De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
https://connect.garmin.co...7341152?share_unique_id=2
Mooie weg, kan hem aanraden!
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Los van de discussie of een lekke uitlaat onveilig is, want ik vind van wel.Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:09:
@lolgast Want een lekke uitlaat is onveilig?
[...]
Huh? Dat gaat over de Eifel...?
Moet iets onveilig zijn voordat het vervangen wordt dan? Je wilt toch gewoon dat de motor waar je op zit in goede conditie is? Een kapotte uitlaat hoort daar niet bij in mijn ogen.
Nee hè. Krijgen we nou net zoals Bommes en Fragfrog laatst nu alwéér zo'n jaloersmakend verslag?ToolkiT schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:20:
Check out my activity on Garmin Connect. #beatyesterday
https://connect.garmin.co...7341152?share_unique_id=2
Mooie weg, kan hem aanraden!
Modjes, GRIJP IN!
Ziet er gaaf uit, die regio als ik kijk op googlemaps! Veel rijplezier
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
If you have money to burn... I guess so?lolgast schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:32:
[...]
Moet iets onveilig zijn voordat het vervangen wordt dan? Je wilt toch gewoon dat de motor waar je op zit in goede conditie is? Een kapotte uitlaat hoort daar niet bij in mijn ogen.
De "killswitch" was ook niet omgezet o.id. Deed gewoon helemaal niets meer. Morgen maar bellen met de motorzaak, maar iemand nog een idee?
Schakelaar van de startknop stuk?Robbie T schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:02:
Nou, ik rij inmiddels een maand op mijn Kawasaki Z750 S en lijkt geen geluk te hebben. Vandaag wilde ik van het werk naar huis rijden maar de motor wilde niet starten. S'ochtends zonder problemen naar het werk gereden, niets aan de hand. S'avonds de motor op contact gezet en de verlichting van de tellers gaat aan, tellers zwiepen even heen en weer en dat is het. Startknop indrukken en er gebeurt niets. Olielampje brand ook maar deze het oliepijl zit nog keurig in het midden.
De "killswitch" was ook niet omgezet o.id. Deed gewoon helemaal niets meer. Morgen maar bellen met de motorzaak, maar iemand nog een idee?
Echt, waarschijnlijk een blunder van jewelste. Ik zit het boekje nog eens door te lezen en daar staat:
"Als de motor is uitgerust met een enkele standaard, deze is zo ontworpen dat de motor niet start als deze in de versnelling staat en de standaard is uitgeklapt"
Ik kan het nu niet testen, maar dat zal het wel zijn...
Zet soms de versnelling in z'n 1 zodat ik er 100 % zeker van ben dat 'ie me niet de stoep afglijdt..
Niet gerelateerd aan je start-probleem, maar kijk voor de zekerheid eerst na of je een oliedruklampje of een oliepeillampje hebt. Als je een oliedruklampje hebt en het brandt als de motor niet loopt, dan werkt dat iig naar behorenRobbie T schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:02:
Nou, ik rij inmiddels een maand op mijn Kawasaki Z750 S en lijkt geen geluk te hebben. Vandaag wilde ik van het werk naar huis rijden maar de motor wilde niet starten. S'ochtends zonder problemen naar het werk gereden, niets aan de hand. S'avonds de motor op contact gezet en de verlichting van de tellers gaat aan, tellers zwiepen even heen en weer en dat is het. Startknop indrukken en er gebeurt niets. Olielampje brand ook maar deze het oliepijl zit nog keurig in het midden.
Voor startproblemen altijd even het volgende uitsluiten:
- standaard omhoog
- killswitch staat goed
- in neutraal
- koppeling in
- dan starten
Als ie dan nog niet start is er een probleem
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Had het met m'n Suzuki meegemaakt, geen idee of Kawasaki dit ook heeft, maar is opgelost door draadjes eraf te knippen en aan elkaar te solderen
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat is een afwijking van Suzuki, die willen alleen starten met ingetrokken koppelingDrivinUCrazy schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 07:58:
Het koppelingsschakelaartje zou geen invloed mogen hebben als de motor in neutraal staat toch?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Triumph heeft dit ook.Chakotay schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:07:
[...]
Dat is een afwijking van Suzuki, die willen alleen starten met ingetrokken koppeling
Gebeurd vaker dan je denkt, dus no worriesRobbie T schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:00:
En inderdaad....een blunder van jewelste..Hij stond niet in zijn neutraal en wilde daarom niet starten.

