Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste
Acties:
  • 293.320 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maegrim schreef op woensdag 1 november 2017 @ 00:19:
Aangezien het hier compleet off topic gaat moet ik ff melden dat ik sinds vandaag een middenbok op de SMT heb :Y

[afbeelding]
Ik dacht dat je die topkoffer eraf ging halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:21
Rick-Jan schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:15:
Vanmorgen nog, in het stikdonker een Golf met alleen zn stadslichten en mistlampen aan 8)7
Dat zie ik ook te vaak. Het ziet er stoer uit blijkbaar, maar heb het zelf een keer geprobeerd in het donker, maar je ziet echt helemaal geen fuck meer, dus waarom ze het blijven doen is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Ik reed gisteravond terug van het werk in het donker achter een lesauto die zonder verlichting aan reed :-). Gelukkig de instructeur wakker kunnen krijgen door te flitsen met grootlicht, maar dat soort grappen kunnen raar aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

laat ook maar

[ Voor 97% gewijzigd door tdw op 01-11-2017 09:54 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:16

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
lolgast schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:20:
Nou moet ik heel eerlijk zeggen, af en toe vind ik dit een heel (heel) klein beetje te wijten aan de fabrikanten. Mijn AR 156, die had origineel witte tellers. Voor de afwisseling wilde ik de sportpakket tellers (grijs met oranje nummers) en dus die geplaatst. Wat blijkt nou, van die sportpakket tellers brandt de achtergrondverlichting altijd. Zeker bij goed verlichtte locaties ben ik twee keer zonder verlichting weggereden. Een pompstation bijvoorbeeld. Die hebben zo'n ontzettende bak licht dat je echt niet ziet of jouw koplampen wel of niet aanstaan. En omdat de dashboardverlichting aan was dacht ik, toppie gas met die zooi. Audi die ik nu heb ook, dashboard geeft altijd licht.

In dat opzicht vind ik het logisch als fabrikanten met een 'always on' principe komen. Op motoren zie je het tegenwoordig steeds vaker. Mijn Ducati heeft het, zelfs de CB1 uit '89 heeft de verlichting bij contact aan altijd aan
Bij een Alfa 156 perongeluk het licht uit laten terwijl je always ons wilt? Dat vind ik knap :P Die van mij heeft juist de (naar mijn mening) ideale dimlicht-setup: Als je het ding aanzet blijft hij aan, tot je het contact uitzet. Na aankoop van de auto dus 1x aanzetten, daarna nooit meer die knop hoeven aanraken. Het licht blijft altijd aan, maar ik kan het ook niet perongeluk aan laten staan als ik de auto afsluit :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:27
Chakotay schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:08:
[...]

Bij een Alfa 156 perongeluk het licht uit laten terwijl je always ons wilt? Dat vind ik knap :P Die van mij heeft juist de (naar mijn mening) ideale dimlicht-setup: Als je het ding aanzet blijft hij aan, tot je het contact uitzet. Na aankoop van de auto dus 1x aanzetten, daarna nooit meer die knop hoeven aanraken. Het licht blijft altijd aan, maar ik kan het ook niet perongeluk aan laten staan als ik de auto afsluit :)
Ja dat had de mijne ook, alleen de aftermarket kitjes kunnen over het algemeen niet zo goed tegen:
inschakelen door contact aan -> uitschakelen bij doorstarten -> meteen weer inschakelen bij gestarte motor. Heeft me in 3 jaar tijd zeker 5 lampen gekost
Dus ik zette de schakelaar handmatig uit en de verlichting weer aan als de auto gestart was. Nooit meer een lamp kapot gegaan.

Moet eerlijk zeggen dat die ervaring mij er ook van weerhoudt om Xenon op de Ducati te zetten. Daar kan de lamp niet uit, dus zit ik in dezelfde cyclus ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
Het zou gewoon standaard moeten zijn op iedere auto, zodra je de motor start gaan de lichten aan. Laat de schakelaar om zelf uit te zetten ook maar achterwege. Alleen een schakelaar laten zitten voor mistlicht en grootlicht. Dan kun je de dagrijverlichting ook afschaffen, want dat levert vaker gevaar op dan het oplost.

Want waarom zou je je licht uit willen hebben, zodat je minder goed zichtbaar bent?

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 01-11-2017 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

lolgast schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:13:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat die ervaring mij er ook van weerhoudt om Xenon op de Ducati te zetten. Daar kan de lamp niet uit, dus zit ik in dezelfde cyclus ;)
Dat heeft Yamaha toch wel goed geregeld. Als ik het contact aanzet gaan alleen de parkeerlichten aan. Zodra de motor is gestart, gaat de koplamp pas aan. :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Meestal kom ik wel 1-2 auto's tegen met defecte verlichting op mijn woon-werk route, maar gisteravond spande wel de kroon. Net geen 60 km gereden en er niet eens echt op gelet, maar zeker een auto of 8 gezien waar wel iets met de verlichting mis was. Bij 2 was zelfs respectievelijk de hele koplampunit dan wel achterlichtunit aan de bestuurderszijde uit.

En vanmorgen een busje waarvan het dimlicht aan de bestuurderszijde extra fel brandde omdat de ander uit was. Ik was blij dat ik er niet voor reed :X

[ Voor 17% gewijzigd door darkkingll op 01-11-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Verwijderd schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:43:
[...]

Ik dacht dat je die topkoffer eraf ging halen :P
Waar denk je dat ik de middenbok in vervoerd heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:10
Nog even hier vermelden voor het geval iemand het interesseerd, maar het bericht is dat V.D. Heyden motoren failliet is.

Brief van de eigenaar is op www.vdheydenmotors.nl te lezen.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
tdw schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:19:
[...]

Dat heeft Yamaha toch wel goed geregeld. Als ik het contact aanzet gaan alleen de parkeerlichten aan. Zodra de motor is gestart, gaat de koplamp pas aan. :)
Mijn Kawasaki exact hetzelfde. Dus gewoon xenon erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:28
Leviathius schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:16:
Nog even hier vermelden voor het geval iemand het interesseerd, maar het bericht is dat V.D. Heyden motoren failliet is.

Brief van de eigenaar is op www.vdheydenmotors.nl te lezen.
BVA auctions even in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:56
Ethirty schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:12:
[...]

Ik heb nog nooit maar dan ook nog nooit last gehad van mistlampen voor. :?

