Het grote motortopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 101 Laatste
Acties:
  • 291.873 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:01
Voor de motor zou ik het denk ik ook minder snel doen, zeker in het geval van een natte koppeling.

Bij de auto? Ach. Van de week was ik bij de Audi dealer voor mijn auto en gaf ik ook aan dat ik sinds de vorige beurt twee flesjes Action olie had gebruikt. “Dat is een minder groot probleem dan 2000km doorrijden met oude zooi tot je toevallig bij ons bent.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444357

[b][message=52970231,noline]Als je 30.000 kilometer per jaar rijdt dan loopt het al gauw aardig in de kosten met olie van €20 per liter en een wisselfrequentie van 6.000km.
Ik weet niet wat jij voor een olie koopt, maar zelfs voor mijn racefiets ben ik iets van 9 euro/liter kwijt.
https://www.deolieconcurr...ing-4T-10W50-1-Liter.html
Sowieso een goede site voor het kopen van vloeistoffen overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Topicstarter
Erasmo schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:45:
[...]
Als je geen R koopt scheelt dat ook wat he, en hierboven wordt een nieuwe elektrische motor vergeleken met een plofoccasion, een 2015 (D)S kost al veel minder en is ook gewoon lekker snel hoor :9

En inderdaad, bijna geen onderhoud behalve banden, remmen en om de 40.000km een nieuwe aandrijfriem. Onder de streep rij je voor een cent de kilometer.
En het rijdt zo lekker :Y)
Dat het zo lekker rijdt is natuurlijk jouw mening. Het zal voor woon-werk misschien wel relaxed rijden, de een mist toch weer het karakter van een verbrandingsmotor en de ander het bijbehorende geluid wanneer je 'm even opentrekt. :)

Michael van der Mark kreeg in Aragon niet de kans om mee te rijden in de MotoGP; die kans krijgt hij nu wel met het uitvallen van Jonas Folger. Hij mag komend weekend in Sepang op de Yamaha meedoen in de MotoGP. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N8DBeVLD3hQUa81CSJaj1cPV/full.jpg

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-04 12:04
Iemand die nog een kortingscode voor Datona heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Volgens mij loopt er een algehele actie bij Datona op het moment. En sinds de 17e is er een actiecode te komen vervallen dus het kan nog ff duren voordat er weer eentje komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
lolgast schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:32:
Volgens mij loopt er een algehele actie bij Datona op het moment. En sinds de 17e is er een actiecode te komen vervallen dus het kan nog ff duren voordat er weer eentje komt
Klopt, ze hebben al wat acties lopen. Had me reeds ingeschreven voor de nieuwsbrief maar helaas nog geen code ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 14:32

MrMarcie

CFMoto 650MT

Thoit schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 17:52:
[...]

Klopt, ze hebben al wat acties lopen. Had me reeds ingeschreven voor de nieuwsbrief maar helaas nog geen code ontvangen.
FF geduld, komen zeer vaak langs in de nieuwsbrief.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn ZZR heeft volgens 't boekje slechts een olie-wissel nodig per 12 Mm, maar ik ga 't over 6 Mm maar weer vervangen en dan geen el-cheapo spul er in.. Ben niet gek. Ik merkte zo'n groot verschil qua mechanische soepelheid na de olie-wissel dat ik er wel van overtuigd ben dat olie heel errug belangrijk is :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ligt ook aan het gebruik, ik maak vooral lange afstanden en snelweg kilometers, en dan merk je zo rond de 10dkm dat het wel nodig begint te zijn. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:14
Zaterdag 21 oktober 11:54 CB500 eruit;

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2ylqvpe.jpg

Zondag 22 oktober 17:42 F650GS erin

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/qyfux2.jpg

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Pas maar op dat 'ie niet gejat wordt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:08

Vrijdag

De Zwarte

Khayma schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:01:
Zaterdag 21 oktober 11:54 CB500 eruit;

[afbeelding]

Zondag 22 oktober 17:42 F650GS erin

[afbeelding]

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Meteen ook maar een nieuwe outfit gehaald? :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Vrijdag schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:22:
[...]

Meteen ook maar een nieuwe outfit gehaald? :P
1e foto is juist de nieuwe eigenaar van de cb500 die wegrijdt :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Khayma schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:32:
[...]

1e foto is juist de nieuwe eigenaar van de cb500 die wegrijdt :9 .
Oooh, haha ik dacht al, anders had je er wel een geinig gifje van kunnen maken ofzo :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Expendable schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:09:
Gezien de regels voor het behalen van het motorrijbewijs weer veranderen wil ik binnenkort ook voor de motor gaan. (Straks vanaf 21 jaar al voor A2, maar voor volledig A niet opnieuw examen af leggen ivp nu vanaf 22 A2 en nogmaals examen op 24 voor A.) Dat ik dan 2 jaar op een op een A2 motor moet rijden vind ik geen probleem (gaat al snel zat).

Vraag mij echter af welke motoren die onder de A2 klasse vallen (max 35kw) geschikt zijn voor langere mensen. Ben zelf 2 meter en dan valt er toch al wel het één en ander direct af. Heb voor wanneer ik richting de A klasse zou kunnen al wel geschikte / mooie modellen gevonden waar ik mooi over kan dromen, maar bij veel A2 types hoor ik dat er mensen van rond 1,80 op rijden. Dus als iemand toevallig suggesties heeft voor een mooi model die ik echt even zou moeten bekijken, dan hoor ik het graag!
Yamaha Fazer is geloof ik rond de 70kw en mag dus begrensd worden tot 35kw. Zijn leuke allround fietsen met sportief randje. Wendbaar, vlot, niet te duur (zowel verbruik als onderhoud). Aanrader dus :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

caesar1000 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 15:31:
[...]

