Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.315 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
steveman schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:53:
Hmm 90pk, 68Nm... had vooral meer koppel verwacht.
Valt best mee toch tegenover de hoeveelheid pk's. ? De nieuwste Panigale V4 heeft 214pk met 124Nm. Vind dat koppel ook best weinig voor de hoeveelheid pk's,

De KTM blijft natuurlijk een paralleltwin en geen vtwin. Volgens mij scheelt dat flink in het koppel.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 07-11-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik krijg bijna nooit boetes, als ik die al krijg is dat een suf geval en 5 km/u te hard ofzo. Maar dit spant de kroon.

Vooropgesteld: Helemaal eigen verantwoordelijkheid natuurlijk.

Vandaag heb ik een brief van 't CJIB ontvangen waarin staat dat ik ze moet bellen omdat ik veel te hard (VMAX+50 na correctie) heb gereden. Een snelheid die volgens mij niet klopt. Daarvoor moet ik telefonisch voorkomen. Direct maar een advocaat gebeld wat ik daar nu weer mee moet. Blijkbaar kan ik dit telefonisch tactisch toegeven en ±800 euro betalen. Dat levert 2 maanden rijontzegging op. Of ik kan beargumenteren dat ik mijn motor nodig heb voor werk. Dan gaat de boete naar ±1000 euro en kan ik blijven rijden.

Maar de gemeten snelheid rij ik nooit :/

Nu heb ik best een snelle motor, maar ik rij met een grote topkoffer achterop die tot 110 km/u gebruikt kan worden (volgens de instructies). Ik rij daar altijd voorzichtig mee omdat daar ook mijn laptop inzit...

Hoe komen ze bij deze snelheid van VMAX+50, na correctie? Ze hebben geen flitsers staan op de A10 waar het is geconstateerd. Is dat een mobiele post geweest? Een onopvallende auto? Moet ik dan niet om beelden of bewijs vragen?

En dit is twee weken geleden. Als ik ondertussen op diezelfde route vaker een boete heb gekregen krijg ik dat de komende 2 weken nog op mijn dak?

Eerlijk is eerlijk, ik hou van doorrijden, meestal wordt dat VMAX+10 of iets sneller als ik inhaal of invoeg. Maar de gemeten snelheid... echt niet :(

Als ik dat heb gedaan, soit, my bad, betaal graag de boete of boetes. Rijontzegging of cursus: prima.

Maar waarom moet daar 2 tot 3 weken tussen zitten? Zodra ze mijn kenteken weten, weten ze toch ook de eigenaar van het voertuig, en mijn BSN, en kunnen ze een bericht sturen naar mijn DigID berichtenbox? Ik wil graag verantwoordelijkheid nemen, maar ik weet de komende weken dus nog niet waar ik aan toe ben...

Misschien toch maar de motor verkopen als dit toch waar is, want dan heb ik het zelf niet eens doorgehad ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:47

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:59:
[...]

Valt best mee toch tegenover de hoeveelheid pk's. ? De nieuwste Panigale V4 heeft 214pk met 124Nm. Vind dat koppel ook best weinig voor de hoeveelheid pk's,

De KTM blijft natuurlijk een paralleltwin en geen vtwin. Volgens mij scheelt dat flink in het koppel.
Nou, neem een BMW F800r: 87pk, 86Nm.

Daar duiken ze toch even flink onder.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
steveman schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:07:
[...]

Nou, neem een BMW F800r: 87pk, 86Nm.

Daar duiken ze toch even flink onder.
Dat is inderdaad wel een flink verschil bij dezelfde hoeveelheid cc's. Heb trouwens geen idee hoe fabrikanten dit kunnen bepalen of afstellen. Heeft dat met de compressie te maken misschien ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:09:
[...]

Dat is inderdaad wel een flink verschil bij dezelfde hoeveelheid cc's. Heb trouwens geen idee hoe fabrikanten dit kunnen bepalen of afstellen. Heeft dat met de compressie te maken misschien ?
Zat even te zoeken... Zie ik bij de mensen zelf staan:
Built for torque, this liquid cooled 8 valve unit delivers 86 Nm at 8000 rpm, almost immediately followed by a roaring 105 hp finale. Meanwhile, an advanced ride-by-wire system guarantees great refinement as well as low fuel consumption and emission figures.
Hmm... More like it :9

Gevalletje 68 --> 86, lompe typo op nieuwsmotor dus :+

WTF, nu staat er 86... Ik weet zeker dat er 68 stond! Weet je, ik ga wel naar bed :z

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 07-11-2017 22:19 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
steveman schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:53:
Hmm 90pk, 68Nm... had vooral meer koppel verwacht.
[...]

Het is 105 pk en 86 Nm. Was een typefoutje dus. ;)

Nog even een trailer voor de sensatie 8)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Blue-eagle schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:00:
Ik krijg bijna nooit boetes, als ik die al krijg is dat een suf geval en 5 km/u te hard ofzo. Maar dit spant de kroon.

Vandaag heb ik een brief van 't CJIB ontvangen waarin staat dat ik ze moet bellen omdat ik veel te hard (VMAX+50 na correctie) heb gereden. Een snelheid die volgens mij niet klopt. Daarvoor moet ik telefonisch voorkomen. Direct maar een advocaat gebeld wat ik daar nu weer mee moet. Blijkbaar kan ik dit telefonisch tactisch toegeven en ±800 euro betalen. Dat levert 2 maanden rijontzegging op. Of ik kan beargumenteren dat ik mijn motor nodig heb voor werk. Dan gaat de boete naar ±1000 euro en kan ik blijven rijden.

Nu heb ik best een snelle motor, maar ik rij met een grote topkoffer achterop die tot 110 km/u gebruikt kan worden (volgens de instructies). Ik rij daar altijd voorzichtig mee omdat daar ook mijn laptop inzit...

Hoe komen ze bij deze snelheid van VMAX+50, na correctie? Ze hebben geen flitsers staan op de A10 waar het is geconstateerd. Is dat een mobiele post geweest? Een onopvallende auto? Moet ik dan niet om beelden of bewijs vragen?

En dit is twee weken geleden. Als ik ondertussen op diezelfde route vaker een boete heb gekregen krijg ik dat de komende 2 weken nog op mijn dak?

Eerlijk is eerlijk, ik hou van doorrijden, meestal wordt dat VMAX+10 of iets sneller als ik inhaal of invoeg. Maar de gemeten snelheid... echt niet :(

Als ik dat heb gedaan, soit, my bad, betaal graag de boete of boetes. Rijontzegging of cursus: prima.

Maar waarom moet daar 2 tot 3 weken tussen zitten? Zodra ze mijn kenteken weten, weten ze toch ook de eigenaar van het voertuig, en mijn BSN, en kunnen ze een bericht sturen naar mijn DigID berichtenbox? Ik wil graag verantwoordelijkheid nemen, maar ik weet de komende weken dus nog niet waar ik aan toe ben...

Misschien toch maar de motor verkopen als dit toch waar is, want dan heb ik het zelf niet eens doorgehad ;(
Je kan bewijsmateriaal opvragen toch? Tenminste, dat dacht ik wel.

Of is het misschien een scam? Was een tijdje terug toch ook sprake van?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:31
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Eerst maar eens CJIB bellen.

En, als je zeker weet dat je niet VMAX+50 hebt gereden: what about no? Laat maar voorkomen...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Klopt het rekeningnummer met die van het daadwerkelijke cjib?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
steveman schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:14:
[...]
Zat even te zoeken... Zie ik bij de mensen zelf staan:
[...]
Hmm... More like it :9

Gevalletje 68 --> 86, lompe typo op nieuwsmotor dus :+

WTF, nu staat er 86... Ik weet zeker dat er 68 stond! Weet je, ik ga wel naar bed :z
Soms moet je even een foutje van een collega rechtzetten.. :+ :+ :+

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 23:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Op https://www.cjib.nl/ kun je met Digid inloggen en zou je informatie over je overtreding moeten kunnen vinden.

