Ik vind sowieso Goedhart wel fijn wat betreft proefrit en verkoop. Nu meer als een jaar later kom ik daar binnen, meteen de verkoper: "Ha meneer! Hoe is het met de Versys? Al op zoek naar iets nieuws?". Tuurlijk het is een stukje verkoop, je klanten kennen. Maar het geeft een beter gevoel als wanneer je totaal genegeerd wordt. Bovendien weet die verkoper dat ik graag een Triumph Tiger zou willenLeviathius schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:49:
Let wel op bij het willen testrijden dat om een of andere vage reden de meeste dealers niet willen dat je een testrit maakt... Heb het nu al bij 2 vd 3 zaken gehad dat ze een lulverhaal op hangen van 'Jaaa, maar je gaat het toch wel fantastisch vinden. En jaaaa iedereen is erover te spreken. Proefrit? Welnee joh, eerst maar eens zeker weten dat je hem wilt kopen, dan kun je een proefrit maken...'.
Terwijl bij Goedhart de verkoper gewoon zei van 'Proefrit, maar natuurlijk, ga je gang. Zie ik je over 1 jaar wel terug als je je huidige wilt verkopen, want dat was je plan toch?' (had verteld over 1 jaar pas A-rbw te hebben, maar wilde wel op een 35kw vulcan s proefrijden). Dus top van Goedhart! Flop van 'van Meel Made' en vd Heyden Den Bosch...
Anoniem: 249002
Nja, ik ben nog van de oude stempel : GhostRider met zijn HayabusaHTT-Thalan schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:30:
vanaf ongeveer 3:15:
[video]
Ik keur het gedrag absoluut niet goed uiteraard, maar het is mooi dat we dit zelf niet hoeven doen om toch een beetje mee te maken hoe het is aangezien iemand anders al zo stom is geweest om dit te filmen en op youtube te gooien.
Politie gooit zijn knippers aan, motorrijder gaat ervandoor... soort van. Het lijkt alsof hij niet eens zijn best hoeft te doen, streepje gas erbij en de politieagent verdwijnt. Op een gegeven moment lijkt het wel alsof hij het filmpje versnelt, maar dat is niet zo: het verkeer verdwijnt zo snel omdat hij waarschijnlijk dik boven de 200km/h zit en het geluid van de motor word hoger en hoger.
712641
Die kun je beter particulier verkopen...Melkunie schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:39:
Morgen kijken naar een mooie V-Strom uit 2006![]()
Heb nog geen ervaring met inruiling. Hoe zou dat gaan met een CB500 uit 1995 met 107.000km op de teller? Of zouden ze die niet eens hoeven?
Gek hé als mensen gaan lopen racen op die motoren. Tegen de tijd dat ze zo'n ding kunnen verkopen zijn ze al dusdanig gesleten, dat ze meteen tig honderd euro minder waard zijn...Leviathius schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:49:
Let wel op bij het willen testrijden dat om een of andere vage reden de meeste dealers niet willen dat je een testrit maakt... Heb het nu al bij 2 vd 3 zaken gehad dat ze een lulverhaal op hangen van 'Jaaa, maar je gaat het toch wel fantastisch vinden. En jaaaa iedereen is erover te spreken. Proefrit? Welnee joh, eerst maar eens zeker weten dat je hem wilt kopen, dan kun je een proefrit maken...'.
[ Voor 49% gewijzigd door 712641 op 20-10-2017 12:18 ]
Maar hebben ze wel 10 of 20 motoren verkocht die anders niet verkocht waren. En die demo-motor krijgen ze vaak ook wel verkocht. En tja, dan maar 1000€ verlies gemaakt op die demo-motor...712641 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:14:
Gek hé als mensen gaan lopen racen op die motoren. Tegen de tijd dat ze zo'n ding kunnen verkopen zijn ze al dusdanig gesleten, dat ze meteen tig honderd euro minder waard zijn...
Tuurlijk, bij een dure of kostbare motor begrijp ik het. Maar het ging toen over een mt-07 en een Vulcan S. Beiden nou niet echt high-end super dure motoren
712641
Sowieso tweedehands motorfietsen of auto's koop ik nooit meer bij een bedrijf. Die belazeren je net zo hard als particulieren uiteindelijk... Maar je betaald wel de hoofdprijs.
[ Voor 154% gewijzigd door 712641 op 20-10-2017 12:27 ]
Bij tweedehands motoren heb je volkomen gelijk! Daarbij vind ik het alleen fair om een proefrit te maken als diegene er 'normaal' uitziet en zich zo gedraagt en waarbij de kans dermate groot is dat hij de motor zal kopen.712641 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:25:
@Leviathius Gaat om tweedehands motoren...
Sowieso tweedehands motorfietsen of auto's koop ik nooit meer bij een winkel. Die belazeren je net zo hard als particulieren uiteindelijk... Maar je betaald wel de hoofdprijs.
Toen ik de Triumph kocht kwam de eigenaar van de zaak zelf al met het voorstel tot een proefrit, dus dat was dikke prima. Een paar dagen eerder heb ik bij Motoplaza een Suzuki bekeken, maar daar kostte het al moeite om een verkoper te vinden die de tijd had om mij het een en ander erover te vertellen. Tja, dan houd het snel op imho.
Hier had ik laatst ook een apart iets met proefritten.. meestal is het geen enkel probleem, alleen is eigen risico heel hoog (£1000). Dat snap ik ook wel, want het voorkomt natuurlijk dat lui gaan rausen op de demomotor, en houd de verzekering betaalbaar voor dealer.. Nu had de Ducati dealer een andere optie.. voor £10 kon je hun eigenrisico van £3000

Bij mijn Yamaha dealer krijg ik als de fazer voor een beurt is altijd een dag een leenfiets mee, dat is altijd een demomodel, dus op die manier heb ik al heel wat van de yamaha range gereden..
De MT-10SP waar ik een poos geleden op reed staat nu te koop.. ik kom bijna in de verleiding... maar toch een boel centjes en de tank range is wel een show stopper...
Als ik verhalen hier boven lees van 55km real world range (of was dat 55 heen en 55 terug dus 110km totaal?) van de zero, begin ik ook twijfels te krijgen...
En de T7 komt pas in de lente uit vermoed de Yamaha dealer (hoewel hij zelf toegaf dat zij vaak de laatste zijn die het te horen krijgen

