ding is echt niet normaal qua windruis. Daarnaast lijkt een systeemhelm me ook veel chiller, ook omdat ik vaak gewoon met vizier open rijd, en je de helm niet hoeft af te doen bij het tanken :+
Khayma schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 01:16:
[...]

Schuberth heeft een eigen 'pinlock' ontwikkelt die nogal bout is (zacht uitgedrukt). Collega heeft hem 2x omgeruild en nu heeft hij zijn geld terug gekregen. Ding is totaal niet lekker. Vizier sluit niet helemaal oke, pinlock werkt voor geen meter.

Waarom wacht je niet op de Shoei Neotec 2? https://blog.motorkleding...hoei-neotec-2-komt-eraan/
Is de pinlock echt zo slecht? Dat kan ik me bij een van hun flagship helmen toch niet voorstellen.. in deze prijsklasse zou dat toch niet moeten kunnen?

@wimmel_1 is de mt-10 dit jaar duurder geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Joopieboy schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:52:
Ik gebruik als jaren een set van Datona, van het merk Smoos, zitten ook bougiedoppen en een wringsleutel in, ideaal.
Deze toch? https://www.datona.nl/27-...leutelset-1-2-opname.html

Heb 'm ook. FIjne set idd :)
Bougiedoppen vind ik wat minder trouwens. Die werken met een rubber ring in de dop en die wil nog wel eens blijven steken op de bougie.
Daar heb ik uiteindelijk een magnetische vervanger voor gehaald. Stukken handiger.

[ Voor 24% gewijzigd door McKaamos op 25-11-2017 14:18 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ophidian schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:11:
[...]

desondanks merk ik toch dat ie iets losser zit dan in het begin. Die opblaasbare kussentjes merk ik overigens echt geen verschil van.
Vooral de wangkussen gaan helaas inderdaad na een tijdje minder strak zitten. Ik heb voor mijn helm al eens de binnenkant vervangen omdat ie te los begon te zitten. Dat was iets van 70 euro, dus wel een stuk goedkoper dan een nieuwe helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:44

steveman

Comfortabel ten onder

Poeh, eventjes gereden... TC toch maar even weer aangezet. En n track modus greep ie in onder acceleratie op licht vochtige ondergrond... Da's in de zomer toch echt anders.

Even poetsen en dan onder z'n dekentje O+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
Secsytime schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:14:
[...]

[...]

Is de pinlock echt zo slecht? Dat kan ik me bij een van hun flagship helmen toch niet voorstellen.. in deze prijsklasse zou dat toch niet moeten kunnen?
Ik heb al heel wat gebruikerservaringen zitten lezen over hun flagship helm, maar er lijken toch heel wat bugs in te zitten. Die "Pinlock" verslijt veel sneller en is lang niet zo goed als de echte Pinlock, het klepje van de luchtintake aan de mond kan soms volledig loskomen en het vizier zou bij een aantal mensen niet waterdicht sluiten.

Voorlopig ga ik maar dan eventjes afwachten op de Shoei Neotec 2. Gezien de prijscategorie moeten deze helmen wel echt voldoen, terwijl de C4 desondanks met probleempjes kampt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

VeterisVulpes schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:22:
[...]

Ik heb al heel wat gebruikerservaringen zitten lezen over hun flagship helm, maar er lijken toch heel wat bugs in te zitten. Die "Pinlock" verslijt veel sneller en is lang niet zo goed als de echte Pinlock, het klepje van de luchtintake aan de mond kan soms volledig loskomen en het vizier zou bij een aantal mensen niet waterdicht sluiten.

Voorlopig ga ik maar dan eventjes afwachten op de Shoei Neotec 2. Gezien de prijscategorie moeten deze helmen wel echt voldoen, terwijl de C4 desondanks met probleempjes kampt.
Ik kan nergens slechte reviews vinden over de c4 :s hij komt bij veel testen als beste uit de bus.. dus ik ben blij dat je het hebt genoemd. De zwart oranje paintscheme is alleen zo vet :/

In motorrad komt een bmw helm op plaats 2: https://www.motorradonlin...arbon-im-test.953888.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
steveman schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:21:
Poeh, eventjes gereden... TC toch maar even weer aangezet. En n track modus greep ie in onder acceleratie op licht vochtige ondergrond... Da's in de zomer toch echt anders.
Moet je maar een rustige rechter-pols hebben :P

Moet wel zeggen dat ik ondanks m'n Pilot Road 4's wel errug voorzichtig rij in dit weer :+ Die 1,4 litertjes laat ik zeker niet hun gang gaan als ik schuin hang :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@McKaamos klopt idd, zelfde ervaring hier. Welke heb je als vervanger?
Secsytime schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:41:
[...]

