Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.313 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ejdvandenberg schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:51:
Pff, vanochtend op de A4 onderuit geschoven op mijn GTR. Een koekenbakker veranderde van baan zonder (goed) te kijken of te knipperen. In mijn noodstop mezelf onderuit geremd , dus binnenkort toch maar eens kijken voor een moto met ABS.
Gelukkig reden we mega langzaam (ik 35 hij 10 ofzo), dus heb alleen een blauwe heup. Maar wel aardig wat schade aan mijn kuip.
Hebben jullie ervaring met schadeafhandeling van zoiets?
Heb je hem geraakt?

Zo ja: Zie onderaan deze pagina, drie linkjes naar zaken over ongeval in de file:
http://motorplatform.nl/over-ons/samenspel-in-de-file/

Zo nee, heb je getuigen? En dan nog wordt het lastig, want je hebt je voertuig niet volledig onder controle gehad. En hij kan gaan roepen dat hij er niets mee te maken heeft.
In zo'n geval is botsen beter ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte op 13-11-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:48
En, ik zou het snelheidsverschil niet zo op papier zetten zoals je het nu vertelt :P

Toevallig is het hier een maandje geleden ook nog voorbij gekomen: lolgast in "Het grote motortopic deel 20"
Strekking van het verhaal: Gezien de snelheid van het overige verkeer reed jij volgens de regels waarschijnlijk te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:55

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

ejdvandenberg schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:09:
[...]

Hij heeft wel schuld bekend, helaas had hij geen schadeformulier bij zich, dus we hebben wat geklooid op een A4tje (voor beide 1).
Geen getuigen waarvan ik contactgegevens heb.
Geen camerabeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 10:22
Jelte schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:11:
[...]
Heb je hem geraakt?

Zo ja: Zie onderaan deze pagina, drie linkjes naar zaken over ongeval in de file:
http://motorplatform.nl/over-ons/samenspel-in-de-file/

Zo nee, heb je getuigen? En dan nog wordt het lastig, want je hebt je voertuig niet volledig onder controle gehad. En hij kan gaan roepen dat hij er niets mee te maken heeft.
In zo'n geval is botsen beter ;)
Heb hem niet geraakt. Dus zou goed kunnen dat ze niet gaan betalen inderdaad. Mijn hoop is dat hij gelijk toe gaf dat hij niet knipperde.

We gaan het meemaken, Kuipdelen lijken iig wel tweedehands te vinden te zijn dus het is ook weer geen schade van 1000en euro's.
Zou me niets verbazen als die er wel zijn ja, zal eens opletten op de terugweg straks.
lolgast schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:19:
En, ik zou het snelheidsverschil niet zo op papier zetten zoals je het nu vertelt :P

Toevallig is het hier een maandje geleden ook nog voorbij gekomen: lolgast in "Het grote motortopic deel 20"
Strekking van het verhaal: Gezien de snelheid van het overige verkeer reed jij volgens de regels waarschijnlijk te snel.
Dat snelheidsverschil staat al zo op papier, ik wist niet dat 10kmh de regel was. Denk dat mijn 35kmh wel aardig klopt, maar zat uiteraard niet op mijn teller te kijken.
Het was blijkbaar te snel inderdaad.

[ Voor 38% gewijzigd door ejdvandenberg op 13-11-2017 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Veel langzamer dan 30km/u vind ik niet realistisch in de file. Motor blijft toch wat stabieler als je gewoon 30 aanhoudt, en niemand kan ontkennen dat je je snelheid aangepast hebt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
noes schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:45:
[...]

Veel langzamer dan 30km/u vind ik niet realistisch in de file. Motor blijft toch wat stabieler als je gewoon 30 aanhoudt, en niemand kan ontkennen dat je je snelheid niet aangepast hebt.
Geen persoonlijke aanval, maar advocaat van de duivel:
Als je je niet comfortabel voelt bij het rijden van 15/20 km/u sluit je maar gewoon aan in de file. Zou zomaar een antwoord kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

het is een richtlijn, geen regel. Dus er is nog niets verloren.
Het feit blijft dat meneer goed in de spiegels moet kijken en het overige verkeer voor moet laten gaan.

Ik vermoed dat 30-35 geen probleem zal zijn. Maar getuigen die aangeven dat je netjes reed zijn goud waard in dit soort situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Veel langzamer dan 30km/u vind ik niet realistisch in de file. Motor blijft toch wat stabieler als je gewoon 30 aanhoudt, en niemand kan ontkennen dat je je snelheid niet aangepast hebt.
Ik heb toch geregeld momenten waarbij ik 5 of 10km/u moet rijden om ergens voorzichtig tussendoor te kunnen sturen, rekening houdende met plotseling invoegend verkeer vóór die bus/auto/vrachtwagen. Ook dat horen we natuurlijk netjes en in een rechte lijn te kunnen (rem + koppeling erbij pakken). De motor blijft prima stabiel zolang je achterwiel maar trekkend blijft, de snelheid is daarbij minder van belang.

En volgens mij spreekt die dubbele ontkenning hem juist tegen :P.

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-11-2017 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:20:
Ik ben aan het zoeken naar een goede druppellader zodat in de 3 maanden dat ik niet mag rijden mijn accu goed op spanning blijft.
Nu heb ik gekeken op bol.com en zie door de bomen het bos niet meer :D

Welk advies hebben jullie?
Ik heb een Ctek MXS 5.0 volgens mij, via amazon.de is ie wat goedkoper dan Conrad.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:25:
[...]

