Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.311 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Raym09 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:23:
[...]
Klopt, zo niet dan moet je de pinnetjes verstellen tot hij wel rondom aansluit.
Bedankt voor deze bevestiging. Hij sluit rondom goed aan. Toch beslaat het vizier nog harder dan de ruiten van een auto met een stelletje er in.
Kortom pinlock is dus rot. Zal op de thuisreis eens even langs de motorzaak hobbelen voor een nieuwe. Dit wordt langzaamaan gevaarlijk. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:51

Rick-Jan

always connected

ProfaNe schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:16:
[...]

thnx! dit is eigenlijk het enige wat ik zelf heb gedaan. Dat GSR ding (geen idee hoe dat heet :P) zat er al op toen ik de GSR kocht ;) Wat verder op de planning staat voor 2018 is een GPR Ghost en andere spiegels. Jij nog van plan je kentekenplaathouder in te korten? Enige wat je dan nodig heb zijn andere knippers. Als je meer foto's wilt hebben moet je maar roepen ;)

edit: xlmoto.nl heeft trouwens tot black friday aanbiedingen
Ik twijfel eigenlijk, vind de standaard knipperlichten best mooi! Ik heb m ook maar net en nog niet veel aangepast. Puig ruitje, Suzuki emblemen er weer op en een tankpad. GPR Ghost ziet er goed uit! kost wel wat maar behoudt wel de look. Velglint is ook leuk, alleen lijkt mij dat lastig om mooi aan te brengen.

https://stickermaster.nl/...it-rimstriping-motor.html

[ Voor 4% gewijzigd door Rick-Jan op 21-11-2017 12:41 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:01

Rpower18

PSN: Rpower18

Gebben motoren heeft ook een Black Friday actie. 25% korting met de code: GebFriday2017

Geldig t/m 26-11-2017

MotoPort heeft de actie, betaal komende vrijdag 24e geen btw.

[ Voor 22% gewijzigd door Rpower18 op 21-11-2017 17:22 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zeau, ook weer ff melden :) Vandaag examen gehad, stromende regen, maar ik heb 'm! Officieel motormuis :D

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:39

Vrijdag

De Zwarte

McKaamos schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:24:
Zeau, ook weer ff melden :) Vandaag examen gehad, stromende regen, maar ik heb 'm! Officieel motormuis :D
Gefeliciteerd! En dan nu lekker rijden! :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Vrijdag schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:26:
[...]

Gefeliciteerd! En dan nu lekker rijden! :P
Als t weer een beetje OK is wel ja :P wat een takkeweer was t zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

McKaamos schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:29:
[...]

Als t weer een beetje OK is wel ja :P wat een takkeweer was t zeg...
Maar dan kan je wel lekker zélf rijden in takkeweer 8) Is ook wat waard :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Vrijdag schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:32:
[...]

Maar dan kan je wel lekker zélf rijden in takkeweer 8) Is ook wat waard :P
Haha, ja daar is wat voor te zeggen idd :P eerst nog even een regenbroek erbij halen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

McKaamos schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:33:
[...]

Haha, ja daar is wat voor te zeggen idd :P eerst nog even een regenbroek erbij halen dan.
https://www.motorkledingc...regenkleding/regenpakken/

Alsjeblieft. Nu vort, op die brommer jij :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Een van de weinige dagen in t jaar dan ik de brommertje laat staan haalt hij even zijn rbw :D Dude! Van harte he 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 07:21
Ben je gelijk "door" :)
Het is niet altijd mooi weer in ons prachtige kikkerlandje en agh een beetje regen kun je je tegen kleden toch ?
Ik heb zelf meer last van wind, vooral de A5 richting Haarlem, volgens mij is dat eerste stukje na de coentunnel gemaakt om motorrijders te vermoorden :| -O-

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Freubel schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:50:
[...]
Ik heb zelf meer last van wind, vooral de A5 richting Haarlem, volgens mij is dat eerste stukje na de coentunnel gemaakt om motorrijders te vermoorden :| -O-
Al eens geprobeerd om je knie tegen de wind in te steken of met je bovenlichaam er tegen in te gaan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 07:21
PilatuS schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:00:
[...]

Al eens geprobeerd om je knie tegen de wind in te steken of met je bovenlichaam er tegen in te gaan ?
Zekers, dat stukje A5 is echter aan beide zijden ongelijkmatig besprenkeld met flat gebouwen en kantoorpanden, daardoor wervelt de wind van alle kanten en geen 10 seconden uit de zelfde richting.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:03
Freubel schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:04:
[...]

Zekers, dat stukje A5 is echter aan beide zijden ongelijkmatig besprenkeld met flat gebouwen en kantoorpanden, daardoor wervelt de wind van alle kanten en geen 10 seconden uit de zelfde richting.
Op een stille zondagochtend in het zonnetje en zonder wind is het daar anders wel prima rijden. :9

Maar goed, daar heb je niks aan. :+

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Rick-Jan schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:06:
[...]

Velglint is ook leuk, alleen lijkt mij dat lastig om mooi aan te brengen.

https://stickermaster.nl/...it-rimstriping-motor.html
Aanbrengen van rimstriping vond ik juist heel eenvoudig. Ik had een setje via ebay besteld in het UK.
Het spul wat ik had was sterk en flexibel, je kon er redelijk aan trekken met één hand om met de andere hand het lint op de velg te plakken. Op die manier kon ik heel goed sturen om het lint mooi aan te brengen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KOvcJ9q.jpg

Hier kan je wel zien hoe het bij mij erop zit.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
ProfaNe schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:16:
[...]

thnx! dit is eigenlijk het enige wat ik zelf heb gedaan. Dat GSR ding (geen idee hoe dat heet :P) zat er al op toen ik de GSR kocht ;) Wat verder op de planning staat voor 2018 is een GPR Ghost en andere spiegels. Jij nog van plan je kentekenplaathouder in te korten? Enige wat je dan nodig heb zijn andere knippers. Als je meer foto's wilt hebben moet je maar roepen ;)

edit: xlmoto.nl heeft trouwens tot black friday aanbiedingen
Een GPR Ghost kan ik je echt zeker aanraden! Wat een top uitlaat is dat. Ik heb toen tegelijkertijd een Kat-vervanger erbij besteld als zo'n setje. Maakt een geweldig geluid nu >:)

Netjes gedaan trouwens het inkorten van die houder. Ik heb in dit topic ook ergens een foto geplaatst van hoe het er bij mij uit ziet.

