Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dat was niet eens vorig jaar, dat was ergens in maart voor de zomer dus.gebruikershaes schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 23:23:
[...]
Pff kut zeg. Had jij vorig jaar je auto ook al niet totallos? Nu dus 2 auto's in 2 jaar?
Beide keren niet mijn fout en ook niet te voorkomen door "beter op te letten".
Vorige keer stond ik te wachten om links af te slaan, met richting aan en alles en daar klapte een meisje achter in. Die waarschijnlijk zat te appen maar ze ontkende dat.
2 weken terug werd ik de snelweg af geveegd door een bestuurster die in slaap was gesukkeld.
De duivel schijt op 1 hoop zullen we maar zeggen..
Dat ik nu aan de kant gezet ben is nog tot daar aan toe, ik wist echt wel dat ik te hard reed, maar zo veel te hard...
Verschil tussen ongeveer 100 of ongeveer 120 merk je echt niet op de motor als je geen kilometerteller hebt.
Meestal rijd ik daar ongeveer 100, nog te hard dat weet ik, dat doe ik ook met een reden, wil zo snelmogelijk weg zijn uit al dat in voegend verkeer in dat stuk.
Maarja daar gaat geen enkele rechter iets om geven, dus ik laat het maar gaan.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Al aan het kijken naar een andere pijp voor onder de ninja?Ophidian schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:30:
Binnenkort dan toch maar eens kijken voor nieuwe jas met Night Eye. Ben wel benieuwd.
Nu het in de ochtend wat donker is is soms een beetje extra licht wel lekker. Ben alleen niet heel erg onder de indruk van het groot licht:
[afbeelding]
[afbeelding]
Schijnt meer links onder naar de grond en een beetje de bomen dan wat andersHopelijk straks dus wat beter als die LED lampen er nou eindelijk eens inzitten.
Oh en nog speciaal voor @Vrijdag![]()
![]()
[afbeelding]
- gifgroen Kawasaki Powerranger pakje
- fel-oranje KTM rugtas
- Grijze MT07 met blauw velgen
- Kenteken(12-mf-gs, kan me vergissen) plaat van een Harley Davidson FLHX Street glide

[ Voor 9% gewijzigd door DragonSlayer666 op 19-10-2017 08:41 ]
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Jazeker, met 1 Liter flessen schiet het niet bepaald op als je elke 10uur olie wisselt.
Valt mee toch, onder de 40 te hard is geen strafrecht op de snelweg. Gewoon in beroep gaan desnoods via zo'n gratis bezwaar website. Vaak duurt het dan nog wel minstens een jaar voor dat je moet betalen. Als je al moet betalen.Bommes schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 17:50:
Wat een zure bak geld die ik nu totaal niet heb/kan missen.(echtscheiding
)
En doordat het een Mulder is ipv strafrecht blijft die ook niet achter je naam staan
---
Ik ben de gehele week al op de GSXR1000 naar kantoor aan het rijden, nog even het allerlaatste van de Supercorsa SP wegslijten. Vanochtend zelfs met een door mist natte weg gaven die banden geen krimp. Superbandje , zelfs na 2700km
[ Voor 14% gewijzigd door Ghostrider op 19-10-2017 09:52 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Dat klopt niet, ik heb jaren terug toch echt een keer een dagvaarding gehad vanwege 2 of 3x een Mulder van 30+ te hard binnen 1 jaar. Was alsnog geen uitzonderlijk bedrag, maar aan de uitspraak zat wel een half jaar voorwaardelijke invordering van het rijbewijs vast. (Met een proeftijd van 2 jaar die gelukkig al een tijdje voorbij isGhostrider schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:50:
[...]
En doordat het een Mulder is ipv strafrecht blijft die ook niet achter je naam staan
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Je moet ook niet praten met de officier van justitie, gewoon wachten tot je bij de kantonrechter mag plaatsnemen.Chakotay schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:54:
[...]
Dat klopt niet, ik heb jaren terug toch echt een keer een dagvaarding gehad vanwege 2 of 3x een Mulder van 30+ te hard binnen 1 jaar. Was alsnog geen uitzonderlijk bedrag, maar aan de uitspraak zat wel een half jaar voorwaardelijke invordering van het rijbewijs vast. (Met een proeftijd van 2 jaar die gelukkig al een tijdje voorbij is)
Asus Zenbook i7 256gb
Ik kreeg een "kale" boete (zonder bedrag & acceptgiro), die genegeerd, ruim een jaar niets van gehoord tot er opeens iemand met een dagvaarding voor de deur stond. Dat negeren leek me niet de meest verstandige optieGhostrider schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:54:
[...]
Je moet ook niet praten met de officier van justitie, gewoon wachten tot je bij de kantonrechter mag plaatsnemen.
Zelf weten natuurlijk, maar als je even wat bewijsstukken opvraagt dan kan je je zelf prima voorbereiden op de sessie bij de kantonrechter.Chakotay schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:00:
[...]
Ik kreeg een "kale" boete (zonder bedrag & acceptgiro), die genegeerd, ruim een jaar niets van gehoord tot er opeens iemand met een dagvaarding voor de deur stond. Dat negeren leek me niet de meest verstandige optie
De officier van justitie kan zomaar een hogere boete opleggen dan de kantonrechter. Daar komt immers geen rechter aan te pas! Daarnaast verlul je jezelf geheid bij de officier van justitie, gewoon niet mee praten ook niet telefonisch.
Asus Zenbook i7 256gb
Hij heeft de overtreding gewoon begaan. Waarom bezwaar maken/in beroep gaan?Ghostrider schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 09:50:
[...]
Valt mee toch, onder de 40 te hard is geen strafrecht op de snelweg. Gewoon in beroep gaan desnoods via zo'n gratis bezwaar website. Vaak duurt het dan nog wel minstens een jaar voor dat je moet betalen. Als je al moet betalen.
Gewoon accepteren en betalen.
Kom zeg.
Die zijn erg goed in het stellen van suggestieve open vragen
Zelf weten natuurlijk, maar de Officier van justitie zelf als rechter laten spelenJelte schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:20:
[...]
Hij heeft de overtreding gewoon begaan. Waarom bezwaar maken/in beroep gaan?
Gewoon accepteren en betalen.
Kom zeg.

