Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.311 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Wat is het waar je overheen rijdt?

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
ziet eruit als een plastic zak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48

Bommes

Capo del formaggio

Met puppy's er in zeker... Dierenbeul.. :P ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Least Inkling schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:29:
Jij?/Hij reed er wel overheen. Target fixation, maar ook weinig tijd om te reageren ook.
Dit was geen target fixation als je het mij vraagt. Ik had de mazzel dat ik herinnerde dat je prima over een balk van een paar cm kan rijden. Dus is lichtte mijn billen iets en reed er maar vol overheen.
Denk dat als ik had proberen te sturen ik juist de zak schuin had geraakt en mogelijk onderuit was gegaan.

Zoals je al zegt was voor target fixation geen tijd.
Frans92 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:37:
Wat is het waar je overheen rijdt?
Een groene vuilniszak die uit de vuilniswagen is gevallen, die vlak daarvoor rechtsaf sloeg.

[ Voor 8% gewijzigd door Jelte op 17-11-2017 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

Bedoelt men dat met "van de vrachtwagen gevallen" :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
SmokingSig schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:01:
Welke Bluetooth headsets (in combinatie met gps) gebruiken jullie ? :)
Ik gebruik een Sena 20S icm mijn Zumo 590. Geluid is redelijk, bij gebruik icm met mijn oordoppen (met muziekfilter) best wel goed eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
Gelukkig niet anders afgelopen! Lijkt ook een stukje afstand bewaren zodat er tijdig gereageerd kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SmokingSig schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:01:
Welke Bluetooth headsets (in combinatie met gps) gebruiken jullie ? :)
Maak gebruik van een BT-S2 setje in combinatie met TomTom of Google Maps op m'n telefoon.

De BT-S2 werkt prima.. geen super kwaliteit maar dat is ook niet te verwachten van zo'n goedkoop setje. Voor navigeren geef ik wel TomTom de voorkeur, die vind ik qua aanwijzingen beter dan Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
GMacD schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:28:
Gelukkig niet anders afgelopen! Lijkt ook een stukje afstand bewaren zodat er tijdig gereageerd kan worden?
Ik vroeg me eigenlijk al af waarom de auto's voor me zo'n rare lijn reden. Ik wist iets te laat waarom. En ja afstand had geholpen. Maar de auto's trokken al langzamer op, dan gewent. Ook dat had een signaal moeten zijn. Maarja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
Het is goed afgelopen, dat is het belangrijkte. We live and learn d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 13:28:
[...]

Maak gebruik van een BT-S2 setje in combinatie met TomTom of Google Maps op m'n telefoon.

De BT-S2 werkt prima.. geen super kwaliteit maar dat is ook niet te verwachten van zo'n goedkoop setje. Voor navigeren geef ik wel TomTom de voorkeur, die vind ik qua aanwijzingen beter dan Google Maps.
Aha goed. Ik heb ook een TomTom.

Is het eigenlijk mogelijk om de telefoon te linken aan de TomTom en de TomTom stuurt dan alles naar de headset (zowel GPS en telefoongesprekken) + praten met andere rijders ?

Wat zoeken tussen der verschillende opties die jullie reeds gaven: Sena 20S, BT-S2 en Uclear AMP plus

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingSig op 17-11-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokingSig schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:35:
[...]

Aha goed. Ik heb ook een TomTom.

Is het eigenlijk mogelijk om de telefoon te linken aan de TomTom en de TomTom stuurt dan alles naar de headset (zowel GPS en telefoongesprekken) + praten met andere rijders ?

Wat zoeken tussen der verschillende opties die jullie reeds gaven: Sena 20S, BT-S2 en Uclear AMP plus
Ik heb geen losse TomTom maar de TomTom app ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:39

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:30:
[...]

We hebben afgelopen keren gezien:

- Oliefilters die niet goed vastgedraaid waren met als gevolg een complete motor in puin.
- Beschadigde lagers door het lekker op spanning zetten van een ketting.
- Geen vet tussen de cardantandwielen doen met als gevolg compleet beschadigde tandwielen.
- Remklauwen waar het leek of men met een koevoet had lopen spelen tijdens het remblokken wisselen.
- Voorvorken en veersystemen die door gepruts behoorlijk waren beschadigd.
- Verkeerde olie en vetten gebruikt of juist geen met als gevolg beschadigde assen, lagers, tandwielen etc etc.

Echt ... :X 8)7
Eigenlijk zou ik gewoon een waardeloos/schade brik moeten hebben die ik helemaal uit elkaar kan halen en dan weer in elkaar proberen te zetten. Nu heb ik nog een GPZ staan maar die wil ik eigenlijk verkopen want ik heb er geen vertrouwen meer in.

Probleem is dat ik geen ruimte noch budget heb om aan een schademotor te werken. En tijd is ook een puntje.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vrijdag Tijd moet je maken. Als je geld kunt besparen door het zelf te doen, dan kun je die tijd als investering zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:10

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:30

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik denk dat hij op dat moment gewoon een hartaanval kreeg maar het door de adrenaline pas een kilometer verder door had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Die heb je van VHS opgenomen, of niet? :+ die is al best antiek, maar blijft dat die kerel zn mazzel heeft verbruikt voor de rest van de maand/het jaar/dit decennium.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:10
@noes nee... iemand stuurde me de link vandaag ;)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 18:18
Pfff... :o

Dat is wel heel veel mazzel zeg, er zo tussendoor rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:57:
[...]
Eigenlijk zou ik gewoon een waardeloos/schade brik moeten hebben die ik helemaal uit elkaar kan halen en dan weer in elkaar proberen te zetten. Nu heb ik nog een GPZ staan maar die wil ik eigenlijk verkopen want ik heb er geen vertrouwen meer in.