[...]
Als je savonds tegenliggers hebt die alle verlichting maar aangooien waardoor je een gigantische bak licht in je ogen krijgt, dan wordt je daar niet vrolijk van ;)

Overigens kom ik ze hier in de buurt best nog wel vaak tegen.
418O2 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:34:
[...]

De meeste straatagentjes kunnen ook niet echt goed rijden, laat staan schieten
Nog beter, de meeste agenten durven niet eens te schieten en zijn bang voor het wapen. Kennis werkt bij de politie waarbij die de wapens onderhoud. Die zei al eens voor de grap (!) dat je beter stil kan staan als ze beginnen te schieten want de kans dat ze je raken als je beweegt is met toeval groter. Al is het sowieso beter om stil te staan voor ze uberhaupt beginnen te schieten dan wel in een dergelijke situatie terecht komen :P

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:10
kneusteun schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:26:
[...]

BVA auctions even in de gaten houden?
Oeh goeie, nog helemaal niet aan gedacht! Mooie Indian Scout op de kop tikken wellicht...

/me kijkt naar banksaldo

...Oh nee toch niet... Dan maar een t-shirt ervan :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ik moet m'n doorwaaihandschoenen denk ik even laten voor wat het is. Als ze een leuke deal hebben voor normale handschoenen dan vind ik het helemaal prima :+

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Leviathius schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:07:
[...]

Oeh goeie, nog helemaal niet aan gedacht! Mooie Indian Scout op de kop tikken wellicht...

/me kijkt naar banksaldo

...Oh nee toch niet... Dan maar een t-shirt ervan :+
1947 Indian Chief in originele Top staat
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios
Ad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
tdw schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:25:
Ik moet m'n doorwaaihandschoenen denk ik even laten voor wat het is. Als ze een leuke deal hebben voor normale handschoenen dan vind ik het helemaal prima :+
Ik gebruik met plezier mijn zomerhandschoenen het hele jaar door :) heb wel van die winter dingen maar op de een of andere manier staan ze me niet aan omdat ik "contact" mis ofzo.
Moet wel zeggen dat dit alleen mogelijk is op de motoren met handkappen, zonder handkappen is het wel buffelen met de echt lage temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat herken ik wel, ook in de hete zomer heb ik ze aan. Moet wat over mijn polsen hebben ook. Gebruik voor de afgelopen dagen een extra thermohandschoen eronder en dan is het prima rijden. :)
Osiris schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:17:
[...]

Mijn Kawasaki exact hetzelfde. Dus gewoon xenon erin :)
Ik zou persoonlijk zeggen voor het geld en lichtbeeld met xenon, druk er dan gelijk een setje Lumileds in...

[ Voor 43% gewijzigd door Joopieboy op 01-11-2017 16:49 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
FastFred schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:15:
Het zou gewoon standaard moeten zijn op iedere auto, zodra je de motor start gaan de lichten aan. Laat de schakelaar om zelf uit te zetten ook maar achterwege. Alleen een schakelaar laten zitten voor mistlicht en grootlicht. Dan kun je de dagrijverlichting ook afschaffen, want dat levert vaker gevaar op dan het oplost.

Want waarom zou je je licht uit willen hebben, zodat je minder goed zichtbaar bent?
Ik heb dat ook nooit echt begrepen.
Bijv. Zo een 'Auto' stand gaan de lichten alsnog uit, zorg dan dat 'auto' 'altijd aan' is.

Op de Vmax hebben ze er over nagedacht. Contact aan = licht aan. Geen aan/uit knop. _/-\o_
Zit zelfs een parkeerstand op, en een 'auto-uit' knipperlicht na 300m of 20 seconden.

1986 jongens, dat je het weet. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Ach, mijn Triumph uit 2005 heeft geeneens alarmlichten en nog een schuif voor verlichting uit/stad/dim. dus wat dat betreft..
Verlichting gaat wel uit zodra het contact eraf is, dat scheelt al enorm :+

[ Voor 23% gewijzigd door darkkingll op 01-11-2017 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

kneusteun schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:12:
[...]

Ik gebruik met plezier mijn zomerhandschoenen het hele jaar door :) heb wel van die winter dingen maar op de een of andere manier staan ze me niet aan omdat ik "contact" mis ofzo.
Moet wel zeggen dat dit alleen mogelijk is op de motoren met handkappen, zonder handkappen is het wel buffelen met de echt lage temperaturen.
Ik ga geen handkappen op een FZ6 monteren, dat ziet er niet uit :+
Joopieboy schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:47:
Dat herken ik wel, ook in de hete zomer heb ik ze aan. Moet wat over mijn polsen hebben ook. Gebruik voor de afgelopen dagen een extra thermohandschoen eronder en dan is het prima rijden. :)
Goed punt, heb je een linkje?

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 1 november 2017 @ 16:47:

Ik zou persoonlijk zeggen voor het geld en lichtbeeld met xenon, druk er dan gelijk een setje Lumileds in...
Dimlicht = xenon, grootlicht = Lumileds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb zojuist een complete 1:1 discussie over een APK-afkeur bij een auto verwijderd. Hoe interessant misschien ook, dit is en blijft het motortopic.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Vandaag even een filmpje geschoten over m'n fiets :)
t'Is zeker voor verbetering vatbaar, maar als je zo denkt dat het geschoten is op een 20€ statief van hama en de audio opgenomen is uit de helmcamera, dan valt het toch wel mee :P (Camera is Nikon D5200)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PACBfIPYep4]

PS: over binnenhandschoenen gesproken. Ik heb zo van die neopreen handschoentjes die worden gebruikt om te joggen. Werken wel goed als je echt een maat groter neemt van winterhandschoen. Wel gaat die de beweging in je vingers belemmeren, dus is het wel wat wennen.
Momenteel rij ik met Hevik winterhandschoenen, en die zijn wel redelijk warm. Geen GoreTex :/
Zweet wel erg snel als het zonnetje schijnt :')

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
CDA441 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 18:46:
[...]
PS: over binnenhandschoenen gesproken. Ik heb zo van die neopreen handschoentjes die worden gebruikt om te joggen. Werken wel goed als je echt een maat groter neemt van winterhandschoen. Wel gaat die de beweging in je vingers belemmeren, dus is het wel wat wennen.
Momenteel rij ik met Hevik winterhandschoenen, en die zijn wel redelijk warm. Geen GoreTex :/
Zweet wel erg snel als het zonnetje schijnt :')
Ik vind winterhandschoenen al vervelend dik en lomp, moet er niet aan denken om daar nog een extra laag in te proppen en een maat groter te kopen :X

* Chakotay aait handen die redelijk ongevoelig zijn voor kou, tot 5°C nog in dunne zomerhandschoenen rijden ftw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Chakotay schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:13:
[...]

