Misschien was die wel op zen plaat gegaan met zen eigen ktm en zocht die onderdelendarkkingll schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:45:
[...]
Inderdaad, Ze hebben laatst bij een motorhandelaar vlakbij Groningen ingebroken. Het enige dat ze mee hebben genomen was een KTM, terwijl er veel meer motoren stonden. Ze gaan dus behoorlijk ver voor 1 fiets..
Ik weet het niet hoor.. Ik ben meestal niet zo zen als ik op m'n plaat ga
Vandaag kwam er een agent op een motorfiets vol gas door de file. En dat kon ook, want vanwege zijn zwaailicht ging iedereen netjes aan de kant zodat er een nieuwe rijstrook in het midden gecreeerd werd. Hij was in no-time uit het zicht verdwenen.
Ik wil ook een zwaalicht
.
Zou dat nog een beetje betalen, motoragent zijn?
.
Ik wil ook een zwaalicht
Zou dat nog een beetje betalen, motoragent zijn?
Anoniem: 249002
Sommige motorrijders proberen er exact als een motoragent uit te zien, er zijn er zelfs bij die het verkeer gaan regelen enzo.HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:06:
Vandaag kwam er een agent op een motorfiets vol gas door de file. En dat kon ook, want vanwege zijn zwaailicht ging iedereen netjes aan de kant zodat er een nieuwe rijstrook in het midden gecreeerd werd. Hij was in no-time uit het zicht verdwenen.
Ik wil ook een zwaalicht.
Zou dat nog een beetje betalen, motoragent zijn?.
Op motor-forum.nl zijn daar een aantal lachwekkende topics over.
Trouwens heel badass er uit zien werkt ook dan gaan mensen ook heel snel aan de kant.
Thanks! maar niet gelezen, vandaag krijg ik er één binnen! Eerste rit naar werk zit erop, lekker hoor. Even wennen itt de les motor (transalp 700) zithouding is even wat compacter. Maar even wat gewenning en de motor lekker aanvoelen. Ging lekker!noes schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:40:
[...]
@Waywaith ik heb nog zo'n Oxford Boss Alarm schijfremslot liggen die ik eigenlijk nooit meer gebruik en op MP wilde gaan zetten. Voor een leuk bod kan je m ophalen: ik ben vaak in Hoofddorp te vinden (want werk). Alle sleutels en bon zijn natuurlijk present (alhoewel ik die wel even moet opgraven).
-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."
Op de snelweg heb ik niet te klagen over wagens die niet opzij gaan. Op afritten en minder grote wegen is dat anders maar daar is ook minder plaats...Anoniem: 249002 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:16:
[...]
Sommige motorrijders proberen er exact als een motoragent uit te zien, er zijn er zelfs bij die het verkeer gaan regelen enzo.
Trouwens heel badass er uit zien werkt ook dan gaan mensen ook heel snel aan de kant.
Komen jullie echt frequent situaties tegen waar auto's, in de file, op de snelweg, verhinderen dat je door kan als motorrijder? Lijkt me sterk...
Heb ik wel eens over gelezen inderdaad. Maar ik doelde op legitiem agent wordenAnoniem: 249002 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:16:
[...]
Sommige motorrijders proberen er exact als een motoragent uit te zien, er zijn er zelfs bij die het verkeer gaan regelen enzo.
Oh jawel hoor. Bij elke lange rit heb ik er wel een paar tussenzitten die expres langs de middenstreep gaan rijden zodra ik eraan kom, en dan boos kijken als ik even naar binnen gluur (want ik kom er uiteindelijk toch wel langs). Alsof ik hen onrecht aandoeDryhte schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:18:
[...]
Op de snelweg heb ik niet te klagen over wagens die niet opzij gaan. Op afritten en minder grote wegen is dat anders maar daar is ook minder plaats...
Komen jullie echt frequent situaties tegen waar auto's, in de file, op de snelweg, verhinderen dat je door kan als motorrijder? Lijkt me sterk...
[ Voor 30% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-10-2017 10:24 ]
NopeChakotay schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:01:
[...]
Is dat niet gewoon een steentje in je profiel?

