Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.317 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:12:
@418O2 Dus meer de subjectieve beleving. Want een motor voelt natuurlijk anders aan als je groot of klein bent bijvoorbeeld.
Absoluut. Daarnaast heb je ook persoonlijke voorkeuren. Maar ik denk dat niemand de NC700 van karakter zal betichten. Dat is een oersaai en degelijk ding om gewoon kilometers mee te maken

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 06-11-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@418O2 Ik hou wel van saaie degelijke fietsen hahaha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:11

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Juist, en wie rijdt er hier allemaal een woon-werk áuto met "karakter"? Ik denk dat mijn RS nog wel het meest spannende woon-werk hok van het hele topic is :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:15:
Juist, en wie rijdt er hier allemaal een woon-werk áuto met "karakter"? Ik denk dat mijn RS nog wel het meest spannende woon-werk hok van het hele topic is :p.
Bij een motor zoek ik persoonlijk altijd wel iets speciaals. Bij een auto waarmee ik uren 120 op de snelweg ga rijden is het vooral belangrijk dat ik lekker zit. Karakter boeit mij dan geen reet. Als ik een auto zou kopen voor de lol net zoals ik een motor voor de lol heb dan moet die auto wel iets spannends hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de luxe had om een motorfiets (laat staan een auto) te kopen voor de lol dan reed ik ook wel iets sportievers dan die grauwe meuk die ik nu heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja echt spannend kun je woon-werk niet noemen toch? Beetje leuke bocht of stukje waar je gas kan geven is redelijk uniek... Zit altijd wel weer een droeftoeter of iemand anders voor.

Hier trouwens een 2012 Swift Sport en dan de K4 Gixxer 750. :P Gixxer een 20dkm per jaar, Swift een 15dkm nu. :X :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:23:
[...]

Nja echt spannend kun je woon-werk niet noemen toch? Beetje leuke bocht of stukje waar je gas kan geven is redelijk uniek... Zit altijd wel weer een droeftoeter of iemand anders voor.
Dit is in de spits vooral heel erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:16

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:08:
Ik heb dat nooit begrepen. Wat is precies karakter van een motorfiets? Het vermogen alleen is niet bepalend lijkt mij...?
Mijn Vespa heeft 23pk, en wordt door mening motorrijder gezien als een bromfietsje.
Met de 12 inch wieltjes rijd het redelijk "instabiel" op de snelweg, de enkele swingarm aan de voorkant is niet echt racemotor materiaal, en met het in de achterophanging gemonteerde motorblok en het "mega" onafgeveerde gewicht is het wat dat betreft ook niet echt heel subtiel.

Maar ik vind het wel een motortje met karakter, zelfs meer dan mijn 600cc 95pk Yamaha Fazer.
Die heeft goede vering, die zelfs goed instelbaar is, 6 versnellingen, loopt in zijn 2 harder dan de Vespa op zijn top, is zuinig en je kunt er aardig mee hoeken als je daar zin in hebt.

Maar er zit voor mij geen karakter in, het stuurt goed, zit goed, is betrouwbaar, er is echt gewoon niets mis mee maar ik "voel het niet". Ik vind het te "clean".
En mijn Vepsa, die is ook super betrouwbaar, zit perfect, stuurt leuk maar doet dat alles wel met karakter. ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:24:
[...]

Dit is in de spits vooral heel erg irritant.
Tsja daarom, ik zit vaak op de rechterbaan lekker rustig aan, weinig zin in dat gekleef en gerem links...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bommes Ik herken dat wel van een Suzuki Alto die ik een aantal jaar geleden had. Dat was echt een kart van niks, maar het reed ontzettend leuk. Vooral heuvels/bergen deed 'ie verdomd goed... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:27:
@Bommes Ik herken dat wel van een Suzuki Alto die ik een aantal jaar geleden had. Dat was echt een kart van niks, maar het reed ontzettend leuk. Vooral heuvels/bergen deed 'ie verdomd goed... :D
Nou ja dat dus, ik rijd nu van het werk een 17 jaar oude renault Scenic, met een 1.4 motortje is dat in een hok van bijna 1300kg echt geen strepen trekker.
Maar ik vind het wel een aandoenlijke auto, zit goed, radio klinkt goed, kachel wordt lekker warm.
Okay het rammelt, kraakt, vertoont rare elektrische storingen/trekjes maar ik kan er wel om lachen eigenlijk.
Voor mij heeft dat ding dus wel karakter.
Okay ik kan er ook wel om lachen omdat ik maar 7,53 euro bijtelling per maand betaal.. :+

De VW Caddy die ik van mijn vorige werkgever had liep echt beter, had een automaat, goede carkit, cruisecontrol en wat al niet meer maar dat ding ging ik echt dood in, wat een saai hok was dat.

Nou zo dus ongeveer.. :9

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 06-11-2017 17:33 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:17:
[...]

Bij een motor zoek ik persoonlijk altijd wel iets speciaals. Bij een auto waarmee ik uren 120 op de snelweg ga rijden is het vooral belangrijk dat ik lekker zit. Karakter boeit mij dan geen reet. Als ik een auto zou kopen voor de lol net zoals ik een motor voor de lol heb dan moet die auto wel iets spannends hebben.
Joopieboy schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:23:
[...]

Hier trouwens een 2012 Swift Sport en dan de K4 Gixxer 750. :P Gixxer een 20dkm per jaar, Swift een 15dkm nu. :X :+
Juist, dan zijn we er toch? Voor woon-werk, wat niet 'spannend' is, waar je vooral comfortabel wilt zitten als je 120 rijdt of in de file staat zoeken jullie een goedkoop en betrouwbaar hok. En een Swift "Sport" is gewoon een normale Swift met extra tupperware :P.

Ik snap niet waarom jullie de NC aanvallen op 'karakter' 'pit' en 'power'. Als hij maar lekker zit, comfortabel 130 haalt, weinig brandstof verbruikt en me betrouwbaar van A naar B brengt. Die NC moet voor mij het equivalent zijn van een VW Polo Bluemotion of een Renault Clio Dieseltje.

Het is niet alsof ik op dat ding een vakantie Eifel ga doen, los van het filemijden is de voornaamste reden dat ik prive ga rijden het beuren van de vergoeding, waar ik dan wat mooiers van kan neerzetten. En dat zou dan van mij graag een Africa Twin mogen zijn, of een Goldwing, of een KTM 790 Adventure, of een CRF2/3/450... lastig kiezen, ze zijn allemaal zo vol van karakter :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:46:
[...]

Juist, dan zijn we er toch? Voor woon-werk, wat niet 'spannend' is, waar je vooral comfortabel wilt zitten als je 120 rijdt of in de file staat zoeken jullie een goedkoop en betrouwbaar hok.
Bij een motor zoek ik persoonlijk altijd wel iets speciaals.
Dus niet alleen voor de lol, maar ook bij woon/werk. Waarom een saaie motor kopen als voor hetzelfde geld iets hebt wat leuker is ?
Ik snap niet waarom jullie de NC aanvallen op 'karakter' 'pit' en 'power'.
Een motorblok van een motorfiets dat stopt wanneer het leuk hoort te worden is gewoon ruk.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 06-11-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

[...]

Juist, dan zijn we er toch? Voor woon-werk, wat niet 'spannend' is, waar je vooral comfortabel wilt zitten als je 120 rijdt of in de file staat zoeken jullie een goedkoop en betrouwbaar hok. En een Swift "Sport" is gewoon een normale Swift met extra tupperware :P.

Ik snap niet waarom jullie de NC aanvallen op 'karakter' 'pit' en 'power'. Als hij maar lekker zit, comfortabel 130 haalt, weinig brandstof verbruikt en me betrouwbaar van A naar B brengt. Die NC moet voor mij het equivalent zijn van een VW Polo Bluemotion of een Renault Clio Dieseltje.

