Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.318 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Erasmo schreef op maandag 6 november 2017 @ 00:07:
[...]

Je bent niet de enige die zich dat afvraagt :P Met mijn oude kuip haal ik al 20%-ish extra bereik, maar er zijn ook lui die verder gaan met een dustbin of zelfs een volledige Vetter.

Mijn theorie is dat Zero's toch wel als warme broodjes over de toonbank vliegen zonder kuip, en dat ze zich liever richten op het verbeteren van de batterij en motor. Wat een paar hobbyisten doen in hun schuur is leuk, maar een goede gestroomlijnde kuip ontwikkelen kost serieus veel geld.
Vreemd, ik zou eerder denken dat de mooi-weer-rijders liever een geluidmakende motor rijden. En dat mensen die een still elektrische motor overwegen veelal de dagelijkse rijders zijn zoals ikzelf. Dan wil ik goed beschut achter een ruit zitten. De hele "naked" look heeft ook die naked feel: je krijgt moeder natuur recht in je gezicht.

Maar ze bieden het niet eens aan. Zo bizar. Daar zou ik geld voor overhebben. Ze slaan de hele markt waar ik deel van uitmaak over op deze manier. Ik rij iedere dag, het hele jaar rond, en ik gooi iedere 200km m'n tank weer vol voor 23 euro per keer :7 Geef mij maar een stopcontact.

Komt tijd, komt raad, hoop ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Vergeet niet dat de belangrijkste afzetmarkt nu de VS is, en dan vooral Californië. Daar is het niet zo erg om zonder kuip te rijden :P

Voor woon-werk verkeer zijn elektrische motors juist erg populair aan het worden tegenwoordig, helemaal voor zakelijke rijders die hem versneld kunnen afschrijven.
Ah 200km, dat is voor mij ongeveer €2 aan stroom en onderhoud :P Maar hoe ver woon je van je werk dan?
Maar met een ruitje kom je ook al een heel eind.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Waarom elektrisch gaan, als je ook zoiets kunt kopen? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KDJmoTdWAyKOiJ3vssFkxG3A/full.jpg

De nieuwe Ducati Panigale V4 met een niet al te kleine 214 pk's uit het nieuwe V4 motorblok. :)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 19:09
caesar1000 schreef op maandag 6 november 2017 @ 00:45:

[afbeelding]

De nieuwe Ducati Panigale V4 met een niet al te kleine 214 pk's uit het nieuwe V4 motorblok. :)
Omdat je vrij weinig hebt aan 214pk op de weg :P Wel een ontzettend mooi ding zeg.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/afbeelding-groot/143931/0/0/MV_Agusta_MY18_Dragster_800_RC_2.jpg

:9~ :9~ :9~

[ Voor 15% gewijzigd door spookz0r op 06-11-2017 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:03

Secsytime

Automagisch

Kijk erg uit naar de reveals op de EICMA! Maken ze daar ook verkoopprijzen bekend? Ben erg benieuwd naar de prijs van de KTM duke/adventure 790, als er cruise control op zit en de prijs niet te hoog is, ben ik bang voor het ergste :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
caesar1000 schreef op maandag 6 november 2017 @ 00:45:

[afbeelding]

omdat dit vreselijk ouderwets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 12:57
Blue-eagle schreef op zondag 5 november 2017 @ 23:51:
[...]

Kriega kan ik 100% aanbevelen.
Ik ga deze week eens naar de winkel.
Thanks voor de reacties.

A yawn is a silent scream for coffee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
Jelte schreef op maandag 6 november 2017 @ 07:50:
[...]
omdat dit vreselijk ouderwets is.
En natuurlijk compleet nutteloos voor op de weg, en totaal onpraktisch.
Maar wel gewoon erg gaaf en als het kon stond er zo een hier voor de deur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
Erasmo schreef op zondag 5 november 2017 @ 23:14:
[...]

Mij maak je de pis niet lauw hoor, je hebt werkpaarden en sierpaarden.
Zo zie je maar, smaken verschillen. Ik vind 'm juist erg mooi gedaan (had er de Zero niet in herkend).

Puik werk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wordt tijd voor handvatverwarming zo 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:01

-tom-562

Oliesjeik

Enigszins motorgerelateerd, ik heb mij zaterdag in kunnen schrijven voor de Zwarte Cross :P Helaas niet in de Wegraceklasse, dus is het de Brommerklasse geworden :+ 8)

Wat wel motorgerelateerd is, binnenkort ga ik wss mijn eerste OTR ritje maken. Collega van mij heeft sinds kort een KTM huppeldepup enduro met kenteken, en zijn eerste OTR rit gemaakt, en dat zag er toch wel heel vet uit 8) Dus mogelijk dat ik van de winter/voorjaar mijzelf een enduro cadeau ga doen, aangezien er hier in de buurt (sinds kort verhuisd naar de Achterhoek) veel OTR en Enduro ritten georganiseerd worden d:)b Potentiële kandidaat: Yamaha WR450F (eventueel met een setje extra SM wielen)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Erasmo schreef op maandag 6 november 2017 @ 00:22:
Vergeet niet dat de belangrijkste afzetmarkt nu de VS is, en dan vooral Californië. Daar is het niet zo erg om zonder kuip te rijden :P

Voor woon-werk verkeer zijn elektrische motors juist erg populair aan het worden tegenwoordig, helemaal voor zakelijke rijders die hem versneld kunnen afschrijven.
Ah 200km, dat is voor mij ongeveer €2 aan stroom en onderhoud :P Maar hoe ver woon je van je werk dan?
Maar met een ruitje kom je ook al een heel eind.
Enkele rit 20 minuten rijden, ring Amsterdam, dus altijd file :+ Die 200km verbruik ik iedere week wel aan woon/werk-verkeer alleen. Elektrisch zou echt zo'n enorm voordeel zijn qua kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-09 14:34
-tom-562 schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:01:
Enigszins motorgerelateerd, ik heb mij zaterdag in kunnen schrijven voor de Zwarte Cross :P Helaas niet in de Wegraceklasse, dus is het de Brommerklasse geworden :+ 8)