Bij mij op de planning staat:
- Handvatverwarming monteren (gekregen voor mijn verjaardag :) )
- Accu vervangen (die is overleden)
- Zadel aan laten passen, daar moet echt meer kussen inkomen haha
- Velglint
- Misschien de spiegels vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

@Frans92 ziet er goed uit! Die uit mijn link is voorgevormd, dus wellicht dat het ook makkelijk is om aan te brengen. Wel iets om aan te denken is dat ie niet uit een stuk bestaat maar dus 3x geplakt moet worden met dezelfde ruimte ertussen :(

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
CFC-Mathijs schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:31:
[...]

Een GPR Ghost kan ik je echt zeker aanraden! Wat een top uitlaat is dat. Ik heb toen tegelijkertijd een Kat-vervanger erbij besteld als zo'n setje. Maakt een geweldig geluid nu >:)

Netjes gedaan trouwens het inkorten van die houder. Ik heb in dit topic ook ergens een foto geplaatst van hoe het er bij mij uit ziet.

Bij mij op de planning staat:
- Handvatverwarming monteren (gekregen voor mijn verjaardag :) )
- Accu vervangen (die is overleden)
- Zadel aan laten passen, daar moet echt meer kussen inkomen haha
- Velglint
- Misschien de spiegels vervangen
Thnx! Yes ik had je post nog is bekeken ;) Met die mooie "audi" knippers.

Wat is het voordeel van een kat-vervanger? En heb je na het zetten van de GRP Ghost je fiets laten afstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 14:22

S1W

Freubel schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:50:
[...]

Ben je gelijk "door" :)
Het is niet altijd mooi weer in ons prachtige kikkerlandje en agh een beetje regen kun je je tegen kleden toch ?
Ha! Ik rij daar ook regelmatig, wat een windgat is dat zeg... En dat stukje nieuwe A9 vanaf Amsterdam naar Haarlem rondom Badhoevedorp is ook zo genieten... :o
ProfaNe schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:52:
[...]

Wat is het voordeel van een kat-vervanger? En heb je na het zetten van de GRP Ghost je fiets laten afstellen?
Voordeel is iets meer PK's omdat er minder weerstand op de uitlaat zit door de kat. Ik moest op mijn vorige motor wel een Powercommander installeren om alles weer netjes te laten lopen. Best wel een gedoe en vrij kostbaar, moet ook meestal een rollenbank testrun bij om echt goed af te laten stellen.

[ Voor 34% gewijzigd door S1W op 22-11-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Rick-Jan schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:47:
@Frans92 ziet er goed uit! Die uit mijn link is voorgevormd, dus wellicht dat het ook makkelijk is om aan te brengen. Wel iets om aan te denken is dat ie niet uit een stuk bestaat maar dus 3x geplakt moet worden met dezelfde ruimte ertussen :(
Die van mij was ook voorgevormd en ik kreeg iets van 32 stukjes voor de hele motor. Ik geloof dat ik er nog 8 over heb ofzo, dus ik had genoeg om er een paar te verzieken.
Ik heb een paar milimeter overlap tussen 2 stukken lint. Dat zie je niet (behalve als je echt heel dichtbij kijkt), maar is wel makkelijker plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
S1W schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:31:
Voordeel is iets meer PK's omdat er minder weerstand op de uitlaat zit door de kat. Ik moest op mijn vorige motor wel een Powercommander installeren om alles weer netjes te laten lopen. Best wel een gedoe en vrij kostbaar, moet ook meestal een rollenbank testrun bij om echt goed af te laten stellen.
Hmmm dat klinkt als iets te veel gedoe voor mij :P En als je de kat laat zitten en alleen de uitlaat vervangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Dat kan prima zonder gedoe, heb ik nu ook, alleen een andere einddemper. En dan de DB killer eruit natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
S1W schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:53:
Dat kan prima zonder gedoe, heb ik nu ook, alleen een andere einddemper. En dan de DB killer eruit natuurlijk :)
ah top, dan laat ik die kat lekker zitten haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Freubel @S1W Hebben jullie de N205 (Driemerenweg) van de A9/A5 naar Hoofddorp ook wel eens geprobeerd? Als je daar een zeil op je motor zet kan je de motor in zijn N zetten en nog met het verkeer meekomen :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
ProfaNe schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:58:
[...]

da's ook beter voor het milieu. }:O d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Chakotay schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:03:
@Freubel @S1W Hebben jullie de N205 (Driemerenweg) van de A9/A5 naar Hoofddorp ook wel eens geprobeerd? Als je daar een zeil op je motor zet kan je de motor in zijn N zetten en nog met het verkeer meekomen :+
Heul vaak! En die bocht is prachtig inderdaad... knie laten hangen naar de buitenkant en gaan! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-08 23:14
noes schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:48:
[...]

Zou er even mee langs de dealer gaan voor een schatting. Er kan zeker meer stuk zijn, maar gezien iedere val anders is is dat moeilijk vanaf hier te zeggen.
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:25:
[...]

Een compressietest zou niet verkeerd zijn.
Dank voor de reacties, ik heb nog met een monteur gepraat en die vertelde dat ik vooral op de pakkingen bij de koppeling en de rubbers bij de cardan moet letten. als die lekkage vertonen dan is het een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
ProfaNe schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:52:
[...]

Idd wat meer PK's, ik hoefde niks aan te passen aan de GSR. Die loopt nog steeds soepel. Wil hem denk ik dit voorjaar wel eens naar Hoegee brengen om hem misschien nog wat te laten kietelen.

Verder klinkt hij nog een stukje aggressiever en ruikt hij veel beter :*)

Als je een beetje in de omgeving woont kan ik in het voorjaar wel een xtje langskomen crossen, kan je het ff zien/horen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ProfaNe schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:58:
[...]

Deed ik ook laatst. Alleen vond ik het na een kwartiertje wel weer genoeg want we moesten aan de brommer sleutelen :P

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/hvsXf6/IMG_20171001_093324922.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:35:
[...]