In bezwaar gaan kan gewoon erg veel geld opleveren, helemaal omdat de officier van justitie vaak (Bijna altijd) gewoon veel hoger eist dan de kantonrechter.
Paar jaar terug heeft mij de bezwaar procedure tenminste 600,- euro gescheelt alsmede een kruisje achter me naam.
[ Voor 10% gewijzigd door Ghostrider op 19-10-2017 10:51 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Je bent blijkbaar iemand die regelmatig de regels aan zijn laars lapt. En ik heb de indruk dat je dan ook nog eens schijnheilig gaat doen en niet op de blaren wilt zitten.Ghostrider schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:50:
[...]
Zelf weten natuurlijk, maar de Officier van justitie zelf als rechter laten spelen![]()
.
In bezwaar gaan kan gewoon erg veel geld opleveren, helemaal omdat de officier van justitie vaak (Bijna altijd) gewoon veel hoger eist dan de kantonrechter.
Paar jaar terug heeft mij de bezwaar procedure tenminste 600,- euro gescheelt alsmede een kruisje achter me naam.
Wees een vent en accepteer de gevolgen van jouw keuze om regels te overtreden.
Doe ik ook, maar ik laat het nooit zover komen dat ik in contact kom met een officier van justitie/rechter.
[ Voor 6% gewijzigd door Jelte op 19-10-2017 10:55 ]
Ik heb namelijk een hele nette ZX6R uit 2008 zien staan daar: https://www.motoportuitho...t/Products/RHC00028417430