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Maar kan mij voorstellen dat ze er voorzichtig mee zijn dat niet iedereen zo maar even een ritje komt maken.
Goedhart was daar idd heel relaxed in. Uiteindelijk niks gekocht, maar zou die zaak alleen al daarom zo aanraden. Ik had toen zowel de MT-10 als de RSV4RR Factory gereden, maar de S1000RR past toch beter bij mij: zithouding van de MT-10 was te rechtop en de krachtbeleving van de RSV4RR was een beetje absent. Uiteindelijk spijt dat ik toch niet de K1300R ook even geprobeerd had, maar dat was meer voor het proberen dan de serieuze overwegingLeviathius schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:49:
Terwijl bij Goedhart de verkoper gewoon zei van 'Proefrit, maar natuurlijk, ga je gang. Zie ik je over 1 jaar wel terug als je je huidige wilt verkopen, want dat was je plan toch?' (had verteld over 1 jaar pas A-rbw te hebben, maar wilde wel op een 35kw vulcan s proefrijden). Dus top van Goedhart! Flop van 'van Meel Made' en vd Heyden Den Bosch...
Lekker aan de schandpaal nagelen die hap![]()
Vooraf: tuuuurlijk kunnen we zaken doen. Achteraf: neh, reed toch niet zo lekker. Trouwens, bij particulier spreek ik eerst een prijs af, dat is ook fijner mocht ik m crashenMelkunie schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:51:
Toen ik belde over de proefrit van de V-Strom kwam er inderdaad wel een opmerking bij in de trant van 'afhankelijk van het weer' en alleen 'als we ook echt zaken kunnen doen'. [..]
[ Voor 14% gewijzigd door noes op 20-10-2017 12:54 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Rand debieltjes die hun brommertjes als potentieel moordwapen gebruiken.Anoniem: 249002 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:14:
[...]
Nja, ik ben nog van de oude stempel : GhostRider met zijn Hayabusa
[video]
[video]
[video]
Een echte vent gaat zich meten met Marquez en Rossi!
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Rand debieltjes? Ach er zijn al heel lang zeer sterke vermoedens dat het niet gaat om "rand debieltjes" maar om deze manSpeedster schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:09:
[...]
Rand debieltjes die hun brommertjes als potentieel moordwapen gebruiken.
Wikipedia: Ghost Rider (motorcyclist)
Of nog beter, een rondje tijdens de TT van isle of man. En dat tijdens de race, niet het vrij rijden.Speedster schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:09:
[...]
Rand debieltjes die hun brommertjes als potentieel moordwapen gebruiken.
Is Ghostrider trouwens niet overleden door een motor ongeluk? Staat mij iets van bij dat er zo iets gebeurd was. Al was het niet zeker dat het ook echt ghostrider was.
Broertje van The Stig?
FZ1 is heerlijk, 240 op de gps op de autobahn is het hardste wat ik er mee heb gereden. na een tijdje is die snelheid ook wel goed vol te houden. ik heb dan de naked variant, zonder ruitje of iets. boven de 220 klapte een spiegel wel continue in.CodeCaster schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:50:
Wat dat betreft blijft m'n FZ1 heerlijk op de snelweg. Als de snelheid van 100 naar 130 km/u gaat, hoef ik niet eens terug te schakelen.Een dotje gas erbij en hij trekt lekker door.
Ik ben nog steeds benieuwd hoe hard 'ie eigenlijk kan. Bij 100 km/u in z'n 6 loopt 'ie 4K RPM, redline is 12K RPM...Maar harder dan pakweg 180 heb ik er nog niet op gereden.
Wel erg blij met m'n midweekje weg, ik heb in die duizend kilometer dat ding weer een stuk beter leren kennen. Woonwerkverkeer deze week ging een stuk relaxter, ik ging veel vloeiender door de bochten.
Nu ik de grip op nat wegdek een beetje doorheb, én wat meer gevoel heb in m'n gashand, weet ik gewoon hoe snel ik 'm de bocht uit kan laten trekken zonder te slippen. Want dat blijft toch een gaar gevoel, je achterwiel voelen wegglijden tijdens het uitaccelereren van een bocht op een autoweg.
Dat "digitale" gasgeven van m'n FZS600 lijk ik dus eindelijk te zijn afgeleerd.
Ik heb wel een testbankuitdraai van mijn motorisch standaard FZ1 N die op de uitdraai aangeeft tot 267 te gaan.
Nee dat was Turbo Rider.R0y. schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:17:
[...]
Is Ghostrider trouwens niet overleden door een motor ongeluk? Staat mij iets van bij dat er zo iets gebeurd was. Al was het niet zeker dat het ook echt ghostrider was.
[YouTube: https://youtu.be/scR_KdcZIUQ]
Op de wikipedia:
Arrest
In early 2016, a Swiss motorcyclist known as Ghost Rider was arrested and charged with various crimes, but the Swiss police did not reveal what clues in the videos gave him away. Swiss detectives studied the videos posted by Ghost Rider in an attempt to determine his true identity. The police also confiscated his motorcycle and computer, and found that the account used to post the Ghost Rider videos on YouTube was linked to the computer. At the time of his arrest, his age was given as 20 years old, making him six years old when his first video was released in 2002.
Klinkt geloofwaardig. 6 jaar oud zijn in de eerste video
De range is inderdaad wat minder maar niet wereldschokkend, als het batterijpakket onder de nul komt dan wil ie inderdaad niet laden, dat is om de cellen te beschermen. Auto's voorkomen dit met batterijverwarming maar dat past wat minder op een motor. Is het in de praktijk een probleem? Neuh, zelfs een uur na het rijden is je pakket nog ruim boven nul van het rijden als het -5 is buiten en in een garage/schuur zal ie er sowieso zelden onder duiken.Chakotay schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:05:
[...]
Hoe is jouw ervaring in de winter eigenlijk met de Zero? Blijft er nog een beetje iets van de range over? Ik kan me herinneren dat er ergens stond dat het laadsysteem (by design) weigert bij lage temperaturen, met een voor Nederland veel te hoge grens ergens tussen de 0 en 5°C. Bij de laatste demodag waar ik een paar jaar geleden was reageerde de verkoper hier wat ontwijkend over, met iets in de richting van "maar waarom zou je rijden met die temperaturen".
Ik heb nog steeds sterke interesse in een Zero of vergelijkbare fiets voor woonwerk zodra ze 2ehands betaalbaar worden, maar dan moet het ding wel het hele jaar bruikbaar zijn
Voor woon/werk is het de perfecte motor, en tweedehands zijn ze eigenlijk al betaalbaar, vergeet niet dat je na aanschaf onder de streep voor een cent de kilometer rijdt.
Je bedoelt zoals ik heb?HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:12:
[...]
Mooi dingzouden ze er ook een allroad versie van gaan maken?
.
- edit -
kun je hem gewoon opladen aan een auto-laadstation? Dus heel geschikt voor woon-werk? Ik lees dat je hem met een speciaal 'pack' in 3 uur 100% oplaad. Interessant...
Opladen doe ik meestal met de C13 stekker, maar daarvoor heb je een adapter zodat je ook aan de gewone laadpaal kan. Er zijn inderdaad ook snelladers voor zodat je binnen een uur weer vol zit.
Die 55km enkele reis was iets wat ik als voorbeeld noemde wat hopelijk nog wel haalbaar is op een lading (110 totaal dus), dat is namelijk mijn woonwerk-afstandToolkiT schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:46:
[...]
Als ik verhalen hier boven lees van 55km real world range (of was dat 55 heen en 55 terug dus 110km totaal?) van de zero, begin ik ook twijfels te krijgen...
[...]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
In scene gezetHTT-Thalan schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:30:
vanaf ongeveer 3:15:
[video]
Ik keur het gedrag absoluut niet goed uiteraard, maar het is mooi dat we dit zelf niet hoeven doen om toch een beetje mee te maken hoe het is aangezien iemand anders al zo stom is geweest om dit te filmen en op youtube te gooien.
Politie gooit zijn knippers aan, motorrijder gaat ervandoor... soort van. Het lijkt alsof hij niet eens zijn best hoeft te doen, streepje gas erbij en de politieagent verdwijnt. Op een gegeven moment lijkt het wel alsof hij het filmpje versnelt, maar dat is niet zo: het verkeer verdwijnt zo snel omdat hij waarschijnlijk dik boven de 200km/h zit en het geluid van de motor word hoger en hoger.
Achterlijk gedrag met een achterlijk geluid (ik vind het echt niet mooi) en een achterlijk persoon die het verkeerde voorbeeld geeft aan jonge mensen die misschien motor willen gaan rijden, het is NIET stoer maar DOM.