Ook 2x nieuwe kleren van de verzekering of?
Je krijgt de restwaarde, 20 of 25% afschijving per jaar. :)
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 13:23:
[...]

_O-

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 25-11-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Secsytime schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:14:
[...]

@wimmel_1 is de mt-10 dit jaar duurder geworden?
Die is per 01-11-2016 ineens €1000,- duurder geworden ten opzichte van de introductieprijs (wás €14999,- zónder opties/accesoires bij de introductie op 4 Juni 2016 en werd amper een half jaar later dus €15999,- zónder opties/accesoires). Ik heb op die van mij dus gewoon minder afgeschreven door 't ding op de lanceerdatum (04-06-2017) te laten leveren als één van de eerste wereldwijd). Nadeel is op deze manier wel dat je géén proefrit hebt kunnen maken maar... proefritten op nieuwe motoren zijn IMHO sowieso over-rated. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:01

Rpower18

PSN: Rpower18

@Ophidian nee, ik ben helaas nog steeds aan het wachten op de ledjes! Hopelijk komen ze deze maand nog binnen, maar ergens zegt mijn gevoel dat dat niet meer gaat gebeuren.

Hebben jullie nog veel kunnen shoppen met black friday? Ik persoonlijk heb nog wat spulletjes gehaald bij xlmoto, waaronder de rugtas voor 10 euro.. ben benieuwd of dat wat is.. maar voor dat geld wilde ik het wel proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Vanmiddag met mijn vrouw even bij Kawasaki in Soest geweest. Haar na veel aandringen eindelijk zo ver gekregen om af en toe gewoon te proefzitten, want alles > 400cc vind ze dat ze te klein is.
"Owh? Ik pas gewoon op een Z650! :o "
Gek he, dat had ik nou niet zien aankomen... :O
"Nou, dan wil ik eigenlijk ook wel even op de Z900RS zitten."
He kijk nou, dat past ook :+

Oftewel, best gezellig. Was ook niet idioot druk en alle motoren mooi ruim neergezet. Rondje museum, koffie/thee en weer terug naar Brabant :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:16
Dus het wordt een Z900RS? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En dan gaat pappa natuurlijk ook nog even een rondje. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Haha nee. 900cc vindt ze zwaar om te handelen en onnodig. Dus de z650 is op de lijst bijgeschreven om in de toekomst eens te bekijken :)
Voorlopig geen wens voor een andere motor van haar kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:13:
[...]

Haha nee. 900cc vindt ze zwaar om te handelen en onnodig. Dus de z650 is op de lijst bijgeschreven om in de toekomst eens te bekijken :)
Voorlopig geen wens voor een andere motor van haar kant
W800 anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Samenrijden en gedeelde hobbies hebben is leuk, maar er zijn grenzen in wat ik de berging toe laat... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Dus.. domme acties
Iets met mezelf quoten ipv wijzigen...

@wimmel_1 Spuit 11 :>

[ Voor 111% gewijzigd door lolgast op 25-11-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Quote jij ff lekker jezelf ;) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Rpower18 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:07:
@Ophidian nee, ik ben helaas nog steeds aan het wachten op de ledjes! Hopelijk komen ze deze maand nog binnen, maar ergens zegt mijn gevoel dat dat niet meer gaat gebeuren.

Hebben jullie nog veel kunnen shoppen met black friday? Ik persoonlijk heb nog wat spulletjes gehaald bij xlmoto, waaronder de rugtas voor 10 euro.. ben benieuwd of dat wat is.. maar voor dat geld wilde ik het wel proberen!
Is prima rugzak! Hengsels zijn wel wat kort, dus aan en uittrekken gaat soms n beetje lastig. Zit lekker tijdens het rijden, maar gaat niet heel veel in. Waterdicht en laptopvak zijn dan weer mooie pluspunten :) Voor een tientje een prima ding. Heb er zelf het dubbele voor betaald, ook blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:23:
[...]