Ik vind winterhandschoenen al vervelend dik en lomp, moet er niet aan denken om daar nog een extra laag in te proppen en een maat groter te kopen :X

* Chakotay aait handen die redelijk ongevoelig zijn voor kou, tot 5°C nog in dunne zomerhandschoenen rijden ftw :+
Wat? Mijn vingers vriezen eraf onder de 10°C in tussenseizoenshandschoenen (wat een woord) :')
Geef mij dan toch maar lekker dikke warme handschoenen + goed werkende handvatverwarming :Y

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Hoe zit het dan met van die thermo onderhandschoenen? Of helpt dat niet goed genoeg?

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:31

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

[...]

Ik heb het tot nu toe gered tot -10 met alleen winterhandschoenen (geen wanten) en handkappen tegen de wind. Dan moest de rit niet veel langer dan een uur duren, want dan werd het wel fris. Omdat ik van plan ben langere winterritten te gaan maken, en ik ze voor twee tientjes kon krijgen, heb ik dus nu toch maar verwarming geinstalleerd. Zeker omdat ik deze zomer mijn stuur aangepast heb en daardoor de handkappen (onvermijdelijk) iets naar beneden moest kantelen waardoor ze nu niet meer 100% van de wind tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ach, in de jaren 60 en 70 hadden Amerikaanse wagens ook al airconditioning. Hell, buurman van me had eens een jaren 80 pickup truck, Chevy ofzo, daar zat gewoon "coming home" en "leaving home" verlichting op. Kijk wat je daar nu voor neertelt bij een Golf of all things voor een simpel vinkje in de software :')

Vroeger was alles beter :O

Oja motortopic, sorry. Dus motorrijbewijs, financieel voor mij momenteel niet heel handig. Nou ja, het kan wel, maar dan moet ik of meer gaan verdienen of er moet een goedkopere auto komen zodat ik er een motor bij naast kan hebben :|

[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 01-11-2017 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Ik weet niet hoe dik jouw vingers zijn maar dat valt reuze mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 21:03
@FastFred voor mij was het, goedkope auto met motor ernaast :) en aangezien ik de km bijna 50/50 verdeel, goede keus geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Dryhte I know, maar het is zo'n fijne auto, maar het is eigenlijk te gek voor woorden, een auto van 1250kg met 140pk onder de kap en de route naar m'n werk is een km of 12 over voornamelijk 60km/h weggetjes :')

Eigenlijk gewoon zonde van het geld...

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 01-11-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

12km? Dat ga ik straks fietsen, en bewust. Blij ik geen 35-42km meer hoef te rijden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ja, fietsen doe ik zo nu en dan ook wel, maar ben er gewoon te laks voor, dus eigenlijk altijd met de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Zo te horen kan ik in m'n vuistjes knijpen doordat ik nooit voor deze keuze heb komen te staan.

Stiekem dus wel handig, alleen een A te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Osiris schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:49:
Heb hier mijn B al sinds mijn 18e. Alleen nog nooit een auto gekocht _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
PilatuS schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:05:
[...]

Heb hier mijn B al sinds mijn 18e. Alleen nog nooit een auto gekocht _O-
:P

Ach, in m'n omgeving zou ik nog wel eens zo'n koekblik kunnen lenen ofzo.. Maar nu leen ik ze gewoon inclusief chauffeur _O- Werkt ook prima O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
HTT-Thalan schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:35:
[...]

Omdat ik van plan ben langere winterritten te gaan maken, en ik ze voor twee tientjes kon krijgen, heb ik dus nu toch maar verwarming geinstalleerd.
Wat voor verwarming heb jij gekocht voor twee tientjes? Min versys verdient deze upgrade ook nog en aangezien ik toch moet solderen om de tomtom kabel te verleggen wil ik die er meteen ook tussen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:17

Destruction

(ex-)Automonteur

Osiris schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:49:
Zo te horen kan ik in m'n vuistjes knijpen doordat ik nooit voor deze keuze heb komen te staan.

Heb je nogsteeds alleen A? :D

Heb zelf op m'n 18e eerst (en zsm) m'n B rijbewijs gehaald. Werkte op dat moment al 32 uur per week als automonteur, ik moest dus altijd een collega vragen op het moment dat er met een auto een testrit gemaakt diende te worden, zo'n situatie mag dan niet langer dan nodig duren imo :P

Niet heel lang daarna m'n A gehaald ook, wel eens met de motor naar het werk geweest, maar omdat ik niet echt file routes heb of ver van m'n werk woon, schiet dat incl. motor aan de straat zetten en omkleden totaal niet op tov gewoon in de rij aansluiten met 't blik. 't blik, dat ik voor het woon/werk verkeer in principe niet nodig heb, maar voor het werk zelf heb ik 'm wel nodig :/

M'n B rijbewijs (naja, E achter B heb ik ook) zijn vooral vanwege en voor het werk. A is zuiver hobby voor mij, waarbij ik de motor natuurlijk niet alleen heb voor een plezierritje op zondag bij 25graden, ik verkies ook vaak genoeg de motor boven de auto wanneer ik op (verjaardags)visite ga bij vrienden in Rotterdam, al is het alleen maar omdat de snelwegen daar nog wel 's vast lopen en ik voor de auto moet betalen, terwijl ik de motor bij hun in de achtertuin kan stallen :P

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Osiris schreef op woensdag 1 november 2017 @ 23:10:
[...]

:P

Ach, in m'n omgeving zou ik nog wel eens zo'n koekblik kunnen lenen ofzo.. Maar nu leen ik ze gewoon inclusief chauffeur _O- Werkt ook prima O-)
Heb ook alleen een A, werkt perfect :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ook alleen A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ik zal wel te veel in beperkingen denken, maar hoe doe je dat, alleen A? Even praktisch gedacht en naar mijn eigen situatie kijkend. Een kast ophalen bij Ikea (ok, die bezorgen voor €45) Tijd terug een rack-server, dat gaat never met de motor. Nog korter geleden, midweek vakantie met vrouw (en dus tassen..) en op de terug half Bataviastad leeggekocht. Zelfs de auto lag compleet vol.