Probleem is dat ik geen ruimte noch budget heb om aan een schademotor te werken. En tijd is ook een puntje.
Het leuke is ik heb best veel sleutel en DHZ ervaring maar tijdens de cursus heb ik wel meer vertrouwen gekregen om dingen zelf te doen. Wat heel belangrijk is:

- Zorg dat je een goed werkplaats handboek hebt.
- Ga nooit zomaar iets doen maar lees je goed in.
- Bekijk al die mooie howto's en tutorials op het internet met een zekere argwaan.
- Koop een momentsleutel van 0-40nm (dat is het gebied wat je het meeste tegenkomt op asbouten na)
- Maak foto's van hoe iets in elkaar zit als het ingewikkeld wordt.
- Zorg voor een schone, goed verlichte en ruime werkplaats.
- Zorg voor het juiste gereedschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Honda brengt in 2018 ook een redelijk aparte motor op de markt. Het blok van een fireblade in een soort retro/matrix jasje.

[YouTube: https://youtu.be/Cz9ZZcQB1dQ]

/me blijft de Z900RS een stuk mooier vinden :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-09 14:56
Gaan er hier morgen nog mensen naar Soest voor Triumph presentatie?

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:01:

- Zorg voor een schone, goed verlichte en ruime werkplaats.
HHmm, okay het is goed verlicht, en ik heb de ruimte maar schoon.... :o

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/11/1511037340-800-x-600px-IMG_20170910_144840.jpg
- Maak foto's van hoe iets in elkaar zit als het ingewikkeld wordt.
Check, die foto was gelukt

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/11/1511037372-400-x-533px-20131202_181526.jpg

8) :+

Overigens heb ik nog nooit een werkplaats handboek gebruikt, heel soms kijk ik wel eens op joubuis of ik iets van een tutorial kan vinden.
Maar goed ik werk dan ook al weer ruim 20 jaar als "monteur" in allerlei branches in de buitendienst (voornamelijk machinebouw/mechatronica) en meestal heb ik ook niet echt machine documentatie bij als ik bij een klant aan kom. Mag al blij zijn als ik een schema kan bemachtigen maar meestal is het gewoon zoeken en nadenken.. :P

[ Voor 36% gewijzigd door Bommes op 18-11-2017 21:39 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zijn vaak wel de leukere uitdagingen, zeker als je er iets van een schema is bij een oude machine die al 20x aangepast en omgebouwd is zonder echt een bijgewerkt schema. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
aidanl schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:09:
zit te twijfelen of ik wel zin heb :z

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Maegrim schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 22:35:
[...]

zit te twijfelen of ik wel zin heb :z
Ik twijfel niet of ik naar Soest rijd, dat gaat hem niet worden.
Maar wel of ik morgen nog een ritje ga maken, winter voering in het pak, dikke handschoenen aan, tank vol gooien, spotify op random en gewoon gas op die lolly..
Even een flink bord Limburgs Zoervleisj (zuurvlees) gaan eten of zo iets :Y

Maar dan moet ik nu wel stoppen met wijn in mijn nek gieten en chips eten.. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Het is hier 2km vandaan maar volgende week is er ook al kwawaswaki :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Maegrim schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 23:21:
Het is hier 2km vandaan maar volgende week is er ook al kwawaswaki :+
Keuzes, keuzes.. :P ik ga wel met koekblik op pad, gaat nog een vriendin mee die nog niet haar rijbewijs heeft. En het weer is ook nogal wisselvallig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:06
Ik kan deze week niet, ga wel naar die van Kawasaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:30
Ik sla over, weet nu al dat ik die H2SX ga halen in 2018 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Groeit 't geld op je rug ofzo dan? :o

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag even alle zooi van de afgelopen week van de brommer afgewassen, wat een teer en zooi komt toch onder dat kontje te zitten. :+

Maar goed, ding is weer netjes. *O*
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/11/2017-11-19-12.46.18-Medium.jpg
Even kijken hoe het van de week gaat qua weer en temperaturen, zit er meer en meer aan te denken om de auto maar te pakken voort. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
aidanl schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:09:
Bedankt voor de tip, net geweest. Motorbeurs achtige drukte maar wel op de Tigers kunnen zitten. Leuke motoren, maar door geometrie en gewicht zit er na aanschaf het nodige werk aan om het allroad geschikt te maken. Allicht dat Triumph ooit de overstap naar twee-cilinder gaat maken voor hun allroad segment.

Overigens nog veel mensen met de motor gekomen, had ik niet verwacht. Het fietsenhok stond helemaal vol, kon er nog maar net bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:24:
Even kijken hoe het van de week gaat qua weer en temperaturen, zit er meer en meer aan te denken om de auto maar te pakken voort. :P
Minimum van zondag op maandag van 4,4 °C, daarna pas zaterdag weer frisjes met een verwacht minimum van 5,3 °C. Wel met aardige foutmarge van de voorspelling rond die tijd natuurlijk :+

Kortom, prima temperaturen om de ZZR uit te laten *O*

Donderdag met windkracht 5 wel wat minder prettig, maar dat zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Volgende week zaterdag naar de Kawapresentatie. Hoop dat de Z900rs er staat :9 Als het droog is kom ik denk ik op de motor. Wel nog de wintervoering erin doen.

Trouwens, de Aldi heeft volgende week weer (ski)thermo-ondergoed in de schappen :) Misschien wat voor de doorrijders hier.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik heb meer behoefte aan thermo-overgoed.

Zit niet zo te wachten op compleet omkleden op 't werk, inc. ondergoed. Doe liever een lekkere warme pullover aan over m'n overhemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Osiris schreef op zondag 19 november 2017 @ 15:47:
[...]

