@GMacDGMacD schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:55:
Hoi allen,
Ik heb periodes gehad dat ik hier meelas en af en toe een reactie poste. Wil nu toch wat actiever gaan meepraten, reden is dat ik hoogst waarschijnlijk met enkele maanden een motor zal aanschaffen. Gebruik hiervan zal woon/werk zijn (heel het jaar door) en plezier ritjes. Voorheen had ik heel erg veel interesse in een naked (Triumph triples trokken mij zeer aan, maar ook de bonneville), maar met het beoogde gebruik ben ik nu ook aan het verdiepen in de Tiger (800) series. Hopelijk leer ik hier van de tips van de meer ervaren rijders het één en ander
Zag je post, en ben een ervarings 'deskundige' op het gebied van Tigers en voorheen naked
Ik ben begonnen op een CB1000r naked, wat vooral een beest was en erg leuk voor de plezier ritjes, maar een drama op de snelweg voor langere stukjes dan 20 kilometer. En ook ik wilde meer gaan rijden (ook woon-werk) en ben dus op zoek gegaan naar een alternatief voor de naked. Mijn afweging was vooral dat ik een motor wilde die en comfortabel, en allround en ook nog eens leuk om te zien was. En oja, er moest ook bagage op mee kunnen, want die rugzak was ik wel zat. Mijn zwager rijdt op een Yamaha tracer 900 en die kende ik dus ook wel. Ik zelf vind de Tracer vreemd zitten, je zit erg naar voren met je edele delen bijna in de benzinetank gedrukt, vond ik niet zo lekker