Dat het zo lekker rijdt is natuurlijk jouw mening. Het zal voor woon-werk misschien wel relaxed rijden, de een mist toch weer het karakter van een verbrandingsmotor en de ander het bijbehorende geluid wanneer je 'm even opentrekt. :)
[
Ik moet zeggen dat de zero me veel pret gaf bij proefrit, en dat was in de stad bij lage snelheid.. Geen/ander geluid was wel raar..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 13:25
Ik ben aan het rondkijken om mijn huidige twee motoren samen te voegen naar één. Zeker aangezien er momenteel één niet loopt en ik geen tijd heb om te sleutelen. Ik heb namelijk geen binnenplek en in de weekenden ben ik druk.

Had eerder één motor voor woon-werk en één voor de weekenden/vakanties (BMW K75 & Suzuki SV650). Wil deze nu gaan combineren.

Ik rij:
- dagelijks woon-werk (100km snelweg elke dag)
- weekendritjes
- 2x per jaar lange motorweekenden

Rij nu zo'n 7 jaar rond op een SV 650 en merk dat ik PK's mis in de weekenden en tijdens de vakanties. Plus ik word een dagje ouder en de 'sport' houding breekt me op bij 4+ uren tijdens de vakanties. Heb proefgereden en de houding van de v-strom bevalt me wel.

Neig nu naar een v-strom 1000 (2004)
Nadelen:
- ketting (met oiler zou dit geen probleem moeten zijn)
- hoger verbruik dan zijn kleine broertje of andere vergelijkbare motoren

Voordelen:
- 98 pk / 101 Nm
- hoog, comfortabele zit
- vriendin kan comfortabel achterop

Zijn er nog alternatieven voor een budget van 3 tot 5k?

Oh en ff mijn advertenties pluggen:
Suzuki SV 650
BMW K 75

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:17

A13X

Dude

caesar1000 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 15:31:
[...]
Perspectief: Als ik jou zo hoor over en jou zag op jouw KTM 125 denk ik eerlijk gezegd dat zo'n Zero een betere rij ervaring kan opleveren. Het is denk net maar waarmee je hem vergelijkt, dat geld overigens ook andersom. Zeggen dat een zero een mindere ervaring oplevert t.o.v. een supersport is misschien wel waar maar ook daar heb je E-concurrenten voor:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Lightning Motorcycles LS-218 - Jay Leno's Garage

Een lichte machine met een zwaardere machine vergelijken is het appels met peren verhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door A13X op 23-10-2017 09:18 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:45

Least Inkling

Product of the cold war

* Least Inkling doet @ToolkiT even porren vanwege spam uit Bels

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-05 11:09

Waywaith

Tja

Vorige week mij rijbewijs gehaald, derde hands motor gekocht en nu nog twee lange dagen wachten op het pasje ;) heb er zin in.

Woon in Amsterdam dus een goed slot lijkt me dus een no-brainer. Heeft iemand een goede tip voor een goed slot? Ik zit ook te denken aan een schijfremslot met alarm.

cheers!

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:16
Waywaith schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:56:
Vorige week mij rijbewijs gehaald, derde hands motor gekocht en nu nog twee lange dagen wachten op het pasje ;) heb er zin in.

Woon in Amsterdam dus een goed slot lijkt me dus een no-brainer. Heeft iemand een goede tip voor een goed slot? Ik zit ook te denken aan een schijfremslot met alarm.

cheers!
Wat leuk dat je je rijbewijs hebt gehaald en meteen een motor gekocht ook nog. Wat voor een is het geworden?

Een schijfremslot moet je sowieso halen en als je in Amsterdam woont is er een met alarm wel handig ja. Let vooral op de ART-classificatie van een slot. ART is een testmethode/maatstaaf voor het bepalen van de veiligheid van een slot. ART5 is 'super veilig' en ART1 is een fietslot van Halfords :+. De super veilig zette ik tussen airquotes, want als dieven je motor meewillen nemen, dan lukt dat ze toch wel als ze voorbereid zijn. Een slot is voornamelijk een vertragingsmiddel en met alarm jaag je de gluiperds hopelijk ook weg! Het is even een investering, maar dat is je motor ook, dus meer dan waard om te investeren in een goed slot.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith

Waywaith

Tja

Leviathius schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:00:
[...]

Wat leuk dat je je rijbewijs hebt gehaald en meteen een motor gekocht ook nog. Wat voor een is het geworden?
een BWM F650GS, ben ik ook op begonnen met mijn motor lessen. Dus even lekker op voortborduren voor de nodige beginner jaartjes!

Art5 is dan de zwaarste categorie, meer voorkeur dan de art4? Liever twee tientjes meer dan een motor die foetsie is! Komt wel buiten te staan of iets verder van huis in een garage :)

Gelukkig een boel lantaarnpalen voor mn flat :) en een politiebureau om te hoek (misschien gewoon daar voor het bureau neerzetten _O- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Waywaith feli ;)

Misschien een parkeerplek huren bij de pliesie? :+
Of op de parkeerplaats van de in beslag genomen vehicles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:16
@Waywaith ART5 is in de theorie natuurlijk beter dan ART4, máár je moet zelf bepalen of je de investering het waard vindt. Ook moet je je goed inlezen over de verschillende merken en dergelijke. Want je hebt ART4 kettingen van 200€ en van 50€. ART4 = ART4, dus dan gewoon lekker die van 50€ nemen. I know, klinkt krom, maar nogmaals als ze je motor mee willen nemen, lukt ze dat toch wel.

Dat je bij een politiebureau woont is alleen maar gunstig. Lekker eentje met alarm kopen.
Deze bijvoorbeeld: Oxford Boss Alarm ART4. Betaalbaar, bekend merk mét alarm.