Afhankelijk van model en jaar moet dat in principe geen probleem zijn.Chakotay schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:47:
[...]
Die 55km enkele reis was iets wat ik als voorbeeld noemde wat hopelijk nog wel haalbaar is op een lading (110 totaal dus), dat is namelijk mijn woonwerk-afstandDat is echter een vermoeden nav de fabrieksopgave en ervaringen van nderen, ik heb op een paar demo-ritten na niet genoeg praktijk-ervaring met een Zero gedaan om een goed beeld van de real world range te hebben.
150km aan 120km/h niet zeker?Erasmo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:41:
[...]
Afhankelijk van model en jaar moet dat in principe geen probleem zijn.
Dan zoek je de grens wel op, snelheid is killing voor je range. Is het echt alleen maar snelweg? Een 2018 model moet het in principe wel aan kunnen, die heeft een range van 180km bij 113km/h.
Een klein ruitje zou ook voor wat extra stroomlijn en plusminus 5% extra range kunnen zorgen. Alleen midden in de winter met flinke tegenwind in beide richtingen zit je wel op het randje...
Kun je op het werk laden?
Zolang we niet gemakkelijk 200km halen (zodat ik wat reserve heb op 150km) laat ik het electrisch rijden maar even zo.
Al interesseert electrisch me echt wel.
(edit: ja, 't is grotendeels snelweg, al is een groot stuk ervan 50km/u wegens de file
[ Voor 17% gewijzigd door Dryhte op 20-10-2017 16:01 ]
Als een groot stuk 50km/u is dan moet je het zonder problemen halen trouwens.
Is de CB500 voor de rest nog prima? Ik heb geen idee waar je woont maar anders heb ik heel misschien wel interesse voor mijn vriendin, die wilt volgend jaar ook haar rijbewijs halen maar we zoeken eigenlijk naar een motor om op eigen terrein alvast wat te kunnen oefenen (heeft nog nooit op iets anders dan een fiets gereden qua tweewielers).Melkunie schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:39:
Morgen kijken naar een mooie V-Strom uit 2006![]()
Heb nog geen ervaring met inruiling. Hoe zou dat gaan met een CB500 uit 1995 met 107.000km op de teller? Of zouden ze die niet eens hoeven?
Hij doet het nog steeds fantastisch, start altijd probleemloos. Heb me na een grote beurt door een garage wel laten vertellen dat het balhoofdlager aan vervanging toe is. Ook reageert het remlicht alleen op de achterrem. Dat was gefixed door de garage door een contact schoon te maken, maar na een maand kwam het probleem weer terug. Heb er verder niet meer naar gekeken.
Ik heb 'm gekocht om na het behalen van het rijbewijs eerst wat ervaring op te doen, is ie ook echt ontzettend geschikt voor. Geloof dat dit model vroeger ook veel gebruikt is als lesmotor
De VFR800 is toch niet helemaal wat hij zoekt bedenkt hij zich na 2 maanden, dus hij gaat kijken voor een Triumph Sprint ST 1050. Iemand hier die ervaring met die motor heeft en weet waar op te letten?
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Ah het bekende probleem, het juiste aantal motoren is n+1lolgast schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:27:
Hahah. Twee motoren in twee maanden kopen en houden? Ik denk dat hij dan heel snel mag verhuizen naar de garage en er andere cilinders op de deuren komen door mijn ma
Had begin dit jaar opeens ook 4 motoren in de garage staan wat nu weer is gereduceerd tot 1
Ben al tijdje op zoek naar een huis met behoorlijke garage om verder te kunnen sparen 😂
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Welke ben je dan vergeten op de foto te zetten?kneusteun schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:02:
Hier ook 4 motoren, en wil er nog wel wat dingen bij.
Ben al tijdje op zoek naar een huis met behoorlijke garage om verder te kunnen sparen 😂
Ik vind The MissendenFlyer wel geinig, hij reviewt alles waar hij aan kan komen.
Natuurlijk is het heel interessant om iemand hetzelfde model motor uit elkaar te zien draaien en weer helemaal opnieuw te zien opbouwen. Pedro Mota's vlog zijn ook leuk, als je goed op let heb je door dat het gewoon een Nederlander is.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Nog een chopper in onderdelen, lang project wat nog gepoedercoat moet worden etc.Grubeater schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:32:
[...]
Welke ben je dan vergeten op de foto te zetten?
Ik vind The MissendenFlyer wel geinig, hij reviewt alles waar hij aan kan komen.
Natuurlijk is het heel interessant om iemand hetzelfde model motor uit elkaar te zien draaien en weer helemaal opnieuw te zien opbouwen. Pedro Mota's vlog zijn ook leuk, als je goed op let heb je door dat het gewoon een Nederlander is.
Is de eerste motor van mijn vriendin die uit het zelfde jaar en maand als haar zelf komt.
[YouTube: https://youtu.be/baQc9V4ic8U]4x2 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:00:
Een transalp met 50pk moet zwoegen om van 100 naar 120 te gaan
Zo langzaam, die Alpjes
En ik heb weer een nieuw, legaal begaanbaar zandpaadje gevonden in de buurt:
[YouTube: https://youtu.be/KsHBtXNQnRI]
Nog even en ik kan straks een legale allroad route in de buurt samenstellen
Als dat al een reden zou zijn om naar de schuur te "moeten" verhuizen, dan had ie al veel eerder voor 2 motoren moeten kiezen.lolgast schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:27:
Hahah. Twee motoren in twee maanden kopen en houden? Ik denk dat hij dan heel snel mag verhuizen naar de garage en er andere cilinders op de deuren komen door mijn ma
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Vraag mij echter af welke motoren die onder de A2 klasse vallen (max 35kw) geschikt zijn voor langere mensen. Ben zelf 2 meter en dan valt er toch al wel het één en ander direct af. Heb voor wanneer ik richting de A klasse zou kunnen al wel geschikte / mooie modellen gevonden waar ik mooi over kan dromen, maar bij veel A2 types hoor ik dat er mensen van rond 1,80 op rijden. Dus als iemand toevallig suggesties heeft voor een mooi model die ik echt even zou moeten bekijken, dan hoor ik het graag!
Ik snap nu wel waarom je zegt dat je bandjes je prima lijken. Dat tempo op zand is niet echt vlotHTT-Thalan schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:02:
[...]
[video]
Zo langzaam, die Alpjes.
En ik heb weer een nieuw, legaal begaanbaar zandpaadje gevonden in de buurt:
[video]
Nog even en ik kan straks een legale allroad route in de buurt samenstellen.
* Bommes stelt een Hayabusa voorExpendable schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:09:
Gezien de regels voor het behalen van het motorrijbewijs weer veranderen wil ik binnenkort ook voor de motor gaan. (Straks vanaf 21 jaar al voor A2, maar voor volledig A niet opnieuw examen af leggen ivp nu vanaf 22 A2 en nogmaals examen op 24 voor A.) Dat ik dan 2 jaar op een op een A2 motor moet rijden vind ik geen probleem (gaat al snel zat).
Vraag mij echter af welke motoren die onder de A2 klasse vallen (max 35kw) geschikt zijn voor langere mensen. Ben zelf 2 meter en dan valt er toch al wel het één en ander direct af. Heb voor wanneer ik richting de A klasse zou kunnen al wel geschikte / mooie modellen gevonden waar ik mooi over kan dromen, maar bij veel A2 types hoor ik dat er mensen van rond 1,80 op rijden. Dus als iemand toevallig suggesties heeft voor een mooi model die ik echt even zou moeten bekijken, dan hoor ik het graag!