Minimum van zondag op maandag van 4,4 °C, daarna pas zaterdag weer frisjes met een verwacht minimum van 5,3 °C. Wel met aardige foutmarge van de voorspelling rond die tijd natuurlijk :+

Kortom, prima temperaturen om de ZZR uit te laten *O*

Donderdag met windkracht 5 wel wat minder prettig, maar dat zien we dan wel weer.
Ja das overdag, als ik om half 7 vertrek is het vaak zo rond het vriespunt als ik zo kijk, plus met de kans op regen. Neh, dan laat ik die pk's maar lekker in de schuur staan en ga ik maar lekker met 4 wielen. :+

Ik vind 1 schuiver genoeg. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:50:
[...]

Ja das overdag, als ik om half 7 vertrek is het vaak zo rond het vriespunt als ik zo kijk, plus met de kans op regen. Neh, dan laat ik die pk's maar lekker in de schuur staan en ga ik maar lekker met 4 wielen. :+

Ik vind 1 schuiver genoeg. _O-
Dat je tot nu toe doorgereden hebt vind ik al aardig wat :)

Vooral met al het blad op de weg moet ik er niet aan denken om nu met mijn fiets te rijden. Geen ABS of niets en dan constant perfect moeten revmatchen om maar geen geblokkeerd achterwiel te krijgen, ik sla dit weer lekker over :P Zelfs met de scooter al vaak genoeg het achterwiel voelen glijden. Dan met zo'n lomp blok en veel te veel vermogen gaan rijden met dit weer, nee dank je :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha dankje. :P En ja de gixxer heeft er ook last van hoor, banden reageren anders, sturen gaat anders, hij is echt heel erg gevoelig op lijnen en riggels nu, ook al ga je er met een boog omheen, als je er alleen al overheen gaat en al is het dwars dan voel je het wel. Gelukkig kan ik na het afstellen van van de zomer redelijk rond de 4-6k rpm rijden zonder teveel gebok en gestoot, dus dat scheelt veel.

Maar je moet echt opletten, echt lekker rijden is het niet meer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Met het blok dat jij hebt is het nog wel redelijk te doen inderdaad. Die van mij is veel te gevoeling hiervoor met racegas en hoe lomp het blok loopt. Met 21 graden is het al opletten _O- Geen idee welke banden je hebt, maar die van mij zijn wel echt voor de zomer gemaakt zegmaar :P Opzich doen ze het redelijk met koud weer, maar je merkt wel duidelijk dat ze het een stuk minder leuk vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op zondag 19 november 2017 @ 17:14:
Met het blok dat jij hebt is het nog wel redelijk te doen inderdaad. Die van mij is veel te gevoeling hiervoor met racegas en hoe lomp het blok loopt. Met 21 graden is het al opletten _O- Geen idee welke banden je hebt, maar die van mij zijn wel echt voor de zomer gemaakt zegmaar :P Opzich doen ze het redelijk met koud weer, maar je merkt wel duidelijk dat ze het een stuk minder leuk vinden.
Haha ja ik heb de bibbers nog van een paar jaar terug met die RC8, godskolere, gewoon niet normaal mee te rijden. :+ Ik snap dat je goed plak rubber hebt. :X

Ben zelf naar de T30 Evo's overgestapt vanwege de vele snelweg kilometers die ik maak en met koud en nat weer, perfecte banden maar met echt warm weer heb ik toch liever de S21 Evo's. :) Slijten wel wat harder maar bieden veel meer grip. Voor gewoon rijden is dit al snel meer dan prima. Wel heel veel vertrouwen met nat weer en dat soort dingen, alleen koud is en blijft het lastig rijden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:50:
[...]

Waar dan? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5dKHh5b6en5BmfpEaLiWTUcF/full.png

Ik check altijd de avond van te voren of 't KNMI ijzel/sneeuw/hagel-waarschuwingen afgeeft. Zo niet en 't is niet kouder dan -5 °C, dan ga ik gewoon op de fiets hoor :)

Kwestie van je rechterpols I guess.

[ Voor 19% gewijzigd door Osiris op 19-11-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

We zijn weer op tweakers _O-

Zit net ff te spieken en ansich valt het mee, morgen 3-4 graden en dinsdag wordt alweer warmer hier volgens weer.nl. :) Alleen 2 dagen kei veul regen waar ik echt geen zin in heb. :P

En rechterpols is leuk, maar het hoeft niet aan jezelf te liggen en risico wordt wel steeds groter met dit weer. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 19-11-2017 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Morgen wordt 't ff fris met net iets boven de 4 graden, maar voor de rest..

't Moet wel een beetje een uitdaging blijven hè :+ Dan maar automobilisten die zich afvragen waarom ik zo sloom dat klaverblad pak, heb ik schijt aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja ik heb met -2 een paar weken terug ook gereden, het kan hoor, maar de echte lol is er wel vanaf. :)
Weinig zin om nu weer onderuit te gaan, plus ik heb net de motor weer ff netjes gewassen en gedaan, wordt nu wel erg nat. Misschien verderop in de week wel weer. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

En sommige mensen hebben gewoon geen keus en moeten wel rijden met het kloteweer... :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 19 november 2017 @ 17:41:
Mja ik heb met -2 een paar weken terug ook gereden, het kan hoor, maar de echte lol is er wel vanaf. :)
Woonwerkverkeer, tja, de alternatieven zijn nóg minder leuk ;) Besides, je central core warmhouden scheelt een hele boel.
Joopieboy schreef op zondag 19 november 2017 @ 17:41:
Weinig zin om nu weer onderuit te gaan, plus ik heb net de motor weer ff netjes gewassen en gedaan, wordt nu wel erg nat. Misschien verderop in de week wel weer. :)
Hij wordt juist schoon door de regen toch? O-) :+
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 17:51:
En sommige mensen hebben gewoon geen keus en moeten wel rijden met het kloteweer... :D
Alternatief is de trein. Houdt in dat ik eerder op moet, afhankelijk ben van ProRail/NS en je op de terugreis óf moet timen wanneer je vertrekt richting station óf, als je at random weggaat, vervolgens 25 minuten op 't station staat te blauwbekken, omdat je trein 5 minuten geleden vertrokken is.