Ik kon daar fijn mijn boetes van 5 en 10km/u te hard vinden en met Ideal betalen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Grubeater schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:43:
[...]

Op https://www.cjib.nl/ kun je met Digid inloggen en zou je informatie over je overtreding moeten kunnen vinden.

Ik kon daar fijn mijn boetes van 5 en 10km/u te hard vinden en met Ideal betalen.
Daar staat niets bij, maar daar staan alleen boetes. Niet de voorstellen.

Maar als ik vandaag ben geflitst, komt daar dan vandaag ook een bericht te staan of duurt dat ook 2 tot 3 weken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Bel ze anders morgen, dan weet je denk ik meer:
https://www.cjib.nl/nieuw...nooit-een-boete-aanmaning

Kan je meteen eventueel bewijs opvragen :)

Nieuwe verkeersboete:
Afbeeldingslocatie: https://www.cjib.nl/sites/default/files/2017.09.25_nieuwe_beschikking.png

/edit: Lol @Raym09 , die had ik niet gezien :P Ook maar van de CJIBsite gehaald :+

[ Voor 36% gewijzigd door Vrijdag op 07-11-2017 23:23 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:34
Vrijdag schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:25:
Ik weet niet, maar ik heb toch niet zoveel met KTM. Die hierboven ziet er mi eigenlijk uit als een dertien in dozijn SM. Maar dan met een "aparte" koplampunit.
De 790 Superduke doet me ook niks.
Die ADV ziet er uit als een SM?
Ik ben benieuwd wat jij onder SM verstaat, want dan heb je het over lichte enduro/mx fietsen met gladde bandjes en keer max 450cc ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:57

A13X

Dude

2009 is toch al even geleden hoor :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 23:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Raym09 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 23:22:
[...]

2009 is toch al even geleden hoor :+
En toch is het pas 11 juli 2017 veranderd: https://www.cjib.nl/nieuw...erlijk-voor-verkeersboete :9

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 23:16:
[...]

Die ADV ziet er uit als een SM?
Ik ben benieuwd wat jij onder SM verstaat, want dan heb je het over lichte enduro/mx fietsen met gladde bandjes en keer max 450cc ofzo.
Ik bedoel deze die @Leviathius postte:
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/4bea40800028a60f7ead1158f32c5969f75f8b86/?url=http%3A%2F%2Fwww.visordown.com%2Fsites%2Fdefault%2Ffiles%2Fstyles%2Flarge%2Fpublic%2FKTM%2520790%2520ADVENTURE%2520R%2520Prototype_04.jpg%3Fitok%3DyBFMi49H

Is wat mij betreft zeg maar deze maar dan andere kleuren:

Afbeeldingslocatie: http://moto.zombdrive.com/images/yamaha-xt-660-x-supermotard-5.jpg

Het is niet echt mijn type motor zegmaar en ik vind ze allemaal op elkaar lijken :P

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 07-11-2017 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 23:12:
Bel ze anders morgen, dan weet je denk ik meer:
https://www.cjib.nl/nieuw...nooit-een-boete-aanmaning

Kan je meteen eventueel bewijs opvragen :)
Als ik bel dan gaat dat direct om een telefonisch verhoor. Ik weet niet of ik daar bewijs kan opvragen. Dit is ook mijn eerste keer :o

Maar ik snap d'r echt niks van. Ik rij als enige die motor, dus dat moet ik wel zijn geweest, maar zo snel? ;( Dan moet ik tijdens een inhaalactie het gas hebben opengetrokken, dan schiet die 180pk moeiteloos naar 150+...

Ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen zeg. Wat gebeurt er als ik niet bel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 16:58
Je komt nu met allemaal vragen waar wij geen antwoord op hebben. Je gaat allemaal antwoorden krijgen die zowel goed als fout zijn. Gewoon bellen en vragen naar informatie en als ze een verhoor willen afnemen dan weiger je dit. Je wilt natuurlijk eerst weten waar het over gaat voor je verhoort wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:36

Secsytime

Automagisch

caesar1000 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 22:19:
[...]

[...]

Het is 105 pk en 86 Nm. Was een typefoutje dus. ;)

Nog even een trailer voor de sensatie 8)

[video]
Vind hem erg tegenvallen.. de prijs moet wel heel goed zijn, anders kun je beter een 1290 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

@Blue-eagle je hebt recht om jezelf te kunnen verdedigen en om dat te kunnen moet je informatie hebben. Het lijkt me normaal dat je over de gewenste informatie beschikt en begrijpt hoe het proces werkt. Dat zou je gewoon bij het CJIB kunnen navragen. Krijg je direct de officier van justitie aan de lijn gewoon je verzoek herhalen en daarna het gesprek afkappen. Vertel niks inhoudelijk want het enige wat de officier van justitie doet is jouw kant van het verhaal aanhoren en als je aangeeft dat je je niet bewust was van het voorval is dat al voldoende om een oordeel te vellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Daarvoor moet ik telefonisch voorkomen.
Wat ik raar vind is dat als je een beetje op "telefonisch voorkomen" googled je amper iets hierover vind. Je zou verwachten dat een paar van de eerste hits die van de overheid of het CJIB zijn over het hoe en wat.

Ik zou eerst eens via het nummer van het CJIB van het internet bellen of dit wel een brief van hun is, zeker omdat je twijfelt aan de overtreding.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Raym09 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:14:
[...]

Wat ik raar vind is dat als je een beetje op "telefonisch voorkomen" googled je amper iets hierover vind. Je zou verwachten dat een paar van de eerste hits die van de overheid of het CJIB zijn over het hoe en wat.

Ik zou eerst eens via het nummer van het CJIB van het internet bellen of dit wel een brief van hun is, zeker omdat je twijfelt aan de overtreding.
Inderdaad het nummer van de brief iig niet bellen want dat kan best een scam zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:53

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Afhankelijk van de gekozen krukasopstelling loopt een parraleltwin precies hetzelfde als een V-twin :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 21:22
@Duke790 vermogen discussie. Het lijkt misschien niet denderend veel, maar vergeet niet dat het gewicht van de motor ook meetelt. De 790 weegt droog 164kg. Dat is ±30kg minder dan bijvoorbeeld de Z900 en de MT-09. Hij valt nu in het straatje van de Triumph Street Triple S en die wordt niet als bepaald traag gezien en als een leuke speelfiets.

/me Leviathius zou alsnog voor de Street Triple gaan :9

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Vrijdag schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 23:31:
[...]

Ik bedoel deze die @Leviathius postte:
[afbeelding]

Is wat mij betreft zeg maar deze maar dan andere kleuren:

[afbeelding]

Het is niet echt mijn type motor zegmaar en ik vind ze allemaal op elkaar lijken :P
Die XT mag je ook niet echt een SM noemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Grubeater schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 18:44:
[...]

Door mijn ervaringen tijdens het lessen in de winter en wat jij hier vertelt ga ik eerder voor verwarmde handschoenen.

[afbeelding]
Vandaag even gepast bij Termaat, hier in Nijmegen bij mij om de hoek. Zodra er budget is ga ik de Gerbing XR-12 kopen.

En een flesje OSCO olie gehaald voor €9.
[afbeelding]
Dat is een mooi setje, bedankt voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020

....
Kloppen de contact nummers wel met die van cjib? Idem voor eventuele rekeningnummers. Daarnaast kan je online inloggen met digid om daar je boetes op te vragen. Ook de flitsfoto kan je daar inzien. Dan kun je in ieder geval met een zekere vorm van zekerheid vaststellen of het om een scam gaat of dat het echt is.
Daarnaast nog nooit gehoord dat ze op basis van een flitsfoto je rbw invorderen :/ Dacht dat altijd via een staande houding moest?