Het is niet alsof ik op dat ding een vakantie Eifel ga doen, los van het filemijden is de voornaamste reden dat ik prive ga rijden het beuren van de vergoeding, waar ik dan wat mooiers van kan neerzetten. En dat zou dan van mij graag een Africa Twin mogen zijn, of een Goldwing, of een KTM 790 Adventure, of een CRF2/3/450... lastig kiezen, ze zijn allemaal zo vol van karakter :+.
Swift met tupperware? Sorry maar jij hebt er nog nooit mee gereden zeker? Nee het heeft geen 300pk maar dat is juist de lol... Laag gewicht, stuur enorm goed, lekker hoogtoerig blok, enorm leuke en speelse auto.
Daar heb je veel meer fun en gevoel mee dan met een beetje RS ofzo, wat met het turbo blok leuk rechtuit en op de snelweg is. :P

De NC is gewoon echt dood rijden, dood kilometers maken... Ik heb iedere dag wel een keer een glimlach met de gixxer, stukje ontspanning, genieten. Dát is motorrijden, maar dat is voor iedereen anders. :)
Collega op het werk is doodgelukkig met een oude R85 BMW met 5 ton op de klok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dryhte schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:52:
[...]

Zo zie je maar, smaken verschillen. Ik vind 'm juist erg mooi gedaan (had er de Zero niet in herkend).

Puik werk _/-\o_
Alle lof gaat naar een spuiter van Motorforum, ik heb alleen alles bij elkaar gezocht en gecoördineerd.
Blue-eagle schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:06:
[...]

Enkele rit 20 minuten rijden, ring Amsterdam, dus altijd file :+ Die 200km verbruik ik iedere week wel aan woon/werk-verkeer alleen. Elektrisch zou echt zo'n enorm voordeel zijn qua kosten...
Jij bent zo'n beetje de ideale kandidaat voor een elektrische motor. Met een 2014 model doe je lachend je woonwerk verkeer iedere dag, en ik denk dat je de aanschaf er sneller uit hebt dan je denkt.
Chakotay schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:34:
@Erasmo die kuip geeft 20% extra range? Nice, dat maakt een Zero nog interessanter... Als door-weer-en-wind woonwerkrijder is behalve dat ze stomweg niet 2ehands te krijgen zijn binnen mijn budget het gebrek aan kuip het enige dat me nog tegenhoud om een Zero te kopen. Als het behalve meer comfort ook nog eens zoveel extra range oplevert, ga ik ook wel met ducttape en en stapel plastic aan de slag als er een keer zo'n ding komt :P
Pak en beet, ik heb nog niet goed kunnen meten ivm te weinig kilometers en wind die altijd net verkeerd staat.
Wat is je budget? Hiervoor had ik er een toerruit opzitten en dat ging ook al prima, levert ook ongeveer 5-10% range op.
De knutselaars bij Hollywood Electrics zijn ook al bezig met een iets beschaafdere kuip in productie te brengen: http://tinyurl.com/ybk2jl24
HTT-Thalan schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:48:
Ik was bijna van mijn leaseauto af geweest vanmorgen *O*.

Net klaar met tanken, ik hou even een paar seconden in om mijn dagteller te resetten. Had ik dat niet gedaan, en was ik daardoor twee seconden eerder weggereden, was ik met ~60 in mijn linkerflank geraakt door een domme trut die door het benzinestation heen kwam gassen om 500 meter file over te slaan op de A27.

Nu wil ik graag van die auto af natuurlijk, maar liefst zonder letsel.
Zo irritant die afsnijders, de file wordt er alleen maar erger op. Van mij mag er tijdens de spits wel een cameraatje op af- en oprit om zulke lui te pakken.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:00
Joopieboy schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:50:
[...]

Swift met tupperware? Sorry maar jij hebt er nog nooit mee gereden zeker? Nee het heeft geen 300pk maar dat is juist de lol... Laag gewicht, stuur enorm goed, lekker hoogtoerig blok, enorm leuke en speelse auto.
Daar heb je veel meer fun en gevoel mee dan met een beetje RS ofzo, wat met het turbo blok leuk rechtuit en op de snelweg is. :P

De NC is gewoon echt dood rijden, dood kilometers maken... Ik heb iedere dag wel een keer een glimlach met de gixxer, stukje ontspanning, genieten. Dát is motorrijden, maar dat is voor iedereen anders. :)
Collega op het werk is doodgelukkig met een oude R85 BMW met 5 ton op de klok...
Wij hebben een Punto Abarth gereden. Dat is sneller weg dan zo’n RS. En ik kan het weten, want die reed mijn vorige directeur ;) Die kleine sportieve auto’s zijn fantastisch met hun korte wielbasis :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

PilatuS schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:47:
Dus niet alleen voor de lol, maar ook bij woon/werk. Waarom een saaie motor kopen als voor hetzelfde geld iets hebt wat leuker is ?

Een motorblok van een motorfiets dat stopt wanneer het leuk hoort te worden is gewoon ruk.
Omdat het aanschafbedrag niet het enige is dat telt. Het motorblok moet niet na 100.000km hoge kosten gaan krijgen, het benzineverbruik (want diesel is hier geen optie) moet laag zijn en onderdelen moeten niet exotisch zijn.

De eigenschappen die je hier als negatief bestempelt maken het ding ideaal voor woon-werk kilometervreten. En omdat hij dat zo goedkoop kan, kan ik van dat geld de 'spannende' motor bekostigen. Als ik een compromis zou kiezen (een spannende motor voor woon-werk) zou ik veel minder geld besparen (want het verbruik is hoger) en van die lagere winst ook nog eens veel meer onderhoud (voor een duurdere c.q. meer exotische) motor moeten betalen. Ik zou er dan ook nog eens veel minder lang van kunnen genieten, want na 4 jaar staan er dan zo veel kilometers op dat 'ie bijna versleten is.

@Joopieboy

Ok, het ding heeft inderdaad ook echt vermogen onder de kap, ik haalde hem door de war met een hele andere auto, sorry daarvoor :>. Maar wat jij denkt van de RS klopt ook niet! Dat Turbogat wel natuurlijk, maar dat voorkom je door het toerental in het turbogebied te houden (wat vrij breed is). En voor zo'n lomp grote bak gaat hij door de bocht als op rails.

Het verschil met de motoren die ik (persoonlijk!) spannend vind is qua verbruik en onderhoud gewoon veel te groot.
lolgast schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:15:
[...]

Wij hebben een Punto Abarth gereden. Dat is sneller weg dan zo’n RS. En ik kan het weten, want die reed mijn vorige directeur ;) Die kleine sportieve auto’s zijn fantastisch met hun korte wielbasis :)
De snelste en 'kleinste' auto die ik destijds als optie had was een 125d. Na chippen had ik dan ruwweg 265pk gehad (en 500+ Nm koppel) op de achterwielen. Maar dat was een weinig praktische auto vanuit een gezinsoogpunt. Uiteraard zijn kleine snelle auto's een geheel eigen 'league' en een direct vergelijk met een RS of wat dat betreft elke snelle station is er natuurlijk niet.

Het punt wat ik wilde maken is dat de meeste mensen (en Joopieboy is één van de uitzonderingen, mijzelf inclus) een 'saaie' woon-werk auto rijden omdat het gewoon niet genoeg oplevert omdat die paar momenten dat je de volle potentie kunt aanspreken dan relatief teveel geld kosten. Ze kiezen een 1.6 Bluemotion ipv de GTI, de 320d ipv de M3 en de Clio diesel in plaats van de Cup.