Jij ook met je goeie ideeën, had 'm beter kunnen laten zitten
Elke keer als ik filter kom ik er minstens 1 tegen. Dan zie je ze in het midden rijden, vervolgens zien zij jou en sturen ze dusdanig dat ze met hun wielen op de strepen rijden. No hard feelings, gewoon terug invoegen op de baan ernaast en ze dan op normale manier inhalen en je weg vervolgenDryhte schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:18:
[...]
Op de snelweg heb ik niet te klagen over wagens die niet opzij gaan. Op afritten en minder grote wegen is dat anders maar daar is ook minder plaats...
[ Voor 47% gewijzigd door tdw op 24-10-2017 10:28 ]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Mjah, dat is wel met meer van die overheidsbaantjes zo helaas. Niet alleen bij de politie verdien je relatief weinig, ook bij defensie.
Ik ben ooit naar een informatiebijeenkomst over werken bij de Politie geweest, maar had toen ook zoiets van Meh, laat maar.
Ik vind het altijd leuk om de ergernissen over het filteren te lezen, op dit moment herken ik ze namelijk absoluut niet, want mijn woon-werk bestaat voor 75% uit de N34, wat 1 rijstrook per richting heeft. Ik heb in mijn gehele motor-carrière nog maar 1 keer echt hoeven te filteren, tijdens de TT dus toen liet men overal voldoende ruimte.
Ik ben ooit naar een informatiebijeenkomst over werken bij de Politie geweest, maar had toen ook zoiets van Meh, laat maar.
Ik vind het altijd leuk om de ergernissen over het filteren te lezen, op dit moment herken ik ze namelijk absoluut niet, want mijn woon-werk bestaat voor 75% uit de N34, wat 1 rijstrook per richting heeft. Ik heb in mijn gehele motor-carrière nog maar 1 keer echt hoeven te filteren, tijdens de TT dus toen liet men overal voldoende ruimte.
[ Voor 12% gewijzigd door darkkingll op 24-10-2017 10:27 ]
gruwelijk, heb je de ruimte om er voorbij te gaan? Of helemaal niet?darkkingll schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:25:
Mjah, dat is wel met meer van die overheidsbaantjes zo helaas. Niet alleen bij de politie verdien je relatief weinig, ook bij defensie.
Ik vind het altijd leuk om de ergernissen over het filteren te lezen, op dit moment herken ik ze namelijk absoluut niet, want mijn woon-werk bestaat voor 75% uit de N34, wat 1 rijstrook per richting heeft.
Eigenlijk best sneu. Die mensen moeten in weer en wind ons helpen en ze doen het nooit goed. Daarbij als extrabonus ook nog een hele hoop stront over je heen. Voor een vrij lage beloning. Ik heb er veel bewondering voor in elk geval.HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:20:
[...]
Heb ik wel eens over gelezen inderdaad. Maar ik doelde op legitiem agent worden. Ik heb er jaren terug eens naar gekeken, maar het salaris is lachwekkend (laag dus). Zelfs aan het eind van mijn loopbaan als hoofdagent zou ik nog minder verdienen dan ik 5 jaar terug al deed, en zo'n salarisval is met 3 kindjes niet meer mogelijk. En dan zou je sowieso de opleiding nog moeten overleven. Ik zeg overleven, want iets anders kan ik het niet noemen als je boodschappen, vaste lasten en onkosten moet doen van letterlijk enkele honderden euro's per maand.
@Dryhte Ik rij niet zo heel vaak woon/werk maar ik heb het idee dat het op zich wel meevalt. De paar keer dat ik aan het filteren was ging men eigenlijk best vaak opzij. Als het kan steek ik dan altijd even mijn hand op als bedankje

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik zie het niet als ergernis; tenminste, niet als ik op de motor zit. Ik ben allang blij dat ik vlotter ben dan de rest. In de auto erger ik me vooral aan het feit dat ik er niks aan kan doen en liever op de motor had gezeten, en ben ik allang blij als de mensen om mij heen zich gewoon gedragen.darkkingll schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:25:
Ik vind het altijd leuk om de ergernissen over het filteren te lezen, op dit moment herken ik ze namelijk absoluut niet, want mijn woon-werk bestaat voor 75% uit de N34, wat 1 rijstrook per richting heeft.
Mjah, soms. Ik schat in dat 50% een inhaalverbod is en verder is het altijd afwachten, het is nogal een drukke weg tijdens de spits(verbindingsweg tussen Emmen en de A28 vlakbij Groningen))dus als ik met de motor ga is mijn tijdswinst een keer een minuut of 5, exclusief omkleden enzo.
Het overgrote deel gaat ook wel gewoon opzij hoor. Alleen er is er altijd 1 die het er niet mee eens is. Als ik mensen echt moeite zie doen om opzij te gaan zodra ze me zien, of uit zichzelf al met hun wielen op de linker streep rijden, bedank ik ze ook altijd evenVrijdag schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:27:
[...]
@Dryhte Ik rij niet zo heel vaak woon/werk maar ik heb het idee dat het op zich wel meevalt. De paar keer dat ik aan het filteren was ging men eigenlijk best vaak opzij. Als het kan steek ik dan altijd even mijn hand op als bedankjeNu ga ik ook niet als een aso met 80km of voluit revvend door de file, misschien helpt dat?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Mjah, ik denk dat ik, als ik in een vergelijkbare situatie zou zitten, ook 90% van de ritten op de motor zou doen(ijzel enzo niet uiteraard). Ik vind het absoluut niet erg om in de file te staan, zeker als ik geen haast heb, maar om elke dag in de file te staan lijkt mij echt 3x niks.HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:28:
[...]
Ik zie het niet als ergernis; tenminste, niet als ik op de motor zit. Ik ben allang blij dat ik vlotter ben dan de rest. In de auto erger ik me vooral aan het feit dat ik er niks aan kan doen en liever op de motor had gezeten, en ben ik allang blij als de mensen om mij heen zich gewoon gedragen.
Oeps, is je band nu leeg?tdw schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:24:
[...]
Nope
[afbeelding]
Jij ook met je goeie ideeën, had 'm beter kunnen laten zitten
[...]