Zonder verdere info, budget, soort fiets (all-raod, racer, tour, naked, enz) valt hier vrij weinig over te zeggen.
Je zegt dat je al een idee hebt voor als je eenmaal A heb, begin er eens mee dat met ons te delen..
Yeah wedstrijdje ver plassenkneusteun schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:06:
[...]
Ik snap nu wel waarom je zegt dat je bandjes je prima lijken. Dat tempo op zand is niet echt vlotniet erg maar zodra je vele malen harder gaat zul je zien dat een nop je het leven heel wat makkelijker maakt. Niet lullig bedoelt en sorry als zo overkomt, maar geef wat meer gas je zult zien hoe het steeds makkelijker wordt en minder zwaar voor je armen en concentratie. Beetje gewicht naar achter helpt ook goed.
Dat kan harder...
[ Voor 20% gewijzigd door Bommes op 21-10-2017 09:43 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Haha nee hoor, die scooter houd niemand bij 😮Bommes schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:41:
[...]
* Bommes stelt een Hayabusa voor
Zonder verdere info, budget, soort fiets (all-raod, racer, tour, naked, enz) valt hier vrij weinig over te zeggen.
Je zegt dat je al een idee hebt voor als je eenmaal A heb, begin er eens mee dat met ons te delen..
[...]
Yeah wedstrijdje ver plassen
[video]
Dat kan harder...
Nee maar ging me meer om de banden.
Voor 35kw zijn best wel wat optie, zeker omdat zwaardere motoren soms teruggeschroefd kunnen worden. En er zijn ook best wat A2 rijders te vinden hier
Vaders laat er overigens geen gras over groeien, vanmiddag gaan we bij een Triumph kijken voor hem

Ik zit ook maar wat te dollen, ik snapte echt wel wat je bedoeldekneusteun schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:04:
[...]
Haha nee hoor, die scooter houd niemand bij 😮
Nee maar ging me meer om de banden.

Als ik @HTT-Thalan zijn posts hier lees dan denk ik dat hij echt wel de juiste band voor zijn gebruik heeft. Hij rijd volgens mij zeker 95% op het verhard met zijn Alp.
Van jou kan ik echter een foto herinneren van een tot de versnellingsbak ingegraven 250kg wegende Super Tenere ergens in een weiland
Dus jij bent inderdaad meer op off-road gericht.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Natuurlijk, budget ligt zeg rond 2-3000 max.
Ik neig voornamelijk naar de sportmotoren toe, maar er zijn ook zeker mooie toermotoren.
Een vriend heeft bijvoorbeeld de sv650 die ik prachtig vind, maar is voor nu buiten budget. Gsxr 1000 in het zwart heb ik ook al voorbij zien komen wat erg mooi is. Iemand adviseerde de kwasaki zx14 vanwege de lengte, maar vind ik weer een wat minder mooie motor.
Dus qua merk / uiterlijk zit ik nog vastgepind aan iets.
Ik had zelf ook gekeken naar het terugschroeven naar 35kw, maar ik begreep dat dit dan officieel gekeurd moest worden, dit is geen goedkope grap. Of heb ik dit verkeerd?
Dus kentekens schorsen, de camper is dat dus al, scheelt weer 65 euro houderschapsbelasting per maand.
Maar nu de motoren..
Beide schorsen ga ik niet doen. Ik heb wel een auto van de zaak maar dat is een 17 jaar oude frans hobbel hok. Nuf said..