Samenrijden en gedeelde hobbies hebben is leuk, maar er zijn grenzen in wat ik de berging toe laat... ;)
Tijd om te verhuizen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik bedoelde dat het design van de w800 me niet aanstaat (vindt mijn wederhelft ook overigens, dus dat scheelt discussies ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
De kawasaki show was leuk inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Maegrim schreef op zondag 26 november 2017 @ 00:40:
De kawasaki show was leuk inderdaad
Echt wel. Mooi eens op zon z900rs kunnen zitten. Mooi museum ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik olie van de cardan ververst... Wat een troep komt daar uit zeg. Geen idee hoe lang die olie er al in zat, maar het is volgens mij niet echt regelmatig gedaan. Er zit nog steeds veel 'vuile' olie in de cardan zelf, dus ik mag binnen niet al te lange tijd nog een rondje denk ik. Gelukkig is het maar weinig olie en niet duur...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 18:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat gaat bij die van mij ergens in de komende week ook gebeuren. Ik heb ook het vermoeden dat die al lang over datum is.

Ik heb van de Hornet nog een set Rizoma knipperlichten over (heb ik hier al gepost). Als winterprojectje is het dus ideaal om die te gaan monteren op de super tenere. Vandaag eerst maar eens geprobeerd te kijken welke adapterkabeltjes van Rizoma ik nodig heb, zodat ik niet zelf aan de bedrading hoef te gaan knutselen. Ben ik op zich niet bang voor, maar ik houd zoiets graag origineel.
En dat mondde uit in een grote faal: om de undertail los te halen moet aan de bovenkant de buddy seat er af. Prima. Ook moet de bagagedrager er af. Prima. Oh wacht, daarvoor moeten ook de handgrepen en zijkofferdragers er af. Zitten daar anti-diefstal torx bouten in. T45 of T50 met zo'n punt in het midden. En die heb ik niet. Het puntje er uit meppen is ook niet goed te doen bij deze afmetingen. De bouwmarkten (tja, die zijn open op zondag) afgestruind, maar die gaan maximaal tot T40, áls je al een Torx bit vindt. Wat is het aanbod bij bouwmarkten tegenwoordig nog maar bedroevend... Maar dat terzijde.

Uiteindelijk alles dus weer terug gemonteerd wat ik er af had gehaald, ik heb nog steeds geen idee welk adaptertje ik nodig ga hebben, en vervolgens maar online een set torx bits (tamper proof) besteld. Ik heb wel eens productievere dagen gehad. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:22

thijsco19

KTM 990 SMT

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:07:
[...]

Als je op het asfalt blijft is alles een reismotor, mits je het lange tijd vol kan houden.

Wil je van het asfalt af:

[hele lijst]
Voorwiel minimaal 19 inch, zoals ik al dacht. Zou mooi zijn als ik die van een XT660R kan nemem
Daarop aansluitend, goede banden. Daar zit veel verschil in en erg afhankelijk van hoever je off-road gaat.

Veerweg zal wel een dingetje worden, je kan neem ik aan niet zo makkelijk de bestaande veerpoten aanpassen zodat deze een langere veerweg krijgen? Zelfde voor achter?

Bescherm kappen/beugels, handkappen etc. wil ik allemaal zelf maken. Wat er te koop is vind ik namelijk best prijzig.
Lampjes zijn ook zeker wel een goed idee. Hoe meer licht hoe beter 8) .

Bagage zal een topkoffer* worden met meerdere zadeltassen. Zal geen alu koffers aanschaffen, allemaal veelste duur :+ . Een topkoffer heb ik nog liggen van mijn vorige motor die helaas total loss was geraakt. Zou dan alleen nog een steun moeten maken om de koffer op me motor te kunnen bevestigen.
Ik denk als ik het realistisch wil houden het inderdaad niet te gek moet maken. Een echte crosser/offroad machine zal ik er niet van kunnen maken dus moet ik ook niet proberen waar die voor gemaakt zijn.
Ik heb het idee dat bij de mt03 ook al aardig wat gewicht aan de voorkant zit. Daarom zal ik sowieso een topkoffer gebruiken om het gewicht te verdelen

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@thijsco19 ben maar niet te bang, je kunt best een heel eind komen met een "normale" straat motor.
Als het maar geen erg mul zand of dikke vette modder gaat worden.
Vroeger bij de scouting hadden we een gast bij de leiding met een toyota tercel, een voorwiel aan gedreven zak japanner maar hij wist met dat hok op plekken te komen waar de overige gasten met hun jeeps en Laro's niet eens aan dachten.