Wat wel motorgerelateerd is, binnenkort ga ik wss mijn eerste OTR ritje maken. Collega van mij heeft sinds kort een KTM huppeldepup enduro met kenteken, en zijn eerste OTR rit gemaakt, en dat zag er toch wel heel vet uit 8) Dus mogelijk dat ik van de winter/voorjaar mijzelf een enduro cadeau ga doen, aangezien er hier in de buurt (sinds kort verhuisd naar de Achterhoek) veel OTR en Enduro ritten georganiseerd worden d:)b Potentiële kandidaat: Yamaha WR450F (eventueel met een setje extra SM wielen)
Benieuwd of de CRF450 rally daar leuk voor te gebruiken is. Ik zag die voorbij komen op FB en die ziet er ook wel erg bruikbaar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:29

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Erasmo die kuip geeft 20% extra range? Nice, dat maakt een Zero nog interessanter... Als door-weer-en-wind woonwerkrijder is behalve dat ze stomweg niet 2ehands te krijgen zijn binnen mijn budget het gebrek aan kuip het enige dat me nog tegenhoud om een Zero te kopen. Als het behalve meer comfort ook nog eens zoveel extra range oplevert, ga ik ook wel met ducttape en en stapel plastic aan de slag als er een keer zo'n ding komt :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:02

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik was bijna van mijn leaseauto af geweest vanmorgen *O*.

Net klaar met tanken, ik hou even een paar seconden in om mijn dagteller te resetten. Had ik dat niet gedaan, en was ik daardoor twee seconden eerder weggereden, was ik met ~60 in mijn linkerflank geraakt door een domme trut die door het benzinestation heen kwam gassen om 500 meter file over te slaan op de A27.

Nu wil ik graag van die auto af natuurlijk, maar liefst zonder letsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn remblokken vervangen door gesinterde blokken, de schijven zullen wel iets sneller slijten maar het een en ander remt zoveel beter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Joopieboy schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:55:
Wordt tijd voor handvatverwarming zo 8)
Ik heb voor mijn quad net een setje besteld van Moose incl. duimgas verwarming. Was best fris vanochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:06

A13X

Dude

Afbeeldingslocatie: http://www.donkerwolke.be/catalogue/uploads/ESPA10152-2.jpg

Deze krengen? Zo ja doe jezelf een lol en maak er een goede soldeer verbinding van. Deze klemmen zorgen vaak voor storingen en gaan makkelijk kapot. Een nette soldeerverbinding met een krimpkous eroverheen is veel sterker en minder storing gevoelig.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:53:
Gisteren mijn remblokken vervangen door gesinterde blokken, de schijven zullen wel iets sneller slijten maar het een en ander remt zoveel beter :)
Slijtage valt mee, maar idd het remgevoel is echt zoveel fijner. Ik heb alleen achter dat het remmetje wat snel wilt piepen, maar goed dat is ook zo weer weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:48
Vanavond denk ik dan toch beide motoren maar voltanken en wegzetten voor de winter. Alle komende weekenden zitten toch ook al vol, dus nog ff een snel rondje gaat hem niet meer worden.

En het is toch te koud vind ik. Zat net in de auto met de zon door het raam en dacht 'had ik maar', maar toen zag ik dat de temp 8,5 graden aangaf. Nee bedankt :+

[ Voor 22% gewijzigd door lolgast op 06-11-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:27
e.looijenga schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:57:
[...]

Ik heb voor mijn quad net een setje besteld van Moose incl. duimgas verwarming. Was best fris vanochtend.
Duimgas verwarming? Is dat iets quad-specifieks? Google maakt me niets duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
afgelopen weekend met een ouwe rot in het vak de Rally-Raid Level 1 suspension geïnstalleerd op m'n CB500X.

Een wereld van verschil. De lineaire veren van de voorvork kan ik zeer appreciëren, vooral tijdens hard remmen (de OEM (progressieve) veren duiken heel snel door in het begin en daarna wordt dat plots veel trager). De shock is... anders, geeft vertrouwen maar ik denk dat hij misschien ietsje te hard afgesteld is. Het pogoën op echt hobbelige wegen is echter zeker al een stuk beter.

Helaas pindakaas, ze leverden ook een nieuwe set fork caps (preload adjustable, wat de OEM caps van de versie 2013-2015 niet hebben) en daar lijkt de schroefdraad niet correct van te zijn (waar beide OEM caps inwisselbaar zijn en vlotjes inschroeven, passen geen van beide OEM caps zelfs met een beetje moeite in de schroefdraad - veel druk hebben we niet gezet, om niets stuk te maken).

Maar het goede nieuws is, dat zelfs zonder preload aan te passen, de voorvork me nu beter bevalt dan voordien. De nieuwe caps gaan gewoon terug richting verkoper...

[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 06-11-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Laatst online: 13-09 19:39
Melkunie schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:36:
[...]

Duimgas verwarming? Is dat iets quad-specifieks? Google maakt me niets duidelijk :P
Ik heb alleen maar duimgas en geen handgas :-)

Afbeeldingslocatie: https://i1132.photobucket.com/albums/m574/elooijenga/2015-08-29%2009.13.05_zpsl1uvmyp2.jpg

Dat zwarte handeltje onder het handvat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22
Gisteren de brommer afgetankt en alle kuipdelen verwijderd en schoongemaakt. Verder alles van het subframe afgehaald en flink aan de poets geweest. Zand all over the place :/
Gelijk de accu verwijderd en binnen gezet, want mijn garage is niet verwarmd.

Nu ik de boel er toch af heb ga ik denk ik gelijk maar eens kijken naar een LED achterlichtje :)

Hij is in ieder geval klaar voor z'n winterslaapje.
e.looijenga schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:41:
[...]

[afbeelding]

En je zit in het verkeerde topic :+

[ Voor 31% gewijzigd door InZane op 06-11-2017 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:27
e.looijenga schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:41:
[...]

[afbeelding]

Nooit van gehoord. Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Melkunie schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:50:
[...]

Ik zie ook 4WD staan, lijkt me dus gewoon een quad in dit geval ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Winterslaap? De periode waar je het meeste snelheidswinst haalt uit de motor is hier. Ik ga nu juist motorrijden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Melkunie schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:50:
[...]

Quads hebben duimgas omdat de berijder geen fatsoenlijke rij-opleiding genoten hoeft te hebben om er eentje te mogen besturen. Door de massatraagheid van de bestuurder moeten ze zich 'for dear life' vasthouden bij het accelereren en handgas zou het probleem in zo'n situatie alleen maar verergeren :+.