Slaan jullie zulke dingen simpelweg over of hoe werk je daar omheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@lolgast
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NTQ0WDcyNg==/$(KGrHqZ,!o4FDM8Ufqe!BQ1EpdViG!~~60_84.JPG

Nee, serieus, ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat doen :+ Auto huren/lenen, laten bezorgen, iedere dag boodschappen doen in plaats van 1x per week?

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 02-11-2017 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op donderdag 2 november 2017 @ 07:37:
Ik zal wel te veel in beperkingen denken, maar hoe doe je dat, alleen A? Even praktisch gedacht en naar mijn eigen situatie kijkend. Een kast ophalen bij Ikea (ok, die bezorgen voor €45) Tijd terug een rack-server, dat gaat never met de motor. Nog korter geleden, midweek vakantie met vrouw (en dus tassen..) en op de terug half Bataviastad leeggekocht. Zelfs de auto lag compleet vol.

Als je een gezinnetje hebt, of een vriendin, dan is een auto wel makkelijk. Maar voor veel dingen kun je prima even een busje huren. :) Ik twijfel ook heel erg of ik de auto erbij zou houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Tijd terug een rack-server, dat gaat never met de motor.
In een vuilniszak doen met voldoende noppenfolie, topkoffer eraf en vastsjorren.
Nog korter geleden, midweek vakantie met vrouw (en dus tassen..)
Niet teveel meenemen. Met een standaard Eastpack rugzak kan ik 4 dagen weg en kom ik eigenlijk niets te kort. Ik heb ook eigenlijk geen reistas/koffers, ten eerste omdat ik niet zo lang weg ga en ten tweede omdat 'licht' reizen veel fijner is. Als je met z'n tweeën bent, is het misschien wel handiger om op twee motoren te gaan :+
Als ik zooi zou kopen zoals je in Bataviastad hebt gedaan, zou ik daar op een 'losse' dag heen rijden. Dus leeg heen, vol terug. Icm top- en zijkoffers kom je erg ver.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:21

Ik zou opzich ook wel prima zonder auto kunnen, maar ik houd wel van een beetje comfort bij slecht weer (lees: regen, kou). De keren dat ik echt ruimte nodig heb om iets te vervoeren, leen ik wel een auto/busje ergens van iemand. Zijn genoeg mensen in m'n omgeving die een grote auto of busje hebben.

Ik heb 2,5 maand geleden een eigen auto gekocht, nadat ik aan het einde van contract van de leaseauto zat. Ik had een aardige lijst met opties (qua merk/model die binnen m'n criteria vielen) omdat ik geen ruimte nodig heb. Zelfs een cabrio/tweezitter overwogen. Maar nu uitgekomen bij een Volvo C30, geen grote auto, maar voor mijn gebruik voldoet hij prima!
Vakanties heb ik nog nooit gedaan met de auto (ok, vroeger dan met ouders en broers, maar niet meer sinds ik zelf een autorijbewijs heb) en dat zit ook niet in de planning. Ik ga op vakantie met de motor, of ergens heen met het vliegtuig en dan kan ik wel bij het vliegveld komen met OV.

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 02-11-2017 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb nu negen jaar m'n autorijbewijs en één jaar een auto gehad. Bewust altijd in de buurt van het station gewoond, OV in de Randstad werkt doorgaans prima. Supermarkt op loopafstand.

Toch is het wel handig ook in een auto te mogen rijden. Voor klussen, inkopen van grote dingen en af en toe een stuk rijden op of naar een vakantiebestemming.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

tdw schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:35:
[...]
In een vuilniszak doen met voldoende noppenfolie, topkoffer eraf en vastsjorren.

[...]
Niet teveel meenemen. Met een standaard Eastpack rugzak kan ik 4 dagen weg en kom ik eigenlijk niets te kort. Ik heb ook eigenlijk geen reistas/koffers, ten eerste omdat ik niet zo lang weg ga en ten tweede omdat 'licht' reizen veel fijner is. Als je met z'n tweeën bent, is het misschien wel handiger om op twee motoren te gaan :+

[...]

Als ik zooi zou kopen zoals je in Bataviastad hebt gedaan, zou ik daar op een 'losse' dag heen rijden. Dus leeg heen, vol terug. Icm top- en zijkoffers kom je erg ver.
Complete bandenset van onze Toyota Starslet
Complete kappenset + zadel van een andere Transalp
Vakantiebepakking inclusief grote BDU legertas
22" beeldscherm met apparatuur
Parasol in de aanbieding bij de Praxis
20 kilo kleding voor/van vrienden

Zo maar een greep van zaken die ik heb vervoerd op mijn Transalpje, al dan niet met behulp van de zijkoffers. Ik heb standaard 1 of 2 spanbanden mee in de topkoffer. Je kunt heel veel meenemen als je maar creatief kunt denken :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
HTT-Thalan schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:51:
[...]

Complete bandenset van onze Toyota Starslet
Complete kappenset + zadel van een andere Transalp
Vakantiebepakking inclusief grote BDU legertas
22" beeldscherm met apparatuur
Parasol in de aanbieding bij de Praxis
20 kilo kleding voor/van vrienden

Zo maar een greep van zaken die ik heb vervoerd op mijn Transalpje, al dan niet met behulp van de zijkoffers. Ik heb standaard 1 of 2 spanbanden mee in de topkoffer. Je kunt heel veel meenemen als je maar creatief kunt denken :P.
Hele lijstje denk ik bij: Kan prima, zie het probleem niet. Maar heb je een foto van die bandenset? Ben benieuwd hoe je dat hebt gedaan, ik zie meteen een sleepboot met van die banden aan de zijkant voor me :+

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Als ik een auto nodig heb kan ik deze lenen. Gebeurt 3x per jaar ofzo. Heb totaal sinds het halen van de B misschien iets van 5.000km in verschillende auto's gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:41
Sinds ik twee maanden geleden mijn eerste auto heb gekocht, heb ik misschien in totaal maar 20km motor gereden. Daarvoor heb ik (4 jaar lang) altijd alles gedaan met de motor maar mijn voorkeur gaat momenteel toch wel wat meer uit naar de auto. Heb ook wel eens nieuwe banden op mijn K75S moeten laten zetten, die heb ik toen ook op de TR650 vervoerd naar de bandenboer.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sXDW7Bx.jpg

De grootste voordelen van een auto voor mij zijn dat ik mijn vriendin makkelijker kan meenemen en ik veel eenvoudiger spullen kan vervoeren naar werk. Daarnaast vind ik het eigenlijk zonde om de auto te laten staan omdat ik bijna 5x zoveel aan wegenbelasting en verzekering kwijt ben.