En helaas is de auto geen alternatief bij gebrek aan zowel auto als B-rijbewijs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja over is drama, ben ik net zo snel als met de fiets (1,5-2 uur). :') Auto is idd gewoon een luxe en wel fijn het kan. :)

En tsja, schoner? Ik sowieso al niet, mis een beetje spatbord zeg maar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Osiris schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:02:
[...]

Woonwerkverkeer, tja, de alternatieven zijn nóg minder leuk ;) Besides, je central core warmhouden scheelt een hele boel.
Dat was mijn gedachtengang ook toen ik gisteren een extra motorjas en extra paar handschoenen heb gehaald.
Toch prettig dat het nog even bevestigd wordt, want een extra broek heb ik achterwege gelaten.

Had al een paar keer regen gehad met rijles en ben al eens compleet vernikkeld van de motor af gekomen.
Maar even gauw een waterafstotende jas met thermovoering en een set waterdichte handschoenen erbij gehaald.
Het is toch wel prettig als ik m'n examen enigzinds warm kan afleggen.
[...]

Hij wordt juist schoon door de regen toch? O-) :+

[...]
Regen is zuur, dus dat bijt alle troep er af, dat was de reden toch? :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ouwe kranten onder je jas tegen de wind/kou. Ouwe krantenwijktruc. Alleen gaat dat wel afgeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 12:57
Ik heb afgelopen week ook nog woon-werk verkeer gereden. 's morgens een graad of 5 is best te doen, handvatverwarming aan en gaan.

Als het de hele dag regent pak ik wel de auto. En als de weg nat is, motor in standje '' Rain ''.

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
-MVR- schreef op zondag 19 november 2017 @ 20:40:
Ik heb afgelopen week ook nog woon-werk verkeer gereden. 's morgens een graad of 5 is best te doen, handvatverwarming aan en gaan.

Als het de hele dag regent pak ik wel de auto. En als de weg nat is, motor in standje '' Rain ''.
morgen regent de hele dag, ik ga juist met de motor. Met zulk weer heb je het meeste tijdsvoordeel van de motor.

En ik heb mijn motor ingespoten met ACF50, weer beschermt tegen pekel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
uiteindelijk ging het feest vandaag niet door, niet meer naar Soest geweest. Volgende week nieuwe poging doen bij Kawasaki!

Ik pak nu ook de klaverbladen net iets rustiger, merk dat auto's achter je verwachten dat omdat je op een motor zit je meteen weg gaat sprinten dus komen ze net ff iets te dichtbij voor het fijne. Ach zolang het s'nachts niet vriest blijf ik lekker de motor pakken. zoals @Jelte al zei, met nat weer heb je heel veel voordeel met de motor. Iedere dag de A16 (thv capelle) op en af is niet prettig in een koekblik in de spits :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vorig jaar nog tot ergens in januari door gereden woon werk, echt een strenge winter was het niet, maar ik heb wel heel wat pekel gehapt en best wel wat onder nul kilometers gemaakt.
Dit jaar het geluk dat er dus een werk 4-wieler beschikbaar is gesteld door mijn werkgever, de Fazer staat onder het afdakje achter in de tuin lekker van zijn/haar rust te genieten.

En vandaag, tja ik ben weer sjaak afhaak geweest, vanochtend een uurtje met het hondje in de zon gewandeld (uurtje of 9 was het denk ik), toen vond ik het al frisjes.
Thuis een paar goede espressotjes gezet en terwijl ik daarvan aan het genieten was zag ik het buiten ineens flink regenen.
De plannen om te gaan motor rijden heb ik toen maar aan de kant geschoven.
Eigenlijk buiten de hond uitlaten en naar (en weer terug) fietsen naar een maat voor een flinke bak friet en een aantal biertjes is ben ik vandaag nog niet buiten geweest.

Wel ben ik plannen aan het smeden voor een zomer/voorjaar trip voor volgend jaar, mede gebaseerd op:
[YouTube: https://youtu.be/4hPLgB_k-gY]
En dan heb ik het er niet over om naar Landgraaf te gaan rijden.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
@Bommes met de ferry vanuit Griekenland of Turkije? Via Syrië of Egypte kan ik niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:39:
@Bommes met de ferry vanuit Griekenland of Turkije? Via Syrië of Egypte kan ik niet aanraden.
Verder dan dat ik dit liedje bijna dagelijks wel op mijn spotify lijstje voorbij laat komen en ik bedacht heb om er eens op de Vespa naar toe te rijden ben ik nog niet aan het plannen geweest.

Okay ik lieg, ik heb in google maps eens "van - naar" in getoetst en vermijd snelwegen, dan is het ruim 4,5 duizend kilometer.
Dat klinkt wel te doen dacht ik zo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:55

Destruction

(ex-)Automonteur

Mijn motor staat nu zo'n 1,5 maand stil, en komt voor het voorjaar ook niet meer op de weg. Normaal rijd ik tot begin december (naja, zolang het nog niet vriest en er nog geen pekel gevaar is zeg maar). Nu echter heeft m'n Diversion nog wat onderhoud nodig waar ik nog niet echt aan toe ben gekomen, en ben ik een maand geleden door mijn rug gegaan, waarna lopen een ruime week zacht gezegd erg lastig was. Het gaat nu langzaam (gelukkig) wel weer beter, maar ik wil m'n onderrug weer een beetje op krachten hebben, voor ik ook weer op de motor stap. * Destruction is van mening dat het hele lichaam goed moet functioneren als je motor gaat rijden..