Ohja en zorg dat je zo'n gele reminder-kabel hebt. Je zult niet de eerste zijn die zo zijn remschijf sloopt of voorvork :+

[ Voor 8% gewijzigd door Leviathius op 23-10-2017 10:12 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:09

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb een niet-doorknipbare Art5 ketting (schakels van >16mm) waarmee mijn kruisraket aan de muur verankerd is via een geharde beugel, die op zijn beurt weer chemisch verankerd is. Knappe jongen die dat nog meeneemt zonder industriële slijptol, meerdere schijven en accu's, oordopjes en een boel geduld.

Bende moeite voor een bijna 30 jaar oude transalp, maar er komt ooit nog wel wat nieuwers aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:49

xos

Als je in Amsterdam geen veilige opslagplek hebt zou ik mijn richten op een goede diefstalverzekering en zorgen dat je aantoonbaar voldoet aan de gestelde eisen. Zo'n bmw is best een knappe en gewilde motor. Kijk ook of er onderdelen op zitten die diefstalgevoelig zijn. Je zal de eerste niet zijn waarvan de uitlaatdemper gestolen wordt.

Hou goed in de gaten of je sloten nog voldoen aan de eisen. Soms wil een slot in de loop van de tijd nog wel eens gedowngrade worden. Lullig als ineens blijkt dat je slot niet meer voldoet aan de eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Bij mij hangt de KTM aan 2 ART5 sloten aan een buis en een extra ketting. De Diversion staat ernaast zonder slot :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 07:34
Thoit schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:28:
Bij mij hangt de KTM aan 2 ART5 sloten aan een buis en een extra ketting. De Diversion staat ernaast zonder slot :P
"Als je dan toch een motor wil, pak deze dan" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dryhte schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:32:
[...]

Ik wil hem wel, waar kan ik hem ophalen? :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik heb deze: https://www.slotenspeciaa...log/product/view/id/6432/

Is ook nog is een schijfremslot. Is wel aan de korte kant dus lastig om je motor ergens aan vast te maken. Zou voor een langere gaan als je motor niet in een berging oid kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith

Waywaith

Tja

een hoes erover zal misschien ook wel niet mis zijn :)

Maar goed sowieso dan een schijfrem met alarm, die ik dan hopelijk wel hoor op drie hoog ^_^ en een art5 slot. Kan toch maar één kant vastzetten met een ketting aan een paal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Dryhte schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:32:
[...]

Zoiets :P Moet nog altijd een slot halen voor de Diversion, maar dat ding is niks meer waard, dus als het slot erom hangt is de motor ineens stuk meer waard 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-04 10:32
Melkunie schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:30:
Ik woon in Helmond op het moment, dit is ie: Melkunie in "Het grote motortopic deel 18"
Hij doet het nog steeds fantastisch, start altijd probleemloos. Heb me na een grote beurt door een garage wel laten vertellen dat het balhoofdlager aan vervanging toe is. Ook reageert het remlicht alleen op de achterrem. Dat was gefixed door de garage door een contact schoon te maken, maar na een maand kwam het probleem weer terug. Heb er verder niet meer naar gekeken.
Ik heb 'm gekocht om na het behalen van het rijbewijs eerst wat ervaring op te doen, is ie ook echt ontzettend geschikt voor. Geloof dat dit model vroeger ook veel gebruikt is als lesmotor :)
Heb je een idee wat je er voor wilt hebben/hoe snel je er vanaf wilt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Zo jammer dat het bevorderen van gemotoriseerde tweewielers nooit wordt genoemd:

https://nos.nl/artikel/21...ljarden-extra-kosten.html

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:21
Ach, ik moet nu al af en toe in de file tussen de file door. Da's ook niet prettig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Niet dat ik tegen het bevorderen van motoren ben, maar als we 10 % van de auto's vervangen door motoren, krijgen we dan ook daadwerkelijk minder files? Is daar al eens onderzoek naar gedaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:20:
Ik heb een niet-doorknipbare Art5 ketting (schakels van >16mm) waarmee mijn kruisraket aan de muur verankerd is via een geharde beugel, die op zijn beurt weer chemisch verankerd is. Knappe jongen die dat nog meeneemt zonder industriële slijptol, meerdere schijven en accu's, oordopjes en een boel geduld.

Bende moeite voor een bijna 30 jaar oude transalp, maar er komt ooit nog wel wat nieuwers aan te hangen.
Als jij die ketting vervolgens door je voor of achterwiel steekt en ze willen hem hebben vind jij de dag later alleen nog maar een wiel.

Een zware ketting is mooi, maar hoe je hem vast zet is nog veel belangrijker.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
Melkunie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:15:
Ach, ik moet nu al af en toe in de file tussen de file door. Da's ook niet prettig :9
Zonder het treintje was je er al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Raym09 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:24:
[...]

Plus: alles is doorknipbaar. "Niet doorknipbaar" klinkt als een marketing-verhaaltje. Kwestie van armen van anderhalve meter aan de betonschaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 23-10-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

met @Raym09

Heb een zware ketting plus beugelslot, die ik door het wiel en aan mijn subframe hang, los van de grond.

Kunnen ze nog mijn frame doorslijpen, maar maakt het allemaal niet makkelijk en opbrengstvriendelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Enige 'echte' bescherming tegen diefstal is een goede verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 21:43

Winkiller

De Mopperpot

Zomaar even een waarschijnlijke domme vraag: Ik liep door mijn woonplaats over straat langs een van de ontsluitingswegen waar 50km en 30km (schoolzone) geldt.

Komt er een bestuurder aan met veel geluid en gaat plotseling flink aan het gas hangen met veel geluid en hoge snelheid tot gevolg, de ruimte tussen de 2 oversteekplaatsen is ongeveer 100 tot 125 meter. Ik begrijp dit gedrag NIET, en steeds meer bestuurders doen dit => WAAROM :?