Troost je, een oom van mijn ex kwam ooit zijn nieuwe motor showen die hij in de buurt had gekocht. Die wilde toen hij weg ging ook niet aanslaan, na 3x zag ik dat de standaard uit stond. Dus dat zeg ik tegen hem, pas 4 pogingen (met elke keer ik die hem op die standaard wijs en hij die het wegwuift) later deed hij hem toch maar omhoog waarna de motor meteen startte....Robbie T schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:00:
En inderdaad....een blunder van jewelste..Hij stond niet in zijn neutraal en wilde daarom niet starten.
Die brand overigens altijd bij het op contact zetten, ter controle dat hij nog werkt. Je moet je zorgen maken als de motor draait en hij blijft branden.Robbie T schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:02:
Olielampje brand ook maar deze het oliepijl zit nog keurig in het midden.
of die (zonne)bril die op je hoofd staat....Leviathius schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:14:
Of ook een leuke: zoeken naar je sleutels, terwijl je ze vast hebt
[ Voor 31% gewijzigd door A13X op 03-11-2017 09:42 ]
Awesome
- zekeringen controlerentdw schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:46:
[...]
Voor startproblemen altijd even het volgende uitsluiten:
- standaard omhoog
- killswitch staat goed
- in neutraal
- koppeling in
- dan starten
Verwijderd
Zo heb ik me eens rot gezocht hoe ik het benzineklepje van een huurauto open moest krijgenNL-RaVeR schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:13:
Ik denk dat iedereen dat soort dingen wel eens overkomt. Tijd geleden kon ik bijvoorbeeld in de auto van me ma de contact sleutel niet omdraaien. Snapte er niks van. Bleek het stuur in het stuurslot te zitten en moest die even een klein beetje naar links draaien.

Ducati ook, tenzij de motor al in neutraal staat. Bij mij was de schakelaar losgekomen van de hendel. Dat in combinatie met een spontaan uitvallende motor in stationair is erg vervelend
@Robbie T Mooi dat het simpel was inderdaad
Oja, met zo'n knopje ergens in het interieurVerwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:09:
[...]
Zo heb ik me eens rot gezocht hoe ik het benzineklepje van een huurauto open moest krijgen

en bij elk merk/type op een andere plekFastFred schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:34:
[...]
Oja, met zo'n knopje ergens in het interieur

Is het op een motor toch een stuk makkelijker
Gisteren had ik mijn V-Strom precies een week. Ging ik 's avonds naar m'n ouders, maar onderweg via een gruwelijke omweg die ik niet kende, in het donker, nog even iets ophalen bij een collega van m'n vader. Die wist vervolgens van niets en moest het nog gaan zoeken. Ik was dus al superchagrijnig en afgeleid, valt het ding constant uit als ik wil vertrekken. Bleek dus ook de standaard nog uit te staan, voordat ik dat in het pikkedonker doorhad...
De vorige, een Honda, had hiervoor een speciaal (ziekelijk fel) lampje met de tekst 'Kickstand' er bij. Dat was wel duidelijk. De V-Strom geeft alleen maar 'CHECK' aan op het dashboard. Check WAT? Maar goed, gaat nu vast nooit meer fout
Heb het ook al een keer meegemaakt met een vriend die een RSV mille had.
Hij wou gaan rijden en hij starte niet. Zijn brein had als oplossing dat er weer (3e keer) een nieuwe brandstofpomp erin moest.
Dus halve dag later krijg ik een appje dat hij de motor niet kan starten en de pomp alweer vervangen had, dus ik vroeg hem of de standaard niet gewoon de problemen veroorzaakte.
Het appje wat ik terug kreeg was "
Nog niet eens CHECK, maar alleen CHECMelkunie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:49:
Ben blij dat ik niet de enige ben
Gisteren had ik mijn V-Strom precies een week. Ging ik 's avonds naar m'n ouders, maar onderweg via een gruwelijke omweg die ik niet kende, in het donker, nog even iets ophalen bij een collega van m'n vader. Die wist vervolgens van niets en moest het nog gaan zoeken. Ik was dus al superchagrijnig en afgeleid, valt het ding constant uit als ik wil vertrekken. Bleek dus ook de standaard nog uit te staan, voordat ik dat in het pikkedonker doorhad...
De vorige, een Honda, had hiervoor een speciaal (ziekelijk fel) lampje met de tekst 'Kickstand' er bij. Dat was wel duidelijk. De V-Strom geeft alleen maar 'CHECK' aan op het dashboard. Check WAT? Maar goed, gaat nu vast nooit meer fout