Deed ik ook laatst. Alleen vond ik het na een kwartiertje wel weer genoeg want we moesten aan de brommer sleutelen :P

[afbeelding]
hahaha
CFC-Mathijs schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:04:
[...]

Idd wat meer PK's, ik hoefde niks aan te passen aan de GSR. Die loopt nog steeds soepel. Wil hem denk ik dit voorjaar wel eens naar Hoegee brengen om hem misschien nog wat te laten kietelen.

Verder klinkt hij nog een stukje aggressiever en ruikt hij veel beter :*)

Als je een beetje in de omgeving woont kan ik in het voorjaar wel een xtje langskomen crossen, kan je het ff zien/horen
Ik zal het proberen te onthouden. Duurt nog ff voor het weer lekker rij weer is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

ProfaNe schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:43:
[...]

Ik zal het proberen te onthouden. Duurt nog ff voor het weer lekker rij weer is :P
Kijk naar buiten, prachtig weer! Ik stap zo weer op de motor richting huis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:49
Requiem19 schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:10:
Privé auto: Polo uit 1995.
Motor: Ducati Multistrada 950.

Iedereen z'n voorkeur natuurlijk, maar uiteindelijk is voor mij motorrijden de 'fun'. Ik beleef weinig fun met 50 pk. En eigenlijk vind ik de 115 pk van de multi ook wat tammetjes.

Zat ook wel erg te kwijlen bij de nieuwe Multi 1260 :(
Ik heb mijn Multi zaterdag terugverkocht aan de dealer.

Die optie had ik vanaf het begin en heb besloten om deze optie ook te nemen (de reden dat ik die optie heb zit een heel verhaal aan vast wat er nu even niet toe doet / deze mogelijkheid krijg je normaalgesproken niet) o.a. omdat ik het vermogen wat tam vond.

Nu dus koos-motorloos! :(

Dan maar deze als opvolger?
Afbeeldingslocatie: https://images.contentful.com/28uk7b0wvnz9/1whj2ymnBuY444uGK0i6MS/fc0b653ed22095d90cdeef7d1ce07967/Panigale-V4-S-Red-MY18-02-Model-Preview-1050x650.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Alles onder de 200pk is saai. Dus ja :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:12
Was vandaag juist heerlijk motor rijweer 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G5z1o56m84yqUmyY2SBH3TKT/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YBjdAkAEffJUPQuoRh14zWFS/full.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WN2GlzIw3kcnNCK74MFovfM9/full.jpg

Ook voor @Vrijdag natuurlijk :>

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Blijven toffe motoren, die nieuwere Ninja's :)

Het was hier vanmorgen nogal baggerweer en de lichtopbrengst van de Triumph is ook niet je van het, dus die staat lekker warm in de garage.

[ Voor 60% gewijzigd door darkkingll op 22-11-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

PilatuS schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:45:
[...]

Alles onder de 200pk is saai. Dus ja :)
Onzin! ;)
Het gaat om de gewicht/pk verhouding.
Tijd om af te vallen zodat mijn Transalp wat vlotter vooruit komt. :X

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Grubeater schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:27:
[...]
Onzin! ;)
Mee eens. Meer pk's dan kilo's zit je goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ophidian schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:06:
Was vandaag juist heerlijk motor rijweer 8)

[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Ook voor @Vrijdag natuurlijk :>
:9~ :>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Grubeater schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:27:
[...]

Onzin! ;)
Tijd om af te vallen zodat mijn Transalp wat vlotter vooruit komt. :X
Ook onzin ;).

Het gaat erom zo snel mogelijk te gaan met zo weinig mogelijk vermogen. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:24:
[...]

Ook onzin ;).

Het gaat erom zo snel mogelijk te gaan met zo weinig mogelijk vermogen. ;)
Juist met de Transalp kun je kei veel lol hebben zonder direct je rijbewijs kwijt te zijn. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje19
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:42
Hoi, ik ben nieuw in de motor wereld :9

Ik wil binnekort gaan beginnen met mijn rijlessen voor het A1 rijbewijs en dan vervolgens de Honda MSX125cc te halen, ik zie vele youtubers die motor gebruiken en het lijkt me een fijne motor, jullie meningen?

Where is my Oscar for acting like my life isn't falling apart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Daantje19 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:17:
Hoi, ik ben nieuw in de motor wereld :9

Ik wil binnekort gaan beginnen met mijn rijlessen voor het A1 rijbewijs en dan vervolgens de Honda MSX125cc te halen, ik zie vele youtubers die motor gebruiken en het lijkt me een fijne motor, jullie meningen?
Een Grom als hoofdmotor ? Geen idee of dat handig is. Waarom geen grotere motor ?

Heb er geen ervaring mee hoor, alleen het feit dat je zo laag zit lijkt mij persoonlijk niet prettig. Snelweg word er ook lastig mee. Dat heb je met iedere 125cc natuurlijk vrij snel, maar volgens mij is die Honda wat langzamer dan andere 125cc fietsen als ik het zo even snel zie.

Edit: Verder is het natuurlijk de vraag wat je er mee gaat doen. Voor in de stad is het natuurlijk wel een leuke fiets. Maar 80-wegen of sneller lijkt mij niet erg prettig persoonlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 22-11-2017 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:06
Ik zie dat ook nog niet helemaal voor me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje19
PilatuS schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:30:
[...]

Een Grom als hoofdmotor ? Geen idee of dat handig is. Waarom geen grotere motor ?

Heb er geen ervaring mee hoor, alleen het feit dat je zo laag zit lijkt mij persoonlijk niet prettig. Snelweg word er ook lastig mee. Dat heb je met iedere 125cc natuurlijk vrij snel, maar volgens mij is die Honda wat langzamer dan andere 125cc fietsen als ik het zo even snel zie.

Edit: Verder is het natuurlijk de vraag wat je er mee gaat doen. Voor in de stad is het natuurlijk wel een leuke fiets. Maar 80-wegen of sneller lijkt mij niet erg prettig persoonlijk.
Mijn planning is om te beginnen met die grom, en als later hoe meer ervaren ik ben om dan een grotere motor aan te schaffen (en voor mijn verdere rijbewijzen te gaan) Bovendien ben ik niet van plan om veel de snelweg op te gaan. Gewoon een beetje crossen op 50/60 km/u wegen. Lijkt me het een prima ding voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Daantje19 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:36:
[...]