[/hkmodus]
Jelte schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:55:
Winterslaap? De periode waar je het meeste snelheidswinst haalt uit de motor is hier. Ik ga nu juist motorrijden ;)
Juist *O*. Het word ook tijd om de voering maar weer eens in de motorkleding te hijsen. Het was gister best fris aan de kust. Helaas mocht ik het strand niet op vanwege het ontbreken van een vergunning ;(.

[ Voor 31% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-11-2017 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Jelte schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:55:
Ik heb geen snelheidswinst nodig, want ik rij alleen motor voor de lol. Voor woon-werk heb ik een leasehok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

InZane schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:58:
Voor woon-werk heb ik een leasehok.
Als het een beetje meezit is dit volgend jaar mijn woon-werk 'hok':

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycle-usa.com/photogallerys/12_NC700X_Acc_01_EU.jpg?b4c607

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
HTT-Thalan schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:00:
[...]

[afbeelding]
Ja maak me maar jaloers :(

Het zit er voor mij in ieder geval niet in :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
[...]

[afbeelding]
Ik heb er over nagedacht, maar ik zie het bij mijzelf niet gebeuren. Ik hou nogal van smetteloos gestreken overhemden en dat lukt gewoon niet op de motor. Ook een nette pantalon is niet te doen, komt altijd verfomfaaid (wat een woord..) uit of de tas, of onder de motorbroek vandaan.
En netjes vervoeren in de koffer is geen optie, want als je continu met de motor rijdt wordt je gillend gek als je na ieder ritje jezelf om moet gaan kleden.

Dus nee. Ik ga nog liever 100% zakelijk rijden met de leaseauto en prive een luxere auto dan nu, dan lease-rijden met de motor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 19:09
lolgast schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:07:
[...]

Ik heb er over nagedacht, maar ik zie het bij mijzelf niet gebeuren. Ik hou nogal van smetteloos gestreken overhemden en dat lukt gewoon niet op de motor. Ook een nette pantalon is niet te doen, komt altijd verfomfaaid (wat een woord..) uit of de tas, of onder de motorbroek vandaan.
En netjes vervoeren in de koffer is geen optie, want als je continu met de motor rijdt wordt je gillend gek als je na ieder ritje jezelf om moet gaan kleden.

Dus nee. Ik ga nog liever 100% zakelijk rijden met de leaseauto en prive een luxere auto dan nu, dan lease-rijden met de motor :)
Misschien gewoon dit kopen :P https://www.betabrand.com...siness-suit-onesie-hybrid

Geen last van kreukels enzo dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
[...]

Verkeerde functie ;)
Ik heb een soort technische functie. Daar wordt het volledig geaccepteerd als je niet in overhemd aankomt. Heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Ik hoef zelden een pak aan te trekken (het mag wel, maar men heeft er geen enkele moeite mee als ik gewoon in een spijkerbroek met een overhemd aankom). Ik heb dus momenteel gewoon motorkisten en een motor-spijkerbroek waarvan je de bescherming niet ziet tenzij je weet dat het er zit. Ik trek dus gewoon mijn jas aan, helm op en wegwezen. Geen gedoe met omkleden. Overhemd is gewoon gestreken en daar zit je niks van als ik een jas aan gehad heb.

In de winter zal ik gewoon laarzen en een overbroek aan hebben (net als vorige winter) en dan op locatie de laarzen even wisselen voor een paar semi-nette instappers. Dan is het omkleding beperkt tot even die overbroek aan/uit schieten en in de koffer te proppen. Ik heb geen verwarmde kleding (ook niet nodig) dus geen gedoe met stekkertjes. En omdat het een Transalp is, is het ook gewoon altijd starten en lopen :+.

Het is inderdaad meer 'gedoe' dan simpelweg in je auto te gaan zitten, maar de voordelen vind ik dat wel waard: Minder last van files, meer overzicht, meer plezier in het reizen/rijden, en lekker de kilometervergoeding opstrijken.

Mochten er wel weken/maanden met veel ijzel/sneeuw zijn (de laatste winters niet in ieder geval) huur ik gewoon kortstondig een VW upje ofzo. Dat kan makkelijk uit tegenover de rest van het jaar cashen op de vergoeding.
_O-

Nu zag ik pas een review van een Honda Goldwing. Het is dat ik geen garage heb (of uberhaupt plek en geld voor een hebbeding) maar zo'n rijdende sofa met stereo-installatie, winkelruit en een berg koppel waar je U tegen zegt lijkt me best gaaf voor lange ritten. Beetje lastig manoeuvreren alleen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/T9PWOrLJUVE/maxresdefault.jpg
Jelte schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:25:
[...]
Verkeerde functie ;)
Ik heb een soort technische functie. Daar wordt het volledig geaccepteerd als je niet in overhemd aankomt. Heerlijk :D
Ik ben 100% van de tijd customer-facing (zoals dat dan in vaktermen heet :+) maar het is juist de sales die altijd in pak komen. Ik ben presales, ik moet hun technisch geweten zijn en ze zijn toch minder van vertrouwen als je dan ook in pak komt. Gewoon een spijkerbroek met een (net) overhemd is prima. Alleen als ik presenteer voor grote zalen/groepen wil ik nog wel eens een pak aan doen (maar dan zou ik mijn jasje gewoon kreukvrij gevouwen in de topkoffer leggen, dat heb ik vaker gedaan en is geen enkel probleem).

Dat pak heeft er geen last van dat ik er een overbroek overheen trek, en als je op je bek gaat heb je op dat moment hele andere problemen dus dat is geen overweging.

[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-11-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Jelte schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:25:
[...]
Verkeerde functie ;)
Ik heb ook een technische functie. De helft loopt hier altijd in overall, andere helft loopt in spijkerbroek met t-shirt, (fleece)trui of gewoon iets comfortabels. Nooit pakken hier :D
Ik word zelfs raar aangekeken als ik een overhemd aan heb :+

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Frans92 schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:45:
[...]

Ik heb ook een technische functie. De helft loopt hier altijd in overall, andere helft loopt in spijkerbroek met t-shirt, (fleece)trui of gewoon iets comfortabels. Nooit pakken hier :D
Dat geluk heb ik ook. Ik denk dat ik zowat de enige SAP consultant ben die ik zelf ken die zelden of nooit in overhemd of pak bij de klant komt (trui+effen donkere t-shirt+jeans(zwart/donkerblauw) is erg goed te combineren met de motor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Frans92 schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:45:
[...]