De RS moet het veld niet ruimen voor de NC, de RS moet plaats maken voor een AT. Maar om die AT te kunnen bekostigen moet er eerst een NC komen. Op die manier betaalt de baas mee aan mijn pretmotor, en dat kunnen niet veel mensen roepen.

[ Voor 28% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-11-2017 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja maakt niet uit, heel veel mensen hebben dat. Ik had hiervoor een Ignis Sport en mensen denken dan ook wat een truttenschudder. Goed zag er misschien niet uit, maar met een volledig ander onderstel (starre achteras ook) en een hoogtoerig toyota 1.5 vvti blok met 115pk op een 750kg ofzo echt geniaal. Ik heb nu een 141pk op 930kg, moet zeggen de Ignis speelser was maar je hier wat meer mee kunt. Maar ook veel meer een cruiser is.

Een RS vind ik gewoon enorm log, stuurgevoel, onderstuur, vermogen op de voorwielen en idd dat turbo gat. Turbo motor of een NA is gewoon een wereld van verschil. Dat hoogtoerige en doorjanken, en het scherpe gevoel op het gas, heerlijk Nee mijn auto's zijn het niet die RS'en, en ze kunnen mij ook niet bekoren, sorry. :) Megane RS of een Ford Focus ST is dan iets wat wél leuk stuurt ondanks het gewicht. Heel ander gevoel ook. :)

Maar als dat je keuze is voor woon/werk verkeer dan is dat toch prima? Ik kan alleen echt totaal niet voorstellen dat je daarmee lol gaat hebben... Koop dan een Twingo diesel als je weinig kosten wilt maken en goedkoop wilt rijden (serieus).

Je hebt nu ook je pak en al dat soort kosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:29

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Erasmo schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:03:
[...]

Wat is je budget? Hiervoor had ik er een toerruit opzitten en dat ging ook al prima, levert ook ongeveer 5-10% range op.
De knutselaars bij Hollywood Electrics zijn ook al bezig met een iets beschaafdere kuip in productie te brengen: http://tinyurl.com/ybk2jl24

[...]
Niet meer dan zo'n 3-4000 euro, ik rij altijd oude meuk :+ De Zero is simpelweg nog niet lang genoeg op de markt om binnen mijn budget te vallen. De dagelijkse kosten (brandstof/onderhoud) zijn natuurlijk wel een stuk lager bij een electro-motor, maar dat zorgt er niet voor dat ik dan opeens wel 10k heb liggen om er een te kopen helaas.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:31:
Maar als dat je keuze is voor woon/werk verkeer dan is dat toch prima? Ik kan alleen echt totaal niet voorstellen dat je daarmee lol gaat hebben... Koop dan een Twingo diesel als je weinig kosten wilt maken en goedkoop wilt rijden (serieus).

Je hebt nu ook je pak en al dat soort kosten. :)
Dat zou de perfecte keuze zijn als ik voor de absolute bodemprijs wilde gaan, maar ik wil het voordeel behouden van filefilteren, en dat accepteren mensen niet van iemand in een Clio :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:03

Secsytime

Automagisch

Zodra er bij de motor meer naar praktisch wordt gekeken dan emotie, ben ik benieuwd hoe lang je er de lol in houdt. Het leven draait niet alleen om geld. Ik zou er niet aan moeten denken om met zon saaie (praktische) fiets door de file te knallen, voor 50 euro “winst”.

En wat is er nou zo bijzonder aan die RS? Zal ik wel niet begrijpen aangezien ik geen B heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-09 15:11
-tom-562 schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:01:
Enigszins motorgerelateerd, ik heb mij zaterdag in kunnen schrijven voor de Zwarte Cross :P Helaas niet in de Wegraceklasse, dus is het de Brommerklasse geworden :+ 8)

Wat wel motorgerelateerd is, binnenkort ga ik wss mijn eerste OTR ritje maken. Collega van mij heeft sinds kort een KTM huppeldepup enduro met kenteken, en zijn eerste OTR rit gemaakt, en dat zag er toch wel heel vet uit 8) Dus mogelijk dat ik van de winter/voorjaar mijzelf een enduro cadeau ga doen, aangezien er hier in de buurt (sinds kort verhuisd naar de Achterhoek) veel OTR en Enduro ritten georganiseerd worden d:)b Potentiële kandidaat: Yamaha WR450F (eventueel met een setje extra SM wielen)
Gaaf! Ik heb een KTM EXC 500. Wil ook graag OTR ritten meedoen, echter zijn er weinig in Limburg. Er zijn veel in de Achterhoek. Lijkt me ook wel erg spannend, heb niet zoveel ervaring en wil het lekker op m’n eigen tempo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:57:
Zodra er bij de motor meer naar praktisch wordt gekeken dan emotie, ben ik benieuwd hoe lang je er de lol in houdt. Het leven draait niet alleen om geld. Ik zou er niet aan moeten denken om met zon saaie (praktische) fiets door de file te knallen, voor 50 euro “winst”.
Hij wil er wel een lol motor naast hebben. Dat scheelt natuurlijk wel flink. Als enige motor een motor met een saai blok is 1 ding, maar puur voor woon/werk, waarom ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

PilatuS schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:12:
[...]

Hij wil er wel een lol motor naast hebben. Dat scheelt natuurlijk wel flink. Als enige motor een motor met een saai blok is 1 ding, maar puur voor woon/werk, waarom ook niet.
Blijf het een aparte constructie vinden, maar misschien is dat voor hem ook deels de lol. Ik begrijp niet dat als je gewoon een vergoeding voor vervoer krijgt, je hier dan zo mee om gaat xD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 07:51
Raym09 schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:02:
[...]

[afbeelding]

Deze krengen? Zo ja doe jezelf een lol en maak er een goede soldeer verbinding van. Deze klemmen zorgen vaak voor storingen en gaan makkelijk kapot. Een nette soldeerverbinding met een krimpkous eroverheen is veel sterker en minder storing gevoelig.
Die krengen ja. Ik wilde je net vertellen dat het met wat krachtwerk van een tang gelukt was, tot ik er achter kwam dat m'n nieuwe lichtjes er na 1 ritje al weer mee zijn opgehouden. :-( van de week maar even wat tijd vrijmaken om een nieuwe oplossing te bedenken.. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Solderen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:31

-tom-562

Oliesjeik

Thoit schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:02:
[...]

Gaaf! Ik heb een KTM EXC 500. Wil ook graag OTR ritten meedoen, echter zijn er weinig in Limburg. Er zijn veel in de Achterhoek. Lijkt me ook wel erg spannend, heb niet zoveel ervaring en wil het lekker op m’n eigen tempo doen.
Ik heb (nog) 0 ervaring. Ik had me er nooit echt in verdiept, ik dacht dat enduro en OTR hetzelfde was. Niet dus :P OTR is gewoon in je eigen tempo een vooraf uitgezette route rijden, enduro is met een tijdselement. OTR lijkt me dus supertof, gewoon lekker beetje door de blub en het zand raggen op je eigen tempo 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Secsytime schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:57:

En wat is er nou zo bijzonder aan die RS? Zal ik wel niet begrijpen aangezien ik geen B heb.
Er zijn voor mij interessante bedragen mee gemoeid. Na aftrek van alle onkosten en uitgesmeerde kosten (onderhoud, banden etc) én de brandstof blijft er nog genoeg over om de maandelijkse lasten van een pretmotor erbij te hebben.

En die RS - dat hangt af van je standpunt, en ik kan me goed voorstellen dat als je niet autorijd (of dat misschien zelfs nog nooit gedaan hebt) de meerwaarde totaal aan je voorbij gaat. Laat ik dan de eerste zijn die aangeeft dat die meerwaarde geheel subjectief is.