Bovendien ben ik niet van plan om veel de snelweg op te gaan.
Dus je wil er wel af en toe mee op de snelweg gaan rijden. Dat lijkt mij persoonlijk gevaarlijk. Genoeg mensen die rare dingen gaan doen als ze denken dat er een scooter of pitbike op de snelweg rijd. Inhalen word ook heel lastig met een top van rond de 100. Zelfs op een 80-weg lijkt het mij niet prettig omdat je zo laag zit.

Als motor voor erbij zijn ze natuurlijk heel leuk, maar als hoofdmotor zou ik het niet aanraden.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 22-11-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

PilatuS schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:30:
[...]

@Daantje19 is waarschijnlijk nog geen 20 en dus is A1 de enige optie. Twee jaar extra sparen betekent meer budget voor een leuke A2/35KW motor, maar dan rij je pas later motor. Niet altijd de juiste oplossing.

Snelweg is eigenlijk super saai, binnendoor kom je er ook wel, als tijd van wat minder belang is.

Als ik nu zelf 18 was geweest zou ik voor twee jaar sparen gaan en dan A2 halen. Aan de ander kant had ik helemaal geen interesse in enig rijbewijs toen ik 18 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Grubeater schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:41:
[...]

@Daantje19 is waarschijnlijk nog geen 20 en dus is A1 de enige optie. Twee jaar extra sparen betekent meer budget voor een leuke A2/35KW motor, maar dan rij je pas later motor. Niet altijd de juiste oplossing.

Snelweg is eigenlijk super saai, binnendoor kom je er ook wel, als tijd van wat minder belang is.

Als ik nu zelf 18 was geweest zou ik voor twee jaar sparen gaan en dan A2 halen. Aan de ander kant had ik helemaal geen interesse in enig rijbewijs toen ik 18 was.
Ik zeg niet dat ie zijn rijbewijs niet moet gaan halen, alleen dat een Grom flinke nadelen heeft.

@caesar1000 rijd op een KTM Duke125 en dat is gelijk iets heel anders. Er zijn nog meer dan genoeg andere fietsen die prima rijden. Met zoiets kan je ook veiliger op de snelweg rijden omdat ze toch een stukje harder gaan. 100km/u of 125km/u is een flink verschil. Verder denk ik dat zo enorm laag zitten een hoop vreemde situaties kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje19
PilatuS schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:38:
[...]

Dus je wil er wel af en toe mee op de snelweg gaan rijden. Dat lijkt mij persoonlijk gevaarlijk. Genoeg mensen die rare dingen gaan doen als ze denken dat er een scooter of pitbike op de snelweg rijd. Inhalen word ook heel lastig met een top van rond de 100. Zelfs op een 80-weg lijkt het mij niet prettig omdat je zo laag zit.

Als motor voor erbij zijn ze natuurlijk heel leuk, maar als hoofdmotor zou ik het niet aanraden.
Ik wil sowieso ook een andere motor als hoofdmotor, waarmee ik wel goed genoeg vaart kan maken voor op de snelweg, met die grom wil ik zo veel mogelijk de snelweg vermijden.
Grubeater schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:41:
[...]

Ik ben al 20, is het verstandig om gelijk voor de A2 rijbewijs te gaan met bijna geen motor ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Daantje19 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:45:
[...]

Ik wil sowieso ook een andere motor als hoofdmotor, waarmee ik wel goed genoeg vaart kan maken voor op de snelweg, met die grom wil ik zo veel mogelijk de snelweg vermijden.
Dan is het prima :)
Ik ben al 20, is het verstandig op gelijk voor de A2 rijbewijs te gaan met bijna geen motor ervaring?
Doen. Je bent gek als je het niet doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje19
PilatuS schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:46:
[...]
Doen. Je bent gek als je het niet doet :)
Haha dan zal ik dat doen, dus eerst sparen voor rijlessen en een motor en dan zien jullie me wel over een jaartje of 2 met een hele mooie motor haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Daantje19 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:47:
[...]

Haha dan zal ik dat doen, dus eerst sparen voor rijlessen en een motor en dan zien jullie me wel over een jaartje opf 2 met een hele mooie motor haha ;)
Ervaring heeft er ook weinig mee te maken hoor. Toen ik mijn rijbewijs ging halen was het 21 jaar voor vol vermogen. Heb dus gelijk mij volvermogen rijbewijs gehaald en een motor met 100pk gekocht. Ik zie geen enkele reden om voor een rijbewijs met minder vermogen te gaan dan wat je mag halen. Sowieso boeit 10pk, 25pk of 125pk eigenlijk ook niets als je jezelf maar een beetje kan inhouden. Ze halen allemaal de 100km/u, en of nou met 125pk met 100km/u onderuit gaat of met 10pk maakt niets uit.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 22-11-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Daantje19 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:47:
[...]

Haha dan zal ik dat doen, dus eerst sparen voor rijlessen en een motor en dan zien jullie me wel over een jaartje of 2 met een hele mooie motor haha ;)
Ik heb vorig jaar mijn A gehaald, ik had alleen B sinds 2008 en nooit brommer gereden.

De onderverdeling van de motorrijbewijzen in leeftijd gekoppeld aan vermogen is om gebrek aan ervaring en gevaarherkenning niet tot ongelukken te laten leiden door een overschot aan testosteron. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Grubeater schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:54:
[...]
De onderverdeling van de motorrijbewijzen in leeftijd gekoppeld aan vermogen is om gebrek aan ervaring en gevaarherkenning niet tot ongelukken te laten leiden door een overschot aan testosteron. :+
Vind dat hele A1 verhaal maar onzin. Vond het vorige 25KW en daarna volvermogen prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:50:
[...]