Overigens is het geen straf om vroeg in de ochtend (voor de files) naar werk te tuffen op leren Recaro stoelen met stoelverwarming en climatecontrol op 21 graden ;P.

[ Voor 14% gewijzigd door cyntax op 02-11-2017 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DragonSlayer666 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 08:53:
[...]

Hele lijstje denk ik bij: Kan prima, zie het probleem niet. Maar heb je een foto van die bandenset? Ben benieuwd hoe je dat hebt gedaan, ik zie meteen een sleepboot met van die banden aan de zijkant voor me :+
Je verbeelding laat je niet in de steek :+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/njJb4kTxSFEkxegZwl8W5jBP/medium.jpg

Er is veel veranderd sinds die avond dat ik je op de A27 tegenkwam met wat later windkracht 11 bleek te zijn. Rijden in stevige wind is tegenwoordig gewoon leuk in plaats van doodeng :+. Met die banden aan de zijkant moest ik wel een beetje oppassen met al te strakke bochten nemen. Een stepje schuurt nog wel lekker langs het asfalt maar zo'n autoband geeft toch iets meer grip :P.

[ Voor 26% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-11-2017 09:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Net een tijdje zitten zoeken, maar ik kan de foto helaas niet meer vinden. Het grootste wat ik op de motor vervoerd is, is een tweepersoonsmatras van de Ikea, achterop een BMW F650GS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chakotay schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:04:
Net een tijdje zitten zoeken, maar ik kan de foto helaas niet meer vinden. Het grootste wat ik op de motor vervoerd is, is een tweepersoonsmatras van de Ikea, achterop een BMW F650GS :+
Opgerold, denk ik wel :P. Daar zou ik ook geen moeite mee hebben, maar ik kocht er laatst eentje inclusief het (stapel)bed waar hij op moest, en dat zou toch iets te gortig zijn geweest voor mijn achtervering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:14:
[...]

Opgerold, denk ik wel :P. Daar zou ik ook geen moeite mee hebben, maar ik kocht er laatst eentje inclusief het (stapel)bed waar hij op moest, en dat zou toch iets te gortig zijn geweest voor mijn achtervering.
Het was zo'n vacuum-rol inderdaad. Was wel "interessant" rijden... Niet filteren want ik was veel te breed, en heel overdreven hangen in de bochten zodat de motor rechtop bleef, anders raakt dat ding de grond aan de randen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
cyntax schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:18:
Sinds ik twee maanden geleden mijn eerste auto heb gekocht, heb ik misschien in totaal maar 20km motor gereden. Daarvoor heb ik (4 jaar lang) altijd alles gedaan met de motor maar mijn voorkeur gaat momenteel toch wel wat meer uit naar de auto. Heb ook wel eens nieuwe banden op mijn K75S moeten laten zetten, die heb ik toen ook op de TR650 vervoerd naar de bandenboer.

[afbeelding]

De grootste voordelen van een auto voor mij zijn dat ik mijn vriendin makkelijker kan meenemen en ik veel eenvoudiger spullen kan vervoeren naar werk. Daarnaast vind ik het eigenlijk zonde om de auto te laten staan omdat ik bijna 5x zoveel aan wegenbelasting en verzekering kwijt ben.

Overigens is het geen straf om vroeg in de ochtend (voor de files) naar werk te tuffen op leren Recaro stoelen met stoelverwarming en climatecontrol op 21 graden ;P.
Ik vind die TR650 erg mooi! zelf nog even naar gekeken ook, maar hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Mijn partner heeft gewoon een B, alleen wordt die ook bijna niet gebruikt. Dat is het voordeel van midden in het centrum wonen, alles is handiger op de fiets :p

Wat we aan kosten van de auto besparen geef ik dan ook graag uit aan bezorgkosten (wat incidenteler is dan structurele autokosten). Motor staat in een bewaakte en verwarmde stalling, zou men schatje niet hier in het centrum buiten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

@lolgast Als ik een weekendje ergens heenga of woon/werk heb ik een Kriega Drypack 30L of een rugtas. Er past serieus veel in die Kriega!
Daarnaast heb ik gewoon nog een auto want praktisch. Als ik met mijn zoontje ergens heen ga (mijn ouders, op vakantie etc). Bovendien is dat een eenvoudige Saxo uit 2001 die leeg iets van 750kg weegt. Qua wegenbelasting en verzekering is dat ook de wereld niet.
Ik rij motor voor de lol, dus als het me nodig of beter lijkt pak ik de auto. Forenzen kan ik sneller met de trein (trajectkaart van werk) dus doe ik ook alleen maar als ik er écht zin in heb op de motor.

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 02-11-2017 11:05 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb nu een grote topkoffer op de motor, een ding van iets van 50 liter ofzo. Daar past bijzonder veel in moet ik zeggen, dus boodschappen doen voor mijzelf is erg simpel. Voor de rest vervoer ik bijna nooit grote dingen. Als ik dat wel moet doen dan kan ik een auto lenen van familie of vrienden. En als dat niet lukt dan kan ik een auto huren via Snappcar.

En als het écht niet anders kan dan betaal ik erg graag bezorgkosten.

Voor mij is een auto ook gewoon veel te duur.
  • Ik ben verplicht onder mijn appartement een parkeerplek af te nemen, dat kost 150 euro per maand;
  • Verzekering voor een auto is in Amsterdam behoorlijk prijzig;
  • Wegenbelasting is ook niet goedkoop;
  • Aanschaf van de auto is met mijn eisen ook niet goedkoop (20.000 euro begint ’t bij);
  • Onderhoud van een auto moet je ook meerekenen natuurlijk;
  • Brandstof is niet onbelangrijk;
  • De afschrijving van zo’n auto tikt ook aardig aan.
Al met al kom ik dan op een netto maandbedrag van zo’n 500 euro uit. Voor een auto die grotendeels stil zal staan omdat motorrijden veel leuker is, zeker met al die fucking files in Amsterdam :7

Dus een topkoffer doet z'n werk helemaal prima. En als ik meer moet meenemen dan kan ik een grote koffer op de achterzit van de motor vastmaken (30 liter). En dan nog een rugzak (25 liter). En als het écht zou moeten kan ik nog zijkoffers aanschaffen. Maar die heb ik nu niet omdat die alleen maar in de weg zitten bij het filerijden, en dan pas ik niet meer door de fietsdeur thuis :+

Maar met een maximum van 105 liter aan bagageruimte op de motor kom ik een heel eind.