Allemaal binnen de bebouwde kom overigens, ik rij nu sinds 1978 motor en heb die drang nooit gehad, zeker niet in de bebouwde kom tussen 2 voetgangers oversteekplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Osiris schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:31:
[...]

Plus: alles is doorknipbaar. "Niet doorknipbaar" klinkt als een marketing-verhaaltje. Kwestie van armen van anderhalve meter aan de betonschaar.
Nope, er is geen betonschaar ter wereld die hier doorheen kan knippen en enkele locksmiths hebben dat ook bewezen.

Achterwiel demonteren kan uiteraard wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Winkiller schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:45:
Komt er een bestuurder aan met veel geluid en gaat plotseling flink aan het gas hangen met veel geluid en hoge snelheid tot gevolg, de ruimte tussen de 2 oversteekplaatsen is ongeveer 100 tot 125 meter. Ik begrijp dit gedrag NIET, en steeds meer bestuurders doen dit => WAAROM :?
Misschien had hij hoge nood en moest nodig poepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05 19:33

Frans92

VFR800

HTT-Thalan schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:45:
[...]

Nope, er is geen betonschaar ter wereld die hier doorheen kan knippen en enkele locksmiths hebben dat ook bewezen.

Ach ja, flesje vloeibaar stikstof er overheen en dat staal is zo bros als de pest. Simpel voorhamertje en boem weg slot.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:45:
[...]

Je denkt te klein. Als ze je motor willen hebben, nemen ze hem mee. Compressor op wielen met 30l inhoud die al vol zit, hydraulische schaar mee en weg is het slot. Geen haan die daar 's nachts wakker van wordt.

Tuurlijk, allemaal doemscenario's. Maar als ik het kan bedenken, kan een dief met een doel dat zeker weten ook.

/me hoopt dat hij desalnietteplus genoeg maatregelen heeft getroffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith

Waywaith

Tja

Raym09 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:24:
[...]

Als jij die ketting vervolgens door je voor of achterwiel steekt en ze willen hem hebben vind jij de dag later alleen nog maar een wiel.

Hoe adviseer je het dan vast te zetten _/-\o_ ? De les motoren gingen simpelweg alleen door het achterwiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Waywaith schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:52:
[...]

Hoe adviseer je het dan vast te zetten _/-\o_ ? De les motoren gingen simpelweg alleen door het achterwiel...
Zo hoog mogelijk, dus zo ver mogelijk vanaf de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

totaal off topic @Waywaith maar je onderschrift is humor _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waywaith

Waywaith

Tja

Stacheldraht schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:00:
[...]
Zo hoog mogelijk, dus zo ver mogelijk vanaf de grond.
Ik zal mijn achterwiel vastzetten, dus kom ik dan niet in de knoei met de ketting? of boeit dat niet?
Least Inkling schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:00:
totaal off topic @Waywaith maar je onderschrift is humor _/-\o_
hehe, thanks. hoort eigenlijk bij deze comic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Ik heb één slot door het frame aan de voorkant, één slot door het frame aan de achterkant en één slot door de achterbrug. Tevens zet ik mijn auto altijd voor de poort zodat eerst de auto verplaatst moet worden om überhaupt in de garage te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Waywaith schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:52:
[...]
Door bijvoorbeeld je frame, hoog maar wel los hangend. Als de ketting op spanning staat is hij makkelijker door te slijpen of knippen. Datgene waaraan je hem vastmaakt moet natuurlijk ook iets zijn wat je niet zomaar losmaakt of doorslijpt.
lolgast schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:50:
[...]
Compressor + hydraulische schaar
Voor die boef ben ik niet zo bang :+

[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 23-10-2017 13:17 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 10:22

Secsytime

Automagisch

Je kan natuurlijk ook in een deel van Nederland gaan wonen waar je de achterdeur niet eens op slot hoeft te doen :p. Ieder zen eigen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Secsytime schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:19:
Je kan natuurlijk ook in een deel van Nederland gaan wonen waar je de achterdeur niet eens op slot hoeft te doen :p. Ieder zen eigen natuurlijk.
waar is dat dan wel? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Die van ons staan zo aan elkaar
Afbeeldingslocatie: https://images.lolgast.nl/uploads/medium/6e8f7cdb03162c4116ecdece0a3ae7d8.jpg

Dus de cb400 moet aan de kant voor de 749 er uit kan. En daarvoor moet eerst de ketting los. Alles meer beveiligd dan dit kost mij alleen maar meer moeite dan het aan veiligheid oplevert vind ik, dus hier laat ik het bij.
Plek waar ik sta staat normaliter een auto, dus als we thuis zijn en 's nachts zou die ook eerst weggehaald moeten worden.

[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 23-10-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-05 09:15
Stompwijk :P Een maat woont daar, iedereen heeft touwtjes uit brievenbus hangen. Toen iemand een keer een poging deed tot inbreken ging halve dorp achter die vent aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 21:43

Winkiller

De Mopperpot

Stacheldraht schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:48:
[...]