Terug naar 2 wielen, als je zorgt dat het ding beschermt is voor vallen, er gewoon fijne banden op zitten en je er zelf volledig vertrouwd mee bent (makkelijk stapvoets kunt rijden op de koppeling, goede controle) dan zul je versteld staan hoe ver zelfs jou mt03 je kan brengen.
Nog belangrijker dan al die zooi is (eerder ook al als tip gegeven door iemand) is dat je je bandenspanning naar beneden kunt te brengen en weer terug omhoog wanneer nodig.
En dat mag en kan ook gewoon zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/11/1511722528-400-x-533px-IMG_20170810_150554.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
DrivinUCrazy schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:37:
Dat gaat bij die van mij ergens in de komende week ook gebeuren. Ik heb ook het vermoeden dat die al lang over datum is.

Ik heb van de Hornet nog een set Rizoma knipperlichten over (heb ik hier al gepost). Als winterprojectje is het dus ideaal om die te gaan monteren op de super tenere. Vandaag eerst maar eens geprobeerd te kijken welke adapterkabeltjes van Rizoma ik nodig heb, zodat ik niet zelf aan de bedrading hoef te gaan knutselen. Ben ik op zich niet bang voor, maar ik houd zoiets graag origineel.
En dat mondde uit in een grote faal: om de undertail los te halen moet aan de bovenkant de buddy seat er af. Prima. Ook moet de bagagedrager er af. Prima. Oh wacht, daarvoor moeten ook de handgrepen en zijkofferdragers er af. Zitten daar anti-diefstal torx bouten in. T45 of T50 met zo'n punt in het midden. En die heb ik niet. Het puntje er uit meppen is ook niet goed te doen bij deze afmetingen. De bouwmarkten (tja, die zijn open op zondag) afgestruind, maar die gaan maximaal tot T40, áls je al een Torx bit vindt. Wat is het aanbod bij bouwmarkten tegenwoordig nog maar bedroevend... Maar dat terzijde.

Uiteindelijk alles dus weer terug gemonteerd wat ik er af had gehaald, ik heb nog steeds geen idee welk adaptertje ik nodig ga hebben, en vervolgens maar online een set torx bits (tamper proof) besteld. Ik heb wel eens productievere dagen gehad. :P
Maar je hebt wel geleerd dat die torx-bouten niet zomaar los gaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Joopieboy schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 17:35:
@McKaamos klopt idd, zelfde ervaring hier. Welke heb je als vervanger?

[...]

Je krijgt de restwaarde, 20 of 25% afschijving per jaar. :)

[...]

_O-
Goeie vraag. Heb er destijds eentje opgehaald bij de lokale automaterialen zaak. Zou even moeten kijken, maar ik heb 'm niet bij de hand dus het antwoord blijf ik je nog even schuldig.
Ze voeren daar wel vrij veel kwaliteit spul. Zou zomaar van Hazet kunnen zijn ofzo. Was ook geen goedkope, meen iets van 15 euro oid.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja dat boeit niet zo, heb nu mijn kleine cheape rateltje ook maar eens vervangen voor een Facon, kan ik die 1001 bitjes en verlengstukjes weer gebruiken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zo, lekker natgeregend op weg naar werk :/

Mocht er iemand nog een TomTom zoeken, ze zijn nu bij Ibood in de flash sale. De 400, 420, 42 en Vio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
noes schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:18:

Mocht er iemand nog een TomTom zoeken, ze zijn nu bij Ibood in de flash sale. De 400, 420, 42 en Vio.
Het viel mij nog mee eigenlijk... Wel continue regen, maar erg licht. Niet de grote stortregens e.d. waar ze gisteravond op de radio over aan het panieken waren :P

Die TomToms zijn best een goede deal! Het is niet de nieuwste serie, maar ze zijn softwarematig gelijk aan de nieuwe. Enige verschil is dat de nieuwe serie een iets gevoeliger scherm heeft, zwarte ipv zilverkleurige randjes, en een zooi extra POIs e.d. op de 450. Dat gevoeligere scherm lijkt me juist een nadeel, mijn 400 heeft nu al soms last van ongewenste touch-registraties in de regen.