Genoeg mensen hier in pak/overhemd. Als ik ergens heen ga heeft de ander vaak een pak/overhemd aan. Ik daarentegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Jelte schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:51:
[...]
Genoeg mensen hier in pak/overhemd. Als ik ergens heen ga heeft de ander vaak een pak/overhemd aan. Ik daarentegen ;)
Wij hebben ook genoeg mensen in pak of overhemd lopen. Alleen die zitten in een ander kantoor dan ik. Ik zit in één van de "technische kantoren" die op het terrein te vinden zijn. De overhemdjes en pakken zitten samengepakt in 1 gebouw :)

Mijn collega's weten trouwens ook niet beter dan dat ik 's ochtends mijn motorpak uitdoe en 's middags weer aan.
Dryhte schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:51:
[...]

Dat geluk heb ik ook. Ik denk dat ik zowat de enige SAP consultant ben die ik zelf ken die zelden in overhemd
of pak bij de klant komt (trui+effen donkere t-shirt+jeans(zwart/donkerblauw)) is erg goed te combineren met de motor ;)
Als het er verzorgd uitziet, dan is het in 9/10 gevallen wel prima lijkt me. Ik denk dat je alleen in heel klassieke omgevingen (ouderwetse mensen :P) dan (volgens hen) tekort schiet in de kledij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dan vinden veel mensen het ook leuk als je met de motor komt. Altijd een onderwerp om het ijs te breken. Erg fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dryhte
Frans92 schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:56:
[...]

Als het er verzorgd uitziet, dan is het in 9/10 gevallen wel prima lijkt me. Ik denk dat je alleen in heel klassieke omgevingen (ouderwetse mensen :P) dan (volgens hen) tekort schiet in de kledij.
Lijkt me ook. Ik heb er één keer een opmerking over gehad, die ik vriendelijk beantwoordde met de woorden dat men me niet geselecteerd heeft om de inhoud van mijn kleerkast maar om de inhoud van mijn hoofd. Mevrouw de manager knikte en ik heb daar een half jaar (= volledig project) in nette trui+t-shirt+jeans gezeten zoals ik overal zit.(dat was trouwens lang voor ik met de motor begon te rijden, al had ik bij die klant dagelijks 1 à 2u fileleed kunnen besparen met filteren)

[/offtopic]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Nu ben ik ook een ICT consultant, dus mag ik overal in spijkerbroek komen opdagen :+ Maar ik had een paar jaar terug een klant waar ik werd geacht in pak op kantoor te komen iedere dag.

Nu kom ik dus ook op de motor. En ik reed toentertijd nog een Harley. Omdat ik die baan helemaal niet leuk vond nam ik de ruimte wat lol te hebben.

De dress code gaf aan dat men in een casual zakelijk pak op werk moest komen. Daar moesten leren schoenen onder, maar geen (leren) sneakers. Ik had een Suit Supply aanbieding in ’t blauw liggen, en ik droeg daaronder gewoon mijn leren motorschoenen.

Daar heb ik enkele variaties van, zie:
http://www.dainese.com/gb/en/shoes/leather/

Dat vonden de meeste mensen erg grappig, alleen meneer manager riep mij op een gegeven moment bij hem op kantoor. Of ik mijzelf volgens de regels zou willen gaan kleden. Daarop heb ik het reglement maar uit mijn tas gepakt (voorbereiding is ’t halve werk) en toen bleek dat ik 100% voldeed aan de gestelde eisen.

Het waren geen sneakers;
Het waren geen laarzen;
Het waren leren schoenen.

Edit: Ik vergat dat hij op een gegeven moment zei dat de schoenen een bepaalde luxe moesten hebben. Toen ging ik maar in op de stitching, de kevlar, de Gore-Tex, en de prijs van mijn schoen vergeleken met die van hemzelf. Hij had mooie Van Lier schoenen (~160 euro), ik mooie Dainese (Italiaans leer, ~260 euro) :+

Mijn overhemden waren ook van die casual overhemden van de V&D enzo. No way dat ik 100 euro ga uitgeven aan een overhemd voor een pak. Zelfs niet als ik dat kan declareren.

De broek van het pak ging gewoon onder mijn motorbroek.
De jas van het pak ging netjes opgevouwen in mijn rugzak.
De stropdas deed ik pas om op kantoor, vervoerd in mijn rugzak.

Ik zorgde er wel voor dat de riem altijd goed kleurde bij mijn schoenen. Zwart, dus.

Het zag er eigenlijke best prima uit allemaal, ietwat kreukelig misschien, en de schoenen waren belachelijk. Maar verder gewoon een standaard goedkoop gekleedde ICT-medewerker met lage standaarden.

Die schoenen waren het duurste onderdeel van die hele outfit bedenk ik mij nu…

[ Voor 8% gewijzigd door Blue-eagle op 06-11-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Met mijn werk wat lastiger, maar zoals ik met een nette motorjeans en een nette trui aankom is er niks aan de hand idd. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]
Ga nou eerst maar eens proefrijden op zo'n ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-09 15:50
Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:16:
[...]

Zou ik niet doen, dan wil ie ‘m niet meer :P

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Inderdaad. Traag heeft een nieuwe definitie, Honda NC750

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik zou een Ducati SuperSport met touring pack halen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-09 18:37

steveman

Comfortabel ten onder

Ik zeg altijd maar zo: "Als je echt wat kunt, hoef je geen pak te dragen" :P

/me ging ooit op de motor naar een sollicitatiegesprek*

*mss dat we het wel eens waren geworden over de centjes als ik in pak was gekomen...? Nah

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Was feest vanochtend op het terrein van de IJsselhallen, waar het CBR z'n examens houdt.

De ene na de andere deed het prima, sommige oefeningen moesten even 2 keer maar het lukte aardig.

De persoon die als eerste mocht werd als laatste een halve draai gevraagd. Voorbereiding was goed, snelheid in orde maar toen... bijna aan het einde van de draai werd een pion geraakt die weggleed. De persoon op de motor schrok/bewoog o.i.d. waardoor flink gas werd gegeven. De motor reageerde direct en voordat iedereen er erg in had lag de persoon met motor en al met een flinke schuiver op de grond. 2 Examinatoren kwamen kijken hoe het met de persoon ging. Alles was in orde en de instructeur was erg blij met de valbeugels. De persoon heeft het examen ondanks dit toch gehaald.

