Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.312 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 14:22

S1W

GMacD schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:55:
Hoi allen,

Ik heb periodes gehad dat ik hier meelas en af en toe een reactie poste. Wil nu toch wat actiever gaan meepraten, reden is dat ik hoogst waarschijnlijk met enkele maanden een motor zal aanschaffen. Gebruik hiervan zal woon/werk zijn (heel het jaar door) en plezier ritjes. Voorheen had ik heel erg veel interesse in een naked (Triumph triples trokken mij zeer aan, maar ook de bonneville), maar met het beoogde gebruik ben ik nu ook aan het verdiepen in de Tiger (800) series. Hopelijk leer ik hier van de tips van de meer ervaren rijders het één en ander d:)b
@GMacD

Zag je post, en ben een ervarings 'deskundige' op het gebied van Tigers en voorheen naked :)

Ik ben begonnen op een CB1000r naked, wat vooral een beest was en erg leuk voor de plezier ritjes, maar een drama op de snelweg voor langere stukjes dan 20 kilometer. En ook ik wilde meer gaan rijden (ook woon-werk) en ben dus op zoek gegaan naar een alternatief voor de naked. Mijn afweging was vooral dat ik een motor wilde die en comfortabel, en allround en ook nog eens leuk om te zien was. En oja, er moest ook bagage op mee kunnen, want die rugzak was ik wel zat. Mijn zwager rijdt op een Yamaha tracer 900 en die kende ik dus ook wel. Ik zelf vind de Tracer vreemd zitten, je zit erg naar voren met je edele delen bijna in de benzinetank gedrukt, vond ik niet zo lekker 8)7 Uiteindelijk ben ik op een Tiger 800 XC uitgekomen. Ik wilde perse de XC versie vanwege de iets meer offroad look en de value for money ten opzichte van een BMW. Inmiddels rijd ik nu een half jaar op de XC, door weer en wind, en het bevalt me prima. Lange stukken, geen probleem, voldoende vermogen en super handeling. Vooral op oneffen wegen en veel drempels merk je weer even dat je eigenlijk op een semi-offroad fiets zit, maar verder op de snelweg gedraagt hij/zij zich als een tourmotor. Dus al ik het zou mogen zeggen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
@S1W

Bedankt, leuk om jouw ervaring te lezen met de overstap, en dan ook nog de Tiger haha. Heb je zelf ook op de XR (proef) gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Nee, meteen op een XC gestapt, want die wilde ik toch hebben ;) Ik vind de XR toch wat saai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

GMacD schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:48:
@S1W

Bedankt, leuk om jouw ervaring te lezen met de overstap, en dan ook nog de Tiger haha. Heb je zelf ook op de XR (proef) gereden?
Met XR bedoel je een Tiger uitvoering, toch? Ik moet meteen aan de S1000XR denken, die ook wel goed past bij je wensen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Da's mooi, maar dat nieuwe model is niet zuiniger dan de oude (volgens de praktijkcijfers zelfs 2km/liter minder) dus extra betalen voor een nieuw model zou ik dan alleen voor de hogere redline doen, en dat heb ik nou niet echt nodig :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-09 14:56
kneusteun schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:01:
[...]

Ik zie de versys niet al allround, ik weet niet of ik je hiermee aanval maar het is gewoon een toerfiets. Ik zie eigenlijk die gs1200 al amper meer als allroad.

Ik denk dat we voor de versys maar de titel allround moeten gebruiken.
all round/road is al de officiele categorie waar de Versys in hoort volgens Kawasaki. Ik ben het met je eens dat het meer een tourfiets als een offroad fiets is, daar mist hij simpelweg de bescherming van het blok al voor. Anderzijds is de Versys erg populair in India waar ze hem heel vaak ook voor off-road gebruiken. Op youtube zijn er genoeg filmpjes van te vinden. Dus tja, wat je zelf met de motor wilt en kan doen bepaalt misschien beter wat het is :P

Voor de 1 is het puur een tourfiets, voor de ander een all / off-road fiets. Al geld dat natuurlijk voor iedere motor wel, als je gek genoeg bent ga je Dakar rijden met een SS :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
noes schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:53:
[...]

Met XR bedoel je een Tiger uitvoering, toch? Ik moet meteen aan de S1000XR denken, die ook wel goed past bij je wensen.
Idd de Tiger uitvoering. BMW heeft wel leuke motoren, alleen is de aanschafprijs en zoals ik online lees, eventuele onderhoud ook wat hoger.
lange tijd was de S1000RR mijn droommachine..nog steeds stiekem, maar niet handig met woon/werk vermoed ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:48

Winkiller

De Mopperpot

kneusteun schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:01:
[...]

Ik zie de versys niet al allround, ik weet niet of ik je hiermee aanval maar het is gewoon een toerfiets. Ik zie eigenlijk die gs1200 al amper meer als allroad.

Ik denk dat we voor de versys maar de titel allround moeten gebruiken.
Toerfiets bedoel je ?
Misschien heb je wel gelijk, ik zal er niet mee door het zand gaan rijden maar een weiland en gravel is al wel gelukt, als de ondergrond hard is durf ik het wel aan gezien zijn gewicht van 250kg. Dus nee je valt me niet aan, het maakt mij niet uit omdat ik er veel lol mee heb, het is maar een marketing segment dat allroad.
Frans92 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:13:
[...]

Ik geloof niet dat Bommes zonder Vespa kan.