Wil graag wat "vervoer" back-up houden.
Dus de Vespa of de Fazer gaat de schorsing in maar ik kan niet kiezen.
Okay het is maar 10 euro in de maand per motor, maar met al diverse andere dingen geschrapt scheelt het al snel weer 100 euro in de maand.
Maar ik kan dus niet kiezen

Een sv650 terugschroeven lijkt me niet zo’n probleem. De andere motoren die je noemt gaat dat denk ik niet mee lukken. En los daarvan is het de vraag of je dat moet willen bij die motoren, want door het inleveren van het vermogen mis je denk ik voor een deel het doel van die motoren.Expendable schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:44:
@lolgast @Bommes
Ik neig voornamelijk naar de sportmotoren toe, maar er zijn ook zeker mooie toermotoren.
Een vriend heeft bijvoorbeeld de sv650 die ik prachtig vind, maar is voor nu buiten budget. Gsxr 1000 in het zwart heb ik ook al voorbij zien komen wat erg mooi is. Iemand adviseerde de kwasaki zx14 vanwege de lengte, maar vind ik weer een wat minder mooie motor.
Ik had zelf ook gekeken naar het terugschroeven naar 35kw, maar ik begreep dat dit dan officieel gekeurd moest worden, dit is geen goedkope grap. Of heb ik dit verkeerd?
Kosten voor terugschroeven kan ik niets over zeggen, geen ervaring mee.
@Bommes Zijn er kosten verbonden aan het intrekken van een schorsing binnen x-maanden? Als dat niet zou de keuze voor mij simpel zijn. Nu de vespa schorsen en in de winter de fazer gebruiken. Tegen de zomer kijken hoe je vlag erbij hangt en misschien de schorsing omdraaien. Of niet
Ik ga inderdaad nog niet super hard offroad, heb wel harder gereden dan dit, maar de weg was mij nieuw en ik had al gezien dat er een mama met kind liep, dus ik deed het ff extra kalm aan. Op gebieden die ik ken geef ik vaak wel wat meer gaskneusteun schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 09:06:
[...]
Ik snap nu wel waarom je zegt dat je bandjes je prima lijken. Dat tempo op zand is niet echt vlotniet erg maar zodra je vele malen harder gaat zul je zien dat een nop je het leven heel wat makkelijker maakt. Niet lullig bedoelt en sorry als zo overkomt, maar geef wat meer gas je zult zien hoe het steeds makkelijker wordt en minder zwaar voor je armen en concentratie. Beetje gewicht naar achter helpt ook goed.
Ik heb het (enorme) verschil met echte noppenbanden ook meegemaakt in California, die graven zich inderdaad echt in, maar dit is voor mij echt het perfecte compromis gezien het type motor dat ik rijd.
Terugschroeven naar 35kw mag alleen als de motor origineel 70kw of minder is. Dat kan je met een gsxr1000 en zx14 natuurlijk vergeten.Expendable schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:44:
@lolgast @Bommes
Ik zou kijken naar een 400 cc sportfietsje ofzo
@ephymerous gisteren het achterlicht van de SMT vervangen:

[ Voor 8% gewijzigd door Maegrim op 21-10-2017 11:15 ]
Helemaal duidelijk hoor.HTT-Thalan schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:08:
[...]
Ik ga inderdaad nog niet super hard offroad, heb wel harder gereden dan dit, maar de weg was mij nieuw en ik had al gezien dat er een mama met kind liep, dus ik deed het ff extra kalm aan. Op gebieden die ik ken geef ik vaak wel wat meer gas.
Ik heb het (enorme) verschil met echte noppenbanden ook meegemaakt in California, die graven zich inderdaad echt in, maar dit is voor mij echt het perfecte compromis gezien het type motor dat ik rijd.
Het is jammer dat je niet ff om de hoek woont, konden we keer mooi ritje doen.
Met 26.000km gekocht en nu 7000 km later moet het balhoofd- en tandwiellagers vervangen worden. Gooi er nieuwe bandjes bij en ik mag bijna 1400 euro aftikken
O ja over ongeveer 8000km istie weer aan de beurt, dan voor controle klepspeling

Beter! Valt tenminste ook lekker opin het donker.Maegrim schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:10:
[...]
[afbeelding]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Een leuke suggestie: Kawasai Versys 650, laat je niet te veel leiden door wat anderen zeggen, be yourself.Expendable schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:09:
Gezien de regels voor het behalen van het motorrijbewijs weer veranderen wil ik binnenkort ook voor de motor gaan. (Straks vanaf 21 jaar al voor A2, maar voor volledig A niet opnieuw examen af leggen ivp nu vanaf 22 A2 en nogmaals examen op 24 voor A.) Dat ik dan 2 jaar op een op een A2 motor moet rijden vind ik geen probleem (gaat al snel zat).

Netjes hoor! Valt veel meer op. Welke heb je nu besteld?Maegrim schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 11:10:
[afbeelding]
XXXVI
Motoren schorsen kost 24 euro, pas na 3 maanden spaar je dus iets uit, echter kan de verzekering ook stop gezet worden tijdens de schorsing, scheelt dus ook weer die paar euro.lolgast schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:55:
@Bommes Zijn er kosten verbonden aan het intrekken van een schorsing binnen x-maanden? Als dat niet zou de keuze voor mij simpel zijn. Nu de vespa schorsen en in de winter de fazer gebruiken. Tegen de zomer kijken hoe je vlag erbij hangt en misschien de schorsing omdraaien. Of niet
Indien je binnen 1 kalender jaar opnieuw wilt schorsen betaal je het zelfde bedrag weer 24 euro dus.
Voor auto's nieuwe dan 15 jaar zijn de bedragen wat hoger, eerste schorsing 73 euro, opnieuw schorsen binnen het zelfde jaar 120 euro.
Zonder te rijden, met alleen WA verzekering kosten mijn motoren ongeveer 15 euro per maand, het is bijna de moeite van het schorsen dus niet waard eigenlijk.
Ik weet het nog niet..

Deze, hij is er ook nog als Clearephymerous schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:17:
[...]
Netjes hoor! Valt veel meer op. Welke heb je nu besteld?
Die 'winterkorting' dan bij veel verzekeringen. Krijg je enkele procenten korting als je belooft tot aan de lente van de straat te blijven. Gaat eigenlijk nergens over.Bommes schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:21:
[...]
Motoren schorsen kost 24 euro, pas na 3 maanden spaar je dus iets uit, echter kan de verzekering ook stop gezet worden tijdens de schorsing, scheelt dus ook weer die paar euro.
Indien je binnen 1 kalender jaar opnieuw wilt schorsen betaal je het zelfde bedrag weer 24 euro dus.
Voor auto's nieuwe dan 15 jaar zijn de bedragen wat hoger, eerste schorsing 73 euro, opnieuw schorsen binnen het zelfde jaar 120 euro.
Zonder te rijden, met alleen WA verzekering kosten mijn motoren ongeveer 15 euro per maand, het is bijna de moeite van het schorsen dus niet waard eigenlijk.
Ik weet het nog niet..