Ze bieden 6 maanden Bovag-garantie en zijn Kawasaki dealer. Is het dan ook nog aan te raden om een aankoopkeuring te laten doen bij een andere dealer?
Zonder teniet te willen doen aan je punt (billen branden en blaren zitten) vind ik dat er wel wat voor te zeggen is dat een (kanton)rechter een lagere straf oplegt dan de officier van justitie. Blijkbaar is het dan zo dat de officer (te) zwaar straft voor de overtreding die gemaakt is. En dat gevoel leeft bij heel veel mensen.Jelte schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:54:
[...]
Je bent blijkbaar iemand die regelmatig de regels aan zijn laars lapt. En ik heb de indruk dat je dan ook nog eens schijnheilig gaat doen en niet op de blaren wilt zitten.
Doe ik ook, maar ik laat het nooit zover komen dat ik in contact kom met een officier van justitie/rechter.
Bij mij leeft dan ook nog het sentiment dat ze steeds meer inzetten op snelheidscontroles (makkelijk uit te voeren) en dat de aandacht voor huftergedrag en woonwijken nog verder verslapt (weghalen van de VROS teams). Er word wel geroepen dat er aandacht voor is (of komt) maar in de praktijk gebeurt er weinig terwijl de snelheidsboetes links en rechts neer regenen.
Even mijzelf quoten...R0y. schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:48:
Zojuist maar eens met de leverancier van mijn Sena contact opgenomen. Al een tijd lang heb ik het gevoel dat het wieltje wat lam is en dat werd dit weekend bewezen. Ik reed een uurtje zonder oordoppen omdat ze begonnen te irriteren en mijn muziek ging heel de tijd harder... Normaal heb ik alles op max staan (met oordoppen in) maar hoor dat regelmatig de piep als je de maximum volume hebt bereikt maar kon nooit plaatsen waarom ik dat kreeg...
Heb hem nu 14 maanden dus ga er van uit dat het gewoon vervangen word.
Wat voel ik mijzelf stom... De laatste weken had ik dit probleem. De laatste paar weken heb ik ook enkel mijn textiele jas gedragen. En wat blijkt nu? Met een klein stukje draaien van mijn hoofd komt de Sena tegen mijn jas aan wat het apparaat vervolgens registreert als aanraking.
Ik zou hem vandaag opsturen, heb het bedrijf maar even een mailtje gestuurd met mijn excuses en bedankje voor hun tijd/energie.. Niets aan het handje dus
Ik kan je niet met ervaringen helpen maar wat een mooi ding!Erapaz schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:58:
Zijn er hier mensen met ervaring met Motoport Uithoorn? Ik lees dat het heel erg afhangt van welk Motoport filiaal je mee te maken hebt, omdat het om een franchise gaat.
Ik heb namelijk een hele nette ZX6R uit 2008 zien staan daar: https://www.motoportuitho...t/Products/RHC00028417430
[afbeelding]
Ze bieden 6 maanden Bovag-garantie en zijn Kawasaki dealer. Is het dan ook nog aan te raden om een aankoopkeuring te laten doen bij een andere dealer?
Had jij de jouwe niet bij een andere motoport vandaan? Die hebben er toen uiteindelijk een ruilblok ingezet onder garantie toch?HTT-Thalan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:20:
[...]
Ik kan je niet met ervaringen helpen maar wat een mooi ding!.
Hoezo niet op de blaren zitten? De kantonrechter beslist. Het is niet zo dat als je in beroep gaat alles als sneeuw voor de zon verdwijnt, het gaat mij om een eerlijke afhandeling.Jelte schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:54:
[...]
Je bent blijkbaar iemand die regelmatig de regels aan zijn laars lapt. En ik heb de indruk dat je dan ook nog eens schijnheilig gaat doen en niet op de blaren wilt zitten.
En ja ik rijdt wel eens fors te hard, maar enkel waar er ruimte/overzicht is om dat te doen.
Ja, kijk eens naar het aantal bekeuringen voor rechts inhalen tegenover onnodig links rijden.HTT-Thalan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:00:
[...]
Bij mij leeft dan ook nog het sentiment dat ze steeds meer inzetten op snelheidscontroles (makkelijk uit te voeren) en dat de aandacht voor huftergedrag en woonwijken nog verder verslapt (weghalen van de VROS teams). Er word wel geroepen dat er aandacht voor is (of komt) maar in de praktijk gebeurt er weinig terwijl de snelheidsboetes links en rechts neer regenen.
Het valt mij op dat tegenwoordig goed word ingezet op het bestrijden van de mobiele telefoon vasthouden, en dat is een goede zaak.
[ Voor 38% gewijzigd door Ghostrider op 19-10-2017 11:31 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Niet heel veel info, maar wel wat: http://baatsen.com/reageerdealer.php?id=195Erapaz schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:58:
Zijn er hier mensen met ervaring met Motoport Uithoorn? Ik lees dat het heel erg afhangt van welk Motoport filiaal je mee te maken hebt, omdat het om een franchise gaat.
Ja, maar 'in hindsight' zou ik dat niet meer gedaan hebben. Ik was er in mijn geval beter bij geweest er eentje via de club te kopen (maar daar had ik toen nog geen weet van, dus ja). Ik heb de motor gekocht met een nieuwe set banden + montage (hiervoor hebben ze een nette prijs gerekend) en een afleverbeurt, en daar hebben ze marge gepakt, want die is waarschijnlijk helemaal niet uitgevoerd.Erapaz schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:23:
[...]
Had jij de jouwe niet bij een andere motoport vandaan? Die hebben er toen uiteindelijk een ruilblok ingezet onder garantie toch?
Toen ik later ontdekte dat de uitgaande as ver verrot was heb ik een ruilblok gehad met (naar hun zeggen) minder kilometers, en een nieuwe kettingset + tandwielen. Daardoor kwam er ook een nieuw oliefilter + bougies op, en uiteraard nieuwe olie. Als ze dat van meet af aan hadden gedaan had ik ze absoluut aanbevolen als dealer. Nu is het twijfelachtig. Ik moet me aan de andere kant ook beseffen dat ik een 'onderkant markt' (inruil)motor heb gekocht. Dealer of niet, dat zijn toch risico modelletjes.
En toch zie ik meer mensen dan ooit met hun mobiel pielen tijdens het rijden, en als gevolg daarvan vaak zonder richting van baan wisselen of afslaan, slingeren... en dan nog beledigd kijken als ik ze boos aankijk omdat ik net hun auto heb moeten ontwijken.Ghostrider schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:28:
Ja, kijk eens naar het aantal bekeuringen voor rechts inhalen tegenover onnodig links rijden.
Het valt mij op dat tegenwoordig goed word ingezet op het bestrijden van de mobiele telefoon vasthouden, en dat is een goede zaak.
Ik heb al 2 maal gehad dat zo'n idioot mijn baan op kwam zetten als tegenligger. En ja toen reed ik wel de fiscale advies snelheid.
Asus Zenbook i7 256gb
Kende die website niet, heb zelf maar even mijn dealer toegevoegd want die stond er gek genoeg nog niet op.PilatuS schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:28:
[...]
Niet heel veel info, maar wel wat: http://baatsen.com/reageerdealer.php?id=195
In UK motorbladen lees ik er wel eens over (en over de Pico's).
Nu heb ik aankomende weken wat tijd (en geld, vooral de combinatie is zeldzaam
Route heb ik al mee zitten spelen:
Franse kant:
Spaanse kant:
Is iemand bekend met de wegen daar? Hoe is het weer in November? het is zuidelijk, maar ook bergen.. dus ik vraag me af of er veel wegen dicht zijn en of het misschien veel regent dan..
Ben ik absoluut niet met je eens!Jelte schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:54:
[...]
Soms moet je als motorrijder de regels aan je laars lappen, om voor jou gevaarlijke situaties te voorkomen. Op een motor ben je nou eenmaal veel kwetsbaarder dan in de auto.
Regels zijn generaliserend en voornamelijk gericht op het “normale” verkeer. Een agent of officier van justitie zal geen maling hebben aan de kwetsbare positie van een motorrijder, een rechter echter wel.
Dat je met een overtreding een potentieel veel gevaarlijke situatie voorkomt is iets wat een rechter kan begrijpen.
Kan me nauwelijks voorstellen dat een videosurveillant dat niet herkent. Die houd je pas aan als je écht te hard/asociaal rijd. Niet als je een keertje versnelt om een ongeluk te voorkomen.Secsytime schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:13:
[...]
Ben ik absoluut niet met je eens!
Soms moet je als motorrijder de regels aan je laars lappen, om voor jou gevaarlijke situaties te voorkomen. Op een motor ben je nou eenmaal veel kwetsbaarder dan in de auto.
Regels zijn generaliserend en voornamelijk gericht op het “normale” verkeer. Een agent of officier van justitie zal geen maling hebben aan de kwetsbare positie van een motorrijder, een rechter echter wel.
Dat je met een overtreding een potentieel veel gevaarlijke situatie voorkomt is iets wat een rechter kan begrijpen.
Kan me daarnaast ook nauwelijks voorstellen dat élke keer dat wij motorrijders de regels overtreden het voorkomen van een ongeluk de reden is.
En als ik dan een keer een boete voor te snel rijden moet betalen omdat ik ongeluk heb voorkomen, kan ik daar prima mee leven. Liever een boete dan in het ziekenhuis.
[ Voor 4% gewijzigd door Jelte op 19-10-2017 12:20 ]
Je rijdt zeker alleen met mooi weer?Jelte schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:18:
[...]
Kan me nauwelijks voorstellen dat een videosurveillant dat niet herkent. Die houd je pas aan als je écht te hard/asociaal rijd. Niet een keertje versnelt om een ongeluk te voorkomen.
Kan me daarnaast ook nauwelijks voorstellen dat élke keer dat wij motorrijders de regels overtreden het voorkomen van een ongeluk de reden is.
En als ik dan een keer een boete voor te snel rijden moet betalen omdat ik ongeluk heb voorkomen, kan ik daar prima mee leven. Liever een boete dan in het ziekenhuis.
Ik kom elke dag wel situaties tegen waarin ik mezelf moet beschermen.
En jij denkt dat elke surveillant motor rijdt? Je moet het ervaren om te weten hoe belangrijk het is.
Zoals Bommes aangaf, hij wilde zo snel mogelijk uit de zone waar invoegend verkeer is.
Stop maar met je gelijk proberen te halen, dat zul je hier niet krijgen.
Klopt, ik heb een keer een rechter gesproken toen ik voor een verkeerssituatie proefkonijn was bij de UK rijkswaterstaat.. Hij reed zelf ook motor (GS-A uiteraardSecsytime schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:13:
[...]
Ben ik absoluut niet met je eens!
Vond ik wel een fijn idee dat rechters gewoon nuchter nadenken en niet alleen dom regels volgen..
Als ik kijk op Routeyou zie ik deze twee:ToolkiT schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:57:
Heeft er iemand ervaring met de Pyreneeen?
Nu heb ik aankomende weken wat tijd (en geld, vooral de combinatie is zeldzaam) dus zit te denken de boot naar Santander te nemen en dan een weekje ofzo op de bonnefooi te gaan rijden..
Franse kant:
Spaanse kant:
Is iemand bekend met de wegen daar? Hoe is het weer in November? het is zuidelijk, maar ook bergen.. dus ik vraag me af of er veel wegen dicht zijn en of het misschien veel regent dan..
https://www.routeyou.com/...autoroutes-en-motorroutes
https://www.routeyou.com/...autoroutes-en-motorroutes
Het is daar wel een mooie omgeving (ben wel eens in Biarritz op vakantie geweest, beetje zelfde regio) maar ik heb eerlijk gezegd zelf geen ervaring met het weer, kwaliteit van het wegdek en of er veel wegen zijn afgesloten.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wow wat een aannames.Secsytime schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:22:
[...]
Je rijdt zeker alleen met mooi weer?
Ik kom elke dag wel situaties tegen waarin ik mezelf moet beschermen.
En jij denkt dat elke surveillant motor rijdt? Je moet het ervaren om te weten hoe belangrijk het is.
Zoals Bommes aangaf, hij wilde zo snel mogelijk uit de zone waar invoegend verkeer is.
Stop maar met je gelijk proberen te halen, dat zul je hier niet krijgen.
1. De motor is mijn hoofdvervoersmiddel en ik rij het hele jaar door. Grotendeels woon-werk tussen Arnhem en Nijmegen (oftewel druk)
2. Ik kom ook regelmatig situaties tegen waarbij ik even moet versnellen om een veilige situatie voor mijzelf te creëren. Maar dat is nooit zo hard of asociaal dat ik er voor aangehouden hoef te worden (nog niet).
3. Nee ik denk niet dat elke surveillant motor rijdt. Maar dan nog gaat hij/zij je niet aanhouden voor elke keer dat je even iets te hard rijdt.
4. Bommes gaf dat inderdaad aan, maar dat hoeft niet met 120, wat hij daar deed. Dat gaf hij zelf ook aan. Je hoeft niet asociaal hard te rijden om een gevaarlijke situatie te vermijden.
5. Ik geef mijn mening. Dat hoeft de jouwe niet te zijn.
Dt is mijn enige echte minpunt van mijn aldi headset, dat wieltje word erg makkelijk bedient door je schouderR0y. schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:06:
[...]
Wat voel ik mijzelf stom... De laatste weken had ik dit probleem. De laatste paar weken heb ik ook enkel mijn textiele jas gedragen. En wat blijkt nu? Met een klein stukje draaien van mijn hoofd komt de Sena tegen mijn jas aan wat het apparaat vervolgens registreert als aanraking.
Awesome
Niet dat dit jouw probleem oplost, maar het voorkomt wel dat je nogmaals langs de weg staat. Gebruik je dagteller om bij te houden hoeveel km je hebt gereden op 1 tank. Vaak weet je je verbruik en inhoud van de tank wel. Bepaal daarmee je actieradius en dan kan je ongeveer zeggen wanneer je weer moet tanken.Robbie T schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:31:
Ik rijd een kawasaki Z750 S uit 2007 en het lijkt erop dat mijn benzine indicator niet correct werkt. bij het starten van de motor loopt de benzine meter heel gestaag op naar het juiste niveau (bij een volle tank kan het een minuut of 10 duren). Bij een zo goed als lege tank moet bij 4 liter in de tank het laatste streepje gaan knipperen en het benzine icoontje gaan knipperen. Dit is echter niet het geval en heeft er al in geresulteerd dat ik langs de kant van de snelweg stil ben komen te staan met een lege tank. Iemand een idee of ik dit eenvoudig zelf kan oplossen?
Voor het echte probleem, daar kan ik je helaas niet mee helpen. Wellicht is je vlotter vast komen te zitten? Of wordt de vlotter belemmerd in het bewegen?
XBL: DonFrans
DátFrans92 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:35:
[...]
Niet dat dit jouw probleem oplost, maar het voorkomt wel dat je nogmaals langs de weg staat. Gebruik je dagteller om bij te houden hoeveel km je hebt gereden op 1 tank. Vaak weet je je verbruik en inhoud van de tank wel. Bepaal daarmee je actieradius en dan kan je ongeveer zeggen wanneer je weer moet tanken.
Voor het echte probleem, daar kan ik je helaas niet mee helpen. Wellicht is je vlotter vast komen te zitten? Of wordt de vlotter belemmerd in het bewegen?
Ik heb op mijn motor een nogal enthousiaste brandstofmeter. Bij 250 km gaat het lampje al branden. Bij 300 km ga ik tanken, gaat er 16-17 liter in. Dus dan heb ik nog 3-4 liter over.HTT-Thalan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:41:
[...]
Dát. Ik heb 5 lampjes en 2 daarvan zijn mijn richtingaanwijzers. Ik weet niet beter dan dat ik mijn verbruik inschat naar aanleiding van mijn rijgedrag en heb nog nooit een lege tank gehad, mensen raken verwend van al die electronica
.
Dus ik geloof dat lampje wel