@Bommes Op de Fazer kan je zonder problemen 300 km rijden voor dat je moet tanken. Er gaat 20 liter in, dus zelf met een heel soepele rechterpols moet je dat redden.
Tja what can I say, als dat zo is snap ik het ook niet maar Bommes zal er een goede reden voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

GMacD schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:13:
[...]

Idd de Tiger uitvoering. BMW heeft wel leuke motoren, alleen is de aanschafprijs en zoals ik online lees, eventuele onderhoud ook wat hoger.
lange tijd was de S1000RR mijn droommachine..nog steeds stiekem, maar niet handig met woon/werk vermoed ik O-)
Ik rijd er wel woon/werk mee, maar voor de wintermaanden heb ik een Fazer: de zit van de S1000RR is natuurlijk niet heel comfortabel, waardoor dikke kleren wat minder lekker zitten. Ook is pekel natuurlijk niet heel goed voor de motor. In de zomer gewoon in vol leder pak naar werk, omkleden kan hier prima. Onderhoud is niet goedkoop nee, ik laat alles doen bij de dealer.

S1000XR is de meer comfort gerichte in de S1000 serie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:03
Winkiller schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:35:

[...]

Tja what can I say, als dat zo is snap ik het ook niet maar Bommes zal er een goede reden voor hebben.
het lijkt me een 'way of life' :) (plus, die fazer prop je niet zomaar in een camper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
1: Zijn er mensen die hier een partitie kit hebben voor banden ? Zoja gebruiken jullie van die hoge luchtdruk capsules en zoja waar vind je deze ?

Dit ziet er handig uit: https://www.mpartz.nl/mot...ratieset-motor-luxe-p-227 :)

2: In het begin topic staat een overzicht van "GPS flits info toegestaan". In Duitsland mag dit blijkbaar niet. Hebben jullie dan allemaal een GPS die dit niet aangeeft ?

[ Voor 55% gewijzigd door SmokingSig op 15-11-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik bel wel de anwb als de band lek is :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Joopieboy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:15:
Ik bel wel de anwb als de band lek is :+
Dat is geen antwoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb in Duitsland trouwens nog nooit last gehad van flitsmelders, als je niet overdreven in de ankers gaat voor iedere flitspaal dan zullen ze je ook niet zo snel aan de kant zetten. :P In Frankrijk zijn ze wat strenger hoor ik van sommigen maar daar kom ik niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Joopieboy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:24:
Ik heb in Duitsland trouwens nog nooit last gehad van flitsmelders, als je niet overdreven in de ankers gaat voor iedere flitspaal dan zullen ze je ook niet zo snel aan de kant zetten. :P In Frankrijk zijn ze wat strenger hoor ik van sommigen maar daar kom ik niet. :+
Rij ook al jaren via BE / FR voor vakanties maar ook nooit problemen mee gehad. En als ze me toch eens staande houden wordt het maar het 'onschuldige onwetende toerist' toneelstukje uitvoeren :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
aidanl schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:12:
[...]
*knip*
als je gek genoeg bent ga je Dakar rijden met een SS :+
Ik blijf hem mooi vinden. De Ducati 1199 Panigale Terracorsa:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.hiconsumption.com/wp-content/uploads/2013/10/Ducati-1199-Panigale-TerraCorsa-Off-Road-Superbike-31.jpg

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
:9~ geweldig toch... (ik vind noppenbanden nu eenmaal vet, en het 'wait, what?' effect mag er wezen ;) )

https://rideapart.com/art...-road-superbike-exclusive

[ Voor 96% gewijzigd door Dryhte op 15-11-2017 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09 08:56

Least Inkling

Product of the cold war

@ToolkiT dan zal ik het maar zeggen: das best lullig. :F

Kreeg je geen instructie bij de aanschaf hoe je je sidestand moet gebruiken? :+ :P

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
GMacD schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:13:
[...]

BMW onderhoud erg leuk als je het zelf doet. BMW levert zelf duidelijk werkplaatshandboeken, alles heeft duidelijke onderdeelnummers, alles is bij de dealer te bestellen (tot aan losse boutjes, clipjes en stekkertjes aan toe). De verbindingen van onderdelen zitten degelijk in elkaar, vaak kun je het als IKEA in en uit elkaar halen.

En tweedehands onderdelen zijn in overvloed beschikbaar tegen lage prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
DragonSlayer666 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:00:
[...]

[afbeelding]
:r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, nou wat vriendelijker kan ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, sinds een paar dagen gaat het EFI lampje van mijn Capinord soms knipperen tijdens het rijden, en heb ik ook wat meer backfire. Maar eens uitzoeken wat daar aan de hand is... De motor rijdt verder wel normaal, en als ik het diagnoseplugje aansluit wat normaal bij een EFI-melding op het dashboard zou moeten aangeven wat er mis is, verschijnt er geen extra melding.

Eerste wat ik kan bedenken is dat één van de bougies er geen zin meer in heeft. Het is een twinspark-blok, als 1 van de 4 bougies is uitgevallen valt er dus niet meteen een hele cylinder weg.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Dus niemand heeft zo een reparatie kit in zijn moto ? Of ben ik te ongeduldig :)

[ Voor 23% gewijzigd door SmokingSig op 15-11-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:20

A13X

Dude

SmokingSig schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:35:
Dus niemand heeft zo een reparatie kit in zijn moto ? Of ben ik te ongeduldig :)
Ik niet in iedergeval maar bedoel je niet gewoon een CO2 cartrige?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik ook niet, ik heb een pechverhelpings verzekering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:55:
[...]