En tussen het afslaan door brandt dat olielampje lekker dreigend rood, terwijl er dus niets aan de hand is. Dat hielp mijn humeur ook niet echt
Ik denk dat elke motorrijder het inderdaad wel eens heeft gehad.Robbie T schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:11:
Ik voel mij wel een stuk minder dom gezien het aantal reacties van de mensen die een soort gelijk iets hebben ervaren ;-). Bedankt hiervoor! haha
Ik kan gewoon starten en wegrijden met de zijstandaard uit. Is ook al meerdere keren gebeurd in de eerste maanden. Ook het neutraal lampje werkt soms gewoon niet. Ik schrijf het toe aan wispelturige techniekRobbie T schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:11:
Ik voel mij wel een stuk minder dom gezien het aantal reacties van de mensen die een soort gelijk iets hebben ervaren ;-). Bedankt hiervoor! haha
Op m'n Mash 125cc (die vandaag verkocht wordt, trouwensHTT-Thalan schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:26:
[...]
Ik kan gewoon starten en wegrijden met de zijstandaard uit. Is ook al meerdere keren gebeurd in de eerste maanden. Ook het neutraal lampje werkt soms gewoon niet. Ik schrijf het toe aan wispelturige techniek.
Oh ja. Zo ben ik op gras eens onderuit gegaan. De kantelsensor zorgde ervoor dat de motor afsloeg. (heel goed!)Melkunie schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:02:
Ja klopt, de K past niet eens
En tussen het afslaan door brandt dat olielampje lekker dreigend rood, terwijl er dus niets aan de hand is. Dat hielp mijn humeur ook niet echt
Vervolgens willen starten... niks.
- In neutraal? Check! --> nog niks.
- Killswitch? Check! --> nog niks.
- Jiffy? Check! --> nog niks.
Koppeling voor de zekerheid ook maar in. --> Nog steeds niks.
Uitgezet, even rondje rondgestampt tegen alle bomen die er stonden, en wanhopig nog een keer gaan starten. Uiteraard startte hij toen in een keer.
Als de kantelsensor is geactiveerd moet je hem eerst even uitzetten. Wist ik veel...
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik moest wel ff gniffelenDrivinUCrazy schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:39:
[...]
Oh ja. Zo ben ik op gras eens onderuit gegaan. De kantelsensor zorgde ervoor dat de motor afsloeg. (heel goed!)
![]()
![]()
![]()
Uitgezet, even rondje rondgestampt tegen alle bomen die er stonden, en wanhopig nog een keer gaan starten. Uiteraard startte hij toen in een keer.
Als de kantelsensor is geactiveerd moet je hem eerst even uitzetten. Wist ik veel...
Klinkt logisch, zal wel een relais omgezet hebben die dan eerst weer terug moet. Maar ja ik snap dat je dat op dat moment niet bedenktDrivinUCrazy schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 15:39:
[...]
Oh ja. Zo ben ik op gras eens onderuit gegaan. De kantelsensor zorgde ervoor dat de motor afsloeg. (heel goed!)
![]()
![]()
![]()