Buiten dat is de achterband vlak afgesleten (veel snelwegkilometers door de vorige eigenaar), ben ik de slappe (maar standaard) voorvering een beetje zat, heb ik sowieso m'n twijfels bij de voorvork keerringen en de balhoofdlagers (maar hey, na 22 jaar en 117.000km mag zoiets een keer, toch?), en schreeuwt de achterrem om verse remolie :+ Al met al zou ik mijn motor in zijn huidige staat niet geschikt achten voor deze weersomstandigheden :)

* Destruction heeft komende winter dus wel weer wat te knutselen :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 19-11-2017 23:33 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:43:
[...]

Verder dan dat ik dit liedje bijna dagelijks wel op mijn spotify lijstje voorbij laat komen en ik bedacht heb om er eens op de Vespa naar toe te rijden ben ik nog niet aan het plannen geweest.

Okay ik lieg, ik heb in google maps eens "van - naar" in getoetst en vermijd snelwegen, dan is het ruim 4,5 duizend kilometer.
Je kunt met Grimaldi Lines (Euromed) de oversteek maken van Salerno (Italië) naar Ashdod (Israel). Is een commercieel vrachtschip maar je motor mag mee. Verwacht dus geen luxe cruiseship. Ben je zeven tot negen dagen onderweg. Prijzen enkele reis liggen tussen de €395 en €1175. Motor mag mee voor €175.

Amsterdam - Salerno is 1900 kilometer en een hele mooie route.

http://www.grimaldi-freig....com/docs/en/brochure.pdf

http://www.cruisecyprus.c...tineraries_and_prices.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op zondag 19 november 2017 @ 23:36:
[...]

Je kunt met Grimaldi Lines (Euromed) de oversteek maken van Salerno (Italië) naar Ashdod (Israel). Is een commercieel vrachtschip maar je motor mag mee. Verwacht dus geen luxe cruiseship. Ben je zeven tot negen dagen onderweg. Prijzen enkele reis liggen tussen de €395 en €1175. Motor mag mee voor €175.

Amsterdam - Salerno is 1900 kilometer en een hele mooie route.

http://www.grimaldi-freig....com/docs/en/brochure.pdf

http://www.cruisecyprus.c...tineraries_and_prices.htm
Ja maar als ik daar heen ga dan wil ik dat om het rijden, niet om te varen.. :9
Nee als dit al door gaat dan wordt het zoveel mogelijk over land natuurlijk.
Maar het is nog slechts een idee, verder nog niets concreets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 12:57
Jelte schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:09:
[...]
morgen regent de hele dag, ik ga juist met de motor. Met zulk weer heb je het meeste tijdsvoordeel van de motor.

En ik heb mijn motor ingespoten met ACF50, weer beschermt tegen pekel :)
Ik ben met de auto vandaag. Maar dat heeft er ook mee te maken dat ik alleen maar op provinciale wegen rijd naar het werk. Dus voor mij levert dit weer geen tijdswinst op.

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Gezien de voorspelde regen voor de hele dag toch maar de auto gepakt.
Had ik dat maar niet gedaan, kwam uiteindelijk een kwartier later aan dan normaal. Er was een auto die zijn kreukelzone wilde testen. Hij pakte nog drie auto's mee in de kettingbotsing. Heb wel gezien dat de kreukelzones van al die auto's werkt. Iedereen stond naast de auto's, beetje foto's maken. Gelukkig maar dat er geen persoonlijke schade was.
En ik stond weer in de file :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Bommes schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:43:
[...]

Lijkt me wel een hele leuke uitdaging.
Behalve dan dat je door Syrië moet, lijkt me niet echt aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Ik lees vaak dat mensen zodra er pekel op de weg ligt de machines binnen houden. Nu snap ik dat dat spul niet heel goed is voor het materiaal, maar als je de boel schoon blijft houden en goed in de silicone spray zet is er volgens mij niet zoveel aan de hand (uiteraard los van het feit dat gladheid en 2 wielen niet heel goed samen gaan :-)). Ik zie het tenminste niet aan mijn spullen dat ik in de pekel blijf rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

e.looijenga schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:29:
Ik lees vaak dat mensen zodra er pekel op de weg ligt de machines binnen houden. Nu snap ik dat dat spul niet heel goed is voor het materiaal, maar als je de boel schoon blijft houden en goed in de silicone spray zet is er volgens mij niet zoveel aan de hand (uiteraard los van het feit dat gladheid en 2 wielen niet heel goed samen gaan :-)). Ik zie het tenminste niet aan mijn spullen dat ik in de pekel blijf rijden.
Ik heb ook vaak met pekel gereden en dat was ook nooit aan mijn motoren te zien. Kwestie van goed blijven sprayen en schoonhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
e.looijenga schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:29:
Ligt ook aan je fiets. Sportfietsen met sportbanden is met kou niet echt een hele fijne combi. Als je je banden er op aanpast en je motor het aankan kan het ook wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb tegenwoordig een achtertuin met een tuinslang, nu kan ik bij pekel de motor zelfs afspuiten ipv dat negeren en na de winter pas doen *O* Alleen hopen dat het ding niet dichtvriest :+

Vanochtend stond het weer lekker vast rond Utrecht... Nog een mafkees in een Golf gehad die me nog probeerde omver te rijden toen ik de hele bende bij een vaststaand rits-vak voorbij reed.... Ik snap die lui die je klemrijden nooit, volgens mij zijn jouw spiegels een stuk duurder dan mijn stuurgewichten :+
418O2 schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:39:
[...]