Ow, en zelf heb ik mijn AVB ook gehaald. Yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Derby schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:21:
Inderdaad. Traag heeft een nieuwe definitie, Honda NC750
Als je met een motor met 50pk niet vlot (genoeg) kunt rijden moet je gewoon beter leren rijden :P.
Ik heb nog vele jaren (en kilometers) mínder ervaring dan veel oudgedienden hier in het topic en zelfs ik hield in de Eifel al glimmende leermuizen op 1000+cc motoren bij simpelweg omdat ik mijn bochten beter beheerste.

Als ik een motor met meer vermogen ga rijden is dat omdat het gewoon zo uitkomt, niet omdat ik het nodig heb.
Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:16:
[...]

Misschien dat ik dat binnenkort gewoon maar eens voortijdig ga doen omdat jullie dat al zo vaak geroepen hebben. Ik zie in dit topic erg weinig Transalp rijders (volgens mij alleen @Grubeater en @kneusteun met zijn AT) en toch heb ik hartstikke veel lol met de mijne.

[ Voor 27% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-11-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
sypie schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:34:
Was feest vanochtend op het terrein van de IJsselhallen, waar het CBR z'n examens houdt.

De ene na de andere deed het prima, sommige oefeningen moesten even 2 keer maar het lukte aardig.

De persoon die als eerste mocht werd als laatste een halve draai gevraagd. Voorbereiding was goed, snelheid in orde maar toen... bijna aan het einde van de draai werd een pion geraakt die weggleed. De persoon op de motor schrok/bewoog o.i.d. waardoor flink gas werd gegeven. De motor reageerde direct en voordat iedereen er erg in had lag de persoon met motor en al met een flinke schuiver op de grond. 2 Examinatoren kwamen kijken hoe het met de persoon ging. Alles was in orde en de instructeur was erg blij met de valbeugels. De persoon heeft het examen ondanks dit toch gehaald.
|:( Dat kan toch niet? Regel 0 in .be is dat ALS je valt tijdens het examen 'AVB', het meteen ophoudt en je niet geslaagd kan zijn. Lijkt me niet meer dan normaal ook, je hebt net bewezen dat je het voertuig NIET beheerst.
Ow, en zelf heb ik mijn AVB ook gehaald. Yes.
gefeliciteerd :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dryhte op 06-11-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
sypie schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:34:
Dat terrein wil ik niet meer aan herinnerd worden! :+

Ach, beetje spektakel is leuk toch? :P Toen ik er was, was er geen hol te beleven.

Gefeliciteerd met 't behalen van je AVB! *O*
Waar les je trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Dryhte schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:36:
[...]

|:( Dat kan toch niet? Regel 0 in .be is dat ALS je valt tijdens het examen, het meteen ophoudt en je niet geslaagd kan zijn.
Hier mag je iedere(!) oefening 2 keer doen als dat nodig is. Per cluster mag je maximaal 1 fout hebben met een totaal maximum van 2. Omdat in het cluster langzame oefeningen al 1 goed was gegaan én de rest van de oefeningen ook in orde was kon ze die laatste dus fout hebben. Daardoor is ze geslaagd.

Ze had eventueel ook kunnen kiezen om die laatste oefening nog een 2e keer te doen om deze alsnog goed te doen maar daar was geen noodzaak toe.
Motodrome.

[ Voor 10% gewijzigd door sypie op 06-11-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
sypie schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:40:
[...]

Hier mag je iedere(!) oefening 2 keer doen als dat nodig is. Per cluster mag je maximaal 1 fout hebben met een totaal maximum van 2. Omdat in het cluster langzame oefeningen al 1 goed was gegaan én de rest van de oefeningen ook in orde was kon ze die laatste dus fout hebben. Daardoor is ze geslaagd.

Ze had eventueel ook kunnen kiezen om die laatste oefening nog een 2e keer te doen om deze alsnog goed te doen maar daar was geen noodzaak toe.
't is wel niet zomaar een fout he :F Het is het vallen wat niet door de beugel kan, niet het feit dat ze een kegel raakte deed omvallen (dat is gewoon een fout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dryhte schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:42:
[...]

't is wel niet zomaar een fout he :F Het is het vallen wat niet door de beugel kan, niet het feit dat ze een kegel raakte (dat is gewoon een fout)
Dat was bij ons ook de regel: De gewoonlijke regels over fouten per cluster etc maar op je muil gaan = einde examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Ik had tijdens de AVB één oefening niet gehaald. Ging om stapvoets rijden naast de examinator. Dat stapvoets rijden lukte prima, maar ik wist niet dat je moest stoppen als de examinator stopte met lopen.
Tweede keer lukte het stoppen wel, maar sloeg de motor af terwijl ik wel de koppeling introk (en ik deed dat op tijd, stomme motor).
Wel gewoon gehaald toen, ondanks het fout uitvoeren van die ene oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:43:
[...]

Dat was bij ons ook de regel: De gewoonlijke regels over fouten per cluster etc maar op je muil gaan = einde examen.
Lijkt me sterk dat zoiets afwijkt in verschillende delen van NL :P

Kan me nog wel vaag iets herinneren dat geroepen werd dat vallen exit was inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Frans92 schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:45:
Ik had tijdens de AVB één oefening niet gehaald. Ging om stapvoets rijden naast de examinator. Dat stapvoets rijden lukte prima, maar ik wist niet dat je moest stoppen als de examinator stopte met lopen.
Tweede keer lukte het stoppen wel, maar sloeg de motor af terwijl ik wel de koppeling introk (en ik deed dat op tijd, stomme motor).
Wel gewoon gehaald toen, ondanks het fout uitvoeren van die ene oefening.
12.000 kilometer verder begrijp ik niet waar ik me tóen druk over heb gemaakt. Leuk om af en toe anderen te zien lessen op het terrein achter mijn huis en helemaal te begrijpen waar zij op dat moment mee worstelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:25:
Ik zeg altijd maar zo: "Als je echt wat kunt, hoef je geen pak te dragen" :P

/me ging ooit op de motor naar een sollicitatiegesprek*

*mss dat we het wel eens waren geworden over de centjes als ik in pak was gekomen...? Nah
Sorry wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

lolgast schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:45:
[...]

Lijkt me sterk dat zoiets afwijkt in verschillende delen van NL :P

Kan me nog wel vaag iets herinneren dat geroepen werd dat vallen exit was inderdaad
Misschien was er enige vorm van medelijden?
Of misschien is de rest van de opdrachten zo goed uitgevoerd, dat dit als botte pech werd gezien door de examinator.