Leuke Kawasaki maar mijn ervaringen met MP Uithoorn zijn niet best, betalen voor een afleverbeurt en er achter komen dat ze niets gedaan hebben, sindsdien alleen nog dingen uit de shop op de 1e verdieping gekocht zoals een Verheul Motorhoes. Verder wil ik er niet op ingaan omdat er zat mensen goede ervaringen hebben met Mario en zijn team van MP Uithoorn.Erapaz schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:58:
[afbeelding]
ToolkiT schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:57:
Heeft er iemand ervaring met de Pyreneeen?
Nu heb ik aankomende weken wat tijd (en geld, vooral de combinatie is zeldzaam) dus zit te denken de boot naar Santander te nemen en dan een weekje ofzo op de bonnefooi te gaan rijden..
Franse kant:
Spaanse kant:

1 tip, Pico's niet overslaan! Daar ga je geen spijt van krijgen. Prachtige omgeving en wegen. Spaanse wegen hebben veel Europees geld gekregen, dat zit daar nu in het asfalt, geen probleem. Franse wegen echter, je hebt daar best veel stuiterwegen door de Pyreneeën, omgeving blijft wel mooi.
Volgens mij is het weer daar stabieler dan in de alpen, maar vergeef me als een persoonlijk donderwolkje je blijft achtervolgen
November kan het wel fris zijn en wellicht wel sneeuw (ben ooit in oktober in Andorra geweest, gewoon droog maar op hoogte is het chilly)
Persoonlijk zou ik aan de Spaanse kant blijven. Dat stuk in je route net in het vlakke stuk van Frankrijk naar de Pyreneeën toe is saaaaiii...maar dan is de overgang naar bergen weer maximaal
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Ik heb gewoon 3 maanden lopen vloeken tegen dat ding en lopen uitzoeken wat het toch kon zijn.... we zijn weer een ervaring rijker zeg maarRaym09 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:32:
[...]
Dt is mijn enige echte minpunt van mijn aldi headset, dat wieltje word erg makkelijk bedient door je schoudervooral op lage snelheden.
https://www.ebay.com/itm/...:4csAAOSw~y9ZBg~L&vxp=mtr
precies de kleur waarin ik de motor wil spuiten over een jaar of wat. Dan hoef ik de tank niet te doen, alleen de panelen. Maar het ziet er niet helemaal netjes meer uit aan de randjes en vind 100 wel veel geld, maar het is ook weer uniek.. maar ook nog een project voor heel ver weg.
Lastig!
Een nieuwe is volgens mij zo'n €135,- dus waarom zou je dit geld neerleggen voor zo te zien een redelijk afgeleefde bagstar?HTT-Thalan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:05:
awwwww
https://www.ebay.com/itm/...:4csAAOSw~y9ZBg~L&vxp=mtr
precies de kleur waarin ik de motor wil spuiten over een jaar of wat. Dan hoef ik de tank niet te doen, alleen de panelen. Maar het ziet er niet helemaal netjes meer uit aan de randjes en vind 100 wel veel geld, maar het is ook weer uniek.. maar ook nog een project voor heel ver weg.
Lastig!
Awesome
Is dat zo? Ik liep hier toevallig tegenaan, ik zocht er niet naar.Raym09 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:09:
[...]
Een nieuwe is volgens mij zo'n €135,- dus waarom zou je dit geld neerleggen voor zo te zien een redelijk afgeleefde bagstar?
minder zelfs nogHTT-Thalan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:10:
[...]
Is dat zo? Ik liep hier toevallig tegenaan, ik zocht er niet naar.

geen idee of dit het goede type is maar dan is je link gewoon oplichterij een slimme handelaar....
Awesome
Lijkt de juiste, maar niet de kleur die ik zou willen. Ga het evengoed niet doen, ik wacht volgend jaar wel gewoon af.Raym09 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:13:
[...]
minder zelfs nog![]()
geen idee of dit het goede type is maar dan is je link gewoon oplichterij....
Je had toch een oudere fazer?Bommes schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:32:
[...]
Geen idee, ding is volgens mij elektronisch, en de motor heeft een weekje op het werk buitengestaan.
Misschien heeft het daar mee te maken.
Ergens rond Vechel zag ik het ding een paar keer heen en weer zwiepen van 0 terug naar de 130 die ik reed, en een minuutje later bleef hij op de nul liggen.
[...]
Op mijn oude div 900 uit 1997 is de teller ook een paar keer kapot gegaan. Als het hetzelfde is ligt het vooral aan het wormwieltje in je vooras. Die is van plastic en kan slijten. Vervang dat wormwieltje én je kilometerteller kabel.