Ligt ook aan je fiets. Sportfietsen met sportbanden is met kou niet echt een hele fijne combi. Als je je banden er op aanpast en je motor het aankan kan het ook wel ja.
RVS Mille en GSX-R in de winter met Michelin Pilot Power 3 / Dunlop Sportsmart e.d. ging prima de afgelopen jaren :) Op de oude kaas die ze bij Bridgestone als banden verkopen of echt plakrubber als Supercorsa's die goed warm gereden moeten worden, is misschien een minder succes.

[ Voor 36% gewijzigd door Chakotay op 20-11-2017 09:44 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Chakotay schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:42:

[...]

RVS Mille en GSX-R in de winter met Michelin Pilot Power 3 / Dunlop Sportsmart e.d. ging prima de afgelopen jaren :) Op de oude kaas die ze bij Bridgestone als banden verkopen of echt plakrubber als Supercorsa's die goed warm gereden moeten worden, is misschien een minder succes.
Je moet wel wat kalmer doen en zin hebben om schoon te maken natuurlijk. Ik heb in beiden geen zin :P
Ze oefenen daar met treinen toch? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:45:
[...]

Je moet wel wat kalmer doen en zin hebben om schoon te maken natuurlijk. Ik heb in beiden geen zin :P

[...]
Jup, dat helpt wel. Die van mij waren beide 15 jaar oud met 100k op de teller, dus een dagwaarde van 2 eieren en een half brood. Dan doet door de pekel gaan of het ding een keer om laten donderen niet zo'n pijn meer, dat helpt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Chakotay schreef op maandag 20 november 2017 @ 09:51:
[...]

Jup, dat helpt wel. Die van mij waren beide 15 jaar oud met 100k op de teller, dus een dagwaarde van 2 eieren en een half brood. Dan doet door de pekel gaan of het ding een keer om laten donderen niet zo'n pijn meer, dat helpt wel.
Mijn GSX-R is ook oud (inmiddels 20 jaar), maar die ziet er nog heel netjes uit, dus ik vind het dan een beetje zonde. Daarbij ben ik een mooi-weerrijder bij uitstek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe houden jullie je motor schoon? Gewoon met de tuinslang er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Eens per kwartaal emmertje water en een spons. Heeft met woon-werk toch geen zin om elke week te doen.
Soms doe ik de velgen (daar zitten stickers in/op) wat vaker, maar dat gaat dan met lampenolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:30

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:07:
Af en toe een vochtige doek over het zadel en de plastic kappen. De rest staat in een laag vet die er alleen af komt bij onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Ik spuit de ergste zooi er af met de tuinslang. Dan de rest met een beetje groene zeep en warm water.
Vette zooi op de velgen ruim ik op met een poetsdoek en remreiniger. Niet dat ik zo vaak poets :X
Op dagen als vandaag regent de meeste bagger er wel weer af 8)

[ Voor 7% gewijzigd door wilco1985 op 20-11-2017 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Bommes schreef op zondag 19 november 2017 @ 21:35:
...

En dan heb ik het er niet over om naar Landgraaf te gaan rijden.. :+
Via Landgraaf moet toch wel kunnen naar Jeruzalem? ;)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:47

Wootlock

Evilution

Zo ook maar opgegeven voor de Kawa presentatie volgende week.
Denk dat ik er zondag heen ga.
Verder ook een mail ontvangen van Kawasaki over een terugroepactie voor mijn Z900:
Geachte Kawasaki eigenaar,

Volgens onze gegevens bent u de eigenaar van het hierboven vermelde Kawasaki product. Kawasaki heeft, als onderdeel van de continue kwaliteitscontole vastgesteld dat er mogelijk een veiligheidsprobleem bestaat met uw product en is een terugroepactie gestart om het probleem op te lossen.

Op de 2017 en enkele 2018 modellen van de Z900 bestaat de kans dat de onderste twee boutgaten in het frame waarin de trekstang van de achter schokdemper gemonteerd is, beschadigd kunnen worden wanneer de schokdemper zwaar wordt belast.

Om dit probleem te voorkomen is Kawasaki een terugroepactie gestart om het framehierop te inspecteren en het monteren van versterkingsbeugels bij de onderste ophangpunten van de schokdemper. De inspectie en montage van de beugels zal ongeveer 50 minuten in beslag nemen.

Uw Kawasaki dealer zal de noodzakelijke werkzaamheden kosteloos voor u uitvoeren. Het is erg belangrijk dat u dit laat uitvoeren. Neem hiervoor zo spoedig mogelijk contact op met uw Kawasaki dealer om een afspraak te maken. Vind uw dichstbijzijnde Kawasaki dealer op www.kawasaki.nl.

Indien u niet langer de eigenaar bent van het hierboven vermelde product, verzoeken wij u ons te informeren over de eigendomswijziging door een e-mail te sturen naar tech.info@kawasaki.nl.

Wij bieden onze verontschuldigingen aan voor het eventuele ongemak. Wij hebben deze actie genomen in het belang van uw veiligheid en om uw verdere product tevredenheid te kunnen garanderen. Voor vragen kunt u contact opnemen met uw Kawasaki dealer of de Kawasaki klantenservice +31(0)23-5670500 / tech.info@kawasaki.nl.