Je zal er niet achter komen wat de examinator dacht, maar dit zijn mogelijke opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Ik weet niet meer precies hoe het zat met het vallen.
Heb zelf 1 oefening overnieuw moeten doen, volgens de examinator was de eerste poging goed, maar hij dacht dat ik het netter zou kunnen(was ook zo). was de precisiestop.
Bij AVD dacht ik bijna gezakt te zijn omdat ik in Groningen bijna rechtdoor reed op een weg die na een kruising verder liep als busstrook. Ik zag het bordje echt net op tijd en heb dus nogal erg sportief de bocht gemaakt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had twee fouten bij AVB geloof ik. Dus heb het uiteindelijk net gehaald...

Ik vond verkeersdeelname overigens hilarisch simpel. Maar misschien kwam dat doordat ik al een autorijbewijs had...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Ach, bij een vorige werkgever is ooit iemand aangenomen terwijl die in korte broek naar de hiring day kwam. _/-\o_ Als je je kleding maar voldoende kunt rechtvaardigen met je skills of je mensen treft die dat soort dingen wel kunnen waarderen is er niets aan de hand.

Ik had een keer totaal het tegenovergestelde. Volledig in pak op gesprek komen terwijl je gesprekspartners oude truien aan hebben waar nog net geen gaten in zitten. En nee, het was geen bouwbedrijf of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@darkkingll Je moet ook bij het bedrijf passen. En als jij altijd in pak loopt dan is dat natuurlijk geen goede combi met een bedrijf vol met truien... :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Dat sowieso, maar wat dat betreft pas ik mij vrij makkelijk aan. Privé loop ik altijd in baggy broeken rond, maar dat kan ook niet overal.
Bij het bedrijf in kwestie was er vrij veel frustratie dat mannen geen korte broek aan mochten terwijl vrouwen wel in zomerjurkjes mochten lopen. Het was een ICT-kantoor waar het s'zomers binnen vaak al snel 30+ graden was(geen airco) |:(
Ik had in de zomer wel altijd een goed excuus om in ieder geval geen schoenen aan te hebben: ik kon toen geen normale schoenen meenemen op de motor :+

[ Voor 62% gewijzigd door darkkingll op 06-11-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@darkkingll Ik zou sowieso niet zo snel bij een pakkenbedrijf gaan werken. Ook al passen ze mij altijd prima, maar het is zo onpraktisch als je de hele dag achter de pc zit... Ook zou ik expres met de motor naar een sollicitatiegesprek gaan, want ik ben praktisch vastgegroeid aan mijn motorfiets...

Nou ik er zo over nadenk... Zouden werkgevers het een probleem vinden als je niet helemaal ingepakt op de motorfiets stapt? Dan misschien maar beter niet naar de sollicitatiegesprekken op de motor... haha.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Is dat heel gek dan? Van alle sollicitatiegesprekken die ik heb gehad, ben ik maar 2 keer met de auto geweest in plaats van met de motor! En dat deed ik omdat ik in een onbekende stad moest zijn en ik op mijn motor geen voorzieningen voor Navigatie heb. Daar moest ik wel een auto voor lenen, want tot 3 jaar geleden had ik alleen mijn motorfiets :)

Ik ben tot nu toe maar 1 keer onsuccesvol op sollicitatiegesprek geweest en dat was met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-09 18:37

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:08:
@darkkingll Ik zou sowieso niet zo snel bij een pakkenbedrijf gaan werken. Ook al passen ze mij altijd prima, maar het is zo onpraktisch als je de hele dag achter de pc zit... Ook zou ik expres met de motor naar een sollicitatiegesprek gaan, want ik ben praktisch vastgegroeid aan mijn motorfiets...
Dat is ook wel een dingetje hè. Als je op een vrije dag met mooi, warm weer een eindje gaat touren (de 'mooi weer' rijder) ziet in principe niemand dat. Je bent anoniem terwijl je op dat ding zit en je gaat niet van A naar B: Eerder van A terug naar A :+.

Zodra je buiten de geijkte momenten op de motor stapt en (god forbid) woon-werk gaat rijden, ben je ineens 'een motorrijder' en word het een lifestyle dingetje (althans, zo zien veel mensen het). Er werd al eerder genoemd dat men ervaart dat het een ijsbreker is (ik krijg vaak vragen als 'maar wat dan als het regent?') maar men vormt zich ook gelijk een beeld van je, meer dan wanneer je met een 'ongewone' auto rijdt.

Dit terwijl er 'onder de mensen' hartstikke veel motorrijders zijn, je ziet het alleen niet aan ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry wat wat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Dryhte schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:42:
[...]

't is wel niet zomaar een fout he :F Het is het vallen wat niet door de beugel kan, niet het feit dat ze een kegel raakte (dat is gewoon een fout)
Nee hoor, kegels raken is geen fout. Kegels omtikken is fout.

Ja, ik spreek uit ervaring.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:23:
[...]

Zodra je buiten de geijkte momenten op de motor stapt en (god forbid) woon-werk gaat rijden, ben je ineens 'een motorrijder' en word het een lifestyle dingetje (althans, zo zien veel mensen het). Er werd al eerder genoemd dat men ervaart dat het een ijsbreker is (ik krijg vaak vragen als 'maar wat dan als het regent?') maar men vormt zich ook gelijk een beeld van je, meer dan wanneer je met een 'ongewone' auto rijdt.
Mensen vragen mij vaak waarom ik eigenlijk het hele jaar rond rijd... Mijn geijkte antwoord is natuurlijk: geld? Vroeger was het geloof ik normaler dan je motor ging rijden omdat het goedkoop is... Mensen zien het nu veel meer als een keuze. Wat natuurlijk een generalisatie is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:24:
[...]

Mensen vragen mij vaak waarom ik eigenlijk het hele jaar rond rijd... Mijn geijkte antwoord is natuurlijk: geld?
Dat er nog hondenbelasting betaald moet worden is een overblijfsel uit de tijd dat mensen een kar door honden lieten trekken in plaats van paarden, omdat ze zich laatstgenoemde niet konden veroorloven. In latere tijden ging de 'gewone' arbeider met openbaar vervoer of fiets naar de fabriek, en als je wat beter af was kon je een simpele motor of brommer betalen. Auto's waren voor écht rijke mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:29

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:35:
[...]