Ervaring heeft er ook weinig mee te maken hoor. Toen ik mijn rijbewijs ging halen was het 21 jaar voor vol vermogen. Heb dus gelijk mij volvermogen rijbewijs gehaald en een motor met 100pk gekocht. Ik zie geen enkele reden om voor een rijbewijs met minder vermogen te gaan dan wat je mag halen. Sowieso boeit 10pk, 25pk of 125pk eigenlijk ook niets als je jezelf maar een beetje kan inhouden. Ze halen allemaal de 100km/u, en of nou met 125pk met 100km/u onderuit gaat of met 10pk maakt niets uit.
Mee eens. Na A rijbewijs meteen een Fireblade met 180pk aangeschaft, nadat die gestolen was een S1000RR met 197pk. Dagelijks mee rijden ook :Y en ik leef nog, 0 crashes, 1 boete (afkloppen, ik rijd altijd wel 'door').

@Daantje19 , lekker voor A2 gaan idd. Met 35kw heb je zoveel meer keuze ook, vooral in 2e hands motoren.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Met die nieuwe regels kan je toch vanaf 21 voor je volle A gaan? Of ben je net 20?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje19
Ophidian schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:06:
Met die nieuwe regels kan je toch vanaf 21 voor je volle A gaan? Of ben je net 20?
Vanaf 22 kun je voor de A gaan als je minimaal 2 jaar ervaring heb met de A2, anders is het vanaf 24.

En ik ben augustus 20 geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Zo! dit is het eerste wat mij opviel aan de GSR wat dat ding tegenhoud en er van maakt geen idee maar wat stinkt dat ding 8)7

@Daantje19 Ga alsjeblieft voor A2. A1 is ronduit gevaarlijk op 100/120 wegen en met A2 kun je veel meer/leukere motoren halen! O ja en tegenwoordig kan je met een speciale code op je rijbewijs automatisch over naar A volledig na een aantal jaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Rick-Jan op 22-11-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Dan A2 doen idd. En dan een Ninja 400 halen O+ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0ezWfNU0X6joq9dtUVnUVRai/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:57
Iemand nog een idee of er ergens nog aanbiedingen zijn voor kleding (handschoenen) en accessoires ivm Black Friday?
Iemand wellicht nog tips voor een paar winterhandschoenen (Waterdicht) voor +- 50/60?

[ Voor 27% gewijzigd door Robbie T op 22-11-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Motoport had Black Friday aanbieding volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Rick-Jan schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:09:
[...]

Zo! dit is het eerste wat mij opviel aan de GSR wat dat ding tegenhoud en er van maakt geen idee maar wat stinkt dat ding 8)7

@Daantje19 Ga alsjeblieft voor A2. A1 is ronduit gevaarlijk op 100/120 wegen en met A2 kun je veel meer/leukere motoren halen! O ja en tegenwoordig kan je met een speciale code op je rijbewijs automatisch over naar A volledig na een aantal jaar.
Dit.
Zo'n A1 fiets is echt niet cool op de snelweg.
Je haalt nét een vrachtwagen in, en als motorrijder is het juist prettig als je vlot voorbij het overige verkeer kan gaan zodat je zo min mogelijk tijd in de dode hoeken spendeert.
Je bent op een motor klein en lichtgewicht, en je wordt heel snel over het hoofd gezien als je te lang buiten het zicht bent. Met name de dode gebieden schuin achter een auto, of erger nog, een busje of vrachtwagen.

Heb 'n paar keer gelest samen met iemand die net 18 is en dus niet anders dan A1 mocht. Moest constant rekening met 'm houden en echt goed opletten dat ik wel gezien werd.
Harder als 100 kon die motor gewoon niet. Plat op de tank en dan is er misschien 105 a 110 uit te persen, maar da's echt te traag op de snelweg.
Inhaalacties doe je bij voorkeur met een gezonde dot gas, vlotjes er langs en dan terug naar de snelheid die je daar voor reed.

Het is niet verschikkelijk om A1 te rijden als je niet buiten de stad komt of hooguit wat provinciale 80km wegen gaat rijden, maar zodra je de snelweg op moet, is A1 écht enorm af te raden.

Verder is een zwaardere motor echt geen issue wat betreft lessen of ervaring.
Je krijgt sowieso een relatief beginnersvriendelijke motor onder je kont en je eerste set lessen zal zich sowieso focussen op beheersing. Je moet sowieso eerst AVB (voertuig beheersing) examen afleggen voordat je de openbare weg op mag.

En voor de volledigheid: Ik heb, afgezien van totaal een half uur, nooit brommer gereden, heb tot tegen het midden van m'n 20's alleen maar gefietst en gebruik gemaakt van OV.
Dus nagenoeg nul ervaring met gemotoriseerde tweewielers.
Wel redelijk wat jaren en kilometers ervaring met gemotoriseerde vierwielers, maar qua rijgedrag heb je daar niks aan op de motor. Het enige wat daarvan nuttig is, is verkeersinzicht.
Maja, verkeersinzicht heeft pas nut nadat je ervaring hebt opgedaan met het rijgedrag middels de AVB lessen :)
PilatuS schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:55:
[...]

Vind dat hele A1 verhaal maar onzin. Vond het vorige 25KW en daarna volvermogen prima.
Mee eens.
Dat er zoiets moet zijn als beperkt vermogen om ervaring op te doen, prima. Maar A1 is gewoon gevaarlijk hard geknepen.
Het is net zoiets als een opatje/omatje die niet harder dan 70 op de snelweg gaat zitten trutten.
Wat mij betreft mag de 25kw wetgeving wel weer terug, volgens mij is dat een levensreddende maatregel.

[ Voor 22% gewijzigd door McKaamos op 22-11-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ophidian schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:36:
Motoport had Black Friday aanbieding volgens mij.
Ja klopt, maar niet online. Wordt ff langsrijden dus

[ Voor 61% gewijzigd door lolgast op 22-11-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:23
Vraag me af of 17,5% korting helpt, lui zijn vaak behoorlijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik zit ook al te kijken inderdaad, aangezien ik wat spul nodig heb om de Caponord een beurtje te geven. Tot nu toe nog weinig gevonden behalve motoport. Daar langsrijden in combinatie met hun prijzen sla ik echter over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
A1 rijbewijs levensgevaarlijk?

Ik heb enkele jaren vrijwillig 125cc gereden, nu een volvermogen motor (> 35kW). Op beide motoren rij ik dezelfde snelheden. Met de 125cc zelfs een keer een roadtrip van 3000km gedaan.