Ik heb toch geregeld momenten waarbij ik 5 of 10km/u moet rijden om ergens voorzichtig tussendoor te kunnen sturen, rekening houdende met plotseling invoegend verkeer vóór die bus/auto/vrachtwagen. Ook dat horen we natuurlijk netjes en in een rechte lijn te kunnen (rem + koppeling erbij pakken). De motor blijft prima stabiel zolang je achterwiel maar trekkend blijft, de snelheid is daarbij minder van belang.

En volgens mij spreekt die dubbele ontkenning hem juist tegen :P.
Oops, daar ging ik idd de mist in, fixed it.

Ja tuurlijk kunnen we een paar km/u rijden zonder om te vallen, maar rijdt dat lekker op de A4 in de ochtendspits met nog 15km file voor de boeg? Nope! Rustig 30 rijden, goed vooruit én dichtbij kijken, bij twijfel inhouden. Mijn motor is gelukkig niet zo breed, dus ik pas bijna overal tussendoor.

Ook is de snelheid van het verkeer erg variabel: het is niet ongebruikelijk dat de auto's om je heen aan het remmen zijn om na stilstand weer op te trekken naar 30 - 50 km/u. Hoe ga je dat doen met je 10km/u verschil? In zo'n geval kies ik ervoor om een gelijkmatige snelheid aan te houden die past bij het verkeersbeeld.

Op de A4 zijn er best wat stukken waar altijd file staat, de automobilisten daar houden over het algemeen zeer goed rekening met ons motorrijders en door het gat tussen de rijstroken zou een Polo zelfs passen. Daar rijd ik vaak nog iets vlotter, max 50km/u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:31

Least Inkling

Product of the cold war

@ToolkiT mooi he ;)

Tis een mooi gebied en die heb je zelfs in de sneeuw gereden, is mij nog niet gelukt :+

En solo is nooit echt solo, geregeld eensgezinden waar je genoeg aanspraak hebt.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Veel langzamer dan 30km/u vind ik niet realistisch in de file. Motor blijft toch wat stabieler als je gewoon 30 aanhoudt, en niemand kan ontkennen dat je je snelheid aangepast hebt.
Een trekkende motor is zelfs stapvoets nog prima stabiel?

Daarnaast wil je niet weten wat een impact met een (bijna) stilstaand voertuig bij 30km/u met je ingewanden doet...

30km/u is 8,3m/s, dus je rijdt in de file al snel twee autolengtes per seconde. Als je dan als regelmatig koekblikker kijkt dat je zo'n 3-4 auto's naar achter kan kijken in een beetje standaard file (doordat je juist ruimte geeft aan motorrijders) dan is er maar weinig foutmarge...

[ Voor 22% gewijzigd door pagani op 13-11-2017 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

SmokingSig schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:30:
Ik heb men rijbewijs :D

Welke GPS gebruiken jullie ?
De zon. En als die niet schijnt, de poolster. Of een sextant, maar da's niet praktisch tijdens het rijden :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Vrijdag schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:58:
[...]

De zon. En als die niet schijnt, de poolster. Of een sextant, maar da's niet praktisch tijdens het rijden :P
Ik gebruik temperatuur. Als het kouder wordt, rij ik naar het noorden. Wordt het warmer, dan is het zuid.
Oost en west is ook eenvoudig. Is het plons, dan reed ik naar het westen. Hoor ik opeens Russisch, dan was het naar het oosten.

:+

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 17:12
Vrijdag schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:58:
[...]

Jij doet je forumnaam wel eer aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Frans92 schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:02:
[...]

Ik gebruik temperatuur. Als het kouder wordt, rij ik naar het noorden. Wordt het warmer, dan is het zuid.
Oost en west is ook eenvoudig. Is het plons, dan reed ik naar het westen. Hoor ik opeens Russisch, dan was het naar het oosten.

:+
_O-
Panini schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:04:
[...]

Jij doet je forumnaam wel eer aan. :+
Als Robinson Crusoë nou beter kon navigeren hadden jullie nooit van mij gehoord :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

pagani schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:08:
[...]

Een trekkende motor is zelfs stapvoets nog prima stabiel?

Daarnaast wil je niet weten wat een impact met een (bijna) stilstaand voertuig bij 30km/u met je ingewanden doet...

30km/u is 8,3m/s, dus je rijdt in de file al snel twee autolengtes per seconde. Als je dan als regelmatig koekblikker kijkt dat je zo'n 3-4 auto's naar achter kan kijken in een beetje standaard file (doordat je juist ruimte geeft aan motorrijders) dan is er maar weinig foutmarge...
Lees de rest van mn relaas es ;) Ben het eens met snelheid aanpassen, maar vind de 10km/u verschil die wordt voorgesteld niet helemaal realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-09 14:56
Even ongeacht de regels, het beste is om je snelheid aan te passen aan de situatie opzich. Misschien dat 10 / 30 verschil best mee valt, maar in andere situaties waarbij bijvoorbeeld het verkeer veel aan het wisselen is of niet op let weer te snel is. Maar dit geld eigenlijk altijd wel bij het motor rijden.

Maar ik zou het gewoon bij je verzekering aangeven. Denk niet dat het echt een issue moet zijn. Waar ze over kunnen vallen is dat het niet officieel op een schade formulier genoteerd is en omdat je geen getuigen hebt ben je overgeleverd aan de automobilist. Als die nu ineens gaat roepen dat het je eigen schuld is en dat hij wel knipperde, dan kan het een moeilijke zaak worden.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

De Speed Triple staat onder een hoes in de garage, de komende maanden komt de CB500 alleen nog op de weg.