Ik heb ook al een keer gevloekt omdat de f650 niet wou starten, blijkbaar is tanken met dat ding hoeren werk .
Ik ga er van uit dat wanneer de pomp stopt de tank vol zit, maar bij de f650 gebeurt dat soms meteen al omdat blijkbaar het schot in de tank de boel tegen de vacuum buis gooit en dus afslaat..... dus je denkt dat hij vol zit en in de praktijk zit er 1 liter benzine in.
Ik had laatst het volgende:
Getankt en daarna via een voorsorteerdoorsteek (gaat richting parkeergarage Megastores) willen draaien zodat ik naar werk kon. hier te zien. Wilde ik draaien, slaat mijn motor af. Nuja, geen ramp, dat kan gebeuren. Echter, ik kreeg 'm met geen mogelijkheid aan de praat. Alles gecheckt, standaard in, killswitch niet aan, alles klopte. Bijkomend probleem, het ding stond echt muurvast. Remmen gecontroleerd, niets aan de hand. Lichten deden het ook, dus geen kortsluiting. Ik heb daar wel tien minuten gestaan en werd steeds hopelozer. Gelukkig stond ik nét niet op de tegemoetkomende rijbaan.
Toen kwam ik op het idee om eens te gaan schakelen. Dus koppeling in, beetje rammen op die pook en toen ging het "N" lampje branden. Gestart en >PRESTO!< ik kon weer wegrijden! Bleek dat ik te snel had opgeschakeld waardoor ik in zijn vier(!) die bocht probeerde te nemen en dus afsloeg.
Dat zijn de momenten dat je blij bent met een full face helm zodat niemand je later kan herkennen als "die klungelende motorrijder"
[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 03-11-2017 16:02 ]
In die haast sprong ik op de motor, zette 'm recht en startte. Goed: motor springt aan: dus maar koppeling los en ff snel uit de weg. Niet dus
Ik ging er al vanuit dat het de yamaha sleutel / parkeerlicht euvel was en accu dus net te laag was...
Alles van motor getrokken, druppel lader eraan.. 12.7v WTF?
Ik haal even diep adem en volg boven genoemd checklist... En jawel hoor, kill switch.. Dibg gebruik ik nooit maar bij tabktas erop doen is hij waarschijnlijk omgegooid..
Pro tip2:ToolkiT schreef op donderdag 2 november 2017 @ 19:18:
Pro tip: N135 Pamplona naar Frankrijk... Bocht bocht bocht..
N260, let wel op dat je bij keuze de N260A pakt, super mooi, binnenkort video's
Wel grappig, zoals vele al weten is hoe meer nummers bij wegnummer hoe kleiner de weg.. Hier in spanje geld:
1 of 2 nummers is saaie snelweg
3 nummers is perfect
4 is veredeld geitenpad.
Maar ik reed de A1601 en die begon ok, werd toen slecht wegdeg, en toen ineens 2x zo breed superstrak asfalt waar menig circuit jaloers op word, met ditto bochten (duidelijk EU geld) maar na een poos werd het randomly weer geitenpad

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Eerste ritje na de winter, mijn broer was die winter op zich zelf gaan wonen dus zijn motor stond nog bij mijn ouders. Ik rij daar naar toe om mijn vader en broer op te pikken. Ik sta aan het einde van de brandgang te wachten, mijn vader komt rijdend de brandgang uit en vervolgens staan we een paar minuten te wachten. Dus toch maar eens kijken waar mijn broer blijft.
Ja hoor, daar stond hij nog bij de schuur. Met draaiende motor, maar hij kreeg hem niet in zijn 1. Dus ik stap op en rij zo een paar meter weg. Dus afgestapt en hem weer terug gegeven, niks mee aan de hand. Hij stapt op, weer hetzelfde. Maar toen zag ik wel het problem, als je op je rempedaal staat te stampen gaat hij verdomd lastig in zijn 1