Mocht iemand trouwens een premium-pack kopen en geen behoefte hebben aan de auto-steun die erbij zit, ik neem die graag van je over :)

[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 27-11-2017 09:56 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:51

Rick-Jan

always connected

Ik twijfel over de aanbieding, heb een Rider 2013. Zou dit de upgrade waard zijn?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:55:
[...]

Het viel mij nog mee eigenlijk... Wel continue regen, maar erg licht. Niet de grote stortregens e.d. waar ze gisteravond op de radio over aan het panieken waren :P

[...]
Nee, geen enorme stortregens, maar de gestage regenval + grote plassen op de A4 maakten dat ik toch natte voeten en kruis heb. Motorbroek is best waterdicht, behalve op de naden. Wellicht eens kijken of we dat met tape ofzo waterdicht(er) kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:03
noes schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:18:

Iemand ervaring met de Vio?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Nu online
@Dryhte http://www.startersmotor.nl/overig/tomtom-vio.php Prima review vind ik :D

De 'minpunten' zijn ondertussen verholpen middels een update volgens de reviewer. Ziet er best interessant uit eigenlijk nu ik erover nadenk. Toch fijner dan je telefoon van een half fortuin op je stuur vastmaken :|

[ Voor 56% gewijzigd door Leviathius op 27-11-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:18:
[...]

Nee, geen enorme stortregens, maar de gestage regenval + grote plassen op de A4 maakten dat ik toch natte voeten en kruis heb. Motorbroek is best waterdicht, behalve op de naden. Wellicht eens kijken of we dat met tape ofzo waterdicht(er) kunnen maken.
Misschien is een regenoveral wel beter? Moet je natuurlijk ook over je pak heentrekken en daarom wat onhandiger maar als je veel snelweg ww rijdt lijkt me dat een goede trade-off.
Ik ben een mooiweer poser dus misschien praat ik poep ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Leviathius schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:52:
@Dryhte http://www.startersmotor.nl/overig/tomtom-vio.php Prima review vind ik :D

De 'minpunten' zijn ondertussen verholpen middels een update volgens de reviewer. Ziet er best interessant uit eigenlijk nu ik erover nadenk. Toch fijner dan je telefoon van een half fortuin op je stuur vastmaken :|
Ach ja maar eens uitproberen ;) Ik heb nu zo'n waterdicht telefoonhoesje met bevestiging op het stuur, maar vind het eigenlijk niet zo gemakkelijk werken, + Osmand vind ik ECHT niet geweldig.

[ Voor 14% gewijzigd door Dryhte op 27-11-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Vrijdag schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:59:
[...]

Misschien is een regenoveral wel beter? Moet je natuurlijk ook over je pak heentrekken en daarom wat onhandiger maar als je veel snelweg ww rijdt lijkt me dat een goede trade-off.
Ik ben een mooiweer poser dus misschien praat ik poep ;) :+
Ik heb er een los regenpak voor over het normale motorspul, maar die ligt vooral ongebruikt in de kast. Als ik van te voren weet dat er kans op regen is (met woonwerk-ritjes bijna altijd), doe ik mijn waterbestendige textiel wel aan. Op vakantie e.d. is hij wel meegeweest, maar meestal was ik telaat met dat ding aandoen. Naast de weg staan omkleden is zo'n gedoe sowieso, en het is veel te warm in de zomer :P

Het enige waar ik hem op een zinnige manier heb gebruikt is bij circuitdagen, waar in textiel rijden geen optie is. Dat is echter ook alweer een aantal jaar geleden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:16
Respect voor de mensen die met dit baggerweer nog op de motor stappen. Ik zet de ruitenwissers en de verwarming aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
noes schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:18:
[...]
Heb een regenoveral. Handigste is wel aantrekken net voordat het gaat regenen. Als je laarzen al nat zijn is het een drama om de pijpen goed over je laarzen te krijgen.
Bijkomend voordeel van de regenoveral is dat hij ook prima werkt als extra bescherming tegen kou.
Als ik met vorst op de motor zit dan trek ik hem ook aan.

Nadeel vindt ik wel dat je meer wind vangt en het wat kan gaan klapperen. Maar goed alles beter dan de hele dag rondlopen met het gevoel of je het in je broek hebt gedaan

[ Voor 11% gewijzigd door wilco1985 op 27-11-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Laatst online: 17:08
Dryhte schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:23:
[...]