Is het nou wel of niet verstandig om in je garage een hoes te gebruiken?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

GSX-MAN schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:29:
De Speed Triple staat onder een hoes in de garage, de komende maanden komt de CB500 alleen nog op de weg.

Ik weet niet wat voor garage je hebt, maar bij mij beschermt deze (de hoes, mijn Alpje woont buiten) tegen vallend water, krassen en vuil (vogeldrek etc). Hij houd hem niet warm en zorgt er ook niet voor dat eventueel omgevingsvocht (vochtige lucht) wegblijft. Dus het kan op zijn hoogst krassen en stof weghouden, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat voor een hoes gebruik je? Zo'n hoes zoals @HTT-Thalan aanhaalt is voor binnen niet te adviseren omdat zo'n ding te goed isoleert en dus vocht ook niet/amper weg laat verdampen. Een gewone stofhoes, of een (oud) hoeslaken, is daar echter prima te gebruiken.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Zo'n binnenhoes houdt vooral stof tegen denk ik. Als je 'm wegzet, laat afkoelen/uitwasemen en dan toedekt lijkt me dat wel handig, anders heb je zo'n Dakar motor als het seizoen straks weer begint :P Je kan er natuurlijk ook gewoon een laken of plastic zeil overheen gooien in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Tentzeil-achtige motorhoes die ik gisteren van een vriend in mijn handen gedrukt kreeg. Vooral om te beschermen tegen krassen,stoten en mijn kinderen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GSX-MAN schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:48:
Tentzeil-achtige motorhoes die ik gisteren van een vriend in mijn handen gedrukt kreeg. Vooral om te beschermen tegen krassen,stoten en mijn kinderen.
Ik zou er dan nog eerder géén hoes over gooien. Als kinderen niet zien wát er onder die hoes zit dan willen ze wel eens (per-ongeluk!) wat ruwer spelen zodat je straks géén stof op je brommer aantreft.... Maar wél een paar deuken omdat er 't een en ander bovenop de hoes gegooid/gevallen is.

Leer de kiddo's gewoon aan dat ze van dát speelgoed áf moeten blijven.... 8)

Én ja.... Dingen welke expliciet verboden zijn worden door kinderen vaak juist uitgeprobeerd, maar dan wél voorzichtig zodat "papa" 't niet merkt...

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 13-11-2017 19:03 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Mocht je motor wel buiten staan onder een vochtdicht zeil, dan is deze luchtontvochtiger misschien wat.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik gebruik in de garage voor in de winter wat oude dekens.

Heb de motor toen ie nog buiten moest staan onder een hoes gehad, maar die moest ik wel iedere 2 weken ofzo als het mooi weer was er af halen en laten drogen. Er komt in korte tijd enorm veel vocht onder te zitten en dat wil je niet maanden lang laten zitten. Voor in de garage moet je echt iets hebben wat kan ademen. In mijn geval dus wat oude dekens. Daar komt nooit vocht onder te zitten, maar beschermt wel tegen schade en zorgt er voor dat de boel stofvrij blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 16:58
Kattengrint in een oude sok is goedkoper en werkt even goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Khayma schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:12:
Wat, om deuken in je vaders motor te slaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Khayma schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:12:
Meh. Dan ben je bezig om vocht wat er onder komt weg te halen. Het lijkt mij beter om er voor te zorgen dat er nooit vocht komt. Sowieso waren die dekens van mij anders in de vuilcontrainer gegaan, dus gratis :)

Die dekens zijn trouwens ouder dan dat ik ben vermoed ik. Volgens mij komen ze uit de inboedel van mijn overleden oma.

Zo staat mijn fiets er in de winter bij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TeYoioyP1yOERcNRWM4ETamm/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb (lees: mijn vrouw heeft) bij de Action goedkope fleecedekens gehaald die ik over de motoren leg. Kost maar een paar euro, werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
HTT-Thalan schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:17:
[...]

Wat, om deuken in je vaders motor te slaan?
Hier moest ik luidop mee lachen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik moet mijn motor met pijn in het hart zien wegregenen, onder z'n plastic hoes blijft 'ie vochtig. Komend voorjaar wil ik nu écht mijn achtertuin gaan aanpakken: bredere poort erin en een overkapping maken. Voor die tijd sleep ik 'm wel met wat hulp de achtertuin in, dan staat 'ie in ieder geval niet aan de straat.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mocht je een hoes gebruiken en die er nat afhalen, hang het ding dan wel uit... Ik heb de hoes van de Alfa Romeo Spider hier wel eens een paar dagen in de kofferbak laten zitten, die kwam er beschimmeld uit :+

De motor heeft hier geen hoes, staat nooit langer dan een dag of 2 stil. Als de winter hetzelfde is al vorig jaar, zal ik dan ook gewoon bijna elke dag doorrijden :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijnes staat wel onder een ademende hoes. Ademend van zichzelf en niet 100 % volledig intact meer :+

Evt. vocht onder/op de motor zelf verdampt wel doordat de motor 260 kg aan opgewarmd staal is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

HTT-Thalan schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:54:
[...]