BMW onderhoud erg leuk als je het zelf doet. BMW levert zelf duidelijk werkplaatshandboeken, alles heeft duidelijke onderdeelnummers, alles is bij de dealer te bestellen (tot aan losse boutjes, clipjes en stekkertjes aan toe). De verbindingen van onderdelen zitten degelijk in elkaar, vaak kun je het als IKEA in en uit elkaar halen.

En tweedehands onderdelen zijn in overvloed beschikbaar tegen lage prijzen.
Ja, heb de S1000RR helaas al een paar keer uit elkaar moeten halen. Geen speciaal gereedschap, bijna alles is één bitje torx. Eigenlijk een heel makkelijk bouwpakket idd. :Y Helaas is de OBD diagnose apparatuur wel erg prijzig en niet op ebay te scoren. Er schijnt wel een truc te zijn om een standaard OBD adapter te gebruiken, maar heb ook geen zin om ofwel laptop ofwel ECU te beschadigen met mijn electro prutswerk :+

Dealer prijzen vind ik ook vrij schappelijk, zelfs goedkoopste met banden (internet prijs hanteren zij ook) en werkt zorgvuldig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik wou dat er ook maar iets in mijn motor zou passen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:42:
[...]

Ik wou dat er ook maar iets in mijn motor zou passen :X
Ja een platgeslagen zakje met brood misschien. :+ Ik heb om het _verplichte_ schijfremslot mee te kunnen nemen mijn gereedschapsset eruit moeten halen, nee das fijn. :+

Toch was dat wel in het voordeel zoals met de oudere SRAD's met dikke kont, daar kon je je complete jas in stoppen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Ik heb zo'n set, nog nooit van gebruik moeten maken iig. Zal wel goed zijn.
Die co2 capsules kan je gewoon online bestellen of in de bouwmarkt.

Heb trouwens een volledige sleutelset, bitset+schroevendraaier, tang, trekandjes, sjorbanden, inbussleutels etc... zitten om echt alles los te maken van de motor :)

[ Voor 19% gewijzigd door CDA441 op 15-11-2017 14:50 ]

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik heb een kleine set aan items in mijn koffer zitten bij alle langere ritten. Er zit een waarschuwingsled in (want een gevarendriehoek past niet :P), water, combitool met engelse sleutel ingebouwd, lampjes, CDI, tape, dat soort zaken. Spanbandje ligt er ook altijd bij, evenals een flesje motorolie (want hij verbruikt nog wel eens wat).

Als ik lange ritten doe en plek heb (vooral offroad eigenlijk) heb ik ook een 12v compressor bij me. Technisch gezien kan ik ook zo'n spuitbus meenemen om de band te 'fixen' maar dan moet hij wel direct vervangen worden bij aankomst bestemming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:45:
[...]

Ja een platgeslagen zakje met brood misschien. :+ Ik heb om het _verplichte_ schijfremslot mee te kunnen nemen mijn gereedschapsset eruit moeten halen, nee das fijn. :+

Toch was dat wel in het voordeel zoals met de oudere SRAD's met dikke kont, daar kon je je complete jas in stoppen. :P
Er kon eerst onder het zadel een pakje peuken in. Daar zit nu de controleunit van de QS. Zelfs een zakje met brood past er nu niet meer in.

Vind het persoonlijk ook wel erg jammer dat die ruimte bij zo goed als alle sportfietsen verdwenen is. In mijn SV kon alles wat nu in mijn jas moet en dan kon er nog een flesje drinken naast. Zelfs mijn slot kon er toen helemaal in, wat toch wel erg handig was.

Tegenwoordig heb je ook bijvoorbeeld de kont van de nieuwe R1. Die is helemaal open en er kan lucht doorheen. Ziet er leuk uit, maar handig is het niet. Ik hoef niet veel ruimte te hebben, maar totaal iets van 60 vierkante cm is wel zo prettig. Dat is nog niets, maar in ieder geval iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:48:
[...]

Ik heb een kleine set aan items in mijn koffer zitten bij alle langere ritten. Er zit een waarschuwingsled in (want een gevarendriehoek past niet :P), water, combitool met engelse sleutel ingebouwd, lampjes, CDI, tape, dat soort zaken. Spanbandje ligt er ook altijd bij, evenals een flesje motorolie (want hij verbruikt nog wel eens wat).

Als ik lange ritten doe en plek heb (vooral offroad eigenlijk) heb ik ook een 12v compressor bij me. Technisch gezien kan ik ook zo'n spuitbus meenemen om de band te 'fixen' maar dan moet hij wel direct vervangen worden bij aankomst bestemming.
Mogen we jouw nummer hebben? Je bent een prima vervanging voor de ANWB zo te zien.
:+

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Frans92 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:52:
[...]

Mogen we jouw nummer hebben? Je bent een prima vervanging voor de ANWB zo te zien.
:+
ANWB heb ik ook, mét vervangend vervoer, woonplaats en buitenland :P.

Het is wel een ouwe motor hè, en mijn enige persoonlijke (prive) vervoersmiddel. Beetje vooruit denken kan geen kwaad en gaat me vast ook nog eens goed van pas komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:00:
[...]