* Chakotay geeft een prop-setje
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Oh da's een makkelijke: Terugrit Amsterdam - Breda (of net als afgelopen vrijdag vanuit Haarlem) kost me gewoon 3 uur met de auto. Daar haal ik makkelijk een uurtje af met de motor.darkkingll schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:29:
Mjah, soms. Ik schat in dat 50% een inhaalverbod is en verder is het altijd afwachten, het is nogal een drukke weg tijdens de spits(verbindingsweg tussen Emmen en de A28 vlakbij Groningen))dus als ik met de motor ga is mijn tijdswinst een keer een minuut of 5, exclusief omkleden enzo.
Ja hij is best wel redelijk leeg nu. Ik pomp 'm even op, de motorzaak zit op 5 minuutjes rijden dus dat komt wel goed.Chakotay schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:38:
[...]
Oeps, is je band nu leeg?
* Chakotay geeft een prop-setje
~ James May
Voorzichtig aan rijden dan 
Wie gaat er de 19e trouwens naar Soest? Introductie van de 2018 Triumph modellen + gratis entree in het nationaal oorlogsmuseum. Als ik niet hoef te werken ga ik erheen.
Wie gaat er de 19e trouwens naar Soest? Introductie van de 2018 Triumph modellen + gratis entree in het nationaal oorlogsmuseum. Als ik niet hoef te werken ga ik erheen.
19 november? Oeh dat klinkt wel interesant. Heb je een linkje oid?darkkingll schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:44:
[ Voor 3% gewijzigd door aidanl op 24-10-2017 10:45 ]
@darkkingll: @DragonSlayer666 en ik gaan daar zeer waarschijnlijk heen. En een weekje later doet Kawasaki hetzelfde feestje, maar dan een slag groter met álle 2018 modellen en kleuren.
Tip: Voor het event van Kawasaki moet je je inschrijven. Dit kan vanaf vrijdag 27 oktober via www.kawasaki.nl. (entree blijft gratis)
Tip: Voor het event van Kawasaki moet je je inschrijven. Dit kan vanaf vrijdag 27 oktober via www.kawasaki.nl. (entree blijft gratis)
[ Voor 26% gewijzigd door Leviathius op 24-10-2017 10:51 ]
Heel heel triest eigenlijk:Vrijdag schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:27:
[...]
Eigenlijk best sneu. Die mensen moeten in weer en wind ons helpen en ze doen het nooit goed. Daarbij als extrabonus ook nog een hele hoop stront over je heen. Voor een vrij lage beloning. Ik heb er veel bewondering voor in elk geval.
https://www.kombijdepolit...lant/Paginas/salaris.aspx

Wat mensen wel vergeten zijn de toeslagen, goedkope verzekeringen, gratis sporten, 13e maand en vakantiegeld en misschien wel meerAnoniem: 249002 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:59:
[...]
Heel heel triest eigenlijk:
Ooh, interessant. Mijn vader is groot Kawasaki fan(Heeft zelf nog nooit een ander merk gehad). Zal hem daar op tippen.Leviathius schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:45:
@darkkingll: @DragonSlayer666 en ik gaan daar zeer waarschijnlijk heen. En een weekje later doet Kawasaki hetzelfde feestje, maar dan een slag groter met álle 2018 modellen en kleuren.
Edit, net de link gestuurd via Whatsapp, hij is direct aan het kijken
[ Voor 6% gewijzigd door darkkingll op 24-10-2017 11:04 ]
13e maand, vakantiegeld, goedkopere verzekeringen en dergelijke had ik ook bij mijn vorige werkgever, alleen geen pensioenregeling.ProfaNe schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:03:
[...]
Wat mensen wel vergeten zijn de toeslagen, goedkope verzekeringen, gratis sporten, 13e maand en vakantiegeld en misschien wel meerZal nog niet super veel zijn, maar ook weer niet bar weinig.

Wacht wat??Anoniem: 249002 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:59:
[...]
Heel heel triest eigenlijk:
Dat is toch belachelijk..
@niet aan de kant gaan discussie:
Mijn woon werk is file vrij, enkel wat flinke rijen voor diverse stoplichten in de stad hier.
Daar is vaak wel ruimte om er tussen door te komen of via een andere manier toch vooraan te komen staan.
Met de Vespa had ik dan wel regelmatig van die idioten die wilde bewijzen dat hun auto sneller is/was dan mijn Vespa.
Duh.. 23pk dan is het niet heel moeilijk om sneller te zijn met een beetje moderne auto.
Echter is de Vespa echt wel snel genoeg om ruim alles wat redelijk normaal optrekt voor te blijven en hinder ik dus helemaal niemand behalve van die pikkies dus die zich in hun ego voelen aangetast.
Op de snelweg trouwens wel erg vaak mensen voor me die makkelijk even naar rechts kunnen tussen wat auto's zonder hun snelheid aan te hoeven passen zodat ik weer door kan met de motor, maar nee die blijven gewoon stug links hangen.
Maar goed mijn woon werk dagen op de motor zijn voorlopig afgelopen sinds ik een auto van het werk heb gekregen en mijn reiskosten vergoeding is stop gezet.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
- toeslagen op het salaris voor nacht- en weekenddienst of bereikbaarheidsdienst (logisch, vind ik, dat is bij iedere ploegendienst zo)ProfaNe schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:03:
[...]
Wat mensen wel vergeten zijn de toeslagen,
Collectiviteit dus. Dat bieden heel veel werkgevers en derde partijen aan.goedkope verzekeringen,
Snap ik. De hele opleiding is een half sporttraject.gratis sporten,
- opleiding, uniform, sportkleding en boeken worden betaald door de politie (het zou er nog eens bij moeten komen dat je daar zelf voor moet dokken)13e maand en vakantiegeld en misschien wel meerZal nog niet super veel zijn, maar ook weer niet bar weinig.
- mogelijkheid om parttime te werken na de opleiding (en dan nóg minder te verdienen
- vakantiegeld en eindejaarsuitkering van elk 8% (maw een maand loon, ongeveer, bruto)
- deelname pensioenfonds ABP (wederom, iedere respectabele werkgever heeft dat in het pakket zitten volgens mij)
- reiskostenregeling (zie punt twee: zou belachelijk zijn als je zelf verantwoordelijk bent voor kosten die nodig zijn om je werk te kunnen doen)
- betaald ouderschapsverlof (ik weet niet wat dit precies inhoud, of doelen ze hier op die 2 gratis dagen per jaar?)
Ze proberen het er leuk uit te laten zien, maar de conclusie is gewoon dat je het niet voor het geld moet doen. Zelfs iemand in de bijstand krijgt vakantiegeld, dat moet geen onderscheidende factor genoemd worden.
Een politieagent heeft mij ooit eens verteld dat ze ook zeker zitten te wachten op instromers vanuit het bedrijfsleven; mensen met werkervaring, levenskennis en eventuele diploma's, rijbewijzen en whatnot. Maar de praktijk is dat hun organisatie niet aantrekkelijk genoeg is voor velen om de overstap te maken. Voor een schoolverlater (of dropout) is dat salaris wel te doen (en waarschijnlijk heb je op dat moment nog weinig tot geen verplichtingen), maar met een hypotheek en eventueel gezin loop je al snel stuk.
Ik denk dat ik zeker wat te brengen zou hebben als agent (of ik geschikt ben is een tweede) in de vorm van communicatie, inzicht, oplossend vermogen en het simpele feit dat ik mijn rijbewijzen al heb en nog aardig kan schieten ook. Het lijkt me ook ontzettend tof en spannend werk. Maar helaasch.
Bij de marinie (en dan de it afdeling) was het anders niet slecht wat ik merkte van de ambtenaren.darkkingll schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:25:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Mja ik neem aan dat dat niet de bedragen zijn die je verdient als je een universitair diploma kan voorleggen...Tylen schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:17:
[...]
Bij de marinie (en dan de it afdeling) was het anders niet slecht wat ik merkte van de ambtenaren.
Ik ben bij de luchtmacht in Leeuwarden wezen kijken, toendertijd iets van 1600euro voor een MBO-4 ICT-er, niet slecht, maar ook zeker niet goed.Tylen schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:17:
[...]
Bij de marinie (en dan de it afdeling) was het anders niet slecht wat ik merkte van de ambtenaren.
Goed, daar kwam nog wel 1000 euro per maand bovenop wanneer je op uitzending bent.(Als je al wordt uitgezonden)
Dat filmpje van die agent. damn
[ Voor 3% gewijzigd door darkkingll op 24-10-2017 11:24 ]
Kenteken was bekend brommer was niet gestolen dus wat over blijft is legaal ghost ridertje (na) spelen.Anoniem: 249002 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:08:
Mooi om te zien maar erg balen voor deze agent:
[video]
Geen idee waarom dit online wordt gezet.
If you pay peanuts you will get monkeys.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Ik zie ook alleen maar steentjes? nieuwe pagina