Met vriendelijke groeten

Kawasaki Motors Europe N.V.
Binnenkort eens naar de dealer om dit na te laten kijken :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Vanmorgen zag ik op buienradar een gigantische regenwolk, dus mijn oude textiel motorbroek over mijn motor spijkerbroek heen getrokken omdat die wel waterdicht is... hele weg droog -O-

Ach liever de zekerheid dat ik droog aan komt. Beetje miezer boeit niet maar in zeikregen ben ik er snel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:02

-tom-562

Oliesjeik

Zijn er hier mensen die op latere leeftijd (lees: 30 jaar :P) zonder enige relevante ervaring zijn begonnen met enduro/OTR en motorcross?
Ik wil daar in het voorjaar mee begonnen, en dan voornamelijk OTR ritten gaan rijden, en (voor de fun, geen competitie) op wat crossbanen gaan rijden. Ik ben verhuisd naar de Achterhoek en er zitten meerdere crossbanen in de buurt (Lichtenvoorde en Halle), verder worden er veel OTR ritten georganiseerd in de regio.
Ik heb echt 0,0 cross ervaring (op een enkele keer door het weiland raggen met een 125cc 2-takt na dan) :P

Idee is om een Yamaha WR450F te kopen, die zijn goed betaalbaar, betrouwbaar en evt. makkelijk wat op te peppen met YZ450F onderdelen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-08 23:14
Om mijn trouwe Diversion 900 te vervangen ben ik aan het kijken voor een BMW R1100RT uit 2001, 50k op te teller voor een leuk prijsje van een kennis. Zit er bijna uit als nieuw en rijd prima. Het enige negatieve, is dat hij ermee onderuit is gegaan op een rotonde waar nieuw wegdek was gelegd.
Daarbij is een haarscheur in het kleppendeksel links gaan zitten, waardoor hij wat olie lekt als hij warm is.

Nu vraag ik mij af of ik zelf de deksel+pakking kan vervangen en of er kans is dat er nog meer stuk is.
En zo ja, waar moet ik op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Elsandre schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:43:
Om mijn trouwe Diversion 900 te vervangen ben ik aan het kijken voor een BMW R1100RT uit 2001, 50k op te teller voor een leuk prijsje van een kennis. Zit er bijna uit als nieuw en rijd prima. Het enige negatieve, is dat hij ermee onderuit is gegaan op een rotonde waar nieuw wegdek was gelegd.
Daarbij is een haarscheur in het kleppendeksel links gaan zitten, waardoor hij wat olie lekt als hij warm is.

Nu vraag ik mij af of ik zelf de deksel+pakking kan vervangen en of er kans is dat er nog meer stuk is.
Zou er even mee langs de dealer gaan voor een schatting. Er kan zeker meer stuk zijn, maar gezien iedere val anders is is dat moeilijk vanaf hier te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Elsandre schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:43:

Een compressietest zou niet verkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik gebruik de 2 emmer methode, maar die van mij ziet dan ook geen slecht weer. Als ie echt heel vies is dan is de tuinslang waarschijnlijk wel beter om eerst het grote vuil er af te krijgen. Om de motor echt netjes helemaal schoon te krijg is de 2 emmer methode van wat ik zo weet de manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:53

Secsytime

Automagisch

Ik heb nog niemand gehoord over de Honda CRF450RX Enduro Supermoto van 2018, ziet er erg cool uit! Ben benieuwd naar de prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik moet de mijne ook nog wassen :o Had verwacht dit al wel gedaan te hebben om hem definitief weg te kunnen zetten, maar tot nu toe weinig tijd..

Ben er inmiddels wel uit dat ik de uitlaat van de CB1 middels elektrolyse gaat proberen op te knappen. Gezien de grootte durf ik het alleen niet in de berging te doen, dus ik denk dat ik tegen die tijd maar een keer time met een droge nacht om het gewoon in de achtertuin te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:29
lolgast schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:15:
Ik moet de mijne ook nog wassen :o Had verwacht dit al wel gedaan te hebben om hem definitief weg te kunnen zetten, maar tot nu toe weinig tijd..

Ben er inmiddels wel uit dat ik de uitlaat van de CB1 middels elektrolyse gaat proberen op te knappen. Gezien de grootte durf ik het alleen niet in de berging te doen, dus ik denk dat ik tegen die tijd maar een keer time met een droge nacht om het gewoon in de achtertuin te kunnen zetten.
Als je CB1 een 'brik' is dan kan je de uitlaat ook opknappen doormiddel van WC bleek met zoutzuur en een sponsje. Ik heb dit laatst met een maat op zijn Diversion uitgeprobeerd en het werkt perfect. Wel goed afspoelen en ik zou het niet te vaak doen aangezien het volgens mij gewoon een metaallaag wegvreet. Het is ook geen permanente oplossing aangezien het bij gebruik en heat cycles gewoon weer bruin wordt na een tijd.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ZXcM6g-JaBo"]YouTube: Cleaning EXHAUST headers with bleach (HARPIC)[/video]

[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 20-11-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ik zou 'm lichtjes opschuren en polijsten tot ie weer glimt, en dan daarna in hittebestendige blanke lak zetten :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@cyntax @tdw Ik heb eigenlijk geen zin om me helemaal wezenloos te schuren en aangezien ik toch de tijd heb, kan hij prima gewoon staan zonder dat ik er naar omkijk.
Het is de motor van mijn vrouw, dus enigszins netjes maken is wel aan de orde :)

Ik ga er vanuit dat hij twee keer in een badje moet voor hij er goed uit ziet. Mocht het dan nodig zijn kan ik de kleine beetjes die over zijn gebleven alsnog met de hand doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Inspuiten met de Karcher (truckcleaner en een beetje wasmiddel), bakkie koffie doen en dan afspuiten.
Daarna met de compressor rond en als laatste siliconenspray.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Druk geweest afgelopen weekend. Heb eindelijk nieuwe bandjes (pilot power 2ct) en heb een ram mount gemonteerd. Verder eindelijk die lompe kentekenplaathouder ingekort zonder dik 100,- uit te geven aan een aftermarket kentekenplaat houder :9 Zelfs met originele kentekenplaat verlichting.

kaal
verlichting
lekker
strak

en zo ziet het origineel er uit:

GSR600-2

[ Voor 9% gewijzigd door ProfaNe op 20-11-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

cyntax schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:17:
[...]