Volgens mij duw je zo'n ding ook gewoon aan als de batterij plat staat :P.
Laatst ging de startschakelaar van mn Monster 1200 kaduuk, en die kan je ook aan duwen al steppend :+

Wel jammer dat ik al een defect had na 4 maanden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

CodeCaster schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:09:
Ik moet mijn motor met pijn in het hart zien wegregenen, onder z'n plastic hoes blijft 'ie vochtig. Komend voorjaar wil ik nu écht mijn achtertuin gaan aanpakken: bredere poort erin en een overkapping maken. Voor die tijd sleep ik 'm wel met wat hulp de achtertuin in, dan staat 'ie in ieder geval niet aan de straat.
Tot die tijd wellicht een Verheul motorhoes overwegen: ademen goed en zijn aan de bovenzijde waterdicht. Zo blijft je brommer wél droog, maar kan het vocht gewoon weg. Ook moet je zorgen dat je hoes aan de onderkant niet op de grond hangt, maar lekker wapperen kan: vocht kan zo niet opkruipen en het er onder verzamelde vocht tocht lekker weg. Zijn helaas geen goedkope hoezen, maar vind het voor een prijzige motor een investering om m beter te houden.

Oude Fazertje staat onder een Gamma hoes, maar als ik eens een passende Verheul hoes tweedehands tegen kom :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

CodeCaster schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:09:
Kan je niet zo'n motortent gebruiken? Een soort cocon die je daarna gewoon kan opvouwen. Of zo'n tarpazeil voor op de camping er boven spannen. Je kan natuurlijk ook een partytent neerzetten alleen is dat nogal lelijk :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Het ziet er naar uit dat het frame + kenteken van de Sloop-Alp ook een huisje gaat krijgen bij iemand voor een restauratieproject *O*. Ik heb nu alleen nog de vering liggen en twee dozen losse aanbouwdelen waar niet zo gek veel waardevols meer in zit.

Heeft me geen windeieren gelegd, die slopert. Ik denk dat ik er al met al een 700 tot 800 euro uit gehaald heb, niet gek voor 280 euro aanschaf, 30 euro voor een karretje en nog eens dat voor het overschrijven en schorsen.

Er staat er momenteel weer eentje te koop, maar de verkoper reageert nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 22:16
Ik dacht dat je dat ding ging restaureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:50
FastFred schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:35:
Ik dacht dat je dat ding ging restaureren?
HTT-Thalan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 07:47:
Het ziet er naar uit dat het frame + kenteken van de Sloop-Alp ook een huisje gaat krijgen bij iemand voor een restauratieproject *O*.
lekker uitbesteden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ja, maar dat ging HTT toch zelf doen zodat ie op die motor kon rijden terwijl z'n andere Alp opgeknapt werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

FastFred schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:46:
Ja, maar dat ging HTT toch zelf doen zodat ie op die motor kon rijden terwijl z'n andere Alp opgeknapt werd?
Alleen als hij financieel haalbaar te redden was. En dat was hij (in mijn beleving) niet. Ik heb er nu wat centen op verdiend en dat is nooit verkeerd natuurlijk. Ik hou nog steeds mijn ogen open voor een leuk restauratieproject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Tot bleek dat het ding rotter was dan aan de buitenkant te zien was ;)
HTT-Thalan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:00:
[...]

Alleen als hij financieel haalbaar te redden was. En dat was hij (in mijn beleving) niet. Ik heb er nu wat centen op verdiend en dat is nooit verkeerd natuurlijk. Ik hou nog steeds mijn ogen open voor een leuk restauratieproject.
Scheelt dat je budget nu uitgebreid is, kun je iets luxer zoeken :+

[ Voor 75% gewijzigd door lolgast op 14-11-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
HTT-Thalan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:00:
[...]

Even nieuwsgierig (en om het in verhouding te zetten), je hebt 800 euro 'winst'. Hoeveel uur ben je eraan kwijt geweest? :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
DragonSlayer666 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:03:
[...]

Even nieuwsgierig (en om het in verhouding te zetten), je hebt 800 euro 'winst'. Hoeveel uur ben je eraan kwijt geweest? :+
Denk dat je ook de vraag er moet bij stellen: "Hoeveel heeft @HTT-Thalan bijgeleerd door dit project?" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Restaureren moet je ook niet voor het geld gaan doen. :+
Vanmorgen nog even lekker aan het schuiven geweest. Dacht even buitenom een auto in te halen maar daar zat toch wat minder grip dan ik had verwacht. Gelukkig de gepoetste kant boven weten te houden :)

Ik moet ook nog een fatsoenlijke schuur hebben voor de motor. Bij mijn ouders stond hij altijd in een verwarmde garage :z Helaas heb ik bij mijn eigen huis alleen maar een vochtig schuurtje. Misschien maar gewoon in de woonkamer parkeren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik heb juist laatst een verrijdbaar schuurtje gebouwd zodat die van mij niet altijd in de (verwarmde) garage hoeft te staan.. Nu alleen nog even de achtertuin aanpassen zodat er ruimte is en ik via het voetpad met de motor in de tuin kan komen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Restaureren kost veel tijd, maar ik heb niks gerestaureerd. Het is een schatting natuurlijk, maar ik gok dat ik er 2 tot 3 volle werkdagen (8 tot 10 uur) aan kwijt ben geweest. Dat is inclusief ophalen, overschrijven, uit elkaar trekken en de onderdelen verkopen.