[ Voor 26% gewijzigd door Osiris op 24-10-2017 11:39 ]
Ik heb al meerdere kilometers gereden met een lege banddarkkingll schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:44:

~ James May
Geen rijbewijs en toch zo rijden? De boete voor "geen rijbewijs" is een stuk lichter dan het feit dat je de motor kwijt bent en voor de rechter moet verantwoorden waarom je met 220+km/u bent gevlucht voor een agent. Wat een domme actie zeg.Anoniem: 249002 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:08:
[video]
Heb dat filmpje al een tijd terug gezien, tevens nog nooit iemand zo matig zien rijdenAnoniem: 249002 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:08:
[video]
Ik ga denk ik naar het Kawasaki event, dat weekend heb ik vrij. Als het flutweer is, ga ik lekker met de autoLeviathius schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:45:

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Inderdaad die motoragent loopt elke bocht gigantisch op hem in.418O2 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:50:
[...]
Heb dat filmpje al een tijd terug gezien, tevens nog nooit iemand zo matig zien rijden
~ James May
Die zag ik laatst ook eens voorbij komen, grappig om te zien dat hij op zo'n log ding in de bochten gewoon iedere keer weer bij hem aansluitAnoniem: 249002 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:08:
[video]
Die kerel op die sportfiets kan gewoon niet rijden. Als je zijn lijnen ziet dan zou de gemiddelde agent hem op een transalp nog bijhoudenFastFred schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:14:
[...]
Die zag ik laatst ook eens voorbij komen, grappig om te zien dat hij op zo'n log ding in de bochten gewoon iedere keer weer bij hem aansluit
Hey hey, volgens thalan is een transalp best snel418O2 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:25:
[...]
Die kerel op die sportfiets kan gewoon niet rijden. Als je zijn lijnen ziet dan zou de gemiddelde agent hem op een transalp nog bijhouden
Vluchten voor de politie. De politie achter je houden. Niet crashen en dood gaan. Doet ie toch best goed vind ik418O2 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:25:
[...]
Die kerel op die sportfiets kan gewoon niet rijden.
Omdat de nederlandse politie niet alles op alles zet om je te pakken. Dat je op een recht stuk wegrijdt van een agent met een GSXR750 is geen wonder. Dat kan elke aap en dit is het bewijs.PilatuS schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:32:
[...]
Vluchten voor de politie. De politie achter je houden. Niet crashen en dood gaan. Doet ie toch best goed vind ik
Anoniem: 915187
Je ziet hier toch gewoon dat de snelste fiets in de echte wereld niet het snelste is tot je de ruimte krijgt op een snelweg.
Ik blijf erbij dat effectief gezien de motorscooter het snelste voertuig is in grote delen van de randstad.
Ik blijf erbij dat effectief gezien de motorscooter het snelste voertuig is in grote delen van de randstad.
De meeste apen die dit doen gaan te hard en rijden zichzelf naar de klote. Zonder rijbewijs een motoragent achter je houden op een oude fiets vind ik knap.
(nog een ouwe)Anoniem: 249002 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:08:
Deze motorrijder is nog veel dommer: gympies, spijkerbroekje, hoodie (die lekker wind vangt) én nog maar 2 maanden z'n rijbewijs:
Daarom ook altijd goed in je achteruitkijkspiegels loeren voordat 't gas erop gaat 
En dan herken je een marechaussee-motor nog niet altijd als dusdanig