Gister weer een hele nieuwe ervaring op gedaan tijdens het rijden. Een kriebelhoest aanval krijgen in je helm waarbij de tranen je over de wangen lopen. Bij de eerste de beste gelegenheid de motor de berm in gereden en een kwartier te keer staan gaan als een hond die een hap kaneel heeft gehad :X Blijkbaar hebben al die pakjes Javaanse van vroegah toch nog wat schade aangericht. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

[...]

Telefonisch verhoor staat beschreven op de site van het CJIB en wordt aangeraden als je per brief niet binnen 7 werkdagen kunt reageren. Blijkbaar vullen zij dan het dossier aan en sturen dat op naar het OM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

xos schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:25:
[...]

Telefonisch verhoor staat beschreven op de site van het CJIB en wordt aangeraden als je per brief niet binnen 7 werkdagen kunt reageren. Blijkbaar vullen zij dan het dossier aan en sturen dat op naar het OM.
Maar dan "mag" hij bellen en "moet" het niet, oftewel je stuurt een brief of je belt. Dus dan zou hij ook met een brief af kunnen mits binnen 7 werkdagen.
Leviathius schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:48:
Triple staat hier in de top 3 van het lijstje voor de vervanger van de Hornet.

[ Voor 21% gewijzigd door A13X op 08-11-2017 09:39 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Raym09 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:36:
[...]

Maar dan "mag" hij bellen en "moet" het niet, oftewel je stuurt een brief of je belt. Dus dan zou hij ook met een brief af kunnen mits binnen 7 werkdagen.

[...]

Triple staat hier in de top 3 van het lijstje voor de vervanger van de Hornet.
Geweldige fiets de street triple, ik baal er alleen zo van dat cruise control alleen op de zwaardere modellen zit! Gelukkig krijgen de minder zware motoren nu ook steeds meer opties zoals TC, cornering ABS, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Secsytime schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:55:
[...]

Geweldige fiets de street triple, ik baal er alleen zo van dat cruise control alleen op de zwaardere modellen zit! Gelukkig krijgen de minder zware motoren nu ook steeds meer opties zoals TC, cornering ABS, etc.
Als je op de Street Triple cruise control nodig hebt of mist, dan rijd je op totaal de verkeerde wegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Njah, Ik wil volgend jaar met mijn Speed Four op vakantie naar Frankrijk, CC zou dan, zeker het eerste stuk, best ideaal zijn. Plan is namelijk om op dag 1 al in de buurt van Calais te komen, dus relatief veel snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Secsytime schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:55:
[...]
Met mijn budget heb ik net injectie :+ al die andere elektronische speeltjes kan ik wel vergeten. Maar goed die mis ik nu ook niet :)

Het zou dan overigens een Triumph Speed Triple 955i uit 2003-2005 worden, heel misschien kan het budget iets omhoog en word het een 2005 1050.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:06:
[...]

Die XT mag je ook niet echt een SM noemen..
Ik vind ze alletwee op elkaar lijken, namelijk op een SM :P

Gewoon een standaard brag&boost/bontkraagbrommer zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Secsytime schreef op woensdag 8 november 2017 @ 04:07:
[...]
Vind hem erg tegenvallen.. de prijs moet wel heel goed zijn, anders kun je beter een 1290 kopen.
Leviathius schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:48:
@Duke790 vermogen discussie. Het lijkt misschien niet denderend veel, maar vergeet niet dat het gewicht van de motor ook meetelt. De 790 weegt droog 164kg. Dat is ±30kg minder dan bijvoorbeeld de Z900 en de MT-09. Hij valt nu in het straatje van de Triumph Street Triple S en die wordt niet als bepaald traag gezien en als een leuke speelfiets.

Het is natuurlijk wat je zoekt in een motor. De een gaat voor de grotere Superduke met heel veel pk's en ook een stuk hoger gewicht, terwijl de andere rijder juist het lagere gewicht van de Duke prefereert (zoals @Leviathius ook al aangeeft). Gelukkig is er veel keuze in dat segment, zodat iedereen wat te kiezen heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:02
Misschien een beetje laat, maar voor mijn VMAX + iets teveel te hard (141 bij 100, na correctie), heeft eerst mijn werkgever een brief gekregen om te vragen wie de bestuurder was.

Deze brief heb ik vervolgens ingevuld, en opgestuurd, en toen zelf dezelfde brief gekregen.
Opnieuw ingevuld dat ik de bestuurder was, en daarna weer opgestuurd. Aantal weken later heb ik een voicemail bericht gekregen van CJIB dat ze graag een telefonische toelichting willen op mijn overtreding.
Zeg maar "verdediging".

Welke code stond er op je brief? (M / Z / O / ?)
Want het is raar dat je al telefonisch moet verantwoorden als jijzelf nog niet eens hebt aangegeven dat je de bestuurder was op het moment van de geconstateerde overtreding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-09 16:04
over mazzel gesproken: We roken zondag avond al een benzine lucht toen ik uit Cappelle vertrok, maar ik ruik wel vaker die lucht bij de motor dus nam het niet echt serieus.
Maandag motor weer vol getankt, en savonds ruik ik die lucht weer, maar nog veel sterker. Was al donker, dus kon niks zien. Gister zie ik een grote donkere vlek op de tegels onder de motor, das niet goed :o
Had alleen geen tijd ernaar te kijken, dus zojuist maar eens gedaan. Tank controleren, voor zover ik kan zien helemaal leeg. Er is dus in anderhalve dag tijd minstens 10 liter benzine uit gelekt :o
Kappen eraf gehaald, zie het er bij de brandstof pomp gewoon uit lopen. schakelaar op off zetten, lekkage stopt. Weer op on zetten, gaat net zo hard weer lekken. Kijk even goed naar de slangen.... verdomd, een slangenklem die helemaal los zit, waardoor de slang flinke speling heeft. Vastgezet, 10 liter erin gegooid... geen lekkage meer. Was al bang dat het de brandstofpomp zelf was, die kost 1/3 van wat de motor waard is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:55
@Blue-eagle Ik vind 2 à 3 weken nog best snel. Niet helemaal representatief, want grote stad, maar er komen nogal wat boetes binnen per seconde ;)
https://www.reddit.com/r/...oscow_detecting_speeding/

Als je bijna zeker weet dat je niet zo hard gereden hebt zou ik in ieder geval de bewijsvoering van het CJIB maar opvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Vrijdag schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:30:
[...]

Ik vind ze alletwee op elkaar lijken, namelijk op een SM :P

Gewoon een standaard brag&boost/bontkraagbrommer zeg maar.
Dat ze op elkaar lijken ben ik wel met je eens hoor.
De grap is alleen dat die xt serie een soort allroad/crosser is. Denk daarbij maar even terug aan de xt600 en als je nog verder terug gaat de xt500 (dakar).

De xt600 werd al veel voorzien van haan wielen en SM banden dus een poging om het een tour super motard te maken, iets waar wel vraag naar was, maar het is natuurlijk net zo ver een SM als dat een VFR750 een race fiets is (dit is een sport tour).

Kortom Yamaha heeft daarna bij de 660 3 versies uitgebracht de R is dacht ik de meest dichtbij de xt500, de Z is de adventure tak en de X is de door yamaha alvast geprepareerde SM tour fiets.

Kortom wil je SM dan kijk je naar de husky's en de ktm's of een yamaha wrf etc.

Want een honda FMX is natuurlijk ook niet echt een SM. En de DRz400sm is natuurlijk ook zo'n tussen model.

Verder ben ik het met je eens dat dit soort SM's de bontkraag SM's zijn.

(sorry voor dit korte verhaal snel op werk getypt op telefoon, dus sorry voor autocorrect fouten en chaos in opmaak. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Leviathius schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:58:
[...]

Als je op de Street Triple cruise control nodig hebt of mist, dan rijd je op totaal de verkeerde wegen :+
Als ik alleen op zondag met mooi weer zou rijden wel ja (;
caesar1000 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:39:
[...]

[...]