Verkoper had niet echt interesse in de CB500. Past ook niet echt in zijn assortiment. Dus nu die nog even kwijt te zien raken
Die winterkorting heb ik ook. 25% van de beschikbare maanden inleveren voor 10% premie korting inderdaad. Maar ik rij die maanden toch niet, dus ach.HTT-Thalan schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:22:
[...]
Die 'winterkorting' dan bij veel verzekeringen. Krijg je enkele procenten korting als je belooft tot aan de lente van de straat te blijven. Gaat eigenlijk nergens over.
Triumph meteen meegenomen door mijn vader overigens. Dus als er iemand interesse heeft in een VFR800 vtec met abs uit 2005, ik weet nog iemand die er een heeft
Als het 1 op 30 rijdt en een onderhoudsinterval van minimaal 10k kom ik wel kijkenlolgast schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 17:53:
[...]
Die winterkorting heb ik ook. 25% van de beschikbare maanden inleveren voor 10% premie korting inderdaad. Maar ik rij die maanden toch niet, dus ach.
Triumph meteen meegenomen door mijn vader overigens. Dus als er iemand interesse heeft in een VFR800 vtec met abs uit 2005, ik weet nog iemand die er een heeft
Het begon te regenen dus wilden we weer snel naar huis, bij een stoplicht gaf ik dan ook lekker gas.
Eigenlijk zoveel gas dat me voorwiel omhoog kwam.. eerste keer dat ie zo hoog kwam, volgens me maat toch al gauw een cm of 50 (!).
Eerder wel zo af en toe een 'hopje' gehad maar dat telt natuurlijk niet.
Schrok er wel van maar 2 later vond ik het stiekem wel geweldig.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
1 op 30HTT-Thalan schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 18:33:
[...]
Als het 1 op 30 rijdt en een onderhoudsinterval van minimaal 10k kom ik wel kijken.

Ik ging voorlopig uit van een NC700, want voordelig 2ehands te krijgen met opties enzo.Anoniem: 444357 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:07:
Klinkt alsof HTT-Thalan een NC750 wilt hebben.
Dat is dus het model waar ik van uit ga dat ik ga rijden voor de eerste paar jaar kilometerdeclaratie.
Ik heb zojuist, naar aanleiding van wat sjieke foto's en video's van iemand hier, ook even de berekening gemaakt voor een Zero DSR met extended range pakket en quickcharger. Dat kost dan gelijk een heftige 20k aanschaf, maar goedkoop tanken, right? Ter vergelijking: 7k voor een goed uitgeruste, jong gebruikte NC700 met lage km-stand.
Een volle 'tank' kost ongeveer 3 euro (18kwh accupakket) en reikt via de snelweg (~115kph) ongeveer 150 kilometer. Een NC700 heeft 15 liter dus dan kosst een tank ongeveer een euro of 23. Daarmee kan ik dan (conservatief) ~375km rijden (ik snap dat je beide nooit leeg gaat rijden maar het gaat even om de prijs per kilometer vergelijking).
Ik heb gerekend met 1500, 2500 en 3500km per maand, en in alle gevallen komt de DSR nog fors duurder uit, vanwege de aanschaf. Ik heb nog niet met restwaarde en afschrijving gerekend, ik kan er van uit gaan dat de NC700 aan het eind geen pepernoot meer op gaat brengen met de kilometerstand die ik erop ga zetten, maar zo'n DSR is waarschijnlijk nog wel wat waard. Ik gok echter niet genoeg om de dik 300 euro per maand verschil goed te maken over een periode van 36 maanden gebruik. Zelfs als ik in plaats van een NC700 een nieuwe NC750x neerzet (8500 euro) met nog eens 1500 aan accessoires (10k totaal) is het verschil nog meer dan 200 euro per maand in het voordeel van de Honda.
Ik heb ook nog niet met onderhoud en banden gerekend. Ik kan een inschatting maken van de Honda, maar voor de DSR - geen idee wat daar allemaal bij komt kijken. Ik moet de berekening dus nog veel verder uitbreiden voor ik weet of het uit kan of niet.
- edit -
Ik zie dat een NC750x een tikkeltje minder zuinig is in de real-world-cijfers dan een NC700, dus ik ben ook prima af met een jong gebruikte NC700.
[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-10-2017 19:57 ]
ook in onderhoud gaat de DSR geld besparen. Geen olie, kleppenstellen of bougies. Alleen remmen en banden.HTT-Thalan schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:39:
[...]
Ik ging voorlopig uit van een NC700, want voordelig 2ehands te krijgen met opties enzo.
Dat is dus het model waar ik van uit ga dat ik ga rijden voor de eerste paar jaar kilometerdeclaratie.
Ik heb zojuist, naar aanleiding van wat sjieke foto's en video's van iemand hier, ook even de berekening gemaakt voor een Zero DSR met extended range pakket en quickcharger. Dat kost dan gelijk een heftige 20k aanschaf, maar goedkoop tanken, right? Ter vergelijking: 7k voor een goed uitgeruste, jong gebruikte NC700 met lage km-stand.
Een volle 'tank' kost ongeveer 3 euro (18kwh accupakket) en reikt via de snelweg (~115kph) ongeveer 150 kilometer. Een NC700 heeft 15 liter dus dan kosst een tank ongeveer een euro of 23. Daarmee kan ik dan (conservatief) ~375km rijden (ik snap dat je beide nooit leeg gaat rijden maar het gaat even om de prijs per kilometer vergelijking).
Ik heb gerekend met 1500, 2500 en 3500km per maand, en in alle gevallen komt de DSR nog fors duurder uit, vanwege de aanschaf. Ik heb nog niet met restwaarde en afschrijving gerekend, ik kan er van uit gaan dat de NC700 aan het eind geen pepernoot meer op gaat brengen met de kilometerstand die ik erop ga zetten, maar zo'n DSR is waarschijnlijk nog wel wat waard. Ik gok echter niet genoeg om de dik 300 euro per maand verschil goed te maken over een periode van 36 maanden gebruik. Zelfs als ik in plaats van een NC700 een nieuwe NC750x neerzet (8500 euro) met nog eens 1500 aan accessoires (10k totaal) is het verschil nog meer dan 200 euro per maand in het voordeel van de Honda.
Ik heb ook nog niet met onderhoud en banden gerekend. Ik kan een inschatting maken van de Honda, maar voor de DSR - geen idee wat daar allemaal bij komt kijken. Ik moet de berekening dus nog veel verder uitbreiden voor ik weet of het uit kan of niet.
- edit -
Ik zie dat een NC750x een tikkeltje minder zuinig is in de real-world-cijfers dan een NC700, dus ik ben ook prima af met een jong gebruikte NC700.
Reken dat toch maar eens door. Met 3500 per maand ga je regelmatig olie vervangen of kleppen stellen.
Er zit gewoon minder aan een DSR dat kapot kan of onderhoud nodig heeft.
Onder de streep was de DSR van mijn collega na zo'n 350.000 km goedkoper. Veel te veel als je het mij vraagt.
Anoniem: 915187
Is in Zweden ook zo: wintermaanden niet rijden, krijg je misschien vijf procent korting op je verzekering. Sowieso betaal ik amper tweehonderd euro voor all-risk op de Virago, dat tientje wat ik dan bespaar is het me niet waard dat ik per se vanaf een bepaalde datum niet meer kan rijden. Voor de belasting hoef je het ook niet te doen, dat is twintig euro per jaar.HTT-Thalan schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:22:
Die 'winterkorting' dan bij veel verzekeringen. Krijg je enkele procenten korting als je belooft tot aan de lente van de straat te blijven. Gaat eigenlijk nergens over.
Over winterschorsing gesproken:

De Virago is op stal, en heeft goed wintergezelschap in de vorm van vriendin's Speed Four, de Transalp van m'n rij-instructeur (waar ze nu staan) en onder het doek nog een chopper. Batterij eruit, verse olie erin, stabilizator in een volle tank benzine, vanmiddag nog even goed schoon gemaakt, hopelijk redt'ie het zo wel tot de lente
En daarbij, dan zit je echt vast aan een paar maanden dat je niet mag rijden. Bij mooi weer is het gelijk feest want dan mag je niet.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Anoniem: 444357
Wat betreft onderhoud aan een benzinemotor vs electrisch: Met de auto ben ik 100 euro kwijt per jaar/20.000km aan regulier onderhoud. En dan tel ik ruim, en bezuinig ik niet op kwaliteit en intervallen.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 444357 op 21-10-2017 23:38 ]
Als je geen R koopt scheelt dat ook wat he, en hierboven wordt een nieuwe elektrische motor vergeleken met een plofoccasion, een 2015 (D)S kost al veel minder en is ook gewoon lekker snel hoorJelte schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 20:58:
[...]
ook in onderhoud gaat de DSR geld besparen. Geen olie, kleppenstellen of bougies. Alleen remmen en banden.
Reken dat toch maar eens door. Met 3500 per maand ga je regelmatig olie vervangen of kleppen stellen.
Er zit gewoon minder aan een DSR dat kapot kan of onderhoud nodig heeft.
Onder de streep was de DSR van mijn collega na zo'n 350.000 km goedkoper. Veel te veel als je het mij vraagt.
En inderdaad, bijna geen onderhoud behalve banden, remmen en om de 40.000km een nieuwe aandrijfriem. Onder de streep rij je voor een cent de kilometer.
En het rijdt zo lekker
Versys is idd een leuke motor.. vele KMs mee gemaakt op een V650 mk1.. als hij niet total loss was gereden had ik er mogelijk nog op gereden..Winkiller schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:16:
[...]
Een leuke suggestie: Kawasai Versys 650, laat je niet te veel leiden door wat anderen zeggen, be yourself.![]()
[afbeelding]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Oprecht verbaasd: hoe krijg je dat voor elkaar? Ik ben hier voor een beurt al snel tweehonderd euro kwijt, en dan is er nog niks stuk of aan vervanging toe. Komt nog de keuring bij, om het jaar een setje banden wat al snel tweehonderd euro per jaar is, en dan heb je af en toe klappers als een distributieriem die vervangen moet worden, remschijven, etc.... of bedoel je 100 euro alleen aan het motorgedeelte?Anoniem: 444357 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:35:
Met de auto ben ik 100 euro kwijt per jaar/20.000km aan regulier onderhoud.
Ter referentie, het nibud indiceert 228 per jaar aan vast onderhoud voor een mini klasse, plus 456 euro per jaar aan variabel onderhoud en reparaties. Voor mijn Volvo rekenen ze op een kleine duizend euro per jaar, dat is ook wel zo ongeveer wat ik er aan uitgeef.
[ Voor 36% gewijzigd door FragFrog op 22-10-2017 00:07 ]
Anoniem: 444357
Remmen zijn 30 euro per setje, maar bij 100.000 is het eerste setje nog steeds in orde. Kan nog makkelijk 20.000-40.000 mee. Nieuwe remmen liggen alvast stof te happen op de plank. Veel rustige, filevrije snelwegkilometers helpen hierbij flink.
Distributieketting, dus in principe onderhoudsvrij (na 200.000 controleren)
Banden: 130 euro per setje van 2 inc omleggen. Gaan zo'n 70-80.000km mee is mijn ervaring, mits je ruim boven de gestelde wettelijke eisen wilt blijven.
Interieurfilter, luchtfilter: ongeveer 10-20 euro per 20.000km ongeveer?
Bougies: 60 euro, vervangen bij 100.000km. De bougies die erin zaten bleken echter nog zo goed als nieuw te zijn, zowel optisch als bij het nameten, dus de nieuwe blijven nog even op de plank.
Ruitenwissers: werkelijk waar geen idee, tientje per jaar ofzo?
Kleppen: Nagelopen en hoefden nog nooit gesteld te worden.
APK; tot nu toe zo'n 15 euro/20.000km, wordt in de toekomst meer.
Ik zie nu dat ik me vergist had; het zal neerkomen op 150 euro/jaar aan regulier onderhoud. Ik zal vast nog wel iets vergeten zijn op te noemen, maar dat loopt sowieso niet in de papieren dan. Onverwacht onderhoud van meer dan 20 euro heb ik nog niet gehad.
Hou hierbij wel rekening met het feit dat ik alles zelf doe. Een beurt waarbij olie + filters gewisselt wordt kost mij 50 euro, bij de garage ook iets van 200 euro.
Betreft trouwens een Mitsubishi Colt. Maar het ding wordt eigenlijk alleen ingezet om 4x pw een retourtje werk te doen van 50km enkele reis, waarvan 80% snelweg en 20% N-weg. Tel daarbij op dat mijn rijstijl op vier wielen aardig rustig is, en je snapt dat een auto dan bijna het eeuwige leven heeft. ("Geen" bochten, drempels, en rustig opwarmen.)
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 444357 op 22-10-2017 00:40 ]
Ik heb nu een all expenses paid luxe en snelle lease auto. Als ik goedkoop auto wilde rijden voor mijn werk bleef ik hier gewoon in rijden.Anoniem: 444357 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:35:
Misschien vloeken in de kerk hier, maar waarom koop je niet gewoon een opel corsa op LPG of iets dergelijks, als je verwacht tot 40.000/jaar te rijden? Wegenbelasting zal een goede 350 euro/jaar extra zijn, verzekering vast ook 100-200 euro. Daar staat een lagere afschrijving tegenover. Onderhoud is wellicht ook goedkoper dan de NC. Netto zal het dus bijna niks uitmaken, of zelfs voordeliger zijn om auto te rijden.
Wat betreft onderhoud aan een benzinemotor vs electrisch: Met de auto ben ik 100 euro kwijt per jaar/20.000km aan regulier onderhoud. En dan tel ik ruim, en bezuinig ik niet op kwaliteit en intervallen.
Ik wil overstappen op de motor omdat ik in mijn werkgebied verschrikkelijk veel files heb, en ik motorrijden ook gewoon prettiger vind.
Plus: onder onze onkosten regeling hou ik dan nog geld over om thuis een wat modernere auto neer te zetten voor het gezin.
Files enzo is wel super relax, dat merk ik al hier bij de kempenbaan in veldhoven...
Voor de auto gebruikte ik die Action olie ook in mijn alfa 156 twinspark. En die zouden zo gevoelig zijn voor olie... 100.000 km gereden met die auto met de uiteindelijke stand op 298.xxx. Toen heb ik hem verkocht, maar dat blok ging nog altijd als een malle en werd door mij niet ontzien
Plus de keuze is flink minder qua soorten en het is niet geschikt voor motoren...
[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 22-10-2017 10:15 ]
Wat grappig. Die stap wil ik ook maken. Van cb 500 > DL650. Mijn CB 500 heb ik gisteren nog verkocht (ding was ook z.g.a.n met 9400 op de teller dus dat ging snel).Melkunie schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 16:59:
Proefrit achter de rug. De V-Strom is volgende week al van mij![]()
[afbeelding]
Verkoper had niet echt interesse in de CB500. Past ook niet echt in zijn assortiment. Dus nu die nog even kwijt te zien raken
Motor heeft olie met een JASO-classificatie MA, MA1 of MA2 nodig vanwege het feit dat de koppeling (meestal) dezelfde olie gebruikt.
[ Voor 61% gewijzigd door Osiris op 22-10-2017 10:19 ]
leeg
Ga eerst eens rijden op zo'n ding, want ze zijn zo goedkoop tweedehands te vinden niet zonder redenHTT-Thalan schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 19:39:
[...]
Kijk ook zeker eens naar de CB500X die net zo goedkoop is en ook heel erg zuinig
Voor puur praktisch, saai woonwerk verkeer zou ik ook een nc700 aanschaffen. Daar zou ik niet eens over twijfelen. Scottoiler er op (heb ik zelfs nog, dus dat is een nobrainer) en gaan met die banaan.
Het ding is zuinig, onderhoud valt reuze mee, de nep tank is verrekte handig, en de betrouwbaarheid van Honda.
Het is geen sportmotor, tja. Dat zoek ik ook niet in een praktisch woonwerkfietsje. Woonwerk verkeer is voor mij 100% praktisch, 0 emotie. Ik begrijp @HTT-Thalan wel.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Het nadeel van een, volgens vele, emotieloze motor is dat je er waarschijnlijk eentje naast wilt voor de fun ritjes. Even praktisch gedacht: een emotieloze auto zet je op de parkeerplaats en kijk je niet meer naar om. Je motor staat waarschijnlijk in je schuur/berging/achtertuin. Toch wat meer in de weg en daardoor wellicht lastiger om er een leuke fiets naast te kunnen hebben.
Maar gelukkig is niet iedereen hetzelfde. En die nc700 moet iets goed doen want ze worden al een tijdje gemaakt inmiddels en blijkbaar goed genoeg verkocht
Veel goedkoper dan een goede 300/350/400cc motorscooter kun je niet woon werk tuffen, en je zit uit de wind/regen met je benen. Geen ketting, goedkope onderdelen, vaak extreem laag brandstofverbruik.
En die dingen lopen ook gewoon 160km/u dus snel genoeg voor Nederlands snelweg verkeer.
Gewoon zitten en gas geven tijdens woon werk, ik zou het wel weten. Leuke all/off-road motor voor er naast.