Wat ik bijgeleerd heb:

- wat komt er bij slopen kijken (vloeistoffen, soorten gereedschap, hoe krijg je los wat niet meer los wil)
- hoe steekt een transalp in elkaar, hoe is de gewichtsverdeling, waar zit elk onderdeel

Het budget is inderdaad uitgebreid, maar dat betekent niet persé dat ik een (veel) duurder restauratieproject hoef te kopen. De winst, los van het geld, is dat ik mijn eigen motor beter begrijp en steeds meer klussen gewoon zelf uitvoer. Ik zit niet op een schopstoel, ik wacht gewoon totdat ik tegen een buitenkansje aanloop. Ondertussen is een deel van de winst in verbeteringen van mijn eigen Alpje gegaan: Nieuw zadelleer, navi houdertje enzo :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
Hoi allen,

Ik heb periodes gehad dat ik hier meelas en af en toe een reactie poste. Wil nu toch wat actiever gaan meepraten, reden is dat ik hoogst waarschijnlijk met enkele maanden een motor zal aanschaffen. Gebruik hiervan zal woon/werk zijn (heel het jaar door) en plezier ritjes. Voorheen had ik heel erg veel interesse in een naked (Triumph triples trokken mij zeer aan, maar ook de bonneville), maar met het beoogde gebruik ben ik nu ook aan het verdiepen in de Tiger (800) series. Hopelijk leer ik hier van de tips van de meer ervaren rijders het één en ander d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
@GMacD

Allroad zou ik alleen rijden als je daadwerkelijk allroad nodig hebt. Anders zou ik eerder voor een comfortabele tourmotor of een sportieve naked gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:04:
@GMacD

Allroad zou ik alleen rijden als je daadwerkelijk allroad nodig hebt. Anders zou ik eerder voor een comfortabele tourmotor of een sportieve naked gaan.
Ik dacht dan vanwege de zithouding het het scherm(pje) de Tiger aardig geschikt zou zijn als woon/werk fiets. dacht dat de XCx versie meer offroad georiënteerd was dan de XR (waar ik interesse in zou hebben). Heb er zelf nog niet op gereden, zou dat sowieso eerst nog afwachten of het echt wat is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
GMacD schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:08:
[...]

Ik dacht dan vanwege de zithouding het het scherm(pje) de Tiger aardig geschikt zou zijn als woon/werk fiets. dacht dat de XCx versie meer offroad georiënteerd was dan de XR (waar ik interesse in zou hebben). Heb er zelf nog niet op gereden, zou dat sowieso eerst nog afwachten of het echt wat is voor mij.
Ik heb allroad, tour en naked in bezit gehad en voor woon-werk gaat er niets boven een tourmotor met een groot comfortabel zadel, een volle kuip, een hoog scherm, handvatverwarming en handkappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 21:22
@GMacD Allereerst welkom natuurlijk! Ook al lees je al even mee blijkbaar :)

Het ligt eraan wat voor woon-werk route je hebt. Voor mij bijvoorbeeld is mijn werk heel makkelijk binnendoor te bereiken en moet ik een stuk door de stad. Dan is een naked bike meer dan voldoende en dan heb je ook nog eens plezier met naar je werk rijden. Ook het manoeuvreren tussen de auto's door gaat makkelijker op een naked bike, dan op een allroad.

Máár als je graag een relaxte zithouding wilt, wat windbeschermin en dergelijke, dan is een Tracer 700/900 misschien wel iets voor je? Heeft een redelijke rechtop zit, schermpie, niet mega lomp zoals een BMW GS en kunt er ook prima recreatief mee rondrijden. (geldt ook voor de Versys 650/1000 natuurlijk).

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
Ik woon zelf in Amersfoort en werk in Lieren/Apeldoorn Zuid. De route erheen op de snel weg is prima te doen in een half uurtje, zowel in de ochtend als eind van de dag wanneer ik naar huis ga. Alleen rond de afslag A30 (Barneveld) kan het soms een zooitje zijn. Qua comfort denk ik ook echt dat een 'echte' toermotor het van alles zal winnen, maar ik wil iets kopen wat ik ook leuk zal vinden om privé te rijden. Lekker bochtenwerk op de binnendoor weggetjes als het betere weer straks tevoorschijn komt, vind ik heerlijk!

Dank @Leviathius !
Tracer ziet er ook leuk uit, maar voor het oog van deze leek, lijkt zo op het eerste blik ook een beetje op de Tiger. Ik ga er straks in de pauze wel wat meer over opzoeken. Heb een collega trainer bij de sportvereniging die een GS1200 rijdt, wat een grote dingen zijn dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

GMacD schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:20:
Ik woon zelf in Amersfoort en werk in Lieren/Apeldoorn Zuid. De route erheen op de snel weg is prima te doen in een half uurtje, zowel in de ochtend als eind van de dag wanneer ik naar huis ga. Alleen rond de afslag A30 (Barneveld) kan het soms een zooitje zijn. Qua comfort denk ik ook echt dat een 'echte' toermotor het van alles zal winnen, maar ik wil iets kopen wat ik ook leuk zal vinden om privé te rijden. Lekker bochtenwerk op de binnendoor weggetjes als het betere weer straks tevoorschijn komt, vind ik heerlijk!

Dank @Leviathius !
Tracer ziet er ook leuk uit, maar voor het oog van deze leek, lijkt zo op het eerste blik ook een beetje op de Tiger. Ik ga er straks in de pauze wel wat meer over opzoeken. Heb een collega trainer bij de sportvereniging die een GS1200 rijdt, wat een grote dingen zijn dat!
Soms kun je een bochtenkoning vinden in een motor waar je het in eerste instantie niet van gedacht had, dus als je de kans hebt wat dingen proef te rijden kunnen sommige motoren je nog wel verrassen! De zit is een ander dingetje, elke motor heeft zijn eigen specifieke houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
@GMacD Daarom noemde ik hem ook omdat hij redelijk vergelijkbaar is met de Tiger, maar dan 100% gefocust op asfalt. Dus niet echt een allroad te noemen. En de Yamaha is waarschijnlijk goedkoper in onderhoud dan de Triumph. Is ook niet onbelangrijk voor wanneer je woon-werk gaat doen op een motor.