Het is natuurlijk wat je zoekt in een motor. De een gaat voor de grotere Superduke met heel veel pk's en ook een stuk hoger gewicht, terwijl de andere rijder juist het lagere gewicht van de Duke prefereert (zoals @Leviathius ook al aangeeft). Gelukkig is er veel keuze in dat segment, zodat iedereen wat te kiezen heeft. :)
Zoveel hoger is dat gewicht niet hoor (Maar 16 kilo)!!! En als de 790 een hogere prijs krijgt dan de 690, wat logisch zou zijn, dan zit je zon 2k verwijderd van een 1290.. nou dan is keuze heel snel gemaakt! Zeker aangezien die wel CC heeft, daar heb ik de meerprijs wel voor over, want dat is op lange stukken gewoon relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11
Ik zag hier de laatste tijd wat voorbij komen over OTR ritten. Dat die in de Achterhoek veel georganiseerd worden blijkbaar. Ik ken er een stuk of 2 á 3. Die worden hier 1x per jaar georganiseerd, vaak allemaal in hetzelfde weekend een week of wat nadat het laatste mais van het land is gehaald. Dan gaat het door bossen, over weilanden en bospaadjes, vele km's lang.

En dat wordt echt niet verreden op enduro's, maar op allerlei crossmotoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Secsytime schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:50:
[...]

Als ik alleen op zondag met mooi weer zou rijden wel ja (;

[...]

Zoveel hoger is dat gewicht niet hoor (Maar 16 kilo)!!! En als de 790 een hogere prijs krijgt dan de 690, wat logisch zou zijn, dan zit je zon 2k verwijderd van een 1290.. nou dan is keuze heel snel gemaakt! Zeker aangezien die wel CC heeft, daar heb ik de meerprijs wel voor over, want dat is op lange stukken gewoon relaxed.
Uhm... Drooggewichten van ktm.com:

1290R : 195kg
790: 169kg

Da's een wereld van verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

steveman schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:15:
[...]

Wikipedia: Wereld (Aarde) -> Wikipedia: Aarde (planeet) -> Massa 5,9722×1024 kg

Nee, da's geen wereld van verschil dus.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

tdw schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:41:
[...]

In welk universum is de Aarde de enige wereld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
tdw schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:41:
[...]

Toch een serieuze 2,6 emmers water van verschil >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

steveman schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:15:
[...]

Sorry, 26 kilo.. daar kun je wel minder van maken met een after market exhaust. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Dubbel.

[ Voor 95% gewijzigd door Secsytime op 08-11-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

steveman schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:42:
[...]

In welk universum is de Aarde de enige wereld? :P
Wikipedia: Wereld

Kijk zelf maar, ik zie niet anders wat in deze context logisch verklaard kan worden zijnde 'wereld'

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
FastFred schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:11:
Ik zag hier de laatste tijd wat voorbij komen over OTR ritten. Dat die in de Achterhoek veel georganiseerd worden blijkbaar. Ik ken er een stuk of 2 á 3. Die worden hier 1x per jaar georganiseerd, vaak allemaal in hetzelfde weekend een week of wat nadat het laatste mais van het land is gehaald. Dan gaat het door bossen, over weilanden en bospaadjes, vele km's lang.

En dat wordt echt niet verreden op enduro's, maar op allerlei crossmotoren
Juist op enduro's want crossmotoren (zonder kenteken) worden niet toegestaan verzekering technisch.
Misschien haal je enduro en allroad door elkaar?
Enduromotor is een motorfietsclassificatie.

Voor het rijden van endurowedstrijden bestemde motorfiets, die op grond van de reglementen aan minimale wettelijke eisen voor de openbare weg moet voldoen. Een enduromotor lijkt op de offroad, maar is minder geschikt voor beginnende rijders. Een echte enduromotor heeft ook - als sportmachine - vaker onderhoud nodig.

Enduromotoren zien eruit als crossmotoren, maar voldoen wel aan de wettelijke eisen voor rijden op de openbare weg en ze hebben dus ook een kentekenbewijs. De wellicht bekendste machines zijn de Honda XR serie (XR 250/400/600/650), KTM LC4 en Husqvarna's. Dit zijn allemaal viertaktmotoren die vanaf de fabriek al aan de wettelijke norm voor het kenteken voldoen en dus ook nieuw met kenteken worden verkocht. Maar ook competitie crossmotoren kunnen hiervoor worden omgebouwd. Merken als KTM en Husqvarna, van oudsher de twee grote merken op het endurogebied, leveren ook tweetaktmotoren met kenteken. Dit zijn dus feitelijk motorcross machines, alleen door de fabriek al klaargemaakt en met kenteken verkocht. Technisch zit er op de aanwezige verlichting na weinig verschil tussen enduro of crossmotoren, behalve bij enduro's het grotere aantal versnellingen. Ze lijken in uiterlijk dus ook veel op elkaar.

Als een fabrikant een enduromotor aanpast voor "dagelijks" gebruik, wordt dit ook wel een "soft enduro" genoemd.
Dit legt het wel aardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@kneusteun dan nemen ze het hier niet zo nauw met de regeltjes want de laatste keer dat ik er als toeschouwer bij was reden er zat mee van de plaatselijke motorcross club (MACL) zonder kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
FastFred schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:50:
@kneusteun dan nemen ze het hier niet zo nauw met de regeltjes want de laatste keer dat ik er als toeschouwer bij was reden er zat mee van de plaatselijke motorcross club (MACL) zonder kenteken.
Volgens mij zitten bij sommige ritten er EK's en NK's tussen, dus misschien dat ze dan voor de wedstrijd rijders uitzonderingen maken. En dat je als private rijder wel moet voldoen aan die eis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Betreft CJIB inloggen: ik zie daar helemaal niets, alleen een boete van 55 waar ik 50 mocht eerder dit jaar. Verder niks.

Betreft een mogelijke scam. Het telefoonnummer op de brief die ik heb ontvangen is niet online terug te vinden, ook niet op de website van het CJIB. Het nummer lijkt wel erg op de door hun in gebruik zijnde nummers.

Op de brief wordt wel mijn BSN vermeld, inclusief volledige naam en adres en geboortedatum. Die gegevens zijn naar mijn weten niet zomaar te vinden online. Plus, als het oplichters zijn dan had ik verwacht dat ze direct om een bedrag vroegen, niet?

Ik ga in ieder geval eerst met het CJIB bellen, op het algemene nummer. Dan vraag ik eerst eens na wat ik nu wil weten. Want het zou kunnen zijn dat ik daar reed natuurlijk, maar dat herinner ik mij niet meer. En omdat er valse kentekenplaten in de omloop zijn wil ik eerst bewijs zien dat het mijn motor was.

Daarnaast hoop ik dat het bij dit ene strafbare feit blijft. Als er 2 weken overheen gaan (tot 3 weken of zelfs langer) dan kan ik nog geconfronteerd worden met meer boetes. Kort berekend: ik heb daar nog 7 werkdagen heen en terug gereden.

En ja ik hou van doorrijden, maar geniepig als ik ben blijft dat altijd binnen de 30km/u te hard, omdat ik niet in dit soort idioterie terecht wil komen.
Deshmir schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:41:
[..]

Welke code stond er op je brief? (M / Z / O / ?)
VM060
Want het is raar dat je al telefonisch moet verantwoorden als jijzelf nog niet eens hebt aangegeven dat je de bestuurder was op het moment van de geconstateerde overtreding.
De brief zegt "als ik niet de bestuurder was dan vult u het formulier in" en "in overige situaties verzoek ik u dringend te bellen voor telefonisch verhoor."

Even summier samengevat. Dus als ik bel impliceer ik direct dat ik de bestuurder was; anders had ik het formulier ingevuld.

Flitsservice geeft aan dat ik kan bellen en aangeven dat ik niet wens deel te nemen aan zo'n telefonisch verhoor. Dan krijg ik een schikkingsvoorstel thuisgestuurd. Die kan ik accepteren, of ik kan naar de rechter.