Maargoed, daar is de ZZR1400 natuurlijk ook ideaal voor
Prachtige fiets om te zien, goddelijk om te rijden en zowel sportief te gebruiken én om te touren
(OK, OK, ik leg 'em niet plat op een klaverblad, maar dat ligt eerder aan mezelf dan de fiets
Op 25 en 26 november 2017 organiseert Kawasaki, het grootste Japanse motormerk in de Benelux, een grote nieuwsshow op een unieke locatie.
Precies, hier met de gixxer. Helaas weinig klaverbladen maar het bekende stuk binnendoor gaat wel steeds harder.Osiris schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:45:
Ik combineer woon-werk gewoon met emotie
Maargoed, daar is de ZZR1400 natuurlijk ook ideaal voor
Prachtige fiets om te zien, goddelijk om te rijden en zowel sportief te gebruiken én om te touren
(OK, OK, ik leg 'em niet plat op een klaverblad, maar dat ligt eerder aan mezelf dan de fiets)
Hier ga ik zeker even kijkenWinkiller schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:55:
Kawasaki 2018 nieuwsshow in Soest..
Op 25 en 26 november 2017 organiseert Kawasaki, het grootste Japanse motormerk in de Benelux, een grote nieuwsshow op een unieke locatie.
Bedankt voor de info, voor de motor heb ik zelf motorolie uit de motorshop.
Was alleen aan het denken voor de auto. Zag namelijk dat ze 5w30 en 5w35 hebben, deze is meer dan de helft
goedkoper bij de action. Vandaar mijn vraag. Ik vond het al een beetje vreemd. Aangezien er zo veel in de prijs zit. Echter als deze van minder kwaliteit is wil ik het risico niet lopen.
Als je 30.000 kilometer per jaar rijdt dan loopt het al gauw aardig in de kosten met olie van €20 per liter en een wisselfrequentie van 6.000km.
[ Voor 24% gewijzigd door Erasmo op 22-10-2017 13:09 ]
Ik heb wel eens zitten kijken, maar je hoort ook veel met een slippende koppeling en alles. Specificaties en alles ontbreken.Erasmo schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:08:
Het ligt er ook een beetje aan wat voor koppeling je hebt. Ik gooide trouwens altijd gewoon Action/Lidl olie in mijn fietsen als het aan de specificaties voldeed, helemaal bij een +10 jaar oude fiets van €2000 maakt het geen bal uit.
Als je 30.000 kilometer per jaar rijdt dan loopt het al gauw aardig in de kosten met olie van €20 per liter en een wisselfrequentie van 6.000km.
Maar waarom zou je met zoveel kilometers geen kosten willen maken voor onderhoud? Dat hoort toch gewoon erbij?
Onderhoud is behoud...
Dit topic is gesloten.