De fascinatie met de snelweg in dit topic begrijp ik ook niet helemaal, in Nederland hebben we zoveel mooie weggetjes. Ik kom bijna nooit op de snelweg. Wat doen jullie daar?

Afbeeldingslocatie: https://www.jaapmeijer.com/wp-content/uploads/2013/11/IMG_0414.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:29:
De fascinatie met de snelweg in dit topic begrijp ik ook niet helemaal, in Nederland hebben we zoveel mooie weggetjes. Ik kom bijna nooit op de snelweg. Wat doen jullie daar?
Normaal kom ik ook nooit op de snelweg, maar soms moet je ergens heen wat 150km verderop is en moet je er in de ochtend zijn of wil je er gewoon zo snel mogelijk zijn. Dan ontkom je niet aan de snelweg. Voor mijn lol ga ik er ook niet rijden, maar als je snel ergens wil zijn wat ver weg ligt moet je wel.

Ik zeg trouwens niet dat je niet op de snelweg kan rijden met een 125cc die 120/130km/u doet. Alleen dat het met een Grom die laag en klein is en max ~100 doet geen goed idee is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik kom bijna nooit op de snelweg. Wat doen jullie daar?
Woon-werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:59:
Ik zit ook al te kijken inderdaad, aangezien ik wat spul nodig heb om de Caponord een beurtje te geven. Tot nu toe nog weinig gevonden behalve motoport. Daar langsrijden in combinatie met hun prijzen sla ik echter over :P
Ik heb nog een waardebon van €50,- van ze (verjaardagscadeau). Zal ze morgen eens bellen of dat wel kan worden gecombineerd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:22
Daantje19 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:07:
[...]

Vanaf 22 kun je voor de A gaan als je minimaal 2 jaar ervaring heb met de A2, anders is het vanaf 24.

En ik ben augustus 20 geworden
Fout, tegenwoordig is het vanaf 21jr kun je voor je A gaan. Máár dan krijg je de eerste 2 jaar een code80 notatie op je rijbewijs waardoor je gedurende die 2 jaar alleen A1, A2 en 15kw driewielers mag rijden. Na die 2 jaar wordt automatisch, zonder extra examen, je rijbewijs omgezet naar een volledig A rijbewijs.

Als ik jou was zou ik dus nog 1 jaartje wachten, dan hoef je maar 1x rijles te nemen en 1x examens te betalen. Scheelt je een hoop geld, tijd en het geeft je veel plezier terug. 8)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Leviathius schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:54:
[...]

Fout, tegenwoordig is het vanaf 21jr kun je voor je A gaan. Máár dan krijg je de eerste 2 jaar een code80 notatie op je rijbewijs waardoor je gedurende die 2 jaar alleen A1, A2 en 15kw driewielers mag rijden. Na die 2 jaar wordt automatisch, zonder extra examen, je rijbewijs omgezet naar een volledig A rijbewijs.
Mooi dat dit nu zo is. Vond dat 2x (of 3x) examen doen altijd zo onzinnig en duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik heb enkele jaren vrijwillig 125cc gereden, nu een volvermogen motor (> 35kW). Op beide motoren rij ik dezelfde snelheden. Met de 125cc zelfs een keer een roadtrip van 3000km gedaan.

[afbeelding]
De bochten de snelweg op en af zijn vaak het leukste: overzichtelijk, geen fietsers en je mag er vaak al 100 of harder. Op dijkjes ben ik mn rijbewijs binnen no-time kwijt :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
noes schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:48:
[...]

De bochten de snelweg op en af zijn vaak het leukste: overzichtelijk, geen fietsers en je mag er vaak al 100 of harder.
Behalve op de leuke klaverbladen, daar is het allemaal 50km/u geworden omdat het leuke bochten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daantje19
Leviathius schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:54:
[...]

Als ik jou was zou ik dus nog 1 jaartje wachten, dan hoef je maar 1x rijles te nemen en 1x examens te betalen. Scheelt je een hoop geld, tijd en het geeft je veel plezier terug. 8)
Dan doe ik dat! Bedankt. Dan kan ik nog een jaartje sparen. :)

• PilatuS
  • Niet online
Daantje19 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 00:23:
[...]

Dan doe ik dat! Bedankt. Dan kan ik nog een jaartje sparen. :)
Hier ook bewust gewacht tot ik oud genoeg was om gelijk het volledige rijbewijs te halen.

• Dryhte
PilatuS schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:49:
[...]

Behalve op de leuke klaverbladen, daar is het allemaal 50km/u geworden omdat het leuke bochten zijn.
Maar heb jij ooit snelheidscontroles gezien op een klaverblad? Ik niet })

• darkkingll
kneusteun schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:04:
Vraag me af of 17,5% korting helpt, lui zijn vaak behoorlijk duur.
Motoport bij mij in de buurt geeft standaard al 20% korting, Schijnbaar doet de concurrentie 15 km verderop hetzelfde dus tja.

Ik vind het nog altijd jammer dat de bocht tussen Lelystad en Joure max 70 is. Het is een heerlijk lange doordraaier die je met gemak met 100 kan nemen.

[ Voor 20% gewijzigd door darkkingll op 23-11-2017 08:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Gisteren voor het eerst alleen de baan op. Dat handje uitsteken is de max :D

• ProfaNe
  • Niet online

[afbeelding]
Snelweg is ook geen kloot aan. Totaal niet comfortabel ook op een naked bike. Dat dijkje op je plaatje daarentegen _/-\o_ Rij daar regelmatig in de zomer op de zondag middag.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:23

thijsco19

KTM 990 SMT

Waar is dat?? <3 <3

Snelweg vind ik af en toe wel leuk om legaal hard te mogen rijden. Verder inderdaad niet zo boeiend..

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• ProfaNe
  • Niet online
thijsco19 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:30:
Waar is dat?? <3 <3

Snelweg vind ik af en toe wel leuk om legaal hard te mogen rijden. Verder inderdaad niet zo boeiend..
De foto is van de Lekdijk bij Amerongen. Ik ga er meestal bij Amerongen op en rijd door tot Nieuwegein. Lekdijk gaat nog een stuk verder door. Erg druk in de zomer, maar een mooi stuk :) Je komt op een gegeven moment door Wijk bij Duurstede waar veel motorrijders een terrasje pakken. Er is wel veel gezeik over motorrijders: https://www.ad.nl/utrecht...ijk-west-rijden~aa864b3f/

Ik hoop niet dat ze, net als op de rijndbandijk, overal drempels gaan plaatsen :P

[ Voor 7% gewijzigd door ProfaNe op 23-11-2017 09:49 ]

• lolgast
Dryhte schreef op donderdag 23 november 2017 @ 06:52:
[...]