Ach ja maar eens uitproberen ;) Ik heb nu zo'n waterdicht telefoonhoesje met bevestiging op het stuur, maar vind het eigenlijk niet zo gemakkelijk werken, + Osmand vind ik ECHT niet geweldig.
Ik heb er ook maar eentje besteld voor mijn vrouw, zal vast wel op haar driewieler (mp3) te bevestigen zijn :)
En inderdaad een veiliger gevoel dan een dure iphone aan het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Waar ik over struikel bij die Vio: Volgens mij is je telefoon leading en de Vio simpelweg een 2e scherm, of zie ik dat verkeerd? Want als ik dat goed zie, gaat de batterij van je telefoon met een rotgang achteruit terwijl hij in je jas zit. Zonder mogelijkheid om hem op te laden ;) Hoe lang zou je telefoon dat volhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
lolgast schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:51:
Waar ik over struikel bij die Vio: Volgens mij is je telefoon leading en de Vio simpelweg een 2e scherm, of zie ik dat verkeerd? Want als ik dat goed zie, gaat de batterij van je telefoon met een rotgang achteruit terwijl hij in je jas zit. Zonder mogelijkheid om hem op te laden ;) Hoe lang zou je telefoon dat volhouden...
Ik neem aan dat het scherm van je telefoon uit kan blijven, dus zal de batterij van je telefoon een stuk langer meegaan dan als je de telefoon als navigatie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dryhte schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:53:
[...]

Ik neem aan dat het scherm van je telefoon uit kan blijven, dus zal de batterij van je telefoon een stuk langer meegaan dan als je de telefoon als navigatie gebruikt.
Maar het is nog steeds de telefoon waar de kaarten op staan en ik gok ook de telefoon waar de GPS van gebruikt wordt. Natuurlijk scheelt het dat het scherm uit kan, maar opladen is er nog steeds niet bij. Dit gebruiken bij je ritje naar het buitenland wordt wat problematisch denk ik :)
Of 's morgens naar de motorbeurs, daar de hele dag rondlopen en einde van de middag weer terug. Als je telefoon een beetje ouder is en de accu niet meer 100% kan dat denk ik lastig worden

[ Voor 14% gewijzigd door lolgast op 27-11-2017 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Nu online
@Dryhte @lolgast De VIO is de GPS ontvanger en inderdaad het 2e scherm. Het enige wat je telefoon doet is de route berekening en route info ontvangen en doorsturen. GPS kan dus uitblijven. Ook kaarten en dergelijke moeten wel op je telefoon staan..

Wat ik me vooral afvraag is hoe het zit met routes inladen (.gpx). Met mijn telefoon kan dat via TomTom mydrive en dan openen in de GO app. Maar vraag me af of je die ook met de VIO kan gebruiken...

En stel batterijduur is een probleem, dan doe je gewoon een powerbank in je binnenzak, tanktas of rugzak en kun je 1 van de 2 (of beiden tegelijk) opladen tijdens het rijden of tijdens het rondlopen op bestemming :)

Het blijft nog steeds een navigatie die initieel gericht is op de motorscooters en niet motoren. Dus die zullen het voornamelijk gebruiken voor A -> B routes. Niet richting de pyreneëen bijvoorbeeld (behalve Bommes dan :+)

[ Voor 33% gewijzigd door Leviathius op 27-11-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Laatst online: 17:08
Misschien is een powerbank dan een oplossing?
Dit als reactie op het batterijvraagstuk.

[ Voor 32% gewijzigd door ArwinV op 27-11-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Leviathius schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:59:
@Dryhte @lolgast De VIO is de GPS ontvanger en inderdaad het 2e scherm. Het enige wat je telefoon doet is de route berekening en route info ontvangen en doorsturen. GPS kan dus uitblijven. Ook kaarten en dergelijke moeten wel op je telefoon staan..

Wat ik me vooral afvraag is hoe het zit met routes inladen (.gpx). Met mijn telefoon kan dat via TomTom mydrive en dan openen in de GO app. Maar vraag me af of je die ook met de VIO kan gebruiken...

En stel batterijduur is een probleem, dan doe je gewoon een powerbank in je binnenzak, tanktas of rugzak en kun je 1 van de 2 (of beiden tegelijk) opladen tijdens het rijden of tijdens het rondlopen op bestemming :)
I stand corrected :)
Maar dan nog zou ik denk ik een powerbank meenemen zoals hierboven al aangegeven ;)
Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.