Wel interessant om te zien dat klaarblijkelijk politiemotoren geleerd wordt om over de redresseerstrook in te halen i.p.v. rechts er langs. Terwijl rechts er langs veel meer ruimte biedt en de redresseerstrook, denk ik, een nog grotere schrikreactie bij de automobilist op kan wekken?
Nou ja, zal wel over nagedacht zijn
En dan herken je een marechaussee-motor nog niet altijd als dusdanig

Wel interessant om te zien dat klaarblijkelijk politiemotoren geleerd wordt om over de redresseerstrook in te halen i.p.v. rechts er langs. Terwijl rechts er langs veel meer ruimte biedt en de redresseerstrook, denk ik, een nog grotere schrikreactie bij de automobilist op kan wekken?
[ Voor 49% gewijzigd door Osiris op 24-10-2017 16:03 ]
@Osiris Redresseerstrook is die witte lijn links waar hij die auto inhaalt? Ik gok dat hij er niet rechts voorbij gaat omdat die auto ook net iemand ingehaald had en dus mogelijk naar rechts kan komen. Dus vandaar links er langs. Als die autorijder daar van schrikt had ie beter in z'n spiegels moeten kijken dan had ie geweten dat daar een motoragent langs komt.
[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 24-10-2017 16:12 ]
Met een politiemotor achter je zal de auto waarschijnlijk vrij snel naar rechts gaan. Als er dan links voldoende ruimte is zou ik er persoonlijk ook links op die manier langs gaan. Wel zo veilig, ook al is het krap.
Ik zie bij mij in de buurt (zit een politiepost vlakbij) ook wel eens die lichte BMW's als politiemotor. Ik weet alleen niet welk type het is, een F650 volgens mij. Dat zijn ook wel lichte, wendbare motors voor in de stad.Anoniem: 915187 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:34:
Je ziet hier toch gewoon dat de snelste fiets in de echte wereld niet het snelste is tot je de ruimte krijgt op een snelweg.
De redresseerstrook is de strook asfalt links van de uiterst linkse doorgetrokken streep. Een plek wat tijdens je theorie/rijlessen geleerd wordt te vermijden vanwege alle troep die er zich verzameld. Ik snap de argumenten van auto's die naar rechts gaan, maar rechts is wel méér ruimte. En met voldoende vermogen om die ruimte te benutten zou ik rechts ook wel als 'veilig genoeg' beschouwen.FastFred schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:11:
@Osiris Redresseerstrook is die witte lijn links waar hij die auto inhaalt?
Then again, op de redresseerstrook hoort helemaal niemand zich te bevinden, dus die zal inderdaad alsnog veiliger zijn. Dan maar een lekke band
Die hebben ze bij mij in de buurt ook, maar als het goed is stappen ze binnenkort over naar de BMW R 1200 RT en de Yamaha MT-07 TracerVrijdag schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:18:
[...]
Ik zie bij mij in de buurt (zit een politiepost vlakbij) ook wel eens die lichte BMW's als politiemotor. Ik weet alleen niet welk type het is, een F650 volgens mij. Dat zijn ook wel lichte, wendbare motors voor in de stad.
Bron:
https://www.autoblog.nl/n...jgt-nieuwe-motoren-100939
"De Beemer is bedoeld voor verkeerssurveillance en de Jap voor surveillance in de wijk. Eind dit jaar moeten de eerste motoren worden geleverd."
@Tylen Dat is op Spot 1sypie schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:50:
[...]
(nog een ouwe)
Deze motorrijder is nog veel dommer: gympies, spijkerbroekje, hoodie (die lekker wind vangt) én nog maar 2 maanden z'n rijbewijs:
[video]
Het ziet er daar heel anders uit!
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Heeft iemand in MCN al het stuk over de duke 790 gelezen? Probeer er hier aan te komen, maar kan hem nergens vinden ): misschien heb ik morgen in Sydney meer geluk.
Er staat een artikel over op Motorfreaks: http://motorfreaks.be/art...vullen/37701/artikel.htmlSecsytime schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:06:
Heeft iemand in MCN al het stuk over de duke 790 gelezen? Probeer er hier aan te komen, maar kan hem nergens vinden ): misschien heb ik morgen in Sydney meer geluk.
Ja spot1 ligt helemaal open momenteel. Er komt een nieuwe brug. Wel asociaal om daar zo hard te rijdenVoronwë schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:47:
[...]
@Tylen Dat is op Spot 1![]()
Het ziet er daar heel anders uit!
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Vind ik nog beschaafd. Die mt-07 zal inclusief alle bepakking flink wat wegen, dan is 75 pk nog best krap bemeten of zie ik dat verkeerd?aidanl schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:29:
[...]
Die hebben ze bij mij in de buurt ook, maar als het goed is stappen ze binnenkort over naar de BMW R 1200 RT en de Yamaha MT-07 Tracer
Bron:
https://www.autoblog.nl/n...jgt-nieuwe-motoren-100939
"De Beemer is bedoeld voor verkeerssurveillance en de Jap voor surveillance in de wijk. Eind dit jaar moeten de eerste motoren worden geleverd."
Ook die bmw: "een topsnelheid boven de 200" doen de huidige motoren ook en ze schieten op de snelweg gewoon tekort als ik die filmpjes zo zie.
Als je goed kijkt zie je in de rechter spiegel van de agent nadat hij die auto zo heeft ingehaald dat zijn collega (die op die andere motor) er rechts voorbij gaat.Osiris schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:59:
Daarom ook altijd goed in je achteruitkijkspiegels loeren voordat 't gas erop gaat
En dan herken je een marechaussee-motor nog niet altijd als dusdanig![]()
Die combinatie maakt het wel onveilig eigenlijk, de eerste links en vervolgens nog eentje rechts voorbij.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik zag ze in Den Haag nog wel eens rijden op BMW GS650s, zelfde laken een laken lijkt me.HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:23:
[...]
Vind ik nog beschaafd. Die mt-07 zal inclusief alle bepakking flink wat wegen, dan is 75 pk nog best krap bemeten of zie ik dat verkeerd?
Ook die bmw: "een topsnelheid boven de 200" doen de huidige motoren ook en ze schieten op de snelweg gewoon tekort als ik die filmpjes zo zie.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Zelfs met alle bepakking zal de MT-07 minder wegen als de BMW met dezelfde volledige bepakking. Voor ritjes door centra in steden als Den Haag, Leiden of Amsterdam zal het misschien dus toch gemakkelijker zijn als met de BMW. Top snelheid is binnen een centrum minder belangrijk als manoeuvreerbaarheid (is dat een woord?HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:23:
[...]
Vind ik nog beschaafd. Die mt-07 zal inclusief alle bepakking flink wat wegen, dan is 75 pk nog best krap bemeten of zie ik dat verkeerd?
712641
Dat geld heb ik anders niet even liggen. Ik gebruik nog steeds een dumbphone uit 2008 ofzo, dus dat zegt wel genoeg.Freubel schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 06:58:
[...]
https://nl.aliexpress.com...010612.0.0.563fe7d0ceJmdS
Kost ook de wereld niet hoor
In mijn stukje zeg ik natuurlijk ook helemaal niks over zo'n vergelijking (en maak ik die dus ook niet).Raym09 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:16:
[...]
Perspectief: Als ik jou zo hoor over en jou zag op jouw KTM 125 denk ik eerlijk gezegd dat zo'n Zero een betere rij ervaring kan opleveren. Het is denk net maar waarmee je hem vergelijkt, dat geld overigens ook andersom. Zeggen dat een zero een mindere ervaring oplevert t.o.v. een supersport is misschien wel waar maar ook daar heb je E-concurrenten voor:
[video]
Een lichte machine met een zwaardere machine vergelijken is het appels met peren verhaal.
De 125's hebben een 125cc blok tussen het frame zitten omdat ze gemaakt worden voor de Europese wetgeving, niet omdat een 125cc blok de meeste fun is voor de koper van zo'n motor. Die vergelijking zou dus sowieso niet eerlijk zijn omdat een Zero een motor is waarbij de fabrikant sowieso geen limieten had wat betreft vermogen enz.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Kijk ook naar het gebruik. De MT-07 zal worden ingezet op alles binnen de bebouwde kom en 80-wegen. De R1200 RT pakt de rest erbij. Tot 80 km/u heb je aan een MT-07 meer dan genoeg lijkt me zo.HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:23:
[...]
En dat boven de 200km/u en uitlopen... Wat stel je dan voor? Politieagenten die dagen in het zadel zitten stop je ook niet op een R1 of andere sportfiets. De meeste tourmotoren gaan zo rond die snelheid, en hoe vaak gebeurt het dat een top van 220 onvoldoende is?
~ James May
* Vrijdag zou dan misschien tóch bij de politie gaan solliciterenPilatuS schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:36:
[...]
4 stuks H2R, net zoals de Porche's vroeger
Gelukkig is een H2R ook een heerlijk comfortabele fietsPilatuS schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:36:
[...]
4 stuks H2R, net zoals de Porche's vroeger