Even samengevat: Het zou natuurlijk kunnen dat ik tijdens een snelle inhaalactie die 150+ heb aangetikt. Het is een motorfiets met 185pk, die snelheid haal ik in de 2e versnelling moeiteloos. Ook in de 6e versnelling heeft 'ie genoeg koppel om daar te komen. Dus ja, het zou kunnen dat ik knettershard schuldig ben.

Maar die onzekerheid of ik in de tussentijd vaker de fout ben ingegaan is echt verschrikkelijk :X

Anyway. Helemaal zelf gedaan. Heb 't geld wel. Maar ik wil weten waar ik aan toe ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Blue-eagle schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:10:
Betreft CJIB inloggen: ik zie daar helemaal niets, alleen een boete van 55 waar ik 50 mocht eerder dit jaar. Verder niks.

Betreft een mogelijke scam. Het telefoonnummer op de brief die ik heb ontvangen is niet online terug te vinden, ook niet op de website van het CJIB. Het nummer lijkt wel erg op de door hun in gebruik zijnde nummers.

Op de brief wordt wel mijn BSN vermeld, inclusief volledige naam en adres en geboortedatum. Die gegevens zijn naar mijn weten niet zomaar te vinden online. Plus, als het oplichters zijn dan had ik verwacht dat ze direct om een bedrag vroegen, niet?

Ik ga in ieder geval eerst met het CJIB bellen, op het algemene nummer. Dan vraag ik eerst eens na wat ik nu wil weten. Want het zou kunnen zijn dat ik daar reed natuurlijk, maar dat herinner ik mij niet meer. En omdat er valse kentekenplaten in de omloop zijn wil ik eerst bewijs zien dat het mijn motor was.

Daarnaast hoop ik dat het bij dit ene strafbare feit blijft. Als er 2 weken overheen gaan (tot 3 weken of zelfs langer) dan kan ik nog geconfronteerd worden met meer boetes. Kort berekend: ik heb daar nog 7 werkdagen heen en terug gereden.

En ja ik hou van doorrijden, maar geniepig als ik ben blijft dat altijd binnen de 30km/u te hard, omdat ik niet in dit soort idioterie terecht wil komen.

[...]

VM060

[...]

De brief zegt "als ik niet de bestuurder was dan vult u het formulier in" en "in overige situaties verzoek ik u dringend te bellen voor telefonisch verhoor."

Even summier samengevat. Dus als ik bel impliceer ik direct dat ik de bestuurder was; anders had ik het formulier ingevuld.

Flitsservice geeft aan dat ik kan bellen en aangeven dat ik niet wens deel te nemen aan zo'n telefonisch verhoor. Dan krijg ik een schikkingsvoorstel thuisgestuurd. Die kan ik accepteren, of ik kan naar de rechter.

Even samengevat: Het zou natuurlijk kunnen dat ik tijdens een snelle inhaalactie die 150+ heb aangetikt. Het is een motorfiets met 185pk, die snelheid haal ik in de 2e versnelling moeiteloos. Ook in de 6e versnelling heeft 'ie genoeg koppel om daar te komen. Dus ja, het zou kunnen dat ik knettershard schuldig ben.

Maar die onzekerheid of ik in de tussentijd vaker de fout ben ingegaan is echt verschrikkelijk :X

Anyway. Helemaal zelf gedaan. Heb 't geld wel. Maar ik wil weten waar ik aan toe ben.
Ik zou gewoon bellen en informatie opvragen, en reageren zoals je hier doet.. dat je je gewoon niet voor kunt stellen dat dit zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Laatst online: 13-09 19:39
[...]

Gebeurd wel vaker hoor, ik ken iemand die zich ook telefonisch moest melden omdat hij meer dan 30km te hard had gereden. Bleek achteraf gelukkig foutje.
Met een belletje heb je wel direct antwoord op je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
e.looijenga schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:19:
[...]

Gebeurd wel vaker hoor, ik ken iemand die zich ook telefonisch moest melden omdat hij meer dan 30km te hard had gereden. Bleek achteraf gelukkig foutje.
Met een belletje heb je wel direct antwoord op je vragen.
yup zeker even navragen. Zo had ik onlangs bijna een boete van 80€ betaald aan 'de italiaanse politie' voor een overtreding die ik bij nader inzien niet kon begaan hebben omdat ik daar 700km uit de buurt was ;) Gelukkig even een alert momentje gehad én hulp van de verhuurmaatschappij om middels kilometerstanden te staven dat ik daar niet kon geweest zijn, want 'even de italiaanse politie bellen' is er ook niet zomaar bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Het algemene CJIB nummer gebeld, de meneer aan de lijn klonk erg boos. Maar het is bevestigd dat dit een echte is. Het telefoonnummer staat niet op de website omdat het een strafbaar feit is. Dus die kan ik gewoon bellen.

Hij heeft de foto kunnen zien en daar staat niemand herkenbaar op.

De foto is gemaakt door een mobiele politie-eenheid die daar stond te controleren die dag. Volgens flitsmeister staan ze daar vaker tegenwoordig. Maar het is gelukkig geen flitspaal die d'r altijd staat. Dat lucht een klein beetje op, want ik ga er niet vanuit dat ze daar iedere werkdag hebben gestaan.

Feitelijk weet ik natuurlijk nog niet of ik het zelf was, en ik weet ook niet of het mijn motor was. Ik heb de foto zelf namelijk nog niet gezien.

Ik hou d'r rekening mee dat dit een gevalletje "motor verkopen, daar de boetes van betalen" gaat worden. De motor is zo'n 9000 euro waard nog.

Maar ik sta nog steeds versteld van die snelheid. Ik rij met een grote topkoffer met een laptop van 3200 euro d'r in. Die topkoffer kan maar tot 120 km/u volgens de instructies. Dat zou ik echt niet bewust gaan testen met zo'n dure inhoud, zeker niet op zo'n snelheid :(

En volgens de CJIB-meneer is 2 weken erg snel. Het kan soms wel tot 5 weken duren voordat je bericht krijgt. Dus, dat worden 5 stressvolle weken.

Ik vind het belachelijk dat 't zo lang moet duren trouwens. Als die foto wordt gemaakt kan dat toch ter plekke worden geupload naar een server waar ze het kenteken uitlezen en de eigenaar diezelfde dag een bericht sturen? Laat dat eens een dag kosten door grote hoeveelheden. Maar vele weken...?

Verantwoordelijkheid willen nemen maar dat nog een tijdje niet kunnen doen is best vervelend zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik zou zeggen: Gebruik de tijd om rustig een advertentie te schrijven :+

Ik ben mijn rijbewijs kwijt geweest met 63km/u te hard waar je 100 mocht (met de auto). Dat was 2 maanden rijbewijs kwijt en €600 boete. Dat vond ik nog meevallen :9

* lolgast weet dat de betalingstermijn ook nog wel ff kan gaan duren en je een betalingsregeling kan aanvragen, dus verkopen van de motor voor 1 boete lijkt een beetje overdreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AcidBurn schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:51:
...
Kappen eraf gehaald, zie het er bij de brandstof pomp gewoon uit lopen. schakelaar op off zetten, lekkage stopt. Weer op on zetten, gaat net zo hard weer lekken. ...
Er zit een knop op met een reden...
Dryhte schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:24:
[...]

yup zeker even navragen. Zo had ik onlangs bijna een boete van 80€ betaald aan 'de italiaanse politie' voor een overtreding die ik bij nader inzien niet kon begaan hebben omdat ik daar 700km uit de buurt was ;) Gelukkig even een alert momentje gehad én hulp van de verhuurmaatschappij om middels kilometerstanden te staven dat ik daar niet kon geweest zijn, want 'even de italiaanse politie bellen' is er ook niet zomaar bij ;)
Goed om te weten dat ik in het buitenland mijn ritten moet bijhouden... :D

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Zou je niet gewoon eerst wachten tot je duidelijk bewijs voor je neus hebt liggen? Foto en dergelijke.