Ik stond voor de keuze voor een nieuwe lease auto. Ik zocht iets met ruimte (kinderen + vakanties) en voldoende luxe (50.000km per jaar). De RS voegt bovenop een 'normale' uitvoering onder andere een sportonderstel toe, verlaagd, een diffuser, grotere turbo, meer vermogen, electronische sper, ledverlichting vanbinnen, recaro halflederen sportstoelen, enzovoort. Het is dus bedoeld om eerst de kinderen naar school te brengen, de boodschappen te doen, je vrouw afzetten, langs de Ikea, fatsoenlijk van en naar klanten te kunnen, lekker veel kilometers te maken, maar ook nog een leuk eindje te kunnen sturen / boenderen.

Ter illustratie: dit is normale, ongewijzigde fabrieksuitvoering van mijn auto, waarvan ze alleen de zekering van de ABS/ESP los hebben getrokken:

de enige wijziging die ik heb aangebracht is wat extra PK's onder de kap. Het is dus een familie-auto +, je moet het niet vergelijken met een Audi R8 of een Tesla ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Volgens mij schreef ik nog ergens dat "karakter" van een motor wat mij betreft niets of vrij weinig met het vermogen te maken heeft.
Ik heb dus ook nergens om die reden de NC aangevallen..
Het is compleet jou keuze, dat betwist niemand.
Het is echter wel duidelijk dat het merendeel van de rijders hier niet enkel op de knaken kijken, ook als ze woon werk rijders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:27
-tom-562 schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:29:
[...]

Ik heb (nog) 0 ervaring. Ik had me er nooit echt in verdiept, ik dacht dat enduro en OTR hetzelfde was. Niet dus :P OTR is gewoon in je eigen tempo een vooraf uitgezette route rijden, enduro is met een tijdselement. OTR lijkt me dus supertof, gewoon lekker beetje door de blub en het zand raggen op je eigen tempo 8)
Toevallig al bekend met de Trans Euro Trail? Misschien ook iets voor je ;)

Ik wil er zelf eigenlijk ook ooit eens mee gaan spelen maar heb laatst met de V-Strom toch net wat verkeerd gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:58:
[...]

Volgens mij schreef ik nog ergens dat "karakter" van een motor wat mij betreft niets of vrij weinig met het vermogen te maken heeft.
Ik heb dus ook nergens om die reden de NC aangevallen..
Het is compleet jou keuze, dat betwist niemand.
Het is echter wel duidelijk dat het merendeel van de rijders hier niet enkel op de knaken kijken, ook als ze woon werk rijders zijn.
Ik reageerde even breed op de mensen die dat wél vonden, ik ben me er van bewust dat niet iedereen die mening deelt/deelde.

Jullie hebben gelijk dat de kostenoverweging niet de enige is, dat ben ik ook met jullie eens. Stond ik voor de keuze om slechts één motor te rijden die alles moet kunnen, zou ik een compleet andere keuze overwegen (nog los van het feit dat er nog niks gekocht of proefgereden is op dit punt). Ik zou ook prima tevreden zijn om de Alp woon-werk te rijden, hij is krachtig en leuk genoeg, en nog relatief zuinig. De enige 'maar' is dat ik over 5 jaar, als het ding er een ton of meer bijgeschreven heeft, waarschijnlijk geen andere harde Alp meer ga kunnen vinden in deze staat, en dat vind ik een beetje zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:36
Privé auto: Polo uit 1995.
Motor: Ducati Multistrada 950.

Iedereen z'n voorkeur natuurlijk, maar uiteindelijk is voor mij motorrijden de 'fun'. Ik beleef weinig fun met 50 pk. En eigenlijk vind ik de 115 pk van de multi ook wat tammetjes.

Zat ook wel erg te kwijlen bij de nieuwe Multi 1260 :(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm..... En dan werd er hier vorige week nog een hele discussie over APK én auto's verwijderd O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 06-11-2017 20:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Chakotay schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:41:
[...]

Niet meer dan zo'n 3-4000 euro, ik rij altijd oude meuk :+ De Zero is simpelweg nog niet lang genoeg op de markt om binnen mijn budget te vallen. De dagelijkse kosten (brandstof/onderhoud) zijn natuurlijk wel een stuk lager bij een electro-motor, maar dat zorgt er niet voor dat ik dan opeens wel 10k heb liggen om er een te kopen helaas.
Voor rond de 6-7000 heb je al een Zero, dus het komt aardig in de buurt. Onderhoud aan die dingen is nihiel, banden, remmen en om de 40.000km een nieuwe aandrijfriem. Onder de streep rij je voor een cent per kilometer.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Erasmo schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:16:
[...]

Voor rond de 6-7000 heb je al een Zero, dus het komt aardig in de buurt. Onderhoud aan die dingen is nihiel, banden, remmen en om de 40.000km een nieuwe aandrijfriem. Onder de streep rij je voor een cent per kilometer.
Ik vind die Zero hartstikke vet, dus ook naar gekeken. Helaas hebben de oude modellen (die je voor die bedragen kunt krijgen) nog een zeer beperkte actieradius, veel te beperkt voor mijn doel. De enige Zero die genoeg bereik heeft is de duurste uitvoering van het huidige, nieuwe model, en dan sla je toch even 20k stuk. Dat haal ik er nooit en te nimmer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

En ik maar denken dat het om een audi RS ging en snapte al niet waarom @HTT-Thalan dan zo'n motor voor woon-werk verkeer wilde kiezen :P. Maar waarom niet een motorscooter als rijplezier ondergeschikt is aan budgettaire motieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
xos schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:42:
En ik maar denken dat het om een audi RS ging
Je bent niet de eerste hoor :P Een tijdje terug had iemand anders ook dat idee :P Persoonlijk denk ik bij RS ook gelijk aan een Audi hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 12:57
PilatuS schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:45:
[...]

Je bent niet de eerste hoor :P Een tijdje terug had iemand anders ook dat idee :P Persoonlijk denk ik bij RS ook gelijk aan een Audi hoor.
En ik dacht aan de Focus RS 8)7

-MVR- rijdt een Focus naast de KTM 1190 Adventure R

[ Voor 10% gewijzigd door -MVR- op 06-11-2017 21:09 ]

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

xos schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:42:
En ik maar denken dat het om een audi RS ging en snapte al niet waarom @HTT-Thalan dan zo'n motor voor woon-werk verkeer wilde kiezen :P. Maar waarom niet een motorscooter als rijplezier ondergeschikt is aan budgettaire motieven?
Omdat ik de zit van een scooter bijzonder onprettig vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 07:51
:/ heb geen soldeerbout, noch gesoldeerd sinds dat gekloot op de middelbare school. Daarnaast.. 3 hoog zonder stopcontact beneden, dus zelfs als ik 't allemaal zou kopen wordt 't een leuke uitdaging :+

Ik neus even rond op 't internet, en ga anders wel even alngs de garage met het verzoek of ze 't even netjes kunnen verbinden. Moet uiteindelijk wel gewoon goed zitten na de volgende ingreep

[ Voor 12% gewijzigd door daredha op 06-11-2017 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Ik moest gelijk aan HTT-Thalan denken

https://m.facebook.com/mo...3&source=48&ref=bookmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
-tom-562 schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:29:
[...]

Klopt inderdaad. Al schijnen sommige ritten niet prettig te zijn als beginner. Moet sowieso eerst wat staalkabels halen zodat ik de klep van de aanhanger opengeklapt kan laten, dan kan de motor op de aanhanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Melkunie schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:02:
[...]