~ James May
Als je met 280+ lekker gaat liggen, best wel hoortdw schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:39:
[...]
Gelukkig is een H2R ook een heerlijk comfortabele fiets
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/427265HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:23:
[...]
Even de uitleg van politie agent Deputy Duc en MeanBlueMan lezen
Trouwens die agenten gaan met hun K1200 best aardig de bocht door
Ik heb groot respect voor de 'riding skills' die onze agenten vertonen, ook weer te zien in dat filmpje, hij houd die motor ondanks de lagere top gewoon bij omdat hij zijn techniek en bochten beheerst. Ik had gewoon verwacht dat een moderne tourmotor ook wel een top van 250 had, net zoals veel snelle(re) politiewagen tegenwoordig.Anoniem: 249002 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:13:
[...]
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/427265
Trouwens die agenten gaan met hun K1200 best aardig de bocht door![]()
[afbeelding]
Leuk om te lezen trouwens dat hij zo blij was met de Transalp in de stad waar hij zo lekker mee over trappen kon rijden

Wat ik alleen nooit begrijp is dat motoragenten als een rechtop staande wortel door de bocht gaan
Terwijl juist door je gewicht naar de binnenkant van de bocht verplaatsen je aan snelheid en stabiliteit kan winnen.
Misschien heeft @Tylen hier een verklaring voor?
Dat dacht ik eerst ook. Zo'n K1600GT heeft meer koppel en pk's dan mijn fiets. Alleen ligt de top inderdaad een stuk lager. Het voordeel is dan wel weer dat je er fatsoenlijk 20 of 30km/u mee kan rijdenHTT-Thalan schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:42:
[...]
Ik had gewoon verwacht dat een moderne tourmotor ook wel een top van 250 had, net zoals veel snelle(re) politiewagen tegenwoordig.