Ik zou best een auto willen, maar liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Vrijdag schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:04:
@lolgast Als ik een weekendje ergens heenga of woon/werk heb ik een Kriega Drypack 30L of een rugtas. Er past serieus veel in die Kriega!
Daarnaast heb ik gewoon nog een auto want praktisch. Als ik met mijn zoontje ergens heen ga (mijn ouders, op vakantie etc). Bovendien is dat een eenvoudige Saxo uit 2001 die leeg iets van 750kg weegt. Qua wegenbelasting en verzekering is dat ook de wereld niet.
Ik rij motor voor de lol, dus als het me nodig of beter lijkt pak ik de auto. Forenzen kan ik sneller met de trein (trajectkaart van werk) dus doe ik ook alleen maar als ik er écht zin in heb op de motor.
Hier ook een Arosa 1.2 voor erbij.
Kost per maand geen kont en is af en toe wel handig.

Moet ik er wel bijzeggen dat er zodra ik ook mijn B heb vast wel een mooie v70 bijkomt of iets dergelijks om motoren ook te kunnen verplaatsen etc. meest ideaal zou een defender met laadbak zijn waar een motor in past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb naast mijn motor altijd een auto voor de deur staan. Nu is dat een oude Ford Fiesta maar de volgende wordt wellicht een kleine bestelautotje als ik namelijk zie hoeveel zooi ik regelmatig met de auto vervoer (ben een fanatiek klusser).

Vorig weekend nog 8 haagbeukenhaagjes van 175 cm en een aantal zakken potgrond (ga dat maar eens op de motor meenemen :P). Dan vanmorgen 4 boodschappentassen vol met boodschappen en gisteravond heel veel spullen van de Ikea Breda.

Zonder auto, nee dat zie ik niet helemaal zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
HTT-Thalan schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:33:
[...]

Je verbeelding laat je niet in de steek :+.

[afbeelding]

Er is veel veranderd sinds die avond dat ik je op de A27 tegenkwam met wat later windkracht 11 bleek te zijn. Rijden in stevige wind is tegenwoordig gewoon leuk in plaats van doodeng :+. Met die banden aan de zijkant moest ik wel een beetje oppassen met al te strakke bochten nemen. Een stepje schuurt nog wel lekker langs het asfalt maar zo'n autoband geeft toch iets meer grip :P.
Hahaha, geniaal! Neem aan dat die afbeelding ergens als schermachtergrond staat?

Ja, met die windkracht had jij volgens mij net je RBW toch? Ik had toen al ongeveer 25.Mm in het zadel zitten inclusief 4 seizoenen rijden. dus niet helemaal een eerlijke vergelijking toen :9

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blup :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
kneusteun schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:48:
[...]

Ik vind die TR650 erg mooi! zelf nog even naar gekeken ook, maar hoe bevalt het?
Fijne motorfiets, standaard wat zwaar voor een dual sport maar het gaat als een trein, oer-betrouwbaar en heel veel pit door de 1 cylinder 652cc Rotax. De motor heeft onderhoudsintervallen van 10k km wat wel bijzonder is voor een 1 cylinder, heb de Terra destijds nieuw gekocht en sindsdien nog nooit mee stil komen te staan ofzo.

Ik gebruikte de fiets voornamelijk voor woon-werk verkeer waar die prima voor geschikt is maar op den duur mis ik wel wat windbescherming en comfort. Daarnaast moet je wel om de 10k km de kleppen laten stellen waarbij het blok uit de motorfiets moet wat de nodige kosten met zich mee brengt. Mede door die redenen staat mijn Terra nu ook te koop trouwens.

De TR650 heeft standaard wel een aantal kleine 'ontwerp' fouten maar die zijn allemaal door de eigenaar te verhelpen met wat creativiteit. Uiteindelijk is het gewoon een op-elk-vlak-verbeterde BMW F/G650GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DragonSlayer666 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:56:
Hahaha, geniaal! Neem aan dat die afbeelding ergens als schermachtergrond staat?

Ja, met die windkracht had jij volgens mij net je RBW toch? Ik had toen al ongeveer 25.Mm in het zadel zitten inclusief 4 seizoenen rijden. dus niet helemaal een eerlijke vergelijking toen :9
Het zal niet veel gescheeld hebben inderdaad. Ondertussen heb ik er 11k kilometers op zitten op de Transalp, dus ik voel me een stuk comfortabeler op de weg nu. Ik heb de meeste weertypes en ondergronden nu wel gezien/meegemaakt, maar er staan nog heel wat trainingsdagen op de agenda om er nog flink wat behendiger in te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
cyntax schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:04:
[...]

Fijne motorfiets, standaard wat zwaar voor een dual sport maar het gaat als een trein, oer-betrouwbaar en heel veel pit door de 1 cylinder 652cc Rotax. De motor heeft onderhoudsintervallen van 10k km wat wel bijzonder is voor een 1 cylinder, heb de Terra destijds nieuw gekocht en sindsdien nog nooit mee stil komen te staan ofzo.

Ik gebruikte de fiets voornamelijk voor woon-werk verkeer waar die prima voor geschikt is maar op den duur mis ik wel wat windbescherming en comfort. Daarnaast moet je wel om de 10k km de kleppen laten stellen waarbij het blok uit de motorfiets moet wat de nodige kosten met zich mee brengt. Mede door die redenen staat mijn Terra nu ook te koop trouwens.

De TR650 heeft standaard wel een aantal kleine 'ontwerp' fouten maar die zijn allemaal door de eigenaar te verhelpen met wat creativiteit. Uiteindelijk is het gewoon een op-elk-vlak-verbeterde BMW F/G650GS.
Wat moet er voor in de plaats komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op het moment geen auto, want dat is te duur. Maar heb wel altijd een auto gehad naast de motor. En dan gewoon een goedkoop kot wat na een jaar of wat afgekeurd wordt. Als je er toch al niet mee rijdt...
Blue-eagle schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:41:
  • Ik ben verplicht onder mijn appartement een parkeerplek af te nemen, dat kost 150 euro per maand;
  • Verzekering voor een auto is in Amsterdam behoorlijk prijzig;
Ik zou verhuizen...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@maximiliaan_nl Die drang om in Amsterdam, of een andere grote Nederlandse stad te wonen zal ik ook nooit begrijpen. Ik werd al debiel van die drukte toen ik m'n zusje moest helpen verhuizen, die ging op kamers wonen in Apeldoorn, daar toen met een aanhanger achter m'n auto heen geweest. Nooit van m'n leven dat ik in een stad ga wonen. Maar he, ieder z'n ding, de Achterhoek vertaalt in het Engels niet voor niets naar Backcorner.