Toevallig al bekend met de Trans Euro Trail? Misschien ook iets voor je ;)

Ik wil er zelf eigenlijk ook ooit eens mee gaan spelen maar heb laatst met de V-Strom toch net wat verkeerd gekocht :+
Als de TET met de Vespa kan kun jij het op je V-Strom zeker..
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2017/11/1510001155-800-x-600px-IMG_20171001_151657.jpg

Ja ik had dus al van die transeurotrail gehoord. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
In theorie klopt dat wel, maar in de praktijk ben jij knettergek :+

Maar serieus, zo'n dergelijk stuk zal me vast nog wel lukken. Als je echter op de Facebookpagina kijkt komen er ook vaak stukken langs die toch echt lastig worden zonder ervaring. Maar dat zal in Nederland nog wel meevallen dus wat dat betreft is het zeker een goed begin.

Weet je nog ongeveer waar dat stuk was? Mocht er nog een keer redelijk weer aankomen wil ik toch eens gaan kijken. En dat jij er van wist dat wist ik al. Geloof dat ik er van jou in dit topic van heb gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

lolgast schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:15:
[...]

Geldt hetzelfde voor. Geld vragen voor een proefrit 8)7 Heb ik nog nooit van gehoord. Ook niet bij auto's

@Rpower18 Gefeliciteerd met de aankoop!
Ik moest laatst ook £10 betalen om eigen risico af te kopen voor proefrit... Weet nog steeds niet of het service of afzetterij was... Eigen risico van £3000 kon ook..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

En voor de dagelijkse stats:
https://connect.garmin.co...6399493?share_unique_id=8

Dag begon in heerlijk zonnetje in Barcelona en daarna via klooster van Montserrat naar de 1412 en N260.. Man oh man, wat een wind! En in de bergen begint het nu fris te worden.. Ik zag al was sneeuw vlokken..
Onderweg zag ik een Royal Enfield aan de kant van de weg staan met bepakking ernaast, bleek dat er een lekke band was, de dame was reisboeken schrijfster (jacqui furneaux) en hij werkt voor overlander magazine. Uiteindelijk in zelfde hotel beland en biertje gedronken en gesigneerd boek rijker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:14:
[...]

Ik moest laatst ook £10 betalen om eigen risico af te kopen voor proefrit... Weet nog steeds niet of het service of afzetterij was... Eigen risico van £3000 kon ook..
Ik denk (weet wel zeker) te weten dat 't is om "proefrit piloten" af te schrikken. Ik lees/verneem véél op internet maar ken ook de andere kant van de "zaak" goed waarbij de dealer dus gewoon helemaal niet zit te wachten op "proefpiloten" welke een motorfiets komen proberen als één van de velen modellen welke ze dénken te willen gaan rijden om vervolgens niks aan te schaffen bij een dealer/handelaar.... En vooral bij tweedehands fietsen speelt dan het idee bij de koper: Elders zo'n gelijke fiets/model particulier kopen is voordeliger.

Dat gaat dus niet alleen op voor de tweedehands fietsen welke in de voorraad staan maar ook voor nieuwe fietsen welke je ook gewoon een dag kan huren (om daarna pas te gaan bepalen óf 't iets voor je is).

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 06-11-2017 22:36 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Melkunie schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:11:
In theorie klopt dat wel, maar in de praktijk ben jij knettergek :+

Maar serieus, zo'n dergelijk stuk zal me vast nog wel lukken. Als je echter op de Facebookpagina kijkt komen er ook vaak stukken langs die toch echt lastig worden zonder ervaring. Maar dat zal in Nederland nog wel meevallen dus wat dat betreft is het zeker een goed begin.

Weet je nog ongeveer waar dat stuk was? Mocht er nog een keer redelijk weer aankomen wil ik toch eens gaan kijken. En dat jij er van wist dat wist ik al. Geloof dat ik er van jou in dit topic van heb gehoord :)
Ongeveer in jou achtertuin, ik heb toen een gedeelte opgepakt bij Deurne, daar gaat het binnen door richting Someren, om met flink wat slingeren ergens bij de achelse kluis richting Valkenswaard te gaan.
Daar had ik er genoeg van.
Niet van de route of het zand maar mijn Tomtom doet er alles aan om me terug op het asfalt te krijgen.
Klopte dus eigenlijk vrij weinig van waar ik gereden heb. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:31

-tom-562

Oliesjeik

Thoit schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:41:
[...]

Klopt inderdaad. Al schijnen sommige ritten niet prettig te zijn als beginner. Moet sowieso eerst wat staalkabels halen zodat ik de klep van de aanhanger opengeklapt kan laten, dan kan de motor op de aanhanger.
Ik verwacht dat ik na zo'n eerste rit bek af ben :') Sowieso moet ik binnenkort weer aan m'n conditie gaan werken, te lang niet gesport, net verhuisd dus eerst een nieuwe sportschool zoeken. Ik verwacht dat een goede conditie behoorlijk helpt bij zijn OTR rit :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015

A13X

Dude

daredha schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:21:
[...]
Die krengen ja. Ik wilde je net vertellen dat het met wat krachtwerk van een tang gelukt was, tot ik er achter kwam dat m'n nieuwe lichtjes er na 1 ritje al weer mee zijn opgehouden. :-( van de week maar even wat tijd vrijmaken om een nieuwe oplossing te bedenken.. :X
_O-
daredha schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:11:
[...]heb geen soldeerbout... 3 hoog zonder stopcontact beneden, dus zelfs als ik 't allemaal zou kopen wordt 't een leuke uitdaging :+
Soldeerpen :>
noch gesoldeerd sinds dat gekloot op de middelbare school
> Youtube!

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-09 15:24
Was flink fris vanmorgen op de zzr, gelukkig heb ik nog geen zout gezien in de regio van Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Een voorwielaangedreven dieselstation met sport goodies erop? Prima dat je er blij mee bent, maar denk dat mn E46 325i een stuk leuker rijdt. Maar OK, die gebruik ik niet of nauwelijks meer voor woon/werk, want S1000RR en zelfs Fazer zijn leuker ivm files.

Terug naar die NC750: ik begrijp niet dat je een (bijna?) nieuwe Honda wil aanschaffen voor zo goedkoop mogelijk woon/werk. Wellicht is het verbruik laag, maar mijn Fazer uit 1999 (aanschaf 1100 euro) kan ik ook met 1 op ~20 rijden, terwijl die óók de mogelijkheid heeft lekker sportief te knallen (blok is grotendeels gelijk aan de voorloper van de R6, de Thundercat). Anyway, als je een recentere Fazer (of Hornet, etc.) aanschaft, bijv uit 2005 met 40k km, waarbij het groot onderhoud al gedaan is, heb je met de aanschaf al duizenden euro's bespaard (die kosten < 4000). Ook zal je afschrijving een stuk lager liggen. Ik denk niet dat je dat met het verschil in verbruik terug gaat winnen. Ga m eerst maar eens proefrijden, hopelijk kan je je roze bril thuis laten. Alles wat ik er over hoor (zelf niet geprobeerd) is dat het laagtoerige blok niet fijn rijdt.

Uiteindelijk rijd ik de meeste kilometers woon/werk, en vind ik het wel zo leuk daar ook van te genieten ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
ShininNL schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:24:
Was flink fris vanmorgen op de zzr, gelukkig heb ik nog geen zout gezien in de regio van Rotterdam.
Viel hier ook mee, normaal bij het minste of geringste vorst klotst de pekel bij de stoepranden omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rpower18
  • Laatst online: 11-09 10:01

Rpower18

PSN: Rpower18

Bij ons in het noorden ook geen zout gezien! En brrr na jaren met de auto gereden te hebben is het behoorlijk koud op de fiets. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Rpower18 op 07-11-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik moest vanmorgen zelfs de voorruitverwarming aanzetten. Maar inderdaad, gelukkig geen pekel of zout.
Van de week de winterwielen maar weer eens in orde maken..