Het is wel een ouwe motor hè, en mijn enige persoonlijke (prive) vervoersmiddel. Beetje vooruit denken kan geen kwaad en gaat me vast ook nog eens goed van pas komen.
Ik heb ook nog een auto staan en als ik veel pech heb (auto ook stuk), heeft mijn vriendin ook nog een auto :)
Dus dat scheelt wel.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:51:
[...]

Er kon eerst onder het zadel een pakje peuken in. Daar zit nu de controleunit van de QS. Zelfs een zakje met brood past er nu niet meer in.

Vind het persoonlijk ook wel erg jammer dat die ruimte bij zo goed als alle sportfietsen verdwenen is. In mijn SV kon alles wat nu in mijn jas moet en dan kon er nog een flesje drinken naast. Zelfs mijn slot kon er toen helemaal in, wat toch wel erg handig was.

Tegenwoordig heb je ook bijvoorbeeld de kont van de nieuwe R1. Die is helemaal open en er kan lucht doorheen. Ziet er leuk uit, maar handig is het niet. Ik hoef niet veel ruimte te hebben, maar totaal iets van 60 vierkante cm is wel zo prettig. Dat is nog niets, maar in ieder geval iets.
Kontje van de S1000RR zit ook vol met de alarm unit. Gelukkig een klein schijfremslot gevonden (Abus Sledg) die er nog nét naast past. Wel zo handig als ik eens ergens anders heen wil dan werk of huis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
HTT-Thalan schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:48:
[...]

Als je al olie moet meenemen zou ik toch beetje druk maken om het blok. Weet niet hoelang je ritjes zijn maar dat is wel een indicatie dat er een pakking niet in orde is of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
Raym09 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:37:
[...]

Ik niet in iedergeval maar bedoel je niet gewoon een CO2 cartrige?
Jazeker ik wou gewoon even polsen bij de rest :)
Dryhte schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:39:
Ik ook niet, ik heb een pechverhelpings verzekering :)
Ik ook maar soms wil je niet 2 uur staan wachten. Ook tijdens een trip van meerdere dagen best handig. Desnoods voor de anderen :)

[ Voor 25% gewijzigd door SmokingSig op 15-11-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
CDA441 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:48:
[...]

Heb trouwens een volledige sleutelset, bitset+schroevendraaier, tang, trekandjes, sjorbanden, inbussleutels etc... zitten om echt alles los te maken van de motor :)
Dat zit er bij mij ook bij. De originele toolset die bij de brommer kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:00:
[...]

Ik heb ook anwb europa, alleen dat vervangen vervoer en geneuzel dan weer niet. :P Belachelijk hoge kosten anders ook. :X Maar ik heb dan nog een auto gelukkig. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
PilatuS schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:51:
[...]

Bij de mijne heb je zelf een klein opbergvakje vooraan. Pak sigaretten past er mooi int (rook niet).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cVaPM4j.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

kneusteun schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:16:
[...]

Als je al olie moet meenemen zou ik toch beetje druk maken om het blok. Weet niet hoelang je ritjes zijn maar dat is wel een indicatie dat er een pakking niet in orde is of iets dergelijks.
Ik weet precies wat er mis is met het blok en waar het heen gaat :P. Probleem is dat fixen spotgoedkoop in onderdelen is, maar heul veul uren klussen. Die tijd kan ik er nu niet in steken dus gooi ik er maar gewoon olie bij. Zodra er een motor naast staat is er/het tijd om dat ding eens helemaal aan te pakken.

Als ik 500km flink doorrijd moet ik 200 tot 300ml olie bijvullen, dus laten we zeggen een liter op 1500/2000km, afhankelijk van de rijstijl. Een lange rit kan voor mij zo maar 500/600km op een dag zijn (b.v. Groningen of Nordhorn op en neer) of b.v. 500km over 2 dagen met een overnachting (zoals een paar weken terug naar Brussel). Dan neem ik dus wel olie mee. Een nieuw motorblok (dus niet gereviseerd, maar nieuw-nieuw) voor de Transalp is ongeveer 3500 euro, ik weet namelijk iemand die hem heeft staan :D.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-11-2017 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb wel zo'n kit, maar geen idee waar je losse patronen kan kopen. Ik heb er jaren geleden een keer een paar gebruikt, en sindsdien bij de aankoop van mijn huidige motor een nieuw compleet kitje in de koffer gevonden :P

En qua ruimte was ik altijd wel blij met mijn oude motoren. Zowel de GSX-R als de RSV Mille (beide 2001) had een zee van ruimte in het kontje :P Bij de huidige motor is de ruimte aan boord niet meer zo relevant, daar heb ik bijna altijd de topkoffer mee. Boordgereedschap-setje zit nog wel onder het zadel :)

[ Voor 27% gewijzigd door Chakotay op 15-11-2017 15:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:05

Vrijdag

De Zwarte

DragonSlayer666 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:00:
[...]

[afbeelding]
En dan ga je ermee jagen... :F Op het moment dat je aan de ene kant het bos inkomt, zijn alle beesten al aan de andere kant er uitgevlucht. Kan je het verder wel vergeten, tenzij je een houwitser meesleept ofzo :P

kijk uit voor de beren, die zijn bewapend, zie mijn avatar :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dryhte
Vrijdag schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:00:
[...]