Gefeliciteerd! Je hebt nog prima weerslommer schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:17:
Net een FJR gekocht en heerlijk naar het werk gereden. Wat heb ik dat gemist voor een jaar zeg:
[afbeelding]

Wat heb je hiervoor gereden aangezien je het een jaar gemist hebt?
Bedankt voor je input. Ik zal rekening houden met extra kosten voor een beurt bij mijn eigen garage.Winkiller schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:48:
[...]
Leuke Kawasaki maar mijn ervaringen met MP Uithoorn zijn niet best, betalen voor een afleverbeurt en er achter komen dat ze niets gedaan hebben, sindsdien alleen nog dingen uit de shop op de 1e verdieping gekocht zoals een Verheul Motorhoes. Verder wil ik er niet op ingaan omdat er zat mensen goede ervaringen hebben met Mario en zijn team van MP Uithoorn.
Mijn historie:R0y. schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:24:
[...]
Wat heb je hiervoor gereden aangezien je het een jaar gemist hebt?
- GSX 600F 2003 model
- Blackbird 1100 1999 model
- Deauville 650 1999 model
en nu de FJR1300 2002
Deauville was wel heerlijk zuinig maar geen vermogen en 2x mee onderuit gegaan.
precies, ik tank gewoon om de 300km en dat betekent dat ik altijd genoeg overhoud om bijna half Nederland nog door te kunnen.HTT-Thalan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:41:
[...]
Dát. Ik heb 5 lampjes en 2 daarvan zijn mijn richtingaanwijzers. Ik weet niet beter dan dat ik mijn verbruik inschat naar aanleiding van mijn rijgedrag en heb nog nooit een lege tank gehad, mensen raken verwend van al die electronica
.
De belangrijkste lamp heb ik er zelf opgezet en dat is een voltmeter, ook de transalp is dat geloof ik de beste investering qua lampjes.
ziet er erg gaaf uit! heb jij de route nog die je gereden hebt?
Beetje raar dat zoiets gewoon kan komen te vervallen. Toch een belangrijk deel van de veiligheidsmaatregelen bij zulke dagen..Ghostrider schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:02:
[...]
De laatste 2 dagen assen was de "technische keuring" komen te vervallen
Ze zijn nu ook bezig om het gebruik van de smartphone in het verkeer nog harder af te straffen dan de boete van €230 die iemand nu mag neertellen.Ghostrider schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:28:
[...]
Ja, kijk eens naar het aantal bekeuringen voor rechts inhalen tegenover onnodig links rijden.
Het Ministerie van Infrastructuur en Milieu stelt dat de helft van alle smartphonegebruikers in Nederland deze ook gebruikt in het verkeer. Moet je nagaan hoe vaak het dagelijks waarschijnlijk net goed gaat in het verkeer.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Neuh voor de organisatie is schijnbaar enkel het aantal DB's belangrijkcaesar1000 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:16:
[...]
Beetje raar dat zoiets gewoon kan komen te vervallen. Toch een belangrijk deel van de veiligheidsmaatregelen bij zulke dagen..![]()
[...]
Ze zijn nu ook bezig om het gebruik van de smartphone in het verkeer nog harder af te straffen dan de boete van €230 die iemand nu mag neertellen.
Het Ministerie van Infrastructuur en Milieu stelt dat de helft van alle smartphonegebruikers in Nederland deze ook gebruikt in het verkeer. Moet je nagaan hoe vaak het dagelijks waarschijnlijk net goed gaat in het verkeer.