Ik ben wel blij dat ik niet op de motor was. Op de N34 was het tussen Gieten en Emmen flink mistig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Heb ook geen pekel gezien in het noordoosten van Overijssel. De kou was te doen. Behalve dat mijn duimen altijd bevriezen. Het ergste is dan het moment dat je binnen komt en de boel gaat weer ontdooien :+

Wel prachtige beelden voorbij zien trekken van flarden mist met de zon erop en bomen in herfstkleuren die daar bovenuit staken. En dan nog de mist die boven de sloten hangt. Blijft toch altijd genieten dit soort weer.

Denk wel dat ik de volgende keer mijn ski jack onder de motorjas doe. Dat is toch wat comfortabeler. Mijn clover is toch niet zo winddicht als ik dacht. :/

[ Voor 15% gewijzigd door wilco1985 op 07-11-2017 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Ik ook geen zout gezien, wel een auto die dacht dat hij wel naar links kon opschuiven... Beetje jammer dat ik daar reed. Gelukkig zag de koekblikker me nog op tijd. Was op het stukje weg tussen A20 en A4 zuid.

Wel erg koud, maar de handvatverwarming doet het goed :)

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:24:
Terug naar die NC750700: ik begrijp niet dat je een (bijna?) nieuwe Honda wil aanschaffen voor zo relatief goedkoop en comfortabel mogelijk woon/werk op de motor. Wellicht is het verbruik laag, maar mijn Fazer uit 1999 (aanschaf 1100 euro) kan ik ook met 1 op ~20 rijden, terwijl die óók de mogelijkheid heeft lekker sportief te knallen (blok is grotendeels gelijk aan de voorloper van de R6, de Thundercat). Anyway, als je een recentere Fazer (of Hornet, etc.) aanschaft, bijv uit 2005 met 40k km, waarbij het groot onderhoud al gedaan is, heb je met de aanschaf al duizenden euro's bespaard (die kosten < 4000). Ook zal je afschrijving een stuk lager liggen. Ik denk niet dat je dat met het verschil in verbruik terug gaat winnen. Ga m eerst maar eens proefrijden, hopelijk kan je je roze bril thuis laten. Alles wat ik er over hoor (zelf niet geprobeerd) is dat het laagtoerige blok niet fijn rijdt.

Uiteindelijk rijd ik de meeste kilometers woon/werk, en vind ik het wel zo leuk daar ook van te genieten ;)
Het verschil in benzine op op 20.000km per jaar alleen al is 500 euro (1 op 20 tegen 1 op 30, een haalbaar praktijk verbruik volgens statistieken). Dat betekent een verschil in 4 jaar tijd van 2000 euro. Daar komt bij dat ik op de NC700 DCT kan krijgen, wat ik voor een woon-werk motor wel fijn vind.

Daar komt dan ook nog bij dat ik weet dat die dingen heel veel kilometers op het blok kunnen hebben. Bovendien is er nogal een verschil in leeftijd (en techniek) tussen een Fazer van 2005 of een NC uit 2013/2014. Ik verwacht ook veel meer dan 20.000 per jaar te gaan rijden, en dan loopt het verschil al helemaal ver uit.

In jouw voorbeeld zou ik (verbruik en kosten) nog beter af zijn gewoon de Transalp voor woon-werk in te zetten, die haalt ook 1 op 23, kost minder dan 2000 euro, ken ik onderhoudstechnisch bijna van buiten en heeft lange intervallen.

Het besparen op één reeds uitgevoerde beurt is een beetje 'moot' (zeker als het om een kleine beurt gaat). Bij dat kilometrage lig ik er sowieso 3 keer per jaar naast/onder voor onderhoud. Van een jonggebruikt Honda met (dealer) service historie verwacht ik onder andere dat er nog een vorm van garantie op zit, de koppeling in mijn looptijd niet vervangen hoeft te worden, ik geen carburateurs heb (handig in de winter) en het ding nog relatief kras/schadevrij is, het moet natuurlijk wel een béétje representatief zijn voor zakelijk gebruik.

Even om duidelijk te zijn: Ik verdedig de NC niet tegenover de aanname dat het al zeker is dat ik dat ding ga rijden. Dat hangt nog van veel dingen af: Kan ik er mee leven, hoe bevalt de proefrit, hoe praktisch is het ding, kan ik hem voor de juiste prijs kopen, enzovoort. Ik ga er vooral tegenin omdat, zoals jullie (terecht) zeggen dat je hem eerst moet proefrijden, ik ook vind dat je hem niet bij voorbaat moet afschieten (zoals hier door een aantal mensen word gedaan). Op papier komen de kosten/baten gewoon uit, die rekensom heb ik al gemaakt. Ik weet dus op voorhand al welke eigenschappen (verbruik, intervall, prijs etc) een motor (ongeacht merk/type) moet hebben om hem te kunnen overwegen als forens-fiets.

Andere modellen die in aanmerking komen (en ik dus ook zal proefrijden) zijn o.a. de v-Strom 650 en de CB500X (die heb ik al een keer kort proefgereden). De NC is simpelweg de meest recente + financieel interessante van de modellen die ik tot nu toe overwogen heb, en ik ben niet direct ontmoedigd door het karakter (of gebrek daaraan). De CB500X is iets goedkoper in aanschaf, maar verbruikt b.v. weer meer en heeft geen (optie tot) DCT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vreselijk lulverhaal, maar duidelijke conclusie: ACF-50 werkt het beste tegen roest.

Dus nu ze weer gaan strooien mag de Versys weer een keer ingespoten/kwast worden. Niet goedkoop, maar mijn Versys verdient dat wel :)

[ Voor 26% gewijzigd door Jelte op 07-11-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[...]
Alles wat ik er over hoor (zelf niet geprobeerd) is dat het laagtoerige blok niet fijn rijdt.
Mijn FJ 1200 vind het bij 8 a 9 duizend toeren ook wel meer dan genoeg. Echter had dat ding wil iets van 108Nm aan koppel en 130pk.
Dan maakt het niet echt meer uit dat er maar zo weinig toeren gedraaid worden.
Daar ding liep wel 1 op 14 ongeveer, dus niet echt een goedkope, zuinige woon/werk fiets.

Overigens kan ik er wel helemaal langs zitten hoor, ik heb nog nooit op een NC gereden. Misschien is het wel erg vermakelijk, of toch minstens gewoon acceptabel om mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bommes schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:11:
of toch minstens gewoon acceptabel om mee te leven.
En dat is alles wat er nodig is. Ik ga zakelijk geen AT of CRF rijden, maar die zou ik wel graag willen hebben, en op deze manier maak ik dat mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:17
lolgast schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:13:
[...]

Ik zou van dealer wisselen :|

@418O2 Je was me voor..
Dat dus. Snap niet dat motordealers daar zo lastig over doen. Een auto wil je toch ook eerst ff proefrijden (zonder daarvoor te betalen) voor dat je 'm koopt? Snap echt niet waarom sommigen dat zo raar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat was ook mijn idee, was toch -2 toen in wegreed. :X
Goed koud maar wel echt super om te rijden, mist, donker, prachtig. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:19:
[...]

Klopt, echt mooi weer! Helaas was door de (plaatselijk dichte) mist het verkeer weer een feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
ik zag 't vanmorgen echt niet zitten - brrr. Blij met een file arm traject (en een verwarmde auto). Tegen donderdag moet ik me vermannen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:54
[...]