En dan ga je ermee jagen... :F Op het moment dat je aan de ene kant het bos uitkomt, zijn alle beesten al aan de andere kant er uitgevlucht. Kan je het verder wel vergeten, tenzij je een houwitser meesleept ofzo :P

kijk uit voor de beren, die zijn bewapend, zie mijn avatar :+
Herten zijn teergevoelige wezens, die krijgen een hartaanval als je met dat ding nadert >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Dryhte schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:14:
[...]

Herten zijn teergevoelige wezens, die krijgen een hartaanval als je met dat ding nadert >:)
Ah dus eigenlijk is het net als vissen met dynamiet?
Werkt het dan ook als je per ongeluk je motor de plomp inrijd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:00:
[...]

En dan ga je ermee jagen... :F Op het moment dat je aan de ene kant het bos uitkomt, zijn alle beesten al aan de andere kant er uitgevlucht. Kan je het verder wel vergeten, tenzij je een houwitser meesleept ofzo :P
Als je met een voertuig gaat jagen dan gebruik je die natuurlijk alleen voor het eerste stuk. Daarna ga je nog een flink stuk lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Dryhte schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:18:
:9~ geweldig toch... (ik vind noppenbanden nu eenmaal vet, en het 'wait, what?' effect mag er wezen ;) )

https://rideapart.com/art...-road-superbike-exclusive
Hier hetzelfde idee maar dan uit Finland :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Of een Street Triple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:05

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:24:
[...]

Als je met een voertuig gaat jagen dan gebruik je die natuurlijk alleen voor het eerste stuk. Daarna ga je nog een flink stuk lopen.
Drijfjacht? :P In plaats van met potten en pannen een Panigale :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Het is toch allemaal wel iets anders als een echte Dakar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Zolang je de veerweg niet nodig hebt gaat zoiets natuurlijk hartstikke prima :Y. Lijkt me vet om een keer te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Vraag me wel af hoe die noppenbanden rijden op de snelweg... Zoiets als dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Trilt als een mofo en de stukken rubber vliegen bijna letterlijk om je oren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 17:12
S1W schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:14:
Vraag me wel af hoe die noppenbanden rijden op de snelweg... Zoiets als dit dus.
Joopieboy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:16:
Trilt als een mofo en de stukken rubber vliegen bijna letterlijk om je oren...
^^ dit dus. Heb met een Honda CRF 450 gereden op 'N wegen' en offroad in Thailand.
Is nogal een rare gewaarwording als je er de eerste keer mee weg rijdt. Voelt heel onnatuurlijk aan op asfalt ;vooral in de bochten.

Maar zodra ik van het asfalt af was en de modder in ging:

Afbeeldingslocatie: https://memegenerator.net/img/instances/400x/67148818/hallelujah.jpg

Heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ach beetje zandpad kan met een wegband ook prima, beetje regen lopen de groeven alleen snel vol. Dan wordt het niet meer zo leuk. Of je moet @Bommes heten. :+

Maar echt echt modder modder dan heb je wel wat meer nodig idd. Maar goed, dan heb je ook niks meer in het zadel te zoeken, moet je staand gaan rijden, motor laten werken en laten rollen, blabla....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 17:12
Joopieboy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:40:
Ach beetje zandpad kan met een wegband ook prima, beetje regen lopen de groeven alleen snel vol. Dan wordt het niet meer zo leuk. Of je moet @Bommes heten. :+

Maar echt echt modder modder dan heb je wel wat meer nodig idd. Maar goed, dan heb je ook niks meer in het zadel te zoeken, moet je staand gaan rijden, motor laten werken en laten rollen, blabla....
Was iets meer dan beetje zandpad waar ik toen reed. Veel diepe groeven en stukken met modder, zou er niet zo snel willen rijden met een normale wegband. :+ Maar had ook praktisch geen ervaring met dit soort wegen.

Beetje zandpad heb ik vroeger ook nog wel overheen getuft met de SRAD, maar blijft toch een raar gevoel.

Hopelijk volgend jaar een keer echt een weekje offroad in Spanje. :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Least Inkling schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:31:
@ToolkiT dan zal ik het maar zeggen: das best lullig. :F

Kreeg je geen instructie bij de aanschaf hoe je je sidestand moet gebruiken? :+ :P
Hij had waarschijnlijk de Engelse manual.... Alles aan de verkeerde kant dus 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet wel even lachen. Kost het schorsen van een motorfiets nou serieus 24 euro per jaar?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Om een mogelijk controversieel onderwerp aan te snijden:

Wat vinden jullie van het gebruiken van de busbaan bij (bijna) stilstaand verkeer? Op de route naar mijn werk staat het bijna altijd vast op een 1baans weg de stad in, met een prachtige lege busbaan ernaast. Mijn collega-motorrijders en ik willen dus nog wel eens die busbaan meepakken om daar langs te gaan. Mag niet, kan wel. Wat is jullie mening daarover? Handig zolang je de daadwerkelijke bussen niet in de weg zit, of zijn we staatsgevaarlijke anarchisten? :+

@ToolkiT bij jou is dat legaal toch, of is dat alleen in London?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:59

-tom-562

Oliesjeik

HTT-Thalan schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:01:
[...]