Mijn eigen blunder is inderdaad ook het vergeten van de standaard, volgens mij maken we dat allemaal minstens 1x mee
Jemig die is inderdaad wel epischRichard117 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 18:01:
Ja hoor, daar stond hij nog bij de schuur. Met draaiende motor, maar hij kreeg hem niet in zijn 1. Dus ik stap op en rij zo een paar meter weg. Dus afgestapt en hem weer terug gegeven, niks mee aan de hand. Hij stapt op, weer hetzelfde. Maar toen zag ik wel het problem, als je op je rempedaal staat te stampen gaat hij verdomd lasting in zijn 1

Ach, ik had net helemaal een mooie. Wil de zijstandaard omhoog tikken, krijg ik het voor elkaar om met m'n kuit in z'n twee te schakelen. Motor uit...Robbie T schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:00:

Dat zeg ik: Dan heb je een probleem
Ik had het wel eens met de kill switch. Had het gelukkig snel door ookkneusteun schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:56:
[...]
Ik denk dat elke motorrijder het inderdaad wel eens heeft gehad.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

"Er is altijd ruimte voor verbetering" De 300km op een tank is niet echt haalbaar.

En de eerste winterperikelen zijn een feit, starten ging al wat moeizamer maar nu had ie er echt geen zin meer in. Paar weken terug al aan de lader gehangen 's nachts, nu ook weer even om morgen even naar Huybers te knallen voor een nieuwe accu.

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 03-11-2017 19:17 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
~ James May
Motor neer gezet, bonnetje gechecked, rondje om motor gelopen, weer erop gaan zitten. Starten, in 1e versnelling uit. Nog een keer neergezet en alles gecheckt, weer gaan zitten. Starten, 1e versnelling uit. Tot er een lachende mede rijder aan komt lopen die me op mijn jiffy wees. Ik kon wel door de grond zakken