Een voorwielaangedreven dieselstation met sport goodies erop? Prima dat je er blij mee bent, maar denk dat mn E46 325i een stuk leuker rijdt. Maar OK, die gebruik ik niet of nauwelijks meer voor woon/werk, want S1000RR en zelfs Fazer zijn leuker ivm files.
Sinds ik de bedrijfswagen eruit heb gedaan (ivm stoppen met de werkzaamheden) heb ik de volgende opties nog ter beschikking:

BMW 525IX Touring uit 94, Honda CBR 600F uit 88, en Aprilia SR50 uit 98.
De 525 is heel fijn om mee te rijden, en trekt alles mee wat je erachter hangt, maar hij zuipt als een idioot.
80 liter tank, maar meer dan 600 km haal je er niet uit.

De CBR daarintegen doet netjes 1:16. Van het weekend Apeldoorn - Cappelle a/d ijssel retourtje gedaan. 240 km op 15 Euro, stond ik positief verbaasd van te kijken :)

De scooter gebruik ik eigenlijk alleen voor ritjes binnen de stad, die stukjes waar de motor toch niet warm van wordt. Dat ding haalt namelijk ook amper 100 km op 6 liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Zijn er hier ook motorrijders die een track en trace systeem gebruiken en daardoor korting krijgen op de verzekering?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

e.looijenga schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:17:
Zijn er hier ook motorrijders die een track en trace systeem gebruiken en daardoor korting krijgen op de verzekering?
Korting op die 10€ per maand, en dat ze je dan mogen volgen? Neuh bedankt, ik pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vroeg ik me nog af, zitten je handen op de ZZR redelijk uit de wind vanwege de kuip-vorm? Of valt dat wel tegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Secsytime schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:21:
[...]

Korting op die 10€ per maand, en dat ze je dan mogen volgen? Neuh bedankt, ik pas.
Zelfde als met winterkorting. Zelfs als je alleen met lekker weer zou rijden is dat volgens mij gewoon zonde, als er dan wel een keer een mooie dag tussen zit heb je er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rpower18
  • Laatst online: 11-09 10:01

Rpower18

PSN: Rpower18

Vanochtend reed ik met een beslagen vizier, ik heb een pinlock70 anti-fog ding op mijn vizier zitten maar dit hielp niet echt, had ik het idee.. ook het vizier op een kiertje gezet, dat hielp helaas ook niet.

Komt dat gewoon door de kou? Hebben jullie tips om zoiets te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
Rpower18 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:57:
Vanochtend reed ik met een beslagen vizier, ik heb een pinlock70 anti-fog ding op mijn vizier zitten maar dit hielp niet echt, had ik het idee.. ook het vizier op een kiertje gezet, dat hielp helaas ook niet.

Komt dat gewoon door de kou? Of hebben jullie tips om zoiets te voorkomen?
Ik had datzelfde probleem met mijn Shoei Neotec, heb de nokjes wat gedraaid waar de pinlock in zit zodat hij nu strakker zit. Probleem was bij mij daardoor opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Pinlock zit bevestigd met twee pinnetjes die je een beetje kan draaien om het ding beter tegen je vizier aan te laten duwen. Dit probeer je best eerst eens.
Een andere tip is de helm binnen bewaren, niet in de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 21:22

Bij ontstond er vanochtend ook een beetje condens aan de binnenkant. Volgens mij komt dat doordat je pinlock niet meer goed afgesteld staat. Die schroefjes aan de zijkant kun je een slag losdraaien en een beetje schuiven. Dan kun je het plastic inleg pinlock vizier beter afstellen en waarschijnlijk lost dat het op.

Ik ga het vanavond in ieder geval proberen, laat morgen wel weten of het heeft gewerkt.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020

Heb ook een pinlock maar dat zit aan de binnenkant. Er zit ook veel verschil in per helm. Mijn vorige helm had er totaal geen last van. Heb nu een agv die beslaat veel sneller. Ondanks de pinlock.

Met de mist van vanmorgen gaat de buitenkant beslaan daar doe je weinig aan. Op het moment dat je denkt van goh het wordt hier wel heel mistig een keer langs je vizier vegen en het klaart weer op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Ik heb handschoenen met zo'n wissertje op de linkerhand. Ideaal ontwerp, ook tijdens miezer of met opspattend regenwater. Zo blijft het zicht een stuk beter dan als je zou vegen met de handschoen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:17
RainX op je vizier smeren voor in de regen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Frans92 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:17:
Ik heb handschoenen met zo'n wissertje op de linkerhand. Ideaal ontwerp, ook tijdens miezer of met opspattend regenwater. Zo blijft het zicht een stuk beter dan als je zou vegen met de handschoen zelf.
Daar heb je zo weinig aan als de condens aan de binnenkant zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:14
Eens in de zoveel tijd de binnenkant van het vizier poetsen met een nat doekje (zonder zeep) helpt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

lolgast schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:37:
[...]

Daar heb je zo weinig aan als de condens aan de binnenkant zit :D
Hahaha ja dat klopt, maar het ging ook over mist die op de buitenkant van het vizier neerslaat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@cyntax Ik heb 1 keer geprobeerd de binnenkant van mijn vizier schoon te maken, maar het plastic van de pinlock is echt ontzettend zacht. Kon meteen een nieuwe kopen ivm krassen (die ook schoon was :+)

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 07-11-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:14
lolgast schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:41:
@cyntax Ik heb 1 keer geprobeerd de binnenkant van mijn vizier schoon te maken, maar het plastic van de pinlock is echt ontzettend zacht. Kon meteen een nieuwe kopen ivm krassen (die ook schoon was :+)
Goed opgelost toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
ShoeiUK heeft op Youtube heeft een filmpje online staan over het reinigen van een Pinlock. Met dat filmpje heb ik mijn 1e Pinlock verkloot. Toen ik de verkoper hier op wees kreeg ik direct een nieuwe met een mailtje van een Shoei vertegenwoordiger of ik dat filmpje snel wilde vergeten :-). Staat nog steeds online trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
e.looijenga schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:50:
ShoeiUK heeft op Youtube heeft een filmpje online staan over het reinigen van een Pinlock. Met dat filmpje heb ik mijn 1e Pinlock verkloot. Toen ik de verkoper hier op wees kreeg ik direct een nieuwe met een mailtje van een Shoei vertegenwoordiger of ik dat filmpje snel wilde vergeten :-). Staat nog steeds online trouwens.
oh goed ik wil ook wel een nieuwe Pinlock ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

e.looijenga schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:50:
Ik geloof dat ik diezelfde had gezien. Ik vroeg me al af of dat wel echt goed was voor je pinlock 8)7

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-09 15:24
Osiris schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:34:
[...]

Vroeg ik me nog af, zitten je handen op de ZZR redelijk uit de wind vanwege de kuip-vorm? Of valt dat wel tegen?
Nope geen bescherming :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hm, jammer.. Nou ja, kan niet veel erger zijn dan een Honda CBF :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Leviathius
Afbeeldingslocatie: http://stat.overdrive.in/wp-content/uploads/2017/11/KTM-790-DUKE-2018_Action-02.jpg
https://www.nieuwsmotor.n...90-productiemodel-onthuld

Ben normaal niet heel erg fan van KTM, te rebels enzo ( :+ ), maar wat ziet die nieuwe 790 eruit als een vet apparaat! En de specificaties zijn ook niet mals.