Asus Zenbook i7 256gb
If smarthphone then EMG ?caesar1000 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:16:
[...]
Beetje raar dat zoiets gewoon kan komen te vervallen. Toch een belangrijk deel van de veiligheidsmaatregelen bij zulke dagen..![]()
[...]
Ze zijn nu ook bezig om het gebruik van de smartphone in het verkeer nog harder af te straffen dan de boete van €230 die iemand nu mag neertellen.
Dit is ergens vorig jaar begonnen. Ik heb gehoord dat het te maken zou hebben dat als een organisatie een technische keuring doet en het gaat mis als gevolg van een technisch probleem de organisatie aansprakelijk gesteld kan worden. Dit schijnt daadwerkelijk gebeurd te zijn en in afwachten op de uitkomst van dat geval zijn organisaties gestopt met deze controle.caesar1000 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:16:
[...]
Beetje raar dat zoiets gewoon kan komen te vervallen. Toch een belangrijk deel van de veiligheidsmaatregelen bij zulke dagen..
Persoonlijk vind ik het een vreemd verhaal omdat iedereen tijdens het inschrijven tekent dat alles voor eigen risico is. En o.a. racecracks doet 's-ochtends wel een snelle controle. Ik denk zelf dat sommige organisaties zich er makkelijk vanaf maken. Het is namelijk erg tijdrovend.
Da's gek. Ik heb twee keer met Motorcircuit Training gereden en daar werd elke motor aan een korte inspectie onderworpen. Remschijven, staat van banden en ketting, DB killer ja of nee. Kost ongeveer twee/drie minuten, dus dat is ook niet echt verloren tijd. Meestal staan er twee tot vier poortjes en het gaat altijd erg snel.xos schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 17:06:
[...]
Dit is ergens vorig jaar begonnen. Ik heb gehoord dat het te maken zou hebben dat als een organisatie een technische keuring doet en het gaat mis als gevolg van een technisch probleem de organisatie aansprakelijk gesteld kan worden. Dit schijnt daadwerkelijk gebeurd te zijn en in afwachten op de uitkomst van dat geval zijn organisaties gestopt met deze controle.
Persoonlijk vind ik het een vreemd verhaal omdat iedereen tijdens het inschrijven tekent dat alles voor eigen risico is. En o.a. racecracks doet 's-ochtends wel een snelle controle. Ik denk zelf dat sommige organisaties zich er makkelijk vanaf maken. Het is namelijk erg tijdrovend.
Heb nog niet gezien dat iemand de baan niet op mocht, of dat heb ik net gemist. Vind het sowieso een fijne organisatie. Hoewel het voor de vergevorderde misschien wat te tam is. Voor een beginner als ik echter prima geregeld en altijd veel aandacht voor de technieken, uitleg en veiligheid
Misschien een idee om volgend seizoen ook een GoT circuitdag te doen? Naast het GoT MMW natuurlijk
[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 19-10-2017 17:23 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik rijd daar dagelijks al maanden op de motor.Jelte schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:30:
[...]
4. Bommes gaf dat inderdaad aan, maar dat hoeft niet met 120, wat hij daar deed. Dat gaf hij zelf ook aan. Je hoeft niet asociaal hard te rijden om een gevaarlijke situatie te vermijden.
En zoals ik de agenten die me staande hielde ook al vertelde rijd ik daar altijd bewust wat te hard, althans ik versnel daar bewust altijd flink.
De bochten combi mag je 80km/u, daar ga ik (zoals de te zien was op de video van hun) met net iets over de 90 door heen, nooit harder want dat durf ik gewoon niet.
Daarna versnel ik even flink om 200 meter verder achter de rij auto's aan te rijden en dan de snelheid te volgen die er gereden wordt.
Overigens net nog even op gelet, er is daar echt bijna niemand die onder de 100 rijd, al het verkeer komende vanuit de richting Den Bosch en dus via de rotonde bij de Ikea de kennedylaan op rijd komt harder ingevoegd dan ik als ik 100km/u rijd. Voor hun staat er (zoals @wimmel_1 al melde ook een km daarvoor een 80km/u bord)
En nee geen N=1 ervaring, maar ruim een jaar woon werk over die weg.
Die bochten combo vanaf de A50 kom ik met de auto met 100 door en altijd is het invoegend verkeer vanuit Den Bosch/Tilburg sneller dan ik.
Om daar zo snel mogelijk langs af te zijn, pik ik een gaatje en versnel op de motor.
Nee 120 was niet nodig geweest maar zonder werkende snelheidsmeter heb je op de motor echt het verschil niet in de gaten tussen 100 of 120.
Misschien dat de piek daar normaal ook wel op komt maar dat is ehct maar kortstondig, nu had ik het "geluk" dat de linkerbaan tot het volgende viaduct leeg was.
Ja de overtreding begaan en gesnapt worden = betalen.
Eens en ik ga ook echt geen energie er verder in steken met allerlei bezwaren.
Echter na 15 jaar in de buitendienst met ruim 55.000 km per jaar en daarbij geen enkele snelheidsbekeuring gehad te hebben mag ik van me zelf wel zeggen dat ik gewoon normaal rijd.
Ja ik rijd wel eens wat harder maar enkel waar ik het overzicht heb en het "kan".
Deze exces is ten eerste vanwege het veiligheids aspect en ten tweede vanwege de kapotte teller, als die had gewerkt had ik gewoon bij 100 het gas los gelaten, dat kan ik oprecht eerlijk zeggen.
Maar nogmaals het zal wel, zonde van mijn energie, en geloof me er zijn heel wat belangrijkere dingen in het leven om je druk over te maken.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Nou, dan moeten wij eens van motor ruilenBommes schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 17:20:
maar zonder werkende snelheidsmeter heb je op de motor echt het verschil niet in de gaten tussen 100 of 120.
Ik snap dus wel dat wanneer je probeert door een chaotische situatie heen te komen en je hebt geen teller om je snelheid te zien, je toch best gemakkelijk te hard zal rijden. Shit happens, en helaas in @Bommes zijn geval heel veel shit achter elkaar. Maar kan er nu weinig meer aan doen. Zoals hij zelf hierboven al zei, er zijn belangrijkere dingen in het leven om je druk over te maken
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Kom maar eens langs, het is echt geen race monster ,gewoon maar een Fazertje met net geen 100pk.HTT-Thalan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 17:34:
[...]
Nou, dan moeten wij eens van motor ruilen.
Zet dat in zijn 6 en of je dan 100 of 120 rijd.. ja okay je zult het echt wel merken maar niet zo heftig dat het opvalt. Zeker als de teller stuque is niet.
leeg
Ik ben niet zo bewaarderig wat routes betreftToolkiT schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:14:
[...]
ziet er erg gaaf uit! heb jij de route nog die je gereden hebt?
Tussenstop gemaakt bij de McDonalds Malden en op de terugweg ff gestopt bij Affetto Ducati. Ff spieken bij de nieuwe motoren