Als je CB1 een 'brik' is dan kan je de uitlaat ook opknappen doormiddel van WC bleek met zoutzuur en een sponsje. Ik heb dit laatst met een maat op zijn Diversion uitgeprobeerd en het werkt perfect. Wel goed afspoelen en ik zou het niet te vaak doen aangezien het volgens mij gewoon een metaallaag wegvreet. Het is ook geen permanente oplossing aangezien het bij gebruik en heat cycles gewoon weer bruin wordt na een tijd.

[video]
Dat ziet er makkelijk uit! Met alle roestverwijderaars haal je de buitenste laag (aangetast) metaal weg. Kan ook niet anders ;) Vaak is metaal wat aangepakt is wel wat opener van structuur en kan daardoor weer sneller roesten. Lakken of coaten is wel een mooie optie, vooral als je de headers toch van de fiets afhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:29
noes schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:57:
[...]

Dat ziet er makkelijk uit! Met alle roestverwijderaars haal je de buitenste laag (aangetast) metaal weg. Kan ook niet anders ;) Vaak is metaal wat aangepakt is wel wat opener van structuur en kan daardoor weer sneller roesten. Lakken of coaten is wel een mooie optie, vooral als je de headers toch van de fiets afhaalt.
Zeker! En zo hard hoef je niet eens te poetsen, gewoon beetje opsmeren, in laten trekken en beetje boenen plus afspoelen. Klaar binnen een halfuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:16
-tom-562 schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:29:
Zijn er hier mensen die op latere leeftijd (lees: 30 jaar :P) zonder enige relevante ervaring zijn begonnen met enduro/OTR en motorcross?
Ik wil daar in het voorjaar mee begonnen, en dan voornamelijk OTR ritten gaan rijden, en (voor de fun, geen competitie) op wat crossbanen gaan rijden. Ik ben verhuisd naar de Achterhoek en er zitten meerdere crossbanen in de buurt (Lichtenvoorde en Halle), verder worden er veel OTR ritten georganiseerd in de regio.
Ik heb echt 0,0 cross ervaring (op een enkele keer door het weiland raggen met een 125cc 2-takt na dan) :P

Idee is om een Yamaha WR450F te kopen, die zijn goed betaalbaar, betrouwbaar en evt. makkelijk wat op te peppen met YZ450F onderdelen
Je woont in Arnhem, wil je echt helemaal naar Lichtenvoorde komen om een rondje te crossen? Zitten er dichterbij niet wat banen?

Prima hoor, zolang je op de baan blijft en niet door ons scouting bos komt :P

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 20-11-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

FastFred schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:22:
[...]

Je woont in Arnhem, wil je echt helemaal naar Lichtenvoorde komen om een rondje te crossen? Zitten er dichterbij niet wat banen?

Prima hoor, zolang je op de baan blijft en niet door ons scouting bos komt :P
Ik ben inmiddels verhuisd (Harreveld ;))

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:16
Oh god, het ouwe mensen dorp :+

Ah, dat scheelt enorm. Dan is Lichtenvoorde en Halle prima te doen om te gaan crossen

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 20-11-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

FastFred schreef op maandag 20 november 2017 @ 19:43:
Oh god, het ouwe mensen dorp :+

Ah, dat scheelt enorm. Dan is Lichtenvoorde en Halle prima te doen om te gaan crossen
Heerlijk man, die rust en ruimte 8) Of ik nou vanuit Harreveld naar de kroeg/supermarkt/slager moet, of van de rand van Lichtenvoorde, dat maakt uiteindelijk ook weinig uit :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:51

Rick-Jan

always connected

@ProfaNe

Nog een GSR600 eigenaar! Mooie mod.
Wat heb jij nog meer aangepast? Ik zie een GSR achterbrug ding?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Rick-Jan schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:14:
@ProfaNe

Nog een GSR600 eigenaar! Mooie mod.
Wat heb jij nog meer aangepast? Ik zie een GSR achterbrug ding?
thnx! dit is eigenlijk het enige wat ik zelf heb gedaan. Dat GSR ding (geen idee hoe dat heet :P) zat er al op toen ik de GSR kocht ;) Wat verder op de planning staat voor 2018 is een GPR Ghost en andere spiegels. Jij nog van plan je kentekenplaathouder in te korten? Enige wat je dan nodig heb zijn andere knippers. Als je meer foto's wilt hebben moet je maar roepen ;)

edit: xlmoto.nl heeft trouwens tot black friday aanbiedingen

[ Voor 5% gewijzigd door ProfaNe op 21-11-2017 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Even voor mijn eigen inzicht: Een pinlock hoort toch rondom volledig aan te sluiten op je vizier of zeg ik nu iets heel raars? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:22

A13X

Dude

wilco1985 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:22:
Even voor mijn eigen inzicht: Een pinlock hoort toch rondom volledig aan te sluiten op je vizier of zeg ik nu iets heel raars? :?
Klopt, zo niet dan moet je de pinnetjes verstellen tot hij wel rondom aansluit.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
wilco1985 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 09:22:
Jup, als hij ergens niet aansluit komt er op die plek een langzaam groeiende condensvlek aan de binnenkant tijdens het rijden door koud/nat weer. De mijne is ook wat gaan lekken, zit al een tijdje te klooien om hem er weer 100% goed in te krijgen. Is bij de Schuberth-vizieren altijd een uitdaging, aangezien die ook van boven naar beneden een beetje bol zijn.

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.