Laat niet weg dat het specialer is om op een Triumph Tiger te rijden dan op een wat meer 'gewone' Yamaha. :9

[ Voor 15% gewijzigd door Leviathius op 14-11-2017 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GMacD
d:)b Allemaal goeie punten en tips waar ik zeker iets mee kan en ga doen. Dank hiervoor. Heb mij zelf deze week ook voorgenomen om een overzicht te maken van de gemiddelde/geschatte kosten per maand/jaar, maar kijk er naar uit om de research te doen, proef te rijden en straks zelf een motor te hebben staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
GMacD schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:31:
d:)b Allemaal goeie punten en tips waar ik zeker iets mee kan en ga doen. Dank hiervoor. Heb mij zelf deze week ook voorgenomen om een overzicht te maken van de gemiddelde/geschatte kosten per maand/jaar, maar kijk er naar uit om de research te doen, proef te rijden en straks zelf een motor te hebben staan
Uiteindelijk moet jij er zelf op rijden dus ga vooral lekker proef rijden. Misschien vind je de Tiger Xcx fijner als de XR, dat kan niemand hier voor jou bepalen. En wat boeit t overigens of het 1 meer offroad gericht is als het ander? Zolang je er normale straat brandjes op hebt zitten is het net zo goed een tourfiets, daar hoef je geen GS voor te kopen. Als ik in de toekomst een huis met tuin heb wil ik ook de Xcx hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GMacD schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:08:
[...]

Ik denk dat je daar best eens gelijk in kan hebben.. testrit is wat je uitslag kan geven..

Ander ding waar je op moet letten is tank-range.. niet zo zeer verbruik, maar hoe vaak moet je tanken.. als je woon-werk doet word dat namelijk op den duur irritant..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

ToolkiT schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:53:
[...]

Ik denk dat je daar best eens gelijk in kan hebben.. testrit is wat je uitslag kan geven..

Ander ding waar je op moet letten is tank-range.. niet zo zeer verbruik, maar hoe vaak moet je tanken.. als je woon-werk doet word dat namelijk op den duur irritant..
Klein detail, met net niet lopen kan ik met echt rustig aan rijden een 270km halen. :+ Zeg maar veilig 250km met gewoon verkeer. Oftewel iedere 3 dagen tanken. :+

De big smile, zoals vanochtend, maakt wel een hoop goed :Y

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 14-11-2017 11:55 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:55:
[...]

Klein detail, met net niet lopen kan ik met echt rustig aan rijden een 270km halen. :+ Zeg maar veilig 250km met gewoon verkeer. Oftewel iedere 3 dagen tanken. :+

De big smile, zoals vanochtend, maakt wel een hoop goed :Y
Hangt er natuurlijk vanaf hoever je woon-Werk en range is.. ik reed vroeger 100KM enkele reis en had een range van net meer dan 200KM, dan sta je bijna dagelijks bij de tank.. en ga je telkens verder de grens zoeken.. tot je op de M25 (de drukste snelweg van de UK) met een lege tank komt.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Dat valt nog mee, Ik red net 200km op 1 tank en kan dus niet eens 2x op en neer naar werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

darkkingll schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:58:
Dat valt nog mee, Ik red net 200km op 1 tank en kan dus niet eens 2x op en neer naar werk
Eh, ik ook niet hoor.. 100 heen en 100 terug en de tank is zo goed als leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Mjah, ik hoef dan maar 60km enkele reis, dus dat scheelt alweer.
Wel allemaal N-weg, dus ik doe er alsnog bijna een uur over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 12:57
Ik rijd 50 km per dag woon-werk verkeer en met een 23 liter tank kom ik wel 325 km ver :)
Misschien nog wel verder maar dat heb ik nog niet geprobeerd :P

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Maximaal bereik op de Transalp is ~400km met rustig rijden (max 105km/u).
Ga ik rondjes rijden in de stad (boodschapjes, spielerij in het bos) word dat gerust ~200km.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik vind 'm gaaf! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Hier iets van 30 - 50 km heen en terug (afhankelijk van welk kantoor). Als ik een beetje rustig rijd en heel de tijd in een te hoge versnelling rijd haal ik in de zomer gemakkelijk de 300km. In de winter lijk ik max iets van 270km te halen voordat de indicator begint te knipperen.

Maar zelfs als die begint te knipperen zit er nog steeds 5L in van een tank van 20L. In theory zou ik dus nog een end kunnen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:48

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:04:
@GMacD

Pfff alsof mijn allroad Kawasaki Versys 1000 geen comfortabele tour motor is, think again. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/s1ivqp.jpg

Excuses voor het ontbreken van de zijkoffers, die laat ik meestal thuis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
Die is idd ook erg tof! Zijn er nog Indian dealers in NL eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Niet online
Winkiller schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:47:
[...]

Pfff alsof mijn allroad Kawasaki Versys 1000 geen comfortabele tour motor is, think again. ;)

[afbeelding]

Ik rij op mijn F650GS met klein windscherm soms weken lang acht uur per dag. Gaat prima. Maar dat is met 60km/h in een warm zonnig land. Met 130km/h woon-werk in het Nederlandse klimaat is deze motor een hel om te rijden, doe mij maar een K1200RS of een R1200RT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Had hem ook voorbij zien komen inderdaad! De kans wordt steeds reëeler dat Indian met een meer non-cruiser achtige motor gaat komen 8)

@GMacD Jazeker, in Alphen a/d Rijn zit er nog een. http://indiandejongalphen.nl/ en in Venlo ook http://www.hdservice.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:02:
[...]