Vooral het 3x neerzetten eromheen lopen en weer gaan zitten en niet bedenken je standaard in te doen
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Ik kwam erachter met rijles, op een CB600F. Ook als je in N start maar terugschakelt naar 1, slaat de motor af als de standaard nog uitstaat. Vrij veel fietsen hebben dat volgens mij.Robbie T schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:11:
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Ik wil toch wel mn telefoon gebruiken tijdens het rijden maar omdat het om een s8+ gaat wil ik toch wel dat het stevig vast blijf zitten.
"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.
Ik heb ook een (ali) X grip icm zo'n elastiek over de hoeken. Zelfs toen de motor op zijn kant lag na een crash hing hij er nog in;).Hamza schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 03:11:
Heeft iemand ervaring met zo een telefoonhouder? Linkje
Ik wil toch wel mn telefoon gebruiken tijdens het rijden maar omdat het om een s8+ gaat wil ik toch wel dat het stevig vast blijf zitten.
Mijn vrouw gebruikt die icm haar iPhone7. Werkt als een tietHamza schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 03:11:
Heeft iemand ervaring met zo een telefoonhouder? Linkje
Mijn X-Grip is fijner, maar voor dit geld is het echt een super ding om mee te beginnen
Ik wil deze voornamelijk gebruiken voor woon-werkverkeer, dus met laptopvak (14 inch) en waterdicht.
Is de Kriega serie geschikt?
Welke gebruiken jullie?
A yawn is a silent scream for coffee.
Ben zelf ook onderuit gegaan op lelystad met mijn telefoon erin 2 jaar geleden, hij zat nog muur vast. Gebruik voor extra zekerheid wel het elastiekje dat om de hoekjes van de telefoon gaat.
Boblbee gtx 25 van point 65-MVR- schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:53:
Heeft er iemand een tip voor een goede rugzak voor op de motor?
Ik wil deze voornamelijk gebruiken voor woon-werkverkeer, dus met laptopvak (14 inch) en waterdicht.
Welke gebruiken jullie?
Verwijderd
Kriega is zo'n beetje het beste dat je kunt kopen. Ik gebruik dagelijks een us-10 of us-20.-MVR- schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:53:
Welke gebruiken jullie?
Oh is dat zo? Sinds wanneer heeft de kriega een ingebouwde backprotector?Verwijderd schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:25:
[...]
Kriega is zo'n beetje het beste dat je kunt kopen. Ik gebruik dagelijks een us-10 of us-20.
Ik moest even Googlen naar wat voor een rugzak het is, maar zo'n bult op je rug lijkt me niet echt fijn voor je nek/rug als je erbovenop valt?Secsytime schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:31:
[...]
Oh is dat zo? Sinds wanneer heeft de kriega een ingebouwde backprotector?
Het heeft blijkbaar een TüV goedkeuring, dus het zal wel goed zijn, maar het leek me op het eerste gezicht meer een ruggenbreker dan protector...
https://www.alpinestars.com/city-hunter-backpack-MVR- schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:53:
Welke gebruiken jullie?
Past aardig wat in, en bevestiging is ook nog eens goed. Vind m zelf erg comfortabel.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Kriega R25. Heerlijke rugtas, met laptop vak en ingebouwde rugprotector.Secsytime schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:31:
[...]
Oh is dat zo? Sinds wanneer heeft de kriega een ingebouwde backprotector?
Is een accessoire.. zit er niet standaard in.DragonSlayer666 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:14:
[...]
Kriega R25. Heerlijke rugtas, met laptop vak en ingebouwde rugprotector.
Het zit juist enorm stabiel en prettig, zou geen andere rugzak meer dragen op de motor. Normale rugzakken zijn juist ruggenbrekers.JeRyZ schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 12:36:
[...]
Ik moest even Googlen naar wat voor een rugzak het is, maar zo'n bult op je rug lijkt me niet echt fijn voor je nek/rug als je erbovenop valt?
Het heeft blijkbaar een TüV goedkeuring, dus het zal wel goed zijn, maar het leek me op het eerste gezicht meer een ruggenbreker dan protector...
Nop, zit standaard een level 2 backprotector ingebouwd. Deze kan je eventueel inderdaad uitbreiden met nog een extra. Gecombineerd met de padding op je rug en de banden, is het een heerlijke en extreem veilige motortas.Secsytime schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:28:
[...]
Is een accessoire.. zit er niet standaard in.
Zie het nergens op hun website staan hoor, alleen als accessoire.DragonSlayer666 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:31:
[...]
Nop, zit standaard een level 2 backprotector ingebouwd. Deze kan je eventueel inderdaad uitbreiden met nog een extra. Gecombineerd met de padding op je rug en de banden, is het een heerlijke en extreem veilige motortas.
Geen idee hoe het op hun website staat, maar heb hem hier liggen en kan je verzekeren dat er een rugprotecter in zitSecsytime schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:37:
[...]
Zie het nergens op hun website staan hoor, alleen als accessoire.
Die er niet standaard in lijkt te zitten (;DragonSlayer666 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:48:
[...]
Geen idee hoe het op hun website staat, maar heb hem hier liggen en kan je verzekeren dat er een rugprotecter in zit
Om waterdichtheid te garanderen trek ik er zo'n fluorescerend waterproof brol dingetje over
Over gsm houders gesproken:
Ik heb de mijne zelf gebouwd, en die werkt echt als een zonnetje
Klemt goed, zelfs bij enorm hobbelige wegen.
Gemaakt uit een stuur houder voor een of andere gopro, en een smartphone selfiestick houder
Is ook redelijk jatproof, want die X grips kunnen wel makkelijk losgemaakt worden door een gelegenheidsdief.
Hoef je die niet, koop een gewone (waterdichte) rugzak.
Ik gebruik nu alweer een tijdje een Ortlieb Velo city. Gegarandeerd waterdicht, ruimte zat en als die niet vol zit netjes aan te snoeren voor een gestroomlijnd pakje.
Ik heb zelf een van 30 liter van SW Motech, ook omdat ik een vrij lange rug heb en een 17 inch laptop van het werk.-MVR- schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:53:
Welke gebruiken jullie?
Vanochtend even de motor van de lader gehaald, bakkie wezen doen bij Huybers en even een nieuwe accu laten plaatsen, een Yuasa YT12A-BS:

Beetje het beste wat er is kennelijk.
Lekker binnendoor een rondje gemaakt, echt top.