Specifiek een klaverblad niet, maar ik kom toch met enige regelmaat bochten op de snelweg tegen waar een absurd lage snelheidslimiet geldt.
A2 -> A9 bij Amstelveen = 70 km/u (ok is best scherp, maar kan absoluut harder)
A326 -> A50 bij Wijchen = 70 km/u (deze slaat helemaal nergens op)
En zo zijn er nog veel meer helaas. Kan me zo voorstellen dat er ook klaverkladen gezien zijn waar ze dit geintje uithalen

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-09 09:45

[afbeelding]
Dijk bij Amerongen rij ik regelmatig. >:)

Ik heb ook een tijdje een Dax 125cc op motorkenteken erbij gehad. Dikke pret erop over de kleine binnenweggetjes. Als je op lange afstand ergens heen moet op een 125cc is de snelweg toch vaak sneller en korter. Zoals gezegd is dat inderdaad geen pretje.
De grap vind ik altijd dat er in Zuid-Europa bijna alleen maar op lichte motoren gereden wordt.
Zelf rij ik nu een 600 maar wil zwaarder gaan rijden,omdat ik helaas veel snelweg rij tijdens woon-werk. Ben nu aan het kijken naar een Pan European. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Willem30 op 23-11-2017 10:17 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:02

-tom-562

Oliesjeik

ProfaNe schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:48:
[...]

De foto is van de Lekdijk bij Amerongen. Ik ga er meestal bij Amerongen op en rijd door tot Nieuwegein. Lekdijk gaat nog een stuk verder door. Erg druk in de zomer, maar een mooi stuk :) Je komt op een gegeven moment door Wijk bij Duurstede waar veel motorrijders een terrasje pakken. Er is wel veel gezeik over motorrijders: https://www.ad.nl/utrecht...ijk-west-rijden~aa864b3f/

Ik hoop niet dat ze, net als op de rijndbandijk, overal drempels gaan plaatsen :P
Dat stuk pak ik ook vaak, maar dan al vanaf Arnhem, en ik begin aan de zuidkant van de rivier (langs Culemborg e.d.), en dan terug via de noordkant richting Amerongen.

Vaak bu'j te bang!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:22

A13X

Dude

Dryhte schreef op donderdag 23 november 2017 @ 06:52:
[...]
Daar waar die borden staan kun je ze in de zomer wel verwachten.

Die snelheidslimieten staan er om de controles makkelijker te maken voor de onopvallende wagens. Iemand die met 120 door de bocht ging maakte geen overtreding, tenzij er een kneedown werd gemaakt dan kon er artikel 5 worden uitgeschreven.

Tegen iemand die overlast veroorzaakte door continu heen en weer over het klaverblad te jagen konden ze maar beperkt optreden. Nu kunnen ze veel sneller en makkelijker bekeuren omdat de overtreding overduidelijk is i.v.m. het verschil tussen max en de "leuke" klaverblad snelheden.

"leuk" Ik rij niet met een supersport of leren pak en hang amper naast mijn motor maar een snelheid van 90-100 over het klaverblad is goed haalbaar. Voor degene die meer risico nemen, meer ervaring hebben en een betere motor rijden kan daar dus nog wel een stuk bovenop.

"Minder leuk" ik ken er dan ook weer een die is overleden doordat hij onderuit ging op een klaverblad. En nog een die zwaar gewond raakte en opgegeven werd in het ziekenhuis #unplugged. Hij ging gelukkig zelfstandig ademen en is nu (naar gelang zijn verwondingen) zeer goed opgeknapt (maar toch nog invalide).

[ Voor 13% gewijzigd door A13X op 23-11-2017 10:46 ]

Awesome

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tja, snelwegen. Ik rij er elke dag voor woonwerk of als ik ergens anders heen moet. Voor plezier-ritjes sla ik ze wel over :) Toen ik nog vlakbij knooppunt Hoevelaken woonde en sportfietsen reed wilde ik die wel eens een paar rondjes meepakken, maar dat komt er nu ook nooit meer van eigenlijk.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

/me bedenkt zich net dat ie al 2 jaar vergeet te klaverjassen daar :F

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Verwijderd
  • Niet online
Woon-werk en ergens heen moeten, ook daar liever geen snelweg. Je bent een kwartiertje extra kwijt maar komt zoveel moois tegen als je binnendoor schiet.

Van Zwolle naar Amersfoort heb je drie opties:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eH82zJD.jpg
A28 tussen de file door

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yhynC6f.jpg
Provinciaal, o.a. N798

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0wBng3M.jpg
Binnendoor, o.a. in de zandbak van de Tintelersteeg

Dan weet ik het wel.

• Dryhte
Lucky you ;) Gent-Brussel is binnendoor ook file (+ stoplichten) en kost bovendien minstens een uur meer dan de snelweg. Dan liever een uurtje snelweg waarvan een halfuurtje filteren :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:33:
Woon-werk en ergens heen moeten, ook daar liever geen snelweg. Je bent een kwartiertje extra kwijt maar komt zoveel moois tegen als je binnendoor schiet.
Op mijn route (Alphen ad Rijn <-> Zeist) kan ik ook prachtig binnendoor door het groene hart e.d, maar dat kost me toch zeker 20 min extra. Als het mooi weer is en ik geen haast heb wil ik het wel eens doen, maar tegenwoordig moet ik bijna altijd optijd thuis zijn om de oppas af te lossen.