Totdat je geen bewijs ziet, niks betalen! Want zoals je zelf zegt had je een koffer op de motor en dan ga je niet harder dan 120km/u. Dan is 185km/u wel opeens heeeeel hard zeg maar.. Dat is geen 'oeps, uitgeschoten' momentje geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Precies, dat verschil tussen 120 en 185 merk je echt wel.

Ik zou het persoonlijk gewoon even afwachten. Zeker als het de eerste keer is dat je zo'n bekeuring krijgt wilt men nog wel eens wat soepeler zijn, schijnt. En zolang je de foto ook nog niet hebt kunnen bekijken....

[ Voor 11% gewijzigd door darkkingll op 08-11-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Ik ga niets overhaast doen hoor :) En de overtreding was 155 waar ik 100 mocht, niet 185 :+

Maar de CJIB meneer vertelde dus dat 2 weken erg snel zijn. Dan vraag ik mij af: als ik gisteren de post kreeg over de overtreding van 2 weken geleden, zijn alle overtredingen vóór die datum dan al verwerkt?

Dus: Kan ik logischerwijs alleen nog maar boetes ontvangen van de weken ná deze overtreding? Of kan het zijn dat overtredingen voor die tijd nog verwerkt moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Blue-eagle schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:56:
Ik ga niets overhaast doen hoor :) En de overtreding was 155 waar ik 100 mocht, niet 185 :+

Maar de CJIB meneer vertelde dus dat 2 weken erg snel zijn. Dan vraag ik mij af: als ik gisteren de post kreeg over de overtreding van 2 weken geleden, zijn alle overtredingen vóór die datum dan al verwerkt?

Dus: Kan ik logischerwijs alleen nog maar boetes ontvangen van de weken ná deze overtreding? Of kan het zijn dat overtredingen voor die tijd nog verwerkt moeten worden?
Nee zo logisch is het niet :D Kan best gebeuren dat een boete die 1 week eerder begaan is, over 4 weken binnenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35

Ik volg de geruchten over de 790 al een tijdje.
Middenklasser met alle elektronische snufjes (behalve CC) voor rond de 9k à 10k normaal. (bron prijs)
Deze staat zonder te rijden sowieso bovenaan het lijstje om komende lente mijn Versys 650 op te volgen...
Zeker als je die verschillende prototype tests leest.

Stel nu nog dat hij heel duur uitvalt en 11k gaat kosten in NL, dan zit je wel nog 7k onder de prijs van de 1290...
Thuis kan ik een motor van 11k nog verantwoorden, 18k is plots veel moeilijker :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma

Een boete op dezelfde weg, op dezelfde plek op een andere dag hoef je niet te betalen. Een boete is een leermoment. Jij hebt geen kans gekregen om van je fout te leren. Mocht je meerdere krijgen, in bezwaar gaan, je hoeft maar 1 te betalen.

Zo is mijn broer iets van 4x geflitst op een weg waar de flitspaal het zo een 2 jaar niet deed en opeens gerepareerd was (vele medeweggebruikers zijn daar ook geflitst). Die reed er dus langs met 90. Kreeg de boete binnen, dag erna weer een boete etc. Kreeg er uiteindelijk 4 binnen. In bezwaar en hij hoeft maar 1 te betalen, rest mag hij verscheuren.

Google er maar op.

[ Voor 3% gewijzigd door Khayma op 08-11-2017 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
Anoshky schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:09:
[...]

Middenklasser met alle elektronische snufjes (behalve CC) voor rond de 9k à 10k normaal. (bron prijs)
Deze staat zonder te rijden sowieso bovenaan het lijstje om komende lente mijn Versys 650 op te volgen...

Stel nu nog dat hij heel duur uitvalt en 11k gaat kosten in NL, dan zit je wel nog 7k onder de prijs van de 1290...
Thuis kan ik een motor van 11k nog verantwoorden, 18k is plots veel moeilijker :+
Is een MT09 dan niks voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:53

Bommes

Capo del formaggio

Ik werd 3 weken terug aan de kant gezet door een onopvallende video surveillance auto van de politie.
120 gemiddeld op een stuk waar 80 toegestaan was, piek lag nog hoger want er zat best een stuk tussen waar ik krap 95 reed.

Even goed strafbeschikking had ik binnen 1,5 week binnen, waarin wel heel erg summier beschreven werd waar ik van "beschuldigd" werd.
Enkel het snelweg nummer, de A50 in dit geval, geconstateerde snelheid in de vorm van: >30 en <40km/u overschrijding. Verder de datum en ik dacht de tijd, maar verder dus niets, geen screenshot van de video beelden, geen info over de lengte van de traject meting, niets.
Schikkings bedrag 400 euro + 9 euro administratie kosten.. |:( Oh en een notitie in mijn "strafblad".

Ik heb er geen moeite in gestoken, ik was er bij toen ik aan de kant gezet werd, heb de beelden gezien, heb de overtreding begaan dus heb het maar overgemaakt en de brief verscheurd. :|
Dat mijn teller kapot was gegaan net 10 km daar voor (echt waar ginne gein jonguh) en ik echt niet bewust zoveel te hard heb gereden is erg zuur maar net zo min een goede verdediging als jouw laptop in je koffer.

Maar in jou geval zou ik wel een foto op vragen, je bent niet staande gehouden, het kan dat jij het was maar je weet het niet zeker.
Niet om je nu al zieker te maken dan nodig, als je op die weg hebt gereden is de kans dat jij het niet was natuurlijk wel erg klein..
Net als ik, trek je een keer het gas een stukje open om in te halen en je piekt zo makkelijk op de 150km/u op de motor. Zeker als het maar kortstondig is merk je daar echt vrij weinig van.

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 08-11-2017 17:23 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:02
Bij mij zat er een maand tussen het ontvangen van de overtreding en het aangeven wie de bestuurder was.
Dit kan ook komen door het feit dat het via de leasemaatschappij ging.

Maar 41km/h na correctie te hard was ongeveer €460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Khayma schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:26:
[...]

Een boete op dezelfde weg, op dezelfde plek op een andere dag hoef je niet te betalen. Een boete is een leermoment. Jij hebt geen kans gekregen om van je fout te leren. Mocht je meerdere krijgen, in bezwaar gaan, je hoeft maar 1 te betalen.

Zo is mijn broer iets van 4x geflitst op een weg waar de flitspaal het zo een 2 jaar niet deed en opeens gerepareerd was (vele medeweggebruikers zijn daar ook geflitst). Die reed er dus langs met 90. Kreeg de boete binnen, dag erna weer een boete etc. Kreeg er uiteindelijk 4 binnen. In bezwaar en hij hoeft maar 1 te betalen, rest mag hij verscheuren.

Google er maar op.
Huhmmm, dat is interessant. Kan dat ook nog als ze al betaald zijn en een anderhalf jaar terug begaan zijn? :9

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
[...]

Google er maar op.
Dat lucht een klein beetje op, maar ik vermoed dat zoiets bij een statische flitspaal aan te vechten is. Een mobiele post zouden ze kunnen uitleggen als steeds een andere diender die 't opereerde. Ofzo. Mogelijk dat een rechter wel meegaat in de uitleg die jij geeft :)

Ja, ik leer hier van. Wat Bommes ook zegt is waarschijnlijk wat is gebeurd: ik rij een normale snelheid, en tijdens het inhalen kijk ik spiegel/schouder, richting aangeven, gas geven. Dan tik je moeiteloos 150 aan... ;(
Bommes schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:21:
[...]