Ik rij op mijn F650GS met klein windscherm soms weken lang acht uur per dag. Gaat prima. Maar dat is met 60km/h in een warm zonnig land. Met 130km/h woon-werk in het Nederlandse klimaat is deze motor een hel om te rijden, doe mij maar een K1200RS of een R1200RT.
Ach voor ieder is er wat, voor mij geen GS modellen van BMW, het ging toch om het type All Road.
Mijn Kawasaki Versys 1000 is in het boekje een All Road maar eigenlijk meer een sportieve tour motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik vind het niks :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn quote laat het al zien, dat heb ik nu met tupperware motoren >:) :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2017 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:17:
[...]

Dat heb ik nu met tupperware motoren >:) :P
Ik niet met alle nakeds en/of customs, maar deze kan me niet bekoren.

Vind het altijd maar bijzonder om een complete tak per definitie af te schrijven. Alsof er bij ál die merken die ze maken geen enkele is die je wel in je schuur zou willen hebben. Kan het me haast niet voorstellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
mja als je hier nu de nieuwe Z900RS van Team Green naast zet... ik zou 't wel weten... (de Kawa) O+ O+ O+

[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 14-11-2017 15:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Dryhte schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:32:
mja als je hier nu de nieuwe Z900RS van Team Green naast zet... ik zou 't wel weten... (de Kawa)
Afbeeldingslocatie: https://www.oliepeil.nl/images/stories/2017/2018_Kawasaki_Z900RS/2018_Kawasaki_Z900RS.jpg

:Y zeker weten. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:32:
mja als je hier nu de nieuwe Z900RS van Team Green naast zet... ik zou 't wel weten... (de Kawa)
Ik zou het ook wel weten: alletwee! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Die Z900RS is gewoon dik O+

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 14-11-2017 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Als ik dit jaar niet mijn Versys had gekocht was de kans groot dat ik ook voor de Z900RS was gegaan.
Ik kom tenslotte af van een Naked Suzuki GSF Bandit 1250, had een mooie follow up kunnen zijn.
Gelukkig ben ik nog steeds erg tevreden over mijn Versys, werkelijk een hele fijne allround motorfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
^^^^

Mee eensch! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:09

Bommes

Capo del formaggio

ToolkiT schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:53:
[...]

45km enkele reis, elke 3 dag tanken lampje ging dan na de enkele reis aan.
Maar ik denk dat er nog genoeg in zat om het toch te halen maar ik heb het nooit geprobeerd.
Meestal zo net voor de 250km dus aan het bijvullen.

Maar goed ik ben Sjaak af haak, geen motor meer gereden sinds ik de werk 4 wieler heb gekregen.
Fazertje staat onder zijn afdakje in de tuin en de Vespa binnen in de schuur.
Misschien toch maar de Fazer in de verkoop doen binnen kort.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
GMacD schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:02:
[...]

Die is idd ook erg tof! Zijn er nog Indian dealers in NL eigenlijk?
http://www.indianmotorcyclebenelux.com/dealers

Volgende week even in venlo binnen wippen. Plan is om volgend jaar 2/3 weken in Amerika rond te touren en de motoren waar ik keuze uit heb zijn zijn oa een Indian Scout Sixty / HD 883 en heb de verhuurder gevraagd of ie geen Bonneville T100 (of opvolger) in het pakket had zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Bommes schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:52:
[...]
Misschien toch maar de Fazer in de verkoop doen binnen kort.
:N beter die Vespa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ggrrrr vandaag met motor wassen zag ik niet dat de side stand ingeklapt was bij verplaatsen.. Boem, daar lag hij :(
Schakel pook en koooeling verbogen, maar crash bungs hebben de ergste klap opgevangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Ik geloof niet dat Bommes zonder Vespa kan.

@Bommes Op de Fazer kan je zonder problemen 300 km rijden voor dat je moet tanken. Er gaat 20 liter in, dus zelf met een heel soepele rechterpols moet je dat redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Frans92 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:13:
[...]

Ik geloof niet dat Bommes zonder Vespa kan.

@Bommes Op de Fazer kan je zonder problemen 300 km rijden voor dat je moet tanken. Er gaat 20 liter in, dus zelf met een heel soepele rechterpols moet je dat redden.
Ja, jij hebt MY 2000, die van mij maar 18 liter! Maar ook daarmee red ik de 310km :Y.
Ben ook jaloers op het klokje wat jij wél hebt, vooral zo rond 19:00 op de A4: mag ik nou al 130? Blijf die tijdsgebonden maximum snelheden maar raar vinden :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:16
Winkiller schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:47:
[...]

[afbeelding]

Ik zie de versys niet al allround, ik weet niet of ik je hiermee aanval maar het is gewoon een toerfiets. Ik zie eigenlijk die gs1200 al amper meer als allroad.

Ik denk dat we voor de versys maar de titel allround moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

noes schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:59:
[...]