Daarnaast zijn de mooie binnendoorwegen vaak eenbaans en krap, maar er rijdt in de spits nog wel ander verkeer in de weg. Dan rij ik er liever op een rustiger moment :)

• darkkingll
Op mijn ww is de binnendoor route niet heel veel spannender dan de gewone route.. Of ik moet al veel om gaan rijden via het Balloërveld enzo.(werk in Emmen, woon bij Hoogezand)
Rond Groningen zijn wel een paar leuke weggetjes, dus dat scheelt. :)

[ Voor 16% gewijzigd door darkkingll op 23-11-2017 11:52 ]

• lolgast
Woon-Werk in Google Maps en de optie 'Vermijd snelwegen' aan: 3 uur en 2 minuten. Ik ben met de auto en had gruwelijke(!) file en zelfs dan ben ik nog sneller :P

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 11:33:

Van Zwolle naar Amersfoort heb je drie opties:

[afbeelding]
A28 tussen de file door

[afbeelding]
Provinciaal, o.a. N798

[afbeelding]
Binnendoor, o.a. in de zandbak van de Tintelersteeg

Dan weet ik het wel.
Maar als die N-weg vast staat, kan je niet inhalen en sta je in de rij. Ik moet van Den Haag naar Hoofddorp... dan is de A4 (ook met alle dagelijkse en ongeval files) toch de snelste optie. Soms irriteert het me dusdanig dat ik de A44 pak, die rijdt meestal beter door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:23

thijsco19

KTM 990 SMT

Wat maakt een allroad/reismotor nou wat het is?

Het lijkt mij namelijk erg gaaf om mijn huidige motor, een geweldige Yamaha mt03, om te bouwen tot zo'n allroad/reismotor.
Waarom vraag je je dan af? Nou om lekker een mooie reis te maken en de mogelijkheid te hebben om effe naast het asfalt te komen. (Uiteraard blijft het de vraag of ik ooit zo'n reis zal maken :9 )

Als ik naar zijn neefjes kijk, de xt660z en xr660r, lijkt mij dat deze motor zich daar wel voor leent.
En nee ik ga deze niet verkopen om de xt660z terug te kopen ;) .

Lees veel dat een 19 inch voorwiel als een minimale vereiste word gezien, waarom is dit? Comfortabel of beter stuurgedrag?
Valbeugels en een beschermplaat voor onder de motor is ook wel slim denk ik.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Dryhte
Gewoon TKC80 banden onder en gaan met die banaan :)

• Verwijderd
  • Niet online
thijsco19 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:52:
Wat maakt een allroad/reismotor nou wat het is?

Het lijkt mij namelijk erg gaaf om mijn huidige motor, een geweldige Yamaha mt03, om te bouwen tot zo'n allroad/reismotor.
Waarom vraag je je dan af? Nou om lekker een mooie reis te maken en de mogelijkheid te hebben om effe naast het asfalt te komen. (Uiteraard blijft het de vraag of ik ooit zo'n reis zal maken :9 )

Als ik naar zijn neefjes kijk, de xt660z en xr660r, lijkt mij dat deze motor zich daar wel voor leent.
En nee ik ga deze niet verkopen om de xt660z terug te kopen ;) .

Lees veel dat een 19 inch voorwiel als een minimale vereiste word gezien, waarom is dit? Comfortabel of beter stuurgedrag?
Valbeugels en een beschermplaat voor onder de motor is ook wel slim denk ik.
Als je op het asfalt blijft is alles een reismotor, mits je het lange tijd vol kan houden.

Wil je van het asfalt af:

- Voorwiel minimaal 19 inch, een smalle 21 inch is beter in het zand maar minder fijn op het asfalt. Snijdt beter door het zand heen
- Veel veerweg in de voorvork en achterveer om kuilen en hobbels op te vangen
- Noppenbanden of allroadbanden voor beter grip
- Carterbescherming om voor diepe kuilen en boomstronken je carter niet kapot te rijden
- Zijstandaardverbreder, al neem ik zelf vaak een plankje mee
- Handkappen om je handen tegen takken te beschermen en je hendels tegen vallen te beschermen
- Valbeugels zodat je omvallen met minimale schade kan overleven
- Veel benzine mee kunnen nemen, al dan niet in je tank, als je buiten Europa komt
- Je moet kunnen staan, dus hou rekening met de geometrie van je stuur, stepjes, hendels en pedalen
- Pedalen met afneembaar rubber. Dus rubber als je op de weg rijdt, rubber eraf en goede noppen als je offroad gaat
- Zo min mogelijk gewicht
- Compressor mee, offroad heb je een lagere bandenspanning dan op asfalt
- Bagage in de vorm van aluminium koffers (stevig, veilig) of tassen (stevig, lichtgewicht)

Met een standaard Tenere XT660Z ben je er al voor 90%, met een MT-03 ben je nog wel even aan het knutselen.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:25

[afbeelding]
Als je in de randstad woont heb je juist de snelweg nodig om bij de mooie wegen te komen :'( ;( :X
Je kan altijd binnendoor, maar op een gegeven moment voelt dat ook als een rondje om de kerk...

• lolgast
SniperGuy schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:33:
[...]

Als je in de randstad woont heb je juist de snelweg nodig om bij de mooie wegen te komen :'( ;( :X
Je kan altijd binnendoor, maar op een gegeven moment voelt dat ook als een rondje om de kerk...
Dat is sowieso een 'probleem'. Ik ga ook nogal eens over de snelweg naar een regio om daar binnendoor te kunnen rijden. Ik heb geen zin om elke keer 45 minuten binnendoor te rijden om daarna pas een nieuw stukje te kunnen rijden. Natuurlijk rij je vaak hetzelfde, maar als ik specifiek ergens een rondje wil gaan rijden, ga ik via de snelweg het grote deel die kant op.

Ik heb meer te doen dan letterlijk de hele dag motorrijden :/

• Verwijderd
  • Niet online
[...]

Zet je navigatie eens op "snelweg vermijden" en er gaat een wereld open van mooie wegen. Ik ben al eens naar een ander continent gereden zonder gebruik te maken van de snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
[...]
Ik vind het juist heerlijk om heel vaak hetzelfde stuk te rijden. Voor mij is motorrijden echt het pakken van bochten en als ik iedere meter asfalt ken waar ik rij maakt dat het rijden juist erg prettig.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:24:
[...]

Zet je navigatie eens op "snelweg vermijden" en er gaat een wereld open van mooie wegen. Ik ben al eens naar een ander continent gereden zonder gebruik te maken van de snelweg.
Wat lolgast al zegt: tijd (het gebrek daaraan) kan een keuzen zijn om snelweg te pakken ipv binnedoor.
Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.