Ik heb er geen moeite in gestoken, ik was er bij toen ik aan de kant gezet werd, heb de beelden gezien, heb de overtreding begaan dus heb het maar overgemaakt en de brief verscheurd. :|
Ja, dat is nu ook mijn beleving denk ik. Geen zin om daar moeite in te steken. Ik zat fout. Ik wil betalen. Maak er desnoods 2000 euro van, als ik er NU klaar mee ben: prima.
Dat mijn teller kapot was gegaan net 10 km daar voor (echt waar ginne gein jonguh) en ik echt niet bewust zoveel te hard heb gereden is erg zuur maar net zo min een goede verdediging als jouw laptop in je koffer.
Klopt. Dat is ook niet echt een feit. Ik weet dat ik een snelle motor heb, dus die 150 is vast realistisch. Geloof ik best. Dus als ik een agent of OVJ te spreken krijg ga ik mijzelf ook niet op die manier verdedigen.
Maar in jou geval zou ik wel een foto op vragen, je bent niet staande gehouden, het kan dat jij het was maar je weet het niet zeker.
Niet om je nu al zieker te maken dan nodig, als je op die weg hebt gereden is de kans dat jij het niet was natuurlijk wel erg klein..
Nee, ik weet dat ik het ben geweest. Die fractie van een procent kans dat 't een illegale nummerplaat was op een heel andere motor is nihil. Ik was 't. Dat is prima. Maar ik wil nu af van die stress van "wat komt er nog meer achteraan" :)
Net als ik, trek je een keer het gas een stukje open om in te halen en je piekt zo makkelijk op de 150km/u op de motor. Zeker als het maar kortstondig is merk je daar echt vrij weinig van.
Goed punt inderdaad. Mijn motor is een VFR1200 met DCT, dus een volautomaat. Als ik gasgeef zit ik voor mijn gevoel binnen 3s op de 100 km/u. Van 100 naar 150 stelt ook niets voor. In sport-mode rijdt hij op 100 maar in de 4e versnelling. Als ik dan gas geef dan accelereert hij zonder problemen naar de 150 of hoger en merk ik nieteens dat hij schakelt - als hij dat al doet.

Misschien merk ik dat gewoon niet bewust. Rijden (100 km/u), inhalen (150 km/u), invoegen (100 km/u). Inhalen doe je niet met 100 :+

Nouja, vanaf nu dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Blue-eagle schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:36:
Het algemene CJIB nummer gebeld, de meneer aan de lijn klonk erg boos. Maar het is bevestigd dat dit een echte is. Het telefoonnummer staat niet op de website omdat het een strafbaar feit is. Dus die kan ik gewoon bellen.

Hij heeft de foto kunnen zien en daar staat niemand herkenbaar op.

De foto is gemaakt door een mobiele politie-eenheid die daar stond te controleren die dag. Volgens flitsmeister staan ze daar vaker tegenwoordig. Maar het is gelukkig geen flitspaal die d'r altijd staat. Dat lucht een klein beetje op, want ik ga er niet vanuit dat ze daar iedere werkdag hebben gestaan.

Feitelijk weet ik natuurlijk nog niet of ik het zelf was, en ik weet ook niet of het mijn motor was. Ik heb de foto zelf namelijk nog niet gezien.

Ik hou d'r rekening mee dat dit een gevalletje "motor verkopen, daar de boetes van betalen" gaat worden. De motor is zo'n 9000 euro waard nog.

Maar ik sta nog steeds versteld van die snelheid. Ik rij met een grote topkoffer met een laptop van 3200 euro d'r in. Die topkoffer kan maar tot 120 km/u volgens de instructies. Dat zou ik echt niet bewust gaan testen met zo'n dure inhoud, zeker niet op zo'n snelheid :(

En volgens de CJIB-meneer is 2 weken erg snel. Het kan soms wel tot 5 weken duren voordat je bericht krijgt. Dus, dat worden 5 stressvolle weken.

Ik vind het belachelijk dat 't zo lang moet duren trouwens. Als die foto wordt gemaakt kan dat toch ter plekke worden geupload naar een server waar ze het kenteken uitlezen en de eigenaar diezelfde dag een bericht sturen? Laat dat eens een dag kosten door grote hoeveelheden. Maar vele weken...?

Verantwoordelijkheid willen nemen maar dat nog een tijdje niet kunnen doen is best vervelend zeg.
Mobiele units, gebruiken die laserguns? Dan zou ik als ik jou was eens googlen over de betrouwbaarheid van die dingen, de meeste UK politie korpsen gebruiken ze niet meer omdat ze te veel rechtzaken verloren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nee, mobiele units zijn gewoon mobiele flitskasten, zo'n 3 poot met een installatie en een camera d'r op, dat gaat met radar of iets.

Als ze je laseren dan moeten ze je alsnog aan de kant zetten om de boete uit te schrijven.

Ben ik de enige die het raar vind om je motor te verkopen vanwege een boete?

Overigens zou ik de foto opvragen. Anders betaal je straks de boete van iemand anders die op zijn motor met jou kenteken rond rijd. Daarbij, zo'n mobiele flitser staat altijd met de lens tegen de stroom van het verkeer in gericht. Hoe staat jou kenteken dan op de foto als ze de voorkant van de motor fotograferen?

[ Voor 50% gewijzigd door FastFred op 08-11-2017 18:02 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zo, dit was me de dag wel!
Sochtend alleen maar regen, koud en nat kwam ik in de Picos de Europa aan, terwijl het niet zo ver was..
Maar na een lekkere lunch bij het Cafe van de kabelbaan kreeg ik een 'second wind' dus ipv mijn eerdere plan om in Potes omgeving een hotel te zoeken, reed ik door..
Nou dat heb ik geweten!
In begin ging alles ok, beetje nat maar niks vreemds.. Toen ging de weg die op de kaart door het dal leek te gaan toch over een pas van 1400meter.. En toen echode de woorden van de aardige kerel van het visiters centrum me in de oren: vanaf 900m hoogte was sneeuw voorspeld... En op dat moment zat ik al veel hoger.. En ja hoor de eerste vlokken kwamen (zie foto in link).. En werden alleen maar erger.. Mijn pinlock trok dat niet... En zichtveld werd telkens kleiner... Ik stopte omdat er koeien op de weg liepen en een franse camper stopt naast me om te checken of dit wel ging op de motor... Eh, nou niet echt super dus.. In half frans half Engels afgesproken dat zij just in case achter me bleven rijden terwijl ik de berg af sukkelde.. Tot overmaat van ramp brandde mijn benzine lampje ook (meer scenic detours gemaakt dan gepland).. Dus met samengeknepen billen naar benee... Bij eerste stadje getankt en gevraagd waar dichtstbijzijnde hotel was.. Die was gelukkig om de hoek..
Ik had mezelf eigenlijk een luxe hotel als laatste nacht beloofd, maar dit vervallen 2* Hotel voelt nu superdeluxe :)

Ochtend :
https://connect.garmin.co...942082?share_unique_id=16
Middag :
https://connect.garmin.co...945044?share_unique_id=14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

[...]

Google er maar op.
Volgens mij gebeurd dat alleen als er bijzondere omstandigheden zijn waardoor een rechter kan besluiten een streep door bekeuringen te trekken. Die zijn er momenteel afaik niet op de A10. Het internet staat vol met mensen die meerdere keren geflitst zijn op dezelfde weg op dezelfde dag die voor iedere overtreding moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-09 16:04
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:51:
[...]
Er zit een knop op met een reden...
Ik ga er vanuit dat die stand van de knop bedoelt is om de brandstof toevoer te blokkeren als je de motor langdurig niet gebruikt (lees: winterstop). Lijkt me nogal onzinnig om die knop elke dag aan en uit te zetten.
Het ding heeft on, off en reserve stand. Die laatste heb ik wel een paar keer nodig gehad, maar aangezien ik in de winter ook rijdt, zie ik het nut van de "uit" stand niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Vroeger was dat volgens mij om te voorkomen dat de motor vol benzine loopt als ie uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

http://www.motorcyclenews...r/moto-guzzi-v85-concept/

Wow, op de kleur na is dat een perfecte bike voor wat ik in gedachte heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:36
AcidBurn schreef op woensdag 8 november 2017 @ 18:48:
[...]