Zolang je de veerweg niet nodig hebt gaat zoiets natuurlijk hartstikke prima :Y. Lijkt me vet om een keer te proberen!
Ik zou zeggen, schrijf je volgend jaar in voor de Zwarte Cross van 2019, in de Wegraceklasse zijn alleen straat (liefst supersport) motoren toegestaan :P
2018 zit al vol, zaterdag 4 november waren de inschrijvingen, de Wegraceklasse was met een halve minuut uitverkocht. Ik heb mijzelf ingeschreven voor de brommerklasse :+ 8)

[ Voor 18% gewijzigd door -tom-562 op 16-11-2017 09:35 ]

Vaak bu'j te bang!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:24:

Wat vinden jullie van het gebruiken van de busbaan bij (bijna) stilstaand verkeer? Op de route naar mijn werk staat het bijna altijd vast op een 1baans weg de stad in, met een prachtige lege busbaan ernaast. Mijn collega-motorrijders en ik willen dus nog wel eens die busbaan meepakken om daar langs te gaan. Mag niet, kan wel. Wat is jullie mening daarover? Handig zolang je de daadwerkelijke bussen niet in de weg zit, of zijn we staatsgevaarlijke anarchisten? :+

Niet bepaald legaal, maar ik waag me er ook aan hier. Zolang de busbaan er maar direct naast ligt. Zit er een scheiding tussen doe ik het niet.
Maar ik rij er zeker niet hard, alsof ik tussen de file doorrij ongeveeer. En als een bus eraan komt, even tussen de auto's en die ervoor laten.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42

Officieel mag je filteren op dezelfde rijbaan, niet op een busbaan inderdaad. Nu reed ik jarenlang over de waterlandseweg naar Almere, die standaard vaststond. Hiermee reed ik tussen de witte lijnen. Officieel mag dat ook niet, maar dan zit ik "per ongeluk" een meter te ver naar links, oeps :+. Dus nee, in mijn boekje ben je niet gevaarlijk bezig, mits je je snelheid matigt (+/- 15km/h verschil tot Vmax)

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hier zit inderdaad alleen een witte lijn tussen de busbaan en normale rijbaan, geen afscheiding of verhoging. Aan de verkeerde kant van de lijn over de busbaan rijden vind ik dan prettiger dan mezelf tussen de auto's en de lijn door proppen.

Netjes in de file aansluiten is natuurlijk ook een optie, maar daar rij ik geen motor voor :+

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:22
Als je over een doorgetrokken streep gaat om op de busbaan te komen (die voor bussen bestemd is!), dan ben je fout bezig en bega je een overtreding. Ook al heb je van die mooie blauwe ogen en sta je in de file dus heb je een 'reden' dan nog mag het volgens de wet niet.

Of meneer agent toevallig ook in de file staat en op zijn maandagochtend zin heeft om jou als een bezetene te achtervolgen om vervolgens een bekeuring uit te schrijven? Nee dat denk ik niet.. :9

YouTube: MotorcycleGeek

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Leviathius schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:03:
Als je over een doorgetrokken streep gaat om op de busbaan te komen (die voor bussen bestemd is!), dan ben je fout bezig en bega je een overtreding. Ook al heb je van die mooie blauwe ogen en sta je in de file dus heb je een 'reden' dan nog mag het volgens de wet niet.

Of meneer agent toevallig ook in de file staat en op zijn maandagochtend zin heeft om jou als een bezetene te achtervolgen om vervolgens een bekeuring uit te schrijven? Nee dat denk ik niet.. :9
Dat het niet mag ben ik me zeker bewust van, en als ik een keer een aan de kant word gezet en een boete krijg zal ik ook die zonder discussie betalen :) Ik was alleen benieuwd of meer mensen zoiets doen.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Hangt van de lokale regels af.. London was vroeger vaak juist de uitzondering maar veel councils zien nu in dat dat idd onzin is dus bij 9 van de 10 mag het tegenwoordig.. maar het blijft goed opletten op de borden.. soms is het alleen bussen, soms bussen en taxis.. soms bussen, taxis en fietsen.. en vaak bussen, taxis, fietsen en motoren..

Ik hoop trouwens dat het in Barcelona wel mag, want ik volgde een local via de busbaan.. maar zag dat de rest het niet deed..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:22
Chakotay schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:08:
[...]

Dat het niet mag ben ik me zeker bewust van, en als ik een keer een aan de kant word gezet en een boete krijg zal ik ook die zonder discussie betalen :) Ik was alleen benieuwd of meer mensen zoiets doen.
Aaah oke, dan heb ik je verkeerd begrepen. Dacht dat je vraag was of het toegestaan was. Maar ja, ook ik maak me schuldig aan auto's inhalen op een 1baans weg wanneer het stilstaat. Dan wel met 10km/u zoiets.

YouTube: MotorcycleGeek

• Verwijderd
  • Niet online

File beschouw is als niet mijn probleem, daar rij ik dan ook omheen. Soms via de busbaan, soms via de andere rijrichting, soms via een fietsstrook. Als motorrijder mag je je best boven de rest van het verkeer verheffen, je zorgt immers niet voor de files.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:51
Hier op het Flight Forum in Eindhoven is een paar maanden geleden een parkeergarage in aanbouw in elkaar gezakt. Sindsdien is het een drama om überhaupt het terrein af te komen aan het einde van de werkdag. Nu kom ik dus vrijwel elke dag hier uit de straat rechts (Henri Wijnmalenweg) vandaan en duik meteen de busbaan op omdat de normale rijstrook volledig vast staat. 100 meter verderop sla ik dan af naar de Beatrix de Rijkweg. Deze paar meter kunnen me anders zo 10 minuten kosten. Meestal rijd ik daar dan ook in optocht met auto's over de (verhoogde) busbaan. Verder zou ik nooit ergens de busbaan pakken, hier denk ik dat het door de chaos een beetje gedoogd wordt :P

• Dryhte
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:19:
[...]