Het leven is te kort om geduld te hebben!
In mei dit jaar heb ik mijn rijbewijs gehaald en tijdens de lessen zeggen ze zelfs dat dit een veilige manier is, met de gedachte erbij dat voor een motorrijder de veilige plekken voor zich liggen en niet zoals met de auto naast je of achter je. Bij het invoegen hanteerde wij de Brons-Zilver-Goud methode. Als je kan versnellen bij het invoegen/ritsen dan moet je dat doen en een veilige plek kiezen waar je invoegen/ritsen.Bommes schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 17:20:
[...]
Ik rijd daar dagelijks al maanden op de motor.
En zoals ik de agenten die me staande hielde ook al vertelde rijd ik daar altijd bewust wat te hard, althans ik versnel daar bewust altijd flink.
De bochten combi mag je 80km/u, daar ga ik (zoals de te zien was op de video van hun) met net iets over de 90 door heen, nooit harder want dat durf ik gewoon niet.
Daarna versnel ik even flink om 200 meter verder achter de rij auto's aan te rijden en dan de snelheid te volgen die er gereden wordt.
Overigens net nog even op gelet, er is daar echt bijna niemand die onder de 100 rijd, al het verkeer komende vanuit de richting Den Bosch en dus via de rotonde bij de Ikea de kennedylaan op rijd komt harder ingevoegd dan ik als ik 100km/u rijd. Voor hun staat er (zoals @wimmel_1 al melde ook een km daarvoor een 80km/u bord)
En nee geen N=1 ervaring, maar ruim een jaar woon werk over die weg.
Die bochten combo vanaf de A50 kom ik met de auto met 100 door en altijd is het invoegend verkeer vanuit Den Bosch/Tilburg sneller dan ik.
Om daar zo snel mogelijk langs af te zijn, pik ik een gaatje en versnel op de motor.
Nee 120 was niet nodig geweest maar zonder werkende snelheidsmeter heb je op de motor echt het verschil niet in de gaten tussen 100 of 120.
Misschien dat de piek daar normaal ook wel op komt maar dat is ehct maar kortstondig, nu had ik het "geluk" dat de linkerbaan tot het volgende viaduct leeg was.
Ja de overtreding begaan en gesnapt worden = betalen.
Eens en ik ga ook echt geen energie er verder in steken met allerlei bezwaren.
Echter na 15 jaar in de buitendienst met ruim 55.000 km per jaar en daarbij geen enkele snelheidsbekeuring gehad te hebben mag ik van me zelf wel zeggen dat ik gewoon normaal rijd.
Ja ik rijd wel eens wat harder maar enkel waar ik het overzicht heb en het "kan".
Deze exces is ten eerste vanwege het veiligheids aspect en ten tweede vanwege de kapotte teller, als die had gewerkt had ik gewoon bij 100 het gas los gelaten, dat kan ik oprecht eerlijk zeggen.
Maar nogmaals het zal wel, zonde van mijn energie, en geloof me er zijn heel wat belangrijkere dingen in het leven om je druk over te maken.
Mijn examinator zei letterlijk: "Wij zijn niet van de snelheids politie maar van de veiligheidspolitie. Als je een situatie hebt waar je moet versnellen om het veilig te houden voor jezelf dan moet je dat doen."
Zo’n Ferrari is wel echt een beest van een apparaat overigens. Heb hem 4 dagen gereden en gisteren dan weer op de motor, maar het absurde gemak waarmee die auto naar 300km/u gaat
Maar de prijs/fun verhoudingen liggen wel ver uit elkaar. Uiteindelijk heb ik met de motor meer plezier. En die durf je ook overal weg te zetten. Moet je met die auto eens bedenken dat je hem ‘even’ bij een restaurant wegzet. Dan zijn alle plekken ineens krap
Ben bijna blij dat ik te arm ben, scheelt zorgen
Dat kan ik beamen. Het is lastig te zeggen of je 100 of 120 rijdt op een Fazer.Bommes schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:13:
[...]
Kom maar eens langs, het is echt geen race monster ,gewoon maar een Fazertje met net geen 100pk.
Zet dat in zijn 6 en of je dan 100 of 120 rijd.. ja okay je zult het echt wel merken maar niet zo heftig dat het opvalt. Zeker als de teller stuque is niet.
Gisteren bij @noes zijn oude uitlaatje opgehaald. Geruild voor mooie Yamaha-stickers
Echt leuk om te zien dat twee dezelfde motoren toch zó anders kunnen zijn in het uiterlijk en zelfs hoe verschillend de motoren zitten.
Het netje bleef goed zitten hoor
Leuk om een keer de persoon achter het toetsenbord te ontmoeten. Misschien is het een idee om toch nog een keer een ritje te maken met wat mensen (regio Rotterdam/Zuid-Holland)? Of staan er alweer veel mensen in de winterstalling?
Als je die auto kan betalen dan boeien die kleine plekjes ook nietlolgast schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:11:
Thanks!
Zo’n Ferrari is wel echt een beest van een apparaat overigens. Heb hem 4 dagen gereden en gisteren dan weer op de motor, maar het absurde gemak waarmee die auto naar 300km/u gaat. Niet normaal
Maar de prijs/fun verhoudingen liggen wel ver uit elkaar. Uiteindelijk heb ik met de motor meer plezier. En die durf je ook overal weg te zetten. Moet je met die auto eens bedenken dat je hem ‘even’ bij een restaurant wegzet. Dan zijn alle plekken ineens krap
Ben bijna blij dat ik te arm ben, scheelt zorgen
Ps. Gefeliciteerd
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Leuk huwelijkscadeau!
Ik heb de normale DS, het bevalt heerlijk. De 2018 modellen zijn trouwens net gelanceerd:ToolkiT schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 00:11:
Vandaag een testrit gemaakt op een Zero Dsr, rijd erg leuk...
Had er hier niet iemand zo'n ding? Zo ja, hoe bevalt dat in de praktijk?
Zouden ze bij de autoexamens, samen met wat rij en sliptraining, ook moeten doen ipv dat getrut en 'zuinig' te rijden en daarmee een gevaar op de weg te zijn...kalekat schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:07:
[...]
In mei dit jaar heb ik mijn rijbewijs gehaald en tijdens de lessen zeggen ze zelfs dat dit een veilige manier is, met de gedachte erbij dat voor een motorrijder de veilige plekken voor zich liggen en niet zoals met de auto naast je of achter je. Bij het invoegen hanteerde wij de Brons-Zilver-Goud methode. Als je kan versnellen bij het invoegen/ritsen dan moet je dat doen en een veilige plek kiezen waar je invoegen/ritsen.
Mijn examinator zei letterlijk: "Wij zijn niet van de snelheids politie maar van de veiligheidspolitie. Als je een situatie hebt waar je moet versnellen om het veilig te houden voor jezelf dan moet je dat doen."
Ik had gelukkig ook zo een instructeur, en ook de rijtraining erna ging dat hetzelfde. Leer je veel meer van.

Zelfde met toen de motor opzij stapte over een lijn in de bocht ofzo, 'zo weet je dat ook weer'.
[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 20-10-2017 08:58 ]
Hoe is jouw ervaring in de winter eigenlijk met de Zero? Blijft er nog een beetje iets van de range over? Ik kan me herinneren dat er ergens stond dat het laadsysteem (by design) weigert bij lage temperaturen, met een voor Nederland veel te hoge grens ergens tussen de 0 en 5°C. Bij de laatste demodag waar ik een paar jaar geleden was reageerde de verkoper hier wat ontwijkend over, met iets in de richting van "maar waarom zou je rijden met die temperaturen".Erasmo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:53:
[...]
Ik heb de normale DS, het bevalt heerlijk. De 2018 modellen zijn trouwens net gelanceerd:
[video]
Ik heb nog steeds sterke interesse in een Zero of vergelijkbare fiets voor woonwerk zodra ze 2ehands betaalbaar worden, maar dan moet het ding wel het hele jaar bruikbaar zijn
Mooi dingErasmo schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:53:
[...]
Ik heb de normale DS, het bevalt heerlijk. De 2018 modellen zijn trouwens net gelanceerd:
[video]

- edit -
kun je hem gewoon opladen aan een auto-laadstation? Dus heel geschikt voor woon-werk? Ik lees dat je hem met een speciaal 'pack' in 3 uur 100% oplaad. Interessant...
[ Voor 20% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-10-2017 09:17 ]

vanaf ongeveer 3:15:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KgzVmablwyw]
Ik keur het gedrag absoluut niet goed uiteraard, maar het is mooi dat we dit zelf niet hoeven doen om toch een beetje mee te maken hoe het is aangezien iemand anders al zo stom is geweest om dit te filmen en op youtube te gooien
Politie gooit zijn knippers aan, motorrijder gaat ervandoor... soort van. Het lijkt alsof hij niet eens zijn best hoeft te doen, streepje gas erbij en de politieagent verdwijnt. Op een gegeven moment lijkt het wel alsof hij het filmpje versnelt, maar dat is niet zo: het verkeer verdwijnt zo snel omdat hij waarschijnlijk dik boven de 200km/h zit en het geluid van de motor word hoger en hoger
Gefeliciteerd. Is ook een leuke fotololgast schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:18:
Vandaag nog even een ritje gemaakt! Eindelijk tijd sinds het goed weer is, dus we hebben een aardig ritje gedaan. Mijn vrouw () wilde graag naar de Zevenheuvelenweg bij Berg en Dal rijden, dus via een goede omweg een ruime 200km gereden.
Tussenstop gemaakt bij de McDonalds Malden en op de terugweg ff gestopt bij Affetto Ducati. Ff spieken bij de nieuwe motoren
[afbeelding]
spoiler: Waarom ik eerder niet kon rijden :)