Misschien had hij hoge nood en moest nodig poepen?
_O- ik denk eerder shit for brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:22:
Die van ons staan zo aan elkaar
[afbeelding]

Dus de cb400 moet aan de kant voor de 749 er uit kan. En daarvoor moet eerst de ketting los. Alles meer beveiligd dan dit kost mij alleen maar meer moeite dan het aan veiligheid oplevert vind ik, dus hier laat ik het bij.
Plek waar ik sta staat normaliter een auto, dus als we thuis zijn en 's nachts zou die ook eerst weggehaald moeten worden.
Waarom niet rechts een muuranker maken voor de Duc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Omdat ik dan elke keer tussen de muur en de motor loop te hannesen. Kans op beschadigingen lijkt me dan best reëel. En ik heb geen zin om elke keer zo te moeten kloten. ;)
Auto staat voor de doorgang, deur met 2 staalplaten erin en driepuntsslot, vastgezette motor ervoor. Als ze hem meekrijgen verdienen ze hem ook :+

Maar dat betekent ook dat elke keer dat ik wil rijden ik:
- De auto weg moet zetten in de hoop dat er plek is op de 'binnenplaats' achter ons huis
- Het kettingslot weg moet halen
- De cb400 aan de kant moet tillen

Das al moeite genoeg. En nu zit met dit ene kettingslot ook meteen de cb400 een beetje extra vast. Als dat niet het geval was geweest was het me de moeite al niet waard geweest voor 1 motor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ohja en zorg dat je zo'n gele reminder-kabel hebt. Je zult niet de eerste zijn die zo zijn remschijf sloopt of voorvork :+
Zo heb ik mijn Hawk dus ook al eens neergelegd. Toen ik wegreed bij een feestje van mijn werk nog wel :')

Moest een collega overtuigen dat ik toch écht niets gedronken had :+ (wel goed dat hij het niet meteen geloofde, het zag er ongetwijfeld ook enorm dom uit ;( )

Qua sloten, dat is altijd een heet hangijzer. Letterlijk. Volgens mij kan je een motor als je on de stad woont het beste op een plek neerzetten waar heel veel mensen komen. Voor een politiebureau lijkt me geen gekke plek. Als je vriendjes wordt met de agenten kan je m misschien wel tussen de politiebrommers neerzetten. Kost je periodiek misschien een doos donuts maar dat lijkt het me wel waard :+

Het helpt ook als jouw fiets er onaantrekkelijk uitziet. Ouder model, dik slot etc. En zet m vooral naast die gloednieuwe SM of SS, dan gaat de aandacht eerder daar naar toe.
Sowieso een schijfremslot en als je een ketting neemt, kijk of je die wat hoger kan ophangen zodat het niet op de grond ligt. Dat maakt het gebruik van een betonschaar lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ik woon in een kleine zwarte kousen enclave waar iedereen elkaar kent. Geen last van motordieven of dieven in het algemeen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Vrijdag schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:08:
[...]
Qua sloten, dat is altijd een heet hangijzer. Letterlijk.
Want een witheet gestookt slot raakt zelfs een dief liever niet zomaar met z'n tengels aan :+

Parkeren naast een (veel) duurder model is natuurlijk een prima tip. Wat dat betreft ga ik er met m'n komende upgrade wel op achteruit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Melkunie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:21:
[...]

Want een witheet gestookt slot raakt zelfs een dief liever niet zomaar met z'n tengels aan :+

Parkeren naast een (veel) duurder model is natuurlijk een prima tip. Wat dat betreft ga ik er met m'n komende upgrade wel op achteruit :'(
:P

Goed om te weten, parkeer ik mijn motor naast die van jou. Sta ik veilig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Sowieso een aanrader, op m'n werk staat ie droog, de hele dag vol in het zicht van 3 collega's en op 3 meter afstand van het rokers-bankje, dus praktisch de hele werkdag toezicht. En we zitten op het terrein van het vliegveld, dus overal camera's en marechaussee. Er is nog plek :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04 18:33
Ik heb ze gewoon diefstal verzekerd, zonder de illusie dat sloten genoeg zijn om diefstal te voorkomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Nu online
Ik heb hem ook diefstal verzekerd, maar ook gewoon achterthuis gezet waarbij het eerst een kwartier duurt voordat ik hem uit de poort kan krijgen zonder een heel stuk achteruit door de brandgang te moeten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

@ sloten discussie: (@lolgast @Frans92 @Raym09

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Bolt Cutters Croppers vs. Pragmasis Protector Almax Immobiliser 16mm Chain Cut with Angle Grinder.

Deze gozer (en anderen) hebben deze kettingen getest, en je komt er inderdaad niet doorheen met welke betonschaar dan ook, hydraulisch of niet. Het metaal is simpelweg te dik en te hard en je sloopt eerder de tanden van de schaar plus de eventuele poten dan dat je dit metaal doorbijt.

Een Angle grinder is ook getest (zoals je ziet in de video), en houd ze minimaal 2 minuten zoet.

Over dat bevriezen en kapotslaan:

Bekijk op YouTube
Freeze Metal Chain and Shatter Myth Busted

Helaas, ook busted :).

Ik heb dan nog een slot door de ketting zitten waarvan het metaal helemaal wegvalt in de sluiting waardoor je er geen tang op kúnt zetten. Dit betekent dat de mogelijkheid om deze motor weg te halen teruggebracht is tot:

- achterwiel demonteren
- metalen beugel uit de muur breken (lawaai)
- ketting doorslijpen (lawaai)

Uiteraard is hij mee te nemen (en als er een (heel) waardevolle motor komt te staan zal men dat zeker proberen/doen) maar ik heb het ze in ieder geval heel lastig gemaakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gisteren een actie van een motorrijder met suïcidale neigingen meegemaakt. Rijd ik lekker in mijn autootje 130 waar ik 130 mag, haal ik netjes een vrachtwagen in zoals ik wel vaker doe. Terwijl ik naast de vrachtwagen rijd komt er een motorrijder tussen de vrachtwagen en mijn auto door met zo'n 150-160 km/u. Ik had niet eens zo snel het besef wat er gebeurde. Ik had die motorrijder niet aan zien komen en ik hoorde 'm pas toen die naast me zat, zonder dat mijn radio luid aan stond.