Ik ga er vanuit dat die stand van de knop bedoelt is om de brandstof toevoer te blokkeren als je de motor langdurig niet gebruikt (lees: winterstop). Lijkt me nogal onzinnig om die knop elke dag aan en uit te zetten.
Het ding heeft on, off en reserve stand. Die laatste heb ik wel een paar keer nodig gehad, maar aangezien ik in de winter ook rijdt, zie ik het nut van de "uit" stand niet in.
Kan me herinneren dat ik bij mijn brommers vroeger wel altijd het benzinekraantje dichtdraaide, maar bij mn motor doe ik het verder nooit. Afgelopen weekend voor het eerst het kraantje dichtgedraaid vanwege winterstop. Zul je zien dat ik m van het voorjaar vergeet weer aan te zetten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Dat heb ik dus paar jaar terug gehad, accu leeg gestart 3 keer straat op en neer om aan te duwen

en toen: oh ja kraantje

kraantje op "on" klein stukkie duwen en lopen :+

gelukkig heeft het monster geen kraantje :P

[ Voor 13% gewijzigd door Accident op 08-11-2017 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
FastFred schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:51:
[..]
Overigens zou ik de foto opvragen. Anders betaal je straks de boete van iemand anders die op zijn motor met jou kenteken rond rijd. Daarbij, zo'n mobiele flitser staat altijd met de lens tegen de stroom van het verkeer in gericht. Hoe staat jou kenteken dan op de foto als ze de voorkant van de motor fotograferen?
Door níet tegen de stroom in te richten maar met de stroom mee te fotograferen. Kan vast beide.

Zie hier Melkunie in actie :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d8VVcsu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Wist niet dat ze ook snelheid konden meten als het voertuig van de camera wegrijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
.. Ze flisten in NL toch bijna altijd ‘achter’ je aan. Ik herinneren me de witte flits in ieder geval vooral van de achteruitkijkspiegel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Helaas is die witte flits steeds minder, voort allemaal digitale kastjes. :/

Vandaag weer een pechgeval met de gixxer... Adapterplaat van een knipperlicht was losgekomen. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

FastFred schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:51:
Wist niet dat ze ook snelheid konden meten als het voertuig van de camera wegrijd...
Wat is het grote verschil tussen van een camera wegrijden en naar een camera toe rijden?

Overigens, in Duitsland flitsen ze wel van voren. Dus hoera :+

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
lolgast schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:19:
.. Ze flisten in NL toch bijna altijd ‘achter’ je aan. Ik herinneren me de witte flits in ieder geval vooral van de achteruitkijkspiegel :+
Zou het niet weten, die 3 keer dat ik geflitst ben de laatste 9 jaar was overdag :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

tdw schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:31:
[...]

Wat is het grote verschil tussen van een camera wegrijden en naar een camera toe rijden?

En blurren ze de passagiers.. Er leuk als je een RHD auto hebt :) #wasntme ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Topicstarter
[...]
En als de 790 een hogere prijs krijgt dan de 690, wat logisch zou zijn, dan zit je zon 2k verwijderd van een 1290.. nou dan is keuze heel snel gemaakt! Zeker aangezien die wel CC heeft, daar heb ik de meerprijs wel voor over, want dat is op lange stukken gewoon relaxed.
Nu is het natuurlijk 2e hands met nieuw vergelijken, wat niet eerlijk is. Je zou ook kunnen kijken naar bv. een Kawasaki Z900. Met 125 pk wat meer over op de snelweg. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Net zo eerlijk als gewicht vergelijken door alleen op de 790 een lichtgewicht demper te denken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

tdw schreef op woensdag 8 november 2017 @ 21:31:
[...]

Geen verschil, de radar kan je snelheid meten of je er naar toe rijdt of er vanaf, en dan gaat er een signaaltje naar de camera om een paar mooie foto's te maken. 8)

En in Duitsland flitsen ze idd van voren, maar ook van achteren, je krijgt dus een bekeuring thuis met twee foto's als je op de motor geflitst bent, weet ik uit ervaring. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Anoshky schreef op woensdag 8 november 2017 @ 16:09:
[...]

Ik kan me haast niet voorstellen dat die 9-10k gaat kosten! De 690 normale versie was al 9,5k en de R versie waar deze 790 meer op lijkt qua specs 11,5k!
caesar1000 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:15:
[...]

Nu is het natuurlijk 2e hands met nieuw vergelijken, wat niet eerlijk is. Je zou ook kunnen kijken naar bv. een Kawasaki Z900. Met 125 pk wat meer over op de snelweg. :>
Vind de Z900 een mooie fiets hoor, maar daar zit ook geen CC op :p. Was die ook niet heel kort gegeared?

In mijn hoofd was de 1290 maar 15-16k, weet niet hoe ik daar bij kom.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lolgast
Of of of, de gisteren geshowde tourfiets van Kawasaki mét supercharger :o
Afbeeldingslocatie: https://i.ndtvimg.com/i/2017-11/2018-kawasaki-ninja-h2-sx-sports-tourer_827x510_41510141470.jpg
https://www.kawasaki.nl/n...hQXVFQWVFQXl8OXQ1QWV5RX18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
lolgast schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:38:
[afbeelding]
Prijs in india is 3.200.000 INR. Omgerekend ongeveer 42.500€. Leuk prijsje :+

https://autos.maxabout.co...i/ninja-h2/ninja-h2-sx-se

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

lolgast schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:38:
[afbeelding]
Prachtig ding, denk dat dit betekent dat toekomstige modellen ook CC gaan krijgen. Dat is een hele mooie ontwikkeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DragonSlayer666 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:15:
[...]

Prijs in india is 3.200.000 INR. Omgerekend ongeveer 42.500€. Leuk prijsje :+

https://autos.maxabout.co...i/ninja-h2/ninja-h2-sx-se
Oef, vind het een gave motor, maar iets te prijzig :9

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Secsytime schreef op donderdag 9 november 2017 @ 12:28:
[...]

Prachtig ding, denk dat dit betekent dat toekomstige modellen ook CC gaan krijgen. Dat is een hele mooie ontwikkeling!
Dat vermoed ik ook. Dit lijkt me een motor waarbij ze all-out gaan met nieuwe technieken om het klaar te stomen voor de massa :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rpower18
  • Laatst online: 11-09 10:01

Rpower18

PSN: Rpower18

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XqQPUJJ.jpg

Vandaag ook nog even kunnen toeren! @Vrijdag deze foto speciaal voor jou geschoten. :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uK92Xev.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Rpower18 op 09-11-2017 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 13:50
Een mede ninja 650er!! *O* Prachtige motor blijft het. Binnenkort maar eens winterkleding halen. Leer is nu wat te koud :P

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rpower18
  • Laatst online: 11-09 10:01

Rpower18

PSN: Rpower18

Ophidian schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:32:
Een mede ninja 650er!! *O* Prachtige motor blijft het. Binnenkort maar eens winterkleding halen. Leer is nu wat te koud :P
Ik heb inderdaad vandaag een rev it textiele jas besteld! :P Kijken of het bevalt, heb jij trouwens al dingen gemod aan de ninja? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Rpower18 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:14:
[afbeelding]

Vandaag ook nog even kunnen toeren! @Vrijdag deze foto speciaal voor jou geschoten. :P

[afbeelding]
@Ophidian en @Rpower18 Twee tegen één, da's gemeen! :'(

blijft een ontzettend mooie motor :9 veel rijplezier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 13:50
Heb eigenlijk geen mods gedaan, vind hem mooi zoals ie is :9 Led H7 ligt klaar, maar wacht nog steeds op nieuwe dust covers en led stadslicht. Dus als dat nou eindelijk binnenkomt gaat het erin.

Ik ben zelf aan het kijken naar een Macna jas met Night Eye :D

@Vrijdag We gunnen je nog wel veel foto’s O-)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.