Als je met een motor met 50pk niet vlot (genoeg) kunt rijden moet je gewoon beter leren rijden :P.
Ik heb nog vele jaren (en kilometers) mínder ervaring dan veel oudgedienden hier in het topic en zelfs ik hield in de Eifel al glimmende leermuizen op 1000+cc motoren bij simpelweg omdat ik mijn bochten beter beheerste.

Als ik een motor met meer vermogen ga rijden is dat omdat het gewoon zo uitkomt, niet omdat ik het nodig heb.

[...]
Bij die Honda NC700 serie gaat het niet eens zo over de hoeveelheid vermogen, maar de karakteristiek van het blok. Het is meer een half auto-blok dan een 'normaal' motorblok, met bijbehorend klein toerenbereik waardoor het traag aanvoelt en heel snel in de begrenzer zit. Alleen al omdat het 'anders dan gebruikelijk' is zou ik het zeker eens proberen, los van of dat nou positief of negatief is.

Ik heb dit overigens alleen maar van ervaringen van anderen, zelf nog nooit zo'n ding gereden. Wil het nog wel eens doen, als je er eentje koopt mag ik hem dan eens lenen? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:39:

Bij die Honda NC700 serie gaat het niet eens zo over de hoeveelheid vermogen, maar de karakteristiek van het blok. Het is meer een half auto-blok dan een 'normaal' motorblok, met bijbehorend klein toerenbereik waardoor het traag aanvoelt en heel snel in de begrenzer zit. Alleen al omdat het 'anders dan gebruikelijk' is zou ik het zeker eens proberen, los van of dat nou positief of negatief is.

Ik heb dit overigens alleen maar van ervaringen van anderen, zelf nog nooit zo'n ding gereden. Wil het nog wel eens doen, als je er eentje koopt mag ik hem dan eens lenen? :+
Ik heb er alle (slechte) verhalen al over gelezen. Aangezien het ding 100% voor woon-werk bedoeld is (met 50% files en lange rechte stukken) ben ik daar niet direct door ontmoedigd. De Transalp heeft ook maar een bruikbare redline van ongeveer 7 tot 8k, officieel 9k maar dan begint het eng te klinken.

Iets willen proberen dat 'anders' is herken ik zeker :Y. En ja, je mag er wel een keertje op sturen :P.

https://www.marktplaats.n...f31&previousPage=lr&pos=3

bij mij in de buurt, precies de uitvoering die ik zou willen, dus wellicht daar eens gaan kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-11-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Kun je zo'n ding niet gewoon een keer een mid-weekje huren? Dan weet je of het wat is toch :) Als mijn huidige lease-auto uit lease is kies ik ook geen andere zonder deze langere periode gereden te hebben. Pas dan weet je of je het wat vind. met een ritje van 30 minuten kun je niet inschatten hoe praktisch hij op bepaalde momenten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

lolgast schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:58:
Kun je zo'n ding niet gewoon een keer een mid-weekje huren? Dan weet je of het wat is toch :) Als mijn huidige lease-auto uit lease is kies ik ook geen andere zonder deze langere periode gereden te hebben. Pas dan weet je of je het wat vind. met een ritje van 30 minuten kun je niet inschatten hoe praktisch hij op bepaalde momenten is.
Dure grap hoor, kost je zo 2 tot 400 euro voor een (mid)week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:02:
[...]

Dure grap hoor, kost je zo 2 tot 400 euro voor een (mid)week.
Beter dan 4 jaar op/in een onding rijden :)

Maaruh:
K: "Hallo, ik zit erover te denken om deze motor te kopen. Ik wil hem alleen wel een aantal dagen testen voor ik de keuze maak"
V: "Dat kan, dat kost €300 voor 5 dagen"
K: "Als ik die terug krijg bij koop, prima"
V: "Dat kan niet"
K: "Dan besteed ik mijn geld wel elders"

Zo hard gaat de verkoop niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:44
lolgast schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:06:
[...]

Beter dan 4 jaar op/in een onding rijden :)

Maaruh:
K: "Hallo, ik zit erover te denken om deze motor te kopen. Ik wil hem alleen wel een aantal dagen testen voor ik de keuze maak"
V: "Dat kan, dat kost €300 voor 5 dagen"
K: "Als ik die terug krijg bij koop, prima"
V: "Dat kan niet"
K: "Dan besteed ik mijn geld wel elders"

Zo hard gaat de verkoop niet ;)
Waarschijnlijk zeggen ze dan Prima!

en die 300 euro krijg je dan niet als korting, dus daar schiet je uiteindelijk geen klap mee op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 21:22
@HTT-Thalan Je zou ook een vraag kunnen uitzetten op die andere motor community site: MF
Is vast wel een goed gezinde samaritaan die jou een rondje op zijn NC700 laat rijden :P

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
418O2 schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:09:
[...]

Waarschijnlijk zeggen ze dan Prima!

en die 300 euro krijg je dan niet als korting, dus daar schiet je uiteindelijk geen klap mee op
Het gaat ook niet om de korting bij kopen, het gaat om het kunnen proefrijden van zo'n motor voor langere periode zonder dat je daar een paar honderd euro voor kwijt bent. Even los van het overige onderhandelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met een wat langere proefrit van zeg anderhalf uur weet je meestal toch wel genoeg ? Je kan anders altijd nog samen met de verkoper gaan rijden als je wat langer wil gaan. Opzich is huren natuurlijk wel het beste zodat je inderdaad een heel weekend kan rijden, maar persoonlijk heb ik aan 1 uur ook wel genoeg :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rpower18
  • Laatst online: 11-09 10:01

Rpower18

PSN: Rpower18

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wm1YXUp.jpg

Ik heb nu een tijdje dit forum gevolgd en sinds vorige week heb ik een Kawasaki ninja 650 gekocht!

Edit: hehe gelukt lol..

[ Voor 107% gewijzigd door Rpower18 op 06-11-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je niet betalen voor proefritten bij de meeste motorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:12:
Moet je niet betalen voor proefritten bij de meeste motorzaken?
Ik zou van dealer wisselen :|

@418O2 Je was me voor..

[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 06-11-2017 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:13:
[...]

Ik zou van dealer wisselen :|
Tweedehands bedoel ik overigens.

(Heb ik overigens nog nooit gedaan).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2017 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rpower18
  • Laatst online: 11-09 10:01

Rpower18

PSN: Rpower18

Danku catch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:14:
[...]