Rugprotector ook binnen gehad voor mijn leren pak, is die ook weer compleet:

O en over droommotoren gesproken, de AT van mijn monteur Mark.

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 04-11-2017 15:51 ]
Ik weet niet of ik het toe wil geven maar met een leenmotor heb ik dat ook eens gehad)(voor ik mijn koffie gehad had natuurlijk) dat ding had precies dezelfde pookjes aan beide kanten...Richard117 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 18:01:
Mooiste blunder die ik gezien heb:, ik was het gelukkig niet zelf![]()
Eerste ritje na de winter, mijn broer was die winter op zich zelf gaan wonen dus zijn motor stond nog bij mijn ouders. Ik rij daar naar toe om mijn vader en broer op te pikken. Ik sta aan het einde van de brandgang te wachten, mijn vader komt rijdend de brandgang uit en vervolgens staan we een paar minuten te wachten. Dus toch maar eens kijken waar mijn broer blijft.
Ja hoor, daar stond hij nog bij de schuur. Met draaiende motor, maar hij kreeg hem niet in zijn 1. Dus ik stap op en rij zo een paar meter weg. Dus afgestapt en hem weer terug gegeven, niks mee aan de hand. Hij stapt op, weer hetzelfde. Maar toen zag ik wel het problem, als je op je rempedaal staat te stampen gaat hij verdomd lastig in zijn 1![]()
Vet apparaat dit 790! Zal helaas wel een navenant prijskaartje aan komen te hangen...kneusteun schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:48:
Ik wou mijn africa twin wel graag vervangen voor een nieuwe, maar nu ik die KTM heb gezien! Ik miste de wat "lichtere"motoren, en lijkt alsof die 790 adventure weer wat lichter gaat worden.
Lees ook dat de nieuwe AT wel heel erg een offroader is met alles. Beetje V Strom ofzo is veel meer straatgericht.
https://connect.garmin.co...6606375?share_unique_id=6
Ik hoop dat de yamaha T7 ook licht word..kneusteun schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:48:
Ik wou mijn africa twin wel graag vervangen voor een nieuwe, maar nu ik die KTM heb gezien! Ik miste de wat "lichtere"motoren, en lijkt alsof die 790 adventure weer wat lichter gaat worden.
Licht is the new black
Het is maar goed dat ze dit op de fles zetten:Chakotay schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:18:
Ideaal, BMW heeft nu body + bike shampoo. Geen gedoe meer met losse shampoo kopen voor onder de douche en voor je motor, gewoon simpelweg 1 flesje voor alles!

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Waar heb je die pic vandaan? Hebben ze hem al onthuld?
Ik kwam het tegen op Reddit. Sommigen daar hebben het wel bij de dealer zien staan lijkt het.Secsytime schreef op zondag 5 november 2017 @ 02:11:
[...]
Waar heb je die pic vandaan? Hebben ze hem al onthuld?![]()
wtb
Ja alleen die lijkt echt helemaal niet meer op die concept, dus wordt hem niet.ToolkiT schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 20:19:
[...]
Ik hoop dat de yamaha T7 ook licht word..
Licht is the new black
Zo waren er zowel in de koffer als in het kofferrek al gaten voorgeperst, maar die moest je er met een hamer uit meppen (ik wil nooit weer met een hamer op een 200+ euro koffer meppen, plx

Oh, en net als bij het kussentje was ook hier een boor nodig om de gaatjes voor de LEDs te boren, iets wat pas op pagina 3 vermeld stond..