[ Voor 31% gewijzigd door Leviathius op 07-11-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
zeker een gaaf ding :)

[ Voor 94% gewijzigd door darkkingll op 07-11-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Hier was het - 1 en zonnig toen ik bagage aan het laden was maar 0 toen ik wegreed... Maar toch verdomd koude handen gehad ondanks heated grips op max...
Lang gereden vandaag:
https://connect.garmin.co...375848?share_unique_id=10

Morgen de Picos :)

Oh ja, ook nog aangehouden door de guardia civil... Random check denk ik, want na helmklep on en 'hola' met een glimlach keek hij naar mijn motor en vroeg 'ingles?' ehh, 'Si..' toen wuifde hij me door.. #thisisnotthebikeyouarelookingfor

Later was ik beetje de route kwijt en satnav maakte het alleen maar erger.. Dus rerd ik per ongeluk eenrichting weggetje de verkeerde kant op, kom ik bij de weg waar hij uitkwam rijd er net policia local langs.. Fuck.. Toen ging zwaailicht aan.. Dubbel fuck.. Ik stop om te kijken wat hij doet, slaat hij af de andere kant op.. Phew

[ Voor 35% gewijzigd door ToolkiT op 07-11-2017 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-09 14:34
Leviathius schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:55:
[afbeelding]
https://www.nieuwsmotor.n...90-productiemodel-onthuld

Ben normaal niet heel erg fan van KTM, te rebels enzo ( :+ ), maar wat ziet die nieuwe 790 eruit als een vet apparaat! En de specificaties zijn ook niet mals.
Je hebt de verkeerde 790 geplaatst ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

ToolkiT schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 18:17:
[...]

Hier was het - 1 en zonnig toen ik bagage aan het laden was maar 0 toen ik wegreed... Maar toch verdomd koude handen gehad ondanks heated grips op max...
Lang gereden vandaag:
https://connect.garmin.co...375848?share_unique_id=10

Morgen de Picos :)
Door mijn ervaringen tijdens het lessen in de winter en wat jij hier vertelt ga ik eerder voor verwarmde handschoenen.

Afbeeldingslocatie: http://www.termaatmotoren.nl/img/524c2846aca54_Gerbing-XR-12%20verwarmde%20handschoen.jpg
Vandaag even gepast bij Termaat, hier in Nijmegen bij mij om de hoek. Zodra er budget is ga ik de Gerbing XR-12 kopen.

En een flesje OSCO olie gehaald voor €9.
OSCO Olie

[ Voor 7% gewijzigd door Grubeater op 07-11-2017 19:07 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grubeater schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 18:44:
[...]

Door mijn ervaringen tijdens het lessen in de winter en wat jij hier vertelt ga ik eerder voor verwarmde handschoenen.

[afbeelding]
Vandaag even gepast bij Termaat, hier in Nijmegen bij mij om de hoek. Zodra er budget is ga ik de Gerbing XR-12 kopen.
Lijkt mij ook ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vizier goed schoon en vetvrij houden maar ik moet toch met vizier open rijden (kiertje) omdat met een goeie uitblaasactie heel de boel dicht zit. :P Of zoals vanochtend met de mist dan helpt niks.

Vanmiddag trouwens echt prachtig, soms heb je die dagen. 2x op de brommer en 3x op de fiets bijna plat gewalst. Begon eigenlijk mrt de snelweg af, A50 is zoals altijd drama maar goed. Snelweg af, rechtsaf en dan moet je invoegen. Ik za achter een redelijk traag stuk vreten maar er kwam een vrachtwagen aan, auto durfde niet naar links, geen snelheid maken, niks. Dus toen die eindelijk links op de lijn reed over de invoegstrook van het tankstation maar even erlangs geknald... Ik ga echt niet voor die vrachtwagen geplakt zitten. :X

Dan eerst een vrouwke welke ook totaal niet doorreed met het kruispunt oversteken, dus eer ik groen had moest ik alsnog even wachten vanwege een vrachtwagen die erachteraan kwam doorgedenderd. Tankstation verderop een oud lijk die uit het tankstation kwam en zonder naar echt links te kijken de weg op kwam gedraaid. Zag het gebeuren dus was al naar links gegaan, express vol in haar spiegel, gewacht ze recht reed en toen paar keer toeteren en gewoon _nul_ reactie. Ja tot ik er echt langs ging rijden stond ze ineens stil. Muts...

Stoplicht erna was ook grappig. Ander vrouwke zat te worstellen met haar jas uit de doen, stoplicht op groen, duurde al ff, liet ze de auto bijna afslaand wegbokken, stilstaand de bocht om en weer door. Paar meter verderop stoplicht druk met de radio, weer lang wachten toen het groen was en dan het 80 stuk op, en dan gewoon _geen_ gas durven geven... Beetje slalommen erachter en toen er ruimte was maar even de gixxer haar benen gestrekt. :Y

Op de fiets op de dezelfde rotonde ook 2x bijna geschept, blij ik nu op de bank zit. :+

[ Voor 74% gewijzigd door Joopieboy op 07-11-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:03
Auto: Opel Corsa D (1.4L)
Motor: Versys 650

Heb eigenlijk aan beide wel lol. De Corsa heeft een sport onderstel waardoor die lekker strak de bochten door gaat. Ok, ik wordt er uit gereden door al die leasebakken op rechte wegen. Echter hangt het er ook vanaf of je een beetje kan rijden met jouw auto, vaak genoeg door goed gebruik van rem / gas / koppeling menig Audi of BMW kwijt gereden bij rotondes. Auto is meer voor lange afstanden in rot weer of af en toe vakantie in Engeland.

Motor is fun, maar gebruik hem ook voor W/W. Ondanks dat het leuk blijft merk je dat als je iedere dag dan rijd dat het op een gegeven moment gewoontjes wordt. Als je dan een paar dagen niet rijd dan is de motor weer helemaal geweldig.

Reed vroeger met auto iets van 30k km per jaar, sinds ik mijn motor heb misschien met moeite 10k (vriendin lief gebruikt hem ook af en toe voor werk) en met motor 20k+. Ik vind zelf voor zowel motor als auto, je kan wel heel veel PK's hebben maar waar in Nederland kan je het ook daadwerkelijk gebruiken?

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Bommes schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 06:32:
[...]

Ongeveer in jou achtertuin, ik heb toen een gedeelte opgepakt bij Deurne, daar gaat het binnen door richting Someren, om met flink wat slingeren ergens bij de achelse kluis richting Valkenswaard te gaan.
Daar had ik er genoeg van.
Niet van de route of het zand maar mijn Tomtom doet er alles aan om me terug op het asfalt te krijgen.
Klopte dus eigenlijk vrij weinig van waar ik gereden heb. >:)
Ah da's precies de kant en richting die ik wilde gaan proberen. Lekker in Deurne beginnen te ploeteren en dan in Valkenswaard een kopje koffie in het ouderlijk huis scoren :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
kneusteun schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 18:20:
[...]

Je hebt de verkeerde 790 geplaatst ;)
Jij bedoelde deze zeker?
Afbeeldingslocatie: http://www.visordown.com/sites/default/files/styles/large/public/KTM%20790%20ADVENTURE%20R%20Prototype_04.jpg?itok=yBFMi49H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:36

Vrijdag

De Zwarte

Ik weet niet, maar ik heb toch niet zoveel met KTM. Die hierboven ziet er mi eigenlijk uit als een dertien in dozijn SM. Maar dan met een "aparte" koplampunit.
De 790 Superduke doet me ook niks.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

[...]

Ook ik heb genoten van de zonsopgang en de heerlijke bochten die de N470 me bood. Van de kou genoot ik wat minder, ik rij nog in m'n zomer doorwaaihandschoenen omdat ik niks anders heb :+ M'n handvatverwarming is niet krachtig genoeg om dat bij te benen :')

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:37

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm 90pk, 68Nm... had vooral meer koppel verwacht.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.