Misschien toch maar eens een dashcam installeren, wat een mongool zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:50
Zo vandaag was heerlijk rijden! lekker kalm op de weg en de temperatuur precies goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
kneusteun schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:24:
Zo vandaag was heerlijk rijden! lekker kalm op de weg en de temperatuur precies goed.
Kalm? Vakantie is nu afgelopen dus hier in de randstad weer lekker druk! :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:47:
Omdat ik dan elke keer tussen de muur en de motor loop te hannesen. Kans op beschadigingen lijkt me dan best reëel. En ik heb geen zin om elke keer zo te moeten kloten. ;)
Hangt heel erg af van hoe je het precies doet. Ik heb het slot altijd in het anker hangen. Rij de motor er naast en doe het slot door het achterwiel. Voor mij is het zo goed als onmogelijk om op deze manier schade te maken.

Zo zit het bij mij op dit moment. Foto is met de achterbok, maar normaal natuurlijk zonder. Het is even wat werk, maar persoonlijk vind ik het erg fijn zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AIqT53xNa4fmRNwVb10qOFz9/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05 19:33

Frans92

VFR800

Ik blijf bij mijn punt dat lang genoeg koelen het staal zodanig bros maakt dat het kapot te slaan is.
Het filmpje is met een spuitbusje met weinig koelcapaciteit. Neem een flinke hoeveelheid vloeibaar stikstof en het gaat gewoon lukken hoor.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:50
aidanl schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:28:
[...]

Moest paar dorpen verderop zijn voor werk, en laat daar net wat mooie routes heen lopen.
En de vakantie is hier net begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

aidanl schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:28:
[...]

Dat was hier niet veel anders. _O- Hoor net hier op de A50 alweer 18min file... :X
Echt mensen leer rijden, afstand houden, wacht op je beurt en gun elkaar die meter. 8)7

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Reed ik gisteren lekker te scheuren over de snelweg, was er zo'n koekblikker die dacht dat met 130 km/h een vrachtwagen inhalen wel snel genoeg was :') :/

Dus ik ben d'r maar mooi met 160 km/h over de stippellijntjes tussendoor gescheurd, haha, hij had waarschijnlijk niet eens wat door tot m'n Akraatjes naast 'em zaten :D 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 23-10-2017 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:08:
@ sloten discussie: (@lolgast @Frans92 @Raym09

[video]

Deze gozer (en anderen) hebben deze kettingen getest, en je komt er inderdaad niet doorheen met welke betonschaar dan ook, hydraulisch of niet. Het metaal is simpelweg te dik en te hard en je sloopt eerder de tanden van de schaar plus de eventuele poten dan dat je dit metaal doorbijt.

Een Angle grinder is ook getest (zoals je ziet in de video), en houd ze minimaal 2 minuten zoet.

Over dat bevriezen en kapotslaan:

[video]

Helaas, ook busted :).

Ik heb dan nog een slot door de ketting zitten waarvan het metaal helemaal wegvalt in de sluiting waardoor je er geen tang op kúnt zetten. Dit betekent dat de mogelijkheid om deze motor weg te halen teruggebracht is tot:

- achterwiel demonteren
- metalen beugel uit de muur breken (lawaai)
- ketting doorslijpen (lawaai)

Uiteraard is hij mee te nemen (en als er een (heel) waardevolle motor komt te staan zal men dat zeker proberen/doen) maar ik heb het ze in ieder geval heel lastig gemaakt :).
toon volledige bericht
Voor de vries-aanval is de ketting niet het zwakke punt, maar het binnenwerk van het slot. Maar.. als jij je er veiliger door voelt door voor dit merk te gaan, prima toch :Y

@Waywaith ik heb nog zo'n Oxford Boss Alarm schijfremslot liggen die ik eigenlijk nooit meer gebruik en op MP wilde gaan zetten. Voor een leuk bod kan je m ophalen: ik ben vaak in Hoofddorp te vinden (want werk). Alle sleutels en bon zijn natuurlijk present (alhoewel ik die wel even moet opgraven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Joopieboy schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:38:
[...]

Dat was hier niet veel anders. _O- Hoor net hier op de A50 alweer 18min file... :X
Echt mensen leer rijden, afstand houden, wacht op je beurt en gun elkaar die meter. 8)7
Ik ben het met je eens, maar het is tekenend hoeveel mensen het dat níet zijn: als ik op die manier door de file beweeg (rustig, lekker ruimte laten voor invoegers/ritsers enzo) krijg ik boze blikken, toeters, grootlicht en mensen die hem (soms via de vluchtstrook) ertussen gooien.

Ondertussen trek ik nog een blikje cola open, zet de muziek wat harder, en droom van de dag dat ik de leaseauto bij HR achterlaat om voortaan met twee wielen minder te forenzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

noes schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:40:
[...]

Voor de vries-aanval is de ketting niet het zwakke punt, maar het binnenwerk van het slot. Maar.. als jij je er veiliger door voelt door voor dit merk te gaan, prima toch :Y

@Waywaith ik heb nog zo'n Oxford Boss Alarm schijfremslot liggen die ik eigenlijk nooit meer gebruik en op MP wilde gaan zetten. Voor een leuk bod kan je m ophalen: ik ben vaak in Hoofddorp te vinden (want werk). Alle sleutels en bon zijn natuurlijk present (alhoewel ik die wel even moet opgraven).
Mijn gedachte is dat de persoon die met 30 liter vloeibaar stikstof rond rijdt niet meer je gemiddelde gelegenheidsdief is. Als iemand zó ver gaat om een motor te jatten, vertrouw ik op de camera beelden en laat ik de politie en verzekering het verder oplossen.