Maar, 't past allemaal wel en ziet er tof uit. Wel wat zwarte ductape gebruikt om zowel de kabeltjes in de koffer als de aansluiting op de motor vast te maken en te beschermen.. voor in de koffer hadden ze twee ullige klemmetjes, die bij de eerste beste bocht met een schuivend stuk bagage al zouden loslaten. De aanslutiing met de motor is gedaan met twee blauwe klemmen die ik niet waterdicht achtte, dus voor de zekerheid ook maar omhuld met ductape.. Zit uiteindelijk onder de buddysit, helemaal tevreden
Enige nadeel, ik heb zo lopen kloten met de installatie dat, toen mijn vriendin en ik de volgende dag helemaal bepakt naast de motor stonden en ik 'm probeerde te starten, de startmotor het typische geratel van een lege accu voortbracht.

Mooi meegeleverd dopje beschermt het contact als de koffer er niet op zit. Kabel verdwijnt nog voor de buddysit het frame in

De veel te lange kabel (maar net te kort om bij 't stuur te komen

Onder in de koffer zit nu een contact-bolletje dat direct weer doorgaat naar een contact op de rand richting de bovenkant. ook hier maar wat tape gebruikt om de kabel op z'n plekt te houden en te beschermen tegen de bagage

En de uiteindelijke draadjes die naar de LEDstrips gaan in de reflectoren in het bovenste deel van de koffer. Ingenieuze Italiaantjes..

Lastige hoek en niet bepaald donker, maar ik had niets anders om mijn telefoon op neer te zetten

Kennis van mij heeft zoiets ook wel eens gedaan op de side cases bij zijn toenmalige 650F, in combi met knipperlichten. Toch erg netjes en goed zichtbaar.
Mij maak je de pis niet lauw hoor, je hebt werkpaarden en sierpaarden.
Dat was inderdaad een DS, hij is ondertussen ietsiepietse gemod ja
Ik gebruikte altijd de Kriega R-25. Die rits is waterdicht. Omdat ik d'r ook schoenen in vervoerde ging de laptop altijd in z'n eigen omhulseltje mee-MVR- schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:53:
Welke gebruiken jullie?
Momenteel gebruik ik een topkoffer. Daarin een gewone rugzak (DAKINE 101 29L CARBON, geen motorrugzak) met daarin de laptop.
Kriega kan ik 100% aanbevelen.
Ik vroeg mij altijd al af waarom die electro bikes niet standaard met zo'n fairing komen. Ging d'r vanuit dat het slechter zou zijn voor het bereik, maar vond direct al dat zoiets niet logisch klonkErasmo schreef op zondag 5 november 2017 @ 23:28:
[...]
Dat was inderdaad een DS, hij is ondertussen ietsiepietse gemod ja
[video]
Kijk naar Tesla's, die zijn juist zo mooi omdat ze subliem gestroomlijnd zijn. Als deze elektrische motoren eenzelfde moderne look krijgen (en betrouwbaar worden) ga ik direct over.
En dan natuurlijk een mooie ingebouwde HUD op de grote fairing
[ Voor 35% gewijzigd door Blue-eagle op 06-11-2017 00:02 ]
Je bent niet de enige die zich dat afvraagtBlue-eagle schreef op zondag 5 november 2017 @ 23:51:
Ik vroeg mij altijd al af waarom die electro bikes niet standaard met zo'n fairing komen. Ging d'r vanuit dat het slechter zou zijn voor het bereik, maar vond direct al dat zoiets niet logisch klonk
Kijk naar Tesla's, die zijn juist zo mooi omdat ze subliem gestroomlijnd zijn. Als deze elektrische motoren eenzelfde moderne look krijgen (en betrouwbaar worden) ga ik direct over.
En dan natuurlijk een mooie ingebouwde HUD op de grote fairing
Mijn theorie is dat Zero's toch wel als warme broodjes over de toonbank vliegen zonder kuip, en dat ze zich liever richten op het verbeteren van de batterij en motor. Wat een paar hobbyisten doen in hun schuur is leuk, maar een goede gestroomlijnde kuip ontwikkelen kost serieus veel geld.
Dit topic is gesloten.