File beschouw is als niet mijn probleem, daar rij ik dan ook omheen. Soms via de busbaan, soms via de andere rijrichting, soms via een fietsstrook. Als motorrijder mag je je best boven de rest van het verkeer verheffen, je zorgt immers niet voor de files.
Ik doe het zelf ook (andere rijrichting), maar ben me zeer bewust dat het niet legaal is en dat het mij boetes zal opleveren als oom agent het ziet...

• SmokingSig
In België mag je effectief die busbaan gebruiken. Ook auto bestuurders. MAAR enkel en alleen als die busbaan uitkomt op een kruispunt en je daar dan rechts af moet (of een huis enz op de rechterkant).
Dus lokaal voorbeeld hier je hebt een baan en rechts busbaan die uitkomt aan een kruispunt met lichten. Hier kan je rechts aflsaan om een groot winkel complex op te rijden. Dit mag :)

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingSig op 16-11-2017 11:02 ]

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Probleem met rijden over de busbaan dat het een keer fout kan gaan. En als dan alles tegen zit en een motorrijders valt ongelukkig en kan niet verplaatst worden, of de motor lekt vloeistoffen die eerst opgeruimd moeten worden dan heb je de poppen aan het dansen. Hier maken de hulpdiensten namelijk ook gebruik van de busbaan.

• SmokingSig
Klopt. Het is wikken en wegen.

Verwijderd

Gewoon doen zolang het veilig is. Je bent toch motorrijder met een reden? Ik bedoel zolang je geen ongelukken maakt of rare situaties creëert... Zelfde geldt voor de vluchtstrook wat mij betreft. Maar het mag natuurlijk niet.
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:19:
[...]

Dit dus. :P

Wil ik nog aan toevoegen dat ik als motorrijder mij af en toe echt vogelvrij verklaard voel. Sommige autobestuurders drukken je soms praktisch van de weg af. Zal wel afgunst zijn of zoiets... Want het zijn altijd van de omhooggevallen of omlaaggevallen figuren.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2017 12:18 ]

• kneusteun
Die tkc80 die ik heb is best goed te doen, maar dat is met bijna 300kg aan fiets en rijder.
Dus op een lichte motor zal die trilling wel flink kunnen zijn.

Ook levensduur is een dingetje.

• kneusteun

Heb het gedaan bij mijn examen en toch geslaagd, dus blijkbaar is het niet heel erg fout 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1W

S1W

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:15:
[

Dit dus. :P

Wil ik nog aan toevoegen dat ik als motorrijder mij af en toe echt vogelvrij verklaard voel. Sommige autobestuurders drukken je soms praktisch van de weg af. Zal wel afgunst zijn of zoiets... Want het zijn altijd van de omhooggevallen of omlaaggevallen figuren.
Lol, zo herkenbaar :) Ik kan me altijd zo moeilijk inhouden op dat soort moment, road rage! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@S1W Uit pure frustratie ga ik vaak als een mongool die auto inhalen en even goed kijken wie er voorin zit.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

kneusteun schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:33:
[...]

Die tkc80 die ik heb is best goed te doen, maar dat is met bijna 300kg aan fiets en rijder.
Dus op een lichte motor zal die trilling wel flink kunnen zijn.

Ook levensduur is een dingetje.
Hoeveel kilometer doe jij ermee bij welk gebruik?

• S1W

S1W

haha! Ik revven als een gek, en heel soms als een ouwe Duitser groot licht aan :P

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:30:
[...]

Hoeveel kilometer doe jij ermee bij welk gebruik?
bij 50/50 doe ik er een kleine 8k max mee. en dan heb ik het over de achterband.
Dat is wel een schatting.

• Verwijderd
  • Niet online
Snelweg vermijden. Daar heb je met dit soort banden weinig te zoeken. Die oplossing werkt voor mij al een jaar prima. De afgelopen 10.000 kilometer op zijn hoogst 400 kilometer snelweg gereden.

Met een tussenoplossing zoals een TKC80 of Mitas E-07 kun je snelweg redelijk doen. De Mitas doe je 10k-15k mee op voornamelijk asfalt.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:16
-tom-562 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:34:
[...]

Ik zou zeggen, schrijf je volgend jaar in voor de Zwarte Cross van 2019, in de Wegraceklasse zijn alleen straat (liefst supersport) motoren toegestaan :P
2018 zit al vol, zaterdag 4 november waren de inschrijvingen, de Wegraceklasse was met een halve minuut uitverkocht. Ik heb mijzelf ingeschreven voor de brommerklasse :+ 8)
Ik zwaai wel gooi een biertje als je langs komt :+

• S1W

S1W

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:11:
[...]

Snelweg vermijden. Daar heb je met dit soort banden weinig te zoeken. Die oplossing werkt voor mij al een jaar prima. De afgelopen 10.000 kilometer op zijn hoogst 400 kilometer snelweg gereden.

Met een tussenoplossing zoals een TKC80 of Mitas E-07 kun je snelweg redelijk doen. De Mitas doe je 10k-15k mee op voornamelijk asfalt.
Cool, ga ik voortaan dwars door de weilanden :9

Verwijderd

@S1W Beter. Hoe vaak ik wel niet de neiging heb om gewoon door een berm heen te knallen om op een andere weghelft te kunnen komen. Maar dat ga ik maar niet proberen met mijn gladde bandjes...