Ligt er aan hoe hard je gaat. Wil je echt zo hard mogelijk door de bocht dan is er naast gaan hangen wel zo prettig. Ga je op het circuit rijden doe je dat natuurlijk zeker. Persoonlijk ga ik er op straat nooit naast hangen, en geloof mij ik maak best leuke ritjes. Voor de agent in dit filmpje heeft het geen nut om te doen, dit nog even los van het nut dat het bij zo'n fiets zou hebben, dat weet ik niet.Anoniem: 249002 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:09:
Wat ik alleen nooit begrijp is dat motoragenten als een rechtop staande wortel door de bocht gaanTerwijl juist door je gewicht naar de binnenkant van de bocht verplaatsen je aan snelheid en stabiliteit kan winnen.
Edit: Wat betreft Kissing The Mirror, dat vind ik ook beter aanvoelen, maar ook dat is volgens mij niet nodig, je kan ook gewoon platter gaan zonder problemen.
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 24-10-2017 21:14 ]
Dat ligt misschien ook aan het type motor. Het zwaartepunt van die boxers ligt zo laag dat je zelf gewoon rechtop kan blijven zitten en beter overzicht kan houden dan wanneer je gaat hangen (vermoed ik)
HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:42:
[...]
Leuk om te lezen trouwens dat hij zo blij was met de Transalp in de stad waar hij zo lekker mee over trappen kon rijdendat zie ik mezelf dus écht niet doen, al zou het uiteraard vet zijn om eens te proberen.
Sport: valt vies tegen in de opleidingHTT-Thalan schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:14:
[...]
Snap ik. De hele opleiding is een half sporttraject.
[...]
- opleiding, uniform, sportkleding en boeken worden betaald door de politie (het zou er nog eens bij moeten komen dat je daar zelf voor moet dokken)
- mogelijkheid om parttime te werken na de opleiding (en dan nóg minder te verdienen)
- vakantiegeld en eindejaarsuitkering van elk 8% (maw een maand loon, ongeveer, bruto)
- deelname pensioenfonds ABP (wederom, iedere respectabele werkgever heeft dat in het pakket zitten volgens mij)
- reiskostenregeling (zie punt twee: zou belachelijk zijn als je zelf verantwoordelijk bent voor kosten die nodig zijn om je werk te kunnen doen)
- betaald ouderschapsverlof (ik weet niet wat dit precies inhoud, of doelen ze hier op die 2 gratis dagen per jaar?)
Ze proberen het er leuk uit te laten zien, maar de conclusie is gewoon dat je het niet voor het geld moet doen. Zelfs iemand in de bijstand krijgt vakantiegeld, dat moet geen onderscheidende factor genoemd worden.
Een politieagent heeft mij ooit eens verteld dat ze ook zeker zitten te wachten op instromers vanuit het bedrijfsleven; mensen met werkervaring, levenskennis en eventuele diploma's, rijbewijzen en whatnot. Maar de praktijk is dat hun organisatie niet aantrekkelijk genoeg is voor velen om de overstap te maken. Voor een schoolverlater (of dropout) is dat salaris wel te doen (en waarschijnlijk heb je op dat moment nog weinig tot geen verplichtingen), maar met een hypotheek en eventueel gezin loop je al snel stuk.
Ik denk dat ik zeker wat te brengen zou hebben als agent (of ik geschikt ben is een tweede) in de vorm van communicatie, inzicht, oplossend vermogen en het simpele feit dat ik mijn rijbewijzen al heb en nog aardig kan schieten ook. Het lijkt me ook ontzettend tof en spannend werk. Maar helaasch.
Ouderschapsverlof: 13x tijd die je werkt per week, wordt 75% doorbetaald en 13x tijd die je werkt per weer mag je onbetaald opnemen.
Trapje af heb ik ook al eens gedaan. Ik wilde in een dorpje in België op een plein parkeren. Door gezichtsbedrog dacht ik dat er geen hoogteverschillen in zaten. Wrong! In plaats van een noodstop dan maar beheerst die treden af. En via de andere kant, waar inderdaad geen hoogteverschil was weer de weg op gedraaid alsof het zo gepland was.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Denk dat ze dan ook meer kunnen zien.gwystyl schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:14:
Dat ligt misschien ook aan het type motor. Het zwaartepunt van die boxers ligt zo laag dat je zelf gewoon rechtop kan blijven zitten en beter overzicht kan houden dan wanneer je gaat hangen (vermoed ik)
Keer op wegmisbruikers gezien met gladdigheid hoe behendig ze zo een brommer gewoon laten kwispelen en volle popke wegsjezen, echt niet normaalAnoniem: 249002 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:13:
[...]
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/427265
Trouwens die agenten gaan met hun K1200 best aardig de bocht door![]()
[afbeelding]

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat overdreven ernaast hangen is alleen nuttig om te kunnen showen dat je kneepads de grond raken.Anoniem: 249002 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:09:
Wat ik alleen nooit begrijp is dat motoragenten als een rechtop staande wortel door de bocht gaanTerwijl juist door je gewicht naar de binnenkant van de bocht verplaatsen je aan snelheid en stabiliteit kan winnen.
Er zijn maar weinig zielen die de grens van de motor zover kunnen opzoeken dat dat een noodzaak wordt.
Staat vooral stoer (voornamelijk bij 16 jarigen op de scooter naast je overigens
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
ik reed op m'n CB1300 de uitlaatbochten aan de grond, daar moest ik echt naast hangenFlagg schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:28:
[...]
Dat overdreven ernaast hangen is alleen nuttig om te kunnen showen dat je kneepads de grond raken.
Er zijn maar weinig zielen die de grens van de motor zover kunnen opzoeken dat dat een noodzaak wordt.
Staat vooral stoer (voornamelijk bij 16 jarigen op de scooter naast je overigens)

Overdreven wel ja, maar met de motor meebewegen geeft zoveel controle en rust en stabiliteit..Flagg schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:28:
[...]
Dat overdreven ernaast hangen is alleen nuttig om te kunnen showen dat je kneepads de grond raken.
Staat vooral stoer (voornamelijk bij 16 jarigen op de scooter naast je overigens)
Met krappere bochten lekker afschuiven, dat is geen doen anders.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
De bagage van vandaag:

De volledige kappenset met spatborden en zadel van de sloop-alp. Worden afgeleverd bij een drop point in de buurt voor de koper, die er later om komt.
Ik moet nog eens zo'n sticker regelen van KAV voor op mijn koffer
.