Ik begrijp dat je het jatten niet / nauwelijks onmogelijk kunt maken, maar ik vind niet dat ik het ze te makkelijk moet maken alleen maar omdat de verzekering het toch wel dekt. Als ik 's morgens sta te kijken naar een lege parkeerplaats heb ik op dat moment helemaal niks aan de verzekering. Ze betalen in het beste geval een nieuw of vervangend voertuig, maar het ongemak, het papierwerk, het geregel en het smerige, kwade gevoel dat er nu iemand op jouw motor rondrijdt, daar hebben ze geen remedie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

O ja ik had er vorige week nog een waarop ik maar besloten heb om de alarmlichten er maar bij aan te zetten want hij was het niet eens dat ik aan het remmen was en afstand hield, alleen jammer dat het ff verderop toch echt stil stond inmiddels, niet zo prettig als motorrijden om dan tussen twee auto's te zitten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:45:
[...]

Mijn gedachte is dat de persoon die met 30 liter vloeibaar stikstof rond rijdt niet meer je gemiddelde gelegenheidsdief is. Als iemand zó ver gaat om een motor te jatten, vertrouw ik op de camera beelden en laat ik de politie en verzekering het verder oplossen.

Ik begrijp dat je het jatten niet / nauwelijks onmogelijk kunt maken, maar ik vind niet dat ik het ze te makkelijk moet maken alleen maar omdat de verzekering het toch wel dekt. Als ik 's morgens sta te kijken naar een lege parkeerplaats heb ik op dat moment helemaal niks aan de verzekering. Ze betalen in het beste geval een nieuw of vervangend voertuig, maar het ongemak, het papierwerk, het geregeld en het smerige gevoel dat er nu iemand op jouw motor rondrijdt, daar hebben ze geen remedie voor.
Maar dat is dus het punt: ze pakken m wel als ze willen. Dikke ketting aan muuranker houdt alle gelegenheidsdieven wel op afstand. Maar de pro's niet, zo is het helaas.
En ik geef je verder helemaal gelijk: maak het ze zo moeilijk mogelijk! Wel binnen de grenzen van redelijkheid: als je je motor hebt begraven onder de sloten zal je er ook nooit meer op gaan rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:45:
[...]

Voor zover ik begrepen heb, zijn de meeste motor-diefstallen allang geen gelegenheid-diefstallen meer, maar diefstal-op-bestelling. Da's nou net ook 't probleem. Als ze hem willen hebben, nemen ze hem echt wel mee, one way or another.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
Joopieboy schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:46:
O ja ik had er vorige week nog een waarop ik maar besloten heb om de alarmlichten er maar bij aan te zetten want hij was het niet eens dat ik aan het remmen was en afstand hield, alleen jammer dat het ff verderop toch echt stil stond inmiddels, niet zo prettig als motorrijden om dan tussen twee auto's te zitten. :+
Zodra ik moet gaan remmen zit ik al in mijn spiegels ook de auto's achter mij in de gaten te houden. Als ze gaan zitten bumper (achterband) kleven laat ik een mooi gaatje voor mij vallen zodat ik nog ruimte heb om rustig te kunnen remmen en de lul achter mij ook op tijd tot stilstaan kan komen zonder dat ik er tussen zit.

Wees bij een stoplicht een keer de auto achter mij er op dat hij heel dichtbij zat. Wat doettie, rolt hij hem nog dichter naar mijn achterband toe. Eikel. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ah nou, dan is een combinatie van een Transalp + een NC700 misschien nog wel de beste anti-diefstal maatregel die ik kan treffen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Je moet gewoon niet in één of andere achterbuurt wonen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

aidanl schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:51:
[...]

Zodra ik moet gaan remmen zit ik al in mijn spiegels ook de auto's achter mij in de gaten te houden. Als ze gaan zitten bumper (achterband) kleven laat ik een mooi gaatje voor mij vallen zodat ik nog ruimte heb om rustig te kunnen remmen en de lul achter mij ook op tijd tot stilstaan kan komen zonder dat ik er tussen zit.

Wees bij een stoplicht een keer de auto achter mij er op dat hij heel dichtbij zat. Wat doettie, rolt hij hem nog dichter naar mijn achterband toe. Eikel. |:(
Same here idd, enige om jezelf een beetje heel te houden...

Ik heb het al eens gehad dat iemand echt bewust ging doorrollen tegen mijn achterband aan. :X Maar even gewacht tot het weer oranje was en toen pas opgetrokken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

712641

@Joopieboy Af en toe... Als ik geld had, had ik allang een camera op mijn motor zitten. Af en toe wou ik dat ik aangifte kon doen... Maar bewijs het maar eens zonder beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mwow ik heb wel eens iemand gehad die tegen het verkeer inkwam (ik was met de auto), een richting was afgesloten en weg open gebroken. Dan bel je met alle gegevens en nemen ze het totaal niet serieus. Meer zo van o was hij niet vriendelijk tegen u? Nee wijf, hij is gevaarlijk bezig...

Weinig zin. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:11:
Mwow ik heb wel eens iemand gehad die tegen het verkeer inkwam (ik was met de auto), een richting was afgesloten en weg open gebroken. Dan bel je met alle gegevens en nemen ze het totaal niet serieus. Meer zo van o was hij niet vriendelijk tegen u? Nee wijf, hij is gevaarlijk bezig...

Weinig zin. :/
Tot dat je zegt "okee, ik zet mijn auto hier nu stil en stap uit om eens stevig met hem te gaan "praten"". Wedden dat ze dan binnen vijf minuten ter plaatse zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
PilatuS schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:32:
[...]

Hangt heel erg af van hoe je het precies doet. Ik heb het slot altijd in het anker hangen. Rij de motor er naast en doe het slot door het achterwiel. Voor mij is het zo goed als onmogelijk om op deze manier schade te maken.

Zo zit het bij mij op dit moment. Foto is met de achterbok, maar normaal natuurlijk zonder. Het is even wat werk, maar persoonlijk vind ik het erg fijn zo.