Nu woon ik zelf wel in een stad, ofnouja, een dorp dat toevallig ooit stadsrechten gekregen heeft, maar als ik de voordeur achter me dicht doe zit ik met 5 minuten wandelen tussen de bossen en weilanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FastFred Ach... Als je veel van mensen houdt is de stad vast heel leuk. Ik heb ook meer met de provincie om het maar zo te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik dus absoluut niet, ik moet rust hebben, zeker als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-09 23:54
Rijbewijs BE, A en C. Waarschijnlijk komt CE er volgend jaar achteraan.
Je moet zowieso B hebben om voor C te mogen lessen, dus alleen A en C is geen optie.

Btw, Apeldoorn druk? Ik woon er al bijna mijn hele leven. Het enige moment dat het hier druk is, is in de spits op de ringwegen. Voor de rest stelt het niks voor. Of je moet het over parkeer problemen hebben in Orden of Zuid,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Ach, het is ook erg persoonlijk volgens mij. Ik rijd net zo makkelijk in Rotterdam of (laatst nog) door Antwerpen als in een willekeurige plaats in Groningen.

(rijbewijs B, A en Chauffeurspas taxi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
kneusteun schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:44:
[...]

Wat moet er voor in de plaats komen?
Afgelopen zomer de fout gemaakt om een proefritje te doen op een nieuwe R1200GSA. Elke motor waarop ik nu een ritje maak vergelijk ik met de GSA en tot nu toe heeft niets de rijeigenschappen ervan kunnen tippen. Dus daarvoor ben ik nu aan het sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tja.. zodra hij omviel == motor stuk (waarschijnlijk, waterslag). Snap zelf niet dat hij het risico neemt, flinke stroming ook!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Heeft iemand hier ervaring met Forma motorlaarzen? Ik heb een stel Forma Adventure Low besteld (na gepast te hebben bij een fysieke winkel, dus ook daar besteld, al zou het via internet goedkoper en sneller gaan). Ben benieuwd wat jullie ervaringen met de kwaliteit zijn.
Op advrider kom ik gemengde gevoelens tegen ;) het lijkt erop dat er een 'luide minderheid' is die last heeft van QC problemen (verminderde waterdichtheid, loskomende zool) maar daarvoor heb je volgens mij 2j garantie... een hele hoop anderen lijkt erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Ja, ik heb ooit Forma laarzen gehad die ik toen voor 9 euro op de motorbeurs heb gekocht, bevielen prima. Ook na een flinke crash, toen was de rits van 1 laars stuk, verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
darkkingll schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:00:
Ja, ik heb ooit Forma laarzen gehad die ik toen voor 9 euro op de motorbeurs heb gekocht, bevielen prima. Ook na een flinke crash, toen was de rits van 1 laars stuk, verder niets.
Nice... want deze hebben geen rits... >:) De prijs gaat wel dichter naar de 200€ toe. Als in, erg dicht ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 02-11-2017 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Laatst online: 12:43
Laatst te horen gekregen dat ik een leuke bonus krijg op het werk. Dus nu weet ik vrij zeker dat het volgend jaar een nieuwe 2018 HD 883 Iron wordt. Ik heb alleen me motor rijbewijs nog niet en kan dus ook geen proefritjes gaan maken... :'( :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

NL-RaVeR schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:12:
Laatst te horen gekregen dat ik een leuke bonus krijg op het werk. Dus nu weet ik vrij zeker dat het volgend jaar een nieuwe 2018 HD 883 Iron wordt. Ik heb alleen me motor rijbewijs nog niet en kan dus ook geen proefritjes gaan maken... :'( :+
Anders wil ik de proefritjes wel voor je maken en inrijden er zolang op passen totdat je je rijbewijs hebt. Winnen we alletwee 8)

@cyntax Vriend van me heeft ook laatst een 1200GSA gekocht. Dat ding is echt monsterlijk groot :'( Als ik er op zit (staat op de bok) bungelen mijn voetjes bijna een halve meter boven de grond ;w Het zit wel als een koning trouwens, ook als ie stilstaat. Kan wel begrijpen dat deze zo ontzettend populair is.

[ Voor 24% gewijzigd door Vrijdag op 02-11-2017 15:23 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Laatst online: 12:43
Haha, goed plan :P maar ik hoop in februari/maart zo'n beetje mijn rijbewijs te hebben (als alles mee zit) en dan ga ik daarna op mijn gemakje iets leuks uitzoeken. Gelukkig geen haast. Uiteraard ben ik daarna wel in om wat leuke ritjes te gaan maken met andere tweakers :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
Dryhte schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:06:
[...]

Nice... want deze hebben geen rits... >:) De prijs gaat wel dichter naar de 200€ toe. Als in, erg dicht ;)
Njah, ik ging er ook niet van uit dat die auto die eerst netjes stilstond voor de haaientanden toch besloot op te trekken terwijl ik er met 70 aan kwam rijden.. :P Mijn vervangende laarzen waren ook 200euro. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dryhte schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:54:
Heeft iemand hier ervaring met Forma motorlaarzen? Ik heb een stel Forma Adventure Low besteld (na gepast te hebben bij een fysieke winkel, dus ook daar besteld, al zou het via internet goedkoper en sneller gaan). Ben benieuwd wat jullie ervaringen met de kwaliteit zijn.
Op advrider kom ik gemengde gevoelens tegen ;) het lijkt erop dat er een 'luide minderheid' is die last heeft van QC problemen (verminderde waterdichtheid, loskomende zool) maar daarvoor heb je volgens mij 2j garantie... een hele hoop anderen lijkt erg tevreden.
https://www.xlmoto.nl/mot...k-evo-waterproof-zwart#?p
Eventueel ander optie?
Geen idee of die beter zijn, maar is wel aardige aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
cyntax schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:52:
[...]