Ja, jij hebt MY 2000, die van mij maar 18 liter! Maar ook daarmee red ik de 310km :Y.
Ben ook jaloers op het klokje wat jij wél hebt, vooral zo rond 19:00 op de A4: mag ik nou al 130? Blijf die tijdsgebonden maximum snelheden maar raar vinden :N
Dat wist ik echt niet, dacht dat alle Fazers met de rechte koplampen wel hetzelfde zouden zijn. Heb ik toch de Fazer-pro versie :P
Ik gebruik het klokje eigenlijk zelden, volgens mij staat ie zelfs nog op zomertijd :9

Ben er laatst wel achter gekomen dat een GSX-R sneller is dan mijn Fazer. In de tweede versnelling kwam hij me met een (lichte) wheelie voorbij ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Nee, vooral MY2000 heeft best wat wijzigingen: denk ook aan de voorvorkveervoorspanning (:+) die jij wel kiezen kan, de iets nettere passagiershandgreep (de oudere Fazers hebben een zwarte stalen buis), verlaagde uitlaat + passagiersvoetsteunen, en ik lees dat de koppeling net anders is zodat de eerste versnelling soepeler pakt. Dat laatste mag ook wel, die van mij doet altijd zo'n lekkere KLAK. Ach, bij het schakelen is dat mijn indicatie dat ik er één teveel terug ben gegaan als ik nog vaart heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

noes schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:11:
Nee, vooral MY2000 heeft best wat wijzigingen: denk ook aan de voorvorkveervoorspanning (:+) die jij wel kiezen kan, de iets nettere passagiershandgreep (de oudere Fazers hebben een zwarte stalen buis), verlaagde uitlaat + passagiersvoetsteunen, en ik lees dat de koppeling net anders is zodat de eerste versnelling soepeler pakt. Dat laatste mag ook wel, die van mij doet altijd zo'n lekkere KLAK. Ach, bij het schakelen is dat mijn indicatie dat ik er één teveel terug ben gegaan als ik nog vaart heb.
Jij bent goed in Scrabble zeg :o voorvorkveervoorspanning _/-\o_

Die handgreep is inderdaad best netjes, alleen is die bij mij niet te gebruiken, vanwege de koffer.
Als ik naar de 1 schakel, hoor ik ook een KLAK. Wel prettig inderdaad.

De verschillen die je opnoemt zijn echt van die dingen die net niet lekker uitgedacht waren bij het eerste model. Goed dat dat aangepast is bij de mijne :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

noes schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:59:
[...]

Mét een klokje rijden is ook niet altijd even fijn hoor. Ik zet mijn klokken altijd iets vooruit zodat ik altijd op tijd op een afspraak kom, maar ik weet dus nooit hoe hard ik door een TC mag :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tdw schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:33:
[...]

Mét een klokje rijden is ook niet altijd even fijn hoor. Ik zet mijn klokken altijd iets vooruit zodat ik altijd op tijd op een afspraak kom, maar ik weet dus nooit hoe hard ik door een TC mag :+
Ik vraag me heel vaak af of die extra brede redresseerstrook op de A2 nou óók in de gaten gehouden word of, wat dat aangaat, elke redresseerstrook. Die op de A2 is uiteraard breed genoeg voor een auto (of een vrachtwagen) maar op een gewone snelweg kun je er met de motor ook wel langs. Zou de software ook een kenteken scannen en herkennen als je onder een camera door rijd terwijl er een auto met een eigen kenteken midden in beeld is en jij slechts op het randje in beeld bent?

Dit is uiteraard totaal onwenselijk en niet toegestaan (dus ik doe het niet) maar ik vraag het me wél af. Je moet toch wát, als je stilstaat en niet met je telefoon zit te spelen (zoals half filerijdend nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:42

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:08:
[...]

Ik vraag me heel vaak af of die extra brede redresseerstrook op de A2 nou óók in de gaten gehouden word of, wat dat aangaat, elke redresseerstrook. Die op de A2 is uiteraard breed genoeg voor een auto (of een vrachtwagen) maar op een gewone snelweg kun je er met de motor ook wel langs. Zou de software ook een kenteken scannen en herkennen als je onder een camera door rijd terwijl er een auto met een eigen kenteken midden in beeld is en jij slechts op het randje in beeld bent?

Dit is uiteraard totaal onwenselijk en niet toegestaan (dus ik doe het niet) maar ik vraag het me wél af. Je moet toch wát, als je stilstaat en niet met je telefoon zit te spelen (zoals half filerijdend nederland).
Volgens mij hangt er op dat brede stuk A2 een 6e camera boven die redresseerstrook.

Vergelijkbaar daarmee, ik vraag me af wat er gebeurt als je bij het begin van een TC tussen 2 auto's door rijdt. Op de A12 bij Utrecht heb ik best vaak dat het begint met een restje file, maar de rest van het stuk trajectcontrole rijdt normaal door. Lijkt me niet dat die camera's 2 kentekens tegelijk kunnen oppikken :P

Edit: even op streetview gekeken, er hangen zelfs 7 camera's op de A2. 5 boven de rijbanen, eentje boven de vluchtstrook en eentje boven de redresseerstrook:

Camera's A2

[ Voor 12% gewijzigd door Chakotay op 15-11-2017 10:26 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:26:
[...]
Vind het altijd maar bijzonder om een complete tak per definitie af te schrijven. Alsof er bij ál die merken die ze maken geen enkele is die je wel in je schuur zou willen hebben. Kan het me haast niet voorstellen..
Toch is het zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

tdw schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:33:
[...]

Ehhhhh of je zet je klokje goed en je leert jezelf die X mins eerder weg te gaan? :+

In de woonkamer stond onze klok ook een beetje voor (die loopt blijkbaar wat sneller dan dat ie hoort). Het resultaat bij mij is dat ik bij die klok altijd denk "ohhh die loopt toch zo ver voor, ik heb nog wel ff". Uiteindelijke effect is dus 0.

[ Voor 23% gewijzigd door noes op 15-11-2017 10:36 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.