De range van een nieuwe Zero S(R) zonder powertank zou voor mij waarschijnlijk net genoeg zijn om betrouwbaar naar het werk op en neer te kunnen. Ze geven 145km snelweg op, mijn route is 55km enkele reis waarvan 90% snelweg of vergelijkbaar. Het moet alleen wel een beetje druk zijn op de weg, ze gaan namelijk uit van maar ongeveer 110kph kruissnelheid
Telt de DSR niet als soortvan allroad?HTT-Thalan schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:12:
[...]
Mooi dingzouden ze er ook een allroad versie van gaan maken?
.
- edit -
kun je hem gewoon opladen aan een auto-laadstation? Dus heel geschikt voor woon-werk? Ik lees dat je hem met een speciaal 'pack' in 3 uur 100% oplaad. Interessant...
Je kunt er inderdaad een charge-tank bij-kopen om hem aan laadstations te hangen. Wel een beetje prijzig, €2740. Ik zie zo snel niet watvoor stekker hieraan hangt, maar op de foto lijkt het op wat ik meestal bij laadpalen zie
[ Voor 35% gewijzigd door Chakotay op 20-10-2017 09:37 ]
Collega van mij heeft sinds de zomer een DSR en die red het nét niet op en neer van Almere naar Arnhem. Zijn route is ongeveer 85km. Komt regelmatig hier aan met nog 30% over. Dan gaat 100km echt wel lukken.Chakotay schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:33:
Het standaard laadcircuit van de Zero is helaas wel nog wat Amerikaans, het trekt maar 1500W. Gelukkig is het wel een optie om een 2e lader erbij te prikken, wat op het Nederlandse 230V-net met 3500W groepen doodleuk op dezelfde groep kan
De range van een nieuwe Zero S(R) zonder powertank zou voor mij waarschijnlijk net genoeg zijn om betrouwbaar naar het werk op en neer te kunnen. Ze geven 145km snelweg op, mijn route is 55km enkele reis waarvan 90% snelweg of vergelijkbaar. Het moet alleen wel een beetje druk zijn op de weg, ze gaan namelijk uit van maar ongeveer 110kph kruissnelheid
[...]
Telt de DSR niet als soortvan allroad?
Je kunt er inderdaad een charge-tank bij-kopen om hem aan laadstations te hangen. Wel een beetje prijzig, €2740. Ik zie zo snel niet watvoor stekker hieraan hangt, maar op de foto lijkt het op wat ik meestal bij laadpalen zie
Hij neemt de extra capaciteit er nog bij, dan kan hij wel op en neer rijden.
Dan moet je eig meer naar Rees-Bottrop afaik.DragonSlayer666 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:27:
Weet iemand toevallig wat leuke weggetjes in de buurt van Isselburg(DE)? Moet daar waarschijnlijk dit weekend heen, meteen paar mooie duitse routes pakken en goedkoop 98 tanken

Heb nog geen ervaring met inruiling. Hoe zou dat gaan met een CB500 uit 1995 met 107.000km op de teller? Of zouden ze die niet eens hoeven?
En misschien krijg je een vorm van korting of geven ze al aan ze je een betere prijs kunnen bieden zonder inruil.
[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 20-10-2017 10:42 ]
That so?4x2 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:00:
Een transalp met 50pk moet zwoegen om van 100 naar 120 te gaan
Een CB500X met 48pk niet... weird

Gefeliciteerd!lolgast schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:18:
Vandaag nog even een ritje gemaakt! Eindelijk tijd sinds het goed weer is, dus we hebben een aardig ritje gedaan. Mijn vrouw () wilde graag naar de Zevenheuvelenweg bij Berg en Dal rijden, dus via een goede omweg een ruime 200km gereden.
[afbeelding]
spoiler: Waarom ik eerder niet kon rijden :)
Mooie foto ook, alleen jammer dat er naar die 4-wieler geen 2-wieler staat
Ik ben nog steeds benieuwd hoe hard 'ie eigenlijk kan. Bij 100 km/u in z'n 6 loopt 'ie 4K RPM, redline is 12K RPM...

Wel erg blij met m'n midweekje weg, ik heb in die duizend kilometer dat ding weer een stuk beter leren kennen. Woonwerkverkeer deze week ging een stuk relaxter, ik ging veel vloeiender door de bochten.
Nu ik de grip op nat wegdek een beetje doorheb, én wat meer gevoel heb in m'n gashand, weet ik gewoon hoe snel ik 'm de bocht uit kan laten trekken zonder te slippen. Want dat blijft toch een gaar gevoel, je achterwiel voelen wegglijden tijdens het uitaccelereren van een bocht op een autoweg.
Dat "digitale" gasgeven van m'n FZS600 lijk ik dus eindelijk te zijn afgeleerd.
[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 20-10-2017 10:52 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Een 650.Joopieboy schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:42:
650 of 1000?
En misschien krijg je een vorm van korting of geven ze al aan ze je een betere prijs kunnen bieden zonder inruil.
Die tweede optie dacht ik zelf ook al aan
Trouwens, jouw icon
[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 20-10-2017 11:02 ]
Als ik al die motoren langs zie komen begin ik alleen maar meer te twijfelen wat ik volgend jaar wil kopen. Ik had altijd een HD Sportster in mijn hoofd zitten, maar ondertussen raak ik ook wel meer gecharmeerd van bijvoorbeeld zo'n MT10. Wat is die keuze toch lastig XD
En @lolgast, gefeliciteerd
Het enige nuttige wat hierover te zeggen is, is: testrijden, testrijden, testrijden. Daarmee merk je pas wat je wel en niet leuk vindt. (en het is een goed excuus om heel goedkoop veel kilometers op verschillende brommers te makenNL-RaVeR schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:34:
@lolgast Gefeliciteerd! Dat je samen veel kilometers mag rijden
Als ik al die motoren langs zie komen begin ik alleen maar meer te twijfelen wat ik volgend jaar wil kopen. Ik had altijd een HD Sportster in mijn hoofd zitten, maar ondertussen raak ik ook wel meer gecharmeerd van bijvoorbeeld zo'n MT10. Wat is die keuze toch lastig XD
Terwijl bij Goedhart de verkoper gewoon zei van 'Proefrit, maar natuurlijk, ga je gang. Zie ik je over 1 jaar wel terug als je je huidige wilt verkopen, want dat was je plan toch?' (had verteld over 1 jaar pas A-rbw te hebben, maar wilde wel op een 35kw vulcan s proefrijden). Dus top van Goedhart! Flop van 'van Meel Made' en vd Heyden Den Bosch...
Lekker aan de schandpaal nagelen die hap
[ Voor 4% gewijzigd door Leviathius op 20-10-2017 11:50 ]
have funJoopieboy schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:00:
Aah bekende smurfblauw.Ziet er netjes uit! Fijne soepele blokken die 650's maar voor wat meer kilometers en met name snelwegverkeer is de 1000 veel lekker, soepeler en makker te rijden.
Trouwens, jouw iconKeen!
Goeie herinneringen aan
Waarschijnlijk geven ze aan die gelijk naar een handelaar door te zetten, voor een paar honderd als ze geluk hebben. Kans is dus groot dat je er amper wat voor krijgt.Melkunie schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:39:
CB500 uit 1995 met 107.000km op de teller? Of zouden ze die niet eens hoeven?
Awesome
Dit topic is gesloten.