De volledige kappenset met spatborden en zadel van de sloop-alp. Worden afgeleverd bij een drop point in de buurt voor de koper, die er later om komt.
Ik moet nog eens zo'n sticker regelen van KAV voor op mijn koffer
[ Voor 46% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-10-2017 08:59 ]
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Als de winter straks echt begint (áls ie begint) word dat rap grauwer. Ik poets de metalen delen niet, in plaats daarvan spuit ik ze in met vet en laat ik een dikke laag troep zitten als bescherming tegen pekel en water. De kappen heb ik onlangs samen met mijn dochtertje even een natte lap over gehaald, omdat ik een nieuw zadel had en dan maakt het inderdaad weer even een flink verschil
.
Ik moet nu alleen de voorvering nog kwijt en wat klein spul, zaken zoals aanbouwdelen, luchtfilterhuis, remmen, uitlaat en het frame + brug zelf. We staan ondertussen dik in de plus
.
Ik moet nu alleen de voorvering nog kwijt en wat klein spul, zaken zoals aanbouwdelen, luchtfilterhuis, remmen, uitlaat en het frame + brug zelf. We staan ondertussen dik in de plus
Van alleen fotos maken wordt hij ook niet vies
Watvoor vet gebruik je daarvoor? Ik heb nu voor het eerst in jaren weer eens een motor die nog redelijk netjes is, dus wil daar ook wel iets aan gaan beschermen voor de winter. Mijn gebruikelijke strategie van "na de zomer niet meer wassen zodat er een mooi laagje vuil op zit als bescherming tegen de pekel" gaat misschien niet voldoenHTT-Thalan schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:02:
Als de winter straks echt begint (áls ie begint) word dat rap grauwer. Ik poets de metalen delen niet, in plaats daarvan spuit ik ze in met vet en laat ik een dikke laag troep zitten als bescherming tegen pekel en water. De kappen heb ik onlangs samen met mijn dochtertje even een natte lap over gehaald, omdat ik een nieuw zadel had en dan maakt het inderdaad weer even een flink verschil.
Ik moet nu alleen de voorvering nog kwijt en wat klein spul, zaken zoals aanbouwdelen, luchtfilterhuis, remmen, uitlaat en het frame + brug zelf. We staan ondertussen dik in de plus.
Wtf is dit nou weer van Yamaha... De MT-09 Boxer-helm-driewieler-tjappie machine voor als ze nóg harder willen en asocialer zijn. Máár dan wel met het idee dat iedereen ze uitlacht, omdat ze op een motor rijden met een lichamelijke aandoening (pardon my french
).

https://www.nieuwsmotor.n...a-niken-mxt850-driewieler
In other nieuws, is de nieuwe Z900RS van Team Green wel zeer geslaagd en vet:

http://motorfreaks.nl/art...s-back/37734/artikel.html
In alle opzichte beter dan de bron, de Z900. 2-modi tractiecontrole, beter uiterlijk, meer getuned op koppel tot de 7K rpm, zeeer gelikt uitziend dashboard mét tellers ipv digitale snelheid.

In other nieuws, is de nieuwe Z900RS van Team Green wel zeer geslaagd en vet:

http://motorfreaks.nl/art...s-back/37734/artikel.html
In alle opzichte beter dan de bron, de Z900. 2-modi tractiecontrole, beter uiterlijk, meer getuned op koppel tot de 7K rpm, zeeer gelikt uitziend dashboard mét tellers ipv digitale snelheid.
Wtf, dat gedrocht is echt? Ik dacht dat het een slechte grap van iemand met goede photoshop-skills wasLeviathius schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:38:
Wtf is dit nou weer van Yamaha... De MT-09 Boxer-helm-driewieler-tjappie machine voor als ze nóg harder willen en asocialer zijn. Máár dan wel met het idee dat iedereen ze uitlacht, omdat ze op een motor rijden met een lichamelijke aandoening (pardon my french).
[afbeelding]

Er komt een nieuwe batman uit? Dan wordt dit de batmobile. Driewielers hebben sowieso niets te zoeken in een motortopic
Het lijkt ergens wel wat op een can am spyder als je snel kijkt.
Ik denk inderdaad dat het meeliften op een hype is. Zo jammer dit

Voor wie niet geloofd dat het echt is, hier bewegende beelden: YouTube: Yamaha NIKEN - Ride The Revolution
Die trailer is ook al 1 grote WTF-video in het begin.
Yamaha all weather protection spray.Chakotay schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:33:
[...]
Watvoor vet gebruik je daarvoor? Ik heb nu voor het eerst in jaren weer eens een motor die nog redelijk netjes is, dus wil daar ook wel iets aan gaan beschermen voor de winter. Mijn gebruikelijke strategie van "na de zomer niet meer wassen zodat er een mooi laagje vuil op zit als bescherming tegen de pekel" gaat misschien niet voldoen
Volgens mij hebben ze daar bij Yamaha de nieuwe Crystal meth of LSD gevondenLeviathius schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:57:
Voor wie niet geloofd dat het echt is, hier bewegende beelden: YouTube: Yamaha NIKEN - Ride The Revolution

Awesome
Werkt dat wel op Honda's?
Dit topic is gesloten.