Afgelopen zomer de fout gemaakt om een proefritje te doen op een nieuwe R1200GSA. Elke motor waarop ik nu een ritje maak vergelijk ik met de GSA en tot nu toe heeft niets de rijeigenschappen ervan kunnen tippen. Dus daarvoor ben ik nu aan het sparen.
Laatst ook een mogen rijden, valt me op dat hij erg licht aanvoelt. Alleen het is wel echt een toerbuffel en offroad is hij op wat bospaden na niet echt voor gemaakt. Niet dat dat erg is alleen zou ik het speelse van offroad rijden dan wel missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
kneusteun schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:55:
[...]

https://www.xlmoto.nl/mot...k-evo-waterproof-zwart#?p
Eventueel ander optie?
Geen idee of die beter zijn, maar is wel aardige aanbieding.
Ik heb de Infinity Evo van TCX gepast (en enkele andere TCX modellen) en die werkten totaal niet voor mij. Helemaal niet comfortabel voor mijn voeten/kuiten. Bovendien is het probleem dat ze te hoog zijn (ik denk dat lage laarzen meer iets voor mij zijn, ik wil iets waar ik gemakkelijk de hele dag mee kan rondlopen, het hele jaar lang zo nodig)

Ik ben juist van de Infinity Evo (of andere TCX laarzen) afgestapt (na het passen) en uiteindelijk bij Forma terechtgekomen. Ik zie (nu) wel dat ze een lager model hebben, Baja Mid, alleen hebben die dan weer nauwelijks profiel.

TCX BAJA zool

vs

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1566/3405/products/ADV_SOLE_BLACK_1024x1024_e5b8e0ce-4f1e-4f91-9a66-f1a588e70341.jpg?v=1487982412

m.a.w. het moet er niet alleen een beetje ruig uit zien, het moet ook nog een beetje ruig zijn ;) ik ben bij mijn laatste kampeertripje naar de Ardennen (enkel motorlaarzen mee, met onvoldoende profiel) een paar keer bijna onderuitgegaan in de modder op wandeling. Daar moeten mijn motorlaarzen echt wel tegen kunnen.

[ Voor 34% gewijzigd door Dryhte op 02-11-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dryhte schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:02:
[...]

Ik heb de Infinity Evo van TCX gepast (en enkele andere TCX modellen) en die werkten totaal niet voor mij. Helemaal niet comfortabel voor mijn voeten/kuiten. Bovendien is het probleem dat ze te hoog zijn (ik denk dat lage laarzen meer iets voor mij zijn, ik wil iets waar ik gemakkelijk de hele dag mee kan rondlopen, het hele jaar lang zo nodig)

Ik ben juist van de Infinity Evo (of andere TCX laarzen) afgestapt (na het passen) en uiteindelijk bij Forma terechtgekomen. Ik zie (nu) wel dat ze een lager model hebben, Baja Mid, alleen hebben die dan weer nauwelijks profiel.

[afbeelding]

vs

[afbeelding]

m.a.w. het moet er niet alleen een beetje ruig uit zien, het moet ook nog een beetje ruig zijn ;) ik ben bij mijn laatste kampeertripje naar de Ardennen (enkel motorlaarzen mee, met onvoldoende profiel) een paar keer bijna onderuitgegaan in de modder op wandeling. Daar moeten mijn motorlaarzen echt wel tegen kunnen.
Geheel begrijpelijk, ik heb zelf daarom 100% crosslaarzen.
Het kan eenvoudig je enkels redden door een goede stugge laars te hebben maar het nadeel is wel dat je daar dan weer niet fatsoenlijk mee kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
kneusteun schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:19:
[...]

Geheel begrijpelijk, ik heb zelf daarom 100% crosslaarzen.
Het kan eenvoudig je enkels redden door een goede stugge laars te hebben maar het nadeel is wel dat je daar dan weer niet fatsoenlijk mee kan lopen.
Mja ;) dat probeer ik dus te omzeilen met die Forma Adventure Low. Als de bouwkwaliteit nu ook nog in orde is hebben we misschien een winner ;)
Raym09 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:41:
[...]

En ik heb e TCX Infinity's juist omdat die beter zaten met passen dan de andere merken :+ en ze zitten ook heerlijk, al zijn ze wat lomp voor op de Hornet. Maar dat is een hoge allroad laars op naked bike issue, op de Freewind zaten ze heerlijk.
ja 'k was best teleurgesteld toen ik merkte dat ze me niet pasten.

[ Voor 31% gewijzigd door Dryhte op 02-11-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:42

A13X

Dude

Dryhte schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:02:
[...]
Ik heb de Infinity Evo van TCX gepast (en enkele andere TCX modellen) en die werkten totaal niet voor mij.
En ik heb e TCX Infinity's juist omdat die beter zaten met passen dan de andere merken :+ en ze zitten ook heerlijk, al zijn ze wat lomp voor op de Hornet. Maar dat is een hoge allroad laars op naked bike issue, op de Freewind zaten ze heerlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door A13X op 02-11-2017 16:42 ]

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Ik heb een auto :D

... die vandaag duur onderhoud krijgt :/

.... en een nieuwe uitlaat van voor naar achter nodig heeft om door de APK te komen }:|

... rotding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Kan je er geen dikke Akrapijp onder hangen dan jonguh! Voor het motorgevoel!

* Vrijdag heeft er geen verstand van verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Maegrim Ja dat probleem heb je met de motorfiets (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ook zonder APK heeft je motor een goede uitlaat nodig hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lolgast Moet nog de eerste agent vinden de je staande houdt als je uitlaat een beetje lek is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2017 @ 17:47:
@lolgast Moet nog de eerste agent vinden de je staande houdt als je uitlaat een beetje lek is...
Nou :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
:X Je rijdt toch ook niet door met een kapotte koplamp totdat er een agent komt die je een boete geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lolgast Want een lekke uitlaat is onveilig?
Huh? Dat gaat over de Eifel...?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2017 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ja, kun je gehoorschade van oplopen. Of er steken zomaar gieters over.

[ Voor 7% gewijzigd door tdw op 02-11-2017 18:10 ]

~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@tdw Dat krijg je sowieso van motorrijden als je geen doppen draagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:09:
@lolgast Want een lekke uitlaat is onveilig?

[...]

Huh? Dat gaat over de Eifel...?
Ruhrsee, maar het is daar voort een stukje gekker als alleen wat controles...

Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.