• SmokingSig
Welke Bluetooth headsets (in combinatie met gps) gebruiken jullie ? :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:59

-tom-562

Oliesjeik

FastFred schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:25:
[...]

Ik zwaai wel gooi een biertje als je langs komt :+
Haha :P is goed!
Wss kan je het stalen ros al eerder zien, 9 december ff naar Groenlo naar dat speciaalbierevenement ;)

Vaak bu'j te bang!

• S1W

S1W

SmokingSig schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:01:
Welke Bluetooth headsets (in combinatie met gps) gebruiken jullie ? :)
Ik heb een UClear AMP Plus Single samen met een Rider 410, werkt echt prima samen. Uclear is wel grappig met de microfoon die op je voorhoofd zit, werkt ook heel goed.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:16
-tom-562 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:02:
[...]

Haha :P is goed!
Wss kan je het stalen ros al eerder zien, 9 december ff naar Groenlo naar dat speciaalbierevenement ;)
Kom wel ff aan wandelen :)

• SmokingSig
S1W schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:12:
[...]

Ik heb een UClear AMP Plus Single samen met een Rider 410, werkt echt prima samen. Uclear is wel grappig met de microfoon die op je voorhoofd zit, werkt ook heel goed.
Ziet er interessant uit. Is deze dan gepaired met je gsm en gps tegelijk ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1W

S1W

SmokingSig schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:47:
[...]

Ziet er interessant uit. Is deze dan gepaired met je gsm en gps tegelijk ?
Ja, kan met GSM, GPS en met vrienden tegelijk, dus 3 kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Zo, gister voor het eerst in 3 weken weer op de motor gezeten. Ik was echt even bang dat ie niet zou starten. dit was het langst dat hij stil heeft gestaan sinds dat ik de Hornet heb gekocht.

Ik merk echt dat ik de motor winterklaar moet maken zodat ik door kan blijven rijden (verwarmde handvaten!)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
w4rguy schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 08:53:
Zo, gister voor het eerst in 3 weken weer op de motor gezeten. Ik was echt even bang dat ie niet zou starten. dit was het langst dat hij stil heeft gestaan sinds dat ik de Hornet heb gekocht.

Ik merk echt dat ik de motor winterklaar moet maken zodat ik door kan blijven rijden (verwarmde handvaten!)
Ja met dit soort temperaturen op een naked is niet heel prettig. Heb er vanmorgen ook een half uur over gedaan om zelf weer op temperatuur te komen. :+

Gister knapte me nog een koppelingskabel. Zat er nog geen jaar op |:( Vast een maandagmorgen exemplaar. Gelukkig vlak bij huis dus kon mijn vriendin me mooi opvissen met de kar. Ben maar even op de motor blijven zitten in de aanhanger om ze recht te houden. Had niet veel zin om de boel vast te zetten voor die 5 minuten. Is toch een gesloten kar dus de kans dat je bemoeizuchtige blauwen krijgt die het niet veilig vinden is erg klein. 8)

De enige die overigens stopte om te vragen of hij ergens mee kon helpen was uiteraard weer een motorrijder. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

wilco1985 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:32:
Ja met dit soort temperaturen op een naked is niet heel prettig. Heb er vanmorgen ook een half uur over gedaan om zelf weer op temperatuur te komen. :+
Ik loop altijd nog ff een paar minuten rond in m'n motorbroek, warm ik snel genoeg op :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren op de sleutelcursus onder leiding van Frans Pols een blok van een TransAlp uit elkaar gehaald. We zijn bij de kop begonnen en kregen ondertussen een prachtige uitleg waar elk oliekanaaltje en gietvormpje voor diende.

Ook erg leuk om te zien dat er heel veel oliekanaaltjes in zo'n blok zitten die niet dikker zijn dan een naald. Meteen van Frans de meegekregen dat zomaar dikkere olie in een blok gieten daardoor beslist niet altijd een goed idee is ;)

Wat ook erg aardig is om te zien dat er wat mensen aan motoren sleutelen die geen benul hebben wat ze eigenlijk doen of veroorzaken. Gisteren daar toch heel wat mooie voorbeelden van gezien :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:05:
[...]
Wat ook erg aardig is om te zien dat er wat mensen aan motoren sleutelen die geen benul hebben wat ze eigenlijk doen of veroorzaken. Gisteren daar toch heel wat mooie voorbeelden van gezien :X 8)7
Vertel! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben afgelopen keren gezien:

- Oliefilters die niet goed vastgedraaid waren met als gevolg een complete motor in puin.
- Beschadigde lagers door het lekker op spanning zetten van een ketting.
- Geen vet tussen de cardantandwielen doen met als gevolg compleet beschadigde tandwielen.
- Remklauwen waar het leek of men met een koevoet had lopen spelen tijdens het remblokken wisselen.
- Voorvorken en veersystemen die door gepruts behoorlijk waren beschadigd.
- Verkeerde olie en vetten gebruikt of juist geen met als gevolg beschadigde assen, lagers, tandwielen etc etc.

Echt ... :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

^^ zou ik kunnen zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit liep goed af deze keer:

[YouTube: https://youtu.be/tGkSlAQc2Oo]

Volgende keer toch beter nadenken over waarom die auto's zo'n rare lijn rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Jij?/Hij reed er wel overheen. Target fixation, maar ook weinig tijd om te reageren ook.

Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.