[afbeelding]
Zit die beugel nou met bereikbare bouten in de muur? Die is toch in 1 minuut met beugel en al van de muur gedraaid? Of de koppen er af geslepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-04 18:33
lolgast schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:25:
[...]

Zit die beugel nou met bereikbare bouten in de muur? Die is toch in 1 minuut met beugel en al van de muur gedraaid? Of de koppen er af geslepen?
Zo te zijn zijn het houtschroeven in een betonnen muur :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:25:
[...]

De koppen zijn compleet verpest. Je kan ze er wel 1 voor 1 nog af gaan halen door de hele kop van iedere schroef er af te gaan zagen, maar dan ben je ook wel even bezig. Verder lijkt dat ding misschien niet zo heel stevig, maar met alle kracht is er geen beweging in te krijgen. Zoals gezegt, als ze hem willen jatten is ie weg, maar dit is teminste iets zo en lekker makkelijk. Motor achteruit rijden en het slot hangt klaar. Slot door het achterwiel en klaar :) Ik vind het erg handig zo en dan staat ie teminste aan iets vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:39
Zit toevallig ook te kijken om de motor(en) wat beter te beveiligen tegen diefstal.

Garage staat niet tegen het huis maar achter in de tuin. Huis is super goed geïsoleerd (gebouwd in 2012) en met alle rolluiken naar beneden hoor je niets meer van buiten. Of te wel ze breken de elektrische garage deur open en ze kunnen de motor(en) inladen.

Nu zit ik naar een muur/grondanker te kijken zoals hieronder alleen die draaien ze toch zo uit de muur/grond of mis ik iets?

https://www.motorsloten.e...muuranker-vloeranker.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
Je draait die bouten in de vloer en vervolgens sla je de meegeleverde kogeltjes in de bout. Daardoor kunnen ze niet meer losgedraaid worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:39
lolgast schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:34:
Je draait die bouten in de vloer en vervolgens sla je de meegeleverde kogeltjes in de bout. Daardoor kunnen ze niet meer losgedraaid worden
Eigen huis en tuin tweakers editie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/normal_t78odfgh.jpg
Vandaag heb ik geleerd dat je >100 km kan rijden met een lekke band. Beetje jammer dat al m'n gereedschap nog in m'n oude woonplaats ligt, dat wordt rustig naar een motorzaak rijden over een paar dagen ;')

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
R0y. schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:28:
Zit toevallig ook te kijken om de motor(en) wat beter te beveiligen tegen diefstal.

Garage staat niet tegen het huis maar achter in de tuin. Huis is super goed geïsoleerd (gebouwd in 2012) en met alle rolluiken naar beneden hoor je niets meer van buiten. Of te wel ze breken de elektrische garage deur open en ze kunnen de motor(en) inladen.

Nu zit ik naar een muur/grondanker te kijken zoals hieronder alleen die draaien ze toch zo uit de muur/grond of mis ik iets?

https://www.motorsloten.e...muuranker-vloeranker.html
Sowieso muur doen als je die optie hebt. Op de grond pak je een betonschaar en knip je het slot heel makkelijk door. Wanneer het slot in de lucht hangt word dat een stuk minder makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
noes schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:40:
[...]

Wat wil je hebben voor de schijfremslot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:24
712641 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:10:
@Joopieboy Af en toe... Als ik geld had, had ik allang een camera op mijn motor zitten. Af en toe wou ik dat ik aangifte kon doen... Maar bewijs het maar eens zonder beelden.
https://nl.aliexpress.com...010612.0.0.563fe7d0ceJmdS
Kost ook de wereld niet hoor :)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-03 21:46
Osiris schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:51:
[...]

Voor zover ik begrepen heb, zijn de meeste motor-diefstallen allang geen gelegenheid-diefstallen meer, maar diefstal-op-bestelling. Da's nou net ook 't probleem. Als ze hem willen hebben, nemen ze hem echt wel mee, one way or another.
Inderdaad, Ze hebben laatst bij een motorhandelaar vlakbij Groningen ingebroken. Het enige dat ze mee hebben genomen was een KTM, terwijl er veel meer motoren stonden. Ze gaan dus behoorlijk ver voor 1 fiets..

[ Voor 3% gewijzigd door darkkingll op 24-10-2017 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-05 09:16

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Gistermiddag onderweg naar huis had ik weer een mooi voorbeeld van dat je jezelf en je motor zo opvallend kan maken als je maar wil, maar als mensen stomweg niet kijken zien ze je alsnog niet.

Bijna het hele stuk A12 tussen Utrecht en Bodegraven heb ik door druk verkeer ongeveer gelijk op gereden met 2 Bijzondere Eenheid-auto's (of iets vergelijkbaars, in ieder geval luxe burgerauto's met geblindeerde ramen een losse blauwe zwaailamp op het dak). Ik al filterend, zij voornamelijk over de '5e rijbaan' die je daar hebt, met soms wat stukjes vluchtstrook als die te smal werd.

Regelmatig heb ik die 2 wagens tot wel een kilometer lang achter mensen vast zien zitten die stomweg niet aan de kant gingen. Toeters en bellen aan, grootlicht, slingeren, hielp allemaal niet. Bizar hoe slecht mensen achter zich kijken, en/of hoe egoistisch ze zijn om iemand er niet gewoon even langs te laten.
tdw schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 21:34:
[afbeelding]
Vandaag heb ik geleerd dat je >100 km kan rijden met een lekke band. Beetje jammer dat al m'n gereedschap nog in m'n oude woonplaats ligt, dat wordt rustig naar een motorzaak rijden over een paar dagen ;')
Is dat niet gewoon een steentje in je profiel? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Pagina: 1 ... 52 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.