Tweedehands bedoel ik overigens.

(Heb ik overigens nog nooit gedaan).
Geldt hetzelfde voor. Geld vragen voor een proefrit 8)7 Heb ik nog nooit van gehoord. Ook niet bij auto's

@Rpower18 Gefeliciteerd met de aankoop!

[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 06-11-2017 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:15:
[...]

Geldt hetzelfde voor. Geld vragen voor een proefrit 8)7 Heb ik nog nooit van gehoord. Ook niet bij auto's
Nou dat was die motorzaak blijkbaar echt zo slecht als ik dacht. Hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroSizer
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-09 14:20
Hier gaan we dan,

Ik kom hier nu even een moeilijke vraag stellen omdat ik met een probleem zit.

Even wat uitleg ben onlangs geslaagd voor mijn terein examen in België voor mijn A2 rijbewijs moest nu dus op zoek naar een motor, enigszins is dat niet van een leien dakje gegaan.

Na veel tegenslag had ik nu gister prijs of dat dacht ik toch. Vond me zelf een mooie Kawasaki ER-5 1998 bij een particulier nu deze had hem ge-adverteerd als een 35KW, ondanks dat ik en een goeie vriend die al jaren lang moto rijd alles goed hadden nagezien ontbraken de papieren van de nummerplaat. Wat logisch was want hij had deze al niet meer.

Dit zorgde er voor dat ik het vermogen niet correct kon na kijken en na enig getreuzel of ik zijn woord kon vertrouwen heb ik hem dan toch nog gekocht.

De miserie hier mee is echter dat nu blijkt dat hij op 37KW staat (36.5) en geen enkel idee heb hoe het nu verder moet.

Kan ik hem toch inschrijven, of zit ik nu vast met een 37KW die ik op 1 of andere manier moet verkopen? Ik betwijfel dat een oude motor zoals deze nog 37KW vermogen gaat hebben maar ja België heeft het dan ook weer leuk dat ik hem niet opnieuw kan inschrijven of kan ik dat wel?

Ik hoop echt dat iemand hier een ervaring mee gehad heeft want ik weet het echt even niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@NitroSizer Dat wat ik kan vinden klinkt niet heel hoopgevend. Kan niets van 2015/2016 vinden, maar onder andere dit verhaal is de terugkerende conclusie
http://www.motor-forum.nl...ts-op-25-kW-zetten-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroSizer
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-09 14:20
lolgast schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:31:
@NitroSizer Dat wat ik kan vinden klinkt niet heel hoopgevend. Kan niets van 2015/2016 vinden, maar onder andere dit verhaal is de terugkerende conclusie
http://www.motor-forum.nl...ts-op-25-kW-zetten-1.html
Die had ik zelf ook al gevonden en ik ben er ook heel hard voor aan het vrezen ondertussen... alles wat ik zover heb kunnen vinden wijst enkel op tegenslag uit :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Misschien dat ik dat binnenkort gewoon maar eens voortijdig ga doen omdat jullie dat al zo vaak geroepen hebben. Ik zie in dit topic erg weinig Transalp rijders (volgens mij alleen @Grubeater en @kneusteun met zijn AT) en toch heb ik hartstikke veel lol met de mijne.
Nou die Transalp is qua beleving net een Kawasaki H2 vergeleken met zo'n NC700 ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2017 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
PilatuS schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:12:
Met een wat langere proefrit van zeg anderhalf uur weet je meestal toch wel genoeg ? Je kan anders altijd nog samen met de verkoper gaan rijden als je wat langer wil gaan. Opzich is huren natuurlijk wel het beste zodat je inderdaad een heel weekend kan rijden, maar persoonlijk heb ik aan 1 uur ook wel genoeg :)
Sommige dingen test je gewoon niet als je zo kort rijdt. Hoe makkelijk kan de tankdop open zonder alles uit te moeten doen? Hoe snel kan ik tijdens het rijden het ruitje verstellen? Is de indeling van de koffers logisch?
Zit de beugel van mijn muur op een dusdanige plek dat de motor er bij kan?

Dat soort vragen ;) En natuurlijk zijn het er op de motor minder dan in de auto, waar je met de handigheid van het navigatiesysteem zit, de bediening van de cruisecontrol en allerlei onzinnige kleine zaken. Maar dan nog, ik zou ze willen testen als je zo lang elke dag met een motor op pad gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-09 14:34
[...]

[...]

Het ligt een beetje aan je ratio gewicht-pk-nm
Als je dat goed hebt is de motor wel vlot, maar sommige motoren zoals de AT en de TA hebben net iets te weinig power (of eigenlijk teveel gewicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:16

Bommes

Capo del formaggio

HTT-Thalan schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:47:
[...]

Ik heb er alle (slechte) verhalen al over gelezen. Aangezien het ding 100% voor woon-werk bedoeld is (met 50% files en lange rechte stukken) ben ik daar niet direct door ontmoedigd. De Transalp heeft ook maar een bruikbare redline van ongeveer 7 tot 8k, officieel 9k maar dan begint het eng te klinken.

Iets willen proberen dat 'anders' is herken ik zeker :Y. En ja, je mag er wel een keertje op sturen :P.

https://www.marktplaats.n...f31&previousPage=lr&pos=3

bij mij in de buurt, precies de uitvoering die ik zou willen, dus wellicht daar eens gaan kijken.
Ten eerste gesteld: Ik heb nog nooit op zo een NC gereden, echter lees en hoor je overal dat het een oersaaie fiets is.
Dat is wat anders dan "anders", dat is gewoon saai. Van jouw Trans kan ik me nog voor stellen dat het ondanks dat het geen race ding is het wel gewoon een karakter fiets is. En je het daarmee dus als een leuke fiets ervaart.
Ik denk dus dat je bij zo een NC weinig "karakter" zult vinden zoals je trans alpje dat wel heeft.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat nooit begrepen. Wat is precies karakter van een motorfiets? Het vermogen alleen is niet bepalend lijkt mij...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:08:
Ik heb dat nooit begrepen. Wat is precies karakter van een motorfiets? Het vermogen alleen is niet bepalend lijkt mij...?
De vermogensafgifte, gasresponse, versnellingsbak, vering, houding, eigenlijk het complete plaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@418O2 Dus meer de subjectieve beleving. Want een motor voelt natuurlijk anders aan als je groot of klein bent bijvoorbeeld.
Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.